PGR3 heeft geen support voor 1280x1024. Ik geloof dat 1024x768 wel goed gaat.Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:14:
Hey,
Ik heb dus net mijn monitor van mijn comp op de VGA HD kabel aangesloten en nu probeerde ik PGR3 op de maximale 1280x1024 setting te spelen. Werkte allemaal maar het beeld zag er lomp uit, leek wel of mijn ferrari enzo klem heeft gezeten tussen 2 vrachtwagens. Als ik handmatig instellingen wijzig via monitor menutje verandert er weinig. Heb een monitor die 1600x1200 aan kan, das 19inch geloof ik, 19 of 20 weetnie
Als ik naar mijn xbox 360 menutje ga kan ik dus als maximale resolutie 1280x1024 selecteren en hij staat op PAL-60 kan dit niet wijzigen naar HD of hoort dit? Nu moet ik dus op 640x480 spelen anders ziet het er niet uit.... en dit is niet optimaal qua schoonheid.....
Iemand een id ?
Astennu schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:36:
OMG speel ik voor de 3e keer een level van N3 heb ik eindelijk de eindbaas gekilled wat denk je..... Unreadable disk error en ikkan weer helemaal opnieuw. Wat moet ik hier aan doen. Me CD heeft geen een kras en toch gebreurt dit elke keer weer. Moet ik me Xbox RMA sturen ?
Dat kan ik dus nergens vindenMAX3400 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:44:
[...]
Laatste antwoord: 720P of 1080i of zelfs 1080P maar dat staat in de handleiding van je TV.
En er staat nog ergens PC Resolutie (vga ingang) 1360 X 786 @ 60 Hz
Dat krijg je er van als je domweg copy/paste zonder de source te checken

[ Voor 88% gewijzigd door fulgore op 09-01-2007 20:15 ]
Verwijderd
Het aansluiten is het probleem ook niet. Alles werkt prima alleen hij geeft Pal-70 en de vraag is of dit hoort op een monitor. Ik dacht die iets in de trend van HD hoort aan te geven.MAX3400 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:38:
[...]
Valt best mee; in den beginne van den Xbox360 waren er nog weinig betaalbare HDTV's... Desondanks; LCD monitoren en LCD TV's hebben ongeveer dezelfde eigenschappen en een aantal dezelfde stekkertjes, dus logischerwijs zelf een conclusie trekken over hoe iets aan te sluiten, lijkt me voornamelijk geen probleem, toch?
Dit is dus van Januari 2006fulgore schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:51:
Dinsdag 09 januari 2007 - Vandaag heeft Microsoft onverwachts een nieuwe update voor het Xbox 360 dashboard vrijgegeven via Xbox Live. Het betreft slechts een kleine update, dus niet de periodieke grote update die je dit voorjaar nog mag verwachten. Het downloaden van de update heeft de volgende veranderingen tot gevolg:
* Veranderingen aan de Xbox Guide button
* Je kunt je savegames nu bewaren nadat je je profiel verwijderd hebt
* Je laatst gespeelde games zullen beter worden bijgehouden
* Verbeterde netwerksettings voor Xbox Live members in Nederland
* Uitgebreidere errormeldingen bij 'Unreadable Disk' of andere errors
De update is vanaf nu binnen te halen en zal automatisch gedownload worden zodra je Xbox 360 console met Xbox Live verbonden is.
http://www.xbox360only.nl/nieuwsitem.php?nid=3791
http://www.xbox.com/en-US.../2006/0130-autoupdate.htm
[ Voor 3% gewijzigd door Redje op 09-01-2007 20:05 ]
Ik kan je aanraden om eens bijvoorbeeld de handleiding van je TV te gaan lezen welke resoluties die aan kan. het zal wel een 26" TV zijn aangezien 23" niet echt een gangbare maat is voor LCD TV'sD467 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:51:
Dat kan ik dus nergens vinden23 inch scherm
En er staat nog ergens PC Resolutie (vga ingang) 1360 X 786 @ 60 Hz
Daarom worden mensen moedeloos van je vragen, omdat je zelf niet de moeite neemt om het boekje van je XBOX en/of TV te lezen!
Iets omslachtig, maar dit werkt iig: Verwijderd in "Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 24"D467 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:43:
Ben toch voor CoD 3 gegaan, helaas nog geen xbox live gold (ook al hoor ik dat 1 maand gratis te krijgen bij mijn Premium Edition... maand is nog niet voorbij en toch heb ik silver volgens dat ding)
In de TopicStart staat ook iets beschreven, daar zal je wel overheen gelezen hebben, of neemt men niet meer de moeite om zoiets te lezen?
[ Voor 33% gewijzigd door Gunner op 09-01-2007 20:08 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
CastleVania SOTN op Live Arcade
http://www.xbox360only.nl/nieuwsitem.php?nid=3790
Maar waarom in godsnaam niet fullscreen (wat ook niet het geval is bij veel andere xb arcade games) ?! Dat de resolutie wat lager is snap ik, maar op de PSX en Saturn draaide deze ook zo fullscreen
http://www.xbox360only.nl/nieuwsitem.php?nid=3790
Maar waarom in godsnaam niet fullscreen (wat ook niet het geval is bij veel andere xb arcade games) ?! Dat de resolutie wat lager is snap ik, maar op de PSX en Saturn draaide deze ook zo fullscreen
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Lost Planet uitgespeeld, mooi spel , maar nog lang niet al die achievements
behaald.
Die worm in mission 3 kan je btw dood maken, maar hoeft niet persé. Om dat veld te behalen moet je die ene basis in lopen aan Noord Oost kant.
Wanneer je worm dood maakt, krijg je wel speciale achievement
PS Die xbox is echt verslavend

Die worm in mission 3 kan je btw dood maken, maar hoeft niet persé. Om dat veld te behalen moet je die ene basis in lopen aan Noord Oost kant.
Wanneer je worm dood maakt, krijg je wel speciale achievement
PS Die xbox is echt verslavend
Nja eindbaas is denk ik niet het goede woord het is die van level 6 geloof ik in dat bos. Anyway hebben meer mensen hier last van/gehad ? hebben jullie een nieuwe console gevraagd ? of wat zouden jullie doen ?rstyled schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:48:
[...]
netjes (dat je de eindbaas kaput kreeg). Ik krijg die knakworst gewoon niet dood en had de hoop maar opgegeven.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Pfff als je nou is wat terug leest....MAX3400 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:44:
[...]
Laatste antwoord: 720P of 1080i of zelfs 1080P maar dat staat in de handleiding van je TV.
Goed, dan maar weer eens wat nuttigs en aankomends: er is gesproken over de 360 v2, zeg maar. De uitvoering met grotere HDD, wel/geen ingebouwde HD-DVD en wel/geen HDMI-aansluiting. Dit is natuurlijk allemaal leuk verzonnen door Microsoft maar was zijn nou de consequenties?
Zelf zit ik er toch aan te denken om mijn 360 te verkopen, een paar maanden te wachten en van het geld dan een nieuwe 360 te kopen met een of meerdere van genoemde features aan boord.
Hoe denken jullie erover?
[ Voor 57% gewijzigd door SaN op 09-01-2007 20:20 ]
als ik de x360 rechtop zet krijg ik bij rainbow six:Vegas wel om de tijd vastlopers. Heb er die Nyko intercooler opzitten dus aan de hitte zal het hem niet liggen.
Je weet wel dat die Nyko Intercooler zelf ook vastlopers en ergere problemen veroorzaakt?rstyled schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:28:
als ik de x360 rechtop zet krijg ik bij rainbow six:Vegas wel om de tijd vastlopers. Heb er die Nyko intercooler opzitten dus aan de hitte zal het hem niet liggen.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ja ik ken die verhalen dat die intercooler te veel stroom van de x360 wegslurpt. Maar ik heb echter geen enkele vastloper gehad wanneer ik hem plat leg.
Zucht, ik heb het boekje van de Xbox en van de tv voor mijn snuffert liggenGunner schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:02:
[...]
Ik kan je aanraden om eens bijvoorbeeld de handleiding van je TV te gaan lezen welke resoluties die aan kan. het zal wel een 26" TV zijn aangezien 23" niet echt een gangbare maat is voor LCD TV's
Daarom worden mensen moedeloos van je vragen, omdat je zelf niet de moeite neemt om het boekje van je XBOX en/of TV te lezen!
[...]
Iets omslachtig, maar dit werkt iig: Verwijderd in "Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 24"
In de TopicStart staat ook iets beschreven, daar zal je wel overheen gelezen hebben, of neemt men niet meer de moeite om zoiets te lezen?

Ik heb nu xbox silver, kan demo's etc downloaden maar ik heb geen gold?
Ik zie ook staan bij lidmaadschap ''silver''

En die anderen vraag:
Schermgrootte (diagonaal) 23 inch...
Voor de rest staat er niks meer ja stroomtoevoer van de tv, en het gewicht...
En de pc resolutie 1360 X 768 @60Hz...
Heeft Lost Planet ook een U3 motor onder de kap ?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik copy paste even mijn vraag hier want in het Rainbow Six topic reageren ze niet echt 
Ik wil dus graag met 4 spelers op mijn 360 splitscreen spelen.. maar ik heb alleen links een player 1 en rechts een player 2. Daar kun je dan controllers heen slepen. Hoe speel je dan met 4 spelers
Ik wil dus graag met 4 spelers op mijn 360 splitscreen spelen.. maar ik heb alleen links een player 1 en rechts een player 2. Daar kun je dan controllers heen slepen. Hoe speel je dan met 4 spelers
Kijk, het is vervelend dat het niet in het boekje staat maar lezen op GoT is er ook niet echt bij. In de Startpost staat namelijk, met iets andere bewoordingen, hoe je een maand Gold kan krijgen.D467 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:33:
[...]
Zucht, ik heb het boekje van de Xbox en van de tv voor mijn snuffert liggen![]()
Ik zie ook staan bij lidmaadschap ''silver''![]()
En die anderen vraag:
Schermgrootte (diagonaal) 23 inch...
Voor de rest staat er niks meer ja stroomtoevoer van de tv, en het gewicht...
En de pc resolutie 1360 X 768 @60Hz...
Ik weet het: ik zal wel overkomen af en toe als een enorme zeikerd maar een beetje creatief zoek-termen in GoT rammelen en er komt heus wel iets nuttigs uit want je bent (en zal) niet de eerste zijn die een probleem tegenkomt met een gangbaar apparaat als een 360.
Volgens mij kan je maar 2 controllers per 360 voor RS:LV aanspreken en de overige twee moet je inviten online?Thomaszki schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:43:
Ik copy paste even mijn vraag hier want in het Rainbow Six topic reageren ze niet echt
[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 09-01-2007 20:47 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Al vanaf het begin gelezen maar nee het werkt ook niet.... dag maand goldMAX3400 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:45:
[...]
Kijk, het is vervelend dat het niet in het boekje staat maar lezen op GoT is er ook niet echt bij. In de Startpost staat namelijk, met iets andere bewoordingen, hoe je een maand Gold kan krijgen.
Ik weet het: ik zal wel overkomen af en toe als een enorme zeikerd maar een beetje creatief zoek-termen in GoT rammelen en er komt heus wel iets nuttigs uit want je bent (en zal) niet de eerste zijn die een probleem tegenkomt met een gangbaar apparaat als een 360.
Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat wanneer ze kiezen voor Xbox Live Silver ze geen optie krijgen voor de gratis maand Gold. Misschien was dat tijdelijk en is dit nu voorbij? Ik heb er niks officieels over gelezen maar het lijkt er toch wel op.
Paar weken geleden nog gekregen met mijn nieuwe tag... Volgens mij is het niet voorbij maar je mag maximaal 3x Gold aanvragen per 360... Dus als je een tweedehandsje koopt, kan het zijn dat je geen Gold meer krijgt.Wekko306 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:22:
Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat wanneer ze kiezen voor Xbox Live Silver ze geen optie krijgen voor de gratis maand Gold. Misschien was dat tijdelijk en is dit nu voorbij? Ik heb er niks officieels over gelezen maar het lijkt er toch wel op.
Hmmm vreemd, hoe het nou precies zit ben ik ook niet zeker van. Een vriend van me heeft gewoon een nieuwe gekocht in de MM maar hij kreeg ook niet de gratis maand. Misschien dat hij dan een gerepareerde heeft gekregen ofzo, waarbij al 3x de gratis maand is gebruikt.
Nah,Astennu schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:35:
Heeft Lost Planet ook een U3 motor onder de kap ?
[Brian] What can you tell me about the engine being used by Lost Planet? Is it being used by any other Capcom titles?
[Akiyama] We use a proprietary engine called “MT Framework.” The “MT” part of that has three meanings: Multi Thread, Multi Target, and Multi Tool. This is the engine that was used in Dead Rising, and that we are using for Devil May Cry 4. You can tell how flexible it is by the fact that we have been able to produce 3 completely different looking games and kinds of games with the same engine.
Also, as you can tell from watching Lost Planet in action, its graphical prowess and rendering capabilities are absolutely amazing. I just think it’s a great development engine.
In the past we had specialized tool sets, or software that allows level design programming and enemy placement, per series. Onimusha had Onimusha-specific tools, there were RE tools for the Resident Evil series, and so on. But doing it that way takes an extraordinary amount of time and manpower. So a few years back, Capcom decided to make an engine framework that could be used for all games. And what came out of that was the MT Framework engine.
So now that we can save so much time by not having to develop and work on game-specific tools, we can take that saved time and effort and use it to make the games that much better.
Read on -> http://blog.lostplanetcom...ogrammer_interview_part_3
Meer interviews en info kun je vinden op de officiele Lost Planet blog.
http://blog.lostplanetcommunity.com/blogs/all.php
Deze is ook leuk -> http://blog.lostplanetcom...an.php/2007/01/05/deja_vu
Lost planet is er vet moet ik zeggen...
HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.
Die van mij was ook nieuw...Wekko306 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:30:
Hmmm vreemd, hoe het nou precies zit ben ik ook niet zeker van. Een vriend van me heeft gewoon een nieuwe gekocht in de MM maar hij kreeg ook niet de gratis maand. Misschien dat hij dan een gerepareerde heeft gekregen ofzo, waarbij al 3x de gratis maand is gebruikt.
Het staat zelfs nog op de doos ook dat er 1 maand gold bij zit, ik heb maar 1 account waar ook echt bij staat: ''Xbox live'', heb nog wel een account erop maar daar staat geen xbox live bij
Met xbox live bedoel ik trouwens die Silver gratis versie

Na 4 uurtjes Lost Planet spelen:
Zo ongeveer
Soms echt gave stukjes, maar soms ook irritante stukken die je 20x opnieuw moet doen omdat je per ongeluk niet het goede wapen meehebt, of te weinig energie hebt

Zo ongeveer

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik wordt echt gek nu krijg ik weer een read error. Dit is toch niet normaal
Zou ik MS moeten bellen.
Als het blijft komen dan kun je MS wel bellen denk ik. Heb ik ook gedaan. Alleen is UPS na 1 dag al in staat om een fout te maken in de levering...Astennu schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:23:
Ik wordt echt gek nu krijg ik weer een read error. Dit is toch niet normaalZou ik MS moeten bellen.
AN INCORRECT ROUTING AT A UPS FACILITY CAUSED THIS DELAY;DELIVERY RESCHEDULED
Maar alles komt goed moeten we maar denken he.
Edit:
In hoeverre komt lost planet nog overeen met die hele oude demo van de E3?
[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-01-2007 22:28 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
waarom vraagt iedereen hier de hele tijd of ze microsoft moeten bellen. niemand van microsoft werkt hier toch?
Dan gaan we dat maar doen. Misschien ff wachten tot de nieuwe Xbox er is. Hopelijk krijg ik dan een nieuwe versieuchiha tijntje schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:28:
[...]
Als het blijft komen dan kun je MS wel bellen denk ik. Heb ik ook gedaan. Alleen is UPS na 1 dag al in staat om een fout te maken in de levering...
AN INCORRECT ROUTING AT A UPS FACILITY CAUSED THIS DELAY;DELIVERY RESCHEDULED
![]()
Maar alles komt goed moeten we maar denken he.
Edit:
Omdat er wel mensen zijn die ervaring hebben met storingen en hoe hun toen alles geregeld hebben.McBBvB schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:53:
waarom vraagt iedereen hier de hele tijd of ze microsoft moeten bellen. niemand van microsoft werkt hier toch?
Gok niet dat ze dat doen aangezien ik dan denk dat 75% van de 360 gebruikers ineens klachten gaat krijgenAstennu schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:54:
[...]
Dan gaan we dat maar doen. Misschien ff wachten tot de nieuwe Xbox er is. Hopelijk krijg ik dan een nieuwe versie
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
na een keer vragen van iemand weet iedereen het daarna toch? hoef je het toch niet blijven te vragen. als je te vaak deze klacht (read error) krijgt gewoon bellen...Astennu schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:54:
Omdat er wel mensen zijn die ervaring hebben met storingen en hoe hun toen alles geregeld hebben.
Ik zou daar zeker mee wachten. Meeste mensen weten niet eens dat er een nieuwere versie komt. Zodra aangekondigt word, kan je alsnog je xbox verkopen en maar een minimale tijd zonder xbox zitten.MAX3400 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:44:
[...]
Goed, dan maar weer eens wat nuttigs en aankomends: er is gesproken over de 360 v2, zeg maar. De uitvoering met grotere HDD, wel/geen ingebouwde HD-DVD en wel/geen HDMI-aansluiting. Dit is natuurlijk allemaal leuk verzonnen door Microsoft maar was zijn nou de consequenties?
Zelf zit ik er toch aan te denken om mijn 360 te verkopen, een paar maanden te wachten en van het geld dan een nieuwe 360 te kopen met een of meerdere van genoemde features aan boord.
Hoe denken jullie erover?
Persoonlijk hou ik gewoon deze...
ik heb inmiddels al een nieuwe gekregenAstennu schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:09:
[...]
Nja eindbaas is denk ik niet het goede woord het is die van level 6 geloof ik in dat bos. Anyway hebben meer mensen hier last van/gehad ? hebben jullie een nieuwe console gevraagd ? of wat zouden jullie doen ?
[ Voor 18% gewijzigd door DialOut op 09-01-2007 23:52 ]
Nee joh en anders kijk je toch nog even de review bij gamekings van vanavond. Zal vast nog wel een paar keer herhaalt worden deze week.uchiha tijntje schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:28:Edit:
[ Voor 31% gewijzigd door Iken374 op 09-01-2007 23:54 ]
Heb je toen een hele nieuw Xbox gekregen of hebben ze alleen de Drive verwisseld en dezelfde console terug gestuurd ?koendt schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:52:
[...]
Ik zou daar zeker mee wachten. Meeste mensen weten niet eens dat er een nieuwere versie komt. Zodra aangekondigt word, kan je alsnog je xbox verkopen en maar een minimale tijd zonder xbox zitten.
Persoonlijk hou ik gewoon deze...
[...]
ik heb inmiddels al een nieuwe gekregenheeft mijn 'leesfouten' verholpen.
Voor iedereen die het interesseert: een korte impressie van de launchevent van Lost Planet
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik heb twee maanden terug een Premium 360 gekocht...gewone versie, niet het GoW pakket (uitverkochtD467 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:55:
[...]
Die van mij was ook nieuw...![]()
Het staat zelfs nog op de doos ook dat er 1 maand gold bij zit, ik heb maar 1 account waar ook echt bij staat: ''Xbox live'', heb nog wel een account erop maar daar staat geen xbox live bij![]()
Met xbox live bedoel ik trouwens die Silver gratis versie
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Hele andere concoleAstennu schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:15:
[...]
Heb je toen een hele nieuw Xbox gekregen of hebben ze alleen de Drive verwisseld en dezelfde console terug gestuurd ?
Updates zelf niet, maar meestal is er wel informatie over te vinden. Bij grotere updates zelfs aankondigingen, maar helemaal niets... nergens, komt niet vaak voorTrailBlazer schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:47:
zijn updates zo bijzonder dan. Heb mijn xbox pas een week dus ik weet het allemaal niet.
Over Lost Planet, ik vraag me trouwens af of er een nieuwe demo beschikbaar zal worden gemaakt. De huidige demo welke te downloaden is op Xbox live, is een testversie welke op de E3 (9 maanden geleden) op demopods voor de pers speelbaar was. Uiteraard is deze versie niet volledig en gebrekkig in vergelijking tot het uiteindelijke product, in verschillende 'reviews' is dit terug te lezen.
Ik hoop er in ieder geval op. Zo snel geef ik niet een dik pak geld uit aan een game, dan moet de ontwikkelaar mij er echt hééél erg van overtuigen...
BTW: Gamekings review van Lost Planet was niets anders dan positief.
[ Voor 45% gewijzigd door Novah op 10-01-2007 01:15 ]
Iets met klok en klepelAstennu schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:18:
Het voordeel van de Xenos is het ED Ram maar dat wordt jammer genoeg niet gebruiktheb nog geen game gezien waar de AA van de Xenos werkt. Dat geheugen zou er voor zorgen dat 4x AA met een peformance verlies van 4% gedaan kan worden. Ze zullen er wel wat speciaal programmeer werk voor moeten doen. Hopelijk gaan ze dit nog gebruiken.
Het grote nadeel is echter de geringe hoeveelheid van het geheugen (slechts 10 MB), waardoor een 4xAA HD resolutie + bijbehorende z-buffer niet in het geheugen past. Hierdoor is het nodig om steeds delen van het beeld te renderen en dat vervolgens terug naar het gewone geheugen te kopiëren, wat tijd in beslag neemt (de GPU moet dit ook zelf doen - de CPU kan niet bij het EDRAM). Vandaar dat developers de keuze kunnen maken om AA op een andere manier te implementeren (AA is hoe dan ook verplicht, zonder AA komt je game niet door de submission bij MS)
Dat games geen gebruik maken van de FSAA feature is gewoonweg niet correct - wij hebben het gebruikt in Tomb Raider: Legend
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Wij? leg uit....oisyn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 03:05:
Dat games geen gebruik maken van de FSAA feature is gewoonweg niet correct - wij hebben het gebruikt in Tomb Raider: Legend
Euh ja je kan ook gewoon even op m'n profiel klikken
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
toch zie ik genoeg games die amper 2x AA hebben, zoals COD2 of kameo. volgens mij heeft pgr3 helemaal geen AA. maargoed.
Als je nu gewoon even op die link naar een ouder topic gaat dan staat daar in hoe je een maand Gold kan claimen. Heb ik het helemaal voor je uit een oud topic zitten vissen, doe je er blijkbaar niets mee. Niet echt motiverend om je te helpen.D467 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:58:
Al vanaf het begin gelezen maar nee het werkt ook niet.... dag maand gold
Maar goed, omdat je blijkbaar niet de moeite wil nemen om goedbedoelde adviezen te lezen dan maar de quote uit dat oude topic.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 15:09:
'k Heb net een XBox 360 gekocht en wil m'n gratis maand Live activeren. Nu las ik ergens dat je dan bij het maken van het account moet kiezen voor een Gold abo en dat je DAN kan kiezen voor de maan gratis. Maar... wat ik ook doe, hij blijft vragen om credit card gegevens! Maar die wil ik niet invullen: ik wil gewoon de gratis maand!Ik zie ook nergens een code om in te voeren of zo. BEEEEEEEEEEEETJE onduidelijk, moet ik zeggen...
EDIT:
Ben er al achter. Voor degenen die hier ook problemen mee hebben: kies voor een Silver account: je wordt dan gevraagd of je dat echt wel wilt en niet liever een Gold account en dan zeg je NEE, IK WIL ZILVER en DAN PAS zegt 'ie dat je een maand Gold mag... Pffffffffffff...
Verwijderd
Gister start ik mijn box op. Krijg ik de melding dat er een patch is. Ik download deze natuurlijk. Gelijk 3 vastlopers op 1 avond gehad bij Fight Night.
Ik heb nog noooooit een vast loper gehad, en nu ineens 3 in 2 uur!
Fuck he, zie ik hier een verband? Ik hoop toch niet.
Ik heb nog noooooit een vast loper gehad, en nu ineens 3 in 2 uur!
Fuck he, zie ik hier een verband? Ik hoop toch niet.
Helemaal waar.oisyn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 03:05:
[...]
Iets met klok en klepel. EDRAM wordt altijd gebruikt, je kunt namelijk alleen maar renderen naar het EDRAM. De GPU heeft een 256GB/s verbinding met dat geheugen, waardoor de fillrate gigantisch is. Alleen dit is maar 1 kant van de zaak, de GPU moet namelijk ook wel in staat zijn om die pixels te produceren, en die kan dan ook in een enkele cycle 4 samples te outputten. Als je FSAA uit zet kun je in specifieke situaties 4x sneller renderen (zoals bijvoorbeeld in een z-only-pass), maar over het algemeen blijft het een pixel per cycle en dus is de FSAA zo goed als gratis, wat pixel throughput betreft.
Het grote nadeel is echter de geringe hoeveelheid van het geheugen (slechts 10 MB), waardoor een 4xAA HD resolutie + bijbehorende z-buffer niet in het geheugen past. Hierdoor is het nodig om steeds delen van het beeld te renderen en dat vervolgens terug naar het gewone geheugen te kopiëren, wat tijd in beslag neemt (de GPU moet dit ook zelf doen - de CPU kan niet bij het EDRAM). Vandaar dat developers de keuze kunnen maken om AA op een andere manier te implementeren (AA is hoe dan ook verplicht, zonder AA komt je game niet door de submission bij MS)
En over de prestaties van de de VGA chip in de Xbox 360 ( Dus de C1 chip + ED-Ram ). Ik had begrepen dat het ED-Ram AA op 4x kon doen zonder dat de GPU veel belast wordt ( 4-6% lagere performance. Bij een Desktop kaart worden deze AA bewerkingen ( als ik me niet vergis ) In de ROBS van de kaarten gedaan. Ik weet niet of het ED-Ram ook gebruikt kan worden om andere taken dan AA van de hooft chip over te nemen. Als dat wel het geval is kan het niet gebruiken van AA er voor zorgen dat je andere dingen kan versnellen. Maar zoveel weet ik er ook niet van af
Dus jullie hebben wél gewerkt aan de Xbox 360 versie TRL. Ik had dat ook wel verwacht, gezien jullie historie met o.a. de Legacy of Kain series, maar de naam van Nixxes was verdacht afwezig in alle credits. De PC versie daarentegen noemde wel 'Crystal Dynamics and Nixxes Software present' enzovoort. Hoe zit dat eigenlijk?.oisyn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 03:05:
PGR3 is sowieso een apart uitzonderingsgeval. Als één van de weinige 360 games rendert ie intern op 540p of iets dergelijks en schaalt dat op naar HD resolutie. De schijnbare afwezigheid van AA maakt het nog opmerkelijker. Misschien dat Microsoft voor PGR3 een uitzondering heeft gemaakt op z'n regels, omdat ze wisten dat 't één van de belangrijkste launch titels zou zijn voor de 360.Bulls-NL schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 03:21:
toch zie ik genoeg games die amper 2x AA hebben, zoals COD2 of kameo. volgens mij heeft pgr3 helemaal geen AA. maargoed.
Wekko306 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:30:
Om een maand Live gratis te krijgen, moet je VIA DE XBOX een nieuw Live profile aanmaken.......... Recoveren en/of aanmaken via xbox.nl werkt NIET!D467 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:33:
[...]
Zucht, ik heb het boekje van de Xbox en van de tv voor mijn snuffert liggen![]()
Ik zie ook staan bij lidmaadschap ''silver''
[ Voor 36% gewijzigd door Semper Fight op 10-01-2007 10:01 ]
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Hopelijk is dit nu de laatste keer dat ik deze vraag, en dit antwoord, in dit topic lees. Het begint nu een beetje eentonig te wordenElectra schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:59:
[...]
Om een maand Live gratis te krijgen, moet je VIA DE XBOX een nieuw Live profile aanmaken.......... Recoveren en/of aanmaken via xbox.nl werkt NIET!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Yes, net zoals de vragen over welke kabels er gebruikt dienen te worden met welke tv/lcd/plasma enz.Spotmatic schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:04:
[...]
Hopelijk is dit nu de laatste keer dat ik deze vraag, en dit antwoord, in dit topic lees. Het begint nu een beetje eentonig te worden
Ik ben al bezig om voor de TS een handleiding te maken voor de gratis maand Xbox Live.
Voor de OP bedoel je zekerElectra schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:08:
[...]
Yes, net zoals de vragen over welke kabels er gebruikt dienen te worden met welke tv/lcd/plasma enz.
Ik ben al bezig om voor de TS een handleiding te maken voor de gratis maand Xbox Live.
Elect a clown, expect a circus.
Ach ja, je weet wel wat ik bedoel
De TS kan de handleiding dan toevoegen aan de OP
leuk om te lezen zonder dat je je hoeft af te vragen of het wel allemaal waar is, aangezien je er echt ervaring mee hebt. Maar is die andere manier van AA minder effectief?.oisyn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 03:05:
[...]
Iets met klok en klepel. EDRAM wordt altijd gebruikt, je kunt namelijk alleen maar renderen naar het EDRAM. De GPU heeft een 256GB/s verbinding met dat geheugen, waardoor de fillrate gigantisch is. Alleen dit is maar 1 kant van de zaak, de GPU moet namelijk ook wel in staat zijn om die pixels te produceren, en die kan dan ook in een enkele cycle 4 samples te outputten. Als je FSAA uit zet kun je in specifieke situaties 4x sneller renderen (zoals bijvoorbeeld in een z-only-pass), maar over het algemeen blijft het een pixel per cycle en dus is de FSAA zo goed als gratis, wat pixel throughput betreft.
Argh! Sinds de update van gisteren is mijn router ineens weer over de pis.. Ik kon ineens geen games meer hosten 'due to restrictions of your firewall'. Die heb ik voor het gemak maar even uitgezet.. Gezien de aard van de update lijkt me dit hier echter niet zoveel mee te maken kunnen hebben..
AA kan niet minder Effectief zijn als je dezelfde soort AA gebruik. Je hebt wel verschillende modes. ATi kent. FSAA, AAA, Temporal AA, en binnkort TSAA En je hebt ook nog Super Sampeling AA. Ik neem aan dat het bij de Xbox AA om de eerste mode gaat. Deze is sneller maar filters geen doorzichtige oppervlaktes. Zoals takken van bomen / hekwerken. Super Sampeling Filtert alles maar die geeft ook een hele hoge performance hit.DarkShadow schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:22:
[...]
leuk om te lezen zonder dat je je hoeft af te vragen of het wel allemaal waar is, aangezien je er echt ervaring mee hebt. Maar is die andere manier van AA minder effectief?
Het kan wel zij dat AA veel sneller gaat als je dat op het ED-Ram doet in plaats van de Robs van de C1 chip.
Gisteren maar ff me pc aangesloten op me 32 inch tv en toen was toch wel ff duidelijk : dikke pc -> xdoos. Oblivion in de xbox en via de pc eens zeer goed vergeleken, op pc draait het een stuk beter, zie je veel meer en ziet alles er nog heldere uit. Om maar even niet te reppen over het verschil in laadtijden
Ook nog wat andere spelen gespeelt en tsja mijn pctje op mijn 32 inch ziet er toch echt heel wat aantrekkelijker uit moet ik bekennen, 6xaa doet de trick. En liggend met een toetsenbord op je schoot en een muis op een doos naast je speelt ook nog behoorlijk goed moet ik zeggen
Maarja door spellen als kameo, dead rising, gow blijf ik toch fanatiek xbox fan
Ook nog wat andere spelen gespeelt en tsja mijn pctje op mijn 32 inch ziet er toch echt heel wat aantrekkelijker uit moet ik bekennen, 6xaa doet de trick. En liggend met een toetsenbord op je schoot en een muis op een doos naast je speelt ook nog behoorlijk goed moet ik zeggen
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Verwijderd
Ik heb juist Fifa 07, die ik vorige week had gekocht via ebay, toegestuurd gekregen. Ik zie nu pas dat het de franstalige versie is(alles op doos in frans). Kan je bij fifa de taal instellen in het engels, of zal het hele spel in het frans zijn? Mijn Xbox 360 staat voor een maandje bij een vriend(examens en xbox gaan niet samen...) en kan het dus nu niet testen...
Is gewoon Engels.Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:53:
Ik heb juist Fifa 07, die ik vorige week had gekocht via ebay, toegestuurd gekregen. Ik zie nu pas dat het de franstalige versie is(alles op doos in frans). Kan je bij fifa de taal instellen in het engels, of zal het hele spel in het frans zijn? Mijn Xbox 360 staat voor een maandje bij een vriend(examens en xbox gaan niet samen...) en kan het dus nu niet testen...
Het is jammer dat die game voor de 360 wat gerushed is, anders had je wellicht een betere vergelijking gehad.evilpin0 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:46:
Gisteren maar ff me pc aangesloten op me 32 inch tv en toen was toch wel ff duidelijk : dikke pc -> xdoos. Oblivion in de xbox en via de pc eens zeer goed vergeleken, op pc draait het een stuk beter, zie je veel meer en ziet alles er nog heldere uit. Om maar even niet te reppen over het verschil in laadtijden![]()
Ook nog wat andere spelen gespeelt en tsja mijn pctje op mijn 32 inch ziet er toch echt heel wat aantrekkelijker uit moet ik bekennen, 6xaa doet de trick. En liggend met een toetsenbord op je schoot en een muis op een doos naast je speelt ook nog behoorlijk goed moet ik zeggen![]()
Ik dacht dat je 1080p gebruikte, maar dit verklaart het dus helemaal.Astennu schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:32:
[...]
Helemaal waarMaar het lijkt er voor mij op dat sommige games het niet gebruiken. Jammer genoeg kan ik geen 1080p gebruiken anders was het verschil misschien wat kleiner geweest. Maar op 720p is het in een aantal games goed te zien.
Jij voed een 1280*720 signaal aan een 1920*1200 monitor.
Dus voor iedere 2 pixel die jij doorstuurt moet je monitor er 3 bij verzinnen en jij vraagt ja af waarom je geen AA ziet?
Stuur eens een 1280*720 singnaal vanuit je PC via VGA naar je monitor en kijk dan of je nog AA ziet.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Klopt, ik snap ook niet hoe sommige games door MS' requirements heen komen. Maar systemselling games (zoals GoW en PGR3) zullen wel een wat grotere vinger in de pap hebben.Astennu schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:32:
Helemaal waarMaar het lijkt er voor mij op dat sommige games het niet gebruiken. Jammer genoeg kan ik geen 1080p gebruiken anders was het verschil misschien wat kleiner geweest. Maar op 720p is het in een aantal games goed te zien.
Je haalt wat dingen door elkaar. EDRAM kan helemaal geen AA doen, het is gewoon DRAM geheugen dat embedded op de die van de GPU zit (vandaar embedded DRAM oftewel EDRAM). Daarom is het zo snel, en je hebt snel geheugen nodig als je loeiveel pixels per seconde uitschrijft. Omdat de GPU de FSAA vrijwel gratis kan doen, moet er natuurlijk ook geheugen zijn dat snel genoeg is om al die samples op te slaan, en daar voorziet het EDRAM geheugenEn over de prestaties van de de VGA chip in de Xbox 360 ( Dus de C1 chip + ED-Ram ). Ik had begrepen dat het ED-Ram AA op 4x kon doen zonder dat de GPU veel belast wordt ( 4-6% lagere performance. Bij een Desktop kaart worden deze AA bewerkingen ( als ik me niet vergis ) In de ROBS van de kaarten gedaan. Ik weet niet of het ED-Ram ook gebruikt kan worden om andere taken dan AA van de hooft chip over te nemen.
Definieer 'jullie'Devil N schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:39:
Dus jullie hebben wél gewerkt aan de Xbox 360 versie TRL. Ik had dat ook wel verwacht, gezien jullie historie met o.a. de Legacy of Kain series, maar de naam van Nixxes was verdacht afwezig in alle credits. De PC versie daarentegen noemde wel 'Crystal Dynamics and Nixxes Software present' enzovoort. Hoe zit dat eigenlijk?
even reagerend op je link naa Tom raider legends, jij hebt toch niks met dit spel te maken?
De xbox? Op mijn 360 draaide het zonder problemen; het bijna geen frame-drop gezien en ik vond het nog leuk ook!evilpin0 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:04:
[...]
even reagerend op je link naa Tom raider legends, jij hebt toch niks met dit spel te maken?Dit spel draaide crap op me pc maar het draait gewoon NOG meer crap op de xbox, jezus wat een frame drops!
Ook de xbox 1 performde zeer fatsoenlijk; strak 60 fps. En als het crap draait op je PC moet je maar een betere PC kopen
. (Je had zeker een nVidia kaart? En draaide je wel met de nieuwste drivers, want nvidia probeerde shader optimalisaties te doen wat zorgde voor enorme stalls in TR:L tijdens het laden van die shaders (die on demand aangemaakt worden). De nieuwere drivers disableden dit voor TR:L)
[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 10-01-2007 13:37 ]
Kijk me spec maar eens, daar zou het toch wel vloeiend op moeten draaien, crap geprogrameerd heet dat. Helaas hebben veel spellen er last van.
Ik heb het over de 360 versie natuurlijk, ben al een paar keer van een riggel gedondert vanwege fps drops.
Ik heb het over de 360 versie natuurlijk, ben al een paar keer van een riggel gedondert vanwege fps drops.
Alle games zijn 720p en worden gescaled naar 1080p als je dat insteld. Ik heb ook bij mijn scherm de scaling uitgezet en dan zie ik het nog steeds. Het beeld is dan veel kleiner is die 1280x720 maar ik zie de kartels nog steeds.yzf1kr schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:15:
[...]
Ik dacht dat je 1080p gebruikte, maar dit verklaart het dus helemaal.
Jij voed een 1280*720 signaal aan een 1920*1200 monitor.
Dus voor iedere 2 pixel die jij doorstuurt moet je monitor er 3 bij verzinnen en jij vraagt ja af waarom je geen AA ziet?
Stuur eens een 1280*720 singnaal vanuit je PC via VGA naar je monitor en kijk dan of je nog AA ziet.
Ik was in de veronderstelling dat het Smart Ram was. Dat had ik ergens gelezen op internet zal het eens gaan opzoeken. En daar stond dat dat ram ook echt dingen kon berekenen. Leek me al appart. Zoals jij het hierboven beschrijft is het eigenlijk een L3 cache..oisyn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:28:
[...]
Klopt, ik snap ook niet hoe sommige games door MS' requirements heen komen. Maar systemselling games (zoals GoW en PGR3) zullen wel een wat grotere vinger in de pap hebben.
[...]
Je haalt wat dingen door elkaar. EDRAM kan helemaal geen AA doen, het is gewoon DRAM geheugen dat embedded op de die van de GPU zit (vandaar embedded DRAM oftewel EDRAM). Daarom is het zo snel, en je hebt snel geheugen nodig als je loeiveel pixels per seconde uitschrijft. Omdat de GPU de FSAA vrijwel gratis kan doen, moet er natuurlijk ook geheugen zijn dat snel genoeg is om al die samples op te slaan, en daar voorziet het EDRAM geheugen
[...]
Definieer 'jullie'. Toen ik 'wij' zij bedoelde ik ook de combinatie Nixxes en Crystal Dynamics (Nixxes is natuurlijk een apart bedrijf maar inmiddels zijn we zo met elkaar verweven dat we onafscheidelijk zijn geworden. We komen regelmatig bij elkaar over de vloer en de mensen bij Crystal zie ik gewoon als mijn collega's). Nixxes zelf heeft niet zo heel veel met X360 development voor TR:L te maken gehad (we hebben voornamelijk de Xbox, PC en GC port gedaan), maar er is natuurlijk wel over en weer gecommuniceerd over hoe bepaalde dingen aan te pakken. Van de boekjes die bij de games zaten klopte overigens (weer eens) geen reet. De PC credits zijn vrijwel letterlijk overgenomen van de X360 credits, en dus worden wij daarin niet genoemd. De in-game credits zijn geloof ik wel voor elk platform hetzelfde (alleen daar staan we erg laag, zelfs onder Buzzmonkey die de PSP port heeft gedaan. Nou vraag ik je...!
). We doen overigens wel de X360 3D engine voor de komende games.
Uhmm ik ken TR:L niet maar bv Gears of war op de Xbox 360 heeft ook fps drops heel duidelijk niet vaak maar wel merkbaar. NFS Carbon Demo op de 360 is ook helemaal gaar. Maar op de pc loopt dat ook niet heel lekker. Mag hopen dat het orgineel op de 360 beter is. Maar tussen de PC demo en het orgineel zat geen verschil. Cabron is voor mij zekers het slechtste spel van 2006..oisyn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:34:
Ook de xbox 1 performde zeer fatsoenlijk; strak 60 fps. En als het crap draait op je PC moet je maar een betere PC kopen. (Je had zeker een nVidia kaart? En draaide je wel met de nieuwste drivers, want nvidia probeerde shader optimalisaties te doen wat zorgde voor enorme stalls in TR:L tijdens het laden van die shaders (die on demand aangemaakt worden). De nieuwere drivers disableden dit voor TR:L)
Me laatste post over dat eDRAM:
Wel interessant dat de nieuwe R600 een 512 Bit memory bus krijg. En als die GDDR 4 zou hebben op 1100 MHz wordt er 156 GB/s gehaald. Dus zou je bijna Free 4x AA hebben. Echter moeten de textures ook nog over die bus heen dus je hebt die 156 GB niet alleen voor AA.
Anyway. De 4-6% peformance drop zit hem dus in de belasting van de ROB voor het doen van AA. Het eDRAM zorgt er voor dat die pixels snel genoeg gerenderd kunnen worden.
.oisyn: Correct me if i'm wrong...
Om dit lange verhaal kort te maken. Voor AA is er veel bandbrete nodig. ze hebben het hier ook over 140 GB/s voor 4x AA Free. De huidige VGA kaarten halen dat gewoon niet. De 8800 GTX zit rond de 86 GB/s voor de 512 MB frame buffer. De Xbox 360 heeft daar die 10 MB eDRAM dat 256 GB/s aan kan. De max AA mode voor de 360 is 4x. Er kan ook gekozen worden voor 2x en geen.Despite references to 192 processing elements in to the ROP's within the eDRAM we can actually resolve that to equating to 8 pixels writes per cycle, as well as having the capability to double the Z rate when there are no colour operations. However, as the ROP's have been targeted to provide 4x Multi-Sampling FSAA at no penalty this equates to a total capability of 32 colour samples or 64 Z and stencil operations per cycle.
Most PC graphics processors have to balance their output with the available bandwidth and as such their ROP units usually only cater for 2 Multi-Samples per pixel in a single cycle, and the Z output doesn't double with the number of Multi-Samples being produced either. Z and colour compression techniques are also employed in order to get close to the output capabilities with the bandwidth available. ATI's calculations lead to a colour and z bandwidth demand of around 26-134GB/s at 8 pixels with 4x Multi-Sampling AA enabled at High Definition TV resolutions. The lower end of that bandwidth figure is derived from having 4:1 colour and Z compression, however the lossless compression techniques are only optimal when there are no triangle edges intersecting a pixel, but with the presumed high geometry detail within a next generation console titles the opportunities for achieving this compression ratio across the entire frame will be reduced. So, with 256GB/s of bandwidth available in the eDRAM frame buffer there should always be sufficient bandwidth for achieving 8 pixels per clock with 4x Multi-Sampling FSAA enabled and as such this also means that Xenos does not need any lossless compression routines for Z or colour when writing to the eDRAM frame buffer.
So, as far as the operation is concerned, once pixel data has come through the shader array and is ready to be processed into colour values in memory the Z data of the pixel is matched with the correct colour data coming out of the shaders. Xenos supports an "Alpha to Mask" feature, which allows for the use of Multi-Sampling for sort-independent translucency. All of this processing is performed on the parent die and the pixels are then transferred to the daughter die in the form of source colour per pixel and loss-less compressed Z, per 2x2 pixel quad. The interconnect bandwidth between the parent and daughter die is only an eighth of the eDRAM bandwidth because the source colour data value is common to all samples of a pixel here, and the Z is compressed. Once on the daughter die the pixels are unpacked to their Multi-Sample level and each sample is driven through their Z and Alpha computations and the final data is stored on the eDRAM until either the entire frame or current tile (we'll cover this in more detail later) being rendered is finished.
When the frame or tile has finished rendering, the colour data will then be resolved on the daughter die, with the Multi-Samples being blended down to their pixel level. The resolved buffer information is then passed back from the daughter die to the parent which then outputs to system RAM such that, when all the tiles are finished, this can then be outputted to the display device. Although the resolved colour data has to be stored in system RAM, which uses some bandwidth during the transfer, the efficiency of the write as the resolved data comes out of the daughter die to be written to system RAM is very high. This high efficiency is due to the fact that it is dealing with a significant quantity of non-fragmented data and the bus isn't as busy with lots of other bandwidth consuming, high frequency and inefficient frame buffer read / write / modify operations for the back buffer. This helps in alleviating the fact that the parent die is also handling system memory requests. Also note that data can be written to the eDRAM at the same time as it is being cleared from the previous data that resided there, meaning there should be little to no wait when removing the previous data from the eDRAM (We've heard comments from developers familiar to both designs that this element of Xenos bears similarities to the "Flipper" design for Nintendo's Gamecude, a part that was originally designed by ArtX, who of course were subsequently purchase by ATI, however ATI are keen to point out that while there may be apparent similarities the designs are entirely independent as there are distinct virtual and physical barriers between the groups working on the various console developments, past and present, and no members of the Flipper architecture team were involved in Xenos's development).
As all the sampling units for frame buffer operations are multiplied to work optimally with 4x FSAA this is actually the maximum mode available. Although the developer can choose to use 2x or no FSAA, there are no FSAA levels available higher than 4x. The sampling pattern is not programmable but fixed, although it does use a sample pattern that doesn't have any of the sample points intersecting one or another on either the vertical or horizontal axis. Although we don't know the exact sample pattern shape, we suspect it will be similar to that seen on other sparse sampled / jittered / rotated grid FSAA mechanisms we've seen over the past few years, such as this.
The ROP's can handle several different formats, including a special FP10 mode. FP10 is a floating point precision mode in the format of 10-10-10-2 (bits for Red, Green, Blue, Alpha). The 10 bit colour storage has a 3 bit exponent and 7 bit mantissa, with an available range of -32.0 to 32.0. Whilst this mode does have some limitations it can offer HDR effects but at the same cost in performance and size as standard 32-bit (8-8-8-8) integer formats which will probably result in this format being used quite frequently on XBOX 360 titles. Other formats such as INT16 and FP16 are also available, but they obviously have space implications. Like the resolution of the MSAA samples, there is a conversion step to change the front buffer format to a displayable 8-8-8-8 format when moving the completed frame buffer portion from the eDRAM memory out to system RAM.
The ROP's are fully orthogonal so Multi-Sampling can operate with all pixel formats supported.
Render to texture operations will also be rendered out to the eDRAM first and then read out to UMA memory, when complete, in order to be used as a texture surface for the final frame rendering. Render to texture operations can also have Multi-Sample FSAA applied and the result can either be resolved on the way out to system memory or kept at the high resolution Multi-Sample level. As with standard pixel operations, the eDRAM memory can be written to with either another render to texture operation or pixel data whilst the data from the previous render to texture is being pushed out to UMA memory.
Wel interessant dat de nieuwe R600 een 512 Bit memory bus krijg. En als die GDDR 4 zou hebben op 1100 MHz wordt er 156 GB/s gehaald. Dus zou je bijna Free 4x AA hebben. Echter moeten de textures ook nog over die bus heen dus je hebt die 156 GB niet alleen voor AA.
Anyway. De 4-6% peformance drop zit hem dus in de belasting van de ROB voor het doen van AA. Het eDRAM zorgt er voor dat die pixels snel genoeg gerenderd kunnen worden.
.oisyn: Correct me if i'm wrong...
Ah okee. Met 'jullie' bedoelde ik in dit geval inderdaad Nixxes alleen.oisyn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:28:
[...]
Definieer 'jullie'. Toen ik 'wij' zij bedoelde ik ook de combinatie Nixxes en Crystal Dynamics (Nixxes is natuurlijk een apart bedrijf maar inmiddels zijn we zo met elkaar verweven dat we onafscheidelijk zijn geworden. We komen regelmatig bij elkaar over de vloer en de mensen bij Crystal zie ik gewoon als mijn collega's). Nixxes zelf heeft niet zo heel veel met X360 development voor TR:L te maken gehad (we hebben voornamelijk de Xbox, PC en GC port gedaan), maar er is natuurlijk wel over en weer gecommuniceerd over hoe bepaalde dingen aan te pakken. Van de boekjes die bij de games zaten klopte overigens (weer eens) geen reet. De PC credits zijn vrijwel letterlijk overgenomen van de X360 credits, en dus worden wij daarin niet genoemd. De in-game credits zijn geloof ik wel voor elk platform hetzelfde (alleen daar staan we erg laag, zelfs onder Buzzmonkey die de PSP port heeft gedaan. Nou vraag ik je...!
). We doen overigens wel de X360 3D engine voor de komende games.
Vandaag play.com maar eens gemaild waarom ik mijn wireless controller met PGR3 aanbieding nog niet ontvangen heb... 20/12 besteld, maar nog niets gezien. Ben benieuwd of ze hem überhaupt nog niet verzonden hebben of dat er iets anders mis is gegaan... (Iemand anders deze aanbieding al ontvangen? Ik heb het in het vorige deel ook al gevraagd, maar toen nog niet.)
https://www.strava.com/athletes/10490675
Verwijderd
Hey,
Heb een probleem met mijn xbox 360 om inet (life) te krijgen via mijn router.
Mijn netwerk ziet er zo uit:
Router (Fritz!box, type : ADSL-Controller)--------> Daarop aangesloten ADSL line en een netwerk HUB.
HUB (Lan-pro 5 poort ethernet HUB) -----> daarop aangesloten 3 computers en een printer
Nu heb ik geprobeerd om mijn xbox 360 aan te sluiten op mijn hub, xbox 360 geeft aan dat die wired is maar kan geen ip verkrijgen.(DHCP staat aan op mijn router) Ik kan die poorten op de router niet open zetten omdat die een ip nodig heeft (denk ip van xbox 360?!? die hij niet krijgt)
Als ik mij xbox rechtstreeks in verbinding met de router zet (dus niet via de HUB), dan zegt dat die disconnected is
(terwijl er in het boekje v/d router staat dat je een game console in de desbetreffende poort op mijn router kunt aansluiten) Heb hier al rondgesnuffeld op het GoT forum maar ik werd er niet wijzer van.
Whatever ik snap er geen zak van
Help !
Mijn netwerk ziet er zo uit:
Router (Fritz!box, type : ADSL-Controller)--------> Daarop aangesloten ADSL line en een netwerk HUB.
HUB (Lan-pro 5 poort ethernet HUB) -----> daarop aangesloten 3 computers en een printer
Nu heb ik geprobeerd om mijn xbox 360 aan te sluiten op mijn hub, xbox 360 geeft aan dat die wired is maar kan geen ip verkrijgen.(DHCP staat aan op mijn router) Ik kan die poorten op de router niet open zetten omdat die een ip nodig heeft (denk ip van xbox 360?!? die hij niet krijgt)
Als ik mij xbox rechtstreeks in verbinding met de router zet (dus niet via de HUB), dan zegt dat die disconnected is
Whatever ik snap er geen zak van

Help !
Hoeveel Achievements halen jullie per game?
Ik zit op een bedroevend niveau (Check signature)
Ik vind de Achievements heel erg leuk, maar heb van de 40 gespeelde spellen, bij geen 1 spel, de 100% gehaald.
Een aantal Achievements heb ik echt mijn best voor gedaan, en dingen in een spel gedaan, die ik anders nooit zou doen. Echter, als ik b.v. naar GoW kijk, en zie dat ik 100 headshots moet doen, of 10.000 kills, dan heb ik er uberhaupt al geen zin in.
Ik vind de Achievements heel erg leuk, maar heb van de 40 gespeelde spellen, bij geen 1 spel, de 100% gehaald.
Een aantal Achievements heb ik echt mijn best voor gedaan, en dingen in een spel gedaan, die ik anders nooit zou doen. Echter, als ik b.v. naar GoW kijk, en zie dat ik 100 headshots moet doen, of 10.000 kills, dan heb ik er uberhaupt al geen zin in.
Stomme vraag, maar je gebruikt niet tovallig per ongeluk een cross-cable of een defecte kabel?Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:33:
Hey,
Whatever ik snap er geen zak van![]()
Help !
Want als je PC's het doen, dan moet je 360 het ook gewoon doen.
Bij mij ook niet niet ontvangen. Is ook al vrij snel van de site gehaald, ben bang dat de aanbieding niet door gaat...GoldieLox schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:00:
Vandaag play.com maar eens gemaild waarom ik mijn wireless controller met PGR3 aanbieding nog niet ontvangen heb... 20/12 besteld, maar nog niets gezien. Ben benieuwd of ze hem überhaupt nog niet verzonden hebben of dat er iets anders mis is gegaan... (Iemand anders deze aanbieding al ontvangen? Ik heb het in het vorige deel ook al gevraagd, maar toen nog niet.)
Ik zie het als vermaak. ik maak me geen illusies dat ik van elke game die ik speel alle archievements kan halen.PWM schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:39:
Ik speel voor de fun.
Tja dat had ik inderdaad zelf ook wel even kunnen bedenken maar meestal staat daar niet zoveel maar goed, je bent dus developer bij Nixxes. Cool!.oisyn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 03:11:
Euh ja je kan ook gewoon even op m'n profiel klikken
Ik vind het verhaal over de techniek veel interessanter dan de terugkerende vragen over kabeltjes en xbox live gold abonnementen en het is dan ook jammer dat een onderwerp als de xbox360 maar 1 draadje krijgt waar je alles maar kan inflikkeren. Erg onoverzichterlijk maar goed daar hebben we ook andere specialistische forums voor maar goed.
Ok aangezien we hier een ontwerper in ons midden hebben wil ik ondanks dat het misschien beter is om niet te doen toch vragen wat jullie nu een technisch betere machine vinden. Ik ga er nu even vanuit dat jullie zowel dev kits van de 360 en ps3 in huis hebben dus bij deze de vraag wat jullie de betere machine vinden als het om de techniek gaat en welke machine nu uiteindelijk de mooiste dingen op het scherm zal gaan toveren. Wat is je eigen voorkeur eigenlijk als je een keuze zou moeten maken programmeur technisch ?
Als dit een stomme vraag is nevermind en gaan we gewoon weer verder over welke kabel we moeten hebben om mijn schoenveters aan te sluiten op de xbox en ik wil eigenlijk ook wel eens weten of het beter is mijn xbox af te zetten met de powerknop of gewoon met de controller.
De Achievements boeien mij ook niet zo heel erg. De enige 2 games waarbij ik 1000 punten heb zijn Oblivion en Fight Night. Bij Oblivion gewoon omdat ik het spel helemaal gespeeld wou hebben en je dan vanzelf alle Achievements krijgt, en bij Fight Night omdat je na het uitspelen van de career mode je ook alle punten al gehaald hebt. Verder zit ik bij TDU nu op 900 punten en misschien ga ik die laatste paar ook nog wel halen, dat weet ik nog niet.
Opzich zijn Achievements best grappig, maar ik speel en spel zolang ik het leuk vindt en Achievements maken het voor mij eigenlijk niet leuker. Puur voor de Achivements spelen doe ik dus niet, dus ik heb per spel ook niet zoveel punten.
Opzich zijn Achievements best grappig, maar ik speel en spel zolang ik het leuk vindt en Achievements maken het voor mij eigenlijk niet leuker. Puur voor de Achivements spelen doe ik dus niet, dus ik heb per spel ook niet zoveel punten.
Ik hecht niet zo heel veel waarde meer aan dat soort stats aangezien je het met groot gemak en een beetje geld een ander voor je kan laten regelen op bijvoorbeeld www.levelmy360.com .PWM schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:39:
Het kan natuurlijk wel wat zeggen maar je weet nu eigenlijk niet meer wie echt is en wie fake. Ik stond laatst wel te kijken toen ik iemand met het grootste gemak versloeg met PES6 terwijl zijn rating bijna het dubbele was als mijn rating dus ja...
Ik doe het overigens ook voor de fun en als ik daarmee archievement haal is het meegenomen maar ik heb gewoon de tijd niet meer om mezelf helemaal te verliezen in een game. Die tijd heb ik gehad dus voor mij alleen nog maar snelle games zoals voetbal en racers en de echt goed games die je gewoon moet uitspelen zoals Half Life 2.
Je zit idd op een naar mijn mening erg laag percentage, 25,6% van de non-demo games.PWM schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:39:
http://profile.mygamercard.net/1/Peewee79
Ik probeer altijd boven de 50 te komen, nou moet ik zeggen dat je ook niet de makkelijkste spellen er tussen hebt als ik kijk naar BF:MC, Tiger Woods en PDZ. Maar op GOW en COD2 en zeker Tombraider moet je veel meer kunnen scoren. TR is 1000/1000 zeker te halen.
Dit is mijn score.
http://profile.mygamercard.net/1/Yzf1kr
Het percentage is nog hoger maar ik heb 1 game offline gespeeld en dan registreerd hij hem niet in de percentages.
Meestal kom ik ook niet zo ver met achievements. Sommige games zijn dusdanig leuk dat je wel de nodige moeite wilt doen voor bepaalde achievements, maar d'r zitten soms opdrachten tussen die echt belachelijk zijn. De enige game die ik tot nu toe voor de volle 100% gehaald heb is Tomb Raider Legend, maar dat komt vooral doordat 't als single player only game geen achievements als '100 ranked kills' heeft. Met PGR3 zit ik rond de 600 nu, terwijl de rest van m'n games niet veel verder komen dan 200-300 punten.PWM schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:39:
Verwijderd
Nee de kabel is prima, niks mis mee. (heb nog een andere geprobeerd) Wat ik ook vreemd vind is dat de hub geen groen controle lampje geeft wanneer ik de xbox connect. Doet die wel bij de comps......Heb m ook nog in een poort van één v/d comps gedaan en precies zelde foutmelding. Well wired maar ip adres Failed.yzf1kr schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:41:
[...]
Stomme vraag, maar je gebruikt niet tovallig per ongeluk een cross-cable of een defecte kabel?
Want als je PC's het doen, dan moet je 360 het ook gewoon doen.
Verwijderd
Even een kort vraagje.. Kun je met een 360 Core ook gewoon de dashboard updates downloaden of moet je daar perse een harde schijf of memory card voor hebben?
Nope, dit werkt gewoonVerwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:54:
Even een kort vraagje.. Kun je met een 360 Core ook gewoon de dashboard updates downloaden of moet je daar perse een harde schijf of memory card voor hebben?
Dan denk ik dat er iets mis is met de ethernetpoort van je 360.Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:52:
[...]
Nee de kabel is prima, niks mis mee. (heb nog een andere geprobeerd) Wat ik ook vreemd vind is dat de hub geen groen controle lampje geeft wanneer ik de xbox connect. Doet die wel bij de comps......Heb m ook nog in een poort van één v/d comps gedaan en precies zelde foutmelding. Well wired maar ip adres Failed.
Is hij nieuw? Heeft hij het voorheen wel gedaan? Anders meteen retour.
stukke ethernetpoort lijkt me ... jammer, maar die zal inderdaad retour moeten gaan
Klopt, journalisten trouwens ook niet. TR:L is natuurlijk lang en breed in de Nederlandse media geweest, maar niemand heeft een woord gerept over het feit dat het ook deels van Nederlandse bodem is. Ik heb Gammo en de PU er nog over gemaild, van de PU nooit meer wat gehoord en van Gammo kreeg ik een reactie terug dat ze ook maar gewoon de info gebruikt hadden die de publisher hun had aangerijkt. Ja, wat voor journalist ben je danDevil N schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:58:
Je ziet wel aan de reacties hier dat veel mensen zich überhaupt niet bewust zijn van Nixxes' bestaan,
Tja, de journalistiek stelt tegenwoordig ook geen ruk meer voor. Bijna alle sites/magazines/kranten nemen tegenwoordig klakkeloos over wat 'hun bronnen' vertellen, zonder kritisch te kijken naar de inhoud of verbanden te leggen met andere nieuwsberichten. Er is eigenlijk maar één Nederlandse game developer die echt bekend is in de buitenwereld (je weet vast wel welke ik bedoel), en om nou te zeggen dat die aandacht echt verdiend is....oisyn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:40:
[...]
Klopt, journalisten trouwens ook niet. TR:L is natuurlijk lang en breed in de Nederlandse media geweest, maar niemand heeft een woord gerept over het feit dat het ook deels van Nederlandse bodem is. Ik heb Gammo en de PU er nog over gemaild, van de PU nooit meer wat gehoord en van Gammo kreeg ik een reactie terug dat ze ook maar gewoon de info gebruikt hadden die de publisher hun had aangerijkt. Ja, wat voor journalist ben je dan.
Even omgekeerd quoten 

). Als je dus bepaalde functionaiteit op een SPU uit wil voeren dan zul je er ook voor moeten zorgen dat alle data waarmee hij moet werken op het juiste moment in dat geheugen staat. 256k is natuurlijk niet heel veel en dus is het voornamelijk inzetbaar voor kleine dingetjes die veel berekeningen nodig hebben - denk bijvoorbeeld aan cloth simulation en fluid dynamics (voor de leek: de simulatie van de beweging van bijvoorbeeld textiel, water en rook). Maar als je naar het grotere plaatje kijkt is het erg moeilijk om alle programmacode van een game te verdelen over de SPUs. Veel taken kunnen niet parallel aan elkaar uitgevoerd worden, en een SPU heeft te weinig geheugen om echt als general purpose CPU ingezet te worden. Daarom denk ik dat, iig voor games, MS een betere keuze heeft gemaakt door gewoon 3 cores te gebruiken. Zelfs dan is het nog lastig om alles optimaal te benutten, maar je kunt er wel meer mee.
Dan is daar nog het grafische geweld: de RSX (nVidia) van de PS3 versus de Xenos (ATi) van de X360. Nou ben ik altijd een nVidia fanboy geweest, maar imho heeft ATi hier de beste chip. Het eDRAM geheugen zorgt voor gigantische fillrates (die is erg nodig voor AA zoals gezegd, maar bijvoorbeeld ook voor het renderen van shadow buffers, fullscreen effects en allerlei andere features die erg belangrijk zijn in het next-gen tijdperk), met als nadeel dat er zo weinig van is. Hierdoor moet je het scherm in meerdere delen renderen wat de performance weer vermindert, maar netto heeft de 360 imho toch nog net een streepje voor op de PS3. De vertex processing pipe van de RSX schijnt ook dramatisch te performen, waar wellicht expres voor gekozen is omdat je toch de cell veel beter kunt inzetten om de vertices te transformeren en dus zo kosten te besparen, dus dat is niet echt een argument. Wat wel een groot nadeel van de RSX is is dat de pixel shader unit de pixelshaderconstants (variabelen die gebruikt worden om een pixel te kleuren - denk hierbij aan hoeveel lichten er zijn, waar deze staan in de wereld, etc.) uit de pixelshader zelf gehaald moeten worden, ipv uit een stuk geheugen waar al die constanten in staan. Hierdoor moet je elke keer de shader bijpatchen zodat de juiste waarden gebruikt worden. Handiger was geweest als je gewoon kon verwijzen naar een stuk geheugen waar die waarden in staan, zodat dat ook makkelijker te verwisselen is. Een alternatief voor de PS3 is dan ook om de waarden in textures op te slaan, wat effectief natuurlijk hetzelfde is als een stuk geheugen, en de texture unit te gebruiken om die waarden op te halen
. Kost helaas wel weer een texture slot, waar je er in het next-gen tijdperk niet genoeg van kunt hebben.
De hardware scaler (Ana) van de 360 maakt het mogelijk om een frame op hoge kwaliteit naar elk gewenste resolutie te schalen. Op die manier kan een game dus zelf een resolutie kiezen om naar te renderen, en ben je niet afhankelijk van de resoluties die je monitor/tv aan kan. En vergis je niet, deze scaler doet een stuk beter z'n werk dan de scaler die in een gemiddelde HDTV of LCD monitor zit. Die laatste gebruiken meestal een bilinear filter, terwijl Ana een heel arsenaal aan filters heeft om de missende informatie zo goed mogelijk in te vullen (bij upscaling) of te comprimeren (bij omlaag downscaling).
Wat media betreft heeft de PS3 wel een streepje voor, maar dat is dan ook net wat de console zo duur maakt: de Blu-ray disc. Ik vind het jammer dat MS er uiteindelijk voor heeft gekozen om de HD-DVD niet standaard te integreren in de console, maar dat had 'm waarschijnlijk een stuk duurder en slechter verkrijgbaar gemaakt. Natuurlijk kun je 'm als add-on krijgen, maar waar het om gaat is dat je geen games op HD-DVD discs kunt releasen. Veel HD film-content kun je dus niet leveren (hoewel dat is op te lossen mbv in-game cutscenes, die sowieso te prefereren zijn omdat je die dynamisch kunt maken) en ik denk dat we al snel tegen de limiet van een DVD aan gaan zitten hikken.
Tot zover de technische kant van het verhaal, ook als je kijkt naar de development kant is de 360 heerlijk om mee te werken. Je hebt natuurlijk volledige integratie in MS Visual C++, je kunt dus gewoon je code debuggen zoals dat op de PC kan. De API is goed gedocumenteerd en MS levert goede support. Dit itt de PS3, waar de documentatie en de tools matig zijn (de SPU code moet door een aparte compiler
, en de debugger haalt het natuurlijk bij lange na niet bij die van MS, wat imho de beste debugger verkrijgbaar is). En naar horen zeggen is de support ook niet geweldig zolang je geen 1st party developer bent.
Zeker niet, ik probeer al een tijdje mijn x360 vs ps3 mening te pluggen maar vond er nooit een geschikte situatie voorIken374 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:43:
Als dit een stomme vraag is nevermind
De xbox360 wint in mijn optiek op alle fronten. Sure, de cell is een interessante architectuur met veel meer processing power dan de 3 hyperthreaded cores van de 360 kan leveren, maar ze zijn wel heel erg specifiek. Normale programmacode kun je niet zomaar op een SPU runnen - zo'n unit heeft 256k geheugen waar niemand anders bij kan (behalve de DMA chip natuurlijk, anders zou je niet van/naar main mem kunnen kopiërenIk ga er nu even vanuit dat jullie zowel dev kits van de 360 en ps3 in huis hebben dus bij deze de vraag wat jullie de betere machine vinden als het om de techniek gaat en welke machine nu uiteindelijk de mooiste dingen op het scherm zal gaan toveren. Wat is je eigen voorkeur eigenlijk als je een keuze zou moeten maken programmeur technisch ?
Dan is daar nog het grafische geweld: de RSX (nVidia) van de PS3 versus de Xenos (ATi) van de X360. Nou ben ik altijd een nVidia fanboy geweest, maar imho heeft ATi hier de beste chip. Het eDRAM geheugen zorgt voor gigantische fillrates (die is erg nodig voor AA zoals gezegd, maar bijvoorbeeld ook voor het renderen van shadow buffers, fullscreen effects en allerlei andere features die erg belangrijk zijn in het next-gen tijdperk), met als nadeel dat er zo weinig van is. Hierdoor moet je het scherm in meerdere delen renderen wat de performance weer vermindert, maar netto heeft de 360 imho toch nog net een streepje voor op de PS3. De vertex processing pipe van de RSX schijnt ook dramatisch te performen, waar wellicht expres voor gekozen is omdat je toch de cell veel beter kunt inzetten om de vertices te transformeren en dus zo kosten te besparen, dus dat is niet echt een argument. Wat wel een groot nadeel van de RSX is is dat de pixel shader unit de pixelshaderconstants (variabelen die gebruikt worden om een pixel te kleuren - denk hierbij aan hoeveel lichten er zijn, waar deze staan in de wereld, etc.) uit de pixelshader zelf gehaald moeten worden, ipv uit een stuk geheugen waar al die constanten in staan. Hierdoor moet je elke keer de shader bijpatchen zodat de juiste waarden gebruikt worden. Handiger was geweest als je gewoon kon verwijzen naar een stuk geheugen waar die waarden in staan, zodat dat ook makkelijker te verwisselen is. Een alternatief voor de PS3 is dan ook om de waarden in textures op te slaan, wat effectief natuurlijk hetzelfde is als een stuk geheugen, en de texture unit te gebruiken om die waarden op te halen
De hardware scaler (Ana) van de 360 maakt het mogelijk om een frame op hoge kwaliteit naar elk gewenste resolutie te schalen. Op die manier kan een game dus zelf een resolutie kiezen om naar te renderen, en ben je niet afhankelijk van de resoluties die je monitor/tv aan kan. En vergis je niet, deze scaler doet een stuk beter z'n werk dan de scaler die in een gemiddelde HDTV of LCD monitor zit. Die laatste gebruiken meestal een bilinear filter, terwijl Ana een heel arsenaal aan filters heeft om de missende informatie zo goed mogelijk in te vullen (bij upscaling) of te comprimeren (bij omlaag downscaling).
Wat media betreft heeft de PS3 wel een streepje voor, maar dat is dan ook net wat de console zo duur maakt: de Blu-ray disc. Ik vind het jammer dat MS er uiteindelijk voor heeft gekozen om de HD-DVD niet standaard te integreren in de console, maar dat had 'm waarschijnlijk een stuk duurder en slechter verkrijgbaar gemaakt. Natuurlijk kun je 'm als add-on krijgen, maar waar het om gaat is dat je geen games op HD-DVD discs kunt releasen. Veel HD film-content kun je dus niet leveren (hoewel dat is op te lossen mbv in-game cutscenes, die sowieso te prefereren zijn omdat je die dynamisch kunt maken) en ik denk dat we al snel tegen de limiet van een DVD aan gaan zitten hikken.
Tot zover de technische kant van het verhaal, ook als je kijkt naar de development kant is de 360 heerlijk om mee te werken. Je hebt natuurlijk volledige integratie in MS Visual C++, je kunt dus gewoon je code debuggen zoals dat op de PC kan. De API is goed gedocumenteerd en MS levert goede support. Dit itt de PS3, waar de documentatie en de tools matig zijn (de SPU code moet door een aparte compiler

Heb echt geen idee wat je zegt
Maar het zal wel kloppen
[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 10-01-2007 16:29 ]
Ik stond al versteld dat Nixxes jou wel wat zei overigens. Gelukkig zijn we wel enigszins bekend onder de gamedevelopers, en dat is uiteindelijk wat voor ons (Nixxes) belangrijk is. We maken tenslotte zelf geen games, we werken gewoon mee aan de techniek en de toolsDevil N schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:59:
[...]
Tja, de journalistiek stelt tegenwoordig ook geen ruk meer voor. Bijna alle sites/magazines/kranten nemen tegenwoordig klakkeloos over wat 'hun bronnen' vertellen, zonder kritisch te kijken naar de inhoud of verbanden te leggen met andere nieuwsberichten. Er is eigenlijk maar één Nederlandse game developer die echt bekend is in de buitenwereld (je weet vast wel welke ik bedoel), en om nou te zeggen dat die aandacht echt verdiend is...
en zo denk ik er dus ook over. Mooi verwoord by the way.
[ Voor 92% gewijzigd door rstyled op 10-01-2007 16:37 ]
Verwijderd
Ik weet niet in hoeverre dit objectief bekeken is. Ik ben namelijk niet genoeg bekend met beide hardware om het te kunnen bevestigen of ontkennen.
Maar het is in iedergeval duidelijk voor mij nu.
Ik weet nu pas wat die Cell procc. inhoud.
Als ik het goed begrijp is het dus een gedurfde zet van sony om die erin te zetten aangezien de kennis en de knowhow te laag is, en nog in zijn begin fase is.
Daarintegen kan je wel stellen, mocht de kracht binnen nu en een jaar al optimaal benut worden, kunnen er veel betere games op komen te draaien... hoewel grafisch gezien ze niet optimaal zullen werken, omdat eigenlijk de grafische kaart de bottleneck dus is.
Ik wou gisteravond met COD-3 even kijken hoe het online gebeuren was, kwam ik er achter dat
mijn headset niet werkt. Als ik met het draad klooi dan doet tie het af en toe dus waarschijnlijk een
kingk in het kabeltje. Het is overigens de eerste keer dat ik mijn headset gebruikte.
Moet ik hiermee terug naar de winkel voor een nieuwe (met kerst de xbox360 gekregen) of moet ik hiermee naar Microsoft??
Overigens zijn er losse headsets verkrijgbaar?? En zit er garantie op zoiets?
mijn headset niet werkt. Als ik met het draad klooi dan doet tie het af en toe dus waarschijnlijk een
kingk in het kabeltje. Het is overigens de eerste keer dat ik mijn headset gebruikte.
Moet ik hiermee terug naar de winkel voor een nieuwe (met kerst de xbox360 gekregen) of moet ik hiermee naar Microsoft??
Natuurlijk zit er garantie opmarrek schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:37:
Gewoon Support bellen.
Verwijderd
Vandaag Lost Planet gehaald maar ik ga hem toch maar weer inwisselen morgen. Hij valt mij toch tegen. Op de 1 of andere manier pakt de gameplay mij gewoon niet. Grafisch ziet hij er wel fantastisch uit. Echt heel erg mooi. Maar met mooie plaatjes alleen red je het niet...
Na een paar uurtje heb ik het eigenlijk wel weer gezien. Continu een beetje rond lopen en maar schieten op alles wat je tegen komt
Tacktiek komt er niet echt bij kijken m.i. Dat gevoel had ik eigenlijk ook al bij het spelen van de demo. Maar na het lezen van de positieve review op IGN ben ik er toch maar voor gegaan. Geen goede keuze geweest in mijn geval.
Dan toch misschien maar Viva Pinata halen. Weet iemand hoe het zit bij E-plaza. Kan je een spel bij een andere vestiging omruilen dan waar je hem hebt gehaald ?
Na een paar uurtje heb ik het eigenlijk wel weer gezien. Continu een beetje rond lopen en maar schieten op alles wat je tegen komt

Dan toch misschien maar Viva Pinata halen. Weet iemand hoe het zit bij E-plaza. Kan je een spel bij een andere vestiging omruilen dan waar je hem hebt gehaald ?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 16:54 ]
Verwijderd
Hij is net nieuw, week geleden gekochtyzf1kr schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:06:
[...]
Dan denk ik dat er iets mis is met de ethernetpoort van je 360.
Is hij nieuw? Heeft hij het voorheen wel gedaan? Anders meteen retour.
Lees eens even terug de eerste 60 antwoorden van deel 26 van het 360-topic... En vergelijk/kijk/lees eens wat er in je eigen router kan/mag.Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:49:
[...]
Hij is net nieuw, week geleden gekochtMaar hij zegt wel dat die wired is alleen ip failed ... denk je dan dat die kapot is? En ik heb de poorten die je open moet zetten in de router ook nog niet open..... omdat de router dan om een ip vraagt onder kopje (To ip address). Ik weet niet welke ip ik daar in moet vullen....
*edit*
Plug de UTP van je 360 eens in een andere poort op de router; als het lampje dan ook niet brandt, is je kabel kapot. Brandt het lampje wel, dan is die ene ethernetpoort defect.
[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 10-01-2007 16:51 ]
Ik had al een vermoeden dat de Cell beter kon zijn dat de Tripple core maar dat dat veel moeite kost. En dat de RSX maar slecht is in vergelijking met de Xenos. Xenos heeft ook al unified shaders waar je dus kunt kiezen of je vertex of pixel bewerkingen kan doen..oisyn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:26:
Even omgekeerd quoten
[...]
Zeker niet, ik probeer al een tijdje mijn x360 vs ps3 mening te pluggen maar vond er nooit een geschikte situatie voor
[...]
Heel Verhaal
Kun je nu ook per ALU zeggen wat die moet doen ? Of moet je een hele array kiezen ? Want de Xenos had als ik me niet vergis 4 Robs met ieder 12 Alu's totaal 48 Alu's of wel Shader units. Als je dan wil dat vertex bewerkingen wilt doen kun je dan kiezen of je een Alu gebruikt ? of moet je er dan 12 het zelfde laten doen ?
En wou Sony eerst niet proberen om de Cell ook het beeld te laten doen ? Want volgens mij hebben ze een beetje op het laatste moment nVidia gevraagd om de RSX te maken. Die hebben gewoon een G70 core gepakt en die wat aangepast.
Die Scalar chip is idd ook een groot voordeel. Jammer genoeg wil mijn dell geen 1080P over Component doen
Je weet er trouwens erg veel van af
En de beste console heeft dus. Een Cell cpu de Xenos met eDRAM een BR of HD-DVD speler. Een scaler chip en de optie voor leuke rand controllers zoals die van de Wii
[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 10-01-2007 16:53 ]
Ik krijg nu langzamerhand een gigantisch harde plasser van die 360...
Eergisteren mijn 2e (dus eigenlijk mijn 3e) 360 binnengekregen na een Ring of Death...
Gelijk aangesloten en even half uurtje Condemned gespeeld, moest immers naar mn werk.
Gisteren niet gespeeld.
Vanmiddag Burnout Revenge binnengekregen via Bol.com...
Doe de disc er in ...

Welverdomme... ik Condemned er weer in, speelt ie probleemloos af.
Burnout er weer in: "To play this disc, put it in an Xbox 360 console."
Ik dacht "die disc is verrot" ... probeer 'm bij iemand anders ... werkt probleemloos.
Vervolgens probeer ik Enchanted Arms ... "To play this disc, put it in an Xbox 360 console."
Oblivion... "To play this disc, put it in an Xbox 360 console."
Saints Row... "To play this disc, put it in an Xbox 360 console."
PGR3... "To play this disc, put it in an Xbox 360 console."
Fear... "To play this disc, put it in an Xbox 360 console."
Van de 8 games speelt ie er maar 2 af (Condemned en Kameo):
dus ik denk dat deze ook maar weer terug kan!?
Sommige mensen zouden denk ik gigantisch pissig worden...
Ik bekijk het op een andere manier en kom momenteel even niet meer bij van het lachen...
Mijn GOD wat een vertoning is dit
Eergisteren mijn 2e (dus eigenlijk mijn 3e) 360 binnengekregen na een Ring of Death...
Gelijk aangesloten en even half uurtje Condemned gespeeld, moest immers naar mn werk.
Gisteren niet gespeeld.
Vanmiddag Burnout Revenge binnengekregen via Bol.com...
Doe de disc er in ...

Welverdomme... ik Condemned er weer in, speelt ie probleemloos af.
Burnout er weer in: "To play this disc, put it in an Xbox 360 console."
Ik dacht "die disc is verrot" ... probeer 'm bij iemand anders ... werkt probleemloos.
Vervolgens probeer ik Enchanted Arms ... "To play this disc, put it in an Xbox 360 console."
Oblivion... "To play this disc, put it in an Xbox 360 console."
Saints Row... "To play this disc, put it in an Xbox 360 console."
PGR3... "To play this disc, put it in an Xbox 360 console."
Fear... "To play this disc, put it in an Xbox 360 console."
Van de 8 games speelt ie er maar 2 af (Condemned en Kameo):
dus ik denk dat deze ook maar weer terug kan!?

Sommige mensen zouden denk ik gigantisch pissig worden...
Ik bekijk het op een andere manier en kom momenteel even niet meer bij van het lachen...
Mijn GOD wat een vertoning is dit
[ Voor 6% gewijzigd door ironx op 10-01-2007 17:44 ]
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
Wil je Lost Planet niet ruilen tegen mijn Viva Pinata ?Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:46:
Vandaag Lost Planet gehaald maar ik ga hem toch maar weer inwisselen morgen. Hij valt mij toch tegen. Op de 1 of andere manier pakt de gameplay mij gewoon niet. Grafisch ziet hij er wel fantastisch uit. Echt heel erg mooi. Maar met mooie plaatjes alleen red je het niet...
Na een paar uurtje heb ik het eigenlijk wel weer gezien. Continu een beetje rond lopen en maar schieten op alles wat je tegen komtTacktiek komt er niet echt bij kijken m.i. Dat gevoel had ik eigenlijk ook al bij het spelen van de demo. Maar na het lezen van de positieve review op IGN ben ik er toch maar voor gegaan. Geen goede keuze geweest in mijn geval.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Dit topic is gesloten.