Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:12
Modem al eens gereset? Wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 23:04
gsm schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:39:
Ik heb een probleempje
Ik heb even alles van Budget verwijderd, telefoon er af gehaald en de activatie verwijderd van SIP2 en ook alle gegevens verwijderd want ik hoor de andere kant niet meer met SIP1 telefonie van Telfort.
Ik hoor wel de kiestoon en als ik bel hoor ik alles tot en met het overgaan van de andere kant maar zodra de andere kant opneemt hoor ik niets meer.
Dat geld ook voor als ik gebeld wordt.
Ik weet niet of er storing is bij Telfort want ik heb niets gedaan of gewijzigd onder SIP1 dus weet ik het niet waar ik het moet zoeken.
Dit komt slecht uit wegens familie omstandigheden in het ziekenhuis
Daarom graag een snelle reaktie svp
Als uit- en aanzetten van je modem niet werkt, dan kun je resetten. Je kunt je modem resetten door het volgende te doen (uit de startpost van het telfort-topic te vinden op got):
Help, ik heb in de modem een aantal instellingen veranderd en nu doet ie niks meer!

Geen nood, dit is eenvoudig op te lossen. Kijk of het POWER lampje stabiel brandt. Indien dit het geval is even een pen/paperclip pakken. Op de achterkant van het modem vind je een klein gaatje waar 'reset' bij staat. Nu druk je dat gaatje in tot het POWER lampje gaat knipperen. Nu is de modem terug naar de fabrieksinstellingen en kun je 'm weer opnieuw instaleren.

Dan kun je je telforttelefonie weer instellen aan de hand van de oorspronkelijke gegevens die je hebt gekregen van telfort.

Maar misschien is het voglende gemakkelijker. In datzelfde topic is er iemand met een soortgelijk probleem: probleem met voipbuster:

Voipbuster instelling bij modem Zyxel P-2602HW-D1A ?
Ik heb alleen internet en geen telfort internet erbij maar wil als het kan voipbuster gebruiken

Ik heb de poort1 als volgt ingesteld:
Vinkje bij Active
SIP Number:
SIP Local port: 5060
SIP Server Address: sip1.voipbuster.com
SIP Server Port: 5060
REGISTER Server Address: sip1.voipbuster.com
REGISTER Server Port: 5060
SIP Service Domain: voipbuster.com
Authentication
User-ID: <Mijn Voipbuster gebruikersnaam>
Password: <Mijn Voipbuster wachtwoord>

Ik krijg een kiestoon,hoor de nummers kiezen maar ik krijg altijd de ingesprektoon.
Op het router status scherm kan ik ook sip1 niet registreren.
Wat doe ik fout?

Het antwoord was:
"Ik gebruik ook voipbuster maar dan op phone 2.
Het enige verschil is dat ik bij SIP number wel mijn telnr heb ingevuld omdat ik nr herkening laten uitsturen en het werkt goed."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat die 1 in het server adres eens weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:31
gsm schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:41:
Ik heb met gsm gebeld naar budget en dan hoor ik wel op budget telefoon maar kan niet spreken vanaf budget telefoon.
Dat is wel raar. Dat betekent dat er wel een RTP UDP stroom van Budgetphone binnenkomt, maar dat andersom jouw RTP UDP pakketten niet bij Budgetphone aankomen. Aangezien je een Zyxel VOIP modem gebruikt kan het bijna geen NAT/firewall probleem zijn. Eventueel contact opnemen met support van budgetphone als dit zo blijft.
Bel ik met budget naar gsm dan krijg ik weer de ingesprekstoon te horen
Er is dus waarschijnlijk iets niet ingesteld door mij
Heb je wel beltegoed bij Budgetphone? Zo niet dan kan je alleen gebeld worden, niet zelf bellen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 18:03

gsm

Ik ben net terug uit het ziekenhuis en mijn telefoon doet het weer. :)
Ik heb de spanning van het modem afgehaald maar dat hielp niet, toen heb ik met een paperclip geprobeerd te resetten en dat werkte ook ik niet want al mijn gegevens stonden er nog gewoon in en ik kon nog steeds de andere kant niet horen. :(
Om toch bereikbaar te zijn heb ik budgetphone ingevuld bij SIP2 en geprobeerd en die werkt nu wel goed, ik kan nu gebeld worden op dit nummer en het geluid is ook OK. :)
Toen toch maar weer eens mijn eigen huistelefoonnummer gedraait en ook die doet het nu goed. :)
Wat ik fout heb gedaan weet ik niet en wat er fout is gegaan weet ik ook niet, wat ik nu wel weet is dat beiden nummers het goed doen. :)
Ik kan inderdaad niet bellen met budget want 8)7 8)7 8)7 ik heb geen beltegoed.

Iedereen hartelijk dank voor alle snelle reakties _/-\o_ , nu kan ik straks weer met een rustig gevoel de nacht ingaan.

Nog even een vraagje, welke ATA kan ik het beste kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gsm schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:45:
Nog even een vraagje, welke ATA kan ik het beste kopen ?
Als alles werkt zou ik helemaal geen ata meer kopen
Volgens mij heb je nu toch wat je wil ?
Overigens zonder beltegoed kan je niet bellen bij Budgetphone dat weet iedereen maar je krijgt dan wel een aardige mechanische juffrouw aan de telefoon die je in helder en duidelijk engels vertelt dat je geen beltegoed hebt
Dus om te controleren of je budgetphone lijn werkt heb je toch wat aan deze nutteloze verbinding en informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Alles werkt wel goed nu maar het is de bedoeling dat ik in Zweden gebeld gaat worden door mijn kinderen en familie tegen een zo´n laag mogelijke kosten.
Zie mijn bericht van gisteren om 21.52 op pagina 56
Dus is een ATA de beste keuze om dit te realiseren begreep ik er uit.
Ik kan bellen vanuit Zweden naar familie tegen lokaal tarief en zij kunnen mij bereiken tegen lokaal tarief.
Ik hoop dat ik het niet fout begrepen heb en als ik het goed heb weet iemand mij dan een goede ATA door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gsm schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:48:
Alles werkt wel goed nu maar het is de bedoeling dat ik in Zweden gebeld gaat worden door mijn kinderen en familie tegen een zo´n laag mogelijke kosten.
Zie mijn bericht van gisteren om 21.52 op pagina 56
Dus is een ATA de beste keuze om dit te realiseren begreep ik er uit.
Ik kan bellen vanuit Zweden naar familie tegen lokaal tarief en zij kunnen mij bereiken tegen lokaal tarief.
Ik hoop dat ik het niet fout begrepen heb en als ik het goed heb weet iemand mij dan een goede ATA door te geven.
Oja zo zat het in elkaar
Ik heb het inderdaad gelezen
Tja de linksys sipura is goed en ook die van Draytek
Maar gezien jouw ervaring denk ik dat het niet erg gemakkelijk is deze apparaten te configureren en daar moet je je dan weer zwaar in verdiepen
Op dit forum en ook de vorige 4 delen staat er wel genoeg over te lezen
Iets makkelijker is het om toch voor de goedkoopste sipura te kiezen van Budgetphone want zij kunnen dit apparaat kosteloos voor jou bij aanschaf instellen en dan leveren.

Het bespaart jou tijd en op elke internet aansluiting zal hun Budgetphone nummer werken.
Anders vrees ik dat het toch wel veel lezen en schrijven voor je wordt op dit forum
Sterkte met jouw keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Hallo,
Ik heb een Grandstream HT-486 geïnstalleerd bij een vriendin met een BudgetPhone inbelnummer langs welke het bereikt kan worden. Zij heeft een Voipbuster en Voipcheap-account en ik heb vergeefs geprobeerd het inbelnummer te verifieren mbv de clients van VB en VC. Lijkt erop dat de cijfertoetsen voor de verificatiecode niet herkend worden.. |:(
Hoe alsnog succesvol door de verificatie te komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Dank je wel voor je advies en je heb wel gelijk dat een ata bestellen bij Budget de gemakkelijkste manier is voor mij.
Nu heb ik gekeken en zag ik er daar enkele staan o.a. de SPA1001 de SPA2100
Op de 1001 kan maar 1 analoog toestel worden aangesloten en op de 2100 kunnen er 2 worden aangesloten. Mijn voorkeur gaat uit naar 2 toestellen zodat ik dan mijn Telfort en mijn Budget kan gebruiken in Zweden

Kan je bij de 2100 ook 2 verschillende voip instellingen configureren ?
Dus zowel de Telfort instellingen en de Budget instellingen ?
Net zoals ik dat gedaan heb in het Zyxel modem van Telfort !

Al gevonden op http://www.sipura.com/products/spa2100.htm
Dat gaat hem dan worden en ga ik morgen bestellen tenzij deze niet goed is
Het is de veroudere uitgave van de 2102 maar dat vind ik niet belangrijk, als die maar goed werkt en als ik er maar mee kan doen wat ik wil.

[ Voor 19% gewijzigd door gsm op 07-03-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
gsm schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:58:
Kan je bij de 2100 ook 2 verschillende voip instellingen configureren ?
Dus zowel de Telfort instellingen en de Budget instellingen ?
Net zoals ik dat gedaan heb in het Zyxel modem van Telfort !
Is mij dus in het geheel niet duidelijk.. OK, hij heeft twee POTS-aansluitingen en een WAN- en LAN-poort, maar niets dat erop wijst dat hij ook 2 accounts kan beheren.. Dit is ook voor mij essentieel, om ingebeld te worden via BudgetPhone en om uit te bellen met Voipbuster.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Isaak Asimov schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 00:51:
[...]

Is mij dus in het geheel niet duidelijk.. OK, hij heeft twee POTS-aansluitingen en een WAN- en LAN-poort, maar niets dat erop wijst dat hij ook 2 accounts kan beheren.. Dit is ook voor mij essentieel, om ingebeld te worden via BudgetPhone en om uit te bellen met Voipbuster.. O-)
Staat dat niet op de site? De 1001 kan twee accounts aan die je met één telefoon kan gebruiken. Ik zou het persoonlijk raar vinden als je op de 2100 twee telefoons kan aansluiten en dan maar een sipaccount kan instellen.
[edit]Ja staat gewoon op de site.
Afbeeldingslocatie: http://www.sipura.com/Assets/Images/ata_chart.gif

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 07-03-2008 08:24 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Marzman schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 08:23:
[...]

Staat dat niet op de site? De 1001 kan twee accounts aan die je met één telefoon kan gebruiken. Ik zou het persoonlijk raar vinden als je op de 2100 twee telefoons kan aansluiten en dan maar een sipaccount kan instellen.
Dat maakt voor mij de situatie ook weer interessant; weet je overigens een oplossing voor mijn verificatieprobleem, zie mijn bericht drie messages hierboven? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gsm schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:58:
Dank je wel voor je advies en je heb wel gelijk dat een ata bestellen bij Budget de gemakkelijkste manier is voor mij.
Nu heb ik gekeken en zag ik er daar enkele staan o.a. de SPA1001 de SPA2100
Op de 1001 kan maar 1 analoog toestel worden aangesloten en op de 2100 kunnen er 2 worden aangesloten. Mijn voorkeur gaat uit naar 2 toestellen zodat ik dan mijn Telfort en mijn Budget kan gebruiken in Zweden
Om je niet teleur te stellen
Alhoewel Telfort gewoon telefonie aanbied via het sip protocol hebben deze handige lees (KPN jongens) toch een foefje ingebakken
Ik heb laatst voor mijn zwager Telfort geconfigureerd op mijn siemens IP 455
Deze zit aangesloten op een router die gebruik maart van Orange breedband
Reden is dat Telfort niet eens naadloze overgang kan aanbieden op zijn breedband van KPN IPbellen naar Telfort
Hij zal nu 20 werkdagen zonder internet en telefoon zitten

Budgetphone en de voipbuster klonen werken prima en probleemloos echter Telfort meldt zich niet aan met de reden is dat hij de server NIET kan vinden.
Dat vind ik nou weer 8)7 8)7 8)7 streken
Tenzij iemand anders andere of betere ervaringen heeft. herroep ik deze stelling
Dus ik zou zeggen ga voor de goedkoopste ATA desnoods met 1 poort en probeer het op deze manier maar schep geen al te hoge verwachtingen aan Telfort tenzij je die ATA op Telfort internet aansluit maar dat zal een beetje moeilijk worden in Zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@kpmp3062: Telfort = Tiscali = Ritstele.com gebruikt gewoon 100% SIP zonder "foefjes". Ze draaien het (als ik het me goed herinner) alleen op een andere poort, dus niet 5060 wat gebruikelijk is. Misschien hebben ze het afgeschermd zodat je niet vanaf een Orange ADSL kan bellen via de Telfort SIP dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Dus als ik het goed begrijp kan zowel de 1001 en de 2100 beiden 2 sip accounts aan, alleen de 1001 heeft maar 1 pots aansluiting en de 2100 2 stuks
Dan kan je volgens mij met de 1001 maar 1 gesprek opnemen en met de 2100 dus 2 gesprekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
gsm schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:59:
Dus als ik het goed begrijp kan zowel de 1001 en de 2100 beiden 2 sip accounts aan, alleen de 1001 heeft maar 1 pots aansluiting en de 2100 2 stuks
Dan kan je volgens mij met de 1001 maar 1 gesprek opnemen en met de 2100 dus 2 gesprekken
Beide sip accounts komen op dezelfde telefoon uit, dus inderdaad 1 gesprek tegelijkertijd. Maar zolang je niet tegelijk twee verschillende gesprekken wilt voeren, ben je met 1 telefoon net zo handig uit.
RichieB schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:57:
@kpmp3062: Telfort = Tiscali = Ritstele.com gebruikt gewoon 100% SIP zonder "foefjes". Ze draaien het (als ik het me goed herinner) alleen op een andere poort, dus niet 5060 wat gebruikelijk is. Misschien hebben ze het afgeschermd zodat je niet vanaf een Orange ADSL kan bellen via de Telfort SIP dienst?
Bij mijn weten schermt Orange ADSL het af. Die laten andere sip-verbindingen niet toe. kijk anders even in het orange-topic, daar is veel geschreven over sip-bellen in het algemeen. In mijn zyxel modem stond voor Telforttelefonie gewoon poort 5060 vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Heeft iemand het sms-misterie toevallig al ontrafelt?
Het kost me nu nogsteeds geld terwijl dit gratis zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

gsm schreef op vrijdag 07 maart 2008 11:59
andreas2005 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:22:
Beide sip accounts komen op dezelfde telefoon uit, dus inderdaad 1 gesprek tegelijkertijd. Maar zolang je niet tegelijk twee verschillende gesprekken wilt voeren, ben je met 1 telefoon net zo handig uit.
Vandaar dat ik dus vroeg :
Als ik de 2100 neem dan heb ik 2 POTS uitgangen en kan ik dus 2 telefoons aansluiten

Als ik de site bekijk dan kan ik beiden ook apart configureren dus 2 gesprekken tegelijk voeren of ontvangen.
Of zie ik dat dan verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
Volgens mij zie je het juist goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

gsm schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:18:
Of zie ik dat dan verkeerd ?
Ik heb de SPA3000 ATA (ook van Lynksys) met slechts 1 analoge telefoonaansluiting dus ik heb geen antwoord voor je maar misschien kun je over deze specifieke ATA op andere forums wel meer informatie vinden. Ik weet dat voipbuster.com zelf ook een forum heeft waar mogelijk al genoeg gesproken is over 2 gelijktijdige lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andreas2005 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:22:
[...]
Bij mijn weten schermt Orange ADSL het af. Die laten andere sip-verbindingen niet toe. kijk anders even in het orange-topic, daar is veel geschreven over sip-bellen in het algemeen. In mijn zyxel modem stond voor Telforttelefonie gewoon poort 5060 vermeld.
Orange schermt niet af
Ik gebruik zelf voipbuster en Voipcheap voor uitgaand
En ik gebruik Budgetphone inkomend en uitgaand allemaal op verschillende ATA's geprobeert en alles werkt behalve Telfort telefonie
Het zou natuurlijk wel kunnen zijn dat deze wel wordt geblokt door Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Volgens mij kan je Telfort telefonie alleen gebruiken als je op het telfort netwerk zit. In Zweden zal het dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Ik ben benieuwd. Ik heb de 2100 besteld en ze gaan die configureren voor het Budget nummer.
Als ik hem binnen heb ga ik hem uitproberen bij mijn dochter en als dat goed gaat dan ga ik proberen de Telfort configuratie er in te zetten want er kunnen 2 telefoons op aangesloten worden met ieder zijn eigen instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:44
Ik maak gebruik voor uitgaande gesprekken van voipbuster, inkomende via budgetphone.
Een analoge telefoon aangesloten via een SPA 1001, nu wil ik bij uitbellen, wat dus via voipbuster gaat, een nummer meesturen, namelijk het budgetphone nummer.
In het orginele voipbuster programma op de computer kan ik dit wel instellen en werkt het gewoon goed, maar zodra het weer via de SPA 1001 gaat bel ik weer anoniem naar buiten, ook als ik het eerst in het programma instel, SPA 1001 resetten, werkt het nog niet.
Iemand een idee?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EJVL schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:25:
Ik maak gebruik voor uitgaande gesprekken van voipbuster, inkomende via budgetphone.
Een analoge telefoon aangesloten via een SPA 1001, nu wil ik bij uitbellen, wat dus via voipbuster gaat, een nummer meesturen, namelijk het budgetphone nummer.
In het orginele voipbuster programma op de computer kan ik dit wel instellen en werkt het gewoon goed, maar zodra het weer via de SPA 1001 gaat bel ik weer anoniem naar buiten, ook als ik het eerst in het programma instel, SPA 1001 resetten, werkt het nog niet.
Iemand een idee?
Je kunt een displayname instellen voor de lijn die je gebruikt, daar vul je het geverifieerde nummer in. Dan ziet de gebelde persoon dit nummer.

Op dit plaatje kun je het zien:
http://www.asteriskguru.com/tutorials/sipura_phone_adapter_image282.png

[ Voor 11% gewijzigd door Loekie op 08-03-2008 15:22 . Reden: Plaatjes zeggen meer dan woorden alleen...;) ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Loekie schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:21:
[...]

Je kunt een displayname instellen voor de lijn die je gebruikt, daar vul je het geverifieerde nummer in. Dan ziet de gebelde persoon dit nummer.

Op dit plaatje kun je het zien:
http://www.asteriskguru.com/tutorials/sipura_phone_adapter_image282.png
Ik heb dit zojuist geprobeert door het geverifieerde nummer hier in te vullen, namelijk 00316xxxxxxxx dit werkt helaas niet, ook niet via =316xxxxxxxx of 06xxxxxxx, hij blijft anoniem naar buiten bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Niet om ongeduldig over te komen maar toch een klein schopje tbv mijn vriendin:

Ik heb een Grandstream HT-486 geïnstalleerd bij een vriendin met een BudgetPhone inbelnummer langs welke het bereikt kan worden. Zij heeft een Voipbuster en Voipcheap-account en ik heb vergeefs geprobeerd het inbelnummer te verifieren mbv de clients van VB en VC. Lijkt erop dat de cijfertoetsen voor de verificatiecode niet herkend worden door de verificatie procedure.. :?

TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EJVL schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:32:
[...]

Ik heb dit zojuist geprobeert door het geverifieerde nummer hier in te vullen, namelijk 00316xxxxxxxx dit werkt helaas niet, ook niet via =316xxxxxxxx of 06xxxxxxx, hij blijft anoniem naar buiten bellen...
Vaag, ik heb een S450 IP en daar werkt het op die manier.
Daar heb je een gebruikersnaam en displaynaam die hetzelfde zijn aan m'n geverifieerde nummer en een inlognaam. Ik gok dat je als inlognaam dan auth-id gebruikt en auth-id op yes zet het dan moet werken. Hoeveel nummers heb je geverifieerd?

Kom je er niet uit dan kun je hier: http://www.asteriskguru.com/board/ wellicht je vraag stellen, daar zitten redelijk wat mensen met ervaring heb ik het idee.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Loekie schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:24:
[...]

Vaag, ik heb een S450 IP en daar werkt het op die manier.
Daar heb je een gebruikersnaam en displaynaam die hetzelfde zijn aan m'n geverifieerde nummer en een inlognaam. Ik gok dat je als inlognaam dan auth-id gebruikt en auth-id op yes zet het dan moet werken. Hoeveel nummers heb je geverifieerd?

Kom je er niet uit dan kun je hier: http://www.asteriskguru.com/board/ wellicht je vraag stellen, daar zitten redelijk wat mensen met ervaring heb ik het idee.
Tnx, dat is het inderdaad.
Bij user ID het geverifieerde telefoonnummer, auth-id op yes en hier m'n voipbuster username, en het werkt!
Tnx voor de nuttige info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Isaak Asimov schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:55:
Niet om ongeduldig over te komen maar toch een klein schopje tbv mijn vriendin:

Ik heb een Grandstream HT-486 geïnstalleerd bij een vriendin met een BudgetPhone inbelnummer langs welke het bereikt kan worden. Zij heeft een Voipbuster en Voipcheap-account en ik heb vergeefs geprobeerd het inbelnummer te verifieren mbv de clients van VB en VC. Lijkt erop dat de cijfertoetsen voor de verificatiecode niet herkend worden door de verificatie procedure.. :?

TIA
Als je het probeert met een mobiel nummer via SMS?
Kan het zijn dat je toestel DTMF niet goed doorstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EJVL schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:39:
[...]

Bij user ID het geverifieerde telefoonnummer, auth-id op yes en hier m'n voipbuster username, en het werkt!
you're welcome :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
EJVL schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:45:
[...]

Als je het probeert met een mobiel nummer via SMS?
Kan het zijn dat je toestel DTMF niet goed doorstuurt?
Ik heb haar mobiele telefoon al een maand geleden geverifieerd zowel in VB als in VC. Wat zou mogelijk DTMF verhinderen in de instellingen van de Grandstream? Poort 5060? Andere instelling :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:24
Isaak Asimov schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:19:
Ik heb haar mobiele telefoon al een maand geleden geverifieerd zowel in VB als in VC. Wat zou mogelijk DTMF verhinderen in de instellingen van de Grandstream? Poort 5060? Andere instelling :?
Kun je dat Budgetphone nummer niet tijdelijk met *21* oid naar haar mobiele telefoon doorschakelen? Dan komt het verificatietelefoontje immers uit op een telefoon waarmee je wel kunt verifieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heineken schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:19:
Heeft iemand het sms-misterie toevallig al ontrafelt?
Het kost me nu nogsteeds geld terwijl dit gratis zou moeten zijn.
gek, bij mij kost een smsje nu opeens 6ct.
terwijl dit pas de tweede is die ik in 7 dagen verstuur.
heb nog Freedays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Isaak Asimov schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:19:
[...]

Tabblad regional en dan caller id method, hier kun je wat verschillende instellingen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Kan iemand mij de weg wijzen waar ik een Zweeds VOIP nummer kan kopen ?
Bij Budgetphone kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJVL schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:39:
[...]

En jij ook bedankt.
Het is mij nu ook gelukt.

Voor andere Draytek Vigor2200VG eigenaars: zet bij Account Number/Name het geverifieerde telefoonnummer.
Ik heb het nummer in 003120XXXXXXX formaat daar ingevuld, als ik mijn mobiel bel krijg ik zoals het hoort 020XXXXXXX te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
EJVL schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:28:
[...]

Tabblad regional en dan caller id method, hier kun je wat verschillende instellingen proberen.
Het ziet er in deze Grandstream iets anders uit, maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik verwachtte een poort-probleem en omdat overigens de dial-tones goed werken niet dat de DTMF-overdracht problematisch zou zijn.. Bedankt voor de tip en in de loop van de volgende week laat ik horen hoe het is afgelopen - het gaat om een vriendin en niet om mijn vriendin dus zie haar niet elke dag..

Wisten jullie overigens dat wanneer je je Budgetphone nummer door BP laat forwarden naar Voxalot de nummermelding op je telefoon je eigen Budgetphone nummer laat zien ipv de Caller-ID? Toen ik BP erover belde kreeg ik hier pas duidelijkheid over. Dus óf je zorgt voor een ATA of VoIp-telefoon met de mogelijkheid om BP te registreren als inbound Sip-account en daarnaast Voxalot (of VB/VC iig meer dan één Sip-account instelbaar) óf je neemt een Voxalot premium-account voor €10,- per jaar en stelt daar je BP-nummer als VoIP-in. Op die manier voorkom je tegen je eigen nummer aan te kijken.. Althans zó heb ik het nu begrepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 16:20
gsm schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:04:
Kan iemand mij de weg wijzen waar ik een Zweeds VOIP nummer kan kopen ?
Bij Budgetphone kan dat niet.
Officieel mag dat volgens de wetgeving niet, in NL tenminste. Ik weet niet of er europese wetten zijn. Een kennis van mij heeft zelf bijvoorbeeld 2 voip-in nummers met een netnr die niet bij zijn locatie horen. Officieel mag dat niet. 't kan dus zijn dat er wel zweedse bedrijven zijn die voip-in nummers uitgeven, maar dan is het of een regio-vrij nummer (zoals 084-x nummers in NL) of je moet een zweeds adres opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Ik heb een zweeds adres dus dat is geen probleem, kan alleen geen adres vinden waar ik een zweeds VOIP nummer kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
gsm schreef op zondag 09 maart 2008 @ 01:10:
Ik heb een zweeds adres dus dat is geen probleem, kan alleen geen adres vinden waar ik een zweeds VOIP nummer kan bestellen.
Gewoon ff googlen naar zweedse sip providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelf-99
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11-2022
Ik heb sinds kort een S450IP en heb een account bij Voipstunt. Hoewel het bellen met deze combinatie prima gaat, krijg ik het niet voor elkaar om nummerherkenning (dwz mijn vaste nummer zichtbaar maken bij opgeroepene) te activeren. Weet iemand daarvoor de juiste instellingen in de Gigaset??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Roelf-99 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 10:36:
Ik heb sinds kort een S450IP en heb een account bij Voipstunt. Hoewel het bellen met deze combinatie prima gaat, krijg ik het niet voor elkaar om nummerherkenning (dwz mijn vaste nummer zichtbaar maken bij opgeroepene) te activeren. Weet iemand daarvoor de juiste instellingen in de Gigaset??
Ik heb zelf de Targa DIP 450, dat is een cheap-ass oem kloon van de Siemens 450. Ik heb mijn verified vast nummer ingevuld in de configuratie bij 'gebruikersnaam' als volgt en dat werkt perfekt. Overigens is dit al meerdere keren in dit topic aan de orde geweest.
Afbeeldingslocatie: http://dzzn76.googlepages.com/targadip450a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

trolleystad schreef op zondag 09 maart 2008 @ 08:11:
[...]

Gewoon ff googlen naar zweedse sip providers.
Ik ben wezen googlen maar kon niet vinden wat ik wil.
Ik wil een Zweeds telefoonnummer zoals bij Budgetphone, daar verkopen ze geen Zweedse wel Nederlandse nummers.
Het Zweedse nummer kan dan door mijn Zweedse kennissen worden gebruikt om mij te bellen in Nederland.
Wie kan mij een link sturen waar ik een Zweeds nummer kan kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk007 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:34:
[...]

Ik heb zelf de Targa DIP 450, dat is een cheap-ass oem kloon van de Siemens 450. Ik heb mijn verified vast nummer ingevuld in de configuratie bij 'gebruikersnaam' als volgt en dat werkt perfekt. Overigens is dit al meerdere keren in dit topic aan de orde geweest.
[afbeelding]
Ik heb hem bij zowel de gebruikersnaam als de displaynaam ingevuld, nummer wordt netjes meegezonden....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelf-99
Deze instellingen had ik reeds gevolgd, echter het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roelf-99 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:06:
Deze instellingen had ik reeds gevolgd, echter het werkt niet.
Heb je het nummer wel laten verifiëren bij voipstunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je bij Voipbuster een nummer laten verifiëren via de website? Ik heb de hele website doorgeploegd maar kon er niets over vinden. Het probleem is namelijk dat de softfone van VB niet voor mijn platform beschikbaar is alleen voor Windows naar het schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
gsm schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:18:
[...]

Ik ben wezen googlen maar kon niet vinden wat ik wil.
Ik wil een Zweeds telefoonnummer zoals bij Budgetphone, daar verkopen ze geen Zweedse wel Nederlandse nummers.
Het Zweedse nummer kan dan door mijn Zweedse kennissen worden gebruikt om mij te bellen in Nederland.
Wie kan mij een link sturen waar ik een Zweeds nummer kan kopen ?
Beter leren googlen. Binnen 1 minuut had ik deze:

http://bredbandstelefoni.se/

BBtele privat
· SIP-konto
· Telefonnummer
· Utgående samtal
· Kortnummer
· Röstbrevlåda
750 kr per år!
Lanseras hösten 2004

Dat "Telefonnummer" lijkt me wat je zoekt.

[ Voor 14% gewijzigd door Dolan op 09-03-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Dank je wel, ik had die niet gezien of gevonden.
Wel deze : http://www.mysecretary.ne...ink=index.html&region=550
Maar ik was hier nog mee bezig en ook nog verder aan het zoeken of er nog iets goedkopers tevoorschijn kwam
Die van jou ga ik ook zeker even bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:29
Roelf-99 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 10:36:
Mij lukt het ook niet icm met Voipbuster. Wanneer ik mijn (vaste)nummer wil laten verifiëren word ik wel gebeld door Voipbuster met de vraag of ik de verificatiecode wil intoetsen, helaas gaat het daarna mis: het lijkt wel of er niets doorgestuurd wordt. Weet iemand waar dat aan ligt?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelf-99
Ik heb mijn nummers bij Voipstunt opgenomen in mijn profiel. Ik vind echter op de site geen aparte optie om deze nummers te verifieeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
[img]http://allyoucanupload.webshots.com/v/2001000977131686161]Afbeeldingslocatie: http://aycu14.webshots.com/image/46013/2001000977131686161_rs.jpgHallo, ik heb nu de forwarding van het BudgetPhone nummer van mijn vriendin naar Voxalot ongedaan laten maken door BP. Ik heb Voxalot opgewaardeerd naar 'Lite', en BudgetPhone geregistreerd. Nu blijft de status van de BudgetPhone registratie in Voxalot staan op 'Request Sent' en telefoontjes naar haar BP-nummer verdwijnen in de Voicemail van BP..
Wat te doen?

[ Voor 16% gewijzigd door Isaak Asimov op 10-03-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Isaak Asimov schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:16:
[img]http://allyoucanupload.webshots.com/v/2001000977131686161][afbeelding]Hallo, ik heb nu de forwarding van het BudgetPhone nummer van mijn vriendin naar Voxalot ongedaan laten maken door BP. Ik heb Voxalot opgewaardeerd naar 'Lite', en BudgetPhone geregistreerd. Nu blijft de status van de BudgetPhone registratie in Voxalot staan op 'Request Sent' en telefoontjes naar haar BP-nummer verdwijnen in de Voicemail van BP..
Wat te doen?
Oplossing voor dat probleem vind je op het voxalot forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
trolleystad schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:24:
[...]

Oplossing voor dat probleem vind je op het voxalot forum.
Inderdaad vind je op http://forum.voxalot.com/...ing-vsp-budget-phone.html meer aanwijzingen om de registratie te doen slagen. Dat dit gemakkelijk te vinden is kan ik niet zeggen en het zou best een onderdeel mogen zijn van de topicstart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 21:03

vr6-only

Blub Blub

Je had de doorschakeling niet uit moet halen.

Zorg dat jouw budgetphone nummer doorgeschakeld wordt naar jouw voxalot account en klaar is kees.
Heb ik hier ook en het werkt perfect.

Je hoefde voxalot niet eens op te waarderen daardoor! Aangezien budgetphone dan niet geregistreerd hoeft te zijn.

Dus:

Budgethone doorschakelen
Voip providers aanmelden (registratie is niet nodig!)
ATA of SIP toestel aanmelden met voxalot gegevens

Bel naar je budgetphone nummer = gaat over op je ata/sip toestel
Uitbellen moet je even regelen via de dial plan.

[ Voor 30% gewijzigd door vr6-only op 11-03-2008 02:29 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Misschien dat het voor jou wel werkt, maar ik kon met geen mogelijkheid de nummermelding aan de praat krijgen. Ook de helpdesk van BudgetPhone meldde me per telefoon dat het caller-ID verloren gaat bij forwarding. Ik kreeg dan ook het eigen BP-inbelnummer in het telefoondisplay te zien, ongeacht wie belde..

Even voor de duidelijkheid en de beginners onder ons (onder wie ik me sinds kort niet helemaal meer reken) er zijn twee manieren om het BudgetPhone-nummer aan het Voxalot-account te koppelen:

1) De goedkoopste: Forwarden vanuit BudgetPhone naar het Voxalot-account, staat hierboven goed uitgelegd met dank aan vr6-only _/-\o_
Nadeel: De Caller-Id (de nummermelding van de beller) gaat verloren. :'(
2) De betere: Registreren van de BudgetPhone VoIP-provider in het Voxalot-account. Daarvoor moet je opwaarderen naar 'Premium' en vervolgens de aanwijzingen op http://forum.voxalot.com/...ing-vsp-budget-phone.html volgen.
Nadeel: Kost je toch €10,- per jaar voor het realiseren van inbound-nummermelding..

[ Voor 55% gewijzigd door Isaak Asimov op 12-03-2008 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Ik heb een SPA2102 gekocht en binnen gekregen. Budgetphone heeft hem geconfigureerd afgeleverd. Aansluiten en werkt perfekt.
Bedankt Trolleystad voor je advies.

Nu heb ik een vraagje, ik heb line 2 nog ongebruikt en nu wil ik eens weten of ik daar Telfort op kan laten werken ?
Als dat kan waar en welke gegevens moet ik dan invoeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Telfort gaat alleen werken als je direct met het telfort netwerk verbonden bent. Zoals al eerder gezegd: in Zweden heb je daar niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Dank je wel, dat gaat dus niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

gsm schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:50:
Nu heb ik een vraagje, ik heb line 2 nog ongebruikt en nu wil ik eens weten of ik daar Telfort op kan laten werken ?
Ik weet dat deze kastjes ook gelockt kunnen worden door de leverende voipprovider, vergelijkbaar met een simlock op een gsm. Dus mogelijk dat het niet eens mogelijk is, nog even los van Telfort. Maar dat kun je met een voipbusteraccount wel even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
[...]

Bedankt voor de tip: Ik heb de optie RFC 2833 aangevinkt en nu kwamen de codes wél goed door.. d:)b
Verificatie geslaagd, wij blij en klapzoen voor jou van mijn vriendin.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Isaak Asimov schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:12:
[...]
Bedankt voor de tip: Ik heb de optie RFC 2833 aangevinkt en nu kwamen de codes wél goed door.. d:)b
Verificatie geslaagd, wij blij en klapzoen voor jou van mijn vriendin.. O-)
Your welcome, maar ik ben al getrouwd hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
EJVL schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:00:
[...]

Your welcome, maar ik ben al getrouwd hoor :>
Jammer, ze is single.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Gisteravond VoipBuster ingesteld op m'n Zyxel P-2602HW-D3A.
Zolang ik op m'n pc ingelogd ben gaat uitbellen prima, maar vanochtend moest ik toch eerst mijn pc starten om er gebruik van te kunnen maken.
Nadeel is nu dus dat ik niet in de gaten heb of ik met Telfort of met VoipBuster naar het buitenland bel.
Is hier een oplossing voor?
En moet je perse aangemeld zijn bij VoipBuster?
Zou mooi zijn als ik buitenland bellen, in de router kan blokkeren voor Telfort, maar volgens mij gaat dat niet.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-08-2022
Geurt-kun schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:14:
Gisteravond VoipBuster ingesteld op m'n Zyxel P-2602HW-D3A.
Zolang ik op m'n pc ingelogd ben gaat uitbellen prima, maar vanochtend moest ik toch eerst mijn pc starten om er gebruik van te kunnen maken.
Nadeel is nu dus dat ik niet in de gaten heb of ik met Telfort of met VoipBuster naar het buitenland bel.
Is hier een oplossing voor?
En moet je perse aangemeld zijn bij VoipBuster?
Zou mooi zijn als ik buitenland bellen, in de router kan blokkeren voor Telfort, maar volgens mij gaat dat niet.
Surf naar Telfort, kies vervolgens voor:
Mijn Telfort/Vast bellen/Instellingen vast bellen,
Log in met gebruikersnaam (adsl123456-t@telfort.nl) en wachtwoord (aBccQQrZ).
Kies voor: Ik wil mijn instellingen wijzigen,
Kies voor Nummerblokkade,
Vink aan bij: bellen naar internationale nummers (=buitenland) voor uit

Ga op een aangezette PC naar het programma VoipBuster.
Kies voor: Bestand/Verander Status/
Kies nu voor Afmelden.
Je bent nu afgemeld voor bellen met behulp van de computer.
Je krijgt nu na het aanzetten van de PC de boodschap : Elders aangemeld bij VoipBuster of iets dergelijks.
Dat klopt want je blijft nog steeds aangemeld bij VoipBuster in de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een vervelend probleem in het gebruik van Voipbuster. Ik belde vanmiddag de belastingtelefoon en zoals vaak kom je dan nadat de verbinding tot stand is gekomen terecht bij een computer waarbij je via keuzemenu's geacht wordt verder te komen.
Nu toets ik het nummer van een keuze in, maar het komt niet door. De computer blijft klagen dat je geen keuze hebt gemaakt, je probeert het nog een keer nu met een hekje (#) erachter, weer geen resultaat.

Is dit probleem bekend en is er wat aan te doen? Dit is erg lastig omdat servicenummers daarmede feitelijk onbereikbaar zijn voor Voipbuster gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ook aan de telefoon set liggen, ik heb hier een Philips en een Panasonic, beiden geen problemen hiermee, leen effe er een van iemand om hert te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:13:
Ik zit met een vervelend probleem in het gebruik van Voipbuster. Ik belde vanmiddag de belastingtelefoon en zoals vaak kom je dan nadat de verbinding tot stand is gekomen terecht bij een computer waarbij je via keuzemenu's geacht wordt verder te komen.
Nu toets ik het nummer van een keuze in, maar het komt niet door. De computer blijft klagen dat je geen keuze hebt gemaakt, je probeert het nog een keer nu met een hekje (#) erachter, weer geen resultaat.

Is dit probleem bekend en is er wat aan te doen? Dit is erg lastig omdat servicenummers daarmede feitelijk onbereikbaar zijn voor Voipbuster gebruik.
Zie ook deze quotes:
[...]

Isaak Asimov schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:12:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Isaak Asimov

Ik heb in mijn Zyxel 2602 modem (Telfort) in het menu "VoIP > SIP > SIP Settings > Advanced" de DTMF mode veranderd van "SIP-info" naar RFC 2833 en het werkte!! *O*

Bedankt voor je hulp. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem: als ik Voipbuster via wifi op mijn Speedtouch 780 gebruik, gaat het modem op onwillekeurige momenten herstarten. Soms is dit na 15 minuten bellen, soms na 1 minuut. Ik heb een Nokia E51 waarmee je het SIP-protocol kan gebruiken en via een draadloze netwerkverbinding kan bellen. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 11:23
Sinds vandaag rekent voipbuster weer geld voor sms lijkt wel!

Word gewoon 6 cent afgeschreven van tegoed. Heb er een mail over gestuurd naar hun feedback. Houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:33

Rhapsody

In Metal We Trust

Orcie schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:40:
Sinds vandaag rekent voipbuster weer geld voor sms lijkt wel!

Word gewoon 6 cent afgeschreven van tegoed. Heb er een mail over gestuurd naar hun feedback. Houd jullie op de hoogte!
Die prijzen veranderen vaak en ook je FreeDays hebben invloed op de kosten. Misschien heb je geen FreeDays meer?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
ik heb freedays. had 2 weken geen sms verstuurd.
en toch wordt 6ct gerekend nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar welk land SMS verstuurd? Niet alle landen zijn FREE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
SMS naar Nederland kost 6ct bij mij.
met Freedays en zeker 2 weken daarvoor niets verstuurd.
2008-03-19 18:39:33 +316xxxxxxxx (sms) 00:00:00 € 0.060
2008-03-19 18:39:33 +316xxxxxxxx (sms) 00:00:00 € 0.060
2008-03-19 17:03:17 +316xxxxxxxx (sms) 00:00:00 € 0.060
2008-03-19 17:00:36 +316xxxxxxxx (sms) 00:00:00 € 0.060
2008-03-19 16:44:47 +316xxxxxxxx (sms) 00:00:00 € 0.060
2008-03-19 16:39:51 +316xxxxxxxx (sms) 00:00:00 € 0.060
2008-03-17 11:04:40 +316xxxxxxxx (sms) 00:00:00 € 0.060
2008-03-11 19:46:30 +316xxxxxxxx (sms) 00:00:00 € 0.060
2008-03-08 18:20:09 +316xxxxxxxx (sms) 00:00:00 € 0.060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
crap, sms is idd nu 6 ct en eerst gratis.
moet je ook bericht krijgen als het weer geld kost, vind ik!!!

https://forum.voipbuster.com/viewtopic.php?f=3&t=14767

[ Voor 24% gewijzigd door thefxr op 19-03-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Vergeet dat maar! Het zijn oplichters wat dat betreft. Ze veranderen volgens onduidelijke regels de tarieven en om de zoveel tijd ben je geld kwijt binnen je freedays. Mail sturen hierover heeft mij in iedere geval geen reply van hun kant opgeleverd. Dit fenomeen geldt overigens voor alle betamax klonen.

Probeer anders een sms te versturen via html en niet via de client. Zie anders een paar pagina's terug mijn posts hierover.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, in de regels is niets verandert:
Netherlands   SuperDeal!** FREE
** VoipBuster reserves the right after a certain amount of SMS to start charging sms for the default rate.
Het venijn zit natuurlijk in de laatste zin. Niemand weet wat een "certain amount" is, behalve Voipbuster dan. Nogal vaag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer voipbuster in te stellen op mijn telfort modem. Alles is aangesloten op phone2, ik krijg een kiestoon maar als ik bel dan krijg ik een in gesprek toon. Ik heb de volgende gegevens in het modem ingesteld:
Sip Account: Sip2

Sip Settings
Active Sip Account = aangevinkt
Number = (gebruikersnaam van voipbuster omdat ik geen inkomend telnummer heb)
Sip Local Port = 5060
Sip Server Address = sip1.voipbuster.com
Sip Server Port = 5060
Register Server Address = sip1.voipbuster.com
Register Server Port = 5060
Sip Service Domain = voipbuster.com
Send Caller ID = aangevinkt

Authentication
Username = (gebruikersnaam voipbuster)
Password = (voipbuster ww)

In het hoofdmenu staat er bij sip 2 on register... Iemand enig idee wat ik fout doe of waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Probeer eens zonder de 1 in sip1.voipbuster.com.
Probeer eens zonder callerid, je hebt geen nummer ingevoerd bij "Number" maar een naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, dat helpt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 10:47:
Ik probeer voipbuster in te stellen op mijn telfort modem. Alles is aangesloten op phone2, ik krijg een kiestoon maar als ik bel dan krijg ik een in gesprek toon. Ik heb de volgende gegevens in het modem ingesteld:
Sip Account: Sip2

Sip Settings
Active Sip Account = aangevinkt
Number = (gebruikersnaam van voipbuster omdat ik geen inkomend telnummer heb)
Sip Local Port = 5060
Sip Server Address = sip1.voipbuster.com
Sip Server Port = 5060
Register Server Address = sip1.voipbuster.com
Sip Service Domain = voipbuster.com
Send Caller ID = aangevinkt

Authentication
Username = (gebruikersnaam voipbuster)
Password = (voipbuster ww)

In het hoofdmenu staat er bij sip 2 on register... Iemand enig idee wat ik fout doe of waar het aan kan liggen?
Ik zou de volgende instellingen proberen:

Sip Local Port = 5060
Sip Server Address = sip.voipbuster.com
Sip Server Port = 5060
Register Server Address = sip.voipbuster.com
Sip Service Domain = sip.voipbuster.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, probleem blijft hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je settings zijn goed. Dat blijkt al uit het feit dat je je account succesvol hebt kunnen registreren.
Je kunt nog 2 dingen doen:
1. Nagaan of je voldoende saldo hebt bij VB.
2. je modem herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt, ik vergat 0031 te draaien bij de eerste 0. Is er nog een manier om dit te wijzigen?
Bedankt tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:10:
Het is gelukt, ik vergat 0031 te draaien bij de eerste 0. Is er nog een manier om dit te wijzigen?
Bedankt tot zover!
Als je in voipbuster aangeeft dat je in nederland woont hoef je geen 0031 te draaien (en als je een dialplan kunt instellen kun je het nog wat mooier maken dat hij ook nummers in je eigen regio pakt zonder netnummer).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knoop in je zakdoek? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoiets ja |:(

Maar goed, moeders weer blij dat ze na 3 maanden horror orange eindelijk weer kan bellen! (hebben na 3 maanden zonder internet en telefonie van orange eindelijk weer internet via telfort. Orange heeft ons oude nummer echter weggegooid waardoor we nog steeds zonder telefonie zitten, dan is dit toch wel weer een mooie optie!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:32:
Helaas, probleem blijft hetzelfde
De settings (3 x sip.voipbuster,com) zien er goed uit.
Ook heb ik zelf aangevinkt staan bij:
SIP2: Send Caller ID, en Incoming Call apply to Phone2,
Phone2: Outgoing Calls use SIP2.

Bel je met de belastingtelefoon en je moet door een keuzemenu dan schijnt het ook te helpen om bij Advanced Settings de DTMF mode in te stellen op RFC2833 (zie blz. 59 van dit topic).

De telefonie bij Telfort vergt enige tijd om goed te werken, na 24 uur werkt het pas zoals ik het wil.
Dit is als eens te sprake gekomen in dit topic en/of bij Telfort internet ervaringen.
Dus geduld is een schone zaak bij Telfort.

Als het werkt dan kan je gelijktijdig op Phone1 en Phone2 bellen en gebeld worden, ook kan je onderling bellen van Phone1 naar Phone2 en omgekeerd.

Kijk ook even hier:
http://www.voipbuster.com/nl/sipp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
Bedankt tot zover!
Kan je in de Zyxel instellen, kan je bij nationaal bellen de landcode weglaten.
In de Zyxel:
Advanced Setup -> Common (Set up Common related configuration)
Country code Settings: Netherlands
Immediate Dial: kruis Active aan (raadpleeg de Help)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker123 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 18:29:
[...]

Kan je in de Zyxel instellen, kan je bij nationaal bellen de landcode weglaten.
In de Zyxel:
Advanced Setup -> Common (Set up Common related configuration)
Country code Settings: Netherlands
Immediate Dial: kruis Active aan (raadpleeg de Help)
Stond al zo ingevuld dus heeft helaas geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ben erg blij met voipbuster maar ik vind het echt bizar dat ze soms zeggen dat SMS-en gratis is, in het tariefoverzicht kost het 1 cent en als ik kijk wat ik daadwerkelijk betaal is het 5 cent... ik heb de support gemailt maar zoals ik hier kan lezen krijg je nooit wat terug. Toch schandalig dat ze daar mee weg komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Heeft iemand ook dat je met de voipbuster client elke keer krijgt:
The parameter is incorrect.

En ik krijg geen icoontje in de taskbar e.d. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 01:13:
Ben erg blij met voipbuster maar ik vind het echt bizar dat ze soms zeggen dat SMS-en gratis is, in het tariefoverzicht kost het 1 cent en als ik kijk wat ik daadwerkelijk betaal is het 5 cent...
Ze zeggen niet soms dat SMS gratis is, maar ze zeggen dat SMS soms gratis is. Toch een verschil dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben er denk achter. Ik heb net beltegoed gekocht en heb nu 120 freedays. Als ik nu sms kost het inderdaad 1 cent. Die 5 cent (of soms 6 cent lees ik op t forum daar) komt nergens terug... blijft een raar verhaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Klopt het dat bij alle betemax klones de freedays met 30 dagen zijn verlaagd? Bij webcalldirect lees ik nu "60 freedays" (was 90) en sparvoip.de 90 (was 120).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voipbuster nog steeds 120 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb net gemerkt dat bij opwaarderen op sparvoip.de je gewoon 120 freedays krijgt. Raar.

Pagina: 1 ... 15 ... 58 Laatste