Call-for-features voor de forumsoftware

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.122 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Wij hebben wat tijd ingepland om React 1.9.5 te gaan afmaken. Naast een aantal zaken die we zelf al hebben verzameld [vooral qua performance] zijn we geïnteresseerd naar zaken waarvan jullie denken dat ze nog in React thuishoren. Denk hierbij aan features met betrekking tot DM's en dergelijk. Het gaat hier dus niet om templatezaken maar echt om functionele features.

Heb je nog ideeën in je achterhoofd; of stonden er nog feature-requests open; post ze dan in dit topic en we gaan kijken wat we nog in kunnen bouwen. Dit uiteraard zonder garantie op implementatie ;)

chem schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:20:
Even een reply tot zover van wat we overwegen (wat er niet bijstaat is al afgevallen ;))
  • RSS feed voor DM zal vrijwel zeker komen
  • Gebruikers die je wel/niet mogen DM'en: misschien dat we dit doen zoals NME voorstelt; aan de hand van je buddy list (met een voorkeur uiteraard)
  • Discussies ongelezen markeren gaan we bekijken
  • Extra text/uitleg bij bookmarks kunnen we bekijken
  • PM management voor verwijderen, uitschrijven etc. gaan we onder de loep nemen
  • Het wissen van PH items vind ik discutabel, ik vind het zelf onzinnig. Het kost ook weer flink wat GUI tools om de verstopte items weer wel te zien etc. We'll see ;)
  • DM wijzigen tot hij gelezen is

Zaken zoals web2.0-stijl posten, extra profielvelden etc. vallen buiten dit topic, want dat kan t.net zelf oppaken; we zoeken hier vooral naar features voor react zelf.

[ Voor 45% gewijzigd door Spider.007 op 02-02-2007 11:08 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hmz...
/disussion_block_user voor DM, dat ik bepaalde users die me 'stalken' via DM kan weigeren (ook voor profielberichten hoewel dat op GoT uit staat :)).
• Afmeld systeem voor DM's (denk eens aan die rage met die Groeps DM bij introducering van 194)
• RSS feeds voor DM's

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 31-01-2007 11:50 . Reden: enkelfout, meervoud... :+ ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zoals ik eerder in een topic al aangekaart had (maar dat was onder de veronderstelling dat ik slechts één, praktisch onmogelijk iets wilde op slot gegaan) een mogelijkheid om in je profiel aan te geven dat je een PGP/GPG-key hebt.

Meest simpele oplossing zou een soort "vinkje" zijn met een bool in de DB ja/nee een key en dat dat vinkje dan ook achter/onder het e-mail-adres van de user komt te staan. T.net-server-served keys is beetje overdreven, dus wellicht dat 't mogelijk is om een linkje te maken naar een keyserver. Bijvoorbeeld inc pulldown in de profiel-edit-pagina waarbij je kunt selecteren uit de meest voorkomende keyservers.

Dit is overigens niet zozeer DM-gericht, maar een profiel-feature. Of valt dat ook onder templates? If so, trashen maar :+

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 31-01-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Als ik met de Quick Reply iets submit zou dat direct aan de pagina toegevoegd moeten worden zonder dat de hele pagina opnieuw moet laden. Het opslaan kan dan gebeuren middels xmlHTTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

• read status bij dm's kunnen aanpassen zoals ik dat in thunderbird e.d. gewend ben
  • eigen sortering HG's
  • bookmarks beter kunnen beschrijven door er bijv. 255 tekens aan tekst bij te zetten i.p.v. alleen maar de topictitel aan kunnen passen
  • echt 255 tekens ruimte hebben in de sigs, i.p.v. 255 voor een in html-geparsede versie
  • Toffe interface + bijbehorende groepen voor het verwijderen van PM's

[ Voor 24% gewijzigd door moto-moi op 31-01-2007 11:59 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

André schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:33:
Als ik met de Quick Reply iets submit zou dat direct aan de pagina toegevoegd moeten worden zonder dat de hele pagina opnieuw moet laden. Het opslaan kan dan gebeuren middels xmlHTTP.
Is dat een react feature of zou dat template issues moeten zijn. Wil nl. wel meer dingen web2.0 :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01 17:02

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Een manier om in topics precies te markeren tot welke post je het topic gelezen hebt zodat je dat zelf niet meer helemaal op hoeft te zoeken (bijvoorbeeld iets van een linkje "eerste ongelezen post bekijken")

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
@hierboven: Da's ook een hele goede idd, om een extra linkje te hebben per topic in MyReact, waarmee je naar je laatste post in dat topic springt.

Het kunnen editten van DM-berichten. Vaak maak je een klein typfoutje waardoor je de DM opnieuw kan posten.
Ook het achteraf kunnen toevoegen en verwijderen van gebruikers in een DM-topic is wel handig.

[ Voor 26% gewijzigd door DarthPlastic op 31-01-2007 11:54 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een overzichtje in de AT waar je in welk topic al hebt gepost. Dus dat het mapje een soort ander kleurtje zou krijgen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een optie waarin je alle DM's weigert, behalve als ze gestuurd zijn door je buddy's. Is die lijst ook nog eens ergens nuttig voor. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

DarthPlastic schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:53:
@hierboven: Da's ook een hele goede idd, om een extra linkje te hebben per topic in MyReact, waarmee je naar je laatste post in dat topic springt.
Dat bestaat nu toch al :?
Het kunnen editten van DM-berichten. Vaak maak je een klein typfoutje waardoor je de DM opnieuw kan posten.
Hoe zie je dat dan in de uitwerking? Ik heb je DM al gelezen en dan ga jij nog ineens dingen wijzigen?
Ook het achteraf kunnen toevoegen en verwijderen van gebruikers in een DM-topic is wel handig.
Hoe zie je dat dan in de uitwerking? Ik heb je DM gelezen en dan is hij ineens weg?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:02
GeniusDex schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:53:
Een manier om in topics precies te markeren tot welke post je het topic gelezen hebt zodat je dat zelf niet meer helemaal op hoeft te zoeken (bijvoorbeeld iets van een linkje "eerste ongelezen post bekijken")
Is daar het mapje voor het topic (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Open_on.gif) niet voor?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

• Username search in topics ondersteunen voor mensen met 2 woorden/aparte tekens.
(dit topic bv Ariën Clay - vind hij niets, en ja op userID werkt het wel).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik vind deze wel een leuke :)
Rakkerzero schreef in [feat]Mogelijkheid om startpost weer te geven...:

Ik zie eigenlijk wel nut voor een optie om startpost in een ingeklapt modus bovenaan te pagina te weergeven.

bv:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
                                                         knopje voor uitklappen
[--naam TS. ----|-----------------------------------------------------------[ V ]
[--naam user----|-----------------------------------------------------[ knopjes ]
                  tekst van eerste bericht dat normaal boven aan 
                  de pagina staat
[--naam user----|-----------------------------------------------------[ knopjes ]
                  tekst van tweede bericht dat normaal boven aan 
                  de pagina staat
etc....

Neemt nauwelijks ruimte in beslag, behoud het overzicht in de topics en je kan snel de TS inzien voor extra informatie.

[ Voor 75% gewijzigd door Zeror op 31-01-2007 12:11 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 13:58

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

In het DM-overzicht niet alleen de starter, maar ook de eerst geaddresseerde zien. Soms ben ik lang aan het zoeken naar een DM die ik verstuurd had.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ohja nog iets:
Het zou wel handig zijn om de startpagina van DM op de map 'prive' te zetten ipv de map 'berichten' die daarboven staat. Scheelt weer een klik voor de meeste users :)

@ hahn hieronder:

Dat is ook nog iets ja, waar ik me soms wel aan erger.

[ Voor 27% gewijzigd door Zeror op 31-01-2007 12:14 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:30
Wat ik wel fijn zou vinden is om topics uit je post history te kunnen verwijderen/verbergen. Soms post ik één keer in een (groot) topic, maar om nou vervolgens 3 maanden lang dat topic bovenaan in m'n post history terug te vinden hoeft van mij ook weer niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusDex
  • Laatst online: 24-01 17:02

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Morax schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:03:
[...]

Is daar het mapje voor het topic ([afbeelding]) niet voor?
Verrek, dat was me nog nooit opgevallen (ik klik niet zo vaak op rare plaatsen) :)

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is een erg goeie Hahn :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:33

Garyu

WW

Foutmeldingen zo weergeven dat een gemiddelde gebruiker er wat mee aan kan.

Een voorbeeldje:
Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

De gebruiker heeft geen toegang tot categorie 6
(interne identificatie: category::get_categorydata::category_not_allowed)
Dit is niet echt het prototype melding dat je de gemiddelde gebruiker wilt voorschotelen.
0) De eerste opmerking is compleet overbodig, de tweede en derde zeggen eigenlijk niets.
1) wat is categorie 6?
2) waarom heeft de gebruiker daar geen toegang tot?
3) de interne identificatie zegt niets méér dan de melding die schijnbaar wel voor de gebruiker bedoeld is
4) wie is "de gebruiker" (ben ik dat?)

Lijkt me vooral makkelijk aan te passen, en de boel weer wat gebruiksvriendelijker te maken :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

As seen on another forum. :P

Met een verschillende kleur de posts aangeven van een topicstarter. Ik scroll me helemaal rot als ik wil weten wie ook alweer de topicstarter was, en wanneer ie weer heeft gepost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hahn schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:14:
Wat ik wel fijn zou vinden is om topics uit je post history te kunnen verwijderen/verbergen. Soms post ik één keer in een (groot) topic, maar om nou vervolgens 3 maanden lang dat topic bovenaan in m'n post history terug te vinden hoeft van mij ook weer niet.
Hier zijn al vaak topics over geweest maar die werden toen helaas gesloten :'( Maar deze functie vind ik ook super handig! Dus als de devvers het nu wel zouden kunnen maken zou geweldig zijn :)

Als ik een keer reageer in een lol topic van de HK hoeft ie inderdaad niet voor de rest van de topic lifetime bovenaan te staan nee :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:02
sjaak schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:16:

Met een verschillende kleur de posts aangeven van een topicstarter. Ik scroll me helemaal rot als ik wil weten wie ook alweer de topicstarter was, en wanneer ie weer heeft gepost. :)
Zie het pijltje voor de naam :)
Topicstarter: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/fieldset_ts_closed.gif
Niet-topicstarter: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/fieldset_closed.gif

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Ik zou graag willen zien dat je DM's kunt editten bijv. tot 5 min na het versturen. Daarnaast zou ik graag een RSS feed willen van myreact. Tot slot zie ik die functie van Hahn ook wel zitten, dat je dus topics uit Myreact kunt halen en als we dan toch bezig zijn, dan is toevoegen ook wel fijn. Neem bijv. het levertijdentopic in Apple talk, dat wil je niet een paar jaar in je myreact hebben staan, terwijl die steeds maar verder groeit. Topics in A61 worden ook meestal erg lang, maar dat vind ik juist wel weer prettig :P .

Het inklappen van startposts zie ik echt niet zitten, ze worden nu al nauwelijk gelezen.

[ Voor 23% gewijzigd door Hoedje op 31-01-2007 12:21 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

sjaak schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:16:

Dat is een template functie, en zit er al in, kijk maar eens naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/fieldset_ts_closed.gif vs Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/fieldset_closed.gif ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Hoedje schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:20:
... en als we dan toch bezig zijn, dan is toevoegen ook wel fijn.
Gewoon in reageren dan, he ;)
en anders post-reminder gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 31-01-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
moto-moi schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:21:
[...]

Dat is een template functie, en zit er al in, kijk maar eens naar [afbeelding] vs [afbeelding] ;)
Of Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/online_ts.gif vs Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/online.gif :)

Maar goed, ook ik zou me wel kunnen vinden in een functie zoals omschreven in Hahn's post.

[ Voor 12% gewijzigd door Rone op 31-01-2007 12:25 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Morax schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:19:
[...]

Zie het pijltje voor de naam :)
Topicstarter: [afbeelding]
Niet-topicstarter: [afbeelding]
Daar moet je toch al erg goed voor kijken hoor ...
Ik zou dat ook wel erg handig vinden als posts van de TS beter aangeduid zijn!

Bestaat er trouwens ergens een overzicht van al die finesses van React?
Dat met dat klikken-op-mapje om naar ongelezen posts te gaan bvb wist ik ook niet, terwijl ik wel wist dat het op de 1 of andere manier moest kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dit vraagt over een dagje ofzo (als er flink wat ideën binnen zijn) om een poll denk ik. Want ik zie al meerdere stemmen opkomen voor dezelfde functies (zoals Hahn's post history voorstel) :)

Misschien ideetje?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het toevoegen danwel verwijderen van topics uit je post history lijkt me zwaar voor de database. Quasi-SQL hoe het mij nu lijkt te gaan:

SQL:
1
Select topics.title, topics.msgcount, enz from topics left join posts on posts.topicID = topics.topicID where posts.creatorID = $userID

En wil je topics kunnen uitsluiten danwel toevoegen moet er een nieuwe join of een subquery gemaakt worden. Dit lijkt me, zeker voor een zo vaak opgevraagde pagina (in mijn geval dan) nogal zwaar voor de database.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hoppa dat is mijn grootste call-for-feature idd!
Leuk en aardig allemaal die topics over mobieltjes waar ik 8 maanden geleden wat postte!
Maar om die dag en nacht bovenaan m'n 'post history' te zien :X :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik weet dat er al eens eerder requests voor zijn gekomen maar hoe dat nou is afgelopen heb ik niet meegemaakt:
Automatisch check images doen, eventueel in combinatie met een "check images niet" knop. En/of per forum apart instellen of hij automatisch de images checkt.

Oh ja, en verbergen uit je post history zou echt relaxed zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Wortelsoep op 31-01-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

CodeCaster schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:27:
Het toevoegen danwel verwijderen van topics uit je post history lijkt me zwaar voor de database. Quasi-SQL hoe het mij nu lijkt te gaan:

SQL:
1
Select topics.title, topics.msgcount, enz from topics left join posts on posts.topicID = topics.topicID where posts.creatorID = $userID

En wil je topics kunnen uitsluiten danwel toevoegen moet er een nieuwe join of een subquery gemaakt worden. Dit lijkt me, zeker voor een zo vaak opgevraagde pagina (in mijn geval dan) nogal zwaar voor de database.
Dat was inderdaad ook een van de redenen waardoor requests hiervoor eerder altijd stuk liepen. Maargoed misschien dat iemand van het dev team wat meer informatie daarover kan geven. Want zoals we zien is het wel een veel gevraagde functie :)

edit:
@ hieronder, ik krijg nooit DM's :'( :P

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 31-01-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Misschien nog een idee: de mogelijkheid om DM's te markeren als ongelezen.

Het komt wel eens voor dat ik bijvoorbeeld een gestelde vraag op het moment van lezen niet kan beantwoorden omdat ik daar geen tijd voor heb. Het zou in die situatie handig zijn als ik de betreffende DM zou kunnen markeren als ongelezen, zodat ik de volgende keer dat ik inlog nogmaals het gele balkje bovenin te zien krijg, die daar ook blijft totdat ik de DM weer lees.

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 31-01-2007 12:42 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
wolkje schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:26:
Dit vraagt over een dagje ofzo (als er flink wat ideën binnen zijn) om een poll denk ik. Want ik zie al meerdere stemmen opkomen voor dezelfde functies (zoals Hahn's post history voorstel) :)

Misschien ideetje?
Nope; wij beslissen gewoon wat er gaat gebeuren; daar hebben jullie niet veel over te zeggen :) Veel makkelijker toch ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoedje schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:20:
Ik zou graag willen zien dat je DM's kunt editten bijv. tot 5 min na het versturen.
Waarom niet gewoon tot ze gelezen zijn? :)
Het inklappen van startposts zie ik echt niet zitten, ze worden nu al nauwelijk gelezen.
Het gaat erom dat op andere pagina's dan die waarop de startpost sowieso al te zien was óók de startpost opgenomen wordt, als ik het goed begrijp. En in die feature zie ik wel degelijk wat potentiëel, lijkt me erg handig. :)
wolkje schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:26:

Misschien ideetje?
Je denkt dat er straks uit dit topic één feature uitgezocht wordt die geïmplementeerd wordt en klaar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Mogelijkheid om DM "topics" (van dezelfde user) te mergen, aangezien sommige mensen een nieuwe maken ipv een reply wat erg onhandig is. Nu kan je wel gaan werken met extra folders enzo, maar het blijft behelpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Even een reply tot zover van wat we overwegen (wat er niet bijstaat is al afgevallen ;))
  • RSS feed voor DM zal vrijwel zeker komen
  • Gebruikers die je wel/niet mogen DM'en: misschien dat we dit doen zoals NME voorstelt; aan de hand van je buddy list (met een voorkeur uiteraard)
  • Discussies ongelezen markeren gaan we bekijken
  • Extra text/uitleg bij bookmarks kunnen we bekijken
  • PM management voor verwijderen, uitschrijven etc. gaan we onder de loep nemen
  • Het wissen van PH items vind ik discutabel, ik vind het zelf onzinnig. Het kost ook weer flink wat GUI tools om de verstopte items weer wel te zien etc. We'll see ;)
  • DM wijzigen tot hij gelezen is

Zaken zoals web2.0-stijl posten, extra profielvelden etc. vallen buiten dit topic, want dat kan t.net zelf oppaken; we zoeken hier vooral naar features voor react zelf.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Niet de fix voor de search? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ Chem: Kun je maybe 2 lijstje maken? Wat misschien doorgaat en wat is afgevallen?

Dit bijvoorbeeld:
Uhm valt dat af, wordt dat anders benoemd en er wordt er wel naar gekeken... Ik begrijp 'm niet :+

EDIT: O das dit :)
chem schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:20:

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 31-01-2007 13:27 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

SinergyX; uhhh nee, waarschijnlijk niet in de volgende versie.
CLB: nee, er is geen maybe lijstje; twijfel staat al in het lijstje. En de posthistory/find verhaal staat erin; ik noem het de PH ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Spider.007 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:06:
Nope; wij beslissen gewoon wat er gaat gebeuren; daar hebben jullie niet veel over te zeggen :) Veel makkelijker toch ;)
Ik bedoelde het meer in de trant van: 'zo weten jullie wat het meest gevraagd is' :P Geen dwang whatsoever.
-NMe- schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:08:
[...]
Je denkt dat er straks uit dit topic één feature uitgezocht wordt die geïmplementeerd wordt en klaar? :+
Zie boven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

ja PH = PostHistorie, ik had 'm pas later door! Naja we will see! Alvast bedankt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Het gaat erom dat op andere pagina's dan die waarop de startpost sowieso al te zien was óók de startpost opgenomen wordt, als ik het goed begrijp. En in die feature zie ik wel degelijk wat potentiëel, lijkt me erg handig. :)
Ja mij dus ook. maar dan wel in een ingeklapt modus. Sommige topicstarts hebben immers lappen tekst erin staan en dan zou het vervelend zijn als je eerst helemaal naar beneden moet scrollen.

@ Chem,
Deze feature hebben jullie niet opgenomen, zie ik. Wat is de reden daarvoor?
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

crisp

Devver

Pixelated

Rakkerzero schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:46:
[...]

Ja mij dus ook. maar dan wel in een ingeklapt modus. Sommige topicstarts hebben immers lappen tekst erin staan en dan zou het vervelend zijn als je eerst helemaal naar beneden moet scrollen.

@ Chem,
Deze feature hebben jullie niet opgenomen, zie ik. Wat is de reden daarvoor?
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
In principe kunnen wij dat zelf in de templates regelen, daar is dus geen wijziging in React voor noodzakelijk ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

crisp schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:56:
[...]

In principe kunnen wij dat zelf in de templates regelen, daar is dus geen wijziging in React voor noodzakelijk ;)
Ah ok. dus het was eigenlijk een template-vraag ipv feature-vraag.

Maar dan nog de vraag of jullie er uberhaupt iets mee gaan/willen doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

[quote]André schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:33:
[/quote]
Net zoals André ook al zegt, de quickreply met XMLHttpRequest erin rammen. Dit gaat GoT volgens mij ook vies veel dataverkeer schelen. Aangezien het hele topics herladen gewoon minder vaak gebeurd.

Ook lijkt het me handig, bij gebruik van quickreply de quote knopjes de quote toevoegen via javascript aan je quickreply. Ik gebruik die quickreply namelijk heel vaak en moet dat gewoon een pagina herladen, omdat ik iemand wil quoten. Deze 2 features gecombineerd scheelt denk ik een hoop dataverkeer.

[quote]chem schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:20:
...

[/quote]
Met die web2.0-stijl posten bedoel je zeker ook het bovenstaande mee, of niet? Dit valt toch gewoon onder React? Aangezien het React is die uitmaakt of je xmlHTTPRequest gebruikt of niet.

Ah man, moet eens lezen. Dit is ook gewoon een template feature. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door eghie op 31-01-2007 14:01 . Reden: verkeerd gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:56:
[...]

Dus.....jij gaat het oppakken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Waarom niet gewoon tot ze gelezen zijn? :)
"Privacy"-issue? Dan kun je namelijk exact zien of iemand de DM wel of niet gelezen heeft :+ Bij PM's kan ik me d'r nog wat bij voorstellen, maar bij DM's? Als ik een DM wil 'negeren' terwijl ik hem wel gelezen heb, dan hoeft de verstuurder niet te weten of ik em wel of niet gelezen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Osiris schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:01:
[...]

"Privacy"-issue? Dan kun je namelijk exact zien of iemand de DM wel of niet gelezen heeft :+ Bij PM's kan ik me d'r nog wat bij voorstellen, maar bij DM's? Als ik een DM wil 'negeren' terwijl ik hem wel gelezen heb, dan hoeft de verstuurder niet te weten of ik em wel of niet gelezen heb...
Och, zo'n issue lijkt me dat niet. En anders gewoon een extra pref, zal crisp leuk vinden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

xmlhttp-based reageren is nog vrij lastig. wat als je op pagina 4 van de 6 op reply drukt? wat als er een reply tussendoor komt? hoe doe je dat met paginering?

in base-strict hebben we het wel voor elkaar om xmlhttp-based je bericht te wijzigen; alleen de gui moet nog 'ff' afgerond worden ;)

Maar goed, we hadden het over functionele wijzigingen. Anders splits ik het web2.0-verhaal wel af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

silverstorm

tearing me apart

• RSS feed voor list_discussions
  • DM handmatig terug naar ongelezen zetten
  • Meerdere DMs tegelijkertijd kunnen verplaatsen
  • Handmatige sessiereset

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

silverstorm schreef op Wednesday 31 January 2007 @ 14:32:
  • RSS feed voor list_discussions
  • DM handmatig terug naar ongelezen zetten
  • Meerdere DMs tegelijkertijd kunnen verplaatsen
  • Handmatige sessiereset
lees gerust het topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

crisp

Devver

Pixelated

-NMe- schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:01:
[...]

Dus.....jij gaat het oppakken? :+
Ik schuif het iig niet gelijk van tafel; het lijkt mij ook een leuke feature namelijk :)
Nu nog tijd vinden :+

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Osiris schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:01:
Waarom niet de DM als ongelezen markeren zodra de verstuurder hem heeft ge-edit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Erkens schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:44:
[...]

Waarom niet de DM als ongelezen markeren zodra de verstuurder hem heeft ge-edit?
Hij bedoelt dat de verstuurder kan zien of de ontvanger de DM heeft gelezen. Als de verstuurder het bericht na verzenden kan editten heeft de ontvanger hem nog niet gelezen, anders wel. Goed punt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

r00n schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:03:
Hij bedoelt dat de verstuurder kan zien of de ontvanger de DM heeft gelezen. Als de verstuurder het bericht na verzenden kan editten heeft de ontvanger hem nog niet gelezen, anders wel. Goed punt overigens.
ehm, ja dat was het "probleem" toch, vandaar mijn "oplossing", dus altijd editen toestaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb maar 1 wens eigenlijk: Nette HTTP statuscodes, zoals een 403 als ik op een link klik naar een topic dat ik niet mag lezen, of een 404 bij een topic dat niet bestaat. Ik weet niet of dat dat via de template of via React geregeld moet worden, maar ik gok React. :)

[edit]
En nog een tweede eigenlijk: [FEAT] DM's kunnen quoten. Maar ik kan me niet voorstellen dat deze functionaliteit niet in React zit dus het zal wel een template-ding zijn. :)

[ Voor 49% gewijzigd door AtleX op 31-01-2007 15:28 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Users met een topic reeks de mogelijkheid geven hun eigen topic te closen.
Zelf heb ik bijv. sinds kort de TS van het A64/Opteron OC Topic, nu moet ik een DM sturen (of de mod ziet het zelf) en dan pas kan het topic dicht, dit is soms nadat anderen weer een bericht hebben gepost terwijl een volgende deel al begonnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Saturnus schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:26:
Zelf heb ik bijv. sinds kort de TS van het A64/Opteron OC Topic, nu moet ik een DM sturen (of de mod ziet het zelf) en dan pas kan het topic dicht, dit is soms nadat anderen weer een bericht hebben gepost terwijl een volgende deel al begonnen is.
En hoe moet de forumsoftware "ruiken" dat dit een topic uit een reeks is, en dat er een nieuw deel is? Zet gewoon een TR met "hij kan dicht" en het sluit vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Per user (die dat wil) aanvragen, DM'etje ofzo...
En qua topic herkenning zelf iets maken dat als de ene Deel 1 is, een script herkent dat de opvolger Deel 2 is en dan rechten toekennen.

[ Voor 58% gewijzigd door Saturnus op 31-01-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De rechten om een topic te sluiten moet imo bij de Mods blijven. Een TR of DM is al genoeg om je oude topic te laten sluiten. Daarbij heb ik maar erg weinig 'reeks' topics gezien waar ze verder gingen posten toen er een link naar het nieuwe topic werd geplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Iets van 'aantal views' per topic ofzo lijkt me wel leuk!
Niet het aantal 'posts' dus maar het aantal 'views'

Zoiets als op FTD ofzo, kun je bv. zien dat je al 2000 views hebt en 30 berichtjes! Zoiets lijkt me _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Saturnus schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:26:
Maar dan krijg je dat het topic topicstarter niet zint en dus op slot gooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

CLB schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:40:

Zoiets als op FTD ofzo, kun je bv. zien dat je al 2000 views hebt en 30 berichtjes! Zoiets lijkt me _/-\o_
Stats-geil? :/
Geeft alleen maar onnodige iritatie, als iemand hulp nodig heeft en ziet dat er al (bv) 1000 views zijn, maar nog geen replies. Gaat meteen weer posten dat er nooit iemand helpt etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

CLB schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:40:
Dat zit er al in, maar we zien weinig nut in het meer dan 700.000 updates per dag extra op de db loslaten alleen maar omdat iemand een tellertje ziet ophogen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

SinergyX schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:43:
[...]
Stats-geil? :/
Geeft alleen maar onnodige iritatie, als iemand hulp nodig heeft en ziet dat er al (bv) 1000 views zijn, maar nog geen replies. Gaat meteen weer posten dat er nooit iemand helpt etc etc.
moto-moi schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:44:
[...]
Dat zit er al in, maar we zien weinig nut in het meer dan 700.000 updates per dag extra op de db loslaten alleen maar omdat iemand een tellertje ziet ophogen :+
It was just something I thougt about ;) Stats-geil ben ik wel ja :9
Wanneer komen die 'aantal posts'-lists weer van elk subforum!? >:)

[ Voor 38% gewijzigd door CLB op 31-01-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
BtM909 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:41:
[...]

Maar dan krijg je dat het topic topicstarter niet zint en dus op slot gooit :)
Ik denk dat er weinig misbruik gemaakt gaat worden, en er zijn ook niet super veel topics op GoT die steeds een volgende deel krijgen.
En als je dan van die functie gebruik zou willen maken moet dat per topic reeks aangevraagd worden en je gaat natuurlijk akkoord met de voorwaarden. (Geen misbruik...en vul maar aan met wat je nog meer kan bedenken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Erkens schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:19:
[...]

ehm, ja dat was het "probleem" toch, vandaar mijn "oplossing", dus altijd editen toestaan ;)
Oh, ik had niet verwacht dat je dát zou bedoelen gezien bijvoorbeeld BtM909 in "Call-for-features".
Dat je je replies in een (open) topic te allen tijde kunt wijzigen is logisch, maar is dit wenselijk in een DM?

In mijn ogen kun je een DM vergelijken met een email (of snailmail for that matter). Een eenmaal verstuurde email of brief kun je achteraf ook niet editten. Als je nog iets toe te voegen hebt verstuur je toch gewoon een nieuwe? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Rone op 31-01-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Is het trouwens een idee om de usericons bij uploaden automagisch te laten resizen naar 60x60, mits geen .gif?
Saturnus schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:46:
[...]

Ik denk dat er weinig misbruik gemaakt gaat worden, en er zijn ook niet super veel topics op GoT die steeds een volgende deel krijgen.
En als je dan van die functie gebruik zou willen maken moet dat per topic reeks aangevraagd worden en je gaat natuurlijk akkoord met de voorwaarden. (Geen misbruik...en vul maar aan met wat je nog meer kan bedenken.)
Ik denk dat de devvers het terecht teveel werk vinden om een functie te schrijven om per topic een non-mod user als mod aan te kunnen wijzen. En dan nog een mod die alleen mag sluiten, en niet editen. Maar dat is uiteraard aan hen.

[ Voor 76% gewijzigd door CodeCaster op 31-01-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Tjah als het teveel werk is is het jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Saturnus schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:46:
[...]

Weinig misbruik?

NOFI, maar je weet waarschijnlijk niet hoevaak een TS slotje roept in een topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CodeCaster schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:51:
Is het trouwens een idee om de usericons bij uploaden automagisch te laten resizen naar 60x60, mits geen .gif?
Dat klinkt eigenlijk wel handig ja. :)
Ik denk dat de devvers het terecht teveel werk vinden om een functie te schrijven om per topic een non-mod user als mod aan te kunnen wijzen. En dan nog een mod die alleen mag sluiten, en niet editen. Maar dat is uiteraard aan hen.
En dat voor een feature die overbodig is gezien het feit dat mods dat prima alleen af kunnen. Het is niet alsof er 20 topics per dag "vol" raken in hetzelfde subforum. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
CodeCaster schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:51:
Dat gebeurt toch al bij uploaded icons? Bovendien kunnen deze sowieso niet groter zijn dan 10 kB.
Een groter (als in: minder klein) probleem is de omvang van webicons. Die mag de 100 kB niet overschrijden, wat desondanks zo nu en dan toch gebeurt. De enige functie waar ik een nut van inzie is er één die eerst checkt wat de bestandsgrootte is van het opgegeven webicon alvorens hem daadwerkelijk als usericon in te stellen, maar in hoeverre dit te realiseren is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

r00n schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:19:
[...]

Dat gebeurt toch al bij uploaded icons? Bovendien kunnen deze sowieso niet groter zijn dan 10 kB.
Een groter (als in: minder klein) probleem is de omvang van webicons. Die mag de 100 kB niet overschrijden, wat desondanks zo nu en dan toch gebeurt. De enige functie waar ik een nut van inzie is er één die eerst checkt wat de bestandsgrootte is van het opgegeven webicon alvorens hem daadwerkelijk als usericon in te stellen, maar in hoeverre dit te realiseren is...?
Nee hoor, kijk hier maar eens bijvoorbeeld. Met de PHP-functie imagecopyresampled() is een zeer redelijk tot uitstekend resultaat te behalen door te grote icons te verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
CodeCaster schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:25:
[...]

Nee hoor, kijk hier maar eens bijvoorbeeld. Met de PHP-functie imagecopyresampled() is een zeer redelijk tot uitstekend resultaat te behalen door te grote icons te verkleinen.
Ja, ik weet dat je fysiek verkleinen bedoelt, maar wat is het praktisch nut ervan?
Oké, het ziet er mooier uit... en dan? De 'lelijke' icons kunnen toch niet groter zijn dan 10 kB, en aan de webicons kun je niets veranderen aangezien deze niet op een T.net-server worden gehost.

Maar goed, ik ben het met je eens dat een slecht geresized icon er niet uit ziet en heb het in het verleden meermaals voor iemand gedaan, dus als het een gemakkelijk te implementeren functie is heeft dat alleen maar voordelen... voor het oog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:25:
[...]

React doet dit gewoon hoor; als dit uitstaat moet crisp dat even aanzetten :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

resizing kan al, maar staat uit hier.

het aanpassen van een serie topics etc. valt ver buiten wat react biedt. Dat zal dus ook niet komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Kwam er net achter dat m'n signature niet meer dan 255 tekens mocht bevatten...
Opzich geen probleem maar welk als je naar meerdere sites wilt linken met 'n lange url!

Het wordt dan gezien als een lange tekenreeks terwijl je uiteindelijk maar iets korts te zien krijgt!

Zepto Znote 6214W/6314W

Dit zijn bv al 91 tekens terwijl je uiteindelijk dit ziet: Zepto Znote 6214W/6314W

dat zijn er dus 23

Lijkt mij persoonlijk wel leuk als het dan als 23 telt en niet als 255, dan is m'n signature snel vol >:)

EDIT: Je kan dan ook werken met www.tinyurl.com maar toch :)

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 31-01-2007 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

CLB schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:48:
Kwam er net achter dat m'n signature niet meer dan 255 tekens mocht bevatten...
Opzich geen probleem maar welk als je naar meerdere sites wilt linken met 'n lange url!
moto-moi schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:44:
  • echt 255 tekens ruimte hebben in de sigs, i.p.v. 255 voor een in html-geparsede versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm ik ben n00b, maar dat houdt in dat 't dus niet kan :| :)

Dit is in Word 234 tekens inclusief spaties:
Zepto Znote 6214W/ 6314W Zepto 6615WD Gamer Microsoft Zune Formac – 19” en 20,1” TFT's

en als ik dat dus copy-paste wordt er gezegd dat het meer dan 255 tekens zijn wat niet klopt 8)7

EDIT: Nu zien jullie 4 linkjes, als je op 'view' drukt zie je de 'code'

[ Voor 83% gewijzigd door CLB op 31-01-2007 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:09

Zoefff

❤ 

Dat is dus precies wat hierboven aangegeven word, die code ([url=waa]meukee[/]) word geparsed naar HTML (<a href="waa">meukee</a>), maar vervolgens word de limiet van 255 karakters over de HTML-string gerekend i.p.v. over de ongeparsede string. Dat zal natuurlijk wel door het database veldtype komen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

en aangezien ik dus echt 'n monk ben begrijp ik dit niet... parsed/ unparsed 8)7

Dus als ik m'n linkjes in HTML zou plempen zou het wel moeten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:14:
en aangezien ik dus echt 'n monk ben begrijp ik dit niet... parsed/ unparsed 8)7

Heel simpel: in de database kunnen voor de signature op dit moment maar 255 tekens worden opgeslagen. Hoewel jij misschien maar 20 tekens ziet, zijn er nog extra tekens nodig in de vorm van HTML om bijvoorbeeld een hyperlink te maken. Zeker met een beetje lange URL kunnen de zichtbare tekst en de HTML samen al snel groter zijn dan 255 tekens en dan kan het dus niet in de database worden opgeslagen.

edit:
En je hebt geen rechten om zelf HTML te gebruiken, dus dat gaat niet werken

[ Voor 6% gewijzigd door Victor op 31-01-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ahaa ik begrijp dat ik idd 'maar 20 tekens' zie en dat ik er dus meer gebruik!

Maar kan dat niet verandert worden? Niet dat iedereen 1000 tekens heeft,
want dan kun je de Bijbel daar overtypen, maar dat je 1000 tekens hebt voor url's ofzo..!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:09

Zoefff

❤ 

Natuurlijk kan dat veranderd worden (al moet de database dan ook aangepast worden), maar de vraag is of je dat wel wil. Je kan ook je signature inkorten zodat het wel past. My guess is dat het lekker zo blijft ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 12:00
André schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:33:
Dan zie je niet of iemand ondertussen al heeft gereageerd, wanneer jij aan het typen was.. dan klopt de volgorde dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

nja sch**t dan maar, vind het al lang leuk dat je een 'signature' hebt, dan maar 255 tekens >:) Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

CLB schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:14:

Nee, want je hebt geen HTML rechten. :) Wat het probleem is is dat de code die jij gebruikt ([url=http://website.tld/bestand.ext]Tekst[/url]) omgezet wordt naar
HTML:
1
<a href="http://website.tld/bestand.ext">tekst</a>
De eerste is de ongeparste versie, de 2e is geparsed naar HTML, de taal die browsers wel kunnen begrijpen in tegenstelling tot UBB/RML.

Nu scheelt dat in dit geval maar 3 karakters, maar bij andere tags of constructies scheelt het wel een hoop. Bijvoorbeeld:
code:
1
[b][u][url=http://website.tld/bestand.ext]Tekst[/url][/u][/b]

Dat zou ik een extreem geval weleens geparsed kunnen worden naar:
HTML:
1
<span style="font-weight: bold; font-style: italic;"><a href="http://website.tld/bestand.ext">Tekst</a></span>

De UBB/RML code is 61 tekens lang, de geparste versie 110, een verschil van 49 tekens. Nu is dat omzetten van UBB/RML code vrij zwaar, en dus slaat dit forum alvast de geparste versie op in de database zodra je je signature wijzigt. Dan hoeft alleen de geparste versie maar opgehaald te worden bij een page view, ipv het ophalen van de ruwe versie, deze parsen en dan pas tonen. Helaas wordt de geparste versie van je signature opgeslagen in een veld met een maximale lengte van 255 tekens, en dat is dus nogal vervelend.

[ Voor 9% gewijzigd door AtleX op 31-01-2007 19:24 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Kaspers schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:22:
[...]

Dan zie je niet of iemand ondertussen al heeft gereageerd, wanneer jij aan het typen was.. dan klopt de volgorde dus niet..
Dan haal je gewoon de laatste berichten op sinds de pagina geladen werd, inclusief die van andere gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ AtleX: Superuitleg! Weer wat geleerd! Thank you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
King_Louie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:28:
Dan haal je gewoon de laatste berichten op sinds de pagina geladen werd, inclusief die van andere gebruikers?
Denk je dat dat mogelijk is ?
Dan wordt alsnog de hele pagina ge-refreshed..

Schiet je dan weinig mee op toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

moto-moi schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:44:
Op de frontpage zit dit er ook al in, dus waarom niet op GoT?

Verder mijn lijstje:
• Weinig bugs en ge-QA-de releases op betaGoT
• DM's ongelezen kunnen markeren of in een todolist kunnen zetten
• Hook(s) voor /myreact's usernotes' view te mergen met een andere data zonder dat crisp iets moet doen dat ie niet wil.
• En dan de feature die ik al 3 versies vraag - de huidige mail functionaliteit zo ombouwen dat het een "Communiceer met user" functionaliteit wordt waarbij de 'drager' van de boodschap danwel mail, danwel PM, danwel DM kan zijn waarbij er ook meerdere mogelijkheden moeten kunnen zijn.
• Bugfix van topic report counter probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Kaspers schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:32:
[...]

Denk je dat dat mogelijk is ?
Dan wordt alsnog de hele pagina ge-refreshed..

Schiet je dan weinig mee op toch ?
Stel, er zijn in de tijd dat je de pagina hebt geladen en je het bericht plaatst 4 posts bij gekomen. Kwestie van de bovenste 5 wegknikkeren en die 4 posts, plus die van jou ophalen en onderaan neerplempen. Moet te doen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nou als jij denkt dat dat kan, zou dat inderdaad een erg mooie feature zijn !
Ik heb m'n twijfels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Kaspers schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:36:
Nou als jij denkt dat dat kan, zou dat inderdaad een erg mooie feature zijn !
Ik heb m'n twijfels...
De ID van de laatste post in het topic is beschikbaar. Dus als je die bij je POST meestuurt dan kan er een functie met een naam als "getAllPostsInTopicSincePost(postId)" :P alle nieuwe berichten ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

elevator schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:35:
[...]
Op de frontpage zit dit er ook al in, dus waarom niet op GoT?
Omdat alleen statsfreaks hierop geilen werd er gezegd >:) Nja ik ben zo'n statsfreak dus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

met betrekking tot de signatures: [bug] parsen van URL's zonder "http://" in sigs
  • dm's ongelezen zetten is al 4x genoemd geloof ik :?
  • usernotes en pm's mergen kan al met custom query (tpl werk dus)
  • er is al een send_directmessage die alle communicatiemethodes aanbiedt (tpl werk dus)
  • topic counter mismatch heb ik nog niet achterhaald :)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.