Als feut hier in het forum ga ik het spits afbijten 
Beste NOSers,
Zoals jullie weten is de FAQ van dit forum nodig aan een revisie toe en tijdens het borrelen op de SG meet werkoverleg zijn we tot de conclusie gekomen dat het ons slim lijkt de update in kleine stapjes te laten plaats vinden.
We hebben de afgelopen tijd geprobeerd het hele FAQ in één keer te verbouwen maar dat bleek gewoon ondoenlijk.
Wat willen we dan doen ??
• de opbouw van de FAQ vaststellen
• jullie input over wat mag blijven, wat weg moet en wat er nieuw in moet
• als de hoofdpunten zijn vastgesteld een leuke discussie over hoe de tekst van de onderdelen die in de FAQ komen / blijven er uit moeten zien
• het updaten van dát stukje FAQ en door naar het volgende onderwerp
Voor de beeldvorming is het wel goed om in de gaten te houden wat een FAQ is, namelijk de antwoorden op vaak gestelde vragen. Dit houdt in dat er geen complete tutorials in kunnen maar wel weer een verwijzing naar een tutorial met een stukje tekst over de basis principes van dat onderwerp
Op dit moment staat er in de FAQ:
* Wat is de moderatie policy in Non-Windows Operating Systems?
* Welke Linux distributie moet ik nemen?
* Wat voor hardware heb ik nodig om Linux te kunnen draaien?
* Waar kan ik algemene informatie vinden over Linux?
* Linux is gratis te downloaden, maar dat duurt zo lang! Kan ik niet gewoon ergens een CD kopen?
* FreeBSD, NetBSD, OpenBSD... wat is nu het verschil?
* Ik wil Linux graag proberen, maar wil Windows niet kwijt! Hoe krijg ik dat naast elkaar geinstalleerd?
* Ik zie op internet mooie screenshots, maar bij mij ziet Linux ziet er heel anders uit! Hoe verander ik dat?
* In Windows gebruik ik [programma], wat kan ik hiervoor onder Linux/BSD gebruiken?
* Hoe kan ik mijn (windows-)partities benaderen onder Linux?
* Ik wil een programma downloaden, maar moet kiezen uit .rpm, .deb, .tar.gz... wat zijn dat voor bestanden en welke moet ik hebben?
* Hoe installeer ik software onder Linux?
* Draaien Windows programmas onder Linux?
* Kan ik ook gamen onder Linux?
* Hoe brand ik CD's onder Linux?
* Ik probeer een programma zelf te compileren, maar hij kan sommige libraries niet vinden?
* Mijn computer is instabiel. Linux of Linuxprogramma's crashen steeds. Wat doe ik er aan?
* Ik vind Linux toch maar niks, dus heb het er weer af gegooid. Hoe krijg ik LILO/grub nu weg?
* Dit is toch 'Non-Windows Operating Systems'? Waarom lees ik niks over Netware, OS/2, BeOS, ... ?
* Mijn vraag staat hier niet bij. Wat nu?
We hopen dan binnen enkele weken de faq weer zo up to date te hebben dat we weer een paar jaar niets hoeven te doen het bijhouden dan makkelijk blijft
Dus mensen ik zou zeggen, voorstellen voor hoofdpunten ?
Beste NOSers,
Zoals jullie weten is de FAQ van dit forum nodig aan een revisie toe en tijdens het borrelen op de SG meet werkoverleg zijn we tot de conclusie gekomen dat het ons slim lijkt de update in kleine stapjes te laten plaats vinden.
We hebben de afgelopen tijd geprobeerd het hele FAQ in één keer te verbouwen maar dat bleek gewoon ondoenlijk.
Wat willen we dan doen ??
• de opbouw van de FAQ vaststellen
• jullie input over wat mag blijven, wat weg moet en wat er nieuw in moet
• als de hoofdpunten zijn vastgesteld een leuke discussie over hoe de tekst van de onderdelen die in de FAQ komen / blijven er uit moeten zien
• het updaten van dát stukje FAQ en door naar het volgende onderwerp
Voor de beeldvorming is het wel goed om in de gaten te houden wat een FAQ is, namelijk de antwoorden op vaak gestelde vragen. Dit houdt in dat er geen complete tutorials in kunnen maar wel weer een verwijzing naar een tutorial met een stukje tekst over de basis principes van dat onderwerp
Op dit moment staat er in de FAQ:
* Wat is de moderatie policy in Non-Windows Operating Systems?
* Welke Linux distributie moet ik nemen?
* Wat voor hardware heb ik nodig om Linux te kunnen draaien?
* Waar kan ik algemene informatie vinden over Linux?
* Linux is gratis te downloaden, maar dat duurt zo lang! Kan ik niet gewoon ergens een CD kopen?
* FreeBSD, NetBSD, OpenBSD... wat is nu het verschil?
* Ik wil Linux graag proberen, maar wil Windows niet kwijt! Hoe krijg ik dat naast elkaar geinstalleerd?
* Ik zie op internet mooie screenshots, maar bij mij ziet Linux ziet er heel anders uit! Hoe verander ik dat?
* In Windows gebruik ik [programma], wat kan ik hiervoor onder Linux/BSD gebruiken?
* Hoe kan ik mijn (windows-)partities benaderen onder Linux?
* Ik wil een programma downloaden, maar moet kiezen uit .rpm, .deb, .tar.gz... wat zijn dat voor bestanden en welke moet ik hebben?
* Hoe installeer ik software onder Linux?
* Draaien Windows programmas onder Linux?
* Kan ik ook gamen onder Linux?
* Hoe brand ik CD's onder Linux?
* Ik probeer een programma zelf te compileren, maar hij kan sommige libraries niet vinden?
* Mijn computer is instabiel. Linux of Linuxprogramma's crashen steeds. Wat doe ik er aan?
* Ik vind Linux toch maar niks, dus heb het er weer af gegooid. Hoe krijg ik LILO/grub nu weg?
* Dit is toch 'Non-Windows Operating Systems'? Waarom lees ik niks over Netware, OS/2, BeOS, ... ?
* Mijn vraag staat hier niet bij. Wat nu?
We hopen dan binnen enkele weken de faq weer zo up to date te hebben dat we weer een paar jaar niets hoeven te doen het bijhouden dan makkelijk blijft
Dus mensen ik zou zeggen, voorstellen voor hoofdpunten ?
[ Voor 3% gewijzigd door Pim. op 06-02-2007 18:59 ]
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME