Een iPhone zonder ongelimiteerde internetaccount is zonde
Ik vermoed dat de phone in europa unlocked verkocht word, hier in België zou het zelfs illegaal zijn aangezien hier nooit gsm's samen met een abonnement verkocht worden onder de noemer koppelverkoop waar ik op zich wel mee akkoord ben.
Ik vermoed dat we tegen de release nog enkele verassingen krijgen, 599€ is nu een redelijke prijs maar is dat bijna eind 2007 niet meer, de google ceo verwees al naar wimax, en the it knows where you are lijkt mss wel een hint naar gps module, natuurlijk gebruiken die zaken meer batterij, maar apple rekent er mss op dat ze tegen dan betere batterijen/zuinigere chips hebben.
Eén van de belangrijkste redenen voor mij om hem aan te schaffen zou de naadloze integratie zijn tss os x & de phone, lukt nu "goed genoeg" met mijn motorola maar kan dus pakken beter.
Ik zelf zou de term revolutionair hier ook wel opplakken na wat ik vandaag heb gezien, op het geheel, ik geef toe alles bestond al, en dat is ook vaak een argument dat bij de nintendo wii gebruikt word om het niet revolutionair te noemen.
De wii heb ik zelf en idd die motion sensors zitten al jaren in laptops, trianguleren met ir is creatief maar zelfs de oude grieken trianguleerden, form factor er zijn al kleine toestellen geweest, internet connectivity ook xbox 360 internet updates etc, nintendo heeft dit op een zeer prachtige manier samengevoegd en de software afgestemd op de hardware, net zoals ze met de ds hebben gedaan.
Als ik op mijn wii een spel speel is mijn game ervaring helemaal anders dan op een xbox, en dat is wel revolutionair, de ervaring van de gebruiker van een toestel.
Natuurlijk heb ik de phone nog niet in mijn handen gehad, maar de ichat interface voor sms, multi touch interface, browsen door artwork, os x mobile (os x is een mooi os, ben zeer benieuwd naar de technische kant), widgets op een telefoon ... ik denk dat het een zeer leuke phone word, zodra ik hem hier in m'n handen heb zal ik kijken of het idee wat ik vandaag heb kunnen vormen van de phone ook effectief klopt.
Ook niet vergeten dat je voor die prijs ook meteen een bluetooth oortje meekrijgt, ik weet niet of dat gebruikelijk is maar ik dacht van niet? 8Gb in 4de kwartaal 2006 lijkt me ook magertjes, hopelijk verast apple ons nog voor het einde.
@Matias
Ik krijg de keynote ook nog niet voor elkaar, maar toen ik het volgde op macrumorslive haalde ik ondertussen al mijn cc naar boven, bij elke feature zette ik een nieuw maximum, en op het einde was ik zeer teleurgesteld dat ik hem niet meteen kon bestellen
Ik vermoed dat we tegen de release nog enkele verassingen krijgen, 599€ is nu een redelijke prijs maar is dat bijna eind 2007 niet meer, de google ceo verwees al naar wimax, en the it knows where you are lijkt mss wel een hint naar gps module, natuurlijk gebruiken die zaken meer batterij, maar apple rekent er mss op dat ze tegen dan betere batterijen/zuinigere chips hebben.
Eén van de belangrijkste redenen voor mij om hem aan te schaffen zou de naadloze integratie zijn tss os x & de phone, lukt nu "goed genoeg" met mijn motorola maar kan dus pakken beter.
Ik zelf zou de term revolutionair hier ook wel opplakken na wat ik vandaag heb gezien, op het geheel, ik geef toe alles bestond al, en dat is ook vaak een argument dat bij de nintendo wii gebruikt word om het niet revolutionair te noemen.
De wii heb ik zelf en idd die motion sensors zitten al jaren in laptops, trianguleren met ir is creatief maar zelfs de oude grieken trianguleerden, form factor er zijn al kleine toestellen geweest, internet connectivity ook xbox 360 internet updates etc, nintendo heeft dit op een zeer prachtige manier samengevoegd en de software afgestemd op de hardware, net zoals ze met de ds hebben gedaan.
Als ik op mijn wii een spel speel is mijn game ervaring helemaal anders dan op een xbox, en dat is wel revolutionair, de ervaring van de gebruiker van een toestel.
Natuurlijk heb ik de phone nog niet in mijn handen gehad, maar de ichat interface voor sms, multi touch interface, browsen door artwork, os x mobile (os x is een mooi os, ben zeer benieuwd naar de technische kant), widgets op een telefoon ... ik denk dat het een zeer leuke phone word, zodra ik hem hier in m'n handen heb zal ik kijken of het idee wat ik vandaag heb kunnen vormen van de phone ook effectief klopt.
Ook niet vergeten dat je voor die prijs ook meteen een bluetooth oortje meekrijgt, ik weet niet of dat gebruikelijk is maar ik dacht van niet? 8Gb in 4de kwartaal 2006 lijkt me ook magertjes, hopelijk verast apple ons nog voor het einde.
@Matias
Ik krijg de keynote ook nog niet voor elkaar, maar toen ik het volgde op macrumorslive haalde ik ondertussen al mijn cc naar boven, bij elke feature zette ik een nieuw maximum, en op het einde was ik zeer teleurgesteld dat ik hem niet meteen kon bestellen
[ Voor 5% gewijzigd door Apache op 10-01-2007 01:59 ]
If it ain't broken it doesn't have enough features
Ik heb net de complete keynote gekeken, en tering, wat een fokkin' awsome apparaat! scrollen met het "gooien" van de pagina, Core animation effecten, inzoomen en uitzoomen met "pinchen" etc etc. Echt waar, ik heb nog nooit zo een vette handheld gezien! Applaus voor Apple!
Grom. Ik krijg 't nog niet voor elkaarMatias schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 01:47:
Ik heb net de complete keynote gekeken, en tering, wat een fokkin' awsome apparaat! scrollen met het "gooien" van de pagina, Core animation effecten, inzoomen en uitzoomen met "pinchen" etc etc. Echt waar, ik heb nog nooit zo een vette handheld gezien! Applaus voor Apple!

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
ik heb 'm ook net gezien en het zal weer zorgen voor een revolutie, daar ben ik zeker van. Heerlijk apparaat, niet alleen voor prive en voor de lol maar ook zakelijk ontzettend handig met die call-management functies.Matias schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 01:47:
Op internet bestaat ergens een filmpje van zo'n groot touchscreen die je kunt bedienen door duim en wijsvinger naar elkaar toe te trekken om foto's te verkleinen en andersom om ze te vergroten, allemaal toekomst muziek leek het.. en dit apparaat kan dat gewoon.
Ik denk dat ik er eentje ga halen als deze in het vierde kwartaal van dit jaar uitkomt.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 02:02 ]
Idd! Ik zag de foto's enzo al op internet maar ik was nog niet compleet overtuigd. Wel enthousiast maar niet overtuigd, totdat ik de complete speech zag (2 uur, lange zit welMatias schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 01:47:
Rookworst zonder R is ook worst.
Het is het waard. Voor diegenen die niet overtuigt zijn van het overwicht van deze smartphone tov HP/Palm etc, naast het feit dat het apparaat uitstekend presteert in snelheid, multitasken, benaderbaarheid is het apparaat gewoon echt een compleet pakket. Het eerste merk telefoon dat zich hieraan mag meten vind ik dan Palm, en die moet het dan nog stellen zonder de geweldige UI (lees: hardware én software UI).
Écht niet te vergelijken met HTC/HP/Blackberry!
Écht niet te vergelijken met HTC/HP/Blackberry!
[ Voor 6% gewijzigd door Matias op 10-01-2007 02:18 ]
Verhelderend die keynote.. dat de GUI zo vet was had ik uit de "live-feeds" niet begrepen..
Moet overgens wel zeggen dat ik het ontwerp (voor Apple begrippen) spuuglelijk vind..
Ik had echt liever -of een gewone iPod met een scherm over de volledige breedte, in de rand is dan nog zat plaats voor een knop en speaker -of een apparaat geheel van brushed aluminium, in de look and feel van de Pro lijn (iPod Nano etc). IMO had het ontwerp echt veel en veel beter gekund.
Zou m alsnog wel direct aanschaffen, al is het puur vanwege de GUI
[ Voor 10% gewijzigd door Matias op 10-01-2007 02:36 ]
Zo ver wat ik er van gezien heb op de keynote en de tot nu toe versprijdde afbeeldingen ben ik het met je eens, maar ik denk dat je hier pas echt een goeie mening over kan geven als je hem wat uitgebreider hebt gezien. Daarnaast is dit de éérste iPhone. Ik vond de eerste iPod ook niet echt aantrekkelijk, zeker niet vergeleken met de huidige nanos
Eh...da's niet HOT. Een groot aantal HTC's (zelfs mijn model van een jaar oud) heeft gewoon WiFiXElD schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:17:
Touchscreen en uiterlijk zijn erg okee, maar zolang de N95 zeer binnenkort beschikbaar is, een veel betere camera heeft en bovendien GPS denk ik dat die toch de troef in handen heeft... WiFi op de N95 en de iPhone is iig. een enorme plus tov de concurenten.
P.S. Toch maar ff crossposten want dat andere topic gaat zo te zien zo dicht...
Maar het toestel (in iedergeval de software) ziet er wel weer gelikt uit....
Dat je 'm lelijk vindt komt volgens mij alleen maar omdat je al heel erg sterk een ander idee in je hoofd had. Elk ander ontwerp vind je dan lelijk. Ik had niet echt ideeën in m'n hoofd erover, ik vind 'm prachtig. Over een tijdje, als je er wat aan gewend bent, zul je dat ws. ook vinden.Matias schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 02:36:
Moet overgens wel zeggen dat ik het ontwerp (voor Apple begrippen) spuuglelijk vind..Ik had echt liever -of een gewone iPod met een scherm over de volledige breedte, in de rand is dan nog zat plaats voor een knop en speaker -of een apparaat geheel van brushed aluminium, in de look and feel van de Pro lijn (iPod Nano etc). IMO had het ontwerp echt veel en veel beter gekund.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
ok, andere telefoons bestaan voor mij niet meer... DIt is perfect, alles wat een mobile communication en entertainment device had moeten zijn. De rest is prehistorie vergeleken met dit. De iPhone staat minstens een volledige generatie voor op al de rest.
Waarom nog zo lang wachten
i want one now. (eind 2007 was het? Ik had begrepen dat het juni was?)
Alles is spot on, en die gestures... geniaal. Gestures gebruik ik ook met opera (met de muis dan wel) en dat principe is gewoon perfect. De bediening van dit ding is extreem natuurlijk.
En ga nu niet beginnen vergelijken met andere apparaten, dat heeft toch geen zin. Wanneer gaan mensen nu eens niet begrijpen dat niet alles te herleiden is tot abstracte nietszeggende specs van weet ik veel wat allemaal. Het kan best zijn dat andere toestellen over meer technologie beschikken. Maar hoe kan je er gebruik van maken? Hoe kun je al die functies gemakkelijk gebruiken. Sommige telefoons met vanalles op zijn een echte hell om te gebruiken.
Zeker als alle invoer via die prut toetsjes moet gebeuren. Het gaat over het totaalpakket gentlemen. De integratie, wat heb je aan al die mogelijkheden als je al gruwelt bij de gedachte om te moeten syncen met iets. Dit kan je gewoon intuïtief en zonder nadenken gebruiken. Niets kan zich hier aan meten, nokia of samsung of wat dan ook
pda's kunnen wel inpakken, de pda trend was al jaren downwards dankzij smartphones. Enige wat het nog wat overeind hield was het feit dat smartphones meestal bediend moesten worden met een pen.... Bye bye pda dus. De iPhone doet het meeste wat een pda kan (en overtreft het zwaar wat betreft multimedia, en aangezien de basis osx is zal ook wel na verloop van tijd meer software verschijnen). Safari zal van nature wel pdf kunnen lezen en zo.
Na alle mockups en prognoses overtreft dit wat ik in gedachten had. Het is beter dan wat je had kunnen verwachten. Ze hadden zich er gemakkelijk kunnen afmaken door in een gewone gsm een interface te proppen, maar dit is all out.
Blackberry's zullen het ook wel voelen, ze zijn ook niet echt goedkoop, en als gewone mail providers al push mail gaan ondersteunen (yahoo mail, ik vermoed dat gmail niet ver zal achter blijven) dan is DE selling point van dat ding weg. En met die tobo'tjes van een blackberry en consoorten valt toch niet te werken. Geen beperkingen meer aan het soort en type toetsen dat je wil. Eveneens kan dit een iPod vervangen. iPhone is buiten pda en gsm = iPod² .
Geniaal ook die slide van steve met al die plastieken toetsenbordjes op
Zou een amerikaanse iPhone een sim lock hebben?
Edit: euhm, pda downfall?

Waarom nog zo lang wachten
Alles is spot on, en die gestures... geniaal. Gestures gebruik ik ook met opera (met de muis dan wel) en dat principe is gewoon perfect. De bediening van dit ding is extreem natuurlijk.
En ga nu niet beginnen vergelijken met andere apparaten, dat heeft toch geen zin. Wanneer gaan mensen nu eens niet begrijpen dat niet alles te herleiden is tot abstracte nietszeggende specs van weet ik veel wat allemaal. Het kan best zijn dat andere toestellen over meer technologie beschikken. Maar hoe kan je er gebruik van maken? Hoe kun je al die functies gemakkelijk gebruiken. Sommige telefoons met vanalles op zijn een echte hell om te gebruiken.
Zeker als alle invoer via die prut toetsjes moet gebeuren. Het gaat over het totaalpakket gentlemen. De integratie, wat heb je aan al die mogelijkheden als je al gruwelt bij de gedachte om te moeten syncen met iets. Dit kan je gewoon intuïtief en zonder nadenken gebruiken. Niets kan zich hier aan meten, nokia of samsung of wat dan ook
pda's kunnen wel inpakken, de pda trend was al jaren downwards dankzij smartphones. Enige wat het nog wat overeind hield was het feit dat smartphones meestal bediend moesten worden met een pen.... Bye bye pda dus. De iPhone doet het meeste wat een pda kan (en overtreft het zwaar wat betreft multimedia, en aangezien de basis osx is zal ook wel na verloop van tijd meer software verschijnen). Safari zal van nature wel pdf kunnen lezen en zo.
Na alle mockups en prognoses overtreft dit wat ik in gedachten had. Het is beter dan wat je had kunnen verwachten. Ze hadden zich er gemakkelijk kunnen afmaken door in een gewone gsm een interface te proppen, maar dit is all out.
Blackberry's zullen het ook wel voelen, ze zijn ook niet echt goedkoop, en als gewone mail providers al push mail gaan ondersteunen (yahoo mail, ik vermoed dat gmail niet ver zal achter blijven) dan is DE selling point van dat ding weg. En met die tobo'tjes van een blackberry en consoorten valt toch niet te werken. Geen beperkingen meer aan het soort en type toetsen dat je wil. Eveneens kan dit een iPod vervangen. iPhone is buiten pda en gsm = iPod² .
Geniaal ook die slide van steve met al die plastieken toetsenbordjes op
Zou een amerikaanse iPhone een sim lock hebben?
Edit: euhm, pda downfall?

Ik ben erg onder de indruk van de iPhone. Het is een grote gok maar ze hebben het fantastisch uitgewerkt en denk dat ze daardoor wel slagen.
Ik ben ook nieuwsgierig hoe de providers gaan reageren met hun data-plannen voor de mobile netwerken. Of dat ze doorgaan zoals ze het nu al hebben.
Wel jammer dat hij hier pas zo laat komt, dan moet ik de tijd vullen met een andere telefoon
(waarschijnelijk binnenkort de M600i
)
Ik ben ook nieuwsgierig hoe de providers gaan reageren met hun data-plannen voor de mobile netwerken. Of dat ze doorgaan zoals ze het nu al hebben.
Wel jammer dat hij hier pas zo laat komt, dan moet ik de tijd vullen met een andere telefoon
Verwijderd
En hij heeft knopjes. Ik wil zonder knopjes hebben !!!Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:07:
[...]
Die i600 heeft USB1.1 en is daarom zo belachelijk slecht dat het uberhaupt niet te vergelijken ís
Opmerkelijk: volgens MacRumors is Apple nog aan het overleggen met Linksys/Cisco over het gebruik van de naam iPhone. Ze zijn weliswaar 'close to a deal', maar 100% zeker is het dus blijkbaar nog niet.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Verwijderd
Ach, centen zat he bij Appel. Die komen er wel uit, maak je geen zorgen. En van mijn part noemen ze hem belbus, ik neem hem toch wel als hij uitkomt.Hertog schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:17:
Opmerkelijk: volgens MacRumors is Apple nog aan het overleggen met Linksys/Cisco over het gebruik van de naam iPhone. Ze zijn weliswaar 'close to a deal', maar 100% zeker is het dus blijkbaar nog niet.
Dan krijgen ze weer problemen met De Lijn in BelgiëVerwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:19:
[...]
Ach, centen zat he bij Appel. Die komen er wel uit, maak je geen zorgen. En van mijn part noemen ze hem belbus, ik neem hem toch wel als hij uitkomt.
This space intentionally left blank.
Verwijderd
ik heb nu 2 windows mobile phones gehad maar ik vind die dingen een kriem
mijn mda pro reset ik standaard 2 keer per week anders loopt die tijdens het bellen vast
ik hoop dat de apple phone dit beter doet
en kwa edge gprs
bijna overal waar ik ben is wel wifi (werk school thuis) het is net of je die andere tijd je mail ook wil ontvangen
ik deed het eerst altijd elke 5 min maar toen zat ik zo vaak naar spam te kijken dat ik nu gewoon elke 30 min chek
mijn mda pro reset ik standaard 2 keer per week anders loopt die tijdens het bellen vast
ik hoop dat de apple phone dit beter doet
en kwa edge gprs
bijna overal waar ik ben is wel wifi (werk school thuis) het is net of je die andere tijd je mail ook wil ontvangen
ik deed het eerst altijd elke 5 min maar toen zat ik zo vaak naar spam te kijken dat ik nu gewoon elke 30 min chek
Het ziet er heerlijk uit. Het komt mij ook wel goed uit, nu vast beginnen met sparen: iedere maand ongeveer €20 opzij zetten en het geld is er. In de zomer moet ik een nieuw abbo nemen, ik neem een SIM-only van 10euro permaand. iPod Nano is ook aan vervanging toe tegen die tijd.
Perfect! Ik kan niet wachten om dit in mn handen te hebben!
Ik moet nog wel even de Keynote kijken voor de beelden maar het kan bijna niet fout gaan.
Perfect! Ik kan niet wachten om dit in mn handen te hebben!
Ik moet nog wel even de Keynote kijken voor de beelden maar het kan bijna niet fout gaan.
Verwijderd
Voorkant heeft wel een beetje de eerste gen nano look... hopen dat hij niet net zo snel gaat krassen...
Ik vind 'm persoonlijk niet lelijk ofzo, maar ik ben het er wel mee eens dat hij op deze manier niet echt in het producten-gamma past qua design. Bijna alles is ofwel glanzend kunstof (zwart of wit) of geborsteld alu (al dan niet gekleurd) en dan valt zo'n chroom/zwart ding er ineens wel erg buiten imho.CyBeR schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 03:05:
[...]
Dat je 'm lelijk vindt komt volgens mij alleen maar omdat je al heel erg sterk een ander idee in je hoofd had. Elk ander ontwerp vind je dan lelijk. Ik had niet echt ideeën in m'n hoofd erover, ik vind 'm prachtig. Over een tijdje, als je er wat aan gewend bent, zul je dat ws. ook vinden.
iPhone is toch een slechte naam. Wat mij betreft hadden ze'm best een leuke Appel-naam kunnen geven, net zoals de MacintoshHertog schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:17:
Gewoon Fiji, Granny Smith of ja: jonagold!
Nee zonder gekheid, ik vind iPhone niet echt treffend wat het is veel meer dan een phone. De iPod is toch ook geen pod? Het is een MP3 speler. Dus waarom een phone dan een iPhone noemen? Helemaal nu die naam zo overhyped is de laatste jaren EN aangezien Cisco deze naam schijnt te bezitten. Ik snap het iig niet helemaal
Rookworst zonder R is ook worst.
Verwijderd
Kan jer er dan een of ander downloadprogramma opzetten? En terwijl je gaat shoppen download je wat op elk wifinetwerk dat de iPhone kan opvangen, om zo ons belachelijk datalimiet te omzeilen (België) (geheel automatisch natuurlijk)
Zucht, heb ik net een nieuw abo afgesloten met een e900... deze gekozen omdat ik de huidige smartphones en pda's spuug lelijk en niet fijn werken vind. Ik haat zown stylus pen.. maar ik heb wel altijd een soort gelijk toestel willen hebben.
de iPhone wordt voor mij de oplossing. Ik ben al helemaal verkocht met mn iMac en ik kan alleen maar lof uitspreken over OSX dus ik verwacht niets anders van de iPhone.
Duur.. hmmm ik moet de Nederlandse prijzen nog maar even afwachten. Ik weet wel dat ik in ieder geval al een beetje geld gaat weg leggen
Kan niet wachten!!
de iPhone wordt voor mij de oplossing. Ik ben al helemaal verkocht met mn iMac en ik kan alleen maar lof uitspreken over OSX dus ik verwacht niets anders van de iPhone.
Duur.. hmmm ik moet de Nederlandse prijzen nog maar even afwachten. Ik weet wel dat ik in ieder geval al een beetje geld gaat weg leggen
Kan niet wachten!!
Ik ben ook redelijk enthousiast over dit apparaat en ben juist blij dat men het niet op een iPod-ontwerp heeft willen laten lijken. Dié vind ik namelijk oerlelijk.
Verwijderd
Mooi, heel mooi die iPhone. En verkrijgbaar in Europa, precies op het moment dat ik mijn abo moet verlengen..
Iemand interesse in een P990i...?
Iemand interesse in een P990i...?
Op de iPhone kan door de eindgebruiker geen extra software worden geplaatst: http://www.tuaw.com/2007/...installable-applications/
Ik denk dat dat voor heel erg veel mensen een reden zou zijn om hem niet aan te schaffen en dus denk ik dat het uiteindelijk wel mogelijk gemaakt zal worden. Geen user-installable software is gewoon lomp.
Ik denk dat dat voor heel erg veel mensen een reden zou zijn om hem niet aan te schaffen en dus denk ik dat het uiteindelijk wel mogelijk gemaakt zal worden. Geen user-installable software is gewoon lomp.
[ Voor 3% gewijzigd door AntiChris op 10-01-2007 10:13 ]
En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós
Phew, moet zeggen dat ik hem ook erg mooi vind. Eind 2007 is mijn contract afgelopen / toe aan verlenging dus misschien dat ze met een nieuwe mooie aanbieding komen.
Ik las dit net ook ja. Erg jammer als ze dit zo laten, want skype of vlc player zouden wel eens leuk kunnen zijn...AntiChris schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:13:
Op de iPhone kan door de eindgebruiker geen extra software worden geplaatst: http://www.tuaw.com/2007/...installable-applications/
Ze zeggen bij tuaw ook dat het evt nog zou kunnen met widgets, maar daar kun je waarsch ook niet al te ingewikkelde programma's in kwijt.
Hoe zit t eigenlijk met Apple en de releasedates die zij aankondigen. Kloppen die over het algemeen een beetje? Dus als ze zeggen juni 2007 in USA en eind 2007 in EU kunnen we de dan ook verwachten dat ie er dan is? Ik heb namelijk altijd Nokia en daar kan je meestal een paar maanden optellen bij de aangekondigde releasedate.
Klopt wel redelijke meestal, maar vlak na het begin van de verkoop zullen ze niet al gelijk ruim op voorraad zijn. Maar dat heeft vrijwel elk bedrijf met een nieuw product
Youtube widget anyone ?? Dat gaat prima, ook al in dashboard nu...
Ik vind het een geniaal ding, geld al aan de kant gegooid (nog een beetje rente trekken tot eind 2007) en een macTV + Basestation staat ook bijna in bestelling. pwnage !
Ik vind het een geniaal ding, geld al aan de kant gegooid (nog een beetje rente trekken tot eind 2007) en een macTV + Basestation staat ook bijna in bestelling. pwnage !
Deze plek is te koop.
Maar wat hebben wij in NL nou aan dat Apple TV? Ik heb er serieus op zitten wachten maar ik had graag mijn xvid films draadloos vanaf mijn macbook naar dat ding gestreamed, maar dat gaat dus niet?
Welke films gaat het wel mee, want welke films kan ik nou toevoegen in iTunes? En dan bedoel ik zonder eerst zelf te converten want daar zit ik niet op te wachten...
Als ik gewoon xvid kon streamen had hij al in bestelling gestaan.
Welke films gaat het wel mee, want welke films kan ik nou toevoegen in iTunes? En dan bedoel ik zonder eerst zelf te converten want daar zit ik niet op te wachten...
Als ik gewoon xvid kon streamen had hij al in bestelling gestaan.
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Kleine tip nog: de onderwijskorting is ook geldig op de airport extreme. Kost nog 'maar' 164,22 zie ik net. Weet niet of je student bent, maar misschien handig om te weten (ook voor anderen)KeeZ schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:53:
Youtube widget anyone ?? Dat gaat prima, ook al in dashboard nu...
Ik vraag me af wat er gerekent gaat worden voor de internet kosten, aangezien de meeste applicaties op de iPhone internet nodig hebben zoals de 'weer widget', 'google maps' etc...
Ik heb exact hetzelfde. Ik kan zelfs spreken van een soort van 'overgang' in mijn bolle hoofd. Ik denk dat m'n volgende laptop ook een Apple wordt. Waarom? Design en een kwestie van 'gunnen'. Apple doet het goed, ik gun ze het.CyBeR schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 01:17:
Hmm, dit wordt de eerste keer dat ik van telefoonmerk switch
3G vin'k niet heel boeiend eigenlijk. In ieder geval niet tot 't eens een flinke partij betaalbaar wordt om mobiel internet te gebruiken. Want dat is 't op dit moment nog niet. Verder heb ik die filmpjes zo eens bekeken op de apple site, en tot zover werkt 't ding welhaast precies zoals ik wil dat een telefoon werkt qua adresboek e.d. En IMO is muziek op telefoons niet 't meest belangrijke maar de interface voor muziek zoals ik 'm tot zover gezien heb pwned zelfs de iPod hard.
een kewetie van gunnen vind ik het niet. Ik heb laatst op een 24" iMac gewerkt. i d e a al. Volgened computer/laptop die ik koop word een Mac. Echt een super apparaat.smeerbartje schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:45:
[...]
Ik heb exact hetzelfde. Ik kan zelfs spreken van een soort van 'overgang' in mijn bolle hoofd. Ik denk dat m'n volgende laptop ook een Apple wordt. Waarom? Design en een kwestie van 'gunnen'. Apple doet het goed, ik gun ze het.
Maar dit topic gaat over de iPhone, en ook die
tmobile krijgt edge eind dit jaar..DaannO schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:37:
[...]
Zoals gezegd is Telfort de enigste die EDGE in Nederland voert:
[...]
Aangezien alle providers op HSDPA gaan inzetten, gaan ze UMTS gebruiken als backup. Dus als je geen HSDPA dekking hebt, zul je altijd UMTS dekking hebben. Mocht je geen UMTS bereik hebben dan zul je GPRS hebben door het telefoon signaal. EDGE vervalt hiermee omdat het meer een tussen stap is. Hierdoor heeft KPN besloten dat EDGE omgezet zal worden in UMTS.
dus waar jij over hebt slaat nergens op
Hoe kan je zeggen dat EDGE sucks?RiCk schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:32:
Je kunt dus geen GPRS en geen UMTS/3g oftewel; geen mobiel internet. (Edge sucks toch)
EDGE is veel sneller dan gprs, umts is sneller jah..
maar EDGE gaat via GSM centrales, dus EDGE heb je overal in Nederland, UMTS niet.. voor UMTS zet je nieuwe antennes op!
Conclusie: EDGE is toch beter
http://www.telecomwereld.nl/n0001590.htmkyddil schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:48:
[...]
tmobile krijgt edge eind dit jaar..![]()

Nog even een overzicht erbij:

Echter heeft t-mobile nu GPRS - UMTS - HSDPA
Pit is gecapt op een lage edge snelheid, echter wordt het signaal uitgezonden als UMTS. Dus telefoons die EDGE hebben zullen gewoon op gprs snelheid zitten omdat ze dat umts signaal niet kunnen ontvangen. T-Mobile had dus vorige jaar al besloten om edge helemaal over te slaan.
[ Voor 46% gewijzigd door DaannO op 10-01-2007 11:56 ]
Er is op die moment nog bagger weinig te zeggen hoe het in Nederland wordt. Het kan best zijn dat het dan wel UMTS wordt. Ook hoe het qua geld en abonnement zit is alles behalve duidelijk. Voordat mensen beginnen te zeuren met "Dat gaat hier niet werken", wacht nou maar eerst gewoon rustig af.
Dat is het zelfde als een blinddoek voor je ogen houden. Het is opvallend dat iedereen de iPhone perfect vindt en er geen kwaad woord over durft ze zeggen. Er zijn ook een paar nadelen die, in mijn ogen althans, te weinig belicht worden.Eswip schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:03:
Er is op die moment nog bagger weinig te zeggen hoe het in Nederland wordt. Het kan best zijn dat het dan wel UMTS wordt. Ook hoe het qua geld en abonnement zit is alles behalve duidelijk. Voordat mensen beginnen te zeuren met "Dat gaat hier niet werken", wacht nou maar eerst gewoon rustig af.
Dat zei Daanno al in het vorige topic, maar voor mij is het vooral de geluidskwaliteit en functionaliteit van de iPod die ik zo graag ook zie. Overigens denk ik dat we binnenkort bij de nieuwe generatie iPods ook wel de nieuwe interface te zien zullen krijgen.CyBeR schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 01:17:
Hmm, dit wordt de eerste keer dat ik van telefoonmerk switch
3G vin'k niet heel boeiend eigenlijk. In ieder geval niet tot 't eens een flinke partij betaalbaar wordt om mobiel internet te gebruiken. Want dat is 't op dit moment nog niet. Verder heb ik die filmpjes zo eens bekeken op de apple site, en tot zover werkt 't ding welhaast precies zoals ik wil dat een telefoon werkt qua adresboek e.d. En IMO is muziek op telefoons niet 't meest belangrijke maar de interface voor muziek zoals ik 'm tot zover gezien heb pwned zelfs de iPod hard.
De iPhone heeft trouwens zelfs het NOS journaal al gehaald, leuke beelden.
Je kan er eigenlijk pas echt wat over zeggen, als die echt uit is en je weet wat er verder op de markt is. Ik heb lang genoeg op mijn i320 gewacht. Ik ben er harstikke tevreden mee, maar de geluidskwaliteit van muziek is niet best. Dus een echte combo van telefoon en iPod zie ik erg zitten, maar ik ben het volledig met je eens dat de telefoon ook aardig wat minpunten heeft.DaannO schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:07:
[...]
Dat is het zelfde als een blinddoek voor je ogen houden. Het is opvallend dat iedereen de iPhone perfect vindt en er geen kwaad woord over durft ze zeggen. Er zijn ook een paar nadelen die, in mijn ogen althans, te weinig belicht worden.
[ Voor 27% gewijzigd door Hoedje op 10-01-2007 12:15 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Bron?kyddil schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:48:
[...]
tmobile krijgt edge eind dit jaar..![]()
Alors.
T-Mobile heef E-GSM (EDGE dus) frequenties van KPN overgekocht... zal vast wel ergens op telecompaper.com staan ofzo!
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Verwijderd
Erg jammer dat Telfort geleidelijk gaat stoppen met het aanbieden van EDGE, UMTS/HSDPA is nogal een energievreter. Ben benieuwd in hoeverre OS X Mobile geupgrade kan worden in de toekomst en wat dat gaat kosten. Wat ik mis is TomTom achtige applicatie, via bluetooth zou het mogelijk moeten zijn een GPS muis aan te sluiten. Ik heb geen demo's gezien hoe het connecten met WiFi gaat, op Pocket PC's valt het gebruiksgemak nogal tegen. Heeft de ingebouwde camera auto-focus? Ook geen woord over compatibiliteit met (Microsoft) Office documenten of syncen met Outlook en Exchange. Ik neem aan dat Live Messenger en Live Mail ondersteuning out-of-the-question is.
E-GSM is geen EDGE!!nils7 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:25:
[...]
T-Mobile heef E-GSM (EDGE dus) frequenties van KPN overgekocht... zal vast wel ergens op telecompaper.com staan ofzo!
E-GSM wordt gebruikt voor het aanduiden van een frequentieband die net onder GSM 900 ligt. (zie hier en de rest van Google.

EDGE is een geavanceerde vorm van GPRS, wat op elk GSM spectrum beschikbaar is.

Jawel. GEEN Office support. Ook GEEN 3rd party developers toegestaan, Apple gaat alles uit huis ontwikkelen. (zie hier )Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:31:Ook geen woord over compatibiliteit met (Microsoft) Office documenten of syncen met Outlook en Exchange.
[ Voor 27% gewijzigd door Stereotomy op 10-01-2007 12:37 ]
Alors.
Ik kan me niet voorstellen dat je straks niet met een Exchange server over GPRS kunt syncen. Dat kan immers ook met bijvoorbeeld een Nokia Communicator. Anders zou het wel heel jammer zijn, want dat wil ik er wel echt op hebben. Prachtig toestel!
Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'
DaannO schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:07:
Er zijn ook een paar nadelen die, in mijn ogen althans, te weinig belicht worden.
Nou laat eens horen dan die minpunten/nadelen...Hoedje schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:12:
[...]
Dus een echte combo van telefoon en iPod zie ik erg zitten, maar ik ben het volledig met je eens dat de telefoon ook aardig wat minpunten heeft.
e-grps = edgeStereotomy schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:33:
[...]
E-GSM is geen EDGE!!
E-GSM wordt gebruikt voor het aanduiden van een frequentieband die net onder GSM 900 ligt. (zie hier en de rest van Google.![]()
EDGE is een geavanceerde vorm van GPRS, wat op elk GSM spectrum beschikbaar is.
[...]
Jawel. GEEN Office support. Ook GEEN 3rd party developers toegestaan, Apple gaat alles uit huis ontwikkelen. (zie hier )
en ik las ook dat iemand beweerde dat Edge beter is dan UMTS omdat het op het GSM-signaal werkt en dus overal beschikbaar is in NL. Je moet een uitbreiding doen op je GSM-(data)netwerk om Edge te kunnen leveren en alleen Telfort heeft dat op dit moment. Komt dus niet out-of-the-box geleverd als je een GSM-netwerk opzet.
Er zit geen HTC sticker opDoubleD1980 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:39:
[...]
[...]
Nou laat eens horen dan die minpunten/nadelen...
Moeilijk he, lezen?
EGPRS is géén EGSM!
T-Mobile heeft EGSM frequenties overgenomen! Je kunt niet eens een provider's "EDGE netwerk overnemen", tenzij je bedoelt dat je bij alle masten en basestations de hardware eruit gaat slopen en ze in je eigen hardware plaatst.

[ Voor 25% gewijzigd door Stereotomy op 10-01-2007 12:48 ]
Alors.
Dat zei ik niet! UMTS heeft bijna in heel Nederland dekking door dat er zo veel geinvesteerd in is. Het is een compleet ander signaal dan dat van gprs, want anders zou de iPhone van die snelheid gebruik kunnen maken, maaar zoals ik eerder zei, kan dat dus niet.dcell schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:41:
[...]
e-grps = edge
en ik las ook dat iemand beweerde dat Edge beter is dan UMTS omdat het op het GSM-signaal werkt en dus overal beschikbaar is in NL. Je moet een uitbreiding doen op je GSM-(data)netwerk om Edge te kunnen leveren en alleen Telfort heeft dat op dit moment. Komt dus niet out-of-the-box geleverd als je een GSM-netwerk opzet.
Wat heeft de UMTS/GPRS/EDGE/Enz. discussie voor zin, zonder te weten welke provider in Nederland de telefoon gaat voeren 
Als er echt een Full-Blown Exchange koppeling komt, met Push, dan zou ik erg (blij) verrast zijn.
Volgens mij kan het niet. Ze noemden Exhange na de mogelijkheid om b.v. POP3 te doen. Aangezien Exhange ook POP3 kan, gok ik eerder dat ze het op die manier wilden bereiken.mboots schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:39:
Ik kan me niet voorstellen dat je straks niet met een Exchange server over GPRS kunt syncen. Dat kan immers ook met bijvoorbeeld een Nokia Communicator. Anders zou het wel heel jammer zijn, want dat wil ik er wel echt op hebben. Prachtig toestel!
Als er echt een Full-Blown Exchange koppeling komt, met Push, dan zou ik erg (blij) verrast zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 10-01-2007 12:52 ]
Die discussie heeft zin omdat Telfort de enige is met een EDGE netwerk in Nederland, maar die waarschijnlijk medio 2007 al wordt afgebouwd door overname door KPN. De iPhone ondersteunt alleen GSM en EDGE, dus betekent het dat Apple het min of meer voor het kiezen heeft welke provider te gaan nemen, wanneer niemand EDGE meer aanbiedt. Voor de netwerk techniek hoef je het dus niet te doen.Wat heeft de UMTS/GPRS/EDGE/Enz. discussie voor zin, zonder te weten welke provider in Nederland de telefoon gaat voeren
Daarnaast haalde iemand EGSM in de war met EDGE, en het is dan de taak van mede-tweakers om dat te corrigeren, opdat er geen foutieve informatie verschaft wordt in deze thread dat tot valse verwachtingen kan leiden.
Ik denk niet dat KPN slechts omwille van de iPhone de afbraak van het EDGE netwerk nog even tegenhoudt.
[ Voor 21% gewijzigd door Stereotomy op 10-01-2007 12:55 ]
Alors.
eensch. Als je mij had vertelt dat een nieuwe <insert merknaam behalve HP> PDA is, had ik het zo geloofd.Matias schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 02:36:
Moet overgens wel zeggen dat ik het ontwerp (voor Apple begrippen) spuuglelijk vind..Ik had echt liever -of een gewone iPod met een scherm over de volledige breedte, in de rand is dan nog zat plaats voor een knop en speaker -of een apparaat geheel van brushed aluminium, in de look and feel van de Pro lijn (iPod Nano etc). IMO had het ontwerp echt veel en veel beter gekund.
Wat ik wel apart vind is dat er geen baby OS (a la Windows Mobile) op draait, maar echt Mac OSX.
Hoe hebben ze dat gedaan dan? As ik zo eens naar de minimale eisen voor Mac OSX kijk dan moet het toch wel een redelijk zwaar apparaat zijn om dat aan te kunnen. Is het toch stiekem een zwaar uitgeklede versie en zo ja, leent Mac OSX zich daar zo goed voor?
Oh ja en voor de noodzakelijkheid: mijn huidige abonnement loopt begin 2008 af.
[ Voor 3% gewijzigd door YellowCube op 10-01-2007 12:59 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Het feit dat je er geen Applicaties op kan installeren, suggereert dat het geen OS X is, maar een mobile variant daarvan.YellowCube schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:58:
[...]
eensch. Als je mij had vertelt dat een nieuwe <insert merknaam behalve HP> PDA is, had ik het zo geloofd.
Wat ik wel apart vind is dat er geen baby OS (a la Windows Mobile) op draait, maar echt Mac OSX.
Hoe hebben ze dat gedaan dan? As ik zo eens naar de minimale eisen voor Mac OSX kijk dan moet het toch wel een redelijk zwaar apparaat zijn om dat aan te kunnen. Is het toch stiekem een zwaar uitgeklede versie en zo ja, leent Mac OSX zich daar zo goed voor?
Ik vond de eerste foto lelijk, en dacht dat ze daarmee 'een willekeurige andere SmartPhone' bedoelde. Ook omdat die stylus erbij gezet was, als een 'zo gaan we het dus niet doen'. Maar draaiend vind ik hem er prima uit zien, eerlijk gezegd. Het was vooral dat groenige scherm dat het lelijk maakte. Maar ja, zo iets blijft persoonlijk, natuurlijk.YellowCube schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:58:
[...]
eensch. Als je mij had vertelt dat een nieuwe <insert merknaam behalve HP> PDA is, had ik het zo geloofd.
Wat betreft die third-party-apps: Op MacRumors staat dat Apple nog niet heeft gezegd of er al dan niet andere applicaties op kunnen draaien. No comment, meer niet. Verder speculeren ze, het is tenslotte MacRumors, dat de hoge resolutie samen met een opmerking van WWDC over resolution independence zou kunnen betekenen dat er alsnog een SDK aan komt. Dat is bepaald geen bewijs, maar het is dus ook nog niet zeker dat het niet mogelijk is - of wordt.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Wat bedoelt Steve Jobs dan met het feit dat er geen baby OS op draait, maar echt Mac OSX en dat de telefoon z'n tijd daarmee ver vooruit is.PWM schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:07:
[...]
Het feit dat je er geen Applicaties op kan installeren, suggereert dat het geen OS X is, maar een mobile variant daarvan.
edit:
toch een afgeslankte versie, zie ik
[ Voor 5% gewijzigd door YellowCube op 10-01-2007 13:14 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Na gisteren heel enthousiast te zijn over deze nieuwe iPhone is dat nu toch wel wat minder geworden. Op multimedia gebied is hij echt geweldig. Hij vervangt je iPod en is een media speler en telefoon.
Wat mij tegenzit is dat er geen programma's op geïnstalleerd kunnen worden. Windows Mobile is verre van perfect, maar het feit dat je er ook andere dingen op kan draaien dan de programma's die er standaard op zitten maakt het toch een geweldig apparaat. Toch denk ik dat Apple deze iPhone wel goed kan verkopen. De hype is er en de toekomst zal wel uitwijzen of Apple afstapt van een telefoon waar je geen 3rd party prgramma's op kan draaien.
Wat mij tegenzit is dat er geen programma's op geïnstalleerd kunnen worden. Windows Mobile is verre van perfect, maar het feit dat je er ook andere dingen op kan draaien dan de programma's die er standaard op zitten maakt het toch een geweldig apparaat. Toch denk ik dat Apple deze iPhone wel goed kan verkopen. De hype is er en de toekomst zal wel uitwijzen of Apple afstapt van een telefoon waar je geen 3rd party prgramma's op kan draaien.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
DoubleD1980 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:39:
[...]
[...]
Nou laat eens horen dan die minpunten/nadelen...
- Hij is best groot voor mee te bellen
- Geen 3G mogelijkheden wat voor een telefoon die eind dit jaar pas gelanceerd wordt mss een terkortkoming is.
- Eventuele GPS module ingebouwd had wel handig geweest
- En de belangrijkste, je kan zelf geen applicaties installeren!
Mijn windows mobile toestel is standaard vrij beperkt maar met al de extra applicaties zoals grafische calculator, woordenboek in vss talen, mediaspeler voor divx/xvid, vss wifi tools, enz is het best aangenaam werken. Je kan het dan helemaal naar je hand zetten, kost wel veel tijd.
[ Voor 16% gewijzigd door FragileM64 op 10-01-2007 13:19 ]
Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB
past ergens wel in de Apple filosofie. Ze leveren gewoon een product af wat precies die dingen doet die je er van verwacht. Zie het (versimpeld) als het kopen van een tv of magnetron.kiddyl schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:15:
Na gisteren heel enthousiast te zijn over deze nieuwe iPhone is dat nu toch wel wat minder geworden. Op multimedia gebied is hij echt geweldig. Hij vervangt je iPod en is een media speler en telefoon.
Wat wil jij er zoal extra op dan?
[ Voor 3% gewijzigd door YellowCube op 10-01-2007 13:18 ]
Ik heb mijn Macbook niet bij me. Maar volgens mij is Mac OSX een X aantal GB's. (dacht 3). Dan zou er weinig over blijven van die 4GBYellowCube schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:13:
[...]
Wat bedoelt Steve Jobs dan met het feit dat er geen baby OS op draait, maar echt Mac OSX en dat de telefoon z'n tijd daarmee ver vooruit is.
edit:
toch een afgeslankte versie, zie ik
Daarbij, waarom een volledig OSX installatie op een device zetten, als je het toch niet gebruikt. Het lijkt mij redelijk overkill.
YellowCube schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:17:
[...]
past ergens wel in de Apple filosofie. Ze leveren gewoon een product af wat precies die dingen doet die je er van verwacht. Zie het (versimpeld) als het kopen van een tv of magnetron.
- Je Eigen Navigatie programma
- Office Plugins
- Je favoriete Messenger
- Add-ins op bestaande applicaties
[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 10-01-2007 13:28 ]
Dat klopt natuurlijk wel. Heb al verschillende iBooks, Powerbooks en MacBook gehad en uiteraard een aantal iPods en altijd tevreden. Er staat nu zelfs een MacMini die alleen maar email afhandeld.YellowCube schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:17:
[...]
past ergens wel in de Apple filosofie. Ze leveren gewoon een product af wat precies die dingen doet die je er van verwacht. Zie het (versimpeld) als het kopen van een tv of magnetron.
Tijd zal ons leren en Apple kan altijd nog besluiten om het een en ander wel mogelijk te maken. Er zullen regelmatig updates komen en een 3G telefoon komt er ook zeker. Maar wat ik graag wil is een goede agenda functie, maar ik heb ook begrepen dat het invoeren van tekst niet makkelijk is. Dan is een stylus weer wel handig.
Een navigatie programma is ook mooi. Google Maps is geintregreerd en kan in diverse VS steden ook gebruikt worden voor navigatie echter werkt dat niet overal natuurlijk. Een externe GPS muis via BT en een navigatie app op de iPhone met synchronisatie van Outlook bijvoorbeeld is al voldoende denk ik om mee te beginnen.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Kun je zo'n ding nou ook importeren uit Amerika? Ik kan in juni een nieuw abo uitzoeken dus release van de foon is voor mij een beetje ongelegen. De Dollarkoers is tegenwoordig redelijk gunstig en importeren zou dus een optie kunnen zijn. Is dit een mogelijkheid of gaat dat niet werken?
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Nogmaals: het is nog steeds niet bekend of het officieel wel of niet kan - er zijn alleen speculaties van horen zeggen, beide kanten op. Verder kunnen een hoop van die dingen misschien wel in Widgets gedaan worden. Maar tot de telefoon echt uitkomt is het nog niet duidelijk of anderen er al dan niet iets op kunnen installeren. En zo ja, wie het dan wel en niet mag.FragileM64 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:16:
Mijn windows mobile toestel is standaard vrij beperkt maar met al de extra applicaties zoals grafische calculator, woordenboek in vss talen, mediaspeler voor divx/xvid, vss wifi tools, enz is het best aangenaam werken. Je kan het dan helemaal naar je hand zetten, kost wel veel tijd.
Ik heb net nog even de hele keynote gekeken.
Wat ik toch wel jammer vond, is dat Jobs, zoals altijd, weer flink tekeer ging over de andere devices. Iedereen heeft het altijd fout gedaan.
Nee, ik vind de Stylus ook niet lekker werken. Echter, met mijn HTC 9100, type ik net zo snel als ik doe op mijn laptop. Heb je hem dat SMS-je zien typen? Met 1 wijsvinger? Kolere, als ik zo mijn mailtjes moet gaan versturen, mag ik wel een uurtje extra per dag uitrekken.
Het device lijkt me volledig gericht op Consumers. De Devices waar hij het mee vergeleek, zoals de Palms, zijn gericht op de zakelijke markt. Hoe kan je dat nou vergelijken?
Het scrollen door de Contacts, nee dat is lekker. Ik heb 1300 contacts in mijn telefoon, wordt leuk scrolllen. Op mijn Smartphone (With plastic Keyboard
), heb ik elke contact in 1 seconde op mijn scherm, dankzij het toetsenbord.
En dan als laatste: Wat is dat voor een broodje aap wat hij verkondigd. "Het bellen is zo moeilijk". Waar heeft die het over? Op elk concurrerend device, staat Contacts in het homescreen. Aanklikken, en bellen.
Hetzelfde geldt voor de synchronisatie van Contacts. Hij doet alsof Apple het heeft uitgevonden, dat de contacts van je computer in je telefoon staan. Kijk, synchronisatie als je hem in het Craddle zet. Dat had mijn Psion MX5 uit 1996 al.
Ik heb het hier over de presentatie, die hele vreemde punten had.Niet over het product, dat vind ik echt wel mooi. Maar de manier hoe het gebracht werd, een beetje vreemd.
EDIT:
Ook nog een leuke claim: "This is the thinist Smartphone in the Market Today"
A: Het is niet today, maar over 6 maanden
B: Mijn Smartphone is aardig wat mm dunner
Maar goed, aangezien Jobs zo ongeveer claimt de muis te hebben uitgevonden (first we brought you the Mouse, then we brought you the......), is het ook niet heel vreemd.
Wat ik toch wel jammer vond, is dat Jobs, zoals altijd, weer flink tekeer ging over de andere devices. Iedereen heeft het altijd fout gedaan.
Nee, ik vind de Stylus ook niet lekker werken. Echter, met mijn HTC 9100, type ik net zo snel als ik doe op mijn laptop. Heb je hem dat SMS-je zien typen? Met 1 wijsvinger? Kolere, als ik zo mijn mailtjes moet gaan versturen, mag ik wel een uurtje extra per dag uitrekken.
Het device lijkt me volledig gericht op Consumers. De Devices waar hij het mee vergeleek, zoals de Palms, zijn gericht op de zakelijke markt. Hoe kan je dat nou vergelijken?
Het scrollen door de Contacts, nee dat is lekker. Ik heb 1300 contacts in mijn telefoon, wordt leuk scrolllen. Op mijn Smartphone (With plastic Keyboard

En dan als laatste: Wat is dat voor een broodje aap wat hij verkondigd. "Het bellen is zo moeilijk". Waar heeft die het over? Op elk concurrerend device, staat Contacts in het homescreen. Aanklikken, en bellen.
- Er is geen probleem
- Zaal heeft geen probleem
- Hij zegt dat het wel probleem is
- Zaal denkt, oh we hebben een probleem
- Zaal klapt
Hetzelfde geldt voor de synchronisatie van Contacts. Hij doet alsof Apple het heeft uitgevonden, dat de contacts van je computer in je telefoon staan. Kijk, synchronisatie als je hem in het Craddle zet. Dat had mijn Psion MX5 uit 1996 al.
Ik heb het hier over de presentatie, die hele vreemde punten had.Niet over het product, dat vind ik echt wel mooi. Maar de manier hoe het gebracht werd, een beetje vreemd.
EDIT:
Maar goed, aangezien Jobs zo ongeveer claimt de muis te hebben uitgevonden (first we brought you the Mouse, then we brought you the......), is het ook niet heel vreemd.
[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 10-01-2007 13:46 ]
Pfff, ik was zeker van hem aan te kopen (heb op het einde van het jaar een nieuwe nodig), maar het zal toch dit model niet worden. Ik had vooral een pda nodig, aan aangezien het besturingssysteem zou gesloten zijn, is hij dat al niet meer. 8 Giga is te klein voor muziek, video en foto's (er zit geen extra kaart-slot in), dus mijn iPod heb ik ook nog altijd nodig. Dus 600 euro (het kan nog meer zijn) voor een toestel die alleen kan telefoneren, is er net iets over (zelfs als er UMTS/3G opkomt ben ik er nog niets mee want die dingen zijn niet betaalbaar in België).
Iemand die het snapt!PWM schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:43:
Het scrollen door de Contacts, nee dat is lekker. Ik heb 1300 contacts in mijn telefoon, wordt leuk scrolllen. Op mijn Smartphone (With plastic Keyboard), heb ik elke contact in 1 seconde op mijn scherm, dankzij het toetsenbord.
- Er is geen probleem
- Zaal heeft geen probleem
- Hij zegt dat het wel probleem is
- Zaal denkt, oh we hebben een probleem
- Zaal klapt
![]()
EDIT:
Ware het niet dat er nu al producten aanwezig zijn zoals een N80, een E-serie, een TyTN
maar toch zie ik zakenmensen lopen met een 6233 of zelfs een RaZR.
Dit wordt meer een consumenten product dan een werkpaard, dat zo-ie-zo!
Doelgroep zijn mediaphone gebruikers (mensen die nu een E900
of een D900 hebben) en semi-smartphones gebruikers!
Het niet installeren van 3rd party apps door jezelf is niet zo'n probleem, mits
apple maar met een goed alternatief komt!
Mijn excuses!Stereotomy schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:54:
[...]
Daarnaast haalde iemand EGSM in de war met EDGE, en het is dan de taak van mede-tweakers om dat te corrigeren, opdat er geen foutieve informatie verschaft wordt in deze thread dat tot valse verwachtingen kan leiden.
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Leuk dat het reality distortion field weer eens aangehaald wordt, maar dit is redelijk normaal in elke vorm van marketing. Microsoft beweert ook al een revisie of tig het meest geavanceerde OS ter wereld te hebben, en wij weten beter. Vista heeft 'groundbreaking' Instant Search, wat eigenlijk nagenoeg hetzelfde werkt als Spotlight, wat ik voor het eerst gebruikte in de developer preview van Tiger in Juli 2004.
Marketing dus
Marketing dus
Launching containers into space
VoIP, als dat er tenminste nog niet standaard opzit maar ik heb er nog niks over gehoord. Zolang de roaming tarieven nog absurd hoog zijn bel ik in het buitenland met mijn N80 via VoIP. Het zou een heel groot gemis zijn als dat niet op dit beestje zou werken. Verder ben ik gewend om muziek via p2p down te loaden en ik denk niet dat Apple zichzelf (itunes) in de wielen gaat rijden door allerhande p2p apps mee te leveren.YellowCube schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:17:
[...]
[ Voor 38% gewijzigd door vbmot op 10-01-2007 14:31 ]
Ook maar dat ik dat weet!
T-Junkie schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 04:33:
Ik ben erg onder de indruk van de iPhone. Het is een grote gok maar ze hebben het fantastisch uitgewerkt en denk dat ze daardoor wel slagen.
Wel jammer dat hij hier pas zo laat komt, dan moet ik de tijd vullen met een andere telefoon(waarschijnelijk binnenkort de M600i
)
offtopic:
Niet de M600i doen, die kan namelijk echt niet syncen met je mac.
Niet de M600i doen, die kan namelijk echt niet syncen met je mac.
Bericht hierboven
PWM schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:43:
Tja, Steve Ballmer spingt als een gek...
Multi-touch, je kunt gewoon heel snel met 2 handen typen (je duimen denk ik) als je de iPhone vast houd als een Nintendo DS
Tot nu toe lijkt het op alles in één dus dan kan je het wel vergelijken (Ik heb de Keynote nog niet helemaal gezien dus echt oordelen kan ik niet)
Het scrollen door de Contacts, nee dat is lekker. Ik heb 1300 contacts in mijn telefoon, wordt leuk scrolllen. Op mijn Smartphone (With plastic Keyboard), heb ik elke contact in 1 seconde op mijn scherm, dankzij het toetsenbord.
Ik heb al wel plaatjes gezien met het abc aan de zijkan van het scherm. dus dan druk je gewoon op de J voor Jaapen gaat de iPhone waaschijnlijk gelijk naar de J
Bellen is makkelijk. Maar het samen voegen van gesprekken zag er wel erg mooi uit op de website.
Ik hoor iedereen dat ze de Keynote hebben gezien...vraag me alleen af waar? Op de Apple site krijg ik beide streams niet aan de praat...zijn er ergens nog een soort van mirrors of downloads??
Ik zat net te denken he.. zou je die 2 mp camera kunnen gebruiken als een iSight/webcam? -> Wifi
-> iChat -> Zittend op een bank of onderweg naar je pasgeboren babietje kijken en terug gek doen... *koedie boe*
Disclaimer: * Falcon heeft net 6 weken geleden een kindje
-> iChat -> Zittend op een bank of onderweg naar je pasgeboren babietje kijken en terug gek doen... *koedie boe*
[ Voor 20% gewijzigd door Falcon op 10-01-2007 14:55 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Je moet er wel quicktime voor hebben, en even geduld dan krijg je vanzelf een popupje!Flatwhite schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:44:
Ik hoor iedereen dat ze de Keynote hebben gezien...vraag me alleen af waar? Op de Apple site krijg ik beide streams niet aan de praat...zijn er ergens nog een soort van mirrors of downloads??
Ik werk op een MacBook dus Quicktime heb iknils7 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:52:
[...]
Je moet er wel quicktime voor hebben, en even geduld dan krijg je vanzelf een popupje!

Verwijderd
Heeft nu niemand gehoord dat Steve zegt dat er in de toekomst wellicht een 3G variant komt. Hij vond op dit moment de EGDE techniek beter of geschikter. Ik ben niet op de hoogte van deze technieken maar omdat iedereen er over valt is het mij opgevallen dat Steve het gewoon heeft gezegd en terwijl niemand luistert.
Misschien dat dit te maken heeft met Cingular?
Als dit waar is dan zou dat de reden zijn dat de EU versie wat later komt. M.a.w komt er misschien in EU een 3G/UMTS/HSDPA versie??? Enige wat we kunnen doen is oren en ogen open houden en wachten...Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:10:
Heeft nu niemand gehoord dat Steve zegt dat er in de toekomst wellicht een 3G variant komt. Hij vond op dit moment de EGDE techniek beter of geschikter. Ik ben niet op de hoogte van deze technieken maar omdat iedereen er over valt is het mij opgevallen dat Steve het gewoon heeft gezegd en terwijl niemand luistert.
Verwijderd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Douglas_EngelbartPWM schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:43:
...
zoals te lezen was Apple de eerste die de muis gebruikte met een computer i.c.m. een GUI...
Ik heb dat ook gehoord ja...en ga er dus ook van uit dat er eind van het jaar een 3G variant richting EU komt. Hebben ze nog zo'n driekwart jaar om eraan te sleutelen en wellicht een betere camera erin stoppen. Over die camera heb ik em trouwens ook niet echt gehoord dus volgens mij werkt dat ook nog niet zo lekker. Anders had ie wel een fotootje van het publiek/podium/whatever kunnen maken om t te showen op t grote scherm.Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:10:
Verwijderd
Al hebben ze het wel mooi af mogen kijkenVerwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:17:
[...]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Douglas_Engelbart
zoals te lezen was Apple de eerste die de muis gebruikte met een computer i.c.m. een GUI...
Dan ga je voor een spiegel staan? Anders kan je natuurlijk niet tegelijk de camera aan de achterkant gebruiken en naar je pasgeboren babietje kijkenFalcon schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:51:
Ik zat net te denken he.. zou je die 2 mp camera kunnen gebruiken als een iSight/webcam? -> Wifi
Wat zal er als opslagmedia inzitten? Mini HDD ala iPod 5G of flash? Ik gok qua 't aantal GB op flash en ook omdat dit qua batterijen 't beste is.
Van wat er nu bekend is wordt de iPhone alleen in combinatie met een 2 jaars Cingular abonnement geleverd. In de VS betekent dat een permanente simlock (daar hebben ze niet de regel dat simlocks na X jaar verwijderd mogen worden). Om het ding in Europa te gebruiken zal je dus die $499 of $599 moeten betalen, plus nog voor 2 jaar abonnementsgeld aan Cingular (goedkoopste abo is daar $40, dus $960 in 2 jaar voor beltegoed dat je niet gebruikt), en nog eens de simlock van de iPhone moeten kraken (good luck!). Ik weet niet hoe grote patser je bentLaZZ schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:36:
Kun je zo'n ding nou ook importeren uit Amerika? Ik kan in juni een nieuw abo uitzoeken dus release van de foon is voor mij een beetje ongelegen. De Dollarkoers is tegenwoordig redelijk gunstig en importeren zou dus een optie kunnen zijn. Is dit een mogelijkheid of gaat dat niet werken?
[ Voor 19% gewijzigd door Dreamvoid op 10-01-2007 15:46 ]
OepsLaZZ schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:22:
[...]
Dan ga je voor een spiegel staan? Anders kan je natuurlijk niet tegelijk de camera aan de achterkant gebruiken en naar je pasgeboren babietje kijken
Ik bedoel natuurlijk dat mijn vrouw met kleine voor de Imac + Isight gaan zitten en ik onderweg bij een hotspot even met ze kan gaan babbelen.
Dit doe ik nu ook wel eens combi met mijn Macbookje.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Gewoon bestaande mogelijkheden als NIEUW presenteren in een wat ander jasje. Voor de geek met PDA mag het dan niks nieuws wezen, maar de gemiddelde consument weet daar niks van. De liep altijd met een boog om pda's heen omdat ze er eng en ingewikkeld uitzien. Apple maakt er een mode-accesoire van en ineens hebben "blonde dozen" er ook een en zijn ze er van overtuigd dat Apple al die handige features uitgevonden heeft.PWM schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:43:
Zat ik me vroeger ook wel eens aan te ergeren. De Commodore Amiga bijv. had al vanaf het begin simpele spraaksynthesesoftware bijgeleverd, alleen niemand nam de Amiga serieus, dus dan bestaat zoiets niet. Pas toen je op de pc jaaaren later ook zoiets kreeg, was het ineens nieuw & amazing en had je zelfs een reeks dancehitjes met computerstem erin..

_██_
(ಠ_ృ)
het is idd flash...T-Junkie schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:32:
Wat zal er als opslagmedia inzitten? Mini HDD ala iPod 5G of flash? Ik gok qua 't aantal GB op flash en ook omdat dit qua batterijen 't beste is.
Een HDD van 8GB lijkt me ook niet echt handig..
Ik snap ook niet wat mensen hier allemaal lopen te roepen met "Het is niet nieuw, kan mijn foon ook!!". Toen de iPod kwam, had je ook al andere mp3 spelers.. toch heeft bijna iedereen er nu een.
[ Voor 22% gewijzigd door Eswip op 10-01-2007 15:47 ]
Een hdd had de prijs wel kunnen drukken.Eswip schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:46:
[...]
het is idd flash...
Een HDD van 8GB lijkt me ook niet echt handig..
Ik heb inmiddels wat rond gevraagd
En heb gelukkig al wat antwoorden gekregen van mensen
die er gisteren bij waren!
Naar alle waarschijnlijkheid draait het toch echt een Mac OSX, oke hebben we al eerder gelezen maar ik heb wat door gevraagd: (ben niet zo thuis in Apple maar de technische verdeling is waarschijnlijk als volgt: Het O.S. is in principe ook Darwin, een ontwerp gebaseerd op de Mach 3.0 Open Source microkernel (met 4.4BSD SS), waarop ook Mac OS-X draait.)
Dit zegt apple freaks of nerds hahahah wat meer wss.
Maar dit zou ook wat moeten zeggen over compatibiliteit van externe software!
Naar alle waarschijnlijkheid draait het toch echt een Mac OSX, oke hebben we al eerder gelezen maar ik heb wat door gevraagd: (ben niet zo thuis in Apple maar de technische verdeling is waarschijnlijk als volgt: Het O.S. is in principe ook Darwin, een ontwerp gebaseerd op de Mach 3.0 Open Source microkernel (met 4.4BSD SS), waarop ook Mac OS-X draait.)
Wanneer komt ie uit in Japan? Ook in juni?
Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'
Asia staat gepland voor 2008.mboots schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:53:
Wanneer komt ie uit in Japan? Ook in juni?
Zeker al niet. Dit soort koppelverkoop is verboden in veel landen van de EU waaronder België. Nederland is hier een grote uitzondering op. Wij moeten ook altijd de volle prijs betalen voor een gsm, dit zal dan het waarschijnelijk iets moeilijker maken als jullie (Nederlanders) de volle 600 euro (of mss. meer) moeten ophoesten, plus nog eens een abbonement afzonderlijk ...Dreamvoid schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:33:
[...]
Eigenlijk denk ik dat ze 'm net als in de VS exclusief houden voor een grote Europese operator, bv Vodafone. Hij zal hier wel voor een euro'tje of €500-600 met verplicht >€30/m abo gaan. Als-ie al in de losse verkoop gaat zal je dan aan €800-900 denken.
Wedden dat hij bij een 2-jarig abo van 50 / 60 euro per maand gewoon gratis is..F e r o x schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:00:
[...]
Zeker al niet. Dit soort koppelverkoop is verboden in veel landen van de EU waaronder België. Nederland is hier een grote uitzondering op. Wij moeten ook altijd de volle prijs betalen voor een gsm, dit zal dan het waarschijnelijk iets moeilijker maken als jullie (Nederlanders) de volle 600 euro (of mss. meer) moeten ophoesten, plus nog eens een abbonement afzonderlijk ...
Dat zegt nog niet zoveel. Het is een beetje dezelfde verhouding als Windows XP - Windows Mobilenils7 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:48:
Ik heb inmiddels wat rond gevraagd
Denk eens aan het volgende rekensommetje
Je pakt een abonnement met 200 belminuten bij vodafone.
Normals prijs (met toestel meegeleverd) = € 27.50 per maand.
Laten we er van uti gaan dat je een 2-jarig abonnement neemt dat komt neer op 24 * €27,50 = € 660 euro's
En je hebt dan helemaal geen high-end toestel voor bijvoorbeeld een SE W950i moet nog € 139,00 worden bijbetaald.
Nu pakken we de iPhone met een sim-only abonnement.
De abonnementskosten per maand zijn € 8,95
De totale prijs voor 24 maanden word dan ook 24 * € 8,95 = 214,80
De prijs voor een iPhone word waarschijnlijk € 499
Totaal = 713,80 (29 euro per maand).
Ik vind dat best hele schappelijke prijzen.
Het verschil met amerika zit hem er in dat daar eigelijk altijd een sim-only abonnement word verkocht en iemand koopt daar een los toestel bij. In nederland koop je je toestel op afbetaling.
Ik zal dan ook denk ik voor een sim-only gaan en de iPhone gewoon lekker los bij Apple kopen.
Je pakt een abonnement met 200 belminuten bij vodafone.
Normals prijs (met toestel meegeleverd) = € 27.50 per maand.
Laten we er van uti gaan dat je een 2-jarig abonnement neemt dat komt neer op 24 * €27,50 = € 660 euro's
En je hebt dan helemaal geen high-end toestel voor bijvoorbeeld een SE W950i moet nog € 139,00 worden bijbetaald.
Nu pakken we de iPhone met een sim-only abonnement.
De abonnementskosten per maand zijn € 8,95
De totale prijs voor 24 maanden word dan ook 24 * € 8,95 = 214,80
De prijs voor een iPhone word waarschijnlijk € 499
Totaal = 713,80 (29 euro per maand).
Ik vind dat best hele schappelijke prijzen.
Het verschil met amerika zit hem er in dat daar eigelijk altijd een sim-only abonnement word verkocht en iemand koopt daar een los toestel bij. In nederland koop je je toestel op afbetaling.
Ik zal dan ook denk ik voor een sim-only gaan en de iPhone gewoon lekker los bij Apple kopen.
je moet ff in je quicktime preferences de verbinding op tcp zetten ipv udpFlatwhite schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:55:
[...]
Ik werk op een MacBook dus Quicktime heb ikMaar wanneer ik op een van de twee streams klik dan komt er automatisch bij Quicktime een venstertje tevoorschijn en dan zie je QT logo en dan moet ik wachten.... Dat doe ik dan een tijdje (±5min) en vervolgens krijg ik een of andere foutmelding
Jah het zegt mij echt totaal niks... ik geef het alleen maar doorR4NCOR schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:06:
[...]
Dat zegt nog niet zoveel. Het is een beetje dezelfde verhouding als Windows XP - Windows MobileAlleen technisch gezien is dat misschien niet goed te vergelijken... Maar het is echt wel een speciaal mobile OS die toevallig op dezelfde kernel draait.
Dit topic is gesloten.