ATI x1950 Pro - crash topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 11.071 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Je hebt je systeem nog niet terug begrijp ik?

wbt die BSOD: dat had ik dus ook met 7.3, maar niet met 7.4. op je link hebben ze het ook alleen over 7.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik heb namelijk ook problemen met mijn ati x1950pro pci- e kaart. Toen ik eerst Oblivion speelde ging mijn scherm zwart en moest ik de pc opnieuw opstarten. Na wat gezocht te hebben op het forum installeerde ik Atitool. Ik heb het programma ingesteld zodat als mijn kaart rond de 57 graden wordt, de fan automatisch op 100% draait. Sindsdien heb ik geen problemen meer met het automatisch uitschakelen van de kaart. Nu ik een paar dagen geleden instelde dat mijn AA moest aanstaan begonnen de problemen opnieuw. De kaart schakelt zich uit als het te warm wordt dus heb ik AA maar uitgezet. Vanaf dat de kaart 72 graden wordt schakelt hij zich uit. Is er een andere manier om de standaard max temperatuur te verhogen? Nu dat het zo warm is heb ik er al aangedacht om bij de computerbouwer een andere cooler op te zetten. Zou dit helpen? Ik vind het een zeer goede kaart maar de koeling er van mocht beter zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik eerder heb vermeld, heb ik een tijd geleden de Sapphire X1950 Pro 512mb, agp aangeschaft. Ik wilde hier oorspronkelijk een zalman vf900-cu op monteren. Dit kon, maar dan moest ik zelf (dmv heatsinks) de VRM's koelen.
Dit was niet iets wat ik wilde.
Deze kaart ik ik retour gestuurd en de Powercolor X1950 Pro 512mb, agp aangeschaft. Dit omdat hier de Accelero X2 standaard opzit (dat merk je; stock: Sapphire rond de 60-62 graden, Powercolor 48, load Sapphire 90 bij de Powercolor 65) en de prijs ongeveer hetzelfde was.

Toch heb ik nu WEER problemen. Na een tijd (en dit is niet de gebruikelijke 10 minuten maar ik schat zo'n half uur 'zwaar' gamen) knalt mijn pc (lees: videokaart) er toch uit. Het geluid gaat door, net als de rest van mijn pc. Alleen de videokaart laat het afweten.

Mijn computer is voorzien van een erg goede airflow (2x 80mm in, 2x 80mm out). Ik heb met atitool de fan speeds aangepast wat als werkend, mits de koeler de VRM's raakt, wordt betiteld in de ts (de accelero maakt niet direct contact met de VRM's maar de kaart wordt wel koeler gehouden, wat uiteindelijk resulteerd in ook relatief koelere VRM chips). Toch mocht dit allemaal geen baat hebben.

Nou heb ik twee keuzes:
- Ik kan de videokaart weer retour doen en een HIS variant aanschaffen (ik wil per se 512mb).
of
- Ik kan de revoltec bga ram freezers aanschaffen en deze (dmv Zalman adhesive Thermal glue) erop zetten. Hiermee raak ik helaas wel garantie kwijt en heb ik nog geen garantie dat deze oplossing werkt.

edit: Ik lees dat er aardig wat mensen die de HIS variant hebben aangeschaft problemen ondervinden met de bijgeleverde stock cooler. Het zal me toch niet gebeuren dat ook deze kaart aan mij de revu moet passeren.

edit2: Na enig denken heb ik toch de Powercolor retour gedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:21
.Johnny schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 19:48:
Je hebt je systeem nog niet terug begrijp ik?

wbt die BSOD: dat had ik dus ook met 7.3, maar niet met 7.4. op je link hebben ze het ook alleen over 7.3
Ik had er ook met 7.4 last van, maar heb er verder niet naar omgekeken, vond 7.2 wel best. Heb m'n videokaart inderdaad nog niet terug (heb alleen de videokaart opgestuurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Nog een vraagje over de ASUS X1950 Pro; Ik heb even een klein testje gedaan en volgens mij moet je ASUS SmartDoctor installeren, om de koeler van de kaart op de temperatuur af te stellen. Zonder ASUS SmartDoctor draaide de koeler gewoon op een vaste rpm. Maar met SmartDoctor geinstalleerd kun je "smartcooling" aanzetten, die de rpm verhoogt als de temperatuur van de GPU omhoog gaat. Ik vind het een beetje jammer dat dit niet standaard op de kaart zelf werkt, maar ik er speciaal software voor moet installeren die dan continu op de achtergrond draait. Of is dat met alle videokaarten zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
martijn1992 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:12:
[...]

Ik had er ook met 7.4 last van, maar heb er verder niet naar omgekeken, vond 7.2 wel best. Heb m'n videokaart inderdaad nog niet terug (heb alleen de videokaart opgestuurd).
Ze hebben inmiddels weer terug gemaild, ze zeggen dat ik nu het hele systeem moet opsturen, want volgens hen ligt het probleem niet aan de videokaart. Waar ik nu bang voor ben is als die pc daar is, en ze stoppen die videokaart erin en ze gaan testen, dat hij er dan niet uit knalt.
De omgevings temperatuur is daar namelijk anders, want bij mij doet de kaart het ook prima als het rond de 20c is maar zodra het boven de 30c komt gaat het fout.
Waarschijnlijk doet de kaart het dan daar ook prima, en zit ik dus met behoorlijk was kosten (opsturen + testen).
Iemand advies wat ik het beste kan doen, de videokaart heeft duidelijk het probleem met de VRM's, in mijn geval niet zo erg maar het is er wel. Er is gewoon iets mis met die kaart, maar de problemen zijn er niet altijd, en het bedrijf wil ook geen vervangende kaart leveren want de videokaart is 100% in orde volgens hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
Dit had ik al in het grote 1950pro agp topic gepost maar ik zet het hier ook nog maar neer.
Het gaat over mijn powercolor 1950pro ( nu RMA aangevraagt bij 4launch )

Te vroeg blij geweest ;( Gisteren draaide het systeem alles zonder ook maar een hik en vandaag iedere keer een systeem freeze bij 3dmark waarbij het laatste beeld op het scherm bleef staan en het systeem helemaal vast zat.
Van alles en nog wat geprobeert (zal jullie de details besparen) had ik als laatste via mij fancontrol alle fans op de laagste stand gezet met het idee dat er dan minder stroom gebruikt zou worden (misschien dat het aan mijn voeding zou liggen). Wat denk je? Zelfs windows wilde niet meer opstarten? Daarna alle fans op de hoogste stand gezet (1x 14 cm intake, 1 x 12 cm outtake en 25 cm aan de zijkant) en toen werkte het systeem weer perfect. Geen freezes meer.
Er wordt dus iets te heet (vrm's?) bij normaal gebruik. Tijdens de freezes was de temp van de proc 40 graden en die van de videokaart 49. Na het lezen van de 1950pro crash topic ben ik toch hard aan het denken hem terug te brengen. Gisteren werkte alles nog prima maar door 1 dag gebruik is er iets gebeurt waardoor hij niet meer tegen normale warmtes kan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
luckyjan schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:32:
Dit had ik al in het grote 1950pro agp topic gepost maar ik zet het hier ook nog maar neer.
Het gaat over mijn powercolor 1950pro ( nu RMA aangevraagt bij 4launch )

Te vroeg blij geweest ;( Gisteren draaide het systeem alles zonder ook maar een hik en vandaag iedere keer een systeem freeze bij 3dmark waarbij het laatste beeld op het scherm bleef staan en het systeem helemaal vast zat.
Van alles en nog wat geprobeert (zal jullie de details besparen) had ik als laatste via mij fancontrol alle fans op de laagste stand gezet met het idee dat er dan minder stroom gebruikt zou worden (misschien dat het aan mijn voeding zou liggen). Wat denk je? Zelfs windows wilde niet meer opstarten? Daarna alle fans op de hoogste stand gezet (1x 14 cm intake, 1 x 12 cm outtake en 25 cm aan de zijkant) en toen werkte het systeem weer perfect. Geen freezes meer.
Er wordt dus iets te heet (vrm's?) bij normaal gebruik. Tijdens de freezes was de temp van de proc 40 graden en die van de videokaart 49. Na het lezen van de 1950pro crash topic ben ik toch hard aan het denken hem terug te brengen. Gisteren werkte alles nog prima maar door 1 dag gebruik is er iets gebeurt waardoor hij niet meer tegen normale warmtes kan :'(
Had ik ook, eerst deed de kaart het prima maar toen knalde hij er uit. Dit kwam bij door de kamertemratuur het was een warme zomer middag. Was boven 30c, daarna bleef het probleem zich voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
martijn1992 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:52:
[...]

Had ik ook, eerst deed de kaart het prima maar toen knalde hij er uit. Dit kwam bij door de kamertemratuur het was een warme zomer middag. Was boven 30c, daarna bleef het probleem zich voordoen.
Heb in het rma formulier ingevuld dat als ze dit allemaal hebben ik geen andere wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b19a
  • Niet online
Mijn broertje heeft de videokaart inmiddels onder RMA teruggestuurd naar de verkoper. Daarbij heeft hij de vraag gesteld om de videokaart in te wisselen voor een ander model. Hieraan hebben ze (helaas) geen gehoor gegeven. Ze hebben een tweede editie van de Sapphire x1950 Pro opgestuurd. Na wat stresstesten is het ons niet mogelijk gebleken om het systeem te laten crashen (ook zonder fan instellingen via ATi Tool).

Zie het probleem dus als opgelost! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan ook nog een positief verhaal. Dit weekend de Sapphire x1950 pro 256mb (pci-e) binnen gekregen en even flink zitten Test Driven. De kaart wordt bij stress inderdaad redelijk warm (83c) maar draait perfect, zelfs na een paar uur gamen.

Ik zal vanavond nog even de fanspeed instellen met de atitool, aangezien ik begreep dat de standaarinstellingen niet helemaal top blijken te zijn. Eens kijken of de temeratuur toch niet nog iets naar beneden kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 17:13
Ik heb deze week ook mijn Sapphire X1950pro 256MB binnen gekregen, momenteel met stock koeler. Werkt prima. Echter heb ik ook een Arctic Accelero X2 gekocht, met de intentie die erop te zetten om de kaart over te klokken. Die heb ik er nog niet op kunnen zetten vanwege het feit dat de schroefjes van de stock koeler _veel_ kleiner waren dan de schroevendraaiers die ik had liggen, dus besloot ik te wachten om zo niet de schroefjes te verkloten.

Maar nu lees ik dit en aanverwante topics rond het internet.. en begin ik te twijfelen of ik hem er uberhaupt op moet zetten.. De kaart is zoals gezegd gloednieuw en zodoende de nieuwste revisie lijkt me, heeft deze nog steeds hetzelfde probleem als ik de Accelero X2 erop zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
@geez, ik zou het gewoon even uitproberen. Je komt er snel genoeg achter of je VRMs wel of niet heet worden als je gaat stressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Dat valt natuurlijk te proberen ja, maar vervalt mijn mogelijkheid om hem RMA te sturen dan niet?

edit: Ik kwam toevallig deze productsurvey door warmonger tegen vandaag. Als ik dit vergelijk met mijn eigen kaart, zie ik dat ik ook het nieuwe VRM ontwerp heb! :) (imageshack!)
Afbeeldingslocatie: http://imajr.com/th/IMG_0036__Large__44724.JPG

[ Voor 67% gewijzigd door geez op 12-05-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:52

Coldcat

HODL

Ik ben dus ook van plan om een Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) voor mijn nieuwe systeem te halen.

Afbeeldingslocatie: http://www.cool-prices.nl/pictures/artikelen/art7277_1_6246_150x150.jpg

Zo te zien is dit dus het oude ontwerp van de kaart, of niet?

Is het nou wel verstandig om deze kaart te halen of raden jullie mij een andere kaart aan met dezelfde prestaties (liefst 512mb).

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09
Ik moet wel zeggen dat sinds ik vista heb, ik nog geen problemen weer heb gehad, best raar. AtiTool werkt niet in vista, heb dus de fanspeeds ook nog niet kunnen aanpassen, maar lijkt tot zover nog steeds goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Coldcat schreef op zondag 13 mei 2007 @ 08:55:
Ik ben dus ook van plan om een Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) voor mijn nieuwe systeem te halen.

[afbeelding]

Zo te zien is dit dus het oude ontwerp van de kaart, of niet?

Is het nou wel verstandig om deze kaart te halen of raden jullie mij een andere kaart aan met dezelfde prestaties (liefst 512mb).
Als dat de daadwerkelijke kaart is die je krijgt wel ja.. Maar het lijkt me waarschijnlijker dat je gewoon de nieuwe revisie krijgt maar gewoon de oude foto nog op de webshop van cool-prices staat. Ik zou ze gewoon even een mailtje sturen met die foto in jouw post en een van het nieuwe ontwerp (zoals de foto van mijn kaart een paar posts terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
nou, ik heb mijn X1950PRo maar gedag gezegd, en ga nu voor een XFX 7950GT op AGP.
levert betere prestaties voor vrijwel dezelfde prijs.
LET OP! alle merken X1950PRO kunnen problemen opleveren op een ASUS A8V of A8V Deluxe bordje.(90% van de gevallen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
cryonic90 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:04:
Ik moet wel zeggen dat sinds ik vista heb, ik nog geen problemen weer heb gehad, best raar. AtiTool werkt niet in vista, heb dus de fanspeeds ook nog niet kunnen aanpassen, maar lijkt tot zover nog steeds goed te werken.
Kijk anders is hier, deze doet het bij mij onder vista wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:48
Aan de hand van dit topic mijn videokaart (Sapphire X1950Pro) ook maar eens getest met ATitool.

Al eerder viel het me op dat wanneer ik met de probeerversie van 3Dmark 2006 de demo van een ruimtespel (Return to Proxicon of zoiets) probeerde, de demo halverwege stopte, het beeld bevroor en het geluid gewoon door bleef gaan. Ik kon niets anders doen dan de PC hard resetten met de powerknop. Ook eerder gebeurde dit bij verschillende spellen, maar dacht altijd dat de drivers de oorzaak waren.

Met ATitool de 3D View gedraaid en de temperatuur liep op tot 72 á 73 graden en pats! alles vast.
Na een tiental seconden kwam er wel weer leven in m'n PC en hoefde ik die niet opnieuw op te starten.

Ben dus ook slachtoffer van een slechte X1950Pro :(

Ik had deze kaart in november afgelopen jaar van Salland gekregen na een RMA van een ASUS EAX Extreme AX1600XT Silent die de geest gegeven had.

Nu ben ik bang dat die VRM's na een tijdje ook de geest gaan geven, dus moet ik deze ook maar RMA gaan sturen denk ik. Toch blijft het raar dat Sapphire van dit probleem op de hoogte is en geen "terugroepaktie" o.i.d. regelt. Ze hebben aan de post van geez te zien een nieuwe revisie, dus is het probleem bekend (en erkend).

Edit: RMA-aanvraag is inmiddels de deur uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Tranquility op 16-05-2007 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb (ook) een groot probleem met mijn Radeon 1950 Pro AGP van HIS.In eerste instantie na installatie de in het begin van dit topic genoemde crashes,freeze's,s etc.Ook na het instellen van de fanspeeds dmv ATItool zoals beschreven in het Grote Radeon 1950 Pro-Topic ging het nauwelijks beter.

De kaart lijkt wel in orde,wordt niet heet (max.60 graden),behaalde een gemiddelde 3D Mark 05 score van 8800 punten,zonder crashes,artefacten oid.Uiteraard allerlei drivers geprobeerd en uiteindelijk maar een schone XP installatie gedaan.Helaas,weer c\vastlopers,spontane reboots etc.

Ik wordt er doodziek van,koop je een A merk van ongeveer 250 euro,functioneerd het niet!Gezien de hoeveelheid problemen in dit Topic is het eigenlijk schandalig dat ATI zo'n product op de markt brengt.Kortom,ik heb spijt...Alle goede recensies hadden mij toch overgehaald.

Nu heb ik een paar concrete vragen;
1-bestaat er een oplossing voor dit probleem?Heb ik nog iets over het hoofd gezien?
2-kan ik de kaart terugbrengen,accepteert een winkel dit?
3-Wat zou het beste Nvidia alternatief zijn?(m.i. een Gainward 7800 GS+ of een XFX 7950 GT,hoewel daar alleen XFX drivers voor schijnen te zijn)

NB;Ik heb dus wel een goede voeding(Nieuwe 480 watt A merk)

wie kan mij helpen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bra1niac schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:49:
Mmm, ik ondervind geen enkel probleem met de Club3D X1950 pro. Hij presteert uitstekend en is zeer stil en koel. Standaard schommelt de temperatuur rond de 32 graden. Pas na intensief gamen komt hij boven de 40 graden. Lijkt er trouwens op dat er inderdaad hele kleine zwarte heatsinkjes op de VRM's zitten. Ik heb geen enkele vastloper gehad.
Enige minpuntje dat ik heb kunnen ontdekken: overclocken kun je er niet mee. Bij de geringste overclock flikkert het beeld. Vreemde is dat je volgens de automatische berekening van ATI tool behoorlijk ver moet kunnen overclocken terwijl het beeld flikkert alsof de beeldbuis kapot is. Of zou het aan de CRT-monitor liggen?
Dat heb ik ook, met precies dezelfde kaart, en ik heb een nieuwe 19" LG flatron, kan het toch niet aan liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 11:53
Hey, ik heb een vraagje:

de mensen hier, hebben die ook problemen met dit toestel?
http://www.sapphiretech.com/en/productfiles/168image3.jpg
http://www.sapphiretech.com/en/productfiles/168image4.jpg
Want ik heb deze kaart zonet gekocht, en als je mijn topic hier(Scherm start soms wel soms niet mee op) ziet heb ik er ook problemen mee, maar toch van een ander niveau dan hier. Plus mijn koeling is blijkbaar al een grotere versie dan de meeste mensen in dit topic. Hebben de mensen hier problemen met de bovenstaande kaarten(zie fotos)

Greetz
Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik heb dit probleem ook zoals eerder vermeld tijdens flatout2 het enigste spel dat ik speel op dit moment op het online gedeelte echt irritant de kaart gaat hard blaazen en dan vastloper ..

het spel sluit af , kan ik dit niet gewoon rma-en ? dit is toch niet normaal voor een product :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Termike schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:04:
Hey, ik heb een vraagje:

de mensen hier, hebben die ook problemen met dit toestel?
http://www.sapphiretech.com/en/productfiles/168image3.jpg
http://www.sapphiretech.com/en/productfiles/168image4.jpg
Want ik heb deze kaart zonet gekocht, en als je mijn topic hier(Scherm start soms wel soms niet mee op) ziet heb ik er ook problemen mee, maar toch van een ander niveau dan hier. Plus mijn koeling is blijkbaar al een grotere versie dan de meeste mensen in dit topic. Hebben de mensen hier problemen met de bovenstaande kaarten(zie fotos)

Greetz
Robin
Klopt, dat is de versie met de slechte VRM's. Hier is in principe niets aan te doen. Andere koeler monteren en speciale koelblokjes voor de VRM's lossen het probleem nauwelijks op. Vroeg of laat komen die VRM's toch te overlijden met een dooie videokaart als gevolg...

Ik heb mijn kaart ondertussen met goedkeuring van Salland RMA gestuurd.

Sapphire is van dit euvel op de hoogte en heeft een nieuwe revisie uitgebracht met goede VRM's.
Dit is de nieuwe revisie, eerder gepost door geez:

Afbeeldingslocatie: http://imajr.com/temp/5318a43555_IMG_0036__Large__44724.JPG

Let op de achterkant waar de VRM's zitten. Deze zijn een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 11:53
Dus die kaart zou minder problemen hebben? Want ik lette er nu pas op, mijn kaart ziet er zo uit. Ik had enkel naar het vergroot koelelement gekeken, en de fotos die ik gepost heb zijn waar de fan rechts zit, en hier op jouw foto zit de fan links. Mijn fan zit ook links. Dus mss ligt mijn probleem dan toch niet aan de kaart zelf? Misschien toch een voedingprobleem dan.Ik heb zonet pas gezien op de site van ATi waar ze 450W aanraden, ik heb slechts 380W, en ik heb ook 3 fans, 3 harde schijven en een dvdwriter erin. Dus mss is de voeding niet krachtig genoeg voor het geheel?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:05
Over het problemen hebben met de X1950 en het A8V bord. Ik heb zelf de A8V deluxe en ik had ook al problemen met mijn 9800Pro videokaart. Mijn problemen waren volledig op te lossen door het AGP slot op 4x te zetten in plaats van 8x. Ik weet niet of dat al ergens genoemd is (ik ga niet 5 pagina's doorbladeren ;) ) maar het is wellicht een optie.

Ik heb nu ook een 1950 besteld, dus ik zal hier nog wel even posten of ik problemen heb op 4x

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ik heb van van 4launch mijn kaart weer vergoed gekregen (RMA). Aangezien ik geen kaart wil met een zo duidelijk design probleem heb ik maar een 7800gs met G71 core gekocht......
Wel jammer want de 1950pro is een stukje sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Je kan ook vragen om de nieuwe revisie met goede VRM's (de kaart op de foto dus). Die moet perfect zijn.
Ik ga er vanuit dat mijn kaart ook omgeruild wordt voor de nieuwe revisie, zoniet dan stap ik over op een Nvidia. De oude X1950 Pro's gaan allemaal vroeg of laat problemen krijgen als ze die nog niet al hadden, daar kun je gewoon op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:58:
Hallo

Ik heb (ook) een groot probleem met mijn Radeon 1950 Pro AGP van HIS.In eerste instantie na installatie de in het begin van dit topic genoemde crashes,freeze's,s etc.Ook na het instellen van de fanspeeds dmv ATItool zoals beschreven in het Grote Radeon 1950 Pro-Topic ging het nauwelijks beter.

De kaart lijkt wel in orde,wordt niet heet (max.60 graden),behaalde een gemiddelde 3D Mark 05 score van 8800 punten,zonder crashes,artefacten oid.Uiteraard allerlei drivers geprobeerd en uiteindelijk maar een schone XP installatie gedaan.Helaas,weer c\vastlopers,spontane reboots etc.

Ik wordt er doodziek van,koop je een A merk van ongeveer 250 euro,functioneerd het niet!Gezien de hoeveelheid problemen in dit Topic is het eigenlijk schandalig dat ATI zo'n product op de markt brengt.Kortom,ik heb spijt...Alle goede recensies hadden mij toch overgehaald.

Nu heb ik een paar concrete vragen;
1-bestaat er een oplossing voor dit probleem?Heb ik nog iets over het hoofd gezien?
2-kan ik de kaart terugbrengen,accepteert een winkel dit?
3-Wat zou het beste Nvidia alternatief zijn?(m.i. een Gainward 7800 GS+ of een XFX 7950 GT,hoewel daar alleen XFX drivers voor schijnen te zijn)

NB;Ik heb dus wel een goede voeding(Nieuwe 480 watt A merk)

wie kan mij helpen!?
Probleem niet op kunnen lossen,zelfs verse Windows baatte niet...
Nu de kaart kunnen omruilen voor een XFX 7950 GT.Ben benieuwd...
Voor mij voorlopig geen ATI meer,heb toch het idee dat het de drivers zijn.

Goede service van Sercompa in Zaandam!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
JazzySOB schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:01:
Je kan ook vragen om de nieuwe revisie met goede VRM's (de kaart op de foto dus). Die moet perfect zijn.
Ik ga er vanuit dat mijn kaart ook omgeruild wordt voor de nieuwe revisie, zoniet dan stap ik over op een Nvidia. De oude X1950 Pro's gaan allemaal vroeg of laat problemen krijgen als ze die nog niet al hadden, daar kun je gewoon op wachten.
Ik heb sinds eind november een x1950 en met 3 aluminium heatsinkjes erop heb ik op dit moment eigenlijk helemaal geen problemen. Had ik trouwens ook al niet met de stockcooler, maargoed. Om maar even aan te geven dat het "vroeg of laat" van die problemen nog wel mee kan vallen per kaart.

Maar toch wil ik ook wel graag een nieuwe revisie hebben. Weet iemand anders nog truukjes om te forceren dat de VRMs eruit klappen? >:) zodat ik em toch terug kan sturen, want zoals die nu is zal die niet als defect aangemerkt kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
.Johnny schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:10:
[...]

Ik heb sinds eind november een x1950 en met 3 aluminium heatsinkjes erop heb ik op dit moment eigenlijk helemaal geen problemen. Had ik trouwens ook al niet met de stockcooler, maargoed. Om maar even aan te geven dat het "vroeg of laat" van die problemen nog wel mee kan vallen per kaart.

Maar toch wil ik ook wel graag een nieuwe revisie hebben. Weet iemand anders nog truukjes om te forceren dat de VRMs eruit klappen? >:) zodat ik em toch terug kan sturen, want zoals die nu is zal die niet als defect aangemerkt kunnen worden...
Zorgen dat je kast goed warm is met weinig ventilatie. Moet het zo gebeurt zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
.Johnny schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:10:
[...]

Het schijnt dat alleen de X1950 Pro's het probleem hebben.
Als jouw kaart standaard al heatsinks op de VRM's heeft en die bovendien niet heet worden is er niets aan de hand denk ik.

Maar laat gewoon het donzige vierkante blokje van ATiTool even een tijdje draaien (3Dview test) en kijk of de demo blijft draaien, loopt de boel niet vast dan heb je een kaart met goede VRM's en hoef je je geen zorgen te maken.

Stopt het blokje met draaien en loopt alles vast dan het hele verhaal uitleggen, naar dit topic verwijzen en RMA aanvragen.

Wat voor kaart heb je? Een non-Pro, XT of iets anders?

[ Voor 9% gewijzigd door Tranquility op 19-05-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
<-- Kijk eens naar dat mooie rooie driehoekje naast mijn naam... :X

ik heb dus een x1950 pro, waarop ik een accellero X2 heb gemonteerd. Daardoor blijft de temperatuur van de kaart sowieso heel erg acceptabel (ook zonder heatsinks op de VRMs). Maar zonder de aluminium heatsinks zou die er inderdaad uitklappen (heb dat gezien op temps van 46C). Maargoed, 3 goedkope heatsinks, een beetje AS5 en een vuilniszakdichtbinder zijn tot nu toe goed genoeg om geen crashes te hebben. Ook met de Stockcooler crasht ie niet. Maar ik heb dan ook een ruime kast met goede airflow over de kaart.

Wil ik alleen ooit naar een kast met minder airflow (geluidsoverlast) dan heb ik dus liever een nieuwe revisie die dan zeker geen problemen zal geven. Ik heb alleen niet echt kans om die te krijgen aangezien mijn huidige oplossing en de stockcooler allebei nog net redelijk genoeg functioneren.

Ik ben nu bijvoorbeeld geinteresseerd in de passieve cooling van AC: de Accellero S1. Maar dat betekent minder aiflow op de heatsinks van de VRMs...

[ Voor 94% gewijzigd door .Johnny op 16-05-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs mijn 1950PRO met nieuwe vrm crashed nog wel eens hoor.
Wenie warom de temps zijn gewoon goed, zelfs vrij laag als is POEF TFT uit gaat.
Als ik traytols niet gebruik komt ie meestal terug in windows met VPU recover.
Gebeurt 2 of 3 keer in de week met een temp van 54/60 graden op de core.
Maarja daar leer je wel mee leeven :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Hmm. Dat zou ik dus niet willen. Bij mij crasht ie nu ook nooit meer. Ik kan die bench van atitool laten draaien wat ik wil, er gebeurt niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
.Johnny schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:12:
Hmm. Dat zou ik dus niet willen. Bij mij crasht ie nu ook nooit meer. Ik kan die bench van atitool laten draaien wat ik wil, er gebeurt niks!
Ik had even niet door dat jij de topicstarter was...
Maar als jij verder totaal geen problemen hebt met je kaart heb je waarschijnlijk toch andere VRM's en mag je je gelukkig prijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Even een update:

Van Salland vanmiddag bericht gehad dat ze mijn kaart hadden ontvangen en dat ze me verder op de hoogte zullen houden van verdere ontwikkelingen.

Drie uurjes later een tweede bericht dat ze een nieuwe voor me hebben besteld!
Waarschijnlijk hebben ze een heleboel RMA's van deze kaarten gehad.

Verder topservice van Salland natuurlijk! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Nou, ik heb alle problemen dus wel gehad, maar heb het kunnen oplossen met kleine heatsinkjes en goede airflow in de kast. Ik zou alleen willen dat het probleem bij mij ook net iets prominenter was, zodat ik die kaart gewoon terug kon sturen :(

[ Voor 33% gewijzigd door .Johnny op 16-05-2007 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
.Johnny schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:25:
Nou, ik heb alle problemen dus wel gehad, maar heb het kunnen oplossen met kleine heatsinkjes en goede airflow in de kast. Ik zou alleen willen dat het probleem bij mij ook net iets prominenter was, zodat ik die kaart gewoon terug kon sturen :(
Als je je kaart dan weer "origineel" maakt? Dus de heatsinkjes eraf halen en de kaart zo maken zoals hij uit de doos kwam? Als je dan de ATiTool test doet en hij klapt er uit, dan heb je een geldige reden voor een RMA lijkt me.

[ Voor 67% gewijzigd door Tranquility op 20-05-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiendag tweakers,
ik heb me net aangemeld bij tweakers omdat ik ook van plan ben om een
ATI Sapphire Radeon X1950 Pro 512DDR3 tegaan kopen.
Nu heb ik het volledige topic doorgelezen, en ben ik op onderzoek uit welke x1950pro 512
nu wel veilig is om te kopen.
Omdat ik ook graag wil kijken of mijn toekomstige kaart 100%stress proof is en dus niet uit valt,
had ik ATI Tool gedownload op de volgend site.

http://www.techpowerup.com/downloads/436/ATITool_0.26.html

en er viel me iets op.
Er staat namelijk:

ATITool 0.26
Filename: ATITool_0.26.exe
MD5 Hash: AA059AF8F11BFE48A989FC1481B96007 ...

All NVIDIA and ATI cards except for Radeon X1950 Pro are supported in this release :o

Nu vroeg ik me af of het hier aan kon liggen dat de kaart tijdens de test er mee ophoudt.
Ik denk echter dat dit niet het geval is, maar je weet maar nooit. :P
Het is zo jammer dat dezekaart problemen geeft(heeft).
Maar mijn vraag is, zou het beter zijn om de kaart van een ander merk tekopen?
zoals B.V. MSI RX1950PRO-VT2D512E 600MHz Core 512MB DDR3
Deze kaart kost echter wel even 203euro, terwijl de ATI Sapphire Radeon X1950 Pro 512DDR3 160Euri kost.
En als die kaart de zelfde problemengeeft, dan koop ik liever een Nvidia.
Ik hoop dat ik geen Forumregels Heb geschonden, teveel taalfouten heb enz.
Groetjes Dennio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Vraag het bij de winkel na zou ik zeggen, welke VRM revisie ze leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:50

SG

SG surft naar info hardewaren

He peug dennio :)
Ik zie nu pas ook deze thread en ik schrik er toch van. Ik ga dus geen X1950pro meer halen.
Rv570 Core.
Prijs performance is goed, maar problemen niet goed. :(

Ik zelf ga dan eerder voor R580+ en leg ik iets bij.
X1950XT512 Is ook weer wat sneller.
keuze zwaar beinvloed door overheersende ATI Voorkeur. :)

Weet zo even geen gelijk waardige nV uit mijn hoofd iets 7950 achtigs.
Je kan ook voor een iets langdurige investering gaan en wat meer bij leggen.
8800GTS320. semi high-end DX10
Dit presteerd vaker toch boven de X1950XTX 512 GDDR4

Afhankelijk wanneer je de beslising neemd 1 á 2 maanden?

HD2600XT die er aan komt is ook 'n mogelijk alternatief. Eind juni komen die uit.
nV tegenhanger is de 8600 nu uit.
Dit zijn DX10 midrange. cu

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Vandaag van Salland mijn nieuwe Sapphire x1950 Pro ontvangen en het is inderdaad de nieuwe revisie met een ander design, andere koeler en belangrijker, de véél groter uitgevoerde VRM's. Dit zijn nu grote zwarte vierkante "blokken" van wel anderhalve centimeter in doorsnede!

Uiteraard heb ik de kaart meteen gestresstest met ATiTool en een uurtje laten 3DView-testen en daar komt 'ie zoals verwacht glansrijk doorheen.

Ook de demo in 3DMark2006 (Return to Proxicon) werkt perfect.

Dus mensen, je kan deze kaart met een gerust hart kopen, let er alleen op dat je het nieuwe design krijgt! Voor de verschillen, zie een paar posts hier onder.

[ Voor 56% gewijzigd door Tranquility op 19-05-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 19:43
JazzySOB schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:49:
Vandaag van Salland mijn nieuwe Sapphire x1950 Pro ontvangen en het is inderdaad de nieuwe revisie met een ander design, andere koeler en belangrijker, de véél groter uitgevoerde VRM's. Dit zijn nu grote zwarte vierkante "blokken" van wel anderhalve centimeter in doorsnede!

Uiteraard heb ik de kaart meteen gestresstest met ATiTool en een uurtje laten 3DView-testen en daar komt 'ie zoals verwacht glansrijk doorheen.

Ook de demo in 3DMark2006 (Return to Proxicon) werkt perfect.

Dus mensen, je kan deze kaart met een gerust hart kopen, let er alleen op dat je het nieuwe design krijgt!
Wat zijn je temperatuur waarden?

Hier ook een Saphire 1950 pro. 38 idle en 55 graden stressed (Ati tool)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Mijn temps zijn wel wat hoger (45-65), maar dat is voor deze kaart geen enkel probleem.
Het probleem van de slechte VRM's is opgelost, sterker nog, het hele voedingsdeel van de kaart is opnieuw aangepast.

Daarbij lijkt de nieuwe versie ook stiller te zijn.

Voor de zekerheid hier nog even de twee kaarten op een rijtje:

Het oude model met VRM problemen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~rawils/temp/x1950pro.jpg

Het nieuwe design met verbeterde VRM's:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~rawils/temp/x1950gt.jpg
Moet er even bij vermelden dat dit een foto van de GT is, maar de nieuwe Pro ziet er exact zo uit, alleen zijn de VRM's (die twee vierkante grijze blokjes van ongeveer 1,5cm groot achter de condensators) bij de Pro iets dikker.

[ Voor 49% gewijzigd door Tranquility op 20-05-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegek! daar kan ik nu wat mee.
Ik heb verschillende bedrijven een mail gestuurt met de foto's, :P
zodat ze kunnen kijken of ik ook de nieuwe revisie kan krijgen.
Ook zag ik inderdaad dat de gpu koeler van de GT was, maar als die van de pro het zelfde is dan is het goed.
Ik heb echter nog wel een vraagje,JazzySOB heb jij de 512mb uitvoering of de 265mb?
Ik zou namelijk graag de 512 willen.
Groet Dennio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Ik denk dat dit ook wel een mooi einde is voor dit topic. Volgens mij zijn er geen crash gerelateerde dingen meer mogelijk die niet al ergens in dit topic zijn besproken. Bovendien zullen met de nieuwe revisie de problemen ofwel de wereld uit zijn, of je kunt het oplossen met 1 van de mogelijkheden her en der besproken in dit topic en teven samengevat in de TS.

ik zal een moderator vragen of er gesloten kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 03:58:
Tegek! daar kan ik nu wat mee.
Ik heb verschillende bedrijven een mail gestuurt met de foto's, :P
zodat ze kunnen kijken of ik ook de nieuwe revisie kan krijgen.
Ook zag ik inderdaad dat de gpu koeler van de GT was, maar als die van de pro het zelfde is dan is het goed.
Ik heb echter nog wel een vraagje,JazzySOB heb jij de 512mb uitvoering of de 265mb?
Ik zou namelijk graag de 512 willen.
Groet Dennio
Ik heb het 256mb model, is meer dan voldoende.

En Johnny, goed idee om mijn laatste post met de foto's in de startpost te zetten.
Nu kan iedereen zien welke kaart hij/zij moet kopen en welke niet.
Nu is alleen de vraag of andere fabrikanten ook een verbeterde revisie gaan verkopen en hoe die er uitziet. Maar van Sapphire is het nu in ieder geval duidelijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:52

Coldcat

HODL

JazzySOB schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:03:
[...]

Ik heb het 256mb model, is meer dan voldoende.

En Johnny, goed idee om mijn laatste post met de foto's in de startpost te zetten.
Nu kan iedereen zien welke kaart hij/zij moet kopen en welke niet.
Nu is alleen de vraag of andere fabrikanten ook een verbeterde revisie gaan verkopen en hoe die er uitziet. Maar van Sapphire is het nu in ieder geval duidelijk! ;)
Je linkjes zijn wel dood :(

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ze doen het hier prima.
Probeer anders de startpost van Johnny even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een 1950pro AGP gekocht met 512 mb GDDR3 geheugen van sapphire, en alleen even problemen gehad met de installatie (windows moest opnieuw geactiveerd worden? :S )
Ik heb de boel wel draaien op Omega trouwens...

Edit:
En na het wat zorgvuldiger bekijken van de plaatjes zie ik dat ik de oude versie heb... Ik ben benieuwd wanneer het fout gaat gaan^^ Tot op heden alleen nog maar C&C 3 gespeeld.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 20:49 . Reden: aanvullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Helaas mensen, problemen met m'n nieuwe kaart...

Zo vol lof dat ik was over de nieuwe revisie die ik zaterdag van Salland heb gekregen, zo teleurgesteld ik ben op dit moment helaas.
Zaterdagmiddag en vandaag deed de kaart het prima en waren er van de typisch VRM-verschijnselen geen sprake meer door de verbeterde VRM's die op deze kaart zitten. Ook de ATiTool test ging prima en was ik tevreden met de temperatuurwaardes. Eindelijk een goede kaart...

...Dacht ik.

Tot er vanavond opeens artifacts in de vorm van kleine streepjes en stippeltjes op m'n scherm verschenen. Ik dacht nog, er zit iets los of zo en na alles nagekeken te hebben bleven ze aanwezig en werd het zelfs steeds erger. Zo erg dat Windows vastliep.

Driver opnieuw geïnstalleerd, gaf geen oplossing.

Na m'n oude kaart (goedkope Radeon X300/X550) er weer ingezet te hebben deed de PC het weer prima. PC weer uitgezet en een tijdje uit laten staan en daarna de nieuwe kaart er weer in gezet, maar na aanzetten van de PC die gaf meteen weer artifacts, ook in het BIOS-beeld en tijdens het opstarten van XP.

Voeding nagekeken, maar die geeft keurige voltagewaardes en is zwaar genoeg (SilentMaxx 503 watt) dus daar ligt het ook niet aan.

Deze kan dus ook weer retour RMA. :(
Na zoveel ATI-miskleunen hou ik het voor gezien en stap over op nVidia.
Nu nog kijken welke nVidia. Kan ik weer op ontdekkingsreis, pfff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op zondag 20 mei 2007 @ 23:26:
Deze kan dus ook weer retour RMA. :(
Na zoveel ATI-miskleunen hou ik het voor gezien en stap over op nVidia.
Nu nog kijken welke nVidia. Kan ik weer op ontdekkingsreis, pfff...
Wat rot voor je, |:( Maar gelukkig dat je het post. _/-\o_
Ik ga nu zeker weten een 7900gs kopen!
veel suc6 met je nieuwe (betere) keus. :D
Groet Dennio.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In afwachting van mijn XFX 7950 de HIS 1950 Pro weer verwijderd en mijn Asus GF 6800 er weer in gezet en alles draait weer als een zonnetje...Ook voor mij voorlopig geen ATI gedoe meer.Ongelofelijk wat een bagger!Ik ben al eens eerder van Nvidia op ATI overgestapt(GF 4200 TI tegen Radeon 9700) en dat gaf ook grote problemen,maar na een verse XP draaide het goed en heb ik veel plezier gehad van die 9700.Toch jammer want de Radeons hebben veel potentieel en goede beeldkwaliteit.Als ik AMD was zou ikmaar oppassen,Intel ligt al voor en nu wil Nvidia met Intel gaan samenwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Beeldkwaliteit is niet echt een issue meer aangezien iedereen tegenwoordig toch wel DVI gebruikt.
Tja, op zich was ik ook tevreden over de snelheid e.d. van ATi, maar de afgelopen maanden zijn er gewoon te veel stuk gegaan (3x RMA vvoor een ATi gebaseerde kaart) zodat ik er niet echt vertrouwen meer in heb.

Ik heb nu de nieuwe nVidia 8600 GTS (256MB) op het oog.
Die lijkt me qua snelheid een beetje vergelijkbaar en is ietsje duurder.

[ Voor 10% gewijzigd door Tranquility op 21-05-2007 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
@JazzySOB
Artifacts duiden meestal toch op een ander probleem dan de VRMs. De VRMs kappen er gewoon mee, terwijl artifacts meestal iets met temperatuur van core of ram te maken hebben. Heb je die er bij bekeken? wordt ie niet gewoon te heet?
Ik denk dat 1 slecht werkende nieuwe revisie kaart een slecht argument is voor iemand anders om dan maar over te stappen op een ander merk, alhoewel ik het me in jou geval wel kan voorstellen. Maar zoals ik zeg; het lijkt me niet echt verstandig als anderen zich daardoor laten leiden. Dan moeten we denk ik eerst wat meer mensen horen met klachten over de nieuwe revisie. Overigens graag in een ander topic, aangezien het niet echt met de VRMs en crashes te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34
Hoi,

Ik heb zelf een 1900gt van sapphire. Maar ik heb ook het probleem van het geluid. (stotterd een seconde en loopt door) Dat is trouwens wel onregelmatig.
Maar was hier al een oplossing voor?

edit:
Het probleem ik zowel bij windows xp als in vista. altijd nieuwste drivers gehad. En alles geupdate.
Heb ook alles op normale snelheid laten lopen. Dus niks overgeclockt. De ati kaart is tevens nooit overgeklokt.
volledige specs:

AMD4000+ @ 2.8
2gb DDR500
A8R32-MVP Del
Sapphire 1900gt
2x 36gb raptor in stripe
en nog een zooi data schrijven (onbelangrijk lijkt me)

[ Voor 49% gewijzigd door CarJunkyXL op 21-05-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
.Johnny schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:44:
@JazzySOB
Artifacts duiden meestal toch op een ander probleem dan de VRMs. De VRMs kappen er gewoon mee, terwijl artifacts meestal iets met temperatuur van core of ram te maken hebben. Heb je die er bij bekeken? wordt ie niet gewoon te heet?
Ik denk dat 1 slecht werkende nieuwe revisie kaart een slecht argument is voor iemand anders om dan maar over te stappen op een ander merk, alhoewel ik het me in jou geval wel kan voorstellen. Maar zoals ik zeg; het lijkt me niet echt verstandig als anderen zich daardoor laten leiden. Dan moeten we denk ik eerst wat meer mensen horen met klachten over de nieuwe revisie. Overigens graag in een ander topic, aangezien het niet echt met de VRMs en crashes te maken heeft.
Het klopt inderdaad dit dit geval op zichzelfstaand is en niets met het VRM-probleem te maken heeft, teminste, daar ga ik van uit. Laat het dus duidelijk zijn dat een ieder zijn of haar aankoopbeslissing niet hierop af moet laten hangen. Waarschijnlijk is het in mijn geval gewoon domme pech dat ik toevallig weer een brak exemplaar moet treffen.

Maar omdat dat voor mij nu de zoveelste keer is, ben ik het gewoon zat.
Jammer, want het is verder een mooie kaart.

[ Voor 47% gewijzigd door Tranquility op 21-05-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Kunnen mensen die een Sapphire 1950PRO hebben eens posten hoe luidruchtig de cooler is? Heb deze besteld, maar denk er nu aan om een MSI 8600GTS passief gekoelde kaart te kopen. Kaart zal in een Antec P182 case zitten met stock cooler van Intel op E6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
@lapino
ik heb ongeveer dezelfde setup (P182+E6600), maar heb de stockcooler op de x1950pro vervangen. Ik denk dat in de regel alle stockcoolers luidruchtig zijn als de kaart goedkoop is. De AC Accellero X2 is vrij stil, maar nog stiller is de S1 (passief!) die nog niet uit is. ook van arctic cooling. Ik zou die intel stock cooler ook lekker vervangen trouwens. In die kast kun je gewoon een grote heatsink passief op je E6600 zetten, er zit een casefan direct voor te zuigen.

maar alle gloeiende konijnen op een stokje. Dit heeft allemaal niks meer met de x1950pro crashes te maken.

[ Voor 36% gewijzigd door .Johnny op 21-05-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hmm Heb nu een kleine 2 mnd een Sapphire X1950Pro (agp) in mn systeem hangen. Sinds kort (een week) last van spontane reboots van de PC. Nog niet gekeken welke versie van de kaart ik erin heb hangen.
't gekke is dat het veelal gebeurd bij oudere spellen (zoals CSI). Terwijl ik er bij Titan Quest of BF2 helemaal geen problemen mee lijk te hebben.... Zou het dan wel aan de kaart liggen? Zo ja, waarin zit m dat probleem dan?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb wat problemen met het aan de praat krijgen van mijn
videokaart. Ik heb de ghost (backup) terug gezet.
Wanneer ik de drivers van de kaart erop wil zetten dan loopt hij vast.
Dit komt waarschijnlijk doordat hij gaat zoeken naar windows updates.
Deze loopt niet bij omdat ik de backup heb teruggezet die ik in maart gemaakt heb.
En als ik naar de site van windows update ga, dan is er na 10 minuten nog niks gebeurt
Kortom mijn processor lijkt vaste lopen na de upgrade

Waar ligt dit aan? Ik heb een nieuwe voeding gekocht voor de videokaart namelijk
een antec earthwatts 380 watt. (Deze zit nu ook in de computer) Ligt het mss hieraan of waar kan het volgens jullie anders aan liggen?

Systeem specs zijn: Acer 3400+ ghz
1 gb DDR Ram
x1950 pro
250 GB

Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:58
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:37:
Hallo,

Ik heb wat problemen met het aan de praat krijgen van mijn
videokaart. Ik heb de ghost (backup) terug gezet.
Wanneer ik de drivers van de kaart erop wil zetten dan loopt hij vast.
Dit komt waarschijnlijk doordat hij gaat zoeken naar windows updates.
Deze loopt niet bij omdat ik de backup heb teruggezet die ik in maart gemaakt heb.
En als ik naar de site van windows update ga, dan is er na 10 minuten nog niks gebeurt
Kortom mijn processor lijkt vaste lopen na de upgrade

Waar ligt dit aan? Ik heb een nieuwe voeding gekocht voor de videokaart namelijk
een antec earthwatts 380 watt. (Deze zit nu ook in de computer) Ligt het mss hieraan of waar kan het volgens jullie anders aan liggen?

Systeem specs zijn: Acer 3400+ ghz
1 gb DDR Ram
x1950 pro
250 GB

Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden
probeer eerst je kaart volledig te de-installeren, driver cleaner te draaien en daarna de nieuwste catalyst drivers te installeren, vaak wil dit helpen

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straks als mijn nieuwe 1950PRO binnen is was benchmarks maken.
1950PRO Dual :P (dont ask)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Zo, m'n 1950pro AGP 256 MB van Club3d is binnen. Het zag er bij de eerste game die ik speelde rooskleurig uit. Geen crashes van wat voor aard dan ook. Helaas bevroor het systeem direct bij 3dmark 2006. Ook atitool resulteerde na een tijdje in een op zwart springend scherm met als enige optie een reset.

De VRM's worden idd gloeiend heet. Aangezien ik nog een wat oudere 350 watt AOpen voeding had (die op zich perfect is, maar n et een grensgevalletje is met 10A respectievelijk 15A op de 12 volt lijnen) heb ik maar besloten even een nieuwe voeding te halen, en wel een OCZ GameXStream 600 watt a 100 euro. 3Dmark draait nu prima. Atitool draait momenteel ook al een minuut of 15 zonder problemen.

Ik denk al met al dat het komt door een niet zo stabiele spanning. Ik moest de kaart voeden met de bijgeleverde adapter van molex -> PCI-E connector wat natuurlijk een behoorlijke belasting geeft op 1 lijn.

En wat misschien nog wel het belangrijkste is. Ik heb een gevreesde A8V deluxe. AGP op 4x (moest voor mijn oude 9800pro ook al) en fast writes off -> nada problemen.

Conclusie:
Zorg voor een goede voeding, zet AGP op 4x en Fast Writes uit en ga vanuit daaruit experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Johnny schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:44:
Ik denk dat 1 slecht werkende nieuwe revisie kaart een slecht argument is voor iemand anders om dan maar over te stappen op een ander merk, alhoewel ik het me in jou geval wel kan voorstellen. Maar zoals ik zeg; het lijkt me niet echt verstandig als anderen zich daardoor laten leiden. Dan moeten we denk ik eerst wat meer mensen horen met klachten over de nieuwe revisie.
Ben het helemaal met je eens!
Maar na wat ik heb gelezen over deze kaart is het 1950pro gevoel voor mij een beetje weg gezakt. :(
Begrijp me niet verkeert ATI/Sapphire maakt top spul!
Maar ik wil straks niet gamen met het gevoel, ojee als het maar goed gaat.
Dus om me die stress tesparen koop ik liever een andere kaartje, ook al heeft die even veel kans om niet goed te werken.
Het is dus niet zo zeer omdat andere mensen toevallig net pech hebben met de nieuwe revisie. Maar ook dat speelt natuurlijk een rol ;)
Groetjes iemand anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 20:08

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Uit het grote X1950 PRO AGP topic:
Uhm, ik heb nu al vrij lang de Sapphire 512 kaart, en ik heb al een keer ge-eikel gehad met mn drivers, maar vandaag is het raak.. ik gebruik 1x 19" LG tft (L1915S) en een 22" Acer AL2216W
Het probleem is ontstaan met de Acer, of in ieder geval de poort waar de acer op staat, als ik dual monitor aanzet, dan gebeurt er niets (gister werkte het nog)
De acer zegt: No Signal en verder niets..

In bios en safe mode werken ze beiden (clone) , in windows zelf niet, als ik de Acer aansluit op de andere poort gebeurt er ook niets.
Heb tevens system restore geprobeerd,
Eerst display adapters+monitors uninstalled, daarna driver cleaner, met nieuw gedownloade drivers eroverheen
Heb zelfs de kaart verwijderd en opnieuw in het systeem gehangen, ook tevergeefs
Ik gebruik trouwens Windows XP Pro MCE 2005 sp2

Ik ga nog 2 dingen proberen: 1, ATT uninstall, alle monitor+codec+radeon drivers uninstallen, als dit niet werkt, dan windows opnieuw installen

Als dit in het crash topic hoort, excuses
Als iemand mij wil helpen, zou ik het zeer op prijs stellen :)
1 ding nog, Dit is de Sapphire 1950 pro 512 mb -AGP-

Ik heb vandaag wind-hoos opnieuw ge-installeerd, zonder resultaat.. sterker nog, het is alleen maar erger geworden :S
Sinds vandaag doet de 2e head het helemaal niet meer, ook niet in DOS of safe mode..
Ik heb als laatste hoop mijn kaartje eruit gehaald, en compleet schoongemaakt, geen brandplekken..
Hier het vreemde: nadat ik de kaart terugplaatste werkte tot mijn grote verbazing de tweede head wel.. Maar is de eerste er mee opgehouden :(

Wie oh wie? en WTF?

1 vraagje nog, hoe is Alternate NL met RMA?

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog even kort mijn gal spuien en voor mensen die van plan zijn een x1950 Pro aan te schaffen, twee keer na te denken.

Ik heb allereerst een Sapphire x1950 pro 512mb aangeschaft. Deze werkte soms slecht/niet met koude boots maar had geen problemen met de vrm's. Deze heb ik geretourneerd en de Powercolor X1950 Pro 512mb variant aangeschaft.Mede door Accelero X2 die er standaard bijkomt (stil!)
Na 10 minuten spelen (welk spel dan ook) viel deze uit. Ik had geen zin om blokjes te gaan zagen en modificeren en dergelijke dus de kaart is ook geretourneerd. Van het computerbedrijf een nieuwe Powercolor aangeleverd gekregen. Deze had dezelfde problemen als de eerste (gloeiend hete vrm's en het uitschakelen van het beeldscherm).

Ik ben nu zover dat ik van een 4e! x1950 pro afzie en wacht op een andere pci-e variant (met al het andere hardware aankoop gebeuren wat ik voor lief neem).

Ik wacht dus ook niet op de vernieuwde revisies die sinds kort beschikbaar worden gesteld.

geen x1950 pro agp voor mij meer!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ze kunnen je wel steeds een dezelfde kaart sturen, maar waarschijnlijk klopt er iets niet in je kast. Kan je voeding de benodigde stroom wel leveren ? Heb je genoeg airflow in je kast ?

Ik ken genoeg mensen met een x1950 pro (rev1 &2) en die hebben na wat aanpassingen nergens last van. Oke, de Rev1 mensen hebben de kaart wel omgeruild voor een rev2, maar dat komt meer omdat het een bekend probleem was.

[ Voor 6% gewijzigd door sky- op 23-05-2007 16:16 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Heartbeat: Lees mijn posting eens. Ik had hetzelfde probleem, maar een betere voeding was bij mij echt de oplossing. Ik weet niet wat jij aan voeding hebt maar het is wel toevallig dat je met zoveel kaarten problemen hebt (lees: te toevallig, dus met een oorzaak).

Mijn AGP kaart was te zwaar voor een 12 volt lijn door de converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoko schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:02:
Heartbeat: Lees mijn posting eens. Ik had hetzelfde probleem, maar een betere voeding was bij mij echt de oplossing. Ik weet niet wat jij aan voeding hebt maar het is wel toevallig dat je met zoveel kaarten problemen hebt (lees: te toevallig, dus met een oorzaak).

Mijn AGP kaart was te zwaar voor een 12 volt lijn door de converter.
Het is niet toevallig. Ik heb met de sapphire geen 'echte' problemen gehad. Met de powercolor daarentegen wel.
Mijn voeding is ruim voldoende, dus daar kan het zeke niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was eigenlijk ook van plan de X1950PRO PCIe van Sapphire te kopen voor een nieuw systeem, maar nu ik dit allemaal lees ben ik niet zo zeker meer.

Mijn systeem bestaat dan uit een Antec Sonata II voeding ( http://www.azerty.nl/prod...il/51/3356/sonata-ii.html) , maar ik weet dus niet of die wel genoeg Amperes kan leveren op de 12V lijn. Volgens mij kan hij max 17A leveren op een 12V lijn. Maar het lijkt er dus wel op dat de crash de oorzaak kan zijn van een niet goed genoege voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:49:
Ik was eigenlijk ook van plan de X1950PRO PCIe van Sapphire te kopen voor een nieuw systeem, maar nu ik dit allemaal lees ben ik niet zo zeker meer.

Mijn systeem bestaat dan uit een Antec Sonata II voeding ( http://www.azerty.nl/prod...il/51/3356/sonata-ii.html) , maar ik weet dus niet of die wel genoeg Amperes kan leveren op de 12V lijn. Volgens mij kan hij max 17A leveren op een 12V lijn. Maar het lijkt er dus wel op dat de crash de oorzaak kan zijn van een niet goed genoege voeding.
Ik heb een Antec Sonata II voeding icm een AMd X2 3800+, 2 IDE/ATA HDDs, een DVD-rom(lezer) en een DVD brander... Geen enkel probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dankjewel, kan ik weer met een gerust hart verder met het bestellen van de nieuwe PC. :)

Edit: Heb je trouwens de nieuwe of de oude versie van de videokaart?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:32:
Oke dankjewel, kan ik weer met een gerust hart verder met het bestellen van de nieuwe PC. :)

Edit: Heb je trouwens de nieuwe of de oude versie van de videokaart?
Eeehm.. Hij is van november 2006, als dat wat zegt.
Anders weet ik eigenlijk niet waar ik kan vinden of ik de oude of nieuwe versie heb. :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je de oude of de nieuwe versie hebt kan je hier zien: :)
JazzySOB in "ATI x1950 Pro - crash topic"

Maar waarschijnlijk heb je dus de oude versie.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:31:
Of je de oude of de nieuwe versie hebt kan je hier zien: :)
JazzySOB in "ATI x1950 Pro - crash topic"

Maar waarschijnlijk heb je dus de oude versie.
Even bevestigen: JA ik heb de oude :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wombat13 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:30:
[...]

Even bevestigen: JA ik heb de oude :P :+
Oke, dan weet dat ook weer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 21:32

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Vraagje, ik heb sinds gisteren een Radeon X1950 Pro van Sapphire, de 512MB versie (AGP) en ik heb ATI Tool 20 minuten laten stressen met het 3d render aan, en er is niks raars gebeurd. De temperatuur is dan 81 graden. Kan ik er nu zeker van zijn dat ik een goede kaart heb? :)

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dukeh schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:52:
Vraagje, ik heb sinds gisteren een Radeon X1950 Pro van Sapphire, de 512MB versie (AGP) en ik heb ATI Tool 20 minuten laten stressen met het 3d render aan, en er is niks raars gebeurd. De temperatuur is dan 81 graden. Kan ik er nu zeker van zijn dat ik een goede kaart heb? :)
Niets is zeker :). Test ook es in-game, een uurtje of vier zonder crash geeft je 'n goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartmeteenb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb gister ook x1950pro binnengekregen, en zie nu pas dat dit topic... (beetje laat, i know). Ff snel gekeken, maar gelukkig de nieuwste revisie :).

Hopen dat ik geen problemen krijg :).

Bedankt voor alle info allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik heb deze kaart ook sinds gister, gelukkig nog geen problemen.

Afbeeldingslocatie: http://img394.imageshack.us/img394/5952/img2258sx1.th.jpg
Bekijk Full Scale

Hij is nieuw en komt net van de leverancier, dus je zou zeggen dat het de laatste versie is.
Maar hij ziet er dus zo uit, koeling lijkt hetzelfde, maar de voeding aansluitingen zijn anders.
bij die van mij 2 normale stekkers op de foto in 'Het grote x1950 topic' met 1 bruine stekker.
Dit is de AGP versie niet de PCI-e, misschien dat dat het is.

Zou ik met deze ook problemen hebben of krijgen met de VRM?
Mijn Core blijft constant op 50gr, en me tempratuurmeter van Coolermaster geeft ong constant 40gr aan.

Wie heeft hier ideeën over, verstand van...

[ Voor 9% gewijzigd door MCRoadkill op 25-05-2007 14:23 ]

Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Dit is zowiezo de "oude" versie. Je zou de pech kunnen hebben dat je tegen het VRM "probleem" oploopt. Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. So keep your fingers crossed.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Ik heb dezelfde versie als op bovenstaande foto van MCRoadkill, en ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad gelukkig. :)

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
Is trouwens al bekend hoeveel vermogen deze kaart trek?
want ik het een 450w Coolermaster Real Power.

En sinds dat ik die kaart erin heb, trekt mijn voeding rond de 175w.
voordat ik hem erin had, zat ik ergens op 115w...dus ik zou dan zeggen 60w.

maar als ik me berekeningen moet geloven.
ding trekt 18A, P=UxI, wordt dan 12v x 18A = 216w extra
maar dat merk ik er niet aan.

Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Dat is niet zomaar te zeggen. Het hangt af van de belasting van je kaart. En die 18A is ook erg ruim genomen aangezien je ook nog stabiele spanning wilt hebben in plaats van je voeding tot de grens toe belasten. Het werkt zeker wel met wat mindere voedingen maar het is niet gegarandeerd.

Verder is het zo dat de kaart een voeding wil met 18A op de 12 volt lijn. Voor zover ik weet is daar de rest van je systeem al bijgetrokken en die 18A niet volledig voor de kaart zelf 'gereserveerd' maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Laatst online: 18-09 17:28
Hallo. Ik lees net tot genoegen dat de problemen zijn opgelost bij de nieuwe revisie. De plaatjes in de TS die de 2 kaarten (goed en slecht) weergeven, doen het niet, dus ik vraag me af of jullie aan deze kaart:

Afbeeldingslocatie: http://www.peakhardware.com/DB/Products/1950PRO_256MB_256bit-l.jpg

kunnen zien of hij een goed of slecht voedingdeel heeft?

Want ik wil wel gráág een crashvrije kaart!

BVD ;)

PS: Ik verwacht niet dat dit aan de foto's te zien is, ik kan wel de webwinkel mailen om te vragen of ze het uitzoeken, welk verschil is er te zien tussen de goede en de slechte?

EDIT: ik zie net JazzySOB in "ATI x1950 Pro - crash topic"

Lijkt me een nieuwe revisie?

[ Voor 9% gewijzigd door OConnor op 26-05-2007 20:27 ]

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het volgende:

Enige tijd geleden is mijn Sapphire X1950 pro AGP overleden :'( Volgens mij komt dit doordat een onderhoekje van een VRM is afgebrokkeld.
De kaart is OC'd geweest i.c.m. een VF900 Cu zalman koeler!

Nu zijn mijn vragen:
Heeft het nog zin de koeler terug te brengen en RMA aan te bieden?

Zoja: Waar kan ik het spul krijgen wat tussen het BGA geheugen en de standaard koeler zit? wit met gele toplaag +/- 1 mm dik. ik heb namelijk 2 van die pad's ergens anders voor gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/8121/stockcoolerflippedjb7.jpg
Zoniet: wie wil hem kopen ;)

Alvast bedankt!
Gr. Louis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:37:
Zoja: Waar kan ik het spul krijgen wat tussen het BGA geheugen en de standaard koeler zit? wit met gele toplaag +/- 1 mm dik. ik heb namelijk 2 van die pad's ergens anders voor gebruikt.
Zijn dat niet diezelfde pads, die ze ook gebruiken bij Interne HD Coolers.
Zo'n plak wat contact maakt tussen je HD en behuizing om te de warmte af te voeren.
Misschien dat je bij je lokale elektronica speciaalzaak, waar ze weerstanden, diodes enzo verkopen dat spul wel hebben liggen.
Of je pakt 2 van die bestaande pads en knipt ze door 2 en plakt ze terug op de vier plekken :P

En wat bied je dan te koop aan?
de koeler, de kaart met zahlman koeler, of de kaart met stock koeler?

Ik zou die stock koeler erop gooien en een RMA aanvragen en doen alsof je gek bent :P

[ Voor 5% gewijzigd door MCRoadkill op 26-05-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Maakt het ook nog uit of er Vista certified op de doos van een Sapphire x1950GT staat? Of is daar fysiek niets aan veranderd? mijn kaart heeft dit namelijk niet op de doos staan en staat ook copyright info van 2006 op. Heb hem gekregen begin april ofzo. (ruilen is geen optie maar ben wel nieuwsgierig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 20:08

StackMySwitchUp

Zoals dit.

StackMySwitchUp schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:14:
[...] blahblahblahblah

Als iemand mij wil helpen, zou ik het zeer op prijs stellen :)
1 ding nog, Dit is de Sapphire 1950 pro 512 mb -AGP-

Ik heb vandaag wind-hoos opnieuw ge-installeerd, zonder resultaat.. sterker nog, het is alleen maar erger geworden :S
Sinds vandaag doet de 2e head het helemaal niet meer, ook niet in DOS of safe mode..
Ik heb als laatste hoop mijn kaartje eruit gehaald, en compleet schoongemaakt, geen brandplekken..
Hier het vreemde: nadat ik de kaart terugplaatste werkte tot mijn grote verbazing de tweede head wel.. Maar is de eerste er mee opgehouden :(

Wie oh wie? en WTF?

1 vraagje nog, hoe is Alternate NL met RMA?
Never mind, voor wie er ook naar gekeken heeft :/
Ben afgelopen zaterdag rchting Alternate geweest, nieuwe kaart gehaald, meteen de nieuwste revisie (fan aan de DVI-zijde, vrm's met heatsink) en alle problemen zijn foetsie.. ik had de eerste videokaart met dat probleem die die persoon ooit gezien had, en het zou volgens hem eigenlijk onmogelijk moeten zijn :O
Foot note: als je bij Alternate RMA komt brengen, ga dan geen nummertje trekken in de showroom.. dat leverde me een uur extra wachten op :|

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn dat niet diezelfde pads, die ze ook gebruiken bij Interne HD Coolers.
Zo'n plak wat contact maakt tussen je HD en behuizing om te de warmte af te voeren.
Misschien dat je bij je lokale elektronica speciaalzaak, waar ze weerstanden, diodes enzo verkopen dat spul wel hebben liggen.
Heb idd al een plak "gap-pad" gekocht bij conrad 1 mm dik roze/wit om de agp-brug in originele staat te herstellen! Maar die geel/witte kleefpads > witte kant kleeft, gele kant niet, 2 mm dik, die hebben ze daar niet!
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.com/out.php/i688854_IMG3550Medium.JPG
Of je pakt 2 van die bestaande pads en knipt ze door 2 en plakt ze terug op de vier plekken :P
Dat merken ze toch als je hem terugstuurt of niet dan!?
En wat bied je dan te koop aan?
de koeler, de kaart met zahlman koeler, of de kaart met stock koeler?
Als RMA niet lukt dan verkoop ik die kaart met stock koeler!
Ik zou die stock koeler erop gooien en een RMA aanvragen en doen alsof je gek bent :P
Dat is de bedoeling... maar dan wel volledig in originele staat, anders heb je 0 kans op een nieuwe volgens mij.

WEET IEMAND WAAR IK DIE GEEL/WITTE PADS (2 MM) KAN HALEN DIE TUSSEN GEHEUGEN EN KOELER VAN EEN SAPPHIRE X1950PRO AGP ZITTEN??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
denk je echt dat ze dat zo goed controleren?
het gaat om die gele plakkers onder de koeler op de kaart?

jij vraagt rma aan, hun gaan em teste...hmm hij doet het niet...zij sturen hem terug.
jij nieuwe kaart....fabrikant gooit em weg einde verhaal.
tenzij ze ijverig zijn en het ding uit elkaar schroeven. maar dan heb je al een nieuwe kaart. (hoop ik)

mocht je die gele dingen echt nodig hebben probeer een lokale electronica handel, of een defecte van marktplaats, of plak een witte sticker en gebruik papier of een marker.
ja ik verzin ook zomaar wat.

in eerste instantie hoop ik dat je geluk hebt.
Maar ik wil niet off topic gaan door mensen helpen hun RMA te frauderen...Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Laatst online: 30-08 10:58
MCRoadkill schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:17:
Ik heb deze kaart ook sinds gister, gelukkig nog geen problemen.

[afbeelding]
Bekijk Full Scale

Hij is nieuw en komt net van de leverancier, dus je zou zeggen dat het de laatste versie is.
Maar hij ziet er dus zo uit, koeling lijkt hetzelfde, maar de voeding aansluitingen zijn anders.
bij die van mij 2 normale stekkers op de foto in 'Het grote x1950 topic' met 1 bruine stekker.
Dit is de AGP versie niet de PCI-e, misschien dat dat het is.

Zou ik met deze ook problemen hebben of krijgen met de VRM?
Mijn Core blijft constant op 50gr, en me tempratuurmeter van Coolermaster geeft ong constant 40gr aan.

Wie heeft hier ideeën over, verstand van...
Hier draait diezelfde kaart (ook AGP versie) al een paar maanden, nog geen problemen mee gehad alleen de eerste kaart die ik had had artifacts, dus ik terug naar de winkel :: nieuwe gekregen :: en die werkt nog perfect. :) En ja drm heten die dingen ook PCi-E6 pins stekkers :9

In mijn Catalyst (ATi Overdrive) staat nu 50 graden, als ik ff heb zitten gamen dan ist ie ong. 60 graden lijkt mij goede temperaturen.

Dus het antwoord op jouw vraag: Nee volgens mij krijg je geen problemen met die VRMs, tenzij je de kaart gaat overclocken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in eerste instantie hoop ik dat je geluk hebt.
Maar ik wil niet off topic gaan door mensen helpen hun RMA te frauderen...Sorry
Tnx anyways.. Ik weet inmiddels genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Hmm, ik heb ATI Tool 40 minuten laten draaien hier met mijn Sapphire kaart, en nog geen problemen kunnen ontdekken. :).. Heb ik dan geluk met mijn kaart ofzo? :o

[ Voor 79% gewijzigd door Dukeh op 29-05-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 12:42
Heeft de Asus ati EAX1950 pro 256mb pci-e versie ook last van ongekoelde VRM's?

Ik heb dus ook af en toe freezes (Beeld loopt vast, dan geluid trilt en zwart beeld en alleen resetknop helpt). Dit heb ik af en toe, niet vaak, en alleen als ik een game doe. Oude of nieuwe game schijnt niet heel veel ermee te maken te hebben. Kan urenlang Quake4 doen op hoge reso en er gebeurt niks. Of een uurtje Warcraft3 en hij loopt vast.

Kweet niet of ik last heb van Artifacts, maar bij het opstarten krijg ik wel es rare witte strepen (van de ene kant naar de andere) als het scherm van POST enz, naar windows gaat.

Ik heb nu maar de fanspeeds wat aangepast via de Atitool waar hij eerst altijd op 20% liep. heb ik hem nu tot 54% max gezet bij temp boven de 70C. Hij zit idle op 48C.
Als hij rond de 70C komt ben ik dus aan het gamen en merk ik toch niks van het geluid >:) van de fan.

Overigens is het normaal dat als je de show 3d view doet, dat je processors ook max belast worden?
Core1 van mijn E6300 staat op 100% en de 2e core ook aardig hoog en ik heb framelag bij de 3d view :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik las net daar die problemen zijn opgelost met deze kaart, klopt dat?

Ik zat nml te kijken naar de sapphire x1950pro van 512 mb, alleen mochten er die problemen nog kunnen komen dan kies ik liever voor een andere kaart. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Aangezien de problemen wel zijn opgelost inmiddels kan dit topic gesloten worden :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.