Op maandag 05 februari 2001 00:41 schreef Sweet Pumpkin het volgende:
[...knip...]
Oh...en ik wil ook ff de gedachtes van sommige veranderen. Er zijn hier mensen die denken dat ik alleen maar hier kom voor de kroeg. Dat is dus niet waar. Ik ga ook de andere flora's door voor info. Ik geef toe dat ik niet giga veel weet van computers, maar ik ben ook nog maar pas echt een beetje bezig met dit ding. Ik geef ook toe, dat ik in het begin (toen ik hier pas was)alleen voor het OF kwam. Dat is veranderd. Ik lees dus ook andere topics door.
Aangezien je mij bedoelt (onder andere...

) zal ik ff reageren. Hetgene wat ik tiepte is niet persoonlijk bedoelt. Het is iets wat opgaat voor heel veel "kroeg-gangers". Niet op jouw toegesplitst natuurlijk. Hoewel ik wel een leuke gedachtegang voor je heb.
Met de huidige stand van zaken (De kroeg heeft niet echt een "goede" naam) gebeurt er nogal snel het volgende.
Een Diehard kroegganger heeft een PC gerelateerd vraagje, en gaat dit in een ander Forum posten, en formuleerd het nogal ongelukkig, met eventueel een ietwat foute opstelling. Mensen lezen zijn/haar posting, en klikken op zijn/haar Username. Zien vervolgens als history van die USer zo goed als alleen maar postings in de kroeg, en krijgen automatisch een negatieve associatie daarbij. "Oh god, weer zo eentje...

"
Dit zorgt voor een neerwaartse negatieve spiraal tussen de "Echte Tweakers" en de "Kroeg-gangers". (ik noem het voor het gemak maar ff zo...) De "Echte Tweakers" zien namelijk hun vermoedens bevestigd "Zie je wel, die gasten uit de kroeg weten nix, gebruiken de search niet, en blaten maar raak, en zijn nog grof ook"
Dit komt natuurlijk gedeeltelijk voort uit het feit dat "De Kroeg" wat meer op "het randje" zit qua topic's, het bijna Flame-gehalte en veel topics, onderdrukte scheldpartijen enz, en opstelling naar elkaar, wat allemaal voorkomt uit het "meningen verkondigen" wat je in de kroeg doet, in plaats van elkaar helpen met problemene en vraagstukken, wat je in de andere Fora doet.
Kortom, in de meeste andere Fora is opstelling naar elkaar "milder" en genuanceerder naar elkaar toe.
Ik heb het hier over gemiddeld, dus kom niet met voorbeelden aankakken dat het niet zo is, want dat komt in ander Fora natuurlijk ook voor.
Dit hoeft natuurlijk helemaal niet op te gaan zoals ik het hierboven beschrijf, maar ik denk dat er velen zijn die er zo over denken. (geld ook voor veel newbeez, dat er zo over gedacht word als ze eens wat posten)
De algemene "verdraagzaamheid" word dus steeds lager, omdat er een bres is geslagen tussen de "Echte Tweakers" en de "Kroeg-gangers".
Oplossing ?
Kroeg-gangers, laat je ook in andere Fora
zien als je ff nadenkt kun je na wat dingen doorlezen best wel wat nuttigs posten.
Dit nodigt ook de "Echte Tweakers" uit weer eens wat vaker in de kroeg te kijken, om weer off-topic te blaten.
Gevolg : Verdraagzaamheid stijgt weer, gezelligheid idem dito.
[Beetje-grof-reactie]
Kroeg-gangers die niets van PC's weten, en het ook niet
willen, je hoort hier gewoon niet. Ga naar Fok!...
[\Beetje-grof-reactie]
Ik hoop dat er mensen bij zijn die hier wat mee kunnen...
Greetz,
<font color="#df040f">* GaMeOvEr</font>
Aannames zijn fataal.