[LCD TV] Het grote LG LCD TV topic

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste
Acties:
  • 314.380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een LG 32PG6000 TV. Mijn kabelleverancier is Caiway en deze heeft bekend gemaakt dat per 101010 er geen analoog signaal meer doorgegeven wordt. Ik heb nu een digitaalkastje in huis maar moet er na 101010 meer hebben. Mijn toestel is voorzien van een cardslot maar adhv het instuctieboekje is het me niet duidelijk of er ook daadwerkelijk een tuner ingebouwd is. Ik ben benieuwd of ik het Caiway kaartje in het toestel kan stoppen. Kan iemand mij hierover informatie geven. Ik heb ook iets gehoord over een adapter die ik mogelijk nodig zou hebben hiervoor.

Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Is er al iemand die de firmware 3.55 op de televisie gezet ?
Ik heb zelf de 32lh5000 met op dit moment de 3.15 versie.
Is deze (3.55) beter of gewoon de 3.15 versie laten staan.

Edwin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:12
Wat heb je zoal zelf er over gevonden?
Ik heb die serie niet maar in de afgelopen 50 reply's is het heel vaak iets voorbij gekomen over de eerder genoemde 3.55 firmware. En wat blijkt dat je dan de USB aansluiting wel kunt gebruiken. Maar ja misschien heb ik dat verkeerd gelezen want ik het zelf dat type niet.
Maar probeer AUB eens de search te gebruiken!!

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Kunnen de bezitters van de 37LH3000 even melden hoe die bevalt? Met name met SD materiaal.
Op Kieskeurig en Tweakers is nauwelijks informatie te vinden. Nergens op internet eigenlijk. Bij voorbaat dank.
Philflow schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:22:
[...]
Rohit, hoe bevalt ie? Kijk je er ook Digitenne op? zoja hoe bevalt dat?

@ Carfanatic, hoe bevalt de jouwe?
rohit schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:59:
[...]
ik heb ook de 37LH3000, ga nu de firmware update van 3.55 doen..
heeft iemand de USB hack al uitgeprobeerd op deze tv met firmware 3.55 ???
en kan je echt HD films afspelen etc??
Is het gelukt? En kun je idd goed HD films afspelen?
______
LG 42SL9500 LED-Lit 42in LCD TV Review
http://www.trustedreviews...00-42in-LED-Lit-LCD-TV/p1

[ Voor 36% gewijzigd door Philflow op 18-01-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:18
ik alleen nog 3.55 erop gezet.. had een reactie hier verwacht van iemand die dezelfde tv had en de hack had uitgeprobeerd..

voor mij heeft de usb hack eigenlijk niet heel veel waarde, aangezien mijn home cinemaset al een usb aansluiting + hdmi heeft dus ik daar gewoon mijn usb stickje in kan doen..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

rohit schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:37:
ik alleen nog 3.55 erop gezet.. had een reactie hier verwacht van iemand die dezelfde tv had en de hack had uitgeprobeerd..
Ok thanks. En hoe bevalt de TV verder? hoe ziet gewone TV eruit (niet HD)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:42
is de hack niet precies als op de lh4000? Die heb ik bij een vriend met goed gevolg uitgevoerd!

heeft de lh5000 eigenlijk een nieuwe firmware update gekregen? Zo ja, wat is hier de toegevoegde waarde van? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:52
Ik ben wellicht van plan om de 32lh5000 aan te schaffen, vanwege de goede specs (3ms, 80.000:1, 100hz) voor het gamen (xbox 360 via hdmi).

Verder wordt er nu nog analoog tv op gekeken, wellicht dat dit later digitaal wordt.

Iemand die dit kan aan- of afraden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Philflow schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:52:
[...]

Ok thanks. En hoe bevalt de TV verder? hoe ziet gewone TV eruit (niet HD)?
echt rlxte tv :)
beeld alles is helemaal naar je eigen wensen in te stellen, en vergemakkelijkt door de afbeeldingen die je kan gebruiken om beeld te vergelijken hoe het moet zijn etc.. geluid is ook wel goed voor een tv, alhoewel mijn vaders oude plasma die benede staat va LG 1000 keer beter geluid geeft.. maargoed die is van 2006 ofz toen de 107 cm's HD-Ready nog 2000 euro kostte..

maar voor de rest echt een perfecte tv voor mijn slaapkamer.. mijn broertje heeft de 32 inch versie maar ben blij dat ik de 37 heb :D 32 is toch echt net iets te klein voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Het Vosje schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:17:
Ik ben wellicht van plan om de 32lh5000 aan te schaffen, vanwege de goede specs (3ms, 80.000:1, 100hz) voor het gamen (xbox 360 via hdmi).

Verder wordt er nu nog analoog tv op gekeken, wellicht dat dit later digitaal wordt.

Iemand die dit kan aan- of afraden?!
Prima tv-tje, niks op aan te merken (alleen dat mijn usb nog gemaakt gaat worden door de monteur, maar dat was een fabricagefout en niet te wijten aan de tv zelf - de LG service is overigens super, gewoon aan huis).

Ik raad alleen aan om snel een digitaal/hd kastje erbij te nemen, de kwaliteit gaat er goed op vooruit. Veel analoog tv heb ik er niet mee gekeken, ik had mijn digitaal kastje al gelijk bij de aanschaf van mijn tv. Voordat ik het kasje installeerde heb ik +/- 1 minuut analoog gekeken en digitaal was toch wel een verademing! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik ben eruit. :$

Voor 1020 euro haal je de 42SL9500 binnen, inc verzenden. Koop daar nog wat 90-graden HDMI plugs bij, open een scart kabel zodat hij verticaal kan worden gebogen, voor de rest moet je nog de stroomaansluiting een beetje bewerken zodat uiteindelijk je 42" LED-TV plat aan de muur kan worden gehangen. Koop een ZIGGO-CAM module voor 70 euro, en je bent klaar voor 1150 EURO! B-)

Alleen even nog over de Ziggo-CAM:
90% Kans dat de Ziggo-zenders werken wanneer je je landinstellingen instelt op "Zweden en/of Finland". Dan heb je sowieso beeld op de FTA-zenders van Ziggo, denk hierbij aan NED 1 HD. Wat gebeurd er als ik een CI+-CAM erinstop met een Ziggo-kaart? En wat gebeurd er als ik een CI-CAM instop met een ziggo-kaart; krijg ik dan alle 60 zenders, waaronder NED1,2,3 HD en Eurosport HD?

SL9500 Interessante unpacking-video.

Goede SL9500-review

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de SL serie eigenlijk updaten? Ik kan op de LG site nergens iets van updates ervoor vinden? Ik heb een 37l8000.

Dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
zo ik ga dalijk als ik thuis ben die hack proberen.. eerst naar V. 3.15 flashen dan hacken en dan weer naar 3.55 toe :)

is best makkelijk opzich om te doen.. denk niet dat er veel fout kan gaan tenzij je gaat kloten met de instellingen.. had gelezen dat er waarschijnlijk ook bluetooth op de TV zit omdat de processor die erin zit dezelfde is als de types tv hoger enz en de bluetooth chip geintegreerd zit in de tv.
maarja dat laat ik gewoon lkkr uit heb er toch niks aan.. is alleen handig voor de tv's met internet en widgets..

vanavond meer hierover!!

Edit:

zo op 2 tv's de hack uitgevoerd, Succesvol!! :D

op de 32lh3000 en de 37LH3000

allebei weer geupgrade naar V.3.55

heb vooralsnog alleen foto's, mp3. een aantal divx filmpjes, een aantal dvd's afgespeeld.. enigste rare is dat je de vob filetjes 1 voor 1 moet markere om ze allemaal te late afspelen.. maar voor de rest ik kan ondertiteling en Audio kiezen :)
ook cool is dat bij divx de subtitles verschoven kunne worden zodat ze als ze bijvoorbeeld een paar seconde achterlopen gewoon bijgesteld kunne worden, ook kan je de ondertiteling verplaatsen naar boven/beneden.
aangezien ik niet echt heel veel hd films download kan ik dat niet meteen testen, toevallig hier indiana jones opstaan full hd alleen het is DTS en dat ondersteunt die nou net niet..

[ Voor 41% gewijzigd door Rohit op 19-01-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-08 20:27
Ik heb dit topic een beetje zitten lezen en ik heb op google gezocht of ik kan vinden wat het verschil is tussen de 37lf2500 en de 37lh3000. Ik kom behalve een andere contrastwaarde, een hdmi poort minder en nog wat kleine dingen niet echt ver. Ik heb daarnaast het idee dat de informatie die op tweakers staat in de onderstaande links niet helemaal klopt. De LG site zegt bijvoorbeeld dat de contractratio van de lh niet 80.000:1 is maar 50.000:1.

Weet iemand hier misschien wat het verschil is tussen de LH en LF serie. Is de LH nieuwer? Ik kan nl over de LF niet zo heel veel vinden.

http://74.125.77.132/sear...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

http://www.lge.com/uk/tv-...ns/LG-lcd-tv-37LH3000.jsp

pricewatch: LG 37LF2500

pricewatch: LG 37LH3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:51
Siebolt schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:13:
Ik heb dit topic een beetje zitten lezen en ik heb op google gezocht of ik kan vinden wat het verschil is tussen de 37lf2500 en de 37lh3000. Ik kom behalve een andere contrastwaarde, een hdmi poort minder en nog wat kleine dingen niet echt ver. Ik heb daarnaast het idee dat de informatie die op tweakers staat in de onderstaande links niet helemaal klopt. De LG site zegt bijvoorbeeld dat de contractratio van de lh niet 80.000:1 is maar 50.000:1.

Weet iemand hier misschien wat het verschil is tussen de LH en LF serie. Is de LH nieuwer? Ik kan nl over de LF niet zo heel veel vinden.
Ik zit met bijna dezelfde vraag, maar dan voor de 32" modellen en nog een derde speler, de 32LH3300. De drie modellen lijken weinig verschil te hebben en zijn ook al gelijkwaardig geprijsd.

Op basis van common sense zou ik zeggen, LH3000 of LH3300 klinkt hoger dan LF2500. Voor de 32" modellen geldt dat de LH3000 en LH3300 een iets hoger contrast hebben. Op kieskeurig.nl lees ik dat de LH3300 een CI+ aansluiting heeft, op lge.nl staat dat de LH3000 een CI-slot heeft (dus CI+?) en over de LF2500 is helemaal niets te vinden op de website van LG (ook niet global).

Dus bij gelijke prijs, waar moet je voor gaan? LF, LH? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-08 20:27
Ik vermoed dat er over de LF bijna niets is te vinden omdat dat een oudere is. Je kunt volgens mij in de LF ook geen digitennekaartje stoppen. Die link die begint met een ip-adres die ik heb gepost laat een stukje cache van google zien van de LG website maar aangezien dat niet meer op de site staat denk ik dat het de oude is. Ik zou het alleen graag zeker willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
brrrt schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:05:
[...]

Ik heb net een belletje gepleegd naar LG hierover. Het was een niet veelvoorkomend probleem (ze dachten ook dat 't aan m'n usb stick lag, maar ik had er al meerderen geprobeerd). Op het internet stond hier ook niks over, dus ik had gewoon pech.

Ik kon 'm terug laten sturen naar mijn verkooppunt en via de DOA procedure een nieuwe krijgen (dan ben ik 'm even kwijt/dat wil ik niet) en anders regelen ze een monteur voor me.
Ik word nu binnen 48 uur terug gebeld voor een afspraak en dan wordt 'ie gemaakt! Ik heb al een bevestigings sms gehad met reparatienummer. Ik denk dat er gewoon ergens een zekeringetje (o.i.d.) los zit waardoor 't niet goed loopt. Als het niet gemaakt kan worden krijg ik altijd nog een nieuwe tv. Prima service dus. :D

Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
En voor de USB/film mogelijkheden is het echt een mooie keuze. Wat ik nu mee heb gekregen in de tijd dat het wel werkte, was ik echt goed verrast! Heroes en Simpsons op 32 inch blijft kraakhelder! _/-\o_
De monteur is net langs geweest en heeft er een nieuw moederboard (of hoe dat ook heet, zo'n groen ding waaruit alle electronica geregeld wordt :P) ingezet.
Nu werkt m'n USB weer naar behoren. Mooi en snel gefixt en gewoon aan huis. Dikke prima dus, de 2 jaar garantie van LG! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
brrrt schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:19:
[...]

De monteur is net langs geweest en heeft er een nieuw moederboard (of hoe dat ook heet, zo'n groen ding waaruit alle electronica geregeld wordt :P) ingezet.
Nu werkt m'n USB weer naar behoren. Mooi en snel gefixt en gewoon aan huis. Dikke prima dus, de 2 jaar garantie van LG! :)
garantie van LG is inderdaad goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

d:)b

Steeds meer bronnen hebben het over een eventuele 42" variant van de LE8500 (Ulttraplatte LED TV (CES2010))

LG LE7500 series of five references, LG 32LE8500 (32'', 82 cm), the LG 37LE8500 (37'', 94 cm) 42LE8500 LG (42'', 109 cm), LG 47LE8500 (47'', 119 cm)

http://www.avcesar.com/actu/id-3699/CES-10-LED-Infinia-LG-LE7500-technologie-LED-Plus.html

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschie_73
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 13:11
Macabre schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:43:
Ik heb de 32LH3300 met een CAM module en DTV via Ziggo.
Ook heb ik een Samsung HT-Z320 Home Theatre System, met optisch in en aux in (rood-wit).

Nu wil ik geluid van de TV over de speakers van de het HTS laten lopen.
In een normale situatie zou je zeggen: Digitale ontvanger -> beeld via HDMI naar TV, geluid via optisch naar HTS.
Maar omdat in de TV al een module in zit heb ik dus geen ontvanger nodig en lijkt het me logisch om dan de TV direct met een optische kabel te verbinden met de HTS, helaas werkt het niet.

Nu heeft de TV alleen optisch uit en geen andere uitgang voor geluid.
De HTS ondersteund deze functie overigens wel gewoon.

Ik krijg het niet voor elkaar om geluid van de TV over de speakers te krijgen.

Heeft iemand tips?
Ik ben ook van plan Samsung HT-Z320 hoe bevalt jou deze set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 14:50

Bejit

Svenska Faderland

Beste mensen,

Na hoog en laag te hebben gezocht blijf ik met een grote vraag zitten.

Waarom vindt ik niks terug over de 42LH9000 van LG?

Hij staat op de Redcoon site en lijkt me zeer interessant omdat het Full LED backlight heeft.(Local dimming etc.)
Echter zijn reviews erg schaar en de 42SL8500 trekt me ook erg aan vanwege design etc..

Wie ooh wie kan mij wat vertellen over de 42LH9000 van LG?

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen Robbie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-05-2018
Misschien zoeken naar reviews van de 42LH90? Dit is de Amerikaanse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdbeukers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:25
even voor de mensen die de "service only" usb poort vrij willen geven..
http://lgusb.wikispaces.com/
ik zag dat er vragen over waren.

iemand info over de rest van het service menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:36:
[...]

waarom zou je nog het servicemenu in willen als je alles geactiveerd heb
en je kunt altijd nog downgraden
Dit gaat over het downgraden van de firmware van oa de LG 26LH2000 om divx te kunnen bekijken via usb. Nu blijkt dat je niet ALTIJD kan downgraden. Namelijk niet vanaf firmware 3.47. Het kan wel maar je sloopt daarmee je tv zo valt te lezen op diverse forums. Laat ik nu net de 3.47 versie hebben.

Nu valt hier http://www.avforums.com/f...78-lg-service-menu-2.html te lezen dat het unlocken van de usb functie ook kan dmv een infrarood code. Het zou ook met het programma Noviiremote moeten kunnen maar die werkt niet op mijn HTC daimond 2.

Heeft iemand dit wel voor elkaar gekregen met een harmony afstandsbediening? Dus het servicemenu tevoorschijn krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:08:
[...]

Dit gaat over het downgraden van de firmware van oa de LG 26LH2000 om divx te kunnen bekijken via usb. Nu blijkt dat je niet ALTIJD kan downgraden. Namelijk niet vanaf firmware 3.47. Het kan wel maar je sloopt daarmee je tv zo valt te lezen op diverse forums. Laat ik nu net de 3.47 versie hebben.

Nu valt hier http://www.avforums.com/f...78-lg-service-menu-2.html te lezen dat het unlocken van de usb functie ook kan dmv een infrarood code. Het zou ook met het programma Noviiremote moeten kunnen maar die werkt niet op mijn HTC daimond 2.

Heeft iemand dit wel voor elkaar gekregen met een harmony afstandsbediening? Dus het servicemenu tevoorschijn krijgen?
Eerst upgraden naar een hogere versie(3.55), en dan alsnog downgraden?

''For the moment you can downgrade to V3.15 only if your firmware version is up to V3.40 or V3.55. If you have V3.48 or V3.47 on your DIAGNOSTIC screen don't try to downgrade with this method as you will brick your TV! You have been WARNED!''

[ Voor 12% gewijzigd door shameblaster op 27-01-2010 11:21 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:18:
[...]

Eerst upgraden naar een hogere versie(3.55), en dan alsnog downgraden?

''For the moment you can downgrade to V3.15 only if your firmware version is up to V3.40 or V3.55. If you have V3.48 or V3.47 on your DIAGNOSTIC screen don't try to downgrade with this method as you will brick your TV! You have been WARNED!''
Hmm heb ik blijkbaar niet goed gelezen! Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat het werkt op deze manier? Dus van 3.47 naar 3.55 naar 3.15 en weer terug naar 3.55?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was al een tijdje op zoek naar een led tv en had mijn zinnen op de Samsung ue40b6000 gezet, uiteindelijk beviel me die rode gloed die op de zijkanten van het scherm zit niet.

Dus toen maar verder gekeken en kwam de LG 42sl9000 tegen en was meteen verkocht en heb die vandaag besteld,maar moet nog een weekje wachten.

Ik heb hem besteld bij die site 1x noemen is genoeg voor 950 euro dezelfde prijs als de ue40b6000.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 28-01-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Sinds gister heb ik de 32lh2000
Wat een prach toestel, en HD films van mijn laptop via de hdmi op de tv is echt geweldig.

Wat ik wel een nadeel vind is dat bij een lage geluidstand er een ruis te horen is over de tv speakers bij geluid.
Ik heb dit ook al op kieskeurig gelezen dat mensen hier last van hadden.

Enkel bij een geluidstand onder de 8.

Hopen dat bij een los speakerset dit probleem over is.

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:46:
[...]

Hmm heb ik blijkbaar niet goed gelezen! Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat het werkt op deze manier? Dus van 3.47 naar 3.55 naar 3.15 en weer terug naar 3.55?
gewoon doen ;)

als je v.3.55 hebt kan er niks misgaan :)

had eerst 3.24 toen naar 3.55 geupgrade en toen gedowngrade naar 3.15 en toen weer naar 3.55 ;) werkt gewoon perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
sjoerdbeukers schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:58:
even voor de mensen die de "service only" usb poort vrij willen geven..
http://lgusb.wikispaces.com/
ik zag dat er vragen over waren.

iemand info over de rest van het service menu?
hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat is precies het verschil tussen de sl8000 en de sl8500? Leest wat tegenstrijdige berichten, maar kan iemand bevestigen dat de sl8500 een glazen plaat heeft en de sl8000 één van plastic?

Zit te twijfelen, zag de sl9000 staan en vond dat wel een hele mooie tv en niet heel erg duur. Nu van wat ik op het internet lees zit er bar weinig verschil tussen de sl8000 en de sl9000, zal hem voornamelijk gebruiken om SD content te bekijken en sporadisch een blu-ray/ps3 game.

Wat mij nog doet twijfelen is:
- hoe is het geluid dat uit deze speakers komt? Ik heb nu een Sony 40v3000 en dat geluid vind ik acceptabel, maar ik heb liever geen aparte home cinema set. Wat ik gevonden heb voor de sl8000 (neem aan dat dit ook voor de sl8500 geldt) :
The 42SL8000's audio is better than I'd expected considering how slender the TV is. There's much more raw power around than I've become accustomed to hearing from LG's flat TVs, and this power is delivered without distortion or 'muddiness'. High frequency sounds can occasionally sound a touch brittle, but otherwise it's all more than satisfying. Especially if you've got the Clear Voice option engaged to soup up the reproduction of vocals.
Eigenaren het daar mee eens?

- Ik wil de digitenne kaart dmv een kaart direct op de tv aansluiten, hoe is de afstandsbediening/zap snelheid?
- Het 47" model staat voor iets meer dan 1100 euro online ben bang dat de nieuwe modellen ook op hetzelfde prijspunt binnen zouden kunnen komen :).

[ Voor 30% gewijzigd door StephaN900 op 30-01-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:54
Ik heb net de Lg LH 3300 aangeschaft. Zometeen eens uitpakken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Philflow schreef op maandag 18 januari 2010 @ 00:17:
Kunnen de bezitters van de 37LH3000 even melden hoe die bevalt? Met name met SD materiaal.
Op Kieskeurig en Tweakers is nauwelijks informatie te vinden. Nergens op internet eigenlijk. Bij voorbaat dank.
Hier een nieuwe LG 37 Lh 3000. Ik las dat mensen hier graag wat informatie over die tv willen hebben? Concrete vragen en ik zal even kijken :)

[ Voor 52% gewijzigd door karstjan op 31-01-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Nu een dagje de 32 LH3300 in gebruik. Bevalt prima! Mooi toestel. Heb nog een analoog signaal, maar het beeld valt me op zich nog mee eigenlijk. Xbox 360 via HDMI ziet er prachtig uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo vrienden,

Ik sta op het punt een LG 37LH5000 (94 CM) te kopen voor 625 euro nu zie ik dat de 42" (107 cm) 40 euro duurder is.
Zit afstand is ongeveer 4 meter wel formaat zou beter geschikt voor mij zijn?

En bij een groter scherm wordt dan het beeld kwaliteit ook minder?

Gr Johnny

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 12:46 . Reden: vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:32:
Hallo vrienden,

Ik sta op het punt een LG 37LH5000 (94 CM) te kopen voor 625 euro nu zie ik dat de 42" (107 cm) 40 euro duurder is.
Zit afstand is ongeveer 4 meter wel formaat zou beter geschikt voor mij zijn?

En bij een groter scherm wordt dan het beeld kwaliteit ook minder?

Gr Johnny
Zeker de 40 inch, als je niet op ziet tegen een grote tv in huis dan is groter bijna altijd beter. Zit nu zelf 3-4m van mijn 40inch af en wil toch upgraden naar een 46-50inch.

Natuurlijk zijn er situaties te bedenken waar groter niet beter is, zou zelf bijvoorbeeld niet 1m van een 50inch af willen zitten, maar op 4m kan je een 60inch ook nog wel hebben denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie,

Een mocht van me vriendin niet te groot :D maar inderdaad een 42"107 cm is wel erg mooi! En dat voor maar een paar tientjes extra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegenen die de USB willen activeren (26LH2000 in mijn geval) maar dit niet met een firmware upgrade/downgrade willen doen:

Logitech Harmony 525 :
- Voeg je LG TV toe in Harmony remote configuration (software)
- Ga naar Logitech Harmony website en Login: http://members.harmonyremote.com (de website dus!)
- Ga naar http://members.harmonyrem...Infrared/ShowInfrared.asp
- Click op "Manual >"
- In "Data Value" zone, kopieer deze Philips Pronto code :
0000 006d 0022 0002 0157 00ac 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0689 0157 0056 0015 0e94

- Click "Process >" : bericht "Converted from Pronto format successfully!"
- Click "Next >"
- Click "Select an active device"
- Kies je LG "TV"
- Kies een naam "EZ Adjust", bijvoorbeeld
- Click "Add >"
In de remote software, kun je nu "EZ Adjust" aan elke knop die je wilt toewijzen.

Nu kun je op deze knop drukken en je komt in het service menu.
1. Password: 0000
2. Tool Option 3
3. EMF (JPEG,MP3) to 1
Divx to HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Ik lees nog net een aantal negatieve reviews over de 42hl5000 op internet waardoor ik weer terug het bos in wordt gestuurd!

Men spreekt over erg veel blur, ghosting en lagg! En dat de trumotion niet werkt. Het zou het beeld versnellen sneller dan het geluid zeg maar!

Hoe ervaren jullie dit?
Ik hoop van jullie te horen!

Johnny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd genoeg vind ik wel alleen maar veel positieve reviews als ik de 37" versie lees op internet!
Of zou dat geen verschil mogen zijn 37" of de 42" LH5000.

Groeten

Johnny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook in het bezit van een LG 42LH5000, maar ik slaag er niet in het service menu te openen. Ik heb al gelijktijdig de "menu"-toets van de afstandsbediening en de "menu"-knop aan de zijkant van de televisie ingedrukt (voor enkele seconden), maar er gebeurt niets.
Ik heb hetzelfde geprobeerd met de ok-toets van de afstandsbediening en de zijkant van de televisie, maar er gebeurde ook niets.

Kan iemand mij zeggen wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathray
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-11-2024
Deze week een lg 42sl9000 besteld bij iishop.be vandaag krijg ik telefoon dat deze niet meer wordt geproduceerd .
De nieuwe led's zouden in maart uitkomen .
Kan iemand dit bevestigen en zoja wat is dan het nieuwe model in productie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

deathray schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:06:
Deze week een lg 42sl9000 besteld bij iishop.be vandaag krijg ik telefoon dat deze niet meer wordt geproduceerd .
De nieuwe led's zouden in maart uitkomen .
Kan iemand dit bevestigen en zoja wat is dan het nieuwe model in productie?
YES!

De SL9000 is een supergoede TV vind ik, buiten dat hij niet officieel Ziggo-gecertiviceerd is, de aansluitingen haaks tegen de muur zitten, :( . Voor 930 heb je al een SL9000... Voor 990 de SL9500.

Het is zeer waarschijnlijk dat de SL9000 etc uit de handel worden gehaald, want LG komt met niewe TV's, namelijk de (top: ) LE9500, LE8500 , LE7500.

Ik vind de SL9000 mooier dan de LE7500, dus die gaat t sowieso niet worden.

Dan blijven er de LE8500 en 9500 over.. Beide vind ik de MOOISTE TV's in de wereld momenteel; superdunne bezel etc. 8) Het nadeel is weer.. dat ze minimaal 47" groot zijn... Dat is VEELS te groot (kom af van 32" HD-Ready). De LE9500 47" Zou wel eens makkelijk 2200 Euro kunnen kosten; er zit ook 3D op.

Zelf wacht ik liever nog even tot maart, en koop dan of de LE8500 47, of de Samsung C7000, of de SL9500 (en wacht dan tot de voglende generatie 3D TV's uit zijn) .

;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:42
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:46:
Ik ben ook in het bezit van een LG 42LH5000, maar ik slaag er niet in het service menu te openen. Ik heb al gelijktijdig de "menu"-toets van de afstandsbediening en de "menu"-knop aan de zijkant van de televisie ingedrukt (voor enkele seconden), maar er gebeurt niets.
Ik heb hetzelfde geprobeerd met de ok-toets van de afstandsbediening en de zijkant van de televisie, maar er gebeurde ook niets.

je hebt er vast nu niks aan, maar ik heb ook de 42LH5000 en bij mij werkt het wel zo...dus volgens mij doe je niks verkeerd. Stomme vraag misschien, maar richt je de ab wel goed op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
salimrmaf schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:06:
[...]
Ik vind de SL9000 mooier dan de LE7500, dus die gaat t sowieso niet worden.

Dan blijven er de LE8500 en 9500 over.. Beide vind ik de MOOISTE TV's in de wereld momenteel; superdunne bezel etc. 8) Het nadeel is weer.. dat ze minimaal 47" groot zijn... Dat is VEELS te groot (kom af van 32" HD-Ready). De LE9500 47" Zou wel eens makkelijk 2200 Euro kunnen kosten; er zit ook 3D op.
Ik wil wel naar het 47" formaat en heb even de nieuwe modellen bekeken, maar heb je misschien ergens duidelijke foto's, want zo op het eerste gezicht lijken de le8500 en le7500 precies op elkaar...
En 2200 euro lijkt mij sterk, of lg wil een andere kant op, maar ze maken juist zoveel winst vanwege de relatieve goedkope elektronica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:46:

welke firmware heb je erop?? mij lukte het niet met V. 3.55 pas toen ik em gedowngrade had naar 3.15 lukte het :) denk dat je dat niet hebt gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

StephaN900 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:24:
[...]

Ik wil wel naar het 47" formaat en heb even de nieuwe modellen bekeken, maar heb je misschien ergens duidelijke foto's, want zo op het eerste gezicht lijken de le8500 en le7500 precies op elkaar...
En 2200 euro lijkt mij sterk, of lg wil een andere kant op, maar ze maken juist zoveel winst vanwege de relatieve goedkope elektronica?
Hmm, ja als je ziet dat de goedkoopste LED's van SONY, de HX700 al 1100 euro kosten (40"), dan zal LG (lagere prijsniveau) maar wel met een groter diameter (47") en 3D zeer zeker tussen de 1600 en 2200 Euro kosten. (2200 voor de 55"?) Maar dat is maar een gok.

De LE9500: Komt pas in Mei uit, de rest waarschijnlijk in Maart.

De LE9500 kenmerkt zich vooral door de 3D-ondersteuning, de 0.92" dikte(!) en de superdunne bezel (rand) van 0.8 CM...

LE9500: 3D, 47" 55" en later ook in 72" 480Hz (400 voor europa)
Afbeeldingslocatie: http://www.instablogsimages.com/images/2010/01/07/lg-3d-infinia-le9500-tvs-1_DURqW_54.jpg

LE8500: Zonder 3D, Alleen in 47 - 55", 200/240 Hz
, dikkere bezel, net zo dun als de LE9500

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/imagenormal/1262969037.jpeg
LE7500: geen 3D, ook in 42", 100Hz, dikkere bezel/dikte dan de bovengenoemde; dit is de "medium/budget"-LED

Afbeeldingslocatie: http://js-kit.com/blob/XNeow3WGKs7VzFAT44fO3Z.jpg

De 9500 en 8500 zien er op het eerste gezicht hetzelfde uit; je kunt wel opmerken dat de 8500 aan alle kanten een (veel) dikkere bezel heeft. De LE7500 ziet er, vind ik lelijk uit. Dat rooie gloed zit me niet zo. Hier nog eens van voren:

Afbeeldingslocatie: http://js-kit.com/blob/_LioRrRcMJUsmu7jVxTslY.jpg
Afbeeldingslocatie: http://js-kit.com/blob/Mu6UksR4Z7Vrlv61iR7Aqa.jpgAfbeeldingslocatie: http://js-kit.com/blob/U3smErwwD6eDwcvP_y3VuQ.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door SalimRMAF op 03-02-2010 15:54 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

ik las anders dat de LE 8500 ook 3D heeft echter 200HZ ipv 400.

nm! mooi ding! ik geloof niet zo in het 3d gebeuren, doe mij die 8500 maar!

[ Voor 40% gewijzigd door mindcre8r op 03-02-2010 16:50 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:41

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Mjah, maar die Hz-zucht valt ook wel mee. Ik heb een 200Hz LG, een vriend van me 100Hz. Om nou te zeggen dat je echt veel verschil ziet.... mwah. Bovendien is een 3D-bluray film effectief 24p toch?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Moet zeggen dat ik die le7500 ook niet lelijk vind, alles zal waarschijnlijk een upgrade zijn van mijn sony v3000, dus het hangt gewoon een beetje van de prijs af. Ook van de tv speakers, die waren bij de vorige serie wel goed geloof ik en is bij Sony ook altijd goed. Nu maar hopen dat ze wat betreft prijs nog goed met Sony kunnen concurreren, dan wil ik misschien wel van mijn merk afstappen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De nieuwe SONY-reeks zijn best mooi, maar.. ik vind ze veels te dik (HX800/900/700) Ook is de bezel te dik. Qua prijs zijn ze wel okay; De HX800 kost 2000 Euro (adviesprijs) voor de 47".

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

mOrPhie schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:48:
Mjah, maar die Hz-zucht valt ook wel mee. Ik heb een 200Hz LG, een vriend van me 100Hz. Om nou te zeggen dat je echt veel verschil ziet.... mwah. Bovendien is een 3D-bluray film effectief 24p toch?
Geen id, maar de dat zegt enkel wat over de verwerking. wat houdt 3d techniek in terwijl je evengoed een brilletje op moet doen? of is dat niet zo?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

mindcre8r schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:16:
[...]

Geen id, maar de dat zegt enkel wat over de verwerking. wat houdt 3d techniek in terwijl je evengoed een brilletje op moet doen? of is dat niet zo?
Nou.. als je eenmooi strak 3D beeld voor je wilt zien, moeten je ogen niet "in de gaten hebben" dat het scherm waarnaar je kijkt steets aan het flikkeren is ( de hertzen). Bij de 400-Hz , gedeeld door 2 ( voor zowwel links als rechts van de bril) is 200 Hz. 200Hz is snel genoeg om voor je ogen/hersenen geen geflikker te zien.

De andere TV's, bijvoorbeeld de LE8500 heeft een refreshrate van 200 Hz, maar voor Stereonogwat 3D = delen door 2, want de beeldjes worden telkens om de beurt weergeven = 100Hz. Blijkbaar is 100Hz dus te "langzaam" voor echte 3D.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

salimrmaf schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:41:
[...]

Nou.. als je eenmooi strak 3D beeld voor je wilt zien, moeten je ogen niet "in de gaten hebben" dat het scherm waarnaar je kijkt steets aan het flikkeren is ( de hertzen). Bij de 400-Hz , gedeeld door 2 ( voor zowwel links als rechts van de bril) is 200 Hz. 200Hz is snel genoeg om voor je ogen/hersenen geen geflikker te zien.

De andere TV's, bijvoorbeeld de LE8500 heeft een refreshrate van 200 Hz, maar voor Stereonogwat 3D = delen door 2, want de beeldjes worden telkens om de beurt weergeven = 100Hz. Blijkbaar is 100Hz dus te "langzaam" voor echte 3D.
Maar vraag ik me dan af, zal er geen slimme kop komen met een brilletje waar een filter op zit zodat de trillingen niet waargenomen worden en je met een budget tv ook 3D kan kijken?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

200Hz is 100Hz effectief, dat is dan toch hetzelfde als een gewoon 100Hz 2d beeldscherm of mis ik iets? De meeste amerikaanse 3D TV's zijn 240Hz en dus 120Hz effectief. Ik krijg met de huidige info die ik heb het gevoel dat het 400Hz/200Hz verhaal vooral een marketing-verhaal is.

[ Voor 46% gewijzigd door mOrPhie op 04-02-2010 11:30 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

mOrPhie schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:29:
200Hz is 100Hz effectief, dat is dan toch hetzelfde als een gewoon 100Hz 2d beeldscherm of mis ik iets? De meeste amerikaanse 3D TV's zijn 240Hz en dus 120Hz effectief. Ik krijg met de huidige info die ik heb het gevoel dat het 400Hz/200Hz verhaal vooral een marketing-verhaal is.
met ^^

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Dit bericht is aan iedereen met een LG SL8000 :)

Ik heb nu ook de SL8000 (eindelijk) 42" en mijn vraag is zijn er al firmware updates voor deze tv enzo ja waar zou ik die kunnen vinden?

Ik zie in de gebruiksaanwijzing dat je software kunt downloaden voor of via de DVB-T digitale tuner maar is dat dan de software voor de decoder of software voor de tv?

Ik kan op de site van LG geen firmware vinden :S

Hoop van iemand het verlossende antwoord te krijgen.

Gr Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Waarom wil je de firmware updaten? Want ik mis eerlijk gezegd niets bij de tv. Verder gebruik ik bluetooth en de USB poort niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de 42sl9000 gekocht en na het aansluiten van de externe hd kon ik het niet voor elkaar krijgen om het geluid van de divx via mijn surround set te krijgen.
Bij gewoon tv lukt het wel maar bij de hd en ook als ik bijv de laptop via hdmi aansluit heb ik geen geluid via de surround.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Onder het audio menu, kun je spelen met je digitale audio uitgang. Probeer daar eens wat instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik wil updaten omdat die motion 200hz niet lekker loopt en ik dacht misschien dat ze wat soft/firmware updates hadden dat die techniek wat verbeterd word. Want zelf met 200hz motion uit heb je soms dat het beeld heel even "lijkt te hangen :S"

Vandaar :) Maar er staat in de setup softwareupdate aan, maar in de manual hebben ze het dan over de dvb-t maar of je dan de software voor dat ding update of de tv geen idee :S Zal wel eens met LG bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat games afgespeeld worden op 60hz?? Mijn 42lh4000 is namelijk 100hz en tijdens het gamen staat er 60hz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn lh4000 staat er ook 60hz bij het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Hallo mede LG owners,

Wij hebben zojuist de LG 37LH5000 gekocht en heb een paar vragen :)

Met de laptop via de seriele port kan ik mooi me beeld zien op de TV echter geen geluid (im meen omdat serieel alleen video is (rgb)

Er zit ook een USB aansluiting op dus ik dacht met een usb kabel te kunnen verbinden dit werkt dus niet.
Op deze TV zit USB video (thans er staat USB - DivX HD)

Kan het zijn dat het alleen werkt met een USB stick ? Of zijn er andere mogelijkheden?

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik zou als ik jouw was eerst eens goed na gaan wat voor aansluitingen je nu gebruikt.
Serieel = hoogst waarschijnlijk VGA en de serieele poort die je er misschien op hebt zitten is alleen voor service doeleinden.En waarschijnlijk zie je ook in de buurt van de VGA connector een jack ingang met pc input oid erbij. Dus dmv 3.5mm jack kun je dan je laptop verbinden.
Een mooiere oplossing is het via HDMI aansluiten mits je laptop dat ondersteund en deze ook audio via de HDMI naar buiten kan sturen.
Je tv is een USB host en verwacht dus een slave (usb stick etc) eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

klaasbram schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:11:
Ik zou als ik jouw was eerst eens goed na gaan wat voor aansluitingen je nu gebruikt.
Serieel = hoogst waarschijnlijk VGA en de serieele poort die je er misschien op hebt zitten is alleen voor service doeleinden.En waarschijnlijk zie je ook in de buurt van de VGA connector een jack ingang met pc input oid erbij. Dus dmv 3.5mm jack kun je dan je laptop verbinden.
Een mooiere oplossing is het via HDMI aansluiten mits je laptop dat ondersteund en deze ook audio via de HDMI naar buiten kan sturen.
Je tv is een USB host en verwacht dus een slave (usb stick etc) eraan.
Duidelijk, dat wordt zoeken naar een jack-2-jack snoertje (heb ik ms wel ergend)

Dank je wel iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Geeft dat VGA signaal mooi beeld? Heb helaas geen HDMI uitgang op m'n laptop dus vroeg me af wat dan de mooiste weergave geeft. Had ook van die VGA naar HDMI converters gevonden, maar die zijn weer 60 euro en weet niet of het dat waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Southern Sun schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:23:
Geeft dat VGA signaal mooi beeld? Heb helaas geen HDMI uitgang op m'n laptop dus vroeg me af wat dan de mooiste weergave geeft. Had ook van die VGA naar HDMI converters gevonden, maar die zijn weer 60 euro en weet niet of het dat waard is
Mja ik heb niet geprobeerd om een film te kijkrn maar mijn windows beeld was gewoon scherp en helder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Southern Sun schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:23:
Over korte afstanden kan VGA prima 1920x 1080 door sturen. Alleen het punt is dat je 2x conversie van je signaal hebt. Pc digitaal -> wordt analoog gemaakt voor VGA -> in je tv weer digitaal. Verder heb je kans de dat pixel mapping verkeerd gaat omdat je die informatie niet mee stuurt over VGA.
Het standaard VGA kabeltje wat vaak mee geleverd wordt bij een TV zou de resolutie aan moeten kunnen ;)
En als je die dan toch hebt liggen is het gewoon een kwestie van uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:32:
Is het normaal dat games afgespeeld worden op 60hz?? Mijn 42lh4000 is namelijk 100hz en tijdens het gamen staat er 60hz..
Niemand die weet hoe dit komt?? :'(

Kicken binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 07-02-2010 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 22:50:
[...]

Niemand die weet hoe dit komt?? :'(
60HZ is de MAX dat je uit games kunt halen; de meeste games op de PS3/Xbox360 hebben 50 of 60Hz. Sommige games op de xbox 360 kunnen zelfs ALLEEN maar op een 60hz (NTSC+)-scherm worden afgespeeld.

Het is normaal hoor. ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 09:55
Weet iemand het verschil tussen de 32LF2500 en de 32LF3300? Heb wat specificaties vergeleken maar kon niets vinden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
shameblaster schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:23:
Sinds gister heb ik de 32lh2000
Wat een prach toestel, en HD films van mijn laptop via de hdmi op de tv is echt geweldig.

Wat ik wel een nadeel vind is dat bij een lage geluidstand er een ruis te horen is over de tv speakers bij geluid.
Ik heb dit ook al op kieskeurig gelezen dat mensen hier last van hadden.

Enkel bij een geluidstand onder de 8.

Hopen dat bij een los speakerset dit probleem over is.
Toch even een vraag hoe je tv kijkt. Ik had er last van en kijk met een ziggo digitaal tv kastje.
LG wist mij te vertellen dat wanneer je de afstandsbediening van de tv-tuner op zo'n 80% houd en verder het geluid regelt met de tv-afstandsbediening, je de ruis niet meer krijgt.

De ruis wat ik hoorde, kwam door de scartkabel. Misschien helpt dit bij jou ook? Hoe zachter het tv geluid staat, hoe beter het dus is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag net een paar reacties over een Usb aansluiting op de tv. Ik heb namelijk een Lg Flatron m2294d + usb.

Maar wanneer ik een usb er op aansluit vind ik nergens een optie om mp3's of films af te spelen.
Kan iemand mij vertellen waar ik die opties vind?

Kim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Die USB port op die flatrons is "service only", wat doet vermoeden dat het gebruikt wordt om bijvoorbeeld beelcallibratie te doen of een nieuwe firmware te installeren. Ik zou hier even de handleiding op naslaan als ik jou was. :)
Bij de TV's met zo'n USB-port heb je in elk geval onder "menu" gewoon een optie "USB". Maar zodra je de USB erin doet gaat ie automatisch naar dat menu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nergens vind je een optie in het menu met USB.
En als ik de usb er aan sluit kom ik ook niet automatisch in dat menu? :?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Zie het eerste deel van m'n post. Blijkbaar heeft jouw monitor helaas niet die optie en is de USB-port slechts voor service-doeleinden. :) Sorry. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is me nog steeds niet gelukt om het geluid over de speakers van de home cinema set te krijgen,alleen het geluid van de tv lukt me,maar divx via usb en geluid van de xbox 360 via de hdmi lukken niet. lg 42sl9000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de Philips personeelswinkel heb ik nog een reservering staan op de 37pfl8404 en ondanks dat die niet meer wordt gemaakt, wordt deze nog wel uitgeleverd aan de mensen die een reservering hebben staan. Desondanks gisteren toch nog even langs de Mediamarkt geweest om uhm nog eens in het eggie te bekijken en antwoord te krijgen op 1 bepaalde vraag. En dat is dat de Philips niet meer geleverd wordt met een LG scherm maar met eentje van Sharp. Heb op deze site al gelezen dat dit de kwaliteit niet ten goede komt en dat vind ik erg jammer. Naast het feit dat de Philips ergggg traag schijnt op te starten en dat het met zappen ook niet al te vlotjes werkt. Alleen de Ambilight is dan wel weer erg aantrekkelijk bij de Philips, jammer dat de LG dat niet heeft...

Ik vroeg die beste medewerker voor een alternatief en hij noemde de 37sl8000. Nooit echt een LG man geweest maar heb hij heeft me toch wel erg verrast over deze tv. Hij ziet er super gelikt uit (behalve de AB dan, daar kent Philips toch mee smaak). Ook komt de Philips met een plastic voet en de sl8000 volgens mij met een glazen voet als ik mij niet vergis?

Hoe staat het met de snelheid van het opstarten van de sl8000? Gaat dat een beetje vlotjes? Of is dat ook een minpuntje bij deze tv net als de Philips? En het zappen? Zowel de snelheid bij de Philips is er helemaal uit als dat ook de weergave van de zenderspecs enorm groot zijn. Ziet er totaal niet gelikt uit. Kennelijk weten ze wel hoe ze een mooie tv moeten bouwen bij Philips, maar deze geliktheid niet door te zetten in de structuur van het menu. Iemand die me kan vertellen of LG die wel netjes voor elkaar heeft?

En als laatste, dit vind ik wel vreemd op de site van LG. De sl8000 schijnt 2ms te hebben maar op de site bij de specs staat 5ms. Neem aan een foutje van LG?
http://www.lge.com/nl/tv-...ie/LG-lcd-tv-37SL8000.jsp

Ook wordt er op bovenstaande site (en op sites als kieskeurig.nl) dat de tv 100.000:1 heeft maar op een engelse site 150.000:1 heeft (zo ook in dit bericht van tweakers: nieuws: LG kondigt 'borderless' lcd-tv's aan met led-backlights)

Ben er alleen nog niet helemaal uit of het nu een sl8000 moet worden of de 8500. Had iemand al de vragen enige blz's terug zien stellen, maar het verschil is mij nog niet echt duidelijk...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ey,

De 8000-8500 verschil: De *500 heeft een glazen plaat ipv plastic (voorkant).

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Verschil tussen Sl8000 en SL8500 is het volgende. Het design verschilt een klein beetje SL85 meer rechte hoeken tov Sl80 die iets meer afgerond zijn.
En daarnaast wordt er gezegd (weet het zelf niet zeker) dat de SL80 een plastic plaat heeft en de SL85 een glazen plaat. Beide schermen zijn GEEN LED want daar is de LE8000 serie en de SL90 en SL95 serie voor geïntroduceerd. (let goed op de SL en LE vermeldingen.)

edit:
@ hierhonder, misschien moet je eens de reply onder je quote reactie eens bekijken want daar staat hetzelfde al vermeld dus waarom dubbel :?

[ Voor 15% gewijzigd door The-Source op 07-02-2010 20:01 . Reden: zie edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Solid Seal schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:03:
Hallo mede LG owners,

Wij hebben zojuist de LG 37LH5000 gekocht en heb een paar vragen :)

Met de laptop via de seriele port kan ik mooi me beeld zien op de TV echter geen geluid (im meen omdat serieel alleen video is (rgb)

Er zit ook een USB aansluiting op dus ik dacht met een usb kabel te kunnen verbinden dit werkt dus niet.
Op deze TV zit USB video (thans er staat USB - DivX HD)

Kan het zijn dat het alleen werkt met een USB stick ? Of zijn er andere mogelijkheden?

Greets
hahahaha was dat mooi geweest zeg , usb kabel aan je laptop en in de tv en hoppakee films kijke ;)
maar ff sirieus, werkt alleen op hardeschijven en usb sticks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor de antwoorden _/-\o_ Moet alleen nog even kijken wat mensen bedoelen met het spiegel-effect van het scherm. Maar zoals ik eerder al gelezen had (volgens mij was het een bericht van Klaasbram) dat het in de winkel wel zichtbaar was, maar in de huiskamer reuze meevalt.

Ben alleen wel erg gaan twijfelen of het de 37 of de 42 inch moet worden. Mijn vriendin heeft in de woonkamer een 32 inch Philips hangen en van mij mag het wel een maatje groter. Maar heb altijd het idee gehad dat de scherpte tussen een 37 en 42 inch ten koste gaat van de grootte. Dus hoe groter het scherm, hoe onduidelijker. Is dat duidelijk zichtbaar/merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik zit zelf op +/- 2.5 meter afstand en vind 42 toch wel een minimum als je er ook pc beeld op gebruikt. Verder is een groter formaat "ook nodig" als je het verschil tussen HD ready en Full HD wilt kunnen zien op groter afstanden.
Dus hoe groter het scherm, hoe onduidelijker. Is dat duidelijk zichtbaar/merkbaar?
In jouw stelling zou je dus een kleiner scherm moeten nemen omdat je dan het verschil toch niet meer kunt waarnemen. Een verschil kunnen waarnemen betekend niet dat iets onduidelijker word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar voorlopig heb ik nog geen digitale tv van ziggo of upc ofzo. Dus gewoon analoog. Dan neem ik aan dat de beeldkwaliteit wel wat slechter is op een 42 inch t.o.v. een 37, toch? Of is dat te verwaarlozen? Want in de winkel kan ik dat natuurlijk niet vergelijken, daar staat alleen een HD Demo aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
Kan iemand bevestigen danwel ontkennen of het mogelijk is om op de SL9000 icm een alphacrypt cam digitaal tv te kijken via het ziggo netwerk. Volgens mij heeft de SL9000 een dvb-c tuner met CI slot en zou het dus nog mogelijk moeten zijn om de zenders te decoden met een alphacrypt cam. Graag zou ik willen weten of dit werkt, dit is natuurlijk een mooiere oplossing dan een decoder + extra afstandbediening.

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

DARKviper123 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:15:
Kan iemand bevestigen danwel ontkennen of het mogelijk is om op de SL9000 icm een alphacrypt cam digitaal tv te kijken via het ziggo netwerk. Volgens mij heeft de SL9000 een dvb-c tuner met CI slot en zou het dus nog mogelijk moeten zijn om de zenders te decoden met een alphacrypt cam. Graag zou ik willen weten of dit werkt, dit is natuurlijk een mooiere oplossing dan een decoder + extra afstandbediening.
Het kan, wel een CI cam, met Alphacrypt gebruiken. Stel je landcode in als Finland of Zweden. Suc6 , en laat het ons weten! ;) Die dingen vind je voor ogneveer 50 euro op MP.nl. Vandaag de dag (na 2 februari/blokkade AC cams etc) volop!!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo blokt alphacrypts dus dat gaat waarschijnlijk niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Shit :( Sinds gister hoor ik af en toe een raar soort gekraak tijdens gesprekken op tv. Is dit een bekend probleem? Het is niet echt gekraak, maar alsof er iets natrilt bij een bepaalde toon. Echt irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:10:
Ziggo blokt alphacrypts dus dat gaat waarschijnlijk niet werken.
Alleen wanneer ze in een CI+ CAM zitten... de LG heeft GEEN CI+ cam/reader, alleen CI dus. Het gaat dus wel werken. ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Heeft iemand hier wellicht ook een 32LH3300 (ziggo model van LG)? Ik loop namelijk tegen een raar probleem aan. Ik heb dus een CI+ cam module en heb mijn receiver via een optische kabel aangesloten. Nederland 1,2 en 3 zijn HD en dolby digital en dat werkt perfect maar zodra ik zap naar bijv. RTL4 dan heb ik geen geluid meer. Het vreemde is dat als ik een andere component ingang kies (bijv DVD) en ik ga weer terug naar de kabel ingang, er wel ineens geluid is via mijn receiver... Ik heb de andere audio optie (PCM) ook geprobeerd maar dat helpt ook niet :(

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:17

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Southern Sun schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:43:
Shit :( Sinds gister hoor ik af en toe een raar soort gekraak tijdens gesprekken op tv. Is dit een bekend probleem? Het is niet echt gekraak, maar alsof er iets natrilt bij een bepaalde toon. Echt irritant
Ik weet niet over welk model je praat, maar bij mijn SL8000 was dat ook (m.n. stemmen). De kast resoneert door de speakers. De monteur had daar al standaard stickers voor bij.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stickertje plakken en het was over???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
magic_nl schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:05:
[...]

Ik weet niet over welk model je praat, maar bij mijn SL8000 was dat ook (m.n. stemmen). De kast resoneert door de speakers. De monteur had daar al standaard stickers voor bij.
Ik heb de 32 LH 3300. Heb het idd ook alleen bij stemmen en resoneren was meer het woord wat ik zocht dus klinkt als hetzelfde probleem. Heb 'm bij de mediamarkt vandaan. Moet ik dan weer dat hele ding meesjouwen om vervolgens 2u te wachten bij de klantenservice? :'(

@ Wook, heb dus wel jouw model maar gebruik nog niet die ziggo module. Gaat er wel komen in de toekomst dus hoop dat het bij jou allemaal lukt

[ Voor 11% gewijzigd door Southern Sun op 09-02-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
Ik heb sinds een paar dagen een HD-DVR box van UPC, de Cisco versie. Deze is aangesloten op een LG 42LH4000. Als ik naar een HD kanaal ga dan geeft mijn TV nog steeds aan dat het een 576p signaal binnenkrijgt. Voor mijn gevoel is het beeld wel scherper dan op het corresponderende SD kanaal, maar zeker weten doe ik dit niet, misschien is het wishful thinking. Na enig zoekwerk heb ik wel gevonden dat er een "resolutieprobleem" is met de Cisco box en bepaalde LG TV's, maar wat dit precies inhoudt kan ik niet vinden. Kan iemand mij vertellen hoe dit zit en hoe ik dit eventueel kan oplossen? Ik betaal natuurlijk niet voor niets extra geld voor HD zenders en die wil ik dan ook wel echt in HD zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:17

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Southern Sun schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:06:
[...]

Ik heb de 32 LH 3300. Heb het idd ook alleen bij stemmen en resoneren was meer het woord wat ik zocht dus klinkt als hetzelfde probleem. Heb 'm bij de mediamarkt vandaan. Moet ik dan weer dat hele ding meesjouwen om vervolgens 2u te wachten bij de klantenservice? :'(
Gewoon rechtstreeks LG bellen... Komt de monteur aan huis.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
De 32LH3300 bezit dus een ingebouwde DVB-T tuner. Volgens de website van LG is deze dus geschikt voor Ziggo, maar kan ik dan die ook gebruiken voor digitale TV van KPN? Of gebruiken die wat anders..?

Of moet ik hierbij kijken naar de MPEG-4 AVC (H.264) Decoder die ook ingebouwd zit?

[ Voor 17% gewijzigd door Black-Death op 09-02-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Black-Death schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:06:
De 32LH3300 bezit dus een ingebouwde DVB-T tuner. Volgens de website van LG is deze dus geschikt voor Ziggo, maar kan ik dan die ook gebruiken voor digitale TV van KPN? Of gebruiken die wat anders..?

Of moet ik hierbij kijken naar de MPEG-4 AVC (H.264) Decoder die ook ingebouwd zit?
Geen DVB-T maar DVB-C (van cable.) Digitenne is DVB-T en dat ondersteunt hij niet zover ik weet.

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
WooK schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:37:
[...]

Geen DVB-T maar DVB-C (van cable.) Digitenne is DVB-T en dat ondersteunt hij niet zover ik weet.
Hmm die informatie heb ik van de LG site af.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een overbodig vraagje, maar hoe is de kijkhoek eigenlijk van de 42SL8000? Heb gehoord dat de Philips (de 37pfl8404 die ik eerst op het oog had) een verschrikkelijk kijkhoek heeft. Bij 25 graden schijnt het al zwaar belabberd te zijn.

Ik weet dat je niet de wereld mag verwachten van een LCD, maar hoe is dit met de LG gesteld?
Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste