QFcore doet 3 teddyberen in Superpi met temperatuur 37,5º stabiel. Idle en loops. En dat is zonder halsband, kun je nagaan....
lolAnoniem: 185550 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 00:54:
QFcore doet 3 teddyberen in Superpi met temperatuur 37,5º stabiel. Idle en loops. En dat is zonder halsband, kun je nagaan....
Update 10
Goed, weer genoeg geneuzel over het bed van mijn trouwe viervoeter.
Laatste tijd veel werken, dus weinig tijd gehad om te klussen, maar toch weer wat noemenswaardige vorderingen.
Allereerst begonnen met de cover voor de sata-poorten en de onderste lijn van het moederbord, welke de front I/O aansluitingen herbergen en nog een IDE poort, die overigens niet gebruikt wordt nu.
Zoals op de meeste moederborden zitten ook bij de P5W de sata aansluitingen rechtsonder op het bord. Daar rechtsonder bij die rode sata-poort dus. Moet dus wel ff uitkijken dat ik niet de airflow van northbridge ontneem. Aan de onderkant trouwens ook de front I/O aansluitingen en de IDE poort...

Het eerste plan was om onder een 45º hoek de satapoorten af te dekken. Zo dus:

Maar dat kost me airflow, wnat die dekt een klein deel van de fan af. Jaja, je moet op de kleintjes letten. Dus hem wat ingekort.

Daar dus een behuizinkje voor maken:

Hier is die klaar:

In de kast:

Toen het 2e deel, voor de Front I/O aan de onderzijde van het moederbord:

Ook erbij gezet:

Ze zitten dus nog niet vast, schildert zo lastig. Dingen op zich wel al geplamuurt, maar zullen dus later verlijmd worden en afgeplamuurt, zodat het netjes in elkaar overloopt allemaal.
Ok dat was dat.
Verder eindelijk mijn plexi opgehaald. Alles mooi op maat laten zagen voor zover ik dat nu kon inschatten. Mooie is, die achterste grote plaat is extra. Dus voor alles wat later nog op maat gezaagd moet worden. 70x70 bonus plexi. Weet zeker dat ik daar later blij mee ga zijn...

Ook de hoekstukken voor de bovenklep zijn meegekomen:

Zijn mooi in verstek gelijmd:

Begonnen met plexi verwerken. Ik ga aan alle stukken waarbij je de fans aan de voorkant ziet plexi plaatsen. Dus op 5 plaatsen. Naast het front ook de voorkanten van de "doorstroom" fans en de exhaust. Als eerste de twee kleine stukken gepakt, kan ik wat oefenen met plexi figuurzagen. Hier dus de doorstroom fan voor de HDD's aan de bovenkant. Hier die fan, hoe die er nu bijstaat en het stukkie plexie wat ervoor moet komen:

Gat gezaagd, maar de hoeken nog niet kloppend:

En hier dus ook de hoeken, en de fan geplaatst, voor het idee. Nu nog uiteraard met beschermfolie, dus ziet er nog niet heel mooi uit, maar ok:

Ook begonnen met aftekenen van de bovenste exhaust-fan. Voor de HDD's dus:

En daar gaan we de volgende keer verder. Hoop weer wat tijd te hebben komende week om wat meer met het plexi te kunnen spelen....
Goed, weer genoeg geneuzel over het bed van mijn trouwe viervoeter.
Laatste tijd veel werken, dus weinig tijd gehad om te klussen, maar toch weer wat noemenswaardige vorderingen.
Allereerst begonnen met de cover voor de sata-poorten en de onderste lijn van het moederbord, welke de front I/O aansluitingen herbergen en nog een IDE poort, die overigens niet gebruikt wordt nu.
Zoals op de meeste moederborden zitten ook bij de P5W de sata aansluitingen rechtsonder op het bord. Daar rechtsonder bij die rode sata-poort dus. Moet dus wel ff uitkijken dat ik niet de airflow van northbridge ontneem. Aan de onderkant trouwens ook de front I/O aansluitingen en de IDE poort...

Het eerste plan was om onder een 45º hoek de satapoorten af te dekken. Zo dus:
Maar dat kost me airflow, wnat die dekt een klein deel van de fan af. Jaja, je moet op de kleintjes letten. Dus hem wat ingekort.
Daar dus een behuizinkje voor maken:
Hier is die klaar:
In de kast:
Toen het 2e deel, voor de Front I/O aan de onderzijde van het moederbord:
Ook erbij gezet:
Ze zitten dus nog niet vast, schildert zo lastig. Dingen op zich wel al geplamuurt, maar zullen dus later verlijmd worden en afgeplamuurt, zodat het netjes in elkaar overloopt allemaal.
Ok dat was dat.
Verder eindelijk mijn plexi opgehaald. Alles mooi op maat laten zagen voor zover ik dat nu kon inschatten. Mooie is, die achterste grote plaat is extra. Dus voor alles wat later nog op maat gezaagd moet worden. 70x70 bonus plexi. Weet zeker dat ik daar later blij mee ga zijn...
Ook de hoekstukken voor de bovenklep zijn meegekomen:
Zijn mooi in verstek gelijmd:
Begonnen met plexi verwerken. Ik ga aan alle stukken waarbij je de fans aan de voorkant ziet plexi plaatsen. Dus op 5 plaatsen. Naast het front ook de voorkanten van de "doorstroom" fans en de exhaust. Als eerste de twee kleine stukken gepakt, kan ik wat oefenen met plexi figuurzagen. Hier dus de doorstroom fan voor de HDD's aan de bovenkant. Hier die fan, hoe die er nu bijstaat en het stukkie plexie wat ervoor moet komen:
Gat gezaagd, maar de hoeken nog niet kloppend:
En hier dus ook de hoeken, en de fan geplaatst, voor het idee. Nu nog uiteraard met beschermfolie, dus ziet er nog niet heel mooi uit, maar ok:
Ook begonnen met aftekenen van de bovenste exhaust-fan. Voor de HDD's dus:
En daar gaan we de volgende keer verder. Hoop weer wat tijd te hebben komende week om wat meer met het plexi te kunnen spelen....
Ziet er weer goed uit alleen ik snap niet helemaal waarom je die plaatjes voor je fans maakt? Dan moet je em over de hele lengte doen vind ik maar goed
Ik kan nog niet echt oordelen met het folie er nog om
Ben benieuwd wat je ervan maakt.
Even terugzoeken.....
Dit wordt het idee van het front. Waarbij dus het rode plexi is.

Het leek mij het mooist om die lijn door te trekken naar alle fans. Zodat er over de hele lengte van de case hetzelfde patroon terugkomt.
Duidelijker?
Dit wordt het idee van het front. Waarbij dus het rode plexi is.

Het leek mij het mooist om die lijn door te trekken naar alle fans. Zodat er over de hele lengte van de case hetzelfde patroon terugkomt.
Duidelijker?
Ziet er goed uit, was dat laten maken van de windows duur?
Stiekem vind ik het toch jammer dat je het niet zelf gedaan hebt.
Blijf wel heel blij dat ik meer gebogen windows zie
.
Stiekem vind ik het toch jammer dat je het niet zelf gedaan hebt.
Blijf wel heel blij dat ik meer gebogen windows zie
Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II
Op zich wel begrijpelijk, van dat niet zelf doen. Maar heb nu dus alleen de grote panelen mooi recht laten zagen. Moet nog veel aan gezaagd en geboord worden, vandaar ook 70x70 extra plaat, om daarmee zelf nog aan de slag te gaan. Ze rekenden zo weinig voor het op maat zagen en verlijmen, dat ik het niet kon weerstaan. Zo perfect recht krijg je het heel moeilijk met een decoupeerzaag. Het verstek zagen en verlijmen durfde ik zelf niet zo goed aan.
Het zagen kostte alles bij elkaar 8 euro ofzo, 10 verschillende maten. Het lijmen was, geloof ik ook 8 euro. Dus ja, daarvoor kan ik het risico niet lopen, dat het me zelf niet lukt, dat verlijmen dan vooral...
Het zagen kostte alles bij elkaar 8 euro ofzo, 10 verschillende maten. Het lijmen was, geloof ik ook 8 euro. Dus ja, daarvoor kan ik het risico niet lopen, dat het me zelf niet lukt, dat verlijmen dan vooral...
Ik geef je daarin ook gelijk, als het het resultaat ten goede komt moet je niet alles zelf willen doen.
Dit window gaat iig super aansluiten op je kast!
Hoe ging het gatenzagen met de gatenzaag? Geen splinters of scheurtjes?
Dit window gaat iig super aansluiten op je kast!
Hoe ging het gatenzagen met de gatenzaag? Geen splinters of scheurtjes?
Niet geprobeerd op aanraden van Teamikke. Denk ook dat die gelijk heeft. Met boren is het al tricky, laat staan met een 127mm gatzaag. Die zaagtanden zijn zo lomp, dat kan haast niet goedgaan. Dus nu gefiguurzaagd, en dat gaat eigenlijk prima.
Nog een vraagje daarbij aansluitend. Ik heb de gaten dus gezaagd, maar hoe krijg ik de zijkant weer mooi? Als je ze opschuurt, blijft het mat-plexi. Is dat weer helemaal mooi glad te maken? Net als de plaat zelf zeg maar?
Nog een vraagje daarbij aansluitend. Ik heb de gaten dus gezaagd, maar hoe krijg ik de zijkant weer mooi? Als je ze opschuurt, blijft het mat-plexi. Is dat weer helemaal mooi glad te maken? Net als de plaat zelf zeg maar?
Anoniem: 165051
Ja dat kan prima met wat fijn waterproof-schuurpapier. Schuur het op tot een korrel of 1000 als je het goed wilt doen. Al wil je hem dan nog strakker kan je hem ook nog polijsten.
Ik heb ook wel eens mensen met een klein gasbranderdje bezig gezien. Zo smelt je het plastic een beetje en wordt het weer glimmend.
Misschien eerst ff uitproberen op een rest stukje
Leuk project!
Misschien eerst ff uitproberen op een rest stukje
Leuk project!
Anoniem: 165051
Dat zou ook nog kunnen, het vergt i.i.g. veel oefening. Als je het goed doet moet je dit als resultaat kunnen krijgen:

Anoniem: 211695
43prcnt, heb jij ook problemen gehad met die grote gatenboren? ik heb nu het probleem dat dat ding enorm aggressief in het MDF vreet. ik heb ook een figuurzaag en een decoupeerzaag weten te verkrijgen via vrienden, maar daar gaat het veel slechter mee 
is er een bepaalde manier om dit een beetje tegen te gaan (lagere RPM of net hoger, etc), want nu gaat mijn MDF aan de randen naar de kloten, veel vernietiging aan de randen en dergelijke.
is er een bepaalde manier om dit een beetje tegen te gaan (lagere RPM of net hoger, etc), want nu gaat mijn MDF aan de randen naar de kloten, veel vernietiging aan de randen en dergelijke.
Ik heb die gatenboor tot nu toe eigenlijk alleen met 4mm MDF gebruikt, en daarbij ging het heel erg goed. Iig niet erop druk maar die zaagtanden het werk alten doen en er zachtjes doorheen gaan. Zou bij 12mm eigenlijk hetzelfde moetengaan als bij 4mm, alleen dan duurt t wat langer.
Maar happen in het MDF helemaal geen last van gehad. Maar ook als je hem erop zet en dan helemaal geen kracht uitoefent, maar het ding er gewoon losjes eroverheen laat schuren?
Oh en trouwens voor het plexi, ga eerst proberen te schuren. Dan maar weer s verder kijken. Bedankt voor de replies...
Maar happen in het MDF helemaal geen last van gehad. Maar ook als je hem erop zet en dan helemaal geen kracht uitoefent, maar het ding er gewoon losjes eroverheen laat schuren?
Oh en trouwens voor het plexi, ga eerst proberen te schuren. Dan maar weer s verder kijken. Bedankt voor de replies...
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 185550 op 24-03-2007 19:38 ]
Nog even een vraagje. Ik wil een karakter LCD tjes bestellen. Maar in rood is lastig te krijgen. Nu zie ik hier USB LCD's, die makkelijk aan te sluiten zijn.
Iemand ervaring met lcd's achter gekleurd plexi? Is dat nog goed leesbaar?
Achter rood plexi, welke het beste te nemen, qua duidelijkheid: groen of blauw?
Iemand ervaring met lcd's achter gekleurd plexi? Is dat nog goed leesbaar?
Achter rood plexi, welke het beste te nemen, qua duidelijkheid: groen of blauw?
Die 2e vraag: Ik zou zeggen groen omdat rood en groen met elkaar een contrast vormen. Denk aan de slablaadjes tussen het vlees bij de slager. En achter gekleurd plexie moet wel willen lijkt me. Achter getint wil het ook en dan heb je juist een groot contrast dus met een iets minder contrast moet het ook lukken lijkt me
Een LCD achter gekleurd plexiglas lijkt me erg slecht leesbaar worden. Een VFD is beter geschikt.
Als je het toch wilt proberen, zou ik voor de blauwe met witte karakters gaan, omdat bij die LCD's de pixels die 'aan' zijn zelf oplichten (lees: backlight doorlaten). Bij groene LCD's houden pixels die 'aan' zijn het backlight juist tegen (en de rest van het scherm licht dus op) als je dat achter gekleurd plexi zet hou je denk ik weinig leesbaars over.
Als je het toch wilt proberen, zou ik voor de blauwe met witte karakters gaan, omdat bij die LCD's de pixels die 'aan' zijn zelf oplichten (lees: backlight doorlaten). Bij groene LCD's houden pixels die 'aan' zijn het backlight juist tegen (en de rest van het scherm licht dus op) als je dat achter gekleurd plexi zet hou je denk ik weinig leesbaars over.
Update 11 (30/03/07)
Het vordert gestaag allemaal, maar toch weer wat aardige fotootjes.
Vandaag een mooie klusdag gehad en weer met plexi bezig geweest. Ben aan het front begonnen.
Oude front:

Het plexi aftekenen:

Gaten geboord, om hem even vast te kunnen zetten, dat is dus een beetje het idee::

Zo dus:

Eerste gat gezaagd. Gewoon met fijne hout figuurzaag:

Dat ging even beroerd: (extreme close-up)

Om de ei-vorming tegen te gaan, maar wat bedacht om mooi rond te kunnen schuren. Gatzaag met dubbelzijdig tape en schuurpapier:

Nou, dat ziet er al een stukje beter uit he...

2e gat ook gezaagd, zelfde verhaal met die gatzaag:

En het laatste gat. Ook meteen de dvd uitgezaagd, is nog niet helemaal mooi recht,maar ok. En de gaten geboord voor de potmeters:

Hier alle overbodige gaten voor bouten de eerste keer dicht gemaakt met mdf vuller. En meteen alles symmetrisch gemaakt door wat gaatjes te boren voor dummy bouten. Ook de fans even erachter gezet. Zo krijg je een aardig idee hoe dat front wordt. Alleen dan het hout nog zwart, potmeters erin en de dvd stealthen:

Die potmeters zullen er zo gaan uitzien:

Ik kon het niet laten, dus toch maar even aangesloten....:

Nu nog een stuk plexi voor de 2 doorstroomfans onderin. Daar moeten later die buizen inkomen te liggen, dus maar even met die dingen aftekenen:

En gezaagd, past perfect, die buizen zitten klemvast in de gaten:

En als laatste nog even een totaalplaatje van hoe de case er nu bijstaat:

Ok, dat was hem weer even voor nu. Tot de volgende keer maar weer!
Oh nog even een klein dingetje. Ik heb een naamsverandering nodig. 1fan, die van de voeding is afgevallen, omdat dat allemaal voor geen meter gaat passen. Dus nu slaat die "TEN" op kont. En Red Storm Nine vind ik niet echt een optie. Vraag me niet waarom...
Zat te denken aan "Project Red Storm".... Maar voorstellen zijn welkom!
Het vordert gestaag allemaal, maar toch weer wat aardige fotootjes.
Vandaag een mooie klusdag gehad en weer met plexi bezig geweest. Ben aan het front begonnen.
Oude front:
Het plexi aftekenen:
Gaten geboord, om hem even vast te kunnen zetten, dat is dus een beetje het idee::
Zo dus:
Eerste gat gezaagd. Gewoon met fijne hout figuurzaag:
Dat ging even beroerd: (extreme close-up)
Om de ei-vorming tegen te gaan, maar wat bedacht om mooi rond te kunnen schuren. Gatzaag met dubbelzijdig tape en schuurpapier:
Nou, dat ziet er al een stukje beter uit he...
2e gat ook gezaagd, zelfde verhaal met die gatzaag:
En het laatste gat. Ook meteen de dvd uitgezaagd, is nog niet helemaal mooi recht,maar ok. En de gaten geboord voor de potmeters:
Hier alle overbodige gaten voor bouten de eerste keer dicht gemaakt met mdf vuller. En meteen alles symmetrisch gemaakt door wat gaatjes te boren voor dummy bouten. Ook de fans even erachter gezet. Zo krijg je een aardig idee hoe dat front wordt. Alleen dan het hout nog zwart, potmeters erin en de dvd stealthen:
Die potmeters zullen er zo gaan uitzien:
Ik kon het niet laten, dus toch maar even aangesloten....:
Nu nog een stuk plexi voor de 2 doorstroomfans onderin. Daar moeten later die buizen inkomen te liggen, dus maar even met die dingen aftekenen:
En gezaagd, past perfect, die buizen zitten klemvast in de gaten:
En als laatste nog even een totaalplaatje van hoe de case er nu bijstaat:
Ok, dat was hem weer even voor nu. Tot de volgende keer maar weer!
Oh nog even een klein dingetje. Ik heb een naamsverandering nodig. 1fan, die van de voeding is afgevallen, omdat dat allemaal voor geen meter gaat passen. Dus nu slaat die "TEN" op kont. En Red Storm Nine vind ik niet echt een optie. Vraag me niet waarom...
Zat te denken aan "Project Red Storm".... Maar voorstellen zijn welkom!
Blood Typhoon
(bloed van rood, typhoon spreekt voor zich)
Zoals eerder voorgesteld die 10e fan ook op de CPU koeler frotten?
Doe dan meteen BloodflowTheZeroorez schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 19:04:
Blood Typhoon
Anoniem: 163684
Ik wil nog even terugkomen op de vraag van je LCD schermpje:
ga zeker voor een groene (als dat de enige keuze is, verder geen ervaring met leesbaarheid achter plexiglas). Wél weet ik dat blauw letterlijk onzichtbaar wordt achter doorzichtig rood (Dit weet ik dankzij m'n LEGO
). -edit- met onzichtbaar bedoel ik niet-te-onderscheiden-van-zwart
Dan weet je dat
Verder een mooi project! Ben erg benieuwd hoe het gaat worden
succes
ga zeker voor een groene (als dat de enige keuze is, verder geen ervaring met leesbaarheid achter plexiglas). Wél weet ik dat blauw letterlijk onzichtbaar wordt achter doorzichtig rood (Dit weet ik dankzij m'n LEGO
Dan weet je dat
Verder een mooi project! Ben erg benieuwd hoe het gaat worden
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 163684 op 31-03-2007 03:51 ]
Ok, thanx. Blauw was eigenlijk de enige keus, bij nader inzien. Die kon ik goedkoop krijgen. Beetje jammer dus...
@Bozozo. Bij Bloodflow heb ik toch een andere, minder prettige associatie. Denk aan maandelijkse problemen....
Had eerst namelijk Red Flow Nine, tot de ingenieur het me die associatie duidelijk maakte. En sindsdien is die niet meer weg te krijgen.... 
Die 10e fan op de Infinity is wel een optie idd, Wordt het wel erg druk daar, maar ok. Dat past trouwens niet, want het koelblok op de voltregulatoren is echt veel te groot aan de achterkant van de socket. (p5w)
@Bozozo. Bij Bloodflow heb ik toch een andere, minder prettige associatie. Denk aan maandelijkse problemen....

Die 10e fan op de Infinity is wel een optie idd, Wordt het wel erg druk daar, maar ok. Dat past trouwens niet, want het koelblok op de voltregulatoren is echt veel te groot aan de achterkant van de socket. (p5w)
Dremel
Maar ik zou het gewoon bij RS 10 houden. We zijn er nu allemaal aan gewend en als mensen ernaar vragen zef je gewoon dat je er vele 10-tallen uren aan hebt gewerkt

Het zou best is kunnen dat ik niet de eerste ben die dit vraagt, en in dat geval mag je me schoppen, maar hoe hard laat je die fans draaien? 10 * 14cm @ 1000RPM lijkt me toch iets aan de overbodige kant. Nou begrijp ik dat over-the-top zijn 'half the point' van deze mod is, maar toch, stil wordtie zo niet
Hij laat ze 1500 RPM draaien, uitgebreide discussie over geweest, heeft nog extra geld gekost ook, stilte is sowieso niet waar hij voor gaat in deze kast
Dank, Sadistic. Zal dus geen stille jongen worden, maarja, past wel in het thema storm
Nou, hij wordt fluisterstil zelfs! In de TS en een paar updates later kun je zien dat een vriend van me een 10-kanaals fanbus heeft gebouwd. Dus de fans kunnen gewoon ieder apart worden aangestuurd, traploos met de potmeters die aan de voorkant komen, met 0-stand. Dus ze gaan zelfs helemaal uit, als ik dat wil.
@Teamikke
Hehe, ik zal er nog eens over denken. 10tallen uren, tja ook een mooie verklaring...
Op zich voor het graveren is "RS 10" natuurlijk wel nice....
@Teamikke
Hehe, ik zal er nog eens over denken. 10tallen uren, tja ook een mooie verklaring...
Op zich voor het graveren is "RS 10" natuurlijk wel nice....
Ah, gaaf, maar das dus geen 10 * 1500RPM danAnoniem: 185550 schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:58:
Nou, hij wordt fluisterstil zelfs! In de TS en een paar updates later kun je zien dat een vriend van me een 10-kanaals fanbus heeft gebouwd. Dus de fans kunnen gewoon ieder apart worden aangestuurd, traploos met de potmeters die aan de voorkant komen, met 0-stand. Dus ze gaan zelfs helemaal uit, als ik dat wil.
Hey 43prcnt, wat is het hier maar stil opeens? 
straks haal ik je nog in! (kom net van "bouwplek" na het vastzetten van de 5,25" bay, prachtig gelukt (voor een eerst mod dan
))
straks haal ik je nog in! (kom net van "bouwplek" na het vastzetten van de 5,25" bay, prachtig gelukt (voor een eerst mod dan
De kast staat ook op het NKCM. Vind ik het niet gek
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
echt een hele mooie mod aan het worden...Ga zo door (alleen is het nu wat stilletjes hiero..)..
ff vraagje: hoeveel heb je ongeveer betaald voor al die onderdelen van je fanbus?? Woon zelf ook in den bosch dus kan ze ook in de vuchterstraat halen
ff vraagje: hoeveel heb je ongeveer betaald voor al die onderdelen van je fanbus?? Woon zelf ook in den bosch dus kan ze ook in de vuchterstraat halen
[ Voor 122% gewijzigd door darkpluisje op 22-04-2007 11:53 ]
Ja, heb ff weinig tijd, dus er is ff een mod-stop. Heb afgelopen week wel wat gedaan, maar nog niks foto-waardig. Wil komende week wel weer echt aan de gang gaan.
Helaas NKCM heb ik niet gehaald. Ik ga zo wel ff kijken naar de rest, kan nog net...
Die onderdelen voor de fanbus idd gehaald in de vughterstraat bij coditronics. Voor ongeveer 70 euro. De shoppinglist staat ergens op de eerste pagina ofzo van dit topic, als je die nodig hebt. Zal hem ff zoeken....
Hierzo:
Helaas NKCM heb ik niet gehaald. Ik ga zo wel ff kijken naar de rest, kan nog net...
Die onderdelen voor de fanbus idd gehaald in de vughterstraat bij coditronics. Voor ongeveer 70 euro. De shoppinglist staat ergens op de eerste pagina ofzo van dit topic, als je die nodig hebt. Zal hem ff zoeken....
Hierzo:
10x female fan connectors
10x fans
10x draaiknoppen
10x potmeter traploos 0-1 kilo-ohm
10x LM317 volt regelaar (lm317 positive spanningsregelaar)
10x weerstanden 820, 240 en 390 ohm
20x condensatoren 10x 100nano en 10x 1micro
10x ledjes voor bij knoppen
10x ledhouders bij draaiknop
10x leds (niet te fel)
1x Printplaat, of experimenteerplaat
Hier Staat de hele uitleg hoe het ongeveer moet.
het mooiste is natuurlijk op een printplaat, maar 1 etsen is blijkbaar vrij lastig. Dus ik heb hem nu op een experimenteerplaat, nadeel is dan wel, dat je alles met draadjes moet verbinden...
"Om de ei-vorming tegen te gaan, maar wat bedacht om mooi rond te kunnen schuren. Gatzaag met dubbelzijdig tape en schuurpapier"
G E N I A A L
G E N I A A L
My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc
ik neem aan dat die 10 fans niet bij de 70 euro zijn inbegrepenAnoniem: 185550 schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:40:
Ja, heb ff weinig tijd, dus er is ff een mod-stop. Heb afgelopen week wel wat gedaan, maar nog niks foto-waardig. Wil komende week wel weer echt aan de gang gaan.
Hierzo:
[...]
hoe heb je die ledjes er eigenlijk zo netjes uitgesloopt?
@Frenkie Ja werkt echt perfect.
(Ben net ff naar je BFG wezen kijken. Mooi man!)
En nee die fans zaten er niet bij. Die dingen kostten 12eu p/s. x 10... Ledjes zitten achter een los stukje plastic. Kun je eruit wippen. Weet niet of er ook fans zijn waarbij ze zijn ingegoten, maar lijkt me heel onwaarschijnlijk, dus ik denk dat bij alle fans goed te doen is.
En nee die fans zaten er niet bij. Die dingen kostten 12eu p/s. x 10... Ledjes zitten achter een los stukje plastic. Kun je eruit wippen. Weet niet of er ook fans zijn waarbij ze zijn ingegoten, maar lijkt me heel onwaarschijnlijk, dus ik denk dat bij alle fans goed te doen is.
Update 12
Jaja, we leven nog. heb weer even tijd gehad om het 1 en ander te doen aan de kast. Dus hierbij de foto's.
Eerst de behuizing gemaakt voor de voorste fans, waar dus ook de buizen in moeten komen hangen.
Dit is een beetje de bedoeling:

Omdat dat vastgeklemd moet worden tussen de dubbele bodem en het plafond, moest er ondersteuning komen.

Hier zie je bodem, nog enkel, en de buizen erin.

En hier is het plankje voor de dubbele bodem ook op maat:

Nog even tussendoor de klep helemaal passend gemaakt:

Gaatjes geboord voor de fansnoertjes, die van de hele kast bij de voeding bij elkaar komen en dan naar de fanbus gaat, die voor het gat ligt. Dus 10 fankabeltjes komen over het kleine windowtje.

Toen begonnen met het rechter side panel. Die met het window dus.
Zagen en aftekenen en alvast gaatjes plaatsen voor het plexi vast te maken:

Zonder windows in de kast:

Raampjes zagen:

Met raampjes in de kast, voor het achterste deel komt dus plexi, bij de buizen niet.:

Achter het kleine raampje komen dus de fankabeltjes netjes op een rij en de fanbus.
Nou dat was hem weer even voor nu.
Jaja, we leven nog. heb weer even tijd gehad om het 1 en ander te doen aan de kast. Dus hierbij de foto's.
Eerst de behuizing gemaakt voor de voorste fans, waar dus ook de buizen in moeten komen hangen.
Dit is een beetje de bedoeling:
Omdat dat vastgeklemd moet worden tussen de dubbele bodem en het plafond, moest er ondersteuning komen.
Hier zie je bodem, nog enkel, en de buizen erin.
En hier is het plankje voor de dubbele bodem ook op maat:
Nog even tussendoor de klep helemaal passend gemaakt:
Gaatjes geboord voor de fansnoertjes, die van de hele kast bij de voeding bij elkaar komen en dan naar de fanbus gaat, die voor het gat ligt. Dus 10 fankabeltjes komen over het kleine windowtje.
Toen begonnen met het rechter side panel. Die met het window dus.
Zagen en aftekenen en alvast gaatjes plaatsen voor het plexi vast te maken:
Zonder windows in de kast:
Raampjes zagen:
Met raampjes in de kast, voor het achterste deel komt dus plexi, bij de buizen niet.:
Achter het kleine raampje komen dus de fankabeltjes netjes op een rij en de fanbus.
Nou dat was hem weer even voor nu.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 185550 op 03-05-2007 16:29 ]
Hij leeft
Goed bezig
Op dit plaatje zie je echt hoe groot het ding wel niet is
http://members.home.nl/dirkdevisser/P1000482k.JPG

http://members.home.nl/dirkdevisser/P1000482k.JPG
Zo wel weer aardig wat werk verricht zie ik 
Ik vind het wel jammer dat die zijplaat tegen je kast aan zit, en er niet in verwerkt is. Er in verwerken leek me mooier.
Ben benieuwd hoe de kast er uit ziet met een lik verf, geeft meestal gelijk een heel ander beeld.
Ik vind het wel jammer dat die zijplaat tegen je kast aan zit, en er niet in verwerkt is. Er in verwerken leek me mooier.
Ben benieuwd hoe de kast er uit ziet met een lik verf, geeft meestal gelijk een heel ander beeld.
tegen de kast aan? dat snap ik niet zo goed. Bedoel je het sidepanel? Die valt gewoon binnen de kast. Hij zit achter het front, en niet ernaast. Als je dat bedoelt tenminste.
hier een zoompje daarvan.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 185550 op 04-05-2007 08:58 ]
Anoniem: 169289
Ik heb een vraagje over die plexiglas buizen, waar kun je deze maat kopen? (Ik gok dat het 120mm is?)
- HyPz
- HyPz
Ah mooi, het kleurverschil hield mij voor de gek.Anoniem: 185550 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 01:06:
tegen de kast aan? dat snap ik niet zo goed. Bedoel je het sidepanel? Die valt gewoon binnen de kast. Hij zit achter het front, en niet ernaast. Als je dat bedoelt tenminste.
[afbeelding]

Ah ok, begrijpelijk. Anders zou het er niet uitzien idd. Ik overweeg wel nog een opzetrandje aan alles kanten waar 2 delen hout bijeenkomen, want alles echt perfect aan laten sluiten is eigenlijk zo goed als onmogelijk. Dan ziet het er nog netter uit. Als je begrijpt wat ik bedoel.
De fans zijn 140mm idd, effectief houdt je fanholes over 133mm, er zit nog wat plastic omheen. De buis is ook 133mm buitenmaat, en 3mm dik. Besteld bij Daemen kunststoffen, omdat zij 1 meter leveren. Bij de meeste plexi boeren wordt je gedwongen 2m af te nemen. Daar dus 3 buizen van 31cm kunnen bestellen. Kostte helaas wel 70,-.
De fans zijn 140mm idd, effectief houdt je fanholes over 133mm, er zit nog wat plastic omheen. De buis is ook 133mm buitenmaat, en 3mm dik. Besteld bij Daemen kunststoffen, omdat zij 1 meter leveren. Bij de meeste plexi boeren wordt je gedwongen 2m af te nemen. Daar dus 3 buizen van 31cm kunnen bestellen. Kostte helaas wel 70,-.
Ziet er netjes uit moet ik zeggen
Flink wat verandert sinds de laatste keer dat ik hier had gekeken.
Verheug me op het eind resultaat
Anoniem: 125158
Gheel mee eens!wsLy schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:40:
Ziet er netjes uit moet ik zeggenFlink wat verandert sinds de laatste keer dat ik hier had gekeken.
Wordt errug mooi, een van de mooiere houten cases!!!!
eigenlijk houd ik niet van houten cases, maar deze is een groot compliment waard!!
Anoniem: 209587
Hehe, op die foto met die stoel ernaast is goed te zien hoe enorm dit ding wel niet is 
Keep it coming
Keep it coming
ja hijs echt huge man!!! Zou heb graag een keer in real life willen bewonderen..
naja ga zo door, kwacht met smart op een update!
naja ga zo door, kwacht met smart op een update!
Het is inderdaad echt een grote kast, en komt er steeds beter uit te zien.
Ook een leuk idee trouwens met die airflow buizen.
Ook een leuk idee trouwens met die airflow buizen.
waneer gaan wehier weer is mee verder?? ben met smart aant wachten op meer...:9~
Even wat issues, niet zozeer met de kast, maar prive...
Dus kan nog wel een weekje of 2 worden voor er weer een update komt. Dan zal het tempo trouwens fors omhoog gaan......
Dus kan nog wel een weekje of 2 worden voor er weer een update komt. Dan zal het tempo trouwens fors omhoog gaan......
Anoniem: 205192
Zeer benieuwtAnoniem: 185550 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 23:31:
Even wat issues, niet zozeer met de kast, maar prive...
Update 13
Jaja. Zijn we weer. Ondanks was drukte en perikelen, toch weer even hobbytijd kunnen vinden. Wat kleine subprojectjes om verder te gaan met afwerking vooral. Zal voorlopig nog wel even zo zijn ben ik bang. Maar ok.
Allereerst een paar "kleine" dingetjes.
Alles uit elkaar, en alle gaten iets wijder uitboren, en alles perfect sluitend weer in elkaar zetten. Er zaten hier en daar wat kieren, waardoor maten niet exact klopten uiteraard.
Ziet er toch wel geinig uit:

In elkaar gezet, en dus alles weer een keer passend maken. Zoals het sidepanel. Was nu 1 mm te lang. Even wat bijwerken dus hier en daar.

Een nieuwe mobo-tray gemaakt. De oude klopte niet meer. Andere plannen.
Links de oude, rechts dus de nieuwe:

Met sfschermunit voor de Satakabels en de 24pins stekker.

En zo ongeveer in de kast:

Het stuk MDF/Plexi voor op de dvd-rw:

Toen begonnen met het maken van de voetjes onder de kast, was een forse klus om alles mooi passend te maken. Hiervoor dank aan de Ingenieur.....
Alles in 1 keer zagen. MDF - plexi- MDF:

Een hoop passen en meten:

Het resultaat:

De kabels van de HDD's wil ik niet zichtbaar door de kast hebben lopen uiteraard, maar omdat die schijven op zo'n rare plek zitten daarboven, heeft het nog aardig wat voeten in de aarde om die even netjes weg te werken:
Hier kun je zien hoe de kabels achter de HDD's naar beneden zouden lopen, in het zicht. Aan de achterkant moet ook weer plexi komen, dus kabels vertikaal erdoorheen zou lelijk zijn. Zo dus de situatie (naast die HDD moet er dus nog 1 komen. 2 per deel bovenin, 4 totaal dus, maar maar 1 passchijf...). Nu moet er dus nog zo'n zelfde behuizing komen aan de voorkant, voor de voorste 2 schijven.:

Daar moest dus weer een behuizing voor gemaakt worden. Het plan:

Er zitten ook lelijke scharnieren en drie hoekprofielen, dus die ook maar even meepakken dan:

De Ingenieur wees mij er terecht op dat dat toch niet helemaal de way to go zou moeten zijn. Dan anders... 1 voorplaat. Er moesten ook nog ergens wat leds in het bovenste gedeelte, dus daar was nu meteen plek voor. De zes gaten zijn voor leds dus, die op de 4 HDD's schijnen. Zo dus:

De kabels, stroom en sata, moeten door die behuizingen naar het midden van de kast om daar via een tunnel of some kind naar benden te gaan naar mobo en psu. Hier de bovenkant ook dichtgemaakt. Dat is een beetje het idee:

Met bovenklep:

Daarna alvast de eerste 2 magneten geplaatst op het zijpaneel.

Hoe we de kast vandaag hebben achtergelaten:

De puinhoop voorin moet je maar even doorheen kijken. Was niet echt "prioriteit" de laatste klusdagen...
Nou dat was hem wel weer voor deze keer... Tot de volgende.
Jaja. Zijn we weer. Ondanks was drukte en perikelen, toch weer even hobbytijd kunnen vinden. Wat kleine subprojectjes om verder te gaan met afwerking vooral. Zal voorlopig nog wel even zo zijn ben ik bang. Maar ok.
Allereerst een paar "kleine" dingetjes.
Alles uit elkaar, en alle gaten iets wijder uitboren, en alles perfect sluitend weer in elkaar zetten. Er zaten hier en daar wat kieren, waardoor maten niet exact klopten uiteraard.
Ziet er toch wel geinig uit:

In elkaar gezet, en dus alles weer een keer passend maken. Zoals het sidepanel. Was nu 1 mm te lang. Even wat bijwerken dus hier en daar.

Een nieuwe mobo-tray gemaakt. De oude klopte niet meer. Andere plannen.
Links de oude, rechts dus de nieuwe:

Met sfschermunit voor de Satakabels en de 24pins stekker.

En zo ongeveer in de kast:

Het stuk MDF/Plexi voor op de dvd-rw:

Toen begonnen met het maken van de voetjes onder de kast, was een forse klus om alles mooi passend te maken. Hiervoor dank aan de Ingenieur.....
Alles in 1 keer zagen. MDF - plexi- MDF:

Een hoop passen en meten:

Het resultaat:

De kabels van de HDD's wil ik niet zichtbaar door de kast hebben lopen uiteraard, maar omdat die schijven op zo'n rare plek zitten daarboven, heeft het nog aardig wat voeten in de aarde om die even netjes weg te werken:
Hier kun je zien hoe de kabels achter de HDD's naar beneden zouden lopen, in het zicht. Aan de achterkant moet ook weer plexi komen, dus kabels vertikaal erdoorheen zou lelijk zijn. Zo dus de situatie (naast die HDD moet er dus nog 1 komen. 2 per deel bovenin, 4 totaal dus, maar maar 1 passchijf...). Nu moet er dus nog zo'n zelfde behuizing komen aan de voorkant, voor de voorste 2 schijven.:

Daar moest dus weer een behuizing voor gemaakt worden. Het plan:

Er zitten ook lelijke scharnieren en drie hoekprofielen, dus die ook maar even meepakken dan:

De Ingenieur wees mij er terecht op dat dat toch niet helemaal de way to go zou moeten zijn. Dan anders... 1 voorplaat. Er moesten ook nog ergens wat leds in het bovenste gedeelte, dus daar was nu meteen plek voor. De zes gaten zijn voor leds dus, die op de 4 HDD's schijnen. Zo dus:

De kabels, stroom en sata, moeten door die behuizingen naar het midden van de kast om daar via een tunnel of some kind naar benden te gaan naar mobo en psu. Hier de bovenkant ook dichtgemaakt. Dat is een beetje het idee:

Met bovenklep:

Daarna alvast de eerste 2 magneten geplaatst op het zijpaneel.

Hoe we de kast vandaag hebben achtergelaten:

De puinhoop voorin moet je maar even doorheen kijken. Was niet echt "prioriteit" de laatste klusdagen...
Nou dat was hem wel weer voor deze keer... Tot de volgende.
Anoniem: 134214
Goed bezig hoor!
Wel tof die HD's!
Dat is wel het lastige van MDF, het is hout en dat werkt...
Kheb ook heel wat staan bijwerken
Wel tof die HD's!
Dat is wel het lastige van MDF, het is hout en dat werkt...
Kheb ook heel wat staan bijwerken
Anoniem: 205192
Ziet er strak uit! Ik ben er van overtuigt dat het een mooie kast word. Neem vooral de tijd voor het werf karweitje.
Thanx, ga ik zeker doen.
Iemand enig idee waar ik online RVS inbusboutjes kan bestellen? Heb wat verschillende maten nodig die ik zo nergens kan krijgen...
Iemand enig idee waar ik online RVS inbusboutjes kan bestellen? Heb wat verschillende maten nodig die ik zo nergens kan krijgen...
Goed werk zeg...
Ici kann uw Werbung staan
Anoniem: 134214
www.conrad.nl ?!? Geen idee hoor...Anoniem: 185550 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 00:54:
Thanx, ga ik zeker doen.
uhm, hier?
[ Voor 34% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 01-07-2007 01:20 ]
Zo simpel kan het zijn he.... Thanx!
En echt per stuk te bestellen zelfs, niet eens per 100. Geniaal!
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 185550 op 01-07-2007 01:28 ]
2e hit @ google! 
Hoop dat ze hebben wat je zoekt...
Hoop dat ze hebben wat je zoekt...
[ Voor 48% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 01-07-2007 01:30 ]
Jesus, inderdaad... excuses daarvoor. Was aant zoeken op inbusbout... Ging minder soepel...
Heb ze al besteld zelfs...
Heb ze al besteld zelfs...
Ach tweakers onder elkaar... Nergens excuses voor nodig, ben gewoon benieuwd hoe die case gaat worden! hehe
Wat denk je? Mooi natuurlijk! 
Over een maandje of 2 zullen we het weten. Als die voor de TBCL maar klaar is...
Over een maandje of 2 zullen we het weten. Als die voor de TBCL maar klaar is...
Oew hij gaat naar de TBCL
Tenminste, dat hopen we natuurlijk. Lijkt me erg vet

Deze foto doet me denken aan een foto uit mijn log: klik
Ben blij dat jij ook altijd grote updates geeft
Ben ik toch niet de enige. Ik wacht alweer op de volgende.

Deze foto doet me denken aan een foto uit mijn log: klik
Ben blij dat jij ook altijd grote updates geeft
nice, eindelijk gaat hij weer verder....tziet er echt al mooi uit, ben erg benieuwd naar het eindresultaat..
keep up the good work
keep up the good work
@Teamikke. Mooi is dat he, zo'n alle uit elkaar foto.
En ja TBCL wil ik wel gaan proberen ja, als het er nog van komt dit jaar.... Let's hope so! En inderdaad, ik ben altijd wel van de grotere updates. Kleintjes om het topic alive te houden zie ik niet zo zitten, dan maar af en toe een keer van de eerste pagina af. Nu zie je gewoon dat mensen er echt op zitten te wachten tot er weer een update komt, altijd wel leuk.
Ben nu op zoek naar een lettertype om RS-10 te graveren en te figuurzagen. Iets wat er goed bij past, zonder al te veel opsmuk.
Zat te denken aan zoiets:

Wat vinden jullie?
Ben nu op zoek naar een lettertype om RS-10 te graveren en te figuurzagen. Iets wat er goed bij past, zonder al te veel opsmuk.

Wat vinden jullie?
Waar komt het precies in de case?
Anoniem: 220466
Mischien een van de onderstaande?Anoniem: 185550 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 13:27:
Andere opties zijn ook welkom!
Neig ook meer naar de bovenste, als ik kies uit die 2.

Ik vind ze beide niet echt toepasbaar. De kast wordt toch redelijk futuristisch dus ik zou daar meer naar kijken. Mooie rechte lijnen en mooie gladde bochten van de letters.
Persoonlijk vind ik de middelste het mooist...
Infection is ook wel erg tof!
[ Voor 64% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 01-07-2007 21:24 ]
Voor mijn fonts kijk ik meestal op www.cooltext.com daar heb je echt veel keuze uit verschillende lettertypen!
@Teamikke en Waterkoud, ik heb geen idee wat jullie precies bedoelen, maar jullie mening wordt zeer op waarde geschat, dus geef ff een voorbeeldje please.
@ Nexxus. Zo dus?

@ Davidovitsch en iedereen.
Wat het plan is. Een spiegel onder het moederbord, alleen aan de voorkant, daarachter leds om de graka uit te lichten. Dunne lijn voor de spiegel, dikke lijn voor de gravure. Ik wilde sowieso niet:
RS - 10
Maar wel:
RS
-
10
Spiegel:

En in het rechter paneel, wat er nog niet is zo. De dunne lijn voor het paneel, en 1 van de dikke vierkanten voor de uitzaging.... (op welke plek is sowieso nog een grote vraag. Wat zou mooi zijn?):

Thanx voor het meedenken iig...
@ Nexxus. Zo dus?

@ Davidovitsch en iedereen.
Wat het plan is. Een spiegel onder het moederbord, alleen aan de voorkant, daarachter leds om de graka uit te lichten. Dunne lijn voor de spiegel, dikke lijn voor de gravure. Ik wilde sowieso niet:
RS - 10
Maar wel:
RS
-
10
Spiegel:

En in het rechter paneel, wat er nog niet is zo. De dunne lijn voor het paneel, en 1 van de dikke vierkanten voor de uitzaging.... (op welke plek is sowieso nog een grote vraag. Wat zou mooi zijn?):

Thanx voor het meedenken iig...
Voor de spiegel onder het moederbord zou ik de 4de font van davidotsch nemen, omdat dit een hoog lettertype is komt dat denkik beter uit in dat kleine vakje. En voor de 2de foto lijkt mij het mooiste om de 2 onderste vierkanten iets naar onder te schuiven en de linker iets naar links. Of was je van plan om hier ook Rs - 10 op te graveren? dat kan ik niet echt opmaken uit de tekst.
Ik vind deze en dan de 4e wel leuk. Wat ik bedoelde: Die lettertypen die jij had uitgezocht passen niet goed bij het thema. Wat ik in gedacht heb bij jouw kast: Strakke lijnen, Rood futuristisch licht en Metaal. Als je dan een lettertype kiest met allemaal ronde flauwe bochten enz. dan past dat er gewoon niet mooi bij. Je moet meer kijken naar letters met rechte strakke lijnen en mooie bochten. Persoonlijk zou ik hem ook schuin (cursief/ittalic) zetten.
Die 2 die jij aanhaalt doen mij aan een bouwmarkt denken
Of gereedschap oid. Niet aan een strakke kast.
Die 2 die jij aanhaalt doen mij aan een bouwmarkt denken
Ok duidelijk. Op het rechterpaneel wilde ik 1 van de 5 vierkanten gebruiken om de letters eruit te figuurzagen. Eigenlijk vallen de bovenste 3 al af omdat ik daar eigenlijk plexi window wilde plaatsen om achter de HDD's door te kunnen kijken. Dus 1 van de onderste 2, zal wss de voorste worden, links dus.
Ik wil sowieso 2x hetzelfde font gebruiken. Het 3e en 4e font van Davidovitch staan me wel erg aan moet ik zeggen. En het laatste font van mrdummy. Ook wel geinig.
Tja bouwmarkt associaties moeten we natuurlijk sowieso voorkomen....
Ik wil sowieso 2x hetzelfde font gebruiken. Het 3e en 4e font van Davidovitch staan me wel erg aan moet ik zeggen. En het laatste font van mrdummy. Ook wel geinig.
Tja bouwmarkt associaties moeten we natuurlijk sowieso voorkomen....
Ik had ook ruzie met die fonts toen ik die letters aan de zijkant moest maken maar mijn idee: Doe er niet te moeilijk over
Ik heb gewoon 1 gekozen zonder veel poespas, dik gedrukt en toen gewoon groot uitgeprint
Al die details zoals een haakje hier enz. let je volgens mij toch bijna niet op.
Tja, misschien ook wel weer zo. Wil er achteraf gewoon niet ontevreden over zijn. Dat is alles.
Maar bedankt in ieder geval.
Vandaag weer een hobbydag, dus het tempo zit er weer in...
Maar bedankt in ieder geval.
Vandaag weer een hobbydag, dus het tempo zit er weer in...
Zul je zien dat ik net me laptop opnieuw geïnstalleerd heb en dus die fonts niet meer heb geïnstalleerd.
Ik heb even moeten zoeken:
3e font: Alexis
Het 4e font kan ik zo snel niet vinden...
Ik heb even moeten zoeken:
3e font: Alexis
Het 4e font kan ik zo snel niet vinden...
[ Voor 4% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 04-07-2007 02:04 ]
Van die twee vind ik de bovenste het mooiste
, cursief is net iets te snel. Je case is al snel genoeg
.
Hehe. Kans is vrij groot dat het inderdaad die bovenste wordt. Bijkomend voordeel, is zagen in 1 stuk, zonder stukken op het plexi te hoeven plakken....
Nogmaals thanx allen en Davidovitch...
Nogmaals thanx allen en Davidovitch...
You're welcome!
Ik vind de bovenste inderdaad ook het mooiste, en daarmee gelijk ook het mooiste van alle andere fonts, het past gewoon erg goed bij deze case.
De laatste update(s) zien er allemaal erg goed uit! Ik vind het zelf nog steeds moeilijk om een goed totaalplaatje van de case te krijgen, want het zit allemaal flink ingewikkeld in elkaar. Maar als je zo door gaat, dan komt dat zeker wel goed.
De laatste update(s) zien er allemaal erg goed uit! Ik vind het zelf nog steeds moeilijk om een goed totaalplaatje van de case te krijgen, want het zit allemaal flink ingewikkeld in elkaar. Maar als je zo door gaat, dan komt dat zeker wel goed.
Everybody lies
Thanx. Het wordt nog veel ingewikkelder, vooral bovenin, om alle Sata en stroomkabels weg te werken, komt er een soort tunnel van boven naar beneden. Echt nergens nog een kabeltje te zien. Dat wilde ik graag, en ziet er naar uit dat dat ook gaat lukken uiteindelijk. Maar is wel een lastige job.
Update 14
Even een update-je tussendoor.
Vorige keer bezig geweest met de behuzing van de HDD's. het eerste deel (links) was af, nu rechts. Het resultaat:

Deze zijn dus hoofdzakelijk bedoeld om de sata kabels en stroom natuurlijk weg te werken. Ik heb een soort van tunnel gemaakt, waardoor alle kabels naar beneden lopen.

Met de kabels erin zit dat dus zo:

Ook het 2e deeltje plexi op maar gemaakt voor het linker zijpaneel.

Nog een plankje opnieuw gemaakt, wat de kabels in het tussenstuk moet verbergen. Eerst was het idee om alle fankabels daardoor naar binnen te leiden, maar de 10 gaatjes in het linkse plankje zijn daarvoor in de plaats gekomen. Omdat ze dan mooier naast elkaar over het kleine window gaan.
Oud:

Nieuw:

Nu wilde ik het plexi voor de bovenkap gaan monteren. En was bang dat ik met de HDD behuzing in de knoop zou komen, maar dat boutje past precies.

2e kritische punt is, dat de scharnieren tegen het window aanzitten, waardoor er stukjes plexi zullen moeten worden afgezaagd.
Zo met de klep open om dat af te kunnen tekenen:

En dan is dit wat ik bedoel:

Dus heel enthousiast het plexi erbij gepakt, afgetaped en ertegenaan gehouden. Mooi man. En dan zou het linksboven en rechtsbovenhoekje eraf gezaagd moeten worden, omdat daar de scharnier zit.

Maar toen, trubbels, ik heb het plexi te krap besteld:

En dat is goed lelijk, want op maat gezaagd, in verstek gelijmd. Dus ff opnieuw bestellen is een slecht plan.
Opties:
* Toch nieuwe bestellen
* Alle gaatjes in de klep dichtplamuren, en verder naar binnen opnieuw boren
* Nieuwe klep maken
De 2e is ook niet echt een optie, omdat dan de gaatjes te dicht bij het window komen te zitten en dicht bij de dichtgeplamuurde gaatjes. Grote kans op scheurend plexi en scheurend MDF. En kans op lelijke plamuurplekken.
Ergo: Dat wordt een neiuwe klep maken. Op zich niet zo heel erg, ik was toch al niet helemaal gelukkig dat de HDD behuizingen onder de klep te zien waren. Nu kan ik de lijn doortrekken in de klep, en kijk je er niet bovenop. Hier dus:

Dus de windows in de nieuwe klep worden wat minder diep en wat smaller. Is niet erg, want ze zijn nog altijd groot genoeg. Maar liever opnieuw maken, dan ertegenaan blijven hikken dat het niet helemaal naar mn zin is, toch?
Goed, volgende keer dus een nieuwe klep.
Ook het rechter zijpaneel gezaagd. Of in ieder geval de plank waar die uit moet. Hier dus nog het hele vierkant, maar het deel linksonder moet er dus uit. En natuurlijk ergens een logo in figuurzagen. Wat ik ook zat te denken, ik heb hier nog zwart meshX, misschien nog ergens een reep mesh in verwerken.

Waarbij het witte vierkantje het logo is, en het zwarte blok de meshX. Als iemand een mooier idee heeft hoor ik het graag.
Nou dat was hem wel weer. Tot snel.
Even een update-je tussendoor.
Vorige keer bezig geweest met de behuzing van de HDD's. het eerste deel (links) was af, nu rechts. Het resultaat:

Deze zijn dus hoofdzakelijk bedoeld om de sata kabels en stroom natuurlijk weg te werken. Ik heb een soort van tunnel gemaakt, waardoor alle kabels naar beneden lopen.

Met de kabels erin zit dat dus zo:

Ook het 2e deeltje plexi op maar gemaakt voor het linker zijpaneel.

Nog een plankje opnieuw gemaakt, wat de kabels in het tussenstuk moet verbergen. Eerst was het idee om alle fankabels daardoor naar binnen te leiden, maar de 10 gaatjes in het linkse plankje zijn daarvoor in de plaats gekomen. Omdat ze dan mooier naast elkaar over het kleine window gaan.
Oud:

Nieuw:

Nu wilde ik het plexi voor de bovenkap gaan monteren. En was bang dat ik met de HDD behuzing in de knoop zou komen, maar dat boutje past precies.

2e kritische punt is, dat de scharnieren tegen het window aanzitten, waardoor er stukjes plexi zullen moeten worden afgezaagd.
Zo met de klep open om dat af te kunnen tekenen:

En dan is dit wat ik bedoel:

Dus heel enthousiast het plexi erbij gepakt, afgetaped en ertegenaan gehouden. Mooi man. En dan zou het linksboven en rechtsbovenhoekje eraf gezaagd moeten worden, omdat daar de scharnier zit.

Maar toen, trubbels, ik heb het plexi te krap besteld:

En dat is goed lelijk, want op maat gezaagd, in verstek gelijmd. Dus ff opnieuw bestellen is een slecht plan.
Opties:
* Toch nieuwe bestellen
* Alle gaatjes in de klep dichtplamuren, en verder naar binnen opnieuw boren
* Nieuwe klep maken
De 2e is ook niet echt een optie, omdat dan de gaatjes te dicht bij het window komen te zitten en dicht bij de dichtgeplamuurde gaatjes. Grote kans op scheurend plexi en scheurend MDF. En kans op lelijke plamuurplekken.
Ergo: Dat wordt een neiuwe klep maken. Op zich niet zo heel erg, ik was toch al niet helemaal gelukkig dat de HDD behuizingen onder de klep te zien waren. Nu kan ik de lijn doortrekken in de klep, en kijk je er niet bovenop. Hier dus:

Dus de windows in de nieuwe klep worden wat minder diep en wat smaller. Is niet erg, want ze zijn nog altijd groot genoeg. Maar liever opnieuw maken, dan ertegenaan blijven hikken dat het niet helemaal naar mn zin is, toch?
Goed, volgende keer dus een nieuwe klep.
Ook het rechter zijpaneel gezaagd. Of in ieder geval de plank waar die uit moet. Hier dus nog het hele vierkant, maar het deel linksonder moet er dus uit. En natuurlijk ergens een logo in figuurzagen. Wat ik ook zat te denken, ik heb hier nog zwart meshX, misschien nog ergens een reep mesh in verwerken.

Waarbij het witte vierkantje het logo is, en het zwarte blok de meshX. Als iemand een mooier idee heeft hoor ik het graag.
Nou dat was hem wel weer. Tot snel.
Klein foutje en grote gevolgen, of beter gezegd veel werk. Ik weet hoe je je moet voelen, maar gewoon opnieuw beginnen en geen genoegen met minder zal je straks het beste gevoel geven. Spijt achteraf, dat je het niet overnieuw gedaan hebt, is altijd erger. Succes en ik ben er van overtuigd dat we je met deze kast nog wel eens op wedstrijden en beurzen tegen gaan komen.
Dude: Awesome 
De kast is nu echt steeds vetter aan het worden, ik hoop dat het eindresulaat deze 'beloftes' waarmaakt
De kast is nu echt steeds vetter aan het worden, ik hoop dat het eindresulaat deze 'beloftes' waarmaakt
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Ziet er weer goed uit maar een paar dingen vallen me op. Opbouwende kritiek hoor
Mss zien we het ook gewoon fout.

Loopt die rechts nou schuin af? Bij die HD-hokjes waar de kabels straks door gaan.

Die gaatjes zien er ook niet helemaal rond uit.

Heb je er rekening mee gehouden dat die klep erover heen kan zodat ie open gaat? Bovenin bedoel ik dan.
Verder ben in ik heel benieuwd naar als ie geverfd is en als het plexie van zijn beschermfolie is ontdaan

Loopt die rechts nou schuin af? Bij die HD-hokjes waar de kabels straks door gaan.

Die gaatjes zien er ook niet helemaal rond uit.

Heb je er rekening mee gehouden dat die klep erover heen kan zodat ie open gaat? Bovenin bedoel ik dan.
Verder ben in ik heel benieuwd naar als ie geverfd is en als het plexie van zijn beschermfolie is ontdaan