Toon posts:

[Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 topic

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.096 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 20:59
jopwelling schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:42:
quote]BigSurf schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:47:
Was net bij de MediaMarkt in Den Haag en daar staat de 42PV70 voor een schamele 1599 euro. Ik vind dat ie er strak uit ziet. Helaas was de kwaliteit van het geleverde signaal niet optimaal maar de het verschil van zwartwaardes met de samsung die ernaast staat is duidelijk te zien...[/b]
[/quote][/i][/b][/i][/b]
kan je wat vertellen over de zwarte omlijsting? ik bedoel is die mat of glimmend?
Vanavond heb ik de PV70 in het echt gezien bij een dealer dag bij Panasonic.
De omlijsting is niet hoog glans, maar ook niet echt mat. Zit er tussen in maar dichter bij mat als bij hoog glans.

Overigens, de beeld kwaliteit tussen de PV60 en 70 is verwaarloosbaar klein, als het er al is. Althans, op de HD promo film die ze hadden draaien. De PV70 leek wat meer kleur te hebben maar slechtere zwart waardes maar dat is denk ik allemaal te verklaren door de instellingen.

Hoe dan ook, ik ben blij dat ik die paar 100 euro in de zak heb zitten door de PV60 bij de Media Markt gehaald te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TLer schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:48:
[...]De omlijsting is niet hoog glans, maar ook niet echt mat. Zit er tussen in maar dichter bij mat als bij hoog glans.

Overigens, de beeld kwaliteit tussen de PV60 en 70 is verwaarloosbaar klein, als het er al is.
....mmmm...blij dat de lijst niet overdreven lijkt te glanzen dus, maar wel jammer (hoewel dat inmiddels steeds duidelijker werd) dat de kwaliteitsvershillen maar klein zijn.

Zag de 37PV45 bij de MM, maar die gaf op de beschrijving bij het toestel een contrast van 8000:1.... meen dat dat toch niet klopte en gewoon gelijk moest zijn aan de 10000:1 van de PV60 ? (...anders toch de PV45 maar halen ipv de PV70 ???... pfff....lastig...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Wat mij vooral opviel is dat zo'n zwarte veel duidelijker zichtbaar is. Waarschijnlijk een hele verbetering als je een modern interieur hebt. Echter in een wat neutraler interieur zal de PV60 beter tot zijn recht komen... uiteindelijk komt alles op smaak neer :) voor de verbeteringen hoef je het niet te doen.

PS. Als je echt twijfelt, je kan bij Panasonic zo binnen lopen om het model even te bekijken. Ze zitten in Den Bosch langs de (A2?) richting Waalwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TLer schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:48:
PS. Als je echt twijfelt, je kan bij Panasonic zo binnen lopen om het model even te bekijken. Ze zitten in Den Bosch langs de (A2?) richting Waalwijk.
...das misschien wel een aardige tip :)
Panasonic biedt u als consument de gelegenheid een bezoek te brengen aan onze showroom in 's-Hertogenbosch. U kunt hier alle Panasonic producten bekijken, beluisteren en laten demonstreren.

Elke vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur bent u van harte welkom. Wel dient u vooraf een afspraak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TLer schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:48:
[...]

Vanavond heb ik de PV70 in het echt gezien bij een dealer dag bij Panasonic.
De omlijsting is niet hoog glans, maar ook niet echt mat. Zit er tussen in maar dichter bij mat als bij hoog glans.
Volgens mij heb je echt naar de verkeerde TV gekeken, want de PV70 is toch echt hoogglans, vergelijkbaar met de Pioneer plasma's. Een vriend van me heeft hem al een week binnen staan.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Nope, was de pv70. En de TV is veel maar zeker niet hoog glans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TLer schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:24:
Nope, was de pv70. En de TV is veel maar zeker niet hoog glans.
Volgens mij ook écht wel hoogglans. Samsung gebruikt ook die "piano-lak". Wel heel mooi vind ik zelf, veel mooier dan de PV60 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:46:
[...]

Volgens mij ook écht wel hoogglans. Samsung gebruikt ook die "piano-lak". Wel heel mooi vind ik zelf, veel mooier dan de PV60 series.
Klopt en ik heb ook die Samsungs gezien en vergeleken met die serie is dit echt geen hoogglans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 21:29
nijmege01 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 20:43:
ja wat is dus verstandig , ik heb nu al een oude hitachi van 42inch , maar raakt een beetje op hij is al 6 jaartjes oud en is zonder tuner (doe ik moet hd recorder en schotel) maar is verder altijd goed bevallen
Hmjah, aangezien je al een plasma hebt staan, zou je er ook voor kunnen kiezen om te wachten dat de resolutie van de plasma's wat omhoog gaat. De Blu-ray vs HD-DVD strijd is nog niet afgelopen, en als je niet gamed, kan het je zeker lonen om over een tijd voor een paar honderd € meer zometeen een full-HD of een HD-ready toestel te halen die over wat meer verticale beeldlijnen beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt erop dat de omlijsting (zijkant/bovenkant) mat is terwijl de voorkant hoogglans is. Foto's zijn
overbelicht, maar hierdoor is het goed te zien;

Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/2484/dsc00005vr8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/7647/dsc00026ub4.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:42
correct, ik heb de pv70 net kunnen bewonderen (in Hoorn NH). inderdaad, om de beeldplaat is een hoogglans rand welke door een mat zwarte omlijsting wordt afgesloten. chique maar wel zeer reflecterend. de pv60 stond ernaast en deze ziet er dan wel wat gewoontjes uit. moeilijk te zeggen welke er thuis tegen een witte muur het beste uitziet. zonder die logge voet is de pv60 (als er geen pv70 naast staat) ook niet lelijk. kan je aardig wat euro's besparen.......

is er overigens iemand die een foto kan laten zien hoe het er thuis (pv60 aan de muur) uitziet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 11:51

Daklem

Audio Nerd

niet mijn foto, maar het geeft wel een goede indruk:
Afbeeldingslocatie: http://i129.photobucket.com/albums/p217/Crown_Dutch/HT/IMG_0888.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-10 11:40
To be honest vind ik de PV70 qua looks steeds meer tegenvallen... Maar dat is echt persoonlijk. Als het qua specs ook vrijwel gelijk is ga ik denk ik toch maar voor de PV45... Ik ben alleen bang voor die paarse adders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 11:51

Daklem

Audio Nerd

Martijn schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:06:
To be honest vind ik de PV70 qua looks steeds meer tegenvallen... Maar dat is echt persoonlijk. Als het qua specs ook vrijwel gelijk is ga ik denk ik toch maar voor de PV45... Ik ben alleen bang voor die paarse adders ;)
Geen last van hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
Dank voor de snelle foto!
keuzes keuzes........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Waarvan? Dat je hem niet vind tegenvallen of dat je geen paarse adders hebt ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:06:
Ik heb mijn PV60 al bijna een jaar, en heb dus een van de eerste serie's. Als ik zeer kritisch kijk dan zie ik laten we zeggen tijdens een volledige week tv kijken (en iedere dag een paar uur), tijdens 2 scenes voor pak 'm beet een paar seconde magenta banding. In één hele week tijd dus.
Laat je hierdoor daarom absoluut niet onthouden van deze tv, want het is imo een non-issue.

Maar misschien dat er serie's bestaan waar het probleem iets vaker voorkomt, in dat geval kun je
Panasonic bellen en zij komen dan binnen de garantie een firmwareupdate doen aan huis. Ik kan dat ook doen, maar vind het onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07
jopwelling schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:52:
correct, ik heb de pv70 net kunnen bewonderen (in Hoorn NH).
Waar heb je hem gezien? Ik ga van het weekend dan ook even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
ep beerepoot Runshopping centre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijmege01
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03 20:28
G-ZeS schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:13:
[...]

Hmjah, aangezien je al een plasma hebt staan, zou je er ook voor kunnen kiezen om te wachten dat de resolutie van de plasma's wat omhoog gaat. De Blu-ray vs HD-DVD strijd is nog niet afgelopen, en als je niet gamed, kan het je zeker lonen om over een tijd voor een paar honderd € meer zometeen een full-HD of een HD-ready toestel te halen die over wat meer verticale beeldlijnen beschikt.
ja daar heb je aan ene kant wel gelijk in , maar het probleem wat me oude hitachi heeft , zijn nog 2 ventilators die wel op een vliegtuig lijken zo hard gaan ze tegenwoordig , en daar stoor ik me dus met de dag meer aan , en het beeld is toch niet meer alles van wat ik er van verwacht .
ben net naar saturn in duitsland geweest maar die hebben heb ook nog niet :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:26

Rocco

nightlife

In Duitsland heet de TH-42PV70 kennelijk TH-42PV71F

zie hier voor een preview:

http://www.areadvd.de/har...panasonic_viera42_1.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijmege01
mm das lekker die stond er dus wel , maar ben ik niet echt verder na gaan kijken omdat ik dus de pv70 stond te zoeken , lekker slim dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben al geruime tijd bezig met het uitzoeken van de opvolger van onze breedbeeld crt.
Vrienden van mij hebben allemaal lcd-schermen (verschillende Samsung types) en daar ben ik niet echt van gecharmeerd. Mijn huidige crt-scherm geeft gewoon een strakker beeld (TV / DVD).
Echter, op gebied van HTPC geeft de lcd een beter beeld dan mijn crt.

Aangezien ik nog niet echt thuis was in plasma / lcd heb ik mij de laatste tijd 'verdiept' in deze technieken. Als ik de twee technieken met elkaar vergelijk, dan spreekt plasma mij persoonlijk meer aan dan lcd. (Waarom? Mijn gevoel zegt dat filteren van wit-licht om een bepaalde kleur te krijgen niet het optimale resultaat geeft.)

Twee weken geleden ben ik maar eens langs geweest bij een plaatselijke elektronika-zaak.
Ik heb daar plasma en lcd-schermen bekeken en ben toen in ieder geval tot de conclusie gekomen dat het zeker geen lcd gaat worden. (Ik snap echt niet dat lcd zo populair is, want je als je een plasma en een lcd scherm naast elkaar ziet dan zie je overduidelijk dat plasma een veel beter beeld geeft.) Deze kijksessie ging mijn voorkeur kwa design uit naar de pio. De 'oude' pana modellen hadden echt wel een mooi beeld, maar het design is niet mijn ding.

Maargoed.. de nieuwe pana modellen.. die wilde ik ook wel even een kans geven.
Dus ik ben zojuist weer langs geweest om de TH-42PV70 te bewonderen. Ik moet echt zeggen dat panasonic een mooi scherm heeft afgeleverd. Ik heb hem naast een JVC LT-46z70b gezien en kwa techniek [beeldkwaliteit] kan de JVC niet tippen aan de Panasonic.

Ik ben dus tot de voorlopige conclusie gekomen dat de TH-42PV70 best wel eens een opvolger van mijn huidige tv kan gaan worden. Voorlopig, aangezien ik ook zeker wil weten dat een HTPC ook een goed beeld geeft op dit scherm.

Dus, als iemand mij kan vertellen of dat zo is? Als iemand foto's heeft van een HTPC (liefst media-center) in combinatie met de TH-42PV70... graag posten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 12:09:
Ik snap echt niet dat lcd zo populair is, want je als je een plasma en een lcd scherm naast elkaar ziet dan zie je overduidelijk dat plasma een veel beter beeld geeft.
Mensen zijn heel gevoelig voor cijfertjes, LCD heeft veelal een hogere resolutie. ;)

Een collega van mij was onlangs in de markt voor een flatscreen, en zonder ook maar één scherm gezien te hebben was hij er van overtuigd dat het een 1920x1200 LCD moest worden ("is full HD, plasma heeft dat niet"). Hij kwam echter thuis met een plasma. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:03:
[...]

Mensen zijn heel gevoelig voor cijfertjes, LCD heeft veelal een hogere resolutie. ;)

Een collega van mij was onlangs in de markt voor een flatscreen, en zonder ook maar één scherm gezien te hebben was hij er van overtuigd dat het een 1920x1200 LCD moest worden ("is full HD, plasma heeft dat niet"). Hij kwam echter thuis met een plasma. :+
1920x1080 en ook plasma heeft dat. ;)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:38:
[...]

1920x1080 en ook plasma heeft dat. ;)
Ik bedoel meer in het betaalbare segment. De goedkoopste 1080p plasma is vooralsnog 7,5K, is nog geen serieuze optie voor de meesten. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:15:
[...]

Ik bedoel meer in het betaalbare segment. De goedkoopste 1080p plasma is vooralsnog 7,5K, is nog geen serieuze optie voor de meesten. ;)
volgens mij kost de py700 iets van rond de 3500 euries? dus das geen 7,5 K? ....iemand enig idee of de pv700 ook zon pianolak voorkant heeft? op de plaatjes lijkt het wat matter?

zie net dat ie iets meer as 3000 kost....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

50"1080p 3199, 1,5 jaar terug betaalde je dat voor een 42" 1024x768.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:59:
[...]

volgens mij kost de py700 iets van rond de 3500 euries? dus das geen 7,5 K?
Ik zei "vooralsnog", de PY700 is nog niet te koop. Op dit moment is de Pioneer 5000 de enige 1080p plasma te koop onder 10K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar heb je gelijk in...maar dat gaat redelijk snel gebeuren denk ik....iemand al uitsluitsel over de leverdatum van de pv700? of is ie al te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
Ik zou in ieder geval een 42py700 niet kopen voor boven de 2k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vrijdagavond even gaan kijken en 'm bij twee winkels gezien. Bij de een stond hij aan met National Geograpic HD, zag er mooi uit. De andere winkel had 'm op een normaal SD signaal staan en dat viel wel tegen. Nu is zo'n feed sterk verzwakt door het grote aantal TV's wat er aan hangt en is het ook nog afhankelijk van de settings van de tv dus het is moeilijk in te schatten hoe zoiets er thuis uitziet.
Daarnaast hadden ze ook een HD signaal, dus na even op het knopje voor de andere ingang te drukken werd een 1080i signaal getoond, dat was wel heel erg strak, kleuren zagen er echt fantastisch uit (en heel groot verschil met het SD signaal). Nu ben ik toch benieuwd hoe SD er thuis uitziet, dus ik wacht op het moment nog even af op de ervaringen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:52

sanook

_/-\o_

Walkman schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:29:
Vrijdagavond even gaan kijken en 'm bij twee winkels gezien. Bij de een stond hij aan met National Geograpic HD, zag er mooi uit. De andere winkel had 'm op een normaal SD signaal staan en dat viel wel tegen. Nu is zo'n feed sterk verzwakt door het grote aantal TV's wat er aan hangt en is het ook nog afhankelijk van de settings van de tv dus het is moeilijk in te schatten hoe zoiets er thuis uitziet.
Daarnaast hadden ze ook een HD signaal, dus na even op het knopje voor de andere ingang te drukken werd een 1080i signaal getoond, dat was wel heel erg strak, kleuren zagen er echt fantastisch uit (en heel groot verschil met het SD signaal). Nu ben ik toch benieuwd hoe SD er thuis uitziet, dus ik wacht op het moment nog even af op de ervaringen daarmee.
Als de tuner in de PV70 van dezelfde kwaliteit is als in de PV60 dan moet je wel een heel brak signaal hebben om het er niet uit te laten zien denk ik. Ik had beetje zelfde angst toen ik mijn 42PV60 aan ging schaffen maar ik was zeer positief verrast hoe analoge kabel eruit zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
sanook schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:37:
[...]

Als de tuner in de PV70 van dezelfde kwaliteit is als in de PV60 dan moet je wel een heel brak signaal hebben om het er niet uit te laten zien denk ik. Ik had beetje zelfde angst toen ik mijn 42PV60 aan ging schaffen maar ik was zeer positief verrast hoe analoge kabel eruit zag.
kan jij inderdaad bevestigen dat het analoge kabelbeeld thuis goed is om naar te kijken? ik snap wel dat het nooit het beeld van een crt haalt maar hopelijk lijkt het niet meer op dat fletse/onrustige beeld wat al die winkelketens je voorschotelen. ik begrijp overigens niet waarom de kabelboeren die winkels niet gewoon voorzien van extra aansluitingen; zij zijn toch ook gebaat bij een goede verkoop......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
sanook schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:37:
[...]

Ik denk zelf ook wel dat het mee zal vallen. Toch wacht ik nog even op wat meer ervaringen (een maat van me wilde 'm ook gaan aanschaffen, dus eerst daar maar eens gaan kijken :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Walkman schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:29:
Ik heb nu de PV70 (samen met de nieuwe dvd-recorder en versterker :) )thuis staan en sinds vrijdag in werking. Kan je verzekeren dat het SD signaal een redelijk beeld oplevert, al lijkt het sterk te wisselen van kanaal tot kanaal. Review komt nadat ik er een week of twee drie heb met kunnen spelen.

Eerste indruk:

- degelijk gebouwd en ziet er ook degelijk uit (vond ik van de PV60 niet)
- Redelijke SD weergave
- gebruiksgemak en mogelijkheden zijn een pluspunt
- goede zwartwaarden
- diepe kleuren
- nadelig is het geluid van de transformatoren, in mijn geval duidelijk hoorbaar (al zegt mijn vriendin niks te horen)
- aantal ingangen is vrij beperkt

Als er vragen zijn, stel ze maar ik zal nog wel een tijdje spelen met dit tv'tje denk. Ik hoop binnenkort volwaardig HD-materiaal te kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:18:
[...]
Als er vragen zijn, stel ze maar ik zal nog wel een tijdje spelen met dit tv'tje denk. Ik hoop binnenkort volwaardig HD-materiaal te kunnen testen.
Bij deze: Heb je misschien ook een HTPC aangesloten? Zo ja, kan je vertellen wat de kwaliteit hiervan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:38:
[...]

Bij deze: Heb je misschien ook een HTPC aangesloten? Zo ja, kan je vertellen wat de kwaliteit hiervan is?
Neen, nog geen PC op aangesloten. Hoop dit volgende week te kunnen doen. Laat dan wel iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
- nadelig is het geluid van de transformatoren, in mijn geval duidelijk hoorbaar (al zegt mijn vriendin niks te horen)

[/quote]
ik zit op een afstand van nog geen 4 meter. zijn de transformatoren dan hoorbaar?
zou wel jammer zijn, lijkt me erg te storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:02
De 42PV70 is al aardig leverbaar zo te zien maar de 37PV70 is nog nergens te bekennen... iemand deze al gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 42PV700 besteld.
Duurt nog ongeveer 2 weken.
2 lange weken!!!! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

jopwelling schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:49:
[...]

kan jij inderdaad bevestigen dat het analoge kabelbeeld thuis goed is om naar te kijken? ik snap wel dat het nooit het beeld van een crt haalt maar hopelijk lijkt het niet meer op dat fletse/onrustige beeld wat al die winkelketens je voorschotelen. ik begrijp overigens niet waarom de kabelboeren die winkels niet gewoon voorzien van extra aansluitingen; zij zijn toch ook gebaat bij een goede verkoop......
Analoge kabelsignaal ziet er hier dus inderdaag goed tot zeer goed uit (op de PV60). Als je er niet op let heb je niet eens in de gaten dat je naar analoog kijkt. Scheelt (uiteraard) wel een beetje per zender maar over het algemeen is het goed tot zeer goed. Voordat ik me verdiept had in plasma/lcd dacht ik dat mijn eerste platte TV een LCD zou worden, maar juist de SD beelden op de LCD's kon mij niet overtuigen. Toen ik de Panasonic plasma zag wist ik dat het er dus wél goed uit kon zien en was mijn keuze eigenlijk meteen gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:17:
Heb de 42PV700 besteld.
Duurt nog ongeveer 2 weken.
2 lange weken!!!! 7(8)7
dus half april leverbaar? waar heb je m gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
jopwelling schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:12:

[/quote]
ik zit op een afstand van nog geen 4 meter. zijn de transformatoren dan hoorbaar?
zou wel jammer zijn, lijkt me erg te storen.
Laten we het zo zeggen (ik zit ook op een afstand van 4m); ik hoor ze, mijn vriendin niet.
Anderzijds, ik hoor ook de harde schijf van de dvd-speler draaien op die afstand dus misschien let ik er iets te veel op?
Ik vermoed dat dit afhankelijk is van toestel tot toestel omdat ik al op verschillende forums gelezen heb dat zij hem juist erg stil vinden. Ook is het zo dat het toestel op zo'n manier is opgesteld dat het geluid makkelijk kan reflecteren via het schuine plafond van onze woonkamer. Het is goed mogelijk dat ik het niet meer hoor als ik hem tegen een vlakke achtergrond plaats.

Nu zolang je er niet op let is het niet storend en ik heb de indruk dat het erger is bij heldere beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:52:
[...]

dus half april leverbaar? waar heb je m gekocht?
In Oudenbosch bij Jan Verdaas.
Kan ook best zijn dat het 3 of 4 weken duurt, maar hij zei half april tegen me, dus dan
geloof ik hem maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
Laten we het zo zeggen (ik zit ook op een afstand van 4m); ik hoor ze, mijn vriendin niet.
Anderzijds, ik hoor ook de harde schijf van de dvd-speler draaien op die afstand dus misschien let ik er iets te veel op?
[/quote]

ik hoor mijn dvd recorder ook zoemen in de standby stand, mijn vriendin merkt het pas als ik het zeg. zij zegt altijd; negeren is regeren......... ben benieuwd naar de pv70. ik dacht nl dat er geen ventilatoren meer in zouden zitten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:56

The Legend

*Plop*

jopwelling schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:24:
[/quote]

ik hoor mijn dvd recorder ook zoemen in de standby stand, mijn vriendin merkt het pas als ik het zeg. zij zegt altijd; negeren is regeren......... ben benieuwd naar de pv70. ik dacht nl dat er geen ventilatoren meer in zouden zitten??
Een transformator is ook geen fan ;)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
jopwelling schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:24:
[/quote]

Idd, een transfo is geen fan ;) . Mijn vriendin zegt het helemaal niet te horen, maar ik vrees aan het volume van haar autoradio te horen dat ze stilaan doof is LOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van me heeft een Panasonic LX60 (LCD) en dat toestel heeft ook last van een zoemende transformator. Door het achtergrondlicht van de tv op max te zetten wordt het gezoem veel minder en praktisch onhoorbaar. Mogelijk werkt dit ook bij de PV70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:34:
Een vriend van me heeft een Panasonic LX60 (LCD) en dat toestel heeft ook last van een zoemende transformator. Door het achtergrondlicht van de tv op max te zetten wordt het gezoem veel minder en praktisch onhoorbaar. Mogelijk werkt dit ook bij de PV70.
Mijn geluidsinstallatie wint het zelfs van de takkeherrie die een 360 weet te produceren :P . Kan dus ook een optie zijn ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[left]Beste,

Ook ik ben op zoek naar een nieuwe TV en twijfel tussen de pioneer PDP427XA en de nieuwe panasonic TH42PV700F. Als ik enkel naar mijn geld zou moeten kijken, viel de keuze dadelijk op de panasonic. Nu...na vele reviews te hebben doorworsteld, bleek de pioneer altijd de beste te zijn. Blijkt dat de pioneer 'n betere de-interlacer heeft, 3:2 pull down beter uitvoerd en "scherper" beeld levert dan de TH42PV600 (in een directe vergelijking). Hoe presteert de TH42PV70F, met het oog op de TH42PV700F. Deze laatste heeft toch iets meet te bieden dan de 70F, ook op beeldverwerking, niet? En denken jullie dat de panasonic de pioneer aankan?
Alvast bedankt
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:19:
[...]twijfel tussen de pioneer PDP427XA en de nieuwe panasonic TH42PV700F. Hoe presteert de TH42PV70F, met het oog op de TH42PV700F. Deze laatste heeft toch iets meet te bieden dan de 70F. En denken jullie dat de panasonic de pioneer aankan?
Wat de 42PV700 extra heeft tov de 42PV70 is (zie ook www.panasonic.nl);

- Contrast Automatic Tracking System (C.A.T.S.)
- Woofer
- PIP/PAT/PAP
- SDHC geschikt
- Iets groter en zwaarder.

Je kan je afvragen of je die zaken de meerprijs (ongeveer 400.-) waard vindt, aangezien het scherm verder (meen ik) identiek is aan de PV70. Als je dus dan daarom zou kiezen voor die goekopere 42PV70 (1249.-), dan wordt de vergelijking met je Pioneer weer in een wat ander licht gezet lijkt mij, aangezien die tegen de 1900.- is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[left]Beste,

Nu...na vele reviews te hebben doorworsteld, bleek de pioneer altijd de beste te zijn. Blijkt dat de pioneer 'n betere de-interlacer heeft, 3:2 pull down beter uitvoerd en "scherper" beeld levert dan de TH42PV600 (in een directe vergelijking)
Ik ben ook aan het vergelijken geslagen, en de prijs maakt me eigenlijk niets uit. Als het iets meer kost, spaar ik wel ff door.
Ik ga daarom het voor het beste scherm (lees: betere). Ik vraag me dan ook af waar jij die directe vergelijking hebt gedaan en waaruit bleek dat de pio altijd de beste was. Is dat jouw mening of is er ergens een test (linkje?) te vinden tussen beide schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX70/Design.php
http://www.areadvd.de/har...panasonic_viera42_1.shtml
http://www.areadvd.de/index2.html
Op deze laatste link moet U klikken op "Weitere ausführliche und aktuelle Tests finden Sie in unserer Testübersicht!" en dan op "TVs und Flachbildschirme" en onder "vergleichstests" vindt U een vergelijking tss de TH42PV60E (weliswaar niet de TH42PV700F) en de pioneer PDP436XD. Beide zijn oudere modellen, maar misschien toch relevant om een vergelijkende indruk te krijgen.
Nu...misschien mag men niet al te snel veralgemenen, maar de tendens is toch dat pioneer als betere wordt beschouwd (bij de plasma's).
Iets wat me ook aanspreekt bij pioneer is dat er geen extra glasplaat voor het panel is geplaatst zodat je geen verdubbeling hebt van bv ondertitelingen bij schuine kijkhoeken, waar panasonic wel last van heeft. Uiteraard kijkt men niet schuin naar zijn tv, maar ja :-)
Het prijsverschil tussen beide kan €600 bedragen, daarvoor kan me toch een PS3 aanschaffen. Als ik dat doe kan ik best de panasonic nemen want die kan 1080p/50hz(fps) aannemen, welke de PS3 uitzendt (bij full HD games, want daar ben je gebonden aan de resolutie die het spel heeft, bij Blue-ray films kan je kiezen : 720p/1080i/1080p). De pioneer daarentegen neemt 'enkel' full HD in 1080p/24Hz (fps), dus kan wel 'ns problemen geven bij full HD spelletjes van je PS3. Maar met de nieuwe blue-ray disc spelers, die dan 1080p/24 uitzenden, kan ie dan weer perfect mee, terwijl de panasonic dan weer hapert (heeft immers een slechtere 3:2 pull down, en volgens panasonic zelf kan ie niet eens 24Hz).
Welke Tv wordt het dan? Ik wordt er in ieder geval niet slimmer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:09:
Iets wat me ook aanspreekt bij pioneer is dat er geen extra glasplaat voor het panel is geplaatst zodat je geen verdubbeling hebt van bv ondertitelingen bij schuine kijkhoeken, waar panasonic wel last van heeft. Uiteraard kijkt men niet schuin naar zijn tv, maar ja :-)
Hmm, dit is de eerste keer dat ik dat hoor, als je dus van de zijkant kijkt (in een normale huiskamer opstelling met 1 bank voor de tv en 1 aan de zijkant) dan zie je dubbele ondertitels? :| :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Martijn schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:13:
[...]Hmm, dit is de eerste keer dat ik dat hoor, als je dus van de zijkant kijkt (in een normale huiskamer opstelling met 1 bank voor de tv en 1 aan de zijkant) dan zie je dubbele ondertitels? :| :?
Ik heb dat inderdaad al een paar keer gelezen her en der. Komt niet zo vaak voor, maar wordt toch zo nu en dan wel eens genoemd. Kan inderdaad een soort dubbel beeld geven bij de ondertitels naar het schijnt... In hoeverre dat opvalt of hoe dichtbij/schuin je daar voor moet gaan zitten is mij niet bekend verder.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat betekent als je van een vrij schuine hoek naar je tv kijkt, en er lopen bv tekstberichten zoals ondertitels of filmgeneriek op een donkere achtergrond (op een zwarte balk beneden bij 16:9 of 14:9 films bv) of zelfs bij zeer contrastrijke beelden, je een soort dubbel zicht hebt, alsof er een soort schaduw/spiegeling is. Dit komt omdat het beeld van je panel (glas) doorheen de 2de glasplaat (voor het panel) straalt zodat je uiteraard kunt zien wat er op tv is :-) Maar een deel van dat uitgestraald beeld weerkaats op die 2de glasplaat terug naar het panel, waardoor je een spiegelbeeldje krijgt. Dit is zeer gewoon voor plasma TVs. Maar Pioneer heeft dit opgelost door 'n soort filterfolie te plakken op hun panel, zodoende die 2de glasplaat niet nodig is, en ziedaar weg weerkaatsing en ook in ene keer wat lichter. Panasonic gebruikt deze techniek niet, meer zelfs: hun 2de glasplaat hangt ongeveer 1cm van het panel. Maar blijkbaar hebben ze deze nu ook 'gecoat' met een filter om spiegelingen tegen te gaan, weliswaar van buitenaf (zon bv). Dit noemt bij de PV700F anti-glare coating. Dit hebben de PV70 niet! Ik denk niet dat deze 'bijwerking" van plasma TV de keuze mag beïnvloeden. Eerlijkheidshalve kijken weinigen vanuit een hoek van 60-70° naar hun TV, en je moet ook dicht zitten om het hinderlijk te vinden.
IK zoek eigenlijk een TV om PAL, DVD, PS2 (nu), PS3 (later) te spelen (let wel: speel niet 5 uren aan één stuk) en eventueel te genieten van een HD filmpje ;-) Daarom moet de TV goed kunnen omgaan met snelle films en spelletjes en PAL moet acceptabel tot goed zijn, m.a.w. een goede de-interlacer en scaler aan boord. Kan de panasonic dit? Of leg ik 100den euro's boven voor de pioneer :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
Martijn schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:13:
[...]

Hmm, dit is de eerste keer dat ik dat hoor, als je dus van de zijkant kijkt (in een normale huiskamer opstelling met 1 bank voor de tv en 1 aan de zijkant) dan zie je dubbele ondertitels? :| :?
Och het klopt wel hoor.

Je moet heel dicht op je tv staan, en er vanaf een belachelijke hoek naar kijken (van boven naar beneden of van de zijkant etc) dan zie je idd de reflectie van zaken zoals ondertiteling.
Als je de tv gewoon gebruikt zoals de bedoeling is, merk je er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[left]Beste,

En denken jullie dat de panasonic de pioneer aankan?
Alvast bedankt
Groeten
Daniel,

Ik had precies hetzelfde probleem als jij. Had bijna mijn keuze al gemaakt (pioneer 427XA), totdat ik
de beide schermen naast elkaar heb gezien (de Pana TH42PV70). Vind het beeld van de Panasonic toch beter en heb daarom de 700 besteld. Deze heeft nl. meer aansluitingen die denk ik later goed van pas kunnen komen. Heb nu al 3 scartkabels. Komt nog PS3 bij en waarschijnlijk HD recorder.
Ik hoop dat ik geen spijt ga krijgen van m'n keuze.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
even een vraag mbt de aansluitingen:

Ik heb mijn zinnen gezet op de 37pv70. Als ik mijn huidige dvd speler en dvd recorder op de scart ingangen aansluit zit ik al met een probleem voor mijn PS2. Ik vind mijn dvd speler van een betere kwaliteit dan mijn recorder dus ik wil ze allebei aansluiten en helaas heb ik nog geen hdmi uitgang. Wat te doen?? Iemand ervaring met een scartsplitter wat betreft de kwaliteit of zijn er andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:15:
Dat betekent als je van een vrij schuine hoek naar je tv kijkt, en er lopen bv tekstberichten zoals ondertitels of filmgeneriek op een donkere achtergrond (op een zwarte balk beneden bij 16:9 of 14:9 films bv) of zelfs bij zeer contrastrijke beelden, je een soort dubbel zicht hebt, alsof er een soort schaduw/spiegeling is. Dit komt omdat het beeld van je panel (glas) doorheen de 2de glasplaat (voor het panel) straalt zodat je uiteraard kunt zien wat er op tv is :-) Maar een deel van dat uitgestraald beeld weerkaats op die 2de glasplaat terug naar het panel, waardoor je een spiegelbeeldje krijgt. Dit is zeer gewoon voor plasma TVs. Maar Pioneer heeft dit opgelost door 'n soort filterfolie te plakken op hun panel, zodoende die 2de glasplaat niet nodig is, en ziedaar weg weerkaatsing en ook in ene keer wat lichter. Panasonic gebruikt deze techniek niet, meer zelfs: hun 2de glasplaat hangt ongeveer 1cm van het panel. Maar blijkbaar hebben ze deze nu ook 'gecoat' met een filter om spiegelingen tegen te gaan, weliswaar van buitenaf (zon bv). Dit noemt bij de PV700F anti-glare coating. Dit hebben de PV70 niet! Ik denk niet dat deze 'bijwerking" van plasma TV de keuze mag beïnvloeden. Eerlijkheidshalve kijken weinigen vanuit een hoek van 60-70° naar hun TV, en je moet ook dicht zitten om het hinderlijk te vinden.
IK zoek eigenlijk een TV om PAL, DVD, PS2 (nu), PS3 (later) te spelen (let wel: speel niet 5 uren aan één stuk) en eventueel te genieten van een HD filmpje ;-) Daarom moet de TV goed kunnen omgaan met snelle films en spelletjes en PAL moet acceptabel tot goed zijn, m.a.w. een goede de-interlacer en scaler aan boord. Kan de panasonic dit? Of leg ik 100den euro's boven voor de pioneer :-/
Ik heb de tv thuis staan en heb op dit moment het volgende aangesloten. Dvd recorder met upscaleing (1080p), kabel tv (SD), Wii en heb er dit weekend ook even een PS2 via component op aangesloten. Het beeld van de dvd speler is uitmuntend, de kabel tv is goed maar de kwaliteit verschilt van kanaal tot kanaal en van de ouderdom van de uitzending. De spelcomputers zijn ook zeer goed kwa beeldkwaliteit (tot mijn eigen verbazing) en ik heb een PS3 gezien op de PV60 (de voorganger) en dat was belachelijk goed van kwaliteit. Ik vermoed dus dat dit bij deze tv ook zo zal zijn.

Enige nadeel dat ik momenteel ondervind bij deze tv is het zoemend geluid van de transformator (rechts) wanneer ik het contrast en de helderheid ferm omlaag schroef (ik doe dit om hem te laten inbranden). Naar het schijnt neemt dit af als je later hem kan calibreren en hem kan instellen op een iets helderder beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Ekfad,
Ben bijna 100% overtuigd om voor de TH42PV700F te kiezen. Is dat gezoem, waarover jij het hebt, hoorbaar (of hinderlijk) vanop normale zitafstand (3.5 - 4m) met geluid op minimum?
Wat nu die 1080p betreft, ondervindt U soms storende haperingen bij horizontale camerazwenkingen? Dit gebeurt blijkbaar als men 1080p/24Hz filmmateriaal omzet naar 50Hz (ik veronderstel dat uw upscalerende DVD speler dit doet?)
Vannamiddag (als ik m'n vrouw zover krijg) gaan we naar een winkel waar de TH42PV70F naast de PDP427XA hangt, om eens zeer aandachtig naar de verschillen in beeldkwaliteit te kijken. Misschien iemand suggesties waarop letten en misschien zelfs testmateriaal om mee te nemen naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 09:57:
Beste Ekfad,
Ben bijna 100% overtuigd om voor de TH42PV700F te kiezen. Is dat gezoem, waarover jij het hebt, hoorbaar (of hinderlijk) vanop normale zitafstand (3.5 - 4m) met geluid op minimum?
Wat nu die 1080p betreft, ondervindt U soms storende haperingen bij horizontale camerazwenkingen? Dit gebeurt blijkbaar als men 1080p/24Hz filmmateriaal omzet naar 50Hz (ik veronderstel dat uw upscalerende DVD speler dit doet?)
Vannamiddag (als ik m'n vrouw zover krijg) gaan we naar een winkel waar de TH42PV70F naast de PDP427XA hangt, om eens zeer aandachtig naar de verschillen in beeldkwaliteit te kijken. Misschien iemand suggesties waarop letten en misschien zelfs testmateriaal om mee te nemen naar de winkel?
Sorry dat ik nu pas reageer (ben aan het werk).

Het geluid is waarneembaar op zitafstand (4m) bij minimaal geluidsvolume. Zoals ik eerder al naar voren bracht is het wel minder als je de helderheid opschroeft. Ik vermoed ook dat dit afhankelijk is van toestel tot toestel en van de plaatsing van het tv toestel (mijn toestel staat gedeeltelijk opgesteld onder het schuine dak)

Om een idee te geven, gisteren speelde ik even op de Nintendo Wii en het geluid van de ventilator van de Wii (staat opgesteld achter het toestel) overstemde het geluid van de TV. Mijn dvd-recorder is ook een panasonic, ik vermoed dat ie de signalen 1080p/50 uitstuurt. Hierop kan ik je dus niet antwoorden.

[ Voor 9% gewijzigd door Ekfad op 05-04-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 10:58
Ik zit ook zwaaaaar te twijfelen tussen de TH-42PV70 en de Hitachi PD9700/PD8600, lastig kiezen, voorkeur gaat nu een beetje uit naar de Pana. Maar ik wil hem wel eens even ergens in het echt zien, maar geen enkele dozenschuif-winkel (mediamarkt enzo) heeft hem staan.

Zelfs de Th-42PV60E(H), maakt nog een kans als ik die mee weet te sleuren bij een dozenschuiver voor weinig ;)

[ Voor 49% gewijzigd door ConZito op 05-04-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbie303
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-04 14:22
Ik heb nu de 42PA50 en de 42PV70 naast elkaar staan in mijn huiskamer. (ik kon de oude voor een leuk bedrag verkopen, dacht, ik koop zelf de nieuwe)

Ik heb ze dus visueel vergeleken, met kabelsignaal en DVD.
Conclusie is dat ik eigenlijk geen verschil kan zien. Ik moest wel ff de contrast, helderheid etc een beetje tweaken, maar daarna kon je nauwelijks verschil zien.
Wel merkbaar bij de 42PV70 zijn:
- Afstandbediening signaal is sterker.
- Zapt sneller
- Beeldformaten zappen sneller.
- Teletext werkt beter
- Geluid klinkt wat beter

Ik heb geen blue-ray of zo, dus HD signalen heb ik niet kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Hitachi is afgevallen, Panasonic it will be :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 12:58
Robbie,hoe is het gesteld met het geluid van de transfo,s van de PV70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijmege01
ConZito schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:07:
Hitachi is afgevallen, Panasonic it will be :)
Mag ik vragen waarom hij bij jouw is afgevallen ?
Ik heb namelijk nu dus de hitachi (8700 model uk zelfde als 8600 )gekocht en hij bevalt me zeer goed .
Ik had hem bekeken in de winkel waar ze schotel op hadden en die had wel super mooi beeld dus
heb ik de keus maar gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
nijmege01 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:58:
[...]

Mag ik vragen waarom hij bij jouw is afgevallen ?
Ik heb namelijk nu dus de hitachi (8700 model uk zelfde als 8600 )gekocht en hij bevalt me zeer goed .
Ik had hem bekeken in de winkel waar ze schotel op hadden en die had wel super mooi beeld dus
heb ik de keus maar gemaakt
Wat betreft beeldkwaliteit ontlopen ze elkaar eigenlijk niet, maar ik vind het beeld van de Panasonic mij wat meer aanspreken. Verder was voor mij het uiterlijk doorslaggevend en hij schakelde vlotter door de zoom-breedbeeld-ding-keuze-opties ;)

Redelijk persoonlijk dus, maar ik heb hem nog niet gekocht, dus ik kan me altijd nog bedenken, het scheelt toch ongeveer 100 euro...het blijft lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijmege01
ja dat klopt , de keus is altijd moeilijk , ik wou ze ook allebij zien in het echt , maar waar ik hem kocht stond dus de hitachi en toen ik het beeld zag was ik toch meteen verkocht , en hij was ook nog eens goedkoper , het schakelen maakt me niet uit omdat ik toch via schotel zap . en omdat ik al goede ervaring had met hitachi gaf dat bij mij de doorslag , maar verder suc6 met de keus @@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Heb gisteren een review gelezen in het duits tijdsschrif "audiovision" over de TH42PV71 (TH42PV70 bij ons) en ie scoort 71/100. Vooral het omzetten van het beeldformaat (herkennen) doet ie blijkbaar ondermaats (4:3 naar 16:9, etc), plus de helderheid is aan de lage kant!? Heeft iemand ervaringen die dit bevestigen of tegenspreken? Ben gisteren dus niet in de winkel geraakt, maar hopelijk lukt morgen. Hoe bekijk of vergelik je 't best 2 verschillende plasma's (PDP427XA en TH42PV70)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 08:26:
Dag allemaal,

Heb gisteren een review gelezen in het duits tijdsschrif "audiovision" over de TH42PV71 (TH42PV70 bij ons) en ie scoort 71/100. Vooral het omzetten van het beeldformaat (herkennen) doet ie blijkbaar ondermaats (4:3 naar 16:9, etc), plus de helderheid is aan de lage kant!? Heeft iemand ervaringen die dit bevestigen of tegenspreken? Ben gisteren dus niet in de winkel geraakt, maar hopelijk lukt morgen. Hoe bekijk of vergelik je 't best 2 verschillende plasma's (PDP427XA en TH42PV70)?
Om te vergelijken ben je best dat je er in eerste instantie voor zorgt dat de instellingen vergelijkbaar zijn en ook dat het inputsignaal krak hetzelfde is. Ik kan je vertellen dat ik persoonlijk de pioneer beter vind kwa kleur en beeld maar dankzij een mooie korting bij panasonic vond ik de verschillen geen +- 1000 euro waard.

Ik moet zeggen dat ik bij het omzetten van beeldformaat nog niet echt problemen heb ondervonden. (ik kom echter van een erg klein toestel, weet dus niet goed waar op letten). Ik heb wel al gemerkt dat ie (als ik geen auto aspec of zoom 1 kies) dvd materiaal afspeelt met balken (dit kan echter wel liggen aan het bronmateriaal).

Het enige probleem dat ik op dit moment heb ondervonden met de aspect ratio is soms het verspringen van Divx materiaal dat ik afspeel met de dvd speler (maar zoals gezegd, dit kan opnieuw liggen aan het bronmateriaal). Kan je anders nog even de voor en nadelen opsommen die men naar voren brengt in deze review?

Edit: heb even de voor en nadelen nagelezen bij audiovision maar zie ze nergens spreken over een lage helderheid. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat je dat scherm helder genoeg kan zetten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ekfad op 06-04-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Lage helderheid vind ik raar, want daar was IMHO echt helemaal niets mis mee. Verder heb ik het vermoeden dat dat tijdschrijft vergeet dat de Panasonic met zijn 1250 euro @ internetshop zo'n 500 euro goedkoper is dan bijvoorbeeld de vergelijkbare Pioneer PDP 427(0)XA.

Neem aan dat je deze review ook gezien hebt?
http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX70

[ Voor 15% gewijzigd door ConZito op 06-04-2007 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat "audiovision" betreft, heb ik naar de score gekeken van "helderheid / Helligkeit" en daar scoort ie -als ik me 't nog goed herinner- 4/10?
Wat ik bedoelde met de beeldformaten was dat als je een beeld aanpast om heel 't scherm te vullen, dat ie dit minder elegant oplost als de pioneer, d.i. zonder zichtbare vervormingen van 't beeld.
Ik vermoed dat de TH42PV70(0) niet slechter zal zijn dan de TH42PV60(0) en dus zeker een verantwoorde aanrader is, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:55:
Wat "audiovision" betreft, heb ik naar de score gekeken van "helderheid / Helligkeit" en daar scoort ie -als ik me 't nog goed herinner- 4/10?
...overall score is echter "Gut", dus dat stelt weer wat gerust :)
De 37PV600 echter "sehr gut".... is dat vreemd of verklaarbaar ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:06:
[...]
...overall score is echter "Gut", dus dat stelt weer wat gerust :)
De 37PV600 echter "sehr gut".... is dat vreemd of verklaarbaar ?
Die heeft beter geluid en meer aansluitingen, maar wat betreft scherm zijn ze redelijk identiek.
Daarbij is die review van die 37PV600 wellicht uit 2006 nog en toen was het anders dan nu een half jaar later.

[ Voor 15% gewijzigd door ConZito op 06-04-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ConZito schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:09:
[...]maar wat betreft scherm zijn ze redelijk identiek.
Daarbij is die review van die 37PV600 wellicht uit 2006 nog en toen was het anders dan nu een half jaar later.
..zou toch zeggen dat het scherm van de PV70/700 (hoewel niet schrikbarend) maar toch iets beter zou (moeten ?) zijn, gezien 10 generatie scherm, V-real2.... maar idd, we zijn een half jaar verder en de verhoudingen liggen natuurlijk weer anders (scherper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:55:
Wat ik bedoelde met de beeldformaten was dat als je een beeld aanpast om heel 't scherm te vullen, dat ie dit minder elegant oplost als de pioneer, d.i. zonder zichtbare vervormingen van 't beeld.
Ik vermoed dat de TH42PV70(0) niet slechter zal zijn dan de TH42PV60(0) en dus zeker een verantwoorde aanrader is, niet?
Ik kan enkel spreken uit eigen ervaring.
Momenteel heb ik nog geen zichtbare vervormingen gezien bij het afspelen van gewoon beeldmateriaal (geen testpatronen). Bovendien heb ik al eens wat THX testen uitgevoerd en ik kan enkel vaststellen dat de vervormingen die daar worden vastgesteld worden opgelopen door het verkeerd instellen van de aspectratio. Zet men echter de beeldverwerking op auto dan is deze mijns inzien klein. Zichtbare vervorming met dvd en sd materiaal is mij dus nog niet opgevallen.

Anderzijds nooit het prijskaartje uit het oog verliezen. Als ik kijk naar mijn seat ibiza en die vergelijk met mijn broer zijn golf dan rijdt die laatste idd beter :) .

Ga vooral met vertrouwd beeldmateriaal richting winkel en laat uw ogen kiezen, zorg er alleen voor dat de afstellingen van beide tv's hetzelfde zijn en hou uw budget in de gaten :o) (Jaja, ik heb veel toestellen gezien die nog beter waren maar mijn spaarpot protesteerde)

Ik ben tot nu toe erg tevreden over dit plasma toestel, maar je moet natuurlijk goed beseffen dat dit mijn eerste plasma is en ik rechtstreeks van een 26" crt kom >:) Prijs/kwaliteit denk ik niet dat je momenteel beter zal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, je zou toch mogen verwachten dat er verbeteringen zijn, ook al zijn ze niet spectaculair, in vergelijking met de PV60(0). Gezien de Vreal2 en G10 panel. Maar heeft iemand dan 'n idee waarom de neiuwe modellen gemiddeld een €300 goedkoper zijn? Waar zit dat addertje???
Bij ons, is de verkoopsprijs van de PV70 : €1599 en PV700: €1999 (inclusief voet) en die van de pioneer €2699. Eigenlijk zou de keuze niet zo zwaar mogen vallen, maar...men wilt ook het beste in huis, niet?
Ik denk dat ik morgen zelfs mijn PS2 ('k gebruik 'm ook als DVD-speler) meeneem naar de winkel.
Hopelijk kan ik dan de knoop doorhakken en dan laat ik 't jullie wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
Bij mijn weten opent audiovision met de zin; "de pv71 goedkoper en beter dan de pv60". Valt dus allemaal wel mee als je het mij vraagt.
Verder geven ze nog de beeldinstellingen mee (in cm);
beeldmodus; film
kontrast 11.8 cm (51%)
helderheid 11 cm (48%)
kleur 11.8 cm (51%)
scherpte 11.5 cm (50%)
kleurtemp; warm
colourmanagement; uit
mpeg nr; uit
energie spaarstand; aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

jopwelling schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:18:
Bij mijn weten opent audiovision met de zin; "de pv71 goedkoper en beter dan de pv60". Valt dus allemaal wel mee als je het mij vraagt.
Verder geven ze nog de beeldinstellingen mee (in cm);
beeldmodus; film
kontrast 11.8 cm (51%)
helderheid 11 cm (48%)
kleur 11.8 cm (51%)
scherpte 11.5 cm (50%)
kleurtemp; warm
colourmanagement; uit
mpeg nr; uit
energie spaarstand; aan
Geldt dat voor de 37" of de 42" ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
het gaat over de 42"
je kunt het verslag voor 1.99 euro downloaden

http://audiovision.de/testfinder/testfinder.html

[ Voor 73% gewijzigd door MrUnderdude op 06-04-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier veel over trafo geluiden bij plasma's. Was vorige week bij plasmavisie in Lunteren. Hier hadden ze de nieuwe TH37PV70 hangen. Verder hongen hier nog andere pannies en enkele pioneers. Ze stonden allemaal aan en in de winkel was het heel rustig. Alle tv's stonden met het geluid uit. Ik kon werkelijk geen enkel trafogeluid horen. Als ik met mijn oren boven de bovenkant ga luisteren hoor je het sissende/zoemende trafo geluid. Mensen neem van mij aan, dat dit absoluut niet storend is.
Nog wel interessant om te vermelden is dat de 37PV70 naast de nieuwe samsung full hd 1080x1920 progressive LCD tv hong. Als je deze beelden met elkaar vergelijkt is echt meteen duidelijk... lang leve plasma... De samsung LCD had weinig grayscale's, doffe kleuren en een ghosting effect. Aan de plasma was NIETS op aan te merken. Gewoon perfect. Ik snap niet dat LCD's zo populair zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbie303
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-04 14:22
Ivan4you schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:54:
Robbie,hoe is het gesteld met het geluid van de transfo,s van de PV70?
De trafo's maken geen geluid. Absoluut niet opgevallen. En ik ben zeer kieskeurig mbt noise.
Kan me al ergeren aan de noise van mijn DVD player en UPC mediabox.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
DE PV60 is in principe ook duurder vanwege het feit dat deze veel meer aansluitingen heeft, 3x scart, s-video, composiet op de front, enz, enz. De PV70 heeft dit niet, mij boeit het niet, maar ik kan me voorstellen dat dat voor sommige mensen een issue is. Je moet de PV60 eigenlijk met de PV700 vergelijken, afgezien van de audio dan.

[ Voor 13% gewijzigd door ConZito op 06-04-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbie303 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 18:23:
Ik heb nu de 42PA50 en de 42PV70 naast elkaar staan in mijn huiskamer. (ik kon de oude voor een leuk bedrag verkopen, dacht, ik koop zelf de nieuwe)

Ik heb ze dus visueel vergeleken, met kabelsignaal en DVD.
Conclusie is dat ik eigenlijk geen verschil kan zien. Ik moest wel ff de contrast, helderheid etc een beetje tweaken, maar daarna kon je nauwelijks verschil zien.
Wel merkbaar bij de 42PV70 zijn:
- Afstandbediening signaal is sterker.
- Zapt sneller
- Beeldformaten zappen sneller.
- Teletext werkt beter
- Geluid klinkt wat beter

Ik heb geen blue-ray of zo, dus HD signalen heb ik niet kunnen vergelijken.
Wat grappig want de PA50 is een SD 480p plasma! Sterker nog, zelfs bij HD content zal je het niet zien en ik kan het weten want ik heb jouw panel (de 7e generatie monitor uitvoering dan) en die heb ik ook naast een PV60 gezet. Verschil was 0 komma 0!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Hey hoi! Ben nieuw hier... volg deze pana-topic al een tijdje stiekem mee maar nadat ik deze middag in de winkel de TH-37PV70F goed heb kunnen bestuderen kon me niet meer inhouden om hier even een accountje te maken.
Ben eigenlijk van plan nog een tijdje (tot eind dit jaar of begin volgend jaar) op mijn tanden te bijten en nog niet meteen een plasma te kopen maar hoe dan ook geef ik de voorkeur aan panasonic (heb nu een crt 100 hz breedbeeld panasonic waar ik heel tevreden van ben maar ja.. .zo'n plat ding is wel fancy hé). Dus altijd maar reviews lezen en rondkijken en kennis opdoen.

Nu goed.. de TH-37PV70F vond ik in 't echt qua design niet mis maar wat me erg stoorde (jammer genoeg) is die gigantisch reflecterende glasplaat pffff.... vind ik persoonlijk een enorme tegenvaller (waarom plakken ze er zo'n glasplaat nog voor?) en die pianolak rand daar zie je echt alles op (die in de winkel stond vol vingerafdrukken)... met 2 kleine koters in huis komt dat echt niet goed :s

Anyways... sorry dat ik hier zo los tussendoor kom lullen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
renio schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 21:02:[..]heb nu een crt 100 hz breedbeeld panasonic [...]de TH-37PV70F [...]is die gigantisch reflecterende glasplaat
Welkom op GoT :w
...wat die reflectie van de PV70 betreft.... Op zich heb je gelijk, maar is denk ik niet erger dan jou huidige CRT vermoed ik (tikkie minder denk ik zelfs), dus in de praktijk (thuis dus) zal het met die PV70 wat dat betreft niet erger zijn dan je nu gewend bent schat ik zo in ;)
Hoewel dat ook mijn grootste minpunt van plasma is, wil ik er maar mee zeggen dat het niet direct iets is om op af te knappen, omdat je er (net als veel huidige CRT kijkers) ook al jaaaaaren naar kijkt en dat wel accepteerd... (en dus gewend bent...).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Ik heb vandaag in de MediaMarkt in Eindhoven de 37PV45 naast de 42PV70 gezien, en om eerlijk te zeggen zag ik GEEN enkel verschil in beeld kwaliteit. Het enige wat me opviel aan de PV70 was dat ie bij de demo dvd die erop draaide bij felle, heldere witte beelden automatisch de helderheid / contrast aanpaste, is dit normaal? Vond dat niet mooi namelijk... :S Ik denk dat ik 250 euro in m'n zak houd en ga voor de 37PV45 ipv de 37PV70...

Om het nog maar even over de trafo geluidjes te hebben, is het in de nieuwe serie beter of erger als in de 45/60 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 18:21
Ik heb de 42pv70 thuis staan maar het enige wat ik in huis hoor is mijn koelkast van de tv hoor ik helemaal niks.
Hij word ook haast niet warm.

Wat schermreflectie betreft overdag is het goed tv kijken, bahalve als de zon naar binnen schijnt.
Ik heb mijn oude philips breedbeeld ook nog staan en die reflectie is identiek aan mijn pana.
Maar s'avonds is het net of alle kanalen van DVD kwaliteit zijn niet te geloven zo strak.

In deze prijsklasse is er geen LCD/Plasma met een betere beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 00:51
Is er al iemand die de PV70 aangesloten heeft op een PC?

Ik wil de 37PV70 aanschaffen (groter MAG niet van de vrouw :'( ) en deze o.a. aansluiten op mijn MediaCenter. Deze beschikt over een VGA en DVI aansluiting (Intel GMA). De 37PV70 heeft een schermresolutie van 1024x720 en wat ik heb begrepen uit de handleiding kan hij tot 1366x768 accepteren (downscaling). Kan iemand de kwaliteit beoordelen als het scherm in deze resolutie wordt aangestuurd? Een andere oplossing zou zijn een VGA kaart met HDMI, zoals de MSI NX7300GS-MD256EH, dan kan ik in principe over HDMI gewoon 720p aansturen. Alleen is dan weer de vraag kan dat met deze Panasonic toestellen?

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Maakt het heel erg uit wat de resolutie is? Als je 1024x768 instelt op je PC ziet je bureaublad er idd verkloot uit maar dat maakt niet uit bij het spelen van films of gamen. Voor echt PC werk zoals tekstverwerken en internetten is dat niet handig maar daarvoor moet je ook een LCD aanschaffen en geen plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
The Legend schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 11:52:
Maakt het heel erg uit wat de resolutie is? Als je 1024x768 instelt op je PC ziet je bureaublad er idd verkloot uit maar dat maakt niet uit bij het spelen van films of gamen. Voor echt PC werk zoals tekstverwerken en internetten is dat niet handig maar daarvoor moet je ook een LCD aanschaffen en geen plasma.
Ik kan me vergissen, maar als ik 1024x768 (moet dan 1024x720 zijn omdat de 37" variant maar 720 pixels hoog is) naar een breedbeeldscherm stuur dan denk ik dat alle weer te geven informatie er niet juist uit ziet. Het beeld van MCE zal er ook niet uit zien en voor zover ik weet kan ik dat nergens aanpaasen (bijvoorbeeld door MCE te laten weten dat ik 16:9 wil met deze resolutie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerritjuh schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:30:
[...]

Ik kan me vergissen, maar als ik 1024x768 (moet dan 1024x720 zijn omdat de 37" variant maar 720 pixels hoog is) naar een breedbeeldscherm stuur dan denk ik dat alle weer te geven informatie er niet juist uit ziet. Het beeld van MCE zal er ook niet uit zien en voor zover ik weet kan ik dat nergens aanpaasen (bijvoorbeeld door MCE te laten weten dat ik 16:9 wil met deze resolutie).
Ook de 37 inch is 1024x768 kijk maar eens op panasonic.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:11:
[...]Ook de 37 inch is 1024x768 kijk maar eens op panasonic.nl
...is meer dan zeer vermoedelijk een typo... Duitsland en Belgie geven de gebruikelijke 37 inch resolutie van 1024x720

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:26:
[...]
...is meer dan zeer vermoedelijk een typo... Duitsland en Belgie geven de gebruikelijke 37 inch resolutie van 1024x720
Niet zeer vermoedelijk, maar 100% zeker, getuige de bedieningshandleiding (zowel de engels en nederlandstalige handleiding vermelden een schermresolutie van 1024x720 voor de 37").

Maar dat is nog steeds geen breedbeeld resolutie.

[ Voor 6% gewijzigd door Gerritjuh op 07-04-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zalig Pasen iedereen. Heb nu de knoop uiteindelijk doorgehakt en een TH42V700(F) besteld en volgens de handelaar zou ie waarschijnlijk binnen een 2-tal weken arriveren. In zijn winkel was ik weliswaar enkel in staat een TH42PV70 te vergelijken met de PDP427XA, deze laatste gaf een ietwat beter beeld, maar dat rechtvaardigde volgens mij de meerprijs zeker niet. Er was van de TV (beide trouwens) geenenkel gezoem te horen. Beeld was prachtig op analoog, HD konden we niet beoordelen, want z'n sat-verbinding was buiten dienst. Heb 'm wel gevraagd 'n DVD'tje te tonen (met SD materiaal) en ik was onder de indruk. De resolutie is 1024x768 (1024x720 voor 37"), wat inderdaad geen breedbeeldresolutie lijkt, maar vergeet dan ook niet dat de pixels bij plasma rechthoekig zijn en niet vierkant zoals bij LCD bv. Of je geïnteresseerd bent in full HD, kan ik iedereen melden dat bij TV schermen kleiner dan 50" en bij normale zitafstand (3-4 m) er geen zichtbaar verschil is tss HD en full HD materiaal. Echt, velen zullen zeggen dat dit toch niet kan want alle duurdere LCDs van 37-40-42 " hebben 'n schermresolutie van 1920x1080 en zijn full HD, dus je moet 't toch zien. Bij verschillende test, waarbij ze een full HD scherm naast een HD-ready scherm zetten en mensen vanaf normale zitafstand hebben laten kijken, konden ze 't verschil niet zien. Als je nu zeer dicht bij je tv zit of een reusachtig scherm hebt, dan is het verhaal weer helemaal anders. Boodschap is eigenlijk, staar jezelf niet blind op resoluties.
Succes met jullie aankoop of veel plezier ermee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Gerritjuh schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:34:
[...]

Niet zeer vermoedelijk, maar 100% zeker, getuige de bedieningshandleiding (zowel de engels en nederlandstalige handleiding vermelden een schermresolutie van 1024x720 voor de 37").

Maar dat is nog steeds geen breedbeeld resolutie.
Nope maar dat is dus het nadeel van een plasma scherm met een relatief lage resolutie + rechthoekige pixels. Het normaal en volledig weergeven van PC aangestuurde resoluties is zo goed als onmogelijk bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 14:10:
Zalig Pasen iedereen. Heb nu de knoop uiteindelijk doorgehakt en een TH42V700(F) besteld en volgens de handelaar zou ie waarschijnlijk binnen een 2-tal weken arriveren.:-)
Gefeliciteerd met je aankoop. _/-\o_
In ieder geval iemand die ook mijn keuze bevestigd. Ik hoop dat we er geen spijt van gaan krijgen.
Wachten duurt wel lang trouwens. Ik heb hem nu bijna 2 weken geleden besteld, maar hij
mag van mij nu toch echt komen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste vrienden;

Na een lange flat screen zoektocht ben ik bij Panasonic uitgekomen. Helaas is er nog niet veel informatie te vinden over de nieuwe 2007 modellen. Tot ik per toeval dit draadje tegenkwam deze avond. Tot voor kort leek ik wel de enige die een TH-42PX70(0) wilde aanschaffen :-)

Ik ben woonachtig te Spanje en hier heet het model dus TH-42PX70E (1450eur webwinkel) en TH-42PX700E (prijs nog niet bekend).

De vele reacties op dit topic hebben al enkele van mijn vragen opgelost, doch blijven er nog enkele over:

Als grootste verschil tussen het 70 en 700 model zie/lees ik de verbindingsmogelijkheden en PIP/PAP/PAT.
Nu vroeg ik me af voor welke tv ik moet gaan indien ik graag:

1) In split screen mode zou willen kijken (ik kijk lekker voetbal, terwijl de vriendin ook haar favoriete serie kan bekijken). (Mensen die dit hebben; is dit de moeite waard of is het een van de vele dingen die je toch niet gebruikt of gewoon slecht werken). De reden voor deze vereiste is dat ik ook graag nederlandstalige programmas wil bekijken via satelliet, dit terwijl mijn vriendin naar de spaanstalige programmas kan kijken (ze is de nederlandse taal nog niet machtig)

2) Een surround set zou willen aansluiten. Ik heb gezien dat het 70 model geen digitale audio uit heeft. Is dit belangrijk voor een surround set? Ik ben geen geluidsfreak, maar ik zou toch graag de 5.1 geluiden behouden van een DVD film.

Bedankt jongens!
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.