Component of VGA kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 3.250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ga binnenkort een Xbox360 en een mooie samsung Lcd-tv aanschaffen. Bij de core versie van de xbox360 zit een standaard scart-kabel meegeleverd. Welke kabel kan ik beste aanschaffen, microsoft levert namelijk een HD-AV-Kabel en een HD componentkabel.

AV kabel
Component

Welke van deze kabels (of misschien een hele andere kabel) kan ik beste aanschaffen? En welke kabel levert het beste beeld op. En hoe moet je bijvoorbeeld deze kabels aansluiten want die comonentkabel heeft namlelijk ook een Groene en een Blauwe tulp, dus welke moet je gebruiken om hem aan te sluiten.

Ik wil trouwens onderstaande tv gaan aanschaffen.
LCD-TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

De eerste, want component is beter dan VGA. Component bestaat uit 3 kabels voor video die je uiteraard alle 3 aan moet sluiten.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

even wachten op de x-doos met hdmi

nieuws: Aanwijzingen voor HDMI-poort Xbox 360 verschenen
http://gizmodo.com/gadget...nnounced-sorta-173678.php

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 20-12-2006 00:19 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
@facedown

Weet je zeker dat component beter is dan VGA?

Ik dacht dat de volgorde van afnemende kwaliteit als volgt was:
HDMI/DVI > D-sub (VGA) > component > SCART > S-VIDEO > COMPOSITE > RF

Misschien is dit ook wel een interessant artikel: Xbox 360 Video Cable Comparison

http://cnet.com.au/games/xbox/0,239029621,240060560,00.htm

[ Voor 8% gewijzigd door kwiebus op 20-12-2006 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VGA (ook wel bekend als RGBHV) is nog net ff een tikje beter dan Component. Bij VGA is namelijk de Horizontale en de Verticale refresh-informatie ook nog eens gescheiden van het hoofdsignaal. Hierdoor heb je eigenlijk 5 gescheiden signalen versus 3 bij component.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties.

@ FerDius, hoe moet je die kabel dan aansluiten op je xbox want als je de achterkant bekijkt dan zie ik alleen de av uitgang: achterkant. hoe kun je daar nou die 3 kabels op aansluiten?. Of zijn de 6 tulpjes die in het eerste postje staan alleen ingangkabels voor de tv/surroundset en zit er nog een A/V stuk aan de andere kant die in je Xbox moet, zo ja waarom zijn er dan 6?.

@ kwiebus, Je link verwijst nu niet echt naar een werkende pagina O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
@Truckduck

Blijkbaar werkt het plaatsen van een dergelijke url op die manier niet, ik hem hem er nu los bijgezet en nu zou hij het wel moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:36:
Bedankt voor jullie snelle reacties.

@ FerDius, hoe moet je die kabel dan aansluiten op je xbox want als je de achterkant bekijkt dan zie ik alleen de av uitgang: achterkant. hoe kun je daar nou die 3 kabels op aansluiten?. Of zijn de 6 tulpjes die in het eerste postje staan alleen ingangkabels voor de tv/surroundset en zit er nog een A/V stuk aan de andere kant die in je Xbox moet, zo ja waarom zijn er dan 6?.

@ kwiebus, Je link verwijst nu niet echt naar een werkende pagina O-)
Het stuk wat in de XBOX moet is idd op beide foto's verscholen.

De componentkabel heeft zo te zien 6 tulpstekkers. Ik weet vrijwel zeker (ik heb geen xbox360) dat de eerste 3 van links de component uitgangen zijn, en dat de rode en witte audio is en dat er nog een gele video kabel als extra is toegevoegd (composiet video, alles in één signaal gepropt dus minste kwaliteit wat je kan nemen).

De foto van de VGA kabel spreekt voor zich, vga-connector gewoon in de monitor/tv/whatever, en dus de 2 audio kanalen in je versterker.

Conclusie: Wil je nu de beste kwaliteit ga dan voor de VGA kabel, maar wil je liever nog ff wachten (voor onbepaalde tijd) dan wachten op de xbox-variant met HDMI uitgang. Deze is dus volledig digitaal en schijnt dus zowel VGA/RGBHV als Component te overtreffen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:34:
VGA (ook wel bekend als RGBHV) is nog net ff een tikje beter dan Component. Bij VGA is namelijk de Horizontale en de Verticale refresh-informatie ook nog eens gescheiden van het hoofdsignaal. Hierdoor heb je eigenlijk 5 gescheiden signalen versus 3 bij component.
Ik was iets te snel met m'n conclusie. Uit enkele posts op htforum blijkt echter dat de ervaringen nogal uiteen lopen. Bij de een is component weer scherper, bij de ander VGA maar zijn de kleuren bij component weer beter. Het beste zou dus zijn om het gewoon allebei te proberen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik denk toch dat ik ze allebei maar ga aanschaffen en dan ga kijken welke het beste is. Want het is meestal toch wel dat de ene helft zegt VGA en de andere helft component.

Bedankt jongens en ik zal nog wel laten weten welke het beste voor me uitpakte _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 17:06
Weet je al welke het beste voor je uitpakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik denk toch dat VGA in de meeste gevallen beter is dan component.
LDC en Plasma TV's vind ik over het algemeen goed reageren opVGA(qua up/downscalen etc., Ik prefereer iig op mijn plasma VGA boven component, de xbox 360 die ik heb verloopt ook via VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:29

Smarron

The bend

Mijn ervaringen van component vs. HD-VGA:

Smarron in "Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 28"

Ik maak dus weer gebruik van component.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even onafhankelijk of VGA wel/niet goed is: niet alle TV's snappen VGA op de hoogste resolutie omdat het ingangs-signaal beperkt is tot een lagere resolutie. Lees/download dus eerst de handleiding van je TV alvorens te denken: ik ga voor VGA!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Ik heb de vga kabel al in huis, maar de xbox premium moet nog komen. Ga hem aansluiten op een LE27S71 LCD van Samsung. Ben benieuwt welke beter is. Ik had wel even een vraagje; scaled de xbox dvd's up? En doet hij dat alleen bij VGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

DarkShadow schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:30:
Ik heb de vga kabel al in huis, maar de xbox premium moet nog komen. Ga hem aansluiten op een LE27S71 LCD van Samsung. Ben benieuwt welke beter is. Ik had wel even een vraagje; scaled de xbox dvd's up? En doet hij dat alleen bij VGA?
Standaard niet. Xbox media center kan dit wel, naar 480p, 720p of 1080i.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Hoe kan ik dit instellen in xbox media center op mn oude xbox. Die zit nu gewoon met een av kabel, maar ik kon nergens een resolutie veranderen in mediacenter.

en dan nog even een vraag (eigenlijk stelde ik die al, maar hij werd verkeerd begrepen). Scaled de xbox360 dvds up naar 720p? En zo ja, heb ik daar een vga kabel voor nodig of is de component daarvoor ook goed?

[ Voor 40% gewijzigd door DarkShadow op 17-01-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:29

Smarron

The bend

Dat schijnt dus alleen te kunnen met een VGA-kabel.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 12:19

Iken374

webhostingtalk.nl

DarkShadow schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:58:
Hoe kan ik dit instellen in xbox media center op mn oude xbox. Die zit nu gewoon met een av kabel, maar ik kon nergens een resolutie veranderen in mediacenter.

en dan nog even een vraag (eigenlijk stelde ik die al, maar hij werd verkeerd begrepen). Scaled de xbox360 dvds up naar 720p? En zo ja, heb ik daar een vga kabel voor nodig of is de component daarvoor ook goed?
Zoals Smarron al zegt gaat dit alleen via de VGA kabel.

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Bij mijn Samsung le32r72b levert component veruit de mooiste kleuren op. De vga kabel is ondertussen alweer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Een vriend van me heeft een samsung 32 inch LCD en die beweert dat VGA veel beter was dan component (bijgeleverd bij de premium versie). Ik heb hier mijn twijfels over, aangezien ik het beeld op mijn panasonic 32 inch LCD TV net zo strak uitziet als op zijn LCD met VGA....... volgens mij is het verschil hooguit minimaal......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

DarkShadow schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:58:
[..]
- Met PAL-NTSC switcher (kun je downloaden) xbox naar NTSC switchen
- In het MS dash de resoluties 480p, 720p en 1080i aanzetten
- In de XBMC instellingen resolutie kiezen

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:46:
Een vriend van me heeft een samsung 32 inch LCD en die beweert dat VGA veel beter was dan component (bijgeleverd bij de premium versie). Ik heb hier mijn twijfels over, aangezien ik het beeld op mijn panasonic 32 inch LCD TV net zo strak uitziet als op zijn LCD met VGA....... volgens mij is het verschil hooguit minimaal......
Misschien dat ik wat mensen voor het hoofd stoot maar ik vind de Samsungs tot een eurootje of 1200 gewoon een stuk minder goed dan Philips, Sony of LG in die prijsklasse.

Dus dat jij twijfels hebt: helemaal terecht. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Nu zit ik in dubio, ik ga ze gewoon allebei uitproberen. Ik kijk veel dvd's en zou het dus mooi vinden als die gescaled werden. Maar kleuren zijn ook erg belangrijk voor mij. We zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

DarkShadow schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:23:
Nu zit ik in dubio, ik ga ze gewoon allebei uitproberen. Ik kijk veel dvd's en zou het dus mooi vinden als die gescaled werden. Maar kleuren zijn ook erg belangrijk voor mij. We zullen zien :)
Gescaled wordt er sowieso door het scherm ;) waar het om gaat is dat de xbox het in de meeste gevallen beter zal doen. Daarnaast is het gewoon mooi als je het dashboard op hoge resolutie op je scherm getoverd krijgt.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja goedemiddag kenners,

Ik probeer een Sony DVD-recorder (RDR-GX210) aan te sluiten op een Sharp LCD TV (LC-32RA1E) met een componentkabel. Linksom, rechtsom, maar geen beeld. Via SCART doet-ie het, maar daar ben je natuurlijk niet naar op zoek. Iemand een goede tip?
Pagina: 1