Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 28 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.556 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Microsoft heeft gezegd dat de foto's van een Xbox 360-versie met HDMI wel echt zijn, maar de Xbox 360 met HDMI was slechts een experiment van Microsoft. Ze zijn niet van plan om deze revisie uit te brengen voor consumenten.

"At the moment, everything you might have seen is just looking at our experimentation back in Redmond, not really a product that we're thinking about announcing," aldus Satchell van Microsoft. Hij vertelde ook dat een harde schijf nog niet is aangekondigd, maar dat het wel iets is waar ze naar zullen kijken als de vraag er is.
Microsoft: "Geen HDMI-versie Xbox 360 in de planning"

Al die verhitte discussies voor niets :)

[ Voor 13% gewijzigd door Slasher op 10-01-2007 17:14 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:50:
[...]

Lees eens even terug de eerste 60 antwoorden van deel 26 van het 360-topic... En vergelijk/kijk/lees eens wat er in je eigen router kan/mag.

*edit*
Plug de UTP van je 360 eens in een andere poort op de router; als het lampje dan ook niet brandt, is je kabel kapot. Brandt het lampje wel, dan is die ene ethernetpoort defect.
Oke heb m eindelijk aan de praat gekregen :P Uhm heb helemaal niks aan mijn router instellingen verandert maar bij de test is alles connected en NAT staat op open... neem aan dat ik dan niks hoef te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:14:
[...]

Oke heb m eindelijk aan de praat gekregen :P Uhm heb helemaal niks aan mijn router instellingen verandert maar bij de test is alles connected en NAT staat op open... neem aan dat ik dan niks hoef te veranderen?
Probeer het; host eens een game en nodig mensen uit. Als ze niet spontaan disconnecten of spraak is vaag/haperig, dan werkt alles goed.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:48

SaN

Kan het trouwens kwaad, of heeft het zin om tegelijkertijd alle benodigde poorten handmatig open te hebben, en tegelijkertijd upnp aan te hebben? Of kan ik beter de poorten zelf dicht doen en upnp alles laten regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

sander-sp schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:41:
Kan het trouwens kwaad, of heeft het zin om tegelijkertijd alle benodigde poorten handmatig open te hebben, en tegelijkertijd upnp aan te hebben? Of kan ik beter de poorten zelf dicht doen en upnp alles laten regelen?
Maakt geen klap uit zolang je je beveiliging maar op orde hebt voor je router want anders kunnen "anderen" middels upnp ook bepaalde dingetjes op jouw verbinding gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:44

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

ironx schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:57:
Ik krijg nu langzamerhand een gigantisch harde plasser van die 360...

Eergisteren mijn 2e (dus eigenlijk mijn 3e) 360 binnengekregen na een Ring of Death...
Gelijk aangesloten en even half uurtje Condemned gespeeld, moest immers naar mn werk.

Gisteren niet gespeeld.

Vanmiddag Burnout Revenge binnengekregen via Bol.com...
Doe de disc er in ...

[afbeelding]

Welverdomme... ik Condemned er weer in, speelt ie probleemloos af.
Burnout er weer in: "To play this disc, put it in an Xbox 360 console."

Ik dacht "die disc is verrot" ... probeer 'm bij iemand anders ... werkt probleemloos.

Vervolgens probeer ik Enchanted Arms ... "To play this disc, put it in an Xbox 360 console."
Oblivion... "To play this disc, put it in an Xbox 360 console."
Saints Row... "To play this disc, put it in an Xbox 360 console."
PGR3... "To play this disc, put it in an Xbox 360 console."

Van de 7 games speelt ie er maar 2 af (Condemned en Kameo):
dus ik denk dat deze ook maar weer terug kan!? :X 8)7 |:(

Sommige mensen zouden denk ik gigantisch pissig worden...
Ik bekijk het op een andere manier en kom momenteel even niet meer bij van het lachen...

Mijn GOD wat een vertoning is dit :o
Hmm sinds paar dagen heb ik die probleem ook. Bij mij doetie het tot nu toe alleen bij Fifa

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
koendt schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:52:
[...]

Ik zou daar zeker mee wachten. Meeste mensen weten niet eens dat er een nieuwere versie komt. Zodra aangekondigt word, kan je alsnog je xbox verkopen en maar een minimale tijd zonder xbox zitten.

Persoonlijk hou ik gewoon deze...

[...]

ik heb inmiddels al een nieuwe gekregen :) heeft mijn 'leesfouten' verholpen.
OMG dan heb je wel heel erg veel pech gehad :D

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
.oisyn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:30:
[...]

Ik stond al versteld dat Nixxes jou wel wat zei overigens.
Ik ben al jaren een trouwe volgeling van de Legacy of Kain series, dus de naam valt vanzelf wel een keer op. Bovendien aspireer ik ooit een job in de games industrie te verwerven (wat nog wel eens lastig kon worden, maar we gaan 't proberen), dus ik probeer redelijk op de hoogte te blijven van het aanbod aan gamesbedrijven in Nederland. Zoals gezegd vind ik van die lijst Nixxes één van de meest bewonderenswaardige, des te meer omdat jullie nauw samenwerken met één van mijn favoriete game developers (CD dus).
Gelukkig zijn we wel enigszins bekend onder de gamedevelopers, en dat is uiteindelijk wat voor ons (Nixxes) belangrijk is. We maken tenslotte zelf geen games, we werken gewoon mee aan de techniek en de tools :).
En voor zover ik kan beoordelen doen jullie dat verrekte goed. De meeste ports die jullie verzorgd hebben zijn stabieler en soepeler dan het origineel, iets wat normaal gesproken compleet andersom is. 't Is nog altijd jammer dat de Dreamcast port van Soul Reaver 2 geannuleerd is, volgens mij was dat een behoorlijk pronkstukje geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On_E schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:01:
[...]

Wil je Lost Planet niet ruilen tegen mijn Viva Pinata ? :o
Ik denk dat ik toch maar voor een vers exemplaar ga ;)
Viva Pinata is 2e keuze b.t.w.
NBA2k7 is 1e keuze maar die heb ik niet gezien bij e-plaza volgens mij. In dat geval moet ik voor wat anders kijken. Waarschijnlijk gaat dat VP worden...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:28:
[...]

Probeer het; host eens een game en nodig mensen uit. Als ze niet spontaan disconnecten of spraak is vaag/haperig, dan werkt alles goed.
Heb net 2 CoD gehost en er komen genoeg mensen en t loopt bij mij in ieg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

fuck man wat ben ik blij met dit ding...

maarrrrr..... hij loopt nu vaak vast tijdens gamen.. als ik al een tijdje speel dan *kloenk* vast! damnmit misschien een hitte probleem oid :(

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
Net (alweer!) Service Desk gebeld (was er weer vlot door: <10min).

Mooi dat ie dus na 2 dagen alweer retour kan naar Duitsland...
Dat wordt dus m'n 3e :/

[ Voor 16% gewijzigd door ironx op 10-01-2007 18:31 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

ironx schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:30:
Net (alweer!) Service Desk gebeld (was er weer vlot door: <10min).

Mooi dat ie dus na 2 dagen alweer retour kan naar Duitsland...
Dat wordt dus m'n 3e :/
Als je PES speelt, hoef je niet tegen de Xbox zelf aan te schoppen he :)

* PWM heeft een launch box, zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
PWM schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:32:
[...]

Ik heb geen PES ... maar schoppen tegen dat ding: krijg je toch bijna zin in O-)

Het leukste was nog dat ie vroeg of ik wel 360-discs in dat ding had geplaatst :D
Maar hij vond het ook maar vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:39

Graveheart

Say what?

PWM schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:32:
[...]

* Graveheart heeft ook een launchbox zonder enig probleem.

Ze zijn er kennelijk toch, fatsoenlijke 360's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Astennu schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:51:
Ik had al een vermoeden dat de Cell beter kon zijn dat de Tripple core maar dat dat veel moeite kost. En dat de RSX maar slecht is in vergelijking met de Xenos. Xenos heeft ook al unified shaders waar je dus kunt kiezen of je vertex of pixel bewerkingen kan doen.

Kun je nu ook per ALU zeggen wat die moet doen ? Of moet je een hele array kiezen ? Want de Xenos had als ik me niet vergis 4 Robs met ieder 12 Alu's totaal 48 Alu's of wel Shader units. Als je dan wil dat vertex bewerkingen wilt doen kun je dan kiezen of je een Alu gebruikt ? of moet je er dan 12 het zelfde laten doen ?
Het grote voordeel van een echte fysieke unificatie is dat het budget van de vertex shaders en de pixel shaders gebalanceerd kan worden. Als er geen vertices geprocessed hoeven te worden kan alles ingezet worden om aan de pixels te werken. Je kunt ze overigens niet onafhankelijk van elkaar dingen laten doen. In principe runnen alle shader units dezelfde shader, alleen worden er dus meerdere vertices danwel pixels tegelijk geprocessed. Zo zijn er maar 2 instruction units nodig (1 voor de vertex shader en 1 voor de pixel shader)
En wou Sony eerst niet proberen om de Cell ook het beeld te laten doen?
Daar heb ik nooit iets over gehoord, maar dat lijkt me stug. De SPUs hebben natuurlijk de kracht in huis om te renderen, maar ze kunnen bij lange na niet de data fetchen zoals een GPU dat kan.
Wat voor een opleiding heb je gedaan dat je dit werk kan doen ?
Opleiding is meestal niet zo heel erg relevant voor als je als gamedeveloper aan de slag wilt. Ze kijken veel minder naar je papiertje en veel meer wat je echt weet en kunt. Ik ben vroeger altijd al bezig geweest met programmeren en computer graphics e.d. (gewoon omdat ik het interessant vond), en dat heeft me uiteindelijk geen windeieren gelegd :). Ik heb overigens gewoon HBO informatica gedaan, en nog een jaar universiteit maar die heb ik niet afgemaakt omdat ik hier kon werken :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
Mr.Graveheart schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:40:
[...]
* ironx heeft ook een launchbox zonder enig probleem.
Ze zijn er kennelijk toch, fatsoenlijke 360's ;)
Maar zou ik trouwens mn inktkosten kunnen verhalen op Microsoft?
Heb al met gemak een hele zwarte cardridge leeg moeten spuiten om die labels te printen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
.oisyn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:43:
[...]

Het grote voordeel van een echte fysieke unificatie is dat het budget van de vertex shaders en de pixel shaders gebalanceerd kan worden. Als er geen vertices geprocessed hoeven te worden kan alles ingezet worden om aan de pixels te werken. Je kunt ze overigens niet onafhankelijk van elkaar dingen laten doen. In principe runnen alle shader units dezelfde shader, alleen worden er dus meerdere vertices danwel pixels tegelijk geprocessed. Zo zijn er maar 2 instruction units nodig (1 voor de vertex shader en 1 voor de pixel shader)

[...]

Daar heb ik nooit iets over gehoord, maar dat lijkt me stug. De SPUs hebben natuurlijk de kracht in huis om te renderen, maar ze kunnen bij lange na niet de data fetchen zoals een GPU dat kan.

[...]

Opleiding is meestal niet zo heel erg relevant voor als je als gamedeveloper aan de slag wilt. Ze kijken veel minder naar je papiertje en veel meer wat je echt weet en kunt. Ik ben vroeger altijd al bezig geweest met programmeren en computer graphics e.d. (gewoon omdat ik het interessant vond), en dat heeft me uiteindelijk geen windeieren gelegd :). Ik heb overigens gewoon HBO informatica gedaan, en nog een jaar universiteit maar die heb ik niet afgemaakt omdat ik hier kon werken :)
Ah okeey dus je kunt BV zeggen dat 47 units Pixels renderen en 1 unit Vertex ik noem maar wat. Ik weet niet of je ook dingen programmeert voor de PC. Maar weet je toevallig een vergelijking te maken in peformance van een Xenos VS X1950. En of een 8800 GTX ? Ik probeer een beetje te gokken hoe de R600 gaat presteren. En die zou behoorlijk op de Xenos kunnen lijken. Maar misschien moet ik dit in een ander topic of via de mail doen.

Ik weet niet of je het erg zou vinden als ik je een mail stuur ? Ik wil me meer verdiepen in hoe GPU's werken vind het wel een interessant verhaal.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Doe dat :p Begint een behoorlijk offtopic te raken namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
ironx schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:43:
[...]

Maar zou ik trouwens mn inktkosten kunnen verhalen op Microsoft?
Heb al met gemak een hele zwarte cardridge leeg moeten spuiten om die labels te printen :)
Ik heb al 2x een xbox verstuurd, maar nog nooit een label moeten printen 8)7
Zat er in he ;)
Maar ik vind dat ze redelijk vraag blijven... ze denken er nog niet aan om het aan te kondigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Laatst online: 07-09 23:47
Ik ga binnenkort aan mijn 4e xbox beginnen waarschijnlijk, na disc read errors te krijgen. Hoe irritant is dat! Ben die 'reparatie' dienst goed zat aan het worden. Ik heb gekeken of ik een ECHTE nieuwe kan krijgen bij de volgende keer (wat dus zeer waarschijnlijk is, bij het volgende spel met read errors is het afgelopen). Maar dat konden ze niet doen helaas :-(

Fantastisch apparaat, maar als hij eenmaal bij de reparatiedienst ligt mag je bidden dat degene die jij krijgt ook ECHT gemaakt ipv het defect tijdelijk verholpen. I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 11:33
Tom Paris schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:41:
Ik heb een raar probleem met mijn Xbox 360 icm Halo. Xbox download netjes de update voor het spel en begint hem dan op te starten. Ik hoor wel het geluid, maar zie geen beeld (blijft gewoon zwart). Halo 2 en andere Xbox 1 spellen gaan wel gewoon goed.
Iemand een idee? Zou graag nog eens old-skool multiplayen :7

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:27
Ik heb sinds een week een XBOX 360 premium en ik heb vreemde problemen met Xbox Live.
Als ik de test uitvoer is alles ok, hierna kan ik ook op xbox live. Echter als ik mijn xbox uitzet en even later weer aan zet, dan geeft hij de melding:

"some profiles could not be signed in to xbox live..."
Het vreemde is dat als ik dan ga testen alles confirmed is en NAT op "open" staat, probeer ik na de test in te loggen op live dan gaat alles goed 8)7.

Dit is dus elke keer zo, ik moet dus elke dag eerst testen en dan connecten, iemand een idee?
Ik heb al een aantal keer mijn profiel proberen te restoren, dit maakt niet uit.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

TSS_Droopy schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:55:
Ik heb sinds een week een XBOX 360 premium en ik heb vreemde problemen met Xbox Live.
Als ik de test uitvoer is alles ok, hierna kan ik ook op xbox live. Echter als ik mijn xbox uitzet en even later weer aan zet, dan geeft hij de melding:

"some profiles could not be signed in to xbox live..."
Het vreemde is dat als ik dan ga testen alles confirmed is en NAT op "open" staat, probeer ik na de test in te loggen op live dan gaat alles goed 8)7.

Dit is dus elke keer zo, ik moet dus elke dag eerst testen en dan connecten, iemand een idee?
Ik heb al een aantal keer mijn profiel proberen te restoren, dit maakt niet uit.
In welk land staat het bijbehorende mail-adres geregistreerd? Heb je zo'n Hotmail-adres in USA ooit gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:52
ironx schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:57:
Van de 8 games speelt ie er maar 2 af (Condemned en Kameo):
dus ik denk dat deze ook maar weer terug kan!? :X 8)7 |:(

Sommige mensen zouden denk ik gigantisch pissig worden...
Ik bekijk het op een andere manier en kom momenteel even niet meer bij van het lachen...

Mijn GOD wat een vertoning is dit :o
Kan het misschien zijn dat jij geen PAL 360 hebt gekregen of geen PAL games hebt? Sommige games zijn namelijk regiogebonden en daardoor werkt hij dan niet.
Vind het namelijk een rare foutmelding.

Na wat zoeken vind ik dit:
Not to repeat myself...but for those who are just starting to see the error message:
"To play this disc, put it in an XBOX 360 Console"
this is due to the DVD-Drive reading the Game Disc as if it were a DVD...

DVD's are read by the drive from inside to outside
XBOX Games are read from the outside of the disc to the inside...

While most of you are getting this error because you have a "problematic" drive... some of you who are just starting to experience this after a full week of play may want to check you Game discs... if there are smudges, scratches or prints on the outside rim of the disc, your XBOX 360 will not catch the .XBE file it is looking for and assume it is a DVD and by default go to that annoying message... hope that helps.
Maar ook oververhitting kan de oorzaak zijn. Zorg dus dat je 360 helemaal vrij ligt (evenals je adapter) en probeer het dan nog eens.
Hierbij kan dit topic ook helpen: http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=396506

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:27
MAX3400 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:59:
[...]

In welk land staat het bijbehorende mail-adres geregistreerd? Heb je zo'n Hotmail-adres in USA ooit gemaakt?
Nee, het is gewoon mijn eigen adres van speedxs...

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Komt iemand hier nu op Live?

Ik kom door alle tests heen, maar bij Xbox Live gaat het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

TSS_Droopy schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:53:
[...]

+
PWM schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:54:
Komt iemand hier nu op Live?

Ik kom door alle tests heen, maar bij Xbox Live gaat het fout.
Geef elkaar de hand?

Even serieus; gezien de problemen die men sinds een onverwachte update hier post, weiger ik mijn 360 aan te zetten. Call me paranoid maar ik heb geen zin om dat ding een paar weken te missen zometeen omdat er een vage firmware overheen is gegaan of dat zometeen internet een onbekend fenomeen is voor die bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vreemd vreemd.

6x Xbox herstart. 3 x router (laptops hadden wel internet), en opeens, daar was ie weer :)

Ik start Halo 2 op (waarmee de fout begon), en krijg een loading scherm van Halo 2 te zien, wat ik in mijn (honderden) uren Halo 2 nog nooit heb gezien :?

Twilight Zone is er niets bij ;)

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 10-01-2007 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb vannacht nog uitgebreid zitten spelen na de update (ook een aantal gemes gehost)...hier was niets mis. :?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:56:
[...]

+

[...]

Geef elkaar de hand?

Even serieus; gezien de problemen die men sinds een onverwachte update hier post, weiger ik mijn 360 aan te zetten. Call me paranoid maar ik heb geen zin om dat ding een paar weken te missen zometeen omdat er een vage firmware overheen is gegaan of dat zometeen internet een onbekend fenomeen is voor die bak.
OK, I'll call you paranoid omdat je het zo vriendelijk vraagt. :)
Er zijn meer dan 5 miljoen gebruikers online en ik heb op verschillende fora niets gelezen dat er problemen zijn ontstaan na de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:26:
Gister start ik mijn box op. Krijg ik de melding dat er een patch is. Ik download deze natuurlijk. Gelijk 3 vastlopers op 1 avond gehad bij Fight Night.

Ik heb nog noooooit een vast loper gehad, en nu ineens 3 in 2 uur!

Fuck he, zie ik hier een verband? Ik hoop toch niet.
Ik heb vandaag ook mijn eerste vastloper gehad (in GOW) nog helemaal nietgespeeld, net de 360 opgestart. Hij liep vast met lijntjes in het scherm en een schraapgeluid waarvan ik hoop dat dit niet uit de dvd drive kwam. Ook de 3 rode ledjes waren paraat. 3 keer opnieuw opstarten hielp niet, toen de videokabel er even uitgehaald en er weer in gestopt. Nu doet hij het weer. Ik dus ook voor de update niks, en gelijk na de update een vastloper.

edit: nu weer... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik kreeg een paar dagen voor de update een paar vastlopers....
1x met Mortal Kombat 3 en 2x met Top Spin 2, allemaal binnen 5min ofzo.

360 staat nu rechtop en tot nu toe nergens last, horizontaal werd de onderkant wel heel erg warm bij mij.

De dash update en die van GoW doen het verder prima...

[ Voor 10% gewijzigd door Redje op 10-01-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Hij staat bij mij al vanaf het begin rechtop, en is nooit verplaatst of iets dergelijks. Aan de hitte kan het ook niet liggen aangezien hij vast loopt als hij net is opgestart...

Edit:
Call of Duty 3 loopt ook vast. Ik ga nu de standaard videokabel proberen ipv de advanced scart.

Edit 2:
Werkt ook niet. Ik denk dat mijn 360 officieel overleden is... En nou komt Lost PLanet morgen nog binnen ook. :'(

[ Voor 40% gewijzigd door SaN op 10-01-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Nou ja, ik ga nu maar updaten want ik eigenlijk TDU ff spelen... Hopelijk tot morgen en anders tot over een paar minuten... :X

*edit*
:( :( NAT is nu moderate; zelfs na het volledig vrijgeven van mijn firewall op mijn router. 8)7 Tot zover mijn bevindingen van de update.

[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 10-01-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:41:
Nou ja, ik ga nu maar updaten want ik eigenlijk TDU ff spelen... Hopelijk tot morgen en anders tot over een paar minuten... :X

*edit*
:( :( NAT is nu moderate; zelfs na het volledig vrijgeven van mijn firewall op mijn router. 8)7 Tot zover mijn bevindingen van de update.
Dat jouw NAT in jouw Zyxel modem van Tiscali op moderate staat heeft natuurlijk niets te maken met de update van Xbox live, maar dat wist jij natuurlijk ook al als een deskundige. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Zonder HD kan ik gewoon spelen. Heb het idee dat het toch met 1 van de twee updates te maken heeft. Weet iemand hoe ik die van de HD kan halen zonder dat ik alles verlies? (savegames punten enz enz)

edit: kon een hele tijd spelen zonder hd, maar nu toch vast helaas ;(

edit2: Lost Planet demo lijkt het goed te doen...

[ Voor 23% gewijzigd door SaN op 11-01-2007 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:04:
[...]

Dat jouw NAT in jouw Zyxel modem van Tiscali op moderate staat heeft natuurlijk niets te maken met de update van Xbox live, maar dat wist jij natuurlijk ook al als een deskundige. ;)
Jaja, voor de update stond mijn NAT op Open en na de update op Moderate... Wilde gok: ze communiceren nu over een ander poortje. en het is te laat om dat uit te zoeken; ik zet Ethereal morgen wel weer aan.

*edit*
Schiet me maar weer overhoop; zonder enige verandering is 'ie nu weer open... En nu is het echt bedtijd...

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 11-01-2007 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Release list Q1 USA

(01/09/07) Rapala Trophies [Activision]
(01/12/07) Lost Planet: Extreme Condition [Capcom]
(01/17/07) NCAA March Madness 07 [EA]
(01/30/07) Battlestations: Midway [Eidos]
(01/30/07) Fuzion Frenzy 2 [Microsoft]
(02/01/07) Forza Motorsport 2 [Microsoft]
(02/06/07) Winning Eleven: Pro Soccer 2007 [Konami]
(02/19/07) NBA Street Homecourt [EA]
(02/20/07) Crackdown [Microsoft]
(02/27/07) Bullet Witch [Atari]
(02/27/07) Dance Dance Revolution: Universe [Konami]
(03/01/07) Alone in the Dark [Atari]
(03/01/07) Battlefield: Bad Company [EA]
(03/01/07) Dog Tag [Digital Jesters]
(03/01/07) Frontlines: Fuel of War [THQ]
(03/01/07) Ghost Recon: Advanced War Fighter 2 [Ubisoft]
(03/01/07) Golden Axe [Sega]
(03/01/07) Haze [Ubisoft]
(03/01/07) Huxley [Webzen]
(03/01/07) Indiana Jones [LucasArts]
(03/01/07) Mobile Ops: The One Year War [Namco Bandai]
(03/01/07) Possession [Blitz Games]
(03/05/07) Major League Baseball 2K7 [2K Sports]
(03/06/07) Def Jam Icon [EA]
(03/06/07) Medal of Honor: Airborne [EA]
(03/06/07) Rayman Raving Rabbids [Ubisoft]
(03/20/07) Armored Core 4 [Sega]
(03/20/07) Meet the Robinsons [Disney]
(03/20/07) Virtua Tennis 3 [Sega]
(03/26/07) Burnout 5 [EA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Clearen van het cache lijkt geholpen te hebben.. op hoop van zegen.

[ Voor 230% gewijzigd door SaN op 11-01-2007 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
djmantri schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:21:
[...]

Kan het misschien zijn dat jij geen PAL 360 hebt gekregen of geen PAL games hebt? Sommige games zijn namelijk regiogebonden en daardoor werkt hij dan niet.
Vind het namelijk een rare foutmelding.
Alle games zijn originele PAL-spellen (staat ook duidelijk op het doosje/de disc [ PAL ])
Krassen kunnen het ook niet zijn. Alle discs zijn, op de gebruikelijke kleine "haartjes" na in perfecte staat. Burnout Revenge was zelfs nieuw uit gesealde verpakking.

Dezelfde games doen het trouwens perfect op een andere 360.

Heb nu geen toegang tot die andere 360 (05:20 :P), maar als ik me goed herinner zat er bij mijn vorige 2 360's geen sticker boven de aansluiting voor de voeding?

Deze heeft daar wel een sticker zitten met nogal wat Chinese/Japanse tekst?
Vanmiddag die andere 360 eens checken... maar als mijn vermoeden juist is kan het dus wel eens zo zijn dat jij gelijk hebt. En als dat zo is: wat voor *** werken dan op dat Repair Center om een niet-PAL versie terug te sturen?
Na wat zoeken vind ik dit:

[...]

Maar ook oververhitting kan de oorzaak zijn. Zorg dus dat je 360 helemaal vrij ligt (evenals je adapter) en probeer het dan nog eens.
Hierbij kan dit topic ook helpen: http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=396506
Warmte kan het ook niet zijn. Heb hem net nog even aangezet, en met Burnout sprong die gelijk weer naar dat "plaats disc in een xbox 360" bericht. Bovendien ligt ie helemaal vrij op de tafel.

Het is trouwens een Hitachi-drive ben ik net achter... vorige 2 waren Samsung (niet dat dat er iets mee te maken zou kunnen hebben, maar toch :))

PGR3 heb ik gister na veel proberen toch aan de praat gekregen. Zei het dat ie 'm soms wel pakt en de andere keer dus die "plaats in 360" melding. Heel af en toe ook een "dirty disc" error.

Conclusie die ik tot nu kan trekken:

* OF het is geen PAL-versie
* OF de drive is naar zn mallemoer.

[edit]

Net nog even een paar backward compatible games geprobeerd (na download compatibility update):

Halo 2 [ PAL ]... "This is an Xbox game disc. Put it in your Xbox..."

GTA Trilogy [ PAL ]
GTA III... Op dashboard waar normaal "Open Tray" staat verschijnt "Unplayable disc"
GTA III VC... "This original Xbox game has encountered a problem and can't continue"
GTA SA... Wit scherm met oude Xbox logo blijft hangen

[ Voor 9% gewijzigd door ironx op 11-01-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-03 13:50

D467

[M]

Gunner schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 08:12:
[...]

Als je nu gewoon even op die link naar een ouder topic gaat dan staat daar in hoe je een maand Gold kan claimen. Heb ik het helemaal voor je uit een oud topic zitten vissen, doe je er blijkbaar niets mee. Niet echt motiverend om je te helpen.

Maar goed, omdat je blijkbaar niet de moeite wil nemen om goedbedoelde adviezen te lezen dan maar de quote uit dat oude topic.

[...]
Zoals je kon lezen heb ik daar ook voor gekozen, want ik heb een xbox silver account, geen gold....
Gelukkig had ik laatst Call of duty 3 gekocht en daar zat een 48-Hour trial bij. Nu heb ik echter het probleem, zit ik (online) te gamen krijg ik opeens na 5 minuten: ''game session not longer available''

Heeft dat met die 48-Hour trial te maken? Ik krijg het telkens en heb pas een uur geleden die code van die 48-Hour trial ingetypt.
:?

EDIT:

Lijkt het probleem verholpen te zijn bevriest opeens mijn scherm? Niks werkt meer ;(

[ Voor 4% gewijzigd door D467 op 11-01-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
  • Laatst online: 09-09 15:28
mede oprichter en technisch directeur van iD Software John Carmack had het volgende te melden:
Commenting specifically on the internal architecture of the PlayStation 3, Carmack said: “I think the decision to use an asymmetric CPU by Sony was a wrong one. There are aspects that could make it a winning decision, but they’re not helpful to the developers.”

He added, “I’ve been pulling for Microsoft, because I think they’ve done a better job for development support, and I think they have made somewhat smarter decisions on the platform. It’s not like the PlayStation 3 is a piece of junk or anything … they just took a design decision that wasn’t the best from a development standpoint.”
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat moet ik van (02/06/07) Winning Eleven: Pro Soccer 2007 [Konami] verwachten?
Ik heb geprobeerd wat hierover te lezen op internet.. maar overal duiken dezelfde screenshots op die destijds ook bij de release van PES6 werden vrijgegeven.
Of zouden ze zich schamen voor de schandelijke release van PES6.. want wat ze daar allemaal bij de xbox versie eruit hebben gelaten, terwijl de PC en de PS2 deze opties wel hebben, kan natuurlijk niet.
Niet als de xbox versie ook nog eens de duurste is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 15:42

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 01:03:
Release list Q1 USA

Hmmz...
Tijdje terug was er toch een flinke discussie gaande of dat FM2 nu in Feb uitkwam, of toch halfweg dit jaar. Geloof dat op dat moment de conclusie was dat FM2 in de zomer uitkwam, maar geshowed zou worden in februari.
Dit zegt toch heel wat anders.
Moet wel zeggen dat voor een game die 1 februari uit moet komen, er erg weinig content uitgebracht is.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:43:
Ik heb geprobeerd wat hierover te lezen op internet.. maar overal duiken dezelfde screenshots op die destijds ook bij de release van PES6 werden vrijgegeven.
Of zouden ze zich schamen voor de schandelijke release van PES6.. want wat ze daar allemaal bij de xbox versie eruit hebben gelaten, terwijl de PC en de PS2 deze opties wel hebben, kan natuurlijk niet.
Zo. Ik heb dus wel PES6 voor de X360 en al die stadions die er niet inzitten en bij bv een PS2 wel :X

Machtig wat een teleurstelling ;(

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:43:
Dat is gewoon de US versie van PES6, daar wordt de serie immers ook gewoon onder de originele naam op de markt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TSS_Droopy schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:53:
[...]

Hey droopy das lang geleden (DSS tijd..) Raymond (ook DSS tijd) heeft ook Speedxs. Die heeft ook af en toe problemen met online komen van live. Bij hem zegt ie dat zijn mtu size niet goed is.. Watvoor modem heb je?

groeten
Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

rstyled schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:35:
mede oprichter en technisch directeur van iD Software John Carmack had het volgende te melden:

[...]

bron
Pfff, dat zei ie ook alleen maar na het lezen van mijn reactie hier op GoT :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

rstyled schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:35:

[...]

bron
Pff..

Ten tijde van de Sega Saturn waren 'moeilijke' cpu`s dooddoener ja..

De PS2 had in het begin weinig support door de 'moeilijke' cell-processor, dat is uiteindelijk toch goedgekomen.

Gamedevelopers mogen zelf ook wel investeren in nieuwe technieken/processors. Zeker als een platform een grote bron van inkomsten kan zijn de komende 5-10 jaar.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 12:19

Iken374

webhostingtalk.nl

.oisyn schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:56:
[...]

Pfff, dat zei ie ook alleen maar na het lezen van mijn reactie hier op GoT :+
Hehehe ik denk dat ook jij nog veel van deze John zou kunnen leren. ;)
Programmeren is een maar een eigen engine ontwerpen. Pffffffff.

Anyways, bedankt voor je duidelijke en technische antwoord. Materiaal wat ik toch eerder zou verwachten op een forum als tweakers dan een review over Viva Pinata. Jammer dat we een onderwerp als de xbox360 niet kunnen splitsen in games en techniek. Ik houd wel van die technische praat over de architectuur van zo´n console. Zie ik echt veel te weinig ook internationaal. Vreemd eigenlijk dat er nog geen forum bestaat waar engineers ed over dit soort dingen praten of bestaat dit al mischien...

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Iken374 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:47:
[...]

Hehehe ik denk dat ook jij nog veel van deze John zou kunnen leren. ;)
Je zegt het alsof ik niet weet wie Carmack is :P (FYI, wij maken ook zelf engines ;))
Vreemd eigenlijk dat er nog geen forum bestaat waar engineers ed over dit soort dingen praten of bestaat dit al mischien...
Vergeet niet dat er een dikke NDA ondertekend moet worden voor je de specs onder ogen krijgt. Het is daarom ook niet erg handig om publiekelijk diep in detail te treden over de architectuur. Ik kan ook wel tabelletjes hier op het forum plaatsen van de theoretische pieksnelheden en bandbreedtes over allerlei bussen op zowel de PS3 en de 360, maar dan zit ik morgen waarschijnlijk zonder werk ;).

Maar iedere developer die ik gesproken heb die zowel de 360 als de PS3 kent is het er mee eens. Zowel technologisch als development-wise heeft de 360 een edge tov de PS3. Begrijp me niet verkeerd, de platforms zijn zeer aan elkaar gewaagd en de meeste niet-exclusive games zullen er op beide platforms hetzelfde uitzien en spelen. Maar van de 360 kunnen we iets meer grafische pracht en praal verwachten, terwijl de PS3 het denk ik vooral moet hebben van allerlei subtiele effecten zoals particle physics en fluid dynamics (waar de SPUs uitstekend inzetbaar voor zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 10-09 11:10
Kreeg vandaag mail van play.com; de door mij bestelde aanbieding van wireless controller plus PGR3 plus arcade game kan niet geleverd worden. Helaas...

Ik kon hem destijds nog wel bestellen via hun site, maar ze hadden er waarschijnlijk maar een paar en ze waren vast niet snel genoeg met het verwijderen van de aanbieding.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

kan iemand mij helpen?

ik heb de DivX tut doorgelopen maar ik kom er niet uit.

Ik heb Vista Ultimate draaien en Tversity.
In Mplayer11 mn xbox als allowd device opgegegevn.

Maar als ik op mn xbox eerst de pc disconnect, dan opnieuw zoeken dan vind ie enkel mn netbios en niet mijn Tversity...

heeft iemand dit werkend? of dan wel met transcode? dat werkt ook niet bij mij :(

Firewall van zowel vista als van mn Linksys staan uit.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

.oisyn schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:02:
[...]

Je zegt het alsof ik niet weet wie Carmack is :P (FYI, wij maken ook zelf engines ;))
Ehm ik zou jou niet serieus nemen als jij niet wist wie Carmack zou zijn. 8)

Ok er zijn meerdere engines op deze aardkloot maar ik doelde uiteraard op de bekende quake en unreal engines. Er zijn er uiteraard nog veel meer (http://en.wikipedia.org/wiki/Game_engine) maar je bent toch wel iemand met een quake engine achter je naam. Ik weet eigenlijk niet of hij als enige verantwoordelijk is voor die engine net zoals Tim Sweeney voor unreal maar petje af voor dit soort wiskundigen. Ik moet zeggen dat ik ook helemaal ondersteboven ben van de laatste demo´s van Crysis, man wat een beelden tovert die CryENGINE2 op het scherm zeg en ook HL2 (source) vind ik nog steeds een superieure engine aangezien deze ook goede beelden creert op ´gewone´ pc´s en het spel toch speelbaar houd en dat is ook wat waard.

De NDA was ik even vergeten en ja dat zou een probleem kunnen zijn maar je kan natuurlijk ook anoniem posten op een forum. HINT!

Maar ik dwaal af en geloof dat we offtopic gaan. Interessante materie waar te weinig publiekelijk over gesproken word naar mijn mening maar goed. Om het nog een beetje ontopic te houden, XBOX360 rules. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kort vraagje: ik wil binnenkort Ninja Gaiden Black gaan kopen om op mijn Xbox360 te spelen. Hij staat uiteraard ook op de Backwards Compatibility list. Maar nu heb ik even wat gegoogled, en daaruit bleek dat de emulatie toch niet helemaal perfect was (slowdown etc). Heeft iemand hier ervaring mee, hoe irritant is het, etc? Of zijn de problemen onderhand opgelost met nieuwe versies van de emulator?

Edit: laat maar al iets gevonden na nog wat zoeken. :)
I started playing Ninja Gaiden Black on my 360 a couple of days ago and the performance was poor, but after I downloaded the June compatibility update it worked flawlessly. In addition it looks even more stunning than it did on the Xbox.

[ Voor 28% gewijzigd door ErnstH op 11-01-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467

D467

[M]

Dit is echt niet meer normaal gamen :/

Call of Duty 3 speel ik nu via xbox live gold(48 hour trial). Nu krijg ik telkens ''game session not longer available''

Echt wordt bij elke room er telkens weer uitgekicked, en dan loopt de xbox weer is vast :X

:'( :'( :'(

Hebben meer mensen hier last van? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

D467 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:05:
Dit is echt niet meer normaal gamen :/

Call of Duty 3 speel ik nu via xbox live gold(48 hour trial). Nu krijg ik telkens ''game session not longer available''

Echt wordt bij elke room er telkens weer uitgekicked, en dan loopt de xbox weer is vast :X

:'( :'( :'(

Hebben meer mensen hier last van? :?
D467 in "Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 28" Hint: niet binnen 24 uur je eigen probleem weer aangeven...?

Even serieus want ik zie door de bomen het bos niet meer: jouw NAT staat volledig open, jouw router/firewall heeft de correcte poorten open staan?

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 11-01-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 10:34
Beste Ehoutgast,

Ik heb hem vorig jaar gespeeld op mn xb360 en vond hem heel erg goed draaien.
Er zijn sommige stukjes waar er wat framedrops zijn, maar die zijn te vergelijken met drops zoals bij saint row.

Succes en veel speelplezier.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
DLP schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:07:
Beste Ehoutgast,

Ik heb hem vorig jaar gespeeld op mn xb360 en vond hem heel erg goed draaien.
Er zijn sommige stukjes waar er wat framedrops zijn, maar die zijn te vergelijken met drops zoals bij saint row.

Succes en veel speelplezier.
Dank je, klinkt goed. Dan ga ik hem zeker halen. Met Saints Row heb ik de framerate ook nooit echt een probleem gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467

D467

[M]

MAX3400 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:06:
[...]

D467 in "Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 28" Hint: niet binnen 24 uur je eigen probleem weer aangeven...?

Even serieus want ik zie door de bomen het bos niet meer: jouw NAT staat volledig open, jouw router/firewall heeft de correcte poorten open staan?
Je hebt het over mijn router? Ik heb geen 1 poort opengezet voor de xbox....
Als ik wil gamen doe ik het stekkertje (die nu in mijn pc zit) in de xbox, en zoals nu zit hij in de pc.

Ik dacht dat je alleen poorten hoefte open te maken voor sneller downloaden van xbox marketplace

[ Voor 7% gewijzigd door D467 op 11-01-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

D467 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:14:
[...]

Je hebt het over mijn router? Ik heb geen 1 poort opengezet voor de xbox....
Als ik wil gamen doe ik het stekkertje (die nu in mijn pc zit) in de xbox, en zoals nu zit hij in de pc.

Ik dacht dat je alleen poorten hoefte open te maken voor sneller downloaden van xbox marketplace
Nee, ik kan zonder poorten openzetten ook wel op MarketPlace komen of insignen maar zonder poorten kan ik het wel vergeten om een game te hosten of een chat te joinen.

Even gejat van XBW:
Welke poorten moeten er open staan?
Port: 1900
Naam: UPnP Framework
Protocol: UDP
Scope: My network (subnet) only

Port: 2290
Naam: Remote Media Center Experience
Protocol: TCP
Scope: Any computer (including those on the Internet)

Port: 3376
Naam: Media Center Extender Service

Port: 5555
Naam: Media Streaming (Media Connect)

Port: 7777
Naam: Network Validation

Port: 88
Naam: Xbox Live 1
Protocol: TCP / UDP

Port: 3074
Naam: Xbox Live 2
Protocol: TCP /UDP

*edit*
Alleen die 88 en 3074 zijn eigenlijk direct vereist voor games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swindle
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09-2019
Op marketplace staat een demo van Phantasy Star Universe. Ik heb deze demo al een keer geprobeerd en vond het wel grappig. Heeft iemand hem toevallig gedownload? Is het een nieuwe demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467

D467

[M]

MAX3400 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:17:
[...]

Nee, ik kan zonder poorten openzetten ook wel op MarketPlace komen of insignen maar zonder poorten kan ik het wel vergeten om een game te hosten of een chat te joinen.

Even gejat van XBW:
Welke poorten moeten er open staan?
Port: 1900
Naam: UPnP Framework

Port: 2290
Naam: Remote Media Center Experience

Port: 3376
Naam: Media Center Extender Service

Port: 5555
Naam: Media Streaming (Media Connect)

Port: 7777
Naam: Network Validation

Port: 88
Naam: Xbox Live 1
Protocol: TCP / UDP

Port: 3074
Naam: Xbox Live 2
Protocol: TCP /UDP

*edit*
Alleen die 88 en 3074 zijn eigenlijk direct vereist voor games...
Ik dacht al zoveel poorten :X
Maar bedankt, heb die 2 poorten nu opengezet, nu hopen dat ik die fout niet meer krijg en dat die niet meer vastloopt... al is dat vastlopen volgens mij een probleem van de xbox zelf :P

*EDIT*

Nog steeds dezelfde fout, ik speel 3 minuten in een game en krijg weer die error :'( :'(

[ Voor 3% gewijzigd door D467 op 11-01-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Iken374 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:00:
maar petje af voor dit soort wiskundigen
Van Sweeney weet ik het niet maar Carmack is helemaal niet zo'n geweldige wiskundige hoor :). Hij heeft verstand van het platform waar hij op werkt en weet hoe hij dingen aan moet pakken, dat wel. En ik zeg natuurlijk niet dat ie slecht in wiskunde is, iedereen die in deze field zit heeft wel enige affiniteit met wiskunde (ik ook). Maar een wiskundige zou ik 'm niet willen noemen. Mijzelf ook niet, overigens.
De NDA was ik even vergeten en ja dat zou een probleem kunnen zijn maar je kan natuurlijk ook anoniem posten op een forum. HINT!
Dus ik moet maar gewoon fraude plegen :?. Beetje onzin imho, ik heb een contract en als professional hou ik me daar gewoon aan :). Het is niet alsof er levens van die informatie afhangen. Ik snap dat jij het interessant vind, en wellicht een handjevol andere GoTers, maar de rest hier in Spielerij interesseert het niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
@.oisyn: Nou mij wel hoor. Hoe denk jij over de toekomstige mogelijkheden en capaciteit van de x360 en ps3. Zullen spellen nog zo geoptimaliseerd kunnen worden d.m.v nieuwe technieken en engines dat het er mooier uitziet van in gears of war en de kracht van de next-gen consoles niet alleen op graphics front maar ook op gameplay en innovatie verbetering laat zien ?
Zal de ps3 ooit werkelijk tot het uiterste worden benut tot de ps4 eraan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Welke spellen kun je met 4 spelers spelen op 1 xbox....heb nu call of duty 2...maar zit te zoeken naar andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

@.oisyn: Nee joh geen fraude plegen maar er anoniem over praten zou volgens mij wel moeten kunnen. Zolang je geen geheimen prijs geeft die anderen niet mogen weten zie ik er geen kwaad in. Volgens mij moet iemand die een van de genoemde engines ontwikkeld toch wel enige kennis hebben van wiskundige berekenen of is het nu alleen maar gebruik maken van tools en deze verbeteren? Waar zijn de echte wiskundigen dan nog voor nodig als het gaat om het ontwikkelen ´from scratch´ als het om een game engine gaat? En ik denk dat er meer mensen wel interesse hebben in deze informatie maar inderdaad misschien niet in dit forum.

@rstyled: Geen enkele machine zal meer tot het uiterste benut gaan worden ben ik bang want als ze denken een beetje in de buurt te komen van het plafond is er allang weer een nieuwe console waar de aandacht naar uit gaat. De xbox en ps2 zijn volgens mij nog nooit ten volste benut als je het mij vraagt en dat is jammer want als je maar tijd en geld waarschijnlijk genoeg hebt zou er nog veel moois uit kunnen komen. Een mooi voorbeeld is de c64. Daar haalde ze keer op keer de mooiste dingen uit terwijl daarvoor werd gedacht dat dit onmogelijk was voor deze machine. Het heeft allemaal met creativiteit te maken en wat dat aangaat zijn programmeurs tegenwoord eerder lui en verwend dan gewoon goed. Waar vroeger echt de hersenen gebruikt voor moest worden om alles uit de gebruikte techniek te halen omdat het nodig was is op dit moment alles ruim voor handen en ipv creatief te zijn met code word er gewoon wat extra hardware toegevoegd en dan werkt het ook. :+

Jammer maar helaas en ik denk ook niet dat het de consument ook maar iets interesseert. Na een paar jaar zijn ze alweer klaar voor een nieuwe machine en met de alsmaar snellere vooruitgang is ook dat geen probleem meer natuurlijk. Vroeger ging het allemaal wat trager en moest men wat langer doen met de machines die er waren. Ik denk nog regelmatig terug aan een van mijn Amiga´s, wat een machtig apparaat en os was dat zeg. Met kickstart en al. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Tommilio schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:08:
Welke spellen kun je met 4 spelers spelen op 1 xbox....heb nu call of duty 2...maar zit te zoeken naar andere :)
Sowieso small arms, en binnekort worms en dat race spel op vliegende skateboards.. ben de naam kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
Iken374 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:08:

@rstyled: Geen enkele machine zal meer tot het uiterste benut gaan worden ben ik bang want als ze denken een beetje in de buurt te komen van het plafond is er allang weer een nieuwe console waar de aandacht naar uit gaat. .........
....
..
Oke. En toch blijft het denk ik ook een geldquestie. Developers zijn niet lui, maar waarom zouden ze het moeilijker doen dan dat het kan. Het bespaard ze heel erg veel kosten. Tegenwoordig moeten de programmeurs of hoe deze mensen precies genoemd worden aan veel eisen voldoen en wordt hun creativiteit toch wel zeker beperkt lijkt me. Microsoft heeft bijv. bij GoW geprobeert het bloed gehalte en de chainsaw eruit te halen. Gelukkig wist onze Cliff hen ervan te overtuigen dat het heel erg van belang was voor het spel. Maar je ziet nu wel dat het bijv. niet in Duitsland verkocht mag worden. Daarnaast gelden er vaak hele strenge deadlines waardoor veel interessante features wegblijven. Dit zag je bij PGR3. De mensen achter dat spel hebben aangegeven dat ze veel van de features bedoeld voor pgr3 gaan integreren in Pgr4. Dit geld echter niet bij S.T.A.L.K.E.R. Het spel is pas klaar wanneer de developers dat vinden, terwijl zij wel veel afwegingen hebben moeten maken waardoor wat interssante features kwamen te vervallen. Het nadeel ervan is dat ze waarschijnlijk een hele zak met geld mislopen en de graphics wat verouderen.

[ Voor 8% gewijzigd door rstyled op 11-01-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
it0 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:14:
[...]

Sowieso small arms, en binnekort worms en dat race spel op vliegende skateboards.. ben de naam kwijt
Iemand die weet hoe dat spel met vliegende skateboard heet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Tommilio schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:30:
[...]

Op www.xboxlivepipeline.com misschien te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:02:
[...]

[...]

Maar iedere developer die ik gesproken heb die zowel de 360 als de PS3 kent is het er mee eens. Zowel technologisch als development-wise heeft de 360 een edge tov de PS3. Begrijp me niet verkeerd, de platforms zijn zeer aan elkaar gewaagd en de meeste niet-exclusive games zullen er op beide platforms hetzelfde uitzien en spelen. Maar van de 360 kunnen we iets meer grafische pracht en praal verwachten, terwijl de PS3 het denk ik vooral moet hebben van allerlei subtiele effecten zoals particle physics en fluid dynamics (waar de SPUs uitstekend inzetbaar voor zijn).
Maar met 7x 3.2Ghz aan rekenkracht is de playstation 3 toch een stuk sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 11:52
Misschien bedoel je Fusion Frenzy 2?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
djmantri schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:35:
Misschien bedoel je Fusion Frenzy 2?
das alleen nog demo van....kom in feb een x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:33:
[...]

Vergeet niet de 60 GB harde schijf, t.o.v. 20 GB bij de Xbox, dat maakt hem nog eens 3x sneller! :P

Even serieus: voor de mensen die wat technischer op de materie in willen gaan kan ik de beyond3d forums wel aanraden. Daar posten allerlei mensen uit de branche, waaronder dus in de console fora over development voor PS3/Xbox/etc. Veel inhoudelijkere sites zijn er niet bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Tommilio schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:30:
[...]

Trickstyle zie voor meer info http://www.xboxic.com/news/2210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

S2S

[...]

Alleen is het niet 7x ;) Voor zover ik weet is aleen de SPU 3.2 Ghz en de SPE's 500 Mhz (mss meer mss minder) Mss klopt het wel elemaal niet, maar de SPE's lopen volgens mij niet allemaal op 3.2 Ghz. dus 7x 3.2 gaat niet op.

[ Voor 3% gewijzigd door S2S op 11-01-2007 15:52 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
S2S schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:51:
[...]

Alleen is het niet 7x ;) Voor zover ik weet is aleen de SPU 3.2 Ghz en de SPE's 500 Mhz (mss meer mss minder) Mss klopt het wel elemaal niet, maar de SPE's lopen volgens mij niet allemaal op 3.2 Ghz. dus 7x 3.2 gaat niet op.
Alle processoren in Cell (1 PPE + 7 SPE) lopen op 3.2 GHz. Alleen kun je die dus niet rechtstreeks vergelijken met de 3x 3.2 GHz processoren in de Xbox360. De PPE in Cell is ongeveer gelijk aan een Xbox360 core, maar de vergelijking met de SPEs wordt lastiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oplossing voor iedereen die een 360/PS3/Wii heeft?

Afbeeldingslocatie: http://image1.play-asia.com/640/PA.83752.002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:21:

[afbeelding]
Misschien wel maar ik vind die kabels zo kort. Ik red het nu amper met mijn Premium-cable want ik wil zoveel mogelijk uit het zicht hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Laatst online: 05-09 20:08
Volgens mij moet iemand die een van de genoemde engines ontwikkeld toch wel enige kennis hebben van wiskundige berekenen of is het nu alleen maar gebruik maken van tools en deze verbeteren? Waar zijn de echte wiskundigen dan nog voor nodig als het gaat om het ontwikkelen ´from scratch´ als het om een game engine gaat?
Om een 3D engine te bouwen heb je wel de nodige kennis nodig over vectoren, matrices en allerlei geometrische zut, maar dat is niet bepaald hogere wiskunde. Dat is ook niet echt het gebied waar veel innovatie in te behalen is. Waar lui als John Carmack en Tim Sweeney goed in zijn is het oplossen van complexe problemen met behulp van de middelen die ze ter beschikking hebben, en als het even kan op een snelle en efficiënte manier. Dat gaat veel verder dan alleen wat wiskundige kennis paraat hebben.

Neem nou id Software's eerste succesvolle engine - die van Commander Keen. De hele truc van die engine was dat Carmack uitgevonden had hoe hij een pointer in het videogeheugen van een EGA kaart kon uitbuiten om een soepel scrollende achtergrond te creëeren, ideaal voor een platformgame.
Ook bijvoorbeeld het gebruik van Binary Space Partitioning trees voor depth sorting bij het renderen van een wereld en voor collision detection is een hartstikke clever idee, maar je moet er maar opkomen. Of neem nou het gebruik van de stencil buffer voor het renderen van real-time volumetric schaduwen; tegenwoordig lijkt 't allemaal vanzelfsprekend, maar iemand heeft 't ooit moeten bedenken.
Het komt dus vaak neer op het uitvinden van kleine slimmigheidjes die een ingewikkelde taak een stuk eenvoudiger maakt, en dan is het zaak om als eerste zo'n uitvinding in de praktijk te brengen. Eigenlijk is dit waar de hele Informatica om draait, en John Carmack is hier erg goed in.

Een ander belangrijk aspect van engine bouw, en dit is waarschijnlijk waar Nixxes zich meer mee bezig houdt, zijn de tools en de support. Je kunt weliswaar een briljante nieuwe revolutionaire technologie hebben die de wereld op z'n kop doet staan, maar als je niet de middelen kunt leveren waarmee game designers en artists een fatsoenlijk spel kunnen maken, dan heb je alsnog niks. Als we dan even de vergelijking tussen Tim Sweeney en John Carmack aanhouden; dit is waar naar mijn mening Epic in uitblinkt. De Unreal engines zijn enorm flexibel, worden altijd geleverd met een fantastisch pakket aan professionele tools, bevatten uitgebreide documentatie en zijn geoptimaliseerd voor zo'n beetje ieder modern platform dat je maar wenst.
Natuurlijk zijn er nog veel meer game engines in omloop met allerhande luxe snufjes, maar veel daarvan bevinden zich achter gesloten deuren en blijven daarom onbekend bij het grote publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

* MAX3400 wil ff toevoegen dat dat technisch gebabbel hier uitermate interessant is als afwisseling van de kabel/TV-vragen!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

MAX3400 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:46:
* MAX3400 wil ff toevoegen dat dat technisch gebabbel hier uitermate interessant is als afwisseling van de kabel/TV-vragen!! _/-\o_
Heej Max, nu je het er toch over hebt, hoe kan ik de xbox het beste aansluiten op mijn 10 jaar oude CRT tv?? :>

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Slasher schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:05:
[...]

Heej Max, nu je het er toch over hebt, hoe kan ik de xbox het beste aansluiten op mijn 10 jaar oude CRT tv?? :>
:( :( Met een voorhamer, 18m ductape en 2, bij voorkeur Poolse, gastarbeiders... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 13-08 17:35
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 01:03:
Release list Q1 USA

(01/09/07) Rapala Trophies [Activision]
(01/12/07) Lost Planet: Extreme Condition [Capcom]
(01/17/07) NCAA March Madness 07 [EA]
(01/30/07) Battlestations: Midway [Eidos]
(01/30/07) Fuzion Frenzy 2 [Microsoft]
(02/06/07) Winning Eleven: Pro Soccer 2007 [Konami]
(02/19/07) NBA Street Homecourt [EA]
(02/20/07) Crackdown [Microsoft]
(02/27/07) Bullet Witch [Atari]
(02/27/07) Dance Dance Revolution: Universe [Konami]
(03/01/07) Alone in the Dark [Atari]
(03/01/07) Battlefield: Bad Company [EA]
(03/01/07) Dog Tag [Digital Jesters]
(03/01/07) Frontlines: Fuel of War [THQ]
(03/01/07) Ghost Recon: Advanced War Fighter 2 [Ubisoft]
(03/01/07) Golden Axe [Sega]
(03/01/07) Haze [Ubisoft]
(03/01/07) Huxley [Webzen]
(03/01/07) Indiana Jones [LucasArts]
(03/01/07) Mobile Ops: The One Year War [Namco Bandai]
(03/01/07) Possession [Blitz Games]
(03/05/07) Major League Baseball 2K7 [2K Sports]
(03/06/07) Def Jam Icon [EA]
(03/06/07) Medal of Honor: Airborne [EA]
(03/06/07) Rayman Raving Rabbids [Ubisoft]
(03/20/07) Armored Core 4 [Sega]
(03/20/07) Meet the Robinsons [Disney]
(03/20/07) Virtua Tennis 3 [Sega]
(03/26/07) Burnout 5 [EA]
Wat een lijst _O_ Wat een console _O_ En dan te bedenken dat het vanaf april pas echt leuk wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devv05 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:07:
[...]

Wat een lijst _O_ Wat een console _O_ En dan te bedenken dat het vanaf april pas echt leuk wordt :+
De lijst is idd erg sappig :9
Maar (02/01/07) Forza Motorsport 2 [Microsoft] :?
Klopt dat wel ? Ik dacht dat ie later uit zou komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
Als Forza motorsport op (02/01/07) uitkomt dan koop ik een playstation en een hele grote mokerhamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Net per ongeluk de map pack trailer van Gears of War gedownload... In die trailer laten ze ook ingame beelden zien.. Maar wtf? dit ziet er echt veel (!!) beter uit als wanneer ik de game zelf echt speel 8)7 zou dit gerenderde shizzle zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Laatst online: 02-07 10:18
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:21:

[afbeelding]
Idee is leuk, maar heb je de kwaliteit van de kabels gezien? erg dun IMO.

Ik houd het bij me Monstercable component kabels, schakel alles via de av receiver, gaat als een zonnetje, nu maar hopen dat monster snel met een kabel komt voor de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:14

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Voor iedereen die nog twijfelde over Lost Planet:

Mijn Lost Planet: Extreme Condition Review

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
ThatsHollywood schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:32:
Net per ongeluk de map pack trailer van Gears of War gedownload... In die trailer laten ze ook ingame beelden zien.. Maar wtf? dit ziet er echt veel (!!) beter uit als wanneer ik de game zelf echt speel 8)7 zou dit gerenderde shizzle zijn???
Ik denk dat je aan een nieuwe tv toe bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

devv05 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:16:
[...]

Als hij het filmpje ook op zijn tv bekijkt zou dat toch niet uitmaken?

[ Voor 45% gewijzigd door SaN op 11-01-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
devv05 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:16:
[...]

HUH? maar goed, zie post hierboven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Weet iemand wat een beetje leuke budget titels zijn voor de 360?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

ThatsHollywood schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:54:
[...]

HUH? maar goed, zie post hierboven O-)
Duh! Op een simpele tv kan je gerust een filmpje laten zien gerenderd op een super computer met een resolutie van 3000 bij 2000 bij wijze van spreken. Natuurlijk kan het filmpje er op zijn tv beter uit zien dan op zijn eigen setup. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Iken374 op 11-01-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Iken374 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:37:
[...]Duh! Natuurlijk kan het filmpje er op zijn tv beter uit zien dan op zijn eigen setup. 8)7
Ik weet niet over welke setup jij het hebt, maar ik heb het over zijn tv, dat is namelijk de enige variabele in het verhaal. De xbox is bij iedereen hetzelfde uiteraard... dus duh... |:(

[ Voor 30% gewijzigd door SaN op 11-01-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Misschien ziet de game er op zijn tv wel brak uit... en dat filmpje niet, weet ik het. :+ Ik wilde geen hele discussie creeeren hoor :P Bij mij zie ik iig echt geen groot verschil ofzo..

[ Voor 14% gewijzigd door .GoO op 11-01-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

rstyled schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:40:
@.oisyn: Nou mij wel hoor. Hoe denk jij over de toekomstige mogelijkheden en capaciteit van de x360 en ps3.
De toekomstige capaciteiten zijn natuurlijk niet anders dan de huidige capaciteiten. De truc is deze capaciteiten zo goed mogelijk te benutten, en dat moet nog geleerd worden :)
Zullen spellen nog zo geoptimaliseerd kunnen worden d.m.v nieuwe technieken en engines dat het er mooier uitziet
Natuurlijk, maar nieuwe technieken zou ik het niet willen noemen. Op het gebied van de computer graphics zijn de laatste 20 jaar niet zo heel erg veel vorderingen gemaakt. Dit klinkt wellicht absurd, maar het is puur de rekenkracht die is toegenomen, de technieken zijn al tientallen jaren oud. Alles is al wel zo'n beetje uitgemolken.

Wat wel belangrijk is, is het leren kennen van het platform waar je voor ontwikkelt, weten welke van de alternatrieven het beste performen en hoe dingen aan te pakken. Dat leer je alleen met ervaring (en door die uit te wisselen, wat veel gebeurt binnen de scene). Dus ja, ik denk wel dat we met de jaren mooiere games gaan zien. Dat zien we nu al, de launch titles waren niet zo heel erg geweldig, maar nieuwere games waar echt tijd aan is besteed (zoals GoW) zien er uitstekend uit.
en de kracht van de next-gen consoles niet alleen op graphics front maar ook op gameplay en innovatie verbetering laat zien ?
Daarvoor moet je bij de gamedesigners zijn, gameplay heeft over het algemeen weinig te maken met de technische capaciteiten van een console :)
Zal de ps3 ooit werkelijk tot het uiterste worden benut tot de ps4 eraan komt?
Ik weet niet wanneer de PS4 komt, maar als ik de verhalen moet geloven (over 10 jaar ofzo?) dan denk ik dat wel ja :). Het uiterste mogelijk voor een game, wellicht niet het uiterste van de console zelf (daarvoor zul je een koetje moeten draaien oid)
@.oisyn: Nee joh geen fraude plegen maar er anoniem over praten zou volgens mij wel moeten kunnen.
Heh, hoe is dat geen fraude dan? Het enige verschil is dat de dader niet meteen bekend is, maar dat maakt het niet minder strafbaar (een bank mag je ook niet overvallen met een bivakmuts en een vals paspoort ;))
Zolang je geen geheimen prijs geeft die anderen niet mogen weten zie ik er geen kwaad in.
Dat heb ik al gedaan en dat hoeft dan ook niet anoniem :)
Waar zijn de echte wiskundigen dan nog voor nodig als het gaat om het ontwikkelen ´from scratch´ als het om een game engine gaat?
Wiskundigen zijn doorgaans erg slecht in het maken van engines. Die zijn meer bezig met de theoretische looptijd van algoritmes ipv hoe het in de praktijk uitpakt. Goede kennis van wiskunde is zeker noodzakelijk, maar dat maakt je nog geen wiskundige. Wiskundigen en natuurkundigen in de gamedevelopment zie je vooral bezig zijn met physics engines, daar zijn ze uitstekend voor inzetbaar.
De xbox en ps2 zijn volgens mij nog nooit ten volste benut als je het mij vraagt
Ik ben van mening dat ze nu beiden wel uitgemolken zijn anders :).
Ja, en als het 7 PPEs waren geweest dan was er een onbetwiste winnaar. Het punt is dat SPEs niet zo breed inzetbaar zijn als general purpose CPUs. Vergelijk het met de videokaart in je PC en hun vertex- en pixelshaders. Die zijn inzetbaar voor algemene berekeningen, maar je kunt er geen applicatie op draaien :).
Begrijp me niet verkeerd, ik heb in een vorige reactie al gezegd dat de PS3 meer rauwe processing power heeft. Het punt is dat die kracht moeilijk volledig te benutten is voor games.
Devil N schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:44:
Ook bijvoorbeeld het gebruik van Binary Space Partitioning trees voor depth sorting bij het renderen van een wereld en voor collision detection is een hartstikke clever idee, maar je moet er maar opkomen. Of neem nou het gebruik van de stencil buffer voor het renderen van real-time volumetric schaduwen; tegenwoordig lijkt 't allemaal vanzelfsprekend, maar iemand heeft 't ooit moeten bedenken
Nou geef je Carmack iets teveel credit ;). Het idee om een BSP datastructuur te gebruiken om polygonen te ordenen was al in 1969 (!!!) bedacht door Schumacker. Waar Carmack het van moet hebben is z'n gedrevenheid (naast natuurlijk de intelligentie om problemen op te lossen en de kennis van het platform om het zo efficient mogelijk te implementeren). Hij heeft heel erg veel dingen geprobeerd voordat een bepaalde techniek uiteindelijk in een game terecht kwam. Veel van die ideeen kwamen niet eens verder dan de tekentafel. Zo is er ook een quake engine implementatie geweest met een beamtree, die minder performde dan de uiteindelijke spanbuffer ('t frappante is dat ik de beamtree nu gebruik voor high-level occlusion culling :Y)). Ook stencil shadows is niet zijn idee, maar hij kwam wel met het idee voor z-fail stencil shadows om zo het nearplane clipping probleem te verhelpen (hoewel overigens betwist wordt of dat idd ook zijn idee is, maar over het algemeen wordt dit Carmack's reverse genoemd)
Een ander belangrijk aspect van engine bouw, en dit is waarschijnlijk waar Nixxes zich meer mee bezig houdt, zijn de tools en de support.
Porten was ooit Nixxes' core business. Een bedrijf maakte een game, en Nixxes zorgde ervoor dat het op andere platformen draaide. Tegenwoordig doen we dat nog steeds wel, maar over het algemeen zijn we gewoon bezig met het onderhouden en uitbreiden van onze tools en cross-platform 3d engine naar de wensen van Crystal Dynamics. We hebben het wel druk, soms vind ik het jammer dat we niet wat meer tijd hebben om het een en ander te experimenteren, iets wat de heren Sweeney en Carmack wel hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
bedankt .oisyn voor deze uitleg die weer het een en het ander duidelijk maakt. nee ik zal je vragen over de wii besparen ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.