Verwijderd

Zit er iets van een zakje of pouch bij de Zune HD ?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 17:02:
Zit er iets van een zakje of pouch bij de Zune HD ?
Nee, helaas niet, en ook geen screen protector, ik weet ook niet of een screen protector goed zal werken. Maar tot op heden geen krasjes of zo zichtbaar.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond hier wel een sceen protector, verschillende cases en een sleeve case en een armband voor de Zune HD
http://www.myincipio.com/...e.microsoft_zune.zune_hd/

De sleeve case is enigzins wat ik eigenlijk zoek maar ik zoek nog even verder.

Aanvullend nog een video over Zune cases
http://www.youtube.com/watch?v=N6F8dstMOhc

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2009 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even de update naar 4.0 gedaan, player zelf heeft overigens geen update nodig...
Echter nu krijg ik deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://i152.photobucket.com/albums/s174/philip23_2007/forums/2009-09-21_103023.jpg
Via het web kan ik wel gewoon inloggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:35:
Net even de update naar 4.0 gedaan, player zelf heeft overigens geen update nodig...
Echter nu krijg ik deze foutmelding:
[afbeelding]
Via het web kan ik wel gewoon inloggen 8)7
Als ik overigens bij Regional Settings mijn land op USA zet kan ik wel inloggen. Overigens kreeg ik nadat ik vandaag mijn Zune aansloot moest hij wel ineens de software updaten van versie 3.1 naar 3.2. Ik zie overigens geen verschillen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnen meer mensen last van inlogproblemen te hebben.
Mogelijk dat het installeren van het volledige progje v4.0 (465MB) i.p.v. alleen de update een oplossing biedt? Ben hem nu aan het dl'en :)
Edit: voor de zekerheid voor de update de regio settings aangepast en nu doet ie het :)
Overigens is mijn player nog steeds up to date v3.1 (80GB) :?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb mijn regio-settings op US gezet, maar ik kan niet inloggen met mijn hoofd-ID, welke ook op VS staat ingesteld. Met een ander ID lukt het me wel.

Erg raar...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:06:
[...]

Oh dat zou wel mooi zijn. :P Het is op chinese pmp's al lang standaard.

En bij nader inzien lijkt het toch om de Tegra 600 series te gaan? Ik zag ergens Tegra 650, dus niet de APX, die krachtiger zou moeten zijn.

Maar lees ik weer dit!
De Zune HD draait op een Tegra APX 2600. (iets lagere spec dan de Tegra 600 en 650).
De Tegra APX 2600 is gebaseerd op de ARM MPCore architectuur. Dit is een flexibele multicore configuratie op 1 processor met maximaal 4 hoofd cores en tot 8 ondersteunende cores voor specifieke functies.
De APX 2600 bevat naar verluidt 2 hooggeklokte 600 mhz ARM 11 cores en daarnaast dedicated cores voor onder andere grafische en audio taken. De ARM 11 processor is per Mhz trager dan de Coretx A8 die in de iPod Touch zit maar dat is dan weer geen multicore processor en bovendien gebruikt de Coretx A8 meer stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:17
Maar ik ben toch teleurgesteld, gezien onderstaande review van een andere eigenaar (Google vertaald).
Het is een geweldige muziekspeler en FM-radio. Muziek klinkt briljant, en de verbeelding UI is heerlijk. Artist biographys etc, zeer Swish. Maar dat is over, het is gewoon een goede muziekspeler, niets meer.

Je zou niet willen surfen op het net op, want het scherm is veel te klein / laag-res, en het is te traag ook.

En je niet zou willen om video's te bekijken, want het scherm is te klein en de kleuren zijn waaay oversatured, en de duisternis is te laag. Wie stellen de kleurprofielen van de video afspelen is een complete idioot. Waarschijnlijk heeft dit te maken n00bs meer onder de indruk van de kleuren. Ook geen Xvid, slecht besluit Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 06:37:
[...]

Maar ik ben toch teleurgesteld, gezien onderstaande review van een andere eigenaar (Google vertaald).

[...]
Ik heb er inmiddels 1 besteld en zal misschien deze punten ook nog wel eens reviewen hier. Ik moet zeggen dat web surfen niet mijn nummer 1 doel is met de Zune maar video kijken in bijvoorbeeld de trein is wel iets wat ik verwacht te gaan doen (ik moet nog wat TV series bekijken). De resolutie is voor een dergelijk klein apparaat toch wel hoog. 480x272 (16x9).
De enigzins vergelijkbare iPod touch heeft een 480x320 (3x2) formaat maar is qua formaat veel lomper (20% groter en 55% zwaarder)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Is het iemand al gelukt om een Zune Subscription te nemen voor 14,99 per maand? Als dat kan vanaf hier wil ik er graag 1 bestellen.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

PWM schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:07:
Is het iemand al gelukt om een Zune Subscription te nemen voor 14,99 per maand? Als dat kan vanaf hier wil ik er graag 1 bestellen.
Dat kan alleen als je een adres hebt in de US waar je amerikaanse credit card geregistreerd staat. Dus als je dat niet hebt, zal het niet lukken hier vandaan.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:40

Hertog

Aut bibat, aut abeat

chimo schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 06:37:
[...]

[...]
Ik neem aan dat dat oorspronkelijk een Engelstalige review was? Misschien had je die beter kunnen laten staan, of even een linkje kunnen geven. Ik denk dat de veel mensen hier sneller een Engelse tekst volgen dan een Google vertaling :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

c70070540 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:43:
[...]

Dat kan alleen als je een adres hebt in de US waar je amerikaanse credit card geregistreerd staat. Dus als je dat niet hebt, zal het niet lukken hier vandaan.
Het is zelfs nog erger heb ik vanavond gehoord... Je kan alleen vanaf amerikaanse internet providers downloaden... :(

Ik ga nog testen of een proxy wel gaat werken, jullie horen hier meer van.

• chim0
Hertog schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:50:
[...]
Misschien had je die beter kunnen laten staan
Alstublieft :+
I have one of these, I might do a full review in a few days.

It is a great music player, and FM radio. Music sounds brilliant, and the fancy UI is lovely. Artist biographys etc, very swish. But that is about it, it is just a great music player, nothing more.

You wouldn't want to surf the net on it, because the screen is way too small/low-res, and it is too slow also.

And you wouldn't want to watch videos because the screen is too small and the colours are waaay oversatured, and the darkness is too low. Whoever set the colour profiles of the video playback is a complete idiot. They probably did this to make n00bs more impressed with the colours. Also, no Xvid, bad decision Microsoft.

But it is still a sweet device, very fun to use

• PWM
  • Niet online

PWM

c70070540 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 06:43:
[...]

Het is zelfs nog erger heb ik vanavond gehoord... Je kan alleen vanaf amerikaanse internet providers downloaden... :(

Ik ga nog testen of een proxy wel gaat werken, jullie horen hier meer van.
Is het Us CC en een internet provider? Of alleen de Internet Provider waarop gekeken word? Het is geen probleem voor mij om vanaf een US Internet provider in te loggen.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:40

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Kijk, stuk begrijpelijker :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

In de press release van Microsoft bij de Zune HD launch stond wel dat de Zune Video store (Zune store plus Xbox video 360 store) in de herfst zou worden uitgerold over 17 landen waaronder Nederland.
http://www.zune.net/en-us/press/2009/0915-zunelaunch.htm
Daar zou je dan toch wel met een Zune bij moeten kunnen neem ik toch aan.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

PWM schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:54:
[...]
Is het Us CC en een internet provider? Of alleen de Internet Provider waarop gekeken word? Het is geen probleem voor mij om vanaf een US Internet provider in te loggen.
Beide.
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:38:In de press release van Microsoft bij de Zune HD launch stond wel dat de Zune Video store (Zune store plus Xbox video 360 store) in de herfst zou worden uitgerold over 17 landen waaronder Nederland.
http://www.zune.net/en-us/press/2009/0915-zunelaunch.htm
Daar zou je dan toch wel met een Zune bij moeten kunnen neem ik toch aan.
Voor de video store vanaf de Xbox misschien, maar de software voor de Zune niet, die heeft de check ingebouwd.

Verwijderd

c70070540 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:57:
[...]Voor de video store vanaf de Xbox misschien, maar de software voor de Zune niet, die heeft de check ingebouwd.
Als de store straks series en films verkoopt in Nederland waarom dan alleen op een Xbox en niet op een Zune ?
Dat lijkt niet logisch.

Verwijderd

laserboy schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:33:
[...]
Vandaar dat het laden van applicaties en mogelijk ook games zo traag verlopen. Een minpuntje uit het stukje die ik toevallig las in de review van engadget. Ik heb alleen de bijgevoegde video's gezien.
De review van engadget bevat overigens nog een storende fout over de Zune HD volume controls.
http://www.amazon.com/Vol...8QAW99VKT#Mx33SJ8QAW99VKT

• itsgreen
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:50:
[...]

Als de store straks series en films verkoopt in Nederland waarom dan alleen op een Xbox en niet op een Zune ?
Dat lijkt niet logisch.
Omdat de Zune media speler nog niet gelaunched is in Nederland zou mijn gok zijn.

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 22:35
heeft iemand ondertussen zijn zune al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

hackjedi schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:20:
heeft iemand ondertussen zijn zune al binnen?
Ja, sinds 17 september :) Super ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

c70070540 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:57:
[...]

Beide.

[...]

Voor de video store vanaf de Xbox misschien, maar de software voor de Zune niet, die heeft de check ingebouwd.
Ok, update: Ik kan nadat ik voor het eerst in de US de Zune applicatie en Marketplace heb gebruikt, nu gewoon in NL de Marketplace ook gebruiken en downloaden :). Het lijkt initieel dus een US aansluiting nodig te hebben en daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 17:58
c70070540 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 07:10:
[...]

Ja, sinds 17 september :) Super ding!
Het is inderdaad een mooi dingetje, helaas heb ik er alleen nog weinig mee kunnen doen. Blijkbaar moet je een Engelstalige Windwos draaien om op de Zune de benodigde update te installeren. Voor Vista schijnt er een language pack te zijn, waardoor je de taal kunt veranderen. Maar voor XP Pro heb ik helaas nog niks kunnen vinden.

Beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:44:
[...]
Ik kan nadat ik voor het eerst in de US de Zune applicatie en Marketplace heb gebruikt
Is dat iets wat je tijdens de installatie moet instellen of daarna ?

/me is picking up his Zune this afternoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:13:
[...]

Is dat iets wat je tijdens de installatie moet instellen of daarna ?

* Gé Brander is picking up his Zune this afternoon
Ik heb de software voor het eerst toen ik in de US was gebruikt. Daar geen enkel probleem ondervonden, maar heb toen al wel gehoord dat de Marketplace alleen in de US en CA zou werken vanwege de restricties. Echter nu ik weer terug in NL ben lijkt het allemaal prima te blijven werken.

Ik vermoed daarom dat je voor het opzetten van een account en initieel configureren een US internet verbinding nodig hebt, maar weet het niet zeker. Check maar even of jij je kan abonneren op Marketplace hiervandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:46:
[...]Ik vermoed daarom dat je voor het opzetten van een account en initieel configureren een US internet verbinding nodig hebt, maar weet het niet zeker. Check maar even of jij je kan abonneren op Marketplace hiervandaan.
Je moet in je configuratiescherm je locatie veranderen naar de Verenigde staten.
Als je daarna de Zune software opstart kun je een account aanmaken.

Overigens nog niet geprobeerd te gaan voor de Zune pass omdat ik niet verwacht dat mijn CC geaccepteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
ik heb mijn zune binnen en heb de zune software op mijn pc geinstalleerd.echter, wanneer de firmware wil updaten krijg ik een error; C00D11CD. Heeft iemand de oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-08 10:18
hackjedi schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 23:06:
ik heb mijn zune binnen en heb de zune software op mijn pc geinstalleerd.echter, wanneer de firmware wil updaten krijg ik een error; C00D11CD. Heeft iemand de oplossing voor mij?
Ik heb deze gebruik, die werkte iig hier op een oude xp laptop.
http://www.microsoft.com/...32-4946-83b5-a09775531ef4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaurdian schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 23:27:
[...]

Ik heb deze gebruik, die werkte iig hier op een oude xp laptop.
http://www.microsoft.com/...32-4946-83b5-a09775531ef4
Komt overeen met optie 6 in deze lijst:
You cannot update the software on a Zune device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hackjedi schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 23:06:
Even wat aanvulling. Ik kreeg deze error ook op mijn Nederlandstalige Vista versies.
Het update van de Zune firmware naar versie 4.1 lukte niet.

Ik had eerst mijn locatie naar de Verenigde staten gezet in het configuratie scherm. Daarmee was ik in staan om een account voor de Zune aan te maken maar de C00D11CD error bleef.
Ook het downloaden van het complete installatie pakker bood voor mij geen soelaas.

Ik heb daarna een Windows 7 installatie opgestart. (een oude beta die ik nog had staan).
Deze Windows 7 installatie was engelstalig.

Daar heb ook eerst even de locatie op Verenigde staten gezet en heb ik de Zune software geinstalleerd vanaf zune.net/setup .
Vervolgens de Zune ingeplugd en de update van de firmware ging vanzelf en ook het koppelen aan de account was geen probleem.

Daarna Windows 7 weer afgegesloten en nu werkt de Zune ook prima op mijn Nederlandstalige Vista versies.

Ben al uren een geselecteerde collectie aan het vullen vandaar dat ik niet al eerder even gereageerd had.
Heb je zelf ergens nog een engelstalige windows beta of 'zoiets' dan is dat dus een mogelijke oplossing.

Nu nog wachten op een Zune pass oplossing voor Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:57:
[...]

Even wat aanvulling. Ik kreeg deze error ook op mijn Nederlandstalige Vista versies.
Het update van de Zune firmware naar versie 4.1 lukte niet.

Ik had eerst mijn locatie naar de Verenigde staten gezet in het configuratie scherm. Daarmee was ik in staan om een account voor de Zune aan te maken maar de C00D11CD error bleef.
Ook het downloaden van het complete installatie pakker bood voor mij geen soelaas.

Ik heb daarna een Windows 7 installatie opgestart. (een oude beta die ik nog had staan).
Deze Windows 7 installatie was engelstalig.

Daar heb ook eerst even de locatie op Verenigde staten gezet en heb ik de Zune software geinstalleerd vanaf zune.net/setup .
Vervolgens de Zune ingeplugd en de update van de firmware ging vanzelf en ook het koppelen aan de account was geen probleem.

Daarna Windows 7 weer afgegesloten en nu werkt de Zune ook prima op mijn Nederlandstalige Vista versies.

Ben al uren een geselecteerde collectie aan het vullen vandaar dat ik niet al eerder even gereageerd had.
Heb je zelf ergens nog een engelstalige windows beta of 'zoiets' dan is dat dus een mogelijke oplossing.

Nu nog wachten op een Zune pass oplossing voor Nederland...
Voor Windows Vista zijn er taalpakketten te downloaden, waardoor je Windows in het Engels kunt draaien. Als je de locatie op VS zet en de taal op Engels zou de Zune moeten kunnen updaten.

Voor Vista Ultimate kan zo'n pakket in Windows Update gedownload worden, voor andere versies van Vista kun je geloof ik dit gebruiken: http://www.froggie.sk/download.html

Helaas heb ik hetzelfde probleem alleen bij XP is er niet zo'n pakket te downloaden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvleeuwen schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:35:
[...]Helaas heb ik hetzelfde probleem alleen bij XP is er niet zo'n pakket te downloaden....
Ken je niemand met een met een engelse windows versie of met een Windows 7 release candidate geinstalleerd of kun je die niet zelf installeren ?
(de RC is vast nog wel ergens te vinden en je kunt meteen eens kijken of je Windows 7 wilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plus20
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb mijn zune nu een paar dagen binnen. Ik vind de userinterface fantastisch!. Ik draai de zune software op windows 7. Ik ben dan ook geen enkel probleem gehad met de software update.

Wel vreemd dat je direct de software op de zune moet updaten. Zo lang is hij nog niet uit.

Ik denk dat ik mijn 16gb ga verkopen en de 32gb ga halen. Ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:53:
[...]

Ken je niemand met een met een engelse windows versie of met een Windows 7 release candidate geinstalleerd of kun je die niet zelf installeren ?
(de RC is vast nog wel ergens te vinden en je kunt meteen eens kijken of je Windows 7 wilt)
Ik ga inderdaad even bij iemand anders hem proberen up te daten. Gelukkig zag ik dat jij daarna wel gewoon kon syncen met je NL'se Vista. Dan kan ik er tenminste ook nog wat opzetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plus20 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:08:
Ik heb mijn zune nu een paar dagen binnen. Ik vind de userinterface fantastisch!. Ik draai de zune software op windows 7. Ik ben dan ook geen enkel probleem gehad met de software update.

Wel vreemd dat je direct de software op de zune moet updaten. Zo lang is hij nog niet uit.

Ik denk dat ik mijn 16gb ga verkopen en de 32gb ga halen. Ben er erg blij mee.
De userinterface is inderdaad zeer mooi.
Ik heb net seizoen 3 van Lost geconverteerd naar Zune formaat (480x272) en dat ziet er ook spectaculair goed uit voor zo'n klein apparaat.

De firmware is van 22 september zag ik. Dat is wel heel recent.

natuurlijk heb ik al de 32GB genomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
Gelukkig doet m'n Zune HD het nu :P En ik kan ook gewoon de apps downloaden wat een meevaller is.

Nu heb ik nog een vraag over de het organiseren van muziek in de software. Ik heb een aantal mappen waar enkele nummers van allerlei artiesten instaan, bijvoorbeeld Overig Rock. Bij deze bestanden heb ik alle tags verwijderd over albums en albumartiesten etc, zodat deze niet als aparte albums gezien zou worden.

Helaas zet de software toch voor elk nummer een apart album neer, waardoor ik allemaal albums met 1 of 2 liedjes krijg. Het liefste zou ik deze albums in de album-view helemaal niet zien, maar ik kom er niet uit hoe ik dat voor elkaar krijg in de software. Weet iemand hoe dit moet?

Ik heb ergens gelezen dat je in vorige versies van de software de betreffende albums kon selecteren en dan naar een ander album kon slepen, zodat het er één werd. Maar dit schijnt bij mij ook niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvleeuwen schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:03:
Gelukkig doet m'n Zune HD het nu :P En ik kan ook gewoon de apps downloaden wat een meevaller is.
Nu is de marketplace voor wat betreft apps nog een grote leegte.
Deze maand komt de nieuwe gecombineerde video marketplace (Zune+Xbox ineen). Misschien in de toekomst integratie voor Apps met de Windows Mobile market place die deze week geopend wordt ?
We zullen zien wat dat gaat opleveren.
Nu heb ik nog een vraag over de het organiseren van muziek in de software. Ik heb een aantal mappen waar enkele nummers van allerlei artiesten instaan, bijvoorbeeld Overig Rock. Bij deze bestanden heb ik alle tags verwijderd over albums en albumartiesten etc, zodat deze niet als aparte albums gezien zou worden.

Helaas zet de software toch voor elk nummer een apart album neer, waardoor ik allemaal albums met 1 of 2 liedjes krijg. Het liefste zou ik deze albums in de album-view helemaal niet zien, maar ik kom er niet uit hoe ik dat voor elkaar krijg in de software. Weet iemand hoe dit moet?

Ik heb ergens gelezen dat je in vorige versies van de software de betreffende albums kon selecteren en dan naar een ander album kon slepen, zodat het er één werd. Maar dit schijnt bij mij ook niet te werken.
Hoe heten die albums dan in je overzicht ? (ofwel hoe heeft de zune software die album verdeling gedaan)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Je kan toch ook een album tag "Overig rock" maken? Dan heb je ze wel in 1 folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:25:
[...]
Hoe heten die albums dan in je overzicht ? (ofwel hoe heeft de zune software die album verdeling gedaan)
Ze heten dan Unknown Album (datum dat ik ze in de collectie zet)
chimo schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:36:
Je kan toch ook een album tag "Overig rock" maken? Dan heb je ze wel in 1 folder.
Ik denk inderdaad dat ik het maar op deze manier ga doen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik heb er nu ook 1 :P vanmiddag gehaald bij de best buy :P erg leuk ding,nu eerst software downen.... 464MB met 20kbps :P schiet nie op :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
ik zit nu een paar dagen met de zune te spelen, wat een goddelijk ding! Ik heb er gisteren een film op zitten kijken en het oled scherm is echt het mooiste scherm dat ik ooit gezien heb. Ik vraag me af hoe jullie die apps erop gekregen hebben, ik moet namelijk een account aanmaken daarvoor. Je moet hiervoor in de USA wonen. Ik verbaas me eigenlijk ook over de grootte van de firmware. Zou dit kunnen betekenen dat er nog 'hidden features' in de firmware zitten ? Ook snap ik het nut niet van dat beginschermpje waar de tijd op te zien is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet namelijk een account aanmaken daarvoor. Je moet hiervoor in de USA wonen
Nee, je moet alleen je locatie in je configuratiescherm op Verenigde Staten zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb ook vandaag de Zune HD binnen gekregen.
Had een paar maanden geleden eerst gekeken naar een Cowon S9 toen twijfelde ik later kwam de Sony x1060 uit, toen wist dat ik geen Cowon wou en had ik bijna de Sony gekocht. Later las ik van de Zune HD en toen wist ik dat dat hem ging worden. Was totaal €335,- kwijt. Voor hoeveel hebben jullie hem gekocht?

Ik wou eigenlijk een zwarte maar de 32GB is alleen tot nu toe in Platinum te krijgen maar eigenlijk is die super mooi.
Direct geupdate de bekende error gehad maar ik wist dat ik die ging krijgen maar ik wou het toch zelf zien :)
Na de taal op Engels te zetten werkte het updaten wel. Wel raar opzich dat die naar je taal van Windows kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:12:
[...]

Nee, je moet alleen je locatie in je configuratiescherm op Verenigde Staten zetten
je moet toch echt je account gegevens invullen voor zo'n zune account en daarbij kan je alleen the usa of canada selecteren...

[ Voor 55% gewijzigd door hackjedi op 06-10-2009 21:50 . Reden: verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimpimmers schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:22:Later las ik van de Zune HD en toen wist ik dat dat hem ging worden. Was totaal €335,- kwijt. Voor hoeveel hebben jullie hem gekocht?
245 euro voor de 32 GB versie,
sorry

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:23:
[...]

245 euro voor de 32 GB versie,
sorry
Heb je hem zelf geïmporteerd?
Wat ben je dan kwijt aan invoerrechten? En verzendkosten?

Ik weet dat ik te veel heb betaald maar heb hem ook niet zelf geïmporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pimpimmers schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:13:
Zulke dingen zijn op voorhand nooit te zeggen :)
Ligt aan totaalprijs, aan verzendkosten, aan bedrijf waarmee het verzonden wordt, of je gepakt wordt of niet..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ongeveer 225 euro, bij Amazon, inclusief verzendkosten en vat voor de 32 Platinum :)

Heb hem laten versturen naar mijn hotel in Bellevue, WA toen ik daar was.

[ Voor 37% gewijzigd door Gé Brander op 07-10-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimpimmers schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:13:
[...]

Heb je hem zelf geïmporteerd?

Ik weet dat ik te veel heb betaald maar heb hem ook niet zelf geïmporteerd.
Ik heb hem besteld bij een leverancier op ebay uit de UK.
http://cgi.ebay.nl/BRAND-...1e69&_trksid=p3286.c0.m14
Dus al in Europa.
Verzendkosten waren 4 pond.

Het is ook maar een klein doosje
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gQyLFirGhymF0IEEpZ39MhJm/thumb.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
hackjedi schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:49:
[...]

je moet toch echt je account gegevens invullen voor zo'n zune account en daarbij kan je alleen the usa of canada selecteren...
Je krijgt inderdaad een schermpje waar je een locatie moet invullen, maar als je gewoon USA invult en een postal code ergens op internet opzoekt werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:15:
[...]

Ik heb hem besteld bij een leverancier op ebay uit de UK.
http://cgi.ebay.nl/BRAND-...1e69&_trksid=p3286.c0.m14
Dus al in Europa.
Verzendkosten waren 4 pond.

Het is ook maar een klein doosje
[afbeelding]
Die had ik toevallig nog gezien maar toen had ik mijn Zune al besteld.
Volgende keer bestel ik ook maar via ebay.
Ik heb hem nu van iemand uit Nederland die hem waarschijnlijk ook via ebay heeft.
Maar ik ben er blij mee ook al heb ik 90,- teveel betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik heb nu van verschillende mensen dingen gehoord en deze speler komt bij mij zeer gelimiteerd over. Vooral die apps en marketplace achtige dingen, geen drag en drop etc. vind ik jammer, er is weer allerlei proprietary poespas nodig, bestandsformaten zijn zeer gelimiteeerd en geluidskwaliteit is niks bijzonders, zelfs veel minder dan oudere spelers. Jammer want er hangt een behoorlijk prijskaartje aan, 240 euro in die ebay link moet je er maar voor over hebben. Het scherm en muziek menu zijn de mooiste dingen van deze speler maar daar is ook alles mee gezegd. Maar misschien waren m'n verwachtingen te hoog na een demo gezien te hebben van de Tegra, na dit filmpje dacht ik echt dat alle spelers gebaseerd op een Nvidia Tegra er zou uit zouden zien maar niet dus.

http://www.youtube.com/watch?v=lTEaWfTO-zE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 05:40:
Ik heb nu van verschillende mensen dingen gehoord en deze speler komt bij mij zeer gelimiteerd over. Vooral die apps en marketplace achtige dingen, geen drag en drop etc. vind ik jammer, er is weer allerlei proprietary poespas nodig, bestandsformaten zijn zeer gelimiteeerd en geluidskwaliteit is niks bijzonders, zelfs veel minder dan oudere spelers. Jammer want er hangt een behoorlijk prijskaartje aan, 240 euro in die ebay link moet je er maar voor over hebben. Het scherm en muziek menu zijn de mooiste dingen van deze speler maar daar is ook alles mee gezegd. Maar misschien waren m'n verwachtingen te hoog na een demo gezien te hebben van de Tegra, na dit filmpje dacht ik echt dat alle spelers gebaseerd op een Nvidia Tegra er zou uit zouden zien maar niet dus.

http://www.youtube.com/watch?v=lTEaWfTO-zE
De marketplace is inderdaad beperkt en werkt nog niet handig voor Nederland.
Dat zal echter nog wel verbeteren. Ik hoop zeker dat ze Zune pass beschikbaar komt
Qua muziek en video vind ik de ervaring beter dan die van een iPod Touch die vergelijkbaar duur zijn.
De geluidkwaliteit is gewoon goed (de meegeleverde koptelefoon is wel wat doorsnee).
De touchscreen is vloeiend en snel. Heel snel.
Ik vind zelf de software van de Zune en het vlotte bedieningsgevoel erg prettig. Ook de desktop client is prettig om de gebruiken.
Jij vergelijk in feite met een soort MID/PDA achtig apparaat. Dat is de Zune dus zeker niet. Als er meer apps beschikbaar komen zal er wel meer functionaliteit bijkomen maar het is toch wel bedoeld als een media speler en dat doet de Zune erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 07:57:
[...]
maar het is toch wel bedoeld als een media speler en dat doet de Zune erg prettig.
Ja dat bedoel ik ook, qua formaten en EQ is het zeer beperkt, volgens mij is het beste WMV dus converteren maar het is dus geen drag&drop, dan moet je weer sync software installeren, toch? Ik wil juist dat het een pmp wordt en geen MID. Een xvid filmpje slepen moet toch wel kunnen hoor, het is bijna 2010.

[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 08-10-2009 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 08:13:
[...]

Ja dat bedoel ik ook, qua formaten en EQ is het zeer beperkt, volgens mij is het beste WMV dus converteren maar het is dus geen drag&drop, dan moet je weer sync software installeren, toch? Ik wil juist dat het een pmp wordt en geen MID. Een xvid filmpje slepen moet toch wel kunnen hoor, het is bijna 2010.
Ik draai momenteel alleen maar mp3 muziek en MP4/h.264 video met AAC geluid.
Natuurlijk werken de WMA en WMV formaten van Microsoft ook. WMA lossless zelfs dacht ik.

De Zune HD heeft wel een equalizer maar de functionaliteit is inderdaad niet uitgebreid.

Je kunt media bestanden drag en droppen op de Zune client software.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:51:
[...]

Ik draai momenteel alleen maar mp3 muziek en MP4/h.264 video met AAC geluid.
Natuurlijk werken de WMA en WMV formaten van Microsoft ook. WMA lossless zelfs dacht ik.

De Zune HD heeft wel een equalizer maar de functionaliteit is inderdaad niet uitgebreid.

Je kunt media bestanden drag en droppen op de Zune client software.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de software ook wel een minpunt vind. Het apparaat zelf is erg prettig, op een aantal beperkte menu-structuren/-opties na, zoals bij video's en apps.

De Zune software is naar mijn idee echter slechter dan bijvoorbeeld iTunes. Als ik ergens niet tegen kan, dan is het wel dat de software bepaalt wat er gebeurt. Ik wil graag zelf de controle hebben, maar de Zune software denkt het zelf beter te weten.

Een voorbeeld:
Ik wilde een paar foto's uit verschillende mappen uit Mijn Afbeeldingen toevoegen. Op mijn apparaat wil ik dan in het menu Pictures gelijk die mappen zien. Maar het programma zet deze mappen allemaal in de hoofdmap Mijn Afbeeldingen en daarna krijg ik pas de mappen te zien, hij houdt dus de hele mapstructuur zoals die op mijn pc staat aan terwijl ik dat helemaal niet wil. En dit is met geen mogelijkheid aan te passen.

Als je de ID3 tags wil aanpassen van muziek MOET je bijvoorbeeld ook alle informatie invullen, als je een vakje leeg laat dan kan je er niks aan veranderen. Ook kun je niet direct muziek op je ZHD droppen, maar moet je het eerst in je collectie zetten.

Mijn ervaring is dus dat het apparaat voor muziek/film doeleinden echt geweldig is, maar de software vind ik persoonlijk een tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt het trouwens niet eens tijd voor een nieuw topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat laat je...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met een probleem, mijn zune hd 16gb is deze morgen aangekomen, ik wilde hem zo snel mogelijk gebruiken dus ik download de sotware en installeer deze, driver van de zune geinstalleerd op pc MAAR dan als de zune wil updaten naar de de nieuwe firmware krijg ik de COOD11CD foutmelding + 800705B4

ik ben al de hele namiddag bezig geweest om dit optelossen maar helaas, veel fouten die erop lijken maar bijna niemand heeft de 800705B4 error code ???

ik heb een engelse vista versie (ultimate)
en mijn land setting heb ik op USA gezet (control panel, regional and language settings, region: USA)
ook heb ik onder in de taakbalk al mijn taal veranderd van NL naar EN maar ook dit helpt niet
ik krijg steeds dezelfde error :(

heb ook al verschillende USB poorten gebruikt maar het helpt niet

wie kan me helpen of weet wat ik fout doe?

Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:43:
ik zit met een probleem, mijn zune hd 16gb is deze morgen aangekomen, ik wilde hem zo snel mogelijk gebruiken dus ik download de sotware en installeer deze, driver van de zune geinstalleerd op pc MAAR dan als de zune wil updaten naar de de nieuwe firmware krijg ik de COOD11CD foutmelding + 800705B4

ik ben al de hele namiddag bezig geweest om dit optelossen maar helaas, veel fouten die erop lijken maar bijna niemand heeft de 800705B4 error code ???

ik heb een engelse vista versie (ultimate)
en mijn land setting heb ik op USA gezet (control panel, regional and language settings, region: USA)
ook heb ik onder in de taakbalk al mijn taal veranderd van NL naar EN maar ook dit helpt niet
ik krijg steeds dezelfde error :(

heb ook al verschillende USB poorten gebruikt maar het helpt niet

wie kan me helpen of weet wat ik fout doe?

Stef
Kun je eens IE als je default browser zetten en het dan nog eens proberen ?
Ik zag iemand op de zune forums die daar baat bij had met error 800705B4

Een optie is ook om het totale installatie pakket handmatig te downloaden
http://www.microsoft.com/...9775531EF4&displaylang=en
de Zune software te uninstallen en ook de Zune driver te uninstallen en vervolgens de software (zunesetup.exe) en driver (zune-firmware.msi) met de uit dit dit complete Zune software pakket geextraheerde software opnieuw te installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt toch kreeg ik een andere error (over slechte internet verbinding)
toen dacht ik eraan dat we voor school speciale LAN settings hebben moeten opzetten, deze even verwijderd en plots werkte alles :D

dus bedankt voor de moeite :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvleeuwen schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:24:
[...]
Een voorbeeld:
Ik wilde een paar foto's uit verschillende mappen uit Mijn Afbeeldingen toevoegen. Op mijn apparaat wil ik dan in het menu Pictures gelijk die mappen zien. Maar het programma zet deze mappen allemaal in de hoofdmap Mijn Afbeeldingen en daarna krijg ik pas de mappen te zien, hij houdt dus de hele mapstructuur zoals die op mijn pc staat aan terwijl ik dat helemaal niet wil. En dit is met geen mogelijkheid aan te passen.
Ik heb dat gedaan met sync groups (device => settings).
Als ik na het synchroniceren in het Zune device menu kies voor Pictures dan krijg ik meteen de mappen die ik als syncgroups heb gedefinieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvleeuwen schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:03:

Ik heb hiervoor nog een visueel voorbeeldje gevonden op flickr.
http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157607082702752/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:55:
[...]

Ik heb hiervoor nog een visueel voorbeeldje gevonden op flickr.
http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157607082702752/
Helaas kun je hierdoor niet meer de losse nummers via 'Artiesten' opzoeken, om dat alles onder Various Artists staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvleeuwen schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:48:
[...]Helaas kun je hierdoor niet meer de losse nummers via 'Artiesten' opzoeken, om dat alles onder Various Artists staat.
Het is wat vreemd. In Album view wil je geen albums meer zien met 1 of twee liedejs maar in artist view dan weer wel ?

Als je de nummers van verzamel album op bovenstaande manier hebt samenvoegd kun je, als dat echt nodig is, ook je collectie in de "Songs" view bekijken maar dan gesorteerd op "Song artist" en daar zie je ook die losse nummers dan nog wel bij de betreffende artiest staan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Wanneer komen de eerste reviews op Tweakers.net? :)

ben wel benieuwd naar jullie ervaringen, pro's en cons over deze nieuwe PMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:05:
[...]

Het is wat vreemd. In Album view wil je geen albums meer zien met 1 of twee liedejs maar in artist view dan weer wel ?

Als je de nummers van verzamel album op bovenstaande manier hebt samenvoegd kun je, als dat echt nodig is, ook je collectie in de "Songs" view bekijken maar dan gesorteerd op "Song artist" en daar zie je ook die losse nummers dan nog wel bij de betreffende artiest staan.
Haha, misschien heb ik wel een beetje aparte eisen. Ik heb gewoon een redelijk grote collectie enkele nummers en aangezien dat geen albums zijn, hoef ik die niet in de album view te zien, maar ik vind het wel weer handig om ze op te kunnen zoeken bij artiesten.
Bij 'Songs' view kun je op de ZHD jammer genoeg niet sorteren op artiest.

Ik vind het gewoon jammer dat er weinig opties zijn om je collectie/apparaat zelf in te delen. Maar misschien doet MS er nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Abbadon321 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:53:
Wanneer komen de eerste reviews op Tweakers.net? :)

ben wel benieuwd naar jullie ervaringen, pro's en cons over deze nieuwe PMP.
Als iemand een review wil schrijven: Be my guest! Ik heb daar helaas geen tijd voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
c70070540 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:07:
[...]

Als iemand een review wil schrijven: Be my guest! Ik heb daar helaas geen tijd voor...
:p als ik jou Zune HD ff een weekje mag gebruiken wil ik wel een review schrijven hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

TheVMaster schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:02:
[...]

:p als ik jou Zune HD ff een weekje mag gebruiken wil ik wel een review schrijven hehe
Ik wil er wel een voor je meenemen hoor, 1 november ga ik weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
c70070540 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:38:
[...]

Ik wil er wel een voor je meenemen hoor, 1 november ga ik weer :)
hahahaha :) dat hoeft nu ook weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik zit ook te denken om een Zune HD te kopen. Heb nu een iRiver Clix, maar de accu gaat heel snel op nu.

Maar wil toch best wat krijgen voor dat bedrag.
Met de muziek zit het wel goed. Heb toch alleen mp3's.

Ik zie ook dat ie wmv en mp4 support. Wat ook handig is, omdat er vele kant en klare geconverteerde films te downloaden zijn.

Maar hoe zit het met de marketplace? Zijn er veel games beschikbaar? Of helemaal niet?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 03:08:
Ik zit ook te denken om een Zune HD te kopen. Heb nu een iRiver Clix, maar de accu gaat heel snel op nu.

Maar wil toch best wat krijgen voor dat bedrag.
Met de muziek zit het wel goed. Heb toch alleen mp3's.

Ik zie ook dat ie wmv en mp4 support. Wat ook handig is, omdat er vele kant en klare geconverteerde films te downloaden zijn.

Maar hoe zit het met de marketplace? Zijn er veel games beschikbaar? Of helemaal niet?
Op dit moment zijn er nog maar heel weinig games en apps beschikbaar.
Ik denk dat er pas na de samenvoeging van de Zune en Xbox video marktplaces komende maand nieuwe apps zullen worden toegevoegd. Verder zijn er wel zaken gratis trialers en aardige gratis (video) podcasts te krijgen maar de Zune pass aanschaffen wat eigenlijk de meest belangrijke feature is ligt helaas nog lastig vanuit Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:28
Ik heb vandaag een Zune HD 32GB besteld via Ebay :) Hoop dat ik hem deze week nog mag ontvangen zodat ik weer iets heb om mee te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
*O* *O* *O*

Ik heb net mijn ZuneHD in ontvangst mogen nemen en mijn god.... wat een ubergeil apparaatje zeg :P

Het is alleen zo jammer dat ik tot thuis moet wachten voordat ik er iets mee kan verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik heb een ZuneHD besteld. Zag hem in het "heb je iets nieuws en je moet het gewoon showen"-topic en was op slag verliefd. Heb hem blijkbaar in zijn geheel gemist (aankondiging, introductie etc) dus maak nu die schade in 1x goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 08:04
Anything but iPod heeft een review van de Zune HD. Heel erg uitgebreid, met foto's en video's.
Voor iedereen die geen zin heeft om te lezen:
Pros

* Clean and easy user interface
* Great looking OLED screen
* Very responsive capacitance touch screen
* Great sound quality
* Solid design and build quality

Cons

* Limited codec support
* Many of the features rely on the subscribing to the Zune Pass
* Microsoft funny money points required to purchase content
* No custom EQ, presets only
* No drag and drop support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Zo ik heb de speler nu ook al een aantal dagen :) Laten we dan eerst maar met de pic spam beginnen :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uHDRZk80gi34yT60qUjcS6xH/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q5jnvT7mmUDhdZ5OGz9Zozle/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IZYBRC3gGftTFrjCnF5i61BZ/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RJMLQ3X3pqSdcYtypJwV4YCG/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qOpjsCX1GuXES0fUVJGy6hLX/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9hKmtrdAzCWL70p9DZSKTG7s/full.jpg

Zoals mijn vorige post ook al zei, wat een onwijs mooi apparaat. Ik hou wel van die industrial look.

Dan het scherm, ik ben ondertussen ook de AMOLED van Samsung gewend en dit scherm ziet er net zo mooi uit. Enig nadeel zoals altijd is in wat feller licht/zonlicht dat het minder goed leesbaar wordt. Het capacitive scherm reageert uitstekend. Mensen die een iPhone gewend zijn kennen het al :) De interface is gelikt en werkt echt zeer soepeltjes. Het switchen tussen alle onderdelen gaat echt razendsnel. Van de oude Zune afkomend is het wel weer even wennen maar dat gaat snel zat.

Geluidskwaliteit is voor zover ik kan horen net zo goed als de oude Zunes. Deze hadden imho voor een MP3 speler al perfect geluid. Dat is er nu niet minder om geworden. Er zit ook weer een EQ op, helaas niet een EQ die je zelf helemaal kunt regelen maar hij is voorzien van van presets. Zelf gebruik ik de presets niet want naar mijn idee klinkt het allemaal al goed. Ik luister van alle soorten muziek (Rock/Trance/Metal/House/etc) en kan alle details er gewoon uitpikken. Ik geloof ook wel dat mijn oordopjes goed genoeg zijn om verschil te kunnen merken :) Gebruik namelijk de Sony MDR-EX500LPs:

Afbeeldingslocatie: http://www.fabioruini.eu/blog/wp-content/uploads/2009/07/230574786.jpeg

Om het dan nog even af te maken een laatste pic met alle 3 de generaties naast elkaar O+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0vHh2IBZ1TeY0c9NoXBeQpTk/full.jpg

Ik ben er onwijs blij mee en kan hem iedereen ook van harte aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Welke screen-protector gebruiken jullie? Of zit er een hoesje bij? (mijne is onderweg!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Jaguar645 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:10:
Zo ik heb de speler nu ook al een aantal dagen
Ik heb dit even snel vertaald met Google omdat ik geen zin had om het zelf over typen in het nederlands maar kun je mij vertellen of de Zune HD dit allemaal kan? :P

1. goede opsomming van bestanden met behulp van tags bestandsnamen
2. Wanneer ik op een artiest Ik wil alle albums te zien van kunstenaar geen grote lijst van songs
3. Meer nodig afspeellijsten - 1 fav lijst is geen gebruik op alle - meer nodig afspeellijsten
4. Audio bladwijzers zijn absoluut nodig
5. Audio-controles te bereiken vanaf de foto-viewer en ebook reader evenals track selectie
6. Ik wil dat de speler het opnieuw om terug te gaan naar de exacte plaats was ik voor shutdown - dus het zal beginnen en ga rechtstreeks naar laatste nummer dat ik speelde en nog steeds
7. Video boek markering
8. helderheid en kleur correctie voor video's toegankelijk vanuit het menu de video
9. Juiste vermelding van lossless bestanden (OGG APE FLAC) en albumhoezen voor deze
10. PlayFX moet worden uitgebreid zodat we kunnen aanpassen van de niveaus van de BASS etc etc en meer EQ-opties
11. ingedrukt icoon om direct naar het laatst spelen
12, Meer informatie in bestanden muziek lijst, ik wil zie info zoals album en artiest in de lijst van belangrijkste bij het bekijken Alle nummers

Ik ben vooral benieuwd naar het sorteren op TAGS i.p.v. BESTANDSNAMEN, zoals nog steeds bij veel spelers gebeurt, behalve de ipod touch ken ik geen andere die dit kan.

En ook als je artiest kiest, of je dan ook alle ALBUMS van die artiest ziet of een hele lijst met alle NUMMERS van die artiest.

Bedankt! }) :+

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 28-10-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojjorz schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:39:
Welke screen-protector gebruiken jullie? Of zit er een hoesje bij? (mijne is onderweg!)
Ik gebruik geen enkele screen protector.
De Zune gebruikt net als veel andere moderne touch spelers een erg krasbestendige glas composiet.

Het is wel jammer dat er geen hoesje bij zit.
Ik zat te kijken naar de Incipio Underground Sleeve Case maar ik vind dat eigenlijk een te prijzige optie om die te importeren uit de VS (35$ inclusief verzending)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:46

neevedr

Dat was ik niet!

Mijn nog geen jaar oude Zune 120 geeft problemen. Hij vind het leuk om af en toe, na een uurtje of 2 te spelen, er mee op te houden. Hij gaat dan uit en wil niet meer aan tenzij ik hem aan een USB poort hand. Er zit nog garantie op maar aangezien Microsoft in Nederland geen support geeft en even naar de USA vliegen geen optie is ben ik een beetje einde raad. Wie heeft er goede tips? Ik heb al meerdere keren de volledige Zune gereset en de firmware geupdated (en ook gedowngrade).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
Het glas voor het scherm van de zune HD is inderdaad erg krasbestendig; zie dit filmpje op youtube ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Jezus, wat is dat voor blije test man.. Dat is toch geen test? Dat kan ik ook met mijn goedkope chinese mp4 speler zonder dat ie beschadigd.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
chim0 schreef op zondag 01 november 2009 @ 06:54:
Jezus, wat is dat voor blije test man.. Dat is toch geen test? Dat kan ik ook met mijn goedkope chinese mp4 speler zonder dat ie beschadigd.. :/
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=C2X1FhJJTjk]

Ben toch wel overtuigd dat dat scherm erg krasbestendig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
dit m
Jazzle schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:06:
[...]

Ben toch wel overtuigd dat dat scherm erg krasbestendig is
Ten eerste kan je uit zo'n filmpje niet opmaken hoe hard ze drukken en ten tweede vind ik dit soort tests niet echt realiteit. Ik heb ook een paar keer een kras op m'n scherm gehad van diverse apparaten maar dat waren irl momenten waar je het niet verwacht. Een keer wilde ik m'n mp4 speler uit m'n jaszak pakken, de oordopjes zaten eromheen gewikkeld, ik druk per ongeluk op de oordopjes en pats, barst in scherm. Een andere keer hjb ik hem in m'n zak met sleutels en geld erin en is er niks aan hand. Kijk, ik geloof wel dat een goed scherm is, daar niet van, alleen dit soort video's zijn moeilijk te beoordelen want, nogmaals, het gebeurt altijd op onverwachte momenten of in rare situaties. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
chim0 schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:21:
dit m
[...]

Ten eerste kan je uit zo'n filmpje niet opmaken hoe hard ze drukken en ten tweede vind ik dit soort tests niet echt realiteit. Ik heb ook een paar keer een kras op m'n scherm gehad van diverse apparaten maar dat waren irl momenten waar je het niet verwacht. Een keer wilde ik m'n mp4 speler uit m'n jaszak pakken, de oordopjes zaten eromheen gewikkeld, ik druk per ongeluk op de oordopjes en pats, barst in scherm. Een andere keer hjb ik hem in m'n zak met sleutels en geld erin en is er niks aan hand. Kijk, ik geloof wel dat een goed scherm is, daar niet van, alleen dit soort video's zijn moeilijk te beoordelen want, nogmaals, het gebeurt altijd op onverwachte momenten of in rare situaties. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Tuurlijk daar heb je helemaal gelijk in, maar het laat wel degelijk zien dat het echt glas is en geen plastic :)

Overigens denk ik dat ik een Zune HD ga kopen :o Nog even twijfelen tussen de 16 en 32GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nee man, wat heb je eraan? Je zit vast aan die MS meuk en bijna geen één formaat werkt. Dat is het heerlijke aan chinese spelers: aansluiten, copy/paste, afspelen, klaar!

Binnenkort komen allemaal Telechips spelers uit die misschien interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
chim0 schreef op maandag 02 november 2009 @ 06:16:
En waarschijnlijk de halve functionaliteit bieden, barstensvol bugs zitten, en waarvan de ondersteuning vanuit de fabrikant matig is. Wat dat betreft kun je beter een Zune aanschaffen, want daar blijven in ieder geval wel gewoon software-updates voor uitkomen. De naam "Microsoft" wekt bij mij ook meer vertrouwen op dan "Telechips"... Microsoft is er al decennia en gaat niet zomaar weg. Support is bij hun ook goed geregeld en van Telechips heb ik nog nooit gehoord.

Overigens, ik zou de 32 GB-uitvoering aanraden. Kost wat meer, maar anders heb je d'r later misschien snel spijt van ;)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
chim0 schreef op maandag 02 november 2009 @ 06:16:
Nee man, wat heb je eraan? Je zit vast aan die MS meuk en bijna geen één formaat werkt. Dat is het heerlijke aan chinese spelers: aansluiten, copy/paste, afspelen, klaar!

Het gaat me voornamelijk om muziek, en ik denk niet dat er snel een chinese speler komt die daar aan kan tippen (niet alleen geluidskwaliteit, maar juist ook de interface)...als het wel zo is hoor ik het rgaag, want op zich vind ik die chinese spelers wel interessant... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Jazzle schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:50:
[...]

niet alleen geluidskwaliteit, maar juist ook de interface
Tja, daar kunnen ze niet aan tippen maar ik weet zeker dat de geluidskwaliteit van de Telcast T51/S:flo 2 beter is, ik weet niet of de Zune HD daar aan kan tippen. Ach, zolang er ID tags en album art wordt weergegeven, vind ik het best.

Vergeet ook niet dat een Zune HD 300 dollar kost en die S:flo 2 de helft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Chim0 sorry, ik kon het niet laten ik heb er een bestelt :X

16GB voor 190 euro incl verzenden, verwacht hem aan het einde van deze week. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Mijn pakketje ligt al 2 weken bij de douane op schiphol. Maar ik vroeg me af hoe die zune software werkt, is dat vergelijkbaar met itunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Tja, gefeliciteerd? :P

Nah, 190 euro vind ik te gek, da's de helft van m'n maandelijks huur voor een muziekspeler. 8)7 Het leuke aan die chinese spelertjes en het forum is juist dat ze goedkoop en vol met bugs zitten, kan je lekker mee klooien, lekker dingetjes ontedekken, maar ze spelen bijna alles en het is gewoon aansluiten op USB en klaar. De Zune HD heeft een prachtig scherm en muziek menu maar daar is de prijs ook naar en hij speelt volgens mij niet zoveel af, eigenlijk alleen WMV?

Ben alleen benieuwd naar de geluidskwaliteit van de Zune HD, want dat is uiteindelijk waar het om gaat, en tot nu toe vind ik die chinese spelers tien keer beter klinken dan welke merk speler dan ook.

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 10-11-2009 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ojjorz schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 00:07:
Mijn pakketje ligt al 2 weken bij de douane op schiphol. Maar ik vroeg me af hoe die zune software werkt, is dat vergelijkbaar met itunes?
De zune software werkt net als itunes, het is (op windows) wel een stuk sneller, en ik vind eht ook wat fijner werken, het is allemaal net iets overzichtelijker en gelikter.

Overigens heb ik die van mij in engeland bestelt, dan krijg ik in ieder geval geen gedoe met de douane :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

chim0 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:06:
[...]

Tja, gefeliciteerd? :P

Nah, 190 euro vind ik te gek, da's de helft van m'n maandelijks huur voor een muziekspeler. 8)7 Het leuke aan die chinese spelertjes en het forum is juist dat ze goedkoop en vol met bugs zitten, kan je lekker mee klooien, lekker dingetjes ontedekken, maar ze spelen bijna alles en het is gewoon aansluiten op USB en klaar. De Zune HD heeft een prachtig scherm en muziek menu maar daar is de prijs ook naar en hij speelt volgens mij niet zoveel af, eigenlijk alleen WMV?

Ben alleen benieuwd naar de geluidskwaliteit van de Zune HD, want dat is uiteindelijk waar het om gaat, en tot nu toe vind ik die chinese spelers tien keer beter klinken dan welke merk speler dan ook.
Waar heb je de Teclast T51 8GB vandaan gehaald??? En voor hoeveel??

Floccinoccinihilipilification

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast