Ziet er weinig bijzonder uit. Standaard uiterlijk, standaard menu...
Nette TS btw
Nette TS btw
[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 20-09-2006 22:25 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 20-09-2006 22:25 ]
Levi (Utrecht)
Hier zou uw advertentie kunnen staan
vooralsnog is de apple in nederland niet in prijs verlaagd...Levi schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:25:
Hopelijk wordt de Nederlandse prijs hierdoor ook wat aantrekkelijker![]()
Prijsverlaging
Ik vind het nu in ieder geval zeker de moeite waard nog even te wachten op de Zune, hopen dat hij snel in de winkels ligt
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Ik heb het artikel ook gelezen, maar ik lees daarin dat er geen drm wordt toegevoegd. Wel wordt er een soort van teller opgezet. if teller > 3 or dagen > 3 then no playstevenP schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:05:
Wireless Zune-to-Zune sharing. Met de Zune kan je draadloos bestanden naar andere Zune gebruikers sturen. Deze gebruiker kan dan het liedje 3x luisteren (in maximaal 3 dagen) Daarna kan je het liedje kopen in de marketplace
-> Vandeweek is er op t.net al een artikel verschenen dat dit niet gaat gebeuren.
[ Voor 44% gewijzigd door DinX op 22-09-2006 16:59 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Er stond Microsoft Zune - Portable Media Player by Apple Computer
Verwijderd
Nou dat zal niet gebeuren, hij ligt dit Jaar alleen nog maar in de U.S in de winkelshopen dat hij snel in de winkels ligt
I think most folks know this, but Zune's launch this year is U.S. only. We'll add additional countries over time, but I don't have any specifics to share.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 19:49 ]
Ah, dat heb ik even niet meegekregen-Jaap-io schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:40:
[...]
Ik heb het artikel ook gelezen, maar ik lees daarin dat er geen drm wordt toegevoegd. Wel wordt er een soort van teller opgezet. if teller > 3 or dagen > 3 then no play![]()
dus is er nog steeds een maximum van 3 dagen of 3x spelen
(de rest = aangepast)
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Ah dat was me niet opgevallenroyco_100 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:54:
[...]
Er stond Microsoft Zune - Portable Media Player by Apple Computer
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
Zune Marketplace.Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:05:
Is er al bekend met wat voor software MS op de proppen komt of gebruiken ze gewoon WMP? Ik hoopte zelf namelijk op een soort iTunes.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
http://www.zunespeler.nl/DJ mode
De Zune kan muziek streamen naar maximaal 4 andere Zune spelers. Als je de DJ mode aan wil zetten moet je naar settings/music gaan of de middelste knop drukken in het "nu afspeel" scherm. Je hebt nu 3 mogelijkheden, aan, uit of vrienden. Als je de DJ mode aan hebt staan kunnen tot maximaal 4 mensen tegelijkertijd muziek beluisteren die jij op dat moment aan het luisteren bent.Met DJ vrienden modus kunnen alleen mensen die in je vriendenlijst staan meeluisteren. In DJ mode uit kan niemand meeluisteren met jou muziek maar kan je wel luisteren naar andere Zune gebruikers die de DJ mode aan hebben staan.
Als je DJ mode aan staat krijg je een bericht als iemand met je meeluistert. Als je je Zune uitzet of iets anders afspeelt dan muziek wordt de verbinding met de luisteraars verbroken en ben je niet meer zichtbaar
SEATTLE - Microsoft Corp. said Thursday its new Zune music player will be sold at a price matching Apple Computer Inc.'s market-leading iPod and, as a result, lose money this holiday season.
Microsoft's 30-gigabyte Zune will retail for $249.99 -- 99 cents higher than the iPod with the same amount of storage -- when it goes on sale Nov. 14. Songs available for download at the Zune Marketplace service will cost about 99 cents a song, on par with prices at Apple's iTunes, Microsoft said.
http://www.msnbc.msn.com/id/14838453/
Zie hier voor het complete bericht.Zune Accessories
For entertainment fans who want to experience their media from anywhere, Microsoft will offer the following accessories:
•
Zune Home A/V Pack. The Home A/V Pack includes everything you need to amplify your Zune experience. This set of five products integrates Zune with your big-screen TV and the best speakers in your house. The wireless remote puts you in control from virtually anywhere in the room. When you buy the Zune Home AV Pack, you’ll get the AV Output Cable, Zune Dock, Zune Wireless Remote with Lithium Battery, Zune Sync Cable and Zune AC Adapter for $99.99.
•
Zune Travel Pack. The Travel Pack includes everything you need to travel with your Zune device in style. This set of five products is designed to keep you and your friends and family entertained while you travel. When you buy the Zune Travel Pack, you’ll get the Zune Dual Connect Remote, Zune Premium Earphones, Zune Gear Bag, Zune Sync Cable and Zune AC Adapter for $99.99.
•
Zune Car Pack. The Car Pack includes everything you need to hit the road with your Zune device. With AutoSeek, setup is easy, and you can enjoy your music on the go and charge at the same time. When you buy the Zune Car Pack, you’ll get the FM tuner with AutoSeek and the Zune Car Charger for $79.99.
Sold Individually
•
Zune AV Output Cable. The A/V Output Cable lets you connect your Zune device to a TV and home stereo. Ideal for listening to music and showing pictures and video, the A/V Output Cable is simple to set up and use, and will retail for $19.99.
•
Zune AC Adapter. The AC Adapter lets you charge your Zune device without a PC. For convenience, the AC Adapter will charge your Zune device in about three hours and will retail for $29.99.
•
Zune Sync Cable. The Sync Cable lets you connect your Zune device to your PC or the Zune AC Adapter (sold separately). It works as a replacement for your original sync cable or as a spare for travel and charging, and will retail for $19.99.
•
Zune Car Charger. The Car Charger lets you charge your device in the car while listening to your favorite music and even while using the FM tuner with AutoSeek (sold separately). The Car Charger will retail for $24.99.
•
Zune Dock. The Dock elegantly displays your Zune device anywhere in your home or office. Featuring a connector port and an audio/video output, the Dock is ideal for syncing, charging and connecting with home A/V equipment. (A/V connectivity requires the Zune A/V Output Cable, sold separately.) The Dock will retail for $39.99.
•
Zune Wireless Remote for Zune Dock. Designed for use with Zune Dock (sold separately), the Wireless Remote lets you control your device from across the room. The Wireless Remote gives you quick access to your current playlist as well as full control over menu navigation and volume. The Wireless Remote will retail for $29.99.
•
Zune Dual Connect Remote. The Dual Connect Remote offers convenient playlist control and two headphone jacks with independent amplifiers and volume controls so you can listen with a friend or family member. The Dual Connect Remote will retail for $29.99.
•
Zune FM tuner With AutoSeek. The FM tuner with AutoSeek lets you wirelessly listen to music through your car’s stereo through the FM radio. AutoSeek automatically finds the optimal station so it’s easy to set up, and will retail for $69.99.
•
Zune Gear Bag. The Gear Bag lets you bring Zune and related accessories with you wherever you go. The Gear Bag comes with a rugged exterior and fitted compartments to protect your device while you travel. The Gear Bag will retail for $29.99.
•
Zune Premium Earphones. Designed exclusively for use with Zune, the Premium Earphones produce superior sound and feature a noise-isolating, in-ear design. With a convenient storage case and three earpiece sizes to choose from, you can listen to your music with added comfort and quality. The Premium earphones will retail for $39.99.
dit is best jammer, ik wil de zune erg graag, en zo gauw mogelijk. Zou ik em nu via bijv. amazon.com kunnen bestellen? (als ie uit is natuurlijk)Voorlopig wordt de strijd alleen in de VS gevoerd: in Europa en andere regio's moet 'minstens' tot volgend jaar gewacht worden, bevestigde Microsoft Nederland.
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
Verwijderd
Ik denk erover om hetzelfde te doen (feel the same!). Zou er een verschil tussen de EU en Amerikaanse verzie zijn?MethodP schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:48:
[...]
dit is best jammer, ik wil de zune erg graag, en zo gauw mogelijk. Zou ik em nu via bijv. amazon.com kunnen bestellen? (als ie uit is natuurlijk)
de speler zal niet veel anders zijn verwacht.Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:50:
[...]
Ik denk erover om hetzelfde te doen (feel the same!). Zou er een verschil tussen de EU en Amerikaanse verzie zijn?
Verwijderd
de car pack bevat een fm zender zodat jij op je radio geen line in nodig hebt, maar gewoon op 107.8fm afstemt en daar je zune ontvangt. In nederland is het alleen illegaal om zonder vergunning uit te zenden op de fm bandjip_86 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 16:08:
Een fm tuner met autoseek lijkt me geen zender hoor...
Verwijderd
Excl. verzendkosten, btw, invoerrechten... wat betekent dat je niet tot weinig goedkoper uit bent dan dat je hem hier koopt. Erg jammer, maar zo werkt het vaak.Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 16:22:
Hoezo de adapter gaat niet passen? naar het stopcontact niet?:S en de Zune is nu nog U.S Only Shipping, maar als dat straks verandert dan koop je hem toch voor: €196,71 of heb ik dat nou mis? (excl. Verzendkosten natuurlijk)
Maar misschien word het wel interessant met een ia of sk?RoD schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:55:
[...]
Excl. verzendkosten, btw, invoerrechten... wat betekent dat je niet tot weinig goedkoper uit bent dan dat je hem hier koopt. Erg jammer, maar zo werkt het vaak.
En de adapter is in de VS anders, dus die gaat inderdaad niet passen, maar er zijn verloopstukjes te krijgen waardoor je hem gewoon kunt omvormen naar een Europese adapter.
Dan houdt je nog steeds btw en invoerrechten, dus ik denk niet dat dat veel gaat opleveren.Taab schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:10:
[...]
Maar misschien word het wel interessant met een ia of sk?
Duncan Mackenzie has posted video on how 2 Zunes communicate over Wi-Fi over at his blog.
Hey folks, Brian and I managed to get our hands on some pre-production Zunes and we thought you might want to see them!
We decided to show off one particular feature, the ability to share music and photos between two Zunes over a wireless network. I brought along some Canadian tunes to share with my American friend - The Odds! and I also forced him to look at some of my family photos. Watch the video and let us know what you think!
We will be interviewing someone from the Zune team next week so let us know what questions we should ask, or any particular feature that you'd like to see covered.
Hier zou uw advertentie kunnen staan
Hmm, ik weet niet precies hoe het zit met de invoerrechten, maar word dit niet minder naarmate je er meer importeert?RoD schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:16:
[...]
Dan houdt je nog steeds btw en invoerrechten, dus ik denk niet dat dat veel gaat opleveren.
Ja, aangezien de oplaadstekker ook is voorzien van een usb poort.jip_86 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:49:
Zune kon toch ook via usb opgeladen worden? Dan zou je dat zo lang kunnen gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door lowfi op 03-10-2006 18:49 ]
Forbidden? Link doet het nietlowfi schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:49:
Kijk eens goed:
http://photos1.blogger.co...3881/1600/doubleshot3.jpg
Nog steeds mooi?
Idd, Lowfi explain je post eens, ben wel nieuwschierigDersan schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:59:
Forbidden? Link doet het niet
Verwijderd
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 21:05 ]
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 22:04 ]
[ Voor 43% gewijzigd door Kaspers op 03-10-2006 21:43 ]
Verwijderd
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 07:46 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:56:
offtopic:
Wat een *** videoplayer gebruikt cnn
Maar ff wijzigen, als bovenstaande van een betrouwbare bron komt!Wireless Zune-to-Zune sharing. Met de Zune kan je draadloos bestanden naar andere Zune gebruikers sturen. Deze gebruiker kan dan het liedje 3x luisteren (in maximaal 3 dagen) Daarna kan je het liedje kopen in de marketplace
[ Voor 79% gewijzigd door Kaspers op 04-10-2006 15:59 ]
ik weet niet, maar dit maakt dat share functie van de zune echt stom, ik hoop dat dit snel weer verandertOh dear. Just when I’d got all excited again about Zune, on the premise that only DRM-encrypted audio would be subject to the draconian 3 days/3 plays policy, one of Zune’s PR contacts got in touch to let us know that, in fact, all audio will expire according to those limits. If you were thinking you could just re-transfer it over and over, then you’ll be pleased to hear that Microsoft has also put a stop to that, too - apparently multiple consecutive song swaps are limited as well.
If I were a PR person I think this is the part of the job that I’d enjoy the least - having to put people off buying the product I represent by justifying its crippling limitations as insisted on by the manufacturer (or the manufacturer’s powerful content allies). Microsoft can warble all they like about song metadata remaining on the player and the music staying in your list of files, but consumers are going to see WiFi and think “great, wireless transfers!” and not “great, self-destruct wireless transfers.” I’m afraid Zune has just fallen off my shopping list again.
Kan aan mij liggen, maar dit is toch al vrij lang duidelijk?MethodP schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 18:26:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
sry voor de ophef, maar vandaag of NET, werd dit gepost :
[...]
ik weet niet, maar dit maakt dat share functie van de zune echt stom, ik hoop dat dit snel weer verandert
btw link : http://www.slashgear.com/zune-wireless-update-031920.php
Nu nog wel ja, maar Microsoft wil er natuurlijk voor zorgen dat de halve wereld de Zune koopt. Wat ik niet zo snel zie gebeuren, maargoed. Ik denk inderdaad ook niet dat je veel aan de wififunctie zult hebben, tenzij je met een paar vrienden een Zune koopt ofzolowfi schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:02:
Halve wereld heeft natuurlijk een iPod en niet een zune. Daardoor wordt die wifi functie behoorlijk nutteloos ook. Of kan je het ook voor andere dingen gebruiken?
ik kies geen kant geef alleen de "feiten"
Natuurlijk kun je op een andere manier aan muziek kopen, maar ik denk dat het Microsoft niet in dank zal worden afgenomen als je gewoon muziek kunt verspreiden op die manier.MethodP schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:28:
maar als ik bijv. een mp3'tje heb van een onbekende band uit mijn buurt, en die stuur ik door, hoe wil diegene naar wie ik em stuurde , em dan kopen. Ik zie die functie ook niet als een sleutel voor een illegaal muziek share 'feest', ik kom wel op andere manieren aan muziek, daar heb ik die functie niet voor nodig. Ik vond het leukste aan de wifi functie, de dj-mode, als ik en een vriend van mij de Zune hebben kunnen we dan namelijk tegelijkertijd naar dezelfde muziek luisteren, erg cool dus. Ik hoop dat die functie behouden blijft...
die staat ook al een tijdje in de spm3gA schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 12:22:
Ik kreeg net deze link via de mail
http://www.microsoft.com/...esskits/zune/default.mspx
Staan veel foto's en informatie.
De variant op de ipod nano maar dan van zune, zoiets bedoel ik...RoD schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:03:
Ik denk dat er eerder een versie komt meer geheugen dan met minder geheugen. Voor minder dan 30GB doen dit soort spelers het vaak niet meer. Dan moet je al een spelertje hebben met een micro-hdd, en dus met kleiner scherm ed, wat dus weer een heel ander type speler is.
Handige link trouwens m3gA
Idd, voor 1 Juli verwacht ik geen nieuwe Zune.RoD schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:17:
Dan zou Microsoft een volledig andere speler moeten lanceren dus. Dat zie ik voorlopig niet gebeuren aangezien ze eerst de Zune wel zullen willen exploiteren.
Verwijderd
Verwijderd
Daar twijfel ik nog over. Ik wil hem eigenlijk zodra die uit is hebben, maar ben bang dat hij idd tegen valt of kinderziektes heeft. (Hoewel hij er tot nu toe erg goed uit ziet) Punt is, dat ik hem snel wil hebben en 22 November komen er toch toevallig kennissen deze kant op-Jaap-io schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:27:
ja ach als topic starter moet je er natuurlijk wel ervaring mee opdoen
ik wacht even de eerste reacties af en waarschijnlijk dat ik hem daarna probeer te verkijgen, uit amerika halen is geen probleem
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 21:29 ]
Daar is dus met geen mogelijkheid wat over te zeggen.Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:29:
[...]
Daar twijfel ik nog over. Ik wil hem eigenlijk zodra die uit is hebben, maar ben bang dat hij idd tegen valt of kinderziektes heeft. (Hoewel hij er tot nu toe erg goed uit ziet) Punt is, dat ik hem snel wil hebben en 22 November komen er toch toevallig kennissen deze kant opWat denken jullie, wachten of zou het wel veilig genoeg zijn om hem meteen aan te schaffen?
Verwijderd
Kinderziektes zullen waarschijnlijk wel met updates verholpen worden, of het moeten echt serieuze problemen zijnVerwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:29:
Wat denken jullie, wachten of zou het wel veilig genoeg zijn om hem meteen aan te schaffen?
Verwijderd
De materiaal van de zune klinkt anders wel degelijk. Ik denk dat Microsoft niet zo snel zo'n fout maakt als ze echt de iPod willen beconcurreren.Kaspers schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 09:20:
Ja dat heb je gezien met het materiaal wat op de 1st gen Nano is gebruikt, is allemaal vervangen op de 2e versie...
Op de frontpage hadden ze het over achter en zijkant een rubberachtig materiaal en voor op de voorkant een glasachtig materiaal. Klinkt goedVerwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:17:
[...]
De materiaal van de zune klinkt anders wel degelijk. Ik denk dat Microsoft niet zo snel zo'n fout maakt als ze echt de iPod willen beconcurreren.
Verwijderd
De XBox 360 is ook een iets ingewikkelder produkt denk ik zomaar. Ik denk dat het wel mee zal vallen mij de Zunelowfi schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:23:
Ach ja... het is gewoon zeker dat er problemen komen met de zune. Kijk naar de xbox360. Ieder nieuw product heeft nu eenmaal last van kinderziektes.
Klink inderdaad goedjip_86 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:08:
[...]
Op de frontpage hadden ze het over achter en zijkant een rubberachtig materiaal en voor op de voorkant een glasachtig materiaal. Klinkt goed
En waarom denk jij dat zo zeker te weten? Beetje raar, heb jij het ding soms al?lowfi schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:23:
Ach ja... het is gewoon zeker dat er problemen komen met de zune. Kijk naar de xbox360. Ieder nieuw product heeft nu eenmaal last van kinderziektes.
In de openingspost staat rond kerst. Iemand een idee?The multi media play from Microsoft, the Zune will be out on November the 14th and retail for $249 US.
[ Voor 24% gewijzigd door apNia op 23-10-2006 11:19 ]
puntjes:Every week at MP3tunes we hear from people who have lost all or a portion of their iTunes music (it's often motivation to get 'music insurance' and open a $40 locker with unlimited storage). While we're happy to have a new customer, it's sad when someone loses their personal possessions. Their loss is often tied to a DRM (digital restricted music) problem. Music wrapped with restrictions like songs from iTunes aren't really a purchase, but rather a rental. Like all rentals they come to an end and you're out on the street with nothing. It's just a matter of time before one of the following happens:
- Technology company changes rules, technology or strategy. See: Your Music Goes Flat
- A hard disk crashes.
- Computer is stolen, broken or upgraded.
- Exceed number of allowed devices (usually some are lost, stolen or broken).
I've been looking for a good verb to describe losing all of your music to DRM because it's increasingly common and I think I have one: zune.
Sample usage: He had an extensive classic rock collection that got zuned.
Now if you're thinking that zune sounds familiar it's because the press has been abuzz about an upcoming MP3 player from Microsoft called Zune. At first glance the features seem compelling but my prediction is it will be the biggest flop of 2007 with less than 50,000 units sold worldwide.
The wow feature of the device is wifi - a wireless way to connect to the Internet. Great - I can get music directly to the device without a PC! Wrong. In a baffling move Microsoft has crippled the wifi so it cannot load music from the Internet. You'll need to attach it to your PC and run their software just like every other MP3 player. The wireless connection is only used to connect to another Zune device to move songs which will then vaporize after 3 days or 3 plays even if you own the music and both devices. Astonishingly the one feature which could fundamentally improve upon the iPod is worthless. If this device sounds familiar it's been tried before with the MusicGremlin which I wrote about earlier this year when I called it the "most disappointing device" from this year’s CES (Consumer Electronic Show).
In spite of the larger display and capacity the Zune is inferior to the MusicGremlin because it zunes your entire purchased music library. Microsoft made a corporate decision to abandon their previous technology called "Plays for Sure" and turn it into "Screwed for Sure". Anyone who purchased music from Rhapsody, Napster, Buy.com, Wal-mart, BuyMusic, etc. will discover that music is unplayable. (Of course iTunes music won't play either because Apple doesn't play nicely with others.) You'll be required to re-purchase that music or go without.
The danger with DRM is that it gives corporations the power to change the rules of the game anytime they think it will benefit their bank account, even if that means zuning your music library. There's no better illustration of this than when the world's largest technology company curtails support of their OWN technology abandoning their hardware partners, music stores and most importantly customers they convinced to use Plays for Sure. Microsoft will surely claim that they'll continue to support Plays for Sure, but their actions speak louder than their words - it won't even play on their own music players! Plays for Sure is dead for sure and it's going to its grave with hundreds of millions of dollars worth of music fans’ digital music crammed into the coffin.
Microsoft will likely spend nearly $100 million in marketing the Zune. The press will give them tens of millions of dollars in free marketing. In spite of this publicity the Zune will be an expensive failure for Microsoft because consumers aren't stupid. As the saying goes: Zune me once, shame on you. Zune me twice, shame on me.
--Michael
Je zou er dan een browser systeem omheen moeten bouwen omdat je alle online winkels moet kunnen ondersteunen, wat me niet echt goed lijkt. Als Microsoft standaard naar zijn eigen winkel had gelinked, had hij ook lopen zeuren.sariel schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:49:
puntjes:
- Wel wifi, maar kan niet van het net downloaden?
Non-issue:- DRM: Yay, MS bepaalt wat jij mag luisteren, zelfs als jij het zelf hebt gemaakt.
Dit lijkt me geen issue. Ik neem aan dat dit geregeld is.- Oeps....computer stuk...kan ik met mijn nieuwe pc nog wel m'n van zune gedownloaden muziek luisteren? Of moet ik het opnieuw kopen?
Tsja, daar kan MS weinig aan doen lijkt me.- Heb je muziek van iTunes? Kan je waarschijnlijk niet afspelen op je Zune...opnieuw kopen dus...
Dat dacht je, wel in Nederland ja, maar hier in New York kom je tijdens een middag shoppen wel 10 artiesten die hun eigen cd's ( met zelfgemaakte muziek ) proberen te verkopen. Voor hun zou het ideaal zijn, maak 1 promo nummer en als er iemand lang komt, hier luister maar, zoveel je wilt, vind je het leuk dan kan je het kopen, en geef je de man 5 dollar ofzo en stuurt ie je zijn hele cd via wifi, en klaar.PWM schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 18:19:
Non-issue:
Iedereen schermt opeens met eigen muziek, of dat onbekende bendje uit de buurt. jaja, Face It, 99% van de muziek die geshared zou worden bestaat niet uit dat materiaal.
al je mp3's kunnen er gwoon op hoorjpboere schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:03:
Misschien een hele domme vraag, maar ik ga 'm toch stellen.
Stel, ik koop de Zune. Kan ik dan de muziek die ik op mp3 heb er gewoon op zetten, of moet ik alle nummers eerst gaan kopen voordat ik ze erop kan zetten?
Verwijderd
Nee, je hebt wel een programma nodig maar Microsoft zal echt niet het overzetten van DRM-loze files (zoals je mp3'tjes) blokkeren. Dat zou nogal dodelijk zijn voor de zune anders. Dan is het namelijk al helemaal geen iPod concurrent meer, hoeveel mensen zijn er met alleen maar legale muziek denk je van bijvoorbeeld de iPod en ander MP3-speler dragende jongeren?jpboere schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:27:
[...]
Maar geeft het niet problemen omdat de Zune geen UMS ondersteunt?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 23:44 . Reden: typo ]
Dat de Zune geen UMS ondersteund wil niet zeggen dat het een hel is om er mp3's op te zetten. Er zijn immers ook wel meer spelers die geen UMS ondersteunen. Hoewel ik zelf een groot voorstander ben van UMS zal het vullen van de speler wel prima gaan met de software die je zult moeten gebruiken.jpboere schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:27:
[...]
Maar geeft het niet problemen omdat de Zune geen UMS ondersteunt?
Het enige wat je nodig hebt is een computer met een MS OS natuurlijk. Niet echt geschikt voor Apple users, linux users, etc. Ook als je zo'n fancy autoradio hebt met USB ingang, werkt het niet.RoD schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:42:
[...]
Dat de Zune geen UMS ondersteund wil niet zeggen dat het een hel is om er mp3's op te zetten. Er zijn immers ook wel meer spelers die geen UMS ondersteunen. Hoewel ik zelf een groot voorstander ben van UMS zal het vullen van de speler wel prima gaan met de software die je zult moeten gebruiken.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Verwijderd
Klopt, dat zijn de nadelen. Je bent dus wel gebonden aan een aantal belachelijke regels.u_nix_we_all schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:40:
[...]
Het enige wat je nodig hebt is een computer met een MS OS natuurlijk. Niet echt geschikt voor Apple users, linux users, etc. Ook als je zo'n fancy autoradio hebt met USB ingang, werkt het niet.
"Even" aansluiten op een willekeurige andere computer kan gewoon niet.
Of het nou vendor locking of DRM gerelateerd is dat ze geen UMS ondersteunen zal me worst wezen, maar betekent voor mij dat de Zune een no-go is.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq