HTC P3300 deel 3 (Artemis, MDA Compact III, Orange SPV M650)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.620 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:18:
[...]

Ik heb geen 0-1, kan dat kloppen?

Ik heb wel een 1-1
Die 0-1 heb ik zelf even aangemaakt.

En hij heeft nu wel een groot bestand gedownload *O* 47,4 kb is het bestand.

-edit: en hij heeft megasnel een signaal :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 15:28 ]

Verwijderd

Ik heb met Total Commander gewerkt, kan je hier vinden.
Bij mij werkte de hier boven genoemde instelling niet. Heb 'm nu wel werken met deze instellingen:

HKLM\\SOFTWARE\HTC\QuickGPS\0\0\IP -> htcscm13.htc.com.tw
HKLM\\SOFTWARE\HTC\QuickGPS\1\0\IP -> htcscm13.htc.com.tw
HKLM\\SOFTWARE\HTC\QuickGPS\1\1\IP -> htcscm13.htc.com.tw
HKLM\\SOFTWARE\HTC\QuickGPS\2\0\IP -> htcscm13.htc.com.tw
HKLM\\SOFTWARE\HTC\QuickGPS\2\1\IP -> htcscm13.htc.com.tw

Heb een soft-reset gedaan om te kijken of hij het bleef doen en ook dat ging goed.
Kleine uitleg : Met Total Commander naar de registry->HKLM ->software ->HTC -<QuickGPS
Daar zie je 3 mappen : 0,1 en 2. Open je zo'n map kom je bij map 0 weer 2 mappen tegen, bij 1 eentje en bij map 2 weer twee. Kan je het nog volgen??
In deze mappen zitten 3 bestanden, (dubbel)klik op het bestand IP, dan krijg je de inhoud te zien.
Ik heb alle IP bestanden dezelfde inhoud gegeven,te weten : htcscm13.htc.com.tw.
Bij mij download Quick GPS nu gewoon een groot bestand en heb ik binnen 20 seconden een fix!! 8)7
Dit moet voor iedereen te doen zijn, mij is het ook gelukt............

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:25
Misschien ideetje om er een makkelijk te gebruiken handleiding van te bakken, met wat screens en in de TS te plempen? zijn nl flink wat problemen als ik het zo lees over de afgelopen paar pages/topics.

Ik zal het thuis eens proberen.

Verwijderd

Hallo,

heb net mijn nieuwe Orange SPV M650 binnen en heb er meteen diverse Spb programma's opgezet.
Echter, ik krijg met geen mogelijkheid alle icoontjes van de programma's die ik wil in de tabs (die dus niet te zien zijn) van Pocket plus op mijn scherm. Dit terwijl ik elke keer weer opniuw de Today plug-in aanvink, en elke keer weer is hij verdwenen. Wat moet ik veranderen om de icoontjes op mijn scherm te krijgen?

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 13:12

babybox

Win7

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:52:
Bij mij werkte de hier boven genoemde instelling niet. Heb 'm nu wel werken met deze instellingen:

Heb een soft-reset gedaan om te kijken of hij het bleef doen en ook dat ging goed.
Kleine uitleg : Met Total Commander naar de registry->HKLM ->software ->HTC -<QuickGPS
Daar zie je 3 mappen : 0,1 en 2. Open je zo'n map kom je bij map 0 weer 2 mappen tegen, bij 1 eentje en bij map 2 weer twee. Kan je het nog volgen??
In deze mappen zitten 3 bestanden, (dubbel)klik op het bestand IP, dan krijg je de inhoud te zien.
Ik heb alle IP bestanden dezelfde inhoud gegeven,te weten : htcscm13.htc.com.tw.
Bij mij download Quick GPS nu gewoon een groot bestand en heb ik binnen 20 seconden een fix!! 8)7
Inderdaad :) _/-\o_

Zet hem maar in de topicstart

Firefox - Iphone

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:10

Dat wel, maar dan valt ook op dat je zelf een extra map 1/1 moet aanmaken want die had ik er niet standaard bij staan, alleen maar 1/0 (zoals je zelf ook al zegt: "bij 1 eentje"). In ieder geval is het me gelukt en hij haalde een bestand op van 54,1 Kb. Dat lijkt me een stuk groter dan zonder deze wijzigingen. Bedankt in ieder geval. _/-\o_

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Weet niet wat ik fout doe, maar zodra ik doe wat hier boven beschreven staat er: Verbinding mislukt, probeer het later opnieuw.

Die eerste die genoemt werd, die Duitse, werkt ook niet.

edit:
Met oude instellingen doet hij het ook niet. Nog meer mensen bij wie hij het niet doet?

[ Voor 56% gewijzigd door 13art op 22-02-2007 19:27 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Hmmm nu doet hij het wel weer, maar ook met de oude instellingen download hij bij mij een bestand dat 54,1kb groot is. Dus zal wel goed wezen denk ik.

Verwijderd

Welk toestel heb je, de HTC of de T-Mobile versie? Daar kan het verschil wel eens inzitten van 1 of 2 mappen. Ik heb de HTC..........Anyway, blij dat het bij anderen ook werkt!!! :P
Ik heb trouwens niks gezegd over een map toevoegen, bij mij werkt ie zonder het toevoegen van een map!!
grun93 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:57:
[...]

Dat wel, maar dan valt ook op dat je zelf een extra map 1/1 moet aanmaken want die had ik er niet standaard bij staan, alleen maar 1/0 (zoals je zelf ook al zegt: "bij 1 eentje"). In ieder geval is het me gelukt en hij haalde een bestand op van 54,1 Kb. Dat lijkt me een stuk groter dan zonder deze wijzigingen. Bedankt in ieder geval. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 20:10 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:08:
Welk toestel heb je, de HTC of de T-Mobile versie? Daar kan het verschil wel eens inzitten van 1 of 2 mappen. Ik heb de HTC..........Anyway, blij dat het bij anderen ook werkt!!! :P
Ik heb trouwens niks gezegd over een map toevoegen, bij mij werkt ie zonder het toevoegen van een map!!

[...]
Ik heb gewoon HTC toestel.
Anyway hij download nu gewoon het goede bestand dus zal wel goed wezen. Misschien heb ik een net iets nieuwer toestel waar die fout al uit gehaald is ofzo. Ik weet het anders ook niet.

• grun93
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:08:
Nee, dat klopt, maar in je berichtje noem je 5 regels die veranderd moeten worden, waaronder deze:
... en in datzelfde berichtje schrijf je dat map 1 maar 1 submap heeft, dan volgt daar toch automatisch uit dat je de ontbrekende zelf alsnog moet toevoegen? Lijkt mij. Anyway, het werkt nu prima. Ik heb de T-Mobile versie trouwens.

[ Voor 28% gewijzigd door grun93 op 22-02-2007 20:33 ]

Verwijderd

Whatever.........als jullie er mee geholpen zijn ben ik tevreden!! :*)

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Diegene die erover gaat: doe me een lol en pleur dit in de startpost, want het lukt idd.

Quick GPS stopt nu niet bij de eerste balkje maar gaat door tot 100%, bestand is 54,1 kb. Moet dus snor zitten dit.

Alleen pak FHM Regedit, die programma is rete simpel te gebruiken, total commander vond ik wat ingewikkelder.

Ga nu de tuin in om te checken of ie gelijk fix heeft.

Edit:

Gelukt :), ong. 1,5 minuut voor een fix, wat extreem netjes is voor iemand die stilstaat naast een gebouw van 6 verdiepingen hoog.

Ik had de mio fix bestand erin, en de vorige keer heb ik echt 5-10 minuten gewacht voordat ik verdomme een fix had, en dat was in een auto die rustig reed en ik had het ding gewoon voor de raam neergezet zonder belemmeringen (en onze auto heeft geen warmte/zonwerende ramen, HELL onze auto heeft niet eens een groene zonneband zoals de meeste auto's ze wel hebben)...

Ik is blij, dank u voor de tip :)

[ Voor 13% gewijzigd door Roflmao op 22-02-2007 23:18 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Roflmao schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:13:
[...]

Diegene die erover gaat: doe me een lol en pleur dit in de startpost, want het lukt idd.
Eerst kijken dan pas mekkeren, want hij stond er al in 8)7

• Roflmao
DjWannaB2002 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:49:
[...]

Oops niet goed gekeken idd, dacht dat ie er niet in zat, sorry my fault :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Roflmao schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:55:
[...]

Oops niet goed gekeken idd, dacht dat ie er niet in zat, sorry my fault :0
Bij deze vergeef ik het je O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
DjWannaB2002 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:49:
Ik ga ook nog even mekkeren want ergens klopt het niet, wat bij mij in eerste instantie tot verwarring leidde. Neemt niet weg dat ik Takie zeer dankbaar ben dat hij ons allen op de goede weg zette. Dit stond er in zijn bericht (en nu in de startpost):

Bij die 5 eerste regels uit de registry staat het precies andersom dan wat er verderop staat, namelijk:
map 0 met 1 submap, map 1 met 2 submappen, map 2 met 2 submappen. Verderop staat echter dat map 0 twee submappen heeft en map 1 ook maar 1 submap. Dat is toch precies andersom?

Disclaimer: dit is niet om te z**ken ofzo, maar gewoon om verwarring te voorkomen en om de startpost nog beter te maken dan ie al is. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:11

elmoxx

xx xx xx

hey allen, ik ben op zoek naar een programma'tje waarmee ik met de wifi-verbinding ook bij de shared-folders van mijn computer kan komen. ik heb nu het progje network-browser 1.3 maar hiermee kan ik alleen overal komen als de HTC met usb verbonden is. Bij wifi zie ik wel de andere computers in mijn netwerk, maar kan ik ze niet accessen.. is total commander hier ook geschikt voor?

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grun 93 heeft gelijk! Ik heb ergens iets overgenomen uit dat duitse forum, daar stond een foutje in!!
Mijn fout dat ik dat niet zag maar ik zal het nog even herposten zoals mijn instellingen zijn.

HKLM\\SOFTWARE\HTC\QuickGPS\0\1\IP -> htcscm13.htc.com.tw

Je hoeft dus geen nieuwe mappen aan te maken, gebruik gewoon de 5 aanwezige IP-mappen.
Het schijnt blijkbaar ook geen kwaad te kunnen als je dat wel hebt gedaan....... :P
Excuses voor de verwarring, ik had het beter na moeten kijken en niet blind over moeten nemen.
Misschien dat dit in de startpost ook veranderd kan worden?
Feit blijft dat het bruikbaar is en daarvoor zijn we hier met zijn allen toch?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Map 0-1 bestaat dus niet in de t-mobile versie.

Maar door het zelf aan te maken, werkt het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
0-1 bestaat niet in de T-mobile versie?

Ik heb hier een T-mobile MDA Compact 3 en daar zitten die mappen weldegelijk in hoor.

Misschien dat het per versie/serie verschilt, misschien heb je een oudere (of nieuwere) versie van QuickGPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roflmao schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:33:
0-1 bestaat niet in de T-mobile versie?

Ik heb hier een T-mobile MDA Compact 3 en daar zitten die mappen weldegelijk in hoor.

Misschien dat het per versie/serie verschilt, misschien heb je een oudere (of nieuwere) versie van QuickGPS.
Dat is dan zeker vaag.

Bij mij bestond die map niet... Ik heb versie 1.00 (Build 921.600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Als ik een backup maak met TomTOM home dan zegt hij : bezig met een backup maken" en het duurt dan erg lang en er gebeurt weinig een paar minuten, dan begint de backup en loopt hij tot ca. 10-12% en stopt het want dan is het programma vastgelopen.
Iemand enig idee hoe dit kan en wat hier aan te doen is?

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 12:36
Heeft iemand al voip gebruikt met de wifi verbinding, anders dan skype? Dus gewoon over het SIP protocol? En welke software heb je daarvoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af wie er nu zn overeenkomst met T-mobile (abbo) al daadwerkelijk heeft ontbonden vanwege het onbereikbaarheidsprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEd79
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 10:19
Bereikbaarheidsprobleem:
Vandaag nog contact gehad met T-Mobile. Ze zijn er nog niet uit en ze konden ook niet aangeven hoe lang het nog duurt.

Ik geef ze nog twee weken.

Heeft iemand al een andere ROM geprobeerd op het T-Mobile netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
babybox schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:06:
Als ik een backup maak met TomTOM home dan zegt hij : bezig met een backup maken" en het duurt dan erg lang en er gebeurt weinig een paar minuten, dan begint de backup en loopt hij tot ca. 10-12% en stopt het want dan is het programma vastgelopen.
Iemand enig idee hoe dit kan en wat hier aan te doen is?
Bij de HTC toestellen zat een programma genaamd: sprite backup. Werkt goed en snel. Dus zou dat gewoon gebruiken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 19:53:
[...]

Bij de HTC toestellen zat een programma genaamd: sprite backup. Werkt goed en snel. Dus zou dat gewoon gebruiken als ik jou was.
TomTom Home maakt ook een volledige backup van je micro-SD kaart. Het kan lijken dat er dan niets gebeurt; mijn 2 Gb kaartje deed er ook eeuwen over, maar uiteindelijk had hij wel alles overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

[...]

Ja maar, maakt deze dan ook een backup van tomtom (die ik inmiddels heb geupdate van http://www.tomtom.com/support/index.php?FID=6738&Lid=5 ) inclusief de aanpassingen aan het register van tomtom m.b.t. de eerder genoemde quickGPS? dan is het goed ??

is dat zo??

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Betreffende het corrupt raken van de SD-card. Op XDA-developers hebben ze HTC om commentaar gevraagd en die hadden een vrij positief antwoord, nl. dat het snel gefixt zal zijn en tevens een work-a-round tot de oplossing er is
The issue you describe is something we are aware of and are currently in the process of rectifying. It seems to be linked in some way to the latest updates to Windows Mobile 5 and as such we have also enlisted Microsoft's help in solving this. It seems that the device is accessing the memory while it is in an idle state.

We believe we have now fixed this issue and we are in the process of creating a ROM update to give this fix to our users. We hope to have this released to the public in the very near future. In the meantime, to workaround that, you can set the device to turn itself off after 1 minute in the power options, then let the device turn itself off instead of pressing the power button.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
babybox schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:52:
[...]

Ja maar, maakt deze dan ook een backup van tomtom (die ik inmiddels heb geupdate van http://www.tomtom.com/support/index.php?FID=6738&Lid=5 ) inclusief de aanpassingen aan het register van tomtom m.b.t. de eerder genoemde quickGPS? dan is het goed ??

is dat zo??
Yup hij maakt een backup van echt alles, ten minste als jij dat wil, je kan zelf kiezen wat je wil backuppen. Ook bij het terugzetten van die backup kan je weer kiezen wat je van de backup terug wil zetten. Ik vind het echt een super handig programma.

edit:
Kan jij me vertellen wat het verschil is tussen TomTom 6.02 en de speciale update voor de P3300, TomTom 6.03???

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 24-02-2007 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Wat zijn nou echt leuke games voor op de P3300/MDA III?

Ik ben zelf echt verslaafd aan spelletjes zoals Bubble Breaker/JawBreaker.
Liefste natuurlijk freeware, maar hoe niet percee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

DjWannaB2002 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 01:00:
[...]

Yup hij maakt een backup van echt alles, ten minste als jij dat wil, je kan zelf kiezen wat je wil backuppen. Ook bij het terugzetten van die backup kan je weer kiezen wat je van de backup terug wil zetten. Ik vind het echt een super handig programma.

edit:
Kan jij me vertellen wat het verschil is tussen TomTom 6.02 en de speciale update voor de P3300, TomTom 6.03???
dat wil ik wel als jij mijn vraag beantwoord ;) die backup, maakt deze nu van de kaart en het geheugen of beide (ik heb niets veranderd, dus wat doet hij standaard?)

verschil is een opstartschermpje dat anders is, de fix zou ook sneller moeten zijn (nou niet dus), dit zul je nog steeds met de register-aanpassing moeten doen

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

Voor diegene die A2DP gebruiken, misschien is dit iets. Weet niet of dit werkt, aangezien ik op mijn XDA nog aan het wachten ben :

Beter geluid kwaliteit voor A2DP headsets:
[HKLM/Software/Microsoft/Bluetooth/A2DP/Settings]
Add new dword, Value name=BitPool; Value data=48 (Decimal)
Modify, Value name=UseJointStereo; Value data=0 (Decimal, Originally 1)

For BitPool:
Microsoft suggests the following bitpool values for optimal buffer sizes.
30 - Low audio quality
40 - Medium audio quality
48 - High audio quality
58 - Excellent audio quality
Chose one you like. I think 48 is good enough.

For UseJointStereo: use 0 instead of 1, then you got the real stereo.
En wat andere Tips and Tricks ( misschien handig voor in TS )

Aanpassen van Radio Frequenties:
Ga naar : "HKLM\SOFTWARE\HTC\FMRadio\FMPlayer\Band"

0 = 87.5 - 108.0 MHz
1 = 76.0 - 108.0 MHz
2 = 76.0 - 91.0 MHz
Voor wie zijn scherm beide kanten op wil draaien :
Right-handed:

HKLM\System\GDI\Rotation\LandscapeMode = 1 (DWORD decimal)

Left-handed:

HKLM\System\GDI\Rotation\LandscapeMode = 4 (DWORD decimal)
Nog iets, radio luisteren via speaker ipv headset. dit kan, alleen je moet je hedset er nog wel in hebben ivm de antene.
pas het volgende aan :
HKLM\System\State\Hardware\Headset = 0 -> 1
Om een shortcut te maken voor je muis ( of dit nou voor je Today-sreen is of om een knop te binden moet je het volgende doen :
Maak een shortcut met deze text : \windows\mousemode.exe SETMOUSEMODE
Wil je dat in je contacten lijst alleen nummer van je telefoon zichtbaar zijn en niet van je simkaart?
Ga naar : HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Phone maak hier een dword aan "ShowSIM"=dword:00000000
Wil je de standaard SmartDailer hebben ipv HTC of T-mobile versie?
Pas HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\Phone\Skin\Enabled in 1 en verwijder HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\Phone\Skin\DIALER\ en HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\Phone\Skin\PROGRESS\
Aanpassen van je Bluetooth naam :
HKCU\software\microsoft\bluetooth\settings en pas "localName" aan.
Om een wat groter Call Histroy lijst te kunnen tonen :
Voor 500 calls : HKCU\ControlPanel\Phone\CallHistoryMax = 500 (DWORD decimal)
Aanpassen van Terminal Services Port (remote desktop poort dus):
Ga naar : HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Terminal Server Client\Default
Maak hier een DWORD aan "Server Port", zet hierin je port nummer dus b.v. 3395 ipv 3389 (in decimal)
Instellen van GPS:
Poort : Com 4
Snelheid : 9600
Protocol : NMEA
Aanpassen van duur en style van je ringtone / vibra / verlichting.
Ga naar : HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Sounds\RingTone0
"Sound" geeft de lokatie van je bestand aan (mp3)
"Script" bepaald hoe de melodie / verlichting / vibra zich moeten gedragen.

Hoe je zelf je scipts kan aanpassen :
'a' : geeft de informatie weer op je display
'f' : schakeld de verlichting in
'p' : start je melodie
'c' : geeft aan hoe luid hij moet afspelen (mogeljkheden : c50, c100, c150, c200)
'v' : staat voor vibratie, vX (X vervangen door cijfer) geeft aan hoelang hij moet vibreren in secondes. v0 is de duur van het scipt.
'w': geeft aan dat het een pauze is, wX (X vervangen door cijfer) geeft de duur van de pauze in secondes.
'r' : geeft aan dat de script opnieuw gedraaid moet worden.

Voorbeelden van scipts
af1w60f0 = Verlichting brand gedurende 60 secondes, de rest is uit.
apw3r = speelt je melodie af, na afloop 3 sec. pauze en weer herhaling.
c50apw3c150r = speelt melodie af met toenemende volume.
af1v1w1f0r = vibratie en knipperende display
av0pr = blijft afspelen en vibreren zonder pauze en daarna weer opnieuw.

[ Voor 67% gewijzigd door programist op 27-02-2007 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:47
OK, heb sinds gister de MDA Compact III i.c. T-Mobile 150 en Web'n Walk.

Heb gelijk een 2 Gig kaartje erbij gekocht, zelfs de Ultra II versie van Sandisk kost maar 34 euro! Gewoon doen, zit je nooit met ruimte tekort.
Het kaartje heb ik vantevoren @ FAT geformateerd en tot nu toe nog geen gekke errors gehad.

Vervolgens verbinding gemaakt met mijn wireless netwerk. Ik heb 2 Asus WL500g APs in WDS draaien en ik was bang dat dit misschien voor problemen zou zorgen maar tot nu toe werkt alles feilloos. Via de Comm Manager van de telefoon schakel ik wifi aan en uit, en vervolgens wordt automatisch contact gemaakt met mijn AP. Wel zie ik maar 2 streepjes terwijl de Laptop aangeeft dat de verbinding excellent is (ik zit er vlak bij). Het internetten via wifi was gister flink wat gedonder, heb vanochtend volgens mij de verbinding naar Internet gezet (gister vast ook wel gedaan, maar toen werkte dat niet) en nu ineens... werkt het. Erg vaag. Heb net MiniStumbler geinstalleerd, maar die werkt niet volgens mij.

Tomtom wilde ook al snel werken, heb eerst via de GPS instellingen van het toestel aangegeven dat hij via Com4 moest werken. Vervolgens in TomTom aangegeven dat hij een andere BT muis moest gebruiken @ Com4. Daarvoor had ik via TotalComander de registry aangepast voor QuickGPS (misschien mag er in de 1e post nog even bij dat je bij de registry komt door in de bovenste plugin folder te klikken?). Zat vanochtend in de auto en ik had binnen 10 sec een geweldige fix, echt perfect! _/-\o_

GPRS was nog even een probleem, dat was nog niet geactiveerd voor mijn account. Heb net gebeld, en dat moet nu gefixed zijn.

Mijn laatste probleem is de synchronisatie van mijn agenda service (eGroupWare 1.2.101) i.c. met een SyncML client (gratis van funambol ). Hij zegt dat de boel gesynced is, maar er gebeurt niet echt iets. Wel zo nu en dan vage entries op verkeerde plekken, daar moet nog even aan getweaked worden. (oh ja, als de installer zeurt over de embedded VB installatie, dan moet je even tijdelijk de landinstellingen op VS zetten, en dan weer proberen).

Mijn volgende projectje is het koppelen van de GPS gegevens aan een GoogleEarth applicatie, lijkt me wel grappig om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Bij de HTC toestellen zat een programma genaamd: sprite backup. Werkt goed en snel.
Aanvulling: het staat ook op de CD met software die je bij de T-Mobile versie krijgt. Twee keer zelfs, en in deel 1 las ik het advies om die van T-Mobile niet te gebruiken want dat zou een oudere versie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
babybox schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 10:59:
[...]

dat wil ik wel als jij mijn vraag beantwoord ;) die backup, maakt deze nu van de kaart en het geheugen of beide (ik heb niets veranderd, dus wat doet hij standaard?)

verschil is een opstartschermpje dat anders is, de fix zou ook sneller moeten zijn (nou niet dus), dit zul je nog steeds met de register-aanpassing moeten doen
Ook dat kan je kiezen. Als jij ook een backup van je kaart wil kan je die ook maken, maar hoeft niet. Je kan eigenlijk elk onderdeel op je telefoon selecteren of je het mee wil nemen in de backup of niet.
Zo kan je kiezen of je de registry wil backuppen of niet, je documenten, de programma´s etc. Dus als jij er voor kiest om ook je registry mee te backuppen, dan doet hij dat dus inclusief de wijzigingen die je er in gemaakt heb, bij mij wel in ieder geval.

Dus kom maar op met je antwoord op de vraag wat het verschil is tussen de 6.02 en de speciale update voor de P3300 6.03 :p Is het de moeite om TomTom hiervoor te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb Wisbar lite geinstalleerd met de "cascading start menu" optie aan, kan ik op een of andere manier mijn start menu nog customizen? Er staat zoveel troep in dat ik niet wil zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Red devil schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:38:
Mijn volgende projectje is het koppelen van de GPS gegevens aan een GoogleEarth applicatie, lijkt me wel grappig om te zien.
Google Maps voor pocket pc ondersteunt automatisch de GPS.. wel leuk om live te kijken waar je rijdt op satellietbeelden. Jammer alleen dat nieuwe maps via GPRS niet zo snel inladen.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
JanPedaal schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:49:
[...]

Google Maps voor pocket pc ondersteunt automatisch de GPS.. wel leuk om live te kijken waar je rijdt op satellietbeelden. Jammer alleen dat nieuwe maps via GPRS niet zo snel inladen.
Ja dat hoorde ik ook. Ik wil het i.c. met tomtom gebruiken zodat het thuisfront kan zien waar je uithangt :)

[edit]
Welke versie van Opera Mini gebruiken jullie, de generic?

[ Voor 7% gewijzigd door Red devil op 24-02-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grootste verschil in TomTom 6.03 is dat je duidelijker door de menu's kunt manouvreren omdat je het scrollweel kunt gebruiken. Ik draai nog 6.00 en daar kan dat niet.

btw Ik heb je gemaild DJWannaB2002, al ontvangen?
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 01:00:
[...]

edit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:09:
Het grootste verschil in TomTom 6.03 is dat je duidelijker door de menu's kunt manouvreren omdat je het scrollweel kunt gebruiken. Ik draai nog 6.00 en daar kan dat niet.

[...]
ook met 6.02 kon je scrollen

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Laatst online: 17:56
toch nog ff een probleempje....ik draaide vandaag ff miomap 3.2 op mijn MDA en na 5 minuten de vergrendeling er weer op...terwijl ik met TomTom dit probleem niet heb...weet iemand hoe ik dit op kan lossen...kan ik bijvoorbeeld aangeven dat bij sommige applicaties de vergendeling er niet op moet..heb geen zin om steeds de vergrendeling aan en uit te schakelen....heb met google maps hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Ik heb even opera mini geprobeerd:
meuktracker: Opera mini 3.1 build 7196

voordelen: erg snel, volgens mij wel compleet en gratis.
nadelen:werkt via MIDLet manager: dit betekent dat je dat eerst moet opstarten en dan pas opera werkt. Bij een adres intikken moet je eerst adres invoeren en vervolgens zelf het toetsenbordje tevoorschijn roepen en adres invoeren, vervolgens als de internetpagina geopend wordt stat nog steeds het toetsenbordje in beeld dat je weer handmatig moet verwijderen.
op de startpagina geen google maar standaard is yahoo

opera mobile: http://www.opera.com/products/mobile/products/winmobileppc/
voordelen: sneller dan internet explorer, tabbladen
nadelen: niet gratis, trager dan opera mini

maar wat vinden jullie ervan??

ik geloof dat opera mini meer voordelen dan nadelen heeft tov internet explorer, maar dat opera mobile niet veel sneller is dan internet explorer scheelt wel iets en ook wat meer opties, dus voorlopig maar opera mini aan boord laten :9~

edit: ik het het over de generic (vond niet degene voor MDA compact 3) :'(

[ Voor 18% gewijzigd door babybox op 24-02-2007 20:01 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:21:
Hallo,

heb net mijn nieuwe Orange SPV M650 binnen en heb er meteen diverse Spb programma's opgezet.
Echter, ik krijg met geen mogelijkheid alle icoontjes van de programma's die ik wil in de tabs (die dus niet te zien zijn) van Pocket plus op mijn scherm. Dit terwijl ik elke keer weer opniuw de Today plug-in aanvink, en elke keer weer is hij verdwenen. Wat moet ik veranderen om de icoontjes op mijn scherm te krijgen?
Ik denk het probleem gevonden te hebben. Na een harde reset zie ik bij het opstarten gewoon de WM5 shell voobij komen, echter hij customized alles naar de Orange Shell. Kan ik dit weghalen zodat ik gewoon WM5 (en dan ook spb today plug-in) te zien krijg? Wat moet ik dan editen en welk progje heb ik daar voor nodig. Soory voor de (misschien) onnozele vraag, maar een mens moet toch ergens leren hoe alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:09:

[...]
Ja ontvangen. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red devil schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:38:

Wel zie ik maar 2 streepjes terwijl de Laptop aangeeft dat de verbinding excellent is (ik zit er vlak bij). Het internetten via wifi was gister flink wat gedonder, heb vanochtend volgens mij de verbinding naar Internet gezet (gister vast ook wel gedaan, maar toen werkte dat niet) en nu ineens... werkt het. Erg vaag.
Dat probleem heb ik ook. Wat bedoel je met 'naar Internet gezet'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:22:
[...]

Dat probleem heb ik ook. Wat bedoel je met 'naar Internet gezet'?
Het was de netwerkadapters config. De bovenste optie:

De netwerkkaart maakt verbinding met:

verandert naar Internet.

Toen werkte het ineens, erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Damn hoe krijg ik de tijd naar 24 uurs weergave, het zal wel weer ergens simpel staan maar ik kan het niet vinden 8)7

SPB Mobile shell lijkt wel erg strak btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:28:
[...]

Ik kan met Total Commander gewoon de sleutel aanpassen en op 0 zetten, geen probleem. Alleen commanager bleef gewoon groen, welke SPS pocket theme ik ook gebruikte. De dialer werd toen wel anders, die kreeg standaard blauwe windows look.
Als ik dit doe dan verandert er niets, phone dialer is ook gewoon groen. Na soft reset staat de waarde gewoon weer op 1. Wat doe ik anders dan jullie? Enig idee hoe de comm manager ook meedoet met de gekozen skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net op XDA developers een thread over een nieuwe Dopod ROM te downloaden op PDAmobiz.com (let op: site is rete traag).

Heeft iemand deze misschien al gedownload en geinstalleerd en zo ja at zijn de ervaringen.

Ben vooral nieuwsgierig om te zien of de bereikbaarheidsproblemen misschien opgelost zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 09:07:
Ik lees net op XDA developers een thread over een nieuwe Dopod ROM te downloaden op PDAmobiz.com (let op: site is rete traag).
In dezelfde thread staat onderaan pagina 7 een link naar de plek (op XDA Developers zelf) waar hij juist razendsnel te halen is. Ik heb hem niet geprobeerd want mijn phone is niet unlocked, en dat is nu eenmaal wel nodig.

[edit] Er schijnt nu toch een Rus te zijn die het heeft kunnen installeren zonder eerst het CID-lock te hoeven verwijderen. Maar ook in dat geval mag er waarschijnlijk hier niet over geschreven worden omdat, anders dan bij een officiele ROM-update, mogelijk het copyright van de originele ROM geschonden wordt. Om dezelfde reden heeft Microsoft onlangs aan XDA Developers gevraagd (bevolen) alle ROM's van de site te halen, als ik het goed begrepen heb tenminste.

[ Voor 33% gewijzigd door grun93 op 25-02-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:26:
ik heb Wisbar lite geinstalleerd met de "cascading start menu" optie aan, kan ik op een of andere manier mijn start menu nog customizen? Er staat zoveel troep in dat ik niet wil zien....
gelukkig zelf een oplossing gevonden: Start Menu Programs Manager 1.2

hebben jullie ook problemen met VijayDeviceLock? Installeren gaat goed maar zodra ik het programma wil opstarten krijg ik foutmeldingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen deze en de htc 4350. Ik gebruik veel pushmail dus veel het toetsenbord om mail te verzenden. ik vindt het design van de P3300 mooier maar vraag me af of ik geen spijt krijg dat ik het toestenbord niet ga missen.

Is er niet een software tool om het toestenbord groter te maken en knoppen te krijgen zoals bij bijv de iphone??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

struik978 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:12:
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen deze en de htc 4350. Ik gebruik veel pushmail dus veel het toetsenbord om mail te verzenden. ik vindt het design van de P3300 mooier maar vraag me af of ik geen spijt krijg dat ik het toestenbord niet ga missen.

Is er niet een software tool om het toestenbord groter te maken en knoppen te krijgen zoals bij bijv de iphone??????
Volgens mij al meerdere keren in dit deel genoemd, maar kijk eens naar spb full screen keyboard. En de volgende keer beter zoeken ;). Dat is een keyboard in landscape, meer zoals bij de htc wizard als je hem zou uitschuiven, niet zoals de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
gwystyl schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:23:
[...]

Volgens mij al meerdere keren in dit deel genoemd, maar kijk eens naar spb full screen keyboard. En de volgende keer beter zoeken ;). Dat is een keyboard in landscape, meer zoals bij de htc wizard als je hem zou uitschuiven, niet zoals de iPhone.
Tja ik ken het programma.... maar heeft iemand hier ervaring mee? werkt het goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinceVega schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:45:
[...]

Hert functioneert allemaal weer. De geheugenkaart gewoon FAT geformatteerd ipv FAT32, alles er weer terug gekopieerd, et voila.

Heb overigens nog geen last van bereikbaarheidsproblemen.
Een Noob-vraagje, ik heb problemen met mijn micro-Sd card en wil dus ook formatteren. Hoe moet ik dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:40:
[...]

Een Noob-vraagje, ik heb problemen met mijn micro-Sd card en wil dus ook formatteren. Hoe moet ik dit doen?
Je propt hem in zo'n grote SD kaart, die weer in je kaartlezer en dan via Verkenner/Explorer erheen met windows , rechtermuisknop, Format, FAT, quick format en dan Run/Start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red devil schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:56:
[...]

Je propt hem in zo'n grote SD kaart, die weer in je kaartlezer en dan via Verkenner/Explorer erheen met windows , rechtermuisknop, Format, FAT, quick format en dan Run/Start.
Thanx, duidelijk, heb alleen nog geen adapter (komt volgende wek pas met mijn 2G ultra card)
Dus moet maar even aanmodderen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:08:
[...]

gelukkig zelf een oplossing gevonden: Start Menu Programs Manager 1.2

hebben jullie ook problemen met VijayDeviceLock? Installeren gaat goed maar zodra ik het programma wil opstarten krijg ik foutmeldingen..
Ik heb het er zelf ook afgeflikkerd omdat ik niet goed wist wat ik er mee moest. Nu maar gewon DeviceLock van het toestel zelf gebuikt. Doet alles van wat ik wil dat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
babybox schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:45:
Ik heb even opera mini geprobeerd:
meuktracker: Opera mini 3.1 build 7196

voordelen: erg snel, volgens mij wel compleet en gratis.
nadelen:werkt via MIDLet manager: dit betekent dat je dat eerst moet opstarten en dan pas opera werkt. Bij een adres intikken moet je eerst adres invoeren en vervolgens zelf het toetsenbordje tevoorschijn roepen en adres invoeren, vervolgens als de internetpagina geopend wordt stat nog steeds het toetsenbordje in beeld dat je weer handmatig moet verwijderen.
op de startpagina geen google maar standaard is yahoo

opera mobile: http://www.opera.com/products/mobile/products/winmobileppc/
voordelen: sneller dan internet explorer, tabbladen
nadelen: niet gratis, trager dan opera mini

maar wat vinden jullie ervan??

ik geloof dat opera mini meer voordelen dan nadelen heeft tov internet explorer, maar dat opera mobile niet veel sneller is dan internet explorer scheelt wel iets en ook wat meer opties, dus voorlopig maar opera mini aan boord laten :9~

edit: ik het het over de generic (vond niet degene voor MDA compact 3) :'(
Ik gebruik zelf opera Mobile. De tijd die die nodig heeft om op te starten ben jij ook kwijt met het opstarten van MIDLet. Dus ach ik hou het gewoon bij Opera Mobile. Wat wel prettiger werkt dan IE in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
DjWannaB2002 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:13:
[...]

Ik gebruik zelf opera Mobile. De tijd die die nodig heeft om op te starten ben jij ook kwijt met het opstarten van MIDLet. Dus ach ik hou het gewoon bij Opera Mobile. Wat wel prettiger werkt dan IE in ieder geval.
Ik gebruik zelf geen Opera Mobile maar ik sta echt te kijken hoe volledig je nog kunt surfen met Opera Mini! Het komt allemaal best snel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:40
Ik heb TomTom navigator issues, die mogelijk ook met het toestel te maken kunnen hebben dus vandaar dat ik het ook maar hier post;

Verschillende TomTom Navigator 6.02 installaties ten spijt kan TomTom geen kaarten vinden (Melding: "Geen kaarten gevonden" na start applicatie). HIervoor heb ik het een aantal maanden zonder issues kunnen gebruiken. Ook maar andere versies geprobeerd maar geen enkel verschil.

Om te testen of het aan de sd-card ligt ook een kleine kaart (Guam, 0,3mb) op toestelgeheugen geinstalleerd maar die kan hij ook niet vinden?? Heb 10+ andere applicaties op de kaart geinstalleerd en werken perfect. Ook al geformatteerd (FAT).

Zit er nu aan te denken om een hard-reset te doen, maar liever niet natuurlijk. Iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:01:
[...]
Thanx, duidelijk, heb alleen nog geen adapter (komt volgende wek pas met mijn 2G ultra card)
Dus moet maar even aanmodderen dan.
Je kunt ook even SPB Pocket Plus installeren (http://www.spbsoftwarehouse.com/products/pocketplus/?en).
Trial versie kun je paar weken gebruiken en je krijgt dan de mogelijkheid om vanuit de verkenner de geheugenkaart te formatteren

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
VinceVega schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:37:
Ik heb TomTom navigator issues, die mogelijk ook met het toestel te maken kunnen hebben dus vandaar dat ik het ook maar hier post;

Verschillende TomTom Navigator 6.02 installaties ten spijt kan TomTom geen kaarten vinden (Melding: "Geen kaarten gevonden" na start applicatie). HIervoor heb ik het een aantal maanden zonder issues kunnen gebruiken. Ook maar andere versies geprobeerd maar geen enkel verschil.

Om te testen of het aan de sd-card ligt ook een kleine kaart (Guam, 0,3mb) op toestelgeheugen geinstalleerd maar die kan hij ook niet vinden?? Heb 10+ andere applicaties op de kaart geinstalleerd en werken perfect. Ook al geformatteerd (FAT).

Zit er nu aan te denken om een hard-reset te doen, maar liever niet natuurlijk. Iemand nog ideeen?
Even op je geheugenkaart een map aanmaken genaamd 2577 en zorgen dat daarin een bestandje zit die 'Autorun.exe' heet. Hierna was bij mij het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:40
Top! dat was het inderdaad! Op het toestel zelf staat in de map genaamd "Storage Card" en "Opslagkaart" en in "Storage Card" stond die 2577 map. Verplaatst naar "Opslagkaart", en het werkt meteen!

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
grun93 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 09:47:
[...]

In dezelfde thread staat onderaan pagina 7 een link naar de plek (op XDA Developers zelf) waar hij juist razendsnel te halen is. Ik heb hem niet geprobeerd want mijn phone is niet unlocked, en dat is nu eenmaal wel nodig.

[edit] Er schijnt nu toch een Rus te zijn die het heeft kunnen installeren zonder eerst het CID-lock te hoeven verwijderen. Maar ook in dat geval mag er waarschijnlijk hier niet over geschreven worden omdat, anders dan bij een officiele ROM-update, mogelijk het copyright van de originele ROM geschonden wordt. Om dezelfde reden heeft Microsoft onlangs aan XDA Developers gevraagd (bevolen) alle ROM's van de site te halen, als ik het goed begrepen heb tenminste.
Gisteren eens deze rom geprobeerd bij een vriend. Dat was geen succes. Het liep mis..

Daarna viel me op dat er zelfs al een topic op xda-dev was over het mislopen. Nu heeft die vriend dus een T-Mobile rom nodig om terug te kunnen flashen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
Weet iemand al een manier hoe je, als je navigeerd naar een contact persoon, die lijst op alfabetische volgorde krijgt. Hij is wel op alfabet... maar dan op voornaam (net als mijn contacts zelf) maar hij laat het zien als achternaam, voornaam. Dit zoekt best lastig.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

Fraggar schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:52:
[...]

Gisteren eens deze rom geprobeerd bij een vriend. Dat was geen succes. Het liep mis..

Daarna viel me op dat er zelfs al een topic op xda-dev was over het mislopen. Nu heeft die vriend dus een T-Mobile rom nodig om terug te kunnen flashen :/
Heb je de ExtROM nodig of de normale ROM? ExtROM staat nog op de ftp van xda-developers. als je de normale ROM nodig hebt wordt het lastig. aangezien deze nooit op XDA developers gestaan heeft.

Ik heb gelukkig nog wel een backup kunnen maken van alles wat er op XDA stond voor Artemis, inc een verzameling van WWE en DOPOD roms. alleen T-Mobile rom staat er helaas niet tussen.

mocht je een van die roms nodig hebben mail me maar, kan je het bij mij downloaden.

suc6

EDIT:

zag al op XDA dat je gepost had. blijkbaar kan dit dus niet. aangezien er geen orriginele roms zijn van T-Mobile, en je toestel wel CID-Unlocked moet zijn om andere firmware erop te kunnen doen.

succes ermee.

[ Voor 11% gewijzigd door programist op 26-02-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
DjWannaB2002 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:13:
[...]

Ik vindt Opera mobile ook wel lekker werken, wat ik alleen mis is de mogelijkheid om je favorieten te synchroniseren met de PC, zoals IE dat wel kan. Is hier een oplossing voor met Opera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Fraggar schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:52:
Gisteren eens deze rom geprobeerd bij een vriend. Dat was geen succes. Het liep mis.. Daarna viel me op dat er zelfs al een topic op xda-dev was over het mislopen. Nu heeft die vriend dus een T-Mobile rom nodig om terug te kunnen flashen :/
Da's jammer. Alle mogelijke oplossingen ook al geprobeerd, neem ik aan? Met name denk ik dan aan het langdurig vasthouden van de softkeys, minimaal 20-30 seconden. Tja, degene bij wie het wel gelukt is, had ook geen T-Mobile versie meen ik, al weet ik niet wat het verschil zou moeten zijn met een HTC P3300, op het logo na. Toch was hij ervan overtuigd dat zijn phone ook locked was.

[ Voor 4% gewijzigd door grun93 op 26-02-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
programist schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:13:
Heb je de ExtROM nodig of de normale ROM? ExtROM staat nog op de ftp van xda-developers. als je de normale ROM nodig hebt wordt het lastig. aangezien deze nooit op XDA developers gestaan heeft.

zag al op XDA dat je gepost had. blijkbaar kan dit dus niet. aangezien er geen orriginele roms zijn van T-Mobile, en je toestel wel CID-Unlocked moet zijn om andere firmware erop te kunnen doen.
Heb de originele T-Mobile NL rom nodig, dat wordt inderdaad lastig. Heb zelf nog niet op xda-dev gepost, wel een hoop andere mensen met hetzelfde probleem.

Ik denk dat dit opsturen naar T-Mobile gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco218
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 00:28
Ik heb een P3300 i.c.m. een Pioneer DEH-P55BT radio. Deze combo geeft dus problemen. :(

Als ik de radio een scan laat doen naar bluetooth apparaten, dan pikt hij m'n p3300 totaal niet op. (ja, hij staat op visible, het vakje aangevinkt en m'n oude c500 pikt hem wel op). De enige manier om te connecten naar de radio is om daar de functie "connect open" aan te zetten en vervolgens via de p3300 een verbinding te maken. Dan werkt het.

Alleen als de verbinding dan verbroken is, bijvoorbeeld door het uitzetten van bluetooth of de radio, dan zal hij zich niet meer automatisch herstellen. Bij m'n C500 werkte dit wel gewoon, zodra ik in bereik kwam, had ik binnen 10 seconden een verbinding.

Nu heb ik dus een mailtje gestuurd naar HTC support en die geven aan dat ze denken dat het komt doordat de radio zoekt naar telefoons of smartphones en niet naar PDA's.
Weet iemand misschien of dat ook zo is, dat PDA's op een of andere manier anders worden gezien via bluetooth als smartphones?

En zo ja, is dit te veranderen via de registry ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

struik978 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:27:
[...]

Tja ik ken het programma.... maar heeft iemand hier ervaring mee? werkt het goed?
Bestaat er een nederlandstalige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Iemand al meer informatie hier over het bereikbaarheid (of zeg maar onbereikbaarheid) probleem dat sommigen (velen?) hebben met de MDA Compact III en het T-Mobile netwerk.

Ik volg dit draadje als sinds deel 1 en gehoopt dat HTC al met een fix was gekomen, maar tot nu toe nog steeds niks. :/

Maar goed.. heb nu een S100, en wil dus wel 'upgraden'. Maar een upgrade is het niet echt als ik er bereikbaarheidsproblemen voor terugkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
En is er eigenlijk al een manier gevonden om mappen, berichten, contactpersonen etc. te beveiligen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanion schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:50:
[...]

Je kunt ook even SPB Pocket Plus installeren (http://www.spbsoftwarehouse.com/products/pocketplus/?en).
Trial versie kun je paar weken gebruiken en je krijgt dan de mogelijkheid om vanuit de verkenner de geheugenkaart te formatteren
Welk pad moet ik dan volgen, ik had P+ al erop staan, maar daarmee is het mij nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:44
Fraggar schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:05:
Heb de originele T-Mobile NL rom nodig, dat wordt inderdaad lastig. Heb zelf nog niet op xda-dev gepost, wel een hoop andere mensen met hetzelfde probleem.

Ik denk dat dit opsturen naar T-Mobile gaat worden..
Er heeft wel een UK-versie van de T-Mobile ROM gestaan op de FTP-site van xda-developers. Deze was genaamd: art_tmouk_11311001_024990_wwe_ship.exe

Helaas is hij eraf en kan ik hem ook nergens anders meer vinden. T-Mobile heeft een eigen download site (http://www.tm-phonedownloads.com), maar daar staat de ROM ook nog niet op.

Beetje zielige actie van Microsoft om xda-developers te verbieden om ROM's ter download aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

jaco218 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:33:
Ik heb een P3300 i.c.m. een Pioneer DEH-P55BT radio. Deze combo geeft dus problemen. :(

Als ik de radio een scan laat doen naar bluetooth apparaten, dan pikt hij m'n p3300 totaal niet op. (ja, hij staat op visible, het vakje aangevinkt en m'n oude c500 pikt hem wel op). De enige manier om te connecten naar de radio is om daar de functie "connect open" aan te zetten en vervolgens via de p3300 een verbinding te maken. Dan werkt het.

Alleen als de verbinding dan verbroken is, bijvoorbeeld door het uitzetten van bluetooth of de radio, dan zal hij zich niet meer automatisch herstellen. Bij m'n C500 werkte dit wel gewoon, zodra ik in bereik kwam, had ik binnen 10 seconden een verbinding.

Nu heb ik dus een mailtje gestuurd naar HTC support en die geven aan dat ze denken dat het komt doordat de radio zoekt naar telefoons of smartphones en niet naar PDA's.
Weet iemand misschien of dat ook zo is, dat PDA's op een of andere manier anders worden gezien via bluetooth als smartphones?

En zo ja, is dit te veranderen via de registry ofzo?
Heb je misschien al geprobeerd om het process om te draaien. dus je PDA laten zoeken naar je radio? als dit kan, kan je in je pda instellen dat hij ermee moet pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

Mr Magic schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:19:
[...]

Er heeft wel een UK-versie van de T-Mobile ROM gestaan op de FTP-site van xda-developers. Deze was genaamd: art_tmouk_11311001_024990_wwe_ship.exe

Helaas is hij eraf en kan ik hem ook nergens anders meer vinden. T-Mobile heeft een eigen download site (http://www.tm-phonedownloads.com), maar daar staat de ROM ook nog niet op.

Beetje zielige actie van Microsoft om xda-developers te verbieden om ROM's ter download aan te bieden.
Ik heb hem wel voor je, heb de hele dir van Artemis gebackuped.. stuur me ff een mailtje of voeg me toe op msn, kan ik het je wel toesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje:
Als ik een bleutooth carkit erop aansluit (met radio onderdrukking), gaat dan ook de navigatie over de carkit, of is dit alleen bij de (200 Euro) dure HTC carkit?
Welke carkit zou ik moeten kopen volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:09:
[...]

Welk pad moet ik dan volgen, ik had P+ al erop staan, maar daarmee is het mij nog niet gelukt.
In verkenner 'mijn apparaat' openen, stylus ingedrukt houden op 'opslagkaart' zodat het menu tevoorschijn komt, hier staat formatteren in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 11:25
Ik kwam dit tegen op de tomtom site:

Update van januari 2007 - TomTom NAVIGATOR 6 - Pocket PC

Er is een nieuwe versie van NAVIGATOR 6 voor Pocket PC beschikbaar.

Deze update is alleen voor deze Pocket PC's:

* HTC P3300 / O2 XDA Orbit / T-Mobile MDA Compact III / Orange SPV M650
* HTC P3600 / Orange SPV M700 / SFR s300+
* HP iPAQ hw65xx / HP iPAQ hw69xx
* Palm Treo 700w / Palm Treo 750v

waarom is er een speciale update voor de P3300 en andere telefoon ? weet iemand dit :O

Everything thats has a beginning has an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco218
programist schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:03:
[...]

Heb je misschien al geprobeerd om het process om te draaien. dus je PDA laten zoeken naar je radio? als dit kan, kan je in je pda instellen dat hij ermee moet pairen.
Ja, zo heb ik de PDA geregistreerd op de radio. De radio staat op de PDA ook gewoon aangemerkt als een handsfree apparaat. Het punt is alleen dat ik nu elke keer op de radio door het menu moet lopen en voor de optie "connect phone" moet kiezen, dan werkt het (meestal) wel.

Met m'n oude C500 hoefde ik alleen maar de bluetooth op identificeerbaar te zetten en enkele seconden later waren ze gepaired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco218
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:04:
Een vraagje:
Als ik een bleutooth carkit erop aansluit (met radio onderdrukking), gaat dan ook de navigatie over de carkit, of is dit alleen bij de (200 Euro) dure HTC carkit?
Welke carkit zou ik moeten kopen volgens jullie?
Het is mij nog niet gelukt Tomtom over de speakers te krijgen met m'n bluetooth carkit. Het blijkt te kunnen met die Jetware plugin (http://www.jetwaremobile.com/) , maar ook daarmee heb ik nog nooit geen enkele aanwijzing over m'n radio horen komen.

Het punt is geloof ik ook dat er wat vertraging zit op het muten van de radio (heb ik ook maar gelezen). M.a.w. Tomtom begint al te praten en met die vertraging van het muten hoor je dus alleen het laatste deel van de aanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

Vampy719 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:43:
Ik kwam dit tegen op de tomtom site:

Update van januari 2007 - TomTom NAVIGATOR 6 - Pocket PC

Er is een nieuwe versie van NAVIGATOR 6 voor Pocket PC beschikbaar.

Deze update is alleen voor deze Pocket PC's:

* HTC P3300 / O2 XDA Orbit / T-Mobile MDA Compact III / Orange SPV M650
* HTC P3600 / Orange SPV M700 / SFR s300+
* HP iPAQ hw65xx / HP iPAQ hw69xx
* Palm Treo 700w / Palm Treo 750v

waarom is er een speciale update voor de P3300 en andere telefoon ? weet iemand dit :O
Dit heeft te maken met het scrol wieltje. hiermee kan je in tomtom door de menu's navigeren.

als het goed is, is dit in tomtom 6.03 uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:19
Wat behalen jullie nou voor snelheden via mobiel internet via PIT bijvoorbeeld? Aangezien het geen UMTS verbinding heeft. Heeft hij dan HSDPA?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strebor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 22:57
Ik heb hem wel voor je, heb de hele dir van Artemis gebackuped.. stuur me ff een mailtje of voeg me toe op msn, kan ik het je wel toesturen.
Zou je mij willen mailen? (zie mijn profiel) (interesse in dopod lite versie). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knny schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:35:
Wat behalen jullie nou voor snelheden via mobiel internet via PIT bijvoorbeeld? Aangezien het geen UMTS verbinding heeft. Heeft hij dan HSDPA?
GPRS dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:44
Deze is misschien handig :)

http://www.wm-gurus.com/registration/signup.php

Ik heb gewoon een hotmail-adres gebruikt en hoefde niet te wachten op een mailtje... Inloggen via http://www.wm-gurus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanion schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:38:
[...]

In verkenner 'mijn apparaat' openen, stylus ingedrukt houden op 'opslagkaart' zodat het menu tevoorschijn komt, hier staat formatteren in.
Zover was ik zelf ook al gekomen, maar welke menu ik ook open, nergens staat formatteren?!
Misschien ergens een optie aanvinken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:45:
[...]

Zover was ik zelf ook al gekomen, maar welke menu ik ook open, nergens staat formatteren?!
Misschien ergens een optie aanvinken???
Gevonden!!!!!! iets uitvinken, soft reset, weer aanvinken en soft reset en dan doet íe het weer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Hebben jullie dat ook, dat na een gesprek het phonepad weer verschijnt, je op 'stoppen' drukt en er dan 3 geluidjes klinken? Ik ben er nog niet achter waar dat geluid uit te schakelen valt, volgens mij niet bij de Instellingen, Geluiden en ook niet bij het phonepad zelf (Menu, Opties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

Heb mijn post van 3 bladzijdes terug alweer wat uitgebreid, alleen kijkt er geen hond na :)

Dus vandaar ff repost :

Beter geluid kwaliteit voor A2DP headsets:
[HKLM/Software/Microsoft/Bluetooth/A2DP/Settings]
Add new dword, Value name=BitPool; Value data=48 (Decimal)
Modify, Value name=UseJointStereo; Value data=0 (Decimal, Originally 1)

For BitPool:
Microsoft suggests the following bitpool values for optimal buffer sizes.
30 - Low audio quality
40 - Medium audio quality
48 - High audio quality
58 - Excellent audio quality
Chose one you like. I think 48 is good enough.

For UseJointStereo: use 0 instead of 1, then you got the real stereo.
En wat andere Tips and Tricks ( misschien handig voor in TS )

Aanpassen van Radio Frequenties:
Ga naar : "HKLM\SOFTWARE\HTC\FMRadio\FMPlayer\Band"

0 = 87.5 - 108.0 MHz
1 = 76.0 - 108.0 MHz
2 = 76.0 - 91.0 MHz
Voor wie zijn scherm beide kanten op wil draaien :
Right-handed:

HKLM\System\GDI\Rotation\LandscapeMode = 1 (DWORD decimal)

Left-handed:

HKLM\System\GDI\Rotation\LandscapeMode = 4 (DWORD decimal)
Nog iets, radio luisteren via speaker ipv headset. dit kan, alleen je moet je hedset er nog wel in hebben ivm de antene.
pas het volgende aan :
HKLM\System\State\Hardware\Headset = 0 -> 1
Om een shortcut te maken voor je muis ( of dit nou voor je Today-sreen is of om een knop te binden moet je het volgende doen :
Maak een shortcut met deze text : \windows\mousemode.exe SETMOUSEMODE
Wil je dat in je contacten lijst alleen nummer van je telefoon zichtbaar zijn en niet van je simkaart?
Ga naar : HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Phone maak hier een dword aan "ShowSIM"=dword:00000000
Wil je de standaard SmartDailer hebben ipv HTC of T-mobile versie?
Pas HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\Phone\Skin\Enabled in 1 en verwijder HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\Phone\Skin\DIALER\ en HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\Phone\Skin\PROGRESS\
Aanpassen van je Bluetooth naam :
HKCU\software\microsoft\bluetooth\settings en pas "localName" aan.
Om een wat groter Call Histroy lijst te kunnen tonen :
Voor 500 calls : HKCU\ControlPanel\Phone\CallHistoryMax = 500 (DWORD decimal)
Aanpassen van Terminal Services Port (remote desktop poort dus):
Ga naar : HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Terminal Server Client\Default
Maak hier een DWORD aan "Server Port", zet hierin je port nummer dus b.v. 3395 ipv 3389 (in decimal)
Instellen van GPS:
Poort : Com 4
Snelheid : 9600
Protocol : NMEA
Aanpassen van duur en style van je ringtone / vibra / verlichting.
Ga naar : HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Sounds\RingTone0
"Sound" geeft de lokatie van je bestand aan (mp3)
"Script" bepaald hoe de melodie / verlichting / vibra zich moeten gedragen.

Hoe je zelf je scipts kan aanpassen :
'a' : geeft de informatie weer op je display
'f' : schakeld de verlichting in
'p' : start je melodie
'c' : geeft aan hoe luid hij moet afspelen (mogeljkheden : c50, c100, c150, c200)
'v' : staat voor vibratie, vX (X vervangen door cijfer) geeft aan hoelang hij moet vibreren in secondes. v0 is de duur van het scipt.
'w': geeft aan dat het een pauze is, wX (X vervangen door cijfer) geeft de duur van de pauze in secondes.
'r' : geeft aan dat de script opnieuw gedraaid moet worden.

Voorbeelden van scipts
af1w60f0 = Verlichting brand gedurende 60 secondes, de rest is uit.
apw3r = speelt je melodie af, na afloop 3 sec. pauze en weer herhaling.
c50apw3c150r = speelt melodie af met toenemende volume.
af1v1w1f0r = vibratie en knipperende display
av0pr = blijft afspelen en vibreren zonder pauze en daarna weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knny schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:35:
Neen wel EDGE (gprs variant van UMTS)

kijk voor specs op http://www.htc.com/product/03-product_p3300.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
programist schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:25:
Heb mijn post van 3 bladzijdes terug alweer wat uitgebreid, alleen kijkt er geen hond na :)
Natuurlijk niet. Honden kunnen niet lezen. >:) Zonder gekheid, ik ben ik blij mee en heb er zeker al twee handigheidjes in gevonden die ik voordien niet kende. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil word logic als standaart input hebben lukt alleen niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:19
Maar EDGE gaat er toch uit in Nederland? Alle EDGE abonnnees van telfort gaan over naar HSDPA

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:27:
Wil word logic als standaart input hebben lukt alleen niet :(
Heb je dit al geprobeerd dan:

Zorg dat je een registry editor bij de hand hebt (gebruik de zoekfunctie op de site) en als je deze hebt opgestart ga dan naar:
HKEY_CURRENT_USERControlPanelSip
Verander de waarde "DefaultIm" in:
* Keyboard - {42429667-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}
* Character Recognizer - {42429690-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}
* Block Recognizer - {42429691-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}
* WordLogic - {4345EA53-B8A5-4E24-A14A-F7C34DD78077}

[edit]: hier is meer info te vinden:
http://forum.pocketinfo.n...6469-wordlogic-dutch.html
Halverwege de pagina staat een link naar bovenstaand antwoord.

[ Voor 13% gewijzigd door grun93 op 27-02-2007 11:59 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag zal mijn T-mobile abonnement ingaan, ben benieuwd of ik dan ook last ga krijgen van het bereikbaarheidsprobleem...

staan er trouwens vaste tijden voor een nummerportering of kan dat willekeurig ergens op de dag gebeuren?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.