Scherm start soms wel soms niet mee op

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 11:53
Ik heb sinds vandaag een nieuwe computer. En ik zit met het probleem dat de ene keer mijn monitor mee opstart, en de andere keer niet. Eerst dacht ik, dat ligt aan men monitor, maar andere monitor aangeslote, de monitor startte mee op dus ik dacht het ligt effectief aan de monitor. Maar na één keer herstarten werkte die monitor ook al niet meer mee. Wat zou het probleem kunnen zijn?
Als hij opstart en er geen beeld komt geeft hij één lange en 3 korte beeps. 3x raden natuurlijk staat die errorcode NIET in het boekje. Wat nu?
Mijn configuratie is:
MB: P5L 1394
CPU: Intel E6320
ATi X1950 Pro
2GB Apacer geheugen

Men monitor is een LG L226WTQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
En bijkomstig heb ik nu gemerkt als het probleem zich stelt, en je herstart als hij dus geen beeld geeft, krijg je weer geen beeld, reset je nog eens nog geen beeld. Maar als je hem dan even laat afstaan en dan terug opstart, dan start je scherm wel mee op. Ik snap er niets van. Ik gok moederbord of grafische kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het geheugen is. Ik heb eens iets soortgelijks gehad, toen gaf de pc ook 1 lange en 3 korte biepjes, na vervangen geheugen was er geen probleem meer.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Termike schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:10:
Als hij opstart en er geen beeld komt geeft hij één lange en 3 korte beeps. 3x raden natuurlijk staat die errorcode NIET in het boekje. Wat nu?
Deze rare error code zou ook kunnen komen omdat sommige moederborden piepen voor elk aangesloten USB apparaat. Daar zou ik dus eerst even naar kijken, en misschien dat je dan wel op een foutcode die in het boekje staat uitkomt.
Termike schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:20:
Ik snap er niets van. Ik gok moederbord of grafische kaart...
Ik zou hier ook op gokken, of anders misschien de voeding. Ik zou, indien mogelijk de videokaart eens in een ander systeem testen, of een andere videokaart in dit systeem.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:39:
Ik denk dat het geheugen is. Ik heb eens iets soortgelijks gehad, toen gaf de pc ook 1 lange en 3 korte biepjes, na vervangen geheugen was er geen probleem meer.
Geheugen zou inderdaad ook kunnen, even memtest draaien, en je weet het zeker.

[ Voor 17% gewijzigd door jerbro op 12-05-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
Ok, ik heb net een groot stuk van dat ATI x1950 Pro topic gelezen. TOEVALLIG dezelfde kaart als de mijne. Ik heb hier ook gezien dat er iemand zei dat na reboots hun scherm ook niet meer mee opstartte. Ik wil wel eens een geheugentest draaien, maar ik vrees ervoor dat het hetzelfde probleem gaat zijn dat iedereen hier heeft met die grafische kaart. Maar ik wil niet echt beginnen prutsen aan die kaart tot ze wel deftig werkt. Ik wil iets kopen, en dat dat werkt.

Wat is het beste programma voor een memtest?

En het kan niets met USB te maken hebben want enkel als het scherm niet mee opstart hoor je de beepcode. Anders start hij perfect op.

Tweede dat ik getest heb, als je dus herstart dan springt je scherm niet meer mee aan. En als je dan reset nog steeds niet enzovoort. Maar als je de pc ongeveer een minuut laat afstaan volledig en je start dan opnieuw op, dan werkt alles terug perfect zonder errors van het moederbord. Wijst dit dan niet naar grafische kaart op één of andere manier?
Of niet?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Mvg
Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Het is heel onregelmatig, soms gaat het een paar dagen goed dan weer een paar dagen niet. Na een of twee keer resetten, springt het beeld weer aan, hoef nooit de pc uit te zetten zoals jij. Mijn videokaart doet het anders perfect, kan ati tool wel een uur draaien en de kaart is nog nooit stil gevallen tijdens het gamen, dus of het de vrm's zijn?

Ik denk dat het aan een combinatie van mobo en videokaart ligt. Of de voeding is net te onstabiel aan het begin waardoor de vrm's de kaart stil leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
Jullie denken dus dat het nog steeds aan iets anders kan liggen dan de videokaart. Ik weet niet goed wat kan veroorzaken dat ie na een reset de monitor niet opstart, en als hij even 'afgekoeld' heeft wél opstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Termike schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:43:
Wat is het beste programma voor een memtest?
http://www.memtest86.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
Hoe lang moet zo een memtest draaien? Hij is al 4u bezig, en onderaan staat al "pass complete, no errors press Esc to exit"
Maar toch blijft hij vanalles doen? Is een repeat misschien? Of duurt het echt zo lang normaal?

Greetz
Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Memtest gaat altijd door, tenzij je de test stopt, als de test eenmaal gedraaid is, begint hij weer opnieuw.
Maar als de test een keer volledig is uitgevoerd zonder fouten is het onwaarschijnlijk dat het aan het geheugen ligt, en zou ik eens kijken of de videokaart in een andere PC dezelfde problemen geeft. Of een andere videokaart in deze PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
Mja, ik heb het stopgezet na 9u, dat vond ik wel lang genoeg. Het blijkt dan toch geen problemen gegeven te hebben. Wat nu testen?

Greetz
Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
Het probleem is dat ik geen vervang moederbord heb, noch videokaart. EN wat moet ik me aantrekken van het 'crash topic' hier van toevallig identiek mijn grafische kaart?

Greetz
Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
Ok, ik heb zonet een test kunnen uitvoeren met een andere grafische kaart, ook PCI-X. En deze had wel geen extra voeding nodig, de voeding van pcix was genoeg. Mijn kaart heeft extra voeding nodig. Dus dat brengt me bij het feit dat het ofwel de grafische kaart is, ofwel de voeding niet krachtig genoeg. Wat wel raar was, als ik mijn grafische kaart stak in de andere computer, startte die computer ALTIJD zonder beeld op. Die gaf gewoon nooit beeld. Dus dat was wel raar...
Wat denken jullie?

Groetjes
Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
Ongelooflijk, ben net naar de winkel terug gegaan. Hij beweerd dat het dus aan drivers ligt. Zucht...
Hij zegt da je nooit na een driver of iets dergelijks geinstalleerd hebt onmiddellijk mag herstarten. Je moet je pc even tijd geven. Of na een 3d test mag je nooit onmiddellijk herstarten, je moet je grafische kaar de tijd geven om de resoluties aan te passen intern, en als niet alle drivers geinstalleerd zijn van het systeem kan het dus wel zo zijn dat je zo opeens geen beeld meer hebt, zelfs geen bios beeld meer, echt niets. Die vond da precies nog normaal dat ik geen beeld krijg tijdens het opstarten. Zucht. Met een andere grafische kaart ging dat dan wel. Dus ofwel kan men voeding de nodige ampères niet trekken ofzo, ofwel is men grafische kaart toch gewoon stuk. Niet of ben ik zo verkeerd?

Groeten
Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 17:30
dat verhaal met die drivers ken ik in ieder geval niet...

edit: wat voor voeding heb je?

[ Voor 22% gewijzigd door bastian433 op 15-05-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Je topic omhoogschoppen binnen 24u is asociaal. Een keertje is niet mooi, maar gaat je topic niet gelijk voor op slot, maar 4 keer achter elkaar gaat echt te ver - zeker als je nog steeds niets uit het Hangen & Opstarten troubleshooter geprobeerd lijkt te hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.