Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
Verwijderd
200 hz laag of hoog maakt niet uit
bij hd decoder met hmdi kabel en de analoge decoder.
Heeft iemand voor mij de oplossing?
Niemand??
Zie hiervoor optie 4 (optie 3 bevat de instellingen voor Divx, mpg4 etc,) in het servicemenu. Het servicemenu is toegankelijk door gelijktijdig op de OK-knop van de afstandsbediening en OK-knop aan de rechterzijde van het toestel te drukken en deze enige seconden vast te houden. De toegangscode voor het servicemenu is: 0000 (vier maal nul).
Meer informatie is hier te vinden: THX® Media Director™
De lijst met gecertificeerde producten op de THX-website lijkt verre van up-to-date aangezien recente modellen (ongeacht fabrikant) niet in deze lijst staan vermeld.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Dat is vreemd... dit heb ik nog niet meegemaakt. Zou het kunnen zijn dat de bestandsindeling van het bestand niet de juiste indeling volgt? Is elke ondertitelingsregel voorzien van een oplopend nummer en juiste tijdcode (zie onderstaand voorbeeld)?Ik moet toch even melden dat bovenstaande opmerking bij mij even niet op gaat. Ik heb namelijk een CSI aflevering in HD (s9e23) met de correcte ondertiteling in .srt en ANSI-codering. Ook zijn beide bestandsnamen identiek muv de extensie natuurlijk. Echter werkt de ondertiteling niet...
1
00:00:41,760 --> 00:00:46,072
Ik zend je de code.
- Ik zie het, bedankt.
Meestal lijkt de indeling juist maar beter is (en eenvoudiger) om het bestand opnieuw te converteren naar het .srt-formaat. Dit kan bijvoorbeeld met SubRip. Klik op pictogram 3 in de menubalk. Er wordt een venster weergegeven waarin het onjuiste ondertitelbestand kan worden geopend via Bestand > openen). Kies het juiste uitvoerformaat door op het groene "puzzlestukje" te klikken en kies .srt en aansluitend op converteren. Sla het bestand op (kies nee voor ANSI, ja is unicode). Mogelijk werkt de ondertiteling nu correct. Laat eens weten of deze methode werkt.
Dit staat in het bestand:ariekanari schreef op zondag 07 juni 2009 @ 09:56:
@Rob1106
[...]
Dat is vreemd... dit heb ik nog niet meegemaakt. Zou het kunnen zijn dat de bestandsindeling van het bestand niet de juiste indeling volgt? Is elke ondertitelingsregel voorzien van een oplopend nummer en juiste tijdcode (zie onderstaand voorbeeld)?
1
00:00:41,760 --> 00:00:46,072
Ik zend je de code.
- Ik zie het, bedankt.
Meestal lijkt de indeling juist maar beter is (en eenvoudiger) om het bestand opnieuw te converteren naar het .srt-formaat. Dit kan bijvoorbeeld met SubRip. Klik op pictogram 3 in de menubalk. Er wordt een venster weergegeven waarin het onjuiste ondertitelbestand kan worden geopend via Bestand > openen). Kies het juiste uitvoerformaat door op het groene "puzzlestukje" te klikken en kies .srt en aansluitend op converteren. Sla het bestand op (kies nee voor ANSI, ja is unicode). Mogelijk werkt de ondertiteling nu correct. Laat eens weten of deze methode werkt.
1
00:00:41,500 --> 00:00:44,530
Klaar voor een goede nacht?
- Je weet dat ik dat ben, baby.
2
00:00:51,470 --> 00:00:53,500
kijk uit, vrienden. Kijk uit.
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
xMouse
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb de picture wizard op de aanbevolen instellingen staan.Maar dit maakt niets uit,heb jij jou instellingen anders staan?Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:03:
Mijn 42LH5000 is er ook! Waarschijnlijk met dezelfde bezorgster gekomen als die van Rob1106
Heb helaas alleen nog maar een analoge aansluiting dus kwaliteit van het beeld kan waarschijnlijk nog een stuk beter. In eerste instantie vond ik de kwaliteit van de beelden wat tegenvallen. Er zat een vreemd effect in de gezichten waardoor het leek alsof de huid onnatuurlijk bewoog. Ook de rollende tekst onderin het beeld bij CNN en RTL-Z was niet scherp
Later op de avond heb ik de Picture Wizard doorlopen en tot mijn verbazing is het beeld nu heerlijk rustig en prettig om naar te kijken. Had niet verwacht dat dit veel uit zou maken. Heb geen vreemde effecten meer in de gezichten gezien. Kon helaas geen zender vinden met rollende teksten, ik hoop dat dit nu ook goed is.
Dus skipy, ik kan in ieder geval de Picture Wizard aanbevelen als je die nog niet hebt doorlopen. Maar neem aan dat je dat al gedaan hebt, want je hebt het toestel al een paar dagen lees ik.
Heb nog een Humax IRHD5000 in bestelling staan en die zou voor het weekend moeten komen, ben erg benieuwd hoeveel kwaliteitwinst dit gaat opleveren. Al moet ik waarschijnlijk nog achter een goede HDMI kabel aan, die zit er vast niet bij.
Verwijderd
Ik zie dat volgens de handleiding (geleverd bij de 42LH5000) de 7000 serie Bluetooth ondersteuning heeft:cbrandts schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:13:
Weet iemand het verschil tussen de 32HL5000 en de 32HL7000? Ik zie alleen verschil in dikte en response tijd? De 7000m krijgt en 5 star review in de UK...de 5000 is bijna niks over te vinden.
Verder kan ik geen verschillen ontdekken.BLUETOOTH GEBRUIKEN (Alleen bij 32/37/42/47LH70**, 50/60PS70**, 50/60PS80**)
Verwijderd
Nee, heb ook de wizard doorlopen en gezorgd dat de instellingen zodanig staan dat het plaatje overeenkomt met het voorbeeld dat wordt gegeven. Daar werd bij mij het beeld bij mij een stuk rustiger van. Heb echter alleen nog maar analoog signaal, dus weet niet hoe het straks is als ik een digitale decoder aansluit.Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:53:
Ik heb de picture wizard op de aanbevolen instellingen staan. Maar dit maakt niets uit, heb jij jou instellingen anders staan?
Verwijderd
Ander vraagje ook nog, ik hoorde dat de meest nieuwe TV's de tv zenders (ik zit nog op de ouwe vertrouwde kabel, wordt een leuke beeldkwaliteit, maar ik kijk weinig tv
PS: Als iemand anders nog ervaringen heeft met de LG 32LH3000, dan hoor ik het graag
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2009 17:02 ]
Verwijderd
Ik heb mijn mediabox gezet op flatscreen ipv 4:3 of 16:9. Bij de tv heb je ook een aantal keuzes, maar die zet ik dan op 'original', voor 16:9 kanalen verschijnen die goed, maar 4:3 kanelen worden uitgerekt, in dat geval moet ik hem op 4:3 zetten, dat vind ik vervelend. Het is net alsof hij de aspect ratio niet kan bepalen van het inkomende kanaal.
[ Voor 97% gewijzigd door Rimostiq op 09-06-2009 00:27 ]
Verwijderd
Morgen staat er weer een ander artikel dus wees er snel bij als je belangstelling hebt!
/edit: Rob heeft gelijk, is LG en geen LH
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 12:35 ]
<mierenneukmodus>Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 07:35:
Op www.ibood.nl is vandaag de 42LH7000 te bestellen voor 720 euro!
Morgen staat er weer een ander artikel dus wees er snel bij als je belangstelling hebt!
Het is de 42LG7000... En er komen nog 8 euro verz.kstn. bij...
</mierenneukmodus>
[ Voor 5% gewijzigd door Rob1106 op 09-06-2009 09:40 ]
Als de lh5000 niet op de markt was gekomen dan had ik de lg7000 gekocht in april. Dan had ik nu goed gebaald van deze aanbieding van ibood zeg...Rob1106 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:39:
[...]
<mierenneukmodus>
Het is de 42LG7000... En er komen nog 8 euro verz.kstn. bij...
</mierenneukmodus>
Ik ben wat aan het proberen geslagen met mijn tv, ik moet zeggen dat bij de ziggo digitale tv aansluiting ik toch wel veel 'warrige effecten' zie om snel bewegende beelden, zoals personen en auto's. Ik heb dan de 200hz functie op laag staan. Als ik deze uit zet is het weg, maar dan vind ik het beeld niet meer vloeiend. Iemand dezelfde ervaringen, en hopelijk een oplossing? Hoewel ik vermoed dat dit gewoon 'nieuwigheid' is van de 100+ hz functie...slijt het dan ook vanzelf?
Ow en btw, kan nu eindelijk een beetje normaal split-screen co-op games spelen! Wat een monster is mijn LG toch!
Ik heb de 42LH5000 nu een weekje in huis en mij viel het zelfde op bij de wedstrijd IJsland - Nederland afgelopen weekend. Het was geen mooi gezicht om naar te kijken, volgens mij stond de trumotion ook op laag maar ik heb er toen niet verder naar omgekeken. Overigens, ik keek via Digitenne over scart. Misschien dat dat nog meespeelt. Binnenkort kan ik de startersset ophalen bij Primafoon en ga ik via de cam module kijken. Hopelijk is dat iets beter.Xecuter NL schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:59:
[...]
Ik ben wat aan het proberen geslagen met mijn tv, ik moet zeggen dat bij de ziggo digitale tv aansluiting ik toch wel veel 'warrige effecten' zie om snel bewegende beelden, zoals personen en auto's. Ik heb dan de 200hz functie op laag staan. Als ik deze uit zet is het weg, maar dan vind ik het beeld niet meer vloeiend. Iemand dezelfde ervaringen, en hopelijk een oplossing? Hoewel ik vermoed dat dit gewoon 'nieuwigheid' is van de 100+ hz functie...slijt het dan ook vanzelf?
Wat vinden jullie van de kwaliteit van HD films over USB? Het viel me op dat je niets aan de beeldinstellingen kunt wijzigen wanneer je kijkt via USB. Erg jammer want volgens mij staat Trumotion standaard aan, wat de films een beetje op een soap serie doet lijken... (qua beeldpresentatie dan he
Iemand ook deze ervaring en / of tips?
cheers.
Verwijderd
Ik heb de 32LH5000 (100Hz) en moet hetzelfde constateren. Om de hoofden bij snelle bewegingen wazige en/of onscherp beeld. Ik heb ook al via de picture wizard de instelling veranderd maar dit helpt niet. Dit is analoog en ook met de dvd.
Zijn hier al oplossingen voor gevonden ?
Ik hoor graag.
PS hebben jullie ook een zoemtoon ?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 21:50 ]
Verwijderd
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
Hoe heb je de True Motion 200hz ingesteld? Als ik hem op 'hoog' zet, zie ik ook bij films (Superman Returns 1080p) artifacts, bij 'laag' is dit veel en veel minder.tBoz schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:08:
Bij wijze van ultieme test heb ik de afgelopen champions league finale eens gedownload in 720p en deze via USB op de LH5000 afgespeeld. Jammer genoeg kan hij het niet aan. De spelers blijven toch nog zichtbaar omlijnd door artefacten. Bij de wedstrijdbal (met hoge, verre passes) zie je links en rechts een dunne witte schim, hij krijgt haast letterlijk vleugeltjes.
Ik weet dus niet welke settings hij gebruikt.
Edit: Ik kan überhaupt het menu niet benaderen. Het kan wel, maar dan klapt hij uit de USB modus.
[ Voor 17% gewijzigd door tBoz op 11-06-2009 14:52 ]
Verwijderd
True Motion gebruikt. En True Motion lijkt de veroorzaker van blur.
Heb zelf digitene dus heb een label gehangen aan setopbox via kabel
en de ps3 heb ik hangen aan label blueray
Ergo, zou het te maken kunnen hebben met het omzetten van het analoge signaal naar digitaal van de Scart? En dus in theorie op te lossen zijn met een andere decoder met HDMI?
Verwijderd
I also noticed two other issues which test patterns didn’t reveal: firstly, we have a slight twist on a more common problem, which relates to 24p content. Many TVs don’t display this content correctly, and instead show a rhythmical judder to movement, which is visible on slow camera pans. The LG doesn’t suffer from this particular problem; as with the “Real Cinema” mode turned on in the Expert Menu, everything is smooth and filmic – well, for a while, anyway. Every so often, the display would “skip a beat” and miss out a few frames, which is even more jarring than the standard 3:2 judder we’d get on a non-24p setup. As a result, we turned off the 24p “Real Cinema” mode and made do with the more traditional, rhythmical judder, instead of long periods of smoothness followed by a skip. The final issue was perhaps the most minor, and it comes in the form of highly contrasted objects leaving ghost images to the left and right, even if they’re still (this isn’t a motion issue).
And then, whilst recording footage for the upcoming video review of this TV, I made a discovery. If you use the TV's label to menu the input as "PC", then the TV shuts off many of its video processing functions and solves many of these problems. So, by labelling all the inputs on the TV as "PC" and meeting certain other conditions - for example, ensuring the device was sending RGB video, and not doing so at 24p - I managed to trick the LG into giving me a better picture. Well - almost. There was one remaining problem, and that is that with this method, the LG constantly applies its "TrueMotion" video processing, meaning that films appear to have a fast-forwarded, processed, amateur video look. So, the choice is up to you - lessened detail, or awkward looking motion for films?
Ik zal er op letten, hoewel ik Digitenne via de interne dvb-t tuner kijk. Deze ingang kun je niet labelen. De beeldwaliteit valt me gelukkig niet tegen. De USB poort kun je echter ook niet labelen. Dus daar gaat bovenstaande ook helaas niet voor op.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:04:
label eerst maar eens zoals ik hier boven al zei denk dat er dan een hoop opgelost is
I also noticed two other issues which test patterns didn’t reveal: firstly, we have a slight twist on a more common problem, which relates to 24p content. Many TVs don’t display this content correctly, and instead show a rhythmical judder to movement, which is visible on slow camera pans. The LG doesn’t suffer from this particular problem; as with the “Real Cinema” mode turned on in the Expert Menu, everything is smooth and filmic – well, for a while, anyway. Every so often, the display would “skip a beat” and miss out a few frames, which is even more jarring than the standard 3:2 judder we’d get on a non-24p setup. As a result, we turned off the 24p “Real Cinema” mode and made do with the more traditional, rhythmical judder, instead of long periods of smoothness followed by a skip. The final issue was perhaps the most minor, and it comes in the form of highly contrasted objects leaving ghost images to the left and right, even if they’re still (this isn’t a motion issue).
And then, whilst recording footage for the upcoming video review of this TV, I made a discovery. If you use the TV's label to menu the input as "PC", then the TV shuts off many of its video processing functions and solves many of these problems. So, by labelling all the inputs on the TV as "PC" and meeting certain other conditions - for example, ensuring the device was sending RGB video, and not doing so at 24p - I managed to trick the LG into giving me a better picture. Well - almost. There was one remaining problem, and that is that with this method, the LG constantly applies its "TrueMotion" video processing, meaning that films appear to have a fast-forwarded, processed, amateur video look. So, the choice is up to you - lessened detail, or awkward looking motion for films?
Verwijderd
Van bijna elke tv lees je dat er onzuiverheden in het beeld sluipen die mijns inziens in veel gevallen tijdens de kwaliteitscontrole van het tv design er al uit hadden moeten zijn.
De LH5000 wordt als een van de paradepaardjes van de LG LCD tv's gezien en toch schorten er nog zaken aan. Ik ben zelf ook nogal LG minded, maar moet vaststellen dat de tv's van Samsung over het algemeen minder beeldproblemen geven. Vandaar dat ik mijn LG tv heb buitengekeild en een Samsung heb gekocht. En heb me dat nog geen seconde beklaagd.
Verwijderd
Maar ik krijg alle zenders door elkaar met de alphacrypt module. weet iemand hoe ik de zenders kan verplaatsen en sorteren zelfs in favorieten staan ze door elkaar
Komt er een verkoper op me af en vraagt om te helpen, ik zeg neen alleen even kijken, maar wel de vraag waarom de LCD tv's zo duur zijn.
Op het internet staan ze met bezorgen en al tot wel meer dan 100 euro geodkoper.
Het antwoord van hem was standaard over garantie enzo, maar nu ook over de verschillende chippie's in de tv's, dat zou verklaren waarom een LGLH2000 bij hun duurder is dan op het internet.
Is er iemand die mij kan vertellen wat er precies mee wordt bedoeld, of is ook deze man poep aan het praten.
Ben btw op zoek naar een 42" betaalbaar LCD schermpje, HD Ready is voldoende voor mij....
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Verwijderd
Als dit niet in de handleiding staat verneem ik dat graagharrytasker schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:36:
Iemand interesse om te weten hoe je in de hotelmode kan komen?? Kan je bijvoorbeeld instellen op welke ingang de TV bij aanzetten inschakeld....ik hoor het wel
Wil hem natuurlijk standaard op de HDMI poort van de digitale decoder laten starten, dan kan de afstandsbediening van de TV gewoon opgeborgen worden voor het merendeel van het gebruik
Verwijderd
Is het aan te raden om zo'n PCMCIA module te kopen om daar de smartcard in te stoppen? Ik heb begrepen dat het voordeel is dat je dan nog maar één afstandsbediening hebt. Maar zijn er (naast de aankoopprijs) ook nadelen?
Verwijderd
En heb jij de module bij je digitenne gekregen, of apart gekocht?
Verwijderd
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:59:
42lh 5000 een aura om de personen\luchtspiegeling.Er is een monteur van lg geweest alle instellingen doorgelopen die staan goed,hij zei dat dit niet te verhelpen is en zo hoort.Bij alle lcd van 42inc is dit probleem! Waarom dan niet bij de lcd42inc. van mijn fam.die hebben een Sony.Ik kan contact opnemen bij de dealer dat ik niet tevreden ben met de tv maar geen doos meer hoe groot is de kans dat ik de tv retour kan sturen?
Ik heb nog geen reviews kunnen vinden. Ook dit LG topic zegt er niets over. Dit topic kent de LF zelfs niet als markt variant.
Op ElCheapo en YouTellMe zijn wel wat meer specs te vinden. De specs in de MM folder zeggen:
32" 81cm full hd lcd
breedbeeld fullhd 1080p
1920x1080
contrast 50.000:1
helderheid 500cd/m2
5ms
dvb-t/c
aansluitingen 1x hdmi, 2xscart, component, pc
Ik lees met name dat bij diverse tv's fullhd vaak "judder" geeft. Nu ga ik hem voorlopig niet voor fullhd gebruiken, maar het zou jammer zijn als dat later problemen geeft. Dan kan ik nu net zo goed 100 euro minder uitgeven.
Als iemand wat positiefs/negatiefs over dit toestel kan zeggen, dan hoor ik dat graag.
ik zou het alleen aanraden als je een hekel hebt aan extra kastjes/afstandsbedieningen en extra kabels en zoVerwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:51:
Zou je het wel aanraden?
En heb jij de module bij je digitenne gekregen, of apart gekocht?
en ik heb een starterspakket gekocht voor 50 euro bij mediamarkt, waarin o.a. de module zat.
Dank voor deze gouden tip. Ik ben al mijn kleine irritaties kwijt!Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:43:
als je thx in de service menu aanzet onder option4 thx op 1 thx media director op 1 dan naar het gewone menu option thx aan dan naar beeld op thx bioscoop zetten dan moet je er geen last meer van hebben
[...]
Verwijderd
Ik heb een LG 32LC25R die ik heb aangesloten op een Harman Kardon AVR1500 receiver. Probleem is dat er geen geluid over de speakers komt, welke zinnige en onzinnige instellingen ik ook probeer. Hetzelfde probleem was ook al aan de orde bij mijn vorige versterker, maar dit heb ik kunnen omzeilen door de Tv op PHONO aan te sluiten (waarom dit werkte weet ik niet, maar het werkte).
Is iemand bekend met het feit dat dit type LG tv niet werkt op versterkers en/of receivers?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:43:
als je thx in de service menu aanzet onder option4 thx op 1 thx media director op 1 dan naar het gewone menu option thx aan dan naar beeld op thx bioscoop zetten dan moet je er geen last meer van hebben
[...]
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:25:
Kan je mij uitleggen waar ik dat service menu kan vinden?
[...]
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:03:
de oke knop op de afstandbediening en oke knop op de televisie aan de zijkant derde knop van boven tegelijk ingedrukt houden voor een paar seconde en dan code 4x 0 invoeren onder option 3 divx op hd zetten dan kun via usb filmpjes afspelen in hd kwaliteit van harde schijf of usb stick onder option 4 thx op 1 zetten en dan thx media director op 1 zetten en als je dvb-c HD wil activeren in het gewone menu landinstellingen op zweden zetten en taal gewoon op nederlands werkt met ziggo bij mij
[...]
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:23:
Wat heeft dit voor een voordelen?? dvd-c HD activeren?? en kan dit ook op een LH4000
[...]
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:48:
je kan op LH4000 dvb-c HD activeren voordeel is dat je geen decoder meer nodig heb van ziggo om sd en hd zenders te ontvangen ik gebruik een alphacrypt module nadeel is wel dat zappen iets trager is en ik ben er nog niet uit hoe je zenders kan sorteren als dat kan voor de rest werkt het prima bij mij je zou zou het zelf kunnen uitproberen als je nog een alphacrypt module heb liggen
[...]
Winners don't use drugs!
Verwijderd
voor itv heb je wel een decoder nodig
Delio Nijmeijer schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:49:
Welke alphacrypt module gebruik je? En weet je ook zo wat die gekost heeft?
Winners don't use drugs!
Ik heb de 'simpele' humax decoder van Ziggo met louter een scart aansluiting. Dat is waardeloos. Het beeld mag dan wel wat beter zijn dan de directe kabel aansluiting. Ik had ook eigenlijk de duurdere van ziggo moeten hebben, maar die zou me dan ook meteen 100 e extra kosten...heb je wel HDMI.Delio Nijmeijer schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:13:
Tja ik zat te twijfelen tussen humax of alphacrypt. Beide rond de 100 euro (als je bij ziggo compleet pakket neemt, wat ik misschien wil).
Mijn 42LH5000 is misschien te groot voor de scart aansluiting om er een behoorlijk beeld mee te creëren. Mijn advies: investeer even iets meer en zorg dat je bij digitale kabel aansluiting een decoder met een HDMI aansluiting hebt! Ga nu maar even onderhandelen met ziggo om eventueel om te ruilen...

Gister overigens even wat geprobeerd in het service menu, ging niet helemaal goed haha, had op een gegeven moment geen beeld, wel geluid en kreeg het niet meer goed! Toen de tv uit en weer aangezet en gelukkig weer ok...blijkbaar iets voorzichtiger zijn voortaan
http://www.plasma-discoun...-112211/specificaties.htm (4:3)
http://www.plasma-discoun...-112215/specificaties.htm (16:9?)
Verwijderd
Dank
Waarom is het verschil zo groot tussen de prijs van bijv Media Markt ( aanbieding) en webwinkels.
de 42LGLH3000 kost bij Media Markt 849 euro en de goedkoopste webwinkel rekent 665 en dat is ook nog eens inclusief verzendkosten.
Nu gaat iedereen roepen over showroom enzo maar dan nog vind ik het verschil van 184 euro erg veel, tel daar de bezorgkosten bij van 20-40 euro en je praat over 204/224 euro verschil.
Nu heb ik ooit eens gehoord dat de veschillen onderhuids zitten, dus die Media Markt tv's hebben een andere chip aan boord.
Ik kom daar vaak zat om te kijken of ze nog goedkope dvdjes hebben en dan kan ik het nooit laten om toch even bij de TV's te kijken. En altijd worden er wel mensen geholpen die gewoon GEEN verstand van al die dingen hebben en dus alles geloven wat de verkopers zeggen. Deze mensen kijken dus niet eerst op internet naar de prijzen.
Of zijn bang voor als ze er iets mee krijgen denk ik.Sillymidget schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 22:50:
Volgens mij is het gewoon omdat ze het kunnen.
Ik kom daar vaak zat om te kijken of ze nog goedkope dvdjes hebben en dan kan ik het nooit laten om toch even bij de TV's te kijken. En altijd worden er wel mensen geholpen die gewoon GEEN verstand van al die dingen hebben en dus alles geloven wat de verkopers zeggen. Deze mensen kijken dus niet eerst op internet naar de prijzen.
Maar weet iemand of het een broodje aap is dat van die andere chippies in die TV's.
Verwijderd
Zowel LG als Samsung hebben de onhebbelijke gewoonte om LCD panels van verschillende fabrikanten te gebruiken binnen eenzelfde model.
Ik heb dit recent nog meegemaakt met mijn monitor (LG W2261V), waar 2 verschillende panels voor gebruikt worden. Het ene panel is zeer goed, het ander is kwalitatief iets minder.
Op de Amerikaanse boards vind je hier een heleboel discussies over.
Meestal zijn het TV's of monitoren die een panel van LG of Samsung zelf hebben (van uitstekende kwaliteit), dewelke dan naar bepaalde reviewsites gestuurd worden en zeer mooie beoordelingen krijgen. Nadien gaan ze echter ook andere panels voor dat model gebruiken (meestal van iets mindere kwaliteit). Dit wordt door de fabrikanten nooit verteld. Soms heeft dit te maken met puur winstbejag (TV of monitor heeft goede reviews gekregen, wordt dan een goedkoper panel ingestoken, want Jan Modaal heeft gelezen op internet dat het een goede TV of monitor is en koopt het dus toch), maar soms heeft het ook te maken met het feit dat als een bepaald model zeer goed verkoopt, men bij de fabrikant niet kan volgen met de produktie van panels en er dan bij andere fabrikanten worden besteld.
In principe vind ik dat hier een Europese wet rond zou moeten komen, die fabrikanten verplicht om binnen 1 zelfde model altijd identiek dezelfde componenten te gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 20:45 ]
Ik snap best dat niet alle produkten gelijk zijn, net als met motoren van auto's heb je altijd verschil, de een heeft meer pk dan de ander terwijl het toch dezelfde motoren zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:43:
Dat er van eenzelfde TV of monitor verschillende uitvoeringen bestaan, ook al is het modelnummer hetzelfde, is zeker waar.
Zowel LG als Samsung hebben de onhebbelijke gewoonte om LCD panels van verschillende fabrikanten te gebruiken binnen eenzelfde model.
Ik heb dit recent nog meegemaakt met mijn monitor (LG W2261V), waar 2 verschillende panels voor gebruikt worden. Het ene panel is zeer goed, het ander is kwalitatief iets minder.
Op de Amerikaanse boards vind je hier een heleboel discussies over.
Meestal zijn het TV's of monitoren die een panel van LG of Samsung zelf hebben (van uitstekende kwaliteit), dewelke dan naar bepaalde reviewsites gestuurd worden en zeer mooie beoordelingen krijgen. Nadien gaan ze echter ook andere panels voor dat model gebruiken (meestal van iets mindere kwaliteit). Dit wordt door de fabrikanten nooit verteld. Soms heeft dit te maken met puur winstbejag (TV of monitor heeft goede reviews gekregen, wordt dan een goedkoper panel ingestoken, want Jan Modaal heeft gelezen op internet dat het een goede TV of monitor is en koopt het dus toch), maar soms heeft het ook te maken met het feit dat als een bepaald model zeer goed verkoopt, men bij de fabrikant niet kan volgen met de produktie van panels en er dan bij andere fabrikanten worden besteld.
In principe vind ik dat hier een Europese wet rond zou moeten komen, die fabrikanten verplicht om binnen 1 zelfde model altijd identiek dezelfde componenten te gebruiken.
Als chippies op zijn zullen ze een gelijkwaardig vervanger er in stoppen.
Mijn punt is alleen dat je dit niet aan de buitenkant kan aflezen, ook niet dat de fabrikant dit verteld aan zijn afnemers.
Dus volgens de verkoper die ik sprak zijn alle produkten van webwinkels met mindere chippies en die bjv Media Markt verkoop allemaal met die hoogwaardige chippies.
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, tevens heb ik gewoon de fabrieksgarantie van de fabrikant en verkooppunt indien gewenst.
Dat men speciaal modellen stuurt voor reviews lijkt me duidelijk, dat doen autoimporteurs ook........
Plasma tv's hebben bij deze resolutie rechthoekige pixels zodat toch een 16:9 beeld kan worden verkregen. Waarom? Geen idee, maar zoek eens op "plasma rectangular pixels".Tsolodimos schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:58:
Wat ik dus niet begrijp, is dat sommige TV's die HD-ready zijn een resolutie van 1024*768 (4:3 toch?)hebben, en andere HD-ready tv's weer 'gewoon' 1366x768. Hoe kan dit?
http://www.plasma-discoun...-112211/specificaties.htm (4:3)
http://www.plasma-discoun...-112215/specificaties.htm (16:9?)
Overigens heb ik me een paar weken geleden een LG 26LH2000 tv aangeschaft bij de Saturn voor €279. Normaal gesproken zijn de aanbiedingen daar niet echt interessant, maar een volwaardige 26 inch LCD tv krijg je niet snel voor dat geld! Ondanks dat er slechts 2x5 W aan geluidsvermogen in zit (zoals veel kleinere LCD tv's) is het toch erg helder en totaal niet blikkerig. Leuk is de ondersteuning voor 24p en 1:1 pixelmapping. Zoals je kunt lezen ben ik er erg tevreden mee
Verwijderd
LE40B650T2WXXN
Dit is de versie bestemd voor o.a. de Belgische en Nederlandse markt. Voor andere Europese landen worden ook B650 modellen gemaakt, maar die bevatten dus niet altijd gegarandeerd dezelfde componenten als bovenstaand type. Doet de internetshop aan parallelle import (waarbij hij in een ander land goedkopere B650 modellen aankoopt) dan kan het zijn dat die toestellen niet dezelfde kwaliteit hebben. Op dat vlak heeft die verkoper deels gelijk. Echter, niet alle internetshops bieden parallelle import aan.
Een van de gewone winkelketens die veel aan parallelle import doet is Makro. Als je daar consumer electronics koopt speel je altijd een beetje russische roulette. Dit weet ik via inside informatie van iemand die op de hoofdzetel van Siemens werkt. Siemens toestellen die Makro verkoopt zijn vaak minderwaardige toestellen die voor de Oostblok markt bedoeld zijn.
Wat wel zo is, is dat je er mag vanuit gaan dat je bij Mediamarkt en Saturn quasi nooit parallelle import krijgt aangesmeerd. Zij werken rechtstreeks met Samsung Benelux en LG.
Je verhaal klinkt aannemelijk maar dan toch.Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 22:06:
@Flame 17: als er bv. voor de Samsung LE40B650 op de doos volgende code staat heb je 100% zeker een B650 met "goede componenten":
LE40B650T2WXXN
Dit is de versie bestemd voor o.a. de Belgische en Nederlandse markt. Voor andere Europese landen worden ook B650 modellen gemaakt, maar die bevatten dus niet altijd gegarandeerd dezelfde componenten als bovenstaand type. Doet de internetshop aan parallelle import (waarbij hij in een ander land goedkopere B650 modellen aankoopt) dan kan het zijn dat die toestellen niet dezelfde kwaliteit hebben. Op dat vlak heeft die verkoper deels gelijk. Echter, niet alle internetshops bieden parallelle import aan.
Een van de gewone winkelketens die veel aan parallelle import doet is Makro. Als je daar consumer electronics koopt speel je altijd een beetje russische roulette. Dit weet ik via inside informatie van iemand die op de hoofdzetel van Siemens werkt. Siemens toestellen die Makro verkoopt zijn vaak minderwaardige toestellen die voor de Oostblok markt bedoeld zijn.
Wat wel zo is, is dat je er mag vanuit gaan dat je bij Mediamarkt en Saturn quasi nooit parallelle import krijgt aangesmeerd. Zij werken rechtstreeks met Samsung Benelux en LG.
Ik koop via een webwinkel een LG LH2000, dan heb ik toch net als bij de Saturn of Mediamarkt de gangbare garantie van de fabrikant, dus welk risico loop ik dan als consument.......geen volgens mij.
Daarbij kan je ook nog eens extra garantie krijgen, maar dat is iets wat ik nooit doe omdat je een deugdelijk apparaat mag verwachten en eisen.
Tevens voor je informatie mocht je dit niet weten:
Saturn en Media Markt zijn beide van hetzelfde concern als Makro............Metro zo uit het blote hoofd, Duitse gigant.
Metro Group
Verwijderd
En bestaat er ook parallelle import van dat type en hoe weet ik of ik er 1 heb?
Alvast bedankt!
Nu kwam ik er wat laat achter dat deze maar 50 hz maar zag toch goed uit bij Mediamarkt.
Heeft iemand tips om deze goed af te stellen zodat alles er realistisch uitziet??
Heb al de wizard uitgevoerd die er bij zat maar het lijkt nog steeds nergens naar ....
Bij een normale (sd) televisiebron neem ik aan? Ik zou eerst eens alle digitale filters en beeldverbeteringen uit zetten onder bv expert 1.ddkiller0900 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 18:21:
Ik heb vandaag de LG 47LH3000 gekocht.
Nu kwam ik er wat laat achter dat deze maar 50 hz maar zag toch goed uit bij Mediamarkt.
Heeft iemand tips om deze goed af te stellen zodat alles er realistisch uitziet??
Heb al de wizard uitgevoerd die er bij zat maar het lijkt nog steeds nergens naar ....
Verwijderd
42LH3000: 1080p, 5 ms, 50hz, contrast 80000:1
42LH4000: 1080p, 3 ms, 100hz, contrast 80000:1
..of anders de Samsung LE40B554: 1080p, 4ms, 50hz, contrast 80000:1
de eerste LG kost circa 630 euro, de tweede 720 euro, en de samsung 640 euro.
voor mij is belangrijk een zo groot mogelijk scherm voor niet veel meer dan 650 euro.
ik kijk tv digitaal en gebruik veel pc 1920x1080.
en daarnaast speel ik vaak dvd5 materiaal af vanaf pc. (dvi naar hdmi kabel)
ik weet dat samsung een heel goede contrastwaarde heeft, maar goed, lg ook. in hoeverre deze cijfers betrouwbaar zijn dat weet ik niet. ik heb dat samsung scherm gezien en die is prachtig. ik wil nog de 2 lg schermen bekijken in de winkel want die heb ik nog niet gezien.
ik twijfel nu tussen deze 3 schermen, ik wil een zo groot mogelijk scherm. ook weet ik niet of een 50 hz prima is of dat ik beter 100 euro meer uit kan geven aan een 100 hz? en ik vraag me af of anders die 100 euro het extra waard is wat betreft de lagere refreshrate, dus 3 ms in plaats van 5 ms.
een gameconsole heb ik trouwens niet en of die er komt, weet ik niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2009 00:46 ]
ik heb ze beide thuis gehad in de 37inch variant, de 4000 heb ik gehouden, foutje bij bcc, ze hadden het prijskaartje van de 3000 bij de 4000 gezet, en dus is ie kosteloos omgewisseldVerwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 00:43:
hey, ik zit te twijfelen tussen paar tv's
42LH3000: 1080p, 5 ms, 50hz, contrast 80000:1
42LH4000: 1080p, 3 ms, 100hz, contrast 80000:1
..of anders de Samsung LE40B554: 1080p, 4ms, 50hz, contrast 80000:1
de eerste LG kost circa 630 euro, de tweede 720 euro, en de samsung 640 euro.
voor mij is belangrijk een zo groot mogelijk scherm voor niet veel meer dan 650 euro.
ik kijk tv digitaal en gebruik veel pc 1920x1080.
en daarnaast speel ik vaak dvd5 materiaal af vanaf pc. (dvi naar hdmi kabel)
ik weet dat samsung een heel goede contrastwaarde heeft, maar goed, lg ook. in hoeverre deze cijfers betrouwbaar zijn dat weet ik niet. ik heb dat samsung scherm gezien en die is prachtig. ik wil nog de 2 lg schermen bekijken in de winkel want die heb ik nog niet gezien.
ik twijfel nu tussen deze 3 schermen, ik wil een zo groot mogelijk scherm. ook weet ik niet of een 50 hz prima is of dat ik beter 100 euro meer uit kan geven aan een 100 hz? en ik vraag me af of anders die 100 euro het extra waard is wat betreft de lagere refreshrate, dus 3 ms in plaats van 5 ms.
een gameconsole heb ik trouwens niet en of die er komt, weet ik niet.
37LH3000: 1080p, 5 ms, 50hz, contrast 80000:1
goede tv, echter zit ik er best dicht op en vond ik het beeld best wel "opdringerig", model van de tv vond ik ook iets minder.
37LH4000: 1080p, 5ms, 100hz contrast 80000:1
als je games doet is die 100 hz echt aan te raden, veeel rustiger beeld, de tv heeft ook een mooi model
mijn tv-pc geeft superbeeld.
Als je het niet erg vind om wat meer geld uit te geven zou ik echt voor de 100hz gaan, ik heb het verschil nu gezien en ben echt blij dat ik nu die 4000 heb.
bij beide tv's is de contrastverhouding wel ongeveer hetzelfde.
Hopelijk wordt ie snel geleverd..............
[ Voor 5% gewijzigd door Slurpgeit op 15-07-2009 00:52 ]
Verwijderd
Thnxxxxxxxxxxxxxxxxxx voor deze wereld tip....ariekanari schreef op zondag 07 juni 2009 @ 09:37:
De LH5000-reeks en mogelijk ook andere LH-reeksen maken gebruik van de THX® MEDIA DIRECTOR™-technologie.
Zie hiervoor optie 4 (optie 3 bevat de instellingen voor Divx, mpg4 etc,) in het servicemenu. Het servicemenu is toegankelijk door gelijktijdig op de OK-knop van de afstandsbediening en OK-knop aan de rechterzijde van het toestel te drukken en deze enige seconden vast te houden. De toegangscode voor het servicemenu is: 0000 (vier maal nul).
Meer informatie is hier te vinden: THX® Media Director™
De lijst met gecertificeerde producten op de THX-website lijkt verre van up-to-date aangezien recente modellen (ongeacht fabrikant) niet in deze lijst staan vermeld.
Jongens opgelet, het werkt echt.
Had ook last van dat gedoe om mensen heen..
Is nu op mijn 37inch versie opgelost.
Verwijderd
hallo,Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:01:
[...]
Thnxxxxxxxxxxxxxxxxxx voor deze wereld tip....
Jongens opgelet, het werkt echt.
Had ook last van dat gedoe om mensen heen..
Is nu op mijn 37inch versie opgelost.
wie kan mij helpen, ik heb nu al een poosje de 42lh5000 en ik krijg het wazige beeld om mensen heen niet weg!!!
ik krijg in het menu de thx niet te zien...
wie kan mij helpen!!
greetzz raymon
Aangezien deze tv bij de Expert in den aanbieding is ben ik hier ook wel benieuwd naarBelJoost schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:10:
Kent iemand de LG 32LF2500 ?
(volledig verhaal weggeknipt)
Anyone?
Je kan in het service menu onder option 4, de THX preset activeren.Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:30:
[...]
hallo,
wie kan mij helpen, ik heb nu al een poosje de 42lh5000 en ik krijg het wazige beeld om mensen heen niet weg!!!
ik krijg in het menu de thx niet te zien...
wie kan mij helpen!!
greetzz raymon
EZ ADJUST
0. Tool Option1
1. Tool Option2
2. Tool Option3
3. Tool Option4
4. Country Group
5. ADC Calibration
6. White Balance
7. Test Pattern
8. EDID D/L
9. Sub B/C
0. Tool Option1
Inch
Tool
Maker
Module Rev.
1. Tool Option2
HDMI Count
HDMI Switch IC
Component Count
S-Video
RCA AV Count
Scart Count
2. Tool Option3
EMF (JPEG, MP3)
Divx
Bluetooth
Digital Eye
Headphone
OPC
EPA
e-Manual
Audio Amp
Led Type
New E-Con
3. Tool Option4
Clear QAM
Local Dimming
THX
Display Demod
Analog Demod
THX Media Director
Picture Wizard
4. Country Group
Country Group (EU/AU/SG/ZA/VN/A-Only)
Country
5. ADC Calibration
ADC Comp 480i
ADC Comp 1080p
ADC RGB
6. White Balance
Color Temp (Cool/Medium/Warm)
R-Gain
G-Gain
B-Gain
R-Cut
G-Cut
B-Cut
Test-Pattern
Reset
7. Test Pattern
Pattern Control (Off/White/Red/Green/Blue/Black)
8. EDID D/L
HDMI1
HDMI2
HDMI3
HDMI4
RGB
9. Sub B/C
Sub Brightness
Sub Contrast
[ Voor 0% gewijzigd door ariekanari op 19-07-2009 12:11 . Reden: correctie ]
INSTART
Model Name
S/W Version
MICOM Version
UTT
UI Res. Version
SPI Boot Version
USRA Version
EDID Version (RGB)
EDID Version (HDMI)
Maker
1. Adjust Check
2. ADC Data
3. Power Off Status
4. System
5. Model Number D/L
6. Test Option
7. External ADC
8. Spread Spectrum
9. Sync Level
1. Adjust Check
1.0. Adjust ADC (4801 Comp)
1.1. Adjust ADC (1080p Comp)
1.2. Adjust ADC (RGB)
1.3. Adjust White Balance
1.4. Debug Print Mode
1.5. Tool Option 1
1.6. Tool Option 2
1.7. Tool Option 3
1.8. Tool Option 4
1.9. EDID RGB
1.10 EDID HDMI1
1.11 EDID HDMI2
1.12 EDID HDMI3
1.13 EDID HDMI4
2. ADC Data
2.0. Source
2.1. Save to NVRAM
2.2. Red Offset
2.3. Green Offset
2.4. Blue Offset
2.5. Red Gain
2.6. Green Gain
2.7. Blue Gain
2.8. Reset
3. Power Off Status
3.0. - 3.21. History of Power Off Status
4. System
4.0. Analogue System
4.1. Baudrate
4.2. Hour Off
4.3. Audio EQ
4.4. A2 Threshold
4.5. HDMI Sound (Port 1)
4.6. 15 Minute Force Off
4.7. Blue Back
4.8. Touch Sensivity
4.9. Lip Sync Adjust
4.10. MONO
4.11. HDEV
4.12. TEXT
4.13. I II SAVE
4.14. Dimming
4.15. Tuner Option
4.16. Atten RF signal
4.17. UTT Reset
4.18. Channel Mute
5. Model Number D/L
5.0. Model Name
5.1. Serial Number
6. Test Option
6.1. Auto Test
6.2. UI Time Out
6.3. Store Mode Test
7. External ADC
7.0. Comp 480i / Comp 1080p / RGB
8. Spread Spectrum
8.1. SSC EN
8.2. Percent (%)
8.3. Period (KHz)
9. Sync Level
9.1. Comp. 1080
9.2. Comp. 720
9.3. Comp. 480
Volgens sommige webshops zit er dvb-c ontvangst op
en volgens sommige lg sites (niet de nederlandse ) zit het er op voor zweden en finland
Kan iemand bevestigen dat dit apparaat dvb-c heeft en dat het werkt met bijvoorbeeld UPC ?
[ Voor 85% gewijzigd door objectief2 op 23-07-2009 00:19 ]
Verwijderd
hallo, bedankt voor je reactie, zo als je hier afgebeeld hebt ziet mijn menu er ook uit, nu zou ik naar tool option 2 moeten om dit te veranderen maar daar heb ik de cijvers 3584 staan en kan hier niets aan veranderen. moet dit hier of doe ik iets verkeerd??ariekanari schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:15:
Het INSTART Service Menu van een xxLH5000 is te bereiken door gelijktijdig <MENU> op het toestel als de afstandbediening ingedrukt te houden.
INSTART
Model Name
S/W Version
MICOM Version
UTT
UI Res. Version
SPI Boot Version
USRA Version
EDID Version (RGB)
EDID Version (HDMI)
Maker
1. Adjust Check
2. ADC Data
3. Power Off Status
4. System
5. Model Number D/L
6. Test Option
7. External ADC
8. Spread Spectrum
9. Sync Level
1. Adjust Check
1.0. Adjust ADC (4801 Comp)
1.1. Adjust ADC (1080p Comp)
1.2. Adjust ADC (RGB)
1.3. Adjust White Balance
1.4. Debug Print Mode
1.5. Tool Option 1
1.6. Tool Option 2
1.7. Tool Option 3
1.8. Tool Option 4
1.9. EDID RGB
1.10 EDID HDMI1
1.11 EDID HDMI2
1.12 EDID HDMI3
1.13 EDID HDMI4
2. ADC Data
2.0. Source
2.1. Save to NVRAM
2.2. Red Offset
2.3. Green Offset
2.4. Blue Offset
2.5. Red Gain
2.6. Green Gain
2.7. Blue Gain
2.8. Reset
3. Power Off Status
3.0. - 3.21. History of Power Off Status
4. System
4.0. Analogue System
4.1. Baudrate
4.2. Hour Off
4.3. Audio EQ
4.4. A2 Threshold
4.5. HDMI Sound (Port 1)
4.6. 15 Minute Force Off
4.7. Blue Back
4.8. Touch Sensivity
4.9. Lip Sync Adjust
4.10. MONO
4.11. HDEV
4.12. TEXT
4.13. I II SAVE
4.14. Dimming
4.15. Tuner Option
4.16. Atten RF signal
4.17. UTT Reset
4.18. Channel Mute
5. Model Number D/L
5.0. Model Name
5.1. Serial Number
6. Test Option
6.1. Auto Test
6.2. UI Time Out
6.3. Store Mode Test
7. External ADC
7.0. Comp 480i / Comp 1080p / RGB
8. Spread Spectrum
8.1. SSC EN
8.2. Percent (%)
8.3. Period (KHz)
9. Sync Level
9.1. Comp. 1080
9.2. Comp. 720
9.3. Comp. 480
alvast bedankt
greetzz Raymon
De (controle)waarde 3584 geeft aan dat alles op de standaard instellingen staan (alle instellingen staan op 0).
Zet de instellingen voor THX en THX Media Director beide op 1. De (controle)waarde geeft dan 11840 aan.
In het normale menu voor de beeldinstellingen is nu de optie THX Bioscoop geactiveerd (hier stond voordien gewoon Bioscoop).
De instellingen van tuner kunnen worden ingesteld op respectievelijk: default, enhanced ghost., enhanced phase). Staat standaard op Enhanced Ghost.
Ik heb het de eerste 3 weken geprobeerd in de hoop dat ik er eraan kon wennen, maar uiteindelijk toch uitgezet. Ja het is vloeiend en een stuk scherper bij bewegingen, maar het voelt echt onnatuurlijk aan. Alles ziet eruit alsof je naar een soap aan het kijken bent en bij snellere beelden lijkt het wel soms of je "fast forward".
Ik kan er in ieder geval (en misschien wel jammer genoeg) niet aan wennen.
Ik moet zeggen dat ik het verschil al bijna niet meer zie. Ik kijk digitenne en ben bijzonder tevreden over hoe hij dat op 42" weet af te beelden. Van de 200hz zie ik amper meer verschil, alleen bij films die via televisie worden uitgezonden maar dat ligt dan waarschijnlijk aan de lagere framerate. Als ik films via usb kijk zet ik 'm op THX movie en dan staat trumotion uit (hetzelfde voor de xbox, dan staat trumotion volgens mij standaard uit).Sillymidget schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:04:
Heb mijn LG 47LH5000 nu alweer 2 maanden en nog steeds erg tevreden mee, maar ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie de 200Hz ervaren?
Ik heb het de eerste 3 weken geprobeerd in de hoop dat ik er eraan kon wennen, maar uiteindelijk toch uitgezet. Ja het is vloeiend en een stuk scherper bij bewegingen, maar het voelt echt onnatuurlijk aan. Alles ziet eruit alsof je naar een soap aan het kijken bent en bij snellere beelden lijkt het wel soms of je "fast forward".
Ik kan er in ieder geval (en misschien wel jammer genoeg) niet aan wennen.
Verwijderd
ariekanari schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:21:
Ook de optie 15. Tuner Option (in het INSTART MENU, 4. System) is het proberen waard.
De instellingen van tuner kunnen worden ingesteld op respectievelijk: default, enhanced ghost., enhanced phase). Staat standaard op Enhanced Ghost.
thnx.. ben nu bijna alle ghosting kwijt
LG 32" LCD-TV 32LH5000
Nou vroeg ik me een aantal zaken af..
Er zit een usb poort op het mooie ding, maar kan ik hier gewone externe hd aan hangen zodat ik via die 1080p films kan kijken? Bijvoorbeeld .mkv bestanden? Lijkt me een beetje moeilijk voor een tv om dat allemaal af te spelen via usb. Als je het via de pc doet lijkt me wat logischer, aangezien die dan al het werk doet en de tv het alleen maar hoeft weer te geven. En vanaf hier komen we bij mijn volgende vraag.
Ik las dat je een kabel kan kopen waardoor je de hdmi uitgang van de tv kan aansluiten op de dvi poort van de pc(videokaart) maar krijg je dan niet alleen beeld? Omdat het geluid lijkt me via de geluidskaart gaat en niet via videokaart. Dus hoe zou ik dan mijn computer kunnen aansluiten zodat ook het geluid uit de tv komt en niet van mijn pc systeem?
Ook las ik dat er veel mensen problemen hadden met de LH5000 serie, zoals ghosting en artifacts ed, maar is dat ook bij de 32" versie of alleen bij grotere formaten?
Ik wil deze tv vooral gebruiken om series en films in 720p en 1080p via mijn pc, of eventueel externe hd te kijken dus ik ben erg benieuwd of dit een beetje makkelijk gaat. Overigens ben ik ook van plan om een xbox 360 aan te schaffen, ik hoor ook dat je via deze console bijvoorbeeld films kan kijken dus als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag.
Misschien wat domme vragen, maar ik heb al aardig wat afgelezen en kon deze antwoorden niet concreet vinden. Ik hoop dat jullie wat meer duidelijkheid kunnen geven. Alvast bedankt
Aansluit mogelijkheden en beperkingen van de USB-poort@MasteRoDisastr:
Er zit een usb poort op het mooie ding, maar kan ik hier gewone externe hd aan hangen zodat ik via die 1080p films kan kijken? Bijvoorbeeld .mkv bestanden?
Ondersteunde, niet ondersteunde bestandsformaten
Kan een van jullie kijken wat daar hoort te staan.
Alvast erg bedankt
De instellingen zijn:
Tool Option2 | waarde | Tool Option4 | waarde |
HDMI Count | 4 | Clear QAM | 0 |
HDMI Switch IC | GPIO | Local Dimming | 0 |
Component Count | 1 | THX | 0 |
S-Video | 0 | Digital Demod | DRXK |
RCA AV Count | 1 | Analog Demod | TDFWDRXK |
Scart Count | Full+Half | THX Media Director | 0 |
Picture Wizard | 1 |
Tool Option3 | waarde |
EMF (JPEG, MP3) | 1 |
Divx | HD |
Bluetooth | 0 |
Digital Eye | 1 |
Headphone | 1 |
OPC | 1 |
EPA | 1 |
e-Manual | 1 |
Audio Amp | NTP3100 |
Led Type | Normal |
New E-Con | 0 |
[ Voor 21% gewijzigd door ariekanari op 05-08-2009 19:26 . Reden: Plus Option3 ]
Maar ik kan daar alleen cijfers invoeren. per optie(een getal van max 5/6 cijfers)
of is dat ez menu weer iets anders.
al die verschillende opties(hdmi count, hdmi switch etc) zie ik helemaal niet.
Je hebt 2 verschillende menu's:mightyAll schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:32:
Bedankt voor je hulp.
Maar ik kan daar alleen cijfers invoeren. per optie(een getal van max 5/6 cijfers)
of is dat ez menu weer iets anders.
al die verschillende opties(hdmi count, hdmi switch etc) zie ik helemaal niet.
zowel de menu knop op je afstandsbediening als op je tv ingedrukt houden (code: 0000)
zowel de ok knop op je afstandsbediening als op je tv ingedrukt houden (code: 0000)
weet niet in welke je zit? Heb je hier iets aan?
[ Voor 1% gewijzigd door Xecuter NL op 06-08-2009 08:36 . Reden: wartaal? ]
Daar heb ik ook gerommeld zou je kunnen kijken wat bij jou staat in het eerste menu bij deze opties
(Adjust Check)
1.5. Tool Option 1
1.6. Tool Option 2
1.7. Tool Option 3
1.8. Tool Option 4
als ik dat hersteld hebt, dan zal ik dat tweede menu duiken om het helemaal
goed in te stellen.
In het EZ-menu wordt het zelfde getal getoond en daar moet je de waarden terugzetten naar de juiste (werkende) instellingen. Het wel of niet activeren van THX is een persoonlijke keuze.
Als de waarde voor 'EMF (JPEG, MP3)' op 0 wordt gezet dan is de USB-functionaliteit geheel uitgeschakeld (en niet in het standaardmenu weergegeven). Als je de waarde voor Divx op 'uit' zet dan is Divx uitgeschakeld maar kunnen nog wel foto's en muziekbestanden via de USB-poort afgespeeld worden.
hier was ik achter gekomen toen ik het ez menu gebruikte.
Nu werkte alles weer perfect. ik heb ook geluid terug.
menu 1 heb ik ingevuld zoals denk dat hoort.
Een vriend van me heeft overigens de 42LH4000 gekocht en heb daar de Divx functionaliteit kunnen activeren met dank aan dit forum! Is ook die tv weer een stuk meer waard!
Het is vast allemaal marketing geneuzel van LG om dat op dit type niet standaard te hebben geactiveerd...Moet overigens zeggen dat ik qua uiterlijk de 5000 serie vele malen mooier vind ogen tegenover de 4000 serie!
Al met al is mijn 42LH5000 de koop van het jaar voor me.
Als ik de knop rechtsonder indruk blijft hij rood branden, maar dit kost mij dus onnodig stroom, of doe ik iets verkeerd?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Zijn de 42LH 4000 en 5000 niet aan mekaar gelijk qua uiterlijk?Xecuter NL schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:03:
Moet overigens zeggen dat ik qua uiterlijk de 5000 serie vele malen mooier vind ogen tegenover de 4000 serie!
Al met al is mijn 42LH5000 de koop van het jaar voor me.
Ik heb trouwensd e 42 LH 4000. Bevalt PERFECT
Als je bedoelt dat het beide flatscreens zijn, met een zwarte omlijsting en een lg logo...tja dan wel ja. Maar zet ze maar eens naast elkaar. De 4000 heeft onder aan de voorkant een doorzichtige (met blauwe waas) kunstof strip over de breedte en oogt wat 'molliger'. De 5000 heeft dit minder prominent aanwezig. Die heeft aan weerszijde 2 dunne stripjes en ik vind het toestel er daardoor stijlvoller uitzien.Sandrioni schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:02:
[...]
Zijn de 42LH 4000 en 5000 niet aan mekaar gelijk qua uiterlijk?
Ik heb trouwensd e 42 LH 4000. Bevalt PERFECT!
Ben weliswaar bevooroordeeld natuurlijk omdat ik zelf de 5000 heb
Denk ik ookXecuter NL schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:55:
[...]
Als je bedoelt dat het beide flatscreens zijn, met een zwarte omlijsting en een lg logo...tja dan wel ja. Maar zet ze maar eens naast elkaar. De 4000 heeft onder aan de voorkant een doorzichtige (met blauwe waas) kunstof strip over de breedte en oogt wat 'molliger'. De 5000 heeft dit minder prominent aanwezig. Die heeft aan weerszijde 2 dunne stripjes en ik vind het toestel er daardoor stijlvoller uitzien.
Ben weliswaar bevooroordeeld natuurlijk omdat ik zelf de 5000 heb
Zit te twijfelen tussen deze twee en vraag me af of op dat formaat het verschil tussen hd-ready en full hd de 100 euro extra waard is. Aan de andere kant zal de 3000 serie waarschijnlijk op andere vlakken ook beter zijn.
De lh3000 is nu bij redcoon voor 419 euro dus wordt wel erg aantrekkelijk, kan iemand deze aan- of afraden? Bedankt!
zo juist via het ez menu ok ok de optie thx en thx director
geactiveerd, echter ik kan daarna met de afstandsbediending
via het submenu Beeld niet de waardes in stellen van het beeld.
m.a.v. bij THX instelling zoals ook voorheen bij Bioscoop krijg
ik donkerder beeld. (omdat de waarden standaard lager zijn ingesteld)
hoe activeer je dus THX en kan je toch wat meer backlight etc
instellen.
vast dank
groet.