[MMORPG]Age of Conan: Hyborian Adventures Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 137.894 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje, ik pikte ergens dit op:
Conan=

1. Closed world with pre-loading instances and zones (some take more than 10 minutes to load)

2. Every Inn or House you enter you have loading screens to get in .... and to get out ....

3. Every city you enter you have loading screens AND you have the risk of getting into "copy" cities so you won't even see your own mates. Indeed you are "prohibited" in entering the same city if the computer thinks the cities are too full.

4. About 90% of the PC's out there had a 5 to 10 frames per second rate in PvP fights and city visits. Unplayable at these rates.

5. Conan has a real time combat system: meaning the lesser the lag the more you win. The bigger the lag the more you lose.

6. It has a VERY small world (about half as the original LOTRO), it could fit into 1/10th of present day Wow world.

7. Its quests are very basic and can be compared with the very first basic Wow quests of 3 years ago.

8. Conan has ONE race (humans) and the combat system itself is incredible repeating. No special abilities like druids shapeshifting, no combat innovative designs according to classes.
In hoeverre klopt dit? (en wees aub eerlijk, ik houd niet van fanboy gedoe :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Even een vraagje voor de mensen die ook een CE besteld hebben. Ik heb gisteren maar eens gebeld naar Dynabyte omdat ik mijn early access key niet had ontvangen (gelukkig net op tijd geregistreerd voor early access blijkt nu...). Die kerel bij Dynabyte (Breda) had 5 keys en heeft er gewoon at random een aan mij gegeven.

Maar is er nou een verschil tussen de early access keys voor CE en de normale editie of krijgen we de extra ingame items voor de CE pas als we de retail code invoeren? In mijn account staat namelijk dat ik mijn rhino wel heb ontvangen, maar er staat nog niets over de xp ring etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 12:40

On_E

Housemusic

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:00:

[...]

Ik heb AoC nooit gespeeld en weet al dat vrijwel alles wat daar staat WoW-fanboy gelul is.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

[...]

1. Closed world with pre-loading instances and zones (some take more than 10 minutes to load)

2. Every Inn or House you enter you have loading screens to get in .... and to get out ....

3. Every city you enter you have loading screens AND you have the risk of getting into "copy" cities so you won't even see your own mates. Indeed you are "prohibited" in entering the same city if the computer thinks the cities are too full.

4. About 90% of the PC's out there had a 5 to 10 frames per second rate in PvP fights and city visits. Unplayable at these rates.

5. Conan has a real time combat system: meaning the lesser the lag the more you win. The bigger the lag the more you lose.

6. It has a VERY small world (about half as the original LOTRO), it could fit into 1/10th of present day Wow world.

7. Its quests are very basic and can be compared with the very first basic Wow quests of 3 years ago.

8. Conan has ONE race (humans) and the combat system itself is incredible repeating. No special abilities like druids shapeshifting, no combat innovative designs according to classes.
1. Dit was in de beta zo ja, laatste patch was het stukken sneller.

2. Klopt, zelfde als 1 maar bij mij ging het zo snel dat je er nauwelijks last van hebt.

3. Geen idee, zou kunnen. Of een city vol kan zijn, no idea.

4. Zal ook wel een beta issue zijn geweest. Mijn systeem kon het in ieder geval prima draaien (zie tag voor specs).

5. Tjah ... als je lag hebt in WoW en je mept iets wat jou terug mept ga je ook dood omdat je je niet kan verdedigen??

6. Daar heb ik te weinig voor gezien.

7. Wederom, Beta en waarschijnlijk hebben ze niet veel er van gezien.

8. 1 "race", inderdaad geen factions maar 3 verschillende "culturen" als ik het zo mag noemen. Repeating combat ... lol ... WoW is ook alleen maar buttons mashen. In ieder geval kun je in AoC nog combinatie moves maken of finishing moves.

En dan ben ik vanuit mijn oogpunt eerlijk geweest :)
XXlerator schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:03:
Even een vraagje voor de mensen die ook een CE besteld hebben. Ik heb gisteren maar eens gebeld naar Dynabyte omdat ik mijn early access key niet had ontvangen (gelukkig net op tijd geregistreerd voor early access blijkt nu...). Die kerel bij Dynabyte (Breda) had 5 keys en heeft er gewoon at random een aan mij gegeven.

Maar is er nou een verschil tussen de early access keys voor CE en de normale editie of krijgen we de extra ingame items voor de CE pas als we de retail code invoeren? In mijn account staat namelijk dat ik mijn rhino wel heb ontvangen, maar er staat nog niets over de xp ring etc.
Same here. Rhino is voor de pre-order mensen. Ik vermoed dat er bij de CE in de doos nog een code zit om je ingame items te claimen. Lijkt me ook makkelijker voor FunCom om te distribueren en hoeven ze bij de pre-orders geen onderscheidt te maken tussen normal en CE.

[ Voor 18% gewijzigd door redfoxert op 14-05-2008 13:08 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11

klopt niet, was max 1 minuut bij het 1e laden, daarna binnen 5-10 sec, kennelijk pas sinds een recente patch

Dit is waar, maar zoals ik eerder al zei, max 5-10 sec

Geen idee

Niet waar (zie ook http://www.youtube.com/watch?v=C-O9llVT4dc )

Dit geld voor elk online spel, dus dit klopt, als iemand weg loopt van jou en je ziet dit een seconde later dan mis je je slag bijvoorbeeld, maarja dit is echt een non issue voor ons nederlanders sinds zon beetje iedereen heeft wel een deftige verbinding

Geen idee, ben alleen in start gedeelte nog geweest

Klopt tot op een bepaalde hoogte, zijn inderdaad nog wel "pak 3 stenen en breng ze hier" of "slacht 10 piraten" quests, maar er zijn ook wel andere quests.

Klopt dat er alleen mensen zijn maar wel 3 subrassen, die verschillen volgens mij niet zoveel met elkaar. Combat systeem is een mening van iemand die het spel duidelijk niet zo leuk vond.

Ik zelf heb het even gespeeld, en ik moet zeggen dat het me goed bevalt, dus de negatieve toon die deze persoon neerzet kan ik zeker niet delen.

/edit
Ha redfoxert dit keer was jij sneller :P zo te zien delen we elkaars mening wel

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Ik ben het ook met On_E eens dat het waarschijnlijk nogal WoW-fanboy minded uitspraken zijn die alleen de beta gezien heeft.

Ik heb kort de beta gespeeld en het verschil gemerkt tussen de beta van zeg 2 weken geleden en de beta van een week geleden met de meest recente patch. Echt een WERELD van verschil qua performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:03
  • Na de patch zijn die lange loading times verholpen.
  • klopt, best irritant maar de loading times zijn extreem kort (2-5) sec.
  • Jep kan gebeuren maar het reduceert wel de lag en daar is ook wat voor te zeggen. In WoW kon je soms gewoon niet normaal door een stad wandelen zonder overal in de grachten te belanden (IF anyone?
  • BS. Gisteren na patch 50-60 fps. Steden tussen de 30-35
  • Klopt, dit is gewoon een nadeel. Maar ik ga er vanuit dat je straks gewoon allemaal een ping van rond of onder de 100 hebt en daarmee kun je goed spelen.
  • Geen ervaring mee, maar hierover lees ik veel tegenstrijdige berichten. Sommige zeggen dat conan 180square miles is en WoW 84 sqm. Een stuk groter dus. Aan de andere kant hoor ik juist weer dat er maar 1 zone is voor een bepaalde level en niet 3 ofzo zoals bij WoW. Aan de andere kant; funcom kan natuurlijk veel toevoegen in de komende maanden. Gebeurt namelijk wel vaker. LoTR heeft ook veel nieuwe gebieden gekregen na de launch.
  • Jep vele wel, sommige niet (wat ik tot nu heb ervaren). Maarja hoeveel verschillende quests kun je hebben? Veel is al gedaan en WoW had echt niet zo'n verkeerde quests.
  • Jep maar dit is ook weer positief omdat je FFA pvp hebt. Bovendien mogen ze dwarven, elfs en kabouters thuis laten wat mij betreft. Maakt het wel realistisch

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft het wel voor elkaar gekregen om een combat system dat real time is negatief neer te zetten. Daar verdien je toch wel een medaille voor :P.

En het missen van een van te voren besloten factie is duidelijk een pluspunt. Bij AoC zorg je voor een guild zodat je daar goed in zit. Het zou helemaal mooi zijn als ze ook een soort alliance zoals in eve zouden regelen.

edit:

even terugkomend op zone grote. Wow mag dan veel oppervlakte hebben, er gebeurt geen enkele ruk in de meeste zones. Ik kan atm nog niet zeggen hoe dat met AoC gaat worden...

Verder heb je voor tortage geen laadtijd om de stad in te komen. Bij de volgende stad wel weer, maar dan bij die daarna weer niet. Tis een beetje random.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
MrFl0ppY schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:16:
  • Jep kan gebeuren maar het reduceert wel de lag en daar is ook wat voor te zeggen. In WoW kon je soms gewoon niet normaal door een stad wandelen zonder overal in de grachten te belanden (IF anyone?
En via een command in de chat is het mogelijk van instance te wisselen, waardoor je nog altijd bij je vriendjes terecht kunt komen. Werkt zo ongeveer hetzelfde als in Guildwars meen ik, alleen moeten ze er dan nog een GUI maken voor het wissellen van de instance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik snap sowieso niet waarom mensen andere MMO's af moeten gaan kraken zonder ze eerst echt te spelen. Dat hele fanboi gebeuren is te triest voor woorden. Ik zie hier mensen ook wel eens WoW afzeiken, ook al zo onnodig. Dat je een spel niet meer interessant vindt, prima, boeiend. Waarom mensen daar hele flamewars over moeten beginnen snap ik echt niet.
aapenootjes schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:25:
En via een command in de chat is het mogelijk van instance te wisselen, waardoor je nog altijd bij je vriendjes terecht kunt komen. Werkt zo ongeveer hetzelfde als in Guildwars meen ik, alleen moeten ze er dan nog een GUI maken voor het wissellen van de instance.
Maar is het dan echt zo dat je in steden ook in een aparte instance van dezelfde stad kan komen? Da's wel redelijk bizar namelijk.

[ Voor 42% gewijzigd door Hydra op 14-05-2008 13:28 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor die reacties ;) Zelfs als het maar 5-10 seconden laden is, is het voor mij echt een sfeer breker, het verpest een goeie immersive (wat is eigenlijk het Nederlandse woord daarvoor) game. Ik heb veeeeel liever een soepel lopende game zonder al die laadtijden met wat mindere graphics. Met dat rassen ben ik het ook wel eens, ik hoef echt niet persee een dikke orc of zombie te spelen. Classes vind ik zoiezo belangrijler ;) (en die zien er echt bruut uit in AoC). Anyway, AoC ziet er voor mij zo op het eerste gezicht uit als een game die meer bekendheid wil werven met eye-candy (de gore, tieten, finishing moves, betere/realistische graphics, zelfs de guild towns op een bepaalde manier). Maar goed, ik ben toch wel erg benieuwd. Hoe AoC gaat uitpakken lijkt me echt heel lastig te zeggen, dat wordt volgens mij pas over een paar maanden duidelijk wanneer mensen de hogere/hoogste regionen van het spel ingaan.
Trouwens, nog even over die meer " volwassen"heid van AoC klinkt mij als baarlijke nonsens. Als er 1 groep is die op (virtuele) tieten en bloederige killingsprees kickt, zijn het de 13 jarige kindertjes (ik speel GTA4 online, ik heb nergens zoveel kleutertjes langs zien komen...) wel. Het maakt mij op zich weinig uit, tsja op zich "wel leuk" maar goed meer dan ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:27:
Als er 1 groep is die op (virtuele) tieten en bloederige killingsprees kickt, zijn het de 13 jarige kindertjes (ik speel GTA4 online, ik heb nergens zoveel kleutertjes langs zien komen...) wel. Het maakt mij op zich weinig uit, tsja op zich "wel leuk" maar goed meer dan ook niet ;)
Een beetje ouder zal z'n 13 jarige tiener geen AoC laten spelen. Dus er zullen zeker weten minder kids rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg dat dan ook ff over GTA4 ;) Lijkt me naief om zoiets te denken, nee ik denk echt niet dat AoC minder last krijgt van kleutertjes dan WoW (hoewel ik daar persoonlijk in WoW niet zo erg veel last mee heb gehad, zal ook wel door mijn server komen :P).
Maar dan nog: is het nou nodig, al dat bloed e.d (even tussendoor: valt eigenlijk reuze mee in GTA4, geen rondvliegende lichaamsdelen en dergelijke), voegt dat nou echt zoveel waarde toe? Zijn we daar eigenlijk niet overheen gegroeid ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Hydra schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:27:
Maar is het dan echt zo dat je in steden ook in een aparte instance van dezelfde stad kan komen? Da's wel redelijk bizar namelijk.
Ik heb eventjes Tabula Rasa gespeeld en ook daar had je verschillende versies van dezelfde zone. (Wilderness 1, 2, 3 etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Nouja ik heb toen ik 13 was (spel kwam in 1995 uit :P ) ook carmageddon gewoon vrolijk uit de winkel gehaald en daarmee gespeeld zonder problemen.

Ik denk eerder dat het maandelijkse betalen het probleem wordt voor 'de kids', maar het lukt hun toch steeds vaker om dat alsnog voor elkaar te krijgen. 'Toen ik nog jong was' kon je alleen met creditcard spelen en die had ik niet dus speelde ik het spel niet.

Denk dat de 18+ markering weinig zal uitmaken ben ik bang.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch Age of conan gisteren maar ge pre-orderd (ja lekker laat, je kan het eigenlijk geen pre-order meer noemen maar toch). Besteld bij GCshop, en gelijk even een email achteraan gestuurd betreffende de early acces. Omdat ik zo laat ben met bestellen wist ik niet zeker of ik die mogelijkheid nog had. Zojuist een email gekregen dat ik de early acces key vanmiddag in mijn mailbox mag verwachten!
Dit terwijl ik net nog ergens heb gelezen dat de early acces keys op zijn, heb ik toch nog geluk denk ik!
Dit komt mij ook nog eens goed uit omdat ik de aankomende 2 weken thuis op bed lig i.v.m. een kaakoperatie, tijd zat om te spelen dus.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:38:
Ik heb toch Age of conan gisteren maar ge pre-orderd (ja lekker laat, je kan het eigenlijk geen pre-order meer noemen maar toch). Besteld bij GCshop, en gelijk even een email achteraan gestuurd betreffende de early acces. Omdat ik zo laat ben met bestellen wist ik niet zeker of ik die mogelijkheid nog had. Zojuist een email gekregen dat ik de early acces key vanmiddag in mijn mailbox mag verwachten!
Dit terwijl ik net nog ergens heb gelezen dat de early acces keys op zijn, heb ik toch nog geluk denk ik!
Dit komt mij ook nog eens goed uit omdat ik de aankomende 2 weken thuis op bed lig i.v.m. een kaakoperatie, tijd zat om te spelen dus.. :)
Volgens mij kun je de Early Access code niet meer gebruiken ook al krijg je 'm vanmiddag, de optie om 5 euro te betalen voor de access is verdwenen van de account-page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:25:
Mimango, als je voor pay by cash gekozen hebt moet je even gaan naar de view account information gaan. Dan kies je voor "view payment history". Vervolgens zie je bij status je payment methode staan. Als je daarop klikt word je doorverwezen. Volgens mij is er een foutje bij pay by cash dat er stat dat het anarchy online is. Maar ik dacht, heck voor de 6 euro ^^, dus gewoon gedaan en het is in orde gekomen.

Het zou kunnen zijn dat het met andere betaal methodes ook werkt. Durf ik alleen niet zeker te zeggen.

Edit:

Bah, das slecht nieuws voor sommige. :(
Als ik bij payment history kijk zie ik niks staan. Geen bedrag of wat dan ook. Hoe krijg ik het voor elkaar om daar iets te krijgen.

Edit: logisch dat ik er niet uit kom, zo te horen is de optie er niet meer. Dan maar wachten tot dinsdag jammer genoeg.... :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
Je zult deze key niet meer kunnen gebruiken, aangezien Funcom de early access heeft gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeon21
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07-2022
Kreeg pas vandaag mijn pre-order key van Dynabyte binnen (de lokale vestiging had een KPN internet verbinding die door de landelijke storing pas vandaag het weer deed), een uurtje nadat Funcom aankondigde dat er geen Early Access meer beschikbaar was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

On_E schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:41:
[...]

Volgens mij kun je de Early Access code niet meer gebruiken ook al krijg je 'm vanmiddag, de optie om 5 euro te betalen voor de access is verdwenen van de account-page.
Idd de early access is uitverkocht. Zonder key kon je 't neit eens aanschaffen, nu met ook niet meer.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een email gekregen dat ik de early acces key vanmiddag in mijn mailbox mag verwachten!
Het is geen early acces key.
Het is een preorder key met een optie tot early acces, je moet er zelf bij voor betalen (+-6euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:31:
Zeg dat dan ook ff over GTA4 ;) Lijkt me naief om zoiets te denken, nee ik denk echt niet dat AoC minder last krijgt van kleutertjes dan WoW (hoewel ik daar persoonlijk in WoW niet zo erg veel last mee heb gehad, zal ook wel door mijn server komen :P).
Er zijn genoeg ouders die zich WEL interesseren in wat hun kind aan games speelt. Dus netto zullen er zeker minder erg jonge spelers zijn. Maar hoeveel het relatieve verschil is, is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bstard schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:42:
[...]

Idd de early access is uitverkocht. Zonder key kon je 't neit eens aanschaffen, nu met ook niet meer.
Echt zo jammer. Ik moest om 12:00u werken en kreeg echt een aantal minuten ervoor de code. Nu heb ik de tijd om het te regelen en dan ben ik net te laat. Grrr.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:49:
[...]

Er zijn genoeg ouders die zich WEL interesseren in wat hun kind aan games speelt. Dus netto zullen er zeker minder erg jonge spelers zijn. Maar hoeveel het relatieve verschil is, is een tweede.
Daar twijfel ik dus aan als ik nu naar mijn GTA4 ervaringen kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XtrmEend schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:41:
[...]

Je zult deze key niet meer kunnen gebruiken, aangezien Funcom de early access heeft gesloten.
Oke, ik snap hem, dat wist ik niet. Helaas dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:51:
Echt zo jammer. Ik moest om 12:00u werken en kreeg echt een aantal minuten ervoor de code. Nu heb ik de tijd om het te regelen en dan ben ik net te laat. Grrr.... :)
Ik vind het eerlijk gezegd een enorme tegenvaller. Eerst de mensen lekker maken met preorders, en dan "oops! servers vol!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKonings
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11-2023
Hydra schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:56:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd een enorme tegenvaller. Eerst de mensen lekker maken met preorders, en dan "oops! servers vol!".
Hier ben ik het dus volledig mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Hydra schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:56:
[...]

Die discussie is er nu ook op de officiele fora, maar voor zover ik kan zien heeft er altijd bijgestaan dat early access limited is.

Er zijn alleen genoeg retailers geweest die dat niet specifiek hebben gemeldt, maar gewoon de 3-day early access als pre-order bonus noemden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

is slecht aangepakt van funcom ja, ik had zeker het aantal pre orders ook allemaal early access moeten kunnen laten kopen. degene die het niet doen (zal misschien maar 5% zijn ofzo) moeten er zelf voor kiezen.

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
Vriend van mij krijgt net een mailtje van bol met dit erin,

In reactie op uw e-mail kunnen wij u het volgende laten weten. Bol.com geeft pre-order keys weg voor het spel "Age of Conan - Hyborian Adventures". Met deze code kunt u in het spel een uniek item unlocken. U kunt met deze code ook eerder toegang tot het spel krijgen voor euro 5,-. Wij zullen deze codes voor 16 mei 2008 versturen.

...tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
On_E schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:58:
[...]

Die discussie is er nu ook op de officiele fora, maar voor zover ik kan zien heeft er altijd bijgestaan dat early access limited is.

Er zijn alleen genoeg retailers geweest die dat niet specifiek hebben gemeldt, maar gewoon de 3-day early access als pre-order bonus noemden.
Okay, het was dan wel een gelimiteerd aantal, maar dat het 2 dagen later over is terwijl een hele hoop van de mensen die gepreorderd hebben hun key nog niet eens binnen hebben is toch wel opmerkelijk op zijn minst. Het is nu een kwestie geweest van geluk hebben bij welke retailer je hem had gepreorderd.
XtrmEend schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:02:
Vriend van mij krijgt net een mailtje van bol met dit erin,

In reactie op uw e-mail kunnen wij u het volgende laten weten. Bol.com geeft pre-order keys weg voor het spel "Age of Conan - Hyborian Adventures". Met deze code kunt u in het spel een uniek item unlocken. U kunt met deze code ook eerder toegang tot het spel krijgen voor euro 5,-. Wij zullen deze codes voor 16 mei 2008 versturen.

...tja
|:(

[ Voor 27% gewijzigd door pica op 14-05-2008 14:05 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

JeanLucPicard schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:03:
[...]

Okay, het was dan wel een gelimiteerd aantal, maar dat het 2 dagen later over is terwijl een hele hoop van de mensen die gepreorderd hebben hun key nog niet eens binnen hebben is toch wel opmerkelijk op zijn minst. Het is nu een kwestie geweest van geluk hebben bij welke retailer je hem had gepreorderd.
Ja dat is klote inderdaad, of de communicatie tussen Funcom en retailers was niet best, of de retailers zijn zelf dom bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Als ik mn key 1 uur eerder had ontvangen had ik misschien nog de early access gehad :(.

Maar wanneer kunnen we de games nou in de winkel verwachten want daar is nog een beetje onduidelijkheid over bij mij. De release stond geplanned op 23 mei en early access op 20 mei. De early access is toen vervroegt naar 17 mei voor europa.
Nu adverteerd mijn gameshop met "verwacht 20 mei" maar dat zal dan ook wel niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Tsjah, tis wel wat flame intended, dus ik zal zien of ik er kalm kan op antworden. ;)

1. Klopt, maar als het 10 minuten duurt om een nieuw gebied te laden, dan moet je stoppen met AoC op je 486 te spelen. :*)

2. Klopt, maar als je niet op een 486DX2-66 met 4MB ram speelt, nemen die loading screens nog geen 10 seconden in beslag.

3. Klopt, maar het is niet verboden om van instance te wisselen. Als je grouped met de persoon in kwestie bent, dan kom je altijd in dezelfde instance van de stad uit. Zoniet, kan je altijd vrij wisselen tussen de instances (cfr. Guild Wars).

4. Ook hier alweer, stop met AoC te proberen spelen op een PC uit de jaren 90. :D

5. Fout. Conan heeft geen Real Time Combat system. Het lijkt alsof Conan een real time combat systeem heeft, maar dat is niet zo. Conan heeft wel geen auto-attack, dus je moet idd op de knopjes drukken om aan te vallen, maar iedere aanval heeft ook zijn tijd nodig om uit te voeren, dus heel snel op die knoppen rammen maakt niets uit. De lag heeft gewoon dezelfde invloed op het spel als iedere andere MMORPG op de markt die met het auto-attack systeem werkt. Vergelijk Conan gewoon met een auto-attack waarbij je zelf nog op het knopje moet drukken om de auto-attack uit te voeren. Dat vraagt wel wat gewenning in het begin.

6. Fout. De instances zijn allemaal wel vrij klein, maar het gebied is echt wel groot. Ik ga wel toegeven dat het zeker kleiner is dan WoW, maar zeker geen 1/10e. Eerder meer de helft ofzo. WoW is dan ook al meer dan 3 jaar op de markt.

7. Er zijn inderdaad een heleboel quests die je de standaard dingen laten doen, zoals haal me even tien stenen van daar of dood hier eventjes 10 wolven, maar er zijn ook heel wat andere innovatieve quests. Er zit ook een verhaallijn in AoC die verschillend is per klasse-archetype (soldier, rogue, mage en priest). Het is de eerste keer dat de verhaallijn in een MMORPG me zo heeft kunnen boeien. Het zijn die quests waarin AoC zich onderscheidt van de andere MMORPG's. Maar ik kan niet ontkennen dat de standaard quests ook in AoC zitten, maar daarom is het ook net een MMORPG.

8. De Lore van Conan laat maar 1 ras toe en dat zijn humans omdat er nu eenmaal in Hyboria nu eenmaal enkel en alleen Humans rondlopen. Er lopen nu eenmaal in Hyboria geen elfjes of orcs rond, dus kunnen ze die ook niet in het spel steken. Zeggen dat er geen verschil is tussen de klasses betekent dat de persoon in kwestie nooit verder gespeeld heeft dan level 10. In de eerste 10 levels lijken alle klasses inderdaad heel sterk op elkaar (hoewel mages en priests zich toch duidelijk onderscheiden van rogues en soldiers). Na level 10 gaan alle klasses hun eigen weg in en iedere klasse verschilt wel degelijk heel sterk van elkaar. Zo heeft de Barbarian tal van combo's om uit te voeren, terwijl een caster zoals Heral of Xotli dat toaal niet heeft, maar die heeft dan een gans arsenaal van spells (fire, electric,...) om mee uit te halen.

Dit zijn de antwoorden van een general beta tester die denkt dat hij nu wel de NDA een beetje gebroken heeft, maar in dit stadium van het spel doet dat er niet zoveel meer toe.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Rutger Mulder schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:18:
Als ik mn key 1 uur eerder had ontvangen had ik misschien nog de early access gehad :(.

Maar wanneer kunnen we de games nou in de winkel verwachten want daar is nog een beetje onduidelijkheid over bij mij. De release stond geplanned op 23 mei en early access op 20 mei. De early access is toen vervroegt naar 17 mei voor europa.
Nu adverteerd mijn gameshop met "verwacht 20 mei" maar dat zal dan ook wel niet kloppen.
Ik zou vanaf de 20e gaan bellen naar shops.
DarthDavy schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:23:
6. Fout. De instances zijn allemaal wel vrij klein, maar het gebied is echt wel groot. Ik ga wel toegeven dat het zeker kleiner is dan WoW, maar zeker geen 1/10e. Eerder meer de helft ofzo. WoW is dan ook al meer dan 3 jaar op de markt.
Ben je in alle zones geweest ?

Dacht nml. gelezen te hebben dat AoC veel groter was dan WoW.

[ Voor 27% gewijzigd door On_E op 14-05-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een beetje mee gelezen aangezien AoC me wel leuk lijkt, maar ik heb niet echt het idee dat sommige mensen zich mega positief hierover uitlaten. Is daar een reden voor?

En AoC is nu dus een soort van WoW-achtige MMORPG?

En hebben de "Early-Acces"-dudes nu ook een geweldige voorsprong? Gezien de extra mount die ze krijgen en de belt?

Ik zag ook dat je bij de Collecters Edition een "Extra-EXP"-achtig iets krijgt. Voor hoelang geld die? Aangezien me dat nogal een koopbaar voordeel lijkt en ik dat niet echt steun :P. (Niet dat ik om €10,- begin te huilen, maar ik wil graag eerst wel even weten wat voor vlees we in de kuip hebben).

Als ik nu naar de DimPlus loop en AoC koop/bestel, krijg ik dan ook de extra mount etc?

En weet iemand waar ik een beetje in-game reviews kan vinden?

Vriendelijke groet :P!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
De extra XP ring die je krijgt bij de CE schijnt slechts tot lvl 20 te werken en ook niet meer dan 3% extra xp te geven. Elke willikeurige andere ring is dus al zo'n beetje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

On_E schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:24:

Ben je in alle zones geweest ?

Dacht nml. gelezen te hebben dat AoC veel groter was dan WoW.
Dat is ook zeker fanboyisme van de AoC'ers.

Ik ben zeker niet in alle zones geweest (ik heb ook geen karakter van level 80), maar is de vraag van hoe groot de wereld is niet een beetje een overbodige vraag?

Als ik genoeg te doen heb in het spel maakt het geen reet uit hoe groot het spel is. Ik heb tot level 32 gespeeld en ik heb altijd genoeg te doen gehad.

Misschien dat explorers dat belangrijk vinden, maar een half uur moeten lopen om op je quest locatie te komen (cfr. WoW) is ook niet erg opwindend. AoC heeft zeker vrij kleine gebieden, maar is meer dan genoeg te doen en het gaat lekker vooruit.

Ik vind dat persoonlijk veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:25:
Ik heb nu een beetje mee gelezen aangezien AoC me wel leuk lijkt, maar ik heb niet echt het idee dat sommige mensen zich mega positief hierover uitlaten. Is daar een reden voor?
Misschien komt het door de NDA, en misschien omdat mensen altijd wel iets te zeuren hebben en niet alles vanuit een objectief standpunt bekijkt. Maar ik wacht al tijden op AoC, en ik ben daar mega positief over :D
En AoC is nu dus een soort van WoW-achtige MMORPG?
Errr, ja.
En hebben de "Early-Acces"-dudes nu ook een geweldige voorsprong? Gezien de extra mount die ze krijgen en de belt?
Tis niet echt belangerijk, volgens mij is de mount zelfs slechter dan de gewone mount, maar dat weet ik niet precies
Ik zag ook dat je bij de Collecters Edition een "Extra-EXP"-achtig iets krijgt. Voor hoelang geld die? Aangezien me dat nogal een koopbaar voordeel lijkt en ik dat niet echt steun :P. (Niet dat ik om €10,- begin te huilen, maar ik wil graag eerst wel even weten wat voor vlees we in de kuip hebben).
Net zoals in wow is levelen niet heel erg belangerijk. Denk niet dat ze een gigantische voorsprong hebben, en als ze op lvl 80 zijn is het niet meer belangerijk.
Als ik nu naar de DimPlus loop en AoC koop/bestel, krijg ik dan ook de extra mount etc?

En weet iemand waar ik een beetje in-game reviews kan vinden?

Vriendelijke groet :P!
De NDA kan het belemmeren dat mensen iets over ingame zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

ben in open beta naar tortage geweest en daar kom je dan een 30 npcs tegen waarvan je bij 25 een quest kunt halen, je hebt genoeg te doen, sommige dingen moet je in stad zelf doen en andere verder weg etc. het loopt goed uiteen en ook met lvls ene ding is niet meteen te doen als je npc tegenkomt :P

edit: misschien tijd voor deeltje 2? :P

[ Voor 6% gewijzigd door 4th op 14-05-2008 14:42 ]

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

DarthDavy schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:34:
[...]

Dat is ook zeker fanboyisme van de AoC'ers.

Ik ben zeker niet in alle zones geweest (ik heb ook geen karakter van level 80), maar is de vraag van hoe groot de wereld is niet een beetje een overbodige vraag?

Als ik genoeg te doen heb in het spel maakt het geen reet uit hoe groot het spel is. Ik heb tot level 32 gespeeld en ik heb altijd genoeg te doen gehad.

Misschien dat explorers dat belangrijk vinden, maar een half uur moeten lopen om op je quest locatie te komen (cfr. WoW) is ook niet erg opwindend. AoC heeft zeker vrij kleine gebieden, maar is meer dan genoeg te doen en het gaat lekker vooruit.

Ik vind dat persoonlijk veel belangrijker.
Ik ben ook niet zo’n explorer hoor, maar ik las op de aoc fora dat je veel langer bezig bent om van de ene kant van Hyboria naar de andere kant te komen, dan van bv. de ene kant van Kalimdor naar de andere kant. (in WoW)

Daarom leek het me dus dat de wereld groter was.

Maar goed, hoe groot ie ook uiteindelijk blijkt te zijn, ik vermaak me er toch wel in hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
En de mount kan je pas op level 40 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On_E schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:49:
[...]

Ik ben ook niet zo’n explorer hoor, maar ik las op de aoc fora dat je veel langer bezig bent om van de ene kant van Hyboria naar de andere kant te komen, dan van bv. de ene kant van Kalimdor naar de andere kant. (in WoW)

Daarom leek het me dus dat de wereld groter was.

Maar goed, hoe groot ie ook uiteindelijk blijkt te zijn, ik vermaak me er toch wel in hoop ik.
kwaliteit > kwantiteit qua speelwereld
daar is denk ik iedereen het wel over eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij programer (zoals eerder in dit top al vermeld) de special edition besteld.

de pre-order key kan ik alleen wel vergeten!

We kregen zojuist het volgende antwoord van onze distributeur op uw vraag over de pre-order key:
---
De Pre order key wordt afgegeven op 03-06-2008. U zult hiervan op de hoogte gebracht worden.
---

Weet iemand of ik de pre order key later kan invoeren dan mijn normale key? zodat ik wel de mount krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:24:
Bij programer (zoals eerder in dit top al vermeld) de special edition besteld.

de pre-order key kan ik alleen wel vergeten!

We kregen zojuist het volgende antwoord van onze distributeur op uw vraag over de pre-order key:
---
De Pre order key wordt afgegeven op 03-06-2008. U zult hiervan op de hoogte gebracht worden.
---

Weet iemand of ik de pre order key later kan invoeren dan mijn normale key? zodat ik wel de mount krijg?
denk zo van niet aangezien je met die code je acc aanmaakt... moet ik ff zoeken in acc

edit:
dit gevonden:
Link:
Use a Key to add a Prepaid Card, Upgrade a Subscription or Create a Subscription
Op pagina:
Validate Key
If you have a key, use it here to add a Prepaid Card, Upgrade a Subscription or Create a Subscription.

kan je denk ik toch even beter navragen... nogal lomp imo... verzending eerst en dan pre order key paar dagen later...

[ Voor 22% gewijzigd door 4th op 14-05-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4th schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:25:
[...]

denk zo van niet aangezien je met die code je acc aanmaakt... moet ik ff zoeken in acc

edit:
dit gevonden:
Link:
Use a Key to add a Prepaid Card, Upgrade a Subscription or Create a Subscription
Op pagina:
Validate Key
If you have a key, use it here to add a Prepaid Card, Upgrade a Subscription or Create a Subscription.

kan je denk ik toch even beter navragen... nogal lomp imo... verzending eerst en dan pre order key paar dagen later...
Bedankt voor je bericht. Ik ga het gewoon annuleren en bestel hem dan wel bij 12game omdat hij hier goed aangeprezen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Pre-order keys kon je uberhaubt maar tot 23 mei invullen om een account te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

redfoxert schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:43:
Pre-order keys kon je uberhaubt maar tot 23 mei invullen om een account te maken.
om te maken ja.. maar hij maakt met retail en zet later in soort van upgrade preorderkey erbij... rare constructie maar zou kunnen werken. voor zekerheid had ik zelf ook andere ergens anders besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de grootte van AOC, zelf gemaakt tijdens open beta:

http://i89.photobucket.com/albums/k240/hoenen/scr19.jpg

Ik kan makkelijk geloven dat dit groter dan WoW is hoor... De zone in het plaatje was zeker zo groot als de Barrens (een van de grotere zones in WoW's Azeroth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
On_E schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:58:

Dan nog had Funcom dit anders moeten aanpakken. En 'limited'? Ja, natuurlijk is een preorder offer limited, logisch dat je voor een bepaalde tijd moet reserveren. maar ik vind het een beetje belachelijk dat mensen die bij de juiste webshop (dus NIET bol.com) reserveren wel binnenkomen gewoon omdat deze de keys eerder versturen. Terwijl ik nb. die preorder dagen eerder heb gedaan.

"Lack of foresight", niet meer, niet minder. Als je capaciteit zo beperkt is moet je niet die keys uitgeven. En sowieso, waarom is die capaciteit zo beperkt? Hoe gaan ze dat in hemelsnaam doen als de echte release is? Ga je dan mensen die het spel gekocht hebben ook nog een paar weken laten wachten omdat je servers vol zijn?

Als ze goodwill terug willen krijgen zullen ze extra servers in moeten zetten en gewoon die early access open gooien voor alle preorders. Ze weten nu wat ze aan capaciteit nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Hydra schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:55:
[...]

Dan nog had Funcom dit anders moeten aanpakken. En 'limited'? Ja, natuurlijk is een preorder offer limited, logisch dat je voor een bepaalde tijd moet reserveren. maar ik vind het een beetje belachelijk dat mensen die bij de juiste webshop (dus NIET bol.com) reserveren wel binnenkomen gewoon omdat deze de keys eerder versturen. Terwijl ik nb. die preorder dagen eerder heb gedaan.

"Lack of foresight", niet meer, niet minder. Als je capaciteit zo beperkt is moet je niet die keys uitgeven. En sowieso, waarom is die capaciteit zo beperkt? Hoe gaan ze dat in hemelsnaam doen als de echte release is? Ga je dan mensen die het spel gekocht hebben ook nog een paar weken laten wachten omdat je servers vol zijn?

Als ze goodwill terug willen krijgen zullen ze extra servers in moeten zetten en gewoon die early access open gooien voor alle preorders. Ze weten nu wat ze aan capaciteit nodig hebben.
Ik bedoelde dat Funcom altijd heeft gezegd dat de Early Access limited was, en dus niet voor iedere pre-order.

Als je de game pre-orderde, dan had je de optie om gebruik te maken van de Early Access, niet meer en niet minder.

Alleen hebben de meeste retailers dit niet goed overgenomen (of is er niet goed gecommuniceerd door Funcom), en lijkt het op de meeste websites alsof Early Access zeker is voor elke pre-order.

[ Voor 4% gewijzigd door On_E op 14-05-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Nu online
Ik logde net weer ff in bij mijn age of conan en ik kon net wel ineens early access selecteren, dus ik heb snel via ideal de boel betaald :P.
2008-05-14 14:02:42 4.35 0.65 approved Age of Conan Early Access
Service: Anarchy Online
Age of Conan Early Access

PayByCash Price: €7,69 Euros
Staat wel iets van service anarchy online :S maar er staat toch echt age of conan early acces dus ik hoop dat ik binnen ben nu.

Dus iedereen die nog wil gogogogo snel kijken :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Rutger Mulder op 14-05-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:46:
Over de grootte van AOC, zelf gemaakt tijdens open beta:

http://i89.photobucket.com/albums/k240/hoenen/scr19.jpg

Ik kan makkelijk geloven dat dit groter dan WoW is hoor... De zone in het plaatje was zeker zo groot als de Barrens (een van de grotere zones in WoW's Azeroth.
De zone die ze daar laten zien vond ik maar klein toen ik er speelde. In iedergeval klein aanvoelen, en was ook redelijk snel overal geweest.

[ Voor 57% gewijzigd door Xedev op 14-05-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Flinke opslag voor die Pay by Cash als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is inderdaad weer open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Hopelijk kan iedereen die nog geen Early Access had hiero het dan nu snel alsnog regelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had een preorder bij funcom.com zelf lopen, maar nog steeds geen order-key gekregen, dus 2 dagen geleden gemaild of ik hem nog zou krijgen:

reply-toaccount@ageofconan.com

dateWed, May 14, 2008 at 8:56 AM
subject[Funcom Support #1000023836]

Fwd: Funcom Online Shop Order Confirmation 101711937

Greetings and thank you for contacting FunCom Customer Support.
Currently we are in the process of sending out game keys. You will get
your key in time, so please bear with us.

Regards,

Michael Waite (GM Bloodsong)

Funcom Customer Service
http://www.ageofconan.com

---------
Net ontvangen, hopelijk krijg ik hem inderdaad optijd :')

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem ook nog niet binnen, even duimen nog dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand wanneer de beta dicht gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ik verwacht morgen. Momenteel zijn de closed beta server liver server mounts en dat voelen we weer opnieuw :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal het mogelijk zijn net als met WoW ''Gamecards'' te kopen, aangezien ik geen creditcard of iets dergelijks tot me beschikking heb en ik dit spel toch graag zou willen uitproberen. Ik doel dan ook pas op gamecards na de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal de mensen alvast teleurstellen die nu nog een early acces key moeten activeren.

De plaatsen zijn op.

Mijn broertje wou net registreren en kreeg te lezen dat het uitverkocht was.
Hij ze geemailed bla bla bla sorry bla bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:03
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:47:
Zal het mogelijk zijn net als met WoW ''Gamecards'' te kopen, aangezien ik geen creditcard of iets dergelijks tot me beschikking heb en ik dit spel toch graag zou willen uitproberen. Ik doel dan ook pas op gamecards na de release.
ideal ook niet?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:49

Thermometer

Whoop Whoop!

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:47:
Ja, zoek maar op verschillende nederlandse webshops, daar kun je ze pre-orderen. Zelf gebruik ik gewoon iDeal, maar gamecards zijn ook fijn.

Trouwens voor de mensen die nog niet hebben betaald, maar wel met hun early access key een account hebben gemaakt (voordat er aangekondigd werdt dat de early access was uitverkocht) kunnen nog via account information->View payment history, een transactie maken en alsnog met de early access mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Nu online
Ja je kan straks game cards van 60 dagen kopen. Deze kaarten kosten in de meeste winkels €24,99 maar sommige online shops bieden ze al goedkoper aan, zoals bijvoorbeeld bij gcshop voor €19,50.

En als je mensen die de game al gekocht hebben straks eens lief aan kijkt kun je misschien ook wel een buddycard (10day trail?) krijgen. Mensen met een collectors edition krijgen 5 buddycards en de gewone editie 1 card.

Als ik die toeslag op de ideal betaling van mijn early access zie is het veel goedkoper om prepaidcards te gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Rutger Mulder op 14-05-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

Rutger Mulder schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:58:
Ja je kan straks game cards van 60 dagen kopen. Deze kaarten kosten in de meeste winkels €24,99 maar sommige online shops bieden ze al goedkoper aan, zoals bijvoorbeeld bij gcshop voor €19,50.

En als je mensen die de game al gekocht hebben straks eens lief aan kijkt kun je misschien ook wel een buddycard (10day trail?) krijgen. Mensen met een collectors edition krijgen 5 buddycards en de gewone editie 1 card.

Als ik die toeslag op de ideal betaling van mijn early access zie is het veel goedkoper om prepaidcards te gebruiken.
Ja inderdaad, het koste normaal 4,39 euro ofzo, en dan kwam er nog VAT bij (belasting volgens mij), dan zat je op 5 euro, en dan nog 2 euro voor ideal+paybycash. En dan nog eens 13 euro voor 1 maand, doe mij maar een gamecard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De early access key is weer open gegooid!!

Iedereen kan weer registreren!! WEES SNEL!

Net 2min geleden betaald en gelijk:
2008-05-14 14:52:02 4.35 0.65 approved Age of Conan Early Access

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2022
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:27:
Bedankt voor die reacties ;) Zelfs als het maar 5-10 seconden laden is, is het voor mij echt een sfeer breker, het verpest een goeie immersive (wat is eigenlijk het Nederlandse woord daarvoor) game. Ik heb veeeeel liever een soepel lopende game zonder al die laadtijden met wat mindere graphics. Met dat rassen ben ik het ook wel eens, ik hoef echt niet persee een dikke orc of zombie te spelen. Classes vind ik zoiezo belangrijler ;) (en die zien er echt bruut uit in AoC). Anyway, AoC ziet er voor mij zo op het eerste gezicht uit als een game die meer bekendheid wil werven met eye-candy (de gore, tieten, finishing moves, betere/realistische graphics, zelfs de guild towns op een bepaalde manier). Maar goed, ik ben toch wel erg benieuwd. Hoe AoC gaat uitpakken lijkt me echt heel lastig te zeggen, dat wordt volgens mij pas over een paar maanden duidelijk wanneer mensen de hogere/hoogste regionen van het spel ingaan.
Ik ben het daar juist niet mee eens. Ik heb liever een mooier spel zoals Guild Wars/Age of Conan dan een lelijker, soepeler spel zonder laadtijden zoals World of Warcraft. Die paar keer dat je even 10 seconden moet laden maakt dan niet zoveel uit... de enige irritante laadtijd van de open beta vond ik de client zelf die toch even een halve minuut oid. alles in het geheugen aan het inladen was. Wat graphics betreft ken ik zelfs maar een paar singleplayer games (Crysis, World in Conflict) die er beter uit zien en dat stel ik met mijn high-end systeem dan toch wel op prijs.
Trouwens, nog even over die meer " volwassen"heid van AoC klinkt mij als baarlijke nonsens. Als er 1 groep is die op (virtuele) tieten en bloederige killingsprees kickt, zijn het de 13 jarige kindertjes (ik speel GTA4 online, ik heb nergens zoveel kleutertjes langs zien komen...) wel. Het maakt mij op zich weinig uit, tsja op zich "wel leuk" maar goed meer dan ook niet ;)
Als je nu op de officiele forums af kan gaan en ervan uit gaat dat dat accurate cijfers heeft (aka; niemand over zijn leeftijd liegt) dan is hooguit 7% van de spelers jonger dan 18 jaar oud. De "volwassenheid" van AoC straalt zich in veel meer door dan enkel de gore en tieten... zelfs in de manier waarop quests en gesprekken geformuleerd worden zie je dat al terug. Een gemiddeld 12 jarig jongetje zal daar weinig tot niets van snappen en als je op een PvE (of zelfs misschien RP-PvP) server zit zal je dus vrijwel geen last van kiddies hebben. Vergeet echter niet dat leeftijd geen indicatie is van mentale volwassenheid, etters zullen er sowieso altijd tussen zitten zelfs al is er niemand onder de 30 die het spel speelt.

Wat betreft bloederige killing spree's en hoe dat kindjes aan trekt. Het shooter genre spreekt dit tegen. De meest kiddie-infected game is juist 1 van de minst bloederige: Counter Strike. De meest bloederige, over-the-top, shooters daarentegen hebben communities die vrijwel exclusief uit volwassenen bestaan (UT, Quake). Hoe dat zich gaat uiten in Age of Conan kan je niet voorspellen, maar ik verwacht (/hoop) dat het toch een stuk minder kiddie-infested dan WoW wordt, op de niet-pure-PvP servers dan.

Ik ben er zelf nu trouwens helemaal uit... RP-PvP it is! Maar ik maak vast uiteindelijk toch wel ook characters op PvE en PvP servers voor de lol :)

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:06:
De early access key is weer open gegooid!!

Iedereen kan weer registreren!! WEES SNEL!

Net 2min geleden betaald en gelijk:
2008-05-14 14:52:02 4.35 0.65 approved Age of Conan Early Access
Hmm. En nog geen key van Bol.com. Bah :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKonings
Hydra schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:37:
[...]

Hmm. En nog geen key van Bol.com. Bah :(
Hier ook nog steeds geen key van Bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Ik had ook op bol.com besteld, snel geannuleerd en bij 12game besteld. Binnen 30min mijn key binnen. Hoe goed is dat! _/-\o_

Kan nu alleen geen early acces selecteren. Account al fully upgraded :'(

[ Voor 23% gewijzigd door Splendid op 14-05-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Splendid schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:41:
Ik had ook op bol.com besteld, snel geannuleerd en bij 12game besteld. Binnen 30min mijn key binnen. Hoe goed is dat! _/-\o_
Het is jammer dat 12game geen CE (meer) in het assortiment heeft, anders had ik hetzelfde gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Splendid schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:41:

Kan nu alleen geen early acces selecteren. Account al fully upgraded :'(
Hmm, krijg je dan ook je geld terug? Ik heb het via Ideal overgemaakt namelijk.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKonings
PositiveCreep schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:42:
[...]

Het is jammer dat 12game geen CE (meer) in het assortiment heeft, anders had ik hetzelfde gedaan.
idd ik heb ook bij bol.com een CE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
JeanLucPicard schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:46:
[...]

Hmm, krijg je dan ook je geld terug? Ik heb het via Ideal overgemaakt namelijk.
Jahoor, ze zeggen van wel. Ik had alleen acceptgiro aan staan. Dus ik had nog niet eens betaald. maar ik de annuleringsmail die ik van ze rkeeg stond dat je je geld zo snel mogelijk terug kreeg als je al had betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeh, bol.com heeft zelfs in een emailtje tegen me gezegd dat 'door early access zullen ze er rekening mee houden'

thanks, nu kan ik er geen ruk meer mee doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Splendid schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:47:
[...]

Jahoor, ze zeggen van wel. Ik had alleen acceptgiro aan staan. Dus ik had nog niet eens betaald. maar ik de annuleringsmail die ik van ze rkeeg stond dat je je geld zo snel mogelijk terug kreeg als je al had betaald.
Okay, direct gedaan. Dank voor de tip.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
JeanLucPicard schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:54:
[...]

Okay, direct gedaan. Dank voor de tip.
No problem, ik hoop dat je nu ook snel je key krijgt en we allemaal zaterdagavond kunnen spelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Laatst online: 09:52
Early Access zit er alleen echt niet meer in.

"
Upgrade Subscription
No upgrades available
This subscription is already upgraded to the maximum
"

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DeadKennedy schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:08:
Early Access zit er alleen echt niet meer in.

"
Upgrade Subscription
No upgrades available
"
Mmmh dit zegt hij bij mij ook, maar op mijn account page staat wel (onder de banner) :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Welcome to the Age of Conan Early Access Program! 

You've chosen to be among the select few who can venture into Hyboria to carve out your destiny and establish your name before the masses arrive.

To start your journey you will first have to download and install the client from the link below. 

Once installed the client can be patched to the latest version from May 14th, so that you're fully prepared to start your journey. 

The gates to Hyboria will open on May 17th. 

Welcome to Hyboria! 

Please click the link below to start the Download Manager 
Age of Conan: Early Access EU

Ik neem aan dat ik er dan wel in zit? Mijn payment is iig wel al approved, die 5 euro.

En dit bij view subscription:

code:
1
2
3
Your Products   

Early Access: Begins May, 17th 2008, Pre-order: The Killer Rhino, Age of Conan

Beetje vaag, net als de mail die ik kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 11:25
Ik heb nog geen key ontvangen van bol.com :(. Mijn broer heeft vanmorgen zijn key gekregen van Dimension Plus, maar toen was Early Access al uitverkocht... Net even weer gekeken op zijn account, maar we kunnen nergens de early access optie vinden. Zal wel weer dicht zijn? Of kan iemand vertellen waar je op moet klikken, misschien zien we iets over het hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Alex Picard schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:23:
Ik heb nog geen key ontvangen van bol.com :(. Mijn broer heeft vanmorgen zijn key gekregen van Dimension Plus, maar toen was Early Access al uitverkocht... Net even weer gekeken op zijn account, maar we kunnen nergens de early access optie vinden. Zal wel weer dicht zijn? Of kan iemand vertellen waar je op moet klikken, misschien zien we iets over het hoofd...
Moet je in het menu, Purchase Early Access proberen. Het staat onder Subscription Services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Nu online
marshallq schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:21:
[...]

Mmmh dit zegt hij bij mij ook, maar op mijn account page staat wel (onder de banner) :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Welcome to the Age of Conan Early Access Program! 

You've chosen to be among the select few who can venture into Hyboria to carve out your destiny and establish your name before the masses arrive.

To start your journey you will first have to download and install the client from the link below. 

Once installed the client can be patched to the latest version from May 14th, so that you're fully prepared to start your journey. 

The gates to Hyboria will open on May 17th. 

Welcome to Hyboria! 

Please click the link below to start the Download Manager 
Age of Conan: Early Access EU

Ik neem aan dat ik er dan wel in zit? Mijn payment is iig wel al approved, die 5 euro.

En dit bij view subscription:

code:
1
2
3
Your Products   

Early Access: Begins May, 17th 2008, Pre-order: The Killer Rhino, Age of Conan

Beetje vaag, net als de mail die ik kreeg.
Als ie approved is zit je er in. Je krijgt alleen die download link als je betaald hebt. Daarnaast zie je nu ook een zwaard logo naast je rhino als je kijkt bij "View my subscription" en dan my products.
Alex Picard schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:23:
Als je een account hebt aangemaakt en bent ingelogged moet je in het hoofd menu de optie "Purchase Early Access" hebben. Als ie weer uitverkocht is zul je boven in een rood balkje zien met een tekst dat ie uitverkocht is. Ik weet niet of de registratie nog open is.
Ik heb geluk gehad dat ik het later weer probeerde en net geluk had dat ie weer open was.

[ Voor 24% gewijzigd door Rutger Mulder op 14-05-2008 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
marshallq schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:24:
[...]

Moet je in het menu, Purchase Early Access proberen. Het staat onder Subscription Services.
Waar in het scherm moet ik kijken? In de balk links zie ik niet "Subsciption Services" staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Alex Picard schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:29:
[...]

Waar in het scherm moet ik kijken? In de balk links zie ik niet "Subsciption Services" staan...
Ben je op https://register.ageofconan.com/account/ ? Daar is geen linkerbalk, alleen alles rij voor rij in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Nu online
Hier ff een screenshot

[ Voor 57% gewijzigd door Rutger Mulder op 14-05-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
Ah, dat maakt het duidelijk... Mijn broer heeft geregistreerd via www.funcom.com en dan naar account, dan kom je heel ergens anders terecht :P (Zelfde info, andere opties, dus geen knopje early access...)

Maar helaas, hij zegt:
Upgrade Subscription
No upgrades available
Ook staat er
Your Products
Pre-order: The Killer Rhino
Hier staat geen ", Age of Conan" achter, zoals eerder gezegd :?

Zeer bedankt voor de vlotte reacties _/-\o_ . Jammer maar helaas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

Ik weet niet of het helpt, maar ik had precies hetzelfde (Account is already upgraded to the maximum) en toen bleek dat als je naar

Account Information -> Payment History

gaat, dat je daar op je betaalmanier kan klikken (in mijn geval pay by cash) en zo nog de betaling kan voltooien en de Early Access kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Nu online
Alex Picard schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:48:
Ah, dat maakt het duidelijk... Mijn broer heeft geregistreerd via www.funcom.com en dan naar account, dan kom je heel ergens anders terecht :P (Zelfde info, andere opties, dus geen knopje early access...)

Maar helaas, hij zegt:

[...]

Ook staat er

[...]

Hier staat geen ", Age of Conan" achter, zoals eerder gezegd :?

Zeer bedankt voor de vlotte reacties _/-\o_ . Jammer maar helaas?
Probeer het eens via http://register.ageofconan.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Ik heb precies hetzelfde hier op die pagina. Geen Early Acces :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
Spuit elf :+ (maar toch bedankt hoor, ik was kennelijk niet helemaal duidelijk in mijn vorige post)

Op het age of conan forum is het behoorlijk onrustig
http://forums.ageofconan....hread.php?t=93019&page=57

Het baart mij ook zorgen dat de early access niet meer gekocht kan worden. Wat zou namelijk de reden zijn dat het gelimiteerd is? Het zou maar zo kunnen dat de servercapaciteit te laag is. Dan hebben ze maar zes dagen extra om er extra bij te zetten voor de launch, ik geef het ze te doen...

Ook vreemd dat funcom nergens genoemd heeft hoeveel early acces plaatsen beschikbaar waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik kan best begrijpen dat je baalt als je een headstart had verwacht maar het niet krijgt.

Maar die reacties daar zijn veelal te triest voor woorden. :')

Vond wel nog wat leuks tussen het gezeik door : http://www.hybes.de/abilities.php

Alle melee class combos staan erbij, casters nog niet.

[ Voor 15% gewijzigd door On_E op 14-05-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Zag dat je al een client kan downloaden maar kan dat ook als je nog geen key hebt? Hoor nml dat de download tussen de 16-18 gig ligt. Lijkt me wijselijk om alvast te beginnen dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
Maduth schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:10:
Zag dat je al een client kan downloaden maar kan dat ook als je nog geen key hebt? Hoor nml dat de download tussen de 16-18 gig ligt. Lijkt me wijselijk om alvast te beginnen dan :+
Als je nog geen pre-order key hebt, heb je de early access ook nog niet gekocht. Momenteel kun je de early access niet meer kopen.

Bij de pre-order key kreeg je oorspronkelijk de mogelijkheid om early access te kopen. Die mogenlijkheid is er nu niet meer, funcom is "uitverkocht".

Toch blijf ik het oneerlijk vinden. Ik heb weken geleden al ge-preordered, maar mijn key nog niet binnen. Ik heb dus geen eerlijke kans gekregen om early access te kopen. Mijn broer ook niet, die zijn key vandaag kreeg maar ook al te laat voor early access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 12:21

alwinus

Tweaked

had gelukkig mijn key afgelopen vrijdag. Wat een onzin dat early acces beperkt is.

Maar goed. Client gedownload, gepatched en na nieuwe videodrivers werkte de boel. Helaas is alleen nog maar de intro te bekijken. Had gehoopt dat eventueel al een char aangemaakt kon worden. Even wachten dus tot zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
De download van de client is 13.xx GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2022
Ik vind het ook maar raar dat early access gelimiteerd is, ze vragen er al geld voor dus dat lijkt mij juist een uitgelezen kans om gelijk al extra geld te verdienen. Bovendien is het alleen maar beter als er op launch day al een groot deel van de spelers over de wereld verspreid zit. 23 Mei zullen er waarschijnlijk toch al gelijk meer mensen zijn met 'gewone versies' dan pre-orders, alleen maar beter dan als de pre-orders al een stuk opgeschoten zijn en het beginnende gebied daardoor wat rustiger is. Ok de zones zijn instanced dus geweldig druk wordt het toch niet, maar het helpt wel het aantal instances te verminderen en alvast een beginnende community te creeeren waar de nieuwe spelers zo in kunnen schuiven.

Het was natuurlijk wel al ruim van tevoren aangekondigt dat early access gelimiteerd (en betaald) was, maar je weet niet ruim van tevoren welke supplier je nou op tijd een key gaat sturen. Ik had toevallig geluk, maar veel mensen niet. Dat had funcom ook wel aan kunnen zien komen en dat ze hier veel klachten over krijgen is te verwachten - sowieso is het wel een beetje erg overdreven als de early access in nauwelijks 2 dagen tijd - 4 dagen voor release - alweer vol zit.

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik verbaasd ben over de grootte van de client. De installatiefile was iets meer dan 13GB maar het spel zelf is nog veel groter met bijna 24GB! Zelfs mijn Steam folder (met heel veel games via Steam geinstalleerd) is maar 3 GB groter! Pas dus op als je een kleine harde schijf hebt, want dit spel neemt erg veel ruimte in!

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

http://files.filefront.co.../;10218593;/fileinfo.html

Een lange vid met uitleg over vanalles (combos, spellweaving, keeps, raids etc) van de launch event in Noorwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Laatst online: 14-12-2023
Erg vreemd, ik had Direct Payment optie gekozen voor iDeal, maar nergens krijg ik de mogelijkheid om te betalen. Ook geen link per mail. 2 dagen lopen zoeken, kon niets vinden, terwijl overal wel stond dat ik early access had en geupgrade had..

Vandaag dan maar creditcard toegevoegd, en krijg direct een mailtje met download link. Het is wel weer allemaal erg duidelijk aangegeven 8)7

Leuk om nu de early access te downloaden, nog de beta download files te hebben, en de client geinstalleerd. Zo even 70GB foetsie...

[ Voor 14% gewijzigd door Dantar op 14-05-2008 22:15 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.