Fotostudio, wat heb ik precies nodig?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 44.980 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:10

DeFeCt

je wéét toch

1 x Linkstar Flitsset FS-200D (set)
1 x Falcon Eyes Trigger RF604 radiowave (Set)
1 x Falcon Eyes Trigger RF604 radiowave Ontvanger
1 x Falcon Eyes Tas Professioneel CC06

Besteld!

De bon van de workshop leverde me toch nog even bijna 60 euro korting op :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Ik ben aan het twijfelen tussen deze twee:

FLITSSET : SET-SMD-200
http://www.studioflash.be...ath/3_43/products_id/1551

of de

Linkstar Flitsset FS-200D (set)
http://www.fotosg.nl/prod...s_id=145&products_id=6239

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

chob schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 22:43:
Ik ben aan het twijfelen tussen deze twee:

FLITSSET : SET-SMD-200
http://www.studioflash.be...ath/3_43/products_id/1551

of de

Linkstar Flitsset FS-200D (set)
http://www.fotosg.nl/prod...s_id=145&products_id=6239
Het scheelt €100,-

Voor die €100,- extra krijg je als ik het zo zie een traploos instelbare lamp tot 1/32 ipv 1/16
Bajonet koppeling die voorziet in doorgroei mogelijkheden en een koeling dmv ventilator.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:05:
[...]

Weet je ook toevallig van welk merk deze was? Ik heb van Lastolite ook soortgelijke dingen gezien, maar die waren niet echt goedkoop.
Ben je al iets wijzer over die achterwanden? Ik heb ook wel interesse maar die Lastolite dingen zijn indd niet goedkoop...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

DeFeCt schreef op zondag 23 november 2008 @ 23:10:
[...]

Het scheelt €100,-

Voor die €100,- extra krijg je als ik het zo zie een traploos instelbare lamp tot 1/32 ipv 1/16
Bajonet koppeling die voorziet in doorgroei mogelijkheden en een koeling dmv ventilator.
traploos instelbaar en kunnen gaan tot 1/32e heb ik ondervonden als èrg prettig.
Zeker het terug kunnen gaan tot 1/32e
Als je binnen fotografeert heb je gewoon niet zo veel vermogen nodig. Dat vermogen heb je alleen buiten nodig om daglicht weg te schieten.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
De knoop is doorgehakt en gekozen voor de Linkstar set, komt deze week binnen, ben benieuwd! Ook gekocht bij een nieuwe webwinkel (http://www.ces-studio.be/...n=com_virtuemart&Itemid=1). Opvolging is alvast goed, was in het weekend bereikbaar en belde zelf terug met vragen over de bestelling.

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:26

Japie.G

Colour Classic

Misschien net iets anders, maar het heeft toch met studio flitsen te maken..

Ik heb een setje van die Cactus triggers gekocht, zender en 3 recievers. Kost niets, schijnt onbetrouwbaar te zijn, maar het gaat mij alleen om de fun, ik ben er niet van afhankelijk.

Goed, nu wil ik wat flitsertjes erbij hebben. Mijn oog viel op de Metz Mecablitz 36, deze dus.

Even zo'n ding opgehaald, en gekeken of alles werkt, triggeren gaat mooi! Hartstikke leuk, alleen kan ik de flitser schijnbaar niet handmatig instellen qua sterkte. Gevolg van domme impulsaankoop. Ik heb een 430EXII die dat natuurlijk wel hartstikke mooi doet.

Goed, ik heb dus 2 flitsers nodig, zo goedkoop mogelijk (omdat het alleen spielerij voor mij is). Deze moeten dus handmatig in te stellen zijn zodat ik lekker kan klooien met belichting.

Verder zou ik ik er graag nog statiefjes en parapluutjes bij hebben. Maar ik zie door de bomen het bos niet. Ik heb ook nog 0 ervaring met strobisten, dus vandaar dat ik hier advies vraag.

Samengevat:
Ik wil twee flitsertjes bij mijn 430EX2 hebben, in combinatie met statief/plu
Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven over wat mogelijk is met een zo laag mogelijk budget?

Overigens breng ik de Metz flitser weer terug.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFeCt schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:42:
[...]
Ben je al iets wijzer over die achterwanden? Ik heb ook wel interesse maar die Lastolite dingen zijn indd niet goedkoop...
Ja, ik heb er een gekocht, zo'n opvouwding als deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotosg.nl/images/FE-Background-Collapse-wit.jpg
maar dan van Walimex Pro, 195x140cm.

Ik heb hem uit duitsland laten komen, omdat ik er hier geen een op voorraad kon vinden (en komende week heb ik hem nodig). Hij is uiteraard ook te gebruiken als diffuus scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:49:
[...]
Ik heb hem uit duitsland laten komen, omdat ik er hier geen een op voorraad kon vinden (en komende week heb ik hem nodig). Hij is uiteraard ook te gebruiken als diffuus scherm. :)
Heb je wellicht ook een URL? Google levert op Walimex Pro wel heel veel op. ... Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Dus mocht je die na volgende week hier willen neerplempen..graag!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFeCt schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:09:
[...]
Heb je wellicht ook een URL? Google levert op Walimex Pro wel heel veel op. ... Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Dus mocht je die na volgende week hier willen neerplempen..graag!
Hier komt ie vandaan: http://www.foto-walser.bi...grund_weiss_140x195cm.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Japie.G schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:38:Even zo'n ding opgehaald, en gekeken of alles werkt, triggeren gaat mooi! Hartstikke leuk, alleen kan ik de flitser schijnbaar niet handmatig instellen qua sterkte. Gevolg van domme impulsaankoop. Ik heb een 430EXII die dat natuurlijk wel hartstikke mooi doet.
Die Metz kan drie belichtingstanden aan f/8 f/4 en f/2 dacht ik. En je kunt je zoom zelf regelen. Hier kun je al flink wat mee. Ik heb bijvoorbeeld de 30 jarige stokoude Metz van mijn vader gekregen en stuur die ook mooi aan op de strobist manier met een plu of DIY snoot/grid. (die flitser is gewoon ouder als mezelf!) Je moet alleen weten hoe een flitser werkt en je aanpassen aan de drie standen.

Voor werken met een plu zet je de zoom op zo groothoek mogelijk en stel je bijvoorbeeld f/4 in om wat licht te vangen. Lees je eens in op www.strobist.com, daar staat een 101 guide over hoe flitsen werkt en wat het diafragma en de sluitertijd met licht doet.

Natuurlijk kun je met een 430EX veel meer, maar die Metz is ook al fun :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Japie: als je DM's dan aan hebt staan kunnen mensen je bedelven onder aanbiedingen.

Maar serieus: Ik heb nog een phillips staafflitser en een Metz flitser liggen die allebei prima geschikt zijn. (handmatig instelbaar, triggerbaar met zo'n setje als jij hebt).
Ik gebruik ze zelf niet (ik grijp eigenlijk altijd naar mijn Nikon-flitsers) en het is zonde dat ze stof happen.

BIj interesse: stuur maar een DM.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*O*

Net besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.fotoflits.nl/images/allemaalflitsers/fxbxdigital/fx-400-togo.jpg

2 x Flitsers Elinchrom FX400 Digital,
1xreflector U 16 cm,
1xSoftbox Prolinca 66x66cm,
1 deflectorset Transparant,
1x schouder draagtas met voorvak
statiefset met 2 statieven Elinchrom 3-delig 2.45m ,
1x Paraplu Silver en
1x Paraplu Transparant Ø 83 cm in
draagtas voor statieven en plu's

Afbeeldingslocatie: http://www.innovatronix.com/images/products/thumbnail/XT230V60Hz%20thumb.gif
Tronix XT accu

Was het maar vast dinsdag :9

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:43
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:28:
*O*

Net besteld:

[afbeelding]

2 x Flitsers Elinchrom FX400 Digital,
1xreflector U 16 cm,
1xSoftbox Prolinca 66x66cm,
1 deflectorset Transparant,
1x schouder draagtas met voorvak
statiefset met 2 statieven Elinchrom 3-delig 2.45m ,
1x Paraplu Silver en
1x Paraplu Transparant Ø 83 cm in
draagtas voor statieven en plu's

[afbeelding]
Tronix XT accu

Was het maar vast dinsdag :9
Netjes! Nog een Elinchrom gebruiker :)

Maar waarom niet een D-lite 4? Meer waar voor z'n geld eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:06:
[...]

Netjes! Nog een Elinchrom gebruiker :)

Maar waarom niet een D-lite 4? Meer waar voor z'n geld eigenlijk....
Klopt, maar daar heb je weer minder accessoires voor. Niet dat ik nu al weet of ik er kleppen, enorme softboxen, filters en gobo's op ga plakken maar voor zo'n bedrag neem ik liever iets wat meer uit te breiden valt :)
Kan iig niet wachten tot ze binnen zijn *O* :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:22:
[...]

Klopt, maar daar heb je weer minder accessoires voor. Niet dat ik nu al weet of ik er kleppen, enorme softboxen, filters en gobo's op ga plakken maar voor zo'n bedrag neem ik liever iets wat meer uit te breiden valt :)
Kan iig niet wachten tot ze binnen zijn *O* :*)
Euh, wie heeft dat je wijsgemaakt? Elinchrom heeft 1 systeem voor al hun accessoires...

Vervelende nu is dat je je flitsbuis niet kan vervangen, dat kan alleen bij de BXi/RX series en dus ook de D-Lite's. Daarnaast heb zijn de D-lites iets goedkoper en kleiner (draagbaarder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 20:05

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Stimmt, Gerard heeft gelijk. Alle accessoires van Elinchrom zijn uitwisselbaar, d.w.z. dezelfde adapter. Gefeli verder met de keuze; wellicht dat de d-lite prijs/kwaliteit technisch gezien een betere verhouding hebben, maar je hebt in ieder geval een goed apparaat waar nog betere modifiers opkunnen. De deep octa is wat dat betreft wel een aanrader.

Zelf vorig jaar een keer een 2e hands FX kop gekocht en die speelt nu fijn samen met m'n rx koppen. Het mooie is dat ze prima met elkaar te gebruiken zijn, ook als de vermogens afwijken, doordat de schaal achterop absoluut is, d.w.z. gelijke output aangeeft.

happy shooting! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, heb ze nu toch al besteld :P En D-Lites zijn met softboxen standaard, ik heb ook paraplu's erbij voor als het gaat regenen O-) ;)
Kwam vooral omdat ik op verschillende sites las dat D-Lites oververhit raakten icm bepaalde softboxen, en ook dat ze minder uit te breiden zijn.
Hoop iig dat k ze morgen binnen krijg, urbexen met modelletjes en studiosetje lijkt me wel wat *O*

Heb idd ook al naar octaboxen gekeken, hoe zit het eigenlijk met octaboxen van B-merken? Die passen met adapters geloof ik, maar hoe verschilt de kwaliteit van bijvoorbeeld een Falcon Eyes octabox (105e ;) ) tov een Elinchrom (drie keer zo duur ;) ) ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:07:
Ach ja, heb ze nu toch al besteld :P En D-Lites zijn met softboxen standaard, ik heb ook paraplu's erbij voor als het gaat regenen O-) ;)
Kwam vooral omdat ik op verschillende sites las dat D-Lites oververhit raakten icm bepaalde softboxen, en ook dat ze minder uit te breiden zijn.
Hoop iig dat k ze morgen binnen krijg, urbexen met modelletjes en studiosetje lijkt me wel wat *O*

Heb idd ook al naar octaboxen gekeken, hoe zit het eigenlijk met octaboxen van B-merken? Die passen met adapters geloof ik, maar hoe verschilt de kwaliteit van bijvoorbeeld een Falcon Eyes octabox (105e ;) ) tov een Elinchrom (drie keer zo duur ;) ) ?
De oude (die niet meer verkocht worden) D-lites hadden geen koelventilator, maar dat is passe. Wie zegt dat bepaalde accessoires niet passen moet je een rotschop geven; alles past (al moet je een 190cm Octabox niet op een D-lite/FX/BX(i) kop willen hangen).
Volgende keer als je vragen hebt gewoon hier vragen, er zijn meerdere mensen met Elinchroms hier :)

Softboxen van B-merken is niets mis mee, maar qua kleur (van het licht) komen ze niet overeen met Rotalux softboxen. Daarnaast zijn de Rotalux (waaronder die Deep Octa waar gratis_vodka het over heeft) heeeeeeel makkelijk in elkaar te zetten. Ik ken geen ander merk die dat heeft. Soort van paraplu idee, maar dan anders.

Het enige B-merk accessoire dat ik gebruik is de Beautydish/Softflood van Linkstar, voor de rest gewoon Rotalux spul.

[ Voor 9% gewijzigd door GerardHenninger op 08-12-2008 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 20:05

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

het verschilt denk ik een beetje per modifier...ik weet dat de softboxen van elinchrom superdegelijk gebouwd zijn en bovendien makkelijk in- en uit elkaar te halen (handig voor je lokatiewerk?) maar andere merken zullen hun ding ook zeker prima doen. En Gerard gebruikt een beauty dish van Linkstar die erg goed schijnt te zijn.

Er zijn natuurlijk wel bepaalde accessoires zoals de deep octa en de grote indirect octa die redelijk uniek zijn qua lichtkwaliteit.

edit: Gerard was me al voor, lol ;). Wat hij zegt over het verschil in kleurtemperatuur is wel handig; als je dingen gaat mixen kan dat natuurlijk problemen opleveren. Elinchrom gaat overigens binnenkort hun lijn met softboxen upgraden; o.a. met een hooded constructie en de mogelijkheid grids te plaatsen. Ik heb inmiddels een striplight op het verlanglijstje gezet :P

[ Voor 28% gewijzigd door gratis_vodka op 08-12-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

De Metz die ik had kon op M mode alleen een 1/1 flash geven. Alleen full power dus, met zoom en afstand kun je natuurlijk al wel wat, maar ik wil gewoon een manueel instelbare flash!
Joepv schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 00:28:
[...]

Die Metz kan drie belichtingstanden aan f/8 f/4 en f/2 dacht ik. En je kunt je zoom zelf regelen. Hier kun je al flink wat mee. Ik heb bijvoorbeeld de 30 jarige stokoude Metz van mijn vader gekregen en stuur die ook mooi aan op de strobist manier met een plu of DIY snoot/grid. (die flitser is gewoon ouder als mezelf!) Je moet alleen weten hoe een flitser werkt en je aanpassen aan de drie standen.

Voor werken met een plu zet je de zoom op zo groothoek mogelijk en stel je bijvoorbeeld f/4 in om wat licht te vangen. Lees je eens in op www.strobist.com, daar staat een 101 guide over hoe flitsen werkt en wat het diafragma en de sluitertijd met licht doet.

Natuurlijk kun je met een 430EX veel meer, maar die Metz is ook al fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Vreemd, want het type nummer wat je op gaf heb ik gegoogled en aan de hand van die informatie heb ik mijn verhaal getikt ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Vandaag via marktplaats voor een mooie prijs een Nikon SB26 flitser gescoord, dat ding doet precies wat ik wil! Supermooi! Nu op zoek naar een tweede, en dan heb ik in combinatie met mijn 430EX een mooie set. Verder ook twee lampstatieven, plu houders en pluutjes gescoord. Het begint er bijna op te lijken!

Ik moet nu alleen nog een van die PC sync kabeltjes hebben, met aan beide kanten zo'n rond plugje met een klein pinnetje erin om de flitser via die poort aan te sluiten op mijn trigger. Ik kan natuurlijk ook de hot shoe gebruiken van de cactus trigger, maar dan wordt het wel een heel instabiel geheel. Iemand een idee waar ik die kabeltjes goedkoop vandaan kan halen?

Ter info: ik wil dus zeg maar dit verhaal ook hebben :) Maar dan zou ik het liefs gewoon een dergelijk kabeltje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Hallo allemaal ik heb dus een studio set
En wel deze: [url="http://www.cameratools.nl...SS150%20STUDIO%20KIT.html"]http://www.cameratools.nl...SS150%20STUDIO%20KIT.html[/url]
Hierbij heb ik een 5 in 1 reflectiescherm gekocht. Weet iemand of er ook iets bestaat om een reflexiescherm te mounten op een lampstatief? Als ik bijvoorbeeld maar met 1 lamp wil werken?

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:32
Je kan een normaal lampstatief kopen met een boom voor een reflectiescherm
Zoiets (snelle Google).

Afbeeldingslocatie: http://www.focusfx.nl/images/tristar/fx-tr7511-a.jpg

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 10:26

Zoefff

❤ 

In overleg is er door Frank en Gerard een nieuw topic geopend met een uitgebreide topicstart met info over studiowerk. Het is helaas niet mogelijk om deze (oudere) reacties onder het nieuwe topic te mergen. Voor het overzicht doe ik dit topic dus op slot en verwijs ik jullie voor vragen naar het nieuwe topic. Op die manier blijven alle (kleine) vragen centraal, en voorkomen we hopenlijk dat er een hoop kennis verloren gaat!

Mocht je in dit topic posts hebben gedaan waarvan je zeker weet dat die ook in het andere topic horen, dan staat het je vrij om die opnieuw te plaatsen. Als je denkt dat het in de topicstart hoort, dan kan je daarvoor contact opnemen met Frank of Gerard :)

Nieuw topic: Algemeen Studio/Strobist Topic

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.