[LCD TV] Het grote LG LCD TV topic

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste
Acties:
  • 314.367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 12:22
nec1560 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:00:
ik heb ook de lh5000 en last van de aura's om mensen.

zo juist via het ez menu ok ok de optie thx en thx director
geactiveerd, echter ik kan daarna met de afstandsbediending
via het submenu Beeld niet de waardes in stellen van het beeld.

m.a.v. bij THX instelling zoals ook voorheen bij Bioscoop krijg
ik donkerder beeld. (omdat de waarden standaard lager zijn ingesteld)

hoe activeer je dus THX en kan je toch wat meer backlight etc
instellen.
Ik heb het even voor je bekeken, maar je hebt gelijk dat je de waarde niet kan veranderen. Het was me eigenlijk nog niet opgevallen omdat ik meer in het donker heb gezeten en er geen behoefte aan had.

Ben benieuwd of het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik gedaan heb is, bij de setup via de afstandsbediening thx uitgezet daarna de tv ingesteld en toen thx weer aan gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware lh serie http://depositfiles.com/en/files/1axtb34at
326013(3.24.00)-LU40_LU50_LH20_LH30_LH40_LH50_LF25_3.24.00(0.1.54.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:21
Waar kan ik deze firmware van een officiële LG-website downloaden? Ik heb momenteel versie 3.15.0.
Om te controleren welke firmware(bundel) in de TV aanwezig is zet je in het menu de cursor op OPTIE en klik vervolgens 7 maal op FAV.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:28
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:44:
Nieuwe firmware lh serie http://depositfiles.com/en/files/1axtb34at
326013(3.24.00)-LU40_LU50_LH20_LH30_LH40_LH50_LF25_3.24.00(0.1.54.33
Wat is er gewijzigd/verbeterend? Release notes? Hoe installeer ik het?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik van een engels forum I know various people have been asking about what the various updates do, and as far as I'm aware there is nothing published to explain – except that the 3.24 version looses you the ability to enable USB video playback. But if it turns out that I don't really use the USB playback feature (I don't download films) it may be worth getting 3.24 anyway.

It would be handy if you could switch between updates, i.e. install 3.15 on a set that has 3.24. I haven’t heard of anyone doing it on this thread, but there is another thread going (LG Firmware Updates) and it sounds like someone has already successfully done a backwards upgrade.

Has anyone downloaded 3.24, or is it just a version shipping with new units ?

Finally, I know this has been asked before, but has anyone found out how to program the Sky + remote ? I’m finding it annoying switching remotes just to change the volume.
Sandrioni schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:01:
[...]

Wat is er gewijzigd/verbeterend? Release notes? Hoe installeer ik het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-08 10:24
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:09:
wat ik gedaan heb is, bij de setup via de afstandsbediening thx uitgezet daarna de tv ingesteld en toen thx weer aan gezet.
als ik de TV instel via bv. Expert 1 is het beeld geweldig, maar kies ik dan
THX dan wordt alles donkerder omdat de instellingen vast geprogrammerd zijn aan de status THX.

dus hoe maak ik gebruik van THX en kan ik toch de backlight / contrast etc. op
mijn smaak instellen?

b.v.d.

mvgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:37:
Dit heb ik van een engels forum I know various people have been asking about what the various updates do, and as far as I'm aware there is nothing published to explain – except that the 3.24 version looses you the ability to enable USB video playback. But if it turns out that I don't really use the USB playback feature (I don't download films) it may be worth getting 3.24 anyway.

It would be handy if you could switch between updates, i.e. install 3.15 on a set that has 3.24. I haven’t heard of anyone doing it on this thread, but there is another thread going (LG Firmware Updates) and it sounds like someone has already successfully done a backwards upgrade.

Finally, I know this has been asked before, but has anyone found out how to program the Sky + remote ? I’m finding it annoying switching remotes just to change the volume.

[...]
De afspeelfunctionaliteit op m'n LH4000 (die ik via het service menu geactiveerd heb), wil ik juist NIET kwijtraken :). Dan maar geen update....... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:24
nec1560 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:01:
[...]
als ik de TV instel via bv. Expert 1 is het beeld geweldig, maar kies ik dan
THX dan wordt alles donkerder omdat de instellingen vast geprogrammerd zijn aan de status THX.

dus hoe maak ik gebruik van THX en kan ik toch de backlight / contrast etc. op
mijn smaak instellen?
Niet. De THX preset is een soort ultieme preset door THX voor het bekijken van films. Als je daar wijzigingen aan mocht brengen dan zou het THX labeltje er weer af moeten worden gehaald lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
door de THX modus te activeren zouden de aura's om mensen verminderen, maar
het zou dus jammer zijn als je niet de backlight zou kunnen aanpassen.

deze staat bij THX standaard op 30 dat is voor mij te weinighet beeld is
daardoor te donker.

Verwijderd

Mannen even een vraagje er valt me iets raars op bij mijn LG 37LH4000

Op dit plaatje staat een HD logo rechts boven heb ik op mijn tv niet kan trouwens helemaal geen HD logo ontdekken op mijn tv terwijl die toch echt full hd is. Hebben jullie dat bij ook?
HD Logo

En op het volgende plaatje laat zien dat de power knop aan de zijkant zit, ook dit is bij mij niet het geval deze zit aan de onderkant. Is bij jullie toch ook zo? zijn er zoveel verschillende uitvoeringen????
Power

• Sandrioni
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:44:
Mannen even een vraagje er valt me iets raars op bij mijn LG 37LH4000

Op dit plaatje staat een HD logo rechts boven heb ik op mijn tv niet kan trouwens helemaal geen HD logo ontdekken op mijn tv terwijl die toch echt full hd is. Hebben jullie dat bij ook?
HD Logo

En op het volgende plaatje laat zien dat de power knop aan de zijkant zit, ook dit is bij mij niet het geval deze zit aan de onderkant. Is bij jullie toch ook zo? zijn er zoveel verschillende uitvoeringen????
Power
Ik heb (bij m'n 42LH4000) de power knop ook aan de onderkant zitten (bij die 'bobbel') en dat 1080P logootje heb ik (ook) niet. Maar hij is het heus wel, don't worry :D !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Sandrioni schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:27:
[...]

Ik heb (bij m'n 42LH4000) de power knop ook aan de onderkant zitten (bij die 'bobbel') en dat 1080P logootje heb ik (ook) niet. Maar hij is het heus wel, don't worry :D !!!
Er zijn 2 power knoppen, volgens mij kijken jullie niet goed...je hebt de 'softe' I/O (power) knop op de zijkant van het paneel zoals op de foto en de 'harde' schakelaar voor onderbreking van het stroom circuit aan de onderkant rechts.

En blij dat het FullHD logo er niet opstaat zeg!

[ Voor 4% gewijzigd door Xecuter NL op 21-08-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:37:

[...]
Met firmware 3.24 (zoals op mijn nieuwe lh2000) kun je niet meer in het service-menu en daardoor o.a. niet meer de usb functionaliteit activeren. Wel kun je weer downgraden naar 3.15, zodat het servicemenu weer toegankelijk is. Op AVforums staat omschreven hoe, zie link: http://www.avforums.com/f...-lg-lcd-lh-series-10.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
Firmware-update 3.37.00
Op de poolse website van LG is een nieuwe firmware-update te downloaden, versie 3.37.00 (12 augustus 2009; ter info: versie 3.24.00 is van 11 augustus 2009).
Deze firmware is geschikt voor de onderstaande LCD-series:
  • LU40xx, LU50xx
  • LH20xx, LH30xx, LH40xx, LH50xx, LH90xx
  • LF25xx

De volledige bestandsnamen van de genoemde firmware-updates:
firmware 3.37.00
326023(3.37.00)-LU40_LU50_LH20_LH30_LH40_LH50_LF25_LH90_3.37.00(0.1.55.72).epk
firmware 3.24.00
326013(3.24.00)-LU40_LU50_LH20_LH30_LH40_LH50_LF25_3.24.00(0.1.54.33).epk

Downloadlocatie:
code:
1
http://pl.lge.com/support/download_soft.jsp (LCD, All,  Zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
ariekanari schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:11:
Firmware-update 3.37.00
Op de poolse website van LG is een nieuwe firmware-update te downloaden, versie 3.37.00 (12 augustus 2009; ter info: versie 3.24.00 is van 11 augustus 2009).
Deze firmware is geschikt voor de onderstaande LCD-series:
  • LU40xx, LU50xx
  • LH20xx, LH30xx, LH40xx, LH50xx, LH90xx
  • LF25xx

De volledige bestandsnamen van de genoemde firmware-updates:
firmware 3.37.00
326023(3.37.00)-LU40_LU50_LH20_LH30_LH40_LH50_LF25_LH90_3.37.00(0.1.55.72).epk
firmware 3.24.00
326013(3.24.00)-LU40_LU50_LH20_LH30_LH40_LH50_LF25_3.24.00(0.1.54.33).epk

Downloadlocatie:
code:
1
http://pl.lge.com/support/download_soft.jsp (LCD, All,  Zoeken)
Werkt met deze de service menu nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:04
Ik heb sinds eergisteren een 42LH5000 en ben helemaal blij. Laatste keer dat ik zo blij was, was de aanschaf van een Apple-product.

Ik heb wel een maar, ik vind de handleiding begeleiding helemaal niet goed. Sure, je hebt snel beeld dankzij een simpele wizard. Zelfs kleurencalibratie is makkelijk in te zetten. Maar sommige expert settings zijn toch echt dingen waar je meteen goed over na wilt denken. Soms verspringen ze, zonder dat je het doorhebt. En soms is het effect helemaal onduidelijk OPC / is niet duidelijk waarom opties het niet doen. Het kan allemaal - en dat is goed, maar zo doordacht als Apple is het allemaal niet.

Het hele gedoe omtrent firmware onderstreept de vaagheid gewoon.

Begrijp me goed, ik heb geen enkele spijt dat ik niet voor Samsung, Philips of wat ook be gegaan. Het apparaat is fantastisch, het is alleen wat lastig te bedienen, zo en er komt veel trail-and-error bij kijken.

Wat ik trouwens ook vind (op dit moment), ik heb geen digitale tv abonnement van UPC nodig. Ik heb mijn kabels vervangen in aanloop naar een aanvraag - maar vind het allemaal zo scherp (zeker met lage ruisonderdrukking, te vinden onder expert), dat ik er nog even geen behoefte aan heb. De beeldafhandeling vind ik behoorlijk indrukwekkend. Veel sites en reviews hadden me een beetje bang gemaakt, zeker gezien de grootte van het scherm.

Mijn vorige TV had een aparte subwoofer (sony 80cm triniton van 10 jaar). Ook daar ga je naar de stereo voor mooi geluid. Deze LCD moet je de bas een beetje opvoeren tov de andere geluiden, maar is gewoon heel goed te doen voor huis-, tuin- en keuken gebruiken.

Tot zover een eerste reactie, impressie, review - wie weet later meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:03:
[...]

Werkt met deze de service menu nog?
waarom zou je nog het servicemenu in willen als je alles geactiveerd heb
en je kunt altijd nog downgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren ook een 37LH5000. Ben zeer tevreden. Beelkwaliteit is prima. Digitaal is uitstekend, maar zelfs met analoog ziet er toonbaar uit.

Waar ik helemaal over te spreken ben is de ingebouwde USB support. Een 1.5 Tb wordt helemaal ingelezen; en .MVK bestanden worden afgespeeld. Ook normale DivX films zien er mooi uit, al is de kwaliteit wel stuk minder als je HD gewend bent :)

Enige waar ik nog niet uit ben hoe je snel kan zien of je .MKV wordt ondersteund door de TV. 720P films werken tot op heden allemaal, bij 1080p werkt maar de helft. Ik zag eerder in het topic wel een paar codecs/geluidsberkingen; tot nu toe is het voor mij een trial-en-error proces. Iemand hierin een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordao
  • Laatst online: 18-04-2021
Ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar een nieuwe TV. Nu kwam ik ook de LH7000 tegen bij verschillende internetshops, maar deze staat niet op de NL-site van LG... Is dit een model die niet bestemt is voor de Nederlandse markt o.i.d?
Zit nog over een aantal tv na te denken (LH4000/5000 , Philips 7404) maar ben ook wel nieuwsgierig naar dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:04
Klein nadeel van de LH5000 - ik heb hem aan een Vogel ophangset (zwenkbeugel) gehangen. Daardoor zijn heel veel aansluitingen niet/ minder bereikbaar geworden. De metalen plaat, die aan de arm zit, zit namelijk dwars over het paneel met de aansluitingen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds ongeveer een week de LG 42LH5000 gekocht. Erg goed voor de ps3, alleen als ik erop speel (met HDMI kabel) en ik druk op OK op de LG's afstandsbediening staat er gewoon de HDMI port 2 maar ook 720p en 60 hz. Kan ik dit niet hoger zetten? Ik weet hoe je die 200 hz TruMotion op hoog zet maar ik snap die 720p niet. Een Full HD toestel moet toch ook 1080p kunnen weergeven of doet hij dat al?

Mijn vraag dus: geeft hij al de hoogste beeldkwaliteit weer of kan hij nog hoger dan 720p?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:08:
Ik heb sinds ongeveer een week de LG 42LH5000 gekocht. Erg goed voor de ps3, alleen als ik erop speel (met HDMI kabel) en ik druk op OK op de LG's afstandsbediening staat er gewoon de HDMI port 2 maar ook 720p en 60 hz. Kan ik dit niet hoger zetten? Ik weet hoe je die 200 hz TruMotion op hoog zet maar ik snap die 720p niet. Een Full HD toestel moet toch ook 1080p kunnen weergeven of doet hij dat al?

Mijn vraag dus: geeft hij al de hoogste beeldkwaliteit weer of kan hij nog hoger dan 720p?

Bedankt.
Volgens mij heeft dit te maken met de 'input'. Kan je de PS3 instellingen veranderen naar 1080p? Ik heb geen PS3, maar wel een X360 en daar kan ik switchen tussen outputs. De lh5000 kan zeker 1080p als output geven mits het signaal van de input dat ook is. Zoals in een paar posts hiervoor is aangegeven, duidt hetgeen dat wordt aangegeven op je scherm de input aan. Test het maar eens met het afspelen van een andere bron zoals een dvd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xecuter NL schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:30:
[...]

Volgens mij heeft dit te maken met de 'input'. Kan je de PS3 instellingen veranderen naar 1080p? Ik heb geen PS3, maar wel een X360 en daar kan ik switchen tussen outputs. De lh5000 kan zeker 1080p als output geven mits het signaal van de input dat ook is. Zoals in een paar posts hiervoor is aangegeven, duidt hetgeen dat wordt aangegeven op je scherm de input aan. Test het maar eens met het afspelen van een andere bron zoals een dvd speler.
Ah dank je. Ik heb gewoon 720p en 1080i uitgezet op m'n ps3 en nu geeft hij het beeld gewoon in 1080p weer.
Alleen ik snap die 60 hz nog steeds niet. Kan dit geen 200 hz worden want dat ondersteund hij toch? Misschien zit ik maar dom te lullen hoor, maar ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik gewoon optimaal beeld heb. :P

• tBoz
Jordao schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 08:52:
Ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar een nieuwe TV. Nu kwam ik ook de LH7000 tegen bij verschillende internetshops, maar deze staat niet op de NL-site van LG... Is dit een model die niet bestemt is voor de Nederlandse markt o.i.d?
Zit nog over een aantal tv na te denken (LH4000/5000 , Philips 7404) maar ben ook wel nieuwsgierig naar dit model.
Het is een europees model maar het lijkt wel alsof ie hier niet op de markt gaat komen. Misschien werd het scarlet design hier gewoon superslecht verkocht (hij is toch niet zo neutraal als de LH5000 ;)

• Jordao
tBoz schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:37:
[...]

Het is een europees model maar het lijkt wel alsof ie hier niet op de markt gaat komen. Misschien werd het scarlet design hier gewoon superslecht verkocht (hij is toch niet zo neutraal als de LH5000 ;)
idd wat opvallend... had hem graag eens in het echt gezien... vond het scarlet model LG6000 niet geweldig, maar de LG7000 weer wel. De LH7000 zou maar 4cm dik zijn. :P

Verwijderd

[b][message=32477130,noline] vond het scarlet model LG6000 niet geweldig, maar de LG7000 weer wel. De LH7000 zou maar 4cm dik zijn. :P
Inderdaad erg leuk, maar er zit geen enkele aansluiting aan de zij - of onderkant. Door alle uitstekende stekkers is het onmogelijk om het toestel op een degelijke manier aan de muur te hangen. Verder geen problemen met het design :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 13:41 ]

• tBoz
Die nieuwe firmware heeft overigens alleen maar betrekking op de modellen

32LH3000
32LH2000
32LF2500
32LG2100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb veel gezocht in de forums en het boekje van de tv maar niet gevonden wat ik wil weten.
Ik heb een LG32LH5000 en daaraan hangt UPC HDTV box via HDMI. Niets dan lof.
Maar als ik de UPC box en daarna TV aan zet gaat ie automatisch naar Antenne en niet naar HDMI1. (volgorde andersom ook niet trouwens)
Om op HDMI1 te komen moet ik via de source knop de HDMI1 kiezen.
Is het mogelijk om dit te omzeilen?
Zelfs mijn oude 28 inch sony CRT koos automatisch zijn kanalen bij wisselen van bron (dat was dan wel scart natuurlijk)
Btw op HDMI2 hangt HDX1000 en op HDMI3 hangt X360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs ook de 37LH5000 aangeschaft. Mooie tv maar ik stoor me enorm aan de aura's rond de mensen. Ik lees dat dit door inschakelen van thx te verhelpen is. Echter lukt het mij niet door middel van oke op tv en remote of menu op tv en remote om in het service menu te komen. Enig idee hoe ik hier in kan komen? moet ik in een bepaald menu zijn als ik deze actie uitvoer? ik hoor het graag gezien ik die blokjes om mensen zat bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
sebasje83 schreef:
Ik heb onlangs ook de 37LH5000 aangeschaft... Echter lukt het mij niet door middel van oke op tv en remote of menu op tv en remote om in het service menu te komen...
Over welke firmwareversie beschikt de TV? Zie hiervoor Menu > Setup > Diagnostic.

Bij een firmwareversie hoger dan 3.15.00 kan geen toegang (meer) worden verkregen tot de servicemenu's volgens de gebruikelijke methoden zoals elders beschreven in dit forum.
Het lijkt mij echter sterk dat de toegang tot de servicemenu's geheel is gedeactiveerd aangezien dit voor servicemonteurs/reparateurs zeer onpraktisch is.

[ Voor 36% gewijzigd door ariekanari op 30-08-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ik hoor (vooral op lage volumes) een zeer irritant geruis/gebrom uit te speakers. Valt bijvoorbeeld heel erg op bij starten van mijn PS3 (wit logo op zwarte achtergrond). Klikt beetje als static. Via externe speakers of koptelefoon geen probleem maar deze tv hangt in slaapkamer, en dan wordt die eigenlijk exclusief gebruikt met ingebouwde speakers én op geen al te hoog volume (bijv film kijken met vrouwtje in bed, of laat wat gamen). Internet/google zegt me dat ik backligt op 100 moet zetten en dat het dan verbetert maar dit is a) niet het geval en b) beeld trekt dan op geen bal meer.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ariekanari schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:41:
sebasje83 schreef:

[...]

Over welke firmwareversie beschikt de TV? Zie hiervoor Menu > Setup > Diagnostic.

Bij een firmwareversie hoger dan 3.15.00 kan geen toegang (meer) worden verkregen tot de servicemenu's volgens de gebruikelijke methoden zoals elders beschreven in dit forum.
Het lijkt mij echter sterk dat de toegang tot de servicemenu's geheel is gedeactiveerd aangezien dit voor servicemonteurs/reparateurs zeer onpraktisch is.
Met 3.17 is het ook nog mogelijk om het service menu te benaderen. Downgraden is mogelijk. Je kan dan opties aanzetten om vervolgens te upgraden om de opties te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 09:45
Ik heb een 37LH3000 gekocht en nu kwam ik erachter dat ik niet zomaar kan zien welke programma's er op TV zijn als ik aan het zappen (spelling?) ben.

Nu las ik ergens dat je op "OK" moet drukken elke keer als je op een zender terecht komt. Als ik dat doe krijg ik een grote balk bovenaan waar staat : De tijd, scherm grote en daarnaast "576i".

Is er een instelling dat ik moet veranderen om het te kunnen zien?

alvast bedankt.

*edit:* heb trouwens nog niets ge-update komt net een week geleden uit de winkel

[ Voor 8% gewijzigd door xavento op 31-08-2009 10:52 ]

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Digitale TV nemen, heb je ook nog eens beter beeld = twee vliegen in één klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonlamp
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-06-2023
Op de UK LG site zie ik bij de specs (aansluitingen) van de LH3000/LH4000/LH5000:
LAN (For Modem): 1

Ik veronderstel dat dit ofwel fout overgenomen is van gelijkaardige (amerikaanse?) modellen, ofwel dient voor hun Netcast-feature.

Op de UK site wordt niks gezegd over Netcast en over het nut van die LAN-aansluiting, in tegenstelling tot de US site (bv bij de 47LH50).
Op de .be en .nl sites wordt bij de aansluitingen zelfs geen LAN vermeld.

Kan iemand met een LH3000/LH4000/LH5000 eens checken of er een ethernetaansluiting aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Laatst online: 15-09 09:45
niemand een idee behalve digitale TV aanschaffen ? want die optie kan nu even niet helaas

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin heeft een lcd tv gekocht van lg. Op deze tv zit een usb aansluiting. Ik dacht slim te zijn en een USB stick van 16GB te kopen en daar films op te zetten met ondertiteling. En dan via de USB de films af te spelen.

Zo doen wij dat thuis ook door de ipod aan te sluiten op de HD-recorder. Werkt goed!

Alleen op de LG tv van mijn vriendin kan via het menu alleen gekozen worden voor foto's of muziek via de USB. Zou het dat niet mogelijk zijn om films af te spelen?

Heb wel gelezen dat je via OK op tv en afstandsbediening in een speciaal menu kan komen en daar het één en ander aan ken passen. Maar was niet echt voor mijn probleem.

http://www.hifivision.com...ng-play-music-movies.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:39:
Mijn vriendin heeft een lcd tv gekocht van lg. Op deze tv zit een usb aansluiting. Ik dacht slim te zijn en een USB stick van 16GB te kopen en daar films op te zetten met ondertiteling. En dan via de USB de films af te spelen.

Zo doen wij dat thuis ook door de ipod aan te sluiten op de HD-recorder. Werkt goed!

Alleen op de LG tv van mijn vriendin kan via het menu alleen gekozen worden voor foto's of muziek via de USB. Zou het dat niet mogelijk zijn om films af te spelen?

Heb wel gelezen dat je via OK op tv en afstandsbediening in een speciaal menu kan komen en daar het één en ander aan ken passen. Maar was niet echt voor mijn probleem.

http://www.hifivision.com...ng-play-music-movies.html
Denk dat toch je instellingen in het servicemenu niet goed staan om films te bekijken, dit kan namelijk wel. Lees even een stukje terug in het topic, daar staat beschreven hoe je de instellingen verandert. Houd er rekening mee dat er geen ondersteuning is voor ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Kasj schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:33:
[...]

Denk dat toch je instellingen in het servicemenu niet goed staan om films te bekijken, dit kan namelijk wel. Lees even een stukje terug in het topic, daar staat beschreven hoe je de instellingen verandert. Houd er rekening mee dat er geen ondersteuning is voor ondertitels.
Welke TV heeft hij? Welke serie van LG, lijkt me niet dat het kan met elke tv van lg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reacties! ik beschik over de LG 37LH5000 met firmware 3.24 deze stond er op bij aankoop van de TV. Dus ik moet de TV nu downgraden instellingen wijzigen en vervolgens weer upgraden? Hoe kan ik de tv downgraden en de nieuwe firmware behouden voor later herstel? Ik hoor het graag nogmaals bedankt voor alle reacties so far..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongsleden heb ik een LG 32 LH5020 aangeschaft echt een super TV! Heb er alleen mijn PC op aangesloten voornamelijk om te gamen maar ook serie's kijken. Heb gister mijn HDMI kabel ontvangen van HAMA 1.3 3,0M dus aangesloten en tot mijn verbazing ziet het er best vaag uit, de lettertjes zijn bijna niet leesbaar op het scherm. dit terwijl mijn oude rgb kabel alles helder weergeeft.
Tussen mijn videoaart en hdmi kabel zit een verloopje van DVI naar HDMI en zo naar de ingang van de TV. op een HD ready resolutie is het al duidelijker maar wil graag op een FUll HD resolutie te werk kunnen.

gaat om een: HIS radeon 4870 (1024) met de nieuwste drivers van Ati 9.8.

alvast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Xecuter NL schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:20:
[...]

Welke TV heeft hij? Welke serie van LG, lijkt me niet dat het kan met elke tv van lg...
Terechte vraag inderdaad, geen idee welk type hij heeft. Maar aangezien hij een usb poort heeft en wel foto's kan bekijken nam ik aan dat het een service menu instelling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:22:
Bedankt voor de snelle reacties! ik beschik over de LG 37LH5000 met firmware 3.24 deze stond er op bij aankoop van de TV. Dus ik moet de TV nu downgraden instellingen wijzigen en vervolgens weer upgraden? Hoe kan ik de tv downgraden en de nieuwe firmware behouden voor later herstel? Ik hoor het graag nogmaals bedankt voor alle reacties so far..
Klopt downgraden en instellingen wijzigen. Weet alleen niet of je instellingen weer overschreven worden bij een upgrade van de firmware. Ik heb op mijn tv de firmware gewoon op 3.15 gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn LG 32LC25R kan geen 1024x768 aan via een VGA kabel, alleen 800x600 werkt. Dit is wel erg triest voor een TV die zogenaamd op 1368x768 zou moeten kunnen draaien. Ondertussen heb ik echt alles geprobeerd (zie topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1366617 )
Iemand hier nog een idee of vergelijkbaar probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb contact gezocht met LG zij wisten mij te vertellen dat alleen bevoegde monteurs beschikken over een speciale afstandsbediening om het instart menu te benaderen. Zij adviseerden mij om truemotion 200hz uit te zetten zodat er geen blokjes meer verschijnen. Maar goed dit zou betekenen dat ik een 200hz tv op 50hz moet laten draaien ?! Ik ga iig een afspraak maken zodat een monteur e.e.a. kan aanpassen aan mijn tv. i will keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aghanim schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 23:30:
Mijn LG 32LC25R kan geen 1024x768 aan via een VGA kabel, alleen 800x600 werkt. Dit is wel erg triest voor een TV die zogenaamd op 1368x768 zou moeten kunnen draaien. Ondertussen heb ik echt alles geprobeerd (zie topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1366617 )
Iemand hier nog een idee of vergelijkbaar probleem?
Ik kan alleen zeggen dat ik op een van de voorgangers van die TV (37LE2R) 1360x768 via windows 7 op 3 verschillende grafische kaarten (intel onboard, nvidia onboard, ati hd4770) werkende heb gehad, via de VGA aansluiting. Ik heb daar ook niets voor hoeven doen.

Boot de PC eens met een live-cd van knoppix of ubuntu? Als die het wel goed doen, weet je in ieder geval dat je het niet in de hardware moet zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door brama op 02-09-2009 11:18 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de LG 47LH4000 besteld.
iemand ervaringen of reviews hiervan?
ik gebruik em alleen voor mijn xbox 360,playstation 3 en wii.

de 360 en ps3 heb ik via hdmi.
de wii met component.

op de tv zit ook een optical aansluiting.
krijg ik de consoles ook in surround sound via die aansluiting op de tv?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordao
Zag dat er een EISA award aan de 42SL8000 uitgereikt is. Iemand ook enig idee of dit model ook in NL uit gaat komen? Zag er niet verkeerd uit.! _/-\o_

Dit is overigens een review:
http://www.techradar.com/...ew?src=rss&attr=reviewall
en een paar plaatjes....
http://www.lge.com/us/tv-...ions/LG-lcd-tv-42SL80.jsp

[ Voor 14% gewijzigd door Jordao op 02-09-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patchoro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 11:18
Wow, die 42SL80 (op hun site hebben ze het niet over de 8000) is echt een prachtig ontwerp! Die glasplaat zie ik helemaal zitten. Alleen daarvoor overweeg ik nu al om te wachten tot deze TV op de markt komt. Als de specs ongeveer zijn als die van de LH5000 dan kon dit wel eens mijn volgende TV worden.

Ik ben benieuwd hoe snel deze TV op de Nederlandse markt komt, en wat de introductie prijs dan wordt...

• Jordao
In de VS gebruiken ze voor alle modellen kortere nummers die extra nullen krijgen wij mooi cadeau ;)

De SL9000/8000 komt volgens onderstaand bericht in oktober uit in de UK....

http://www.whathifi.com/N...ew-borderless-LEDLCD-TVs/

En nu ook op de NL site van LG :9~

http://nl.lge.com/products/model/detail/lcdtv_42sl8000.jhtml

[ Voor 63% gewijzigd door Jordao op 03-09-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen ,
Ik heb een lg 42lh5000 gekocht bij een internetwinkel
Een pracht toestel met zeer mooi beeld voor zijn prijs.
> Daar kun je ook via een usb aansluiting met een ingebouwde player films
> van alle soort formaten afspelen met geweldige beeld en mooie scherpe ondertitels.
> Hij ondersteunt bijna alle formaten .
> Nu heb ik iets voor als ik films afspeel van het formaat mp4 loopt het
> geluid na een 1uur ongeveer uit synchroon en dat blijft zo tot het einde
> van de film.
> Bij andere avi bestanden doet hij dat niet , juist maar bij mp4 bestanden
> juist de bestanden met het mooiste beeld.
> Ik heb een 30 tal verschillende films geprobeerd en allemaal lopen ze uit
> synchroon.
> Op mij computer spelen ze normaal af en als ik ze brandt op dvd en ik doe
> ze af spelen met mijn blueray speler bd370 van lg is het perfect.
Bij mijn vriend die een samsung led tv juist heeft gekocht loopt alles perfect op zijn ingebouwde usb player.
> Ik denk dat het aan de software van de player moet liggen een codec of een ander probleem.
Ik heb de winkel op de hoogte gebracht ,de dag nadien kreeg ik al bericht ze sturen volgende week LG langs.
Om het probleem te bekijken.
Van het snelle service heb ik niet te klagen.
nu val het te hopen dat ze het probleem kunnen oplossen.

Of heeft iemand ook zoiets voor gehad ?

Groetjes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
Hier een tip voor mensen die binnenkort een nieuwe tv gaan kopen.:

in de winkels zijn de lcd tv's vaak aangesloten een blue ray speler of HD TV
uitzending om een optimaal beeld weer te geven, eenmaal thuis gekomen
is het beeld resultaat vaak beduidend minder.

ook staan de tv's in de winkel op de zg winkel modus, dat is vaak alles op max.
om een zo'n scherp en duidelijk mogelijk beeld te geven.

grtz.

[ Voor 38% gewijzigd door nec1560 op 05-09-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kasj schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:33:
[...]

Het gaat om modelnummer: LG 32PG6000

Zou iemand mij kunnen vertellen of het mogelijk is hier toch video mee af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:45
heey ik volg dit forum al een tijdje maar kon nix vonden over de lg 32 lh 2000

ik zou graag willen weten of dit een goede hd ready tv is voor ps3 games en om upc media box via scart aan te sluiten zoals je ook doet op normale tv (oude tv,s)
het is mijn eerste lcd hd tv die ik koop aangezien mijn oude tv stuk is moet ik dringend nieuwe tv kopen.
maximale budget is 400 euro en de lg 32 lh 2000 lijkt me een goede tv maar is dit ook zo ??
kunnen ps3 gamer goed gespeeld worden erop ???
ziet het beeld er goed uit ??
zijn er mensen met deze tv of ervaring hiermee ook met gamen?? of tv zelf ?

graag snel reactie aangezien dringend nieuwe tv moet komen.

thanx alvast

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Leuke review van de LG 42SL8000 :9~
Thanks to the 42SL8000, LG now has a truly outstanding LCD performer to add to its already well-established value and design talents. If this is the shape of things to come for LG, we could be in for a very interesting and competitive ride in the lead up to Christmas...
http://www.trustedreviews...G-42SL8000-42in-LCD-TV/p1

Nog iets: heeft ook een CI slot! _/-\o_ hopelijk wordt dat door bv. ziggo ondersteund...
specs: http://nl.lge.com/product...ail/lcdtv_42sl8000.jhtml#

[ Voor 16% gewijzigd door Joepi op 08-09-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hij moet dan een CI+ slot hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:13:
ik heb de LG 47LH4000 besteld.
iemand ervaringen of reviews hiervan?
ik gebruik em alleen voor mijn xbox 360,playstation 3 en wii.

de 360 en ps3 heb ik via hdmi.
de wii met component.

op de tv zit ook een optical aansluiting.
krijg ik de consoles ook in surround sound via die aansluiting op de tv?
iemand?

BVD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
of is deze tv beter dan de lg 32 lh 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Ik heb wat problemen met HDMI op mijn tv. Het gaat om de LG32LH5020. Precies hetzelfde als de LH5000, schijnt een mini verschil in te zitten ofzo.

Als ik een HDMI kabel gebruik dan ziet het beeld er enorm lelijk uit (mega scherp en alsof er 20 jpeg compressie overheen gegaan is) als ik de AVmode op UIT heb staan.
Zodra ik hem op GAME zet dan wordt het beeld acceptabeler, maar de kleuren kloppen niet.
De nieuwstitels op de frontpage die normaal rood zijn zijn dus geen rood meer, maar eerder grijs met een tintje rood.

Met de wat oudere DVI - HDMI kabel is het beeld echter gewoon goed. AVmode op UIT en het beeld blijft 'pixel perfect'. Toch een kanttekening; rechtsonder wat rare blauwe puntjes om het firefox icoon en zag 2 hele vage groene puntjes ergens een keer.
Maar dat beeld is dus eigenlijk; perfect. Vreemd genoeg hebben de 3 HDMI kabels die ik heb er allemaal geen zin in.

Het probleem is het duidelijkst zichtbaar met AVmode @ UIT en het beeld op 'scannen'. De DVI-HDMI doet het dan goed, maar met de HDMI kabels is het beeld niet om aan te zien. En om bij het gebruik van een HDMI kabel de tv op GAME te moeten zetten heb ik geen zin in omdat het normaal hoort te werken.

Iemand een soortgelijk probleem of weet waar dit aan ligt? Ik ga er vanuit dat het aan de tv ligt en niet aan de HDMI kabels. Zou het kunnen zijn dat de TV het HDMI signaal gewoon verkeerd verwerkt? Dit lijkt mij alleen zo vreemd aangezien het signaal dat de DVI-HDMI kabel verstuurd precies hetzelfde moet zijn.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Volgens de PDF op de site van LG heb je 5.1 door de optical out, paar minuutjes googlen ;)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Iemand ervaring met de LG 32LH2000? Hij schijnt via USB Divx te kunnen afspelen. Lijkt me niet gek voor een TV van 336,- eur.

Verwijderd

Zojuist de LG 42" LED-TV 42SL9000 besteld bij Komplett.nl.
Ben erg benieuwd!

"De nieuwe LG SL9000, een Full HD LED-TV is bijna zo dun als een glasplaat. LG heeft de tv voorzien van een BORDERLESS™ design – een strak en stijlvol ontwerp zonder opstaande lijst. Naast een strak ontwerp staat de HDTV garant voor hoogstaande beeldkwaliteit dankzij haar geavanceerde LED-technologie in combinatie met andere innovatieve LG-weergavetechnologieën. LG Electronics presenteert de tv op de Internationale Funkausstellung Berlin 2009 (IFA)."

Enkele specs: LG SL9000 specificaties
• BORDERLESS™ Design
• Dun: slechts 2,9 cm
• 3.000.000:1 Mega Contrast Ratio
• TruMotion 100hz
• Full HD (1920 x 1080p)
• Picture Wizard
• AV Mode
• 24p Real Cinema (24p 5:5 pull down)
• Expert Mode (ISF Ready)
• Bluetooth
• HD DivX
• USB 2.0
• Intelligent Sensor II
• Smart Energy Saving Plus
• Clear Voice II
• Invisible Speaker

Ik hoop hem medio oktober te ontvangen :-)
Link website: http://www.komplett.nl/k/...view=detailed#ProductTabs

• PerfektOne
  • Laatst online: 16-06 23:24

PerfektOne

Striving for Perfektion

Hallo ik heb een probleem met mijn nieuwe LG 32LH2000.
Ik ontvang alleen maar Digitale zenders van Digitenne en geen Analoge zenders. Ik heb al geprobeerd met een CI+ module en smartcard maar deze accepteert hij gewoonweg niet omdat hij DVB-t is en niet DVB-c.

Heeft iemand een oplossing behalve het aanschaffen van een Digitenne abonnement, wij gebruiken namelijk Ziggo en ik heb nog een smartcard over. Zou een CAD CI- module het wel doen?

Bij voorbaat dank.

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Philflow schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:18:
Iemand ervaring met de LG 32LH2000? Hij schijnt via USB Divx te kunnen afspelen. Lijkt me niet gek voor een TV van 336,- eur.
Dit kan hij inderdaad. Ik heb vandaag de LG 32LH2000 binnen gekregen. Deze was in Augustus 2009 gefabriceerd dus er zat een nieuwere versie Firmware op. Deze kun je downgraden naar de oudere stel je zou het nieuwe model krijgen. Ik heb hem al gekraakt, maar nog niet geprobeerd. Ik kan nu wel gewoon USB opties zien.

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:32:
Zojuist de LG 42" LED-TV 42SL9000 besteld bij Komplett.nl.
Ben erg benieuwd!

Ik hoop hem medio oktober te ontvangen :-)
Link website: http://www.komplett.nl/k/...view=detailed#ProductTabs
Mooie aankoop lijkt me! :) Dat borderless scherm ziet er geweldig uit vooral als het tv uitstaat - en een tv staat meest van zijn tijd uit, tenminste hier.

Zelf twijfel ik ook aan deze 9000 en de 300 euro goedkoper 8000 versie.... Ik wacht nog even de 9000 review af en hoop dat voor midden oktober de knoop door te hakken. De 8000 heeft alvast een goede review gekregen op Trusted Reviews.

Ik denk aan de 8000/9000 compleet maken met de DLNA speler LG BD390....

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Avance schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:50:
[...]
Dit kan hij inderdaad. Ik heb vandaag de LG 32LH2000 binnen gekregen.
Oh geweldig. Ik ben erg benieuwd naar je resultaten. Ook ben ik benieuwd naar je verdere indrukken, hoe is de beeldkwaliteit via DVB-T en hoe is het stroomverbruik in de praktijk (als je dat kunt meten)?
Avance schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:48:
Hallo ik heb een probleem met mijn nieuwe LG 32LH2000.
Ik ontvang alleen maar Digitale zenders van Digitenne en geen Analoge zenders. Ik heb al geprobeerd met een CI+ module en smartcard maar deze accepteert hij gewoonweg niet omdat hij DVB-t is en niet DVB-c.

Heeft iemand een oplossing behalve het aanschaffen van een Digitenne abonnement, wij gebruiken namelijk Ziggo en ik heb nog een smartcard over. Zou een CAD CI- module het wel doen?
Ik begrijp je niet helemaal, wat bedoel je met digitale en geen analoge?
En hoezo denk je Digitenne te kunnen ontvangen met een Ziggo smartcard? dat gaat niet werken volgens mij.

Zonder Digitenne smartcard kun je alleen ned 1,2 en 3 en wat lokale omroepen ontvangen. Met Digitenne smartcard ook de commercielen. Hier kun je een pakket kopen met Cam module en smartcard: http://www.modern.nl/HDTV...&m4n_aid=12953&adcamp=m4n

[ Voor 57% gewijzigd door Philflow op 25-09-2009 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merlijn_merlin schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:45:
[...]

Mooie aankoop lijkt me! :) Dat borderless scherm ziet er geweldig uit vooral als het tv uitstaat - en een tv staat meest van zijn tijd uit, tenminste hier.

Zelf twijfel ik ook aan deze 9000 en de 300 euro goedkoper 8000 versie.... Ik wacht nog even de 9000 review af en hoop dat voor midden oktober de knoop door te hakken. De 8000 heeft alvast een goede review gekregen op Trusted Reviews.

Ik denk aan de 8000/9000 compleet maken met de DLNA speler LG BD390....
De review op Trusted heb ik ook gelezen, een goede beoordeling :-)
In eerste instantie ging ik voor de SL8000, tot ik me verdiept had in de LED-variant. Het verschil schijnt toch flink te zijn door de 3.000.000:1 Mega Contrast Ratio heb ik me laten vertellen. Ook een collega die onlangs een LED Samsung heeft aangeschaft bevestigde dit. Daarnaast scheelt het ook nog op de elektriciteitsrekening ;-)

Maar ik viel als eerst op het design idd :-D Zo`n scherm is toch behoorlijk aanwezig in elke huis- of slaapkamer.

De Blu-ray die je wilt aanschaffen ziet er trouwens ook strak uit.
Zelf heb ik al een tijd de Western Digital Media Player, ook een leuk apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Oh geweldig. Ik ben erg benieuwd naar je resultaten. Ook ben ik benieuwd naar je verdere indrukken, hoe is de beeldkwaliteit via DVB-T en hoe is het stroomverbruik in de praktijk (als je dat kunt meten)?
Ik vind het beeld echt geweldig, geluid is ook goed en verstaanbaar. Het is een prachtding en zéér eenvoudig in te stellen. Helaas kan ik geen stroomverbruik meten, heb er geen verstand van.
Ik begrijp je niet helemaal, wat bedoel je met digitale en geen analoge?
En hoezo denk je Digitenne te kunnen ontvangen met een Ziggo smartcard? dat gaat niet werken volgens mij.

Zonder Digitenne smartcard kun je alleen ned 1,2 en 3 en wat lokale omroepen ontvangen. Met Digitenne smartcard ook de commercielen. Hier kun je een pakket kopen met Cam module en smartcard: http://www.modern.nl/HDTV..._aid=12953&adcamp=m4n
Ik kan het niet goed uitleggen zonder foto's. Als je de tv voor de eerste keer instelt zoekt hij automatisch naar alle digitale zenders, radio zenders en analoge zenders. Hij vindt bij mij alleen digitale zenders en radiozenders. Bij het zoeken naar analoge zenders geeft hij de melding dat het signaal te zwak is om de zender te kunnen zien. Nu begrijp ik er niets van want bij mijn oude tv'tje zag hij wel gewoon alle zenders, wel met ruis maar dan nog.
Er zit zoiets als een guide op de tv, die laat alle zenders gerangschikt zien en wat er momenteel op is. Ik zie wat er op RTL4 RTL5 etc. is. Dat is het rare. Maar nu heb ik de CI+ module van onze andere tv erin gezet, nu weet ik dat hij het niet ondersteund omdat hij niet DVB-C is, maar dat is onze tv van beneden ook niet. Was het proberen waard.
Ik ga eerst contact opnemen met LG service en dan laat ik wat meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Avance schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:59:
[...]
Ik vind het beeld echt geweldig.
Ok bedankt. Heb je het dan ook over het beeld via DVB-T? Dat is voor mij het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Philflow schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:23:
[...]

Ok bedankt. Heb je het dan ook over het beeld via DVB-T? Dat is voor mij het belangrijkste.
Ik heb dus zojuist gebeld. Het lag aan mijn antenne kabel, die is namelijk een meter of 20 doorgetrokken tot naar de zolder. Beneden vlakbij de antenne ging het wel goed. Hij ondersteunt zeker DVB-T, maar alleen Digitenne van KPN, Ziggo helaas niet. Nu maar even een antenne versterker zien te bemachtigen:).

Veel plezier met je aankoop als je hem gaat kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
  • Laatst online: 14-09 11:11
Hallo allemaal !

Ik sta momenteel voor een redelijk grote beslissing; aangezien ik als arme student een tv wil kopen om m'n XBOX360 op aan te sluiten. Ik had de LG32LH3000 op het oog, een full hd tv die echter 'maar' op 50 hz werkt.

Op bijna elk spel voor de 360 staat echter dat je een 60 hz tv nodig hebt.. Mijn vraag is nu of ik dat van die 50 hz ga merken en dus beter voor een andere tv ga, of dat het flauwe zever is :)

Alvast bedankt !!!! ( m'n 360 hangt nu nog aan een tv van 17 jaar oud, dus ik wil eindelijk wel is overgaan naar GOED beeld :P Hopelijk krijg ik hier snel antwoord !)

Marstek Venus E 5kw - HW P1 - Fronius Primo 5.0-1

• Philflow

Philflow

Jumper2110 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 23:54:
Ik sta momenteel voor een redelijk grote beslissing; aangezien ik als arme student een tv wil kopen om m'n XBOX360 op aan te sluiten. Ik had de LG32LH3000 op het oog, een full hd tv die echter 'maar' op 50 hz werkt.
Afgaande op de reviews (o.a. kieskeurig) zou ik liever een Samsung 32B530 nemen. Die kost 424,- bij Redcoon.

• Jumper2110
  • Laatst online: 14-09 11:11
Aangezien ik in Belgie woon en daar dus ook moet bestellen, is de prijs ervan sowieso al hoger.De B530 kan ik niet krijgen op de site waar ik zou bestellen, maar de B550 wel. Is er een groot verschil tussen die 2 en belangrijker, ga ik het verschil tss 50 en 100 hz echt merken tijdens het gamen??

edit: ik zie net dat de B530 zowel als de B550 allemaal 50 hz tv's zijn..

[ Voor 11% gewijzigd door Jumper2110 op 26-09-2009 10:32 ]

Marstek Venus E 5kw - HW P1 - Fronius Primo 5.0-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:50
Kunnen jullie mij vertellen of de LG 42LH4000 voor mij een geschikte tv is voor vooral playstation 3 gebruik en verder normaal tv kijken.

ik heb er verder niet veel verstand van, vandaar dat ik het hier vraag.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de LG 42LH5000, alleen heb ik een hdmi probleem.
Als ik op de ps3 speelt komen er vaak lichtflitsen/flikkeringen in beeld, of hij geeft helemaal geen beeld
Nu staat in de handleiding dat ik HDMI versie 1.3 nodig heb.
Alleen de HDMI die ik nu gebruik heb ik een jaar geleden gekocht.
Toen was HDMI 1.3 toch al lang uit?
Zou ik toch voor een nieuwe 1.3 gaan of ligt het hier niet aan..
En zie je veel verschil tussen HDMI 1.3 en lagere versies?

Verwijderd

Ook ik heb een probleempje met m'n LCD TV. Het is een LG 32LG2100, en hij heeft het volgende probleem:
Wanneer een relatief statisch beeld naar links of rechts verschuift (platformspellen, camera pant naar links of rechts bij een film), verschijnt er een horizontale lijn die zich verticaal over het scherm verplaatst. Pixels boven en onder deze lijn lijken enigzins verschoven te zijn, alsof er een trilling door het beeld heen gaat. Is hier iets aan te doen, of is het een defect van de TV, of is het simpelweg een beperking van de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 16:42
Ik hoop snel me bestelde 42SL8000 binnen te krijgen. Maar zover de berichten nu zijn wordt deze pas a.s. week uitgeleverd aan de winkels. Maar hopelijk dus ook snel uit aan mij. Ik mag geen reclame maken maar er is een webshop die 110 euro goedkoper is dan de goedkoopste op kieskeurig... het heeft discount in de naam maar zeker geen plasma ervoor ;) (google helpt je wel opweg)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo...
Heb een LG 37lh5000 lcd gekocht...200 hz. Daarnaast een digitale decoder met harde schijf en hdmi uitgang en een blue ray speler ook van LG.
Helemaal goed dus. Schitterend HD beeld en geluid... Ook van gewone dvd en zeker van BLue ray. Alles met HDMI aansluitingen.
Maar....
Ik Zie soms als iemand vol in beeld is...en ineens beweegt...een soort nasleep achter het bewegende voorwerp/persoon.. Bijna een sleep van blokjes of zoiets...is moeilijk te omschrijven maar wel irritant.
Het hoofdonderwerp... bv de persoon.. blijft dus wel scherp maar de omgeving even niet.. Wie weet wat het kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

klaasbram schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:47:
Ik hoop snel me bestelde 42SL8000 binnen te krijgen. Maar zover de berichten nu zijn wordt deze pas a.s. week uitgeleverd aan de winkels. Maar hopelijk dus ook snel uit aan mij. Ik mag geen reclame maken maar er is een webshop die 110 euro goedkoper is dan de goedkoopste op kieskeurig... het heeft discount in de naam maar zeker geen plasma ervoor ;) (google helpt je wel opweg)
Mooi Ding! en je kan gewoon zeggen dat je hem bij extremediscount gezien hebt.

er is ook een aanbiedingen topic waar naam en toenaam genoemd worden.

Ben erg benieuwd hoe deze je gaat bevallen. 20 okt is leverdatum zag ik staan.

Keep us posted!

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op Komplett.nl heb ik de 42SL9000 besteld: verzending wordt verwacht op 08-10-09.. Ik heb geen idee hoe groot de kans is dat ik dit speeltje in huis heb komende vrijdag. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik was ook van plan om hem van de week te gaan bestellen, de 42sl8000. Hij ziet er zo mooi uit :9~ Maare bij komplett is hij toch echt goedkoper dan bij extremediscount, en extremediscount heeft niet al te beste shop surveys hier.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Komplett.nl is de SL9000 EUR 1279,00. Bij Media Markt vertrouwden ze mijn genoemde prijs niet direct, de verwachte prijs destijds (begin september) die daar in de computer stond lag veeel hoger. Ik ging toen zelf ook enigszins twijfelen eerlijk gezegd :-)
Maargoed. Betaald, en de eerste lichting van 5 stuks zijn er bij Komplett uit en staan gepland om de deur uit te gaan op donderdag 08-10-2009. Heb overigens vaker bij Komplett besteld, ben erg tevreden over de service, website en prijzen.

NinTeNdO_FrEaK: Het design is idd errug lekker :-) Nu nog kijken hoe het is als ie ook daadwerkelijk aan is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:20:
Ik was ook van plan om hem van de week te gaan bestellen, de 42sl8000. Hij ziet er zo mooi uit :9~ Maare bij komplett is hij toch echt goedkoper dan bij extremediscount, en extremediscount heeft niet al te beste shop surveys hier.
Kijk eens bij discountking.nl daar is hij toch wel iets goedkoper. Me 42SL8000 voor 832 inclusief verzending en verwijderingsbijdrage. En daarnaast wordt betalen via creditcard ondersteund dus het is gelijk verzekerd tegen het over de kop gaan van een winkel...
edit bij Extremediscount kom je op 1056 met verzending... scheeld ruim 200 euro!

edit2: toen ik trouwens 's avond een vraag had gesteld naar aanleiding van hun AV werd ik netjes de volgende ochtend hierover opgebeld. En daarnaast werd me gevraagd of ik had gedacht aan eventuele beugel voor muurbevesteging (natuurlijk verkoop technisch heel interessant maar toch netjes dat het gevraagd werd ;) )

[ Voor 25% gewijzigd door The-Source op 05-10-2009 18:21 . Reden: Owja ik ben geen verkoper maar van zo'n prijs wordt ik wel happy :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Is discountking een betrouwbare site??? Ik kan er namelijk geen ervaringen van vinden en is wel erg goedkoop en dan ook nog gratis verzending.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:51:
Is discountking een betrouwbare site??? Ik kan er namelijk geen ervaringen van vinden en is wel erg goedkoop en dan ook nog gratis verzending.
Zover ik weet is de winkel net begonnen en wat me verteld werd zijn ze bezig met thuiswinkel keuring. Klinkt veel belovend maar omdat ik zelf ook wat terughoudender ben geworden met online bestellen heb ik in dit geval de creditcard erbij gepakt ipv ideal.
En dit creditcard betaling loop via rabobank interface dus geen vreemde tussenpartij :)

edit: @ hieronder: ik laat het zeker weten wanneer hij er is. Inclusief foto's natuurlijk ;)

[ Voor 14% gewijzigd door The-Source op 05-10-2009 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Oke wil je laten weten als je hem ontvangt :D ben benieuwd of die winkel wat is.

Ik durf hem toch pas te bestellen als hij op voorraad is, ben namelijk donderdag/vrijdag/zaterdag nooit thuis, en wil er wel zijn als ze hem bezorgen. Ik ga van het weekend maar eens mailen naar hun en als ze hem op voorraad hebben zaterdag kunnen ze hem vast wel op dinsdag leveren.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegenen die niet de keus kunnen maken tussen de schermen, wellicht een handige site

http://www.plasma-of-lcd.be/info2.html

Kies zelf je voorkeur en vergelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou me 42SL8000 komt pas eind oktober/ begin november binnen kreeg ik net te horen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:36:
Voor diegenen die niet de keus kunnen maken tussen de schermen, wellicht een handige site

http://www.plasma-of-lcd.be/info2.html
Aardig lijstje. Ik ben het grotendeels met ze eens, behalve dat het energie verbruik gelijk zou zijn. Bij LCD kun je de backlight lager zetten waardoor het verbruik flink beneden plasma uitkomt. Ook een plasma kun je minder fel zetten, maar dan kom je nog altijd hoger uit dan LCD.

PS. ik heb dit zelf gemeten met diverse toestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 07-10-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasbram schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:06:
Nou me 42SL8000 komt pas eind oktober/ begin november binnen kreeg ik net te horen :(
Hm. Dat zou kunnen betekenen dat de algehele levering vanuit LG `vertraagd` is. Ergo: indien dit het geval is kan ik mijn geplande levering van 08-10 ook vergeten. Kijken of ik morgen wat hoor!!
Wat was jouw geplande leverdatum klaasbram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou zoals ik de datum omschreef (eind oktober/ begin november) zo kreeg ik het te horen. Dus het is geen precieze datum. Maar ik hoop natuurlijk zo snel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Vraagje m.b.t. de LG 42LH5000 LCD (200hz)

Hoe kan ik Full HD (.mkv) bestanden met DTS audio codec afspelen op deze TV?
De LH5000 biedt geen DTS ondersteuning.

Nu heb ik bijv. een 1080p .mkv DTS film op een USB HDD staan.
Als ik het bestand rechtstreeks van de HDD op de tv "stream" zie ik perfect beeld maar hoor ik geen geluid.

Mis ik apparatuur o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:17:
Hallo...
Heb een LG 37lh5000 lcd gekocht...200 hz. Daarnaast een digitale decoder met harde schijf en hdmi uitgang en een blue ray speler ook van LG.
Helemaal goed dus. Schitterend HD beeld en geluid... Ook van gewone dvd en zeker van BLue ray. Alles met HDMI aansluitingen.
Maar....
Ik Zie soms als iemand vol in beeld is...en ineens beweegt...een soort nasleep achter het bewegende voorwerp/persoon.. Bijna een sleep van blokjes of zoiets...is moeilijk te omschrijven maar wel irritant.
Het hoofdonderwerp... bv de persoon.. blijft dus wel scherp maar de omgeving even niet.. Wie weet wat het kan zijn...
Ik heb de 42" versie en moest zelf nog de 200hz technologie aanzetten in het instellingen menu.
wellicht helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedendag,

ik ben van plan om volgende week de LG 42LH5000 te gaan kopen, en ik vroeg me af iemand hier ervaring mee heeft, en of hij hem mij aanraad, of toch een andere televisie adviseerd....

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:05:
goedendag,

ik ben van plan om volgende week de LG 42LH5000 te gaan kopen, en ik vroeg me af iemand hier ervaring mee heeft, en of hij hem mij aanraad, of toch een andere televisie adviseerd....

mvg
Ontzettend mooie TV met super scherp beeld. Enig nadeel is dus (zoals je hierboven kunt lezen) dat DTS audio codec niet wordt ondersteund. Verder ben ik erg tevreden over deze TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:37:
Hoi,
Vraagje m.b.t. de LG 42LH5000 LCD (200hz)

Hoe kan ik Full HD (.mkv) bestanden met DTS audio codec afspelen op deze TV?
De LH5000 biedt geen DTS ondersteuning.

Nu heb ik bijv. een 1080p .mkv DTS film op een USB HDD staan.
Als ik het bestand rechtstreeks van de HDD op de tv "stream" zie ik perfect beeld maar hoor ik geen geluid.

Mis ik apparatuur o.i.d?
Goed,
Ik heb nog even wat verder gezocht en denk dat de oplossing een stuk simpeler is dan ik dacht. Gewoon een ander audio spoor kiezen tijdens het afspelen. Ik ga het vanavond testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:31:
[...]

Goed,
Ik heb nog even wat verder gezocht en denk dat de oplossing een stuk simpeler is dan ik dacht. Gewoon een ander audio spoor kiezen tijdens het afspelen. Ik ga het vanavond testen.
Als dat eronder zit zou het moeten werken inderdaad.
Dat de tv geen DTS of DTS-downmixing ondersteund vind ik ook niet heel gek daarvoor moet de tv een decoder voor ingebouwd hebben of in het geval van Downmixing een licentie voor hebben (en die is best prijzig).

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:58:
[...]

Als dat eronder zit zou het moeten werken inderdaad.
Dat de tv geen DTS of DTS-downmixing ondersteund vind ik ook niet heel gek daarvoor moet de tv een decoder voor ingebouwd hebben of in het geval van Downmixing een licentie voor hebben (en die is best prijzig).
Helaas geen 2e audio spoor.
Als ik jou goed begrijp zou ik dus een decoder, of een ander apparaat dat DTS-Downmixing ondersteund, op mijn TV moeten aansluiten? Voorwaarde voor zo een apparaat is dan dat het USB ingang heeft (i.v.m. Media op HDD)

klopt dat?
Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste