Toon posts:

Apple Special Event 20 februari 2007: Wat te verwachten?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.320 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.pbdoetmee.nl/mt-archives/apple_special_event.jpg

Als je deze website mag geloven staat er op 20 februari 2007 een special event
op het programma waarbij de kans bestaat dat dat wij de volgende items zullen
zien langskomen:

- Mac OSX 10.5 Leopard?
- iLife '07?
- iWork '07?

Vorig jaar,werd vlak na de MacWorld tijdens een soortgelijk Special Event ,
de Intel Mini aangekondigd, evenals de iPod Hifi.
De datum was toen 28 februari! Kortom,er staat weer iets te gebeuren en
gezien het verleden lijkt het ditmaal geen loos gerucht,

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:27
Zeker iLife '07, en ik denk dat we ook zeker iets mogen verwachten van Lepoard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als iLife ' 07 uit komt, kan je dan vanaf iLife '06 alle losse programma's (gratis) updaten? iTunes toch zeker neem ik aan? Wat heeft een eventueel nieuwe iLife dan voor zin?

Maargoed. Ik ben benieuwd of er Leopard interface veranderingen worden getoond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Nee, de nieuwe iLife mag je kopen. iTunes valt niet meer in de iLife suite. In de nieuwe iLife zitten geupdate programma's zoals keynote en iWork met nieuwe features en wellicht een nieuw programma.

Ik ben vooral benieuwd naar Leopard. iLife kan me niet zo boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:35

dawuss

gadgeteer

super-muffin schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 08:59:
Nee, de nieuwe iLife mag je kopen. iTunes valt niet meer in de iLife suite. In de nieuwe iLife zitten geupdate programma's zoals keynote en iWork met nieuwe features en wellicht een nieuw programma.
Dat klopt niet.

iLife is:
• iPhoto
• iMovie
• iDVD
• Garageband
• iWeb

En wat ze daar mogelijk bij een nieuwe iLife aan toevoegen :P

iWork is:
• Pages
• Keynote
• Lasso? Althans, als we de geruchten moeten geloven :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Men zegt dat iLofe en iWork Leopard nodig heeft (core animations) en dat dat de reden is waarom hij niet tijdens MacWorld is gepresenteerd.

We moeten eerst nog maar eens zien of er dan _echt_ een special event is. Maar het is natuurlijk altijd spannen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Hmmm... One more thing, bij keynotes van Steve Jobs is dat vaak het meest belangrijke item. Het zou dus minstens vergelijkbaar moeten zijn qua nieuwswaarde als bijvoorbeeld de iPhone. Lijkt me dan toch dat het iets meer als iLife of Tiger is. Of er moet heel veel functionaliteit aan iLife zijn toegevoegd.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Er gaan geruchten op het internet dat er een update komt voor de Macbook pro 15".
Die update houdt in dat de ccfl backlight vervangen wordt door een backlight met Leds. :D
Ik hoop dus dat dit hier ook aangekondigd zal worden. Het zal wel niet, maar een mens mag hopen :P

[ Voor 22% gewijzigd door Satch op 24-01-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik begin fan te worden van die keynotes, elke keer weer die spanning lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Laatst online: 16:55

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Kan heel goed kloppen dat er nieuwe producten aankomen. Bij ons in de winkel werden er bepaalde voorraden al getelt. Dit moest vanuit Apple. Vaak komt er dan dus wat nieuws aan of wordt de prijs aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Kan heel goed kloppen dat er nieuwe producten aankomen. Bij ons in de winkel werden er bepaalde voorraden al getelt. Dit moest vanuit Apple. Vaak komt er dan dus wat nieuws aan of wordt de prijs aangepast.

edit: werkt de dubbelpost beveiliging niet meer?

[ Voor 14% gewijzigd door LoeiOrdinair op 24-01-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

LoeiOrdinair schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:45:

edit: werkt de dubbelpost beveiliging niet meer?
van welke producten of mag je dat niet zeggen?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

dawuss schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:09:
[...]

Dat klopt niet.

iLife is:
• iPhoto
• iMovie
• iDVD
• Garageband
• iWeb

En wat ze daar mogelijk bij een nieuwe iLife aan toevoegen :P

iWork is:
• Pages
• Keynote
• Lasso? Althans, als we de geruchten moeten geloven :)
Oh ja, haal ze altijd door elkaar :')
Ik gebruik alleen maar iTunes en iPhoto, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Flappiewappie schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:08:
[...]

van welke producten of mag je dat niet zeggen?
Heel veel, dus het is niet te zeggen wat er aan komt :). Zo verstandig zijn ze dan weer wel. Dus uiteindelijk weten wij ook niet meer dan dat er wat nieuws gaat komen of dat de prijzen zullen veranderen. Of een combinatie van beide.

[ Voor 20% gewijzigd door LoeiOrdinair op 24-01-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Er schijnt ook een spreadsheet applicatie uit te komen trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Kaspers schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:13:
Er schijnt ook een spreadsheet applicatie uit te komen trouwens...
Dat klopt. Op Think Secret staat een screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://www.thinksecret.com/archives/lasso2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:07

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Please een macbook pro 12" zou heel wenselijk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Dat zou ik ook wel prettig vinden, misschien nog een hogere resolutie dan de 12 inch PowerBook of breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

- iLife 07 & iWork 07 zijn me heel plausible
Uiteraard nieuwe templates voor iMovie & iDVD, want met de 5 standaard ben je zo uitgeshowed.
En nieuwe templates voor iWeb.

OSX 10.5 staat pas in juni 2007 op de calender, of ze willen MS extra pesten, en het nu uitbrengen.

Ik verwacht geen grote hardware updates, omdat de transitie naar Intel nu over is, en ze in 1 jaar 2x de iMac/iBooks (macbooks) hebben geüpgrade.
(Intel Core Duo en 4 maanden later de intel core duo 2)

Maybe wat iPod extra's, de 8GB nano in andere kleuren dan zwart.
En hopelijk Tangerine in iTunes.

(net zoals CoverFlow binnen 4 maanden in iTunes zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Pixxa schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:29:
Ik begin fan te worden van die keynotes, elke keer weer die spanning lol
Je kan er ook een feestje van maken als je wilt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Jongens, er is nog helemaal niks geconfirmed wat betreft een Special Event op 20 februari. Het zou prima kunnen hoor, daar niet van, maar tot nu toe is er dus alleen dat berichtje op een onbekend Apple-blog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
Ik zou er niet raar van opkijken dat er in februari een special event is. Steve Jobs zij niet voor niets aan het eind van zijn laatste Keynote: "See you soon".

Ik zelf denk Leopard, iLife/Work '07 en (ik hoop) een nieuwe iPod.

Waarom?

AppleTV draait op een afgeslankte versie van OS X Leopard en volgens mij de nieuwe Airport Extreme ook. De Apple TV moesten ze op Macworld wel presenteren (zou raar zijn om hem een keynote eerder te presenteren en bij de eerst volgende show er niks over te zeggen) en de nieuwe Airport Extreme moesten ze er wel bij doen ander zou het steaming plaatje van de AppleTV niet compleet zijn. Beide worden pas in februari uitgeleverd. Om deze het beste te laten functioneren heb je waarschijnlijk OS X Leopard nodig met iLife '07.
2 x februari = bingo.

Nieuwe iPod omdat die volgens mij al tijdens de Macworld gepresenteerd had moeten worden, maar onder druk van de pers het veld heeft moeten ruimen voor de iPhone. En je kan natuurlijk maar een "groot" nieuw product per show presenteren (gezien de tijd).
Verder omdat de iPod waarschijnlijk ook op een afgeslankte versie van OSX Leopard draaid en de (HD) films die je op je AppleTV afspeeld (via iTunes) niet tot hun volledige recht komen op de huidige iPods.

Vandaar :)

[ Voor 3% gewijzigd door RAF1 op 24-01-2007 17:08 . Reden: nieuwe iPod ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAF1 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:56:
Ik zou er niet raar van opkijken dat er in februari een special event is. Steve Jobs zij niet voor niets aan het eind van zijn laatste Keynote: "See you soon".

Ik zelf denk Leopard, iLife/Work '07 en (ik hoop) een nieuwe iPod.

Waarom?

AppleTV draait op een afgeslankte versie van OS X Leopard en volgens mij de nieuwe Airport Extreme ook. De Apple TV moesten ze op Macworld wel presenteren (zou raar zijn om hem een keynote eerder te presenteren en bij de eerst volgende show er niks over te zeggen) en de nieuwe Airport Extreme moesten ze er wel bij doen ander zou het steaming plaatje van de AppleTV niet compleet zijn. Beide worden pas in februari uitgeleverd. Om deze het beste te laten functioneren heb je waarschijnlijk OS X Leopard nodig met iLife '07.
2 x februari = bingo.

Nieuwe iPod omdat die volgens mij al tijdens de Macworld gepresenteerd had moeten worden, maar onder druk van de pers het veld heeft moeten ruimen voor de iPhone. En je kan natuurlijk maar een "groot" nieuw product per show presenteren (gezien de tijd).
Verder omdat de iPod waarschijnlijk ook op een afgeslankte versie van OSX Leopard draaid en de (HD) films die je op je AppleTV afspeeld (via iTunes) niet tot hun volledige recht komen op de huidige iPods.

Vandaar :)
Hoe kom je er bij dat er in elk Apple product een afgeslankte versie van OS X draait. Dit is namelijk alleen het geval bij de iPhone. Leopard gaat echt niet in Februari komen, dat redden ze gewoon niet. Dus die link tussen de Airport Extreme en de AppleTV met Leopard zie ik absoluut niet. Ga er maar vanuit dat Leopard gewoon in het voorjaar uitkomt aangezien de huidige builds nog niet op een goed functionerend product lijken.
Laat we eerst maar eens wachten op een uitnodiging vanuit Apple naar de media toe. Tot nu toe is het gerucht nergens op gebaseerd.

Lijkt wel of het steeds makkelijker wordt om elke gerucht te geloven. Als we er nu gewoon eens vanuit gaan dat een gerucht niet waar is en pas bij een concrete aanwijzing gaan speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Leopard nodig voor iLife '07? No way. Dat doet Apple toch niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:24:
[...]

Hoe kom je er bij dat er in elk Apple product een afgeslankte versie van OS X draait. Dit is namelijk alleen het geval bij de iPhone. Leopard gaat echt niet in Februari komen, dat redden ze gewoon niet. Dus die link tussen de Airport Extreme en de AppleTV met Leopard zie ik absoluut niet. Ga er maar vanuit dat Leopard gewoon in het voorjaar uitkomt aangezien de huidige builds nog niet op een goed functionerend product lijken.
Laat we eerst maar eens wachten op een uitnodiging vanuit Apple naar de media toe. Tot nu toe is het gerucht nergens op gebaseerd.

Lijkt wel of het steeds makkelijker wordt om elke gerucht te geloven. Als we er nu gewoon eens vanuit gaan dat een gerucht niet waar is en pas bij een concrete aanwijzing gaan speculeren.
Ik heb er geen aantoonbare bewijzen voor. Maar ik denk dat het onderdeel is van het plan van Apple om hun systeem integraal onderdeel te laten worden van het huizelijk multimedia systeem.
Als alles op OSX draait is het natuurlijk een makkelijkere stap voor mensen om na de iPod en AppleTV de stap te maken naar een (i)Mac(Book-Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Zou me niets verbazen dat het apple lukt om sneller leopard af te hebben dan wij denken als je kijkt hoe snel ze over zijn gestapt naar intel en het herschrijven van hun os..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixxa schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:53:
Zou me niets verbazen dat het apple lukt om sneller leopard af te hebben dan wij denken als je kijkt hoe snel ze over zijn gestapt naar intel en het herschrijven van hun os..
Jij denkt zeker dat Apple OS X voor intel in een half jaar heeft geschreven. Apple heeft al sinds de introductie van OS X een Intel versie gelijktijdig ontwikkeld. Dat betekent dus 5 jaar ontwikkeling.
Apple plant alles zeer zorgvuldig. Meestal klopt de werkelijkheid met de belofte.

Mensen die ADC lid zijn en de laatste builds krijgen van Apple kunnen wel inschatten of het OS af is of niet en hoe lang het nog gaat duren. Bij hardware is dit lastiger omdat hier veel minder mensen van op de hoogte zijn. Hardware releases berust meestal op geruchten terwijl OS releases makkelijk te bepalen zijn.

Waarom zou Apple Leopard eerder (willen) uitbrengen. Concurrentie hebben ze toch niet en beter een OS waarin alles goed werkt dan een OS die stikt van nieuwe features die niet goed werken. Mensen bij Apple zullen hard genoeg moeten werken om Leopard aan Steve z'n eisen te laten voldoen.
Ik ga voor April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien stellen ze een gsm voor, een iPhone ofzo :p

(of de nieuwe naam voor hun iPhone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
mmmm nee denk et niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Software updates. Op wwdc is alleen maar gadget hardware besproken. Special event voor een macbook pro met ledbacklight zie ik niet zo snel gebeuren. iMac24" is bv ook stil geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Anders gaan we vast uitkijken naar WWDC 2007

http://appleinsider.com/article.php?id=2433

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of over de macworld van 2008 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Dan toch OS X voor Dell ;) :+

Er gaan geruchten dat er een paar grote bedrijven aan het testen zijn met OS X op niet Apple hardware, dit gerucht komt vanaf het feit dat OS X goed draait op PC's met VMware of Parallels en daar als guest os OS X op...

Note:

Het lijkt me zeer sterk, maar dat hoort toch bij een gerucht :D

[ Voor 83% gewijzigd door Qorne op 24-01-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
Product: Mac Pro
Last Release: August 07, 2006
Days Since Update: 172 (Average = 205)

Een nieuwe mac pro. Ik hoop er echt op :). Of eigenlijk een prijsverlaging van de mac pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

sjobiscity schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:05:
Product: Mac Pro
Last Release: August 07, 2006
Days Since Update: 172 (Average = 205)

Een nieuwe mac pro. Ik hoop er echt op :). Of eigenlijk een prijsverlaging van de mac pro :)
welke site is dat ookmaar? ik weet het niet meer maar ken het wel. er staat zoiets over alle producten vermeld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t-h schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:37:
[...]

welke site is dat ookmaar? ik weet het niet meer maar ken het wel. er staat zoiets over alle producten vermeld toch?
www.macrumors.com :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
t-h schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:37:
[...]

macrumors.com
De Buyer Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:31

Hertog

Aut bibat, aut abeat

weeraanmelden schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:49:
OSX 10.5 staat pas in juni 2007 op de calender, of ze willen MS extra pesten, en het nu uitbrengen.
Ik weet niet waar je dat leest, maar volgens Apple zelf komt het in 'lente 2007' uit. Dit staat ook op de Leopard preview pagina. Volgens de geruchten zijn iLife en iWork nog niet uit omdat ze zwaar leunen op nieuwe Leopard technieken. Zo zou Keynote een paar Core Animation-transities krijgen. Vandaar dat een aankondiging voor iLife, iWork en Leopard mij best mogelijk lijkt.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

marketingtechnisch is het handig om een OS eerder uit te brengen dan je aanvankelijk zegt. Ik kan me namelijk goed voorstellend at iedereen, met een nieuw OS in het vooruitzicht, gaat wachten op dat OS. Als je dat dan al lanceert kan je alles een boost geven. Zeker nu Vista in steeds meer landen gelanceerd wordt is het misschien niet onverstandig om je OS alvast te releasen.

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
troxx schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:28:
marketingtechnisch is het handig om een OS eerder uit te brengen dan je aanvankelijk zegt. Ik kan me namelijk goed voorstellend at iedereen, met een nieuw OS in het vooruitzicht, gaat wachten op dat OS. Als je dat dan al lanceert kan je alles een boost geven. Zeker nu Vista in steeds meer landen gelanceerd wordt is het misschien niet onverstandig om je OS alvast te releasen.
Microsoft is geen concurent voor Apple op het gebied van OS. Mac OS X is voor mensen met een Mac, mensen met een Mac kopen niet Vista in plaats van Mac OS X, ze kopen het misschien er naast, maar het is geen substituut..

Apple maakt dus zelf wel uit wanneer ze het OS releasen, en dat zal pas zijn wanneer zij vinden dat het klaar is. Dat zal wel in de lente gebeuren, aangezien later uitgeven dan dat je aangeeft, vaak een negatief effect heeft op bv de aandelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Eswip op 29-01-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat het tijd is voor een Mac Mini met een Core 2 Duo processor . . . :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:50:
HEAR HEAR...

De hoofd reden waarom ik op dit moment geen mini koop. Ik had klein beetje hoop op de keynote deze maand, maar nee Steve moest zonodig een telefoon presenteren die ik A. pas over 1 jaar kan kopen en B. niet eens van eigen software mag voorzien.

Nee een update voor de mini met C2D en 1Gb geheugen zou erg welkom zijn. Kan ik mischien eindelijk mijn powermac eens upgraden naar iets rappers.

Wat eigenlijk nog wel fijner zou zijn, maar niet realistisch is een macpro met een C2D of 1 xeon ipv 2.
Ik vind het nog steeds jammer dat er niet iets zit tussen de macpro en de iMac.

Ik ben net als zoveel mensen in bezit van een redelijk scherm, en een mac uit de tijd dat ze nog wel single proc powermac's maakten en zit te wachten op iets wat relatief gezien betaalbaar is en geen overkill is voor wat ik er mee doe. (beetje ontwikkelen, bibble pro draaien en servers beheren)

Een macpro met single proc in de prijsklasse rond de 1200 a 1300 zou ik echt super vinden. Die 21nogwat wat een macpro kost is gewoon te duur voor mijn gebruik. En een mini, tja.. Als het niet anders kan wordt het dat, maar ik zou toch liever een snellere 3 1/2" hebben zonder dat ik speciaal een extra doosje onder de mini moet frotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat vind ik ook. De Mini is nu ook wel erg duur in verhouding met andere Macs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:09:
[...]

HEAR HEAR...

De hoofd reden waarom ik op dit moment geen mini koop. Ik had klein beetje hoop op de keynote deze maand, maar nee Steve moest zonodig een telefoon presenteren die ik A. pas over 1 jaar kan kopen en B. niet eens van eigen software mag voorzien.

Nee een update voor de mini met C2D en 1Gb geheugen zou erg welkom zijn. Kan ik mischien eindelijk mijn powermac eens upgraden naar iets rappers.

Wat eigenlijk nog wel fijner zou zijn, maar niet realistisch is een macpro met een C2D of 1 xeon ipv 2.
Ik vind het nog steeds jammer dat er niet iets zit tussen de macpro en de iMac.

Ik ben net als zoveel mensen in bezit van een redelijk scherm, en een mac uit de tijd dat ze nog wel single proc powermac's maakten en zit te wachten op iets wat relatief gezien betaalbaar is en geen overkill is voor wat ik er mee doe. (beetje ontwikkelen, bibble pro draaien en servers beheren)

Een macpro met single proc in de prijsklasse rond de 1200 a 1300 zou ik echt super vinden. Die 21nogwat wat een macpro kost is gewoon te duur voor mijn gebruik. En een mini, tja.. Als het niet anders kan wordt het dat, maar ik zou toch liever een snellere 3 1/2" hebben zonder dat ik speciaal een extra doosje onder de mini moet frotten.
Ah, onze DPZ chef ook op GoT actief ;)

Het gat tussen de Mac Mini en de Mac Pro is te groot, de Mini is bovendien erg duur als je ziet wat je krijgt . . .

Mac Mini met C2D en 1GB geheugen <1000 Euro, kom maar op :) En als we toch bezig zijn: een 7200 rpm schijf erin, die laptop HD kan ook niet meer hoor :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het zoiezo overdreven dat je voor de prijzen van de Mini niet eens een keyboard en muis krijgt. Bovendien moet er standaard 1gb ram in. Als dat zo is en de prijs blijft voor dit alles rond de 700 euro, dan hoeft er van mij niet eens een snellere processor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Een mini met Core 2 Duo zou leuk zijn, maar ze gaan volgens mij geen special event houden voor de aankondiging van een vrij simpele upgrade. ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet een nieuwe serie iPods met touchscreen en breedbeeld, zoals de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

een iCamera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Bigg Balls: Die is er ooit al eens geweest. Maar die is geflopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super-Muffin: Ik denk dat Bigg Balls eerder verwijst naar een échte digitale camera. Jij denkt aan de iSight en die is verre van geflopt! Momenteel wordt hij een beetje minder verkocht omdat in de iMacs en de Macbooks een iSight geïntegreerd is!

Ik denk dat mOrphie wel een punt heeft, het is al heel lang geleden dat de mini's nog opgewaardeerd zijn dus die kans lijkt mij wel redelijk groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:07:
(..) het is al heel lang geleden dat de mini's nog opgewaardeerd zijn dus die kans lijkt mij wel redelijk groot!
True >:)

Days Since Update 145 (Avg = 151)
http://buyersguide.macrumors.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Super-Muffin: Ik denk dat Bigg Balls eerder verwijst naar een échte digitale camera. Jij denkt aan de iSight en die is verre van geflopt!
Nee, hij denkt aan de QuickTake, hetgeen wel een echte camera was.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Super-Muffin: Ik denk dat Bigg Balls eerder verwijst naar een échte digitale camera. Jij denkt aan de iSight en die is verre van geflopt! Momenteel wordt hij een beetje minder verkocht omdat in de iMacs en de Macbooks een iSight geïntegreerd is!

Ik denk dat mOrphie wel een punt heeft, het is al heel lang geleden dat de mini's nog opgewaardeerd zijn dus die kans lijkt mij wel redelijk groot!
Sterker nog, hij wordt niet meer verkocht.. geloof omdat het niet aan de milieu-eisen voldeed oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 23:44
Hertog schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:29:
[...]

LOI cursus gedachte lezen op afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
De apple store is nu down.. waarschijnlijk een update.

Macrumors denkt dat er 4 nieuwe producten komen van $75 en waarschijnlijk de shuffles in meerdere kleuren. Ik zelf denk ook dat dit gaat gebeuren..

Anyway, we will see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het vuur nog wat meer aan te wakkeren, onderstaand nieuwsbericht op tweakers frontpage:

nieuws: Prijsverlaging Core 2 op 22 april, Celeron in juni

Voorspelling: iMac en Mac Pro updates!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:05:
Om het vuur nog wat meer aan te wakkeren, onderstaand nieuwsbericht op tweakers frontpage:

Is het al 22 april dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18
De store is wel erg lang down... storing misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Refreshen is ook een kunst :X, dit topic stond nog opgen van gister.

[ Voor 74% gewijzigd door Bartjeee op 30-01-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm is ook wel een erg lange levertijd april ;)

Store update is waarschijnlijk niet meer dan iPod updates.

Verwacht binnenkort wel een grote update voor Mac Pro en hoop stiekum op ook een iMac update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Of iLife en iWork, beide 79 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Blaxje schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:26:
Of iLife en iWork, beide 79 euro.
Eeuhms, lijkt me ERG sterk. ten eerste gaan er geruchten dat het leopard nodig heeft (core animation) en ten tweede willen ze dit showen op een event..

Lijkt me dus niet dat het gaat gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Eswip schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:28:
[...]

Eeuhms, lijkt me ERG sterk. ten eerste gaan er geruchten dat het leopard nodig heeft (core animation) en ten tweede willen ze dit showen op een event..

Lijkt me dus niet dat het gaat gebeuren..
Eens. Maar de MacBooks werden ook niet geshowed op een event, iets wat ik erg onwaarschijnlijk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Een ding wat ik heb geleerd, dat je het nooit echt weet met die gasten van apple:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
woei, ik had gelijk ;)

shuffles in kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom dat nou zo lang moest duren (store flinke tijd offline, en het enige wat we zien > nieuwe shuffles).

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:44:
Waarom dat nou zo lang moest duren (store flinke tijd offline, en het enige wat we zien > nieuwe shuffles).

|:(
eensch :X

* en dan vind ik de grijze nog steeds de mooiste 8)7 Prijs is ook niet gedaald ofzo ;(

[ Voor 15% gewijzigd door MintyDoerak op 30-01-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Is het mogelijk om bijvoorbeeld enkel iPhoto '07 te kopen/updaten? Het is het enigste programma die ik gebruik (de andere iLife-apps heb ik zelfs verwijderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

F e r o x schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:26:
Is het mogelijk om bijvoorbeeld enkel iPhoto '07 te kopen/updaten? Het is het enigste programma die ik gebruik (de andere iLife-apps heb ik zelfs verwijderd).
Neen...

Het is ook de iLife Suite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowlyse
  • Laatst online: 04-09 10:52
Wel een beetje jammer alleen een nieuwe shuffle ;(
Ik had graag een 12 inch MBP en nieuwe beeldschermen met ingebouwde Isight gezien. De schermen zijn in vergelijking met die van Dell en consorten veel te duur voor het hetgeen ze bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
shadowlyse schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:29:
Wel een beetje jammer alleen een nieuwe shuffle ;(
Ik had graag een 12 inch MBP en nieuwe beeldschermen met ingebouwde Isight gezien. De schermen zijn in vergelijking met die van Dell en consorten veel te duur voor het hetgeen ze bieden.
Niet alleen de nieuwe shuffles ook de 802.11n enable software ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nice, die zal binnenkort vast wel te leechen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Vrijwel meteen al dus. Vraag me af of Apple er ook heel erg mee zit, aangezien ze alleen maar geld ervoro vragen omdat het moet van de Amerikaanse wetgeving...

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Zo dit ook ff geregeld:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1d3a4023734ece7c808e1982eaf14077/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Er komt toch hopelijk wel meer als alleen de shuffles in kleuren?
Lijkt me niet dat ze voor een paar iPod Shuffles een event organiseren? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:29:
[...]

Damn, daar wist ik echt helemaal niks van!!! Dat was tijdens het 'Jobs-fired' tijdperk zeker? Ik kan wel vatten dat dat ding geflopt is, het was toen nog véél te vroeg voor Digitale Camera's.

Maar ik blijf er bij, op zijn minst een update van de mini's en ik zou eigenlijk ook wel graag een iMac update zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:44:
Het dan toch ook al 20 februari geweest. }:O

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

UserNick8482 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:50:
Er komt toch hopelijk wel meer als alleen de shuffles in kleuren?
Lijkt me niet dat ze voor een paar iPod Shuffles een event organiseren? :/
Dan zal zeker niet gebeuren. De Shuffle is er al, dus waarom zou je het nog een keer introduceren?
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:00:
[...]

Damn, daar wist ik echt helemaal niks van!!! Dat was tijdens het 'Jobs-fired' tijdperk zeker? Ik kan wel vatten dat dat ding geflopt is, het was toen nog véél te vroeg voor Digitale Camera's.

Maar ik blijf er bij, op zijn minst een update van de mini's en ik zou eigenlijk ook wel graag een iMac update zien!
Ik hoop echt niet op een iMac update. Dat zou dan de 3e Mac worden die geupdated wordt binnen 1 maand na aanschaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

DiGiSTORM_ schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 07:52:
Vrijwel meteen al dus. Vraag me af of Apple er ook heel erg mee zit, aangezien ze alleen maar geld ervoro vragen omdat het moet van de Amerikaanse wetgeving...
Ik schreef 'ergens' al eerder: volgens mij maakt Apple verlies op dit tooltje, de overhead zoals creditkaartkosten en zo zal niet mis zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:00:
[...]

Het is volgens mij één van de dingen die Jobs afschoot na zijn terugkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Die shuffles zijn er al. Dus dit heeft niks met het evenement te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Laatst online: 12-09 21:21
Dat zou inderdaad een welkome optie zijn, verder zou het ook relaxt zijn als je er twee beeldschermen op kan aansluiten in plaats van 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

awenger2k schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:09:
[...]

Dat zou inderdaad een welkome optie zijn, verder zou het ook relaxt zijn als je er twee beeldschermen op kan aansluiten in plaats van 1.
Als alles er zometeen inzit wat iedereen graag wil heb je haast een Mac pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Bigg Balls schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:53:Als alles er zometeen inzit wat iedereen graag wil heb je haast een Mac pro!
Het is denk ik een goedkopere Mac Pro die iedereen wil ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 08:29
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:05:

Maar er zit toch een T7400 (of T7600 voor de 2.33Ghz) proc in een iMac? En die staan niet in je lijstje!?

Ik denk dat de eerst volgende major iMac update een quad proc zal worden, immers er zit al een lekkere HDD in (250Gb) en redelijke videokaart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 22:19
Ik hoop een zwarte Mac.. Zou vet zijn.. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Zijn er al mensen die hem met n functionaliteit hebben kunnen testen? Ik ben vooral benieuwd hoe het werkt met niet-Apple accesspoints, omdat die van Apple nogal duur is maar aan de andere kant hoor ik vaak dat verschillende merken niet goed samenwerken omdat n nog een draft is.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nou hier werkt het nog prima met m'n WAP54g (a/b/g), heb verder geen N apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Apple witte melk gaat uitbregen iMilk :)
ff serieus ik hoop echt dat ze een 12" macbook pro uit brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn lijstje :?

Anyway, als we de buyers guide moeten geloven van Macrumors.com dan zal er zeer waarschijnlijk en misschien wel op de 20e een update plaatsvinden.

We wachten in spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik vind alles goed :P
Het liefst een goedkoper Mac(book) Pro, een iMac zit ik niet echt op te wachten, maar C2D in Mac Mini zou leuk zijn :)

EDIT: Of een stoere videokaart in de mac mini! :9~

[ Voor 15% gewijzigd door NickvdB op 02-02-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel zou in het eerste kwartaal van dit jaar zijn nieuwste generatie (4de generatie) van het centrino-platform 'Santa Rossa' introduceren.

Zou het niet eerder kunnen dat Apple die dag het hele Macbook (Pro) -gamma update en dit dan wereldkundig maakt?

(stille hoop, btw :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:53:
Intel zou in het eerste kwartaal van dit jaar zijn nieuwste generatie (4de generatie) van het centrino-platform 'Santa Rossa' introduceren.

Zou het niet eerder kunnen dat Apple die dag het hele Macbook (Pro) -gamma update en dit dan wereldkundig maakt?

(stille hoop, btw :) )
Zou goed kunnen, maar denk dat de macbook (pro) pas geupdate wordt als Leopard eraan komt rond April.
Volgens de buyersguide van Macrumors zoude de mac mini, iMac, en mac pro eerst een update moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het dan slim om nu een iMac "17 te kopen, of gaat deze vééél te hard achterop hinken op alle updates die eraan komen? (een 17 inch met een intel core duo processor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:08:
Is het dan slim om nu een iMac "17 te kopen, of gaat deze vééél te hard achterop hinken op alle updates die eraan komen? (een 17 inch met een intel core duo processor)
Welke updates komen er aan dan?

Anyway, nieuwe Apple hardware is nooit outdated..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 21:31
Toevallig las ik net in het stukje over die iTunes Vista fix (Zie meuktracker) dat je volgens Apple het beste kan wachten op de nieuwe iTunes die 'er naar eigen zeggen snel aan zat te komen'.

Dus wie weet, misschien bedoelen ze 20-2 wel :)

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Is die keynote van 20 februari nu eigenlijk al officieel bevestigd of niet?

Als hij er komt denk ik dat het met name zal gaan over software:
- Leopard (gokje: vanaf april leverbaar)
- iLife 07 (direct leverbaar)
- Nieuwe iWork (direct leverbaar)

Misschien dat er nog wel een hardware upgrade bij zit, maar ik geloof niet dat er nu al grote veranderingen op stapel staan en kleine upgrades in specs kunnen ook wel zonder keynote.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Moartn schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:59:

Als hij er komt denk ik dat het met name zal gaan over software:
- Leopard (gokje: vanaf april leverbaar)
- iLife 07 (direct leverbaar)
- Nieuwe iWork (direct leverbaar)

Misschien dat er nog wel een hardware upgrade bij zit, maar ik geloof niet dat er nu al grote veranderingen op stapel staan en kleine upgrades in specs kunnen ook wel zonder keynote.
Zover bekend is het niet officieel bevestigd door Apple. Maar op zich is het niet vreemd dat er een speciaal event volgt na MacWorld. Dit was namelijk vorig jaar ook het geval.

Het zal een kwestie van afwachten zijn en wellicht wordt er in de aanloop naar 20 februari nog meer bekend.
Leopard is volgens ingewijden echter nog lang niet klaar dus het is maar de vraag of een release in april mogelijk is.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Moartn schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:59:
Geen van de geruchten heeft het over een 'keynote speech'. Ligt voor de hand, want een keynote is zeg maar de openingstoespraak van een beurs of seminar, en er zijn geen beurzen of seminars die op 20 feb beginnen. Er zijn geruchten over een special event. Als ik zo even door de vorige special events blader komt de officieële aankondiging bijna altijd 7 dagen van tevoren, dus verwacht van apple niets voor 13 februari, als er een grond van waarheid in het gerucht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:12:
Apple heeft al sinds de introductie van OS X een Intel versie gelijktijdig ontwikkeld. Dat betekent dus 5 jaar ontwikkeling.
Apple plant alles zeer zorgvuldig.
Da's onzin. Het kost net zoveel moeite om OS X op twee platformen te laten draaien als Linux op twee platformen. De Mac is steeds al een platform geweest met veel overeenkomsten met de PC, op de CPU na. Dat betekent dat je in hoofdzaak alleen hoeft te crosscompilen en dat de toegang tot de hardware verder zo goed als identiek is. Oftewel, de overstap naar Intel is minder spectaculair dan je misschien zou denken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Exirion schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:52:
De Mac is steeds al een platform geweest met veel overeenkomsten met de PC, op de CPU na.
Daar klopt eigenlijk helemaal geen reet van. Apple is historisch gezien altijd op een totaal andere manier omgegaan met platformen. Bedenk iets, en Apple had daar een andere oplossing voor dan IBM/Intel. Of het nu de byte-volgorde is, interrupt-handling, bitmapped video, bussen (ADB en NuBus) of zelfs zaken als behuizingen is, (Apple had voor de Apple ][ al een behuizing zonder schroeven) Apple heeft het altijd totaal anders aangepakt. Dat je nu USB, FireWire en PCI in Mac's kunt vinden geeft niet aan dat machines op een CPU-swap na identiek zijn. Ook het OS is altijd totaal anders geweest dan DOS en Windows. Sorry, maar die uitspraak gaat me iets te ver. :)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.