Op zondag 04 februari 2001 21:48 schreef BackSlash32 het volgende:
[.knippie.]
*ouch* spijkers + koppen
[.knip.]
Ik loop zelf ook in andere fora rond,
maar af en toe in de kroeg is niks mis mee (stap in het weekend wel een IRL kroeg in hoor

).
Waar je wel voor moet waken is nou net het moelijke: hoe zorg je dat er niet teveel "vreemd volk" daardoor binnenkomt.
Aangezien er nog steeds 'tweakers bovenaan staat vind ik best dat er iets meer mag worden gevraagd van het nivo.
Overigens niet alleen in de kroeg, ook andere fora.
Eens.
Je geeft het zelf al aan. Je komt zelf
ook wel eens in de kroeg. Daar is ook helemaal niets mis mee.
Het uitgangspunt van de kroeg is ook helemaal niets mis mee.
De praktijk van de kroeg is helaas mis.
Het uitgangspunt :
Je wilt ff blaten, je gaat ff naar de kroeg. Er is ff nix interessants in de andere Fora, je gaat ff naar de kroeg. Je bedenkt iets grappigs, je gaat ff naar de kroeg.
De praktijk :
80% van de kroeg is geregd voor de kroeg, (of Onzin Forum, of Off-Topic forum, geef het maar een naampje) niet voor T.net of GoT.
60% komt niet eens buiten de kroeg.
De gewone tweakers irriteren zich in de kroeg, vanwege het blaat-gehalte, en gaan er dus maar niet meer heen.
Er zitten er nog zat die soms in de kroeg zitten en soms niet. Er zitten ook een stel bikkels (als in niet-adjes, en ook niet sarcastisch bedoelt) die proberen een beetje niveau in de kroeg te houden. (klmurphy bijvoorbeeld)
Kijk nu eens naar Lieve Adjes, hoeveel threads die daar gestart worden aan de hand van Kroeg perikelen. Is dit het nu echt allemaal waard ?
Ideen hoe je de stroom "niet tweaker-mensen" afremt ? Wil men dat uberhaupt is de eerste vraag ?
Zo ja, hoe doe je dat ? Mja, dat is een lastige, daar moet ik ff over nadenken...
Je mag pas na een bepaalde ratio posts in andere fora in de kroeg posten ? Hmmzz.. Als dat bij nieuw geregde mensen gelijk mis gaat (als in, andere fora overspoelen met loze threads) waarschuwen -> bannen. Dat levert ook best wel wat werk op, maar als "het nieuws" van de methodiek eenmaal bekend is, zal de stroom "niet-voor-T.net-en-GoT-reggende-mensen-maar-alleen-voor-de-kroeg" wel afnemen.
Nogmaals, ik roep ook maar wat...
Aannames zijn fataal.