[LCD TV] Het grote LG LCD TV topic

Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste
Acties:
  • 314.034 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 15:37

mindcre8r

Tradepedia

Anoniem: 306355 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 08:02:
[...]

Helaas geen 2e audio spoor.
Als ik jou goed begrijp zou ik dus een decoder, of een ander apparaat dat DTS-Downmixing ondersteund, op mijn TV moeten aansluiten? Voorwaarde voor zo een apparaat is dan dat het USB ingang heeft (i.v.m. Media op HDD)

klopt dat?
ik snap trouwens uberhaubt niet waarom je zou willen dat je TV DTS uitspuwt. dat is niet om aan te horen over de tv speakers?

of speel je af van usb op je TV en wil je het geluid doorsturen naar je receiver oid? dat gaat ook niet werken idd.

Alle media functionaliteit in de tv's van nu zijn niet zo goed als de stream boxxes en HTPCS.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306355

mindcre8r schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 08:36:
[...]

ik snap trouwens uberhaubt niet waarom je zou willen dat je TV DTS uitspuwt. dat is niet om aan te horen over de tv speakers?

of speel je af van usb op je TV en wil je het geluid doorsturen naar je receiver oid? dat gaat ook niet werken idd.

Alle media functionaliteit in de tv's van nu zijn niet zo goed als de stream boxxes en HTPCS.
Allen bedankt voor de reacties.

Het is niet zo zeer dat ik perse een DTS signaal over mijn TV speakers wil hebben. De huidige situatie geeft geen enkele vorm van geluid. Ik heb na lang zoeken een alternatief gevonden voor .mkv bestanden met ingebakken DTS spoor.

http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial/
Dit is een free ware converter met een intuïtieve interface en zeer duidelijke manual.
Met deze tool kun je het DTS audio spoor omzetten in DD (dit ondersteunen de meeste LCD`s wel) met behoud van het originele DTS spoor.

Voor mij houdt dit in dat ik geen popcorn hoef te kopen van bijna 400 euro. Of een PS3 o.i.d.
Ik ga vanavond de tool uitproberen, zal nog even laten weten wat er uit is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:11
Anoniem: 306355 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:37:
Hoi,
Vraagje m.b.t. de LG 42LH5000 LCD (200hz)

Hoe kan ik Full HD (.mkv) bestanden met DTS audio codec afspelen op deze TV?
De LH5000 biedt geen DTS ondersteuning.

Nu heb ik bijv. een 1080p .mkv DTS film op een USB HDD staan.
Als ik het bestand rechtstreeks van de HDD op de tv "stream" zie ik perfect beeld maar hoor ik geen geluid.

Mis ik apparatuur o.i.d?
Probeer eens het programma EZmkvDTStoAC3. Dit programma zet een DTS-audiospoor om in een Dolby Digital (AC3) spoor.
Handleiding: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=6703

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307733

Hm.
Mijn SL9000 had als geplande leverdatum 08-10-09. Nagevraagd bij Komplett.nl: LG heeft nog niet geleverd en een nieuwe datum is nog niet bekend :(
Crap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-06 19:42
Lg 32-LX2R

Kan iemand aan de foto hieronder of dit nog te repareren valt?

Afbeeldingslocatie: http://i873.photobucket.com/albums/ab292/Limboconnect/th_P1040083.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i873.photobucket.com/albums/ab292/Limboconnect/th_P1040084.jpg

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:18
Ik ga er even vanuit dat het geen garantie werk is?
Want het lijkt erop alsof er één of ander stripje is los gegaan en dat deze tussen de glasplaat en de pixels is gekomen (wat ik van de foto's op maak).
Als zo iets dergelijks het geval is dan zal dat redelijk makkelijk te repareren zijn.
Misschien een optie om met zo'n foto langs een tv zaak te gaan met eigen reparatie afdeling(dus geen bcc of mediamarkt etc) Die kunnen misschien een betere suggestie er over geven ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
klaasbram schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:30:
Ik ga er even vanuit dat het geen garantie werk is?
Want het lijkt erop alsof er één of ander stripje is los gegaan en dat deze tussen de glasplaat en de pixels is gekomen (wat ik van de foto's op maak).
Als zo iets dergelijks het geval is dan zal dat redelijk makkelijk te repareren zijn.
Misschien een optie om met zo'n foto langs een tv zaak te gaan met eigen reparatie afdeling(dus geen bcc of mediamarkt etc) Die kunnen misschien een betere suggestie er over geven ;)
Nee klopt is geen garantie meer.

Als je goed naar foto 1 kijkt zie je inderdaad een zwart gebogen balkje alleen het vreemde is dat als ik dus boven in de rechterhoek onder het frame kijk zie ik de "vermiste" pixels.
Deze geven ook gewoon goed beeld.
Kan het zijn dat de vloeistof die tussen de platen zit verschoven is?

Of is dit een broodje aap verhaal.

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268810

Hoi,
Ik heb vandaag mail contact gehad met discountking. Ook op dit Forum al genoemd.
De LG 42SL8000 gaat 824 euro kosten en de LG 37SL8000 gaat 869 euro kosten. De 37 inch is dus duurder maar dat komt omdat de 37 inch niet in hun standaard assortiment zit en de 42 inch wel.
Ze hebben gisteren contact met LG gehad en die levert hem begin november uit dus we moeten nog even geduld hebben.
Mijn mails werden keurig en vlot beantwoord!! :)
TV moet ik eerst in het echt zien voor ik hem ga bestellen.
Onze kijkafstand is iets meer dan 3 meter dus de 42 inch lijkt me echt te groot(pixels meer zichtbaar misschien) Wel zonde qua prijs!!!

Gr Anja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
limboconnect schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:35:
[...]

Kan het zijn dat de vloeistof die tussen de platen zit verschoven is?

Of is dit een broodje aap verhaal.

Thanx
Tja LCD staat natuurlijk voor Liquid Crystal Display dus het kan. Maar ik weet eigenlijk niet waar deze vloeistof in verwerkt is dus bv voor of achter de pixels :?
Anoniem: 268810 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:23:
Hoi,
Ik heb vandaag mail contact gehad met discountking. Ook op dit Forum al genoemd.
De LG 42SL8000 gaat 824 euro kosten en de LG 37SL8000 gaat 869 euro kosten. De 37 inch is dus duurder maar dat komt omdat de 37 inch niet in hun standaard assortiment zit en de 42 inch wel.
Ze hebben gisteren contact met LG gehad en die levert hem begin november uit dus we moeten nog even geduld hebben.
Onze kijkafstand is iets meer dan 3 meter dus de 42 inch lijkt me echt te groot(pixels meer zichtbaar misschien) Wel zonde qua prijs!!!

Gr Anja
^^ lees de FAQ eens mbt het groeten van mensen...

Verder als een shop bv 10x een 42" besteld en 1x een 37"dan kan dmv kortingen de 42"goedkoper uitvallen ;)
Ik zit straks op 2.5 a 3 meter afstand en gebruik hem ook als monitor dus voor mij is 42 wenselijk want ik heb nu op 2 meter een 26"staan en daarbij moet ik toch echt me lettertype vergroten de browser. Dit zal straks ook wel moeten maar dan kan ik tenminste nog wel de hele pagina zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
[quote]klaasbram schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:09:
[...]

Tja LCD staat natuurlijk voor Liquid Crystal Display dus het kan. Maar ik weet eigenlijk niet waar deze vloeistof in verwerkt is dus bv voor of achter de pixels :?

Afbeeldingslocatie: http://test.avblog.nl/woordenboek/wp-content/uploads/2007/03/lcd.gif

Ben eens verder gaan zoeken en volgens mij is de Horizontal Polarizer defect.
Ik ga de tv toch maar eens open maken op een zondag middag.

Kom hier op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Anoniem: 268810 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:23:
Hoi,

Gr Anja
Gewoon de 42" nemen. Ik zit er nog geen 3 meter vandaan en 42" is prima, had hem echt niet kleiner gewild. Heb zelfs een 47" overwogen, maar werd te duur...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303245

Hallo,

Ik heb vandaag de LG 32LF2500 aangeschaft en bij de aanprijzing van deze TV zag ik ook staan dat het beschikt over een ingebouwde digital decoder. Ik begrijp hieruit dat geen 'kastje' meer nodig heb om digitale televisie te kijken, maar dat ik het kaartje in mijn TV zelf kan plaatsen? Nu vind ik alleen met geen mogelijkheid een gleuf waar ik dit kaartje in kan stoppen. Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Zonder kastje digitale tv kijken klopt.
Wat ik ff snel heb gevonden is dat deze tv DVB-T(digitenne) en DVB-C(kabel... / ziggo) ondersteund
Wat ik niet snel gevonden heb is of je een CI+ slot hebt. CI = common interface en daar steek je een soort van pcmcia kaartje in en daarin gaat je smartcard welke je nu gebruikt in.
CI+ is nodig om ziggo digitale tv te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimostiq
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-06 12:35
Oké, tijd om de knoop door te hakken, Xbox360 staat in de bestelling maar een mooie FullHD LCD TV staat er nog niet :( (Niks tegen Plasma btw.) Na lang overwegen, wachten, overwegen, op het punt staan te kopen en weer af te blazen zal het toch moeten gebeuren, anders kan je blijven wachten op nieuwere modellen.

TV wordt dus voornamelijk gebruikt voor gaming op de Xbox360 & shows/films via USB, meestal Xvid, maar hij moet natuurlijk wel meer kunnen afspelen met het oog op de toekomst, aangezien mijn huidige TV het niet aankan doe ik nog niks met andere formaten. Één van de dingen waar ik over twijfel is de tuner, heb er niet veel verstand van maar ga ik een ingebouwde tuner missen? Of als ik het goed begrijp van hierboven zijn daar aparte kastjes voor waardoor het in principe weinig uitmaakt aangezien het met een 'omweg' kan.

Ik heb zelf dus lang rondgekeken en zocht toch wel minstens 40/42'', nu ben ik aangekomen bij de 47LH5000 wat mij een goede TV lijkt, op de twijfels bij de tuner na dan. Schijnt toch redelijk goed te zijn voor gamen, USB aansluiting, lekker groot en zit rond het uit te geven budget. Heb ook verschillende reviews bekeken van het kleinere broertje de 42" variant waar die vaak mist bij de 47", het verschil is meestal toch alleen de grootte?

Nu is mijn vraag dus, zijn er nadelen of minder goede dingen over deze TV die ik niet ken, is die nou echt redelijk goed om mee te gamen? Denk aan snelle games FPS/Racegames etc.

Als tegenhanger op dit moment heb ik alleen de 47PF8404, ik vraag dit dan wel in het LG topic maar kan er objectief worden gezegd welke de 'betere' is voor mijn behoeften? Is er misschien een andere TV die ik niet ken maar wel beter bij mijn behoeften past? Suggesties zijn welkom.

Met vriendelijke groet,
Rimostiq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik heb hier wat nieuws over dat scherm gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geedsen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-06 18:21
Heeft iemand de SL8000 / SL9000 al geprobeerd met de CI+ cam module van ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
geedsen schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:37:
Heeft iemand de SL8000 / SL9000 al geprobeerd met de CI+ cam module van ziggo?
Probleem is dat hij nog niet is uitgeleverd in NL :( want ik wacht er namelijk op.
Verder kan ik tot op heden alleen vinden dat hij een DVB-T tuner heeft (wel met MPEG4 ondersteuning).
Maar gelijk een kleine noot erbij vermelden dat ik ook nergens vind dat ze beelden daarvan hebben getest dus of die info compleet is :?

edit:
Net gehoord dat hij nu verstuurd wordt :D *O* (de 42SL8000)

[ Voor 7% gewijzigd door The-Source op 16-10-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 12:21
Vandaag mijn LG 32LH4000 binnen gekregen, en ik wil graag direct MKV bestanden afspelen, via USB of externe harde schijf.

Er staat nu firmware 3.15 op, en ik las dat vanaf 3.24 of iets dergelijks je MKV kan afspelen.
Ik heb dus 3.40 gedownload, en dat is een of ander epk bestand.

Maar hoe installeer ik dit?
En hoe zou de tv uit zichzelf moeten updaten? Hij staat met scart aangesloten op een Digitenne van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook ik wacht nogsteeds op mn SL9000...
Nieuwe verwachte leverdatum van Komplett.nl is 21-10, initiele datum was 08-10. De 30e ben ik pas weer in Nl, als ie er is plaats ik een review en wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
PolluxDKB schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:55:
Vandaag mijn LG 32LH4000 binnen gekregen, en ik wil graag direct MKV bestanden afspelen, via USB of externe harde schijf.

Er staat nu firmware 3.15 op, en ik las dat vanaf 3.24 of iets dergelijks je MKV kan afspelen.
Ik heb dus 3.40 gedownload, en dat is een of ander epk bestand.

Maar hoe installeer ik dit?
En hoe zou de tv uit zichzelf moeten updaten? Hij staat met scart aangesloten op een Digitenne van KPN.
Boekje al bekeken? Verder is de kans heel groot dat je dat bestand in de root van een usb stick/drive moet doen en dat hij het zelf herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

waar vind ik de firmware updates?
ik heb een lg 47lh4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
klaasbram schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 09:33:
[...]

Boekje al bekeken? Verder is de kans heel groot dat je dat bestand in de root van een usb stick/drive moet doen en dat hij het zelf herkend.
Boekje (lees: PDFje op bijgeleverde CD) gelezen, en daar stond in dat ie het automatisch zou doen als je een DVB-T ontvanger erop aangesloten hebt, maar dat kreeg ik niet op mijn TV.

Overigens is het niet meer nodig, ik kan nu gewoon MKV direct afspelen vanaf een USB-stick of externe harde schijf!
Hoe ik het exact gedaan heb weet ik echt niet meer, ik ben het service menu ingegaan (Menu knop op TV zelf indrukken, vasthouden, vervolgens MENU knop op afstandbediening indrukken en vasthouden, wachten totdat de TV om een password vraagt, dan 0000 intypen).
Daar heb ik eigenlijk niets veranderd, maar zodra ik de TV uit deed en weer aan deed was er een Bluetooth optie verschenen in mijn Menu en ook de mogelijkheid tot ''Video Lijst'' onder USB, en nu werkt het gewoon.

Tot nu toe alleen 720p MKV uitgetest, en dat werkt echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
De TNT had niet 10 minuten later moeten komen vandaag want dan had ik onder de douche gestaan. En nu 2 uur later ... nog niet gedouched maar wel me 42SL8000 opgehangen en aangesloten op versterker en htpc :D
En het is een hele vooruitgang om van 26"(hd ready) naar 42"(full hd) te gaan (werk afstand tussen 2.5 a 3 meter.
Was bij ontvangst wel ff schrikken toen ik de doos zag met een hap in het karton. Maar niets was beschadigd dus dan is het voor mij geen probleem...
Nu eerst nog even wat spelen voordat ik pas echt een mening kan geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

klaasbram schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:03:
De TNT had niet 10 minuten later moeten komen vandaag want dan had ik onder de douche gestaan. En nu 2 uur later ... nog niet gedouched maar wel me 42SL8000 opgehangen en aangesloten op versterker en htpc :D
En het is een hele vooruitgang om van 26"(hd ready) naar 42"(full hd) te gaan (werk afstand tussen 2.5 a 3 meter.
Was bij ontvangst wel ff schrikken toen ik de doos zag met een hap in het karton. Maar niets was beschadigd dus dan is het voor mij geen probleem...
Nu eerst nog even wat spelen voordat ik pas echt een mening kan geven ;)
Pics please....! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
nou me digicam beschouw ik nu echt als kapot :'( maar heb er nog 1 foto mee kunnen maken (met moeite)
Afbeeldingslocatie: http://www.triep.eu/img/tPICT0006.jpg
Owja het beeld is via digitenne (losse decoder)

Verder gelijk 2 opmerkingen over het scherm. Schakelen tussen HDMI bronnen gaat vrij langzaam :( en wanneer ik me geluid uit heb en dus alleen via pc erop werk dan merk je dat de tv een zoem/brom heeft. Dit geld op me tot nu toe geteste ingangen (hdmi / rgb (vga) ).
Hiervoor ga ik nog contact opnemen met LG maar ben vooral benieuwd of andere tweakers hier ook last van hebben. (komt weinig voor dat ik geen geluid aan heb staan maar toch ;) )

Verder lijkt het scherm dicht op de PS3 te staat maar het valt eigenlijk wel mee. Want me ooghoogte is net onder het midden van het scherm wanneer ik in de bank zit. Alleen het glimmende effect van me ps3 stoor ik me wat aan dus die gaat nog een andere plek krijgen.

PS klik voor grote versie van de foto
En ja die webcam staat scheef etc want ik heb nog niets opgeruimd want waarschijnlijk ga ik hem nog via vga aansluiten ipv op de hdmi/dvi aansluiting (vertraging in beeld)

PS2: logitech harmony kent de tv nog niet goed. Maar na 3x te hebben gezegd dat de knoppen er niet opstaan doet de software een suggestie en die werkt aardig goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Had je hem nu gekocht bij discount king?
En hoe is blu-ray kijken/ps3 games?

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ja heb hem gekocht bij Discount King en heb daar ook een shop review over geschreven.
Verder kijk ik geen video via me PS3 maar remuxed blu-rays (video is 1:1 copy) zien er gewoon prachtig uit.
(ga nu weer een filmpje aanzetten :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Gefeliciteerd Braam - mooie deal zo te zien als ik de prijs op Discount King bekijk. Zie nou niet bepaald een borderlesse tv.... ! Wat is je mening hierover...?!

Ik ben benieuwd naar je ervaringen de komende dagen als je de tv wat langer hebt. Omdat je tot de eerste gebruikers horen zul je voorlopig nog weinig horen over ervaringen van andere tweakers.

Zelf denk ik aan de LED versie SL9000 dus die bij de Discount King ook goedkoper is... Geld ervoor komt pas in midden november beschikbaar ; heb dus nog even tijd....

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou ik dacht in eerste instantie ook minder rand aan te treffen maar het verhaal borderless gaat denk ik meer over het feit dan hij aan de voorkant volledig glas is. In andere woorden, het glas wat over je scherm zit loop volledig door tot en met de rand. (1 glad oppervlakte ; geen randjes -> borderless).
Wat ik in de reviews al tegen kwam is dat je heel erg veel kunt instellen op het gebied van kleuren. Nou ben ik dus kleurenblind (de rood groene variant) dus het afstellen is voor mij zelf niet te doen. Misschien dat ik daar een keer een spider voor ga halen. Huren zou betere optie wezen maar dat ben ik nog niet tegen gekomen ;) (misschien eens een mailtje sturen naar de redactie ;) )
De rest van de week heb ik heel weinig tijd om te testen maar volgend weekend ga ik in ieder geval de vga er eens aangooien. Want ik twijfel over het feit dat de audio vertraagd moet worden. De laatste film had ik er geen last van (snatch) maar de vorige (superman returns) had ik op het einde er heel veel last van. (Maar omdat deze niet origineel was kan daar ook de oorzaak zitten)
Het Q-menu vind ik zelf ook wel heel handig omdat je hier snel zaken als aspect ratio, kleur profiel, audio en sleep timer kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi KlaasBram,

Fijn te lezen dat je de tv hebt ontvangen. Bij discountking die er nu weer geen op voorraad meer heeft.
Dus je bent de eerste met de 42SL8000. :*)
Jij werkt en kijkt met een afstand van nog geen 3 meter. Bij Analoog tv kijken want dat hebben wij nog steeds zullen de pixels wel te zien zijn bij zo'n korte afstand of denk je dat dat meevalt? :?
Heb je nog een tip omtrent de muurbeugel die je gebruikt hebt want tja die zijn in zoveel prijsklasse te koop.
Ik zal je ervaringen die je met ons wil delen op de voet volgen.
Zover alvast bedankt en geniet ervan!! :)
Gr Anja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Ik zou zeker digitale tv aanraden, dat is bij eigenlijk elk lcd scherm een must.
Hoeft ook niet zoveel te kosten, betaal zelf bij upc maar 4 euro (inclusief bruikleen decoder) meer ten op zichte van het analoge abbonement.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klaasbram,

Ziet er prima uit :-)
Ik verwacht mn 42SL9000 op de 21e, oftewel woensdag.

Graag hoor ik je bevindingen aangaande je nieuwe speeltje,.. dat zoemgeluid zal ik ook nagaan wanneer ik die van mij ontvang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:23
Die 47SL9000 is wel een hele mooie tv :D
Wordt er bij die SL9000 modellen nu gebruik gemaakt van "edge lid" backlight?
Dit weten de fabrikanten altijd angstvallig stil te houden helaas, altijd van die debiele contrast ratio's en marketing termen :O

Op de LG site:

Key Features
• LED Edge light

Jammer, ik wil toch eigenlijk liever eentje met local dimming, komen die modellen er ook nog van LG?

[ Voor 25% gewijzigd door mdcobra op 19-10-2009 17:26 . Reden: Specs @LG site gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
@Anja
Het is geheel afhankelijk van je kwaliteit die je hebt met analoge tv. Ik had zelf toen ik nog thuis woonde op zolder zelfs zo scherp beeld dat digitale tv geen verbetering bracht (scheelt wel dat je weet welke spul je met gebruiken -> heb bij casema(ziggo) upc en essent gewerkt ;) )

Ik heb op dit moment een vogel beugel maar puur omdat ik deze nog had liggen. ... Ik weet dat ze bij de expert ook hele goedkope beugels hebben met een waterpasje erin en deze is ook prima te gebruiken tm 50"
Verder is een beugel ook prima zelf te maken als hij vlak aan de muur komt te hangen (kantelen en draaien is een ander verhaal ;) )

De SL9000 gebruikt edge LED techniek omdat de tv gewoon weg te doen is voor local led (die conclusie ben ik ergens op het internet tegen gekomen maar bron heb ik niet bij de hand) (zie dat mcobra dat zelf ook al had gevonden)

Ik ben verder ook heel erg te spreken over de kijkhoek. Ook al zit ik er bijna recht voor is vanuit het midden gezien een kijkhoek van 70% nog steeds geen probleem met kleuren (afstand 2meter)

Ik ga binnenkort ook een digitenne CAM bestellen zodat me losse decoder naar de slaapkamer kan. Maar daarvoor ga ik eerst eens testen of ziggo wel werkelijk tv kanaal van me aop heeft gehaald of dat ze dat zijn vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0pe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06-2024
Ik sta op het punt om een LG 42 LH4000 of LG 42 LH5000 te kopen. Nou vraag ik me af of die 100 euro (die de 5000 meer kost) de 200hz ipv 100hz waard is. Ik heb al een beetje rond gesnuffeld in dit topic maar ik ben nog niet overtuigd. Iemand die me kan overtuigen om de 5000 ipv de 4000 te nemen?? Misschien wel belangrijk om te melden dat ik een gamer ben en dus een PS3/ Xbox360 en Wii ga aansluiten op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184031

Ik heb een LG 47LH3000 besteld en word hopelijk voor het weekend bezorgt.
Maar ik heb een vraag, wat is er mogelijk op de USB aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184031 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:51:
Ik heb een LG 47LH3000 besteld en word hopelijk voor het weekend bezorgt.
Maar ik heb een vraag, wat is er mogelijk op de USB aansluiting?
mp3,foto's en films afspelen.
en je kan je tv updaten via de usb.

hier is veel info over de lg tv.

http://www.avforums.com/forums/lg-owners-forum/

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 170423 op 21-10-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Volgens komplett zou de lg 42sl8000 vandaag komen, maar nu is de datum plotseling veranderd naar 17 november :(

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Wel vreemd aangezien ik hem hier al aan de muur heb hangen :?
Ik weet natuurlijk niet op welke datum je hem hebt besteld maar leverbaar is hij in ieder geval al wel. En op kieskeurig zag ik ook al een (zeer beknopte) review staan dus ben niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
hoe bevalt de dikte van de sl8000? beetje vergelijkbaar met een led?

wat ik me tevens afvraag is of die 200hz motionflow ook het (aangekondigde) 3d gaming met brillletje op de ps3 ondersteund...want het is eigenlijk 100hz, maar met een foefje 200hz...

iemand hier antwoord op?

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:44:
Volgens komplett zou de lg 42sl8000 vandaag komen, maar nu is de datum plotseling veranderd naar 17 november :(
Getverdemme,... een maand later langer wachten dus. Ook Komplett..
Mijn Sl9000 zou gisteren 21-10 geleverd worden (initiele leverdatum 08-10) maar nu ben ik bang dat ook ik langer kan wachten. Ben benieuwd of Komplett.nl nog wat communiceert.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 307733 op 22-10-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
ditani360 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 07:28:
hoe bevalt de dikte van de sl8000? beetje vergelijkbaar met een led?

wat ik me tevens afvraag is of die 200hz motionflow ook het (aangekondigde) 3d gaming met brillletje op de ps3 ondersteund...want het is eigenlijk 100hz, maar met een foefje 200hz...

iemand hier antwoord op?
De 200Hz functie gebruik ik niet ;) En qua diktje tja hij is niet zo gek dik maar ook niet extreem ding. De 4.5 cm die aangegeven is klopt gewoon -> met haakse powercable is hij ongeveer 6.5cm dik / dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Op een site waar ik een review las, hadden ze het erover dat het scherm nogal reflecteerde heb je hier last van?
http://www.digitalversus.com/article-364-6754-35.html daar is de review waar ik het over heb, mischien kun je commentaar geven op de punten die daar genoemd worden?

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dus.Met besteldatum 24-09> leverdatum van 08-10 naar 21-10 naar 02-11 :-(

"Geachte klant,

De LG 42" LED-TV 42SL9000 is momenteel niet op voorraad.
Deze wordt verwacht op 02-11-2009, maar de datum is nog niet bevestigd door de leverancier en kan nog door hun worden veranderd - helaas hebben wij daar geen invloed op.

Na bevoorrading gaat uw pakket direct de deur uit, waarna levering nog 1 tot 2 werkdagen duurt.

Met vriendelijke groet,
Komplett"

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 307733 op 22-10-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:03:
Op een site waar ik een review las, hadden ze het erover dat het scherm nogal reflecteerde heb je hier last van?
http://www.digitalversus.com/article-364-6754-35.html daar is de review waar ik het over heb, mischien kun je commentaar geven op de punten die daar genoemd worden?
Ik denk dat je doelt op het volgende:
1- Lacks contrast
2- Far too many reflections
3- Panel coating degrades image quality, doubling image and masking detail
4- Lack of sharpness
Punt 1: Ik vind zelf het scherm een stuk scherper dan me 26"hd ready van samsung.

Punt 2: Dat reflecterend scherm verhaal vind ik alleen als hij uit staat. En vind het dan juist niet storend want het is ook geen spiegel ofzo ;)

Punt 3: Dit gaat volgens mij ook over het plaatje met dat driehoekje... Nou ik heb net van dichtbij me scherm bekeken maar ik heb die reflecties niet. Zelf niet op het door hun getoonde plaatje. Ik vraag me af of het geen reflectie is van een flitser die ze misschien hebben gebruikt :?

Punt 4: ik denk dat punt 1 zo goed als hetzelfde is. Of mede doordat ik die reflecties niet heb dat me scherm ook scherper oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69358

betreft LG 32LH4020 USB hack
Hoi,

Heb al wat threads gevolgd over de usb hack op diverse types LG tv's maar nog niets gelezen over bovengenoemd type. Kan dus alleen muziek en foto's afspelen via usb. Ik kom wel in het servicemenu maar als ik bij optie 3 kijk staan daar alleen een 5-tal cijfers dus er is geen mogelijkheid om een keuze te maken voor :divx -> HDD.Firmwareversie 3.15
Heb de cijfers al een keer veranderd maar toen vielen de opties : ingangssignaal en usb weg uit het menu. Heb nu een vijftal willekeurige cijfers ingetikt bij optie 3 en heb gelukkig de keuzes van ingangssignaal en usb weer teruggekregen in het menu. Wie weet welk getal er ingevuld dient te worden zodat ik ook .mkv en .avibestanden kan bekijken via de externe HD?
Marfi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69358 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:26:
Hoi,

Heb al wat threads gevolgd over de usb hack op diverse types LG tv's maar nog niets gelezen over bovengenoemd type. Kan dus alleen muziek en foto's afspelen via usb. Ik kom wel in het servicemenu maar als ik bij optie 3 kijk staan daar alleen een 5-tal cijfers dus er is geen mogelijkheid om een keuze te maken voor :divx -> HDD.Firmwareversie 3.15
Heb de cijfers al een keer veranderd maar toen vielen de opties : ingangssignaal en usb weg uit het menu. Heb nu een vijftal willekeurige cijfers ingetikt bij optie 3 en heb gelukkig de keuzes van ingangssignaal en usb weer teruggekregen in het menu. Wie weet welk getal er ingevuld dient te worden zodat ik ook .mkv en .avibestanden kan bekijken via de externe HD?
Marfi
zoek hier :

http://www.avforums.com/forums/lg-owners-forum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Dennis,

Daar had ik al gezocht maar jammergenoeg niets gevonden vandaar hier de vraag maar gesteld... :'(
marfi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Ik heb de lg 42sl8000 mogen aanschouwen bij mediamarkt, beeld was wel goed. Alleen het 'borderless' viel me erg tegen zelfs als de tv uit staat is het niet echt 1 geheel.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69358 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:08:
Hoi Dennis,

Daar had ik al gezocht maar jammergenoeg niets gevonden vandaar hier de vraag maar gesteld... :'(
marfi
ik heb het ergens op dat forum voorbij zien komen.
gebruik daar anders de SEARCH optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi NintEndo FrEak,

Welke mediamarkt heb je de SL8000 gezien want hier in Alkmaar weten ze niet wanneer deze binnenkomt.
Gr Anja :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Mediamarkt in Middelburg (is dus een eindje weg van jouw ;) )

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:42
Anoniem: 268810 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:13:
Hoi NintEndo FrEak,

Welke mediamarkt heb je de SL8000 gezien want hier in Alkmaar weten ze niet wanneer deze binnenkomt.
Gr Anja :N
Hier in Utrecht hangt ie al zeker meer dan een maand. De SL9000 word morgen opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11-2023
hey,

ik heb een 32 inch lcd LG scherm. Is het mogelijk om links op het scherm de input van mijn RBG input hebben en rechts mijn TV of Component kabel input? Soort splitscreen of picture in picture idee?

tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 12:28
Vandaag dan de 42sl9000 bekeken in Utrecht (MM). Allereerst ziet hij er natuurlijk weer niet zo mooi uit als op de promotieplaatjes van LG, er zit namelijk een lelijke grijze rand aan de onderzijde, op de review van TechRadar is deze ook te zien. Op de foto's van LG is hij helemaal zwart, niet dus.
Tevens heeft het scherm echt enorm last van reflecties, zelf bij de lichtere beelden zag ik de verlichting van de hele mediamarkt nog gereflecteerd. Het was echt veel erger dan bij de LEDs van Samsung of enige andere tv, zelfs de plasma's hadden er naar mijn idee minder last van.
Met de beeldkwaliteit was niets mis zo op het eerste gezicht, zag er net wat mooier uit dan de 42sl8000 die ernaast hing. Voor mij zijn de reflecties reden niet voor de SL9000 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Anoniem: 69358 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:26:
Hoi,

Marfi
Hoi Marfi,

Ik heb hetzelfde model, en ik zat tot vorige week met hetzelfde probleem.

Heb wat lopen kloten in het servicemenu, en bij mij is het om een of andere reden wél gelukt.
Probeer eens 36260 in te vullen, dat staat er bij mij in ieder geval, en ik kan gewoon MKV/AVI afspelen vanaf een externe HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik heb gisteren een Digitenne CAM gehaald en deze in me SL8000 gestopt en dat werkt goed. Alleen de plek waar ik nu me losse decoder wou plaatsen heb ik geen signaal :s Blijft behelpen met dat digitenne..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patchoro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-06 10:26
In MM Leeuwarden stonden zomaar plots de SL8000 en SL9000.
Op deze TV's heb ik lang gewacht, want deze stonden bovenaan mijn lijst om aan te schaffen. Maar... uiteindelijk is het toch niet een van deze TV's geworden.
Zelfs na de instellingen te hebben aangepast was de zwartwaarde niet echt super. Reflecties waren zeer nadrukkelijk (imho zelfs storend) aanwezig.
Als je er niet direct voor zit zijn zelfs dubbelbeelden te zien. In de review van Digitalversus had ik dit dubbelbeeld al als een punt van kritiek zien staan: http://www.digitalversus.com/article-364-6754-35.html.

Na alles te hebben afgewogen heb ik uiteindelijk gekozen voor de nr2 op mijn lijst: de Samsung LE40B750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 21:55

Jdv

@ klaasbram

Hoe bevalt de PS3 op de 42SL8000 :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaJansen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-08-2022
Goedenavond,

Mijn LG ( 37LG5000 ) geeft sinds twee weken geleden een ( voor mij ) heel vreemd probleem.
Ik krijg namelijk geen beeld meer via HDMI vanaf mijn laptop ( Sony Vaio FW21E ), hierbij maakt het niet uit welke HDMI ingang ik gebruik.
Dit gebeurd sinds ik mijn laptop via mijn HDMI kabel aan een andere ( HD-ready ) tv heb gekoppeld. Op deze TV werkt de combinatie van mijn laptop en HDMI kabel nog wel.

Als ik de HDMI kabel aan sluit ziet mijn laptop wel een tweede scherm en de TV detecteert ook in het lijstje van de Input devices dat er iets aangesloten is op de HDMI poort, maar ik krijg steeds de melding "geen signaal".

Iemand enig idee?

Mijn dank is bij voorbaat groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Jdv schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:33:
@ klaasbram

Hoe bevalt de PS3 op de 42SL8000 :)?
Nou net speciaal ff aangezet om goed te kijken. En ja bevalt gewoon goed. Gelijk even getest met nieuwe DBZ game (staat demo in de store) en alles ziet er prima uit.

edit @ hierboven.
Ik vermoed dat de uitgang resolutie / verversingssnelheid op een waarde staan welke niet worden ondersteund door je andere tv. Resolutie terug zetten naar 720P en 50HZ en kijken of je dan wel beeld hebt. Daarna kun je gaan kijken waar het mis gaat.

[ Voor 29% gewijzigd door The-Source op 29-10-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Wij hebben de LG37LB1 LCD tv. Sinds vandaag hebben we echter geen geluid meer bij recorded tv. Wel als we gewoon tv kijken of een dvd, maar alleen als we iets opgenomen hebben, krijgen we geen geluid. Het beeld is perfect, en gisteren hebben we nog gekeken naar een opgenomen stuk zonder problemen. Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Laatst online: 15-05 20:19

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik heb vandaag een LG LH4000 gekocht. De 37" versie.

Heb vandaag even snel aangesloten en geprobeerd. Digitenne werkt perfect en mijn PC ook. Full HD met media center is super, allemaal superscherp. Ben er echt heel tevreden mee tot nu toe. :+

Ik moet alleen nog even kijken hoe ik het geluid via de versterker laat lopen. Maar heb vandaag nog geen tijd voor gehad om naar te kijken. Dit zal ik morgen even doen. \o/

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PolluxDKB schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:40[/message]:[/b]
[...]

Hoi Marfi,

Ik heb hetzelfde model, en ik zat tot vorige week met hetzelfde probleem.

Heb wat lopen kloten in het servicemenu, en bij mij is het om een of andere reden wél gelukt.
Probeer eens 36260 in te vullen, dat staat er bij mij in ieder geval, en ik kan gewoon MKV/AVI afspelen vanaf een externe HDD.
[/quote]

Hoi PolluxDKB,

Hartelijk dank voor je antwoord. Als je bovengenoemde cijfers intoetst dan krijg je inderdaad de optie divx --> HDD. Als je deze keuze bevestigd dan verschijnt de cijfercombinatie 52644 achter optie 3. Hij speelt naast avi,mkv ook dvd-files af (VOB-files). _/-\o_
Zelfs kan ik met de afstandsbediening van de LG de HDD "aansturen"....LH4020 32 inch

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 69358 op 02-11-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Laatst online: 15-05 20:19

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik heb gisteren mijn firmware gedowngrade van 3.24 naar 3.15. Daarna de DVD hack uitgevoerd en kan nu video's afspelen via USB, erg cool! Moet MKV nog testen en VOB afspelen, erg benieuwd naar. Een iso gaat zeker niet lukken?

Het geluid heb ik gevonden. Via Tulip is er geen uitgang te vinden op de TV, dus dan maar een optische kabel halen en via daar het geluid laten lopen. Vanavond hopelijk dus geluid over de receiver. \o/

Verder erg tevreden over de TV, superscherp beeld! (LG 37 LH4000)

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikoMission
  • Laatst online: 24-03-2024
Heb sinds een paar maanden de 32LH2000. Zeer tevreden, zeker na activatie van de USB-aansluiting _/-\o_
Enig probleem wat ik heb is dat de afstandsbediening niet lekker werkt. Ik moet vaak een paar keer op een knop drukken voordat de TV reageert. Hebben meer mensen last van dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb inmiddels de LG SL8000 mogen bekijken maar hij viel me tegen. Duidelijk veel schittering op het scherm terwijl de andere tv ernaast dat niet hadden. Uiterlijk was niet zo spetterend dat ik dacht tjee dat is hem....
Wat ik zo leuk vind aan dit type is dat er bluetooth opzit en dat hebben alle andere merken niet en dat ie lekker dun is.
Discountking is inmiddels 155 euro gestegen met zijn prijs van de 42inch type.
Vroeg via de mail waar dat aan lag maar geen reactie na 1 week.
Ik wacht tot mijn huidige tv het begeeft(een Tatung) dus zal niet zoveel jaar meegaan denk ik....
Wachten rustig af op de led tv prijsverlaging tzt en hopelijk meer merken met bluetooth>Lekker draadloos tv luisteren.

Gr Anja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordao
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-04-2021
Anoniem: 268810 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:58:
Heb inmiddels de LG SL8000 mogen bekijken maar hij viel me tegen. Duidelijk veel schittering op het scherm terwijl de andere tv ernaast dat niet hadden. Uiterlijk was niet zo spetterend dat ik dacht tjee dat is hem....
.
Ik heb hem ook gezien en was wel onder de indruk.... (altijd een beetje smaak gevoelig natuurlijk)
Er zit idd een lichte schittering op het scherm, maar zeker niet meer dan bij een crt of Plasma.
Ik neem aan dat je hem in de winkel hebt gezien? Bij mij thuis heb ik eigenlijk nooit mn TL-lampen op vol vermogen aanstaan 8) 7(8)7
Vind hem ook nog wel wat prijzig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik zag hem laatst ook in de Mediamarkt bij de Arena staan en daar viel me schitteringen ook wel op maar dat geld voor mij thuis dus niet. En dat heeft meerdere redenen. 1 omdat me lichtpunten 2.5 meter aan de zijkant van me scherm zitten en de overige op 3.5meter schuin (kleine 2 meter vanaf uiterste zit/ kijk plek) Dus ook nooit direct licht erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hebben ze bij MM-ArenA de sl9000 staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325121

Anoniem: 307733 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:05:
Klaasbram,

Ziet er prima uit :-)
Ik verwacht mn 42SL9000 op de 21e, oftewel woensdag.

Graag hoor ik je bevindingen aangaande je nieuwe speeltje,.. dat zoemgeluid zal ik ook nagaan wanneer ik die van mij ontvang. :)
Hallo,

Ik heb nu net drie dagen de 42SL9000 thuis staan en ben erg tevreden, echter nog analoog op de kabel van Ziggo. Volgende stap is naar digitaal en ben dus benieuwd of de CI+ module van Ziggo werkt; er zit in deze TV een DVB-C tuner ingebouwd. Heb jij of iemand anders al ervaring opgedaan met deze CI+ module in deze TV?

Ik weet dat Ziggo deze TV niet gecertificeerd heeft nog en ik weet ook dat 2010 modellen van LG een brede ondersteuning hebben voor CI+, ik kan hier echter zowel bij Ziggo als LG niks over vinden .... Ik verwacht dus wel dat het gaat werken, maar zoek even bevestiging daarvan.

Groet, Ferry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roko schreef op woensdag 04 november 2009 @ 08:39:
Roko,hij staat bij MM-Alphen aan den Rijn naast de SL8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Roko schreef op woensdag 04 november 2009 @ 08:39:
Zover ik me kan herinneren wel. Alleen staan ze totaal niet bij elkaar in de buurt. De SL8000 hangt ergens aan de rechterkant "buitenmuur" (vanaf ingang gezien) en de SL9000 ergens in een pad.
Bluetooth staat wel uit van de tv ;) anders had je weer een leuk plaatje op het scherm kunnen zetten ;)
@ burtonbouwers, je hebt voor DTV een CI kaart nodig. Of Ziggo CI+ kaart werkt weet ik niet want ik heb alleen digitenne kaart getest

[ Voor 13% gewijzigd door The-Source op 04-11-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdv

Jdv

Sinds vorige week donderdag ben ook ik in het bezit van de 42SL8000.
Heb de TV nu een aantal dagen getest en kan zeggen dat hij mij uitstekend bevalt.

De schitteringen zijn bij de mediamarkt wel zichtbaar maar thuis absoluut niet.. er zijn zelfs 3 ramen in de buurt bij de TV en heb er geen last..

Ook de PS3 werkt erg goed i.c.m. de 42SL8000.

Op dit moment kijk ik analoog via Ziggo, binnenkort dus digitaal aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik mag nogsteeds niet meepraten.
Krijg er onderhand een slappe van kan ik jullie melden.
Komplett heeft de leverdatum van de SL9000 verschoven naar 23-11. 24-09 betaald en nog heb ik hem niet. Ik snap dat bv. LG eerst levert aan grote partijen als Media Markt, en dat webwinkeltjes later aan de beurt zijn maar ik begrijp dat sommigen hier hun tv ook van een webwinkel hebben zoals Klaasbram van Discountking. Voelt een beetje genaaid dit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik zou als ik jouw was eens bellen met een andere webshop en naar een leverdatum vragen.
Deze in overleg gooien met komplett en zeggen dat je anders hem ergens anders vandaan haalt en dus de koopoveréénkomst 1zijdig beeindigd. Zij hebben dan 5 werkdagen de tijd om het geld over te maken.

Zou zo maar kunnen zijn dat het niet zo lekker loopt met de shop en dat je straks helemaal niets hebt want dat steeds vooruit schuiven is een klassiek geval bijna over kop gaan. (dit is puur speculatie maar wel voor een voorbode als andere bedrijven wel gewoon leveren....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikoMission
Nog 2 vraagjes betreffende het afspelen via de USB op mijn LH2000.
1 : Ik neem aan dat het niet mogelijk is om een DVD (map met .VOB files) in 1 keer af te spelen. Ik moet ze nu 1 voor 1 afspelen.
2 : Bij welke type doet de ondertiteling bij HD files het wel ? Ik heb nu twee HD files waar ondertiteling in zou zitten maar ik krijg het niet te zien (op de PC wel). Ik las wel iets over de ondertiteling hernoemen maar deze HD's waren allebei slechts 1 file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Je zult dan wel een .mkv hebben als HD film. Dus je zult gewoon een losse bijpassende sub moeten vinden en die hetzelfde noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikoMission
klaasbram schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:25:
Je zult dan wel een .mkv hebben als HD film. Dus je zult gewoon een losse bijpassende sub moeten vinden en die hetzelfde noemen.
Klopt.
Losse ondertitel gezocht, naampje aangepast en idd ondertitel er nu ook bij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Laatst online: 23:28
Hallo,

Ik heb nu net drie dagen de 42SL9000 thuis staan en ben erg tevreden, echter nog analoog op de kabel van Ziggo. Volgende stap is naar digitaal en ben dus benieuwd of de CI+ module van Ziggo werkt; er zit in deze TV een DVB-C tuner ingebouwd. Heb jij of iemand anders al ervaring opgedaan met deze CI+ module in deze TV?

Ik weet dat Ziggo deze TV niet gecertificeerd heeft nog en ik weet ook dat 2010 modellen van LG een brede ondersteuning hebben voor CI+, ik kan hier echter zowel bij Ziggo als LG niks over vinden .... Ik verwacht dus wel dat het gaat werken, maar zoek even bevestiging daarvan.

Groet, Ferry
Dit kun je wel vergeten. CI+ is een stukje hardware en dat zit erin of niet. In deze tv zit dat niet. Is dus ook niet op te lossen met een nieuwe firmware, want dat is softwarematig. De enige tv's van LG die CI+ hebben zijn de LH3300 en deLF7300.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Hee iedereen,

Ik ben nieuw hier :) heb mij speciaal aangemeld om wat dingen te kunnen vragen via dit topic over LG.

Ik ben opzoek naar een nieuwe LCD FULL HD 37" en mijn oog is gevallen op de SL8000 van LG, ik lees er alleen maar goede dingen over en hij ziet er nog eens strak uit!

Ben op dit moment in bezit van een Philips HD ready van 26" en zit ongeveer 2,5 a 3m van mijn tv af! Dan moet 37" toch voldoende zijn of....

Verder heb ik gelezen dat er mensen op dit topic zijn die een SL8000 hebben maar nog niet een echt review..
Gaat die nog komen?? Want ben wel benieuwd of het nu de SL8000 moet worden of toch iets anders.

Alvast hartelijk dank,

Gr Bart Delien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klaasbram schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:39:
Ik zou als ik jouw was eens bellen met een andere webshop en naar een leverdatum vragen.
Deze in overleg gooien met komplett en zeggen dat je anders hem ergens anders vandaan haalt en dus de koopoveréénkomst 1zijdig beeindigd. Zij hebben dan 5 werkdagen de tijd om het geld over te maken.

Zou zo maar kunnen zijn dat het niet zo lekker loopt met de shop en dat je straks helemaal niets hebt want dat steeds vooruit schuiven is een klassiek geval bijna over kop gaan. (dit is puur speculatie maar wel voor een voorbode als andere bedrijven wel gewoon leveren....)
Hai Klaas,

Ik heb inmiddels meerdere ervaringen gelezen mbt `onlangs` geplaatste bestellingen bij Komplett. Deze zijn niet echt positief om me zacht uit te drukken. Heb mn bestelling zojuist geannuleerd, ik ben nu benieuwd wanneer het bedrag weer op mn rekening staat. Zodra ik het binnen heb bestel ik de SL9000 bij Discountking, waar de TV gewoon op voorraad is. Thanks nog en ik meld me wel weer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdv

Jdv

@ Theregiment

37 inch is op jouw afstand prima te doen.

Ik zelf ben gegaan voor de 42SL8000 en zit ook op 2,5 a 3 meter afstand en heb hier absoluut geen spijt van (Had zelfs wel een 46 inch mogen wezen achteraf). In het begin heb ik ook 37 inch overwogen maar ben blij dat ik hiervoor niet ben gegaan.

Voor mij oogt de 42SL8000 qua omvang iets kleiner dan de 40 inch LCD samsung van een maat van mij.. wellicht komt dit doordat de 42SL8000 borderless is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
@rvdriessen ik vind een review schrijven in mijn geval niet echt als referentie mag dienen. Omdat ik zelf het gedeelte beeldkwaliteit nooit volledig kan beoordelen ivm rood/groen kleurenblind. (kan wezen dat me beeld bv standaard veel te rood staat terwijl ik dat niet door heb). Daarnaast heb ik geen test software. En om dan in een review te zeggen dat het beeld er goed uitziet. Ja in mijn ogen wel.
Qua design zijn er genoeg foto's te vinden en engels talige reviews zijn er genoeg.

Dat is het beeld beter vind dan me vorige 26"hd ready samsung is ook weer subjectief. Dat ik het schakelen tussen hdmi ingangen ook wat traag vind, is meetbaar maar is wat je bent gewend ;)
Het zappen in ingebouwde dvb CAM vind ik ook wat traag maar dat is misschien via service menu wel te tweaken maar daar ben in nog niet aan toe gekomen ;)

Al met al is dit dus al weer een kleine review maar vind het zelf niet goed genoeg om het hier op tweakers te pluren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Theregiment schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:20:
Hee iedereen,

Ik ben nieuw hier :) heb mij speciaal aangemeld om wat dingen te kunnen vragen via dit topic over LG.

Ik ben opzoek naar een nieuwe LCD FULL HD 37" en mijn oog is gevallen op de SL8000 van LG, ik lees er alleen maar goede dingen over en hij ziet er nog eens strak uit!

Ben op dit moment in bezit van een Philips HD ready van 26" en zit ongeveer 2,5 a 3m van mijn tv af! Dan moet 37" toch voldoende zijn of....
Ik heb ook een 37" LG TV, maar dan HD-ready. Ik zit ook op 2.5-3m afstand. Echter, op die afstand met die grootte zie je het verschil tussen Full-HD en HD-ready niet meer. Als ik nu een nieuwe TV zou kopen, zou ik daarom een veel grotere kopen (46-52"). Die waren destijds echter niet betaalbaar, nu wel.

Overigens surf ik ook nog wel eens op die PC vanaf de bank, en dan is HD-ready eigenlijk al een te hoge resolutie om de lettertjes nog comfortabel te kunnen lezen. Met Full-HD zal dat nog erger zijn. Je moet dan wel in gaan zoomen. Voor films heb je dit probleem natuurlijk niet.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik zit hier op een goede 2meter en ben van 26"naar 42"gegaan (hd-ready -> full hd) en dat is toch echt een verademing voor pc gebruik. Films heb je de grootte eigenlijk veel minder door.
Daarnaast is op grote afstand de dpi verhoging gewoon de beste optie(ipv lage reso instellen ;) ). En dan kijkt het gewoon fijn terwijl je toch een hoge resolutie hou en daardoor meer op het scherm past.
Verder denk ik dus dat de 37"wat aan de kleine kant is als het ook voor pc wordt gebruikt op die afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Oke, mmmm dan zou een 42" scherm dus beter zijn om te kopen maar dan moet ik nog even door sparen want zoveel geld heb ik niet :O haha

Het brengt mij in twijfel, want ik heb nu een steun aan de muur hangen die max 37" aan kan maar als jullie zeggen (en geloof jullie op je woord) dat je bij een 37" tv het verschil tussen HD ready en Full HD niet ziet, dan heeft het kopen van een full hd weinig zin. Maar aan de ander kant ik heb nu een 26" hd ready en door die mooie zwarte balken is het beeld zo "klein" dat ik heel de beleving van de film mis. Dus ik wil sowieso een nieuwe Tv of dit nu 37" of 42" gaat worden.

Maar het wordt me allemaal steeds duidelijker :) ik zal eens goed gaan opmeten hoeveel de afstand nu precies is want ik schat op 2,5 a 3m!

Overigens is het voor mij puur voor het kijken van films(heb blu-ray speler LG BG370) en wat TV(voetbal, discovery channel en voor de vriendin wat gtst), ik doe niks met de pc erop. Heb voor pc 2x een 22" scherm

[ Voor 12% gewijzigd door Barthezz Brick op 05-11-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Simpel gezegd. Hoe groter je TV hoe verder je er vandaan kunt gaan zitten en toch het verschil tussen HD-ready en Full-HD kunt waarnemen. En dat verschilt per persoon maar er zijn wel "richtlijnen" die het een beetje aangeven.

Daarnaast is en vlakke beugel helemaal niet duur want er zijn meer merken dan Vögels ;)
Daarnaast is " iets anders dan gewicht want je beugel met dat ook aankunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Ja ik weet dat " wat anders is dan gewicht, maar hij kan een tv van max 37" hebben en natuurlijk dan nog even kijken hoe zwaar hij is :)

Nog even iets, gaan dvd's er nog wel goed uit zien op z'n grote tv via upscale van een blu-ray speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Dat ligt natuurllijk aan het upscale proces.
Mijn ervaring met digitenne. Deze had ik eerst via me versterker laten upscalen naar 720P op me oude scherm en dat zag er naar behoren uit. Nu heb ik hem rechtstreeks via CAM in me nieuwe scherm en het ziet er nog beter uit. Dit kan komen door het verschil in scalers want toen ik me digitenne nog via versterker op me nieuwe tv had zag het er minder uit.

Mijn conclusie is dat de nieuwe generatie tv's ook betere scalers hebben dan de oudere. Of je blu-ray speler de beste scaler heeft vs je tv moet je gewoon testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Ik heb een LG BD370 blu-ray speler, zit een goede upscaler in :)

Verder ben ik er voor een groot deel wel uit, ben gisteren langs de saturn in Tilburg geweest en hem daar nog maar eens bekeken, mooi design, zover je vanuit de winkel kunt zeggen mooi beeld ( maar dat had ie wel, mooie heldere kleuren ), Hij was alleen te duur bij de saturn 1079euro :S Maar het gaat de 42" worden voor mij!

Die moet ik net kwijt kunnen alleen even een andere beugel kopen en dan komt het helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Rolfio:

Kijk, op deze staat toch van wel!

Ferry

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 325121 op 06-11-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Laatst online: 23:28
Anoniem: 325121 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:36:
@Rolfio:

Kijk, op deze staat toch van wel!

Ferry
Als ik hier kijk wordt er met geen woord gerept over CI+, terwijl er bij de 32LH3300 en 32LF7300 dit wel expliciet wordt vermeld. Informatie van LG zelf hecht ik grotere waarde aan dan die van een webshop. Ik hoef je niet te verwijzen naar het ziggo gebruikers forum, omdat je daar ook al wat vragen heb gepost. Geloof me maar, deze tv is niet CI+ geschikt en gaat dat ook niet worden na een update, omdat CI+ hardwarematig is. Zoals ik al eerder zei, het zit erop of niet. Bij deze tv zit het er niet op. Misschien kun je de zaak nog met een alphacrypt cam aan de praat krijgen.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanmorgen Discountking betaald, de 42SL9000 gaat vandaag nog de deur uit. Hoop hem dus morgen eindelijk te hebben! De creditering van Komplett. duurt 3 tot 5 werkdagen. Vraag het me sterk af of dat nu wel vlotjes verloopt. Ook was de TV bij discountking stukken goedkoper: EUR 1124,00 om EUR 1379,00 bij Komplett. Scheelt toch aanzienlijk! Ben benieuwd:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
klaasbram schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:12:
[...]
Zover ik me kan herinneren wel. Alleen staan ze totaal niet bij elkaar in de buurt. De SL8000 hangt ergens aan de rechterkant "buitenmuur" (vanaf ingang gezien) en de SL9000 ergens in een pad.
Mooi, ik ben altijd in voor een speurtochtje (ik werk zo'n beetje naast de MM Arena) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Roko schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:54:
[...]

Mooi, ik ben altijd in voor een speurtochtje (ik werk zo'n beetje naast de MM Arena) :-)
Ik liep er ook met een collega opzoek naar me tv om ff te showen welke ik nou had ;)
En het was ff rond lopen want als ze nou bv Alle LED bij elkaar doen of alles van 1 merk.. OF alles van 1 grootte NEE gewoon alles door elkaar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Voor de mensen die de tv's nog naast elkaar willen zien, bij de MM in Utrecht hangen ze naast elkaar in een pad.

Mooie tv's alleen heeft de SL8000 een licht gebogen rand t.o.v. de SL9000. Ziet er imo iets minder mooi uit.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Biobakker schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:11:
Voor de mensen die de tv's nog naast elkaar willen zien, bij de MM in Utrecht hangen ze naast elkaar in een pad.

Mooie tv's alleen heeft de SL8000 een licht gebogen rand t.o.v. de SL9000. Ziet er imo iets minder mooi uit.
De SL8500 is qua hardware identiek aan de SL8000 alleen heeft deze rechte hoeken ipv gebogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-05 17:22
Ik heb een 32LG5020, uit de 5000 serie.
Ik wil mijn laptop nu met mijn tv verbinden via een hdmi kabel en vervolgens mijn tv op mijn z-5500 aansluiten via de optical out die op mijn tv zit, dit omdat mijn laptop geen s/pdif heeft of iets dergelijks.
Mijn laptop zend over de hdmi een 5.1 geluidssignaal mee.
Nu vroeg ik mij af of mijn tv het 5.1 geluidssignaal doorstuurt naar mijn z-5500.
In de handleiding van mijn tv staat dat de optical out dolby digital is, maar ik kan nergens vinden of dat nu dd 2.0 of dd 5.1 is.

Weet iemand dat, misschien uit ervaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Florian schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:02:
Ik heb een 32LG5020, uit de 5000 serie.
Ik wil mijn laptop nu met mijn tv verbinden via een hdmi kabel en vervolgens mijn tv op mijn z-5500 aansluiten via de optical out die op mijn tv zit, dit omdat mijn laptop geen s/pdif heeft of iets dergelijks.
Mijn laptop zend over de hdmi een 5.1 geluidssignaal mee.
Nu vroeg ik mij af of mijn tv het 5.1 geluidssignaal doorstuurt naar mijn z-5500.
In de handleiding van mijn tv staat dat de optical out dolby digital is, maar ik kan nergens vinden of dat nu dd 2.0 of dd 5.1 is.

Weet iemand dat, misschien uit ervaring??
bij mijn 47lh4000 krijg ik 5.1 via de optical out van de tv.

ga naar menu en dan geluid en zet de digitaal audio uit op automatisch
en zet de tv speaker op uit. :)
Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste