[PC] World in Conflict

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 24.276 views sinds 30-01-2008

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Net de eerste keer gespeeld, 8 vs 8 1 grote chaos was het. ben wel een beetje gwened aan micromanagement en meerdere fronten, maar dit is absurd, je hebt al je teammaten echt hard nodig, wat dan wel weer top was is dat iedereen gebruik maakte van Voip, dus communicatie onderling ging vrijwel zonder problemen.

Wat zijn jullie online nicknames? mijnes is Nickbn

[ Voor 8% gewijzigd door Nickbn op 26-09-2007 11:37 . Reden: lui ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Vanaf het moment dat je met 3 à 4 spelers een harde eenheid kan vormen, dan gaat het goed vooruit. Zo'n eenheid bestaat bv uit 2 armors, 1 AA/repair en 1 heavy choppers. Het staat of valt met de synchronisatie/timing/tactiek/plaatsing/... van de eenheden.

[ Voor 20% gewijzigd door rapture op 26-09-2007 11:43 ]

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:56
als je in die opstelling meerdere infantry spelers tegen hebt krijg je het erg zwaar. Het enige wat je dan kan doen is je TA wasten aan gifgas, wat erg jammer is aangezien nukes, heavy arty, airborne toch veel nuttiger zijn. Om infantry goed aan te pakken is een support player met medium/heavy artillery toch echt wel nodig naar mijn mening.

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Nou, ik begrijp niet waarom infantry zo handig kan zijn.. Ik bedoel, in open vlaktes is het snel voorbij, het enige waar een infantry zich superhandig kan maken is in gebouwen en in bosranden, maar in gedachten houdend vind ik er niks bijzonders aan.

Of zie ik nu iets over het hoofd?

• Menblack
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 08:03
Nickbn schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:48:
Nou, ik begrijp niet waarom infantry zo handig kan zijn.. Ik bedoel, in open vlaktes is het snel voorbij, het enige waar een infantry zich superhandig kan maken is in gebouwen en in bosranden, maar in gedachten houdend vind ik er niks bijzonders aan.

Of zie ik nu iets over het hoofd?
ik doe best vaak infantry en de meeste problemen heb ik met arty, gifgas en fosfor.
zelfs op open vlakte kan ik er aardig mee omgaan. de meeste tanks zijn al dood voor dat ze me kunnen overrijden en sommige proberen het niet eens. Air is te zwak, en met normale infantry is air ook zo dood. Dus dan blijft arty en snipers over. meest iritante is Sovjet Arty, maar die vind ik ook een beetje overpowerd, zelfs Heavy tanks zijn soms in 1 klap dood.

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

de helft van de mpapen bestaan voornamelijk uit bossen en gebouwen. Dus ze komen best goed van pas. Anders alitjd nog, vervoer, flanken, uitladen en weg vijandelijke arti

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Infanterie is vijand van iedereen en heavy tanks gaan door grote groepen anti-tank snel stuk en gewone infanterie kan air snel slopen. Infanterie spelers zijn onafhankelijk en spelen ook zo. Vandaar dat ze buiten de opstelling staan.

Je kan infanterie laten lopen, dat gaat traag, maar je hebt een grote groep infanterie. Ideaal in verdediging, je kan hele zones ontoegankelijk maken door de bossen/gebouwen te laten infecteren met infanterie. Bossen kan je met napalm wegbranden en gebouwen kunnen door arty of nukes platgelegd worden. Wanneer er geen dekking is, dan is de verdediging moeilijker.

Je kan transports regelen zodat ze sneller over de map gaan (en minder last van gifgas/napalm hebben). Maar je aantal infanterie is kleiner en je moet ze vroeg laten uitstappen, anders worden de transportjeeps door heavy tanks opgeblazen. Een APC van armor lenen of helicopters gebruiken is nog een ander mogelijkheid.

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:56
inderdaad, met een transport heli kun je infanterie snel over de hele map droppen. Verstop bijvoorbeeld 2 antitank eenheden in een stuk bos bij een tactical point. Wacht tot er iemand dichtbij is met voertuigen, tot ze goed binnen bereik zijn en open dan pas vuur.

• Blacer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik had al even de demo gespeeld, en vond het erg vet :). Daarom vanmiddag de CE in huis gehaald, en de eerste vier missies gespeeld. Heerlijk al die actie :) en niks meer een basis bouwen ofzo, is allemaal goed gedaan vind ik.
Voor als ik multiplayer wil gaan spelen: zijn er hier op GOT nog goeie clans?
(owja: online heet ik ook blacer)

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
(jarig!)
Ik zoek echt mensen om goed mee te gamen met VOIP. Is er een GoT clan of kan iemand MiC-NL aan zn vriendelijst toevoegen en vanavond even gecoordineerd aan de slag gaan? :)

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:32

_Eend_

🌻🇺🇦

Menblack schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:56:
[...]

ik doe best vaak infantry en de meeste problemen heb ik met arty, gifgas en fosfor.
zelfs op open vlakte kan ik er aardig mee omgaan. de meeste tanks zijn al dood voor dat ze me kunnen overrijden en sommige proberen het niet eens. Air is te zwak, en met normale infantry is air ook zo dood. Dus dan blijft arty en snipers over. meest iritante is Sovjet Arty, maar die vind ik ook een beetje overpowerd, zelfs Heavy tanks zijn soms in 1 klap dood.
Wel eens gezien hoe groot de sovjet arty is? Een direct hit op de zwaarst gepantserde tank ter wereld betekend al einde oefening voor die tank.

• Menblack
_Eend_ schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:28:
[...]

Wel eens gezien hoe groot de sovjet arty is? Een direct hit op de zwaarst gepantserde tank ter wereld betekend al einde oefening voor die tank.
Ja maar het gaat soms om balans niet de werkelijkheid

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Gisteren vrij lang online gespeeld, het online gedeelte zit zeer goed in elkaar en het is super makkelijk een potje te spelen aangezien je gewoon een game in progress kan joinen, er zijn alleen te weinig servers bijna alles zit bomvol.

Helaas gaan de meeste spelers allemaal solo, vooral mensen die support spelen met repair trucks en AA gaan altijd solo op pad, erg vaag dat ze niet bij een armor speler blijven plakken. Als ik armor speel zoek ik altijd een support speler op anders ben je toch altijd weer hopeloze verloren als je weer atack helis tegenkomt. Helaas ook op bijna elke server clan vorming, zitten in team 1, 7 spelers van dezeflde clan...heel leuk op pubs.....

Air en support zijn wel goed solo te spelen, vooral met de sovjet heavy artillery sta ik meestal op #1 kwa dmg, de us, nato artillery is echt kut je ziet die rakketen van mijlen ver aankomen en slaan erg langzaam in zodat je alsnog weg kan komen. Air is ook wel een leuke rol om te spelen, met goede micro ben je echt een pain in the ass.

Infantry vindt ik erg sloom spelen, maar is denk ik wel het meest effectief als je er goed mee kan omgaan.

Lijkt me wel leuk een beetje gecoordineerd spelen vanavond met wat gotters, mijn nick op massgate is: johnny

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Verwijderd

kan iemand mij even uitleggen hoeveel units je in multiplayer bedient? Zijn dat er net zoveel als in single player maar dan op 1 front? Hoeveel peletons of tanks bijvoorbeeld?

• evilpin0
Met 16 spelers kun je 4 heavy tanks of 4 heavy atack helis of 2 heavy artilley en 2 heavy AA of een lading inftry met wat trucks. Niet veel dus

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

_Eend_ schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:28:
Afbeeldingslocatie: http://www.enemyforces.com/artillery/pion.jpg
Met 203 mm artilleriegranaten op de dak van je tank, zal er niet veel meer overblijven. Maximaal 1,5 keer per minuut schieten, is relatief traag.
Menblack schreef op donderdag 27 september 2007 @ 06:40:
Ja maar het gaat soms om balans niet de werkelijkheid
De commerciële EA methode om alle games onpuur te maken? Variatie op nul, dezelfde eenheden met een ander jasje,...

Balancering hoor je te doen door met aantal/beschikbaarheid/prijs/zwakke-punten-van-eenheden/... te spelen. bv in Forgotten Hope zie je kleine hoeveelheid Panthers/Tigers @ volledige firepower/armor rondrijden en je ziet de geallieerden met een grote hoeveelheid Sherman's/T-34's rondtoeren.

• evilpin0
rapture schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:25:
[...]

Met 203 mm artilleriegranaten op de dak van je tank, zal er niet veel meer overblijven. Maximaal 1,5 keer per minuut schieten, is relatief traag.
in WiC kan die elke 10 seconde ofzo schieten. Heerlijk dingetje. Als je er 2 hebt kun je veel ellende veroorzaken met een beetje geluk, prachtig gevoel als je 2 artillery rounds on de weg zijn en over het inslag gebied net een stoet infantry loopt :)

Verwijderd

evilpin0 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:12:
Met 16 spelers kun je 4 heavy tanks of 4 heavy atack helis of 2 heavy artilley en 2 heavy AA of een lading inftry met wat trucks. Niet veel dus
Ik kan het dus eigenlijk meer zien als een soort C&C Sole Survivor in multiplayer dan een echte RTS?

• Cheizberd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 14:39
rapture schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:25:

[...]
De commerciële EA methode om alle games onpuur te maken? Variatie op nul, dezelfde eenheden met een ander jasje,...

Balancering hoor je te doen door met aantal/beschikbaarheid/prijs/zwakke-punten-van-eenheden/... te spelen. bv in Forgotten Hope zie je kleine hoeveelheid Panthers/Tigers @ volledige firepower/armor rondrijden en je ziet de geallieerden met een grote hoeveelheid Sherman's/T-34's rondtoeren.
Dat vind ik wel erg kort door de bocht. Het punt dat Menblack maakt is dat je niet de werkelijkheid 100% kunt vertalen omwille van speelbaarheid. De filosofie achter het ontwerp van echte wapens is niet balans, maar onbalans. Het doel is de vijand uit te schakelen zonder dat hij de kans heeft om iets terug te doen. Als je dit zou vertalen naar welk spel dan ook betekent dat tanks elkaar in 1 schot vernietigen. Dat een stinger van een infantry squad met 1 raket een heli uit de lucht haalt etc. Het zou er misschien wel realistischer op worden, maar zeker niet leuker. Het afwijken van de werkelijkheid heeft dan ook niet met de kwaliteit van de ontwikkelaar te maken zoals jij impliceert, maar puur met speelbaarheid.

Wat ik wel met je eens ben is dat het prima is om het verschil in real life performance van de eenheden door te laten spelen in de relatieve sterke ingame en dat hierbij dan ook prima gevarieerd kan worden met de eenheden per kant (Zie Company of Heroes). Maar dit maakt het in balans krijgen van een game uiteraard wel een stuk complexer.

• evilpin0
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:19:
[...]

Ik kan het dus eigenlijk meer zien als een soort C&C Sole Survivor in multiplayer dan een echte RTS?
Yup, in 16 speler mode heb je maar een handje vol eenheden, die je overigens wel snel kunt vervangen als je kapot gaan. Het is echter wel gewoon een echte Real Time Strategy game, alleen hoef je niet te bouwen :)

• Avalaxy
  • Nu online
Maar wat hij vergeet is dat niet iedereen alleen maar Heavy dingen maakt. Je kunt ook gewoon veel medium- en light tanks kopen bijvoorbeeld. Dan heb je toch wel een stuk meer units.

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Kan iemand mij vertellen in welke map je een gedownloade replay moet plaatsen om een te kunnen viewen? In my docs/wic zie ik geen replay folder...

[ Voor 17% gewijzigd door Brainless-NL op 27-09-2007 14:44 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:59
Zojuist nog even een paar keer de benchmark in de game gedraaid:

Systeem:

Zie sig, met twee veranderingen:
C2D E6600 zie test resultaten
GeForce 7900 GTO 512 MB op standaard snelheid draaien.

Monitor:

Samsung SyncMaster 205BW (resolutie: 1680 x 1050)

Overige informatie:

Windows Vista Ultimate 32 bit
Nvidia Forceware Driver 163.69 WHQL

Benchark Results (In Game Benchmark):

Processor: C2D E6600 op 2400 MHz (standaard)

1680 x 1050 - High
Average: 26
Minimal: 15
Maximal: 43

Processor: C2D E6600 op 3600 MHz (50% overclock)

1680 x 1050 - High
Average: 26
Minimal: 15
Maximal: 42

Inderdaad hetzelfde, twee keer op hetzelfde moment gebenched direct na het opstarten van de PC (uit een cold boot)

Dus volgens mij als je een beetje een Dualcore of Quadcore processor hebt, doet alleen je VGA kaart er nog maar toe. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Cheizberd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:21:
Dat vind ik wel erg kort door de bocht. Het punt dat Menblack maakt is dat je niet de werkelijkheid 100% kunt vertalen omwille van speelbaarheid. De filosofie achter het ontwerp van echte wapens is niet balans, maar onbalans. Het doel is de vijand uit te schakelen zonder dat hij de kans heeft om iets terug te doen. Als je dit zou vertalen naar welk spel dan ook betekent dat tanks elkaar in 1 schot vernietigen. Dat een stinger van een infantry squad met 1 raket een heli uit de lucht haalt etc. Het zou er misschien wel realistischer op worden, maar zeker niet leuker. Het afwijken van de werkelijkheid heeft dan ook niet met de kwaliteit van de ontwikkelaar te maken zoals jij impliceert, maar puur met speelbaarheid.
In theoretische voorstelling (volgens reclameboekjes van de wapenindustrie) kom je idd veel 1 hitkill, terwijl in praktijk de vraag is "waar/wat hebben we geraakt"? Tanks kunnen dan afhankelijk van hun positie met lagere raakkans schieten, als je een tank raakt, dan vragen we af welk stuk van de tank geraakt is. Als je de munitieopslag raakt, dan knalt er enkele bovenpanelen eraf en de tank is meestal defect, maar andere plekken kan bv de tank beschadigen. bv een HEAT-granaat penetreert het frontpantser van een Challenger 2 tank en dat heeft een been van de bestuurder eraf gebrand. Te zwakke HEAT-granaten (bv RPG-7) kan het pantser niet zomaar penetreren, maar is nog altijd goed om bv APU op te blazen zodat de firecontrols zonder stroom zit (M1 Abrams wordt dan snel tot een T-72 gereduceerd). Dit is het realisme gedeelte, op Steel Beasts serie na, kom je het in games niet veel tegen. Ik spreek eerder over de verhoudingen tussen eenheden dan realisme.

De verhouding tussen tank A en tank B prestaties moeten kloppen om een spel puur te houden, bv Tiger is merkbaar sterker dan M10. Je kan met een Tiger gemakkelijk paar M10's opblazen. Battlefield 1942 onpure oplossing was: "Laten we de M10 van een andere jasje voorzien en we noemen dit een Tiger." Forgotten Hope (mod op Battlefield 1942) oplossing is een grote familie Shermans, M10's,... laten rondrijden, dan mag de Tiger met 1-shotkills enkele M10's, Shermans,... opblazen. De Tiger wordt geflankt of door bazooka infanterie nog altijd gesloopt. De pure oplossing zorgt meer tactisch inzicht, gameplay,... en elke fractie heeft zijn eigen speelstijl.

Zo zie ik graag bij de Soviets naast dure T-80 tanks goedkope T-72 (medium) tanks. Deze schieten hard, maar hebben slechte firecontrols zodat andere eenheden doelwitten moeten spotten. Amerikaanse medium tank heeft minder vuurkracht, maar hun firecontrols zijn wel beter. Het bereik van de wapens icm firecontrols kan ook dingen balanceren. Als je iemand kan "outgunnen", dan zit je op veilige afstand tanks kapot te "snipen". Als je in underdog positie zit, moet je eerder dekking tussen de gebouwen, bossen, oneffenheden, kraters,... zoeken en onopgemerkt vooruit sluipen. Dan kan je dichter bij de vijand komen om die binnen jouw bereik te kunnen raken. Het verschil in dag/nachtprestaties kan ook uitmaken. Geleide anti-tank-wapens kunnen leuk zijn, totdat je elektronische countermeasures tegenkomt, plotseling worden de ongeleide wapens terug interessant.

Ik ben benieuwd of er goede mod's op World in Conflict op komst zijn. Er is al eentje:
http://mods.moddb.com/9881/tactical-warfare/

[edit]
Je ziet in veel games ook, dat de n00bs hard klagen dat het spel te puur is en de pro-gamers hebben teveel voordelen. Zo hebben ze de bunnyhop uit CS gesloopt, het echt accuraat schieten is ook weg, awp mag niet meer zo hard schieten, awp is voor sommigen te moeilijk (dus we zorgen erdoor dat je zelfs 1 m achter de vijand mag mikken om een headshot te maken), spelen op geluid is te moeilijk (dus plannen om A3D te slopen),... Waarom wordt een spel dan systematisch gesloopt? Als je games meer wilt verkopen, dan zal je het voor de n00bs aangenamer moeten maken zodat het boeltje onpuur wordt. Het gevolg is dat CS steeds meer cheaters krijgt en de pro-gamers stappen naar andere games over. Zonder vaste fanbase, heb je geen garantie op spelers, de n00bs kunnen altijd van game veranderen omdat de graphics bij de concurrentie een tikkeltje mooier zijn. Hetzelfde zie je in de muziekwereld, je hebt pure muziek zoals het hoort en dezelfde band kan aangepaste versie van hun muziek op single zetten om te verkopen. Dus gitaren moeten heel wat zachter staan, te lange muziekstukken inkorten, grunten is ook zwaar (dus eruit smijten),...

[ Voor 16% gewijzigd door rapture op 27-09-2007 17:03 ]

Verwijderd

Asus p5n32-e sli
E6600 oc
8800gts 640mb oc
2 gig geil 800mhz 4-4-4-12

settings

1680x1050
dx10
extra high
v-cync aan
8xAA
16xAF
voor de rest alles aangevinkt

max 46
gemiddeld 24
min16

Wat een fuck score

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 17:06 ]

Verwijderd

wat wil je met dx10 aan en 8xAA....

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:41
Zoals 2 posts boven mij...

Eventueel leuk om in de SP een lijstje waarin alle mods staan, in de maak/af? :*)

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
misschien dat ik dit spel ook haal als ik morgen mijn Geforce 8800 GTS 640 mb binnen krijg :)
eerst even de demo uittesten

• Seesar
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:02:
Asus p5n32-e sli
E6600 oc
8800gts 640mb oc
2 gig geil 800mhz 4-4-4-12

settings

1680x1050
dx10
extra high
v-cync aan
8xAA
16xAF
voor de rest alles aangevinkt

max 46
gemiddeld 24
min16

Wat een fuck score
had je maar geen 8800gts maar gtx of ultra moeten nemen >:)

T60P Widescreen

Verwijderd

Erhm 24 fps gemiddeld is perfect speelbaar hoor. Wat verwacht je en wat denk je nodig te hebben om dit spel goed te kunnen spelen?

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Kunnen we niet een lijsje maken met daarin alle mensen die al het spel online spelen? En interessse hebben in een GOT clan? Lijkt me handiger dan 100 post doorstruinen om de personen te vinden.

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
FikkieHo schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:50:
Kunnen we niet een lijsje maken met daarin alle mensen die al het spel online spelen? En interessse hebben in een GOT clan? Lijkt me handiger dan 100 post doorstruinen om de personen te vinden.
helemaal mee eens _/-\o_

• SuX DeLuXe
is het spel trouwens moeilijk te leren als beginner? of heb je het snel onder de knie

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Ik heb zeker intresse in een GoT clan.
Voeg me maar toe op xifre : marcje7

Zou leuk zijn om met een vaste klik te kunnen spelen. :)

Geen flauwekulletjes

• Blacer
Ik heb ook wel interesse in een GoT clan, mijn nickname is Blacer

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:43
Thrills33ka schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:15:
is het spel trouwens moeilijk te leren als beginner? of heb je het snel onder de knie
Erg makkelijk om te leren, de tutorial is erg uitgebreid. Je leert echt vanalles, van het bewegen van je camera tot het artillery.

Ik heb het uitgespeeld, erg vermakelijk spelletje. Alleen wel jammer dat je maar 1 keer een atoombom af mag laten gaan :/

• Menblack
Mijn xfire = dead0soldier

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

Vond het spel erg tegenvallen, wel een paar leuke dingen erin als offmap support op deze manier. Ik vond dat het spel JTF in eigenlijk dezelfde catagorie veel beter en leuker om te spelen. Ook als je de engine vergelijkt vind ik CoH veel beter.

• Avalaxy
  • Nu online
michel1991 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:33:
[...]

Erg makkelijk om te leren, de tutorial is erg uitgebreid. Je leert echt vanalles, van het bewegen van je camera tot het artillery.

Ik heb het uitgespeeld, erg vermakelijk spelletje. Alleen wel jammer dat je maar 1 keer een atoombom af mag laten gaan :/
Ach, dan speel je online en drop je er 3 tegelijk :Y)

Overigens vind ik zelf de carpet bomb het vetst, vooral op die map met die bruggen, een carpet bomb erover als de brug helemaal vol staat met units })

[ Voor 14% gewijzigd door Avalaxy op 27-09-2007 21:25 ]

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

neeh, een daisy cutter gooien op infantry is leuker, dan zie je ze meestal weg sprinten en worden ze nog steeds ingehaald door die schokgolf :D

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik moet morgen voor mijn baas, die een game fanaat is met zijn vrienden in zijn vrije tijd, WiC meenemen. Ik neem aan dat het gewoon bij de MM te koop is. Hij wil met max 4 man op een LAN. Grote vraag is nu: hoeveel spellen moet hij kopen? Moet ik er 1 kopen en die 4x installeren of is dat illigaal voor eigen gebruik.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Thrills33ka schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:15:
Tutorial doornemen om het spel te kunnen besturen, dan komt wat speelervaring en tactisch inzicht. In een clan zouden we opleidingen/trainingen kunnen organiseren.

• Avalaxy
  • Nu online
Jazzper schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:25:
Ik moet morgen voor mijn baas, die een game fanaat is met zijn vrienden in zijn vrije tijd, WiC meenemen. Ik neem aan dat het gewoon bij de MM te koop is. Hij wil met max 4 man op een LAN. Grote vraag is nu: hoeveel spellen moet hij kopen? Moet ik er 1 kopen en die 4x installeren of is dat illigaal voor eigen gebruik.
Als je via LAN gaat spelen heb je geen serial nodig dus volstaat 1 versie.

Coole baas btw 8) zou ik ook wel willen onder werktijd :P

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 27-09-2007 22:40 ]

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:31
leonpwner1 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:39:
[...]

Coole baas btw 8) zou ik ook wel willen onder werktijd :P
/offtopic zal dan wel een goed lopend bedrijf zijn >:)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

we hebben als 'office pc' 4x een Dell XPS710, GF8800GTX, 4GBRAM, 24" WS staan om het af te maken. Maar wees gerust, niet onder werktijd. Het is een consultancybureau en we werken snoeihard. Ik heb in anderhalf jaar tijd misschien 3x een game gespeeld ónder werktijd.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• TheZeroorez
  • Niet online
leonpwner1 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:39:
[...]

Als je via LAN gaat spelen heb je geen serial nodig dus volstaat 1 versie.
Ja, maar het gaat er waarschijnlijk echt om of het legaal is of niet. Die zooi is allemaal belastingaftrekbaar, en een boete wanneer er op een bedrijf illegale software aangetroffen wordt, wil je niet hebben + maakt je bedrijf kapot ;)

Verder is dat wel leuk ja, zulke office-bakken :o

[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 27-09-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel jammer vind eigenlijk is dat je maar zo weinig units kan maken.
Als je het spel opstart en kijkt naar het introfilmpje zie je honderden russen airdroppen boven New York. Dan denk je yeah dikke oorlog, ga je spelen.. paar tanks... paar ventjes :/

Gister had ik dat ook, had ik een klein legertje gemaakt paar tanks. Komt de vijand met arty en alles dood. Kun je weer gaan wachten voordat je iets bij elkaar hebt.

Het is ook onmogelijk om een echte invasie na te spelen :? intro filmpje :X War is coming home? :X

Het blijft natuurlijk een mooi spel maar ik ben dan ook een echte C&C fan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 08:53:
Wat ik wel jammer vind eigenlijk is dat je maar zo weinig units kan maken.
Als je het spel opstart en kijkt naar het introfilmpje zie je honderden russen airdroppen boven New York. Dan denk je yeah dikke oorlog, ga je spelen.. paar tanks... paar ventjes :/

Gister had ik dat ook, had ik een klein legertje gemaakt paar tanks. Komt de vijand met arty en alles dood. Kun je weer gaan wachten voordat je iets bij elkaar hebt.
Als je in WiC een stuk of 20 tanks zou hebben zou het ook een hel worden. Dit spel is echt een micromanagement spel, met meer units zou het een complete chaos worden...

Maargoed, als je 8 squads infantry maakt, dat is 8x5 = 40 units. Valt nog best mee dus imho.

Dat de vijand met arty komt en dat jouw tanks kapot gaan is je eigen fout, dan moet je ze niet stil laten staan en zoveel mogelijk in wide formation bewegen.
Het is ook onmogelijk om een echte invasie na te spelen :? intro filmpje :X War is coming home? :X

Het blijft natuurlijk een mooi spel maar ik ben dan ook een echte C&C fan :P
Een echte invasie met duizenden units heb ik nog in geen ene game gezien. En in welke map zou je een invasie willen doen? Dan moet je een enorme map hebben, en de gameplay zou dan niet meer binnen het spel passen. Als je zo gaat spelen dan krijg je het fenomeen dat je 100 units selecteerd en ze ergens heen klikt terwijl ze ondertussen dood gaan. Niet de bedoeling van WiC dus, micromanagement is wat je moet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar heb je gelijk in maar een beetje meer units zou toch mooi meegenomen zijn ofniet? :>

En daarbij is de keuze aan units ook vrij beperkt toch?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:43
Ik kan de post niet meer vinden maar kan je ook "gewoon" potje skirmish doen tegen de AI ? Of moet je dan eerst de Campaign uitgespeeeld hebben?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
spyros schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:11:
Ik kan de post niet meer vinden maar kan je ook "gewoon" potje skirmish doen tegen de AI ? Of moet je dan eerst de Campaign uitgespeeeld hebben?
Dat vroeg ik me dus eigenlijk ook af, maar volgens mij niet. Dat vind ik best een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Gisteren wat heerlijke potjes als infrantry gespeeld, ik beheerste echt alle bossen. Erg leuk om door een bos te lopen rechtsstreek naar hun artillery, ik mis alleen een anti air squad. De normale infantry is niet echt effectief tegen helis als ze alleen zijn.

Als je on the move blijft in grote bossen worden je units echt haast nooit gekilled had gisteren 3 anti tanks met rank general, die deden echt max damage. Alleen het vervoeren van je units is erg risky in de trucks.

Mijn nick op massgate is: Johnny ,voor de mensen die een beetje willen teamplayen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:20:
[...]

had je maar geen 8800gts maar gtx of ultra moeten nemen >:)
IK heb geen +500euri voor een vid-kaart over. dan koop ik loever over een jaar tijd een 2e 8800gts dat komt dan beter een voordeliger uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 18:10
Kaap schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:28:
[...]

Dat vroeg ik me dus eigenlijk ook af, maar volgens mij niet. Dat vind ik best een gemis.
Multiplayer -> Lan -> Create en dan bots toevoegen :>

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked Mouse
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04-2008

Wicked Mouse

Graphical Designer

leonpwner1 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 08:59:
[...]

Als je in WiC een stuk of 20 tanks zou hebben zou het ook een hel worden. Dit spel is echt een micromanagement spel, met meer units zou het een complete chaos worden...

Maargoed, als je 8 squads infantry maakt, dat is 8x5 = 40 units. Valt nog best mee dus imho.

Dat de vijand met arty komt en dat jouw tanks kapot gaan is je eigen fout, dan moet je ze niet stil laten staan en zoveel mogelijk in wide formation bewegen.

[...]

Een echte invasie met duizenden units heb ik nog in geen ene game gezien. En in welke map zou je een invasie willen doen? Dan moet je een enorme map hebben, en de gameplay zou dan niet meer binnen het spel passen. Als je zo gaat spelen dan krijg je het fenomeen dat je 100 units selecteerd en ze ergens heen klikt terwijl ze ondertussen dood gaan. Niet de bedoeling van WiC dus, micromanagement is wat je moet doen ;)
Je kan met tactical aid airbourne troops (of light tanks of wagentjes) blijven droppen zoveel als je wil, dus als die blijven leven kan je zoveel troepen hebben als je zelf wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Laatst online: 12:32

_Eend_

🌻🇺🇦

evilpin0 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:48:
Gisteren wat heerlijke potjes als infrantry gespeeld, ik beheerste echt alle bossen. Erg leuk om door een bos te lopen rechtsstreek naar hun artillery, ik mis alleen een anti air squad. De normale infantry is niet echt effectief tegen helis als ze alleen zijn.

Als je on the move blijft in grote bossen worden je units echt haast nooit gekilled had gisteren 3 anti tanks met rank general, die deden echt max damage. Alleen het vervoeren van je units is erg risky in de trucks.

Mijn nick op massgate is: Johnny ,voor de mensen die een beetje willen teamplayen.
Heb je wel eens samengewerkt met een armor poppetje? Als ik Armor speel koop ik nog wel eens een APC ipv. een light tank, maar er stapt nooit iemand in. Misschien als we elkaar tegenkomen? (nick: SittingDuck) :). Ik ben altijd blij met een beetje extra firepower, en als je een gewone infantry squad mee laat rijden heb ik ook nog een beetje AA. Maar AT kan ook natuurlijk, mijn tanks houden de enemy bezig terwijl jouw ventjes heel sneaky omlopen om de tank(s) van achteren uit te schakelen.

Trucks zijn erg riskant, een heavy tank schakelt jouw tank en squad in 1 schot uit. Laat ze dan ook ver achter de linies uitstappen zodat m'n trucks nog een beetje kans hebben om heel terug te komen.

btw. Hoe beginnen jullie altijd? Ik koop meestal 2 Heavy Tanks, 1 Medium Tank en 1 Light Tank/APC.

[ Voor 14% gewijzigd door _Eend_ op 28-09-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:43
Het deed me trouwens wel denken aan een andere game van een paar jaar terug..
Afbeeldingslocatie: http://content.answers.com/main/content/wp/en/thumb/a/a2/200px-C&c_redalert2_box.jpg

Eigelijk is het een opgepoetste RA2 met een vette campaign. Cijfers van sites liggen naar mijn mening te hoog. Ik vind het een goed spel, maar het is niet vernieuwend. Neem Gamespot (http://www.gamespot.com/p...t/review.html?sid=6179012) bijvoorbeeld: 9,5! En dan gaven ze RA2 een 8,5. Ik vind het een 7 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Laatst online: 12-09 15:49
Is er nog geen guide voor deze game uit ofzo, waar de kleine dingetjes in staan.
Hoe je bijv. alle medailles op een snelle manier kan krijgen :o

Of hebben jullie zelf nog tips ?
Mijn ingamenaam is trouwens : Y3LLoW

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michel1991 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:14:
[afbeelding]

Eigelijk is het een opgepoetste RA2 met een vette campaign. Cijfers van sites liggen naar mijn mening te hoog. Ik vind het een goed spel, maar het is niet vernieuwend. Neem Gamespot (http://www.gamespot.com/p...t/review.html?sid=6179012) bijvoorbeeld: 9,5! En dan gaven ze RA2 een 8,5. Ik vind het een 7 waard.
Hmm daar had ik niet zo snel aan gedacht, maar RA2 bied wel de mogelijkheid tot vergelijkbare gameplay, zoals met een IFV met een engineer er in de conyard van je tegenstander overnemen en verkopen. Zelf hield ik niet zo van die soort gameplay, ik kwam mijn tegenstanders liever halen met 10 apocalypse tanks, 10 flak tracks en 10 V3 launchers (ja, dat is dikke overkill ja :9). })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Sorry, maar de enige overeenkomst is het scenario: Een oorlog tussen de USA en USSR, een scenario wat overigens in tientallen films en games voorkomt.

Ik vind de gameplay ook echt anders dan C&C, de camera functies helemaal. Ook het C&C basissen bouwen tegenover de WiC droppoints.

En de graphics zijn echt 10keer mooier dan C&C generals. WiC is imo ook vele malen realistischer dan C&C. En gebruikt bestaande voertuigen ( M1A1, Apache, Eurocopter etc. ).

En ik vind de WiC tactical aids veel beter uitgewerkt/toffer.

No way dat je WiC met C&C kan vergelijken, en al helemaal niet met anno 1999 2d RA2. :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen.

Ik heb een klein probleempje met WiC, maar om er nou meteen een nieuw topic in het probleemforum voor te openen leek me wat overbodig.

Ik heb een Creative X-Fi XtremeMusic geluidskaart met een 7.1 boxenset, maar ik heb stereo geluid in WiC.
Ik heb lopen zoeken, maar ik kan er maar niet achter komen waarom ik het geluid in WiC niet op 7.1 kan krijgen...

Misschien is het wel heel simpel, maar ik kom er niet uit :P

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

ik heb gewoon surround met de xfi, misschien heb je niet goed ingesteld naar 7.1? of iets met c3s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de speakersettings in de creative console op 7.1 staan.
CMSS 3D uit. (Als ik het aanzet heb ik wel over alle kanalen geluid maar dat is uiteraard slechts een geupmixte stereobron)
Bass-redirect ingeschakeld in de THX settings.

(Ik heb een Creative GigaWorks s750 boxenset dus ik zit genoeg te knooien met de settings om het beste geluid te krijgen :P)

Aan de settings kan het lijkt me niet liggen.

WiC lijkt gewoon een instelling te missen voor het aantal geluidskanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
michel1991 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:14:
[afbeelding]

Niet vernieuwend? Daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat dit spel wel een vrij revolutionair spel is en e lat stukken hoger legt voor anderen developers/games.

Waarom ik dit vind:
- Goede physics (ook de graphics zijn zeer goed te noemen)
- Geen basebuilding maar een zelfbedacht systeem
- Heel weinig bugs
- Goede performance

Dat een 9,5 wellicht te hoog gegrepen is dat ben ik wel met je eens, maar als je objectief gaat kijken en wat kennis van zaken hebt dan moet je wel concluderen dat dit spel tussen de 8,5 en de 9,0 zou scoren, met als belangrijkste contra-argument dat het spel na een tijdje repetitief wordt. Een kwaliteitsgame is het zeker.

En om een vergelijking met RA2 te trekken vind ik appels en peren vergelijken. WiC is een micromanagement RTS waarbij je enkele units controlleert waar RA2 meer een spel is waarbij het draait om wie de meeste prism tanks kan spawnen in een zo kort mogelijke tijd. Bovendien is (zoals ik hierboven zei) WiC een RTS zonder basebuilding en RA2 juist een RTS mét basebuilding. Bovendien kun je bij RA2 niet zomaar in een battle droppen halverwege, en was het afaik ook niet bepaald een toonzetter qua graphics.

Bovendien is WiC compleet op realisme gericht waar RA2 deels op futuristische en deels op fantantasie (prism, yuri's, kierov, etc.). Het enige puntje waar RA2 deels met WiC overeenkomt is de verhaallijn, maar ook deze vind ik niet echt lijken op elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bdani86 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:19:
Sorry, maar de enige overeenkomst is het scenario: Een oorlog tussen de USA en USSR, een scenario wat overigens in tientallen films en games voorkomt.

Ik vind de gameplay ook echt anders dan C&C, de camera functies helemaal. Ook het C&C basissen bouwen tegenover de WiC droppoints.

En de graphics zijn echt 10keer mooier dan C&C generals. WiC is imo ook vele malen realistischer dan C&C. En gebruikt bestaande voertuigen ( M1A1, Apache, Eurocopter etc. ).

En ik vind de WiC tactical aids veel beter uitgewerkt/toffer.

No way dat je WiC met C&C kan vergelijken, en al helemaal niet met anno 1999 2d RA2. :)
Zo hee, relax. :o Het enige waar het volgens mij over ging was een overeenkomst op onderdelen van de gameplay. Natuurlijk gaat het niet over graphics of over het bouwen van basissen, we zijn toch niet gek. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ik ben nog steeds relaxt hoor :) nofi met die post.^^

En in de onderdelen v/d gameplay zitten wat mij betreft ook geen overeenkomsten tussen WiC en RA2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
WiC demo benchmark: Very High
met een Geforce 8800 GTS 640
E6400 @ 3.0 Ghz
4 gb geheugen

average fps: 24 :|
niet echt om over naar huis te schrijven, en dat met een HIGH end videokaart 8)7
jullie ook allemaal zo'n brakke performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Thrills33ka schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:04:

average fps: 24 :|
niet echt om over naar huis te schrijven, en dat met een HIGH end videokaart 8)7
jullie ook allemaal zo'n brakke performance?
:') Dat is goed speelbaar hoor :P Je moet geen 100 FPS verwachten à la BF2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
leonpwner1 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:53:
[...]

:') Dat is goed speelbaar hoor :P Je moet geen 100 FPS verwachten à la BF2...
was ook al aant denken, misschien hoort het wel zo...maarja toch valt het een beetje tegen als je een nieuwe videokaart hebt en die al zoveel moeite heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat de GTS niet high-end is maar poweruser, bovendien is die kaart al bijna een jaar oud. Met alles op high mag je dan best blij zijn met 24 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:20:
Vergeet niet dat de GTS niet high-end is maar poweruser, bovendien is die kaart al bijna een jaar oud. Met alles op high mag je dan best blij zijn met 24 fps.
Nou de GTS lijkt me aardig High end hoor, kijk naar z'n prijs! 340 euro is niet echt middensegment denk ik. ik denk dat nog geen 10 % van de gamers een 8800 in huis heeft. Dus voor 340 euro mag je ook wel verwachten dat hij het goed doet in alle spellen die uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Pfff. Ik vandaag WiC geinstalleerd op het werk.

Dell XPS710
E6600
4GB RAM (helaas: 32bits Vista dus maar 2,nogwat)
GF8800GTX
Dell 24" WS @ 1920x1600

dit zou WiC toch soepel moeten kunnen trekken. Eerst alles default laten staan en meeste dingen op high gezet. Schokkend... (de fps, niet de ervaring ;)). Toen dingen lager gezet, nog steeds schokkend.

Het kan toch niet zo zijn dat je met zo'n bak alles zwaar terug moet schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03
Thrills33ka schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:12:
[...]

was ook al aant denken, misschien hoort het wel zo...maarja toch valt het een beetje tegen als je een nieuwe videokaart hebt en die al zoveel moeite heeft
Tja hetzelfde verhaal hier maar maak je niet druk. Met een fps is het een ander verhaal maar dit spel valt prima te spelen met 30 fps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tussen de 20 en 30 fps met dit spel is echt het maximale wat je nodig hebt om het vloeiend te kunnen spelen. Mensen moeten nu eens ophouden fps in rts te vergelijken met fps in fps.

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Res: 1280x1024
Anti Aliasing: @ 4x
Anisotropic Filtering: @ 16x
Water Reflection Size: 1024

Verder alles high, en alle opties aangevinkt. Alleen vehicle track lenght op medium, lengte vind ik niet boeiend, maar het effect zelf is cool :)

Average: 22
min: 14
max: 31

Dit was wel met warme hardware, maar dat schijnt bij mij niet uit te maken kennelijk :P

Core2 E6420
Radeon X1950pro
2gb RAM

full specs staan in sig.

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Ook maar even de benchmark gedaan, 1680×1050 alles op de hoogste settings met DX10

Average fps: 17
Min fps: 9
Max fps: 35

Verwijderd

Ja maar ingame heb je niet meer zo veel framedrops. En het is makkelijk speelbaar op extra high. Die benchmark is ook maar een filmje

• evilpin0
2 infantry replaytjes. Volgens mij heb ik de primeur hier als eerste een replay te posten :)
http://www.gamereplays.or...ndex.php?showtopic=294861

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
ik heb het ook maar gekocht. k vond de BETA wel leuk :)

zojuist een Tripple nuke gezien, das wel gaaf hoor :P

het is idd jammer dat de performance zo slecht is met een 8800 kaart.. (of langzamer)

[ Voor 28% gewijzigd door MexxT op 30-09-2007 01:44 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:30

Vrijdag

De Zwarte

Nou, gisteren in de MM de CE gezien voor E55 en kon m niet laten liggen. Ik ga eerst maar eens het singelplayer gedeelte spelen. anders maken ze online gehakt van me :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal op 1280x1024 Custom
(Very High + Reflect Clouds on Water + Track Trail op Very Long)

Windows XP Pro SP2 DirectX 9.0c

Driver version: 163.71
nVidia Control Panel:
Anisotropic filtering = 8 x
Antialiasing mode = Override any app setting.
Antialiasing = 4 x
Antialiasing Transparency = Supersampling.
Force Mipmaps = Trilinear.

Benchmark results:

Avg 30
Min 18
Max 71

Met: zie specs

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:32:
nVidia Control Panel:
Antialiasing = 4 x
Antialiasing Transparency = Supersampling.
Even wat commentaar op je settings; 8x MSAA ziet er even goed (zo niet beter) uit als 4x SSAA maar heeft een mindere performance drop omdat SuperSampling heel zwaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:21:
[...]

Even wat commentaar op je settings; 8x MSAA ziet er even goed (zo niet beter) uit als 4x SSAA maar heeft een mindere performance drop omdat SuperSampling heel zwaar is.
Inderdaad, zie hier het resultaat:
1280x1024 Custom
(Very High + Reflect Clouds on Water + Track Trail op Very Long)

Windows XP Pro SP2 DirectX 9.0c

nVidia Control Panel:

Antialiasing = 8 x
Antialiasing Transparency = Multisampling.

Benchmark results:

Avg 37 (scheelt +7 f/s)
Min 26 (scheelt +8 f/s)
Max 69 (scheelt -2 f/s)

Met: zie specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacer
Ik ben op zoek naar een leuke clan om wat teamplay te doen in WiC, zou iemand mij misschien ingame een berichtje kunnen sturen (of hier wat achterlaten)? Mn nick is blacer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
(jarig!)
Stuur MiC-NL maar een berichtje, ik nodig je wel uit :)

Ik ben echt.. verslaafd. Strategy spellen vond ik altijd al top maar de micro-management met bv Supreme Commander trok me totaal niet, dit is echter echt gewoon perfect. Je hoeft je geen zorgen te maken over je harvesters/economie of je gebouwen. Het is gewoon constante, instant action. Heerlijk. ik speel al jaren spellen met een groep vrienden uit Scandinavie en de meeste houden niet van strategy spellen omdat t gewoon te lang duurt en niet echt intens is soms. Maar we zitten nu allemaal aan WiC. Het is gewoon geniaal. Ben blij dat ik t gehaald heb.

Kheb een clannetje gestart waar we nu met z'n 8en inzitten. Als je op zoek bent naar een beetje lol met VOIP of op Ventrilo, stuur een berichtje naar MiC-NL en dan kijken we ff verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:30

Vrijdag

De Zwarte

Ohw man wat is dit een geweldig spel! Geen gedoe met resources en opbouwen, gewoon hard raggen, heerlijk!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Idd, objective based zoals first person shooters. Indien nodig kan er achteraf nog altijd een strategische laag toegevoegd worden. Zoals de http://www.battleforeurope.com grote toernooien voor Forgotten Hope organiseert, met elke map dat jouw team wint, krijg je extra territorium en reïnforcement points (productiecapaciteit) erbij. Bij het starten van een slag wordt de reïnforcement points in eenheden/wapens omgezet. Dus hoe meer land je bezit, hoe meer safe en zwaar bewapend je wordt. Het WOII-toernooi stopt na WOII niet eens, de Soviets stonden lijnrecht tov het Westen. Zo kan er verder gevochten worden.

Als ze van een first person shooter een RTS kunnen maken door een laag toe te voegen, dan denk ik dat de community van WiC ook iets moois kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
klopt het is aan de ene kant heerlijk simpel maar als je echt goed wilt spelen gaat het toch nog aardig diep. Ik speelde hiervoor eigenlijk allen supcom online maar irriteerde met altijd mateloos hoe lang je wel niet bezig bent een goede game te zoeken en dan als je een leuke game gevonden hebt disconnect er altijd wel weer iemand of iemand gaat zwaar laggen ect ect. Hier is het dubbel klik op een server en voilla lekker spelen.

Ik speel eigenlijk zon beetje alle roles, infantry in bos maps hebben echter zwaar me voorkeur. Als je je infantry units “on the move” en verspreid houdt worden ze zelden geraakt door tacttical aids/artilley. Vooral tegen andere infantry spelers verandert het in een sniper war, erg fun :)

Heb helaas alleen nog niet met iemand samen gespeeld, mocht iemand vanavond een potje willen "teamplayen", add me :) (nick: Johnny)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
leonpwner1 schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:21:
[...]

Ik draai dus AA op 16xQ (AF ook op 16x) en het verschil is bij mij tussen ms en ss echt minimaal, die fps die ik hierboven heb gepost veranderd eigenlijk niet, ik krijg er 1 op average bij en 1 op maximum eraf met ms, maakt hier dus in ieder geval niets uit welke ik gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Laatst online: 12:40

Knaak

It's me, Mario!

Bencmark met alles op zn hoogst + dx10 rendering etc.

Average: 24fps
Highest: 54fps
Lowest: 6fps

Dit op een Q6600 + 2ghz + 8800 Ultra, samen met de 163.71 forceware drivers.

Ligt het aan mij of is dit best laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

MOAW schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:04:
Bencmark met alles op zn hoogst + dx10 rendering etc.

Average: 24fps
Highest: 54fps
Lowest: 6fps

Dit op een Q6600 + 2ghz + 8800 Ultra, samen met de 163.71 forceware drivers.

Ligt het aan mij of is dit best laag?
Le*ter, wat wil je nou horen? Iedereen heeft relatief lage scores waarbij jij nog het hoogste scoord. Denk je nou echt dat de 8800 ultra ALLES zonder problemen op 100+ fps aankan?

Als je dan al zo'n ongefundeerde vraag stelt zet dan eerst even neer wat "hoogst" is: op een reso van 1024x768 is het laag jah, maar op een reso van 1680x1050 mag je lang niet zeuren. Ff iets verder kijken dan je neus lang is. Heb je SSAA, of MSAA, hoeveel is je factor etc etc.......

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
(jarig!)
Nr 143 van de wereld ;) Zal wel niet lang duren :)

Clan komt al aardig op gang, stuur nogmaals een berichtje naar MiC-NL als je nog een volwassen fun clan zoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Met zo'n "laag" aantal FPS is WiC nog steeds goed te spelen. Ik heb ingame geen enkele last van framedrops met mijn settings. De hele gameplay is natuurlijk anders dan een race game of shooter, waar de gameplay gewoon snel is, en imo vraagt om een hoge framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Wat een gel*l over die scores zeg :X Speel het spelletje op Full detail. Als het dan hapert zet je het toch gewoon wat lager?

Open anders gewoon een WiC Bechmark topic ofzo.

Ik vind dit spel SUPER, C&C3 heeft mij totaal niet kunnen boeien en was voor mij een teleur stelling.
WiC is voor het eerst in tijden een spel waar ik echt enthousiast over ben!
Eerst even de Single player uitspelen, en daarna eens kijken of het online gedeelte ook zo fantastisch is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Seesar schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:10:
[...]

Le*ter, wat wil je nou horen? Iedereen heeft relatief lage scores waarbij jij nog het hoogste scoord. Denk je nou echt dat de 8800 ultra ALLES zonder problemen op 100+ fps aankan?

Als je dan al zo'n ongefundeerde vraag stelt zet dan eerst even neer wat "hoogst" is: op een reso van 1024x768 is het laag jah, maar op een reso van 1680x1050 mag je lang niet zeuren. Ff iets verder kijken dan je neus lang is. Heb je SSAA, of MSAA, hoeveel is je factor etc etc.......
MSAA 16x, 1680x1050 idd. :P Dacht alleen dat het een slechte score was :+ Kennelijk dus niet haha :9~

Wel vreemd, ik heb 2 monitoren, beide aangesloten, beide aangezet in nVidia config panel, beide geven bureaublad weer (extended) maar in WiC is het nogsteeds grijs :( dual-monitor is echt een pracht bij dit spel. Iemand toevallig ook deze fout gehad? En misschien een oplossing gevonden (restart, reinstall, nieuwe drivers, etc werken niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:31
Update #1 komt er al aan. :9~

List of changes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

- Performance on DX10 has generally been improved.
- Wide screen is now HOR+ instead of VERT-.
Netjes, dit was echt het enige waar ik me aan stoorde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
FPS is niet zo balangrijk in RTS, als het maar boven de 10 blijft dan kun je lekker spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:59
Echt een super game dit. In lange tijd heeft een game me niet meer zo geboeid (ben nog bezig met de singleplayer, nog niet eens aan multiplayer toegekomen). :) Ben nog een 'gamer' van de oude stempel en opgegroeid met Super Mario Bros en Dune 2. :*)

Wat Ingame Benchmark scores betreft, ik vreesde ook het ergste. Het bleek mee te vallen, met mijn configuratie (zie sig) zonder overclocks, draait het op High op 1680 x 1050 super smooth! :) Ga hem nog wat hoger zetten zelfs.

Eerst crashte de WiC telkens, alle updates gedownload, alles gedaan volgens het Sierra forum, toen wist ik het weer. Mijn DDR2 DIMM voltage stond nog op 1,8V na een BIOS reset, terwijl deze 2,0V nodig heeft voor 800 MHz 4-4-4-12. 8)7

Heerlijke game tot nu toe! :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 09:25
Even een vraagje, ik word steeds in de pan gehakt bij de aanval op het vrijheidsbeeld (nu al 15+ verschillende aanvallen geprobeerd) was er nu geen tijdlimiet dan haal ik het wel....is er ook ergens een (gratis) gamefaqs te krijgen? Ik heb alleen een versie gezien van gamespot. Maar daarvoor moet je een betaald lid zijn...of hebben jullie tips?? _/-\o_
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.