Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
WoBaDijk schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:26:
[...]

Als het echt zo een logo plaatje is kun je deze er met een suikerklontje afkrabben. Het lijkt nu gekrast, maar als je er vervolgens even met een nat doekje overheen wordt het weer mooi :)

De mijne ligt nu bij Sony Ericsson. Alleen het infrarood lampje brande nog. Ging niet meer aan, niets.
Had je even wat dieper moeten spitten op het forum hier want dat kun je zelf oplossen.

Dick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

ExTaxi schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:07:
[...]

Had je even wat dieper moeten spitten op het forum hier want dat kun je zelf oplossen.

Dick
Ik heb alles uitgespit.

Proberen te flashen met diverse programma's. Lukte allemaal niet. Op het Sony Ericsson service punt lukte het ze ook niet.

Hij is toen naar SE toegestuurd, teruggekomen en zelfs toen deed hij het niet. Krijg nu waarschijnlijk een nieuwe werd op het service punt gezegd.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

@Wobadijk

In mijn geval heeft het echt lang geduurd voordat ik een nieuwe kreeg. 3x opgestuurd, niet goed gerepareerd. Het heeft twee maanden geduurd.
Gewoon blijven bellen en zeiken, ze zijn erg laks en langzaam bij SE/Dynafix imo.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Lekkere Loempia schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:32:
Heb dit weekend een K800i kunnen strikken en vindt het een erg degelijke telefoon, zoals ik eerder van SE gewend ben. Had een Samsung E900 gewaagd, maar dat was toch niet echt mijn ding. Ik wilde de telefoon gaan updaten, maar kreeg een vage foutmelding bij het opstarten van SEUS:

[...]

Heb al geprobeerd de boel opnieuw te installeren (flash, evt. shockwave, update manager) wat op verschillende fora wordt aangeraden, maar dat heeft tot niks geleid. Heeft iemand een verlossend woord hierop?
Heb het probleem al gevonden. SE vereist de standalone versie: http://www.softwarepatch.com/internet/flash.html. Met dank aan DeepFreeze.nl uit de W610i topic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Erg mooi toestel dit, ik krijg er morgen 1 als t allemaal goed gaat.
Nou heb ik eigenlijk 2 vraagjes, ik heb momenteel al mijn contactpersonen gesynct met Outlook 2007, zijn deze over te zetten naar de k800i? zelfde met smsjes eigenlijk, met jeyo mobile companion alles gesynct in outlook, ook deze zou ik graag terug willen zetten!

Jeyo zelf ergens gevonden toch nog, word ondersteunt.

[ Voor 7% gewijzigd door agoNITE op 24-09-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

n00bdani86 schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:29:
@Wobadijk

In mijn geval heeft het echt lang geduurd voordat ik een nieuwe kreeg. 3x opgestuurd, niet goed gerepareerd. Het heeft twee maanden geduurd.
Gewoon blijven bellen en zeiken, ze zijn erg laks en langzaam bij SE/Dynafix imo.
Ik ben de telefoon ook al >3weken kwijt ivm kapotte toetsen. DE toetsen werkten niet meer. Ze vertelden dat dit ongeveer een week ging duren.Vorige week gebelt en toen vertelden ze dat ze nog op onderdelen aan het wachten waren :S . het schiet niet echt op. Telefoon is erg goed maar ik denk dat ik voortaan toch maar voor een ander merk ga ivm service. Denk dat ik ga overstappen op de Tytn 2 wanneer deze wat langer op de markt is.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

@Emiel1984.

Ik heb sony ericssons' HQ gemaild over het feit dat SE Nederland mij gewoon in de kou liet staan. Toen gebeurde er eindelijk wat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een iMac met bluetooth en ik wil dit gaan gebruiken om op mn telefoon te kunnen internetten.
Op windows ging dat goed met opera mini enzo maar is dit soort software er ook voor een mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Die vraag zou je ff in het mac forum moeten posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Als ik mijn K800i op mijn XP machine via USB aansluit vraagt hij om de drivers te installeren, maar die heb ik niet. Hij blijft maar onbekend apparaat geven en ik word er een beetje duizelig van :s. Ik heb de nieuwste PC suite geinstalleerd. Daarna phone in geplugd, hij begint te zeuren om drivers, ik verwijs hem naar de drivers map in de pc suite en hij zegt dat het niet hij daar niks kan vinden.

[ Voor 35% gewijzigd door Lekkere Loempia op 25-09-2007 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al naar updates gezocht terwijl hij aangesloten zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 08:36:
Al naar updates gezocht terwijl hij aangesloten zit?
Ik heb van alles geprobeerd. Verschillende drivers die ik van het net kon plukken. In de PC Suite zitten blijkbaar ook de drivers, maar ook daar pakt hij het niet mee. Heb PC Suite eraf gegooid, om vervolgens eerst de tel. te installeren. Helemaal niks. In apparaatbeheer staat hij nog steeds als onbekend apparaat aangeduid.

[ Voor 32% gewijzigd door Lekkere Loempia op 25-09-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Heeft iemand toevallig drivers waarvan hij weet dat deze bij hem werken, die hier even gepost kan worden? Zou voor mij misschien de oplossing kunnnen zijn. Wie o wie wil de redding zijn O-)

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:39:
Heeft iemand toevallig drivers waarvan hij weet dat deze bij hem werken, die hier even gepost kan worden? Zou voor mij misschien de oplossing kunnnen zijn. Wie o wie wil de redding zijn O-)
http://www.wikifortio.com/849724/K800i+Drivers.zip

Deze komen uit mijn mapje van SE en dan drivers, werken zelfs prima onder vista x64.

• agoNITE
gister dit toestel gekregen, simlockvrij..
vandaag SE update gedraait, en nu is het toestel ineens gelockt op alle netwerken...

is dit via een lokale GSM boer te verhelpen, of moet mijn toestel terug naar SE?

Verwijderd

AgoNitE schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:36:
gister dit toestel gekregen, simlockvrij..
vandaag SE update gedraait, en nu is het toestel ineens gelockt op alle netwerken...

is dit via een lokale GSM boer te verhelpen, of moet mijn toestel terug naar SE?
Als je hem 2de hands gekocht hebt dan is dit normaal.
De simlock is dan verwijderd ( niet legaal ) en komt bij de update terug.

• agoNITE
Hm jah dat heb ik me ook laten vertellen, en hier gelezen...achteraf helaas.
Is dit makkelijk op te lossen? lees nogal veel verhalen dat het moeilijk word...

Verwijderd

AgoNitE schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:46:
Hm jah dat heb ik me ook laten vertellen, en hier gelezen...achteraf helaas.
Is dit makkelijk op te lossen? lees nogal veel verhalen dat het moeilijk word...
Ligt eraan of de simlock verlopen is ( dan kun je dat via de provider regelen ).
Anders kost je dat 50 euro en ik weet niet wat een volgende update doet.

• agoNITE
Nou een volgende update komt er zowiezo niet, als dit verholpen kan worden.
Wel vervelend dit, heb de vorige eigenaar al gemailt ook of hij meer informatie heeft.

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:04:
[...]

Ligt eraan of de simlock verlopen is ( dan kun je dat via de provider regelen ).
Anders kost je dat 50 euro en ik weet niet wat een volgende update doet.
Bij mijn vorige K750i had ik het ook. Heb toen unlock software gebruikt van davinciteam.com en dat werkte erg goed. Ze hebben ook unlock voor de K800i. Kost je eenmalig 10 euro.

• agoNITE
die site kwam ik inderdaad ook tegen, als ik me goed herinner moet je daar betalen middels paypal he? hoe zit dat met levering van het programma dan...krijg je dat pas nadat de betaling binnen is ?

in dat overzichtje van credits, kan ik mijn toestel niet unlocken voor 10 euro hoor...50 euro zit pas unlocken bij...

[ Voor 23% gewijzigd door agoNITE op 26-09-2007 15:21 ]

• Lekkere Loempia
AgoNitE schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:19:
die site kwam ik inderdaad ook tegen, als ik me goed herinner moet je daar betalen middels paypal he? hoe zit dat met levering van het programma dan...krijg je dat pas nadat de betaling binnen is ?

in dat overzichtje van credits, kan ik mijn toestel niet unlocken voor 10 euro hoor...50 euro zit pas unlocken bij...
Toen was geluk nog heel gewoon ;). Vroeger was het dus 10 euro. Vindt 50 euro wel echt absurd. De lokale telefoonboer doet het alsnog voor 10.

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:15

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Lekkere Loempia schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:39:
Ik had dit probleem dus ook continu, onbekend apparaat dat maar niet wilde installeren. Uiteindelijk bleek het afwisselend om twee problemen te gaan:
• Ik gebruikte de kabel die ik nog van mijn K750i had en die is niet helemaal jofel;
• De aansluiting op de telefoon is gewoon vies (stof uit mijn broekzak) en maakt slecht contact.

Met de nieuwe kabel van de K800i en na het schoonmaken van de aansluiting werd hij volautomagisch plotseling wél herkend :) Tis dus meestal geen software probleem.

• agoNITE
Lekkere Loempia schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:48:
[...]

Toen was geluk nog heel gewoon ;). Vroeger was het dus 10 euro. Vindt 50 euro wel echt absurd. De lokale telefoonboer doet het alsnog voor 10.
Hmhm hij ligt nu bij een winkel in mn woonplaats, laat ze extern unlocken, alleen die kerel heeft er in t weekend pas tijd voor :( zit nu met de eerste rubberen nokia tijdelijk :P

• Lekkere Loempia
PowerFlower schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:50:
[...]

Ik had dit probleem dus ook continu, onbekend apparaat dat maar niet wilde installeren. Uiteindelijk bleek het afwisselend om twee problemen te gaan:
• Ik gebruikte de kabel die ik nog van mijn K750i had en die is niet helemaal jofel;
• De aansluiting op de telefoon is gewoon vies (stof uit mijn broekzak) en maakt slecht contact.

Met de nieuwe kabel van de K800i en na het schoonmaken van de aansluiting werd hij volautomagisch plotseling wél herkend :) Tis dus meestal geen software probleem.
Heb een DCU-60 kabel aangeschaft voor deze telefoon en de drivers zonet geprobeerd. Geeft nog steeds onbekend apparaat :S. De telefoon zelf reageert normaal. Je krijgt drie opties: bestandsoverdracht, telefoonmodus en afdrukken.

[ Voor 6% gewijzigd door Lekkere Loempia op 26-09-2007 17:02 ]

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:15

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Dé test is om hem in bestandsoverdracht te zetten. Zowel XP als Vista horen hem dan zonder verdere drivers te herkennen. Is het dan nog steeds een "onbekend apparaat", dan is er toch echt iets mis met de aansluiting: had je de kopercontactjes onderaan de telefoon al grondig schoongemaakt?

• Lekkere Loempia
PowerFlower schreef op woensdag 26 september 2007 @ 17:14:
Dé test is om hem in bestandsoverdracht te zetten. Zowel XP als Vista horen hem dan zonder verdere drivers te herkennen. Is het dan nog steeds een "onbekend apparaat", dan is er toch echt iets mis met de aansluiting: had je de kopercontactjes onderaan de telefoon al grondig schoongemaakt?
Heb even wat ruig de kabel heen en weer in het contact gehaald en opeens.....schijfopslag gevonden. Nu kan ik in ieder geval de bestanden zien op de telefoon :) Nu de drivers nog erop krijgen :S

[ Voor 7% gewijzigd door Lekkere Loempia op 26-09-2007 17:25 ]

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 23:28

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als dat werkt dan lukt een update ook wel, blijf iig maar van de kabel af nu je goed contact hebt ;)
Zodra je pc een usb flash device vindt dan wil hij drivers en de firmware downloaden, in dat geval is het geen storing maar een correcte werking :P
[edit] Je kan de driver ook van te voren downloaden bij SE :)

[ Voor 23% gewijzigd door Speedy-Andre op 26-09-2007 17:30 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• Lekkere Loempia
Gelukt! K800i staat erop. En het lag idd aan een slecht contact tussen het koper van de kabel en de telefoon. Hoe kan je het beste het koper aan de onderkant van de tel. schoonmaken? Gewoon met een schoonmaakmiddel of tast dat juist het koper erg aan?

Update:

Even een beetje licht schoonmaakmiddel gebruikt en direct met een doekje goed schoongemaakt. Contact blijft soms een beetje lastig doen, maar heb de draai wel gevonden. Firmware update lukte uitiendelijk en zie nu R1KG001 staan. Bedankt allemaal! :D

[ Voor 34% gewijzigd door Lekkere Loempia op 26-09-2007 18:37 ]

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op woensdag 26 september 2007 @ 17:38:
Hoe kan je het beste het koper aan de onderkant van de tel. schoonmaken? Gewoon met een schoonmaakmiddel of tast dat juist het koper erg aan?
Contact spray :o

• agoNITE
Is het mogelijk om mijn k800i te flashen met een update van b.v. Orange zelf? dus eigenlijk een simlock erop zetten mbv een provider update?

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

n00bdani86 schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:21:
@Emiel1984.

Ik heb sony ericssons' HQ gemaild over het feit dat SE Nederland mij gewoon in de kou liet staan. Toen gebeurde er eindelijk wat. ;)
Net even SE service Nijkerk gebelt over de status van mijn K800i na een maand tijd. Het nieuws was dat deze vorige week toch maar was opgestuurd. Het toestel bleek toch niet door hun te repareren te zijn.

Toen dus maar even "Sony Ericssons Nederland" gebelt want na 3 weken pas erachter komen dat je het toestel zelf niet kan reparen is mij wel wat laat. Vroeg waarom ze me niet gewoon een ander toestel hadden kunnen geven om de klant-tevredenheid goed te houden. Al die tijd die er nu zogenaamd ingestoken is zal ook wel niet goedkoop zijn.

SE NL reageerde weinig. Ze sturen me een kleinigheidje op vanwege de lange tijd die ik moet wachten(zal wel posten wat het is als het binnen komt :+ ). Heb een klacht ingedient welke als het goed is op het papier komt te staan met de rest van de werkzaamheden. Deze zou ik bij het terugkrijgen van het product mee moeten krijgen. Ik wacht dus maar af want meer kan ik dus niet. Het duurt iig nog wel 1,5 week is mij verteld.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen last van batterij die veel minder lang mee gaat dan in het begin? Ik heb de telefoon nu 3/4 jaar ongeveer, en de batterij gaat echt supersnel leeg bij normaal gebruik. Voorheen kon ik er echt dagen mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 21:43:
Hebben meer mensen last van batterij die veel minder lang mee gaat dan in het begin? Ik heb de telefoon nu 3/4 jaar ongeveer, en de batterij gaat echt supersnel leeg bij normaal gebruik. Voorheen kon ik er echt dagen mee doen.
Hmm, nee, ik heb het gevoel dat ik er steeds langer mee doe juist.
Mijn K800i staat nu 6 dagen aan, en dat terwijl ik elke dag zo'n 2 uur muziek erop luister, en soms bel of een smsje stuur.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

PolluxDKB schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 21:52:
[...]
Hmm, nee, ik heb het gevoel dat ik er steeds langer mee doe juist.
Mijn K800i staat nu 6 dagen aan, en dat terwijl ik elke dag zo'n 2 uur muziek erop luister, en soms bel of een smsje stuur.
6 dagen... dat heb ik nooit gehaalt, zelf niet in standby. Moet er wel bij zeggen dat ik vaak in gebieden kom waarbij het ontvangst wat minder is. Dit zorgt volgens mij voor meer verbruik. Toen ik namelijk nog een siemens CF62 gebruikte ging deze 10x langer mee met een kpn kaartje dan met een telfort-kaartje. Met de KPN kon ik er met gemak 3 dagen mee doen en met de telford kwam ik amper de dag door. Beide overigens zonder bellen!

[LTS][MTS][HTS]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:10
Mijn batterij was de eerste dagen snel op en moest ik hem weer opladen. Nu is het juist andersom.. Ik hoef hem nu nog maar iin deweek 1 a 2 keer opte laden hangt van het gebruik af maar luister veel radio en bel geregeld.
Ik laad hem niet op als hij halverwege is ik laad hmpas op als hij erom zeurt..

Verwijderd

Cave_Boy schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 09:37:
Mijn batterij was de eerste dagen snel op en moest ik hem weer opladen. Nu is het juist andersom.. Ik hoef hem nu nog maar iin deweek 1 a 2 keer opte laden hangt van het gebruik af maar luister veel radio en bel geregeld.
Ik laad hem niet op als hij halverwege is ik laad hmpas op als hij erom zeurt..
Ik zet hem 2 a 3 keer in de week 10 min in mijn deskstand om te syncen met de pc.
Verder hang ik hem nooit aan de lader.
Bel 400 min per maand en iedere dag op internet met de gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Sinds enkele dagen heb ik grote problemen met mijn K800i (aangeschaft eind juli 2006)
het begon zaterdag ochtend met het probleem dat de "9" "6" niet meer werkten en ik met de thumbstick niet naar beneden kon scrollen. Ik heb de telefoon toen uitgezet en de batterij er een keer uitgehaald en weer aangezet. Nog steeds werkte deze toetsen echter niet, wat extra irritant is omdat er een 9 in mijn pincode van de simkaart zit :(

Vervolgens de telefoon wederom uitgezet en de doos en aankoopbon gezocht. Half uurtje later, toen ik op het punt stond naar T for Telecom te gaan, telefoon toch nog een keer aangezet en nu werkte alle toetsen ineens weer wel. Toen besloten het maar even zo te laten. De rest van de dag heeft de telefoon het gewoon gedaan, tot de volgende ochtend. Weer hetzelfde probleem.

Wederom batterij aantal keer verwijderd, simkaart een keer verwijderd en een tijd laten liggen. Na een hele tijd proberen deed de telefoon het aan het eind van de middag. Echter maar van korte duur. Een uur later had ik weer problemen, nu uitend in een telefoon die automatisch weer uitging zodra ik hem aanzette. Op het moment dat ik de pincode had ingevoerd kwam het menuutje dat normaal verschijnt als je even op de powerknop drukt bovenop de telefoon. Meteen daarna kiest hij de eerste (default) optie en dat is uit. Telfoon gaat dus automatisch uit telkens wanneer ik het toestel aanzet. De ene keer gebeurt dat voordat de pincode is ingevoerd, de andere keer erna. Ik heb vervolgens de telefoon aan de lader gelegd en ook dan gebeuren er vreemde zaken. Om de haverklap springt de telefoon aan en uit. Uiteindelijk na de telefoon een keer van de lader af te halen en er weer aan te hangen blijft hij netjes uit.

Gisterochtend telefoon weer aangezet. Gaat even goed maar na een minuut of tien gaat hij weer uit. Het al dan niet functioneren van de genoemde toetsen is ook nog steeds wisselend. Daarom besloten de simkaart in een ander toestel te doen. Die combi werkt perfet. In de K800i de simkaart van de zaak gestopt en aangezet. (gister ochtend 8 uur) Tot mijn verbazing werkt alles gewoon tot een uur of 2 in de middag. Hierna mijn eigens sim weer in de K800 gedaan en ook nu gaat alles goed tot een uur of twee vannacht. Ik werd wakker van het knipperen van de telefoon die telkens weer aan en uit gaat.

Kortom ik word er gek van. Graag hoor ik even waar ik het probleem zou moeten zoeken. Als het goed is hebben SE telefoons tegenwoordig 2 jaar garantie. Klopt dit?

Telefoon heeft nog de originele firmware.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbydw schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 08:20:
Kortom ik word er gek van. Graag hoor ik even waar ik het probleem zou moeten zoeken. Als het goed is hebben SE telefoons tegenwoordig 2 jaar garantie. Klopt dit?
Je hebt 2 jaar garantie, dat klopt.
Dit wordt meestal door stof veroorzaakt, je kunt zelf met de stofzuiger of compressor eens wat proberen.
In jouw geval twijfel ik of het stof is, omdat het af en toe is en ook het vanzelf aan- een uitgaan.
Gewoon even langs een service point, zoek wel een goede uit. Geen dynafix oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:24:
[...]

Je hebt 2 jaar garantie, dat klopt.
Dit wordt meestal door stof veroorzaakt, je kunt zelf met de stofzuiger of compressor eens wat proberen.
In jouw geval twijfel ik of het stof is, omdat het af en toe is en ook het vanzelf aan- een uitgaan.
Gewoon even langs een service point, zoek wel een goede uit. Geen dynafix oid.
Oke ga ik dat doen. Is het af te raden om gewoon langs T for Telecom te gaan waar ik hem heb aangeschaft?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:23
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 21:43:
Hebben meer mensen last van batterij die veel minder lang mee gaat dan in het begin? Ik heb de telefoon nu 3/4 jaar ongeveer.
Weet je zeker dat je in het goede topic zit?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

MrAngry schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:15:
[...]

Weet je zeker dat je in het goede topic zit?
Denk dat 3/4 hier driekwart jaar is 8)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbydw schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:55:
[...]

Oke ga ik dat doen. Is het af te raden om gewoon langs T for Telecom te gaan waar ik hem heb aangeschaft?
Kan je doen, maar zij moeten hem ook opsturen.
Dus je kunt beter zelf een goed service point uitkiezen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb even een vraagje m.b.t. de MPS-70 luidsprekertjes die ik bij mijn K800i gebruik. Ik gebruik deze wel eens op mijn werk, maar nu loop ik tegen het volgende probleempje aan. Als ik de luidsprekers aansluit en de radio gebruik staat het volume standaard erg hard. Omdat ik op een rustige afdeling werk zet ik het volume op 2. Echter als ik nu een SMS binnen krijg, dan springt het volume weer naar het standaard niveau. Erg hard dus!

Is hier een oplossing voor? Ik heb de telefoon al op stil staan en ik heb de laatste firmware.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Volume van sms verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik bedoel eigenlijk dat het volume van de radio na het SMS-je enorm hard wordt en blijft, totdat ik hem zachter zet uiteraard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:14:
Ik bedoel eigenlijk dat het volume van de radio na het SMS-je enorm hard wordt en blijft, totdat ik hem zachter zet uiteraard. :)
Heb dit nooit gemerkt, maar je zou het volume via de equalizer kunnen verlagen ( of heb je die niet bij de radio, nog nooit gebruikt ;) )
De equalizer blijft altijd bewaard, dus gewoon alle schuifjes op 2 zetten oid.
Laat eens weten of dat werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:05:
[...]

Heb dit nooit gemerkt, maar je zou het volume via de equalizer kunnen verlagen ( of heb je die niet bij de radio, nog nooit gebruikt ;) )
De equalizer blijft altijd bewaard, dus gewoon alle schuifjes op 2 zetten oid.
Laat eens weten of dat werkt...
Bedankt voor de tip. Dit onthoud hij wel, maar als ik alles op zijn laagst zet is het volume nog steeds vrij hard. Enige oplossing die ik tot nu toe heb kunnen vinden is Flight Mode, maar dat is dan weer niet echt handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:12:
[...]

Bedankt voor de tip. Dit onthoud hij wel, maar als ik alles op zijn laagst zet is het volume nog steeds vrij hard. Enige oplossing die ik tot nu toe heb kunnen vinden is Flight Mode, maar dat is dan weer niet echt handig :)
Inderdaad, misschien kun je het melden bij SE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:38:
[...]

Inderdaad, misschien kun je het melden bij SE?
Is al gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Mijn toestel doet het eindelijk weer, na 1 week buiten werking te zijn geweest :p

Simlock is eraf gehaald door *weg*..voor 50 euro, verder is er nergens een unlock service die CID52 kan unlocken, en een nieuw toestel is duurder :P

[ Voor 4% gewijzigd door Ginz op 02-10-2007 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

robbydw schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 08:20:
Sinds enkele dagen heb ik grote problemen met mijn K800i (aangeschaft eind juli 2006)
het begon zaterdag ochtend met het probleem dat de "9" "6" niet meer werkten en ik met de thumbstick niet naar beneden kon scrollen.
Zo begon het bij mij ook. Op een gegeven moment werkte geen enkele toets meer. Ben het toestel inmiddels al 5 weken kwijt aan reparatie. Meer info staat in mijn vorige reacties.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:42
Op aanvraag van Ginz plaats ik mijn vraag hier..

Wie kan mij helpen:

Ik heb een SE k800i die alleen nog maar een wit scherm geeft als ik m aan zet, nadat ik m uit heb gezet, weigert hij dus aan te gaan.

.. als ik hem via SEUS probeer te updaten, stopt hij bij verschillende percentages, hij is echter nog nooit helemaal geupdate. Na de eerste keer een mislukte update via seus gaf de telefoon helemaal geen blijk meer van leven, helemaal geen wit scherm meer, alleen een constant brandende rode led voor enkele seconden.

Het vervangen van de firmware via wotan heeft ook niet mogen baten, het is 1 keer gelukt, maar dat had alleen als effect dat de telefoon weer een wit scherm geeft als hij aangezet wordt. Als ik hem nu via wotan probeer te updaten, geeft hij de code

ERROR: SEMCSES status 3
==FAILED==

Weet er iemand nog andere manieren om leven in mn telefoon te blazen? (behalve opsturen, ben ik niet zo fan van, ben al een keer een telefoon 4 maanden kwijt geweest voor een software reparatie)

Edit: wacht nu totdat mn paypal account wordt goedgekeurd via ideal zodat ik bij wotan een credit kan scoren, zodat ik een compleet andere firmware er op kan knallen. Ipv de EROM die ik zoals bovenstaand heb proberen te vervangen..

In de k800I topics wordt in principe alleen gesproken over mensen die hun telefoon terug sturen naar een SE service point.. op google kom ik uit op een hoe-red-ik-mijn-dode-k800i-met-wotan-tutorial, maar die werkt bij mij dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik heb een reactie ontvangen van Sony Ericsson mbt het volumeprobleem van de MPS-70 speakers. Ze noemen het probleem een beveiliging. Ik noem het een bug. Ik breng ze morgen maar terug naar de winkel. Ze zijn leuk voor op het strand aangezien er echt wel goed geluid uit komt, maar voor op het werk zijn ze op deze manier voor mij waardeloos. Toch maar eens op marktplaats kijken voor zo'n desktopstand aangezien deze een eigen volumeknop heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Emiel1984 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:26:
[...]

Zo begon het bij mij ook. Op een gegeven moment werkte geen enkele toets meer. Ben het toestel inmiddels al 5 weken kwijt aan reparatie. Meer info staat in mijn vorige reacties.
Heb het inmiddels gelezen. Denk dat ik hem vandaag dan toch maar gewoon naar T for Telecom breng, waar ik hem ook heb gekocht. Lees namelijk dat SE servicepunt er ook niks mee kon en uiteindelijk naar SE NL moest sturen. Neem aan dat T for Telecom zelf verder niet zal knutselen en het toestel ook meteen door zal sturen.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
siem123 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:26:
In de k800I topics wordt in principe alleen gesproken over mensen die hun telefoon terug sturen naar een SE service point.. op google kom ik uit op een hoe-red-ik-mijn-dode-k800i-met-wotan-tutorial, maar die werkt bij mij dus niet
Tja, die tutorials over het redden van een dode k800i gaan natuurlijk wel over telefoons waar hardware matig niks mis mee is. Als je het al een aantal keer geprobeerd hebt dan kan ik me voorstellen dat er met jouw telefoon hardware matig wel iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:50
robbydw schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 08:05:
Neem aan dat T for Telecom zelf verder niet zal knutselen en het toestel ook meteen door zal sturen.
Hou je er rekening mee dat deze gewoon naar Dynafix worden gestuurd?
Dat is het enige wat wordt gedaan met betrekking tot toestelreparaties. Allemaal outsource.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

dnhelle schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:11:
[...]

Hou je er rekening mee dat deze gewoon naar Dynafix worden gestuurd?
Dat is het enige wat wordt gedaan met betrekking tot toestelreparaties. Allemaal outsource.
Hmm oke... maar heb verder denk ik weinig opties. Heb al gelezen dat sevice points vergelijkbare problemen ook niet op hebben kunnen lossen en toestel door hebben moeten sturen. Probeer T for Telecom wel zo ver te krijgen een reparatie duur op te geven waar ik ze aan kan proberen te houden ;) (voor wat het waard is)

*Update* Gisteravond toestel weggebracht naar T for Telecom. Daar werd online een reparatie order ingevuld en inderdaad, rechts bovenaan stond Dynafix. Volgens de verkoper gaat het ongeveer een week of twee duren. We zullen wel zien. Hoop alleen maar dat zij de problemen die bij mij optreden ook constateren.

[ Voor 20% gewijzigd door robbydw op 05-10-2007 08:10 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je bij de SE K800i je berichten kan beveiligen door middel van een wachtwoord??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:39:
Weet iemand of je bij de SE K800i je berichten kan beveiligen door middel van een wachtwoord??
Nee, berichten van je 2de meid gewoon verwijderen na het lezen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:42
MrAngry schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 10:40:
[...]

Tja, die tutorials over het redden van een dode k800i gaan natuurlijk wel over telefoons waar hardware matig niks mis mee is. Als je het al een aantal keer geprobeerd hebt dan kan ik me voorstellen dat er met jouw telefoon hardware matig wel iets mis is.
Jaa oke, maar t knipperende rode ledje geeft aan dat t eigenlijk een software probleem moet zijn, dus ik begrijp t niet zo goed.. maarja, we gaan gewoon stug verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als uit het niets: WSOD, enkel nog een wit scherm zoals op 11 juni en 16 augustus, dadelijk maar weer eens naar de Tmobileshop, ga een ander toestel vragen :/
(3e keer in 4 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Ik ging even kijken of er al een 8GB was, maar helaas, hij was er niet.
http://www.sandisk.com/Pr...emory_Stick_Micro_M2.aspx
4gb was het grootst.
Dus ik wou weten wanneer de 8gb kwam, dus ik ging naar support.
Bij de support zag ik onder Mobile Memory Cards -> Memory Stick Micro Media (M2) tot mijn verbazing MS-Micro 8GB staan!
Ze hebben hem daar dus ingezet, er zijn dus zeker plannen voor een 8gb versie, of hij is er al.
Ik heb naar sandisk gemaild maar die zei dat ze geen info konden geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om UMTS ontvangst uit te zetten? Want ik zie vooral in de stedelijke gebieden dat blauwe tekentje staan, neem aan dat dat umts is.

/edit heb het al onder verbindingen gevonden

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Weet niet precies waat het zit (ander model), maar:
Verbindingen->DataComm.->Voorkeursservice->Gsm only.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel Jack
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06-2021
PolluxDKB schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:32:
Ik ging even kijken of er al een 8GB was, maar helaas, hij was er niet.
http://www.sandisk.com/Pr...emory_Stick_Micro_M2.aspx
4gb was het grootst.
Dus ik wou weten wanneer de 8gb kwam, dus ik ging naar support.
Bij de support zag ik onder Mobile Memory Cards -> Memory Stick Micro Media (M2) tot mijn verbazing MS-Micro 8GB staan!
Ze hebben hem daar dus ingezet, er zijn dus zeker plannen voor een 8gb versie, of hij is er al.
Ik heb naar sandisk gemaild maar die zei dat ze geen info konden geven.
SanDisk is bezig met het verschepen van de m2 8GB kaarten naar fabrikanten zodat ze die kunnen testen. Ze verwachten de 8GB kaart uit te brengen in het 4de kwartaal van 2007. Dus nog even wachten :P

bron: http://www.sandisk.com/Co...PressRelease.aspx?ID=3944

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Daniel Jack schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:12:
[...]

SanDisk is bezig met het verschepen van de m2 8GB kaarten naar fabrikanten zodat ze die kunnen testen. Ze verwachten de 8GB kaart uit te brengen in het 4de kwartaal van 2007. Dus nog even wachten :P

bron: http://www.sandisk.com/Co...PressRelease.aspx?ID=3944
Mooi. Ik twijfel nog een beetje tussen of ik de 4gb nu zal nemen, of wachten op de 8gb.
8gb is toch wel erg leuk, maar als de 8gb komt zal de 4gb ook wel een stuk in prijs dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:22

Rio

Ik heb al een boek

Mijn 4GB is inmiddels al voor RMA naar Tsjechië gestuurd, krijg als het goed is een nieuwe (we zijn 2 maanden verder). Blijft ongelooflijk dat er 4 gig op zo'n klein stukje plastic past. 8 gig nog ongelooflijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag op m'n hoofdscherm mijn recente taken en agendapunten in beeld krijgen en houden door de dag heen. Weet iemand of dat kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
heb met Wotan de firmware van de K810 op mijn K800 gezet. Scheen te werken, en dat blijkt te kloppen! Eigenlijk zijn er niet veel verbeteringen (trackID en nog wat functies) en wel wat "verslechteringen". De backlight van het toetsenbord doet het bijvoorbeeld maar half. Alleen het onderste deel licht op. Als je de camera gebruikt, licht alleen de bovenste helft op!

Verder lijkt het alsof ik 3G niet uit kan zetten. In het menu staat toch echt "alleen GSM" aangevinkt, maar het blauwe blokje blijft boven mijn verbindingsindicator staan...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:37
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:11:
Ik zou graag op m'n hoofdscherm mijn recente taken en agendapunten in beeld krijgen en houden door de dag heen. Weet iemand of dat kan??
Nee dat gaat niet lukken, het is helaas geen smartphone zoals de n73 of een windows mobile telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Volgens mij kan dat met het java progje mobytoday, maar dat is geen ideale oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Sluuz schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:52:
heb met Wotan de firmware van de K810 op mijn K800 gezet. Scheen te werken, en dat blijkt te kloppen! Eigenlijk zijn er niet veel verbeteringen (trackID en nog wat functies) en wel wat "verslechteringen". De backlight van het toetsenbord doet het bijvoorbeeld maar half. Alleen het onderste deel licht op. Als je de camera gebruikt, licht alleen de bovenste helft op!

Verder lijkt het alsof ik 3G niet uit kan zetten. In het menu staat toch echt "alleen GSM" aangevinkt, maar het blauwe blokje blijft boven mijn verbindingsindicator staan...
Ja, dat is standaard bij K810i. Een vriend van me heeft een K810i, en ik een K800i.
Eerste wat ik zag bij een K810i. Maar hij had het alleen op GSM, en niet 3G. Zal wel horen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel Jack
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06-2021
Ja dat kan, maar daar moet je wel wat voor installeren. De k800i heeft die functie namelijk zelf niet. Zie http://www.getjar.com/products/8688/MobyToday voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Emiel1984 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:31:
Vanmiddag even naar Nijkerk gereden om mijn telefoon te laten maken. Deze deed het inmiddels al een week niet meer. Had eerst naar SE gebeld en die hadden mij het telefoonnummer gegeven van een reparatie\winkel in Nijkerk.

Deze had niet de K800i onderdelen op voorraad maar heb deze toch maar weggebracht gezien Nijkerk al 30 minuten rijden is. Heb bij de winkel zelf gelukkig kunnen regelen dat ze na de reparatie de telefoon opsturen !! :*). De reparatie zou ongeveer een week duren omdat de onderdelen dus niet op voorraad waren.
Gister was eindelijk mijn telefoon gerepareerd _/-\o_ . Ik heb de telefoon dus gister opgehaalt want blijbaar wisten ze niet meer van de afspraak af om het toestel op te sturen. Ik had geen gedult meer om met het bedrijf in contact te komen om dit weer recht te zetten. Ben er dus maar naartoe gereden.

Mijn minpunten :( samengevat over de reparatieservice;

- Niet klantvriendelijk aan de telefoon. Ik moest maar wachten, totaal geen oplossingen zoeken voor de klant.
- Geen toestel lenen mogenlijk (zelfs niet na meer dan 3 weken wachten)
- Na veel gezeur bij SE NL, een zogenaamt excuus-cadeautje gekregen die hun minder kostte dan de belkosten voor mij naar SE nl waren. Stuur dan niks denk ik dan.
- Totaal geen mogenlijkheid om te zien wat de status is van je telefoon. Het 'bonnetje' gaf echter een wel een nummer aan om in te vullen op de website maar deze service werkte niet.
- Er zou bij het ophalen een reparatieoverzicht meegegeven worden waarop ik dan zou zien dat er een klacht over was gekomen. Bij het ophalen bleek dit ineens niet mogenlijk te zijn. Ze waren ook nogal vaag over wat ze nu precies gedaan hadden met de telefoon.

pluspunt.
- Telefoon is iig weer terug en gerepareerd.
- Weet nu dat ik niet meer op SE's service hoef te rekenen.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

robbydw schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:08:
[...]

Hmm oke... maar heb verder denk ik weinig opties. Heb al gelezen dat sevice points vergelijkbare problemen ook niet op hebben kunnen lossen en toestel door hebben moeten sturen. Probeer T for Telecom wel zo ver te krijgen een reparatie duur op te geven waar ik ze aan kan proberen te houden ;) (voor wat het waard is)

*Update* Gisteravond toestel weggebracht naar T for Telecom. Daar werd online een reparatie order ingevuld en inderdaad, rechts bovenaan stond Dynafix. Volgens de verkoper gaat het ongeveer een week of twee duren. We zullen wel zien. Hoop alleen maar dat zij de problemen die bij mij optreden ook constateren.
Toestel sinds woensdag avond weer terug. (net binnen de twee weken :))
Zonder verdere kosten gerepareerd. Wat dynafix heeft gedaan is het updaten van de software (nieuwe fw dus) en onderdelen vervangen.

Wat deze onderdelen zijn weet ik niet maar de problemen zijn verholpen en onder meer de "joystick" werkt weer als nieuw. Ben dus dik tevreden.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

De customer service van SE Nederland is gewoon kut, ik heb er geen andere woorden voor.
Ik vind SE vette telefoons, maar ik ga m'n K850i verzekeren. Als je SE stuk gaat heb je gewoon een probleem. Verwacht maar niet dat het snel opgelost gaat worden als je het via de garantie wilt laten maken.....

Mijn ervaring met SE NL kan je teruglezen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

n00bdani86 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:23:
De customer service van SE Nederland is gewoon kut, ik heb er geen andere woorden voor.
Ik vind SE vette telefoons, maar ik ga m'n K850i verzekeren. Als je SE stuk gaat heb je gewoon een probleem. Verwacht maar niet dat het snel opgelost gaat worden als je het via de garantie wilt laten maken.....

Weet niet of dit een reactie op mijn post was, maar ik heb geen ervaring met de service van SE zelf. Mijn reparatie heeft dus plaatsgevonden via Dynafix. (ook hier hoop negatieve reacties over gelezen) maar in mij geval gewoon goed gegaan en gedaan.

Wat is snel opgelost? Ik vind binnen twee weken op zich nog wel acceptabel. Maar ik had dan ook het geluk dat ik een reserve telefoon had.

Mijn vorige telefoon, K700i is toentertijd door T Mobile opgehaald en teruggestuurd na reparatie en duurde toen ook iets van anderhalve week. (weet niet waar zij hem hebben laten fixen)

Enige waar ik nu een beetje van baalde, achteraf ook beetje stom van mij, is dat ik bij teruggave van mijn K800i al mijn nr's en smsjes kwijt was als gevolg van het updaten van de firmware. Had de winkel wel even op mogen wijzen vind ik.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzdesign
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08-2016
Hee,

kan iemand mij misschien helpen?

Heb sinds vandaag een K810i in bezit en probeer al uren usb-internet te koppelen..

Ik heb namelijk echt advies van --> letatcest in "Het Grote SonyEricsson K800 topic - Deel..." gevolgd..
Maar door een of andere manier kom ik er nog steeds niet uit.

Ik sluit mijn telefoon gewoon via usb aan op mijn pc..
Daarna krijg ik een nieuwe LAN verbinding (Sony Ericsson Device 039 USB Ethernet Emulation (NDIS 5) // (dus die van m'n mobiel)

Maar wanneer ik via instellingen usb-internet inschakel .. vraagt ie meteen naar een data account.
En dus moet er een nieuwe data-account worden geopend via GPRS of GSM..

Maar welke moet ik kiezen? GPRS of GSM..
En wat ik moet ik daarna bij APN .. Gebruiksnaam.. wachtwoord invullen??

Wie kan me helpen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door dzdesign op 20-10-2007 23:34 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dzdesign schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:33:
Hee,

kan iemand mij misschien helpen?

Heb sinds vandaag een K810i in bezit en probeer al uren usb-internet te koppelen..

Ik heb namelijk echt advies van --> letatcest in "Het Grote SonyEricsson K800 topic - Deel..." gevolgd..
Maar door een of andere manier kom ik er nog steeds niet uit.

Ik sluit mijn telefoon gewoon via usb aan op mijn pc..
Daarna krijg ik een nieuwe LAN verbinding (Sony Ericsson Device 039 USB Ethernet Emulation (NDIS 5) // (dus die van m'n mobiel)

Maar wanneer ik via instellingen usb-internet inschakel .. vraagt ie meteen naar een data account.
En dus moet er een nieuwe data-account worden geopend via GPRS of GSM..

Maar welke moet ik kiezen? GPRS of GSM..
En wat ik moet ik daarna bij APN .. Gebruiksnaam.. wachtwoord invullen??

Wie kan me helpen 8)7
Volgens mij snap je niet goed wat je aan het doen bent.
Wat je nu doet is met de pc via je GSM op internet gaan.
Gezien de vragen die je stelt wil je het precies andersom doen lijkt me.
Zou je namelijk al internet op je telefoon hebben dan had je dit al ooit eerder ingesteld.
Wat je waarschijnlijk wilt doe je via de bluetooth manager, daar klik je op PAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Jammer dat dit topic dood is onderhand. Ondanks dat er veel nieuwe mobieltjes uitkomen is de k800i gewoon nog echt bij de tijd terwijl ik hem al 3/4 jaar heb. Heb er nog elke dag plezier van.

Nou heb ik mijn telefoon geflashed met nieuwe updates, maar nu is mijn telefoon in het engels ineens en bij languages staat geen Nederlands, alleen engels.. Ik kan geen andere software kiezen op de PC.

Wa moet ik doen..

Oh ja nog iets, kan ik 4 gb sandisk m2 gebruiken? Ik wil der 2 halen. Ken lekker veel op. Heb nu 2 x 1 gb.. Maar ik vind het wat krap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

n00bdani86 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:23:

same here, 2,5 maand geleden het ding ingeleverd omdat ie niet meer aan wilde.
Ik geleverd bij primafoon, en na een ruime 2 maanden toch maar eens wezen vragen waar het ding bleef.
Bij primafoon wisten ze het niet, toen teleplan (het bedrijf dat de reparaties regeld) gemaild, en de dag erop reacktie.
Ik moest aan primafoon vragen of hun met teleplan wilden bellen, dat gedaan, en een kleine week later een briefje in de bus dat er een nieuwe K800i klaar lag :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Dat kan niet :P Juni 2006 is hij gereleased ;)
Nou heb ik mijn telefoon geflashed met nieuwe updates, maar nu is mijn telefoon in het engels ineens en bij languages staat geen Nederlands, alleen engels.. Ik kan geen andere software kiezen op de PC.

Wa moet ik doen..
Met de officiele updater (SEUS: sony ericsson update service) doen? En dan aan het begin Nederlands kiezen. Op je pc zelf dus nederlands kiezen. En dus ook SEUS van de nederlandse sony site downloaden
Oh ja nog iets, kan ik 4 gb sandisk m2 gebruiken? Ik wil der 2 halen. Ken lekker veel op. Heb nu 2 x 1 gb.. Maar ik vind het wat krap..
4gb werkt prima, er zitten in dit topic verscheidende mensen die het hebben.
Mocht je heel veel geduld hebben, er gaat ook een 8gb variant aankomen.
Ze zijn zo'n 3 van Sandisk verzonden naar elk bedrijf dat gebruiktmaakt van Memory Stick Micro, dus ze zijn nu nog in testfase. Onbekend wanneer de 8gb's dus op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Tinus schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:18:
[...]

same here, 2,5 maand geleden het ding ingeleverd omdat ie niet meer aan wilde.
Ik geleverd bij primafoon, en na een ruime 2 maanden toch maar eens wezen vragen waar het ding bleef.
Bij primafoon wisten ze het niet, toen teleplan (het bedrijf dat de reparaties regeld) gemaild, en de dag erop reacktie.
Ik moest aan primafoon vragen of hun met teleplan wilden bellen, dat gedaan, en een kleine week later een briefje in de bus dat er een nieuwe K800i klaar lag :)
Naja, dan ook maar een positieve reactie op SE NL:
Door mijn fout was mijn K800i kapot gegaan. Ik drukte perongeluk tijdens het updaten mijn computer uit. K800i gaf geen teken van leven meer, en ben naar de winkel gegaan waar ik hem had gekocht.
Hij zou 2 weken weg zijn, zou gewoon gratis gerepareerd worden (niet verteld hoe het precies gebeurd was natuurlijk :+ ). Na anderhalve week werd ik gebeld dat er een gloednieuw toestel voor me klaar lag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbojoop
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-12-2017
Sorry hoor maar men weet toch nog wel van de kleuterschool dat 3/4 3 gedeeld door 4 betekent oftewel driekwart en niet 3 á 4 jaar? Het schuine streepje staat algemeen voor het gedeeld teken voor zover ik weet. En over de SE garantie en service kan ik kort zijn,ik heb er mee te maken gehad en ze gooien het erg gauw op vloeistof schade wat door mij niet te controleren valt en voor de meeste mensen niet neem ik aan dus zal ze dat wel een hoop reparaties schelen als ze het daar op gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Limbojoop schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:07:
En over de SE garantie en service kan ik kort zijn,ik heb er mee te maken gehad en ze gooien het erg gauw op vloeistof schade wat door mij niet te controleren valt en voor de meeste mensen niet neem ik aan dus zal ze dat wel een hoop reparaties schelen als ze het daar op gooien.
Ik heb de K800i sinds juli en ongeveer een maand geleden deed het eerste knopje het opeens niet meer en inmiddels zijn er al 3 (nogal essentiele) knopjes die het niet meer doen.
Daarom had ik hem een week geleden naar de T-Mobile shop gebracht voor garantie en toen kreeg ik hem vorige week terug van Solid Vision/ T-Mobile shop repair met de mededeling dat hij Total Loss is verklaard vanwege vochtschade. Terwijl hij nooit in het water oid is gevallen. En nu willen ze hem dus ook niet repareren.

Heeft iemand een idee hoe ik deze vochtschade goedkoop kan (laten) repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matramurena
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:14:
[...]
Ik heb de K800i sinds juli en ongeveer een maand geleden deed het eerste knopje het opeens niet meer en inmiddels zijn er al 3 (nogal essentiele) knopjes die het niet meer doen.
Daarom had ik hem een week geleden naar de T-Mobile shop gebracht voor garantie en toen kreeg ik hem vorige week terug van Solid Vision/ T-Mobile shop repair met de mededeling dat hij Total Loss is verklaard vanwege vochtschade. Terwijl hij nooit in het water oid is gevallen. En nu willen ze hem dus ook niet repareren.

Heeft iemand een idee hoe ik deze vochtschade goedkoop kan (laten) repareren?
Dit is een typische dooddoener van reparatiecentra, maar je doet er niet veel tegen (misschien dat klagen bij Kassa! of Radar helpt).

Aangezien je nu toch geen garantie meer hebt, kun je het toestel net zo goed zelf proberen te repareren. Je schroeft het toestel voorzichtig open (met een passende schroevendraaier!) en controleert alle aansluitingen. Vooral het toetsenbord verdient aandacht! Reinigen gaat heel eenvoudig met een wattenstaafje met... ruitensproeiervloeistof! (wel de winterversie nemen) Dat bevat namelijk isopropanol als antivries en dat is een uitstekend reinigingsmiddel. Ik heb het toestel zelf nooit uit elkaar gehaald (het ding is van mijn vriendin, ikzelf heb een SGH-i600), maar heb wel ruime ervaring met het repareren van telecommunicatiespullen en in 9 van de 10 gevallen is het ding gewoon smerig van binnen.

Ik wil wedden dat de meeste defecten aan een K800i gewoon vieze contacten zijn. Via het pookje komt een hoop rommel binnen. En de bovenstaande tips zijn uiteraard geheel op eigen risico!!!

12x 400Wp solar + Enphase IQ7+ op ZZW / Marstek Venus E v153.215 / Marstek CT002 v120 / Homewizard P1 v5.1903 / Domoticz op RPi 3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 13:43
Door een mooie meevaller heb ook ik een K800i bemachtigd. Maar helaas, er mankeert wel wat aan. De phone hoort bij een Hi! abonnement en is dus ook simlocked, ik heb echter een Debitel/KPN simkaart. Morgen even langs bij de plaatselijke Turkse niet al te Nederlandse telecomshop, die mij vast kan helpen. Maar het echte probleem: de accu laadt niet goed. Ik heb de adapter al doorgemeten, deze is goed. Als ik de telefoon aan de adapter hang (en deze inplug natuurlijk) beweert de telefoon op te laden. Na even valt hij echter uit, en na 3 uur blijkt de telefoon nogsteeds niet geladen te zijn! Hij laadt wel een beetje, eerst viel de telefoon uit na de xenon-test uit het servicemenu, nu kan ik na een uur laden steeds 2 flitsen doen voor hij uitvalt. De telefoon doet het trouwens perfect als hij aanstaat met de adapter eraan. In het batterijvak vond ik een niet-originele Chinese accu van 0.9Ah. Bekend probleem? Heeft er iemand tips?

Het lijkt me een heel fijne telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Mijn oplader is geloof ik kapot :{
Ik deed hem laatst in het stopcontact, en toen hoorde ik hem zoemen.
Alsof er een motortje ronddraaide. Toen ik hem eruit haalde stopte het langzaam, gewoon als een elektromotor die uitgaat zeg maar. De oplader was ook nog eens gloeiend heet.
En bij het begin van de kabel begint het los te raken, de bescherming om de draad gaat weg. Ik zie nu dus een klein stukje 2 kleine, smalle kabeltjes, zwarte en witte.

Is dit zorgelijk, en zou ik een gratis een nieuwe kunnen krijgen?
Op accesoires zit 2 jaar garantie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Een originele batterij kopen?
Als ik mijn K800i één uur oplaad kan ik wel 100 keer flitsen voordat hij uitgaat geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 13:43
Heb net te horen gekregen van de vorige eigenaar dat een andere accu niet uithaalde, maar ik ga het toch maar proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasBeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-01 09:37
Ik zit met een groot probleem. Ik heb vanochtend mijn telefoon uitgezet en nu krijg ik hem met geen mogelijkheid aan. Ik krijg alleen maar een wit scherm en na een tijdje met rare strepen erbij. Maar nu is het gekke dat ik hem wel kan updaten via de pc. Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasBeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-01 09:37
Weet echt niemand een oplossing??? Ik denk zelf dat het aan de software ligt is er misschien een mogelijkheid om er oude software op te zetten?? Wie oh wie kan mij helpen??

[ Voor 8% gewijzigd door BasBeer op 03-11-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met dat programma in de openings post zelf even snel een afstandsbediening gemaakt voor winamp. Ik heb het opgeslagen en naar mijn telefoon naar de map overige gekopieerd. Maar ik kan d\r niks mee, als ik er op druk dan heb ik alleen de opties om hem te versturen. Hoe krijg ik deze file geinstaleerd op mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
BasBeer schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:39:
Weet echt niemand een oplossing??? Ik denk zelf dat het aan de software ligt is er misschien een mogelijkheid om er oude software op te zetten?? Wie oh wie kan mij helpen??
Hier heb je misschien wat aan:
http://www.tech-recipes.c..._screen_of_death_wsod_fix
Bij de een werkt het wel, bij de ander niet.
Anders word het een garantie gevalletje, oftewel terug brengen naar de winkel voor reparatie.
Het is overigens een bekend probleem (google op: k800 white screen of death) en het is meerdere malen in dit forum naar voren gekomen, dus gelieve volgende keer eerst zoeken..
Ricvdp schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:06:
Heb net te horen gekregen van de vorige eigenaar dat een andere accu niet uithaalde, maar ik ga het toch maar proberen.
Misschien helpt het om de firmware een keer te updaten mbv Seus. Doet hij het ook met usb laden? Of alleen maar met je lader?

[ Voor 20% gewijzigd door Lieuwe15 op 05-11-2007 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik zit met een probleem, mijn oranje 'scherpstel' lampje brand namelijk constant. Sinds vanmiddag blijft hij ineens aan en knipperd een beetje. Als ik mijn lenscover open wordt het minder maar het lampje blijft zachtjes gloeien.

Iemand hier ooit last van gehad?

Hij blijft trouwens ook branden wanneer ik mijn telefoon uit zet :?

[ Voor 12% gewijzigd door OneUp op 05-11-2007 21:38 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Probeer eens accu er een kwartier uit te halen en dan er weer in?
Wat doet hij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:21:
Ik heb met dat programma in de openings post zelf even snel een afstandsbediening gemaakt voor winamp. Ik heb het opgeslagen en naar mijn telefoon naar de map overige gekopieerd. Maar ik kan d\r niks mee, als ik er op druk dan heb ik alleen de opties om hem te versturen. Hoe krijg ik deze file geinstaleerd op mijn telefoon?
Je moet het niet naar een map kopieren, maar gewoon naar je telefoon zonder een map te kiezen. Dan installeert hij hem ipv kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Weet iemand een goede geschikte oplossing voor mijn probleem?

het geval is:

Ik heb mijn K800 SE bij iemand gekocht die de telefoon van SE zelf had gekregen.(gewonnen)
IK heb de telefoon overgekocht en had er dus geen bon bij gekregen.

Nu vertoont mijn telefoon wat kuren.
Hij begint traag te worden en soms doet de joystick het naar rechts niet meer.
En het beeld valt soms spontaan uit.

Software matig dus.

Maar nu weet ik even niet waar ik hem ter reperatie kan brengen???

Ik heb hem natuurlijk niet bij een telecomshop gekocht, en dat moet wel als je hem bij hen wilt brengen voor reperatie.

Weet iemand waar ik een software update kan doen of kan ik dat ook doen met de plaatselijke Software update op de SE site?

is dat evengoed?

Alvast bedankt.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:09:
Heel verhaal...(te lang om te quoten)
Heb je dit topic wel doorgelezen ? :p

Bel gewoon een reparatiecenter op en vraag het aan hun.
Wat betreft de software-update, bij een paar mensen is de update verkeerd afgelopen. Weet niet of het de officiele update was maar als je het niet aandurft en gezien je telefoon toch kuren vertoond(wat zijn eigenlijk kuren) kan je het net zo geod bij het reparatiecentrum laten doen als je er toch bent is mijn mening. Updaten is zover ik weet gratis. Aan het serienummer van de telefoon kunnen ze waarschijnlijk nog wel zien hoelang en of je nog garantie hebt. Ik hoefde de bon niet eens te laten zien toen ik mijn K800i voor reparatie inleverde.

[ Voor 33% gewijzigd door Emiel1984 op 08-11-2007 11:16 ]

[LTS][MTS][HTS]

Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste

Let op:
Weet je 100% zeker dat hetgeen je nu wil gaan posten waarde heeft? Post met mate; kwaliteit staat boven kwantiteit.