Misschien moet je toch wat beter je huiswerk doen. Al zolang OS X bestaat is de hardware van een Apple (op de CPU na) praktisch hetzelfde, hoe hard de gemiddelde verstokte Apple-aanhanger het ook wil ontkennen. Systemen als PCI en AGP zijn zo verweven met de busstructuur en chipset van een systeem dat het ook moeilijk anders zou kunnen. Mijn stelling is dus helemaal geen onzin, maar een keihard feit. Kijk voor de gein in de Linux kernel maar eens rond in de sources van drivers die voor Mac apparaten bedoeld zijn. De verschillen zijn minimaal en hebben vooral met memory en port mappings te maken.burne schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 15:24:
Dat je nu USB, FireWire en PCI in Mac's kunt vinden geeft niet aan dat machines op een CPU-swap na identiek zijn. Ook het OS is altijd totaal anders geweest dan DOS en Windows. Sorry, maar die uitspraak gaat me iets te ver.
Dat OS9 of OSX zo anders is dan Windows of DOS heeft er geen ruk mee te maken, want dat is software. Waar het mij om gaat is dat het systeemafhankelijke onderdeel van het OS, die communiceert met de hardware, niet veel afwijkt en dat daarom het porten van een systeem zoals BSD/Linux niet zo'n enorm spectaculier iets is als dat veel mensen willen geloven.
For the record, ik ben een Apple-gebruiker dus je hoeft me niet aan te vallen op anti-Apple geflame

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein