Toon posts:

flaming detected.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 17:10
Dat met dat aantal post == recht tot posten, moet nog wel wat uitgewerkt worden lijkt me. Is het niet verstandiger om daar een nieuw topic voor open te gooien, en het nu is echt goed uit te zoeken, wat de best oplossing is.

Ik ga nu ff filmpje kijken, beetje ontspanning is nooit weg :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 19:50

Floor-is

5.2

Ik weet niet of dat slim is, er zijn vaker dat soort ideën geopperd en om nu elke gebruiker die 100 posts heeft te gaan controleren of het wel snor zit, daar heb ik niet zo'n trek in.

Het grootste voordeel is dat een nieuwe gebruiker het forum niet direct zou zien en dat deze dus pas na een bepaalde periode toegang krijgt hiertoe. Hierdoor krijg je ook niet meer mensen die puur en alleen voor de Kroeg gan registreren. Ook is het natuurlijk zo dat mensen die een ban hebben gehad en niks met PC's doen nu niet eenvoudig meer terug kunnen komen, tenzij ze ineens allerlei vragen en niet erg nuttige dingen gaan posten in de andere fora om weer toegang te krijgen, voordat dit het geval is zijn ze natuurlijk allang in de smiezen...

Uiteindelijk is het niet eens zo'n slecht idee... ;)

Bericht hierboven

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op zondag 04 februari 2001 23:23 schreef Floris_Diemel het volgende:

Daarom moet ik ook een waarschuwing aan RobTH geven, het is misschien niet netjes dat ik dat niet eerder had bedacht, maar het is wel zo netjes om de mensen die er het meeste bij betrokken waren allemaal te waarschuwen.
Dan kan ik er nu vrede mee hebben :)
* OldButNotSoWise gaat de baas niet tegenspreken.
Zal de volgende keer proberen eerder een slotje te zetten ;)

• Floor-is

Floor-is

5.2

"Baas" pfft ik heb misschien iets meer verantwoordelijkheden, maar ik zie alle modjes en adjes gewoon als collega's hoor :)

Bericht hierboven

Verwijderd

/me vind dat Floris het (tot nu toe:?) goed heeft opgelost.:)

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
achja komt alles toch nog goed he.

Iedereen gelukkig..

op een paar na.. maarja die 1 daarvan gaat slapen..

:Z :z

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 04 februari 2001 23:38 schreef Floris_Diemel het volgende:
Ik weet niet of dat slim is, er zijn vaker dat soort ideën geopperd en om nu elke gebruiker die 100 posts heeft te gaan controleren of het wel snor zit, daar heb ik niet zo'n trek in.
Ik was ook niet van plan een ballottage in het leven te roepen hoor ;)
Het grootste voordeel is dat een nieuwe gebruiker het forum niet direct zou zien en dat deze dus pas na een bepaalde periode toegang krijgt hiertoe. Hierdoor krijg je ook niet meer mensen die puur en alleen voor de Kroeg gan registreren. Ook is het natuurlijk zo dat mensen die een ban hebben gehad en niks met PC's doen nu niet eenvoudig meer terug kunnen komen, tenzij ze ineens allerlei vragen en niet erg nuttige dingen gaan posten in de andere fora om weer toegang te krijgen, voordat dit het geval is zijn ze natuurlijk allang in de smiezen...
P'sies, dat bedoelde ik dus.
het werkt zelfregulerend (tot op zekere hoogte).
Gheheh...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Geld dit ook voor uitsmijters :?
Kom sinds lite-mod status de Kroeg niet meer uit. druk druk druk :(
Ja heel soms om 03:00 uur maar dan ben ik te moe om nog iets zinnigs te posten :P

edit: de ware reden tot deze reply vergeten neer te zetten |:(

Denk dat het merendeel nml zich hier wel in kan vinden, dat na 100 postings in Tweakers Fora de Kroeg e.d. tevoorschijn komt :D

(FF doordraaien, of eerst na 100 SG en dan na 200 de W&L, 300 NS&T en na 500 GoT Kroeg:))

Verwijderd

I.p.v. 100 posts gewoon na een bepaalde tijd: 3, 4 of 5 maanden ofzo.:?:)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42

GaMeOvEr

Is een hork.

Op zondag 04 februari 2001 23:53 schreef HBM het volgende:

[..]

Geld dit ook voor uitsmijters :?
Kom sinds lite-mod status de Kroeg niet meer uit. druk druk druk :(
Ja heel soms om 03:00 uur maar dan ben ik te moe om nog iets zinnigs te posten :P

edit: de ware reden tot deze reply vergeten neer te zetten |:(

Denk dat het merendeel nml zich hier wel in kan vinden, dat na 100 postings in Tweakers Fora de Kroeg e.d. tevoorschijn komt :D

(FF doordraaien, of eerst na 100 SG en dan na 200 de W&L, 300 NS&T en na 500 GoT Kroeg:))
HBM,

Op den duur word jouw workload natuurlijk lichter, omdat alle trash gebanned is, en er niet meer "zomaar" bij kan komen, dan word het allemaal weer wat makkelijker te handhaven.

Dan verwachten we natuurlijk wel goede, inzichtvolle postings van je... >:)

Aannames zijn fataal.

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op maandag 05 februari 2001 00:00 schreef GaMeOvEr het volgende:

Dan verwachten we natuurlijk wel goede, inzichtvolle postings van je... >:)
Post ik wel eens anders dan :?
(Mag je de kroeg niet meetellen, denk erom ;))

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 05 februari 2001 00:05 schreef HBM het volgende:

[..]

Post ik wel eens anders dan :?
(Mag je de kroeg niet meetellen, denk erom ;))
Heheh LOL.
Je post best wel serieus hoor..;)

FF serieus: in een echte kroeg kost het ook tijd om tot stamgast gebombardeerd te worden, dus ergens is die parallel wel mooi ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Kortom: Ik, RobtH, Capdinges (moeilijke naam) en Mystic hebben een waarschuwing? Kan ik opzich wel mee leven, maar wat heeft MW verkeerd gedaan? Of ontgaat er iets bij me?

Verder vind ik het wel redelijk. zoals ik al heb gezegt,zal ik serieus proberen mijn houding te veranderen.

Oh...en ik wil ook ff de gedachtes van sommige veranderen. Er zijn hier mensen die denken dat ik alleen maar hier kom voor de kroeg. Dat is dus niet waar. Ik ga ook de andere flora's door voor info. Ik geef toe dat ik niet giga veel weet van computers, maar ik ben ook nog maar pas echt een beetje bezig met dit ding. Ik geef ook toe, dat ik in het begin (toen ik hier pas was)alleen voor het OF kwam. Dat is veranderd. Ik lees dus ook andere topics door.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 05 februari 2001 00:41 schreef Sweet Pumpkin het volgende:

[...knip...]

Oh...en ik wil ook ff de gedachtes van sommige veranderen. Er zijn hier mensen die denken dat ik alleen maar hier kom voor de kroeg. Dat is dus niet waar. Ik ga ook de andere flora's door voor info. Ik geef toe dat ik niet giga veel weet van computers, maar ik ben ook nog maar pas echt een beetje bezig met dit ding. Ik geef ook toe, dat ik in het begin (toen ik hier pas was)alleen voor het OF kwam. Dat is veranderd. Ik lees dus ook andere topics door.
Aangezien je mij bedoelt (onder andere... :P ) zal ik ff reageren. Hetgene wat ik tiepte is niet persoonlijk bedoelt. Het is iets wat opgaat voor heel veel "kroeg-gangers". Niet op jouw toegesplitst natuurlijk. Hoewel ik wel een leuke gedachtegang voor je heb.

Met de huidige stand van zaken (De kroeg heeft niet echt een "goede" naam) gebeurt er nogal snel het volgende.

Een Diehard kroegganger heeft een PC gerelateerd vraagje, en gaat dit in een ander Forum posten, en formuleerd het nogal ongelukkig, met eventueel een ietwat foute opstelling. Mensen lezen zijn/haar posting, en klikken op zijn/haar Username. Zien vervolgens als history van die USer zo goed als alleen maar postings in de kroeg, en krijgen automatisch een negatieve associatie daarbij. "Oh god, weer zo eentje... :( "

Dit zorgt voor een neerwaartse negatieve spiraal tussen de "Echte Tweakers" en de "Kroeg-gangers". (ik noem het voor het gemak maar ff zo...) De "Echte Tweakers" zien namelijk hun vermoedens bevestigd "Zie je wel, die gasten uit de kroeg weten nix, gebruiken de search niet, en blaten maar raak, en zijn nog grof ook"

Dit komt natuurlijk gedeeltelijk voort uit het feit dat "De Kroeg" wat meer op "het randje" zit qua topic's, het bijna Flame-gehalte en veel topics, onderdrukte scheldpartijen enz, en opstelling naar elkaar, wat allemaal voorkomt uit het "meningen verkondigen" wat je in de kroeg doet, in plaats van elkaar helpen met problemene en vraagstukken, wat je in de andere Fora doet.

Kortom, in de meeste andere Fora is opstelling naar elkaar "milder" en genuanceerder naar elkaar toe.

Ik heb het hier over gemiddeld, dus kom niet met voorbeelden aankakken dat het niet zo is, want dat komt in ander Fora natuurlijk ook voor.

Dit hoeft natuurlijk helemaal niet op te gaan zoals ik het hierboven beschrijf, maar ik denk dat er velen zijn die er zo over denken. (geld ook voor veel newbeez, dat er zo over gedacht word als ze eens wat posten)

De algemene "verdraagzaamheid" word dus steeds lager, omdat er een bres is geslagen tussen de "Echte Tweakers" en de "Kroeg-gangers".

Oplossing ?

Kroeg-gangers, laat je ook in andere Fora zien als je ff nadenkt kun je na wat dingen doorlezen best wel wat nuttigs posten.

Dit nodigt ook de "Echte Tweakers" uit weer eens wat vaker in de kroeg te kijken, om weer off-topic te blaten.

Gevolg : Verdraagzaamheid stijgt weer, gezelligheid idem dito.

[Beetje-grof-reactie]

Kroeg-gangers die niets van PC's weten, en het ook niet willen, je hoort hier gewoon niet. Ga naar Fok!...

[\Beetje-grof-reactie]

Ik hoop dat er mensen bij zijn die hier wat mee kunnen...

Greetz,

<font color="#df040f">* GaMeOvEr</font>

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

En als je nou niks te melden hebt in andere fora op topics? Ik bedoel...ik lees sommige waar een bekende klacht in voor komt of 1 die me intresseerd, maar soms heb ik er nou eenmaal niks aan toe te voegen of te zeggen of weet ik simpelweg geen oplossing.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als ik heel hard (en eerlijk) zou zijn zou ik dan zeggen dat je eigenlijk op het verkeerde forum zit te posten.
Goed, zo hard ben ik niet (maar ben wel eerlijk ;)), maar je begrijpt zelf ook wel wat GaMeOvEr bedoelt met die opmerking dat het een Tweakers forum is.

• ConZito
[mierenneuk en woordenboek mode]
het zijn geen flora, fauna, fora, forii, het zijn gewoon forums

forum o -s

1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden

[/mierenneuk en woordenboek mode]

Dat was het, oh en let ook ff op wat het nou precies betekent, dat forum, verder heb ik nu ff nix te melden. Welterusten :z

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[ff terug miereneuken]
Een forum als dit gaat uit van een bepaalde wisselwerking tussen beide partijen.
Daar mag best een beetje nivo van worden verwacht.

en ik hou me niet aan groene boekjes kwa spelling, dus volgens mij is het miere-neuken, je neukt maar een mier tegelijk toch? ;)

• ConZito
Op maandag 05 februari 2001 02:03 schreef BackSlash32 het volgende:
[ff terug miereneuken]
Een forum als dit gaat uit van een bepaalde wisselwerking tussen beide partijen.
Daar mag best een beetje nivo van worden verwacht.

en ik hou me niet aan groene boekjes kwa spelling, dus volgens mij is het miere-neuken, je neukt maar een mier tegelijk toch? ;)
Ik ga door hoor :+
Je neukt maar 1 mier, maar aangezien een mier niet uniek is, onze koningin daar in tegen wel, is het mieren-neuken en koninge-neuken, daarom word ik persoonlijk erg moe van onze prachtige nederlandse taal. Maar aangezien dit weer een uitdrukking is, kan het best wel is miere-neuken zijn. Volgens mij weten de personen die het verzonnen hebben niet eens meer hoe het nou echt zit.

Ohjaah ik ging slapen ;)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 05 februari 2001 02:13 schreef ConZito het volgende:
Volgens mij weten de personen die het verzonnen hebben niet eens meer hoe het nou echt zit.
Ik weet het wel zeker ;)
Ohjaah ik ging slapen ;)
idem hiero :z

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 05 februari 2001 01:23 schreef Sweet Pumpkin het volgende:
En als je nou niks te melden hebt in andere fora op topics? Ik bedoel...ik lees sommige waar een bekende klacht in voor komt of 1 die me intresseerd, maar soms heb ik er nou eenmaal niks aan toe te voegen of te zeggen of weet ik simpelweg geen oplossing.
Als je een beetje bewust bezig bent, zijn er in al die Forums genoeg dingen waar je zelf ook wat op kunt zeggen.

Je geeft het zelf al aan, je leeched een beetje de postings mee, dus als je dat daadwerkelijk doet, kun je zelf ook wat melden, al is het maar een newbie op weg helpen omdat hij in het verkeerde Forum zit.

Aannames zijn fataal.

• witchdoc
  • Laatst online: 16-02 12:15
Op zondag 04 februari 2001 23:58 schreef Marius het volgende:
I.p.v. 100 posts gewoon na een bepaalde tijd: 3, 4 of 5 maanden ofzo.:?:)
dat lijkt me ECHT geen goed idee..
anders registreer ik nu effe een nick of 30.. kom'k over een half jaar zeker toe

• witchdoc
  • Laatst online: 16-02 12:15
Op maandag 05 februari 2001 01:23 schreef Sweet Pumpkin het volgende:
V R A G E N !! als je echt ierts wil leren stel je op elk antwoord nog eens 1001 vragen!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-02 14:08
Op zondag 04 februari 2001 23:28 schreef BackSlash32 het volgende:
die 100 posts-regel.. zou je zo moeten zien, je hebt een getrapt systeem:
>50 posts - alleen reageren, geen topic openen
>100 posts - ook topic openen.
Is het Karma systeem van de frontpage dan geen idee. Alleen dan zonder de moderaties. Je telt de pageviews, eventueel de reacties. Dit levert een aantal punten op. En daar laat je de puntenregel van \32 oplos.
Onzin reacties en/of topics, worden getrashed en leveren een aantal - punten op.

(Mijn excuses als dit een oude }:O is. Vergeet het dan maar.)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zo ingewikkeld hoeft 't niet eens, iemand die alleen maar onzinnig loopt te posten valt heus wel binnen die 100 posts op.

Tegen de tijd dat een luser 100 posts bij elkaar heeft om de kroeg onder te spuien met nonsens is-ie allang gekicked.

Verwijderd

No offence hoor, maar ut is een PC forum...
Waarom is er dan een sport tv en muziek topic? Wat heeft dat dan met PC's te maken?

Heb ik ooit een flame war gestart? Niet bij mijn weten. Doe alleen mee, als er een reden toe is, als er geen reden is, dan ga ik nie blij mee schelden en doen, maar laatst toen ze SP zo zaten te treiteren, jah toen was ik boos.

Ik mag dus eigenlijk nie in de kroeg komen omdat ik nie veel weet van PC's, maar in de kroeg wordt daar bijna nie over geluld, al die mensen maken een topic van :post hier mooie vrouwen/mannen...
Sorry hoor, maar als ut een echt, heel echt PC forum was, dan zouden al die topics gesloten zijn en zou er geen kroeg zijn, dan zouden er alleen maar fora zijn over PC's en andere wetens dingen...toch?

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 20:52 schreef Mystic-Woman het volgende:
No offence hoor, maar ut is een PC forum...
Waarom is er dan een sport tv en muziek topic? Wat heeft dat dan met PC's te maken?

Heb ik ooit een flame war gestart? Niet bij mijn weten. Doe alleen mee, als er een reden toe is, als er geen reden is, dan ga ik nie blij mee schelden en doen, maar laatst toen ze SP zo zaten te treiteren, jah toen was ik boos.

Ik mag dus eigenlijk nie in de kroeg komen omdat ik nie veel weet van PC's, maar in de kroeg wordt daar bijna nie over geluld, al die mensen maken een topic van :post hier mooie vrouwen/mannen...
Sorry hoor, maar als ut een echt, heel echt PC forum was, dan zouden al die topics gesloten zijn en zou er geen kroeg zijn, dan zouden er alleen maar fora zijn over PC's en andere wetens dingen...toch?
ssssttttt...straks komen nog met het idde om de kroeg te sluiten en stuffis en sport. Sssstttt.... ;)

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 21:00 schreef Sweet Pumpkin het volgende:

[..]

ssssttttt...straks komen nog met het idde om de kroeg te sluiten en stuffis en sport. Sssstttt.... ;)
Da's dan jammer he :) Moeten ze maar nie zeggen dat ut en PC forum is en vervolgens allemaal andere dingen erbij gaan doen...Dan kan ik ut ook nie helpen...

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 21:15 schreef Mystic-Woman het volgende:

[..]

Da's dan jammer he :) Moeten ze maar nie zeggen dat ut en PC forum is en vervolgens allemaal andere dingen erbij gaan doen...Dan kan ik ut ook nie helpen...
Ja maar bij Frmule 1 forum hebben ze toch ook het cafe en leestafel en dat soort shit?

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 21:32 schreef Sweet Pumpkin het volgende:

[..]

Ja maar bij Frmule 1 forum hebben ze toch ook het cafe en leestafel en dat soort shit?
Daar gaan ze nie zeiken als je alleen op de chat of op dat andere zit...hier wel...

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-02 14:08
Dit is frmule 1 niet.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
DEZE MAG VAN MIJ DICHT!

Wordt nu compleet onzin in gelult.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Formule1 != PC's

SG en de andere fora zijn erbij gekomen voor de Forumgebruiker die hier komt en ook wel eens wat anders wil naast computers. Het is dus in principe opgezet om de mensen die hier komen vanwege het PCgebeuren ook wat ander vertier te bieden.

Ondertussen is de kroeg inclusief SG uitgegroeid tot een forum in een forum, met een heel eigen groep gebruikers die (voor een deel) hier helemaal niet meer komen voor computers, maar voor vertier, wat je merkt is dat de kwaliteit van het forum mede door de grote stroom bezoekers en de mensen die hier helemaal niet thuis horen nogal wordt verslechterd.

Ik vond het tot voor kort nog wel gaan, maar de laatste 2 a 3 maanden is het heel snel achteruit gegaan. Het constante gedoe met telkens de zelfde mensen ben ik zat. Ik vrees dat er een aantal veranderingen moeten komen, waaronder het verdwijnen van de kroeg voor we dit kunnen verbeteren...

Bericht hierboven

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.