Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:38:
[...]

Ja dat doe ik wel maar wat ik leuker vind is...
Geld maken door het rijden, een doel hebben van die auto wil ik vervolgens met een team racen.
Vind ik iets leuker, af en toe rij ik wel in AMG maar niet ureeen lang.
Net zo als politie chases vind ik leuker =]
NOFI, maar zijn daar geen betere spellen voor? LFS heeft nogal strikte paden op de circuits en als je daarvan af cruist wordt je gereset. Ook die baricades op de cruiseservers zijn niet ideaal omdat ze je lanceren als je ze schampt. Het lijkt me dan leuker om in een sandboxgame te cruisen (in GTA vind ik het bijvoorbeeld wel leuk om een beetje te cruisen)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:53

Valkyre

Kitesurf FTW!

van het weekend mijn stuurtje weer eens aangesloten password achterhaald en weer even lekker geraced. misschien toch maar eens een G25 aanschaffen, mijn formule force GP gaspedalen zijn toch niet meer helemaal 100punten.

Maar is er ergens een site waar je een beetje goede setups kan downloaden? ik vind zelf de MRT (die kart dacht ik) en de Formule wagens het leukste om te rijden, maar blijkbaar zijn er maar weinig servers die net die auto's toe laten :(

wel weer old skool Blackwood met de GTI gedaan dat was wel weer leuk :)

nog een laatste vraag krijg natuurlijk weleens een setup van een medespeler maar dan weet ik nooit op welke circuit ik rij, is het mogelijk om ergens ingame te zien op welke track je rijd? want das wel handig met het renamen van de setup dan :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
kijk eens op http://www.setupgrid.net/ en op http://setupfield.teaminferno.hu/ daar staan veel setups.

setup grid heeft ook een tooltje waardoor je ingame setups kunt verkrijgen.
Features

* Download setups without leaving a server or opening your browser
* Setups instantly placed in garage with one click
* Compatible with all LFS servers
* Compatible with all LFS patches and only displays setups compatible with the patch you are using
* See important information like which controller the setup is designed for, user comments, best lap time and the setup type

[ Voor 70% gewijzigd door dragon9114 op 31-08-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje

Hoe kan ik .. skins van 2048 x 2048 gebruiken? Deze zijn grafisch veeeeel beter enzo.
Nu heb ik zelf een skin van 1024 die origineel formaat 2048 is.
Deze kan ik niet uploaden.

Ik heb op mijn account ook al 8pond gezet ofzo maar ik kan als nog geen 2048 skins gebruiken.
Hoe kan ik wel die 2048 skins gebruiken

----

NOFI, maar zijn daar geen betere spellen voor? LFS heeft nogal strikte paden op de circuits en als je daarvan af cruist wordt je gereset. Ook die baricades op de cruiseservers zijn niet ideaal omdat ze je lanceren als je ze schampt. Het lijkt me dan leuker om in een sandboxgame te cruisen (in GTA vind ik het bijvoorbeeld wel leuk om een beetje te cruisen)

----

Weet ik, maar 500x het zelfde rondje rijden en dat constant met de zelfde persoon hou ik niet vol :P
In zo een cruise server wel.
En GTA ben ik nog nooit online geweest en ik vind het sturen 100% het best bij LFS + reactie van het sturen...
Maar ik race wel veel in de race servers ;-) van het weekend ook weer paar uurtjes. En weer 0.30 seconden me tijd verbeterd.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:57:
Vraagje

Hoe kan ik .. skins van 2048 x 2048 gebruiken? Deze zijn grafisch veeeeel beter enzo.
Nu heb ik zelf een skin van 1024 die origineel formaat 2048 is.
Deze kan ik niet uploaden.

Ik heb op mijn account ook al 8pond gezet ofzo maar ik kan als nog geen 2048 skins gebruiken.
Hoe kan ik wel die 2048 skins gebruiken
Je moet op de hoofdpagina van die 8 pond de high res skins bestellen (inloggen op www.lfs.net)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:59:
[...]

Je moet op de hoofdpagina van die 8 pond de high res skins bestellen (inloggen op www.lfs.net)
Yes dank je wel voor je reactie.
Ik heb er gekeken maar kon er niet een optie vinden voor het zelf* uploaden van 2048 skins =[.
Ik ben bang dat dat ook niet echt werkt.

In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:37:
[...]

Yes dank je wel voor je reactie.
Ik heb er gekeken maar kon er niet een optie vinden voor het zelf* uploaden van 2048 skins =[.
Ik ben bang dat dat ook niet echt werkt.

In ieder geval bedankt!
Je hebt gelijk, Die 1024 is de high res.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, je kan wel de skins van de makers downloaden en zelf in je map zetten, op het lfs forum zetten ze skins vaak wel in 2048.
Deze methode wordt wel gebruikt voor maken van filmpjes enzo.

Maar automatisch downloaden gaat alleen met 1024 dan wel 512.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als amateur skinner vind ik dat wel een leuke optie, maar aan de andere kant, heb ik na het 1x zien van de skin ook wel zo iets van: ok, nu weer racen. :) amateur skinner ja, ik heb er alleen geen tijd voor. Maar als ik nu zie waar ons team mee rijd gaat het wel heel erg kriebelen, niet dat het slecht is, iets is beter als niets, maar het komt een beetje MS Paint over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

dragon9114 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:02:
kijk eens op http://www.setupgrid.net/ en op http://setupfield.teaminferno.hu/ daar staan veel setups.

setup grid heeft ook een tooltje waardoor je ingame setups kunt verkrijgen.

[...]
ah top man ik zal daar eens een blik op werpen. laatst lopen rijden met die BMW F1 wagen op As short, beetje een te snelle bak voor dat circuit maar toch wel grappig :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teaminferno is niet meer zo up to date dacht ik, tenminste ik vroeg me wel eens af of ze nu express brakke setups erop gooide.

Wat ik het belangrijkste vind is gear ratio goed hebben, die vleugels doe ik zelf wel, vind het nog altijd wel stom dat de gear ratio default zo vernaggeld is, je mist de helft van de snelheidsmeter op default en dat vind ik best onrealistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:51:
teaminferno is niet meer zo up to date dacht ik, tenminste ik vroeg me wel eens af of ze nu express brakke setups erop gooide.

Wat ik het belangrijkste vind is gear ratio goed hebben, die vleugels doe ik zelf wel, vind het nog altijd wel stom dat de gear ratio default zo vernaggeld is, je mist de helft van de snelheidsmeter op default en dat vind ik best onrealistisch.
De versies staan er bij toch? Na de physics update zijn alle setups weer waardeloos :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, nog zoiets, die versies. Waar zitten ze nu dan? S2-Z? of nog steeds S2-Y? ik ben niet thuis dus kan het niet checken, en ik zal niet durven zeggen dat ik het met zekerheid weet.
Wat ik meer bedoel, is dat ik soms (bij vergelijking met andere sets) mijn bedenkingen heb over de werking van sommige sets, ook qua vleugelsettings en de 'endurance' setups die na 5 laps al door de banden heen zijn. Wat ik heb gemerkt is dat de gear ratio het belangrijkste is, daarna is het per persoon verschillend met hoe je remt en hoe je bochten neemt.

iemand in ons team gaf me zijn MRT setup, nou, ik werd gek hoor, moest de stuurverhouding heel wat terug schroeven, maar hij speelde met 200% force feedback en vond het fijn zo min mogelijk te sturen. Bij mij was ie dan all over the place omdat ik met 70-80% ffb speel.

Misschien is het wennen, maar zo zou ik in ieder geval niet sneller gaan racen, dus setups zijn echt persoonlijke voorkeur, waar het belang dus ligt bij de gear ratio. Als ik dat heb ben ik blij en kan ik gaan knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

S2 0.5Z

De sets op die site zijn niet van het team zelf, maar van willekeurige spelers die hun setup uploaden. Niet iedereen zal evengoed zijn in het maken van een setup en niet iedereen heeft dezelfde rijstijl, dus het kan inderdaad zijn dat zo'n setup voor jou niet werkt.

Bij mij werkt het meestal toch wel redelijk met die setups en banden. Banden is ook het gene wat ik het simpelste vind om nog een beetje aan te passen (beetje spelen met camber en luchtdruk doet een hoop). Wing en gears daar kom ik zelf nooit uit omdat die elkaar zo veel beïnvloeden, op de auto's zonder downforce is dat natuurlijk wel wat simpeler. De muisrijders hebben trouwens ook vaak een goede setup (stabiel en niet nerveus) waar je toch best snelle tijden mee kan rijden (ook met een stuur).

Op zich zal ik wel blij zijn met de limited setups die gaan komen. Dan hoef je ook niet meer met vage onrealistische setups rond te rijden om mee te komen in een race of om te hotlappen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Terwijl die motorafhankelijk zijn en meestal niet veel gewijzigd hoeven worden.

Alelen het einddifferentieel om niet op het eind van je toeren tezitten op langere rechte stukken. Op aston cadet heel korte gangen, of grand prix weer n wat langere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Travelled distance: 7238 Ml
Fuel burnt: 3685 Ltr
Laps: 419
Hosts joined: 343
Races won: 6
Second: 5
Third: 2
Finished: 31
Qualifications: 0
Pole Positions: 0
Drags / Wins: 3 / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh je bent ook pas goed begonnen :) tof om te zien dat er nog wel beginners zijn in het spel.

Ik zit nu in de damage control league (te vinden op lfsforum) en daar zitten ook wat beginners, ook enkele zeer goede, maar ik ben nog niet laatste geworden :) wel nog steeds 0 punten, maar dat heeft andere redenen :)

ik zit te twijfelen of ik mee doe met de absolute beginners league, ik weet niet hoe vast dat groepje is, en of ze nog wel bezig zijn. De league waar ik nu in zit is opgezet door mijn eigen team, dus dat is wel wat meer vertrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RielN schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:23:
Terwijl die motorafhankelijk zijn en meestal niet veel gewijzigd hoeven worden.

Alelen het einddifferentieel om niet op het eind van je toeren tezitten op langere rechte stukken. Op aston cadet heel korte gangen, of grand prix weer n wat langere :)
dat is het dus net, als ik op AS national race dan haal ik voor de eerste bocht net de 265, als er dan sets zijn waarmee ze de 290 (wat JackM aanhaalt) halen, dan zit daar ook een stukje gear ratio bij, dat is echt niet alleen maar weinig vleugel. Dus die gear ratio's worden ook steeds beter benut, alleen als ik met de gear ratio ga stoeien dan haal ik er 0,0 uit. terwijl ik wel goed aanvoel hoe ik de stuuruitslag wil en vleugels zijn makkelijk af te stellen. En de banden kun je ook zelf, gewoon kijken wat je racete, hoe lang je banden daarvoor goed moeten zijn en daarop de psi en type bepalen. enigste waar ik soms nog scheel van ga kijken is de camber, want dat kan soms wel eens helpen denk ik, maar meestal is het bij mij toch -1 of 0, want meer kan ik er niet van maken.

edit
sorry dubbelpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:23:
Oh je bent ook pas goed begonnen :) tof om te zien dat er nog wel beginners zijn in het spel.

Ik zit nu in de damage control league (te vinden op lfsforum) en daar zitten ook wat beginners, ook enkele zeer goede, maar ik ben nog niet laatste geworden :) wel nog steeds 0 punten, maar dat heeft andere redenen :)

ik zit te twijfelen of ik mee doe met de absolute beginners league, ik weet niet hoe vast dat groepje is, en of ze nog wel bezig zijn. De league waar ik nu in zit is opgezet door mijn eigen team, dus dat is wel wat meer vertrouwd.
Er is net een nieuw seizoen begonnen met de S2L, het is een redelijk vast groepje wat je ook kan zien op het forum. Ik wilde zondag ook weer meedoen, maar had last van mijn voet.

Ik twijfel alleen nu weer aan welke league ik mee wil doen, want als Riel zijn plan doorzet of het genoeg animo heeft (staat gelinkt op de frontpage als je inlogt) vind ik de closed league wel weer interessanter worden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
We gaan dat gewoon eens testen. Het is wel de bedoeling dat er ook snelle rijders in de beginners league gaan rijden, net als nu. Leren van elkaar is op AB altijd leuk, in de week voor de races is er altijd wel iemand op de server waar je als beginner wat ronden mee kan stoeien.

Ik wil één ding verhinderen en dat is dat de Beginners league eronder gaat lijden. Dus het wordt voorzichtig opgezet.

Nu is het zo dat we als beginners goed rijden, maar ja de beginners worden ook steeds sneller en de verschillen groter. Dus je begint andere instappers op een ronde te zetten. En dan komt er hektiek, wat voor de beginners niet leuk is maar ook voor de snelleren gaat het storen. Dus er is wel steeds sterkere drang naar een niveautje hoger.

Maar, je moet zeker bij absolute-beginners.nl langskomen, je even registreren. Je zult zien dat de moeite gedaan wordt om het voor beginners aantrekkelijk te maken, in feite zijn de race-regels ook zo dat de langzamere rijders een hand boven het hoofd gegeven wordt: ab gaat ervanuit dat de ervaren rijder beter in staat is situaties in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:23:
ik heb net een request gedaan om daar mee te doen (naar aanleiding van jou post hier ;))
wat me vooral goed uitkomt, is dat het midden in de week gereden wordt. meeste leagues zijn op zondag, wat mij bijzonder slecht uitkomt.

eens kijken wat hier van gaat komen :p

[update]
en geaccepteerd :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 19:45
Ik heb gister S2 gekocht nadat ik de demo een lange tijd heb gespeeld. Denk er nu wel hard over na om een G25/G27 te kopen.

Iig vind ik de alternatieve dingen in de game (cruise bijv.) ook grappig om te doen. Voorderest heb ik ook al wat serieuzer geraced op een duitse AMG (?) server. Merk wel dat ik nog veel moet oefenen, vooral om te zorgen dat ik wat harder door bochten kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer een beetje de leuke servers op te zoeken. Er zijn ook servers waar je weg word gepest omdat je online wil oefenen en dus vrij langzaam je rondjes rijdt, maar ik vond het bijvoorbeeld veel fijner om replays te bewaren en zo te zien hoe anderen rijden in vergelijking met mij. AMG motorsport valt dacht ik wel mee, nou moet je zelf beslissen of een fxr leuk is om mee te beginnen (in tegenstelling tot een fox bijvoorbeeld) Ik ben begonnen met de dingen die lekker reden, en de fxr en fzr zijn naar mijn smaak wat 'zwaar'.

Meer dan 10-20 ronden offline oefenen voor een track heb ik nog nooit gedaan. Het voelt toch leuker om onder de mensen te zien hoe slecht ik rijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Zie nu dat je met iDeal kan betalen, ik ga direct een license aanschaffen. Geen geld voor zo een game. Ken het spel al jarenlang. Tijdje geprobeerd, 2 illegaal offline gespeeld :X , nu weer de nieuw demo versie gespeeld. En daar gaat dus een echt license voor in de plaats komen! :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankivo schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:03:
[...]

ik heb net een request gedaan om daar mee te doen (naar aanleiding van jou post hier ;))
wat me vooral goed uitkomt, is dat het midden in de week gereden wordt. meeste leagues zijn op zondag, wat mij bijzonder slecht uitkomt.

eens kijken wat hier van gaat komen :p

[update]
en geaccepteerd :p
cool, toen ik ervan hoorde, dacht ik eerst van nee dat word niks, maar hij heeft het idee goed uitgewerkt, en na twee races kan ik zeggen dat het wel loont om op je schade te letten. Vanwege 2 relatief snelle pitstops nog altijd niet dead last geeindigd :) Vandaag de MRT aan de beurt, helaas vanwege veel en laat werk de laatste week weinig kunnen oefenen, baal ik een beetje van want zo kom ik nooit in de punten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:49:
[...]
cool, toen ik ervan hoorde, dacht ik eerst van nee dat word niks, maar hij heeft het idee goed uitgewerkt, en na twee races kan ik zeggen dat het wel loont om op je schade te letten. Vanwege 2 relatief snelle pitstops nog altijd niet dead last geeindigd :) Vandaag de MRT aan de beurt, helaas vanwege veel en laat werk de laatste week weinig kunnen oefenen, baal ik een beetje van want zo kom ik nooit in de punten :)
ik kan vanavond helaas niet meedoen, maar volgende week moet wel lukken.
net wel al ff met de mrt geoefend :p

lastig autotje, maar het ging al met al niet zo slecht als ik had verwacht

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen achteruit, uitstekende wielen, ik verwacht wel wat gevloek en shift-p's deze race. :) ik ga wel altijd extreem rustig van start, de eerste bocht is nog altijd but.

is het volgende week weer de MRT? (ken de calender niet uit mn hoofd :))

ik had een 1:29 geoefend, maar Cramer rijd geloof ik redelijk makkelijk een 1:27 :P ik bungel weer achteraan ben ik bang :) damn die 40 urige werkweek

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 17:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:29:
[...]

dat is het dus net, als ik op AS national race dan haal ik voor de eerste bocht net de 265, als er dan sets zijn waarmee ze de 290 (wat JackM aanhaalt) halen, dan zit daar ook een stukje gear ratio bij, dat is echt niet alleen maar weinig vleugel. Dus die gear ratio's worden ook steeds beter benut, alleen als ik met de gear ratio ga stoeien dan haal ik er 0,0 uit...
Richting de 1ste bocht haal ik 270~ 272 max maar REV haal ik 285 nu nog met me auto max.
Ligt natuurlijk ook aan de wind snelheid in de server enzo.
Maar met stevige wind haal ik 285.

Heeft er iemand een short shift setup voor de kleinere circuits?
Killzone schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:02:
Ik heb gister S2 gekocht nadat ik de demo een lange tijd heb gespeeld. Denk er nu wel hard over na om een G25/G27 te kopen.

Iig vind ik de alternatieve dingen in de game (cruise bijv.) ook grappig om te doen. Voorderest heb ik ook al wat serieuzer geraced op een duitse AMG (?) server. Merk wel dat ik nog veel moet oefenen, vooral om te zorgen dat ik wat harder door bochten kom.
Even inloggen op LFSworld.net de baan kiezen waar je de snelste tijden van wilt hebben en daar een replay van pakken en bekijken.
Hier zie je wel de snelste dus jou tijd zal er dan niet echt in de buurt komen maar het gaat om het idee van welke lijn je moet rijden.
Ik geef nu ook aan mij team training met GTR om onder een bepaalde tijd te komen.

AMG is een goeie server om te oefenen en zeker om een te spectaten.
Wat ik deed voordat ik met een GTR aan de haal ging is zeer veel kijken naar de top 3 van AMG die op dat moment racen.
Daaraan kan je de lijnen duidelijk zien die gereden moeten worden welke versnelling je welke bocht kan nemen en hoe hard.

Anders kan je altijd nog iemand vinden die je er bij helpt om snelle tijden te rijden in de AMG server of cruise servers.

gisteren 340KM gereden :D Dat terwijl ik politie was. Is zeker wel leuk een cruise server maar een GTR Racing server is op ze tijd ook zeker niet verkeerd :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 09:07 ]

Verwijderd

6e en 5e, geworden, maar helaas niet erg representatief, de helft was er niet vanwege andere verplichtingen.
wel nog in het midden van het veld geeindigd dus totaal niet ontevreden.

• RielN
Bij absolute beginners is er een GTR Le Mans league.

Dit is leuk om in te stappen, dit is een race van 2 uur waar je buiten constant geconcentreerd rondjes bent aan het rijden, ook je tactiek belangrijk is, bandenslijtage!! Tankinhoud etc etc.

Verwijderd

ik zal eens kijken van het weekend, al denk ik dat ik weinig tijd heb dit weekend. Cutover, Go-live....stress :P

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

RielN schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:00:
Bij absolute beginners is er een GTR Le Mans league.

Dit is leuk om in te stappen, dit is een race van 2 uur waar je buiten constant geconcentreerd rondjes bent aan het rijden, ook je tactiek belangrijk is, bandenslijtage!! Tankinhoud etc etc.
Kan je inmiddels ook tijdens de race bepalen in hoe snel je banden wisselt (als in bij welk percentage wisselen) en hoe vol je de tank gooit? Dit zou ik echt een super pluspunt vinden aan de game. Dit maakt enduranceraces veel spannender.

Verwijderd

Daar heb je ingame F12 voor, maar als je weggaat op endurance, is een beetje plannen van te voren beter natuurlijk. als je in een twee uur durende race je gaat focussen op hoe kort of lang je stint word, ipv dat je denkt aan (ik noem maar even wat) kramp in je schakelvinger :) maak je het jezelf lastiger, ik zou gewoon vantevoren uitvogelen wat voor rondetijd je rijd met welke feulload, en vooral testen wanneer bij welke setup je banden op zijn.

120 minuten is toch iets van 70x AS national zo uit mijn hoofd, wat rijd je daar.. 1:44 stabiel? Daar zou ik wel een pitstopje inplannen van 1 minuut voor mijn flex oefeningen :)

• frankivo
_Apache_ schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:28:
[...]

Kan je inmiddels ook tijdens de race bepalen in hoe snel je banden wisselt (als in bij welk percentage wisselen) en hoe vol je de tank gooit? Dit zou ik echt een super pluspunt vinden aan de game. Dit maakt enduranceraces veel spannender.
dat kan al zo lang ik het spel speel (volgens mij 2007 ergens)
kleine hint: druk eens op F12 tijdens een race :)

[update]
bweh.. enzo was te snel :(

[ Voor 4% gewijzigd door frankivo op 03-09-2009 14:02 ]

iRacing Profiel

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:00:
Daar heb je ingame F12 voor, maar als je weggaat op endurance, is een beetje plannen van te voren beter natuurlijk. als je in een twee uur durende race je gaat focussen op hoe kort of lang je stint word, ipv dat je denkt aan (ik noem maar even wat) kramp in je schakelvinger :) maak je het jezelf lastiger, ik zou gewoon vantevoren uitvogelen wat voor rondetijd je rijd met welke feulload, en vooral testen wanneer bij welke setup je banden op zijn.

120 minuten is toch iets van 70x AS national zo uit mijn hoofd, wat rijd je daar.. 1:44 stabiel? Daar zou ik wel een pitstopje inplannen van 1 minuut voor mijn flex oefeningen :)
Ik heb nog een tijdje races van drie uur gereden. Daar had ik een pitstop ingeplant van 5 minuten om een beetje door de kamer te lopen. Twee uur moet wel lukken zonder dat je lichaam verkrampt, dat is ook een beetje de grens bij mij :)

/▌

• RielN
Nee het krampen heb ik geen last van, ik zit dan ook comfortable.

Momenten van concentratieverlies wel, dat maakt het spannend. Net even die wand rammen waardoor je wiel scheef staat en je band heter word dan normaal.

Ook altijd mooi vind ik het als je 2x moet tanken, maar maar 1x je banden moet wisselen.
Haal ik de tweede tankstop met mijn banden? Want je banden zijn beter na enkele ronden, de eerste ronden gaan ze niet lekker.

Vorige keer plande ik zo een 3 stopper in, met relatief lege tanks, en in het midden van de race nieuwe banden. Ideaal, de eerste ronden veel lichter, wegrijden, tanken, zwaarder zijn, maar dan op het einde van de race het voordeel van goeie ingereden banden en dan na 2 uur in de laatste bocht nog vechten om de 3e plek ... :)

Ja LFS is toch wel gaaf :p

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RielN schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:33:
Nee het krampen heb ik geen last van, ik zit dan ook comfortable.

Momenten van concentratieverlies wel, dat maakt het spannend. Net even die wand rammen waardoor je wiel scheef staat en je band heter word dan normaal.

Ook altijd mooi vind ik het als je 2x moet tanken, maar maar 1x je banden moet wisselen.
Haal ik de tweede tankstop met mijn banden? Want je banden zijn beter na enkele ronden, de eerste ronden gaan ze niet lekker.

Vorige keer plande ik zo een 3 stopper in, met relatief lege tanks, en in het midden van de race nieuwe banden. Ideaal, de eerste ronden veel lichter, wegrijden, tanken, zwaarder zijn, maar dan op het einde van de race het voordeel van goeie ingereden banden en dan na 2 uur in de laatste bocht nog vechten om de 3e plek ... :)

Ja LFS is toch wel gaaf :p
Ik krijg wel weer zin in de Lemansleague door jouw verhaaltje, misschien toch die maar doen ipv de S2L. 8 uur is ook een beter tijdstip eigenlijk.

/▌

Verwijderd

:) ja ik zit wel comfortabel dankzij zo'n mooie bureaustoel, maar als ik race ga ik niet lekker relaxt tegen de leuning aanzitten :) dan leun ik automagisch naar voor toe. gisteren dan een sprint van 10 en een lange race van 20 laps, maar ik voelde het wel hoor. Misschien tijdens 'echte' endurance dan je forcefeedback uitschakelen, dat het wat lichter stuurt, aan de andere kant, was dat één van mijn spaarzame momenten 'fitness' - zo achter het stuurtje lfs-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Gatverdamme zeg, wat een kutcommunity heeft LFS zeg, bah. Ik join een server, rij een aantal rondjes gewoon normaal, word ik opeens gevotekicked. Kom ik later terug en vraag wtf er aan de hand is. 1 gast geeft netjes antwoord: Restrictie, een andere dude spamt setups en zegt de hele tijd 'WHATEVER'. Bah zeg, dit verziekt het wel een beetje... Stelletje elitaire mensen :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Killzone schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 03:08:
Gatverdamme zeg, wat een kutcommunity heeft LFS zeg, bah. Ik join een server, rij een aantal rondjes gewoon normaal, word ik opeens gevotekicked. Kom ik later terug en vraag wtf er aan de hand is. 1 gast geeft netjes antwoord: Restrictie, een andere dude spamt setups en zegt de hele tijd 'WHATEVER'. Bah zeg, dit verziekt het wel een beetje... Stelletje elitaire mensen :( .
Zat je op Blackwood met de XFG ofzo? (democonfig)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:22

Appie

F1RST Racing

Community is eigenlijk behoorlijk sterk bij LFS. Granted je hebt er een paar rotte appels tussen zitten, maar overall is een behoorlijk acceptabele groep.

Ook weer bezit met Masters of Endurance op te starten, indien je als team geintresseerd bent om te joinen: http://www.lfsforum.net/forumdisplay.php?f=41. Let er wel op dat dit absoluut geen beginners league is.

Schedule:
1. 12 Hours of Kyoto GP Long: October 3rd, 12:00 UTC
2. 6 Hours of South City Long: October 31st, 14:00 UTC
3. 6 Hours of Westhill International: November 28th, 14:00 UTC
4. 24 Hours of Aston GP: January 16th, 16:00 UTC
5. 6 Hours of TBA*: February 13th, 14:00 UTC
6. 6 Hours of Kyoto National: March 13th, 14:00 UTC

Waarbij round 5 nog in te vullen is, hopenlijk met de nieuwe WE track.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Marzman schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 03:17:
[...]

Zat je op Blackwood met de XFG ofzo? (democonfig)
Nee op een server met GTR wagens, op die halve ring track. Volgens mij was het een champ race oid, maar de manier waarop beviel me niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Gewoon weg blijven, nog leuke servers zat.

In oktober is er ook de 16h van aston.

Een keer een 9h race meegereden (met een team van 6 man) en dat is wel een spannende ervaring. Met live-streaming, live interviews, en ons team met teamspeak verbonden.

'Can you do another round riel' 'You are just 1 minute behind, keep going' 'watch your rear tires' 'Riel, i'm ready when you are' 'How much fuel do you have left' 'Ok I take full tank' 'Ok good race' ' , rijder wisselen en weer n uurtje pauze.

Gaaf hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RielN schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:53:
Gewoon weg blijven, nog leuke servers zat.

In oktober is er ook de 16h van aston.

Een keer een 9h race meegereden (met een team van 6 man) en dat is wel een spannende ervaring. Met live-streaming, live interviews, en ons team met teamspeak verbonden.

'Can you do another round riel' 'You are just 1 minute behind, keep going' 'watch your rear tires' 'Riel, i'm ready when you are' 'How much fuel do you have left' 'Ok I take full tank' 'Ok good race' ' , rijder wisselen en weer n uurtje pauze.

Gaaf hoor :)
dat lijkt me nou ook vet, keertje echte team effort :) Zal nog wel ff moeten rijden voordat zoiets er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Hoe gaat dat dan in z'n werk? Rijd iedereen in z'n eigen auto? Of wissel je echt van plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Killzone schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 20:51:
Hoe gaat dat dan in z'n werk? Rijd iedereen in z'n eigen auto? Of wissel je echt van plaats?
Je verwisselt van plaats tijdens de pitstop.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Marzman schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:49:
[...]

Je verwisselt van plaats tijdens de pitstop.
van plaats in het echt? (dan is teamspeak een beetje vreemd :P) dus er is iets van een mod waarbij je de besturing ofzo kan overgeven?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:00:

Ja, F12 ken ik. Maar hoe kan je hier bepalen hoe vol je tank gegooit moet worden de volgende keer dat je je pits inrijdt? Dit kon ik hier niet vinden. Wel zie je hoe snel hij leeg gaat.

@ Marz, thnx, zal vanavond eens kijken.

* _Apache_ voelt zich noobish.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 07-09-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gohan-san schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:39:
[...]

van plaats in het echt? (dan is teamspeak een beetje vreemd :P) dus er is iets van een mod waarbij je de besturing ofzo kan overgeven?
Dat is geen mod, dat zit gewoon in het spel. Teamspeak kan gebruikt worden om af te spreken in welke ronde de pitstop is, om de coureur die rijdt aan te moedigen, om te vragen hoe veel benzine er nog in zit (dat kan degene die het overneemt niet zien).
_Apache_ schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:45:
[...]

Ja, F12 ken ik. Maar hoe kan je hier bepalen hoe vol je tank gegooit moet worden de volgende keer dat je je pits inrijdt? Dit kon ik hier niet vinden. Wel zie je hoe snel hij leeg gaat.
"Fuel to add in...." je kan daar gewoon de pijltjes toetsen gebruiken, links, rechts, boven, onder.

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 07-09-2009 09:49 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Daarnet 11 ronden race in GTR auto's op die oval ring. Echt gaaf, en je merkt echt hoe belangrijk slipstream is :) . Ik heb nu een config waar ik alleen in m'n 5 rijd, en in z'n 6 als ik in de slipstream zit. Ook mooie gevechten om de 1e plaats :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

_Apache_ schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:45:
[...]

@ Marz, thnx, zal vanavond eens kijken.

* _Apache_ voelt zich noobish.
haha en hier nog 1, nooit geweten dat je met de pijltjes toetsen daar nog dingen kon wijzigen! had het ook al zo vaak gewenst in het spel, en zit het er gewoon al lang in!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gohan-san schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:14:
[...]

haha en hier nog 1, nooit geweten dat je met de pijltjes toetsen daar nog dingen kon wijzigen! had het ook al zo vaak gewenst in het spel, en zit het er gewoon al lang in!
Nog een verrassing dan, bij F11 kan je (bij sommige auto's) de rembalans tweaken tijdens 't rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:27:
[...]

Nog een verrassing dan, bij F11 kan je (bij sommige auto's) de rembalans tweaken tijdens 't rijden ;)
looooll indeed! echt zo suf ik had al met een vriend bedacht dat je bij het inrijden een pop kreeg van al je banden, en dat je dan op je numpad met 7/9 (links en recht voor) en 1en3 (links en rechts achter) de banden kon markeren die je wou laten vervangen door nieuwe. maar nu blijkt het gewoon te kunnen! destijds heb ik echt fokking veel gereden, dus moest je echt alles plannen, en nu met dmg is het helemaal irritant afentoe, maar dat kan je ook gewoon uitzetten!

het laatst wat ik nog mis (of niet kan vinden) is de naam van de track zien.... zodat je je daar tenminste je setup kan opslaan is dat mogelijk?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gohan-san schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:36:

het laatst wat ik nog mis (of niet kan vinden) is de naam van de track zien.... zodat je je daar tenminste je setup kan opslaan is dat mogelijk?
met:
/w laps

Zie je het aantal laps dat je op de baan gereden hebt, de baan en je auto.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Marzman schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:53:
[...]

met:
/w laps

Zie je het aantal laps dat je op de baan gereden hebt, de baan en je auto.
Nice dat is nog eens handig :) zie vaak dat er een server is in de avond waar veel met de FOX gereden word best een leuke servers en crashers worden er lekker snel uitgegeooid.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
/w wr
/w pb
ook wel veelgebruikt :)

Trouwens, bij de GTR wagens kun je ook de antiroll wijzigen gedurende de race bij F11, vaak is dit prettig als je van volle naar lege tank rijdt om de balans wat hetzelfde te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ook nieuw voor mij?

Van het weekend een nieuwe setup gemaakt door middel van een combinatie van 2 setups die ik al eerder had.
Deze setup die ik nu heb ligt mij wel goed.

Op as5: 2:43 gereden ongeveer 1,3 seconden van mijn eigen tijd.
Wil graag op de 2:41 komen maar dat is nog niet helemaal haalbaar.

Hoe remmen jullie met een GTR race?
- 80% rem gebruiken over de gehele rem weg naar de bocht?
- 100% in het begin bij het naderen van de bocht iets minder hard remmen?

Zouden jullie willen posten wat je gebruikt in je setup als rem? Bedoel de aantal NM?
Ik probeer in mijn setup voor een GTR een verbetering aan te brengen op de remmen.

Heeft een volletank invloed op je ronden tijden zoals bij echte race sport?
Zo tank ik op 10 ronden ongeveer 35% en 10% erbij (wat afhangt van de aantal rondes) per pitstop op AS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard heeft een volle tank invloed. Altijd zo min mogelijk meenemen. Vooral in de auto's met minder power scheelt het veel.

Setupwaardes van iemand anders overnemen heeft trouwens totaal geen zin. Het aantal NM remkracht is afhankelijk van de banden, camber, rembalans, downforce en veel persoonlijke voorkeur. De enige manier om een goede setup te maken is veel rijden, met de LFS setup guide erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee, Ga ik vanavond nakijken!

Wat is jullie servernaam? Kom ik vanavond ff bij jullie kijken =]
Zou de TS een aanpassing kunnen doen?
- Usernames updaten
- Server namen kunnen adden die gespeelt worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 11:28 . Reden: Update voor TS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:20:
Uiteraard heeft een volle tank invloed. Altijd zo min mogelijk meenemen. Vooral in de auto's met minder power scheelt het veel.

Setupwaardes van iemand anders overnemen heeft trouwens totaal geen zin. Het aantal NM remkracht is afhankelijk van de banden, camber, rembalans, downforce en veel persoonlijke voorkeur. De enige manier om een goede setup te maken is veel rijden, met de LFS setup guide erbij.
Vergeet daarbij ook niet dat de manier van besturing (gebruikte hardware) het fundament IMHO is van een setup. Daarna pas je rijstijl, de track, omstandigheden en dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:24:
Zou de TS een aanpassing kunnen doen?
- Usernames updaten
- Server namen kunnen adden die gespeelt worden.
Ik zou hem even een pm sturen met je username (en die van anderen als je ze weet), want zo te zien is het al een tijdje geleden dat hij in dit topic gereageerd heeft.
_Apache_ schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:52:
[...]

Vergeet daarbij ook niet dat de manier van besturing (gebruikte hardware) het fundament IMHO is van een setup. Daarna pas je rijstijl, de track, omstandigheden en dan de rest.
Dat hoeft niet, ik vind met mijn stuurtje muissetups lekker rijden, ze zijn snel en stabiel :)

[ Voor 33% gewijzigd door Marzman op 08-09-2009 13:54 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Omdat die gemaakt zijn op bruusk gasgeven :p (alles of niets ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En vergeet de gewenning niet na een aantal keer spelen op X controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Marzman schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:52:

[...]

Dat hoeft niet, ik vind met mijn stuurtje muissetups lekker rijden, ze zijn snel en stabiel :)
Denk dat ik dat ook maar eens moet gaan proberen, ivm keyboard. Als ik agressief rijd op Aston, de lange versie hiervan met de XRT. Heb ik binnen 5 rondes mijn banden - de binnenkant, niet de zijkant - in het oranje en glijdt ie alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LFS is imho echt geen spel voor het toetsenbord, dat zal ook oefenen zijn en gewenning, maar puur omdat met het keyboard gas - volgas is, lijkt me dat je zeker online veel tekort komt. Zou je de muis gebruiken (zo laten de WR charts zien) heb je misschien meer kans om mee te komen denk ik.

Maargoed :) wie ben ik, tis slechts een mening :) Als het werkt voor je, dan werkt het natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

_Apache_ schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:44:
[...]

Denk dat ik dat ook maar eens moet gaan proberen, ivm keyboard. Als ik agressief rijd op Aston, de lange versie hiervan met de XRT. Heb ik binnen 5 rondes mijn banden - de binnenkant, niet de zijkant - in het oranje en glijdt ie alle kanten op.
Dan moet je wat spelen met het camber (en kijken naar de live camber settings, die staan meestal zo omdat het een hotlapsetup is, die beldoeld is voor 5 rondes).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Marzman schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:53:
[...]

Dan moet je wat spelen met het camber (en kijken naar de live camber settings, die staan meestal zo omdat het een hotlapsetup is, die beldoeld is voor 5 rondes).
Camber staat zo, dat als ik met wat snelheid de bocht in gaat dat op de hele band precies evenveel druk is. Op het rechte eind wat meer op de binnenkant dan natuurlijk.

Slijtage aan een specifieke kant is er ook niet, het hele vlak word rood. Ligt ook wel een beetje aan mijn rijstijl die wat agressief/glijerig is.

In mijn rijke dagen wil ik zeker een stuurtje ja, nu zal ik is kijken of ik met de muis beter uit de voeten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

_Apache_ schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:03:
[...]

Camber staat zo, dat als ik met wat snelheid de bocht in gaat dat op de hele band precies evenveel druk is. Op het rechte eind wat meer op de binnenkant dan natuurlijk.

Slijtage aan een specifieke kant is er ook niet, het hele vlak word rood. Ligt ook wel een beetje aan mijn rijstijl die wat agressief/glijerig is.

In mijn rijke dagen wil ik zeker een stuurtje ja, nu zal ik is kijken of ik met de muis beter uit de voeten kan.
Het hele vlak? waarschijnlijk bedoel je dan wat anders als ik met de binnenkant van de band ;)

(ik bedoel dan het gedeelte dat grenst aan de tegenoverliggende band, jij bedoelt waarschijnlijk de core-temperatuur van de band)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Marzman schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:15:
[...]
Het hele vlak? waarschijnlijk bedoel je dan wat anders als ik met de binnenkant van de band ;)

(ik bedoel dan het gedeelte dat grenst aan de tegenoverliggende band, jij bedoelt waarschijnlijk de core-temperatuur van de band)
Het hele vlak zijn de drie punten op het loopvlak, die worden snel rood waardoor ook de core temp oploopt. Kwestie van wat meer doorremmen bij het ingaan van de bocht waardoor de banden minder glijden. Dan duurt het maar een ronde langer voor ik op kop lig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Overigens is de bandentemperatuur van verschillende dingen afhankelijk:

Opwarming door beweging van het rubber. Een zachte band zal het rubber meer doen in- en uitzetten, en warmt sneller op.

Opwarming door de luchttemperatuur (binnenkant)
De binnentemperatuur helpt hier ook bij! DIe wil je later op de race ook groen hebben, om te snelle afkoeling te voorkomen!

Opwarming door wrijving/slippen. Iets minder gewenst, maar niet te voorkomen. Deze opwarming maakt de band gauw rood, waardoor ie meer slipt, roder wordt etc. Echt, de beste truc om rood worden te voorkomen is: je rijstijl. Je kan gewoon niet grof elke bocht ingooien, LFS simuleert beter dan je denkt :)

Afkoeling kom je echter ook tegen, vooral bij lange races. Als de band dunner wordt, is er minder rubber wat kan 'in en uitzetten', waardoor je band af begint te koelen. Tegen het einde van de levensduur en een heel smal profiel is ie vaak koud en griploos.

Na een minuutje of 10 gereden te hebben is de band goed 'ingereden', hopelijk heb je m goed gesetupt en is hij op de juiste temperatuur. De band krijgt aanzienlijk meer grip als hij ingereden is.

Het beste is om op zo laag mogelijke druk te rijden, de eerste paar rondes kom je een graadje of 10 boven je temperatuur maar dan moet het zich gaan stabiliseren. Speel met de camber- en druk instellingen.

Er speelt wel veel mee met de bandensimulatie en binnenkort wordt het alleen maar beter _/-\o_

Verwijderd

Gisteravond weer Damage Control League, 10 en 20 laps. Tijdens de sprint lag ik op een 6e plek toen mijn benzine opwas, ik had 7 liter in de tank met de gedachte in de 6e lap te tanken. de 1,1L fuel per lap klopt volgens mij niet. Ik was inderdaad vergeten te tanken in de 6e lap, maar ik reed net na de eerste boch zonder benzine.
Track was Black GP reversed. Ik reed als een natte krant rond, Coldplay speelde gister in Nijmegen en alle westerlingen vonden het daarom nodig Arnhem op te zoeken (ofzo) want de hele binnenstad stond ook goed vast. Niet zo erg als de snelweg eromheen, maar goed genoeg om mijn reis van Den Haag naar Arnhem van 16:45 tot toch zeker 19:55 te laten duren. En de bottleneck was dit keer niet de A12 bij Den haag, de ellende begon zo'n beetje bij Zeist.
Vanavond speelt Coldplay nog een keer geloof ik. Ik zal eens vragen of ik nog eerder weg mag :(

• frankivo
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:05:
Gisteravond weer Damage Control League, 10 en 20 laps. Tijdens de sprint lag ik op een 6e plek toen mijn benzine opwas, ik had 7 liter in de tank met de gedachte in de 6e lap te tanken. de 1,1L fuel per lap klopt volgens mij niet. Ik was inderdaad vergeten te tanken in de 6e lap, maar ik reed net na de eerste boch zonder benzine.
Track was Black GP reversed. Ik reed als een natte krant rond, Coldplay speelde gister in Nijmegen en alle westerlingen vonden het daarom nodig Arnhem op te zoeken (ofzo) want de hele binnenstad stond ook goed vast. Niet zo erg als de snelweg eromheen, maar goed genoeg om mijn reis van Den Haag naar Arnhem van 16:45 tot toch zeker 19:55 te laten duren. En de bottleneck was dit keer niet de A12 bij Den haag, de ellende begon zo'n beetje bij Zeist.
Vanavond speelt Coldplay nog een keer geloof ik. Ik zal eens vragen of ik nog eerder weg mag :(
ik reed ook mee. maar m'n verbinding gaf het tijdens de kwalificatie 3 keer op, en tijdens de sprint nog eens 2 keer.
toen vond ik het wel even welletjes.
volgende week nog eens kijken of het nou aan mij of aan de server lag :(

iRacing Profiel

Verwijderd

Oh jij was Frank Ivo? :) 7Karat Enzo was ik, je raakte me nog iets (...) toen je de pits uitkwam, was wel ff over de rooie, maar das alweer voorbij ;) Ik vind netjes inhalen een must, en baal er (zacht gezegd) altijd van als sommige dat niet doen. Vond het wel een leuke race, maar ik moet veel meer oefenen, black gp rev heb ik nu (inclusief 30 rondjes racen) misschien 45 laps gedaan. veel te weinig om er echt goed te zijn.

Volgens mij is de volgende race met de UF1 dat kan grappig worden. Nu ga ik met vakantie volgende week, dus ff zien of of ik er tijd voor vrij maak. Denk het niet tbh. We moeten wel meer reclame maken voor de league. We begonnen met 20 racers dacht ik. Gaat snel achteruit.

• frankivo
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:50:
Oh jij was Frank Ivo? :) 7Karat Enzo was ik, je raakte me nog iets (...) toen je de pits uitkwam, was wel ff over de rooie, maar das alweer voorbij ;)
daar was je wel terecht pissed over.

de ronde daarvoor werd ik trouwens ook in de rondte getikt, dus ik zat ook al beetje te koken
rij je de ronde erna meteen zelf iemand aan. argh

dus sorry daarvoor nog ;)

iRacing Profiel

Verwijderd

nah t was wel in orde, ik was er niet stuk van, maargoed, ook al is het simulatie, toch ook altijd dat beetje adrenaline, en totaal (proberen) te focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend een backup gemaakt van me LFS data map en vooral de DDS map omdat ik allemaal mods erin ging zetten.

Heb de Texture pack geinstalleerd wat me LFS echt heel mooi maakt.
- Rem klauwen kleur blauw gemaakt
- Rem schijven Geel/Goud
- Audio Led verlichting voor.
- Ander menu
- Interior gemaakt naar een Opel Astra.
- Skins werken nu veel beter op de 2048 x 2048. Ziet er nog veel beter uit als voor de Texture pack.

Gebruikte site's :
lfs.net -> Forum
LFS-Database.com dacht ik.

Hier vind je veel leuke dingen voor je auto =]
allemaal kleine dingen maar het maakt het wel grappig en een beetje naar je eigen stijl.
Verder op AS3 geoefent. Zit nu op: 1.42:66 en wil echt op de 1.40 - 1.41 zitten.

real_FireFly

Bedankt voor die link. Daar had ik wel wat aan ^^ Heb een aanpassing gemaakt op me setup en rijd goed nu ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Travelled distance: 17101 Km
Fuel burnt: 6189 Ltr
Laps: 4403
Hosts joined: 1201
Races won: 27
Second: 55
Third: 52
Finished: 356
Qualifications: 16
Pole Positions: 2
Drags / Wins: 1173 / 203

Stats vallen me nog best tegen :$

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij (Windstyle Cruise - Drift - Racing) zijn bezig met het maken van een Racing Server met Map rotatie.
Hiervoor maken wij een soort "V3" met een nieuwe insim.
Hier zit dan die track rotation in voor GTR Racing.
Hoop dat het snel uitkomt ^^
Wij hebben nu dat je je eigen taal in de server kan instellen.
De tijd word automatisch aangepast op het scherm waaruit je kan kiezen in een 24:00 of 12:00 tijd.
Map rotatie na ongeveer 5 races.
Je kan je eigen aanmelden als admin IN de server met een wachtwoord.
Dus je hebt geen server wachtwoord meer nodig om direct als admin te verbinden maar in het spel zelf krijg je je eigen admin password met daaraan de rechten ingedeeld voor de Race server. Dus ingame kan je je dan aanmelden als admin.
De snelst gereden tijd word geregistreerd en uit eindelijk zal je dus racen om de snelste tijd neer te zetten van de server.

Nog een heel aantal dingen die erbij komen.
Dit is al even in ontwikkeling maar de release zit er nu echt aan te komen ^^.

Wat zouden jullie bijvoorbeeld graag extra in een race server zien?

Kunnen jullie wat tips geven waarvan wij (misschien) een optie in deze insim kunnen bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat mij leuke stats lijken is hoe men geraced heeft t.o.v. z'n startpositie. Dus hoeveel plaatsen gewonnen/verloren. Ook wie de snelste start heeft (acceleratie, reactie tijd) is interessant.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Werkt LFS met windows 7 goed?
Dit weekend gaat Windows 7 erop bij mij en wil wel dat alles blijft werke

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:39:
Werkt LFS met windows 7 goed?
Dit weekend gaat Windows 7 erop bij mij en wil wel dat alles blijft werke
Ja hoor, heel soepel. Beter als in Vista is mijn ervaring.

Edit : Heb -helaas- geen stuurwiel, dus kan je daar geen uitsluitsel over geven.

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 17-09-2009 10:53 ]

Verwijderd

Dat is mooi ^^
Verder geen andere problemen met je G25 ofzo?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

Windows 7 64 bit hier, G25, werkt perfect. Behalve in RBR, maar da's ene ander verhaal ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zijn er mensen die LFS draaien onder Linux? Ik zit te twijfelen of ik niet weer Ubuntu moet gaan draaien ;) Er wordt best wat ontwikkeltijd ingestopt om het te laten werken en elk ander spel dat ik speel is webbased.

/▌

• frankivo
Marzman schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:03:
Zijn er mensen die LFS draaien onder Linux? Ik zit te twijfelen of ik niet weer Ubuntu moet gaan draaien ;) Er wordt best wat ontwikkeltijd ingestopt om het te laten werken en elk ander spel dat ik speel is webbased.
het loopt prima onder wine (laatste keer dat ik probeerde)
alleen m'n stuur wou niet zo tof. Geloof dat ik geen Force Feedback had. :(

iRacing Profiel

• RielN
Marzman schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:03:
Geloof zelfs dat er redelijke G25 drivers bestaan voor ubuntu momenteel.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RielN schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:38:
[...]

Geloof zelfs dat er redelijke G25 drivers bestaan voor ubuntu momenteel.
Dat is wel vrij essentieel, anders houdt het heel snel op :) Alleen mijn ambx setje zal het niet doen.

/▌

• RielN
MichalXO van AB had wat ervaring ermee, ik heb m even aangesproken op irc:

15:44:26: http://wiki.vdrift.net/Logitech_G25_support
15:44:43: http://wiki.vdrift.net/Setting_up_force_feedback
15:44:47: depends on kernel
15:44:52: 31 should have it
15:44:58: maybe from 29-xx too
15:45:51: but new kernels should be fine
15:46:05: FFB was very stupid for me.. maybe I did something worng
15:46:20: but LFS runs via wine as in XP w/o graphics drivers
15:46:26: almost exaclty same :)
15:47:42: http://www.lfsforum.net/search.php?searchid=3308261 -> force feedback, g25 linux :)
15:47:53: should be sufficient to get it to work
15:50:52: but I think FFB will never be good :-(

Over LFS in Wine, dat ging bij mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
interessant :D
mijn Momo is ook van logitech, dus op zich zou dat moeten kunnen werken (zonder dat topic te lezen ;))

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Meestal reed ik in de FOX sinds ik weer begonnen ben, maar gisteren ook weer even mijn liefde de MRT geprobeert, maar zowel in de MRT en de BMW vond ik het super irritant dat wanneer je vol gas gaf je niet kan opschakelen, je moet elke keer je gas los laten en dan schakelen. Klopt dit? want dat is niet echt bevoordelijke voor mijn knieen ben ik bang.

had al geprobeert om de clutch op 1 van mijn knoppen te zetten, maar dat is nu ook niet echt super :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:49

BM

Moderator Spielerij
Gohan-san schreef op maandag 21 september 2009 @ 13:29:
Meestal reed ik in de FOX sinds ik weer begonnen ben, maar gisteren ook weer even mijn liefde de MRT geprobeert, maar zowel in de MRT en de BMW vond ik het super irritant dat wanneer je vol gas gaf je niet kan opschakelen, je moet elke keer je gas los laten en dan schakelen. Klopt dit? want dat is niet echt bevoordelijke voor mijn knieen ben ik bang.

had al geprobeert om de clutch op 1 van mijn knoppen te zetten, maar dat is nu ook niet echt super :P
Volgens mij hoort dat zo ja :)
Kan in het echt ook lang niet met alle wagens. Heb er ook wel eens ruzie mee, toch jammer dat je dan voor de 1e bocht je al weet dat je rondetijd niet goed gaat worden :)

[ Voor 8% gewijzigd door BM op 21-09-2009 13:54 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

BM schreef op maandag 21 september 2009 @ 13:53:
[...]

Volgens mij hoort dat zo ja :)
Kan in het echt ook lang niet met alle wagens. Heb er ook wel eens ruzie mee, toch jammer dat je dan voor de 1e bocht je al weet dat je rondetijd niet goed gaat worden :)
Het was wel mooi ik had de shifter op Auto gezet, ik denk misschien dat er dan automatisch gekoppled word (dacht dat dat sowieso al het geval was maar goed). Blackwood, geef je gas schakelt hij van 2 naar 3, net op dat moment ik ook dus boom in zijn 4. ruk. toen kwamen we bij de eerste bocht, wou afremmen van zijn 5 naar zijn 3, maar ja Auto..... boem staat hij in zijn 2 met een veel te hoge snelheid. 1 andere gast gecrasht :( dat was niet de bedoeling...

Maar dat gas terug nemen bij het schakelen dat is echt mega irritant! :( kan mij niet herinerren dat dat eerst ook in de MRT was. en helemaal vervelend is dat je je versnelling niet kan zien in de cockpitview :( (maar ja omdat ik toch al schakel problemen had was dit extra vervelend)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, 't is een sim he :P Bij een echte sequentiele bak zonder throttle cut moet je ook gas liften.

Het is zo sinds patch Y, daarvoor was er auto blip en auto cut, die standaard aan stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

ah en die blip en cut zijn niet meer om te zetten? :)

nu ik er over nadenk snap ik het ook wel, alleen het is zo belastend voor je knieen. (Kitesurf/Snowboard nog al eens en dat voel je wel in je knieen dan! om dan elke keer bij het schakelen ook weer je been op te lichten is ehm nogal irritant :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gohan-san schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:46:
ah en die blip en cut zijn niet meer om te zetten? :)

nu ik er over nadenk snap ik het ook wel, alleen het is zo belastend voor je knieen. (Kitesurf/Snowboard nog al eens en dat voel je wel in je knieen dan! om dan elke keer bij het schakelen ook weer je been op te lichten is ehm nogal irritant :P
Als jij het niet zou hoeven zou je een advantage hebben op de rest. Je hoeft ook het gas niet helemaal los te laten, een stukje is voldoende om te kunnen schakelen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je geeft toch geen gas met je kniegewricht? Of heb je zo'n playseat met foute pedalen?
Even er vanuit gaande dat je een fatsoenlijk stuurtje hebt; je hiel moet op de plaat staan, met je enkelgewricht bedien je het pedaal. Als dat niet gaat is je bureau te hoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Hmm ik heb een logitech Formule Force Gp (das zo een rood ding) ik liet het gas misschien iets teveel los. misschien zoals Marzman zegt maar een klein beetje doen.

Zit nog weleens te denken om een G25 te kopen, maar nou ja het is wel weer veel geld, dan moet er eigenlijk ook zo een playseat bij voor het echt gevoel! :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Zo'n G25 is echt mooi hoor. M'n eerste stuur (na een paar jaar geleden een Logitech WingMan Formula Yellow), zit echt goed in elkaar. Ook leuk zo'n clutch pedaal :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

S3 komt er aan, met de eerste real life track (Rockingham)

http://www.lfs.net/?page=rockingham

Afbeeldingslocatie: http://www.lfs.net/page_images/screenshots/ROK_VWS10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lfs.net/page_images/screenshots/ROK_FBM2.jpg

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
ziet er fucking netjes uit :9~

http://www.lfs.net/?page=rockingham

* frankivo fluit

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste