Update 7
Jaja, daar zijn we weer. Wat gezeik gehad, omdat het slot van de schuur AKA mn werkplekje, het niet meer deed. Daar lag al het gereedschap, dus klussen zat er ff niet in. Vandaag allemaal gefixt, dus ik kon er weer in!
En dus maar weer ff een update....
Eerst even begonnen met het positioneren van de leds voor de onderkant van de kast. De glow, zeg maar... Ben er nog niet helemaal uit, hoe ik dat precies ga doen, maar waar de leds komen is wel al duidelijk...
Hier afgetekend op de bodemplaat, daar komen dus de leds in die naar beneden schijnen. Ik heb daarvoor 120º leds om zo een mooi egale glow te krijgen. Als je gewone leds neemt zie je de puntjes waar de leds zitten en das niet de bedoeling. Goed, de bodemplaat:
De gaten geboord voor de leds, 40 stuks:
Meteen maar wat leds gesoldeerd daarvoor:
Hier dus dat slingertje, donker en licht:
Goed, de bodem, dat zien we later wel weer. Op die bodem moet een behuizing komen voor de leds die naar boven schijnen en mn VGA-kaart moeten uitlichten. Dat was dus even meten, waar die leds precies op moesten gaan schijnen.
Meten, meten, meten, hier dus nog in mijn Stacker...:
Even eruit gehaald:
En zo zou de ene led dus moeten komen. Precies op de fan. En dan nog een paar, precies op de E van EVGA en 2 precies op de lucht-toevoer gaten van de kaart.
Hier die op de fan:
Je ziet overigens op de vorige foto's al waar die precies moeten komen.
hier linksonder dus.... Maar ze moeten uiteraard niet in de bodem, maar in een 3e laag daarboven. De 2e laag moeten leds herbergen die onderop de spiegel gaan schijnen. Dus hoe het er nu uitziet. Een 3dubbele bodem....
Goed, daar gaan we dus ook volgende keer weer mee verder.
Even wat heel anders weer. Vorige keer heb ik jullie mijn "merkwaardige" HDD ophangsysteem laten zien. Ik heb nu even gaten geboord, en nu hangt 1tje er op de goede hoogte. Foto:
Hier zie je de hoogte:
En hier de ophanging. Vrij simpel. Nog geen boutjes enzo, want was niet nodig. De wrijving met het MDF hield hem op zn plek.
Ok, tot zover dat ook voor nu...
Ik kreeg van Coolermaster deze week ook een bestelling binnen met front I/O. Had 2 verschillende besteld, omdat ik nog niet zeker weet hoe en waar ik die ga plaatsen. Ideeën daarover zijn welkom...
Nummertje 1:
En nummertje 2:
verder nog wat losse meuk mee laten komen. Een power en reset-switch, spacers en wat hdd leds:
Goed, volgende puntje.... De mobo-tray was toch te groot. Eerder de beslissing om hem af te dremelen uitgesteld, maar nu toch. En wel hierom:
Hij komt dus te krap tegen de behuizing van de fans aan, en dat geeft problemen met de 24pins en met de IDE aansluiting.
Zo dus de oude tray:
En gedremeld:
Nieuw in de kast:
Nu dus genoeg ruimte om die connectors erdoorheen te steken. Nu moet er dus wel een coverplaat worden gemaakt om de draden weg te werken. Daarover later meer...
Als laatste nog maar even een behuizinkje gemaakt voor de HDD doorstroom fan. Bovenin halverwege dus...
Hier de oude situatie:
Hier het frontplaatje:
Hier al weer klaar:
Plamuren:
En hier in de kast:
Nog als laatste even een totaalplaatje van de achterkant, zoals die er nu bijstaat:
Nou, tot zo ver even de vorderingen.
Komende week: Beginnen met de behuizing voor de leds op de bodem en de coverplaat voor de Sata aansluitingen en de front USB. verwacht ook 1 dezer dagen de buizen, dus dat zal mooie plaatjes opleveren. Ook deze week maar eens een beslissing nemen over de rest van het plexi, want ik kan het nu ondertussen wel gebruiken... Als ik dat heb, kan ik ook weer een nieuw front gaan maken (3e keer

)
Hoe dan.......... Tot de volgende keer maar weer....
[
Voor 4% gewijzigd door
Anoniem: 185550 op 27-02-2007 01:07
]