[LCD TV] Het grote LG LCD TV topic

Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste
Acties:
  • 314.363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Ik heb een LG37lg3000 en ik ben er tevreden mee. Zelfs met digitenne heb ik een goed beeld.
Nu heb ik geprobeerd mijn laptop (lenovo 0769) via tv-out naar s-video aan te sluiten. Mijn tv geeft geen signaal. Zelfde via scart geprobeerd, maar hetzelfde resultaat. Verschillende resoluties geprobeerd, maar dat helpt niet. Via VGA heb ik wel beeld. Op mijn oude thomson breedbeeld had ik wel beeld.
De reden dat ik mijn laptop via s-video wil aansluiten is, is dat ik kabels onder de vloer heb lopen.
Hopelijk weet iemand de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Ik heb de oplossing gevonden. Via het configuratiescherm en beeldscherm kan ik een extra tv-scherm instellen. 8)7

[ Voor 76% gewijzigd door hakuin op 23-05-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphweasel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-04 08:50
Ah, ik zie dat een aantal mensen ondertussen de 32LH5000 hebben weten te bemachtigen :)
Zijn er al wat recensies van die tv te vinden? Zowel hier op tweakers als via google kan ik er nog steeds weinig over vinden... Ben erg benieuwd naar hoe deze tv nou uiteindelijk bevonden wordt, want ik zit er nog steeds serieus over na te denken om deze van mijn zuurverdiende centjes te gaan kopen :D

Userreviews of links naar reviews zou ik zeer op prijs stellen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llubse
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-01-2022
Sorry, dubbelpost

[ Voor 94% gewijzigd door llubse op 24-05-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llubse
ariekanari schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:31:

DTS
DTS-geluid in een .mvk-bestand is eenvoudig te hercoderen naar AC3. Dit kost slechts enkele minuten. Het geluid wordt dan correct weergeven.
En welke software gebruik je daarvoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
llubse schreef op zondag 24 mei 2009 @ 18:24:
[...]

En welke software gebruik je daarvoor ?
Hier kan je dat vinden:

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=20887

Ik weet niet wat for pc de persoon hierboven heeft, maar om bv een DTS track om te rekenen naar een Dolby Digital track (mkv 1080p) duurt wel wat langer als een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:21
Ik heb voor het hercoderen van DTS naar AC3-geluid en het wegschrijven naar een nieuw .mvk-bestand het programma EZmkvDTStoAC3.v12 gebruikt. Zeer eenvoudig in gebruik en alles is binnen 10-15 minuten gepiept.

code:
1
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=6703

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quagmire84
  • Laatst online: 27-08 18:15
Heeft er iemand op dit forum al ervaring met de 26LH2000?

Het zit namelijk zo: Ik ben al een tijdje op zoek naar een LCD televisie in 26 inch formaat, van het merk LG....

Een tijd geleden stond in de mediamarkt (Hasselt, BE) hier de 26LG3050 voor 375 euro... Dat leek mij wel iets maar toen ben ik beginnen rondkijken of ik hem nergens goedkoper kon krijgen.... En toen heb ik er een aantal weken niet meer naar omgekeken.....kortom...Nu is hij dus niet meer verkrijgbaar....Kans verkeken dus......

Nu kwam ik vorige week in de mediamarkt en ik zag daar de 26LH2000 staan..... Mijn eerste gedachte was dat deze wel een lager model moest zijn (3050 t.o.v. 2000)..... Maar omdat hij ook uit de LH-reeks kwam in plaats van de LG reeks ben ik toch eens beginnen zoeken...

Blijkbaar is de 26LH2000 nog maar uit van deze maand heb ik ergens gelezen, terwijl de 3050 nu niet meer verkocht wordt..... Is het dan een soort opvolger?

Ik heb hem in de winkel zien staan en het lijkt mij een leuke televisie.... Maar ik blijf me toch afvragen welke nu de beste zou zijn.... de 26LG3050 of de 26LH2000..... Ze kosten in de winkel namelijk ongeveer hetzelfde.... En ik wil absoluut vermijden dat ik met de LH2000 een tv zou kopen die "minder goed" is (al is het maar op papier) voor dezelfde prijs als ik een tijd geleden die andere had kunnen hebben..... Ik weet dat het op zich weinig uitmaakt, maar ik zou me dan een beetje "bekocht" voelen als ik het zo mag uitdrukken....

Ik heb ge-googled op dit model en ik vind er dus geen enkele serieuze review van.... Daarom kwam ik in dit topic eventjes kijken om wat meningen te vragen......

dus..... een 26LH2000 voor 365 euro .... Een aanrader of niet? (Ik denk wel dat hij nog wel goedkoper te krijgen is hier in België maar daar moet ik nog eens achter zoeken)....

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat een review op kieskeurig.nl

Verder is de LH serie de meest recente serie idd, en de LG is van 2008 of 2007. Waar de cijfers voor staan weet ik niet precies, staat niet beschren in de eerste post van dit draadje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@quagmire84: bij iishop kost de 26LH2000 maar 315 euro (prijs staat bovenaan rechts, prijs die je onderaan ziet is de aanbevolen prijs van LG):

http://www.iishop.be/26lh...hd-lcd-tv-26-p-11608.html

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

ariekanari schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:31:
Ik heb sinds een aantal dagen de 32LH5000. Met de zeer overzichtelijke menustructuur van de TV is deze zeer intuïtief te bedienen. Het beeld juist in stellen met de Picture Wizard is kinderlijk eenvoudig.
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:24:
Ik heb vanmiddag bij www.plasmadiscounter.nl de LG32LH5000 gereserveerd.
Kreeg vanochtend een mailtje dat deze op voorraad was en als ik deze wilde ophalen deze moest reserveren dus dat heb ik gedaan. Vrijdagmiddag ga ik hem ophalen.

Voor het (in mijn ogen) mooie bedrag van 543 eurootjes. :P
Morphweasel schreef op zondag 24 mei 2009 @ 00:16:
Ah, ik zie dat een aantal mensen ondertussen de 32LH5000 hebben weten te bemachtigen :)
Zijn er al wat recensies van die tv te vinden? Zowel hier op tweakers als via google kan ik er nog steeds weinig over vinden... Ben erg benieuwd naar hoe deze tv nou uiteindelijk bevonden wordt, want ik zit er nog steeds serieus over na te denken om deze van mijn zuurverdiende centjes te gaan kopen :D

Userreviews of links naar reviews zou ik zeer op prijs stellen! ;)
Ook ik zit te denken aan de 32LH5000, maar er valt me op de site van LG wel iets op.
Bij de specificaties staat 100hz, terwijl bij z'n grotere broer (37LH5000) 200hz staat.
Bij beide staat Truemotion 200hz... Wat is nu de waarheid?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llubse
magic_nl schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:05:
Ook ik zit te denken aan de 32LH5000, maar er valt me op de site van LG wel iets op.
Bij de specificaties staat 100hz, terwijl bij z'n grotere broer (37LH5000) 200hz staat.
Bij beide staat Truemotion 200hz... Wat is nu de waarheid?
Het klopt zoals het op de LG site staat. De 32" versie is 100Hz 37" en groter is 200Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

llubse schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:39:
Het klopt zoals het op de LG site staat. De 32" versie is 100Hz 37" en groter is 200Hz.
En wat zou ik er van merken als ik voornamelijk analoge TV en DVD's kijk?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel zwaar tussen de LH4000 en de LH5000. Ik ben geen gamert. 200Hz is natuurlijk wel mooi maar is het kunstmatig interpoleren van frames, iets wat ik zelf ook wel eens heb getest met een virtualdub/avisynth script. Die frames interpoleren redelijk goed (alhoewel het verwongen objecten kan geven) bij beelden waarbij een object beweegt op een statische achtergrond, maar geeft ellende wanneer de meerderheid verandert, maar ze zijn natuurlijk ook niet achterlijk en zullen dat ook wel afvangen. Overigens in de bioscoop klagen we ook niet over 24p. Maar de andere specs zijn natuurlijk ook wel weer fraaier, 2ms.. moeilijk al die keuzes, we kunnen veel te veel kiezen tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Laatst online: 10-09 12:22
Hehe, overmorgen (donderdag) eindelijk mijn 42" LH5000 binnen. Hij is nu binnen bij de webshop en gaat morgen op transport. Sjongejongejongejonge wat heeft het lang geduurd. Mooi meteen een lang weekend om em aan de tand te voelen en dan zal ik even een goede review geven met wat pic's erbij en randapparatuur.

Die 'reviews' hierboven zijn niet echt diepgaand moet ik zeggen. Leuk dat de menu structuur goed in elkaar zit, maar hoe zit het bijvoorbeeld met het geluid in de tv zelf en de snelheid van zappen van tv kanalen (met analoog). Ik begreep ook dat deze tv volledig uit kan doordat er met een 'harde' O/I knop gewerkt wordt versus een 'softe' die altijd op standby staat, klopt dit? Hoe zit het met de snelheid van lezen van de host bij de USB aansluiting als je een externe usb powered hdd aansluit? Ik ben ook erg benieuwd naar de reflectie van het scherm, ik word namelijk helemaal gek van mijn 'oude' sony beeldbuis met alle weerspiegeling die ik erin zie.

@streamking
Ik ben wel een fanatieke gamert dus ik ben errug benieuwd naar de 200hz/2ms en of dit nou echt duidelijk zichtbaar is. Heb het scherm ook echt gekocht vanwege de specs mbt het gamen. Als je daarom niet zulke hoge eisen stelt, zal ik gaan voor de lh4000 ipv de lh5000, want die 3ms vs 2ms zul je niet veel van merken denk ik. Ik moet wel zeggen dat ik de lh5000 er net iets beter uit vind zien qua styling, net iets strakker.

Heeft iemand ook al ervaring met het vinden van 1080p Divx films compatible met de nieuwe LG divx hd functie?

to be continued... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vandaag even bij de Media Markt in Almere geweest en daar stond een 42LH5000 opgesteld. Deze TV geeft een erg mooi beeld weer met de standaard reclame film erop. Wel is de prijs van € 1099 wel erg hoog bij hun, online heb je voor dat bedrag haast de TV inclusief muurbeugel en bezorging..

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
megatronics schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 14:12:
Vandaag even bij de Media Markt in Almere geweest en daar stond een 42LH5000 opgesteld. Deze TV geeft een erg mooi beeld weer met de standaard reclame film erop. Wel is de prijs van € 1099 wel erg hoog bij hun, online heb je voor dat bedrag haast de TV inclusief muurbeugel en bezorging..
wel erg hoog, krijg em nu met gratis bezorging weliswaar (door mijn zeuren dat het zo lang duurt) voor 840 e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Heb je goed gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik kreeg ook bericht dat de tv morgen waarschijnlijk bij bobshop binnen komt... Vrijdag maar even ophalen :D.

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Weet iemand of de LH4000 / LH5000 een CI+ of normale CI bevat? Ben nog aan het twijfelen tussen deze LG's en de Samsung B650 maar deze moet als het goed is een CI+ interface hebben i.v.m. de veranderingen die komen bij Ziggo digitale TV.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:24
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:08:
moeilijk al die keuzes, we kunnen veel te veel kiezen tegenwoordig...
Ik zou zeggen, loop eens door de LG buyers guide! :)

[ Voor 20% gewijzigd door tBoz op 26-05-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llubse
@Xecuter NL (m.b.t. xxLH5000 serie)

De O/I schakelaar is een echte hardware schakelaar. Als deze wordt omgezet staat de TV ook echt uit.
Er is ook een soft schakelaar waarmee deze in de standby stand wordt gezet.

Het overschakelen van analoge TV signalen is niet zo snel als bij een conventionele buis TV maar niet gruwelijk traag. Voor mij in ieder geval geen probleem. Het is niet zo dat als je 5 zenders verder wil zappen dat je eerst moet wachten op het beeld voordat je pas weer naar de volgende zender kunt schakelen.

Het geluid vind ik, met in achtneming dat er geen gebruik gemaakt kan worden van een klankkast, voor een LCD scherm goed. Het volume kan redelijk hard. Ik heb meer het 'probleem' dat hij snel te hard staat.

Ik had voor deze TV ook een conventionele beeldbuis met de karakteristieke spiegeling. Ik werd daar ook gek van. Zeker nu de dagen aan het lengen zijn. Maar met de LCD heb ik daar geen last meer van.

Over de USB kan ik je nog niet veel vertellen. Moet daar ook nog mee stoeien. Maar door tijdgebrek nog niet aan toe gekomen.

In ieder geval goed om te horen dat de TV steeds meer geleverd wordt
Volgens de LG website nog steeds: 'Binnenkort leverbaar'

Gr,
Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlizzarD schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:22:
Weet iemand of de LH4000 / LH5000 een CI+ of normale CI bevat? Ben nog aan het twijfelen tussen deze LG's en de Samsung B650 maar deze moet als het goed is een CI+ interface hebben i.v.m. de veranderingen die komen bij Ziggo digitale TV.
De LH4000 en LH5000 hebben alleen een DVB-T aansluiting en geen DVB-C welke je nodig hebt voor Ziggo Digitaal. Je kunt dus hooguit een Digitenne aansluiting van KPN op je LG toestel aansluiten zonder een losse decoder.

/edit:
PS ga er even van uit dat je Ziggo via de kabel ontvangt net als ik :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Laatst online: 19-03 09:03
iemand ervaring met de LG ELECTRONICS 50PS3000 plasma tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob1106 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:13:
Ik kreeg ook bericht dat de tv morgen waarschijnlijk bij bobshop binnen komt... Vrijdag maar even ophalen :D.
Heb vanochtend ook even gebeld met bob, maar kreeg te horen dat LG ze nog steeds aan het lijntje houd. LG zegt eerdaags (morgen/overmorgen)een lading LH5000's naar bob te brengen. Maar de verkoper die ik sprak had er zelf niet al te veel vertrouwen in. Dit hebben ze al een paar keer gehoord.

Ik wacht met spanning af :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:28:
[...]

De LH4000 en LH5000 hebben alleen een DVB-T aansluiting en geen DVB-C welke je nodig hebt voor Ziggo Digitaal. Je kunt dus hooguit een Digitenne aansluiting van KPN op je LG toestel aansluiten zonder een losse decoder.

/edit:
Nu je het zegt.. idd zeg. Raar dat dat er niet in zit zeg, zo goedkoop zijn ze niet in vergelijking met andere merken met tv's uit dezelfde klasse :X Dat maakt de keuze nog beperkter :+

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey hoi,

heb jij hem ook bij de MM besteld??

greetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
BlizzarD schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:24:
[...]

Nu je het zegt.. idd zeg. Raar dat dat er niet in zit zeg, zo goedkoop zijn ze niet in vergelijking met andere merken met tv's uit dezelfde klasse :X Dat maakt de keuze nog beperkter :+
meeste tv's hebben T ipv C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat weer nieuwe beschikbaarheidsinfo op bobshop:

42LH5000 beschikbaarheid: 1 tot 2 weken
47LH5000 beschikbaarheid: Verwacht: 19 jun 2009

Begin hier toch een beetje zat van te worden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:01:
[...]

hey hoi,

heb jij hem ook bij de MM besteld??

greetzz
Nope, dan moet die prijs eerst inclusief muurbeugel en bezorging zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
llubse schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:00:
@Xecuter NL (m.b.t. xxLH5000 serie)

De O/I schakelaar is een echte hardware schakelaar. Als deze wordt omgezet staat de TV ook echt uit.
Er is ook een soft schakelaar waarmee deze in de standby stand wordt gezet.

Het overschakelen van analoge TV signalen is niet zo snel als bij een conventionele buis TV maar niet gruwelijk traag. Voor mij in ieder geval geen probleem. Het is niet zo dat als je 5 zenders verder wil zappen dat je eerst moet wachten op het beeld voordat je pas weer naar de volgende zender kunt schakelen.

Het geluid vind ik, met in achtneming dat er geen gebruik gemaakt kan worden van een klankkast, voor een L.................

Gr,
Leon
Thanks Leon! Ik heb em morgen, dus dan zal ik dat eens zelf testen.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:28:
[...]

/edit:
Weet je zeker dat de LH5000 geen DVB-C heeft, want dat lees ik namelijk wel bij de specs op de site van LG en op andere sites ook....vreemd, want ik ga er nu dus vanuit dat het er wel op zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
Volgens mij heeft in Nederland alleen de LH7000 serie een DVB-C tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker weten doe ik het ook niet, want ik moet nog een paar weken wachten voor mijn scherm komt. Ik haal mijn info van NL Site LG, Kieskeurig.nl en Bobshop.nl en deze zijn het er allemaal over eens dat er alleen een analoge tuner en een DVB-T tuner in zit :+

Ben erg benieuwd welke LG site het tegendeel beweert :?

/edit

Lees net op de engelse LG site (http://uk.lge.com/) dat er volgens hun wel een DVB-C tuner in zit.
Maar weet dus niet of dat ook geldt voor de modellen die in Nederland geleverd worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51
Weet iemand iets over de LH55? Misschien een Amerikaanse benaming voor de LH5000 dacht ik, maar als ik op de US site kijk zie ik dat het hier om een model met 240Hz gaat..

http://www.lge.com/us/tv-...ions/LG-lcd-tv-47LH55.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ergens eerder gehoord.

100 Hz in Europa --> 120 Hz in de USA
200 Hz in Europa --> 240 Hz in de USA

Als de rest van de specificaties gelijk zijn is het dus hetzelfde toestel.
Als het goed is vind je daar dus geen 200 Hz toestel van LG of anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:18:
Zeker weten doe ik het ook niet, want ik moet nog een paar weken wachten voor mijn scherm komt. Ik haal mijn info van NL Site LG, Kieskeurig.nl en Bobshop.nl en deze zijn het er allemaal over eens dat er alleen een analoge tuner en een DVB-T tuner in zit :+

Ben erg benieuwd welke LG site het tegendeel beweert :?

/edit

Lees net op de engelse LG site (http://uk.lge.com/) dat er volgens hun wel een DVB-C tuner in zit.
Maar weet dus niet of dat ook geldt voor de modellen die in Nederland geleverd worden.
plasma discounter

komplett.nl

en idd de engelse site van LG. Aan de andere kant is die DVB-C tuner aan de praat krijgen en houden in NL ook nog een heel gedoe, dus of je het nou echt zou willen hebben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:15:
Dat heb ik ergens eerder gehoord.

100 Hz in Europa --> 120 Hz in de USA
200 Hz in Europa --> 240 Hz in de USA

Als de rest van de specificaties gelijk zijn is het dus hetzelfde toestel.
Als het goed is vind je daar dus geen 200 Hz toestel van LG of anderen.
Heb ik ook eerder gehoord, maar vind dit wel een raar verhaal. Iemand die het kan toelichten :P

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shippie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:28

shippie

Dussssssssss..

Leute,

Voor de hele snelle beslisser: op plasmadiscounter hebben ze nog 1 47LH5000 staan!
*O*

Ik heb de een na laatste besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redcoon heeft nog een paar 42LH5000's op voorraad liggen. Aangezien ik de site niet vertrouw heb ik vanmiddag even gebeld en toen werd bevestigd dat ze er nog meerdere in het magazijn hadden staan.

Heb er gelijk één besteld, als het goed is komt deze vrijdag. >:)
Mijn reservering bij Bob annuleer ik als dit inderdaad goed gaat.

Jullie mogen de resterende voorraad van Redcoon verdelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de LG 42LH4000 op het oog. Nou heb ik begrepen dat de divx hd optie ook op deze serie te gebruiken is. Nou vraag ik mij af hoe de beeld kwaliteit dan is bij het afspelen vanaf een usb stick of externe HD met usb aansluiting? Het af te spelen film bestand betreft een full hd 1080p *.mkv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:36:
Ik heb de LG 42LH4000 op het oog. Nou heb ik begrepen dat de divx hd optie ook op deze serie te gebruiken is. Nou vraag ik mij af hoe de beeld kwaliteit dan is bij het afspelen vanaf een usb stick of externe HD met usb aansluiting? Het af te spelen film bestand betreft een full hd 1080p *.mkv.
Hetzelfde als je deze op je pc zou afspelen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
shippie schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:55:
Leute,

Voor de hele snelle beslisser: op plasmadiscounter hebben ze nog 1 47LH5000 staan!
*O*

Ik heb de een na laatste besteld ;)
And..... it's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de tv 42lh5000 ook maar wat ik ook probeer bij input staat er 1080 50hz. beeldisteling 200hz hoog Geen info daarover in de handleiding. Ik heb een hd kastje met koperen hmdi kabel.Gebeld met lg 20 min.geen duidelijkheid zij gaan weer bellen met de fabriek ik word dan terug gebeld. :( Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:33
wat is het probleem dan? je beeldscherm draait op 200Hz, alleen de input data is 50Hz, veel hoger kan ook niet, het hoogst mogelijke is volgens mij 1080P60. het scherm berekent dan zelf extra frames om aan de 200Hz te komen, waardoor het beeld "vloeiender" zou moeten zijn.

Bronnen die daadwerkelijk 200Hz uitvoeren bestaan bij mijn weten nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat er bij jou ook bij input 50hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:36:
Ik heb de ..LH4000 intussen besteld :P onze eerste lcd tv overigens, ik zie weinig verschil met die LH5000 omdat je dus via een firmware update die DivX erin kan zetten. Die beeldkwaliteit zal wel afhangen van de compressiefactor en misschien moet het ook wel een snelle usb stick zijn, ik zit nog niet echt in die HD wereld dus ik heb geen idee of die stick het wel aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Heb de 47LH5000 binnen, even wat lopen kloten met de instellingen terwijl 1080p Transformers op staat.
200Hz is wel even wennen, alles lijkt TE vloeiend...

Zal zo even wat foto's posten, mochten mensen dat interessant vinden..
Eerst even film afkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
Sillymidget schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:19:
Heb de 47LH5000 binnen, even wat lopen kloten met de instellingen terwijl 1080p Transformers op staat.
200Hz is wel even wennen, alles lijkt TE vloeiend...

Zal zo even wat foto's posten, mochten mensen dat interessant vinden..
Eerst even film afkijken.
Ik ben zeer benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Vrij nutteloos eigenlijk, het gaat om het beeld en dat is niet goed te fotograferen.. Toch maar wat foto's..
Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/990338/P5282421.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/990338/P5282432.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/990338/P5282436.JPG

Beeld is scherp en vloeiend. Rand is een stof magneet..
Heb de 200Hz optie op "laag" gezet, als hij op hoog staat zie je toch wat fouten ontstaan bij snellere scenes.
Het maakt zeker een groot verschil in hoe vloeiend het beeld is, maar zoals ik al eerder zei, moet ik toch nog even wennen.
Net even de Alphacrypt geprobeerd, geen zenders gevonden. Hij vond alleen analoge zenders (duh), weet ik meteen weer waarom ik daar 3 jaar geleden van ben afgestapt..

Dat is wat ik tot nu toe kan vertellen eigenlijk. Geluid, video, DVB-T etc gebruik ik niet...
HDMI erin een gaan was het meer :P.

[ Voor 8% gewijzigd door RuudBurger op 28-05-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoooo, eindelijk is het zo ver, vandaag een berichtje gehad en hij is er!!!! :*) :*) :*) :*) :*) :*) >:) >:)

vanavond direct ophalen en we gaan vanavond met 3 man de tv eens goed testen, eens kijken hoe het is met een ps3 er op..

als ik meer weet geef ik snel een review!!!

greetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb net een 32LH3000 bestelt. Maar had ik niet eigenlijk beter een LH5000 kunnen nemen voor de 200Hz. Zou ik m'n bestelling nog kunnen ruilen voor een LH3000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
fr3z schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:17:
Ik heb net een 32LH3000 bestelt. Maar had ik niet eigenlijk beter een LH5000 kunnen nemen voor de 200Hz. Zou ik m'n bestelling nog kunnen ruilen voor een LH3000?
Moet je niet hier vragen maar aan je leverancier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hem via een webshop besteld kun je hem vaak kosteloos annuleren. Zelfs als het toestel geleverd is kun je hem binnen 14 dagen -zonder opgave van reden- op kosten van de leverancier weer terugsturen.

Dat is een wettelijke regeling om de consumenten te beschermen tegen impuls inkopen. :+
Gewijzigde bedenktijd bij online aankopen
Klanten die een aankoop doen in een webshop hebben niet de mogelijkheid het product eerst in handen te houden of even uit te proberen voordat ze het kopen. Om deze reden hebben klanten die een online aankoop doen een bedenktijd waarbinnen ze een product kunnen retourneren zonder enige opgaaf van reden. Momenteel is deze bedenktijd 7 dagen. Vanaf 1 januari 2009 wordt deze bedenktijd uitgebreid naar 14 dagen. Dat hebben Thuiswinkel.org en de consumentenbond afgesproken. Leden van Thuiswinkel.org moeten deze wijziging opnemen in hun algemene voorwaarden. Het product kan dan dus binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden retour gezonden worden naar de winkel. Hiervoor mogen geen kosten in rekening gebracht worden met uitzondering van de verzendkosten. De bedenktijd gaat in vanaf het moment dat de klant het product in ontvangst heeft genomen. Dit geldt uiteraard niet voor producten die op maat gemaakt zijn of bederfelijk zijn.
Je zult dus geen moeite hebben om je huidige bestelling om te zetten 8)
Tenzij je het toestel bij een gewone winkel hebt gekocht.
Dan zul je daar inderdaad even moeten informeren.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

fr3z schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:17:
Als je 't zelfde formaat behoud (32") dan is de LH5000 géén 200hz!!

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Hij is er, gister mogen ontvagen; mijn eigen 42" LH5000

En wat is ie groot zeg, wauw! Heb mijn Xbox 360 (component full HD 1080p), Mvix 780-hd (DVI-HDMI full hd 1080p), dvd speler (HDMI) en de externe USB HDD (divx sd) eraan gehangen en speelt alles brilliant af.

Strak design, geen reflectie overdag en scherp en vloeiend beeld. Belangrijk tijdens gamen; prima headshots mee te maken = dus zeer snel! Mijn oude DVD collectie zal zo weer heel erg interessant worden, heb gister even Black Hawk Down gekeken en man o man wat vet! Zelfs de DVD kwaliteit via mijn Samsung dvd speler is vloeiend, die upscaled niet eens, maar zorgt wel voor progressive scanned beelden. Super strak.

Blijkt alleen wel dat mijn WD Passport 320 GB niet goed werkt, denk dat het iets te maken heeft met USB powered want mijn adapter gevoede externe 160 GB werkt dan weer wel vlekkeloos. Ondanks dat mijn analoge signaal er prima uitziet van de kabel, heb ik bij Ziggo even een digitale tv kastje besteld, die heb ik dan volgende week. Hoef ik me ook niet meer druk te maken om DVB-C wel of niet aanwezig ;)

Mooi een lang weekend de tijd om deze jongen verder aan de tand te voelen! Iemand trouwens mijn Sony Trinitron 32" beeldbuis kopen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:54:
Redcoon heeft nog een paar 42LH5000's op voorraad liggen. Aangezien ik de site niet vertrouw heb ik vanmiddag even gebeld en toen werd bevestigd dat ze er nog meerdere in het magazijn hadden staan.

Heb er gelijk één besteld, als het goed is komt deze vrijdag. >:)
Mijn reservering bij Bob annuleer ik als dit inderdaad goed gaat.

Jullie mogen de resterende voorraad van Redcoon verdelen :+
Ik heb er ook net op tijd eentje besteld. Na mijn bestelling stond hij op levertijd: 4 weken :P.

Ik was het zat bij bobshop, levertijd werd elke keer weer uitgesteld. Nu weet ik tenminste zeker waar ik aan toe ben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
magic_nl schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:34:
[...]

Als je 't zelfde formaat behoud (32") dan is de LH5000 géén 200hz!!
Oo wat dan ?! Op de LG site stond zo'n filmdingetje met daarbij van dat ie 200Hz had of, dus eigenlijk maakt het dan niet veel uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob1106 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:46:
Ik heb er ook net op tijd eentje besteld. Na mijn bestelling stond hij op levertijd: 4 weken :P.
Ik was het zat bij bobshop, levertijd werd elke keer weer uitgesteld. Nu weet ik tenminste zeker waar ik aan toe ben....
Groot gelijk! Ik heb inmiddels een afspraak met een transportbedrijf (Ritmo BV) dat ze de tv dinsdag komen brengen. :9~ Ze komen blijkbaar niet dagelijks in het hoge noorden. :'( Mijn bestelling bij Bob moet ik nog annuleren. Maar dat zal ik uiterlijk dinsdag doen :+

Volgens de website www.maxict.nl hebben zij er ook nog 4 op voorraad. Is echter wel een paar tientjes meer. Maar voor de ongeduldigen is dat wellicht geen probleem. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

fr3z schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:40:
Oo wat dan ?! Op de LG site stond zo'n filmdingetje met daarbij van dat ie 200Hz had of, dus eigenlijk maakt het dan niet veel uit ?
Op de LG site staat het in eerste instantie wel dat die 200 Hz. is, maar als je bij de specificaties kijkt staat daar 100 Hz.

[ Voor 37% gewijzigd door MegaTronics op 29-05-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
Owhh, wat een ratten zet dat filmdingetje er dan niet op :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Xecuter NL schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:35:
blablabla, maar zorgt wel voor interlaced beelden. Super strak.

blablabla
Volgens mij kunnen "interlaced beelden" en "Super strak" niet zo dicht bij elkaar staan hoor..
Interlaced is iets "slechts" namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Sillymidget schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 16:09:
[...]

Volgens mij kunnen "interlaced beelden" en "Super strak" niet zo dicht bij elkaar staan hoor..
Interlaced is iets "slechts" namelijk..
Ja, klopt, ik was alleen even met mijn hoofd in de wolken en bedoelde progressive, snap dat dan... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SillyMidget, vette tv! Ik heb ook een 47'er gekozen maar dan de lh4000.. Ik wilde eerst de 42'' maar vrouwtje wilde 47''...). Helaas kan ik per volgend weekend mee spelen. Hoe ver zit jij er trouwens vanaf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 17:10:
SillyMidget, vette tv! Ik heb ook een 47'er gekozen maar dan de lh4000.. Ik wilde eerst de 42'' maar vrouwtje wilde 47''...). Helaas kan ik per volgend weekend mee spelen. Hoe ver zit jij er trouwens vanaf ?
Denk tussen de 3 en 3,5 meter. Maar zit ook vaak in de Fatboy en die staat 5 meter van de tv, in de hoek.
Beide afstanden zijn goed te doen, maar als ik net een 1080p film gekeken heb, dan is de gewoon TV kijken wel weer wennen, wazig gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:25:
[...]

Groot gelijk! Ik heb inmiddels een afspraak met een transportbedrijf (Ritmo BV) dat ze de tv dinsdag komen brengen. :9~ Ze komen blijkbaar niet dagelijks in het hoge noorden. :'( Mijn bestelling bij Bob moet ik nog annuleren. Maar dat zal ik uiterlijk dinsdag doen :+

Volgens de website www.maxict.nl hebben zij er ook nog 4 op voorraad. Is echter wel een paar tientjes meer. Maar voor de ongeduldigen is dat wellicht geen probleem. >:)
Bij mij komen ze ook dinsdag inderdaad. Heb mijn bestelling wel gewoon geannuleerd btw. Dus hoop dat ze de goede sturen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

heb nu 3 dagen de 42lh5000...

wat een superding, hij bevalt mij super, de WII er op aangesloten en met gitar hero geen last van lags.
ik heb zelf interactive tv van kpn met hdmi aangesloten en heb goed beeld, moet zeggen dat als ik hem aansluit op de kabel is het beeld ook boven verwachting.
de ps3 draaid er ook super op (ff geleend bij de buurman) het beeld is (bijna te) scherp is echt wel even wennen, buurman heeft een samsung HD-ready 50 hz 37' en de buurman schrok nogal van het verschil en snelheid van het beeld, hebben het spel bioshock gespeeld (hd spel)
het geluid valt me erg mee, ik heb hem zelf wel over mijn infinity setje lopen en dat klinkt ook super.
als ik een usb stickie aansluit met wat muziek is het goed aan te horen, de bas is wat minder( maar zeker niet slecht) maar klinkt verder goed, je krijgt het gevoel dat je stereo luisterd maar dan met een center speaker dus klinkt mooi vol.
de kleuren en contrastwaarden etc. zijn zeer goed in te stellen, erg veel mogelijkheden

vandaag weer ff verder met de lcd, is echt een leuke hobby :)

greetzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een 37LR2 (model van 2006?) en ik merk bij snelle camera-bewegingen dat het scherm dan erg fuzzy is. Zeker bij 3D games is dat vrij irritant. Is dat wat bij LCD-schermen ghosting wordt genoemd?

Hoe zit dat met de moderne modellen; is dit verschijnsel daar ook nog steeds op aanwezig?

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphweasel
  • Laatst online: 16-04 08:50
...Zijn er nogsteeds geen recensies van de 32LH5000 te vinden? :( Ik vind ze iig niet. Ben nog steeds erg benieuwd naar de prestaties van die tv! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@brama: er zijn 2 mogelijke oorzaken voor hetgeen je beschrijft (allebei typisch voor LCD technologie):

1/ ghosting: dit wordt veroorzaakt wanneer de responstijd niet laag genoeg is. De LG lh5000 reeks heeft een responstijd van 2 ms en is dus in theorie op dit vlak uitermate geschikt voor gaming. Hoe lager de waarde van de responstijd, hoe beter. Philips heeft nu zelfs modellen met een responstijd van 1 ms.

2/ motion blur: dit wordt veroorzaakt door een lage motion resolution. Dit is een typische LCD kwaal. De nieuwe generatie LCD's vangt dit probleem vaak op door de 100 hz of 200 hz techniek, die de motion resolution kunstmatig opkrikt. Dit is echter waardeloos voor gaming, want 100 hz techniek creëert een veel te hoge input lag.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2009 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
Er is een nieuwe review te vinden van de 42LH5000. 5 sterren krijgt de televisie van WhatHifi. _/-\o_ http://whathifi.com/Review/LG-42LH5000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreemd dat whathifi slechts 3 sterren geeft aan de lh7000 terwijl het qua specs meer lijkt op een stelletje features die de ene wel heeft en de andere niet, qua beeldkwaliteit zal het toch niet zo veel kunnen schelen zou ik zeggen ? Even de 4000, 5000 en 7000 naast elkaar

http://uk.lge.com/prodcom...LH5000&cp_models=42LH7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de reviewer mankeerde er het volgende aan:
Against
Overriding softness to images from all sources; nasty remote; iffy sound
Dus ik kreeg het idee dat er een aantal foutjes in het 7000 model zaten. Maar even later ontdekte ik dat de 32LH7000 wel 5 sterren kreeg. Alleen het zwart kon daar mogelijk nog zwarter. Dus eigenlijk dezelfde beoordeling als de 42LH5000

Misschien was het een andere reviewer of hadden ze een defecte 42LH7000 voor de review. Weet het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Heb in de pricewatch een review geplaatst. Opmerkingen en aanvullingen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:28
Ligt het aan mij, of is de LG firmware voor de LH4000 serie, gewoon nergens te downloaden?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Xecuter NL schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:27:
Heb in de pricewatch een review geplaatst. Opmerkingen en aanvullingen zijn welkom!
Nette review. Vooral het game gebeuren vond ik ook wel belangrijk... Vanavond die van mij maar eens even testen 8) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Sandrioni schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:12:
Ligt het aan mij, of is de LG firmware voor de LH4000 serie, gewoon nergens te downloaden?
Voor de LG37LG5000 kan ik het ook niet vinden, maar lge.com was gister dan ook niet bereikbaar voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de firmware udate gevonden v 03.15.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:28
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:45:
Ik heb de firmware udate gevonden v 03.15.00
Waar dan :D ?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier vind je de firmware update
http://www.2shared.com/fi..._EU_ALL_015097_flash.html
dat is dan 10 euro hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
De 42LH5000 is binnen! Moet zeggen dat ik het een mooi toestel vind. Vervelende is dat ik hem nog niet echt goed kan testen. Heb geen goede bron voor echt goed beeldmateriaal (misschien ff via de usb proberen zometeen) behalve digitenne (via CAM/CI). Binnenkort maar ff een PS3 bestellen :*) , daarna meer commentaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij is opgevallen bij de 42 lh 5000 is dat er soms een luchtspiegeling is te zien bij personen.
200 hz laag of hoog maakt niet uit
bij hd decoder met hmdi kabel en de analoge decoder.
Heeft iemand voor mij de oplossing?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 42LH5000 is er ook! Waarschijnlijk met dezelfde bezorgster gekomen als die van Rob1106 :+

Heb helaas alleen nog maar een analoge aansluiting dus kwaliteit van het beeld kan waarschijnlijk nog een stuk beter. In eerste instantie vond ik de kwaliteit van de beelden wat tegenvallen. Er zat een vreemd effect in de gezichten waardoor het leek alsof de huid onnatuurlijk bewoog. Ook de rollende tekst onderin het beeld bij CNN en RTL-Z was niet scherp

Later op de avond heb ik de Picture Wizard doorlopen en tot mijn verbazing is het beeld nu heerlijk rustig en prettig om naar te kijken. Had niet verwacht dat dit veel uit zou maken. Heb geen vreemde effecten meer in de gezichten gezien. Kon helaas geen zender vinden met rollende teksten, ik hoop dat dit nu ook goed is.

Dus skipy, ik kan in ieder geval de Picture Wizard aanbevelen als je die nog niet hebt doorlopen. Maar neem aan dat je dat al gedaan hebt, want je hebt het toestel al een paar dagen lees ik.

Heb nog een Humax IRHD5000 in bestelling staan en die zou voor het weekend moeten komen, ben erg benieuwd hoeveel kwaliteitwinst dit gaat opleveren. Al moet ik waarschijnlijk nog achter een goede HDMI kabel aan, die zit er vast niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Ik heb nog even via de USB wat HD content geprobeerd (720P). Dit ziet er top uit moet ik zeggen. Had zo snel even geen FullHD film... Heb wel gemerkt dat hij vrij kieskeurig is en dus niet al het videomateriaal accepteert. Snap ook nog niet precies hoe het zit met de ondertitels. Bij de ene pakt hij de .srt bestanden automatisch (stonden in dezelfde map). Bij de ander weer niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Rob1106 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:09:
Ik heb nog even via de USB wat HD content geprobeerd (720P). Dit ziet er top uit moet ik zeggen. Had zo snel even geen FullHD film... Heb wel gemerkt dat hij vrij kieskeurig is en dus niet al het videomateriaal accepteert. Snap ook nog niet precies hoe het zit met de ondertitels. Bij de ene pakt hij de .srt bestanden automatisch (stonden in dezelfde map). Bij de ander weer niet....
Kreeg ook de vraag bij die review in de pricewatch. Heb het wat nader bekeken bij mijn video files...is me ook niet helemaal duidelijk wanneer de ondertitels nou wel of niet gepakt worden...iemand al een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
Xecuter NL schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:49:
[...]

Kreeg ook de vraag bij die review in de pricewatch. Heb het wat nader bekeken bij mijn video files...is me ook niet helemaal duidelijk wanneer de ondertitels nou wel of niet gepakt worden...iemand al een idee?
Misschien dat ie ze alleen pakt als ze dezelfde filename hebben? (dus het deel voor de extensie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Laatst online: 21:21
Ik herken mij helemaal niet in dat de LH5000 kieskeurig is bij het afspelen van (multimedia)bestanden. Ik heb reeds ongeveer 50 films getest (bestaande uit o.a. SD, 720p en 1080p) en er is er geen één die niet correct kan worden afgespeeld. De beperkingen worden beschreven in de handleiding en deze zijn m.i. uiterst beperkt.

De enige problemen die ik heb geconstateerd zijn zeer eenvoudig op te lossen (ook door een leek) en hebben betrekking op:
  • Geluid: geen ondersteuning van DTS maar wel Dolby Digital (AC3). Dus als een film alleen een DTS-geluidspoor bevat dan moet deze worden omgezet in een Dolby Digitalgeluidsspoor. Ik gebruik hiervoor EZmkvDTStoAC3.v12 en is zeer eenvoudig ingebruik. Hercoderen duurt ongeveer 10-20 minuten. Zie mijn eerdere post: ariekanari in "[LCD TV] Het grote LG LCD TV topic"
  • Ondertiteling: deze wordt correct weergegeven als 1) de bestandsnaam identiek is aan het filmbestand, 2) deze opgeslagen met ANSI-codering (Unicode werkt dus niet). De codering is eenvoudig na te gaan door het ondertitelbestand te openen met notepad (kladblok) en op opslaan als te klikken. In het geopende venster wordt onderaan de toegepaste codering weergegeven. Ondertitelbestanden in .srt-formaat worden dan correct weergegeven.
De beperkingen volgens de gebruikershandleiding zijn:

Algemeen: ariekanari in "[LCD TV] Het grote LG LCD TV topic"
USB: ariekanari in "[LCD TV] Het grote LG LCD TV topic".

[ Voor 3% gewijzigd door ariekanari op 03-06-2009 19:11 . Reden: aanvulling ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Vreemd op mijn LH4000 stond deze firmware al. De produktiedatum van de TV was ook mei 2009.
Wanneer die van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikoMission
  • Laatst online: 24-03-2024
Jammer dat LG haar producten zo slecht uitlevert, zag de leverdatum voor de 32LH2000 bij verschillende winkels steeds maar opschuiven. Uiteindelijk vandaag er toch 1 (voor de slaapkamer) besteld, iets meer betaald maar wel op voorraad.
Ondanks het ontbreken van reviews en ervaringen heb ik er wel vertrouwen in dat dit model genoeg kwaliteit in verhouding tot zijn prijs zal geven. En anders kan hij kostenloos binnen 2 weken retour.

[ Voor 7% gewijzigd door MikoMission op 03-06-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even benieuwd naar jullie mening.

Heb nu mijn 42LH5000 gewoon aangesloten op de kabel (Hirschmann antenne kabel), maar vind een hoop zenders gewoon niet helemaal scherp. Morgen verwacht in een HUMAX IRHD5000C met een smartcard voor Ziggo digitaal.

Deze kan ik natuurlijk het beste aansluiten op de LCD met HDMI kabel. Er zijn echter ontzettend veel soorten kabels. Standaard kabel van een tientje, met een paar Gbps. Of een Ultra High Speed 10,2 Gbps kabel van Monster bijvoorbeeld (vanaf 100 Euro).

Ga ik het verschil in beeldkwaliteit merken tussen een goedkope en dure kabel bij het kijken naar de normale analoge en digitale zenders? En hoe zit dit bij HD kanalen straks? Of zijn deze dure kabels alleen aan te bevelen als je een Blu-ray speler gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 00:34:

Heb nu mijn 42LH5000 gewoon aangesloten op de kabel (Hirschmann antenne kabel), maar vind een hoop zenders gewoon niet helemaal scherp. Morgen verwacht in een HUMAX IRHD5000C met een smartcard voor Ziggo digitaal.

Deze kan ik natuurlijk het beste aansluiten op de LCD met HDMI kabel. Er zijn echter ontzettend veel soorten kabels. Standaard kabel van een tientje, met een paar Gbps. Of een Ultra High Speed 10,2 Gbps kabel van Monster bijvoorbeeld (vanaf 100 Euro).

Ga ik het verschil in beeldkwaliteit merken tussen een goedkope en dure kabel bij het kijken naar de normale analoge en digitale zenders? En hoe zit dit bij HD kanalen straks? Of zijn deze dure kabels alleen aan te bevelen als je een Blu-ray speler gebruikt?
Ik geloof dat je niet meer uit hoeft te geven dan een euro of 20 voor een goede kabel. Maar in elk geval geen €100,-!! Die kabels zijn voor mensen die er de ballen verstand van hebben en denken duurder is beter.

Meld je anders aan bij 1dayfly.nl Daar hebben ze in de members only shop (kun je in na aanmelden) nog HDMI kabels gold plated (2 stuks 1.8 meter) voor €13,- incl.verzendkosten...

[ Voor 5% gewijzigd door Rob1106 op 04-06-2009 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 00:34:

Nou heb ik gister van Ziggo een humax decoder mogen ontvangen met een smartcard. Deze had ik vorige week besteld en kreeg een brief dat er een tekort aan decoders is en dat de levering waarschijnlijk 4 weken ging duren...heeft dus nog geen week geduurd! Alleen tot mijn verrassing zit er geen HDMI op, louter 2 scart aansluitingen. Het beeld is via de scart goed te noemen op de 42LH5000, maar hoe zit dat als ik bijvoorbeeld het hd pakket erbij had genomen? Via een scart heb je daar niks aan!!! Pjabber, heb jij een aparte besteld, dus niet via ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Xecuter NL schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:59:
[...]

Nou heb ik gister van Ziggo een humax decoder mogen ontvangen met een smartcard. Deze had ik vorige week besteld en kreeg een brief dat er een tekort aan decoders is en dat de levering waarschijnlijk 4 weken ging duren...heeft dus nog geen week geduurd! Alleen tot mijn verrassing zit er geen HDMI op, louter 2 scart aansluitingen. Het beeld is via de scart goed te noemen op de 42LH5000, maar hoe zit dat als ik bijvoorbeeld het hd pakket erbij had genomen? Via een scart heb je daar niks aan!!! Pjabber, heb jij een aparte besteld, dus niet via ziggo?
Waarschijnlijk oude voorraad :P. Maar je krijg nu dus gewoon een analoog signaal binnen via je scart. Dat is dus een ding wat ik nooit begrijp (digitenne doet dit ook). Je besteld digitale tv omdat dit betere kwaliteit tv is, vervolgens krijg je een kastje die het signaal via scart (dus analoog) naar je tv verstuurt??? Gelukkig kun je met digitenne nog via een CAM/CI module (al zijn die dingen echt achterlijk duur maar das weer een ander verhaal)...

[ Voor 6% gewijzigd door Rob1106 op 04-06-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat voor calibratie afbeelding er gebruikt moet worden om mijn 32lg5700 af te stellen met het calibratie menu?
Ik las eerder in dit topic dat Fraggler dat gedaan had. Ik vraag me af welke afbeelding ervoor nodig is en of het ook via HDMI (pc) kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xecuter NL schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:59:
Pjabber, heb jij een aparte besteld, dus niet via ziggo?
Ik heb de HUMAX IRHD-5000C besteld via Bobshop.nl plus een smartcard voor Ziggo. Voor de HD ondersteuning, maar vooral omdat er een HDMI uitgang op zit. Heb zojuist het pakketje van TNT ontvangen, maar die domkoppen van Bobshop hebben met een HUMAX IR-FOX C opgestuurd. Aaarrggggg!!

Dit is dus alleen een digitale decoder met twee scart aansluitingen en geen HDMI.
Word waarschijnlijk begin volgende week weer omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VaioVip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:43
Ik heb een LG 37 Inch LCD tv, Full HD. Afgelopen December gekocht, alleen ik begin me toch te storen aan een wat zoemend geluid, als je de tv zacht hebt staan hoor je dit zowieso duidelijk op de achtergrond, hebben meer mensen dit?

En ik heb nog een vraagje over de standby stand, ik had laatst een discussie met iemand die zegt dat als een LCD tv op standy staat deze brand kan veroorzaken en dergelijke. En dat deze gewoon helemaal uit moet kunnen Ik kan mijn TV niet uitzetten :S Hij kan alleen maar op standby. Hoort dit zo? Of hoort dit niet zo en moet ik hem laten repareren?

Thnx in advance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook weer een vraagje, ik heb mijn tv binnen, prachtding, het is alleen een LH4020 ipv een LH4000, ik kan niet veel vinden over de eerste, maar bij Redcoon zit er toch zo een 100 euro verschil in. Ik heb blijkbaar een duurdere gekregen, hoe kan dit nu weer ? Ik dacht zelf aan landtypes of zoiets maar dat kan toch niet het prijsverschil verklaren ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

@VaioVip, ik hoor geen gezoem uit mijn LG komen en kan hem inderdaad ook niet uit zetten. Je kan in het menu wel de LED uitzetten, dan lijkt hij tenminste uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 00:22:
Ik heb ook weer een vraagje, ik heb mijn tv binnen, prachtding, het is alleen een LH4020 ipv een LH4000, ik kan niet veel vinden over de eerste, maar bij Redcoon zit er toch zo een 100 euro verschil in. Ik heb blijkbaar een duurdere gekregen, hoe kan dit nu weer ? Ik dacht zelf aan landtypes of zoiets maar dat kan toch niet het prijsverschil verklaren ??
Kijk even op de duitse site van LG. Volgens mij staan daar verschillende types op.
VaioVip schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:43:
En ik heb nog een vraagje over de standby stand, ik had laatst een discussie met iemand die zegt dat als een LCD tv op standy staat deze brand kan veroorzaken en dergelijke.
Apparatuur dat op stand-by staat kan altijd brand veroorzaken. Dat was vroeger al zo, heeft niet specifiek iets te maken met LCD. Er staat dan altijd spanning op, en heel soms kan zoiets doorbranden. Of het nou je PC, TV of wekkerradio is. Niet meteen in paniek raken; shit happens ;) Het blijven door mensen bedachte constructies die nou eenmaal een foutje kunnen bevatten. Het is wel beter dus als je een apparaat dat op stand-by staat helemaal met een 'harde' knop kan uitzetten. Mijn LH5000 heeft dat en daar ben ik dan ook wel blij mee. Hoe kan jij dit oplossen; koop een stekkerdoos met een eigen 'harde' knop. Kost niks en zo heb je meteen al je apparatuur uit. Helemaal lekker als je op vakantie gaat ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordao
  • Laatst online: 18-04-2021
Xecuter NL schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:20:

Apparatuur dat op stand-by staat kan altijd brand veroorzaken. Dat was vroeger al zo, heeft niet specifiek iets te maken met LCD. Er staat dan altijd spanning op, en heel soms kan zoiets doorbranden. Of het nou je PC, TV of wekkerradio is. Niet meteen in paniek raken; shit happens ;) Het blijven door mensen bedachte constructies die nou eenmaal een foutje kunnen bevatten. Het is wel beter dus als je een apparaat dat op stand-by staat helemaal met een 'harde' knop kan uitzetten. Mijn LH5000 heeft dat en daar ben ik dan ook wel blij mee. Hoe kan jij dit oplossen; koop een stekkerdoos met een eigen 'harde' knop. Kost niks en zo heb je meteen al je apparatuur uit. Helemaal lekker als je op vakantie gaat ed.
Of je gebruikt de goedkope en veiligste oplossing.... Je haalt de stekker uit het stopcontact :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Jordao schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:46:
Of je gebruikt de goedkope en veiligste oplossing.... Je haalt de stekker uit het stopcontact :Y)
haha, klopt, maar ik woon in een oud grachtenpand, en dan krijg ik ten eerste lamme stopcontacten 8)7 en ten tweede ben ik veel te lui daarvoor :O Gemak dient de mens! Steek die maar in je zak voor vandaag!
Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste