[HDD] Microsoft Zune Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.433 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

De Microsoft ZUNE

Afbeeldingslocatie: http://www.zune.net/NR/rdonlyres/6F650422-C7AB-4635-8E4B-FE8E983734EC/0/pbs472x229photogallery.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/119/300084718_ea66801624.jpg?v=0

In de startpost vind je:

De Zune

De Zune is een Portable Media Player met een aantal leuke functies!
Hij heeft een 30GB harddisk, ingebouwde Wi-Fi module voor wireless file sharing, ingebouwde FM tuner en hij speelt zowel muziek als videobestanden af.
Hij wordt gemaakt door Toshiba en verkocht en gepromoot door Microsoft.
Microsoft hoopt hiermee een goede concurrent te hebben voor de Apple iPod
(die in amerika 75% van de markt beheerst)

De Eigenschappen
  • 30GB harddisk:
    Dit staat gelijk aan: 7,500 liedjes, 25,000 foto's of 100 uur video.
  • Wireless Zune-to-Zune sharing:
    Met de Zune kun je draadloos bestanden naar andere Zune gebruikers sturen. Deze gebruiker kan het liedje dan 3x luisteren (in maximaal 3 dagen. Daarna kan je het liedje kopen op de Zune-marketplace.
  • FM-tuner: Zodat je als je uitgekeken bent op je mp3tjes je lekker naar de radio kan luisteren. Er zit een systeem in waarmee de namen van de afgespeelde nummers/ extra informatie weergegeven worden/ wordt*.
  • 3,0" LCD scherm: wat, in portrait en landscape gebruikt kan wordt.
    “Your music, video and pictures never looked better.”
  • Ondersteunde codecs: WMA, MP3, AAC, JPEG, WMV, MPEG-4, (H.264?)
  • Afmetingen: 4.4" x 2.4" x 0.6" oftewel 11,2 cm x 6,1 cm x 1,4 cm
* To display station name and song information,
stations must broadcast a Radio Broadcast Data Standards (RBDS) signal.

Reallife foto's

Marketplace

Microsoft komt met een online muziek shop vergelijkbaar met de iTunes van Apple.
De Zune marketplace werkt met het Microsoft® Points program zodat je muziek kan kopen zonder het gebruik van een credit card. Je kunt kiezen uit twee subscription mogelijkheden.
  • Download-optie
  • Zune pass
Bij de download optie betaal je 79 Points (0.99$) per liedje en met de Zune pass
krijg je onbeperkt toegang tot alle liedjes in de Zune marketplace voor 15$ per maand.

Met de Zune software kan je automatisch muziek, plaatjes en video's van iTunes en Windows Media Speler importeren (alleen formaten die de Zune speler ondersteunt). Verder is er een mogelijkheid om de promotionele muziek die op je Zune staat te kopen op de Zune Marketplace.

Prijs en beschikbaarheid
De Zune is sinds 14 november beschikbaar in de USA.
De laatste berichten vertellen ons dat hij pas eind 2007 / begin 2008 in Europa wordt gelanceerd! Gelukkig zijn er genoeg webshops waar de Zune te bestellen is en ook op eBay staan er genoeg.
Overigens is de officiele prijs $249,- Binnenkort is de Zune ook in Nederland te bestellen en wel op www.zunespeler.nl voor een prijs van E249,- inclusief verzendkosten/ bezorging.

Accessoires Packs
Er zullen 3 verschillende pakketen beschikbaar komen:
  • Zune home – kabel docingstation, afstandbediening, ac adapter, A/V kabel
Perfect pakket om je Zune te integreren met je grote TV scherm en de beste speakers in je huis. Daarnaast kan je met de afstandsbediening alles in de gehele ruimte bedienen.
  • Zune car pack – fm zender, 12v adapter
Hiermee maak je je autoreis met de Zune tot een echt succes. Zo kan je met autoseek
je Zune makkelijk aansluiten en muziek in de auto luisteren terwijl je de Zune oplaadt.
  • Zune Travel pack – Gear bag, premium earphones, Dual connect remote*, sync kabel, ac adapter
Dit pack zorgt ervoor dat je je optimaal vermaakt terwijl je onderweg bent.
* Op dit apparaat kunnen twee headsets worden aangesloten op 1 Zune zodat,
je met z'n tweeen naar dezelfde muziek kunt luisteren! Leuke feature: aparte volume-controls!

Q & A
Natuurlijk zijn er tientallen vragen over de Zune nog niet beantwoordt, natuurlijk zijn er ook tientallen vragen wel beantwoordt. Een paar linkjes met veel vragen en antwoorden:
Hier zijn al veel van die antwoorden te vinden.
Hier vind je een 100tal reviews waarin ook vele vragen worden beantwoordt.
Hier is tenslotte CLB's review te vinden over zijn gebruikerservaring met de Zune.

Links
hier een aantal links: 
Topicregels & Credits

Denk eraan dat de Microsoft Zune best vergeleken mag worden met de Apple iPod worden maar, ga niet de een ten koste van de ander afkraken. Als je niets met de Zune of de iPod te maken wilt hebben, heb het er dan ook niet over...
[TS made by Jaap-io & CLB]

[ Voor 168% gewijzigd door -Jaap-io op 04-12-2006 09:48 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05 23:06
en wat wil je met dit topic?? want dit is eigenlijk geen toegevoegde waarde aan het nieuwsbericht naar mijn inziens.

edit: oh je gaat hem nog uitbereiden.

ben je nog niet thuis?

[ Voor 29% gewijzigd door andreict op 18-09-2006 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
andreict schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:34:
en wat wil je met dit topic?? want dit is eigenlijk geen toegevoegde waarde aan het nieuwsbericht naar mijn inziens.

edit: oh je gaat hem nog uitbereiden.
idd ik ga hem nog uitbreiden, maar ik ben ook benieuwd wat andere mensen ervan vinden en of misschien iemand een idee heeft wanneer en tegen welke prijs hij beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2024

BachW

Tweaker in Noorwegen

Ik kan niet meer wachten.. Ik ga denk toch voor de nieuwe generatie ipod (5 dacht ik). 80GB ;)

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137471

Lijkt me juiste wel een nuttig topic want er gaat vast meer nieuws ed van komen. Kweenie hoe ver Mircrosoft is met zijn ontwikkelingen maar zou nu best wel eens snel kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:01

steveman

Comfortabel ten onder

wtf? wifi op je mp3?!

Wordt het dan niet meer een pda?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYNOz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
steveman schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:04:
wtf? wifi op je mp3?!

nahh ,, jij hebt een coole film op je zune en kan je hem zo naar iemand anders zn zune overgooien !

idiaal van microsoft ! (vindt dat wel een pluspunt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ohja, bedoelde niet dat het niet cool zou zijn natuurlijk!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
steveman schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:04:
wtf? wifi op je mp3?!

je kan idd je bestanden delen met andere.
+ delen bestanden
- de ontvanger kan het bestand maar 3x afspelen

ik weet niet of je via wifi bijvoorbeeld internetradio kan luisteren en bestanden vanaf je compu kan afspelen of op je zune zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Zijn de afmetingen al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJF5
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05 22:07
Mooi apparaatje ja,

Hopelijk heeft tux dan snel de weg naar het beeldscherm gevonden. dan laden we wat programma's in en dan hebben we geen laptop meer nodig om te wardriven ;) ondertussen draait je favorite mp3'tje.

Ookal vind ik het menu voor zover ik nu zie zeker weer 'microsoft van de laatste tijd' oftewel sinds XP erg kleurig. ik heb zelf mn xp ook gewoon weer op Windows Classic gezet. vind ik veel lekkerder werken. Ik denk dat als ik de keuze heb tussen dit dingetje en een iPod ga ik denk ik wel voor de iPod. vanwege lekkere menu en prijs (deze word vast ook weer erg prijzig).
Alleen jammer van de wifi op ipod. mischien in een G6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Vergeet vooral de WiFi functie niet. Dit maakt het toch een beetje unieker als een iPod.

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131140

Maar is het dan al bekend dat je er naast je mp3's ook gewone bestanden op kan zetten?
Persoonlijk krijg ik nooit die 30GB vol met muziek namelijk...
Wifi is wel erg handig, als er bestanden opgezet kunnen worden, heb je ook geen drivers (of itunes ofzo) nodig om ze uit te wisselen...

Ik vind het wel een ouwbollige case, zeker die bruine...
En ik wacht nog op de software-mogelijkheden naast de media (agenda, wekker etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:26
Misschien een handige toevoeging?
http://www.zunespeler.nl/

Het is dat ik anti-iPod ben en dus waarschijnlijk wel voor de Zune zal gaan mede door de FM ontvanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

-Jaap-io schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:11:
[...]

je kan idd je bestanden delen met andere.
+ delen bestanden

ik weet niet of je via wifi bijvoorbeeld internetradio kan luisteren en bestanden vanaf je compu kan afspelen of op je zune zetten
3x maar... da's irritant, wachten op de firmware hack dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137471

Anoniem: 131140 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:27:
Maar is het dan al bekend dat je er naast je mp3's ook gewone bestanden op kan zetten?
Persoonlijk krijg ik nooit die 30GB vol met muziek namelijk...
Misschien is 30GB aan muziek wat veel, maar met een paar filmpjes mee op vakantie zit je er zo aan... Daarbij 'misschien' nog een USB Host achtige mogelijkheid en je kan je foto's er ook nog op zetten. Dan is 30 GB redelijk snel gevuld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anoniem: 137471 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:58:
[...]

Misschien is 30GB aan muziek wat veel, maar met een paar filmpjes mee op vakantie zit je er zo aan... Daarbij 'misschien' nog een USB Host achtige mogelijkheid en je kan je foto's er ook nog op zetten. Dan is 30 GB redelijk snel gevuld ;)
Jammer dat ie bv Divx niet afspelen kan (althans nog niet *me zoekt naar patch*) want dan hebbie die 30gig zo vol hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

-Jaap-io schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:11:
Geldt dat alleen voor Authentieke Microsoft Windows Media Audio ®©™ bestanden of ook voor je eigen zelfgemaakte muziek als mp3 die dan vervolgens van Authentieke Microsoft Windows Media Audio ®©™ DRM wordt voorzien?

Als het het laatste is zou is het inderdaad een behoorlijke domper.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:44

Hertog

Aut bibat, aut abeat

schumi2004 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:50:

Het is dat ik anti-iPod ben en dus waarschijnlijk wel voor de Zune zal gaan mede door de FM ontvanger
Anti-iPod zijn kan, maar ik zou niet een Zune aanschaffen 'omdat het gen iPod is'. Er zijn trouwens meerdere prima mp3-spelers die daar, nu al, aan voldoen.

Overigens: voor wie het nog niet wist, dat wieltje is dus géén clickwheel maar gewoon een links/rechts/boven/onder menuknopje

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Grappig dat bijna niemand heeft opgemerkt dat de ZUNE geen DRAAISCHIJFJE heeft. Het is een NEP draaischijfje wat je ziet, het werkt gewoon als ouderwetse drukknopjes...Sorry hoor, maar als je eenmaal gewend bent aan de iPOD's scrollwheel wil je echt niet anders meer ! Zoals de Zune werkt is zooo jaren '80. Als het echt een draaischijfje zou zijn geweest was echt de ipod-killer, maar dit..laat me niet lachen :+

Als jij naast me in de bus komt zitten met je Zune en 15x hetzelfde knopje zie drukken om het 15e liedje uit de lijst te selecteren lach ik je vreselijk hard uit terwijl ik seamlessly een paar keer mijn draaiwieltje ronddraai en allang naar het gewenste nummer aan het luisteren ben terwijl jij nog RSI aan het krijgen bent van 15x een knopje in te drukken (!!!) om het gewenste nummer te kunnen kiezen. 8)7

Ik snap niet dat dit apparaat geen touchscreen of scrollwheel of iets in die geest heeft om snel en gemakkelijk bij een nummer te komen.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-09-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-01 08:09

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Yoozer schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:10:
Geldt dat alleen voor Authentieke Microsoft Windows Media Audio ®©™ bestanden of ook voor je eigen zelfgemaakte muziek als mp3 die dan vervolgens van Authentieke Microsoft Windows Media Audio ®©™ DRM wordt voorzien?

Als het het laatste is zou is het inderdaad een behoorlijke domper.
Het laatste, dat had ik tenminste ergens gelezen dat het voor al je muziek geldt. Alleen pictures kan je zonder restricties versturen. Ik had ook gelezen dat Wi-Fi alleen voor die functionaliteit gebruikt wordt, meer dan bestandjes naar elkaar versturen kan je er niet mee.
Misschien dat de speler van Toshiba zelf die onzin niet heeft, dat zou een leuke stunt zijn van de Japaners ^^

Ik vind het tot nu toe weinig bijzonders, hopelijk is de prijs dat wel...
Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:27:
Als jij naast me in de bus komt zitten met je Zune en 15x hetzelfde knopje zie drukken om het 15e liedje uit de lijst te selecteren lach ik je vreselijk hard uit terwijl ik seamlessly een paar keer mijn draaiwieltje ronddraai en allang naar het gewenste nummer aan het luisteren ben terwijl jij nog RSI aan het krijgen bent van 15x een knopje in te drukken (!!!) om het gewenste nummer te kunnen kiezen. 8)7
Knopje ingedrukt houden kan natuurlijk ook, rondjes draaien met je duim is dan RSI gevoeliger ;)
One of the concerns of the WiFi connection is its impact on battery life. With the WiFi function turned off, the device will have 12 hours of continuous music playing time, according to MSFT officials. They did not provide figures for when the WiFi function is on, but confirmed it would be less
12 uur op papier is dus more or less 10 uur in real life :O

En hier staan nog wat filmpjes

[ Voor 18% gewijzigd door Deacon op 15-09-2006 12:46 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:32

DinX

Motormuis

schumi2004 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:50:

Ik ben niet anti-iPod, maar ik heb er nooit aan gedacht 1 te kopen omdat hij geen FM radio heeft. Dat is toch een gemis op zo'n ding. En ik heb het al vaker gelezen dat mensen toch ook graag een radio op zo'n ding willen. Ik wil namelijk niet beperkt zijn tot m'n mp3's, maar ook m'n favoriete radio programma's kunnen beluisteren of het nieuws.

En over dat het geen scroll-wiel is, boeiend. Dan hou je dat knopje toch gewoon even ingedrukt.

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 15-09-2006 12:46 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DinX schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:45:
En over dat het geen scroll-wiel is, boeiend. Dan hou je dat knopje toch gewoon even ingedrukt.
Boeiend? Weet je wat boeiend is, de WiFi-functie voor song-sharing...3 dagen 3x luisteren..woohoo. wie gaat dat nou echt gebruiken? Das pas boeiend en overbodig. Doe mij dan toch echt maar de GOEDKOPERE iPod met Clickwheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 17:44

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:57:
[...]

Boeiend? Weet je wat boeiend is, de WiFi-functie voor song-sharing...3 dagen 3x luisteren..woohoo. wie gaat dat nou echt gebruiken? Das pas boeiend en overbodig. Doe mij dan toch echt maar de GOEDKOPERE iPod met Clickwheel.
Laten we er geen 'welke is beter'-discussie van maken, iedereen heeft toch andere wensen. Je kunt hooguit bij de plusjes de wifi-ondersteuning zetten, en bij de minnetjes het ontbreken van een clickwheel, en dan kan iedereen zelf kijken hoe zwaar dat voor hem/haar weegt. :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
leuk de discussie over de gebruiksvriendelijkeheid van de zune vs de ipod

...zonder dat je weet hoe de zune werkt.

de interface van een ipod is idd goeddoordacht en werkt ook best makkelijk. Maar je kan het pas objectief vergelijken als je ze alle 2 in je hand hebt gehad en ermee hebt gewerkt. Volgens mij is dat bij niemand nog het geval geweest. Dus laten we even niet vooruit lopen op de zaken.

(nog even voor de duidelijkeheid ik zeg dus niet welke er beter is, dat laat ik nog even in het midden totdat ze zune uit is en je het kan proberen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

[...]

Gezien hoe snel de DRM van itunes gekraakt was en wordt ? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:27:
Grappig dat bijna niemand heeft opgemerkt dat de ZUNE geen DRAAISCHIJFJE heeft. Het is een NEP draaischijfje wat je ziet, het werkt gewoon als ouderwetse drukknopjes...Sorry hoor, maar als je eenmaal gewend bent aan de iPOD's scrollwheel wil je echt niet anders meer ! Zoals de Zune werkt is zooo jaren '80. Als het echt een draaischijfje zou zijn geweest was echt de ipod-killer, maar dit..laat me niet lachen :+

Ik snap niet dat dit apparaat geen touchscreen of scrollwheel of iets in die geest heeft om snel en gemakkelijk bij een nummer te komen.
Snap nog steeds niet waarom mensen voor dat ding kiezen =>

Iedereen wil onderling muziek uitwisselen en ra ra wat kan de iPod niet zonder 3rd-party-net-op-de-grens-van-Warez programma's ?? Juist ...

Verder is de prijs/features verhouding heel ver te zoeken :/

Ik ben heel kieskeurig en voorlopig is mijn Samsung J-70 de enige die 100% aan mijn eisen voldoet en imho blijft dat nog wel even zo tenzij ik ergens in het buitenland de 30 GB versie tegenkom onderweg :)

Enige minpunt is dat je video's wel persee met de Samsung software (die ik niet eens heb geinstalleerd :+ ) moet omzetten en erop zetten...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:47
Op dit moment heb ik een Sony A3000 en die bevalt best, maar toch mis ik een beetje het gadget gehalte (kleurenscherm/foto's). Aan het eind van het jaar zou er dus best wel eens een opvolger voor mijn Sony kunnen komen. Belangrijk is wel dat de sound net zo goed is als de Sony, want daar blinkt de Sony gewoon in uit.

Ik ben benieuwd of ze nog dingen gaan combineren met de Xbox360 en het Wifi verhaal van de Zune. Het delen verhaal vindt ik wel een mooie toevoeging, als je een goed nummer hebt kan je hem delen met iemand anders die hem dan 3x per dag kan luiteren gedurende 3 dagen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

http://www.medialoper.com...big-innovation-viral-drm/

Dat maximaal 3 dagen bezitten of 3x luisteren (welke dan ook eerder komt), geldt zelfs voor vrije muziek. Als jij dus met je bandje een eigen nummer hebt opgenomen en dat wilt geven aan andere gebruikers kunnen zij er toch maar 3 dgn of 3x naar luisteren. Zelfs als je gewoon een eigen audiootje hebt gemaakt..

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Anoniem: 69767 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 09:06:
http://www.medialoper.com...big-innovation-viral-drm/

Dat maximaal 3 dagen bezitten of 3x luisteren (welke dan ook eerder komt), geldt zelfs voor vrije muziek. Als jij dus met je bandje een eigen nummer hebt opgenomen en dat wilt geven aan andere gebruikers kunnen zij er toch maar 3 dgn of 3x naar luisteren. Zelfs als je gewoon een eigen audiootje hebt gemaakt..
Ik denk dat dat wel gekraakt wordt.. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door kyddil op 16-09-2006 10:35 ]

• DinX

DinX

Motormuis

kyddil schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 10:34:
[...]

Ik geef het een paar uur. Net zoals die iTunes drm die gekraakt blijft worden zodra hij uit komt.

• schumi2004
kyddil schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 10:34:
[...]

Weet ik wel zeker, Alle beperkingen zullen zo de nek omgedraaid worden.

Maar ben toch benieuwd hoe de Zune in de hand gaat liggen m.b.t. gebruik van click wheel etc

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-05 16:11
Meesterlijk design d:)b.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vind je? :? Ik vind het design opzich helemaal niet spannend. En ik vraag me af of je dat scherm echt zo gaat gebruiken zoals op de pics in de TS staat. Als je op die manier film moet kijken lijkt me dat niet erg prettig. Ik zou liever zien dat je hem 90 graden kunt draaien en zo in breedbeeld kunt kijken.

Specs vind ik ook een beetje matig. Wifi, leuk, maar voor de rest zie ik nog niet veel interessants.

RoD schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:09:
[...]

(...)
zou liever zien dat je hem 90 graden kunt draaien en zo in breedbeeld kunt kijken.
Dat kan ook: http://video.google.nl/vi...778589675642863887&q=zune

Maar een Musicplayer koop je om muziek mee te luisteren en niet om films mee te kijken of de flashy-graphics aan anderen te laten zien, na een dag ben je daar al op uitgekeken. Een Musicplayer moet gewoon snel en eenvoudig werken met goede geluidskwaliteit en lange accuduur. Zo als dat filmpje zie ik te veel 'flashy' stuff dat het misschien wel erg cool doet lijken, maar dat heb je een paar keer ook wel gezien...De iPod met clickwheel, gebruiksvriendelijkheid en lagere prijs blijft nog steeds beter dan de bloated Zune. Het design valt ook tegen, zo mooi is ie niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 16-09-2006 13:27 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Het kan? :) Mooi, dan is het niet meteen bij voorbaat een nutteloze speler in mijn ogen.

En over dat video gedeelte, dat is een mening. Op een speler met een 3" scherm wil ik best video's kijken. Het is dan ook meer dan een gewone muziekspeler. Dat jij de iPod beter vindt is jou mening, ik vind het juist een on-intuïtief ding met veel te weinig features.

Zou graag nog wel wat uitgebreidere specs zien.

Hmm, Dapreview zegt dit:
Microsoft Zune Features

* 30GB player
* Comes in Black, White, or Brown
* 3" display, viewable in Landscape or Portrait mode
* Audio: MP3, WMA, and AAC? (see below)
* Video: WMV, MPEG-4?, and H.264? (see below)
* FM Tuner built in w/ RDS capabilities
* WiFi connection to "sample" tracks between other Zune owners
* 12 hours of battery life
Dit zijn niet de officiële specs.. Nog altijd matige specs. Zie nog steeds niks bijzonders.

[ Voor 38% gewijzigd door RoD op 16-09-2006 13:31 ]

• kyddil
schumi2004 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:26:
[...]

Weet ik wel zeker, Alle beperkingen zullen zo de nek omgedraaid worden.

Maar ben toch benieuwd hoe de Zune in de hand gaat liggen m.b.t. gebruik van click wheel etc
Ik vind de iPod clickwheel niet echt zoooooo super hoor.. Voor mij boeit het echt niet of het een creative vision m besturing heeft, een zune of iPod clickwheel. :)

• u_nix_we_all
  • Niet online
Tjonge jonge, als je dit topic leest krijg je het idee dat er alleen maar iPod's bestaan en dat de Zune eindelijk een alternatief is.
Er zijn nog zat alternatieven die een stuk minder beperkt zijn v.w.b. drm etc, bijv archos (av500 / pma) of creative, zen etc.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

of de iAudio X5 ofzo...

Zelf heb ik nu 'n iPod 5G van 30 GB waar ik graag films op kijk
(lekker snachts in 't donker in m'n bed. Films kijken is dan goed te doen)

Ik heb trouwens 'n iPod omdat ik 'n iPod nano (2 GB) van m'n werk kreeg als kerstpakket.
Maarja 2 GB is niks in mijn ogen, heb toen op MP gezocht naar 'n nieuwe iPod video en
zodoende loop ik daar nu alweer pff 'n maandje a 9 of 10 mee...
Toendertijd waren er in mijn ogen geen andere mp3/ film spelers die in m'n budget zaten.

Was toen ook op zoek naar 'n iAudio X5 (leek me ook mooi apparaat) maar die waren niet te vinden op MP!

't Jammere aan iPods is, is dat 't alleen .mp4 bestanden kan afspelen qua filmbestand.
Opzich geen probleem om avi's of mpeg's te converteren maar 't kost wel veel tijd!

Inmiddels zijn er nieuwe apparaten op de markt gebracht die films kunnen afspelen,
evenals mp3's, soms met ingebouwde radio en die foto's kunnen laten zien of waar je spellen op kunt spelen.

Inmiddels ben ik zo gewend aan m'n iPod met clickwheel dat ik de interface echt heel erg relaxed vind.

Nu zijn de nieuwe iPods natuurlijk gepresenteerd
maar helaas is 't allemaal weer van 't zelfde: mp3's , foto's en mp4 filmbestanden

Rond kerst vind ik 't wel weer eens tijd voor 'n nieuwe 'gadget' en deze Zune is 'n goede kansmaker!

Erg funky design in mijn ogen, mooie specs (alhoewel ze nog niet helemaal bekend zijn),
zit 'n radio-functie op wat ook wel erg handig is. Zo'n functie als Wi-Fi vind ik totaal nutteloos,
behalve als je je muziek/ films van je comp via Wi-Fi op je nieuwe Zune zou kunnen gaan zetten...?

PS. Een versie van 60 GB ofzo, zou in m'n ogen ook nog ietsjes relaxeder zijn dan de 30 GB versie mja

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Niet online

RoD

Vooralsnog lijkt me de Wifi-functie weinig toegevoegde waarde hebben inderdaad. Maar ik mag hopen dat ze nog met meer informatie naar buiten gaan komen over dit apparaat. De specs die ik heb kunnen vinden zijn zeker nog niet compleet, en verre van bijzonder. Ik neem dus maar aan dat er nog wel wat spannends gemeld gaat worden binnenkort.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

Boeiend? Weet je wat boeiend is, de WiFi-functie voor song-sharing...
Dat is inderdaad boeiend. "Hey, ik heb nou toch zo'n gave mix op m'n iPod staan", zegt je klasgenoot in de trein. "Oeh! Gaaf! Mag ik eens horen?"

iPod : *oordopjes op, drukt op play*.
Zune : Wi-Fi aan, doorsturen, klaar.

Opeens komt de trein bij het station. Helaas, de mix is nog niet afgelopen. Dus, maar half gehoord, en straks maar even een mailtje sturen of nog eens even vragen op MSN of 'ie 'm nog eens wil doorsturen.
3 dagen 3x luisteren..woohoo. wie gaat dat nou echt gebruiken?
Niemand, dat is het probleem nou juist. Het is een beetje een typische snatch defeat from the jaws of victory - een andere speler die dit zou doen en NIET die klote-DRM er om heen zou zetten zou nog steeds moeite hebben met opboxen tegen de populariteit van de iPod, maar de feature zou in ieder geval wel met redelijkheid behoorlijk revolutionair te noemen zijn.

Delen? Geen kabels nodig, hop, in de buurt van elkaar houden. Kabels zorgen voor wildgroei, elk apparaat heeft niet de garantie om als host te werken, en USB komt in 3 verschillende groottes, om over proprietary connectors al maar helemaal te zwijgen.

Denk aan sneakernet-filesharing; maar ook ruimte voor nog betere dingen. "Je hebt 10 andere apparaat-gebruikers in de buurt. Wil je hun public playlist bekijken of beluisteren?". Muziek luisteren op zo'n ding is zo'n solo-taak; het zou ongelofelijk gaaf zijn als je van iedereen liedjes kon aftappen. Ook goed voor je horizon te verbreden :). Wireless heeft de kans om elke player -echt- gelijk aan elkaar te maken.
Das pas boeiend en overbodig. Doe mij dan toch echt maar de GOEDKOPERE iPod met Clickwheel.
Kerel, wat zit je nou over dat clickwheel te miepen? Daar gaat het helemaal niet om.

[ Voor 20% gewijzigd door Yoozer op 16-09-2006 18:02 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Anoniem: 164167

Anoniem: 69767 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:24:
[...]

Dat kan ook: http://video.google.nl/vi...778589675642863887&q=zune

Maar een Musicplayer koop je om muziek mee te luisteren en niet om films mee te kijken of de flashy-graphics aan anderen te laten zien, na een dag ben je daar al op uitgekeken. Een Musicplayer moet gewoon snel en eenvoudig werken met goede geluidskwaliteit en lange accuduur. Zo als dat filmpje zie ik te veel 'flashy' stuff dat het misschien wel erg cool doet lijken, maar dat heb je een paar keer ook wel gezien...De iPod met clickwheel, gebruiksvriendelijkheid en lagere prijs blijft nog steeds beter dan de bloated Zune. Het design valt ook tegen, zo mooi is ie niet.
Haha, jij bent echt ongelofelijk :D.

De geluidskwaliteit van de Zune is nog niet eens bekend en jij doet al alsof alleen een iPod goede geluidskwaliteit heeft. Pak eens een iAudio vast of een iRiver/Meizu voordat je over geluidskwaliteit begint te praten. Zelfde geldt voor dat accuverhaal.

Lagere prijs? De iPod is 5 dagen geleden in de aanbieding gegaan omdat er een nieuwe versie van is, tja, tuurlijk dat ie dan goedkoop lijkt, toch heb je beter klinkende mp3-spelers met evenveel of meer geheugen voor minder.

Maargoed, het is duidelijk dat jij alleen maar iPod dit iPod dat bent, dus ik laat je maar met je clickwheel spelen ;).

• kyddil
ZUNE > iPod _/-\o_

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Laatst online: 07-05 17:00
Modbreak:Dit topic gaat over de MS Zune, niet over de Apple iPod. Laat die laatste er dus buiten; speculeren over welke beter is heeft geen zin, wacht rustig totdat je ze echt kunt vergelijken... :)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174736

Door de ingebouwde DRM-functionaliteit zal ik uit principe geen Microsoft Zune kopen. Als je muziek deelt van artiesten die niets van DRM willen hebben, dan hang je. Je kunt het beschouwen als een virus dat Microsoft in de te ontvangen bestanden inbouwt. En aangezien ik veel oriëntaalse en Arabische muziek draai, en weinig westerse muziek, zie ik het ook als een virus. Microsoft moet gewoon met z'n handen van andermans spullen afblijven.

Voor mij geen Digital Restrictions Management.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 174736 op 17-09-2006 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174736 schreef op zondag 17 september 2006 @ 09:10:
Door de ingebouwde DRM-functionaliteit zal ik uit principe geen Microsoft Zune kopen. Als je muziek deelt van artiesten die niets van DRM willen hebben, dan hang je. Je kunt het beschouwen als een virus dat Microsoft in de te ontvangen bestanden inbouwt. En aangezien ik veel oriëntaalse en Arabische muziek draai, en weinig westerse muziek, zie ik het ook als een virus. Microsoft moet gewoon met z'n handen van andermans spullen afblijven.

Voor mij geen Digital Restrictions Management.
Precies! En Microsoft liegt met zn uitspraken over hoe sociaal de Zune is (Muziek delen, streamen). Onzin, als Microsoft echt sociaal zou zijn: dan hadden ze juist moeten zorgen dat je 'vrije muziek' ook vrij kan delen via de WiFi - dat is sociaal. 'Vrije muziek' ongewenst inpakken met DRM is arrogant en asociaal. Geloof niet in de zoete woordjes van Microsoft. De Zune flopt waarschijnlijk net zo hard als hun compleet overhypte Origami project (de Ultra Mobile PC).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 17-09-2006 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Cnet heeft een redelijk uitgebreide preview. Goed om te zien dat ze nog meer gebruiksmogelijkheden gaan verzinnen voor het wireless gedeelte.
Verder lees ik dat ie nogal log en dik is... Met de matige specs vraag ik me toch af of er iemand is die dit ding gaat kopen, er zijn PMP's die veel meer in huis hebben, als je niet naar wifi kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ziet er goed uit.
Alleen wel weer beetje duur :'(

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 12-05 08:52
Anoniem: 69767 schreef op zondag 17 september 2006 @ 09:46:
[...]

Precies! En Microsoft liegt met zn uitspraken over hoe sociaal de Zune is (Muziek delen, streamen). Onzin, als Microsoft echt sociaal zou zijn: dan hadden ze juist moeten zorgen dat je 'vrije muziek' ook vrij kan delen via de WiFi - dat is sociaal. 'Vrije muziek' ongewenst inpakken met DRM is arrogant en asociaal. Geloof niet in de zoete woordjes van Microsoft. De Zune flopt waarschijnlijk net zo hard als hun compleet overhypte Origami project (de Ultra Mobile PC).
En weer een slachtoffer van de marketing van Apple.. de ipod is een overated muziekspeler en ga nu even in een ander topic zeiken het gaat hier over de Zune. Ook al noem je de ipod niet meer het lijkt me dat je duidelijk wil maken dat alles van Microsoft slecht is zo dat jouw ipod er beter bij afsteekt.

ben benieuwd wat de Wifi doet voor het batterijgebruik.. zal toch een flinke aanslag worden..wel een mooie optie :)

[ Voor 14% gewijzigd door m3gA op 17-09-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181670

Hoe duur gaat dat ding worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:40

DaWaN

'r you wicked ??

Nu maar hopen dat rockbox naar dat ding gepoort kan worden :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m3gA schreef op zondag 17 september 2006 @ 11:11:

ben benieuwd wat de Wifi doet voor het batterijgebruik.. zal toch een flinke aanslag worden..wel een mooie optie :)
WiFi zet je alleen aan voor het oversturen van een liedje of het streamen naar andere Zunes in de buurt of voor de connectie met de Xbox/Windows XP PC. Dus WiFi gebruik je kort en weinig. Hoezo dus een flinke aanslag op de batterij? Ik denk dat je je vergist met een PDA en WiFi waarbij zo'n optie veel vaker en langduriger gebruikt wordt..Daar zou zo'n opmerking opgaan..maar.je kunt niet via WiFi surfen op je Zune ofzo :z Dus ik snap je punt totaal niet...Of mis ik iets :?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 17-09-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is nog niet bekend. Op de frontpage worden wel de volgende geruchten genoemd:
Als de geruchten namelijk waar zijn, dan zal de Zune 299 dollar gaan kosten; 50 dollar meer dan een 30GB iPod en 50 dollar minder dan een 80GB iPod.
(bron: nieuws: Microsoft introduceert Zune-mediaspeler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Als ik dit zo zie: http://video.google.nl/vi...778589675642863887&q=zune

Dan moet ik toch bekennen dat ik de Zune er wel strak uit vind zien en werken! Overigens valt het me erg op dat iedereen van Microsoft een top product verwacht die alle andere media players (zoals de iPod) ver achter zich zou moeten laten qua specs. Kijk eens goed naar de specs van de iPod, zijn die dan zo geweldig? Geen FM Radio etc zijn toch een groot gebrek aan de iPod kant.

Overigens vind ik persoonlijk de Zune wel goed gelukt qua design en overweeg het cker om deze te kopen als hij uit komt! (Wanneer is dat eigenlijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er is veel aandacht geweest voor deze speler van Microsoft. Logisch dus dat mensen veel gaan verwachten. Als het dan gewoon een of ander standaard PMP wordt met één leuke feature (wifi) dan valt dat wat tegen (baseer ik op wat er nu bekend is van de Zune). En je hebt gelijk over de iPod, die heeft zeker geen overdaad aan features, maar is wel immens populair, dan doe je toch iets goed.
Imo zijn er betere PMP's te krijgen, maar wellicht komen we nog features tegen die nog niet genoemd zijn. Zo niet, vrees ik dat dit een flop wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Mooi filmpje zeg! Erg strak design!

CLB wacht wel af wat de kerst bied qua mooie players:
minstens 30 GB/ mp3/ radio/ filmbestanden... :*)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

RoD schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:39:
Er is veel aandacht geweest voor deze speler van Microsoft. Logisch dus dat mensen veel gaan verwachten. Als het dan gewoon een of ander standaard PMP wordt met één leuke feature (wifi) dan valt dat wat tegen (baseer ik op wat er nu bekend is van de Zune). En je hebt gelijk over de iPod, die heeft zeker geen overdaad aan features, maar is wel immens populair, dan doe je toch iets goed.
Imo zijn er betere PMP's te krijgen, maar wellicht komen we nog features tegen die nog niet genoemd zijn. Zo niet, vrees ik dat dit een flop wordt.
Daar heb jij ook erg gelijk in inderdaad, toch denk (hoop) ik dat we nog meer kunnen verwachten van Microsoft. In dat filmpje van Google Video is de software van de speler zelf aardig goed te zien en die lijkt erg veel op de Vista Media Center qua opzet en design. Ik hoop er zelf op dat Microsoft een naadloze integratie met Media Player, Media Center en Vista weet te regelen, dat zou voor mij al een sterke pluspunt zijn. De design vind ik zelf mooier dan de iPod, hoewel ze allebei pluspuntjes hebben.

Wat ik zelf bijvoorbeeld prachtig zou vinden, is als ik met de Zune muziek zou kunnen afspelen/overkopieren vanaf mijn Vista Media Center Pc, zonder dat ik daarvoor mijn pc zou hoeven aanraken. Dat moet met Wifi en het delen van media zoals dat nu al tussen 2 Vista Pc's kan (Windows Media Player Network Sharing service) makkelijk kunnen.

We kunnen het nog alleen maar afwachten :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 107960 op 17-09-2006 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
RoD schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:58:
Cnet heeft een redelijk uitgebreide preview. Goed om te zien dat ze nog meer gebruiksmogelijkheden gaan verzinnen voor het wireless gedeelte.
Verder lees ik dat ie nogal log en dik is... Met de matige specs vraag ik me toch af of er iemand is die dit ding gaat kopen, er zijn PMP's die veel meer in huis hebben, als je niet naar wifi kijkt.
Dik? Hijs dikker dan de iPod 30 gb, maar wel dunner dan de Creative Zen Vision M 30 GB -> dus je kan daar niet aan irriteren want de zen vision m vind iedereen meevallen qua dikte dus..

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog wat info kunnen vinden:

Specificaties Zune wireless connection:
maximum snelheid 54 mbps voor IEEE 802.11 G
maximum snelheid 11 mpbs voor IEEE 802.11 B
frequentie kanaal selectie van 2.4 GHZ for 802.11 B/G
max antenna gain 0.2 DBI
Wireless lan module WYSBAKSX2-A
Modulation type DSSS (Revision B) OFDM (Revision G)

Scherm:
3.0 inch LCD scherm

Hij zal waarschijnlijk: op 14 december in de winkels liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

kyddil schreef op zondag 17 september 2006 @ 14:28:
[...]

Dik? Hijs dikker dan de iPod 30 gb, maar wel dunner dan de Creative Zen Vision M 30 GB -> dus je kan daar niet aan irriteren want de zen vision m vind iedereen meevallen qua dikte dus..

_/-\o_
Ik kan mij er niet aan ergeren omdat de rest de ZVM mee vindt vallen qua dikte? :? Beetje kromme redenering.
In ieder geval, dan valt het mee qua dikte, maar dan kan de speler alsnog wel log zijn, zo doet de speler wel voorkomen eigenlijk. Maargoed, ze moesten er ook een 3" scherm op kwijt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189711

Ik vind het zeker wel een mooie tegenhanger van de ipod (die ik nu heb) ben vooral weg van het grote scherm!!, vooral erg mooi voor het showen van album cover !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Er stonden nog een paar mooie foto's op gizmodo:
Afbeeldingslocatie: http://www.gizmodo.com/assets/resources/2006/09/zunewhite.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gizmodo.com/assets/resources/2006/09/zunebrown.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gizmodo.com/assets/resources/2006/09/zuneblack.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Jezum wat 'n design man... echt om te :9~
(persoonlijk spreekt die bruine me wel aan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Jammer dat ik net een nieuwe gekocht heb anders ging ik wel voor de Zune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 07:03
Tof ding! Design ziet er goed uit, met FM-radio, voldoende geheugen en Wifi! Met name dat friendslist en DJ-mode klinkt erg goed! Gewoon muziek streamen naar vrienden en onderling uitwisselen.

Ik hou het ding in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Als die muziek van 'n vriend op jouw Zune is terecht gekomen dmv Wi-Fi,
kun je 't dan niet op je computer zetten smiddags en daarna weer terug op je Zune,
zodat 't lijkt alsof 't gewoon jouw eigen gedownloade muziekje is... (of is dat dat DRM shizzle..?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
CLB schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:41:
kun je 't dan niet op je computer zetten smiddags en daarna weer terug op je Zune,
zodat 't lijkt alsof 't gewoon jouw eigen gedownloade muziekje is... (of is dat dat DRM shizzle..?)
denk dat dat niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
CLB schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:41:
Waarom zou je dat willen? Kun je niet gewoon muziek uitwisselen? Als er gezeik is over copyright shit dan valt dit ding al af natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
deze 2 fotos kende ik nog niet

Afbeeldingslocatie: http://i.walmart.com/i/p/00/88/22/24/27/0088222427458_AV_500X500.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.walmart.com/i/p/00/88/22/24/27/0088222427459_AV_500X500.jpg

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

devv05 schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:54:
[...]

Waarom zou je dat willen? Kun je niet gewoon muziek uitwisselen? Als er gezeik is over copyright shit dan valt dit ding al af natuurlijk.
Uiteraard kan ik muziek uitwisselen met m'n 'directe' vrienden maar
bij vrienden van school die uit alle uithoeken van 't land komen ga ik niet
even gezellig langs met m'n externe HD om bij hun muziek van hun comp te halen...

Dus ik dacht... als we op school nu muziek kunnen uitwisselen via de Zune... :9

Die bruine is zooooo mooi! Wat zouden jullie voor dit apparaatje neerleggen...

Die pics kunnen misschien wel worden opgenomen in de TS...

Ikzelf heb nu 'n iPod 30 GB voor toen 329 euro en hier zou ik 't zelfde wel voor willen betalen...

[ Voor 17% gewijzigd door CLB op 18-09-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Belangrijke vraag blijft hoe dik dat ding nou is... hij moet wel makkelijk in mn broekzak passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
CLB schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:37:
[...]

Uiteraard kan ik muziek uitwisselen met m'n 'directe' vrienden maar
bij vrienden van school die uit alle uithoeken van 't land komen ga ik niet
even gezellig langs met m'n externe HD om bij hun muziek van hun comp te halen...

Dus ik dacht... als we op school nu muziek kunnen uitwisselen via de Zune... :9

Die bruine is zooooo mooi! Wat zouden jullie voor dit apparaatje neerleggen...
Ikzelf heb nu 'n iPod 30 GB voor toen 329 euro en hier zou ik 't zelfde wel voor willen betalen...
Kun je ze niet vanaf dat ding terug op PC zetten dan? Ik neem aan dat je dat bedoelt tenminste. Ik als trouwens op de site toch dat de prijs 299 euro wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

devv05 schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:40:
[...]

Kun je ze niet vanaf dat ding terug op PC zetten dan? Ik neem aan dat je dat bedoelt tenminste.
Dat bedoel ik idd!

Ik vraag me dus af of er 'n soort van beveiliging op die mp3'tjes/ films wordt 'geplakt'
zodat je ze niet op je computer kan zetten en ze zodoende onbeperkt kunt luisteren/ kijken
(en dan daarna weer op je Zune zetten zodat 't net lijkt alsof 't jouw eigendom is en je ze ook onbeperkt kunt beluisteren/ bekijken)

300 euro is 'n zeer schappelijke prijs vind ik zelf.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Heeft er al iemand meer technische info gevonden over die toegevoegde DRM laag aan de bestanden ?
Omdat het mp3 formaat geen DRM ondersteunt, vermoed ik dat alles wat je erop zet wordt getranscodeeerd naar WMA. In dat geval voor mij dus absoluut geen Zune ever...

misschien als Rockbox erop draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
devv05 schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:39:
Belangrijke vraag blijft hoe dik dat ding nou is... hij moet wel makkelijk in mn broekzak passen
Hij is ietsjes dikker dan de iPod 30 gb, maar dunner dan de creative zen vision M 30 gb

dus g anaar de mediamarkt en bekijk ze allebij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

299 dollar is 235 euro, maar ik hoop dat het rond de 250 zit de 30 gb iPod zit nu op 289 euro.. dus ik hoop dat ze rond de 250 gaan zitten (nog liever: 200 :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Anoniem: 181670 schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:22:
299 dollar is 235 euro, maar ik hoop dat het rond de 250 zit de 30 gb iPod zit nu op 289 euro.. dus ik hoop dat ze rond de 250 gaan zitten (nog liever: 200 :9 )
bereken nooit dollars naar euros

wat daar 299 dollar kost, kost hier 299 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet het ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:53

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nja ... wat ik dus al zie aankomen is dus een hack dat je Windows Mobile 5 op dit ding kan gaan draaien. ... Heerlijk :9~

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Xmit schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:03:
Nja ... wat ik dus al zie aankomen is dus een hack dat je Windows Mobile 5 op dit ding kan gaan draaien. ... Heerlijk :9~
Dat zou werkelijk ideaaaaaaaaaaaaal zijn!

Lekker 'n PDA bij je met agenda en ook nog is 30 GB'tjes mja we will see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wacht de reviews wel af :)
ben voorlopig nog tevreden met m'n ipod nano(1e gen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:41
CLB schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:04:
[...]

Dat zou werkelijk ideaaaaaaaaaaaaal zijn!

Lekker 'n PDA bij je met agenda en ook nog is 30 GB'tjes mja we will see
Denk niet dat dat super gaat werken, met maar een paar knopjes. PDA's hebben nog touchscreen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

jip_86 schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:12:
[...]

Denk niet dat dat super gaat werken, met maar een paar knopjes. PDA's hebben nog touchscreen enzo.
Mwah ik heb nu 'n Qtek S200 en die kun je ook met alleen knopjes bedienen dus...

Mja laten we eerst eens wachten op definitieve specs dan allemaal speculaties/ bedachte dingen

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 18-09-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zune voor 289 euro? Klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
ja zag het ook op engadget, vind het een hele nette prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:( :( $249,00 = €196,74, Europa moet dan weer duurder zijn maar €289,00 :'( is bijna 100 euro duurder, we betalen gewoon meer terwijl de dollar 1.2654 euro waard is dus zouden we eigenlijk €196,74 moeten betalen, oke, plus een aantal belastingen e.d max. 250 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Anoniem: 181670 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:29:
:( :( $249,00 = €196,74, Europa moet dan weer duurder zijn maar €289,00 :'( is bijna 100 euro duurder, we betalen gewoon meer terwijl de dollar 1.2654 euro waard is dus zouden we eigenlijk €196,74 moeten betalen, oke, plus een aantal belastingen e.d max. 250 |:(
tsja :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat klinkt zeker niet verkeerd, maar toch maar eens zien hoe hij er in het echt uitziet en wat de audiokwaliteit is!

• m3gA
Zune Won't Be Mac-Compatible At Launch
Bad news for Mac users—the Microsoft Zune won't be Mac compatible at launch time. Thanks to the Zune not supporting mass storage mode, and the fact that Microsoft hasn't made a Mac version of the Zune Marketplace software, the Zune will be Windows-only for the time being. But seriously, how many Mac users were going to buy Zunes instead of iPods anyway? – Jason Chen
Bron

• -Jaap-io
  • Nu online
* -Jaap-io gaat proberen er vanavond aan te denken de startpost wat interessanter en mooier te maken

• kyddil
ook geen usb-mass storage..

pff

ik ben een mac user en ik wil dolgraag een Zune :X

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:18

Polycom

Poes van goud

Hij ziet er wel strak uit, maar wat moet je in hemels naam met wifi, echt een nutteloze functie. Ik wil gewoon mp3tjes luisteren.. ik denk dat de mainstream daar ook zo overdenkt.

• kyddil
PuDy schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:25:
Hij ziet er wel strak uit, maar wat moet je in hemels naam met wifi, echt een nutteloze functie. Ik wil gewoon mp3tjes luisteren.. ik denk dat de mainstream daar ook zo overdenkt.
gewoon, fotos naar elkaar sturen, mp3's naar elkaar sturen etc etc

• RoD
  • Niet online

RoD

Goh, geen UMS, wat een verrassing. MTP zal wel weer verplicht zijn. Begin deze speler toch steeds meer te zien als eentje met leuke features, maar ook eentje met behoorlijk wat mankementen.

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

RoD schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:32:
Goh, geen UMS, wat een verrassing. MTP zal wel weer verplicht zijn. Begin deze speler toch steeds meer te zien als eentje met leuke features, maar ook eentje met behoorlijk wat mankementen.
En er worden steeds minder UMS players gemaakt van fatsoenlijke merken :/

* nero355 blij is met zijn Samsung J-70 :P

En nee Creative is geen UMS : Hij werkt zijn database automatisch aan en je bent verplicht drivers te installeren !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
kyddil schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:59:
[...]

gewoon, fotos naar elkaar sturen, mp3's naar elkaar sturen etc etc
Not
De mp3's die je van de ene speler naar de andere verstuurt, worden voorzien van een beveiliging, zodat ze maximaal 3 dagen te beluisteren zijn.
bron

[ Voor 14% gewijzigd door Henk007 op 20-09-2006 16:51 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:41
Op nu.nl staat een andere versie van dit verhaal.

• CLB
  • Niet online

CLB

jip_86 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:10:
Op nu.nl staat een andere versie van dit verhaal.
uhm ik lees niet echt andere dingen...?

• -Jaap-io
  • Nu online
* -Jaap-io heeft gedaan wat hij zei

[startpost update]

• kyddil
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De Microsoft Zune mag best met de Apple iPod vergeleken worden, maar ga niet de een ten koste van de ander afkraken. Als je niets met de Zune of de iPod te maken wilt hebben, heb het er dan ook niet over...