Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de binnenkant van de Zune staat ook nog een tribute gegraveerd ("For our Princess") aan een Zune teamlid die blijkbaar is overleden
http://www.ifixit.com/Teardown/Microsoft-Zune-HD/1170/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Zune HD zou dus als categorie D device gedetecteerd moeten worden neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even gekeken en inderdaad wordt de Zune als een categorie D device gezien.
De resolutie is echter helemaal fout. De detect pagina zegt 176x220 terwijl de Zune HD 480x272 is.
De pagina die Tweakers dan toont is echt onzinnig op de Zune HD. De frontpage pagina is bijna een leeg scherm.
Maar in ieder geval kon ik de Zune HD nu via de device detect pagina naar een ander formaat omzetten.
Ik heb gekozen voor type A.
De standaard browser pagina van tweakers werkt namelijk op de Zune volgens mij het beste.
Alle aangepaste mobile versie zijn dus ruk op de Zune HD browser.

<naschrift>
Ik heb daar ook een seperate bug entry op het forum over aan gemaakt:
[bug]Zune HD schermresolutie wordt niet goed herkend

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:31

TheVMaster

Moderator WOS
Yeah..mijn Zune HD is eindelijk binnen :+ Alleen wel jammer dat ik er wel ff belasting overheen moet betalen.... :( 37 euri...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

mrsar

waar een sar is,is een wodka

dat is weer jammer dan he :P

geniet van dat ding,doe ik nog steeds dagelijks :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Congrats, eindelijk :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

TheVMaster schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:07:
Yeah..mijn Zune HD is eindelijk binnen :+ Alleen wel jammer dat ik er wel ff belasting overheen moet betalen.... :( 37 euri...
Tja... Wat moet ik hier nou nog aan toevoegen... Behalve... Dat had jij kunnen voorkomen ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
c70070540 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:22:
[...]

Tja... Wat moet ik hier nou nog aan toevoegen... Behalve... Dat had jij kunnen voorkomen ;)
:+ Jajajajajaja...je weet het he...'k wilde eerst m'n 'oude' Zune kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Ben je die ook al kwijt of heb je hem nog liggen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
HotFix schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:40:
Ben je die ook al kwijt of heb je hem nog liggen? O-)
;) neuh die ben ik al kwijt...(anders had ik geen Zune HD gekocht he :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
WAUuuuwuwwww.....wat is die Zune HD een VET apparaat!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
Vandaag even met de Zune HD gespeeld van mijn collega. Vind hem echt nog mooier dan ik had verwacht. Project Gotham ziet er ook gelikt uit :)
Hij is wel erg klein. Ik dacht dat hij groter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
m3gA schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:04:
Vandaag even met de Zune HD gespeeld van mijn collega. Vind hem echt nog mooier dan ik had verwacht. Project Gotham ziet er ook gelikt uit :)
Hij is wel erg klein. Ik dacht dat hij groter zou zijn.
Dat vind ik dus ook...veeeeel kleiner en lichter dan ik had gedacht.. :+ en inderdaad die games zijn erg stoer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, even mij aangemeld om hier te reageren.

Ik had ook plannen om een Zune HD te kopen, het leek me een mooi ding.

Dit topic helpt al om veel vragen hierover te beantwoorden,en het is mooi om iedereen's ervaringen
er mee te lezen, ben blij dat de meesten er erg positief over zijn.

Ik heb zelf ook nog een paar vragen:

- Ik lees dat de software alleen update als Windows ingesteld is op Engels. Is dit gewoon makkelijk in te stellen of moet de computer altijd al op Engels ingesteld zijn geweest?
- Hoe is de ervaring met bestellen via eBay via de verkoper in deze post http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33071249 ?
Ik heb wel vaker dingen uit het buitenland besteld, maar soms word je toch nog verrast door extra kosten zoals "invoerrechten".
- Als ik het goed begrijp wordt de appstore ondersteunt in Europa maar is het niet mogelijk om video's te krijgen ivm met rechten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:08:
Hallo, even mij aangemeld om hier te reageren.

Ik had ook plannen om een Zune HD te kopen, het leek me een mooi ding.

Dit topic helpt al om veel vragen hierover te beantwoorden,en het is mooi om iedereen's ervaringen
er mee te lezen, ben blij dat de meesten er erg positief over zijn.

Ik heb zelf ook nog een paar vragen:

- Ik lees dat de software alleen update als Windows ingesteld is op Engels. Is dit gewoon makkelijk in te stellen of moet de computer altijd al op Engels ingesteld zijn geweest?
- Hoe is de ervaring met bestellen via eBay via de verkoper in deze post http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33071249 ?
Ik heb wel vaker dingen uit het buitenland besteld, maar soms word je toch nog verrast door extra kosten zoals "invoerrechten".
- Als ik het goed begrijp wordt de appstore ondersteunt in Europa maar is het niet mogelijk om video's te krijgen ivm met rechten?

Alvast bedankt!
Je hoeft alleen je locatie maar op USA te zetten en (waarschijnlijk) heb je een Engelstalige Windows versie nodig, maar ja...als je Vista of Windows 7 hebt kun je natuurlijk altijd kijken of het met een NL taalpack ook werkt... :+

Heb hem zelf bij een Amerikaanse PowerSeller gekocht, daar was hij 208 euro...er kwamen alleen 37 euro douanekosten bij (25 euro BTW en 12,50 inklaringskosten). De verzendkosten waren (uit m'n hoofd) 27 euro. Ach...alles bij elkaar nog erg weinig geld voor zo'n mooie media speler...

De Appstore doet het hier gewoon en de muziek ook (erg gaaf met een Zune Pass btw)> Video's weet ik niet..want die moet je gewoon extra betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel voor je (snelle) antwoord!

De Zune HD is zojuist besteld, ik ben nu al ongeduldig, ik wil 'm uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:30:
Dankjewel voor je (snelle) antwoord!

De Zune HD is zojuist besteld, ik ben nu al ongeduldig, ik wil 'm uitproberen!
'k ga er binnenkort een review(tje) over schrijven op m'n blog...hehe...vooral i.c.m. die ZunePass is het een vet apparaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.allpmp.com/goods-71-Microsoft+Zune+HD+16GB.html

Te vertrouwen of niet? Inclusief Standard Signed-For >> $9.78
DHL Express >> $27.90 komt het op zo'n 175 euro voor 16GB.

Dit zit erbij: Earphone, User Manual, Zune Sync Cable, Three Pairs Ear Foam

De 32 GB versie is zo'n 250 euro.

Of zal dit fake zijn? En hoe zou het met garantie en dergelijke zitten?
Iemand ervaring met deze winkel :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:02:
http://www.allpmp.com/goods-71-Microsoft+Zune+HD+16GB.html

Te vertrouwen of niet? Inclusief Standard Signed-For >> $9.78
DHL Express >> $27.90 komt het op zo'n 175 euro voor 16GB.

Dit zit erbij: Earphone, User Manual, Zune Sync Cable, Three Pairs Ear Foam

De 32 GB versie is zo'n 250 euro.

Of zal dit fake zijn? En hoe zou het met garantie en dergelijke zitten?
Iemand ervaring met deze winkel :)?
Dat is een zaak in Hongkong. Importeren kan dan een risico inhouden op extra douane kosten
Bij deze ebay seller in de UK (geen importtax) heb ik de Zune gekocht
http://cgi.ebay.nl/BRAND-...ayers?hash=item4a9d91dd75
Daar heb je de 32 GB versie al voor 240 eur en 5 eur verzendkosten.
Dat is nog goedkoper ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb hem bij deze gekocht, eveneens UK, en ik had 'm ook erg snel binnen. En geen importkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Even een laatste praktische vraag voordat ik 'm definitief ga bestellen :P
Bij mijn iPod (RIP ouwe rakker!) kon ik gemakkelijk even een nummer skippen of het volume snel iets harder of zachter zetten, of op pauze als ik bijvoorbeeld de tram instapte. Is dat een ook beetje te doen met de Zune HD, of moet je 'm dan echt helemaal uit je zak halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ken. schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 02:52:
Even een laatste praktische vraag voordat ik 'm definitief ga bestellen :P
Bij mijn iPod (RIP ouwe rakker!) kon ik gemakkelijk even een nummer skippen of het volume snel iets harder of zachter zetten, of op pauze als ik bijvoorbeeld de tram instapte. Is dat een ook beetje te doen met de Zune HD, of moet je 'm dan echt helemaal uit je zak halen?
Dat gaat niet moeilijker dan bij de iPod, maar eh...hij heeft een touchscreen dus je zult misschien even wat meer moeten 'gokken' waar de controls zitten. Wel kun je d.m.v. het knopje aan de zijkant van de Zune de controls op je scherm toveren....en dan is het kwestie van in het middenvan het scherm 'tikken' om hem op pauze te zetten...

Overigens heb ik op het IT Pro Blog (zie m'n signature) een korte review geschreven over de Zune HD...

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 07-01-2010 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Met de Zune is dat ook erg makkelijk... je drukt op de knop op de zijkant, daarna kun je met veegbewegingen het volume en het huidige nummer bedienen. (Omhoog vegen = volume omhoog, omlaag = volume omlaag. Veeg van links naar rechts is vorige nummer, en omgekeerd). Door op het midden van het scherm te drukken pauzeer je 'm.

Wat mij overigens opviel toen ik het schermpje oppoetste (en per ongeluk de knop middenonder aanraakte) is dat als een té groot oppervlak tegelijk wordt ingedrukt, de Zune het scherm weer uitschakelt. Dit voorkomt broekzaknavigatie gok ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Alex) schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:24:
Met de Zune is dat ook erg makkelijk... je drukt op de knop op de zijkant, daarna kun je met veegbewegingen het volume en het huidige nummer bedienen. (Omhoog vegen = volume omhoog, omlaag = volume omlaag. Veeg van links naar rechts is vorige nummer, en omgekeerd). Door op het midden van het scherm te drukken pauzeer je 'm.

Wat mij overigens opviel toen ik het schermpje oppoetste (en per ongeluk de knop middenonder aanraakte) is dat als een té groot oppervlak tegelijk wordt ingedrukt, de Zune het scherm weer uitschakelt. Dit voorkomt broekzaknavigatie gok ik :)
ff proberen :+ ja..idd gaaf... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Mijn ipod nano (2nd gen.) begint het te begeven dus ik ben een beetje aan het rondkijken naar iets nieuws. Deze nieuwe Zune HD ziet er wel heel vet uit (en het is weer eens wat anders dan een ipod ;)). Maar ik heb een vraag mbt. je music library waar ik niet zo snel antwoord op kon vinden...

Ik heb nu alles gerangschikt staan in iTunes. Als ik een zune koop moet ik, neem ik aan, weer in een ander programma mijn muziek en films ordenen? Of is die iTunes library makkelijk over te zetten voor de Zune? Welk programma gebruikt zune?

Sorry als deze vraag ergens al heel vaak is gesteld en beantwoord, maar ik kon het antwoord niet vinden...

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Zune gebruikt de Zune-software om je muziek te ordenen. In principe worden hiervoor de ID3-tags gebruikt, en als het goed is gebruikt iTunes die ook... je zou dus redelijk eenvoudig je muziek kunnen overzetten. Je kunt het alvast proberen, de software kun je downloaden vanaf www.zune.net, hiervoor heb je geen Zune-device nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik heb zojuist een Zune HD 16 GB besteld voor 200 euro via ebay, wordt verstuurd vanuit Engeland. Had ook de 32 GB kunnen nemen maar 16 is meer dan ik ooit vol zou krijgen.

Hij ziet er idd erg strak uit en het is zeker weer eens wat anders dan een iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
pimmedoris schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:12:
Mijn ipod nano (2nd gen.) begint het te begeven dus ik ben een beetje aan het rondkijken naar iets nieuws. Deze nieuwe Zune HD ziet er wel heel vet uit (en het is weer eens wat anders dan een ipod ;)). Maar ik heb een vraag mbt. je music library waar ik niet zo snel antwoord op kon vinden...

Ik heb nu alles gerangschikt staan in iTunes. Als ik een zune koop moet ik, neem ik aan, weer in een ander programma mijn muziek en films ordenen? Of is die iTunes library makkelijk over te zetten voor de Zune? Welk programma gebruikt zune?

Sorry als deze vraag ergens al heel vaak is gesteld en beantwoord, maar ik kon het antwoord niet vinden...

grt
Ik heb zelf slechte ervaringen met iTunes voor wat betreft het 'netjes' bijwerken van de ID3 tags, maar als je de ID3 tags goed hebt staan dan gaat dat zeker gewoon werken in de Zune Software. Voordeel is overigens wel dat je bij de Zune ook muziek van je speler naar je computer kunt kopieeren..hehe..iets wat ik bij de iPod nooit voor elkaar heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Bedankt voor de verhelderende replies TheVMaster en Alex)!
Ga 'm ASAP bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
En vandaag zijn er ook nog wat nieuwtjes aangekondigd, deze maand nog komt de facebook app uit, en in het voorjaar komt de smart dj functie naar de Zune HD zelf (voorheen alleen op de pc), én krijgt hij xvid support, oftewel, geen gedoe meer met filmpjes converteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
xVid? Aaaaargh, ik wil hem :') Helaas ben ik nu te blij met degene die ik nu heb.

Nog een vraagje eigenlijk, ik zie hier best wat mensen die een Zune HD hebben, hoe hebben jullie hem besteld, en hoe kan ik het beste (en goedkoopst natuurlijk) een partijtje bestellen?

*En nog een laatste vraag, ik heb een soundtrack gedownload van een spel (Jets 'n Guns, geweldige tracks :) ), alleen hebben die verder geen tags. Zelf heb ik via Windows de artist toegevoegd, en ook de Zune software herkent het als zodanig (de liedjes staan ook onder Machinae Supremacy) maar als ik ze upload naar mijn Zune staan ze onder unknown artist. ik heb er uiteindelijk zelf een playlist voor moeten maken. Dit gebeurt wel vaker, maar ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet oplossen. Iemand een idee?

[ Voor 48% gewijzigd door HotFix op 08-01-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzle schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:36:
En vandaag zijn er ook nog wat nieuwtjes aangekondigd, deze maand nog komt de facebook app uit, en in het voorjaar komt de smart dj functie naar de Zune HD zelf (voorheen alleen op de pc), én krijgt hij xvid support, oftewel, geen gedoe meer met filmpjes converteren :)
Eingelijk gaat het om support voor MPEG-4 part 2 Advanced Simple Profile videos waaronder support voor de daarvan afgeliede divx codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
Shit... nu moet ik hem dus wel aan gaan schaffen. Ik had alleen met mezelf afgesproken dat ik niks nieuws ging kopen tot mijn ipod echt niks meer deed... misschien moet ik hem 'per ongeluk' laten vallen :p

Bedankt voor de info! Ik zal dat programma zeker eens vooraf proberen.
Is de zune hd al bij een Nederlandse webshop oid te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nee, dat nog niet. Maar wel op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
hmm als ik de zune 4.0 software probeer te installeren vanaf www.zune.net krijg ik een foutmelding:

"NO INSTALLATION MEDIA
Can't finde the media for installation package 'Image Mastering API V2'.
It might be incomplete or corrupt.

Error code: 0x80070002
"

Doe ik iets fout of zit er een foutje in de installatie software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimmedoris schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:39:
hmm als ik de zune 4.0 software probeer te installeren vanaf www.zune.net krijg ik een foutmelding:

"NO INSTALLATION MEDIA
Can't finde the media for installation package 'Image Mastering API V2'.
It might be incomplete or corrupt.

Error code: 0x80070002
"

Doe ik iets fout of zit er een foutje in de installatie software?
Zie
http://forums.zune.net/717/ShowPost.aspx
http://www.microsoft.com/...9775531EF4&displaylang=en

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
ah bedankt, ik was het meer bij mijn eigen computer aan het zoeken...
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimmedoris schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:16:
ah bedankt, ik was het meer bij mijn eigen computer aan het zoeken...
Thanx!
Ik denk dat het een fout is die optreedt als bepaalded vereiste componenten op je computer niet geheel up to date zijn. Bijvoorbeeld omdat je de automatische updater uit het staan of een servicepackniet hebt geinstalleert of een oude versie hebt van de de windows media player of the .NET framework.

Door een deel van de installercontroles te omzeilen hebt je daar geen last vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens een plek met info over de lay-out van start posts. Het lijkt me zinvol om een nieuwe topic start te maken voor:
[FLASH]Microsoft Zune HD ervaringentopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Ik denk dat een dergelijk topic te weinig draagvlak heeft om te overleven. Beter is gewoon een nieuw topic aan te maken waarin alle Zunes worden behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:07:
[...]

Eingelijk gaat het om support voor MPEG-4 part 2 Advanced Simple Profile videos waaronder support voor de daarvan afgeliede divx codec.
Klopt, eigenlijk betekent het dat het beiden werkt, maar voor divx geven ze officieel geen support (vanwege bepaalde licenties), voor xvid wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Weet je wat ik wel als feature (of als losse app zou willen hebben) een soort van DLNA controller (weet ff niet hoe ik het moet noemen). Vergelijkebare app zit ook op een van de Samsung Omnia's.

In het kort komt het er op neer dat je binnen die applicatie kunt browsen naar DLNA/uPNP media devices en dat je daar muziek/foto/video kunt selecteren die je dan weer via bv. een xbox/tv/receiver/etc kunt afspelen.

Daar zou de Zune (en natuurlijk ook andere Windows/Android devices met Wifi) perfect geschikt voor zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Inderdaad. Wat ook mooi zou zijn trouwens, is dat je de Wifi van de Zune kan gebruiken voor je Xbox, anders moet je weer zo'n wireless tranceiver van €50+ kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
HotFix schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:16:
Inderdaad. Wat ook mooi zou zijn trouwens, is dat je de Wifi van de Zune kan gebruiken voor je Xbox, anders moet je weer zo'n wireless tranceiver van €50+ kopen.
Eh...die snap ik niet :+ Dat je zeg maar soort van ICS doet via je Zune ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HotFix schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:28:
Ik denk dat een dergelijk topic te weinig draagvlak heeft om te overleven. Beter is gewoon een nieuw topic aan te maken waarin alle Zunes worden behandeld.
Het gaat hier haast alleen nog maar over de Zune HD, ik zie het probleem dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Laatst online: 13:25
als ik een zune hd koop in canada en hem dan laat opsturen door een familielid daar. Moet ik er dan nog belasting over betalen. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is binnen! Wat een ontzettend gaaf ding! Test volgt hopelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
sjaakwortel schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:34:
als ik een zune hd koop in canada en hem dan laat opsturen door een familielid daar. Moet ik er dan nog belasting over betalen. ?
Als je hem nou even laat uitpakken enzo denk ik dat het wel mee valt :)
Helemaal nieuw in de doos zou ik niet doen de kans is dan erg groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, het blijkt dus dat je Windows Enterprise moet hebben wil je überhaupt je taal veranderen.
Ik moet dus echt een engelse pc vinden? Of zijn er nog andere mogelijkheden? Mijn Zune is nu in principe nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:01:
Okee, het blijkt dus dat je Windows Enterprise moet hebben wil je überhaupt je taal veranderen.
Ik moet dus echt een engelse pc vinden? Of zijn er nog andere mogelijkheden? Mijn Zune is nu in principe nutteloos.
Eh...je kunt ook even de trail versie van Windows 7 enterprise versie downloaden en die in een VM installeren. Je hebt (schijnt) die Engelse versie alleen nodig om hem voor het eerst an te sluiten, of om de software te flashen (als ik het fout heb dan verbeterd iemand me vast wel weer)....voor de rest volstaat een NL versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 23:43
sjaakwortel schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:34:
je moet wel weten dat hij niet in canada verkocht wordt, dit in tegenstelling tot de vorige generatie zunes, (80 en 120 gb en flash modellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is opgelost.
Voor iedereen die geen juiste versie van Windows heeft om zijn computer engels te maken,
heb ik een programma gevonden: http://www.froggie.sk/
Download het engelse language pack en update hiermee je Zune. Daarna kan
je het weer makkelijk terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:58

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:42:
Het probleem is opgelost.
Voor iedereen die geen juiste versie van Windows heeft om zijn computer engels te maken,
heb ik een programma gevonden: http://www.froggie.sk/
Download het engelse language pack en update hiermee je Zune. Daarna kan
je het weer makkelijk terugzetten.
Hmm dat had ik gister moeten weten..
Heb net een extra virtual machine aangemaakt in Parallels met een US Windows XP.

Zit trouwens nog steeds te hopen op Mac support :P

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ricost schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:25:
[...]

Hmm dat had ik gister moeten weten..
Heb net een extra virtual machine aangemaakt in Parallels met een US Windows XP.

Zit trouwens nog steeds te hopen op Mac support :P
Microsoft kennende zal dat vast ook niet gebeuren.
De speler is geweldig, maar waarom ze dat soort dingen (net zoals
uitbrengen in europa) gewoon niet meteen doen snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Geweldig toch om te zien dat iedereen die je de Zune HD laat zien, totaal enthousiast is en nogal een hebberige blik in zijn/haar ogen krijgt... :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
c70070540 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 01:24:
Geweldig toch om te zien dat iedereen die je de Zune HD laat zien, totaal enthousiast is en nogal een hebberige blik in zijn/haar ogen krijgt... :)
:+ Da's inderdaad errug leuk.....maar het is ook wel leuk dat zowat niemand in je omgeving zo'n stoere media speler heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
c70070540 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 01:24:
So true... of om jaloerse reacties te krijgen a la "Ach, wat heb je daar nou aan. Mijn iPod is toch beter want daar zit tenminste een speakertje op"

Dat speakertje moet dood :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
haha inderdaad. Maar vaak krijg je ook gewoon onwetende reacties kan ik me voorstellen:
"Hmm Zune... ken ik niet. Ziet er wel leuk uit, maar het is nog steeds geen iPod"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimmedoris schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:15:
haha inderdaad. Maar vaak krijg je ook gewoon onwetende reacties kan ik me voorstellen:
"Hmm Zune... ken ik niet. Ziet er wel leuk uit, maar het is nog steeds geen iPod"
Maar ook veel iPod users zijn onder de indruk van het strakke uiterlijk, lage gewicht en op het mooie OLED scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Alex) schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:32:
[...]

So true... of om jaloerse reacties te krijgen a la "Ach, wat heb je daar nou aan. Mijn iPod is toch beter want daar zit tenminste een speakertje op"

Dat speakertje moet dood :X
Sinds when zit er een speaker op de iPod...ohw..wwacht op de Touch varianten zeker? Tja...en of ander brak speakertje...heb toch liever gewoon m'n Sennheiser headset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Een vriend van me heeft de latest generation iPod Nano, daar zit een speakertje op. En een stappenteller. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Heb mn Zune HD black binnen, wat een geweldig apparaat _/-\o_
Je vraagt je af waarom MS het OS van de Zune niet gebruikt voor mobiele telefoons ipv. WinMo.

Het OLED scherm is echt geweldig, de multitouch besturing is super en precies en het apparaat is heerlijk snel.

Enige waar ik spijt van heb is dat ik de 16 GB versie heb genomen ipv 32. Het ziet er allemaal zo gelikt uit die hele albumcollectie dat je gelijk alles erop wilt hebben. Wat ook geweldig is is dat het apparaat zelf informatie gaat downloaden over de artiest, bijv covers en trackinfo, zelfs bij niet officieel gedownloade mp3-files. Ook de Zune software is super gebruikersvriendelijk.

Heb er lang op moeten wachten, maar wat een geweldig product van MS (eindelijk). Ik ben blij dat ik deze heb gekocht ipv de ipod touch.

Maargoed nadeel blijft natuurlijk de beperkte schijfruimte, dat het ding VS only is en dat er nog weinig applicaties zijn, hoewel dat laatste me niet boeit want het doet precies waarvoor ik hem heb gekocht.

Echt een aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Alex) schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:08:
Een vriend van me heeft de latest generation iPod Nano, daar zit een speakertje op. En een stappenteller. :')
Wooeeiii....een speaker op je mp3 speler...tja..iets waar ik persoonlijk niet warm van wordt. Stappenteller hmm....volgens mij zou dat op de Zune ook best mogelijk zijn....hij reageert nu al op beweging (als je in het 'hoofdmenu'....ontwikkel jij nu eens zoiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vraagt je af waarom MS het OS van de Zune niet gebruikt voor mobiele telefoons ipv. WinMo.
Ze gebruiken hetzelfde platform / kernel, namelijk Windows CE alleen zit de Zune op kernel versiev6.0 en Windows mobile op v5.2.
Mogelijk zal de volgende WM 7 versie op versie 7 van Windows CE draaien en elementen van de Zune interface integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Jazzle schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:23:
[...]

24 uur is wel erg lang eigenlijk :/
Achja, als het daarna maar weer naar behoren werkt moet dat geen probleem zijn toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

mrsar

waar een sar is,is een wodka

En ik moet er ook eerlijk bijzeggen dat ik tot dusver nog geen problemen heb gehad met de zunesoftware/verbinding :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FirmWare upgrade: 4.2

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 26-01-2010 17:33 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Installed :) Eens checken wat er nou veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm.....die update is niet voor de Zune HD begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:57:
Je kunt op je Zune HD in de settings About je firmware versie zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

TheVMaster schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:57:
Zune (software) PC update ;)
Dit kun je trouwens ook zien, 4.2 update, Zune HD firmware versie is al 4.3 (191) eveneens als de bootloader.

[ Voor 21% gewijzigd door Cablekevin op 26-01-2010 15:12 . Reden: Versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had 't beter software upgrade kunnen noemen dan =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De update schijnt iets te doen met herkenning van AVI's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:14:
Ik had 't beter software upgrade kunnen noemen dan =)
Inderdaad, dan had ik hem ook als zodanig in de meuktracker gegooid. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
HJmm...oke...dat zou beter zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Er is een kans dat er een Zune Phone komt, aldus Long Zheng: Updated Zune software hints at Zune Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het net gesubmit, zal de FP wel niet halen, maar je weet 't nooit =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
CLB schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:15:
Ik heb het net gesubmit, zal de FP wel niet halen, maar je weet 't nooit =)
Hij wordt (nog) niet in NL verkocht...maar haalde 'andere' Zune nieuwtjes de FP wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Nouja, als dit de FP niet haalt dan zijn al die andere geruchten ook maar opvulling, nietwaar?
Vaak zijn die niet eens onderbouwd of zelf uit te zoeken, dit heeft tenminste een terechte basis voor gerucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
HotFix schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:00:
Nouja, als dit de FP niet haalt dan zijn al die andere geruchten ook maar opvulling, nietwaar?
Vaak zijn die niet eens onderbouwd of zelf uit te zoeken, dit heeft tenminste een terechte basis voor gerucht.
Inderdaad, maar het item staat al 2 uur in de upcoming nieuws en meuk lijst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
TheVMaster schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:56:
[...]

maar haalde 'andere' Zune nieuwtjes de FP wel dan?
Ja hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:01:
Inderdaad, maar het item staat al 2 uur in de upcoming nieuws en meuk lijst :+
Ooit is aangevraagd, maar nooit meer te vinden, dus sorry voor het offtopic, maar where can I see that?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat kun je zien als je een abonnement hebt. Dan kun je dat blok op je frontpage zetten.

Al weet ik niet hoe dat tegenwoordig zit met de karmastore

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alex) schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:09:
Dat kun je zien als je een abonnement hebt. Dan kun je dat blok op je frontpage zetten.

Al weet ik niet hoe dat tegenwoordig zit met de karmastore
Upcoming nieuws: Van 18-09-2009 t/m 18-03-2010 , dus die heb ik wel..
Maar where can I find 'dat blok op de FP optie' >:)

En dan ga ik toch maar weer is Zune software op m'n Desktop installeren..
Heb dat hele ding al een jaar niet geupdatet met nieuwe content / FirmWare denk ik zo :+

[ Voor 17% gewijzigd door CLB op 26-01-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
CLB schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:24:
[...]

Upcoming nieuws: Van 18-09-2009 t/m 18-03-2010 , dus die heb ik wel..
Maar where can I find 'dat blok op de FP optie' >:)
Ik kan die hier instellen: http://tweakers.net/my.tnet/layout (Upcoming Nieuws)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dankje, nogmaals sorry voor het offtopic!

En ik zat dus gewoon goed met m'n FirmWare upgrade, is voor de oudere generaties Zunes =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Ik moet nou net mij player updaten, maar ik heb al eerder de software-update gehad. Weet iemand wat er nu verschilt? (Van 3.1(50) naar 3.3(39) :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:28
Zune HD 16GB bij AllPMP voor zo'n $210/€150 incl verzenden, of de 32GB voor $310/€221.

Is trouwens een betrouwbare zaak. Al meerdere keren daar wat besteld en meestal had ik het binnen een week in huis. Inklaringskosten ook nooit last van gehad. Laatste keer stond er $20 gift op het doosje ;) .

Begint wel te jeuken om de 16GB te halen. €150 is geen geld voor een dergelijk apparaat. Nu nog bedenken of ik het echt vaak ga gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door BarôZZa op 29-01-2010 04:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Ik ging zelf misschien een actie organiseren op Samenkopen, maar tot nu toe niet echt veel reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op ebay voor 60,- een nieuwe Zune 30GB gescoord.

http://shop.ebay.nl/china...from=&_ipg=&_trksid=p3686

De Zune is nieuw, plastic zat op het scherm en aan de achterkant. Inclusief oordopjes en usb kabel, de Zune is niet boxed. De verkoper had $20,- waarde op verpakking gezet, dus er komen geen invoerheffingen overheen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
BarôZZa schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 04:34:
Zune HD 16GB bij AllPMP voor zo'n $210/€150 incl verzenden, of de 32GB voor $310/€221.

Is trouwens een betrouwbare zaak. Al meerdere keren daar wat besteld en meestal had ik het binnen een week in huis. Inklaringskosten ook nooit last van gehad. Laatste keer stond er $20 gift op het doosje ;) .

Begint wel te jeuken om de 16GB te halen. €150 is geen geld voor een dergelijk apparaat. Nu nog bedenken of ik het echt vaak ga gebruiken.
:+ Daar hoefde ik niet lang over na te denken. Lekker je muziek, video's erop (incl media-cente tv uitzendingen) en lekker in de trein tv kijken...video-tje gluren of muziek luisteren. Owja....vergeet niet de games en de FM radio :+ Kopuh Kopuh...KoooopuuuhhhH!!!! hehe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:28
Mja, op zich heb ik al iets voor muziek en video. Dat audiosurf zag er wel tof uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De recente update heeft taal ondersteuning voor
Italiaans en Duits toegevoegd.

Gaat Zune binnenkort in europa verschijnen ?

(ik verwacht trouwens niet in 2010 een NL versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:27
Ik heb een zune hd 16 gb black te koop check de V/A

V&A aangeboden: Microsoft Zune HD 16GB Zwart

Strava Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:59:
De recente update heeft taal ondersteuning voor
Italiaans en Duits toegevoegd.

Gaat Zune binnenkort in europa verschijnen ?

(ik verwacht trouwens niet in 2010 een NL versie)
Hmm.de Zune HD heeft op dit moment alleen ondersteuning voor het Engels, Frans en Spaans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:15:
[...]Hmm.de Zune HD heeft op dit moment alleen ondersteuning voor het Engels, Frans en Spaans...
De PC software is blijkbaar gereadied voor Europa
http://arstechnica.com/mi...hone-european-support.ars
Europese Zune HDs zullen vast ook andere firmware hebben (misschien zelfs andere hardware voor radio) dus dat je op de firmware van de Amerikaanse Zune HD's zelf nog geen andere taalondersteuning ziet is misschien wel logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het volgende:
Probeer in te loggen met de Zune maar krijg dan de melding dat de service niet meer wordt ondersteunt en dat ik moet updaten, vervolgens krijg ik dit venster:
Afbeeldingslocatie: http://i152.photobucket.com/albums/s174/philip23_2007/forums/2010-02-02_203335.jpg

8)7
Ik heb nu v. 4.0.740.0 van de Zune software op mijn pc staan.
Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast