Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:16
Hij is iig een stuk mooier dan HDD zunes van nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Argh kijk die feature set nou. Ik las heel terecht in een artikel waarom de Zune marketingwise (!!!) gefailed was. En dat is omdat ie geen knalfeatures heeft tov concurrent Apple. Ik had goeie hoop met die ZuneHD, maar afgezien van dat ie 720p naar je TV kan streamen, wat ik een vrij matige feature vind, is het alles wat in dat lijstje staat gewoon iets wat er al was, of wat ze doen omdat ze moeten. (het Internet Explorer rent achter Firefox-gevoel bekruipt me een beetje) en sja, mooi is ie zeker wel...

* apNia dik teleurgesteld

Ben ik daarin echt de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Laatst online: 03-09 09:32
Ben ik ook deels met je eens, maar ik wacht nog even de aankondiging van Microsoft en de E3 af voordat ik een conclusie trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 22:18
Tja, dus toch geen 120GB versie. Dat wordt voor mij dus helaas geen nieuwe Zune. Jammer ook dat ze verder niets zeggen over welke audiochip gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dik teleurgesteld ben ik niet, maar ik moet wel even 10x nadenken of ik 'm nu wel of niet koop...
Toen ik de geruchten las moest ik 'm zeker hebben en nu met deze final specs denk ik: 'Mwah valt best tegen'

Een resolutie van 480x272... Waar hebben we 't dan over zeg, dat valt me nog 't meeste tegen :|

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja maar dat ding wel de ZuneHD noemen, lekker slim weer.

Oh ja? HD is het nieuwe hippe ding he?
JA? JA? LATEN WE HEM ZO NOEMEN! BAHAHAHAHA!
Oh, maar dan moet er ook echt een HD feature op? Weet je wat, we laten 'm wel HD zijn als je 'm aansluit op de TV, telt dat?
Ja? ECHT?! Mooi!
MOEHAHAHAHAHA

Teleurgesteld ben ik omdat MS faalt met iets echt spannends te komen zoals ze de consolemarkt hebben weten te veroveren. Nee echt driewerf dikke bah. Teleurgesteld is nog het-leuke-broertje-van van wat ik eigenlijk echt er bij voel. MS zegt indirect dat ze het hebben opgegeven de markt te veroveren.

Overigens komt dit voornamelijk voort uit het feit dat ik zo veel vertrouwen had in MS, dat ze een serieuze concurrent voor de iPod zouden vormen.

[ Voor 10% gewijzigd door apNia op 27-05-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Die resolutie valt me inderdaad ook wat tegen. Maar in ieder geval kun je met de Zune HD nog daadwerkelijk iets met "high definition" doen. Veel andere fabrikanten misbruiken het namelijk puur voor marketing. Daarnaast heeft MS een goede weg ingeslagen met de vorige Zune. Kijk eens wat je met het ding kan door alle softwarematig updates die doorgevoerd zijn. Wellicht dat de specs niet ground breaking zijn, maar dat het hele pakket wél erg interessant kan zijn.

Ik weet het niet, maar door de ontwikkeling van de Zune de laatste tijd wil ik MS best nog een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had liever een Zune80 gekocht, maar die zijn op dit moment overal uitverkocht, hoe jammer dat ook is!
Dat was tenminste en device dat gelikt was. 720P via 'n dock is gewoon crap en daar koop je geen PORTABLE media player voor natuurlijk. Resolutie-upgrade vind ik ook niet noemenswaardig... Misschien ga ik toch maar is op wat veilingsites kijken naar een goede 2e hands Zune80, die owned tenminste beter dan deze HD!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
CLB schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:10:
Ik had liever een Zune80 gekocht, maar die zijn op dit moment overal uitverkocht, hoe jammer dat ook is!
Dat was tenminste en device dat gelikt was. 720P via 'n dock is gewoon crap en daar koop je geen PORTABLE media player voor natuurlijk. Resolutie-upgrade vind ik ook niet noemenswaardig... Misschien ga ik toch maar is op wat veilingsites kijken naar een goede 2e hands Zune80, die owned tenminste beter dan deze HD!
Is de Zune120 niet nog ergens te krijgen? Zelfde eigenschappen als de 80, maar dan iets meer opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Zune120 is lelijk qua uiterlijk met z'n ugly pianolak achterkant, die 80GB was nog van metaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 14:44
Zeer spijtig van het 3,3 inch scherm en lage resolutie, ongelofelijk, dat had ik echt niet verwacht. 720p afspelen? Elke Archos van nu kan dit dmv van een plug-in op je TV, en die gaan hun Archos echt niet de Archos HD noemen.. Jammer. Zo jammer. Wat een teleurstelling. Triest ook dat de Zune waarschijnlijk weer niet in Nederland uit gaat komen, dat voel ik gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
CLB schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:50:
De Zune120 is lelijk qua uiterlijk met z'n ugly pianolak achterkant, die 80GB was nog van metaal!
Daar heb je dan weer gelijk in :) . Ik kijk ineens weer heel tevreden naar mijn Zune80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 08:16
Lijkt er idd dat hij nog niet naar europa komt:
The good news: Zune Video, the expanded version of the Zune Marketplace that combines the current Zune download shop and the Xbox Live Video Marketplace, is coming to Europe. The bad news: according to The Guardian, there won't be any Zune HDs on which to play the stuff bought with Zune Video. At least, there aren't any plans to release the device outside of the US yet.

The other bad news: In a correction at the top of the post, Keith Stuart clarifies that "the service coming to Xbox Live is Zune Video NOT Zune Marketplace. Music is not part of the Xbox Live offering." This is still wonderful for European Xbox 360 owners hoping for expanded video offerings -- but less great for those hoping for expanded music offerings, or those hoping for expanded Zune offerings.
volgens engadget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de iPod Touch bestaan 1000, misschien zelfs 10,000 applicaties. Dat is iets om zeker rekening mee te houden bij de overweging van de Zune HD: want ik vermoed niet dat alle Windows CE/Mobile software zo maar er op draait. En die brede beschikbaarheid van software voor de iPod Touch is zeker een sterk pluspunt, waar de Zune wsl. geen antwoord op heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Klopt, de Touch is moeilijk te overtreffen, maar als er een fabrikant is die het kan, is het MS toch wel. Met een Windows-OS en een softwarefabrikant welke achter het apparaat staan, zouden er voor de Zune ook vele apps kunnen verschijnen. Meer dan bij de Touch zal lastig worden, maar potentie is er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoD schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:34:
Meer dan bij de Touch zal lastig worden, maar potentie is er wel :)
Inderdaad en meer is ook niet altijd beter.. Voor de iPhone heb je bv al 50 applicaties om je drankjes van de avond te tellen ofzo, dat is natuurlijk ook de grootse onzinnigheid die er bestaat. Ik hoef eigenlijk ook geen 300 applicaties op m'n PMD te hebben, maarja daarin sta ik denk alleen.. Koop wel 'n iPhone 3rd generation :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

RoD schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:34:
Klopt, de Touch is moeilijk te overtreffen, maar als er een fabrikant is die het kan, is het MS toch wel. Met een Windows-OS en een softwarefabrikant welke achter het apparaat staan, zouden er voor de Zune ook vele apps kunnen verschijnen. Meer dan bij de Touch zal lastig worden, maar potentie is er wel :)
Dat is dus de lolz0rs, daar gaat de ZuneHD geen zak in veranderen. En dat is precies mijn frustratie, MS heeft z'n kans gehad te shinen, en het is een beetje verknald. Iets wat ik compleet niet verwacht had tbh.

CLB, uiteraard zijn niet alle applicaties wat. Maar zie het als de Saturn vs de PSX, tuurlijk veel troep tussen de PSX games, maar veruit meer gems dan bij de Saturn. Dat er meer troep bij zit is een negatieve bijwerking van het succes ;)
En juist die overvloed aan applicaties (dikke keuze voor twitter clients bijv) is voor mij een reden voor de iPhone te kiezen. Maar goed, slightly off topic, want de ZuneHD heeft (pwah, pwaaaahh) geen telefoonfunctie. En het is vandaag tenslotte CLB for the win dag, dus ik blijf lief ;)

[ Voor 10% gewijzigd door apNia op 27-05-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
Tharoy schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:07:
Zeer spijtig van het 3,3 inch scherm en lage resolutie, ongelofelijk, dat had ik echt niet verwacht. 720p afspelen? Elke Archos van nu kan dit dmv van een plug-in op je TV, en die gaan hun Archos echt niet de Archos HD noemen.. Jammer. Zo jammer. Wat een teleurstelling. Triest ook dat de Zune waarschijnlijk weer niet in Nederland uit gaat komen, dat voel ik gewoon.
De 'old' Zune komt wel naar Nederlands, dat is volgens mij paar maanden geleden aangekondigt (heb zo 123 ff geen bron:+)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 23:51:
En juist die overvloed aan applicaties (dikke keuze voor twitter clients bijv) is voor mij een reden voor de iPhone te kiezen. Maar goed, slightly off topic, want de ZuneHD heeft (pwah, pwaaaahh) geen telefoonfunctie. En het is vandaag tenslotte CLB for the win dag, dus ik blijf lief ;)
Voor mij ook wel, alhoewel Twitter natuurlijk k*t is :+
Maar geef mij momenteel maar 'n iPhone 3rd generation met 32GB en dan maar geen losse 'grote' PMP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Veel dubbele foto's, veel brakke foto's. Verder is er weinig spannends op te merken. Ook omdat de Zune verder qua uiterlijk weinig spannende kenmerken heeft. Dat is overigens niet negatief. Lekker strak apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:13:
[...]

Veel dubbele foto's, veel brakke foto's. Verder is er weinig spannends op te merken. Ook omdat de Zune verder qua uiterlijk weinig spannende kenmerken heeft. Dat is overigens niet negatief. Lekker strak apparaatje.
Inderdaad: zo valt er bijv. niets te zien van de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daarvoor zou ik toch liever een hands-onervaring zien, in een filmpje ofzo. Net als de rest van de interface natuurlijk. Ik hoop eigenlijk dat we daar binnenkort eentje van te zien krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 28-05-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
RoD schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:08:
Daarvoor zou ik toch liever een hands-onervaring zien, in een filmpje ofzo. Net als de rest van de interface natuurlijk. Ik hoop eigenlijk dat we daar binnenkort eentje van te zien krijgen.
Kleine hands-on van de ZuneHD: http://vimeo.com/4889455

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Lees net een twit van Boris van Gamekings. Bedoelt ie hier denk je ook mee dat de Zune naar NL komt? Of heet de videoservice van Xbox Live gewoon ook Zune?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De mensen zeg, valt me op hoe klein, slank en chique 't apparaatje is.. Had ik niet gedacht.. O-)
Klein, snel en geil geil geil :9~

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 01-06-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzimon
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb al lang veel plezier van m'n Zune 80, maar een tijd geleden kwam er opeens slecht geluid uit. Er komt maar geluid uit 1 oortje, en als ik de de aansluiting van m'n oordopjes een beetje beweeg komt er af en toe geluid uit 2 oortjes. Het lijkt er dus op dat de audio aansluiting kapot is.

Vervolgens heb ik een travel pack gekoch op ebay, omdat daar een remote bij zit, welke van de aansluiting onder aan de Zune gebruik maakt, en waar oordopjes in kunnen. Op deze manier omzeil ik de kapotte aansluiting. Maar dat blijkt ook niet te werken. Ik krijg alleen maar geluid uit het linker oortje, wat ik ook doe.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees nu veel dat de remote (een V1 product) niet met een 80GB Zune samenwerkt (V2 product), maar ik lees ook dat firmware 3.0 dit verholpen heeft. En hij werkt prima samen, de knoppen enzo werken gewoon, hij geeft alleen rechts geen geluid.. Iemand een oplossing / tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Misschien is de stekker van je oordopjes kapot? :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzimon
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:38:
Misschien is de stekker van je oordopjes kapot? :)
Was het maar zo makkelijk, al meerdere oordopjes en speakers geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

de resolutie is misschien niet hoog, maar daadwerkelijk een HD resolutie op een 3,3 inch scherm gaat toch ook nergens over

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 14:44
icecreamfarmer schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:34:
de resolutie is misschien niet hoog, maar daadwerkelijk een HD resolutie op een 3,3 inch scherm gaat toch ook nergens over
Niet mee eens, 480x272 is imo echt te laag. Ik zelf heb een archos 604 met 480x272 resolutie. Geweldig ding verder, maar de lage resolutie ga je gauw merken. Aangezien 3,3 inch maar 1 inch kleiner is, en de ZuneHD daarnaast een heel stuk nieuwer is, verwacht ik meer.
Jammer dat Archos de enige is die PMP's op de markt brengt met een 4-5 inch scherm en optie om 'm op de TV aan te sluiten via HDMI..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

1" kleiner op 3,3" is meteen wel een kwart kleiner. Dat scheelt nogal. Ik denk dat we ervaringen af moeten wachten in plaats van met cijfertjes te bepalen of het genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Meer details over de ZuneHD:

[ Voor 7% gewijzigd door laserboy op 25-06-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Nog meer details over de zune HD. Uit een hands-on van CNET blijkt dat de PMD beschikt over een Equalizer. Lees hier het artikel. Reeds eerder die dag heeft Microsoft ook nog Press Foto's vrijgegeven via Engadget. En op diezelfde website verscheen ook nog een foto van de ZuneHD Dock Station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat mag ook wel. Een PMD zonder equalizer kan niet, imo. Dock ziet er overigens best leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 08:04
Het is wel jammer dat je alleen presets kan kiezen. Imo is dat net zo slecht als een pmd zonder equalizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ah, dat had ik nog niet gelezen. Daar heb je wel gelijk in. Dat is toch wel echt triest. Wel een equalizer inbouwen.. maar niet de gebruiker zelf laten kiezen :| Maarja.. Apple komt er ook mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Geweldig. Op m'n Zune 30GB zit ook een equalizer met presets.
Mooie feature hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Voor de échte liefhebbers hier nog een video van de ZuneHD gemaakt op de GDGT tijdens een demonstratie. Wel leuk om te zien. Verder een beetje chaotisch. Ik ben zelf reuze benieuwd wanneer deze PMD naar Nederland komt, want ik ben wel geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik wil hem echt hebben. Ik denk dat ik in september of oktober maar eens richting de VS ga om er eentje ergens op te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:28
RoD schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:43:
Ah, dat had ik nog niet gelezen. Daar heb je wel gelijk in. Dat is toch wel echt triest. Wel een equalizer inbouwen.. maar niet de gebruiker zelf laten kiezen :| Maarja.. Apple komt er ook mee weg.
Zonder die EQ is het geluid van de zune anders ook perfect imo.... heb iig op mijn Zune 30 nooit die EQ gebruikt omdat het bij default al goed klonk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Verrassend is het natuurlijk niet, maar de Federal Communications Commission (FCC) heeft bekend gemaakt middels enkele foto's dat Microsoft de Zune HD gaat voorzien van een 16 en 32GB model. Of er ook een 64 versie komt is nog niet bekend gemaakt.

http://reviews.cnet.com/8...html?tag=TOCmoreStories.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Laatst online: 18-09 15:08
Bah, ik ben er helemaal klaar mee. Ik heb een paar maanden geleden een tweedehands Zune 80GB overgekocht. Nu bleek deze een defecte HD te hebben waardoor er maar 400MB op geschreven kon worden. Vervolgens een nieuwe HDD gekocht, 80GB (Samsung, ZIF PATA, nieuw 70e) maar die kreeg ik niet goed aan de praat. Vervolgens heb ik er teveel mee gekloot en de ribbon cable beschadigd. Effin, deze gekocht (20e + 24e verzending!). Deze vanmiddag ontvangen een aangesloten, geen resultaat... De Zune boot nog wel, maar blijft op stap 5 hangen (contact support)...
Iemand interesse in een defecte Zune en/of nieuwe HD? Of als iemand nog ideeën heeft dan sta ik er open voor! Ik denk dat ik volgende maand een nieuwe haal via eBay.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Leuke hands-on van PCMAG: http://www.youtube.com/watch?v=6djjQ7DLec0

Introductie van de Zune HD zal 15 september zijn in Amerika. Inmiddels zijn er foto's opgedoken van de verpakking waar de datum opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even wachten op de eerste hands-on ervaringen.. $290,- voor een 32GB editie is in ieder geval niet duur =)

Verwijderd

Kan deze Zune HD gekoppeld worden aan een mac? (IMAC)

Dit aangezien ik geen windows pc heb... en wel onder de indruk ben van de Zune =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:53:
Kan deze Zune HD gekoppeld worden aan een mac? (IMAC)

Dit aangezien ik geen windows pc heb... en wel onder de indruk ben van de Zune =)
Geen sync met de Mac helaas, tenzij je er Windows op draait ;)

Overigens kwam ik net tot mijn verrassing bij DX als nieuw product de Zune 30 tegen. Geen idee of 't goedkoop (en geen fake) is maar misschien wel een makkleijke manier om aan zo'n ding te komen als je dat wilt? :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zpottr schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:09:
Overigens kwam ik net tot mijn verrassing bij DX als nieuw product de Zune 30 tegen. Geen idee of 't goedkoop (en geen fake) is maar misschien wel een makkleijke manier om aan zo'n ding te komen als je dat wilt? :)
Waar zie je dat die nieuw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

CLB schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:14:
[...]

Waar zie je dat die nieuw is?
http://dealextreme.com/products.dx/just.released (nieuw als in "net daar te koop" dus)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Fake imho. De 30GB wordt toch niet meer gemaakt? En zeker niet met dat ronde wiel.

Overigens ben ik sinds mijn vakantie in NYC in het bezit van een Zune 120GB 8) .

Top apparaat. Veel beter dan de iPod, en lekker exlusief. :>

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En een spuuglelijke plastic behuizing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beta schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:36:
[...]

Fake imho. De 30GB wordt toch niet meer gemaakt? En zeker niet met dat ronde wiel.

Overigens ben ik sinds mijn vakantie in NYC in het bezit van een Zune 120GB 8) .

Top apparaat. Veel beter dan de iPod, en lekker exlusief. :>
Hoewel de zune 30 niet meer gemaakt wordt wordt hij nog wel verkocht. Oa. via amazon en ebay. Het is wel verstandig eerst onderzoek te doen naar die site en te kijken of ze een regeling (die werkt) hebben voor kapotte apparaten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 09:17
De Zune HD is te pre-orderen! 200 euro voor de 32GB vind ik meevallen vergeleken met andere grote merken.

http://www.zune.net/en-us/mp3players/zunehd/default.htm

http://www.amazon.com/gp/feature.html?docId=1000410491

http://store.microsoft.co...ainment-Zune/category/305

Maar ik vraag me af, volgens de specs zou ie geen xvid kunnen afspelen? Althans dat staat er nergens tussen? Lijkt me toch sterk van de Nvidia Tegra chipset, dat ie niet eens xvid afspeelt? :/
Video Support: Windows Media Video (WMV) (.wmv) – Main and Simple Profile, CBR or VBR, up to 3.0 Mbps peak video bit rate; 720 pixels x 480 pixels up to 30 frames per second (or 720 pixels x 576 pixels up to 25 frames per second). Zune software will transcode HD WMV files at device sync.
MPEG-4 (MP4/M4V) (.mp4) Part 2 video3– Simple Profile up to 2.5 Mbps peak video bit rate; 720 pixels x 480 pixels up to 30 frames per second (or 720 pixels x 576 pixels up to 25 frames per second). Zune software will transcode HD MPEG-4 files at device sync.
H.264 video – Baseline Profile up to 2.5 Mbps peak video bit rate; 720 pixels x 480 pixels up to 30 frames per second (or 720 pixels x 576 pixels up to 25 frames per second). Zune software will transcode HD H.264 files at device sync.
DVR-MS4 – Zune software will transcode at time of sync.
Of zou Nvidia hem aangepast hebben speciaal voor Microsoft met alleen WMV en MP4??? Zoja, zou me dit erg tegenvallen van ze. Ook MKV zie ik er niet tussen staan.

http://store.microsoft.co...uct/41941DC9#ctl19_tcla_a

(Even op specifications klikken om open te klappen)

Ook hier wordt nergens xvid genoemd, of is D1 MPEG-4 ook xvid?

http://www.nvidia.com/object/product_tegra_apx_us.html

Ervan uitgaande dat ze de APX chipset gebruiken, niet de 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
That's it. Ik moet er een hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

chimo schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:04:
De Zune HD is te pre-orderen! 200 euro voor de 32GB vind ik meevallen vergeleken met andere grote merken.

http://www.zune.net/en-us/mp3players/zunehd/default.htm

http://www.amazon.com/gp/feature.html?docId=1000410491

http://store.microsoft.co...ainment-Zune/category/305

Maar ik vraag me af, volgens de specs zou ie geen xvid kunnen afspelen? Althans dat staat er nergens tussen? Lijkt me toch sterk van de Nvidia Tegra chipset, dat ie niet eens xvid afspeelt? :/

[...]

Of zou Nvidia hem aangepast hebben speciaal voor Microsoft met alleen WMV en MP4??? Zoja, zou me dit erg tegenvallen van ze. Ook MKV zie ik er niet tussen staan.

(Even op specifications klikken om open te klappen)

Ook hier wordt nergens xvid genoemd, of is D1 MPEG-4 ook xvid?

http://www.nvidia.com/object/product_tegra_apx_us.html

Ervan uitgaande dat ze de APX chipset gebruiken, niet de 600.
Ik zie Mpeg4 part2 staan. Divx/Xvid maakt hier gebruik van. Zolang je het "simple profile" gebruikt zullen files met een Xvid of Divx-codec dus waarschijnlijk wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
RoD schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:50:
[...]

Ik zie Mpeg4 part2 staan. Divx/Xvid maakt hier gebruik van. Zolang je het "simple profile" gebruikt zullen files met een Xvid of Divx-codec dus waarschijnlijk wel werken.
Oh dat zou wel mooi zijn. :P Het is op chinese pmp's al lang standaard.

En bij nader inzien lijkt het toch om de Tegra 600 series te gaan? Ik zag ergens Tegra 650, dus niet de APX, die krachtiger zou moeten zijn.

Maar lees ik weer dit!

[ Voor 9% gewijzigd door chim0 op 18-08-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

chimo schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:06:
[...]

Oh dat zou wel mooi zijn. :P Het is op chinese pmp's al lang standaard.
Tsja, waar niet. Alle fatsoenlijke PMD-fabrikanten ondersteunen Xvid/Divx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
RoD schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:07:
[...]

Tsja, waar niet. Alle fatsoenlijke PMD-fabrikanten ondersteunen Xvid/Divx.
Idd, ook de test resultaten die bij de specs beschreven worden vallen me zwaar tegen eigenlijk.
Video content used was 320x240 WMV9 500 Kbps total bit rate.
Dit kan toch niet? Er zijn nu chinese pmp's die MKV high profile afspelen, niet helemaal vlekkeloos maar het wordt beter met nieuwere firmwares.

Het komt op mij over dat Nvidia dit volledig aan MS heeft aangepast en volledig op WMV is gericht, net ziets als Apple en mp4. Jammer hoor, maar goed ik denk dat we gewoon de eerste reviews moeten afwachten en misschien dat er in de toekomst dingen bij komen/verbeteren met firmware updates.

Maar als alles "getranscode" wordt nbaar WMV 320x240 met 500kbps, hoeft het van mij niet. Ik was zo opgewonden na de demo gezien te hebben van wat die Tegra allemaal kan dat ik dacht dat Xvid wel het laatste was wat deze speler niet af kan spelen.

http://www.youtube.com/watch?v=lTEaWfTO-zE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat bedoel je precies met 320x240? Er staat toch in de specs dat ie een veel hogere resolutie aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
RoD schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:22:
Wat bedoel je precies met 320x240? Er staat toch in de specs dat ie een veel hogere resolutie aankan?

En dan onderaan "Read technical.." klikken, dan zie je onderaan een test samenvatting van batterij duur etc.

Bij de Video support sectie hebben ze het steeds over "Zune software will transcode HD MPEG-4 files at device sync." en mijn vraag was meer of ze hetgeen wat hieronder vetgedrukt staat, ermee bedoelen.
1Music estimates based on 128 Kbps WMA files with length of 4 minutes each. Pictures transferred to Zune will be optimized for Zune screen size; video estimates based on 500 Kbps WMV files with 128 Kbps WMA audio tracks. 2Battery life was tested by Zune in August 2009 using preproduction hardware and device software. Battery tests are conducted with specific Zune units. Actual results may vary. Audio content used was WMA 128 Kbps. Video content used was 320x240 WMV9 500 Kbps total bit rate. Batteries have a limited number of charge cycles and may eventually hold less charge. Battery life and the number of charge cycles vary by use and settings. See www.zune.net/batteries for more information. 3In MP4/M4V container format, Quicktime (.mov) files will transcode at time of sync. 4Standard definition TV recordings from Windows Media Center. HDTV and protected recordings not supported. Must be running Zune Software 4.0 on Windows Vista Home Premium or Windows Vista Ultimate, or Windows 7. HD Radio™ is a proprietary trademark of iBiquity Digital Corp.
Dus dat is eigenlijk converteren om het op de Zune HD te kunnen afspelen maar wat ik wil weten is, is of dat dat converteren met 320x240 a 500kbps gaat of dat ze dat alleen gebruikt hebben voor de batterij test.

Ik krijg steeds meer het idee dat deze speler volledig, of althans het beste, is gericht op WMV. Op zich niet verkeerd om te converteren, hoewel ik liever lui dan moe ben, maar omdat er dus al goedkopere spelers zijn waar je gewoon "sleur en pleur" hebt voor o.a. xvid, divx, mkv, rmvb, vob etc. zonder conversie (vaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Oh dat hebben ze ongetwijfeld alleen gebruikt voor de batterijtest. Om het er beter uit te laten komen... De meeste fabrikanten doen het op deze manier, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:41:
[...]

Hoewel de zune 30 niet meer gemaakt wordt wordt hij nog wel verkocht. Oa. via amazon en ebay. Het is wel verstandig eerst onderzoek te doen naar die site en te kijken of ze een regeling (die werkt) hebben voor kapotte apparaten hebben.
hun regeling is geweldig voor kapotte apparaten, "maak er een foto van dat die kapot is en je krijgt een nieuwe toegestuurd" maarja, neem aan dat deze apparaten over MS garantie gaan

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 22:35
Zijn er al tweakers die de Zune HD gaan bestellen, en zo ja hoe? Amazon en Newegg verscheept ze namelijk niet naar nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg mooi inderdaad, maar ik ga me denk mateloos irriteren aan het ontbreken van een 'back' knop zeg O-)
chimo schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:34:
Ik krijg steeds meer het idee dat deze speler volledig, of althans het beste, is gericht op WMV. Op zich niet verkeerd om te converteren, hoewel ik liever lui dan moe ben, maar omdat er dus al goedkopere spelers zijn waar je gewoon "sleur en pleur" hebt voor o.a. xvid, divx, mkv, rmvb, vob etc. zonder conversie (vaak)
O dat geloof ik best, hebben de 'oudere' Zunes ook.. En ja converteren naar .wmv duurt irritant lang :(
hackjedi schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:21:
Zijn er al tweakers die de Zune HD gaan bestellen, en zo ja hoe? Amazon en Newegg verscheept ze namelijk niet naar nederland.
Echte Tweakers, kopen via eBay..

Nog even wat reviews afwachten, maar 't kan best weer zo zijn dat ik 1 van de eerste Zune users wordt in NL.
* CLB was namelijk 1 van de eersten, zo niet de eerste in NL die de Zune30 had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik overweeg om in oktober naar de VS gaan (Atlanta), misschien dat ik er eentje meeneem als ik er toch ben. Ik wil 'm graag hebben namelijk :)

[ Voor 14% gewijzigd door Alex) op 30-08-2009 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

CLB schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 01:12:
[...]

Erg mooi inderdaad, maar ik ga me denk mateloos irriteren aan het ontbreken van een 'back' knop zeg O-)

[...]

O dat geloof ik best, hebben de 'oudere' Zunes ook.. En ja converteren naar .wmv duurt irritant lang :(

[...]

Echte Tweakers, kopen via eBay..

Nog even wat reviews afwachten, maar 't kan best weer zo zijn dat ik 1 van de eerste Zune users wordt in NL.
* CLB was namelijk 1 van de eersten, zo niet de eerste in NL die de Zune30 had :)
overweeg je dan een samenkopen actie, ikzelf ben zeer geïnteresseerd in de Zune HD, maar ik was alleen afgelopen augustus in de VS.

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samenkoopacties heb ik geen zin, zou er dan 1 willen bestellen! Morgen ben ik vrij, even kijken / bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

CLB schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:40:
Samenkoopacties heb ik geen zin, zou er dan 1 willen bestellen! Morgen ben ik vrij, even kijken / bedenken!
het hoeft geen samenkoop actie te zijn, maar ik vind het altijd handig als je weet of een Ebay verkoper wel goede verkoper is en het tegen een goede prijs verkoopt.

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Owh dat is geen probleem uiteraard!

Bijna 3 jaar geleden bestelde ik m'n eerste Zune: CLB in "[HDD] Microsoft Zune" >:)
Ik zit alleen nog te twijfelen of ik wel 'n Zune HD nodig heb.. Die Zune30 ligt hier ook maar te niksen...

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 08-09-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
LMAO @ http://cgi.ebay.nl/Micros..._trksid=p3286.c0.m14#shId

360 + 30 verzend = 400 dollar, terwijl ie bij MS zelf 289 is :z

Ik heb 1 keer wat gekocht op ebay en dat was ook meteen de laatste keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
chimo schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:24:
Ik heb 1 keer wat gekocht op ebay en dat was ook meteen de laatste keer..
Dus als je 1 keer eene platte band krijgt ga je nooit meer fietsen? Je moet een slechte ervaring niet alles bepalend laten zijn. Mensen met kwaad in de zin (je willen aftroggelen) kom je overal tegen, gewoon voorzichtig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eBay.NL :+

Je moet op .com kijken natuurlijk, staan ze voor zo'n $325,- inclusief verzending :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik zit begin oktober in de VS, grote kans dat ik er een meeneem :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 17:58
OK, de "nieuwe" iPod Touch modellen vallen tegen. Dat wordt dus zeker een Zune HD voor mij.

Maar wat adviseren jullie als leverancier? Wachten totdat webwinkels ze gaan aanbieden die ook internationaal shippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon particulier via een eBay'er / eBayshop bestellen! Winkels zijn er zeer weinig!

• laserboy
CLB schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:20:
Gewoon particulier via een eBay'er / eBayshop bestellen! Winkels zijn er zeer weinig!
Hier heb je er ook nog één die redelijk betaalbaar is. Echter verloopt hij wel binnen 2 dagen.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...3DLVI%26its%3DI%26otn%3D2
Het is geen prijs zeg, aangezien hij ook vanuit de UK shipped, dus geen BTW / douanekosten.. :D

Hmm ik ga er bijna van twijfelen zeg.. M'n huidige Zune30 ligt ook maar te verstoffen op de kast.. O-)

Zijn er misschien mensen die reallife pics hebben kunnen vinden van de kleuren?
Er komen namelijk vijf kleuren Zune HD's uit voor zover ik weet: zilve / zwart / blauw / groen en rood..

En ik ben alvast op zoek gegaan naar een Zune HD converter door de resolutie van 480x272, niet gevonden..

[ Voor 92% gewijzigd door CLB op 10-09-2009 09:55 ]

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hmm, ik zou er bijna een bestellen als backup. Ik heb nu ook een bruine 30GB en het apparaatje bevalt prima, ik zou niet snel iets anders willen.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• laserboy
CLB schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:50:
Hmm ik ga er bijna van twijfelen zeg.. M'n huidige Zune30 ligt ook maar te verstoffen op de kast.. O-)
Ik zit ook enorm te twijfelen. Het enige wat mij tegenhoud is dat ik een product ga importeren wat hier in principe niet ondersteund wordt. Geen garantie, misschien wel beperkingen in functionaliteit omdat je geen gebruik kan maken van bepaalde diensten. Anderzijds hij doet wat hij moet doen en dat is muziek luisteren (Als je dan toch zoiets zoekt: waarom koop je dan geen andere MP3-speler?). Wat ik bijzonder waardeer zijn is de radio functionaliteit. Die tot op heden bij Apple altijd ontbrak. Verder is het weer eens wat nieuws. Altijd Apple, apple en nog eens Apple. Dus tja, moeilijke keuze. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik lees net dat de nieuwe versie van de Zune Software (v4.0) te downloaden is : http://www.zune.net/en-us...ware/download/default.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* CLB stoft z'n Zune30 af, gaat eerst de Zune-software installeren, hangt z'n Zune aan de pc en gaat updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
TheVMaster schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:37:
Ik lees net dat de nieuwe versie van de Zune Software (v4.0) te downloaden is : http://www.zune.net/en-us...ware/download/default.htm
Dit zal wel te danken zijn aan de introductie van de Zune HD vandaag in Amerika.

http://www.engadget.com/2...hd-unboxing-and-hands-on/

[ Voor 9% gewijzigd door laserboy op 15-09-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
laserboy schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:06:
[...]
Dit zal wel te danken zijn aan de introductie van de Zune HD vandaag in Amerika.

http://www.engadget.com/2...hd-unboxing-and-hands-on/
:+ Waarschijnlijk wel ja...hehe...jammer genoeg voegt de nieuwe update niet de gfx functies toe op de oude Zunes....hehe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Yippie! 2 x Zune HD platinum 32GB besteld, een voor mij, een voor een collega. Krijg hem morgen eind van de dag binnen :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
c70070540 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:41:
Yippie! 2 x Zune HD platinum 32GB besteld, een voor mij, een voor een collega. Krijg hem morgen eind van de dag binnen :)
Hij wel weer hoor....nou ik gaat eerst maar eens ff m'n oude collectie MP3 spelers verkopen ;)

• hackjedi
c70070540 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:41:
waar heb je hem besteld?

• laserboy
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar.

Verder zou Microsoft vandaag met de Zune HD zich in de mobiele gamesconsole-markt geworpen. De line-up bestaat uit Project Gotham Racing: Ferrari Edition, Vans Sk8: Pool Service en Audiosurf Tilt. .

http://www.joystiq.com/20...ing-audiosurf-in-novembe/

[ Voor 4% gewijzigd door laserboy op 16-09-2009 16:49 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Bij Amazon.com. Ik laat hem afleveren bij mijn hotel in de US.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 07:16
Man, jammer dat de zune hd niet naar europa komt. Reviews zijn lovend. Toch had ik graag gezien dat MS meer moeite had gestoken in apps. Of dat ze waren gekomen met een zune phone. Dit ziet er toch veel beter uit dan dat brakke windows mobile.

• RoD
  • Niet online

RoD

Hier nog een hands-on: Klik.

• RoD
  • Niet online

RoD

De Zune HD zal waarschijnlijk reclame krijgen in games. Tijdens het laden van het spel zullen er advertenties getoond worden. Klik.

• laserboy
RoD schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:10:
De Zune HD zal waarschijnlijk reclame krijgen in games. Tijdens het laden van het spel zullen er advertenties getoond worden. Klik.
Vandaar dat het laden van applicaties en mogelijk ook games zo traag verlopen. Een minpuntje uit het stukje die ik toevallig las in de review van engadget. Ik heb alleen de bijgevoegde video's gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

RoD schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:10:
Klopt inderdaad, ik kreeg na het starten van een spelletje inderdaad een reclame te zien. Zit ik niet echt op te wachten nee, maar als ik daardoor gratis spelletjes kan spelen dan vind ik het wel weer prima.

Verder ben ik bijzonder tevreden over deze versie. Ik heb dus de 32GB Platinum editie. Ziet er gelikt uit. Als je hem aan je oor zou houden, zou iedereen denken dat je aan het bellen bent. :)

Ik zal later wat meer schrijven over de Zune HD, moet nu eerst eten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
ik begrijp dat je nu in the states zit. Kan je niet wat zunes voor ons meenemen :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De Zune HD staat inmiddels bij een zeer betrouwbare UK shop op Ebay. Voor 190,- heb je de 16GB volgende week in huis. Voor 4 tientjes extra heb je de 32GB uitvoering.

Dat lijken me prima prijzen :)

Maarja, die subscription service zal wel niet werken in de EU. Als dat wel zo zou zijn bestel ik hem nu direct.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 18-09-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
PWM schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:53:
De Zune HD staat inmiddels bij een zeer betrouwbare UK shop op Ebay. Voor 190,- heb je de 16GB volgende week in huis. Voor 4 tientjes extra heb je de 32GB uitvoering.

Dat lijken me prima prijzen :)

Maarja, die subscription service zal wel niet werken in de EU. Als dat wel zo zou zijn bestel ik hem nu direct.
hoe heet die shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

hackjedi schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:58:
ik begrijp dat je nu in the states zit. Kan je niet wat zunes voor ons meenemen :P ?
Nope, Amazon is al uitverkocht helaas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak: Algemene MededelingMocht er behoefte zijn om import (geen inkoopacties) te bespreken, dan kan er een topic geopend worden in Shopping Forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 17:58
Zal ik een screen protector nodig hebben voor de ZHD?

Hopelijk krijg ik hem snel binnen...
Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast