Haha ok... weer een handje vol met antwoorden.
Ik ga dus voor de Intel Core 2 Duo. Dat lijkt me overduidelijk.
De eisen aan het moederboard zijn eigenlijk heel simpel. De gekozen videokaart moet er goed op draaien. Datzelfde geld voor het geheugen. En verder de basic dingen zoals een geluidsoutput (standaard lijkt me...) en een of meerdere USB 2.0 aansluitingen.
Maarja, dan is dat SLI maar overbodig. Als die Asus P5n-E gewoon meer heeft dan zo'n moederboard voor dezelfde prijs dan neem ik SLI wel voor lief...
Club3D had ik zelf ook gezien op alternate. Daar zat een behoorlijke cooler op. Maar... de sapphire is dus beter dan die van Club3D? Of zit daar ook weinig verschil in? Als de prijs/kwaliteit verhouding erg verschilt in het voordeel van de Sapphire zal ik daarvoor gaan.
Overclocken met mijn geheugen zie ik niet zo zitten. Dat risico neem ik niet. 667 Mhz is dus zat.
Als ik RoD mag geloven zit er dus geen verschil tussen 2x512 of 1x1024 qua prestaties. Dan ga ik denk ik eerder voor 1x1024, omdat ik later er dan nog zo'n dingetje bij kan prikken. Met het oog op Vista die geloof ik minstens 2 GB RAM nodig heeft.
Daarmee kom ik op de volgende 'tussenstand':
- Behuizing: Recom Blackdraft: Zwart : €69,-
- Processor: Intel Core 2 Duo E6300 : €189,-
- Moederboard: Asus P5n-E SLI : €119,-
- Dvd Speler: Samsung SH-D162C: Zwart : €19,-
- Dvd Brander: Samsung SH-S182D: Zwart : €39,-
- Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10 : €62,-
- Videokaart: ?? X1950 Pro : ???
- RAM Geheugen: TwinMos 1024 MB DDR2 PC5300 667Mhz : €80,-
- Voeding: OCZ ModStream 450W : €69,-
[
Voor 16% gewijzigd door