Hmmmmm tja meestel bij Nokia helaas...N73 heeft ook een tijd rotte software gehad met uitvallen dat is nog veel verveldender.Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 09:57:
De vodafone icoontjes zitten er helaas nog wel in... Verder zijn wel alle Vodafone dingen eruit, maar die had ik ook in 4.91 al niet meer.
En ja, in de email applicatie geeft de achtergrond inderdaad streepjes als er een pop-up verschijnt... heeft dus duidelijk met de software van nokia te maken..
Ander foutje in de software is het volgende:
op het moment dat je een profiel aan het aanpassen bent, en je zet de beltoon op 1* piepen en je gaat vervolgens de berichttoon aanpassen, dan laat het toestel bij alle maal gewoon het piepje van de beltoon horen en niet de berichttoon. Vervolgens wordt de berichttoon wel weer goed weergegeven...
Ik weet niet hoe jullie ervaringen met het toestel verder zijn, maar de software van dat ding is echt 1 groot DRAMA!!!! Toestel is ondertussen meer dan negen maanden op de markt en het werkt nog steeds niet naar behoren!!
Verwijderd
Tsja... Dat het de eerste periode niet helemaal super stabiel werkt is vervelend... maar overheen te komen.. maar na negen maanden nog problemen vind ik echt onacceptabel... Met 6234 waren aan het begin ook al problemen dat Sim-kaarten gewijgerd werden, dat was helemaal vervelend want dan deed je toestel het niet meer... Maar goed.. er is weinig aan te veranderen ben ik bang...stormfly schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:26:
[...]
Hmmmmm tja meestel bij Nokia helaas...N73 heeft ook een tijd rotte software gehad met uitvallen dat is nog veel verveldender.
...alles draait om omzet en verkopen... en niet om productkwaliteit. Apparaat moet snel op de markt, geen tijd om software fatsoenlijk te testen, dus maar gewoon matig getest op de markt zetten.
Beetje jammer, maar omdat zowat alle bedrijven zo redeneren, wordt het maatschappelijk geaccepteerd...
IMO zouden software-updates enkel nodig moeten zijn om features toe te voegen, niet om eerder gepruts op te lossen. Dat het in de praktijk niet zo werkt weet ik ook wel, maar toch...
Beetje jammer, maar omdat zowat alle bedrijven zo redeneren, wordt het maatschappelijk geaccepteerd...
IMO zouden software-updates enkel nodig moeten zijn om features toe te voegen, niet om eerder gepruts op te lossen. Dat het in de praktijk niet zo werkt weet ik ook wel, maar toch...
Iemand?writer schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:34:
Ik begrijp 1 ding niet. Wanneer ik in mijn telefoon lijst groepen aanmaak, en er contacten inzet. Blijven ze in de volledige lijst nog steeds te zien. Hoort dat zo?
Wat ik dus wil is als ik mijn telefoon lijst open, ik een aantal groepen zie, en verder geen contacten. Dat mijn contacten dus alleen maar in die groepen staan.
Nou ik denk dat het ouderwetste Nokia systeem gewoon doorgevoerd is.
Vroeger (6110 etc) werkt het zo:
Je maakt een groep-> daar gooi je mensen in-> deze groep kan je dan voorzien van een aparte ringtone of je kan zeggen dat je in de stand STIL alleen door groep "vriendin" gebeld wil worden (of juist niet
Maar ik heb nog nooit een nokia gezien waar de groepen een rol spelen in het adresboek...dus ik ben bang dat je een foute voorstelling hebt wat Nokia bedoeld met groepen. Download of lees eens in je handleiding? PDF kan je makkelijk zoeken op "groepen"
Vandaag mijn Bluetooth dongle en 1GB MicroSD kaartje binnengekregen, PC Suite werkt probleemloos. Echter zie ik het kaartje in de galerij van de telefoon als "NO NAME", in plaats van "Geheugenkaart" zoals bij de originele kaart. Iemand een idee hoe ik die kaart een naam kan geven? In mijn cardreader via de PC een naam geven werkt iig niet...
In je gallery zorgen dat de 'cursor' op je geheugenkaartje staat, kiezen voor "options", en dan 2 naar beneden "Rename memory card".
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Verwijderd
Weet iemand misschien al een oplossing voor dit probleem, is nogal rot. Hebben jullie daar geen last van dan als je ff bezig ben met je telefoon dat die al snel het licht uit doet?Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:43:
Geachte 6233 lotgenoten :-)
Mijn vader heeft sinds een enkele week de 6233 simlock vrij van de zaak gekregen, niet verkeerd dus. Maar nu rest mij een vraag we lopen tegen een beetje irritant probleempje aan en hebben de handleiding volledig doorgespit, alle instellingen nagelopen maar niets gevonden.
Probleem omschrijving:
Je hebt de telefoon gewoon in je handen, van de toetsenblokkade af en klaar om ermee te gaan werken, licht gaat aan zodra je een toets indrukt, maar als je dan een enkele tel naar het scherm kijkt zonder een toets te gebruiken dan gaat het beeld op donker, dit gaat echt erg vlug en nu rest mij de vraag of je dit ergens kunt veranderen. Dus dat de verlichting wat langer aan blijft, want dit is best wel irritant als je in je telefoonboek zit te kijken.
En een 2e vraagje kan iemand een tip/advies geven om een bepaalde achtergrond te gebruiken of een instelling, want de standaard blauwe theme is grappig maar met witte letters zijn de letters onduidelijk, net of er een zwart randje nog inzit ofzo. Maar als je dan in het menu terrecht komt en die blauwe achtergrond is perfect en die witte letters ook, kan dit ook op het hoofdscherm zeg maar, de overige meegeleverde thema's en achtergronden bieden weinig succes...
Alvast hartelijk dank van mij en mijn vader.
Met vriendelijke groet,
SViS
Verwijderd
Verlichting is niets aan te doen... Software.... Nokia...Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:48:
[...]
Weet iemand misschien al een oplossing voor dit probleem, is nogal rot. Hebben jullie daar geen last van dan als je ff bezig ben met je telefoon dat die al snel het licht uit doet?
Wat betreft het thema en de leesbaarheid... Ga op zoek naar een afbeelding met een overwegend witte achtergrond, dan kun je het meeste goed lezen en de klok ook... Nokia thema zelf is inderdaad wat lastig met de letters... Heb zelf nu wel een aantal achtergronden waarbij de letters goed leesbaar zijn... en anders zelf een thema maken met de nokia theme editor....
Verwijderd
Bedankt voor de tips.
Persoonlijk vind ik het nogal knullig van Nokia, lijkt net of ze met de jaren achteruit gaan met kleine schoonheids foutjes. Ik heb zelf een Samsung D600, maar qua menu etc ziet dat toch wel ff beter in elkaar als die Nokia 6233 vind ik.
Persoonlijk vind ik het nogal knullig van Nokia, lijkt net of ze met de jaren achteruit gaan met kleine schoonheids foutjes. Ik heb zelf een Samsung D600, maar qua menu etc ziet dat toch wel ff beter in elkaar als die Nokia 6233 vind ik.
Ghehe zo zie je maar dat het allemaal op persoonlijk meningen berust want ik heb me samsung na twee maanden geruild voor een Nokia. Wat een ondingen die Samsungs audio is slecht menus zitten krom in elkaar, opties hebben hele geke namen etc.Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 09:01:
Bedankt voor de tips.
Verwijderd
Ik heb twee 'kleine'
vraagjes:
- Hoe lang ben je je telefoon kwijt als je 'm laat updaten bij een NSP?
- Heeft iemand ervaring met het wisselen van alle covers (dus van een zilvere een zwarte 6233 maken)?
Alvast bedankt voor de reacties!
- Heeft iemand ervaring met het wisselen van alle covers (dus van een zilvere een zwarte 6233 maken)?
Covers wisselen is een crime, loshalen is lastig en plaatsen nog moeilijker. Uiteindelijk blijf je het altijd zien en zit je cover altijd een beetje los. Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen.
Verwijderd
Verschilt enorm per NSP. Bij die van mij; Kruitbosch en de Weerd in Deventer kan ik er nooit op wachten en duurt het soms wel 3 werkdagen (belachelijk). Maar ik lees ook wel eens hier dat er NSP's zijn waar mensen onder het genot van een bakje koffie er op kunnen wachten. Tis maar net waar je heen gaat dus...Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:24:
Ik heb twee 'kleine'vraagjes:
In schiedam is het altijd klaar terwijl u wacht, wel zelf even een backup maken thuis.Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:48:
[...]
Verschilt enorm per NSP. Bij die van mij; Kruitbosch en de Weerd in Deventer kan ik er nooit op wachten en duurt het soms wel 3 werkdagen (belachelijk). Maar ik lees ook wel eens hier dat er NSP's zijn waar mensen onder het genot van een bakje koffie er op kunnen wachten. Tis maar net waar je heen gaat dus...
Verwijderd
Kan iemand mij vertelen of het al mogelijke is dat er een dual sim in de nokia 6233 kan. Ben al even aan het zoeken maar er nog niets over vinden. Al contact gehad met diversen bedrijven maar die geven te kennen dat er nog niets te krijgen is.
Is er al iemand met ervaringen.
Greetz Peter
Is er al iemand met ervaringen.
Greetz Peter
Ik heb een vraagje.
Wanneer ik video's bekijk blijven er 2 buttons zichbaar "Terug" en "Stoppen" bij fullscreen.
Weet iemand hoe ik dat wegkrijg, het is namelijk erg irritant als ik een film aan het kijken ben op me tel.
Wanneer ik video's bekijk blijven er 2 buttons zichbaar "Terug" en "Stoppen" bij fullscreen.
Weet iemand hoe ik dat wegkrijg, het is namelijk erg irritant als ik een film aan het kijken ben op me tel.
[ Voor 3% gewijzigd door Khallouki op 21-03-2007 10:45 ]
Gefixed in het NSP in Schiedam binnen 15 minuten was hij weer vol met leven ;-)Ginz schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:47:
Nee, om jouw telefoon weer tot leven te wekken heb je hardware nodig. En dit is helaas niet te kraken.
Dit moet echt door een bedrijf zoals Dynafix gedaan worden, omdat ze daarvoor een FPS-10/11 en een product specifieke adapter nodig hebben. Het toestel plaatsten ze dan op de adapter, die via contactpunten achter de accu verbinding maakt met het toestel. Op die manier kunnen ze het toestel uitlezen en voorzien van een wel werkende firmare.
Alleen als ze het dus uitlezen, komen ze erachter dat je zelf heb lopen en kloten en kan je zwaaien.
Ik had al regelmatig last van het vastlopen van m'n 6233, maar nu neemt het extreme vormen aan.
Vooral sinds ik de software geüpdate heb naar 4.91 (daarvoor had ik 4.32). Nu ook een nieuwe Nokia Software Updater moeten downloaden, maar ook die crasht telkens. 
Meer mensen die dit probleem hebben? Gelukkig heb ik wel een backup kunnen fixen van de gsm (ding gebruik ik namelijk voor m'n bedrijf).
Meer mensen die dit probleem hebben? Gelukkig heb ik wel een backup kunnen fixen van de gsm (ding gebruik ik namelijk voor m'n bedrijf).
Ik heb sinds gister de 6233, mooi ding, maar als ik bel is de kwaliteit dramatisch slecht, ik hoor mezelf en degene die ik bel, hoor ik heel wazig alsof ie in de badkamer staat. Is hier wat aan te doen? of moet ik echt naar een nsp ? Fw: 4.91.
Dat is dan maar gelukkig.....stormfly schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:55:
[...]
Gefixed in het NSP in Schiedam binnen 15 minuten was hij weer vol met leven ;-)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Probeer het geluid eens harder te zetten > dan stand 5? Dus het volume voor jouw oor, als dat te zacht staat gaat de microfoon extra versterken (fluister stand) en hoor jij een kraak van je eigen stem. Dat is relaxed als je snachts in bed ligt te bellen en je vriendin ligt in coma naast je maar overdag als je hard praat resulteert het in een kraak die je zelf hoort.Longlegg schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:52:
Ik heb sinds gister de 6233, mooi ding, maar als ik bel is de kwaliteit dramatisch slecht, ik hoor mezelf en degene die ik bel, hoor ik heel wazig alsof ie in de badkamer staat. Is hier wat aan te doen? of moet ik echt naar een nsp ? Fw: 4.91.
Verwijderd
Weet iemand of er ook een soort van Basic.nth te downloaden is voor dit toestel? Dus een basis thema met wit als basiskleur.
Gewoon Nokia.nth uit de standaard themes map nemen? En je kan zelf ook vrij eenvoudig een theme maken, dus als je voornamelijk wit wilt is dat best simpel te doen.
Vandaag kreeg ik me 6233 binnen 
Naar mediamarkt gehold om 2gieg en een bluetooth stickie te halen. PCsuit installeren, bluetooth installeren. Maar PCsuit geeft bluetooth niet eens als connectie mogelijkheid
Infrarood, datakabel en USB staan er wel bij. Wat doe ik fout?
Ok ik denk gevonden:
Geen ondersteunde Bluetooth-stack gevonden
De dongle die ik heb geinstalleerd had zelfs tijdens de installatie om het configuren voor Nokia PCSuit. Ik neem dan echt aan dat het moet werken.
Naar mediamarkt gehold om 2gieg en een bluetooth stickie te halen. PCsuit installeren, bluetooth installeren. Maar PCsuit geeft bluetooth niet eens als connectie mogelijkheid
Infrarood, datakabel en USB staan er wel bij. Wat doe ik fout?
Ok ik denk gevonden:
Geen ondersteunde Bluetooth-stack gevonden
De dongle die ik heb geinstalleerd had zelfs tijdens de installatie om het configuren voor Nokia PCSuit. Ik neem dan echt aan dat het moet werken.
[ Voor 62% gewijzigd door Loev op 27-03-2007 17:19 ]
Pakt je telefoon de bluetoothstick wel?
Als ik een nieuwe SMS opstel, zie ik rechtsboven in beeld 1000/1. De 6233 geeft dus aan dat een SMSje 1000 tekens is. Dit klopt niet, want het is 160 tekens. Hoe verander ik dit? Ik heb Hi. Wie weet raad?
Verwijderd
1000 tekens is het maximale dat de Nokia in '1' keer kan verzenden. Als je begint met typen zul je vanzelf de melding krijgen wanneer je met bericht 2 bezig bent.WizZie- schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:49:
Als ik een nieuwe SMS opstel, zie ik rechtsboven in beeld 1000/1. De 6233 geeft dus aan dat een SMSje 1000 tekens is. Dit klopt niet, want het is 160 tekens. Hoe verander ik dit? Ik heb Hi. Wie weet raad?
Me alle smsjes samen kan je tot 1000 tekens wat dan xx smsjes is. Als jij 160 tekens hebt gebruik dan komt er 840/2 te staan ofwel je hebt van je MAX nog 840 tekens over en je zit in SMS 2.WizZie- schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:49:
Het is niet te veranderen dus probeer het te snappen dat is je enige oplossing:P
Ja via het bluetooth programmatje dat bij de dongle zat kan wel op me telefoon komen.Khallouki schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:53:
Pakt je telefoon de bluetoothstick wel?
Kan iemand mij misschien vertellen of de behuizing van de 6233 weleens kraakt ?
Ik heb namelijk de 6151 welke erg lijkt op de 6233 maar nogal gammel in elkaar zit. Iets wat overigens heel normaal is volgens het Service Point. "ja meneer, het blijft plastic he" was het professionele antwoord
Ik heb namelijk de 6151 welke erg lijkt op de 6233 maar nogal gammel in elkaar zit. Iets wat overigens heel normaal is volgens het Service Point. "ja meneer, het blijft plastic he" was het professionele antwoord

[ Voor 6% gewijzigd door daanNL op 29-03-2007 13:02 ]
Een 6233 zit erg goed en stevig in elkaar, de mijne kraakt niet en de behuizing schuift of beweegt ook nergens.
Het is niet te veranderen dus probeer het te snappen dat is je enige oplossing:P

Verwijderd
SInds vorige week ben ik ook in het bezit van een 6233, prima toestelletje!
Echter zit ik met een vraag, heb de oplossing niet kunnen vinden in de handleiding.
Wanneer in de camera open met de cameraknop op de zijkant van het toestel, start hij automatisch in Video mode.
Is het in te stellen dat standaard foto modes wordt geopend?
Echter zit ik met een vraag, heb de oplossing niet kunnen vinden in de handleiding.
Wanneer in de camera open met de cameraknop op de zijkant van het toestel, start hij automatisch in Video mode.
Kort drukken is Camera, vasthouden is video.Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:07:
SInds vorige week ben ik ook in het bezit van een 6233, prima toestelletje!
Verwijderd
Bedankt! Dat is het inderdaad..
Staat dat in de handleiding? Of ben je daar "bij toeval" achtergekomen?
Zijn er nog meer van zulke handige trucks?
De PTT knop aan de zijkant is niet aan te passen he!?
Zelf achter gekomen... Lees nooit handleidingen eigenlijk, behalve als ik echt iets niet kan vinden.Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:00:
Bedankt! Dat is het inderdaad..
En nee die zijkant knop is niet aan te passen, volgens mij.
Verwijderd
Ik heb al gezien dat andere mensen in dit topic soortgelijke problemen hadden, maar ik heb helaas geen antwoord kunnen vinden.
Juist - helemaal blij met mijn nieuwe mobiel, maar de bleutooth krijg ik niet aan de praat. Heb bij bol.com een USB Bluetooth Dongle gekocht voor 15 euri (verzendkosten zijn er toch niet t/m 1 april
). Dat werkt echter niet helemaal lekker. Als ik hem erin douw krijg ik vaak te horen dat de "usb device malfunctions and is not recognized". Ook staat er in mijn 'rechtonder-icoontjes' (XP) bij Bluetooth network "a network cable is unplugged". Maar mijn Nokia ziet mijn computer gewoon! En hoewel hij op het ogenblik bij "gekoppelde apparaten" bij mijn computer de optie geeft "verbind" (dan denk ik dus: nu is hij niet verbonden...) lukt het me wel om via My Bluetooth Places\Entire Bluetooth Neighborhood\Nokia 6233 de foto's van mijn foontje te downloaden. Dat verbinden vanaf mijn mobiel lukt nu trouwens ook niet meer - maar downloaden wel
. EDIT[Ik zie nu dat de computer wel bij actieve appraten staat - dat zal wel de basisverbinding zijn. Dan is het verbinden bij "gekoppelde appraten" waarschijnlijk om de computer als headset te gebruiken, wat me wel een keer gelukt is.]
Het meest vervelende is is dat Nokia PC Suite mijn telefoon niet kan vinden. Het lukt me maar niet om dit aan de praat te krijgen.
Hoe zit dat nou allemaal? Snap er geen hout van... Ik ben niet heel dom, maar wel een Bluetooth-noob.
Overigens staat in mijn Nokia connection manager de "Bluetooth (WIDCOMM)" aangevinkt. De "Bluetooth (Microsoft)" werkt niet: verbindingstype kan niet worden gebruikt, controleer hardware software drivers.... Ook heb ik eenmaal iets met pincodes moeten doen, dus dat lijkt ook geinitialiseerd allemaal.
specs:
- Win XP
- Nokia 6233
- USB Bluetooth Dongle (volgens mij iets met WIDCOMM)
- Nokia PC-Suite 6.82.22.00
Juist - helemaal blij met mijn nieuwe mobiel, maar de bleutooth krijg ik niet aan de praat. Heb bij bol.com een USB Bluetooth Dongle gekocht voor 15 euri (verzendkosten zijn er toch niet t/m 1 april

Het meest vervelende is is dat Nokia PC Suite mijn telefoon niet kan vinden. Het lukt me maar niet om dit aan de praat te krijgen.
Hoe zit dat nou allemaal? Snap er geen hout van... Ik ben niet heel dom, maar wel een Bluetooth-noob.
Overigens staat in mijn Nokia connection manager de "Bluetooth (WIDCOMM)" aangevinkt. De "Bluetooth (Microsoft)" werkt niet: verbindingstype kan niet worden gebruikt, controleer hardware software drivers.... Ook heb ik eenmaal iets met pincodes moeten doen, dus dat lijkt ook geinitialiseerd allemaal.
specs:
- Win XP
- Nokia 6233
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 12:26 ]
Goeden avond, ten eerste een mooi en handige daardje wat hier op gezet is voor deze telefoon.
Ik heb dit telefoontje met een hi abbo.
Heb er een 1 GB kaartje bij gekocht maar hoe krijg ik de beltonen en alle andere gegevens van de 64mb naar de 1 gb kaart.(spelletjes heb ik al via een eerder geposte link in dit topic)
Wat ik ook probeer het lukt niet , maar er moet toch een manier voor zijn.
Wie weet raad.
Edit: Tis al gelukt.
Heb er een 1 GB kaartje bij gekocht maar hoe krijg ik de beltonen en alle andere gegevens van de 64mb naar de 1 gb kaart.(spelletjes heb ik al via een eerder geposte link in dit topic)
Wie weet raad.
Verwijderd
Ik heb PC suite eindelijk aan de praat gekregen. Heb een USB kabel gekocht - maar denk niet dat dat werkte. Precies dezelfde problemen als met de Dongle (BT). Software (PC Suite) opnieuw installeren werkte ook niet en niet en niet. Toen heb ik weer alles gedeinstalleerd, maar nu downloade ik de engelse versie (en niet de nederlandse) van de nokia site - en dus ook meteen de nieuwste versie (in plaats van een oudere versie te updaten). Nu werkt het. Met BT heb ik het nog niet geprobeerd.Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 12:04:
Ik heb al gezien dat andere mensen in dit topic soortgelijke problemen hadden, maar ik heb helaas geen antwoord kunnen vinden.
Juist - helemaal blij met mijn nieuwe mobiel, maar de bleutooth krijg ik niet aan de praat. Heb bij bol.com een USB Bluetooth Dongle gekocht voor 15 euri (verzendkosten zijn er toch niet t/m 1 april). Dat werkt echter niet helemaal lekker. Als ik hem erin douw krijg ik vaak te horen dat de "usb device malfunctions and is not recognized". Ook staat er in mijn 'rechtonder-icoontjes' (XP) bij Bluetooth network "a network cable is unplugged". Maar mijn Nokia ziet mijn computer gewoon! En hoewel hij op het ogenblik bij "gekoppelde apparaten" bij mijn computer de optie geeft "verbind" (dan denk ik dus: nu is hij niet verbonden...) lukt het me wel om via My Bluetooth Places\Entire Bluetooth Neighborhood\Nokia 6233 de foto's van mijn foontje te downloaden. Dat verbinden vanaf mijn mobiel lukt nu trouwens ook niet meer - maar downloaden wel
. EDIT[Ik zie nu dat de computer wel bij actieve appraten staat - dat zal wel de basisverbinding zijn. Dan is het verbinden bij "gekoppelde appraten" waarschijnlijk om de computer als headset te gebruiken, wat me wel een keer gelukt is.]
specs:
- Win XP
- Nokia 6233
Groeten
Ik zie dat het je al gelukt is, mag ik vragen hoe?bandietjeoo7 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:16:
Goeden avond, ten eerste een mooi en handige daardje wat hier op gezet is voor deze telefoon.
Wie weet raad.
Ik heb al mijn programma's en bestanden eerst handmatig van mijn geheugenkaart naar mijn telefoongeheugen gezet, kaart gewisseld en ze daar weer op gezet.
Kan dit handiger?
Een andere vraag die ik heb is,
Kunnen de mappen op mijn telefoongeheugen op de een of andere manier verwijderd worden?
Ik sla mijn afbeeldingen en dergelijke allemaal op mijn geheugenkaart (1gb extreme III), dus ik zit helemaal niet te wachten op allerlei lege mappen op mijn telefoon zelf.
Z-machine OriginID: JaccoW
Verwijderd
Gisteren is er een nieuwe versie van PC Suite uitgekomen, namelijk versie 6.83. Deze is ook al in het Nederlands te downloaden.
changelog version 6.83 :
New version of Nokia Content Copier lets you select the content types you want to back up and restore
Notification when new phone software (firmware) updates are available
Support for Windows Vista added
Released 04 April, 2007
Ik weet niet of het nu lukt om de 6233 van de nieuwste firmware te voorzien via PC Suite, maar ik ga dit dit weekend uitproberen
changelog version 6.83 :
New version of Nokia Content Copier lets you select the content types you want to back up and restore
Notification when new phone software (firmware) updates are available
Support for Windows Vista added
Released 04 April, 2007
Ik weet niet of het nu lukt om de 6233 van de nieuwste firmware te voorzien via PC Suite, maar ik ga dit dit weekend uitproberen
Vanmorgen nog geprobeerd met de nieuwste NSU, het werkt niet. Hij vind nog steeds 4.91 als de nieuwste firmware.
Verwijderd
Weet er iemand of en zo ja hoe je muziek/video door kunt spoelen op de 6233?
De in het 6230i topic aangedragen oplossing werkt helaas niet op de 6233.
De in het 6230i topic aangedragen oplossing werkt helaas niet op de 6233.
Denk niet dat het handiger kan, ik heb alles via bleutooth naar mijn 6230i gestuurd en toen alles weer terug gestuurd naar de 6330 en op de 1gig kaart gezet, spelletjes en toepassingen via de pc weer terug gezet en nu is de geheugen kaart indentiek aan 64mb versie.F_demon schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:16:
[...]
Ik zie dat het je al gelukt is, mag ik vragen hoe?
Ik heb al mijn programma's en bestanden eerst handmatig van mijn geheugenkaart naar mijn telefoongeheugen gezet, kaart gewisseld en ze daar weer op gezet.
Kan dit handiger?
Een andere vraag die ik heb is,
Kunnen de mappen op mijn telefoongeheugen op de een of andere manier verwijderd worden?
Ik sla mijn afbeeldingen en dergelijke allemaal op mijn geheugenkaart (1gb extreme III), dus ik zit helemaal niet te wachten op allerlei lege mappen op mijn telefoon zelf.
Kaartje in de cardreader, en kopieren maar. Onder Linux werkt die maffe kopieerbeveiliging niet.
Misschien dan toch een keertje Lunix proberen 
Heeft er trouwens iemand ervaring met de audio adapters?
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van het geluid dat er uit komt.
Ik wil graag gewoon muziek kunnen luisteren met mijn telefoon, maar hoewel het geluid van de standaard meegeleverde koptelefoontjes goed is, vind ik ze niet lekker zitten.
Datakabelshop.nl heeft er een voor €7.99, maar die vind ik er een beetje gammel uit zien.
Een originele AD-15 kabel van Nokia heb ik gezien voor €14.95.
De AD-46 en AD-49 zijn wel leuk, maar hebben een veels te lange kabel.
Heeft er trouwens iemand ervaring met de audio adapters?
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van het geluid dat er uit komt.
Ik wil graag gewoon muziek kunnen luisteren met mijn telefoon, maar hoewel het geluid van de standaard meegeleverde koptelefoontjes goed is, vind ik ze niet lekker zitten.
Datakabelshop.nl heeft er een voor €7.99, maar die vind ik er een beetje gammel uit zien.
Een originele AD-15 kabel van Nokia heb ik gezien voor €14.95.
De AD-46 en AD-49 zijn wel leuk, maar hebben een veels te lange kabel.
Weet iemand wanneer 5.10 te flashen is via NSU? Via de NSP's kan je je telefoon al meer dan een maand naar 5.10 laten flashen maar NSU geeft nog steeds 4.91 als laatste firmware.
Denk dat niemand dat weet zelfs Nokia niet...maar gezien de bug met de achtergrond (scherm gaat trillen) heb je grote kans dat hij wordt overgeslagen en 5.1X uitkomt.AtleX schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:09:
Weet iemand wanneer 5.10 te flashen is via NSU? Via de NSP's kan je je telefoon al meer dan een maand naar 5.10 laten flashen maar NSU geeft nog steeds 4.91 als laatste firmware.
Ik had liever niet naar 5.10 overgestapt omdat nu me scherm trilt/wazig is bij een popup in java, bijvoorbeeld "vodafone web instellingen worden gebruikt" dan is de background (dus de email app) heel brak te zien.
En je kan geen snelkoppelingen meer maken naar zelfgeinstalleerde programma's in actief standby, er is dus een bug bij bijgekomen. Ik had een directe link naar Opera maar nu moet ik eerst naar Toepassingen->Verzamelingen->Opera
Dus heb geduld en sla 5.10 maar over ;-)
Ik ben op zoek naar een geheugenkaartje. Dus ik ga naar deze mooie site;
http://tweakers.net/price...=0&priceMax=&land=benelux
Maar tot mijn verbazing zijn daar bijvoorbeeld 2 GB kaartjes te koop van 27,- en 14,- Natuurlijk ben ik het liefst Hollander en heb ik de neiging te gaan voor de 14,- Ik vraag me echter af of goedkoop in dit geval duurkoop is. Wie weet hier een antwoord op? Ik wil er wel graag wat langer mee doen zeg maar. 2 GB is trouwens puur ter illustratie, ik ben van plan een 1 GB aan te schaffen.
Maar tot mijn verbazing zijn daar bijvoorbeeld 2 GB kaartjes te koop van 27,- en 14,- Natuurlijk ben ik het liefst Hollander en heb ik de neiging te gaan voor de 14,- Ik vraag me echter af of goedkoop in dit geval duurkoop is. Wie weet hier een antwoord op? Ik wil er wel graag wat langer mee doen zeg maar. 2 GB is trouwens puur ter illustratie, ik ben van plan een 1 GB aan te schaffen.
Verwijderd
Misschien ben ik scheel, maar ik zie nergens 2GB voor 14 euro hoorWizZie- schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:19:
Ik ben op zoek naar een geheugenkaartje. Dus ik ga naar deze mooie site;
Lijkt me overigens ook wel heel goedkoop

Verwijderd
Ik heb ook sindskort een 6233. Heb PC suite en de hele mikmak gedownload en alles deed het prima totdat ik een software up-date had gedownload. Sindsdien kan mijn telefoon mijn pc niet meer vinden (andersom wel, máár bij het selecteren wordt er aangegeven dat het toestel niet geverifieerd kan worden?
) Ben niet de allerslimste op technisch gebied, soo.. wie kan me helpen?
Sinds een tijdje ook gebruiker van de 6233 i.c.m. vodafone abbonement, echter krijg ik de regio informatie niet ingeschakeld,
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=6
Heb kanaal 050 al toegevoegd aan de lijst van items.
Zodra ik de infodienst wil inschakelen krijg ik de melding "infoberichten niet beschikbaar in dit netwerk"
Dit heeft altijd prima gewerkt op zowel mijn Nokia 1100, 1600 en op mijn SE K750i.
Het is dezelfde simkaart dus daar zal het niet aan liggen.
Nu wil ik graag op mijn 6233 deze dienst (regio informatie) ook weer inschakelen, iemand bekend met dit probleem?
Zodra ik de infodienst wil inschakelen krijg ik de melding "infoberichten niet beschikbaar in dit netwerk"
Dit heeft altijd prima gewerkt op zowel mijn Nokia 1100, 1600 en op mijn SE K750i.
Nu wil ik graag op mijn 6233 deze dienst (regio informatie) ook weer inschakelen, iemand bekend met dit probleem?
Gewoon je actief standby aanzetten en cel informatie. Nokia vindt dit zelf dus je hoeft helemaal niet te klooien met kanaal 050_DJ_ schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:08:
Sinds een tijdje ook gebruiker van de 6233 i.c.m. vodafone abbonement, echter krijg ik de regio informatie niet ingeschakeld,
Kan iemand mijn stap voor stap vertellen hoe ik dit moet inschakelen ? want nu krijg ik het niet voor elkaar, of komt dat omdat ik debitel heb via het KPN netwerkstormfly schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:41:
[...]
Gewoon je actief standby aanzetten en cel informatie. Nokia vindt dit zelf dus je hoeft helemaal niet te klooien met kanaal 050
Teteringen
Van de GSMHelpdesk site waarnaar verwezen wordt:Arie26 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 10:03:
[...]
Kan iemand mijn stap voor stap vertellen hoe ik dit moet inschakelen ? want nu krijg ik het niet voor elkaar, of komt dat omdat ik debitel heb via het KPN netwerk
"Vodafone is in Nederland de enige provider die nog Cell Broadcast Service in de vorm van Regio informatie uitzendt. KPN heeft een vergelijkbare Cell Broadcast Service begin 2002 uit de lucht gehaald. KPN gaf niet "Regio 013" weer maar "Lokaal 013", dat was het enige verschil."
Ik heb sinds kort de 6233. Ik zat eens te kijken naar een case. Iemand ervaring met de Krusell Classic Nokia 6233/6234 Case + Springclip?

Of is een Brando Screenprotector beter? Ik heb voor een HP Ipaq wel een Brando screenprotector en daar ben ik op zich wel tevreden over.
Of is een Brando Screenprotector beter? Ik heb voor een HP Ipaq wel een Brando screenprotector en daar ben ik op zich wel tevreden over.
[ Voor 43% gewijzigd door Gunner op 16-04-2007 11:28 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik heb sinds vrijdag de 6233 heb zit met hetzelfde probleem.majoh schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:24:
Update gelukt, moest wel eerst nokia pc suite uninstallen, want na sluiten bleef ie toch ergens op de achtergrond draaien.
Alleen jammer dat mijn probleem er nog is, heb ff webcam erbij gepakt om te laten zien wat er gebeurd...
1. Mijn Actief Standby instelling:
[afbeelding]
2. Mijn Agenda, ik had vandaag dus iets te doen...
[afbeelding]
3. Mijn standby scherm:
[afbeelding]
Zoals je ziet, is daar geen agenda te bekennen. Als ik met de pijltjes toets navigeer naar het lege agend vlak, loopt Actief standby 'vast'... Wat betekend dat ik alleen nog maar op 'uit' kan drukken om eruit te gaan, maar voor de rest niet meer kan navigeren... Echt niemand met dit probleem hier?
Weet iemand hier reeds een oplossing voor? Ik heb het hele forum doorgelezen maar niets gevonden.
Firmware V 04.52
Samenvatting probleem:
Bij actief standby is de agenda geselecteerd maar de items uit de agenda worden niet getoond. Het gebied van de agenda is dus leeg en als je er op gaat staan blokeerd deze en kan je enkel nog op 'uit' drukken.
Als je terug had gelezen had je de oplossing gevonden.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:56:
Ik heb ook sindskort een 6233. Heb PC suite en de hele mikmak gedownload en alles deed het prima totdat ik een software up-date had gedownload. Sindsdien kan mijn telefoon mijn pc niet meer vinden (andersom wel, máár bij het selecteren wordt er aangegeven dat het toestel niet geverifieerd kan worden?) Ben niet de allerslimste op technisch gebied, soo.. wie kan me helpen?
Nokia heeft problemen met het updaten van PC Suite. Verwijder daarom eerst de oude versie door middel van een removal tool (zoek google -> Nokia PC Suite removal tool)
Installeer daarna de nieuwe PC Suite
Succes
Geen idee, maar deze gast heeft ook een Nokia 6233 en heeft een uitgebreide verzameling spellen die ook allemaal getest zijn.
http://migs.wordpress.com/mobile/
http://migs.wordpress.com/mobile/
Ik heb vandaag een Nokia USB datakabel CA-53 binnengekregen, maar die werkt niet goed met PC-Suite. De USB Data-overdracht werkt wel gewoon, maar PC-Suite herkent mijn 6233 niet in "Standaard-modus" (en dus wel in Massa Opslag modus)... Beetje balen, weet iemand hier raad mee?
Edit; Met de Engelse doet ie het nu wel...
Edit; Met de Engelse doet ie het nu wel...
[ Voor 8% gewijzigd door Atomius op 17-04-2007 12:15 ]
Ik heb gelijk nadat ik mijn toestel thuis kreeg zo'n hoesje gehaald en ik ben er best tevreden over.Gunner schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:17:
Ik heb sinds kort de 6233. Ik zat eens te kijken naar een case. Iemand ervaring met de Krusell Classic Nokia 6233/6234 Case + Springclip?
Het is stevig, beschermt mijn toestel goed tegen krassen en de flap aan de achterkant die over de lens gaat is handig en kan ook gebruikt worden om de telefoon aan je riem te doen.
Ik zit wel met de volgende puntjes:
-Als je je telefoon in je broekzak draagt heeft het de neiging om rond de navigatieknop een beetje stoffig te worden. (maar dat kan opgelost worden door hem er van tijd tot tijd uit te halen)
-Ik heb het doorzichtige kunststof nog niet bubbelvrij over het scherm gekregen (maar ik vind het niet storen, en je ziet het nauwelijks als de schermverlichting aangaat) (Ik heb wel geprobeerd om met een paar druppels water het gald te krijgen, maar toen kwam er een druppel in de microfoon en kon mijn toestel terug

Mijn conclusie: als je een hoesje zoekt voor je 6233 neem dan deze van Krusell. Het is in elk geval beter dan dat ding bij de kpn winkel. Tegen de tijd dat het hoesje kapot gaat heb ik nog een glanzende 6233
Verwijderd
Kan iemand wellicht een linkje geven naar Nokia Theme Editor? Want ik kan hem op de Nokia site niet vinden en in de PC Suite van Nokia zit die ook niet....?
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:14:
[...]
Verlichting is niets aan te doen... Software.... Nokia...
Wat betreft het thema en de leesbaarheid... Ga op zoek naar een afbeelding met een overwegend witte achtergrond, dan kun je het meeste goed lezen en de klok ook... Nokia thema zelf is inderdaad wat lastig met de letters... Heb zelf nu wel een aantal achtergronden waarbij de letters goed leesbaar zijn... en anders zelf een thema maken met de nokia theme editor....
http://migs.wordpress.com...te-your-own-mobile-theme/Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:30:
Kan iemand wellicht een linkje geven naar Nokia Theme Editor? Want ik kan hem op de Nokia site niet vinden en in de PC Suite van Nokia zit die ook niet....?
Verwijderd
Sinds vandaag is firmware V5.10 officieel beschikbaar via de Nokia website!
Ik ga deze zometeen uittesten!
Ik ga deze zometeen uittesten!
Of gebruik deze, http://www.zedge.net/?p=themes&item=100920, overwegend wit, met leuke icoontjes.
NSU geeft 'm nu ook aan als update.Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 18:40:
Sinds vandaag is firmware V5.10 officieel beschikbaar via de Nokia website!
Ik ga deze zometeen uittesten!![]()
Is er nog een changelog?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Changelog zou idd wel fijn zijn, weet ik ook meteen of het zin heeft
Op 1 ding kan je rekenen: Een update heeft altijd zin!
-
Verwijderd
changelog voor firmware 5.10:
Changes/improvements made from MCU SW version 4.91 to version 5.10:
- Messaging
- The email address length value has been optimized
- Sending and receiving MMS improved
- Improved downloading of SMIL info
- AM or PM added if 12-hour time format is used in Message details
- Browser
- Improved downloading with Opera browser
- Browser functionality improved when Hebrew language used
- Downloading Java games improved
- Browser bookmarks updated in German menu
- HTTP Loader Context creation improved
- Bluetooth/IRDA
- Improved transfer of DRM SD protected content
- UAProfile updated
- Font size setting option available in all variants
- Echo cancellation improved when CK-7W hands free used
- Dictionary application available in all variants
- Video streaming improved
- Downloading of 3GP file improved
- Improved support for AMR file with Media Player
- IMSI detach sent to network when powering off due to low battery
- Operator name list updated
Changes/improvements made from MCU SW version 4.91 to version 5.10:
- Messaging
- The email address length value has been optimized
- Sending and receiving MMS improved
- Improved downloading of SMIL info
- AM or PM added if 12-hour time format is used in Message details
- Browser
- Improved downloading with Opera browser
- Browser functionality improved when Hebrew language used
- Downloading Java games improved
- Browser bookmarks updated in German menu
- HTTP Loader Context creation improved
- Bluetooth/IRDA
- Improved transfer of DRM SD protected content
- UAProfile updated
- Font size setting option available in all variants
- Echo cancellation improved when CK-7W hands free used
- Dictionary application available in all variants
- Video streaming improved
- Downloading of 3GP file improved
- Improved support for AMR file with Media Player
- IMSI detach sent to network when powering off due to low battery
- Operator name list updated
Ik heb al meerdere updates langs zien komen, maar een paar dingen veranderen ze bij Nokia maar niet:
-De tijd dat een beeldscherm licht blijft geven handmatig in kunnen stellen.
-De PTT knop zelf kunnen programeren, is toch een functie die alleen maar echt in de VS handig is (PTT kost hetzelfde als gewoon bellen, maar in de VS betaalt zowel de beller als de ontvanger voor de gebelde tijd. Met PTT betaald alleen de beller, maar dat is hier in Nederland standaard)
-In een profiel instellen dat je automatisch opneemt met speaker. (Ik weet het het is maar één knopje meer indrukken, maar de speaker en microfoon zijn goed genoeg om in de auto te kunnen gebruiken, daar heb ik geen ingebouwde carkit voor nodig)
Heeft iemand misschien enig idee, of dit wel mogelijk is? Of dat Nokia dit gewoon niet wil aanpassen.
-De tijd dat een beeldscherm licht blijft geven handmatig in kunnen stellen.
-De PTT knop zelf kunnen programeren, is toch een functie die alleen maar echt in de VS handig is (PTT kost hetzelfde als gewoon bellen, maar in de VS betaalt zowel de beller als de ontvanger voor de gebelde tijd. Met PTT betaald alleen de beller, maar dat is hier in Nederland standaard)
-In een profiel instellen dat je automatisch opneemt met speaker. (Ik weet het het is maar één knopje meer indrukken, maar de speaker en microfoon zijn goed genoeg om in de auto te kunnen gebruiken, daar heb ik geen ingebouwde carkit voor nodig)
Heeft iemand misschien enig idee, of dit wel mogelijk is? Of dat Nokia dit gewoon niet wil aanpassen.
Ik heb zojuist mijn telefoon geupdate van 4,91 naar 5.10, en ik merk wel wat veranderingen:
-Bluetooth is veel sneller, eerst kon het echt tergend traag zijn
-Sommige instellingen waren gereset, andere niet
-Betere geluidskwaliteit bij VBR MP3's
-Laagste geluidsniveau van de radio is nu zachter, eerst was het echt te hard
-Bij het locken van het keypad wordt ook meteen de actieve Bluetooth connectie verbroken.
Wishlist:
-PTT toets zelf kunnen programmeren
-SMS inbox onder de navigation- of 1 van de selection toetsen kunnen zetten. Dat kon bij mijn oude 6610i en 6230i wel.
-Bluetooth is veel sneller, eerst kon het echt tergend traag zijn
-Sommige instellingen waren gereset, andere niet
-Betere geluidskwaliteit bij VBR MP3's
-Laagste geluidsniveau van de radio is nu zachter, eerst was het echt te hard
-Bij het locken van het keypad wordt ook meteen de actieve Bluetooth connectie verbroken.
Wishlist:
-PTT toets zelf kunnen programmeren
-SMS inbox onder de navigation- of 1 van de selection toetsen kunnen zetten. Dat kon bij mijn oude 6610i en 6230i wel.
Verwijderd
Betekent dit dat als je een bluetooth-connectie hebt met bijv. een parrotcarkit, dat deze bij het locken van het toetsenbord wordt verbroken?AtleX schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:01:
Weet ik niet, want ik heb geen Bluetooth headset of carkit, maar file transfers worden iig wel gestopt als de toetsblokkering erop gaat. En een backup maken via PC Suite stopt dan ook.
Als de parrot verbinding verbroken zou worden, is t voor mij een reden om niet te updaten.... Kan iemand dit testen?
Houd dit in dat als je een bestand aan het verzenden/ontvangen bent en de automatische toetsenvergrendeling gaat erop dat het verzenden/ontvangen verbroken wordt?AtleX schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:01:-Bij het locken van het keypad wordt ook meteen de actieve Bluetooth connectie verbroken.
Met specifiek een Parrot kan ik niet testen, maar wel met een andere.majoh schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:13:
Als de parrot verbinding verbroken zou worden, is t voor mij een reden om niet te updaten.... Kan iemand dit testen?
Ja, helaas wel. Op internet kan ik verder geen meldingen vinden van dit probleem dus ik weet niet of alleen ik er last van heb of anderen ook._DJ_ schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:05:
[...]
Houd dit in dat als je een bestand aan het verzenden/ontvangen bent en de automatische toetsenvergrendeling gaat erop dat het verzenden/ontvangen verbroken wordt?
Specifiek hoeft ook niet, denk dat elke andere handsfree set +- hetzelfde werkt, dus als je t met een andere kan testen zou dat fijn zijn.AtleX schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:16:
[...]
Met specifiek een Parrot kan ik niet testen, maar wel met een andere.
En mijn bevindingen:
-Bluetooth handsfree ding, terwijl je belt de automatische keylock: geen probleem
-Bluetooth handsfree ding, gebeld worden terwijl de toetsenblokkering aanstaat: geen probleem
-File transfer, tijdens verzenden de automatische keylock: verbinding wordt verbroken
Met carkits of Bluetooth handsfree setjes (een Jabra in dit geval) lijkt het dus wel goed te gaan. Waarom hij dan de verbinding verbreekt bij file transfer snap ik niet
-Bluetooth handsfree ding, terwijl je belt de automatische keylock: geen probleem
-Bluetooth handsfree ding, gebeld worden terwijl de toetsenblokkering aanstaat: geen probleem
-File transfer, tijdens verzenden de automatische keylock: verbinding wordt verbroken
Met carkits of Bluetooth handsfree setjes (een Jabra in dit geval) lijkt het dus wel goed te gaan. Waarom hij dan de verbinding verbreekt bij file transfer snap ik niet
Ik waag me ook maar aan deze update. Kijken of mijn problemen uit 4.91 opgelost zijn.
To be, or not to be...
Sweet, thnx, mss toch maar ff updaten danAtleX schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:01:
En mijn bevindingen:
Als ik probeer te verbinden met PC via de CA-42 Nokia usb cable dan zegt de gsm "onbekend apparaat" en wil m'n pc de gsm niet herkennen. Op de site van Nokia hab ik gevonden dat bij ondersteunde kabels er enkel de GA-53 staat.
Is het reeds iemand gelukt om de 6233 te verbinden via de CA-42, of klopt m'n vermoeden dat deze totaal niet compactibel is?
Is het reeds iemand gelukt om de 6233 te verbinden via de CA-42, of klopt m'n vermoeden dat deze totaal niet compactibel is?
Klopt, de CA-42 is niet compatibel. Voor de 6233 heb je echt een CA-53 of CA-70 nodig.
-
Mijn beeldscherm is kapot van 6233, waar kan je hem laten repareren en goedkoop. Ben al bij belcompany en phone house geweest daar kost het tussen €130 a €150.
They call it a "Royale" with cheese!
Heb hem laten maken voor €50, coen heb jij een handleiding of zoiets hoe je hem open maakt. Ik heb de 2 schroeven los gehaald en verder kwam ik niet.
They call it a "Royale" with cheese!
Verwijderd
Niks mis met mijn display, maar ik zag m hier staan met de mededeling dat voor vervanging een Torx6 schroevendraaier nodig is. Neem aan dat het een kwestie is van met de Torx schroevendraaier het ding te openen en dan zal de display wel met een stekkertje op contactplaatje worden aangesloten.tinpo schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:07:
Heb hem laten maken voor €50, coen heb jij een handleiding of zoiets hoe je hem open maakt. Ik heb de 2 schroeven los gehaald en verder kwam ik niet.
http://www.telecomtelecom.nl/?p=5&id=1911
Zou een originele display moeten zijn btw...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 09:45 ]
Verwijderd
Weet iemdand hoe het kan, dat de ontvangstijd van een sms 2 uur eerder is dan de sms daadwerkelijk verstuurd is? Mijn vriendin en ik hebben allebei de 6233( V04.91 en V05.10). Bij beide telefoons is dit het geval. Hebben meerdere personen hier last van of zijn mijn instellingen verkeerd?
De tijd die op het display staat is wel correct en als ik een sms verstuur is de tijd wel goed. Het gebeurd bij verschillende providers waarvan ik de sms'en ontvangen heb.
De tijd die op het display staat is wel correct en als ik een sms verstuur is de tijd wel goed. Het gebeurd bij verschillende providers waarvan ik de sms'en ontvangen heb.
Je bedoelt niet dat de ontvangst tijd 2 uur LATER is? Anders heb je tijdreizen uitgevonden...Kan me dan alleen voorstellen dat je klok verkeerd staatVerwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:17:
Weet iemdand hoe het kan, dat de ontvangstijd van een sms 2 uur eerder is dan de sms daadwerkelijk verstuurd is? Mijn vriendin en ik hebben allebei de 6233( V04.91 en V05.10). Bij beide telefoons is dit het geval. Hebben meerdere personen hier last van of zijn mijn instellingen verkeerd?
Voor die verzend tijden wordt netwerk info gebruikt en kan je dus niets aan doen dacht ik. Hooguit dat je zelf kan kijken of je GMT zone goed staat in je toestel.ViNyL schreef op maandag 07 mei 2007 @ 09:26:
[...]
Je bedoelt niet dat de ontvangst tijd 2 uur LATER is? Anders heb je tijdreizen uitgevonden...Kan me dan alleen voorstellen dat je klok verkeerd staat
Verwijderd
Vraagje aan iedereen: ik las een tijdje terug (ik weet niet meer bij wie) dat hij een 6233 had en een nokia carkit-91 converter voor de 6230i. Hij was voornemens te gaan zegen en vijlen om er zo voor te zorgen dat die 6233 in die converter zou passen. Zo zou de 6233 in de carkit-91 moeten werken.
Mijn vraag is: is dat gelukt? Ook ik heb zo'n converter en werk nu met duo-sim. Is ook geen probleem, maar met 1 toestel werkt het gemakkelijker.
Mijn vraag is: is dat gelukt? Ook ik heb zo'n converter en werk nu met duo-sim. Is ook geen probleem, maar met 1 toestel werkt het gemakkelijker.
Verwijderd
Zoals ik aangaf in mijn eerste bericht, staat de klok goed en daarbij ook de gmt zone. Verander je de gmt zone, verander je ook gelijk de tijd die op het display staat. Het typische is dat mijn vriendin een abonnement heeft bij Kpn en ikzelf bij T-mobile en we hebben allebei hetzelfde probleem.stormfly schreef op maandag 07 mei 2007 @ 09:44:
[...]
Voor die verzend tijden wordt netwerk info gebruikt en kan je dus niets aan doen dacht ik. Hooguit dat je zelf kan kijken of je GMT zone goed staat in je toestel.
Het lijkt haast alsof je bericht naar het buitenland gaat en vervolgens ook via die server met zijn tijdstempel weer terug komt...Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:22:
[...]
Zoals ik aangaf in mijn eerste bericht, staat de klok goed en daarbij ook de gmt zone. Verander je de gmt zone, verander je ook gelijk de tijd die op het display staat. Het typische is dat mijn vriendin een abonnement heeft bij Kpn en ikzelf bij T-mobile en we hebben allebei hetzelfde probleem.
Wat heb je als berichtencentrale nummer in je telefoon staan?
[ Voor 5% gewijzigd door ViNyL op 08-05-2007 08:34 ]
Verwijderd
Ik denk dat het een softwarefout van het toestel is. Mijn vorige (6230i) had dat niet. Mijn 6233 heeft dat probleem ook, ook een vriend van mij heeft de 6233 met dat probleem.ViNyL schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 08:34:
[...]
Het lijkt haast alsof je bericht naar het buitenland gaat en vervolgens ook via die server met zijn tijdstempel weer terug komt...
Wat heb je als berichtencentrale nummer in je telefoon staan?
Verwijderd
Ik heb dit toestel nu ongeveer een half jaar.
Wat ik alleen wel een beetje jammer vind is dat de (achterkant) nogal snel slijt.
Hij vertoont bruine vlekken en bovenaan is dat "rubberige" laagje helemaal aan het verdwijnen.
Niet dat dat zon donderse ramp is, maar is wel een beetje jammer
Ik zie ook dat ik redelijk ver achterloop met software.
Binnenkort maar eens zo'n kabel boycotten ergens en de boel updaten.
Of ff naar zon servicepoint. Kost dat geld?
Wat ik alleen wel een beetje jammer vind is dat de (achterkant) nogal snel slijt.
Hij vertoont bruine vlekken en bovenaan is dat "rubberige" laagje helemaal aan het verdwijnen.
Niet dat dat zon donderse ramp is, maar is wel een beetje jammer
Ik zie ook dat ik redelijk ver achterloop met software.
Binnenkort maar eens zo'n kabel boycotten ergens en de boel updaten.
Of ff naar zon servicepoint. Kost dat geld?
Ik probeer de 6233 met V04.52 te updaten via de nederlandstalige Nokia Software Updater maar deze zegt dat er voor de Nokia 6233 (RM-145) geen updates beschikbaar zijn.
Hebben jullie een andere variant van telefoon of software updater?
Ook bij de nokia website geeft hij geen updates als ik het modelnummer 0535436 ingeef.
Hebben jullie een andere variant van telefoon of software updater?
Ook bij de nokia website geeft hij geen updates als ik het modelnummer 0535436 ingeef.