Ik zal de 1e wel weer zijn die er mee gestoeid heeft, maar toch probeer ik het hier ff
Op de K800 zit een netwerk mogelijkheid via bluetooth, dit heet PAN (Personal Area Network).
De meeste bluetooth 2.0 software kent dit ook en je kan vanaf je pc een PAN verbinding maken.
Als dit lukt dan krijg je een extra netwerkverbinding die een eigen ip en alles heeft, je kan dhcp instellen om alles automatisch in te stellen.
Wanneer je deze verbinding hebt gemaakt dan zie je bij de data accounts van de K800 een nieuwe verbinding met de naam van je pc en links staat een bluetooth symbool.
In deze situatie (PAN is verbonden) zal je pc via gprs willen communiceren, want hij heeft een nieuw netwerk gevonden.
Let dus op dat je niet de hele dag via gprs aan het internetten bent
Dan deel je de (meestal) LAN internet verbinding van je pc en je stelt 'Allow other devices to access the internet/LAN via this computer' in en kiest de bluetooth PAN verbinding uit het lijstje.
Vervolgens maak je op de K800 een nieuw internet profiel en je kiest het nieuwe data account (met de naam van je pc) om mee te verbinden. Kijk even of dit bij de java instellingen ook goed staat.
Als je nu bijv. Opera-mini op je K800 start dan maakt hij verbinding met je pc en kan je via bluetooth gratis internetten
Bij mij ging er vorig jaar iets fout toen ik voor het eerst een PAN verbinding maakte, de K800 vroeg toen of hij server of client moest zijn en kennelijk staat hij nu op server
Instellingen op default zetten maakt niet uit, ik kan het niet veranderen
Het zou leuk zijn als iemand dit alles eens wil uitproberen zodat er meer ervaringen komen met PAN, want het zit niet voor niets op de K800

Mijn handleiding kan ik dan weer uitbreiden met bovenstaand verhaal
[
Voor 1% gewijzigd door
Speedy-Andre op 06-03-2007 18:55
. Reden: Plaatje toegevoegd ]