Na mijn eerdere poging die mislukte heb ik nu maar een iets uitgebreidere versie gemaakt van mijn vraag.
Mijn huidige computer heb ik al een jaartje of 4. Ik kan net mee met de nieuwste games. Mijn plan was om het zootje eens te vernieuwen.
Ik gebruik mijn pc voornamelijk om te gamen. Daarnaast gebruik ik hem ook wel eens om audio en video's te bewerken. Maar dit is slechts een neventaak.
Ik heb puur alleen een PC-Systeem nodig. Muis, toetsenbord, beeldscherm en/of geluidsapparatuur zijn niet nodig.
Ik heb vrij weinig verstand van allerlei technische termen. In grote lijnen begrijp ik het, maar wat bij elkaar past; don't ask me!
Het maximale bedrag dat ik wil uitgeven aan mijn pc is €800,-. Minder mag altijd, maar meer zeker niet!
Wat had ik zelf in gedachte? (Ge-edit)
Na wat speurwerk heb ik dit in elkaar getovert:
- Behuizing: Recom Backdraft: Zwart : €69,-
- Processor: Intel Core 2 Duo E6300 : €189,-
- Moederboard: GigaByte 965P-DS3 : €119,-
- Dvd Speler: Samsung SH-D162C: Zwart : €19,-
- Dvd Brander: Samsung SH-S182D: Zwart : €39,-
- Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10, 16MB, 250GB, S-ATA2: €85,-
- Videokaart: Club3D X1950 PRO : €189,-
- RAM Geheugen: Kingston 1024 MB DDR2 PC5300 667Mhz : €95,-
- Voeding: OCZ ModStream 450W : €69,-
Dit zou neerkomen op een totaal van €874,-
3 Puntjes die ik nog even wil aanstippen:
- De behuizing staat voor mij vast, mits alles erin past natuurlijk (waar ik wel vanuit ga).
Ik wil ook perse 2 DVD readers. Waarvan 1 dus kan branden. Dat komt omdat ik vaak beide lades gebruik.
- Over de harddisk, dat maakt me weinig uit. Wel hoeft er wat mij betreft geen 500 GB op te kunnen. 100/160 GB is meer dan zat.
- De Videokaart... Ik heb een nVidia gekozen omdat ik vrij tevreden ben met mijn huidige nVidia kaart. Van ATI kaarten heb ik weinig verstand, welke goed en welke slecht is...
Vragen
- Wat zijn jullie bevindingen hierover?
- Wat kan ik het beste weglaten of nog toevoegen?
- Wat zouden jullie anders doen?
Tot slot
Alle prijzen (op die van de behuizing na) zijn van alternate.nl gehaald. De prijs van de case is op basis van de site ct-systemen.nl. Ik ben niet van plan mijn pc hier aan te schaffen, maar heb dit enkel gedaan om een indicatie van de prijzen te krijgen.
Hopelijk weten jullie genoeg, mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik het wel!
Mijn huidige computer heb ik al een jaartje of 4. Ik kan net mee met de nieuwste games. Mijn plan was om het zootje eens te vernieuwen.
Ik gebruik mijn pc voornamelijk om te gamen. Daarnaast gebruik ik hem ook wel eens om audio en video's te bewerken. Maar dit is slechts een neventaak.
Ik heb puur alleen een PC-Systeem nodig. Muis, toetsenbord, beeldscherm en/of geluidsapparatuur zijn niet nodig.
Ik heb vrij weinig verstand van allerlei technische termen. In grote lijnen begrijp ik het, maar wat bij elkaar past; don't ask me!
Het maximale bedrag dat ik wil uitgeven aan mijn pc is €800,-. Minder mag altijd, maar meer zeker niet!
Wat had ik zelf in gedachte? (Ge-edit)
Na wat speurwerk heb ik dit in elkaar getovert:
- Behuizing: Recom Backdraft: Zwart : €69,-
- Processor: Intel Core 2 Duo E6300 : €189,-
- Moederboard: GigaByte 965P-DS3 : €119,-
- Dvd Speler: Samsung SH-D162C: Zwart : €19,-
- Dvd Brander: Samsung SH-S182D: Zwart : €39,-
- Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10, 16MB, 250GB, S-ATA2: €85,-
- Videokaart: Club3D X1950 PRO : €189,-
- RAM Geheugen: Kingston 1024 MB DDR2 PC5300 667Mhz : €95,-
- Voeding: OCZ ModStream 450W : €69,-
Dit zou neerkomen op een totaal van €874,-
3 Puntjes die ik nog even wil aanstippen:
- De behuizing staat voor mij vast, mits alles erin past natuurlijk (waar ik wel vanuit ga).
Ik wil ook perse 2 DVD readers. Waarvan 1 dus kan branden. Dat komt omdat ik vaak beide lades gebruik.
- Over de harddisk, dat maakt me weinig uit. Wel hoeft er wat mij betreft geen 500 GB op te kunnen. 100/160 GB is meer dan zat.
- De Videokaart... Ik heb een nVidia gekozen omdat ik vrij tevreden ben met mijn huidige nVidia kaart. Van ATI kaarten heb ik weinig verstand, welke goed en welke slecht is...
Vragen
- Wat zijn jullie bevindingen hierover?
- Wat kan ik het beste weglaten of nog toevoegen?
- Wat zouden jullie anders doen?
Tot slot
Alle prijzen (op die van de behuizing na) zijn van alternate.nl gehaald. De prijs van de case is op basis van de site ct-systemen.nl. Ik ben niet van plan mijn pc hier aan te schaffen, maar heb dit enkel gedaan om een indicatie van de prijzen te krijgen.
Hopelijk weten jullie genoeg, mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik het wel!
[ Voor 5% gewijzigd door ExPlanE op 24-01-2007 11:46 ]