In ieder geval bedankt voor de hulp!
Even wat extra info: ik heb de LG-LH4000, met XBOX 360, Humax i5050C en versterker JVC-E5S.
Goed, ik wil geluid van Humax danwel XBOX af en toe over de boxen hebben. Bij films of games of zo. Zowel Humax als XBOX360 zijn via HDMI gekoppeld aan TV. So far so good! Schitterend beeld en prima geluid. Echter, ik heb natuurlijk niet voor niets zo'n 5.1 setje, dus wil daar ook wel gebruik van maken.
Apart aansluiten van Humax aan versterker, en XBOX aan versterker is niet echt een optie. Kan wel, maar XBOX heeft maar 2 uitgangen, te weten HDMI en een 'Microsoft'-achtige uitgang die zo in mekaar is gezet dat je die niet tegelijkertijd kan aansluiten. Die stekker is simpelweg te groot. De tip via
http://www.chadledford.com/?p=50 zou kunnen werken, maar ik heb niet de stekker met de optische uitgang, alleen maar de geel/rode/witte kabel (stereo+video). Dus, dan kan het net zo goed via de TV...
Wat ik nog zou kunnen doen, is mijn stekker slopen, en de rode/witte tulpstekkers naar versterker leiden. Dan heb ik iig stereo geluid via Home Cinema Set. Maar, dit doe ik liever niet.
De Humax zou ik optisch kunnen aansluiten op de versterker (die heeft optical out), maar dit werkt niet. Van alles geprobeerd.
Op de versterker kan heb ik een paar sources, te weten VCR, DVR/DVD, TV, VIDEO, AM, FM. De versterker heeft 2 digitale ingangen (coaxiaal, en optisch). Optisch is volgens mij DigitalN2, aldus manual. Maar, in dezelfde manual staat dat het tevens via een analoge verbinding een verbinding gemaakt moet worden?! Dit vind ik al vaag. Waarom zou dat moeten? Deze gast op avforum heeft iets soortgelijks (
http://www.avforums.com/f...eperation-jvc-rx-e5s.html).
Ik moet, blijkbaar, het TV geluid (TV speaker) uitzetten als ik het geluid over de HCS (home cinema set) wil hebben. Heb ik geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Wat ik nog zou kunnen proberen, is om te kijken of de optische kabel een signaal doorgeeft (of er een rood licht uit komt). Dan heb ik dat probleem tenminste getackeld.
Wat ik gisteravond nog heb geprobeerd is om via een scart-blokje, switch naar 'OUT', tulpstekkers erin en aangesloten op HCS. Dat werkte niet. Daarna nog tulpstekkers weer omgebatterij'd naar SCART (dus SCART, tulp-kabels, SCART) op AV/ingang en ook op DVD/DVR van de HCS gezet. Wederom zonder resultaat. Aaaaaaaaaaaaargh!!!
Ik weet het niet meer. Erg vaag. Af en toe kreeg ik wel wat output via de HCS, maar dan liep het geluid van de TV achter bij de werkelijkheid, ook als HCS uit staat. Dat is niet handig.
Heb gisteravond ook nog TV geupdate naar firmware v3.40. Heeft echter niet geholpen.