Is er nog een Brugse Zot?
Weet ik niet?
moet ff in de bierkelder kijken...
moet ff in de bierkelder kijken...
DPC Chef-kok :)
Het is dan misschien nog geen vrijdag of een andere dag in het weekend, het is inmiddels al wel 2 oktober 
Dus:

Dus:

Het was gisteren weer 1 groot feest op het Eindhovens Herfstbierfestival. Heb volgens mij geen andere DPC'ers gezien, maar het was een leuke locatie geweest voor een externe borrel buiten deze DPC kroeg
Ook hier in het dorp zijn de Oktoberfesten weer in volle gang. Ik begrijp die na-aaperij eigenlijk niet zo goed...
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Ik was 4 Oktober al op het Brabantse Oktober feest in Eindhoven, was weer genoeg brabantse inmenging voor deze import brabo.Witlof schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:24:
Het was gisteren weer 1 groot feest op het Eindhovens Herfstbierfestival. Heb volgens mij geen andere DPC'ers gezien, maar het was een leuke locatie geweest voor een externe borrel buiten deze DPC kroeg
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
Dit was heel iets anders dan een OktoberfestKuuKe schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:13:
Ook hier in het dorp zijn de Oktoberfesten weer in volle gang. Ik begrijp die na-aaperij eigenlijk niet zo goed...
Check http://www.mitraslijterij.../eindhovens-bierfestival/
En in Augustus was er ook de Gezellige Zondag van het Gerstenat op de Markt in Valkenswaard: https://www.facebook.com/GerstenatValkenswaardJawel, op zondag 19 oktober 2014 vindt het 2e Eindhovens Bierfestival plaats! Genaamd Eindhovens Herfstbierfestival. Het festival staat niet alleen in het teken van enkel Herfst(bok)bier, maar wel in het teken van interessante nieuwe
brouwsels van bekende en minder bekende bierbrouwers. De aanwezige brouwers zijn: Sint Servattumus, De Witte Leeuw, Het Nest, Ambassadeur, Lux Brewery, 't Hijgend Hert, Kleinduimpje, La Real, Brasserie Bours, Stadsbrouwerij Eindhoven/Eijkenrode, JantjesBieren, Eanske, en Bierbrouwerij de Arn. Het Eindhovens Bierfestival vindt plaats voor Mitra Slijterij van Bergen, Hurksestraat 44 te Eindhoven. Je kunt komen proeven tussen 13.00u en 18.00u.
Allebei op fiets afstand
De vrijdag is weer achter de rug, maar we hebben vandaag wel weer wat te vieren. Division Brabant heeft de leiding overgenomen binnen DPC op het BOINC project LHC@Home van Qazwaplol. Dus bij deze een rondje voor alle aanwezigen!
(aangezien het toch een dooie boel is, zal het niet duur zijn
)
Hoorde ik iets over gratis bier? Doe mij maar een metertje dan
Bierfestivals? In NL is dit weleens leuk: http://www.pint.nl/festivals.aspx
Of komende winter lekker op de Brusselse markt Nederlands spreken en daar wat heerlijks oppikken op de jaarlijkse bierproeverij. Met het juiste glas voor elk bier
Bierfestivals? In NL is dit weleens leuk: http://www.pint.nl/festivals.aspx
Of komende winter lekker op de Brusselse markt Nederlands spreken en daar wat heerlijks oppikken op de jaarlijkse bierproeverij. Met het juiste glas voor elk bier
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Ben nog aan het werk, maar om 18:00 lust ik wel een biertje!
nieuws: Dutch Power Cows hebben succesvol geholpen met algoritme dat kanker herkent
Rondje van de zaak he!
Rondje van de zaak he!
^^^
Mooie actie Eek, het werd ook wel tijd dat DPC weer eens de FrontPage siert.
Mooie actie Eek, het werd ook wel tijd dat DPC weer eens de FrontPage siert.
Ja, lekker !!!
Doe mij maar (karne)melk, maar een lekkere whisky mag ook
Leuk zo'n FP stuk over DPC. Heeft Youri Nijs echt een heel mooi artikel van gemaakt. Chapeau! Krijg er wel dorst van.......doe mij maar een shot Vodka. Begint koud te worden hier. Elk merk is OK, zolang het maar geen Russische bloed vodka is.
Aan de reacties te lezen onder het artikel heeft het ook nieuwe leden opgeleverd. Dat was ook wel weer eens nodig. Misschien wil de barman hen hartelijk ontvangen door gratis bitterballen of andere versnaperingen op de bar te zetten?
Aan de reacties te lezen onder het artikel heeft het ook nieuwe leden opgeleverd. Dat was ook wel weer eens nodig. Misschien wil de barman hen hartelijk ontvangen door gratis bitterballen of andere versnaperingen op de bar te zetten?
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Kudo's voor de mensen die eraan hebben meegewerkt (WCG en Frontpage)!
Barman, waar blijven die shotjes Tequila?
Barman, waar blijven die shotjes Tequila?
Japanse whisky is blijkbaar tot beste gekozen dit jaar!?! Doe er dan maar een lekker Japanse notenmix bij. En sushi en wat leuke anime op het 4k scherm van de bar. Anime keuze laat ik aan de barman. O, o, vergeet nog wat leuk geklede Japanse obers (innen)of hoe dat ook heet). Sughoi!
Humor, ik was vanavond bij een whiskyproeverij gegeven door Jock Shaw.
Hij vertelde dat hij morgen op radio 2 (of is dat tegenwoordig NPO radio 2?
) tussen 10.15 en 10.45 daar over zijn mening mag geven.
Hij vertelde dat hij morgen op radio 2 (of is dat tegenwoordig NPO radio 2?
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
En wat was de conclusie? Eventjes de whisky wereld wakker schudden?Xaverius schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 23:13:
Humor, ik was vanavond bij een whiskyproeverij gegeven door Jock Shaw.
Hij vertelde dat hij morgen op radio 2 (of is dat tegenwoordig NPO radio 2?) tussen 10.15 en 10.45 daar over zijn mening mag geven.
Phoeh! Als ik goed geteld heb, dan zijn er 42 nieuwe leden bij WGC bijgekomen. Niet allemaal nieuw bij DPC zo te zien, maar niettemin een goede reden voor een volle bar vanavond? Doe mij maar een standaard pilsner. Barman, een Staropramen graag!
Favoriete Belgische bier?
Karmeliet voor op café, maar ik laat me graag verrassen door kleine brouwerijen. Heb dan ook wat verschillends in de ijskast liggen.
Het liefst blonde biertjes!
Maar eender welk bier in aangenaam gezelschap en liefst niet te veel
ps: WDO en FDO liggen er uit? Al lang? Ik weet het niet...
Karmeliet voor op café, maar ik laat me graag verrassen door kleine brouwerijen. Heb dan ook wat verschillends in de ijskast liggen.
Het liefst blonde biertjes!
Maar eender welk bier in aangenaam gezelschap en liefst niet te veel
ps: WDO en FDO liggen er uit? Al lang? Ik weet het niet...
[ Voor 10% gewijzigd door Blue_man op 10-11-2014 12:24 ]
le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.
Witlof!
(ik zag een topic passeren waarin gevraagd werd of DPC dood was en dacht toen meer even te herrijzen)
(ik zag een topic passeren waarin gevraagd werd of DPC dood was en dacht toen meer even te herrijzen)
le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.
Onee het zijn de Brabo's... (toch?)
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
Hoe lang hebben we deze DPC kroegvraag trouwens al? Volgens mij dateert ie van februari ofzo.
Ik ben gisteren level 10 Belgian Holiday geworden met een Affligem Tripeltje. Mijn conclusie: alle tripeltjes zijn lekker!

Volgende k(r)oe(g)vraag!
Ik ben gisteren level 10 Belgian Holiday geworden met een Affligem Tripeltje. Mijn conclusie: alle tripeltjes zijn lekker!

Volgende k(r)oe(g)vraag!
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Zet voorstellen voor een nieuwe kroegvraag maar in een DM dan kies ik er een leuke uit
Iets in kerst onderwerp? om alvast in de sfeer te komen?
Damnit, ik zit nog maar op level 7. Voor dit weekend maar even inkopen doen.Cow_tipping schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:42:
Hoe lang hebben we deze DPC kroegvraag trouwens al? Volgens mij dateerd ie van februari ofzo.
[afbeelding]
Volgende k(r)oe(g)vraag!
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Lol Xaverius die eruit gedronken wordt door een DB-er
Tijd om over te stappen.
Xav drinkt teveel Thais en Nederlands bier denk ik.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Unwat ?Nieuwe stats: Hoeveel badges heb jij al bij Untappd??
untapwat?
unitapped?
Wat is dat?
Biertje te veel op

Ik refereer naar de badges die hierboven voorbij komen 
http://www.untappd.com met een leuke app voor op je foon. Alhoewel tricky bedienen als je al té veel biertjes hebt weggewerkt
http://www.untappd.com met een leuke app voor op je foon. Alhoewel tricky bedienen als je al té veel biertjes hebt weggewerkt
Ben nog blijven steken op de newbie badge
snel maar aanvullen dan.
Durf ik Heineken op dit lijstje te plaatsen? Nu ja, Jupiler staat er al op, dus veel meer vrienden kan ik er niet mee verliezen.
Durf ik Heineken op dit lijstje te plaatsen? Nu ja, Jupiler staat er al op, dus veel meer vrienden kan ik er niet mee verliezen.
Op het moment 73
52 en still counting. Ja, ik zag een voordeelpakketje ergens staan met wat aziatische biertjes en dacht... Waarom niet! Strategisch inkopen.
Stop de verwelking!
Aldi had net een leuk bierpakketje, maar helaas uitverkocht.
Bierproefavonden zijn leuk als DPC-meet. Probleem is dat je daarna wel weer naar huis toe moet.
Nu kan ik wel een BoB-je regelen maar die zal na de eerste keer wel zeggen: Kuuke, nooit meer ....
Nu kan ik wel een BoB-je regelen maar die zal na de eerste keer wel zeggen: Kuuke, nooit meer ....
Wat dacht je van iets bij een station? Aan het openbaar vervoer mag je toch ook deelnemen als je gedronken hebt?
Hmm, ook pas 12 badges. Daar moet ik deze winter toch ook maar eens stevig verandering in zien te brengen 
Lokatie bij een station is handig. Woon zelf ook op waggelafstand van een station
Lokatie bij een station is handig. Woon zelf ook op waggelafstand van een station
Café België of café Bar-le-duc.
Stop de verwelking!
Ik kan me nog wel een bobje herinneren naar een TEB bowlingevent in Hoorn.KuuKe schreef op woensdag 12 november 2014 @ 19:07:
Bierproefavonden zijn leuk als DPC-meet. Probleem is dat je daarna wel weer naar huis toe moet.
Zelfs met omleiding op de A2 was dat nog beter dan het OV ooit had kunnen zijn.
Hoorde ik daar een *plop* geluid 
* Mobster komt na een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange tijd ook weer eens kijken
* Mobster komt na een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange tijd ook weer eens kijken
Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Mobster nog suggesties voor een DPC borrel?
Vraagje over DNETC Stream. Ik heb een msi HD 6870 hawk en die draait standaard blijkbaar op 930MHz, de dnetc core throughput is niet echt constant 99% maar fluctueert hard (gaat zelfs meerdere malen naar 0). Nu als test mijn 6870 wat sneller laten lopen (950MHz) en nu is de throughput constant op 1.588.375.526 keys/s ik dacht van laten we nog wat hoger gaan en zien of dat ik de 1.6Mkeys/s kan aantikken.
Hoe hoog ik ook gaan ik krijg er niets meer uit dan die 1,588Mkeys/s, whats wrong here? Wat i kwel zien is als ik de frequentie aanpas dan springt ie evnetjes naar 1,6xx maar dan direct terug naar 1,588.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Temperatuur blijft constant ronde de 60°C hangen. Load =99%
Hoe hoog ik ook gaan ik krijg er niets meer uit dan die 1,588Mkeys/s, whats wrong here? Wat i kwel zien is als ik de frequentie aanpas dan springt ie evnetjes naar 1,6xx maar dan direct terug naar 1,588.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Temperatuur blijft constant ronde de 60°C hangen. Load =99%
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Misschien een bottleneck (toepasselijk voor de kroeg he
) in de rest van je systeem? Of een voltage te laag dat ie niet lang genoeg kan doorpieken? Geen idee verder, even uitproberen...
Heren, ik wil graap mijn F@H-puntjes bijdragen. Where do I start?
Je start hier: http://folding.stanford.edu/pindab0ter schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:51:
Heren, ik wil graap mijn F@H-puntjes bijdragen. Where do I start?
Installeer, kies een leuke naam voor jezelf en vergeet niet voor teamnummer 92 in te vullen.
Hier staat een overzicht van alle ondersteunde videokaarten, want aan een CPU alleen heb je niet zoveel bij Folding. https://fah-web.stanford....ient/wiki/FormatOfGPUsTxt
Als je je videokaart kunt laten meedraaien, zorg dat je drivers up-to-date zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Cow_tipping op 24-11-2014 13:58 ]
Teamnummer 92, die zocht ik!
Ik zal wel weer eens met m'n neus hebben zitten kijken, maar waar had ik dat anders kunnen vinden?
Ik zal wel weer eens met m'n neus hebben zitten kijken, maar waar had ik dat anders kunnen vinden?
geen flauw idee. Een beetje DPCer heeft dat nummer natuurlijk 10 jaar geleden al in zijn oor laten tatoeëren.
Hebben we vandaag al de Thanksgiving badge gekregen?

Beer-giving (2014)
Crack open your favorite brew and be thankful for all the craft beer community has given us while celebrating with friends and family! Cheers and happy Thanksgiving!
Bezig, bezig. Het kost even tijd om wat meer badges te verzamelen. 

Stop de verwelking!
Sterker nog, ik kreeg die en 3 anderen bij 1 biertje!Witlof schreef op donderdag 27 november 2014 @ 19:59:
Hebben we vandaag al de Thanksgiving badge gekregen?
[afbeelding]
[...]

Damn, loop je alsnog uit.
Ik moet echt meer bier drinken!

Ik moet echt meer bier drinken!

Stop de verwelking!
Inderdaad, straks gaat een goede fles wijn open. Eens zien of untappd die ook kan vinden.
Stop de verwelking!
Nou, ik dacht dat er alleen bieren bekend zouden zijn, maar recent kocht ik een flesje Kvass/Gira en die stond er tot mijn verbazing gewoon in. Waarschijnlijk omdat het dicht tegen bier aan ligt. Commerciele Gira/Kvass hebben over het algemeen een zeer lag alcohol percentage, maar er zijn in Oekraine nog wat kloosters waar een flesje toch nog wel eens wat harder wil binnenkomen.Xaverius schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 16:37:
Inderdaad, straks gaat een goede fles wijn open. Eens zien of untappd die ook kan vinden.
edit: In Untappd: Backoriu, Totaal aantal keer ingechecked: 3 Monthly: 1 You: 1.
Niet de eerste, maar toch een van de weinigen. Iemand ergens de eerste mee geweest? Badge gekregen?

[ Voor 13% gewijzigd door EektheMan op 30-11-2014 19:06 ]
Division Brabant viert vandaag haar 12e verjaardag. Voor deze speciale gelegenheid een rondje op de vroege ochtend
Gratz Division Brabant!!!! dat is wel een pilsje waard ^^
Not just an innocent bystander
Congratz Brabo's! Cheers op dit toch enigzins vroege uur voor drank
Whatever
proost *hik!*
Hallo,
Vraagje, wat is een leuk project om mee te helpen met een paar machines die ik nog in m'n kelder heb staan?
Indien dit het verkeerde topic is, waar moet ik dan wel zijn?
Vraagje, wat is een leuk project om mee te helpen met een paar machines die ik nog in m'n kelder heb staan?
Indien dit het verkeerde topic is, waar moet ik dan wel zijn?
Dank je! ik zal daar wat posten
[ Voor 83% gewijzigd door lasermen op 01-12-2014 21:25 ]
Maar eens een nieuw icoontje geupload
En toch missen we nog wat. En dan bedoel ik niet het einde van de avond gisteren 
Hopelijk morgen de rest nog.....
Hopelijk morgen de rest nog.....
Dat was een lekkere flush Witlof!
Vraagje: welke lekkere hw had/heeft [DPC] x-RaY99 the one-man 'team' voor R5-72?
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
kan de post zo niet meer vinden, maar het was volgens mij een 30 tal moderne pc'tjes met goede videokaart.
Lekker pilsen! this weekend!
Dank je heren
Ik dacht dat dat Dukebox was.Witlof schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 22:01:
Ik dacht dat X-ray een renderfarm soms tot zijn beschikking had

Proost inderdaad, wel een dag later. maar zit lekker aan een Chouffe n'ice.
en die is Nice
en die is Nice
Check dit en help mee!
Jup dat klopt. Maar niet snel genoegWitlof schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 22:01:
Ik dacht dat X-ray een renderfarm soms tot zijn beschikking had
Aangezien we weer eens iets te vieren hebben (#1 overall @MC) een rondje van ons.

Echt Brabants Praotwaoter

Echt Brabants Praotwaoter
Kijk dat is weer een leuke, staat op de wishlist
Check dit en help mee!
Zo, kerst staat voor de deur. Doe mij maar een mooi kerstbiertje barman en voor het amusement heb ik wat kerstballen kerstmuziek meegebracht.
Verwijderd
*serveert EektheMan een N'ice Chouffe*
Ontsla mezelf van verdere bardiensten en ik lust wel een paar jaar gerijpte Westvleteren 12.
Om in de kerrstsfeer te blijven (zonder siliconen maar wel echte gitaren):
Ontsla mezelf van verdere bardiensten en ik lust wel een paar jaar gerijpte Westvleteren 12.
Om in de kerrstsfeer te blijven (zonder siliconen maar wel echte gitaren):
Dammit iconized, zo kom ik met mijn filmpje wel over als een tokkie in vergelijking met die van jou. Ik kan er niets ander dan een kerstliedje van Dethklok tegenover zetten en dat doet ook niet veel goeds. Ander onderwerp dan maar.....
Chouffe is lekker, maar ben ik nog niet tegengekomen in Kyiv. Misschien in cafe Bruxelles (
noem het liever Bruksel). Deed me meteen denken aan het mooie glas wat ze hebben. Ik verhuis vaak en dan gaan de bolletjes als eerste stuk of ze mogen van de baas gewoon niet mee
Maar een biertje hoort wel gedronken te worden in een bijpassend glas. http://www.beeradvocate.com/beer/101/glassware/
Gister in de super mijn eerst bol gescoord in de lokale super. Eentje van St Bernardus samen met een Abt 12 (komt de smaak dicht bij een Westvleteren?). Echt een bol, maar niet een heel mooie voet.
Iemand nog tips voor glazen die je gratis krijgt bij bierpakketjes? En dan bedoel ik eigenlijk eentje die het proeven gemakkelijker maakt. Goed de geur kunnen opsnuiven, aroma's tot je nemen. Of bestaat zoiets niet?
Chouffe is lekker, maar ben ik nog niet tegengekomen in Kyiv. Misschien in cafe Bruxelles (

Maar een biertje hoort wel gedronken te worden in een bijpassend glas. http://www.beeradvocate.com/beer/101/glassware/
Gister in de super mijn eerst bol gescoord in de lokale super. Eentje van St Bernardus samen met een Abt 12 (komt de smaak dicht bij een Westvleteren?). Echt een bol, maar niet een heel mooie voet.
Iemand nog tips voor glazen die je gratis krijgt bij bierpakketjes? En dan bedoel ik eigenlijk eentje die het proeven gemakkelijker maakt. Goed de geur kunnen opsnuiven, aroma's tot je nemen. Of bestaat zoiets niet?
Een keer geen bier.. maar heb inmiddels wel een fles champagne weggewerkt!
Have a good one in 2015!!! cheers/proost
Have a good one in 2015!!! cheers/proost
Not just an innocent bystander
Vandaag wat lekkers gehaald 2 x MSI R9 280x tweedehands en volgens mij niet teveel betaald (250€ voor beide)
Nu wilt dnetc stream niet meer doorstarten
als ik ze in crossfirex zet
Nu wilt dnetc stream niet meer doorstarten
[ Voor 8% gewijzigd door Damic op 12-01-2015 13:01 ]
Nieuwe R series hebben wat trammelant met BOINC enzo....
ik had ook moeite met stampen en grazen met 2 R290X
ik had ook moeite met stampen en grazen met 2 R290X
Bij is het echt het crossfire gedeelte dat moeilijk doet, nu heb ik wel gemerkt dat ik blijkbaar de bruggen moet steken en die heb ik niet
want heb momenteel een leuke 3.4 Gkeys/s rate 
Gisteren trouwens vroegtijdige flush gedaan
Gisteren trouwens vroegtijdige flush gedaan
[ Voor 11% gewijzigd door Damic op 15-01-2015 07:15 ]
128 badges, and counting.........

Bier!
Rondje van de zaak, omdat het kan!
Rondje van de zaak, omdat het kan!
Let op:
~~[html]De zomerhitte slaat toe. Hoe hou jij je koe koel??~~[/html]
~~[html]De zomerhitte slaat toe. Hoe hou jij je koe koel??~~[/html]