Dit spel blijft maar crashen op mijn pc =(. Ik draai windows xp 32-bits met forceware 165.01. Mijn 8800 gtx doet het heerlijk... alleen na een paar minuten krijg ik een BOOOOM error of m'n computer loopt zelfs helemaal vast
. Hopelijk fixen ze dit snel want ik vind deze game echt super vet!
Klopt, in WiC wordt het winnen/verliezen bepaald door deels de samenwerking, maar ook deels door units te "babysitten". Er wordt idd denigrerend over het commanderen van kleine eenheden zoals onderofficieren dat moeten doen.Edmin schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:49:
Tja, jij schijnt diepgang te vertalen naar het aantal units dat je beheert en de achterliggende economie. Een ander zegt dat diepgang zit in het verder uitdiepen van platoon en company-size units en teamwork. It's all in the eye of the eye of the beholder, om het maar eens in goed fries te zeggen.
Tanks goed laten rijden is een heel gedoe, om dat helemaal uit te leggen, kan ik beter een interne "fieldmanual" schrijven. Het synchroniseren van eenheden en prioriteiten bij targetkeuze is niet gemakkelijk.
Echt strategische RTS'en gaan op (grand) strategisch niveau, dan spreken we meer over politiekers, dan officieren. Politiekers hebben plannen met de wereld, je kan bv de buurlanden te vriend houden zodat je rustig economische kan groeien (meer budget voor wapentuig) en oorlog op grote afstand stoken. Als de externe vijand dichtbij komt, dan kan je de buurlanden laten alliëren zodat je de externe vijand kan overpoweren. Een grote sterke vijand kan je lastig vallen door allerlei groeperingen/partijtjes/leidertjes/... te ondersteunen met geld en wapens. Zo kan je aan eender welke land hun eigen "Vietnam" bezorgen (Reagan deed dat in de jaren 80 door minstens 43 oorlogen tegen pro-Soviet-regimes/partijen/groeperingen/landen/... te ondersteunen).
De meeste RTS'en zitten echter tussenin, je krijgt een grote map en moet het draaiend krijgen. Dat is in moderne begrippen (sinds WOII) nog altijd tactisch niveau. Al moet je op een map legers commanderen om bv Fall Gelb volledig uit te voeren, dat is nog altijd tactisch niveau. Op strategisch niveau gaat men kijken of deze aanval uitvoeren goed is en men zit bv de startdatum van de invasie te verschuiven.
Dit was ook het reden dat D-Day "zo gemakkelijk" ging. Duitsers dachten dat de landing in Calais (kortste oversteek) zou gebeuren en de geallieerden richten ook veel dummy-voertuigen op Calais om deze vermoeden te bevestigen. Duitse weermannen voorspelden dat er nog dagenlang hard zou stormen zodat de landingcrafts over kop gaan. Dus de invasie kan niet plaats vinden en de Duitse commander (Rommel) ging terug naar Duitsland voor paar dagen vakantie. De geallieerde weermannen hadden echter een gat in de storm gevonden, dus aanvallen die hap. De Duitsers wisten niet wat er gebeurde en zonder commander ging de invasie gemakkelijker dan verwacht (beeld eens een potje RTS'en, waar je tegenstander gewoon afk (away from keyboard) is).
Je zou ook afvragen waarom D-Day pas in 1945 viel, terwijl de Soviets in 1943 op volle kracht naar Berlijn aan het rollen zijn. Laat de Soviets maar serieus hard tegen de Duitsers knokken, achteraf komt de VS wel de overblijfselen (Ten tijde van D-Day was het wolfraammunitie op zodat de Panthers minder scherp schoten om het voor de M4 Sherman eerlijk te houden.
FF een paar verbeterpuntjes in je betoog. Eenheden van pelotons- (4 voertuigen) en compagniesgrootte (14 voertuigen) worden geleid door officieren. Onderofficieren leiden losse voertuigen.rapture schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 00:50:
[...]
Klopt, in WiC wordt het winnen/verliezen bepaald door deels de samenwerking, maar ook deels door units te "babysitten". Er wordt idd denigrerend over het commanderen van kleine eenheden zoals onderofficieren dat moeten doen.
Tanks goed laten rijden is een heel gedoe, om dat helemaal uit te leggen, kan ik beter een interne "fieldmanual" schrijven. Het synchroniseren van eenheden en prioriteiten bij targetkeuze is niet gemakkelijk.
De meeste RTS'en zitten echter tussenin, je krijgt een grote map en moet het draaiend krijgen. Dat is in moderne begrippen (sinds WOII) nog altijd tactisch niveau. Al moet je op een map legers commanderen om bv Fall Gelb volledig uit te voeren, dat is nog altijd tactisch niveau. Op strategisch niveau gaat men kijken of deze aanval uitvoeren goed is en men zit bv de startdatum van de invasie te verschuiven.
Bedankt voor je aanbod voor het schrijven van een nieuwe FM, maar we hebben bij de (pantser)infanterie- en tankbataljons al goede handboeken. Het synchroniseren van eenheden gebeurd dmv command en control technieken die een RTS je meestal niet biedt. Voor wat betreft targetkeuze vallen we terug op het targeting-proces, wat te ingewikkeld is om hier uit te leggen.
Onder het strategisch niveau komt NIET gelijk het tactisch niveau, maar het operationeel niveau, wat gehele campaigns bestrijkt (bijvoorbeeld de invasie in Irak).
Als je een serieus RTS wilt spelen moet je eens een game uit de Steel Beast serie proberen, welke zeer realistisch zijn, maar daardoor ook niet geschikt voor de gemiddelde gamer (ook niet de hardcore gamer). Bovendien is het nogal aan de prijs.
Net een 2on2 spel gedaan, poeh...dat is wel ff moeilijk. Dan moet je dus heel goed een overzicht houden op wat je hebt...en dat is veel
. Je hebt veel meer punten en dus meer units. Dan moet je echt op veel dingen tegelijk letten.
Heb de closed beta gespeeld en nu dus ook de open en moet zeggen dat het spel langer boeit dan verwacht. Dit natuurlijk door de vermakelijke TA opties maar ook omdat er gewoon veel verschillende strategieen mogelijk zijn waardoor het niet zo makkelijk eentonig wordt. Mijn favoritie strategieen op het moment:
- 2 x Heavy AA, 2 Heavy Artillery (hier maak je eenvoudig veel damage mee maar je kunt nauwelijks command points innemen)
- 3 x Infantry, 1 x Anti-Tank, 4 troop transports (extra anti-tank dus bij veel Armor tegenstanders en veel Infantry bij veel Air, veel damage maar ook veel command point captures)
- 2 x Heavy Tanks, 2 x Medium AA, 2 Troop transports (deze laatste zijn voor repairs, en wanneer de TA's het toelaten bestel ik er meer bij. Dit is trouwens wat ik kies wanneer mijn team echt bagger is en er geen van mijn clan online zijn, beetje van alles wat OK werkt zolang de vijand niet masaal met 1 type unit komt)
- 6+ Medium Tanks (en dan aangevuld met Light Tanks m.b.v. TA's. Ideaal als er volop overal wordt gevochten want dan kun je je troepen opsplitsen om de command points te cappen)
Zou leuk zijn als er nog een map of 2 extra bij zouden komen, desnoods de closed beta maps.
Mijn ingame nick is trouwens Aeon
- 2 x Heavy AA, 2 Heavy Artillery (hier maak je eenvoudig veel damage mee maar je kunt nauwelijks command points innemen)
- 3 x Infantry, 1 x Anti-Tank, 4 troop transports (extra anti-tank dus bij veel Armor tegenstanders en veel Infantry bij veel Air, veel damage maar ook veel command point captures)
- 2 x Heavy Tanks, 2 x Medium AA, 2 Troop transports (deze laatste zijn voor repairs, en wanneer de TA's het toelaten bestel ik er meer bij. Dit is trouwens wat ik kies wanneer mijn team echt bagger is en er geen van mijn clan online zijn, beetje van alles wat OK werkt zolang de vijand niet masaal met 1 type unit komt)
- 6+ Medium Tanks (en dan aangevuld met Light Tanks m.b.v. TA's. Ideaal als er volop overal wordt gevochten want dan kun je je troepen opsplitsen om de command points te cappen)
Zou leuk zijn als er nog een map of 2 extra bij zouden komen, desnoods de closed beta maps.
Mijn ingame nick is trouwens Aeon
Waarschijnlijk mag je die dingen niet zomaar sharen en ze zijn te uitgebreid tov wat in WiC van toepassing is. Een tutorial voor de clan zou handig zijn zodat er wat basiskennis is, de WiC-units overlopen en een voorbeeld aanval bespreken.Edmin schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:40:
Bedankt voor je aanbod voor het schrijven van een nieuwe FM, maar we hebben bij de (pantser)infanterie- en tankbataljons al goede handboeken. Het synchroniseren van eenheden gebeurd dmv command en control technieken die een RTS je meestal niet biedt. Voor wat betreft targetkeuze vallen we terug op het targeting-proces, wat te ingewikkeld is om hier uit te leggen.
Prijs ziet idd zwaar uit en het is waarschijnlijk niet zomaar in een winkel in de Benelux te vinden.Als je een serieus RTS wilt spelen moet je eens een game uit de Steel Beast serie proberen, welke zeer realistisch zijn, maar daardoor ook niet geschikt voor de gemiddelde gamer (ook niet de hardcore gamer). Bovendien is het nogal aan de prijs.
In Steel Beast ga je heel wat voorzichtiger met eenheden om, tanks kunnen op grote afstand rustig voertuigen opblazen en tank rushes zijn af te raden (allerlei apparatuur kan door lichtere vijandelijke wapens defect gaan zodat je tank niet meer zo goed functioneert).
In WiC zijn tankrushes interessant, als je goede ondersteuning/samenwerking hebt. Zo kan je met heavy tanks snel voorbij vijandelijke tanks rijden, wat vijandelijke AA met HEAT roosteren zodat de heavy coppers probleemloos de vijandelijke tanks opblazen. Als er vijandelijke coppers zijn, dan rolt de AA snel vooruit om de coppers neer te krijgen zodat mijn tanks langers leven om vijandelijke tanks/AA kapot te krijgen. Dus lekker onrealistisch, maar dikke fun (en een specifieke tutorial voor dit spel nodig).
Ik vind het toch jammer dat de Open beta een stuk onstabieler draait dan de Closed beta. Vooral met "Lag" is het gewoon niet meer te doen. Zijn er meer mensen waarbij dit het geval is ?
Verwijderd
Ik heb totaal geen problemen met 'Lag'. Wel heb ik een ander vervelend probleem. Namelijk dat ik op z'n aller laagst moet draaien omdat anders mijn pc met dit spel crashed. Ik hoopte van t gezeik af te zijn door een 8800 gtx te kopen... maar nog steeds problemen
. Weet iemand eigenlijk al een oplossing hiervoor?
Hij geeft namelijk een BOOOM error of mijn hele pc loopt gewoon helemaal vast, soms krijg ik zelfs ook artifacts voor enkele seconden en daarna loopt het spel vast. Heel vreemd aangezien niks te heet word en ik verder bij GEEN ENKEL ander spel artifacts of crashes heb.
Hij geeft namelijk een BOOOM error of mijn hele pc loopt gewoon helemaal vast, soms krijg ik zelfs ook artifacts voor enkele seconden en daarna loopt het spel vast. Heel vreemd aangezien niks te heet word en ik verder bij GEEN ENKEL ander spel artifacts of crashes heb.
Ik vertaal diepgang niet naar het aantal units of de economie, maar naar wat ik kan en niet wat wij kunnen. Als je lekker even een rondje wil gamen dan wil ik kunnen doen wat ik wil, mijn eigen keuzes vrij kunnen maken maar toch in teamverband kunnen spelen waneer ik wil. Bij WiC wordt je geforceerd om samen te spelen en dat is iets wat vrij weinig mensen doen dus het is gedoemd fout te gaan.Edmin schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:49:
[...]
Tja, jij schijnt diepgang te vertalen naar het aantal units dat je beheert en de achterliggende economie. Een ander zegt dat diepgang zit in het verder uitdiepen van platoon en company-size units en teamwork. It's all in the eye of the eye of the beholder, om het maar eens in goed fries te zeggen.
Je kan bij WiC zo weinig met je units. Neem als voorbeeld CoH hier in kun je upgrades kopen je units zijn ook compleet verschillend dan die van de vijand, en toch is er die ballans. Het is mogelijk samen te spelen maar je kunt ook solo gaan. En je kan een heel armada van tactieken toepassen die ook serieus veel effect hebben op de uitslag van het gevecht, ipv de vijand die binnen enkele minuten alles zonder moeite weer terug koopt.
En het interesseert mij geen ene hol hoe de command structure toen in elkaar zat, als ik dat wil ga ik wel discovery channel kijken ofzo. Ik wil gameplay over realisme, natuurlijk is realisme een verrijking van de gameplay. Ik krijg hier ook het gevoel dat ze begonnen zijn met realisme, maar het niet leuk vonden om 20 T90's tegen 5 M1A1 op te sturen en dus maar alles volledig recht getrokken hebben.
Neem als voorbeeld Supcom, hier heeft iedere zijde de T2 tank. Cybran heeft een tank die niet heel veel schade doet maar zeer accuraat is, Aon heeft een tank die niet heel accuraat is maar zeer veel schaden doet deze heeft ipv sterk panser een schild dat kan herladen na een gevecht en dus niet gerepareerd hoeft te worden, UEF heeft een tank die niet accuraat ie en niet veel damage doet maar een zeer sterk panser heeft en dus veel schaden op kan nemen en de tijd die de andere units hebben om damage te doen aanzienlijk kan vergroten. Dit soort diepgang kan ik niet vinden in WiC.
Het zit mij echt dwars dat beide zijden gelijk zijn, en daarom geef ik mijn geld liever uit aan de volgende Supcom of CoH dit zijn tenminste games waar ik na elk gevecht nog uren kan gaan zitten nagenieten en denken waarom hoe en wat kan ik beter doen. Ook de replays van beide games zijn een genot om naar te kijken en bij WiC zie ik niet echt dingen van dit moet ik anders doen. Je kan er niet van leren het enigste wat je er uit krijgt is "dit zag ik niet aan komen maar scouts zijn te duur".
De game is erg leuk om even een rondje te spelen maar niet om je in te verdiepen want dan kom je er achter dat je al snel aan de bodem zit.
als ik het zo lees een heerlijk game. Is er ook nog een sandbox waar je heerlijk kan aanmodderen als rookie? ben hem nu ook aan het torrenten dus ben benieuwd
[ Voor 18% gewijzigd door FDMK op 22-07-2007 10:23 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
tis een beta...
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
hmm, ben nu een aantal dagen beziggeweest maar ik moet eerlijk zeggen dat hij me wel snel verveelt. Best jammer want het begin leek aardig maar voor mij blijft het een beetje van hetzelfde. Hopen dat de singleplayer wel uitdagend genoeg is.
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen wat the F* SecuRom Error 12106 is ?
A required security module cannot be activated.
This program cannot be executed (12106).
IK heb Deamon Tools uitgeschakeld en er zijn geen virtuele CD/DVD drives aanwezig.
Ik krijg steeds de zelfde fout.
IK heb Deamon Tools uitgeschakeld en er zijn geen virtuele CD/DVD drives aanwezig.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2007 18:12 ]
Zet al je veiligheids emulators van deamon tools aan , en disable alle drives met deamon tools. Sluit je deamon tools af en het probleem moet verholpen zijn. Iig zo werkte het bij mij met Tiberum wars. Anders zou je nog een SD4Hider kunnen downloaden.
[Ontopic] Bij mij heeft de repetetive gameplay het de nek omgedraaid. Binnen 5 mins weet je al of je gaat winnen of verliezen en buiten dat is dan alleen nog maar zaak om zoveel mogelijk punten te halen. Ik denk dat ik van dit spel alleen de singleplayer leuk ga vinden, of eventueel met wat vrienden op een lan. Verder eigenlijk niet meer...
[Ontopic] Bij mij heeft de repetetive gameplay het de nek omgedraaid. Binnen 5 mins weet je al of je gaat winnen of verliezen en buiten dat is dan alleen nog maar zaak om zoveel mogelijk punten te halen. Ik denk dat ik van dit spel alleen de singleplayer leuk ga vinden, of eventueel met wat vrienden op een lan. Verder eigenlijk niet meer...
[ Voor 40% gewijzigd door Blaatkiller op 22-07-2007 19:30 ]
is bij eimand anders ook de rank gereset?
Heb gister de WiC open beta gedwonlaod.... ziet er echt zeeeer gaaf uit vooral bepaalde airstrikes met als top attractie de nuke
Is online wel een beetje chaotisch... kheb soms de behoefte nog wat verder uit te zoomen ivm het overzicht maar dan ben ik al max uitgezoomed
online concept is wel erg vernieuwend... ook al heb ik het idee dat je wel erg snel dood gaat... kan ook aan mij liggen natuurlijk.... echt een tactiek ontbreekt er bij mij nog.
ga ik met tanks spelen kom ik een horde heli's tegen die me zo afmaken... of andersom speel ik zlef met helikopters wordt ik door anti air uit de lucht gehaald. Ik snap dat de beste methode is om wat te mixen met de units... maar dan ben je vaak niet niet sterk genoeg.
Is online wel een beetje chaotisch... kheb soms de behoefte nog wat verder uit te zoomen ivm het overzicht maar dan ben ik al max uitgezoomed
ga ik met tanks spelen kom ik een horde heli's tegen die me zo afmaken... of andersom speel ik zlef met helikopters wordt ik door anti air uit de lucht gehaald. Ik snap dat de beste methode is om wat te mixen met de units... maar dan ben je vaak niet niet sterk genoeg.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Kzit in hetzelfde bootje. Heb mezelf tot in top 1000 gewerkt en dan was ik het echt beu.Fonzie27 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:54:
hmm, ben nu een aantal dagen beziggeweest maar ik moet eerlijk zeggen dat hij me wel snel verveelt. Best jammer want het begin leek aardig maar voor mij blijft het een beetje van hetzelfde. Hopen dat de singleplayer wel uitdagend genoeg is.
Best jammer, game had best potentie maar op de een of andere manier komt het er niet uit.Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 01:32:
[...]
Kzit in hetzelfde bootje. Heb mezelf tot in top 1000 gewerkt en dan was ik het echt beu.
Verwijderd
Heb die error ook regelmatig, gewoon heropstarten, als ze echt willen dat het spel populair wordt zullen ze die troep er toch van moeten halen.Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 18:11:
Kan iemand mij vertellen wat the F* SecuRom Error 12106 is ?
Voor mij maakt het niet meer uit, als ze het niet wat minder repetitief krijgen tegen release, dan koop ik het toch niet.
je speelt natuurlijk ook constant dezelfde 2 maps....Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 01:32:
[...]
Kzit in hetzelfde bootje. Heb mezelf tot in top 1000 gewerkt en dan was ik het echt beu.
Verwijderd
De daisycutter is ook erg leuk, komt ie aan zo'n parachuutje naar beneden dwarrelen.Chaoss schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:47:
Heb gister de WiC open beta gedwonlaod.... ziet er echt zeeeer gaaf uit vooral bepaalde airstrikes met als top attractie de nuke![]()
Is online wel een beetje chaotisch... kheb soms de behoefte nog wat verder uit te zoomen ivm het overzicht maar dan ben ik al max uitgezoomedonline concept is wel erg vernieuwend... ook al heb ik het idee dat je wel erg snel dood gaat... kan ook aan mij liggen natuurlijk.... echt een tactiek ontbreekt er bij mij nog.
Midden in een straat waar infantry zich in de omringende huizen hadden verschanst.
BOEM, alle huizen weg.
Ik speel vaak AIR en dan met 3 of 4 heavy choppers en pak alleen de units die ik aankan, anders ga ik er snel weer vandoor.
Zo kom ik toch aan aardig wat punten.
Yes, spot de Ninja, en win een muis
. Aldus een mail van massgate. Nou veel zoekplezier!
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Even een tip voor beginnende spelers: verplaats! je artillerie! Veel beginners zetten hun artillerie vlakbij de dropzone van je units. Alle units moet je micromanagen, dus ook artillerie. Ik heb het op de harde manier afgeleerd
in de closed beta. Maar vandaag had ik in zowat elk potje wel een paar heel gemakkelijke doelwitten voor tankbusters.
Maargoed, Field Manuals van de US Army zijn gewoon op internet te krijgen:
http://www.globalsecurity...y/library/policy/army/fm/
Maargoed, Field Manuals van de US Army zijn gewoon op internet te krijgen:
http://www.globalsecurity...y/library/policy/army/fm/
http://www.razerzone.com/world-in-conflict/
Kan iemand me helpen met een subtiele hint waar die ninja's zitten?
eeeuh, zoek de sterretjes......leonpwner1 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:58:
http://www.razerzone.com/world-in-conflict/
Door gespeeld totdat de game-servers ermee ophouden.
Ga in een lege server zitten, en zoek elke vierkante centimeter af? Je zult toch iets moeten doen voor die muis
Verwijderd
Hebben meer mensen problemen met de Ati Radeon HD2900XT en De WiC Open Beta ?
Ik heb namelijk een probleem met het menu. allemaal rare tekens
pic :
pic :

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 13:03 ]
Wow, dit spel ziet er echt geweldig uit. Ik ben de open beta aan het downloaden en zal er vanavond 's naar kijken. Dit is precies waar ik al een tijd op zat te wachten en hoe ik dit topic heb kunnen missen is me een raadsel. Met als die TA/C&C-spellen met onrealistische superwapens en andere semi-magische kanonnen vermaakte ik me meestal wel, maar ik verlangde echt naar een realistischere RTS-game 
Het idee van samenwerken lijkt me ook erg gaaf, zeker als je via voip contact met elkaar hebt. Nogmaals: ik ben erg benieuwd hoe dit draait op mijn XP-2800+ met 1GB aan ram en een X800 Pro 256MB als videokaart. Zal wel niet geweldig draaien, maar dat laat ik nog wel merken
Het idee van samenwerken lijkt me ook erg gaaf, zeker als je via voip contact met elkaar hebt. Nogmaals: ik ben erg benieuwd hoe dit draait op mijn XP-2800+ met 1GB aan ram en een X800 Pro 256MB als videokaart. Zal wel niet geweldig draaien, maar dat laat ik nog wel merken
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Het blijft wel een kwart-realistisch spel, doormiddel van modding kan men opvoeren tot half-realistisch. Driekwart en hogere realisme levert spellen die voor militairen ontworpen zijn om hun dagelijkse werk eens op het computerscherm te krijgen.
[ Voor 40% gewijzigd door rapture op 27-07-2007 14:17 ]

als je echt realistisch wilt moetje naar het midden oosten gaan
Ik hoef natuurlijk geen 100% realistisch spel omdat dat onspeelbaar zou zijn, denk ik. Ik wil gewoon units die ook echt gebruikt zijn, onder andere. En grotere maps en juiste verhoudingen tussen tanks en gebouwen, iets wat bij de C&C serie ook ver te zoeken waren. En dan geen tanks met sonic shock waves, laser beams, phaser rays of wat dan ook aan crap. Good old granaten, kogels en raketten
Semi-realistisch is goed speelbaar, met kwart-realistisch bedoel ik eigenlijk een spel waar de verhoudingen tussen units zoek zijn. Driekwart en hoger begint idd onspeelbaar te worden.Grrrrrene schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:37:
Ik hoef natuurlijk geen 100% realistisch spel omdat dat onspeelbaar zou zijn, denk ik. Ik wil gewoon units die ook echt gebruikt zijn, onder andere. En grotere maps en juiste verhoudingen tussen tanks en gebouwen, iets wat bij de C&C serie ook ver te zoeken waren. En dan geen tanks met sonic shock waves, laser beams, phaser rays of wat dan ook aan crap. Good old granaten, kogels en raketten
In WiC kunnen tanks verder schieten dan ze kunnen zien, terwijl tanks in het echt op z'n best 3800m ver kunnen schieten bij 50% raakkans, terwijl ze 10 à 15 km ver kunnen zien op een vlakte bij goede weersomstandigheden.
Anti-air is voldoende blind, dat het door heavy coppers bestookt kan worden zonder dat het iets doorheeft. In het echt hebben ze gemakkelijk 15km kijkbereik tov schietbereik van bv 4 à 5 km.
Zo kom je nog meer van die dingen tegen, het is beetje zoals Battlefield-series. Doormiddel van modding kan het achteraf terug gecorrigeerd worden. Forgotten Hope had van Battlefield 1942 een volwaardige game gemaakt. WiC zie ik eerder als een goede basis/framework om mods erop te bouwen (voorzover dat er binnenkort SDK's en ondersteuning uitkomt). Engine-stabiliteit in de beta-testen spreekt de modders ook aan, nu nog zien dat er goede support/patching blijft.
[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 27-07-2007 16:57 ]
Wat is het nut van verder kunnen schieten dan je kunt zien? Is dat gewoon lukraak schieten in de ruimte of bedoel je dat een spotter hun doelwit uitzoekt ofzo?rapture schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:52:
[...]
Semi-realistisch is goed speelbaar, met kwart-realistisch bedoel ik eigenlijk een spel waar de verhoudingen tussen units zoek zijn. Driekwart en hoger begint idd onspeelbaar te worden.
In WiC kunnen tanks verder schieten dan ze kunnen zien, terwijl tanks in het echt op z'n best 3800m ver kunnen schieten bij 50% raakkans, terwijl ze 10 à 15 km ver kunnen zien op een vlakte bij goede weersomstandigheden.
Alle spellen die ik heb gespeeld en waarvoor mods zijn geschreven zijn met de mods (niet met allemaal, maar met veel wel) alleen maar leuker geworden. Ik speel niet zo heel vaak RTS spellen, ben meer een race liefhebber, maar voor een spel als bijvoorbeeld rFactor zijn heel veel heel goede mods geschreven. Ben dus benieuwd waar de userbase achter WiC mee gaat komenAnti-air is voldoende blind, dat het door heavy coppers bestookt kan worden zonder dat het iets doorheeft. In het echt hebben ze gemakkelijk 15km kijkbereik tov schietbereik van bv 4 à 5 km.
Zo kom je nog meer van die dingen tegen, het is beetje zoals Battlefield-series. Doormiddel van modding kan het achteraf terug gecorrigeerd worden. Forgotten Hope had van Battlefield 1942 een volwaardige game gemaakt. WiC zie ik eerder als een goede basis/framework om mods erop te bouwen (voorzover dat er binnenkort SDK's en ondersteuning uitkomt). Engine-stabiliteit in de beta-testen spreekt de modders ook aan, nu nog zien dat er goede support/patching blijft.
Er is een patch voor, kijk maar op de website. Ik had precies hetzelfde met ook een HD2900XT.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:53:
pic :
[afbeelding]
Onder XP had ik het niet.
[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 27-07-2007 17:19 ]
En als we nu toch bezig zijn: een M1A1 tank kan zo'n 3 T80's vernietigen, in z'n eentje. En dan nog maar te zwijgen over de aanvalskracht van een Apache helikopter.rapture schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:52:
[...]
Semi-realistisch is goed speelbaar, met kwart-realistisch bedoel ik eigenlijk een spel waar de verhoudingen tussen units zoek zijn. Driekwart en hoger begint idd onspeelbaar te worden.
Anti-air is voldoende blind, dat het door heavy coppers bestookt kan worden zonder dat het iets doorheeft. In het echt hebben ze gemakkelijk 15km kijkbereik tov schietbereik van bv 4 à 5 km.
Ik zelf speel meestal als infantry, ik ben dan ook vaak de betere infanterist speler van de ronde. Vooral op de map met een airstrip (ben de naam even vergeten). Even wat AT en gewone soldaatjes in de bosjes zetten en wachten op heli's en tanks. En dan met de TA punten lekker scoren, geweldig spel!
Neeh.. Ik heb een 2900xt en geen problemen hier..Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:53:
pic :
[afbeelding]
EDIT:
Ah dat zal het zijn, ik heb XP en geen problemen..MensionXL schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:19:
[...]
Er is een patch voor, kijk maar op de website. Ik had precies hetzelfde met ook een HD2900XT.
Onder XP had ik het niet.
Maarja ik speel de bèta nu al een paar dagen en moet zeggen dat ik het echt gruwelik vet vind. Zou ik misschien ook de GoT clan kunnen joinen? Heb al met rapture gespeeld ingame,
offtopic:
Ben je niet moe?
Ben je niet moe?
[ Voor 17% gewijzigd door Thermometer op 27-07-2007 20:17 ]
Sorry dat was tegen Rapture, zag hem laat nog online snapje?
Dat kan je weer balanceren door de "beschikbaarheid" van units in te perken. De Soviets bouwden eenmaal graag tanks in tienduizendtallen (vooral T-72 in die tijd), terwijl Westerse tanks in duizendtallen voorkomen. Zo had men in Forgotten Hope de geallieerde tanks tov de Panthers en Tigers gebalanceerd.Brian schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:04:
En als we nu toch bezig zijn: een M1A1 tank kan zo'n 3 T80's vernietigen, in z'n eentje. En dan nog maar te zwijgen over de aanvalskracht van een Apache helikopter.
En ineens variatie van voertuigen inbouwen, nu zijn het heavy tanks met een ander plaatje/skin. Leopard 2 heeft hogere vuurkracht, kan goed tegen staafpenetratoren van andere tanks, excellente fire controls en rolt goed over map. M1 Abrams kan beter tegen HEAT van infanterie, maar kan minder goed tegen staafpenetratoren van andere tanks en een turbine als motor heeft z'n nadelen. Dure T-80's zijn ook redelijk beperkt in aantallen, dat werd opgevangen door massale productie van T-72. T-72 heeft hoge vuurkracht, maar slechte firecontrols (lager raakkans) en bepantsering. Wanneer een T-72 de kans krijgt om een goed schot te plaatsen, dan wordt deze kans ook gegrepen. Je kan bv met een T-80 de aandacht van een groepje M1 Abrams trekken, daarna rolt een zwerm T-72's om de zijkanten van de M1 Abrams van dichtbij te bestoken. Tijdens de nacht zijn T-72's zo goed als blind, dat is weer een sterke nadeel.
Apache (kost zoveel als 4 à 5 M1 Abrams, hiermee kan je weer balanceren) en Hind kunnen tanks eten, maar moeten wel oppassen voor anti-air, stinger, mistral,... En wat later (sinds 1995) krijgt Leopard 2A5 anti-helicopter upgrade voor hun firecontrols, een goed geplaatst 120mm schot raakt hard.
Toen crashten alle game-servers tegelijkertijd, dan ga ik niet zo snel een goed gevulde server terugvinden._Eend_ schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:41:
Ga in een lege server zitten, en zoek elke vierkante centimeter af? Je zult toch iets moeten doen voor die muis
[ Voor 7% gewijzigd door rapture op 29-07-2007 16:05 ]
edit: oeps verkeerde topic
[ Voor 88% gewijzigd door Powrskin op 28-07-2007 02:50 ]
Nukezone FTW
Beetje vaagSander1991 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 01:29:
[...]
Sorry dat was tegen Rapture, zag hem laat nog online snapje?

[knip]
Heb al gevonden waar je de key haalt. Zo 's kijken hoe dat online speelt
Eerste game gewonnen, nipt, 53% vs 47% in 20 minuten ofzo. Tweede game als US gespeeld en compleet in de pan gehakt
Binnen 10 minuten werd dat een hellend vlak en was er geen houden meer aan. Ik speelde de support rol en ik moet zeggen dat die rol nogal euh, vaag is
Ik zou graag 's oefenen, maar je mengt je altijd in een battle en ik vind het dan nogal oneerlijk om een beetje target practise te gaan doen terwijl je team op je rekent
Heb al gevonden waar je de key haalt. Zo 's kijken hoe dat online speelt
Eerste game gewonnen, nipt, 53% vs 47% in 20 minuten ofzo. Tweede game als US gespeeld en compleet in de pan gehakt

[ Voor 151% gewijzigd door Grrrrrene op 28-07-2007 13:02 ]
Je hebt altijd de primairy armor rol, elk (Westers) leger is rond tanks opgebouwd, ookal zijn tanks erg kwetsbaar voor helicopters en anti-tank-infanterie (men loste dat op door gewoon meer tanks te kopen). Armor moet en zal voertuigen opblazen, doorbraken forceren om command points te veroveren.
Support Anti-Air moet zo'n groep armor volgen. Als er vijandelijke helicopters in de buurt zijn, dan moet AA zelfs voor mijn tanks doorrijden om de helicopters weg te jagen of neer te halen. Normaal gezien blijf AA achter mijn tanks en volgt de manoeuvres van mijn tanks.
Ik gebruik meestal shoot-and-scout, enkele schoten lossen en verplaatsen om (Soviet heavy) artillerie-bestendig te blijven. Tanks laat je zodanig bewegen dat de voorkant naar de vijand gericht is. Niet onbelangrijk om helling en dergelijke dingen te gebruiken. Zo kan ik buiten vijandelijke line-of-sight met tanks sluipen om ze te flanken. Tanks kunnen de situatie als verloren inschatten, eventjes terugtrekken (AA moet volgen), regroupen (hoge health vooraan om aandacht te trekken en lage health achteraan om van buiten line-of-sight nog te kunnen schieten zonder op te vallen) en terug aanvallen.
Het wordt excellent als een groep heavy coppers in de buurt van mijn tanks volgen. Dan wordt de primairy target voor mijn tanks, snel vijandelijke AA slopen zodat de heavy coppers snel de heavy tanks (mijn tegenstanders) kan slopen. Als ik heavy tanks als primairy target kies, dan heb ik een lang deul zonder ondersteuning.
Gelieve niet alleen hetgene te slopen dat voor jou goed is, denk ook aan je teammates/ondersteuning. Tijd om zulke samenwerkingen in het spel uit te testen en in te oefenen.
Support Anti-Air moet zo'n groep armor volgen. Als er vijandelijke helicopters in de buurt zijn, dan moet AA zelfs voor mijn tanks doorrijden om de helicopters weg te jagen of neer te halen. Normaal gezien blijf AA achter mijn tanks en volgt de manoeuvres van mijn tanks.
Ik gebruik meestal shoot-and-scout, enkele schoten lossen en verplaatsen om (Soviet heavy) artillerie-bestendig te blijven. Tanks laat je zodanig bewegen dat de voorkant naar de vijand gericht is. Niet onbelangrijk om helling en dergelijke dingen te gebruiken. Zo kan ik buiten vijandelijke line-of-sight met tanks sluipen om ze te flanken. Tanks kunnen de situatie als verloren inschatten, eventjes terugtrekken (AA moet volgen), regroupen (hoge health vooraan om aandacht te trekken en lage health achteraan om van buiten line-of-sight nog te kunnen schieten zonder op te vallen) en terug aanvallen.
Het wordt excellent als een groep heavy coppers in de buurt van mijn tanks volgen. Dan wordt de primairy target voor mijn tanks, snel vijandelijke AA slopen zodat de heavy coppers snel de heavy tanks (mijn tegenstanders) kan slopen. Als ik heavy tanks als primairy target kies, dan heb ik een lang deul zonder ondersteuning.
Gelieve niet alleen hetgene te slopen dat voor jou goed is, denk ook aan je teammates/ondersteuning. Tijd om zulke samenwerkingen in het spel uit te testen en in te oefenen.
Uiteraard stel ik me op als teamspeler, ik heb in het eerste gevecht heel wat tanks geofferd eigenlijk, die rol beviel me wel, al moet ik zeggen dat het lastig is om overzicht te houden over welke eenheden waar zijn en wat ze aan het doen zijn. Sowieso ken ik de units nog niet zo goed, dus een soort sandbox/skirmish mode zou best welkom zijn. Ik besef dat het een beta is en dat je (aan het menu te zien) straks ook single player games krijgt die je kunt spelen om te oefenen...
Ik heet ingame trouwens Grrrrrene, kan ik de GoT-clan nog joinen?
[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 28-07-2007 15:08 ]
Infanterie is de aartsvijand van iedereen, deze kunnen een gedeelte van een map "infecteren" zodat iedereen op veilige afstand blijft. Vooral als ze dekking van bomen/huizen hebben, dan kunnen ze tanks, helicopters,... snel slopen. Nog wat shoot-and-scout, dan is je infanterie zelfs napalm- en gasbestendig.
Iedereen kan scout-coppers kopen, gebruik die dingen ook voor een excellente overzicht over de map. Dan hebben we beter zicht op wat de vijand aan het doen is.
Iedereen kan scout-coppers kopen, gebruik die dingen ook voor een excellente overzicht over de map. Dan hebben we beter zicht op wat de vijand aan het doen is.
[ Voor 20% gewijzigd door rapture op 28-07-2007 15:12 ]
Er is trouwens een nieuwe map + gamemode, voor iedereen. De Assault gamemode met as_Airport als map. Ik heb hem nog niet online gespeeld.
Aan leonpwner1 vragen.Grrrrrene schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 15:07:
Een zalig nachtje gehad, wat infanterie uitgetest, daarna de ene na de andere map platwalsen met M1 Abrams tanks. Dat vonden ze bij de USSR niet zo leuk en het TA-opsparen voor nukes eens afleren. Regelmatig helicopters laten neerhalen en infanterie laten roosteren, dat booste mijn score hard.
Dit weekend ook dit spel download en gespeeld en ik ben aardig onder de indruk. De gameplay is erg goed en dat je moet samenwerken met je teamleden maakt het spel erg aantrekkelijk.
Artillery is m'n favoriete bezigheid maar het raken van bewegende doelen moet ik nog goed oefenen
Artillery is m'n favoriete bezigheid maar het raken van bewegende doelen moet ik nog goed oefenen
Ik heb je iig als vriendje ge-ad hoorGrrrrrene schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 15:07:
Maarre, leute, zullen we eens een datumpje en tegenstander zoeken om iig 1 clangame op onze naam te krijgen. Ik vind die 0 nml wel erg...
Net nog wat medailles binnengehaald, een voor beste infanterist en een voor beste armoured. Maar inderdaad, de GoT-clan staat niet eens geklasseerd
Daar moet toch wel verandering in komen?
Ik heb trouwens nog niks van leonpwner1 gehoord ingame
[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 30-07-2007 11:59 ]
Verwijderd
Als er een clangame komt ben ik van de partij. Deze beta heb ik maar weinig gespeeld, niet zo veel tijd en die games met random people op een server worden op een gegeven moment toch irritant, als er weer eens veel te veel support is maar jij als enige tank speler nog steeds geen fatsoenlijke AA bescherming kan krijgen.

Heb dit weekend een aantal uurtje heerlijk huisgehouden met air en wat met armour (iedereen met AA en heli's en ik dus vrolijk knallen, lol)
Dus ben zeker wel te porren voor wat knallen... vanavond nog mensen die gezellig meedoen?
Dus ben zeker wel te porren voor wat knallen... vanavond nog mensen die gezellig meedoen?
Misschien. De enige computer in huis die het spel aan kan, is de gloednieuwe Vaio-laptop van m'n vriendin
Mijn ingame name is hetzelfde als m'n forum name ( Fratti ) Voeg mij maar toe voor als je een potje wilt knallen
Vannacht met 8 gotters een server afbreken?
Laten we de [USSR]-clan aanvallen? Dat waren gisterennacht easy hapjes. Ik kon gemakkelijk met mijn tanks eigenhandig volledige mappen capturen.Grrrrrene schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:58:
Net nog wat medailles binnengehaald, een voor beste infanterist en een voor beste armoured. Maar inderdaad, de GoT-clan staat niet eens geklasseerdDaar moet toch wel verandering in komen?
[ Voor 85% gewijzigd door rapture op 30-07-2007 14:21 ]
Hmm, nacht wordt wat lastig ivm werk overdag, maar ben tot vanavond laat wel te vinden...rapture schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:18:
Vannacht met 8 gotters een server afbreken?
Uurtje of 10?
Edit: prima, kun je ze uitdagen? of moet Leon dat doen?
En dan gewoon ergens een zaterdag of zondagavond doen ofzo, dan moeten we toch wel genoeg mensen op de been kunnen brengen? (ben persoonlijk voor een vrijdag of zaterdagavond)
[ Voor 31% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 30-07-2007 14:22 ]
Komend weekend ben ik er niet ivm verjaardag van m'n vriendin, maar normaalgesproken ben ik in het weekend zeker wel te porren voor een potje knallen 
Ik vind het trouwens bijzonder lastig om overzicht te houden in dit spel, aangezien je niet zo heel ver uit kunt zoomen. Ik kijk dus redelijk vlak over de battleground, zodat je heli's e.d. tenminste van 1 kant al vroeg aan ziet komen
Ik vind het trouwens bijzonder lastig om overzicht te houden in dit spel, aangezien je niet zo heel ver uit kunt zoomen. Ik kijk dus redelijk vlak over de battleground, zodat je heli's e.d. tenminste van 1 kant al vroeg aan ziet komen
[ Voor 44% gewijzigd door Grrrrrene op 30-07-2007 14:38 ]
Dit probleem heb ik nou ook. Hopelijk bij de release van deze game wel een optie dat je de camera nog verder kan uitzoomen.Grrrrrene schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:37:
Mjah, 't is vooral dat die radarkaart ontzettend klein is en ik daar moeilijk aan kan zien wat er gebeurt en wat eraan komt. Die zou van mij best op een 2e monitor mogen
Haha als dat zou kunnen zou het wel heel handig zijn
Zoekt de GoT clan nog leden?
Ben nu lid van KBoom, maar ik zie ze bijna nooit. Komt ook omdat een groot deel volgens mij uit de VS komt, die op andere tijden spelen en op US servers spelen. De ping is op een US server veel te hoog (120 ms minimaal), dus echt vaak speel ik niet op zo'n server.
Ik ga zodra ik mijn 2gb geheugen binnen heb voor mijn HP Compaq 6710b proberen of WiC ook op mijn laptop kan daarien. Het zou moeten kunnen, als ik naar de systeemeisen kijk. Zou leuk zijn
Ben nu lid van KBoom, maar ik zie ze bijna nooit. Komt ook omdat een groot deel volgens mij uit de VS komt, die op andere tijden spelen en op US servers spelen. De ping is op een US server veel te hoog (120 ms minimaal), dus echt vaak speel ik niet op zo'n server.
Ik ga zodra ik mijn 2gb geheugen binnen heb voor mijn HP Compaq 6710b proberen of WiC ook op mijn laptop kan daarien. Het zou moeten kunnen, als ik naar de systeemeisen kijk. Zou leuk zijn
ehm, kan er altijd bij, we zijn ook niet zo heel actief... (nog 0 battles, maar hopelijk komt daar verandering in)
Je moet ingame leonpwner ff een berichtje sturen dat je erbij wilt...
Verder zijn er wel een aantal die vanavond nog een potje gaan knallen
Je moet ingame leonpwner ff een berichtje sturen dat je erbij wilt...
Verder zijn er wel een aantal die vanavond nog een potje gaan knallen
Loopt de beta niet tot morgen? Er rolde zoiets over m'n beeldscherm in de ingame chat..
Anyway, ik heb fratti & grrrrrene toegevoegd aan m'n friendslist. Hope you don't mind
Dan hoef ik niet helemaal alleen in een server te zitten
Anyway, ik heb fratti & grrrrrene toegevoegd aan m'n friendslist. Hope you don't mind
Prima's, heb net vrolijk een tijdje geknald, maar er was geen GoTter te bekennen..._Eend_ schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:25:
Loopt de beta niet tot morgen? Er rolde zoiets over m'n beeldscherm in de ingame chat..
Anyway, ik heb fratti & grrrrrene toegevoegd aan m'n friendslist. Hope you don't mindDan hoef ik niet helemaal alleen in een server te zitten
Mjah, nogmaals: 't spel draait volgens mij alleen op m'n vriendins laptop en die is nu ff voor haar studie bezig
Misschien dat ik morgen de boel 's installeer op m'n desktop, al vrees ik dat ik met een XP-M 2800+, ATi X800 Pro 256MB en 1GB DDR400 niet echt mee kan komen...
Ehm, ik draai em redelijk prima op mn Athlon XP 200+, ATi 9800 Pro 256MB, 1GB DDRGrrrrrene schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:44:
Mjah, nogmaals: 't spel draait volgens mij alleen op m'n vriendins laptop en die is nu ff voor haar studie bezigMisschien dat ik morgen de boel 's installeer op m'n desktop, al vrees ik dat ik met een XP-M 2800+, ATi X800 Pro 256MB en 1GB DDR400 niet echt mee kan komen...

(vraag niet hoe het kan, maar hij draait zonder problemen)
Edit: En ja, het wordt tijd voor een nieuwe ja
[ Voor 4% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 30-07-2007 23:57 ]
Ben echt verslaaft aan dit spel! speel vooral met de heli's en dan medium die lekker andere heli's uit de luch kunnen kapen!
Het is toch van best groot belang dat je met zeker 5-6 tegelijk een ander groepje aangaat en alles tegelijk 1 voor 1 aanvalen. en blijft bewegen want anders word je vaak met een anti air aanval uit de luch geschoten.
Ps kan iedereen alleen ff snel ruwweg zijn instellingen post zonder en show en pats topic van te maken? ben gewoon heel benieuwd.
Ik 1920x1200, alles max, 8xcsaa 16xAF
en dat loopt redelijk soepel tot goed. maar als het soms heel hevtig word.. met fraps heb ik soms 70-80 fps en in battle 15-35 ligt eraan.
Het is toch van best groot belang dat je met zeker 5-6 tegelijk een ander groepje aangaat en alles tegelijk 1 voor 1 aanvalen. en blijft bewegen want anders word je vaak met een anti air aanval uit de luch geschoten.
Ps kan iedereen alleen ff snel ruwweg zijn instellingen post zonder en show en pats topic van te maken? ben gewoon heel benieuwd.
Ik 1920x1200, alles max, 8xcsaa 16xAF
en dat loopt redelijk soepel tot goed. maar als het soms heel hevtig word.. met fraps heb ik soms 70-80 fps en in battle 15-35 ligt eraan.
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Hier ook, maar met een XP 200+ kan ik me voorstellen dat je toe bent aan wat nieuwsLuuk_Luchtloper schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:56:
[...]
Ehm, ik draai em redelijk prima op mn Athlon XP 200+, ATi 9800 Pro 256MB, 1GB DDR![]()
(vraag niet hoe het kan, maar hij draait zonder problemen)
Edit: En ja, het wordt tijd voor een nieuwe ja
Alleen een studentenbudget helpt niet echt bij het upgraden van je PC
Ach ondanks me studentenbudget heb ik toch een X2 4200+, 2 GB DDR2 en een X1900XT, proc gaat binnenkort naar een Q6600 getilt worden. Beetje vakantiewerk doet wonderen. En ja ook nog op vakantie (2x per jaar) en zuip genoeg, goed te doen hoor.Grrrrrene schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:26:
[...]
Hier ook, maar met een XP 200+ kan ik me voorstellen dat je toe bent aan wat nieuws
Hmm, was een 0 vergeten (2000+), maar dat was wel duidelijk...Grrrrrene schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:26:
[...]
Hier ook, maar met een XP 200+ kan ik me voorstellen dat je toe bent aan wat nieuws
Verder heb ik gelukkig zicht op het einde van mn studie, jaja, die laatste loodjes van het afstuderen zijn het zwaarst.... maarrrr dan kan ik in oktober hopelijk gewoon lekker geld uitgeven (en dan heb je de tijd niet meer om het uit te geven)
[en weer ontopic]
Nog even een potje knallen, en dan maar slapen, heb iig geen zin meer om scriptie te tikken...
En dat was het nachtelijk potje met mij als armor. In het begin waren er te gemakkelijke prooien en mijn tanks walsten alles plat. Daarna werden de teams meer gelijk en het ging lekker hard aan toe.Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 01:12:
[en weer ontopic]
Nog even een potje knallen, en dan maar slapen, heb iig geen zin meer om scriptie te tikken...
[ Voor 21% gewijzigd door rapture op 31-07-2007 02:53 ]
Hehe, ging idd wel erg lekker, vanavond weer?!rapture schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 02:52:
[...]
En dat was het nachtelijk potje met mij als armor. In het begin waren er te gemakkelijke prooien en mijn tanks walsten alles plat. Daarna werden de teams meer gelijk en het ging lekker hard aan toe.
Geen probleem hoor. Ik was gisteravond tussen 19.00 en 20.30 even aan het knallen. Vanavond en morgenavond moet ik helaas werken maar donderdag ben ik even weer online voor een paar potjes_Eend_ schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:25:
Anyway, ik heb fratti & grrrrrene toegevoegd aan m'n friendslist. Hope you don't mindDan hoef ik niet helemaal alleen in een server te zitten
[ Voor 3% gewijzigd door CartmanMMA op 31-07-2007 12:51 ]
Iemand inmiddels al iets van Leonpwner1 gehoord op WiC?Grrrrrene schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:58:
Anders moeten we nml een andere oplossing vinden om een keer te gaan clan-knallen (in het ergste geval een nieuwe GoT-clan opzetten)
Misschien wel een stomme vraag ... maar gebruiken jullie op GoT een ventrillo server voor deze game?Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:54:
[...]
Iemand inmiddels al iets van Leonpwner1 gehoord op WiC?
Anders moeten we nml een andere oplossing vinden om een keer te gaan clan-knallen (in het ergste geval een nieuwe GoT-clan opzetten)
Er is in-game voice-over-ip-ondersteuning.Fratti schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:20:
Misschien wel een stomme vraag ... maar gebruiken jullie op GoT een ventrillo server voor deze game?
Yep, c inhouden en lullen maar 
Fantastische game, draait op high @ 1024x760 met altijd >40 fps (ok, toen 5 nukes in 1 minuut toen was het wel 30 ofzo xD) Ben nu First Sergeant
Fantastische game, draait op high @ 1024x760 met altijd >40 fps (ok, toen 5 nukes in 1 minuut toen was het wel 30 ofzo xD) Ben nu First Sergeant
Klopt maar ik merk dat niet iedereen even helder klinkt zoals op Ventrillo, maarja het kan ook aan hun mic liggen ;-)
Ik draai het spel momenteel op de maximale resolutie en configuraties en ik moet zeggen dat het zeer vloeiend speeld. pc specs ken ik niet uit m'n hoofd maar kan die in de loop van de week wel even posten indien nodig.
lachen ik doe zo af en toe een potje ( omdat ik het na 3 potjes snel eentonig begin te vinden).. Zit er nou ook verschil tussen de servers want heel vaak snij ik met mn hete mes door de boter. Kan natuurlijk ook zo zijn dat ik steeds beter word. Ben overigens nog niemand van Got tegen gekomen.
@Spyros
Ik ben nog echt bezig de gameplay onder de knie te krijgen. Waar ik soms moeite mee heb is m'n reactiesnelheid, ik ben dan nog bezig met een actie ( bv. artillery ergens droppen of verplaatsten ) terwijl andere units ineens van alle kanten aangevallen worden en ik dat gewoon niet in de gaten heb en weer m'n units verlies.
Ik ben nog echt bezig de gameplay onder de knie te krijgen. Waar ik soms moeite mee heb is m'n reactiesnelheid, ik ben dan nog bezig met een actie ( bv. artillery ergens droppen of verplaatsten ) terwijl andere units ineens van alle kanten aangevallen worden en ik dat gewoon niet in de gaten heb en weer m'n units verlies.
ik lees net deze topic voor eerste keer door en zat wat filmpjes te bekijken.Grrrrrene schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:48:
Mjah, 't is vooral dat die radarkaart ontzettend klein is en ik daar moeilijk aan kan zien wat er gebeurt en wat eraan komt. Die zou van mij best op een 2e monitor mogen
waaronder deze:
http://us.download.nvidia...nzm_WIC_WALKTHRU_DX10.wmv
en daarin wordt verteld (ergens tegen het einde aan) dat de functie binnenkort aanwezig zal zijn. radar op een tweede scherm.
Command center mogelijkheid is idd belangrijk. Dan ga ik naast mijn CRT (kleurecht en geen ghosting) een TFT scherm erbij kunnen plaatsen die ook kleurecht kan werken en ghosting kan mij weinig schelen om een landkaart te tonen.
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:54:
[...]
Iemand inmiddels al iets van Leonpwner1 gehoord op WiC?
Leonpwner1 is op vakantie. Over +/- 8 dagen is hij terug. Hij kan je verder helpen.Grrrrrene schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 15:07:
[ Voor 45% gewijzigd door MensionXL op 31-07-2007 18:19 ]
Woah vannacht ff een paar mooie kraters gemaakt met nukes... geweldig!!!! Iedereen via de VoiP helemaal uit hun dak na het zien van die explosies.
Ik merk toch dat support een rol is die voor mij is weggelegd. Ik ben heel zwak met de infanterie rol en ook niet zo sterk in de lucht. Maar artillerie is echt mijn ding
Ik merk toch dat support een rol is die voor mij is weggelegd. Ik ben heel zwak met de infanterie rol en ook niet zo sterk in de lucht. Maar artillerie is echt mijn ding
ik heb die email nog niet gehad hoor...is dat voor closed of open ?
edit : ik zag het bij het opstarten.... erg jammer
nu maar weer een andere game zoeken wat een beetje leuk is.
edit : ik zag het bij het opstarten.... erg jammer
nu maar weer een andere game zoeken wat een beetje leuk is.
[ Voor 49% gewijzigd door FDMK op 01-08-2007 12:47 ]
Hmmm, spijtig idd, dan is het nu wachten tot ze met de demo komenVerwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:37:
Ik kreeg vanochtend een e-mail dat de beta voorbij is. Te laat dus voor die clan-match.
Jammer, 'k had nog wel ff willen spelen... Ik zie trouwens dat die megamap op je 2e scherm een DX10-only optie is en tsja, mijn X800 Pro doet geen DX10
Waarom is dat nou weer een DX10-only optie? Je zou toch zeggen dat het vrij eenvoudig is om zo'n kaart op je 2e scherm te toveren zonder DX10?

Om welke tijd spelen jullie meestal? Ik heb nooit echt een vaste tijd. Ben nog steeds niemand tegengekomen. Als we genoeg mensen hebben kunnen we met z'n allen een lege server induiken (die zijn er zat..)
Als die dual screen optie DX10 only is ga ik flink balen.. Heb hier nog een oude 14 inch CRT staan die wel dienst kan doen naast m'n 17 inch TFT. Anders moet ik zien of mijn laptop dat trekt. Zou me wel een DVI > VGA verloopstekkertje schelen
Never mind, de beta is voorbij
Als die dual screen optie DX10 only is ga ik flink balen.. Heb hier nog een oude 14 inch CRT staan die wel dienst kan doen naast m'n 17 inch TFT. Anders moet ik zien of mijn laptop dat trekt. Zou me wel een DVI > VGA verloopstekkertje schelen
Never mind, de beta is voorbij
[ Voor 40% gewijzigd door _Eend_ op 01-08-2007 16:06 ]
ik heb net een tijdje de benchmark gebruikt met verschillende opties.
En voordat ik een beetje winst ging maken met fps moesten er heel wat optie flink omlaag wat veelte veel ten goede ging van de het beeldkwaliteit.
en het verschil met drx10 en 9 qua framerate was drx10 meer ietsje sneller 1-2 frs met alles aangevinkt en allerhoogst. 1920x1200 8xcsaa
niet echt hele dikke framesrates eerlijk gezegt was gemiddeld 14 frames en max 26 en min 9
al merkt ik dat met spelen en fraps aan veel minder van. maar me taakbalk staan ook helemaal vol met dingen maar toch.
En voordat ik een beetje winst ging maken met fps moesten er heel wat optie flink omlaag wat veelte veel ten goede ging van de het beeldkwaliteit.
en het verschil met drx10 en 9 qua framerate was drx10 meer ietsje sneller 1-2 frs met alles aangevinkt en allerhoogst. 1920x1200 8xcsaa
niet echt hele dikke framesrates eerlijk gezegt was gemiddeld 14 frames en max 26 en min 9
al merkt ik dat met spelen en fraps aan veel minder van. maar me taakbalk staan ook helemaal vol met dingen maar toch.
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Zo lang je niet teveel in rookeffecten van heftige explosies zoals nukes kijkt/zoomt, dan heb je weinig last van. In heftige omstandigheden valt de fps zelfs lager dan wat de benchmark voorschoteld, de pro-gamer-eisen zijn nog zwaarder.
Damn de beta is over 
Is er al nieuws wanneer de demo of game uit moet komen?
Demo zou eind aug. moeten komen begreep ikFratti schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 08:12:
Damn de beta is over
"Binnenkort demo World in Conflict beschikbaar."
Toch fijn dat ze in de game industrie altijd van die precieze schattingen kunnen geven
.
Toch fijn dat ze in de game industrie altijd van die precieze schattingen kunnen geven
Ik hoop dat de demo niet alleen single player modus zal zijn.
Sorry mensen, ik was even 2 weekjes op vakantie. Nu de demo is afgelopen kan ik dus geen mensen meer accepteren voor de clan, jammer.
Het spijt me voor de mensen die nog in de clan wilden toen ik weg was
Het spijt me voor de mensen die nog in de clan wilden toen ik weg was
Maakt niet uit, de clan deed toch niks eigenlijk, dus volgens mij heb ik er weinig aan gemist
Dit topic is gesloten.