ATI x1950 Pro - crash topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 11.071 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil hem ook wel graag weten! :P

Cheetah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
of een mooie foto is ook welkom natuurlijk. Ik heb overigens wel airflow, zie foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@.Johnny

Op je foto's is te zien dat je chipsetheatsink slechts een paar centimeter onder de VRM's van je 1950Pro zit. Nu heb ik totaal ander mobo (en ook nog eens een 1950Pro AGP) maar mijn chipset wordt vrij warm. Als dat bij jou ook het geval is kan dat een verklaring zijn waarom je nog steeds crashes hebt ondanks de VRM heatsink. Het is maar een ideetje hoor, verder weet ik ook niet zo snel een makkelijke (stille) oplossing.

@breekbrood, ik dacht dat de VRM's zijn gespecificeerd tot een max temperatuur van 125 graden. Bij VRzone hebben ze 114 graden gemeten en dan zit je al dicht bij de max temp.

Bij een simpele contactmeting met de warmteprobe van m'n multimeter werd de heetste 95 graden bij een stresstest. En dan te bedenken dat de AGP variant al een soort (teflon?) heatsinkje heeft. Ik had er eerst ook wat kleine ram-heatsinks op geplakt maar die later vervangen door 1 grote.M'n PC staat zonder zijpaneel onder m'n buro en de enige airflow maak ik zelf met het trappelen van m'n voetjes als er bijv. in FarCry een monster op me afduikt dus vandaar deze supersize oplossing 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Hoe kom je aan die enorme heatsink? Zo'n ding zocht ik laatst om te klussen. Misschien wel handig om te vermelden voor de mensen die niet dat AC ding willen kopen?

Ik heb zojuist een actieve fan aangesloten om weer eens wat uit te proberen. Het was de stock fan van een defecte P4 Northwood, dus toeren genoeg >:)

Ik had hiervoor met enkel wat blokjes erop geplakt minder problemen dan met de AC heatsink. Ik vermoed dat die termal pads niet genoeg warmte door kunnen geven aan de heatsink. Als de heatsink dan heet wordt, wordt de warmteoverbrenging nog lastiger. Vandaar dat de actieve fan helpt, de heatsink blijft koud waardoor warmteoverbrenging maximaal is. Maar een nog groter koelblok zou ook moeten helpen met het afvoeren van warmte.

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/1593/pict0002sb1.th.jpg
view full scale (imageshack maar geen popups)

Daarmee crasht ie in elk geval niet. Ik ga nu even kijken of ik een stukje van het koelblok van die northwood fan kan zagen, want de fan zelf maakt me iets teveel lawaai.

[ Voor 89% gewijzigd door .Johnny op 19-02-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Hoeveel hoelers krijg ik in me pc. :P

Cheetah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Mijn Gainward Bliss 7800GS+ (G71 Core) heeft ook spanningsregelaars die bloed heet worden tijdens zware belasting.

Ik heb echter mijn kaart overgeclocked en zelfs dan heb ik er gelukkig nog geen last van.
Maar er zijn talloze mensen ook op GoT die met hun 7900GT/7900GTX en dan vooral de stock overclocked kaarten ook dit probleem hadden.
Echt ontzettend slordig van de fabrikant.

Er was op gegeven moment een topic van iemand die op zijn werk infrarood foto's had gemaakt, bleek dat zijn spanningsregelaars 84 graden idle waren terwijl in de datasheet van het chipje stond dan 75 graden de max. was.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
@ cheetah, dat valt wel mee; die ernome 12mm fan is van de voeding die voor-onderin mn kast zit. het is eerder: hoeveel koelers krijg ik op 1 vierkante centimeter :o

[ Voor 26% gewijzigd door .Johnny op 19-02-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed idee .Johny ik ga vanmiddag is eens de fan van een oude celeron D proc erop gooien maar eerst nog even de heatsink afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonTH4Dutch
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mijn eerste x1950 pro was een DOA, fan draaide niet dus kaart retour. Terug in de winkel (Salland) bleek de kaart dus idd defect.
Na 3,5 week pas nieuwe kaart :( draait goed maar in 3dmark 06 haal ik 2890 punten (3Dmark 05: 5940), lijkt me vrij laag.
(Asus A8V, A64 3000+, 1Gb, meer specs zie sig)
Heb zo weinig mogelijk op de achtergrond draaien, gedefragt, schijfopruiming
etc., V-sync uitgezet, nieuwe catalyst drivers en nieuw bios geflasht. Helaas geen verschil :S
Overklokken wil ik nog ff mee wachten.
Iemand any tipz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Prachtig, die fan kon ik door 1 pootje af te breken en een stukje uit een al aanwezige sleuf uit te veilen precies op de kaart schuiven:

Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/9163/pict0008zi5.th.jpg
Klik voor full scale

Dit is natuurlijk geen blijvertje, maar het is een begin van een oplossing. Hij kan gelukkig wel redelijk stil gezet worden door de QFAN van het moederbord, maar ideaal is het nog niet. Mijn hele airflow in de kast wordt in de war gestuurd.
Ik wil nog steeds gaan zagen in dat koelblok, maar dat is toch moeilijker dan ik dacht. Ik kom niet ver met een ijzerzaagje.

@Anton_NL, je probleem lijkt me weinig te maken te hebben met de hier genoemde crashes. Ik zou een apart topic proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas voor mij , is er geen ruimte voor zon oude proc fan ik heb geen poortje over waar die in zou kunnen. Weten jullie mischien hoe tog nog zon fan kan aansluiten ? (makkelijk uitlegen aub) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
met een fanmate? die kun je ook vaak rechtstreeks op een molex hangen. Anders kun je die evt ook wel zelf knippen, dan kun je hem alleen niet stil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn zalman zit al aan de fanmate , en aan de oude proc fan zitten 4 kabeltjes waar zou ik die aan vaste kunnen maken? En is het mogelijk als ik hem knip (mijn fanmate en proc fan) om er 1 geheel van te maken ? En met proc fan bedoel ik de fan die ik aan de x1950 ga bevestigen, hij lijkt op die van Johny.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Als je aftapt van voor de fanmate (dus het draadje tussen je molex en de fanmate) dan moet dat gewoon kunnen lijkt mij. Kroonsteentje power. laten we dit via msn maar verder bespreken, lijkt me handiger.

[ Voor 18% gewijzigd door .Johnny op 20-02-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huuub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03-2023
Heeft iemand zijn heat spreader via EBAY al ontvangen. Ik wacht al meer dan 2 weken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
.Johnny schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:09:
Hoe kom je aan die enorme heatsink?
Uit een kapotte versterker gehaald :) Moest 'm wel op maat zagen (55x21mm om precies te zijn) en vastgeplakt met 3M Heatpad.
Misschien wel handig om te vermelden voor de mensen die niet dat AC ding willen kopen?
Misschien, maar bedenk wel dat bij de PCI-e versie de VRM's een veel kleiner plak-oppervlak hebben. Ik weet niet of 1 groot zwaar koelblok dan blijft hangen, denk eigenlijk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@.Johnny welke temp conf heb je met ati tray tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik las gister een review waarin ze een X1950Pro gingen voltmodden. Meer dan 1.35V trok die niet omdat de VRM's DIK over de 100 graden gingen, richting 120 zelfs.

Iemand een idee of de X1950GT hier ook last van gaat hebben? Misschien een andere revisie? (dat hóóp ik al lijkt het me onwaarschijnlijk want ik denk dat het een Pro @ lower speeds is :$ )

Edit: weet iemand of de Accelero X2 van Arctic wél de VRM's koelt?

[ Voor 9% gewijzigd door Jejking op 20-02-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
Jejking schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:41:
Ik las gister een review waarin ze een X1950Pro gingen voltmodden. Meer dan 1.35V trok die niet omdat de VRM's DIK over de 100 graden gingen, richting 120 zelfs.
Heb je een link van die review? (ben erg lui :D)

En de X2 heeft in principe airflow richting de VRM's, dit blijkt soms niet genoeg te zijn. Daarom is er nu een speciale koeler van Arctic Cooling uitgebracht voor de VRM's, zie de vorige pagina aan reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het uitmaakt of ik een AGP versie of een PCI-e versie van deze kaart heb, dat kon ik namelijk niet direct uit informatie van de TS afleiden. Ik wacht namelijk op dit moment op de door mij bestelde AGP versie van Club3D.

Overigens heb ik wel een extra 120mm intake fan in m'n Antec P180B kast zitten zie lucht aanzuigt en rechtstreeks over en onder de videokaart door blaast, dus extra koeling van de kaart behoort zeker tot de mogelijkheden, want ik kan die fan nog wel wat harder laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

SpankmasterC schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:01:
[...]

Heb je een link van die review? (ben erg lui :D)

En de X2 heeft in principe airflow richting de VRM's, dit blijkt soms niet genoeg te zijn. Daarom is er nu een speciale koeler van Arctic Cooling uitgebracht voor de VRM's, zie de vorige pagina aan reacties.
Hmm kee, ik kan em zelf ook niet meer terugvinden (kwam er via Google), dus helaas ;(

Even zoeken naar die speciale koeler dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:30:
Weet iemand of het uitmaakt of ik een AGP versie of een PCI-e versie van deze kaart heb, dat kon ik namelijk niet direct uit informatie van de TS afleiden. Ik wacht namelijk op dit moment op de door mij bestelde AGP versie van Club3D.

Overigens heb ik wel een extra 120mm intake fan in m'n Antec P180B kast zitten zie lucht aanzuigt en rechtstreeks over en onder de videokaart door blaast, dus extra koeling van de kaart behoort zeker tot de mogelijkheden, want ik kan die fan nog wel wat harder laten draaien.
Met de Club3D AGP versie heb je normaal geen enkel probleem. Temps zijn hier 37/48° en geen enkel stabiliteitsprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:35:
@.Johnny welke temp conf heb je met ati tray tools?
Ik gebruik ati tool en heb de "normale" instelling. Geen idee wat dat betekent, maar ik heb em op "do not override" staan"
Waarom wil je dit weten eigenlijk? de extra fan die ik erbij heb gehangen wordt niet bediend door de videokaart. Die zit op mn moederbord aangesloten.
Jejking schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:41:
weet iemand of de Accelero X2 van Arctic wél de VRM's koelt?
kijk eens naar deze plaatjes:
.Johnny in "ATI x1950 Pro - crash topic"
.Johnny in "ATI x1950 Pro - crash topic"
Jejking schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:55:
Even zoeken naar die speciale koeler dan maar
Kijk eens onderaan op de OP.
huuub schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:25:
Heeft iemand zijn heat spreader via EBAY al ontvangen. Ik wacht al meer dan 2 weken :(
Ja, ik dus. Je hebt wel betaald enzo via paypal? mail ze anders, ik kreeg daar gewoon reactie op (belachelijk dat ze daar iemand op hebben zitten voor die ene dollar per unit, dat kan economisch echt niet uit! maar wel mooie service)

[ Voor 74% gewijzigd door .Johnny op 20-02-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem.

Maar als ik css speel heb ik hier geen last van behalfe dan dat ik denk dat ie niet stabiel loopt.
Nu dacht ik dat het mischien te verhelpen is met een downclock.Als dit zou helpen wat moet ik dan downclocken via ati tray tools???????????????

2handle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Johnny schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:36:
[...]

Ik gebruik ati tool en heb de "normale" instelling. Geen idee wat dat betekent, maar ik heb em op "do not override" staan"
Waarom wil je dit weten eigenlijk? de extra fan die ik erbij heb gehangen wordt niet bediend door de videokaart. Die zit op mn moederbord aangesloten.

[...]
Omdat ik dezelfde conf heb als jou , alleen wacht ik nog op de heatsink en dan zijn jou fotos precies hetzelfde te vergelijken met die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-09 20:34
Heb een X1950PRO voor AGP en heb vandaag m'n X2 Accelero met VRM geinstalleerd.

De VRM heatspreader past NIET :( op de AGP versie van Sapphire. Gelukkig heb ik een ijzerzaag en heb ik het aangepast zodat deze wel past >:)

Probleem bij de AGP is de tweede V12 aansluiting, deze zit in de weg. Gelukkig liet het aluminium zich makelijk snijden.

Heb net 3dMark06 en 05 achter elkaar gedraait en tot nu toe geen problemen ondervonden.Voor de zekerheid heb ik toch maar ouderwets m'n vinger tegen de VRM spreader aangehouden en moet constateren dat deze redelijk warm wordt (je vinger kun je er nog tegen aanhouden), dit na 10 minuten en 3dmark06 te hebben gedraait.

Wel ben ik bang dat na verloop van tijd de warme toeneemt en het plaatje warmer en warmer wordt aangezien ik de uitlaatklep van de Accelero koeler maar matig vindt waaien over de spreader, mijn inziens onvoldoende om het plaatje (speader) af te laten koelen.

Daarnaast is de VRM spreader op het PCB geplakt en aangezien de kaart op z'n kop hangt bestaat de mogelijkheid dat deze er een keer af gaat vallen, in iedergeval lukte het me niet om het plaatje met m'n vingers eraf te puteren.

Nu de temps:
Met stock cooler: 45~47 Idle en stressed 66~68
Met X2 Accelero: 41~42 Idle en stressed 57

dus het resultaat valt erg mee moet ik zeggen, had er meer van verwacht. Wel minder lawaai en m'n CPU is gek genoeg ook met 1 graden gedaalt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Peak X1950GT256 @ Coolprices!

Mooi dingetje, alleen nogal aparte koeler, en volgens mij niéts wat voor koeling bij de VRM's zorgt. Oftewel, custom cooler erop en trappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Ben van plan om de Gecube X1950Pro AGP 256MB aan te schaffen.

Kan iemand mij vertellen waar de VRM's kunnen zitten op deze kaart?

De layout van het uiteinde van Gecube ziet er namelijk een stuk anders uit dan bijvoorbeeld de Sapphire, Club3d en Powercolor.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indy91 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:00:
Ben van plan om de Gecube X1950Pro AGP 256MB aan te schaffen.

Kan iemand mij vertellen waar de VRM's kunnen zitten op deze kaart?

De layout van het uiteinde van Gecube ziet er namelijk een stuk anders uit dan bijvoorbeeld de Sapphire, Club3d en Powercolor.
Ik zie ze op deze kaart niet zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Gecube gebruikt het verbeterde ontwerp van Ati, waarbij de spanning wordt geregeld op de ouderwetse manier. Duurder om te fabriceren en die spoelen kunnen irritant gaan piepen bij overklokken maar qua warmte-ontwikkeling 1000x beter dan het eerste Ati referentieboard.

pricewatch GeCube X1950Pro 256MB DDR3 AGP

Goedkoopste nu 197 euro, ik heb 205 betaald voor m'n Club3D met Accelero X2 cooler die los 16 euro kost. Hmm... ik zou het wel weten als ik nu een 1950Pro AGP zou kopen, dat zou dan dus echt een Gecube worden. Alhoewel het op deze foto lijkt alsof de bevestigingsplaat ook als koelplaat wordt gebruikt en dan zou er geen Accelero X2 op passen, zie ook onderzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huuub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03-2023
Gisteren ook de heat spreaders ontvangen. Rommel past voor geen meter op mijn X1950 powercolor met Accelero x2. Op een duur toch er op gekregen. Al chance dat ik die pads mee had besteld.
Maar er ondertussen terug afgedaan wegens opnieuw crashes... jongens toch...
Ik denk dat dat voor een specifieke kaart is zunne...
In alle geval ga ik proberen mijn eigen koelblokjes er terug op te zetten. Want zo was hij nu ondertussen wel ongeveer stabiel. Alleen vallen ze er weer cst af. Een soort wasknijper zou interessant zijn ;-) (daar zeg ik al zo iets)
Succes met prutsen mannen. (heb trouwens nog eentje over, had er 2 besteld, af te halen in Lommel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
huub kun je wat plaatjes laten zien van het niet passen?

en wat betreft de plakkende blokjes: zet je kast een tijdje op de kop en plak de blokjes met AS5, na een tijdje wordt dat hard en kun je de kast weer rechtop zetten: voila ze vallen er niet af. Of het hard is geworden kun je wel voelen door te proberen de blokjes te draaien, als het moeilijk gaat zitten ze wel vast genoeg.

Ik zit ook te twijfelen of ik weer mn eigen blokjes op zal hangen. Kennelijk maken die pads tussen het aluminium en de vrm's te weinig warmte overbrengend contact. Want met die paar blokjes die ik eerst had werkte het ook wel ok.

[ Voor 43% gewijzigd door .Johnny op 21-02-2007 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bobnofski schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:09:
Gecube gebruikt het verbeterde ontwerp van Ati, waarbij de spanning wordt geregeld op de ouderwetse manier. Duurder om te fabriceren en die spoelen kunnen irritant gaan piepen bij overklokken maar qua warmte-ontwikkeling 1000x beter dan het eerste Ati referentieboard.

pricewatch GeCube X1950Pro 256MB DDR3 AGP

Goedkoopste nu 197 euro, ik heb 205 betaald voor m'n Club3D met Accelero X2 cooler die los 16 euro kost. Hmm... ik zou het wel weten als ik nu een 1950Pro AGP zou kopen, dat zou dan dus echt een Gecube worden. Alhoewel het op deze foto lijkt alsof de bevestigingsplaat ook als koelplaat wordt gebruikt en dan zou er geen Accelero X2 op passen, zie ook onderzijde.
weet jij heel toevallig of HIS dat ook doet?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
.Johnny schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:54:
Prachtig, die fan kon ik door 1 pootje af te breken en een stukje uit een al aanwezige sleuf uit te veilen precies op de kaart schuiven:

[afbeelding]
Klik voor full scale

Dit is natuurlijk geen blijvertje, maar het is een begin van een oplossing. Hij kan gelukkig wel redelijk stil gezet worden door de QFAN van het moederbord, maar ideaal is het nog niet. Mijn hele airflow in de kast wordt in de war gestuurd.
Ik wil nog steeds gaan zagen in dat koelblok, maar dat is toch moeilijker dan ik dacht. Ik kom niet ver met een ijzerzaagje.

@Anton_NL, je probleem lijkt me weinig te maken te hebben met de hier genoemde crashes. Ik zou een apart topic proberen.
Trouwens even een vraagje tussendoor, zie dat jij ook de Asus p5b-deluxe hebt, als ik bv Qfan aan zet in de bios voor de chasis fans (bv op Optimal dan gaan bij mij de fans niet harder draaien als het heter wordt in de kast, of als de Cpu meer werk moet doen, de Cpu fan doet dit prima gaat mooi in de toeren in de hoogte maar de chasis Fans blijven op 7 volt gaan niet in de hoogte)
Uh trouwens je hebt je koeler op de Cpu ook verkeert om??? hij moet de lucht naar achteren blazen :*)

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
bartgrefte schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:40:
[...] weet jij heel toevallig of HIS dat ook doet?
Als ik de grote foto bekijk denk ik van niet. HIS heeft wel beter nagedacht over het afvoeren van de hitte van de VRM's, ze hebben een eigen koelblok met de fan er direkt boven die koele lucht aanzuigt. Ik ken de kaart verder niet maar dat lijkt me meer dan voldoende om crashes door de VRM's te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Bobnofski schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:09:
Bedankt voor je heldere uitleg. :)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huuub schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:17:
Gisteren ook de heat spreaders ontvangen. Rommel past voor geen meter op mijn X1950 powercolor met Accelero x2. Op een duur toch er op gekregen. Al chance dat ik die pads mee had besteld.
Maar er ondertussen terug afgedaan wegens opnieuw crashes... jongens toch...
Ik denk dat dat voor een specifieke kaart is zunne...
In alle geval ga ik proberen mijn eigen koelblokjes er terug op te zetten. Want zo was hij nu ondertussen wel ongeveer stabiel. Alleen vallen ze er weer cst af. Een soort wasknijper zou interessant zijn ;-) (daar zeg ik al zo iets)
Succes met prutsen mannen. (heb trouwens nog eentje over, had er 2 besteld, af te halen in Lommel)
Op welke datum had je ze besteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
MiskentTalent schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:07:
[...]
Uh trouwens je hebt je koeler op de Cpu ook verkeert om??? hij moet de lucht naar achteren blazen :*)
Nee hoor, zo hoort ie in een AC Silentium Pro kast :)
Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/mainfeatures/STPro_Terrmodynamics_225.gif
Staat ook duidelijk in de installatie handleiding van de Freezer (when used in conjunction with an AC Silentium case...)
maar dat is een beetje off-topic.

[ Voor 13% gewijzigd door .Johnny op 21-02-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
.Johnny schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:47:
[...]

Nee hoor, zo hoort ie in een AC Silentium Pro kast :)
[afbeelding]
Staat ook duidelijk in de installatie handleiding van de Freezer (when used in conjunction with an AC Silentium case...)
maar dat is een beetje off-topic.
Hee ja je hebt gelijk als ik zo de foto zie ja, maar zo,n kast heb ik niet natuurlijk, heb gewoon een arbeiderskasje moet ie daar dan ook zo in :? :?

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Nee, normaliter perst de Freezer inderdaad de lucht direct naar buiten. Maar kunnen we ontopic blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik mijn X1950 pro pci-e te koop zetten wordt het op een geven moment een beetje zat hiero thuis met dat ding , maar ja wie wilt er nou zon videokaart kopen met een mankement? Wacht trouwens alleen nog op de heatsink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Ik ben van plan de Sapphire X1950Pro te komen als vervanger voor mijn 9800PRO. Ik heb alleen een speciaal koelertje gekocht voor mijn 9800 en nu vroeg ik me af of deze ook op de x1950 paste. Iemand hier ervaring mee? Ik heb de Zalman VF700-Cu maar de x1950 staat niet in de compatibility lijst. Ik heb alleen niet het idee dat deze reeds is geupdate. Weet iemand hier meer over?

Ik vroeg me trouwens ook af wat het geluids niveau van zo'n standaard koeler was. Is deze erg hoog of valt het nog mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bobnofski schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:15:
[...]

Als ik de grote foto bekijk denk ik van niet. HIS heeft wel beter nagedacht over het afvoeren van de hitte van de VRM's, ze hebben een eigen koelblok met de fan er direkt boven die koele lucht aanzuigt. Ik ken de kaart verder niet maar dat lijkt me meer dan voldoende om crashes door de VRM's te voorkomen.
okidoki!

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb even een paar foto's online gezet van mijn custom-fix.
Ik heb sinds deze fix geen problemen meer gehad.

Het ligt niet aan een goed geregelde airflow, ik heb mijn case fans niet altijd aan.
Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/7554/img0585pr8.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/9459/img0589wc9.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/5643/img0590qk0.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img73.imageshack.us/img73/7673/img0591ia4.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/7097/img0593qq3.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 10:41
Ik heb hier de sapphire 1950 pro 512 en die begon in een keer strepen te vertonen :S door heel het beeld..... Dit kan ik even aankijken en dan loopt pc vast en restart.... Dit is 1 x vanzelf weggegaan maar nu blijft het maar. Ik heb de kaart van Hi tune vandaan en die willen hem totaal niet terug nemen ! Wat is dit voor garantie ????ja of hij kan naar onderzoek van sapphire... wat ongeveer 150 euro gaat kosten ! Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
wortelsky schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:48:
Ik heb hier de sapphire 1950 pro 512 en die begon in een keer strepen te vertonen :S door heel het beeld..... Dit kan ik even aankijken en dan loopt pc vast en restart.... Dit is 1 x vanzelf weggegaan maar nu blijft het maar. Ik heb de kaart van Hi tune vandaan en die willen hem totaal niet terug nemen ! Wat is dit voor garantie ????ja of hij kan naar onderzoek van sapphire... wat ongeveer 150 euro gaat kosten ! Help?
Ze hebben niks te willen, je moet ze is even goed met de garantievoorwaarden om de oren smijten.
Ze horen hem zo ie zo in de garantie tijd terug te nemen en of voor je opsturen naar Saphire (dus bellen met die zooi daaro, heb ook al eens problemen met ze gehad om zoiets) :( :( vindt ik echt slecht voor zo,n zaak. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiskentTalent schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:54:
[...]

Ze hebben niks te willen, je moet ze is even goed met de garantievoorwaarden om de oren smijten.
Ze horen hem zo ie zo in de garantie tijd terug te nemen en of voor je opsturen naar Saphire (dus bellen met die zooi daaro, heb ook al eens problemen met ze gehad om zoiets) :( :( vindt ik echt slecht voor zo,n zaak. :( :(
Heb ik ook al gehad bij de zaak Hi Tune !
7900GTX die artifacts vertoonde ze wouden hem ook niet weer , toen heeft mijn pa gebeld en gezegd dat als ze hem niet wouden weernemen dat hij hun deur ging instampen (kaart koste 500 euro toen nog)
En toen zeiden ze -> Stuur maar op en we geven je een nieuwe. De volgende kaart had WEER artifacts toen begon ik helemaal te fikken. Maar heb de kaart NA LANG ZAGEN mogen omruilen voor een 7950GX2 met bijbetaling. Verder je kan ze altijd een proces aandoen. Ik heb het adres ergens staan. Na mijn voorval hebben ze dat van hun site verwijderd _/-\o_ :X
Ik kan je de telefoon ook geven..

EDIT :
Hi-Tune Multimedia
Draaibrug 44, 4527 PD
Aardenburg, Nederland

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

X-Lim, maak er even een leuke Shopsurvey van op Tnet, dat is wat handiger. Negatieve publiciteit hier helpt amper, maar voor Tnet beven ze :)

Ontopic: wat ik me afvraag, is het niet mogelijk om op de stock snelheden te gaan undervolten? Dus dat het zaakje stabiel blijft op de stocksnelheden op zo láág mogelijke voltages voor RAM en Core? Dat ontlast die VRM's ongelofelijk, want hoe minder volt, hoe koeler ze blijven. Kan iemand dat niet eens uitproberen? Ik ben sowieso al van de energiezuinige aanpak, I love milieu enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]matinez schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:00:
Ik heb even een paar foto's online gezet van mijn custom-fix.
Ik heb sinds deze fix geen problemen meer gehad.

Het ligt niet aan een goed geregelde airflow, ik heb mijn case fans niet altijd aan.

Ik heb ook dezelfde cooler als jouw gekocht en denk dat ik ook die koelblokjes koop bij Mycom.
Nu vraag ik mij af met welke games je dit hebt getest.

Ik wil het zelfde doen als bij jouw.
Maar dan moet de boel bij zware spellen zoals (F.E.A.R.) blijft draaien.

in iedergeval blij dat er verbetering mee gewonnen is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Zoals in de openingspost staat kun je de meest zware stress test op je kaart gooien met AtiTool, door de "3D renderer" te openen. Als je die gedurende een lange tijd kunt draaien zonder te crashen zit je in elk geval goed. Dat is iets objectiever dan een game draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat is waar maar ik heb het hele stuk gelezen omdat ik de zelfde problemen heb.
Daarrom zie ik dit als de enige oplossing tot dat ik een sapphire sink kan regelen.
Dus ik ga er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik speel regelmatig een aantal uren achter elkaar Oblivion. Verder heb ik Company of Heroes gespeeld, wat voor deze fix maar 10min kon! 3dMark06 kan ik loopen.

Ik heb met ATitool alleen wat overclock testen gedaan dan wel i.c.m. rivatuner.
langer als 15min 3d render heb ik niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als we de achterkant van die nieuwe sink zouden kunnen zien dan kunnen we het mischien ook namaken.

Maar ja waar haal je zo'n foto vandaan.

ik kan tegenwoordig niet langer meer dan 2 minuten die 3d test draaien van atitool.
hij blijft bij 85 graden steken. het licht dus zeker aan de VRM die te heet wordt.

Hiervoor had ik pakband als verstefiging om de koeler gebonden om deze vrm chips iets meer op de koelstickers te drukken. het werkte maar de gpu tems gingen met 5 c omhoog.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 00:06 ]

• .Johnny
haha gast... plakband?

heb je nu dus de stockcooler?

15 minuten lijkt me wel voldoende voor die 3d renderer. Dan zou die wel al op een stabiel niveau van warmte opwekken/afgeven moeten zitten lijkt mij.

2 minuten is idd kort, maar ik vind 85'C op je GPU ook wel veel. Ik kom niet boven de 54'C met standaard instellingen op de X2 cooler van AC, maar als ik em iets harder zet komt ie niet eens boven de 45'C. Maar 85, goed, dat zal de GPU idd nog wel aankunnen dus lijkt me zeker de VRM ja.

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Ik heb inmiddels een nieuwe kaart gekregen die (nog) niet gecrashed is.

In het begin werd deze toch nog best heet (90C stressed), maar dat kwam ook door een brakke airflow. Ik laat er nu een 80mm casefannetje op blazen om de warme lucht af te voeren en de temps zijn echt enorm gezakt. Volgens mij kan de stock koeler zijn warme lucht ook gewoon niet goed kwijt.

Mijn temps zijn nu

Idle (fan op 55%) 51C
Stressed (fan op 100%) 70C (behalve na een potje Titan quest dan loopt de temp richting 80C)

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Heeft iemand al het undervolten geprobeerd via de software (als dat al kan vanwege support)?

Ik hoop op beterschap :)

• wortelsky
He mense ik zit ook met een groot probleem. Ik krijg gelijk in de bios al strepen in vormen van blokken. dit blijft aan tot hij restart en komt het weer. Dit is 1 keer weer vanzelf weg gegaan en kon ik gewoon gamen..maar nu is het er weer. De winkel zegt dat ik het zelf heb gedaan en laten onderzoeken kost iets van 150 euro. Wat moet ik doen ? ik heb een plaatje... zie profiel daarvoor. Graag hulp !

• Xardas
  • Laatst online: 26-09 12:58
Zelf hebt gedaan? Wat een debiel excuus. Wellicht is het een hitte probleem. Test deze kaart eens in een andere systeem. En schop die winkelier!

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

• wortelsky
WAT? dit is ook hi tune ! Ze zeggen dat ik een voeding van 500 watt moet hebbe.... hier wacht,
Beste Wouter,

Van alle kaarten die wij tot op heden retour hebben ontvangen bleek het allemaal om artifact fouten te gaan welke door de gebruiker zelf zijn veroorzaakt.

Kijk daarom onderstaande goed na!
1. Koeling van je systeem
2. Voldoende voeding -> 500W
3. CPU voltage default
4. AGP slot standaard snelheid

koeling is oke, voeding is oke( greenpower 430W) cpu boeid nie maar oke, agp slot oke. Maar hoe kunnen ze dan bewijzen dat het bijvoorbeeld door overklokken komt en mij de kosten geven?

ps hitte kan het niet zijn want als ik hem aan doe koud, komen de fouten in de bios gelijk.

edit: Cpu amd 40 graden
videokaart: 65 graden stresst.
De green power ken je wel :) maar ik zei het verkeerd. Cooler master 430 i green.

edit. Ik ga hem terug sturen. Hopelijk komt het goed. Geen zin in 150 euro nakijk kosten en dan nog eens 200 voor een nieuwe :'( :X .

[ Voor 23% gewijzigd door wortelsky op 22-02-2007 19:11 ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

wortelsky schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:57:
WAT? dit is ook hi tune ! Ze zeggen dat ik een voeding van 500 watt moet hebbe.... hier wacht,
Beste Wouter,

Van alle kaarten die wij tot op heden retour hebben ontvangen bleek het allemaal om artifact fouten te gaan welke door de gebruiker zelf zijn veroorzaakt.

Kijk daarom onderstaande goed na!
1. Koeling van je systeem
2. Voldoende voeding -> 500W
3. CPU voltage default
4. AGP slot standaard snelheid

koeling is oke, voeding is oke( greenpower 430W) cpu boeid nie maar oke, agp slot oke. Maar hoe kunnen ze dan bewijzen dat het bijvoorbeeld door overklokken komt en mij de kosten geven?
Wat een boute winkel dan, snel een Shopsurvey over schrijven :/

En wat noem jij ''koeling is oke'', post eens temperaturen? Wie weet vind jij 120 graden wel normaal ;)
Greenpower zegt me weinig, maar als je videokaart alleen artifact denk ik dat het wel goed zit, als het de voeding was geweest was hij vastgelopen. CPU voltage nakijken, wat een bullshit? In hun overtuiging zal het wel temperatuurgerelateerd zijn, check het voor de zekerheid eens.

Ze kunnen niet bewijzen dat je hebt overgeklokt, alleen als je hebt gevoltmod of de koeler hebt vervangen is dat te zien. Ram ze eens met hun neus op de feiten:

Elektronica -> 2 jaar winkelgarantie, TENZIJ anders aangegeven.
Kosten afschuiven op jou kunnen ze niet, niet dat ik weet tenminste.

• .Johnny
Inderdaad, shop survey invullen, wel zo vriendelijk om te helpen voorkomen dat meer tweakerts in deze fuik lopen. Als ze je uiteindelijk wel gewoon goed helpen moet je ze natuurlijk ook weer wel positieve feedback geven :)

Verder zou je een apart draadje kunnen starten over je artifacts, die hebben weinig met de VRMs van doen. De VRMs crashen je kaart alleen :)

Ik heb trouwens de TS aangepast. Ik ben zo vrij geweest om wat foto's te jatten van de kunstwerkjes die her en der in dit draadje zijn gepost.

• wortelsky
.Johnny schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:19:
Inderdaad, shop survey invullen, wel zo vriendelijk om te helpen voorkomen dat meer tweakerts in deze fuik lopen. Als ze je uiteindelijk wel gewoon goed helpen moet je ze natuurlijk ook weer wel positieve feedback geven :)

Verder zou je een apart draadje kunnen starten over je artifacts, die hebben weinig met de VRMs van doen. De VRMs crashen je kaart alleen :)

Ik heb trouwens de TS aangepast. Ik ben zo vrij geweest om wat foto's te jatten van de kunstwerkjes die her en der in dit draadje zijn gepost.
Shop survey ingevuld. En verder hier een topic over starten is ook zo dubbel, daar is deze toch al voor. Ik had eerder al last van vrm ( denk ik) omdat hij ook al af en toe uitviel maar ik dit niet gelijk naar de videokaart verwees deet ik hier niet zo veel mee. Op controleren van de vrm's na maar dat koel spul zat wel oke. Op het laatst had ik wel ineens last van 2d? Als ik een bepaalde 2d website opende liep hij vast. Echt jammer.

edit: sorry dat ik weer een nieuwe bericht heb aangemaakt. Was niet de bedoeling

[ Voor 3% gewijzigd door wortelsky op 22-02-2007 19:43 ]

Verwijderd

Nu ik dit topic lees moet ik denken aan het probleem dat ik laatst had.

Maar eerst ff mijn set-up (3 weken oud).

Moederbord: Asus M2N4-SLI
Behuizing: Cooler-Master Elite 330
Voeding: Cooler-Master 380watt
Processor: AMD X2 4200+
geheugen: Corsair XMS2 512MB DDR2 677mhz (2 keer)
Videokaart: Asus X1950Pro Crossfire (1 keer)
HD1: Seagate Barracuda 250gig 16mb cache
HD2: WD Caviar 250gig 16mb cache.

Het probleem:

toen ik laatst Atitool geïnstalleerd had en de gaka op artifacts ging checken, sprong de temperatuur van de kaart omhoog ! Ik wist niet wat ik zag :P

Toen ik vervolgens dat rechthoekje met die haartjes en FPS af ging spelen dacht ik..euuhh wat is dit nou dan. Liep wel redelijk goed (ongeveer 170fps, met soms een drop naar 25 ofzo). En toen ik deze weg wilde klikken (met kruisje dus) kreeg ik ineens zwart beeld, monitor uit (zoals in OP staat). Ging daarna weer aan, kreeg ik een foutmelding, wilde ik het weer wegklikken. BWAAP weer beeldscherm uit. Kwamt hij weer terug. Drukte ik er weer op toen ging mijn PC Rebooten.

Ik heb met gamen verder totaal geen problemen (speel vaak NFS:Carbon met alles op high). weet niet wat de temps zijn van de GPU wanneer ik game, dat moet ik maar eens bekijken wanneer ik weer thuis ben.

Is dit hetzelfde probleem als dat omschreven staat onder VRM's in de OP of is dit iets anders. Heb eigenlijk geen zin om mijn kaart terug te moeten sturen maar als het niet anders is dan moet het wel.

Heb er alleen geen problemen mee met het gamen en dus alleen als ik hem stress met atitool ! :)

Verwijderd

Ik heb dus zitten sleutelen.
Ik heb de arcon cooler er op gezet + de sinkjes van zalman.

Resultaat:

VRM probleem niet opgelost met case fan op de sinks gericht (maar ik heb dan ook geen amd cooler).

maar de cooler doet het perfect en heb meten minder artifacs. max 50 graden C na 2 min belasting op de nieuwe fan met een speed van 60%.

Echt bedankt tot zover en ga nu zelf maar eens een cooler ontwerpen voor die vrm-etjes.
Kijken wat ik er uit kan halen.

Ik ben dus ontzettend blij met die stille x2 cooler en kan nu gaan sleutelen om te optimaliseren.

• .Johnny
@blokkie
Je probleem is volgens mij behoorlijk anders. Bij jou gaat je scherm weer vanzelf aan. Dat gebeurt bij de andere VRM crashes voor zover ik weet nooit. Dan moet je echt je pc resetten. Bij jou crasht ie ook pas als je dat schermpje wil sluiten, dat lijkt me eerder een bug in het programma.
Heb je na die keer nog een keer atitool met die 3d render aan gedraaid?
ik vind 170 fps wel ontzettend weinig in dat schermpje. Is bij mij eerder 500 :?

[ Voor 13% gewijzigd door .Johnny op 22-02-2007 22:36 ]

Verwijderd

Bedank voor je reactie ! :)

Ik kom er net achter dat ik de nieuwste versie had draaien de 0.26, en er staat nog wel nadrukkelijk bij dat deze de 1950 niet ondersteund !

Heb nu de 0.25 gedownload en de kaart loopt Idle 48. Processor zit op 26 graden momenteel. Zal eens dat filmpje afspelen en kijken wat ie dan aangeeft !

Verwijderd

Welke versie heb je van 0.25? Ik heb de heatsink binnen en wat modifications aangepast , mijn x2 draait de hele tijd 100% en is normaal 35 graden , maar hij crasht nog steeds, iemand tips hoe ik dit product kan gaan verkopen en wat ik erbij zou moeten vermelden?

EDIT

Bij ongeveer 50 graden crasht die!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 23:21 ]

• wortelsky
Ik had eerst idd ook wel eens wanneer die ati progs opstarte dat me beeld uit ging, zwart, en weer aan vloepte maar soms bleef hij idd zwart en moest ik resette :S Als ik alleen het stuurprogramma gebruikte zonder die software meuk had ik hier geen last van. Heel apart. Probeer dat eens blokkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
@army
Je crasht zelfs met actieve koeling op die heatsink? Passief boodt die sink mij ook geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
* Xardas schreeuwt en springt van blijdschap!

Vandaag is mijn Arctic Heatspreader Module binnegekomen _/-\o_
Alles is Clique-able :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/780fca0ae255333b2b9a6758faf6d50d/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/98828cf221d2b7dd721adc8bc1bd276f/thumb.jpg

In combinatie met mijn eerdere VRM Heatspread module:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c8ce6fb39be16eea708f07b51b8a15c1/thumb.jpg

Heb ik dit weten te creeeren:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eaeb2160aabb41a728963d3a17feb2d8/thumb.jpg

Het totale mod overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/621ceaddae88c0bc7a45d5b6e50eb661/thumb.jpg

De (werkende) positie in de kast:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bb4dd4635646e9f33c8fe51f94310a4d/thumb.jpg

Wat uiteindelijk dit als softwarematige resultaat maakte:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4e0a4d59ee3233d47cd7302bd25de09e/thumb.jpg
Hier zie je (dmv bootvis) dat de PC al 8min aanstaat. Ik heb deze test 2min na het opstarten gestart, dus de Stress-test loopt al een lekkere 6 minuten. In tegenstelling tot mijn vorige 30seconden :)

Extra aangeschafte objecten voor dit resultaat:
Koperen heatspreader (origineel voor geheugen) ala 12 euro (bij de plaatselijke pcshop)
Arctic VRM Heatspreader ala 1 euro + 5 euro verzendkosten (ebay)
Coolermaster Centurion 5 behuizing ala 60 euro (pricewatch)

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
deze problemen die hier allemaal beschreven woirden. Heb je die bij elke Sapphire x1950 pro? of alleen een aantal niet goed gefabriceerde? Zoals ik het nu lees heeft elke dit probleem en moet je dus bij die 210 euro nog eens 50 euro rekenen voor extra koeling om dat ding draaiende te houden. Of zie ik dit verkeerd?

Kan je trouwens niet gewoon van die passieve heatdispensers die je bij die zalman gpu coolersets bijgeleverd krijgt plaatsen op die VRMs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:18:
Welke versie heb je van 0.25? Ik heb de heatsink binnen en wat modifications aangepast , mijn x2 draait de hele tijd 100% en is normaal 35 graden , maar hij crasht nog steeds, iemand tips hoe ik dit product kan gaan verkopen en wat ik erbij zou moeten vermelden?

EDIT

Bij ongeveer 50 graden crasht die!
Ik denk dat mijn probleem vrijwel verdwenen is.

Ik gebruik nu AtiTool 0.25 Beta 15 en heb eigenlijk geen problemen. Ik denk dat de problemen pas kwamen wanneer ik dat 3d view aan het staan en deze weg wilde doen met het kruisje van het vakje zelf ! Wanneer ik nu gewoon op "Close 3d view" druk loopt ie ook niet vast enzo.

Hoelang is aan te raden om hem op artiactste laten scannen?

Ik zal eens een printscreen maken van mijn Fan instellingen. Deze heb ik relatief laag staan, pas wanneer hij boven e 60graden komt gaat ie meer dan 50% draaien.

De atifact scanne loopt nu 2:45 en de gpu is 61graden @ 50% fan speed.lijken mij prim waarden zo ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pritscreentje ! :)

Afbeeldingslocatie: http://i78.photobucket.com/albums/j117/bl0kkie/GPU.jpg

Bij het onderste werd de GPU 61 graden, dat is ongeveer 5 minuten geleden en hij loop nu weer 46. Ik denk dat ik geen temperatuur problemen heb bij mijn videokaart.

Dus: Asus EAX1950PRO Crossfire heeft in dit geval geen problemen ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
@Xardas

Mooi dat het voor je werkt. Maar ik zie wel een tweetal rare dipjes in de temperatuur view in je onderste schermpje. Waarschijnlijk heb je een paar keer de focus van het 3d window af gehad, dan stopt de renderer en kan de temperatuur weer zakken. Ik kan geen andere oorzaak bedenken waarom anders je temperatuur zakt tijdens het stressen. Hij kan toch hooguit stabiliseren?

Ik denk dat het bij jou trouwens beter werkt dan bij ons, nederige AC Accellero X2 gebruikers, omdat die zalman van jou al airflow over de VRMs genereert. De AC X2 doet dat niet of nauwelijks, dus zitten we met eigen fannetjes te klooien...

[ Voor 23% gewijzigd door .Johnny op 23-02-2007 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vorige x1950AGP heb ik rma gestuurd en nu heb ik een nieuwe. Ander PCB layout, eerst was het crossfire gedeelte weg, nu zit het er nog, wel zonder de aansluiting. Zelfde geneuzel met de VRM's.
Deze gaat ook weer RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik die 3d render van atitool laat draaien dan hoor ik een raar bijgeluid uit mijn grafische kaart zoemen.

Het lijkt mij niet normaal of weet iemand hier iets meer over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
.Johnny schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:59:
@Xardas

Mooi dat het voor je werkt. Maar ik zie wel een tweetal rare dipjes in de temperatuur view in je onderste schermpje. Waarschijnlijk heb je een paar keer de focus van het 3d window af gehad, dan stopt de renderer en kan de temperatuur weer zakken. Ik kan geen andere oorzaak bedenken waarom anders je temperatuur zakt tijdens het stressen. Hij kan toch hooguit stabiliseren?

Ik denk dat het bij jou trouwens beter werkt dan bij ons, nederige AC Accellero X2 gebruikers, omdat die zalman van jou al airflow over de VRMs genereert. De AC X2 doet dat niet of nauwelijks, dus zitten we met eigen fannetjes te klooien...
klopt, ik heb idd 2x de focus van de stress test af gehad.

@2handle: gaat je kaart misschien harder draaien? Probeer eens met ATI tools het handmatig op 100% te zetten.
Wat anders ook wel kan is een lekkende condensator. Ik hoorde dat die dingen ook een raar geluid kunnen geven (ik weet niet of het van toepassing is, ik blaat ook maar na wat ik gehoord heb)

Ik heb trouwens vanmiddag Oblivion gespeeld _/-\o_ *O* Bijna een uur lang, nog steeds geen problmeen :D

[ Voor 20% gewijzigd door Xardas op 23-02-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK jongens....aangezien ik vandaag ook mijn X1950Pro AGP binnen heb gekregen en ik ook wat last heb met crashes & reboots wil ik mijn ervaringen hier ook maar eens ff neer planten.

Enfin, vandaag dus een Club3d X1950Pro 256mb AGP binnen gekregen. Vol goede moed ding in m'n PC gezet en 3DmarkPro opgestart om te kijken hoe de vlag er bij hangt. Tot mijn verbazing liep het beeldscherm halverwege de derde 3D test vol met zwarte lijnen en sloeg te boel in de ho-ijzers (vastloper) Bij de 3d renderer van Ati-Tool (v0.26) van hetzelfde laken een pak. Ongeveer 2 minuten laten lopen een daarna verziekt/flikkerend beeld en vervolgens ging de boel op zwart.

Gelukkig had ik dit topic al een beetje bekeken dus ik was op de hoogte van het gezeik met de VRM's. Ik heb dus maar de stoute schoenen aangetrokken en een tweetal Zalman RAM heatsinks opgediept die ik nog ergens had liggen en op de VRM's geflanst (nog niet duurzaam vastgemaakt omdat ik eerst wou testen of het wat uitmaakte) Dit icm een 120mm intake fan (in een Antec P180B kast) die precies ter hoogte van de kaart zit en dus frisse lucht over de heatsinks blaatst.

Resultaat tot nu toe, een wereld van verschil. De 3D-renderer van Ati-Tool draait nu al een minuut of tien onafgebroken zonder vastlopers/crashes, dus het lijkt al een heel stuk beter.

EDIT:
Mijn probleem lijkt nu opgelost. Heb de Zalman Heatsinks nu wat beter vastgemaakt op de VRM's. Wat AS5 er tussen. De 3D renderer van ATi-tool heeft 2 uur achter elkaar zonder problemen gelopen. 3Dmark kwam ie nu gewoon doorheen. Heb net nog een paar uurtjes BF2 gedaan, zonder crashes. En nu Splinter Cell: Double Agent, en daarmee tot nu toe ook geen gezeik.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

Ik snap niet waarom mensen nog steeds de x1950 pro blijven kopen, als deze probelemen bekend zijn,

Ikzelf ben een nieuw systeem aan het samenstellen, en kom ook steeds uit op de x1950 pro, maar durf het niet aan om er voor te kiezen, ondanks de huis tuin en keuken oplossingen die er zijn.
Ben nu al tijdje opzoek naar alernatieven in de ATI kant, maar dat is erg lastig.

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de nieuwe club3d niet van die kleine zwarte heatsinkjes erop zitten? Maar dat helpt dus ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freich schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:33:
Ik snap niet waarom mensen nog steeds de x1950 pro blijven kopen, als deze probelemen bekend zijn,

Ikzelf ben een nieuw systeem aan het samenstellen, en kom ook steeds uit op de x1950 pro, maar durf het niet aan om er voor te kiezen, ondanks de huis tuin en keuken oplossingen die er zijn.
Ben nu al tijdje opzoek naar alernatieven in de ATI kant, maar dat is erg lastig.
Mja, je hoort hier natuurlijk enkel probleemverhalen. De meerderheid heeft geen problemen met deze kaart, ik bvb ook niet. M'n club3d is volledig stabiel, wordt @ load niet warmer dan 48°.

Je kan dit vergelijken met de 7900GT problemen een tijdje terug, maar dan op kleinere schaal. Ze bleven echter als warme broodjes verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich

Freich

YOU ARE NEX!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:47:
[...]

Mja, je hoort hier natuurlijk enkel probleemverhalen. De meerderheid heeft geen problemen met deze kaart, ik bvb ook niet. M'n club3d is volledig stabiel, wordt @ load niet warmer dan 48°.

Je kan dit vergelijken met de 7900GT problemen een tijdje terug, maar dan op kleinere schaal. Ze bleven echter als warme broodjes verkopen.
Hm ja dan klinkt het al weer een stuk beter. Heb jij nog wat speciaals met je kaart gedaan mbt de vrm's? Fan erop of heatsinks etc.

Toch lijkt het me een best grote kans om ook de sjaak te zijn, als ik toch die kaart koop. Het geld en moeite wat je dan kwijt bent, kan je beter iets duurdere kaart nemen misschien.

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
Freich schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:16:
[...]

Hm ja dan klinkt het al weer een stuk beter. Heb jij nog wat speciaals met je kaart gedaan mbt de vrm's? Fan erop of heatsinks etc.

Toch lijkt het me een best grote kans om ook de sjaak te zijn, als ik toch die kaart koop. Het geld en moeite wat je dan kwijt bent, kan je beter iets duurdere kaart nemen misschien.
Is er op AGP een betere kaart dan? Dan zou ik die wel willen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich

Freich

YOU ARE NEX!

wortelsky schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:42:
[...]

Is er op AGP een betere kaart dan? Dan zou ik die wel willen.........
Ik heb AGP niet genoemd, maar zelf wil ik een PCI-E versie. Ik zat te denken aan x1950XT, of toch maar de gok wagen :(

Ik twijfel ook nog tussen 256/512 MB trouwens :p keuzestress och och wat een keuzestress..

[ Voor 12% gewijzigd door Freich op 24-02-2007 18:02 ]

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
Freich schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:00:
[...]

Ik heb AGP niet genoemd, maar zelf wil ik een PCI-E versie. Ik zat te denken aan x1950XT, of toch maar de gok wagen :(

Ik twijfel ook nog tussen 256/512 MB trouwens :p keuzestress och och wat een keuzestress..
haha,
ik las een artikel, sorry weet niet meer waar maar het verschil tussen een 1950 pro 265 of 512 was echt verwaarloosbaar........ dat lijkt mij voor andere kaarten net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 14:21
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:36:
Pritscreentje ! :)

[afbeelding]

Bij het onderste werd de GPU 61 graden, dat is ongeveer 5 minuten geleden en hij loop nu weer 46. Ik denk dat ik geen temperatuur problemen heb bij mijn videokaart.

Dus: Asus EAX1950PRO Crossfire heeft in dit geval geen problemen ! :)
Gek, ik heb hier precies dezelfde kaart. Zodra ik ga stressen met Ati tool, gaat de temp tot 89.3 en dan gaat me monitor op standby. Het gekke is dan dat de pc niet vanzelf reboot, maar gewoon aanblijft.
Ookal zet ik de fan op 100%, de monitor blijft maar op standby vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91

Ikzelf ben een nieuw systeem aan het samenstellen, en kom ook steeds uit op de x1950 pro, maar durf het niet aan om er voor te kiezen...
Over de Gecube (verbeterde ontwerp) en HIS (fan ligt schuin boven de VRM's) hoor je toch echter nauwelijks of géén klachten met betrekking tot crashes. Alleen jammer genoeg is de AGP versie van de (relatief goedkopere) Gecube steeds moeilijker te vinden in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42

Het grappige is dus dat ik nog op GoT heb lopen zoeken voordat ik hem (Club3D PCI-e Radeon X1950Pro 256MB) heb besteld afgelopen donderdag. Het moge in elk geval duidelijk zijn dat ik niet goed genoeg heb gezocht nu ik dit topic spontaan tegen kom.

Ik vind het overigens van de zotte dat een kaart die in de winkel te koop is dergelijke problemen kent, en dit duidelijk niet bij uitzondering.

Onderstaand allemaal topics met gelijk ervaringen:
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33878199
http://www.planetamd64.com/lofiversion/index.php/t29491.html
http://forums.hexus.net/showthread.php?p=977020
http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/670782.html

[ Voor 7% gewijzigd door sPENKMAN op 24-02-2007 21:25 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-09 20:34
Ben ook een bofkont met een (tot nu toe) goede kaart. Een Sapphire X1950 Pro AGP 512MB.

Heb de kaart gemodded met een X2 Accelero inclusief de uit hongkong komende VRM spreader (wel om op maat moeten zagen).

Voor de mensen die twijfelen tussen 256 en 512 mb geheugen, neem 512Mb in verband met grotere textures in spellen.

Voor VRM problemen heb ik ook het vermoeden dat pieken op de V12 lijnen, door bijvoorbeeld de kaart plotseling zwaarder te belasten, roet in het eten gooien en de VRM's irriteren. Een goede zuivere voeding als Enemarx of Antec is dan ook aan te bevelen. [basserend op forum van sapphire over de x1950 waar veel mensen met vrm & voeding problemen hadden]. Wellicht handig voor de mensen, voor wie dit mogelijk is, de kaart in de machine van je grote broer te mogen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
martijn1992 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:22:
[...]
Gek, ik heb hier precies dezelfde kaart. Zodra ik ga stressen met Ati tool, gaat de temp tot 89.3 en dan gaat me monitor op standby. Het gekke is dan dat de pc niet vanzelf reboot, maar gewoon aanblijft.
Ookal zet ik de fan op 100%, de monitor blijft maar op standby vliegen.
ehm, niemand had het erover dat de pc zichzelf reboot toch? dit is gewoon het probleem zoals gespecificeerd in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]

Ook hier een succesverhaal hoor. Club3D x1950Pro AGP gehaald, niets aan gedaan en in mn systeem geduwd, draait prima (3DMark 06, AtiTool, BF2 enz. urenlang).
En mijn airflow is nu ook weer niet je van het, 3 HDD's, een overclockte P4 Prescott enz. maken het ook niet koeler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee, niks speciaals aan gedaan. En m'n airflow is nagenoeg nihil, er zit nl een scythe ninja op zo'n 5 mm van de kaart, en alle casefans eruit omdat ze teveel lawaai maken. Temps van de kaart zijn echt ueber, VRM loopt wel wat heet maar veroorzaakt geen stabiliteitsissues.

Check m'n user review voor meer info:

http://tweakers.net/productsurvey/survey/4014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een X1950 Pro gekozen vooral om de prijs/prestatie verhouding. Echter ik heb de Sapphire ontweken omdat ik vooral daar problemen over heb gelezen.

Zelf heb ik de MSI versie met 2 slots, en hij werkt gewoon perfect. Als ik WoW speel wordt de temperatuur max 60 graden! Dat is dus niks vergeleken de temperaturen die de Saphire krijgt.
Wel heb ik een goede airflow in mijn kast, zal het ook vast een beetje aan liggen (ook al wordt door de MSI versie de lucht naar buiten geblazen door de 2 slots).

Binnenkort Supreme Commander maar eens proberen en de temperatuur daar checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@allemaal (alleen AGP)

Mijn Club3D Radeon X1950 Pro AGP 8x videokaart in…., :| wat betreft het probleem;
De Radeon X1950 Pro is een bijzonder hoog gekwalificeerde kaart voor een AGP system.
Dit houdt in dat uw system mogelijkerwijs net iets te zwaar belast wordt. U kunt dit verbeteren door de volgende zaken even te controleren. (8>

1. AGP Fast Write en sideband addressing uitschakelen in het moederbord BIOS.

2. AGP 8x terugzetten naar AGP 4x ( gaat niet tenkoste van de performance.)

3. Laatste BIOS flashen in in uw moederbord.

4. Voeding van 450Watt gebruiken met een PCI-E VGA kaart aansluiting.

5. ChipsetHeatsinks (aluminium) slechts een paar centimeter onder en met Thermal Tape of Heatpad plaatsen op de VRM's van je X1950 Pro zit. Toevallig heb ik hetzelfde van @Bobnofski dus.

6. Driver: ATI Catalyst 7.1 Control Center te Installeren en ook met DirectX 9.0c en met Microsoft .Net Framework 2.0.

7. Maar, andere nieuw Calalyst 7.2 niet goed dat ook probleem in een foutmelding. :(
Ik heb geen problemen gehad met Catalyst 7.1 werkt daar goed 100%. d:)b

8. Pas op, de X1950 Pro word nog steeds NIET overklokken aan ! Kan gevaar door Error. Die moet gewoon laten zitten en niet aankomen. ATi info: Only X1950 Pro overclocking is not supported.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn Big-tower in:
* Club3D Radeon X1950 Pro, 256MB DDR3, AGP 8x, naar 4x aan.
* Asus A8V, K8T800 Pro, BIOS: AMI v0228 ( nieuw Update, 23/1/2007.)
* AMD Athlon 64 3800+ processor, S939.
* Arctic Cooling Freezer 64 Pro, CPU Koeler.
* 4x Nexus 80mm Real Silent case fan ( goed stil geluid.)
* OCZ ModStream PSU 520Watt, in +12V / 40A ( nieuwe.)
* Corsair 1.0 GB Dual Channel DDR-400, CMX512-3200C2.

Mijn computerkast op je foto's is te zien dat je X1950 Pro AGP met ChipsetHeatsinks.
Mmm, ik kan de foto niet erop zetten. Wel jammer. ;( Het geeft niet. Ik doe hetzelfde van @Bobnofski in foto dus. :)

Mijn Catalyst 7.1 in alleen Standard Settings = rechts naar Quality (klik). Ik heb ATITool 0.26 en Everest v2.20 in Sensors controller in temperatuur dat geen problemen bij mijn videokaart.
En mijn speel Battlefield 2142 v1.20, in beeldopties: 1024x768 en :9~ zeer goede beeldkwaliteit en lekker snel 3D met multiplayer 64 spelers is 2 uur lang, nog steeds geen probleem en ook geen scherm gaat op zwart, pc reboot worden. _/-\o_

Mijn controller in temperatuur: Battlefield 2142 v1.20

CPU Processor = +33° graden.

CPU diode = +32° graden.

A8V Moederbord = +19° graden.

HDD 250GB P-ATA = +28° graden.

X1950 Pro, GPU Processor = +44° graden.

X1950 Pro, Memory = +34° graden.

*O* Eindelijk, ik ben blij van goede oplossing. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 14:21
Zijn er ook x1950 Pro's die het probleem niet hebben, dus een bepaald merk? Of moet je gewoon geluk hebben dat je er eentje hebt die geen problemen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
martijn1992 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:20:
Zijn er ook x1950 Pro's die het probleem niet hebben, dus een bepaald merk?

Of moet je gewoon geluk hebben dat je er eentje hebt die geen problemen heeft?
Er zijn er zat die geen problemen hebben, alleen posten die geen probleemverhalen. Het probleem lijkt het meest voor te komen bij Sapphire, dus ga voor een Asus, MSI, HIS, GeCube of Club3D als je meer zekerheid wilt.
Sp!tF!re schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:11:
Er zijn er genoeg die werken hoor? Mijne werkt ook gewoon, die van mijn maat werkt ook gewoon en er zijn er nog 2 die ik ken die hem hebben en waar het gewoon werkt. Het zijn alleen de mensen die problemen hebben die je hoort ;) Degene die nergens last van hebben zul je ook niet horen, daar moet je altijd rekening mee houden anders creeër je een vertekende situatie voor jezelf ;) Ik vind het een fijn kaartje moet ik zeggen.. Nergens problemen mee!
warp schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:20:
Mijn Sapphire X1950 Pro doet het ook prima: +/- 45° idle, en +/- 75° load. Ik heb gewoon de stock cooler, default fan values, en gebruik alleen de ATi driver i.c.m. ATi Tray Tools (dus geen CCC).
.Johnny schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:44:
Mijne doet het ook prima met de stockcooler. Met de AC cooler moet ik echter wat klussen om de crashes te voorkomen.
Eperium schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:11:
Ben ook een bofkont met een (tot nu toe) goede kaart. Een Sapphire X1950 Pro AGP 512MB.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:47:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
@JohnZero
Ben je soms niet een Nederlandse native-speaker? Ik kan geen touw vastknopen aan je verhaal. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Nog even een vraagje. Ik heb nog een aantal geheugen koelblokjes liggen van mn oude videokaart koelset van zalman. Kan ik deze gewoon op de VRM's plakken? en zal dit voldoende helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Even een productsurvey ingevuld icm met de VRM mod.
Aanschouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen heb ik een MSI x1950pro. Ook ik heb problemen dat mijn PC vast loopt. Nu kan het dus zijn dat mijn VRM te warm wordt, maar het kan ook aan de voeding liggen.

De voeding is een Be Quiet 370Watt (zie ook specs @ sig)

De voltlijnen idle:
12 --> 12,20Volt
5 --> 5,2Volt
3.3--> 3,45 Volt.

Stressed kan helaas niet geven.

Ligt dit eerder aan de voeding? Of is het toch de VRM?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.