Ik wil mijn 360 draadloos aansluiten, een kabel door de gang heen schiet gewoon niet meer op. Nu vind ik de draadloze netwerkadapter van MS te duur en ik kan met een accespoint ook mijn laptop lekker verbinden, multifunctioneel dus. Nu wilde ik weten of dit wel gaat werken.
Plattegrondje van de woning:
Uitleg:
Rood = modem
Groen = xbox360
Blauw = accespoint
Idee: accespoint draadloos verbinden met de modem, xbox360 zit dan met een netwerkkabel aan de accespoint vast. Afstand modem tot accespoint is ongeveer 6-7 meter. Het enige nadeel is dat de dikke zwarte lijn een betonnen muur is.
Ik had de
Conceptronic C54APM Access Point WLAN 54Mbit op het oog:
Specs:
10/100Base-T interface (UTP/RJ45 for connection to a wired network)
Fully wireless network connections up to 54 Mbps
Bandwidth frequency between 2.40 and 2.48 Ghz
Up to 13 different sub-channels possible
Configurable via webinterface
Flash EEPROM upgradeable for new features and standards
Maximum range: 30-60 meters in buildings and 100-150 meters in the open air
Het is een 2x zo goedkope oplossing en multifunctioneel, zodat ik ook lekker op mijn laptop kan werken in de huiskamer. Heeft iemand ervaringen met deze accespoint van Conceptronic ? Wat is de kwaliteit ervan en het belangrijkste, gaat dit plaatje wel werken ? Ik neem aan van wel eigenlijk. Ik gebruik mijn laptop nu ook al draadloos in de woonkamer, alleen is de verbinding niet stabiel. Ik zit dan wel weer een paar meter verder, maar het lijkt alsof er wat zwakke plekken in de woonkamer zitten. Zou deze accespoint dit ook verhelpen ?