Sinds enkele dagen heb ik grote problemen met mijn K800i (aangeschaft eind juli 2006)
het begon zaterdag ochtend met het probleem dat de "9" "6" niet meer werkten en ik met de thumbstick niet naar beneden kon scrollen. Ik heb de telefoon toen uitgezet en de batterij er een keer uitgehaald en weer aangezet. Nog steeds werkte deze toetsen echter niet, wat extra irritant is omdat er een 9 in mijn pincode van de simkaart zit
Vervolgens de telefoon wederom uitgezet en de doos en aankoopbon gezocht. Half uurtje later, toen ik op het punt stond naar T for Telecom te gaan, telefoon toch nog een keer aangezet en nu werkte alle toetsen ineens weer wel. Toen besloten het maar even zo te laten. De rest van de dag heeft de telefoon het gewoon gedaan, tot de volgende ochtend. Weer hetzelfde probleem.
Wederom batterij aantal keer verwijderd, simkaart een keer verwijderd en een tijd laten liggen. Na een hele tijd proberen deed de telefoon het aan het eind van de middag. Echter maar van korte duur. Een uur later had ik weer problemen, nu uitend in een telefoon die automatisch weer uitging zodra ik hem aanzette. Op het moment dat ik de pincode had ingevoerd kwam het menuutje dat normaal verschijnt als je even op de powerknop drukt bovenop de telefoon. Meteen daarna kiest hij de eerste (default) optie en dat is uit. Telfoon gaat dus automatisch uit telkens wanneer ik het toestel aanzet. De ene keer gebeurt dat voordat de pincode is ingevoerd, de andere keer erna. Ik heb vervolgens de telefoon aan de lader gelegd en ook dan gebeuren er vreemde zaken. Om de haverklap springt de telefoon aan en uit. Uiteindelijk na de telefoon een keer van de lader af te halen en er weer aan te hangen blijft hij netjes uit.
Gisterochtend telefoon weer aangezet. Gaat even goed maar na een minuut of tien gaat hij weer uit. Het al dan niet functioneren van de genoemde toetsen is ook nog steeds wisselend. Daarom besloten de simkaart in een ander toestel te doen. Die combi werkt perfet. In de K800i de simkaart van de zaak gestopt en aangezet. (gister ochtend 8 uur) Tot mijn verbazing werkt alles gewoon tot een uur of 2 in de middag. Hierna mijn eigens sim weer in de K800 gedaan en ook nu gaat alles goed tot een uur of twee vannacht. Ik werd wakker van het knipperen van de telefoon die telkens weer aan en uit gaat.
Kortom ik word er gek van. Graag hoor ik even waar ik het probleem zou moeten zoeken. Als het goed is hebben SE telefoons tegenwoordig 2 jaar garantie. Klopt dit?
Telefoon heeft nog de originele firmware.