Toon posts:

[Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 topic

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.096 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjemidas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04-2017
Maximaal contrast is niet zo belangrijk, aangezien je het toch nooit in max. waarde zet bij plasma.

Mijns inziens zal de nieuwe 42" HD ready niet slechter zijn dan de PV60, of in ieder geval niet zichtbaar slechter.
De 42" full HD zal waarschijnelijk wel zichtbaar slechter in contrast zijn met 5000:1, hetgeen een contrastwaarde van een goede LCD is. Hoeveel slechter zal 31 maart wel blijken als ik ze binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:53:
[...]

Ik zou graag dan wel willen weten hoe men dit gemeten heeft, en wat de omstandigheden waren.
Heb mij een klein beetje verdiept in isf-caliberatie en het meten van contrast waarden maar ook daar is altijd een stukje discutabiliteit in. Zo werden bij twee verschillende mensen dezelfde projector getest en kwamen er twee verschillende waarde voor contrast uit omdat de basisinstelling niet overeenkwam met de twee metingen had ik begrepen.
Ik wacht af wat de testsites doen, als deze generatie gestripped is van kwaliteit om het scherm maar goedkoper te maken dan koop ik het ding simpelweg niet, maar iets in mij zegt me dat deze Panasonic wel eens heel goed kan zijn.
Daar kan ik geen uitsluitsel over geven. Zal je aan anderen moeten vragen hier op het forum die deze contrastwaarde hebben gepost.

Wat de prijs betreft.
Ik kan je verzekeren dat de aankoopprijs voor dealers slechts weinig verschilt van de laatste prijzen (oktober 2006) voor de PV-60 (inkoop dacht ik een verschil van 97,96€). Ik zou het dus erg spijtig en vreemd vinden dat ze deze versie hebben gestript om hem goedkoper op de markt te brengen want in zo'n geval gaat de winst voor het grootste deel naar panasonic zelf en blijft de dealer met eenzelfde winstmarge zitten waardoor voor hen dit product minder aantrekkelijk is om te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:56
moet toegeven dat ik niet alle beginpagina's door heb gelezen maar weet iemand iets te vertellen over de aansluitingen die het toestel volgens de beschikbare specificaties niet meer heeft. Ik doel hierbij op de aansluitingen aan de voorkant van de 70 serie (tov de 60). Lijkt me toch stug dat je steeds de achterkant moet opzoeken om je foto/videocamera aan het toestel te hangen. De foto's
http://www.aixess.de/cebit/2007_panasonic.html lijken toch ook een klepje midden onder het scherm te tonen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
jopwelling schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:28:
moet toegeven dat ik niet alle beginpagina's door heb gelezen maar weet iemand iets te vertellen over de aansluitingen die het toestel volgens de beschikbare specificaties niet meer heeft. Ik doel hierbij op de aansluitingen aan de voorkant van de 70 serie (tov de 60). Lijkt me toch stug dat je steeds de achterkant moet opzoeken om je foto/videocamera aan het toestel te hangen. De foto's
http://www.aixess.de/cebit/2007_panasonic.html lijken toch ook een klepje midden onder het scerm te tonen. Iemand een idee?
Ik vrees dat je hiervoor naar de 700 serie moet gaan.
Op de 70 heb je vooraan enkel een plug voor de hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
[

Ik vrees dat je hiervoor naar de 700 serie moet gaan.
Op de 70 heb je vooraan enkel een plug voor de hoofdtelefoon.
[/quote]

kijk, daar word ik nou niet echt blij van. Ik ben erg fan van Panasonic (gezien hun prijsstelling en kwaliteit en nu dus disign) maar dit vind ik echt zeer onhandig. Ik kan de boel natuurlijk via mijn dvd recorder doorlussen maar dat komt de kwaliteit niet ten goede. Vreemde keus van Panasonic. Of ziet iemand nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga namelijk voor plasma omdat zwart echt zwart is etc.
Écht zwart is het nog niet maar iig een stuk beter dan LCD. :)

('s avonds in het donker met een volledig zwart scherm is mijn CRT TV nog altijd zwarter dan mijn Panny PV60.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-10 11:40
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:21:
[...]

Écht zwart is het nog niet maar iig een stuk beter dan LCD. :)

('s avonds in het donker met een volledig zwart scherm is mijn CRT TV nog altijd zwarter dan mijn Panny PV60.)
Mja, OK, dat zal de komende tijd nog wel blijven, echter bij LCD vind ik het gewoon erg storend... Hopen dat het met de 70 serie goed zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op kieskeurig.nl zijn de eerste prijzen voor de nieuwe modellen te vinden:
37PV70 € 1144
42PV70 € 1285
42PV700 € 1699
50PV70 € 1999
50PV700 € 2379

Als je de prijzen per winkel gaat vergelijken lijkt het er op dat de nieuwe modellen goedkoper zijn dan de huidige modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:02:
Op kieskeurig.nl zijn de eerste prijzen voor de nieuwe modellen te vinden:
37PV70 € 1144
42PV70 € 1285
42PV700 € 1699
50PV70 € 1999
50PV700 € 2379

Als je de prijzen per winkel gaat vergelijken lijkt het er op dat de nieuwe modellen goedkoper zijn dan de huidige modellen.
Op de duitse "preissuchmachines" liggen de prijzen nog wat lager, winkels als plasmavisie gaan vrijwel altijd mee met die duitse prijzen.
Ik denk dat de prijzen op kieskeurig nog wel wat lager gaan uitvallen, en dat is natuurlijk een goeie zaak mits de XXPV70 verlost is van het paarseslangen gedoe en minstens dezelfde kwaliteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schlechterer Maximalkontrast als der PV60 (2300:1 zu 3400:1)
Is die 3400:1 geen typo? Ik heb hier een link met daadwerkelijk gemeten contrastwaardes maar de PV60 komt hier op 2314:1
Sterker nog, dit is tevens de hoogste waarde gemeten voor welke flatscreen dan ook. 3400:1 lijkt dus een beetje té enthousiast.

http://www.avsforum.com/a...php?t=418113&page=1&pp=30

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Mensen, AUB advies ;).

Sinds afgelopen weekend ben ik verliefd op de Pananosic plasma's en aangezien ik een nieuwe TV nodig heb, zal het de keuze dan denk ik ook wel op een Panasonic vallen. ;)

Nu zit ik met de volgende vragen:
  1. Kijkafstand is zeg maar 250/270cm, overal lees ik dat 94 cm dan zeker geen probleem moet zijn, ook in diverse topics hier op GoT, de MM en BCC hier in Eindhoven raden met echter 66cm aan, wat me erg klein lijkt. Het is echter moeilijk inschatten, in de winkel zijn die dingen altijd kleiner. Daarbij is 66cm direct LCD, wat ik liever niet heb.
  2. In de winkel tonen ze tegenwoordig de mooiste beelden op die schermen waardoor je al sneller geneigd bent meteen tot aanschaf over te gaan ;). Hoe is het beeld met digitale TV (UPC). Moet niet zo zijn dat het beeld dan dermate in kwaliteit afneemt dat je er echt verder vanaf moet gaan zitten om voor normale 'kwaliteit' te zorgen.
  3. De PV45 serie kost nu maar iets van 850 euro. Wat is wijsheid, NU deze kopen voor deze prijs of wachten tot de V70 die waarschijnlijk 250-300 euro meer zal kosten. Misschien nog niet goed te beantwoorden, maargoed ;).
  4. Ik lees veel over de reflectie van Plasma schermen, heeft de 45 hier veel last van? Ik las ook ergens dat de 70 hier meer last van had. Iemand die het ding in een woonkamer heeft staan met een raam naar de tuin op het zuiden? ;) Kan iemand wat reflectie ervaringen delen? :o
Volgens mij vergeet ik nog het een en ander maar daar kom ik nog wel op terug ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Martijn op 20-03-2007 23:32 . Reden: puntje 4 ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 16:48

RC2

Resistance is futile

Martijn schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:24:
Mensen, AUB advies ;).

Sinds afgelopen weekend ben ik verliefd op de Pananosic plasma's en aangezien ik een nieuwe TV nodig heb, zal het de keuze dan denk ik ook wel op een Panasonic vallen. ;)

1. Kijkafstand is zeg maar 250/270cm, overal lees ik dat 94 cm dan zeker geen probleem moet zijn, ook in diverse topics hier op GoT, de MM en BCC hier in Eindhoven raden met echter 66cm aan, wat me erg klein lijkt. Het is echter moeilijk inschatten, in de winkel zijn die dingen altijd kleiner. Daarbij is 66cm direct LCD, wat ik liever niet heb.
  2. In de winkel tonen ze tegenwoordig de mooiste beelden op die schermen waardoor je al sneller geneigd bent meteen tot aanschaf over te gaan ;). Hoe is het beeld met digitale TV (UPC). Moet niet zo zijn dat het beeld dan dermate in kwaliteit afneemt dat je er echt verder vanaf moet gaan zitten om voor normale 'kwaliteit' te zorgen.
  3. De PV45 serie kost nu maar iets van 850 euro. Wat is wijsheid, NU deze kopen voor deze prijs of wachten tot de V70 die waarschijnlijk 250-300 euro meer zal kosten. Misschien nog niet goed te beantwoorden, maargoed ;).
Volgens mij vergeet ik nog het een en ander maar daar kom ik nog wel op terug ;).
Herkenbaar :) ook ik heb dit weekend pana plasma gezien en laat me niet meer los.
Als je liever plasma hebt zit je aan een minimum van 94cm. Denk niet dat dat slecht is Zit zelf op 3 meter en ga voor een 32 of 37 inch.
Beeld kwaliteit kan ik niets over zeggen omdat ik zelf ook op zoek ben.
Is er een verschil is tussen de PV45 en PV 60? Qua prijs ontloopt het elkaar een 200 euro wat voor een TV die jaren mee gaat geen punt mag zijn voor mij. Daarnaast, zoals je ook zegt, de PV70 is daarnog weer 200 boven (zo blijf je je budget bijstellen..) Design van de PV70 vind ik wel beter dat wel..

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RC2 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:42:
[...] PV 60? Qua prijs ontloopt het elkaar een 200 euro wat voor een TV die jaren mee gaat geen punt mag zijn voor mij. Daarnaast, zoals je ook zegt, de PV70 is daarnog weer 200 boven
42PV70 zit slechts 106 euro boven de 42PV60... dus dat valt toch wel erg mee. Keuze voor een PV70 wordt dan toch wel aantrekkelijker ;), zeker ivm 10th-gen scherm en V-real2 engine....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, AUB advies ;).

[list=1]
• Kijkafstand is zeg maar 250/270cm, overal lees ik dat 94 cm dan zeker geen probleem moet zijn, ook in diverse topics hier op GoT, de MM en BCC hier in Eindhoven raden met echter 66cm aan
Ik zit op ong. 3 meter van een 42", en zou niet meer kleiner willen. ;) Ik heb ook nog een normale 70cm breedbeeld staan maar als ik daar nu voor de grap naar kijk dan lijkt het wel een postzegel, zo groot. :)
Voor een meer bioscoopgevoel met films zou ik zelfs naar een 50" willen gaan. En als je ook geïnteresseerd bent in HDTV dan zou ik zéker niet voor een klein scherm gaan want op 2,7 meter afstand zie je geen verschil tussen SD en HD op een 66 cm beeldje.

Ik zou het zo doen; kijk je heel veel tv, en weinig films, dan kun je voor jouw afstand een 37" overwegen. Kijk je daarentegen veel films dan zou ik minimaal een 42" nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:52

sanook

_/-\o_

Mensen, AUB advies ;).

4. Ik lees veel over de reflectie van Plasma schermen, heeft de 45 hier veel last van? Ik las ook ergens dat de 70 hier meer last van had. Iemand die het ding in een woonkamer heeft staan met een raam naar de tuin op het zuiden? ;) Kan iemand wat reflectie ervaringen delen? :o
Ik heb zelf de Panasonic 42PV60 en heb deze ervaringen:
  1. Met kijkafstand 250-270 cm is een 42 inch prima te doen, zou absoluut niet kleiner gaan dan 37.
  2. UPC digital ziet er zeer prima uit, zelfs analoog vind ik het nog uitstekend.
  3. Met de PV45 (of PV60 of PV62) weet je zeker dat je geen kat in de zak koopt. Lijkt me sterk dat het met de 70 anders zal zijn. Technisch ook niet veel verschillen, V-real2 engine en 10e generatie zullen geen schokkende veranderinen zijn. Wel schijnt de 70 een scart aansluiting minder te hebben !
    Looks zijn wel heel anders, ik vond de 60 niet geweldig (en 45 nog minder zonder die zwarte rand) maar nu ie thuis staat bevalt ie prima.
  4. Ik heb een tuin op zzw, tv staat aan de oost-kant van de kamer dicht bij het raam, dus in middag/avond lichtinval op de TV. Heb echter nog niet veel ervaring hiermee want TV staat vnl 's avonds aan. Reflectie zie je wel als je er op let, maar ik heb het absoluut nog niet als storend ervaren. Vergeet niet dat je vaak recht voor de TV zit, dan is het effect van de reflectie op zijn minst.
Moeilijke keuze voor je, als je de looks van de 70 mooier vind en je hebt daar íets meer voor over dan zou ik voor de 70 gaan, anders voldoet de 45 (of 60/63) ook prima. Ik zou wel voor de 42 inch gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
hvangent schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:23:
[...]

1. Met kijkafstand 250-270 cm is een 42 inch prima te doen, zou absoluut niet kleiner gaan dan 37.
  2. UPC digital ziet er zeer prima uit, zelfs analoog vind ik het nog uitstekend.
  3. Met de PV45 (of PV60 of PV62) weet je zeker dat je geen kat in de zak koopt. Lijkt me sterk dat het met de 70 anders zal zijn. Technisch ook niet veel verschillen, V-real2 engine en 10e generatie zullen geen schokkende veranderinen zijn. Wel schijnt de 70 een scart aansluiting minder te hebben !
    Looks zijn wel heel anders, ik vond de 60 niet geweldig (en 45 nog minder zonder die zwarte rand) maar nu ie thuis staat bevalt ie prima.
  4. Ik heb een tuin op zzw, tv staat aan de oost-kant van de kamer dicht bij het raam, dus in middag/avond lichtinval op de TV. Heb echter nog niet veel ervaring hiermee want TV staat vnl 's avonds aan. Reflectie zie je wel als je er op let, maar ik heb het absoluut nog niet als storend ervaren. Vergeet niet dat je vaak recht voor de TV zit, dan is het effect van de reflectie op zijn minst.
Moeilijke keuze voor je, als je de looks van de 70 mooier vind en je hebt daar íets meer voor over dan zou ik voor de 70 gaan, anders voldoet de 45 (of 60/63) ook prima. Ik zou wel voor de 42 inch gaan.
Bedankt voor jullie comments :). Probleem met 37 of 42, de tussenruimte in mijn TV kast is 104cm, met een 42" (is 102 breed) kan ik die er dus ongeveer tussen klemmen, lijkt me niet echt mooi, 37" is 92cm breed buitenmaat, dus zou dan beter passen.

Ik kom van een 52cm CRT 4:3 dus groot zal ie sowieso wel zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het wordt voor mij ook eens tijd om een plasma scherm aan te schaffen en hoor toch wel dat panasonic een van de beste zijn op dat gebied....en de nieuwe schermen zien er goed uit. Alhoewel het uiteindelijk om het beeld gaan vindt ik het zwarte van de de PV70/700 veel mooier als zilver.
Nu nog de keuze tussen de bovenstaande twee, ben zeer benieuwd om ze in de winkel te gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Het schijnt dat de nieuwe Panasonic's er toch niet zo goed uitzien qua design zoals we dachten. Ik heb een paar foto's gezien van op CeBit dacht ik, en het was een ramp. Net nu ik dacht dat ik eindelijk mijn nieuwe Plasma had gevonden. Spijtig genoeg vind ik de foto's niet terug, iemand die er nog weet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
F e r o x schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:44:
Het schijnt dat de nieuwe Panasonic's er toch niet zo goed uitzien qua design zoals we dachten. Ik heb een paar foto's gezien van op CeBit dacht ik, en het was een ramp. Net nu ik dacht dat ik eindelijk mijn nieuwe Plasma had gevonden. Spijtig genoeg vind ik de foto's niet terug, iemand die er nog weet staan?
Kan je iets specifieker zijn?

Afgaand op wat ik heb gezien ziet het er minder "goedkoop" uit, zelf vind ik ze mooier dan de zilveren reeks

Edit: bedoel je soms deze post?
http://www.hifi-forum.de/viewthread-149-2286.html

Vond ik vooral interessant, lees vooral de laatste post met zijn aanpassing van de opmerking tov van de pv-60

Edit2 :

nu met quote (verwijzing link hierboven) ;)
P.S.: Ich habe mir mal das Gehäuse des PV71F und des PV60E angeschaut, und sie sehen doch identisch verarbeitet aus.
Somit bleibt für mich nur noch der Faktor Hochglanzschwarz, der ihn auf mich nicht so wertig aussehen lässt wie der PV60E.
Und Pflegebedürftig ist er zudem auch (Fingerabdrücke, Staub etc)
Wat wel tot nadenken stemt is het volgende:
Bildqualität: G10 Panel und VREAL2 bringen meines Erachtens kein besseres Bild! Ich persönlich empfinde es sogar schlechter (HD Signale haben für mich nicht mehr diesen "BOAAAH" Effekt hervorgerufen).
Ook al dient men er bij te vermelden (voor zover ik begrepen heb) dat men niet heeft kunnen vergelijken tov van een PV60 die er naast stond en dezelfde instellingen had. Persoonlijk denk ik dat het vooral afhangt van de verwachtingen.

[ Voor 51% gewijzigd door Ekfad op 21-03-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ekfad schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:06:
[...]Vond ik vooral interessant, lees vooral de laatste post met zijn aanpassing van de opmerking tov van de pv-60
doet effe een quote, want als het topic wordt aangevuld met nieuw berichten , dan klopt de verwijzing van jou naar het laatste bericht niet meer ;)

En nog en opmerking voor de PV70/71:
Man kann im Menü zwischen 50 und 100Hz wählen. Bei 100Hz ist das Bild deutlich ruhiger. http://www.hifi-forum.de/viewthread-149-2286.html
... een aardig plusje voor de PV70/71 misschien ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 20:06
crossposten lijkt me niet nodig.

[ Voor 97% gewijzigd door JvS op 21-03-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 21:29
freakya schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:22:
Ik heb een volgend probleem bij de 37v45eh.
En dat is dat het beeld na ijlt wat niet altijd zichtbaar is maar wat voor het oog resulteerd in "groene flitsen" .
Het probleem is te zien op alle bronnen die je hem voorschotelt. Zo heb ik met dvd weergave een filmpje gemaakt en slow motion afgespeeld en dan is duidelijk te zien dat het vorige beeld groen na ijlt. Nu kan je zeggen "je kijkt toch ook niet naar je tv in slow motion" nee maar het resulteerd in groenige flisten.

Bij deze foto van de xbox 360 over component is het heel duidelijk. Groene afbeeldingen die er niet horen.
[afbeelding]
Nu is hiervoor het bedrijf e-care langsgeweest en heeft het niet op kunnen lossen. Er is overgens wel een print vervangen (d board).
Het wordt verder uitgezocht. De monteur zei dat het ook inherent aan de techniek kan zijn. Ik kan dit zelf niet vergelijken. (dit zijn ze wel van plan bij e-care).

Nu mijn vraag of iemand dit verschijnsel herkend? :?
Ik herken het als iets wat niet zo hoort. Heb hetzelfde filmpje thuis op een 42" variant en bij broer (die exact hetzelfde model als jou heeft) gezien, en kan je vertellen dat het niet zo hoort. Ik zou aansturen op een vervanging als ze het niet weten te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
freakya schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:22:
Ik heb een volgend probleem bij de 37v45eh.
@freakya.... Nu heb je al 3 (!!!) opics over je 37PV45 (toestel/probleem) geopend (binnen 1 maand !), en post je vervolgens ook nog es een mededeling over dit toestel/probleem (en tevens crosspost) in dit (ONJUISTE) topic :( Niet echt fraai en lijkt mij een onjuist gebruik van GoT :|
-knip- ivm onjuiste plek voor verzoek aan mod

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:55:
[...]
@freakya.... Nu heb je al 3 (!!!) opics over je 37PV45 (toestel/probleem) geopend (binnen 1 maand !), en post je vervolgens ook nog es een mededeling over dit toestel/probleem (en tevens crosspost) in dit (ONJUISTE) topic :( Niet echt fraai en lijkt mij een onjuist gebruik van GoT :|

Vraag bij deze dan ook of een mod de berichten van freakya in dit topic wil verwijderen, en de gebruiker wil wijzen op juist gebruik maken van en het openen van topics.
@ Lost, jij zou hier moderator moeten zijn, ik kom bijna iedere dag wel een nieuwe post van jou tegen waar je met je vingertje naar iemand wijst als ie bv onderin zijn post 'grtz' heeft staan.......
Als je het over onjuist gebruik van GoT hebt denk ik dat die opmerkingen van jou hier net zo aan voldoen als de posts die jij terechtwijst. Maak je niet zo druk man 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hvangent schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:02:
[...]
@ Lost, jij zou hier moderator moeten zijn, ik kom bijna iedere dag wel een nieuwe post van jou tegen waar je met je vingertje naar iemand wijst als ie bv onderin zijn post 'grtz' heeft staan.......
Als je het over onjuist gebruik van GoT hebt denk ik dat die opmerkingen van jou hier net zo aan voldoen als de posts die jij terechtwijst. Maak je niet zo druk man 8)
.... je hebt ergens wel gelijk, maar je komt echt niet "elke dag" zo'n post van mij tegen, das wel weer heel erg scherp gesteld :) . En meestal gaat het op een vriendelijke methode (en zeker dus niet als 'vingertje' bedoeld...) als zijnde een goedbedoeld advies/tip naar de (veelal) nieuwe gebruiker, die al wat vaker door zijn onwetendheid over de regels dezelfde "fout" maakt. Niks mis mee denk ik om de nieuweling even wijzer te maken op GoT. Maar mijn reageren in het topic is idd ook niet direct volgens de regels...je hebt gelijk...

In het geval van @freakya is mijn reactie inderdaad tikje fel (excuus), maar 3 topics over 1 onderwerp openen en dan nog een 4e melding in een verkeerd topic is toch wel kwalijk imho ;)

Maar zal wat meer letten op mijn kritische blik... (en "zou hier moderator moeten zijn" vat ik maar als een compliment op ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 20:06
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:09:
[...]

In het geval van @freakya is mijn reactie inderdaad tikje fel (excuus), maar 3 topics over 1 onderwerp openen en dan nog een 4e melding in een verkeerd topic is toch wel kwalijk imho ;)

Ik heb 3 topics over 3 onderwerpen. Maakt verder niet uit hoor. (of dat mag hier ook niet)
:X Misschien dat de melding in dit topic overbodig is maar deze vraag is meer het algemeen bedoelt voor plasma bezitters. Hoop op deze manier erachter te komen of dit verschijnsel misschien normaal is. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
freakya schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:30:
[...]Ik heb 3 topics over 3 onderwerpen.
...maar alles over de 37PV45. Een link naar jou specifiek probleem-topic in dit topic zou iig beter staan dan de gehele cross-post die je hier hebt geplaatst. Maar ik zal mij vanaf nu "low profile" houden 8) en mij proberen niet te bemoeien/reageren met wat ik (over het algemeen) goed bedoel of juist acht... ;) (...en het werd stil bij LOST...)

Ontopic maar weer dan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 16:48

RC2

Resistance is futile

hvangent schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:23:
[...]

Ook mijn vragen door alle antwoorden beantwoord _/-\o_ . Speedtronic heeft weer mooie aanbiedingen, vorig weekend de Samsumg LE32R71 waarvoor ik ging kijken maar het piano zwarte lak effect stond me niet echt aan en zag ik de panasonic staan....deze week:
http://www.speedtronic.nl/frameweekendaktie.html
Die 1 meter breed slaat vast op het gehele apparaat, wat past bij 42 inch. Alleen kan iemand hieruit afleiden welke versie dit zou zijn?

edit:
Misschien ook niet geheel op zijn plaats in deze thread plaats de vraag in de pana TH42PV62EH voor 999 euro

[ Voor 26% gewijzigd door RC2 op 21-03-2007 20:38 ]

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...van diezelfde link een quote:
My point is, the magenta noise in TH42PX70 may not be as bad as that in TH42PX60: it’s still there, but most people will never notice it most of the time.

With that out of my chest, let’s move on to better things. We chose the “Cinema Mode” and “Warm” colour temp from the outset, and were simply blown away by the strikingly harmonious colours.
...prima ding dus, met helaas een kleine "paasrheid" die nauwlijks tot niet waarneembaar is en daarmee beduidend minder aanwezig als de PX60.

Lijkt op het eerste gezicht minder fijn dus (paars) maar in tweede instantie is het dus een prima apparaat imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo op deze site http://www.redcoon.be/ind...Panasonic_TH_50_PV_60_EH/
zie je bij het tweede kaderke de TH 42 PV70e is dit een model die deze maand moet uitkomen?
want er staat bij direct leverbaar
k'had ook graag exact de datum geweten wanneer ze hier in Belgie uit zijn
met zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 00:15:[...]de TH 42 PV70e is dit een model die deze maand moet uitkomen?
k'had ook graag exact de datum geweten wanneer ze hier in Belgie uit zijn met zekerheid
http://www.panasonic.be/s...enu/1250303_l6/index.html geeft de volgende antwoorden:
TH-42PV70F Nieuw
Beschikbaarheid: 31-mrt-2007
Voor de "exacte data met zekerheid" zou ik bij de plaatselijke tv boer es informeren ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

RC2 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:45:
[...]

Ook mijn vragen door alle antwoorden beantwoord _/-\o_ . Speedtronic heeft weer mooie aanbiedingen, vorig weekend de Samsumg LE32R71 waarvoor ik ging kijken maar het piano zwarte lak effect stond me niet echt aan en zag ik de panasonic staan....deze week:
http://www.speedtronic.nl/frameweekendaktie.html
Die 1 meter breed slaat vast op het gehele apparaat, wat past bij 42 inch. Alleen kan iemand hieruit afleiden welke versie dit zou zijn?
Aan de foto te zien is dat model de PV60, die heeft precies zo'n zwarte rand. De PV45 is geheel zilver en de PV600 heeft een dikkere zwarte rand waarin het Panasonic logo in de zwarte rand zit.
Aan de prijs te zien denk ik dat het het 37 inch model is, 899,- voor de 42 inch zou wel héél goedkoop zijn (maar dat dacht ik van de 999,- bij Mediamarkt ook...). En als het de 42 inch was dan zouden ze graag erbij gezet hebben dat het een 107 cm scherm is ipv '100 cm breed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:17:
[...]
...van diezelfde link een quote:
[...]
...prima ding dus, met helaas een kleine "paasrheid" die nauwlijks tot niet waarneembaar is en daarmee beduidend minder aanwezig als de PX60.

Lijkt op het eerste gezicht minder fijn dus (paars) maar in tweede instantie is het dus een prima apparaat imho.
Vandaar ook de opmerking "trek uw conclusies" (was niet negatief bedoelt overigens ;) ) ik denk namelijk dat de XXPV70 best wat in zijn mars heeft.
Alleen als je echt op zoek gaat, dus met je neus op het scherm, vindt je nog de paarse slangen.
Nee, ik begin steeds meer enthousiast te worden over de nieuwe panasonics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:34

Laguna

Connaisseur

hvangent schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:58:
[...]

Aan de foto te zien is dat model de PV60, die heeft precies zo'n zwarte rand. De PV45 is geheel zilver en de PV600 heeft een dikkere zwarte rand waarin het Panasonic logo in de zwarte rand zit.
Aan de prijs te zien denk ik dat het het 37 inch model is, 899,- voor de 42 inch zou wel héél goedkoop zijn (maar dat dacht ik van de 999,- bij Mediamarkt ook...). En als het de 42 inch was dan zouden ze graag erbij gezet hebben dat het een 107 cm scherm is ipv '100 cm breed'.
De 37PV45 is niet meer geheel zilver ze hebben daar een nieuwe versie van uitgebracht, alleen de 42PV45 is nu nog geheel zilver volgens mij. Dus ik ga er vanuit dat het daar gaat om de 37PV45.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de PV70 serie heeft een mogelijkheid om over te schakelen op 100Hz... nuttig, zichtbaar... ? http://img503.imageshack.us/my.php?image=dsc00012gx3.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20
hmm ik zit nog steeds te twijfelen tussen de 60 of de 70 serie. Merk ik daadwerkelijk verschil (satelliet-tv + dvd'tjes af en toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
maarud schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:46:
hmm ik zit nog steeds te twijfelen tussen de 60 of de 70 serie. Merk ik daadwerkelijk verschil (satelliet-tv + dvd'tjes af en toe)
Ik weet niet of je een mierenneuker bent of niet :) , maar ik schat dat de schermen elkaar qua kwaliteit niet al te veel gaan maken. Ik heb 2 reviews gelezen waar wordt beweerd dat het scherm van de 60 serie beter is, en zojuist dat het purple snakes probleem (wat ik zelf nooit gezien heb) bij de 70 serie weer wat minder waarneembaar is.

Als het design je verder niet bijzonder veel uit maakt, en je ook geen waarde hecht aan de 1080p modellen, dan zou je imho het beste geld kunnen besparen door een tv uit de 60 serie te kopen.
Ouders hebben de 42", en mijn broer de 37" variant van de pv60, en ik moet zeggen dat deze televisies het bijzonder goed doen op alle vlakken (HD\SD). Heb nog niet genoeg info over de 70 serie, maar weet iig uit eigen ervaringen dat je met een 60(0) serie een dijk van een tv in huis haalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:02
Ik heb mijn keuze wel gemaakt. Ik ga voor de 37pv70 ipv de 37pv45 namelijk:

pro:

- Het paarse vlekken probleem in de oude serie
- Het geluid van de trafo van de oude serie, vooral in lichte scenes
- geen ventilatoren dus ook geen geluid daarvan
- Het design vind ik mooier van de nieuwe serie (diamantvoet)
- on-screen menu is beter verzorgd en logischer
- Naast elkaar is het beeld iets beter van de nieuwe serie, oogt rustiger
- nieuwe model kan op 100hz, weet niet of dat veel uitmaakt
- vreal2 ipv vreal1
- 10de generatie scherm

con:

- contrast is 30% minder van de nieuwe serie
- is 300 euro duurder
- 1 scart aansluiting minder, geen av-front en geen koptelefoonaansluiting
- is nog niet leverbaar, pas medio april

De 42inch is slechts 150 euro duurder maar dat krijg ik niet door de huiskamer commissie. Nu staat er nog een 28 inch Sony 100hz breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
G-ZeS schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 00:24:
[...]

Ik weet niet of je een mierenneuker bent of niet :) , maar ik schat dat de schermen elkaar qua kwaliteit niet al te veel gaan maken. Ik heb 2 reviews gelezen waar wordt beweerd dat het scherm van de 60 serie beter is, en zojuist dat het purple snakes probleem (wat ik zelf nooit gezien heb) bij de 70 serie weer wat minder waarneembaar is.

Als het design je verder niet bijzonder veel uit maakt, en je ook geen waarde hecht aan de 1080p modellen, dan zou je imho het beste geld kunnen besparen door een tv uit de 60 serie te kopen.
Ouders hebben de 42", en mijn broer de 37" variant van de pv60, en ik moet zeggen dat deze televisies het bijzonder goed doen op alle vlakken (HD\SD). Heb nog niet genoeg info over de 70 serie, maar weet iig uit eigen ervaringen dat je met een 60(0) serie een dijk van een tv in huis haalt. :)
Kan je ons doorverwijzen naar deze reviews want ik heb op av meer en meer positieve reacties gelezen.

Iemand trouwens een idee hoe het met de dvd recorder (de 57) zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

BigSurf schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 08:55:
Ik heb mijn keuze wel gemaakt. Ik ga voor de 37pv70 ipv de 37pv45 namelijk:

pro:

- Naast elkaar is het beeld iets beter van de nieuwe serie, oogt rustiger
Heb je ze zelf naast elkaar gezien om dit te kunnen beoordelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Ekfad schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 09:15:
[...]

Kan je ons doorverwijzen naar deze reviews want ik heb op av meer en meer positieve reacties gelezen.

Iemand trouwens een idee hoe het met de dvd recorder (de 57) zit?
57 wordt waarschijnlijk snel leverbaar, tov de 55 heeft deze géén SD slot meer maar wél een HDMI aansluiting, HD is nog steeds 160GB. De 67 (opvolger van de 65) heeft wél een SD slot, HD is nog steeds 250GB. Op kieskeurig zijn ook al prijzen bekend, ca 380 voor de 57 en 480 voor de 67. De 57 lijkt me dan de beste optie, zeker nu deze een HDMI aansluiting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
hvangent schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 09:17:
[...]
Heb je ze zelf naast elkaar gezien om dit te kunnen beoordelen ?
Nee, ik heb ze nog nergens gezien. Dit verschil is minimaal en misschien alleen maar psychisch..

quote: http://www.avforums.com/f...hp?p=4503477&postcount=17

Had het nog ergens gezien, misschien in het Duitse hifi-forum.de maar dat kan ik niet meer terug vinden... Denk niet dat je het verschil ziet als ze niet naast elkaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
BigSurf schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 08:55:
Icon:

- contrast is 30% minder van de nieuwe serie
Waar haal je deze info vandaan? :? Is wel eens in dit topic gezegd maar daarna volgens mij ook weer ontkracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Martijn schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:26:
[...]

Waar haal je deze info vandaan? :? Is wel eens in dit topic gezegd maar daarna volgens mij ook weer ontkracht...
Nope, niet ontkracht was alleen vernomen van op een ander forum. Het verschil zit er hem in dat deze opvatting een misverstand kan zijn aangezien ikzelf gaan lezen ben op het duitse forum en daar enkel iets kon lezen over een kontrastdaling van de 5 serie tov de 6 serie en dus tot nu toe nergens iets teruggevonden heb over de 7 serie tov de 6 serie met betrekking tot contrasten. Ik blijf echter zoeken want als er een iets ruist in de verte dan is de storm meestal erg dichtbij ;) (lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
Ekfad schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:59:
[...]
Nope, niet ontkracht was alleen vernomen van op een ander forum. Het verschil zit er hem in dat deze opvatting een misverstand kan zijn aangezien ikzelf gaan lezen ben op het duitse forum en daar enkel iets kon lezen over een kontrastdaling van de 5 serie tov de 6 serie en dus tot nu toe nergens iets teruggevonden heb over de 7 serie tov de 6 serie met betrekking tot contrasten. Ik blijf echter zoeken want als er een iets ruist in de verte dan is de storm meestal erg dichtbij ;) (lol)
Was uit een test van het Duitse maandblad Audiovision:

Die audiovision hat im aktuellen Test den 71er gegen den 60er gestellt; der Neue hat einen deutlich geringeren Kontrastumfang (-30%!) und ein auffälliges Nachleuchten bei Testbildern. Darüber hinaus hat Panasonic wohl am Bildprozessor gespart - der Neue ist wohl schlechter als der Alte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
BigSurf schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:02:
[...]

Was uit een test van het Duitse maandblad Audiovision:

Die audiovision hat im aktuellen Test den 71er gegen den 60er gestellt; der Neue hat einen deutlich geringeren Kontrastumfang (-30%!) und ein auffälliges Nachleuchten bei Testbildern. Darüber hinaus hat Panasonic wohl am Bildprozessor gespart - der Neue ist wohl schlechter als der Alte.
Afwachten dan maar en anders toch maar een 45 scoren ;).

Iets anders, ik heb vorige zomer een Panasonic harddisk recorder gekocht, de EH65, waarbij een hele folder zat over het HDAVI control gebeuren, dat je alles met 1 remote kon doen etc. Nu zie ik bij de nieuwe serie dat het het HDAVI gebeuren weg is... :? Nu hebben ze het over VIERA, is dit compatible met HDAVI of hebben ze na 1 seizoen die techniek alweer gedag gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20
hmm is Vreal2 echt veel beter dan Vreal1 ?
Ik kijk (nog) geen HD, dus in feite wordt de tv alleen voor tv en dvd's gebruikt (beide via Scart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Martijn schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:08:
[...]

Afwachten dan maar en anders toch maar een 45 scoren ;).

Iets anders, ik heb vorige zomer een Panasonic harddisk recorder gekocht, de EH65, waarbij een hele folder zat over het HDAVI control gebeuren, dat je alles met 1 remote kon doen etc. Nu zie ik bij de nieuwe serie dat het het HDAVI gebeuren weg is... :? Nu hebben ze het over VIERA, is dit compatible met HDAVI of hebben ze na 1 seizoen die techniek alweer gedag gezegd?
Ik vermoed dat ze het gewoon een nieuwe naam hebben gegeven, bij panasonic vertelden ze mij in ieder geval dat dit perfect mogelijk is met mijn bestelde goederen (een TV70, EH57 en 700SR(versterker die reeds ouder is dan de TV70 en EH57)). Aangezien dit enkel mogelijk is via HDMI (HVAC gaat via HDMi dacht ik ???) vermoed ik dat het krak hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Ekfad schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:19:
[...]

Ik vermoed dat ze het gewoon een nieuwe naam hebben gegeven, bij panasonic vertelden ze mij in ieder geval dat dit perfect mogelijk is met mijn bestelde goederen (een TV70, EH57 en 700SR(versterker die reeds ouder is dan de TV70 en EH57)). Aangezien dit enkel mogelijk is via HDMI (HVAC gaat via HDMi dacht ik ???) vermoed ik dat het krak hetzelfde is.
Dat zou mooi zijn, maargoed, afwachten maar tot de echte reviews verschijnen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
De grootste veranderingen bij de 70(0) serie zul je waarschijnlijk alleen merken bij de 1080p modellen. Het zou me niets verbazen als de v-real2 gewoon een softwarematige update is van de v-real1 engine, waarmee ze consumenten willen overhalen, om de nieuwere(duurdere) modellen te halen. Ook 10e generatie scherm is tot op heden nog een buzz woord. Misschien betekent dit gewoon dat hetzelfde scherm (9e gen) nu aanzienlijk goedkoper te produceren is.

Maar zoals mede posters hier al melden, is het eerst nog een kwestie van betrouwbare reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvs31
  • Laatst online: 23-09 19:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...en daar staat aan het eind
Conclusion
Coming soon...
;) ...weten we nog effe niks ;) . Blijft spannend... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Ik heb nog eens een nachtje geslapen, en ik neig toch steeds meer voor een PV45 en wel om de volgende redenen:

- Zwarte PV70 zie je echt elk vuiltje op ;)
- Zilver pas beter bij de rest van me apparatuur
- 3 SCART
- V70 lijkt meer te reflecteren als de V45 (in bovenvermelde review) V45 heeft antireflecterend glas, V70 weet ik niet
- stuk goedkoper
- Purple snakes, tja, als je er last van hebt lossen ze het toch voor je op?
- frontaansluitingen
- nu al leverbaar ;P

[ Voor 7% gewijzigd door Martijn op 24-03-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 18:45
Ik weet dat in een plasma forum is maar is de nieuwe samsung LE40M87BD lcd tv niet een beter alternatief om te kopen? contrastratio van 15000.

http://www.samsung.com/uk...u.asp?page=Specifications

[ Voor 5% gewijzigd door bounto op 24-03-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000

The Legend

*Plop*

bounto schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 20:55:
Ik weet dat in een plasma forum is maar is de nieuwe samsung LE40M87BD lcd tv niet een beter alternatief om te kopen? contrastratio van 15000.

http://www.samsung.com/uk...u.asp?page=Specifications
Dat is een Dynamic Contrast Ratio, werkelijk contrast zal veel lager liggen dan de Panasonic plasma. Daarnaast is de Samsung bijna 2x zo duur als PV70.

[ Voor 5% gewijzigd door The Legend op 25-03-2007 15:42 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de oude en nieuwe naast elkaar gezien, en daarnaast ook de Pioneer.
Voor mij is het duidelijk. Het wordt de PV70! Geen twijfel meer mogelijk. *O* *O* d:)b d:)b :w :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 18:08:
Voor mij is het duidelijk. Het wordt de PV70! Geen twijfel meer mogelijk. *O* *O* d:)b d:)b :w :w
Ehm, kun je misschien iets duidelijker zijn?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Mja, AUB meer duidelijkheid :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In zulke gevallen is het inderdaad leuk als je vertelt wat voor verschillen je allemaal gezien hebt, doe
eens een verslagje. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 06:19
en WAAR heb je hem gezien. kunnen we em zelf ook bekijken/aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:43:
[...]
...en daar staat aan het eind
[...]
;) ...weten we nog effe niks ;) . Blijft spannend... :)
Was die al:

SUMMARY
The new G10 panel with Vreal 2 technology gets its basics right with its envious black levels, contrast ratio and colour.

PROS
> Deep, gorgeous blacks with good shadow detail
> WIde contrast ratio with plenty of image brightness
> Very accurate warm, cinema mode

CONS
> 1024x768 panel resolution
> Posterization
> Could have improved scaling and deinterlacing

Note: Purple banding and posterization may be specific to our model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edited

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:26

Rocco

nightlife

De nieuwe 37PV70 en 42PV70 zijn 1080p ready, maar wat is hier nu eigenlijk het voordeel van?

Beter beeld met 1080p films kan ik me niet voorstellen, je krijgt toch zowel bij 720p of 1080p evenveel pixels te zien? (1024 x 720)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
Rocco schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:14:
De nieuwe 37PV70 en 42PV70 zijn 1080p ready, maar wat is hier nu eigenlijk het voordeel van?

Beter beeld met 1080p films kan ik me niet voorstellen, je krijgt toch zowel bij 720p of 1080p evenveel pixels te zien? (1024 x 720)
Mij is verteld door een medetweaker dat het een hd-ready tv is (1080i\720p) , maar dat hij overweg kan met 1080p signalen. (hij zal deze dan prolly automatisch scalen, waar hij zonder deze functionaliteit geen beeld zou geven, of een melding zou geven dat hij niet overweg kan met het signaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geschrokken van alle aandacht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapmeester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-11-2021
jammer dat er op de nieuwe modellen ook geen inverse telecine zit. Ik heb zelf de 42pv60 en heb er een xbox 360 hd dvd speler aangehangen. Beeld is super maar met horizontale en verticale pan's lijkt het net een slechte dvd rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
tapmeester schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:44:
jammer dat er op de nieuwe modellen ook geen inverse telecine zit. Ik heb zelf de 42pv60 en heb er een xbox 360 hd dvd speler aangehangen. Beeld is super maar met horizontale en verticale pan's lijkt het net een slechte dvd rip.
Ben een n00b, leg dat aub ff uit ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapmeester
http://en.wikipedia.org/wiki/Telecine

het is een lang verhaal maar het staat er precies uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:23:
[...]

Geschrokken van alle aandacht? :)
Nee hoor, ik "woon" alleen niet op het forum, dus sorry als de reactie iets te lang uit blijft.

Je kan er natuurlijk een hele studie van gaan maken, maar als je gewoon je ogen laat spreken is de keus snel gemaakt. Ik heb ze alle 3 bij Expert in Roosendaal gezien, aangesloten op digitale tv via schotel. Het verschil met de oude Pana (beeldkwaliteit) is te verwaarlozen. Wel iets beter moet ik zeggen. Het design vind ik echter veel mooier, maar over smaak valt niet te twisten. Het beeld van de Pioneer viel mij toch enigszins tegen, nu ik hem direct naast de Pana heb gezien. Het verschil van € 700,00 is vind ik dan ook belachelijk. Het design is nu vergelijkbaar met de Pioneer, wat mij zeer aanspreekt. Al met al is de keuze voor mij niet moeilijk. Ik zou zeggen, ga gewoon ff kijken en oordeel zelf. Al dat geO-H over 1080P - 1080i , Vreal 1 of 2, inverse telecine zegt me niks!

}:O _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens mij ondersteunen de 1080p panels geen p24, da's dan wel weer jammer. Weet iemand hier meer over? Als dit toch het geval mocht zijn dan wordt die 58" de mijne :9 .
Anders moet ik wachten op de nieuwe pio's. Die schijnen echt fabelachtige zwartwaardes te hebben en ondersteunen 1080p24.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ben gisteren ook nog even gaan kijken of ik 'm al ergens kon bewonderen, helaas hadden ze 'm nog nergens binnen (nou ben ik niet heel veel winkels afgegaan)....

Maar goed om de feedback te horen. Als ik de ervaringen op avforums lees hoor ik alleen maar positieve geluiden....nu nog in levende lijve zien en ik ben wel verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Walkman schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:20:
Ben gisteren ook nog even gaan kijken of ik 'm al ergens kon bewonderen, helaas hadden ze 'm nog nergens binnen (nou ben ik niet heel veel winkels afgegaan)....

Maar goed om de feedback te horen. Als ik de ervaringen op avforums lees hoor ik alleen maar positieve geluiden....nu nog in levende lijve zien en ik ben wel verkocht :)
En om het nog moeilijker te maken voor degenen die toch nog twijfelen tussen oude of nieuwe model: Saturn heeft nu de 42PV62 (= 42PV60) voor maar € 988,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapmeester
Apache4u schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:18:
Volgens mij ondersteunen de 1080p panels geen p24, da's dan wel weer jammer. Weet iemand hier meer over? Als dit toch het geval mocht zijn dan wordt die 58" de mijne :9 .
Anders moet ik wachten op de nieuwe pio's. Die schijnen echt fabelachtige zwartwaardes te hebben en ondersteunen 1080p24.
volgens mij zit er alleen op de pioneer plasma reverse telecine, kan dus een 24p signaal omzetten naar 50 of 60 p.

het is in het duits sorry:

Die Lösung dazu wäre natürlich: die direkte Ausgabe des 1080p/24 Bildes, wie es auch auf den Scheiben gespeichert ist.
Dies kann bisher nur, der in den USA erhältliche Sony Player BDP-S1 (der wohl auf Pioneer-Technologie basiert) als auch die Sony PlayStation 3.
Der bei uns erhältliche Panasonic-Player DMP-BD10 beherrscht die 24p-Ausgabe, genauso wie der Samsung BD-P1000 nicht.

Leider gibt es nur sehr wenige Fernseher die 24p-Signale annehmen. Dazu gehören z.B. die 6. und 7. Generation der Pioneer Plasmas, sowie der Full HD Plasma PDP 5000EX. Andere Hersteller haben sich zu den 24p-Eigenschaften bisher noch nicht geäußert.

dit is wel degelijk belangrijk als een hd dvd of een blue ray speler gaat aanschaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door tapmeester op 27-03-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10-2024
Jammer maar helaas,

Panasonic Nederland gaat hier niet het 42 inch Full HD model uitbrengen. :(
Heb vanmorgen even met Pana Nederland gebeld.

Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:33
Ach, dan haal je 'm toch bij de buren als ze 'm daar wel hebben :) (BE, DL). Anno 2007 boeit het mij niet wat een importeur nu wel of niet aanbiedt; _ik_ bepaal wat ik neem, niet een importeurtje of zo.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Abbadon schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:34:
Ach, dan haal je 'm toch bij de buren als ze 'm daar wel hebben :) (BE, DL). Anno 2007 boeit het mij niet wat een importeur nu wel of niet aanbiedt; _ik_ bepaal wat ik neem, niet een importeurtje of zo.
Daar heb je absoluut gelijk in, maar ik zit ff met het probleem GARANTIE, indien de tv kuren gaat vertonen kan ik m wel bij Pana Ned brengen of opsturen via een koerier, wat best wel eens duur kan gaan worden, Pana zit in Brabant in ik woon boven Amsterdam, want ze halen m niet op.
Dat zit me ff op dit moment dwars.

Maar het is toch eigenlijk van de zotte dat Nederland m niet gaat uitleveren en alle andere landen wel.
Zijn ze hier nou echt zo stom of??

[ Voor 5% gewijzigd door BaseM op 27-03-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
BaseM schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:39:
[...]

Daar heb je absoluut gelijk in, maar ik zit ff met het probleem GARANTIE, indien de tv kuren gaat vertonen kan ik m wel bij Pana Ned brengen of opsturen via een koerier, wat best wel eens duur kan gaan worden, Pana zit in Brabant in ik woon boven Amsterdam, want ze halen m niet op.

Maar het is toch eigenlijk van de zotte dat Nederland m niet gaat uitleveren en alle andere landen wel.
Marktwerking denk ik; Panasonic Nederland gaat er waarschijnlijk vanuit dat die televisies hier niet hard gaan lopen en nemen hem daarom niet op in het assortiment. Ik vraag me zelf wel af, of 1080p nu wel zoveel zin heeft bij een 42" toestel. De 50" full HD wordt mij persoonlijk iets teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
G-ZeS schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:04:
[...]

Marktwerking denk ik; Panasonic Nederland gaat er waarschijnlijk vanuit dat die televisies hier niet hard gaan lopen en nemen hem daarom niet op in het assortiment. Ik vraag me zelf wel af, of 1080p nu wel zoveel zin heeft bij een 42" toestel. De 50" full HD wordt mij persoonlijk iets teveel van het goede.
Nou idd, die 50 is mij eigenlijk ook te groot.
Ik zit er ongeveer 2,5 m¹ vanaf. Dus het zal net wat uitmaken.(Volgens de grafieken)
Maar ik wil gewoon een plasma tv die deze resolutie aankan zonder zelf te scalen of te deinterlacen.
En dan ook nog in een 42 inch formaat.

Maar de marktwerking daar heb je gelijk in, toch vraag ik mezelf dan af in Nederland zijn toch meer mensen aanwezig dan in Belgie, en daar hebben ze zowat het hele vernieuwde Pana gamma.
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hoe zit het met het verbruik van deze nieuwe serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:33
BaseM schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:39:
[...]

Dat klopt. Ik zei het misschien iets te gemakkelijk want garantie vind ik ook een belangrijk punt. Maar wat ik nóg belangrijker vind is dat als ik iets écht wil hebben ik me niet door de landsgrenzen laat weerhouden.
Zelf zou ik zo met de leaseauto (kost het transport niks behalve vrije tijd) naar DL of BE gaan als ik op die manier iets kan krijgen wat ik écht wil. Dit moet dan wel iets substantieels zijn, wat hier niet te krijgen is en waar ik lang genoeg plezier van zal beleven om het eenmalige gedoe de moeite waard te maken, zo'n TV bijvoorbeeld.

En ik vind het ook een beetje zot als Panasonic dat model niet in NL gaat voeren. 1920*1080 is (nu) misschien een beetje overkill voor een 42" plasma, maar 1024*768 is imo weer net underkill met de HD mediaformaten in aantocht, tenslotte koop je zo'n TV toch voor flink wat jaren, niet dat je 'm na een jaartje of anderhalf, twee weer wegdoet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 20:24
Ik denk dat je je niet moet laten lijden door resoluties van panelen, 1920 x 1080 is niet de heilige graal als ik zie hoeveel scherpte er van de panasonic maar eigenlijk nog meer van de pioneer afkomt is fenomenaal. "Tweakers" zijn specificatie neukers kijk naar het plaatje wat de tv weergeeft beoordeel daarop van hddvd op een panasonic is echt fenomenaal ookal is het gedownscaled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
iceme schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:09:
Ik denk dat je je niet moet laten lijden door resoluties van panelen, 1920 x 1080 is niet de heilige graal als ik zie hoeveel scherpte er van de panasonic maar eigenlijk nog meer van de pioneer afkomt is fenomenaal. "Tweakers" zijn specificatie neukers kijk naar het plaatje wat de tv weergeeft beoordeel daarop van hddvd op een panasonic is echt fenomenaal ookal is het gedownscaled
Maar zo denk ik ook evengoed, alleen als er 1920 x 1080P is waarom dan niet in Nederland uitbrengen. Een beeld wat totaal niet bewerkt is, is toch(denk ik) altijd het mooist.
Ik zit nu ook te kijken naar de 42pv700, maar mijn gevoel zegt dat ik dat niet moet doen, omdat ik weet dat er een Full HD te krijgen is op korte termijn, want mss dat het zo'n succes in Belgie gaat worden dat ze m evengoed hier ook gaan uitbrengen. Net zoals de Philips 9551 HDready tv, die eerst niet in Ned. uitgebracht zou worden, of de Samsung Slimfit 409.

Hopen doet leven, nietwaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-ZeS schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:04:
Ik vraag me zelf wel af, of 1080p nu wel zoveel zin heeft bij een 42" toestel.
Of het wel of geen zin heeft is niet de vraag bij de "full HD" hype die er bij de "gewone" man is. Je wilt de mensen de kost niet geven die persé 1080p willen hebben (en daarom tot nu toe altijd bij LCD uitkwamen ondanks het mindere beeld t.o.v. plasma).

Alleen hierom al is het niet voeren van een 42" 1080p model door Panasonic Nederland een blunder van jewelste. Maar goed, zij hebben marketingmensen in dienst die er voor geleerd hebben, blijkbaar denken zij er anders over dan de marketingmensen in de overige landen. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
BaseM schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:21:
Jammer maar helaas,

Panasonic Nederland gaat hier niet het 42 inch Full HD model uitbrengen. :(
Heb vanmorgen even met Pana Nederland gebeld.

Helaas!
Wel, dan steek je gewoon de grens over. In België komt ie er wel (staat op de releaselijst van Pana die voor dealers bestemd is.)

De PV70 is trouwens al te bewonderen in Mediamarkt net als de nieuwe DMR-EH57 (dvd-recorder). Design is stukken mooier (persoonlijke smaak) maar beeld lijkt op het eerste zicht niet echt veel verbeteringen te hebben. Was wel moeilijk te vergelijken omdat deze plasma een slecht ingangssignaal had (veeeeeel ruis) en naast een lcd stond opgesteld in een erg heldere ruimte. De andere plasma's stonden in een verduisterde ruimte en hadden een hd-ingangssignaal. Wat ik ook vreemd vond is dat de instelmogelijkheden erg beperkt zijn, hopelijk kunnen we vlug in het servicemenu zodat collibratie toch iets aangenamer verloopt. Ook vreemd dat op de europese modellen er een mogelijkheid is om over te schakelen op 100HZ, voor zover ik weet is dit op de engelese modellen (PX) niet mogelijk. Moet dus wel een verschil zijn in software. Wat ik wel kan zeggen is dat de zwartwaarden meer dan ok waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Ekfad schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:41:
[...]

Wel, dan steek je gewoon de grens over. In België komt ie er wel (staat op de releaselijst van Pana die voor dealers bestemd is.)

De PV70 is trouwens al te bewonderen in Mediamarkt net als de nieuwe DMR-EH57 (dvd-recorder). Design is stukken mooier (persoonlijke smaak) maar beeld lijkt op het eerste zicht niet echt veel verbeteringen te hebben. Was wel moeilijk te vergelijken omdat deze plasma een slecht ingangssignaal had (veeeeeel ruis) en naast een lcd stond opgesteld in een erg heldere ruimte. De andere plasma's stonden in een verduisterde ruimte en hadden een hd-ingangssignaal. Wat ik ook vreemd vond is dat de instelmogelijkheden erg beperkt zijn, hopelijk kunnen we vlug in het servicemenu zodat collibratie toch iets aangenamer verloopt. Ook vreemd dat op de europese modellen er een mogelijkheid is om over te schakelen op 100HZ, voor zover ik weet is dit op de engelese modellen (PX) niet mogelijk. Moet dus wel een verschil zijn in software. Wat ik wel kan zeggen is dat de zwartwaarden meer dan ok waren.
Welke MM is dat ? (Gaat me om de DMR_EH57, ik heb net een paar maanden de PV60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
sanook schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:47:
[...]

Welke MM is dat ? (Gaat me om de DMR_EH57, ik heb net een paar maanden de PV60)
Mediamarkt Hasselt, vermoed wel dat ie overal ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Ekfad schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:15:
[...]

Hebben we hier in NL niet zo veel aan he, die in Eindhoven heeft ze in ieder geval nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Martijn schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:26:
[...]

Hebben we hier in NL niet zo veel aan he, die in Eindhoven heeft ze in ieder geval nog niet ;)
Mss dat ik dit weekend even in Maastricht ben, zal daar dan even binnenspringen om te zien of ie er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Ekfad schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:15:
[...]

Belgie dus, in NL is er blijkbaar nog niet. Net MM Rdam-C gebeld, daar was ie nog niet aanwezig en was verbaasd dat een ander filiaal hem al wel zou hebben want zij zouden als eerste geleverd krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
Moeten we misschien een actie op poten zetten? Of zal Panasonic Nederland niet zo onder de indruk zijn van de 20 handtekeningen die we hier in deze thread kunnen verzamelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
G-ZeS schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:39:
Moeten we misschien een actie op poten zetten? Of zal Panasonic Nederland niet zo onder de indruk zijn van de 20 handtekeningen die we hier in deze thread kunnen verzamelen :P
Ik doe mee met (maar 1) handtekening!

:) :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
Was net bij de MediaMarkt in Den Haag en daar staat de 42PV70 voor een schamele 1599 euro. Ik vind dat ie er strak uit ziet. Helaas was de kwaliteit van het geleverde signaal niet optimaal maar de het verschil van zwartwaardes met de samsung die ernaast staat is duidelijk te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey is de 50PV70 nu al overal beschikbaar in Belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
quote]BigSurf schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:47:
Was net bij de MediaMarkt in Den Haag en daar staat de 42PV70 voor een schamele 1599 euro. Ik vind dat ie er strak uit ziet. Helaas was de kwaliteit van het geleverde signaal niet optimaal maar de het verschil van zwartwaardes met de samsung die ernaast staat is duidelijk te zien...[/b]
[/quote][/i][/b][/i][/b]
kan je wat vertellen over de zwarte omlijsting? ik bedoel is die mat of glimmend?

[ Voor 4% gewijzigd door MrUnderdude op 29-03-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
jopwelling schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:42:
quote]BigSurf schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:47:
Was net bij de MediaMarkt in Den Haag en daar staat de 42PV70 voor een schamele 1599 euro. Ik vind dat ie er strak uit ziet. Helaas was de kwaliteit van het geleverde signaal niet optimaal maar de het verschil van zwartwaardes met de samsung die ernaast staat is duidelijk te zien...[/b]
[/quote][/i][/b][/i][/b]
kan je wat vertellen over de zwarte omlijsting? ik bedoel is die mat of glimmend?
Zie http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX70/Design.php, shiny dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
komt niet echt overeen met de panasonic site/brochure.
daar lijkt de lijst wat doffer en daar gaat mijn voorkeur naar uit.
mmmm, wordt wel een grote spiegel als ie uit staat.
twijfel twijfel, keuzes, keuzes.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijmege01
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03 20:28
ja erg he , ik twijfel ook nog tussen deze en de hitachi 8600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
Hitachi 8600 ~1200€

Beelddiagonaal 106 cm
Helderheid 1400 cd/m²
Contrast ratio 4000 : 1
Resolutie 1024 x 1080
HD-ready
Scart-aansluiting(en) 3
S-video ingang
Componentingang
Aantal HDMI-ingangen 1
PC-ingang

versus

Panasonic th-42 pv ~ 1300€

Resolutie: 1020 op 768
Helderheid: dunno
Beelddiagonaal: 107 cm
Contrastverhouding 10.000:1
Scart-aansluiting(en) 2
S-video ingang: geen
Componentingang
Aantal HDMI-ingangen 2
PC-ingang

Hmjah lijken elkaar niet bijzonder veel te maken. Geen ervaring met beide toestellen tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijmege01
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03 20:28
ja wat is dus verstandig , ik heb nu al een oude hitachi van 42inch , maar raakt een beetje op hij is al 6 jaartjes oud en is zonder tuner (doe ik moet hd recorder en schotel) maar is verder altijd goed bevallen
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.