.oisyn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 03:05:
[...]
Iets met klok en klepel

. EDRAM wordt
altijd gebruikt, je kunt namelijk alleen maar renderen naar het EDRAM. De GPU heeft een 256GB/s verbinding met dat geheugen, waardoor de fillrate gigantisch is. Alleen dit is maar 1 kant van de zaak, de GPU moet namelijk ook wel in staat zijn om die pixels te produceren, en die kan dan ook in een enkele cycle 4 samples te outputten. Als je FSAA uit zet kun je in specifieke situaties 4x sneller renderen (zoals bijvoorbeeld in een z-only-pass), maar over het algemeen blijft het een pixel per cycle en dus is de FSAA zo goed als gratis, wat pixel throughput betreft.
Het grote nadeel is echter de geringe hoeveelheid van het geheugen (slechts 10 MB), waardoor een 4xAA HD resolutie + bijbehorende z-buffer niet in het geheugen past. Hierdoor is het nodig om steeds delen van het beeld te renderen en dat vervolgens terug naar het gewone geheugen te kopiëren, wat tijd in beslag neemt (de GPU moet dit ook zelf doen - de CPU kan niet bij het EDRAM). Vandaar dat developers de keuze kunnen maken om AA op een andere manier te implementeren (AA is hoe dan ook verplicht, zonder AA komt je game niet door de submission bij MS)
Dat games geen gebruik maken van de FSAA feature is gewoonweg niet correct - wij hebben het gebruikt in Tomb Raider: Legend

Aha Tomb Raider!
Persoonlijk vind ik tomb raider waanzinnig goed! (vooral deel 1).
Bij Legend vond ik de graphics van een ongekende schoonheid ("aha Ghana"), alleen jammer dat de game en de puzzels te gemakkelijk waren.
Toevallig deze week n playstation 1 kunnen lenen, want ik wilde mn vriendin tomb raider 1 laten spelen en niet meteen aan de Legend op mn xbox360 laten wennen.
Ik weet nog dat ik de graphics van deel 1 ook heel mooi vond, maar mijn hemel wat zag het er slecht uit hahaha! Je moest er echt aan wennen!
Blokjes, zwarte stukken die ineens in het scherm verschenen enz. Echter de puzzels zijn top!
Hopelijk komt er snel weer een vervolg!
Oh ja oisyn, ik zag dat je er veeel verstand van hebt... die hdmi op de xbox360, is het mogelijk dit te leveren voor microsoft op een bestaande xbox360, technisch bedoel ik?
Een verloopstuk component naar hdmi kan technisch niet denk ik?
Of een verloopstuk met daaraan een soort omvormer?
Want als dat technisch helemaal niet mogelijk is, dan is het duidelijk dat microsoft met een nieuwe versie van de xbox360 komt.
En door de update kan de xbox360 nu 1080p aan, maar is dit nou native of scaled hij het nou naar 1080p?
En kunnen er eigenlijk wel 1080p games op een gewone dvd-rom, of kan dit alleen passend op een hd-dvd?
Vragen vragen vragen
Oh ja, graag niet te technisch hoor, moest je vorige posts ook 10x lezen voordat ik een idee had waar je het over had