[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 9]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.995 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wat leuks gevonden op internet:
Microsoft to offer Vista ‘Family Pack’ discount for Ultimate users
Even though the retail launch of Windows Vista just a couple of weeks away, Microsoft is still continuing to fine-tune its licensing and pricing details.

Sources said that Microsoft will announce some time over the next few days that the company will allow Vista Ultimate customers to purchase two additional copies of Vista Home Premium for somewhere between $50 to $99 a piece.

In order to qualify for the so-called "Family Pack" promotion, customers will first need to purchase at retail a copy of Vista Ultimate, which carries an estimated retail price of $399 U.S. The deal will not be offered to those who purchase Ultimate preloaded on a new PC, sources said; it will be for customers buying and/or upgrading via retail channels only.

Sources close to Microsoft were sketchy about some of the particulars. The exact price of the additional copies isn't clear: Some believe it will be $49.95 per copy; others, $99.95. Vista Home Premium's current estimated retail price is $239 per copy.

Microsoft is making multiple versions of Vista available on a single DVD, as part of its Windows Anytime Upgrade marketing plan. As a result, users who want to take advantage of the new promotion will be able to "unlock" the additional licenses from their DVD using a software key after paying for the additional copies by credit card, sources said.

Microsoft officials did not respond to a request for comment on the Family Pack promotion by the time this blog entry was published.

Hopelijk is dit waar en krijgen we in Nederland die mogelijkheid ook. Home Premium retail voor €75,- is niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:38
FnF schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:39:
[...]

Start op in veilige modus.
Zorg dat je bij cmd.exe kan komen.
Start deze op in Administrator mode.
Tik "cscript slmgr -rearm" in.
Start Windows opnieuw op.
En het werkt weer :)

Volledig legaal, sla help en slmgr er maar op na :)
Hmm, in veilige modus geeft hij acces denied line 291 ....

En in normale modus lukt het wel, alleen dan heeft het blijkbaar geen nut. het werkt dus nog niet bepaald..

Maar ik google er wel even op, anders gaat xp er gewoon weer op straks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dutch2007 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:43:
[...]

input Error: There is no file extension in "C:\windows\system32\slmgr"

andere suggesties?

slmgr -rearm, zonder cscript werkte bij wel.....
Zonder cscript is ook goed :)

Je kan ook nog rundll32 slc.dll,SLReArmWindows doen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Ik ga vista er weer af doen. bepaalde spellen zoals bf2142 hebben veel lag.. dit komt uiteraard omdat ik maar een gb geheugen heb.. en als vista dan ook nog is 40% van mijn geheugen in beslag neemt houdt het op..

ik vindt vista mooi en lekker werken. maar voor een gamer met een niet super systeem is het niet tedoen vindt ik..

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ikbengoofy schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:29:
Ik ga vista er weer af doen. bepaalde spellen zoals bf2142 hebben veel lag.. dit komt uiteraard omdat ik maar een gb geheugen heb.. en als vista dan ook nog is 40% van mijn geheugen in beslag neemt houdt het op..

ik vindt vista mooi en lekker werken. maar voor een gamer met een niet super systeem is het niet tedoen vindt ik..
* Phyxion mompelt wat over beta drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
ik heb verschillende beta drivers geprobeerd. maar zonder succes. toen ik 97,56 Beta drivers van nvidia installeerde waren alle spellen onspeelbaar geworden. alleen Pro Evolution Soccer 6 draaide redelijk maar happerig ( spel draait al goed op een pentium 3)

Ik wacht wel totdat vista wat meer ontwikkelt is en ik een nieuwe processor en geheugen heb :)

edit :Ik heb nu ook geluidsproblemen.. men boxjes kraken onder muziek. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door ikbengoofy op 15-01-2007 19:28 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb vanmiddag Tom Clancy's Rainbow Six Vegas gekocht (had nog wat bonnen liggen) maar zit sterk te twijfelen om ik 'm nu ga proberen, of over 2 weken als er hopelijk goede nVidea drivers zijn... ik draai nu namelijk nog met de Microsoft drivers en zit er eigenlijk niet op te wachten om crappy net-geen-beta drivers te gaan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ikbengoofy schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:25:
ik heb verschillende beta drivers geprobeerd. maar zonder succes. toen ik 97,56 Beta drivers van nvidia installeerde waren alle spellen onspeelbaar geworden. alleen Pro Evolution Soccer 6 draaide redelijk maar happerig ( spel draait al goed op een pentium 3)

Ik wacht wel totdat vista wat meer ontwikkelt is en ik een nieuwe processor en geheugen heb :)
Of je wacht op goede drivers, scheelt je weer een processor en geheugen :P
1Gb is meer dan genoeg voor Vista, hoor :)
Hier in ieder geval wel.
(Voor spellen als Medieval Total War 2, Oblivion, Sword Of The Stars, Railroads, Simcity4, Anno1701)
Servor schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:28:
Ik heb vanmiddag Tom Clancy's Rainbow Six Vegas gekocht (had nog wat bonnen liggen) maar zit sterk te twijfelen om ik 'm nu ga proberen, of over 2 weken als er hopelijk goede nVidea drivers zijn... ik draai nu namelijk nog met de Microsoft drivers en zit er eigenlijk niet op te wachten om crappy net-geen-beta drivers te gaan installeren.
Als ik jou was zou ik gewoon wachten (als je dat geduld hebt, that is :) )

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 15-01-2007 19:41 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Kan het zijn dat Vista compatibiliteits problemen heeft met bepaalde DVD branders? Mijn NEC 1300A werkte onder XP perfect, maar ik heb nu problemen met (oa) de Windows DVD Maker en het erasen van een RW schijfje. Nieuwe schijfjes, oude schijfjes, maakt niet uit. Tips?

Of moet ik gewoon niet moeilijk doen en een nieuwe kopen voor 3 tientjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Irritant is dat als Vista op 89% mem gebruik zit de pc een halve minuut 'onbestuurbaar' is, zowat hangt... Daarna zit het mem gebruik op 70% ofzo, dus kennelijk gaat hij swappen, maar dat gaat wel erg lomp zo.. hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:27
Behoord xp installeren niet tot de opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Je kan het toch allicht even proberen? Ik neem aan dat je de beta drivers gewoon weer kunt verwijderen waarna Windows weer z'n eigen drivers gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Laatst online: 12-08 13:37
Ik heb Vegas zowel onder XP als Vista (nieuwste drivers) geprobeerd, maar de framerate was in XP beduidend hoger. Ik raad aan om geduld te hebben.

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ikbengoofy schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:25:

edit :Ik heb nu ook geluidsproblemen.. men boxjes kraken onder muziek. 8)7
Wat dacht je waarom ik beta drivers zeg. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderOnline schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:33:
Irritant is dat als Vista op 89% mem gebruik zit de pc een halve minuut 'onbestuurbaar' is, zowat hangt... Daarna zit het mem gebruik op 70% ofzo, dus kennelijk gaat hij swappen, maar dat gaat wel erg lomp zo.. hebben jullie dat ook?
Nope, zit zelf op 40% geheugengebruik, na BF2142 zelfs op 19% omdat Vista wat vrij heeft moeten maken. Hoeveel RAM heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Vista draait hier nu al als 1e OS sinds de dag dat de final "beschikbaar" was.
Eigenlijk draait alles uitstekend, maar er zijn toch ook nog wel wat losje eindjes hier en daar.
Paar observaties :

* Niet alle games draaien goed, maar dat komt door de beta drivers van ATI

* Wireless met wg111t van netgear was ook niet 100% (alweer 3rd party drivers)
Ik draai nu met Allnet internet via het stopcontact, echt geweldig tijden eerder moeten doen.

* Nero 7 veroorzaakt Rundll32 errors in diverse situaties en bij uninstall zorgt nero ervoor dat de thumbnails voor video files het niet meer doen. Uiteindelijk vista moeten herinstallen en gebruik nu voor branden ashampoo burning studio 6 die het uitstekend doet. Nero werd de laatste jaren toch al steeds groter/buggier/bloatware dus die komt niet meer op mijn pc.

* Acronis home, die jarenlang trouwe dienst heeft gedaan onder xp, helpt je vista install vakkundig omzeep. Bij restore wordt GRUB geinstalleerd en die gaf bij opstarten een error en bleef hangen. Kreeg GRUB niet meer weg zelfs repair van vista en een herinstall hielpen niet. Uiteindelijk de partitie moeten weggooien en overnieuw moeten opbouwen om GRUB kwijt te raken. Stevige brief naar Acronis gestuurd hun software zou "vista compatible" zijn. jaja.... Gebruik nu de computer backup / restore die native in vista zit.

En nog een dikke fout in vista : als je een usb diskdrive hebt en die staat aan bij het booten, krijg ik een winload corrupted / not available error bij de boot en start vista niet op. Winload is wel degelijk aanwezig en niet corrupted, als ik de externe drive uitzet bij de boot verloopt alles vlekkeloos. Gezocht op internet, en schijnt vaker voor te komen. Heeft aardig wat hoofdbrekens gekost voordat ik, toevallig, de externe drive uitschakelde. Bijzonder slordig van MS, of een diep verstopte bug die alleen voorkomt bij bepaalde setups ?

Een hardware opmerking : de CN memory X-pro sticks doen het uitstekend met readyboost. Ik heb de 2GB stick.

In tegenstelling tot velen hier ; geen problemen met 5.1 geluid. De realtek HD op mijn moederbord (een asrock conroexfire-esata2) heeft het prima gedaan vanaf de 1e beta's.

Nog iets vreemds : mijn dvd writer, een LG gsa-h10n, doet het niet na het ontwaken van vista. 1x lade open en dicht en alles is weer ok. Bijzonder mal.

[ Voor 3% gewijzigd door HaseMike op 16-01-2007 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
DaFrenk schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:25:
[...]

Je kan het toch allicht even proberen? Ik neem aan dat je de beta drivers gewoon weer kunt verwijderen waarna Windows weer z'n eigen drivers gebruikt.
Mja, maar videodrivers uninstallen is nooit écht een succes geloof ik. Maar als ik me niet kan bedwingen van de week probeer ik het wel even ja. En thecompany, XP installeren zit ik niet echt op te wachten, heb net een totaal nieuwe PC gebouwd op basis van Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
hmm, ik dus nero 7.5 installed, wil ik me vista nog eens extra op dvd zetten, doet ie dat mooi, zie ik, dat hie "han"t" bij verifieer geschreven data (heeft me NEC brander wel us vaker ook in XP), iig, denk oh is die nec weer, ff op eject knopje drukken en tis goed, zo gezegd zo gedaan..

stop ik em daarna weer in de lade, zegt vista me schijf is leeg (ik niet kijken wat geschreven heeft, nee gewoon nog eens branden, doe ik dat, zegt ie daarna weer! dat ie leeg is, ik daarna zonder te kijken ding in me lite-on brander, en die maar lezen en lezen, maar niets daar, ga ik toch maar eens kijken wat er met die dvd is, en :S, heeft ie maar paar milimeter gebrand (wel mooie cirketjes maar op verschillende plaatsen op de DVD (gare dv"d?? (nec is ~max 2maanden oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 13:35
Hier mijn 2e ervaring met Vista (heb een jaar geleden wel eens de BETA geinstalleerd gehad).

Aangezien mijn XP installatie ernstig vervuild was heb ik gisteren besloten om maar direct over te stappen naar Vista Business N. Ik werd er door een vriend op gewezen dat ik doormiddel van Easy Transfer een backup van mijn oude instellingen in WinXP kon maken en deze vervolgens weer in Vista kon importeren. Heb vervolgens ervoor gekozen om ook maar direct 'Mijn documenten' mee te nemen.

Het installeren van Vista ging vrij vlot, geen noemenswaardige problemen. Ik moet zeggen dat de interface erg gelikt uitziet, het is wel allemaal even wennen.

Maar vervolgens liep ik tegen de problemen aan, ik besloot de beta drivers van Catalyst te installeren, en eigenlijk gewoon al mijn software die ik gebruik. Vervolgens kreeg ik na installatie van VMware workstation een BSOD. Ik weet niet ofdat het uiteindelijk aan de video drivers lag of de installatie van VMware. Kreeg telkens geen tijd om de melding op te schrijven.

Dan maar proberen om in de veilige modus het e.e.a. te repareren. Vreemd genoeg kon ik daar ook niet inkomen en spuugde Vista weer een BSOD op het scherm. Vervolgens heb ik een systeemherstel uitgevoerd via de Vista cd wat meer succes had. Alleen zat ik nu al met een vervuilde C schijf waar software op stond die niet geinstalleerd is in Vista.

Ben daarom maar weer opnieuw begonnen met het installeren van Vista. Heb de Catalyst drivers nu nog maar even achterwege gelaten. En ben begonnen met installeren van Office 2007 etc. Draait momenteel redelijk stabiel, heb wel al gemerkt dat IE7 niet fatsoenlijk met grote HTML files kan omgaan en vastloopt.

Nu het terugzetten van instellingen mbv Ease Transfer. Ziet er allemaal goed uit, totdat ik merkte dat hij 'Mijn Documenten' terug zet op de C schijf, terwijl dit op mijn XP machine toch echt op de D schijf stond. Ik zit dus nu met dubbele documenten, en wil dit eigenlijk weer gewoon dat wanneer ik naar 'Documents' ga, er wordt verwezen naar mijn documenten op de D schijf.
edit:
al gevonden

Wat me verder opviel is dat als ik naar het kijk van een document in C:\ via verkenner. Ik de map 'Gebruikers' in kan gaan. Maar wanneer ik naar de settings van die map kijk het pad 'C:\users' is.

Waarom is dit niet gewoon hetzeflde :s

Al met al ben ik nog niet te spreken over het nieuwe OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De nieuwe nvidia-drivers worden geïnstalleerd as we speak.

Zal zo kijken of ik verschil merk met de 96-serie.
Ben benieuwd :)

anyway:
Nvidia 100.30

Edit:
hmmz.. hij wil niet zo graag met mijn 6800LE overweg :+
Heb hem wel geïnstalleerd, maar hij is er niet zo blij mee, blijkbaar meer 8800-only dan ik dacht. Helaas.

[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 16-01-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe dat zit met die Salland Automatisering-actie? Je koopt XP pro voor 130 euro, je krijgt er een coupon bij en daarmee kun je gratis een Upgrade-versie van Vista krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Is 600mb geheugengebruik overigens niet een beetje teveel van het goede (ik draai nu alleen MSN Live, Firefox & Winamp).

Dat gadget gebeuren staat overigens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DaTommy schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:56:
Is 600mb geheugengebruik overigens niet een beetje teveel van het goede (ik draai nu alleen MSN Live, Firefox & Winamp).

Dat gadget gebeuren staat overigens uit.
Het geheugengebruik in vista werkt anders. Je moet er eigenlijk gewoon niet meer op letten. In die 600Mb zitten ook allemaal gecachte programma's, bijvoorbeeld, en wanneer nodig kan Vista heel snel ruimte vrijmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cefas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 20:09
DaTommy schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:30:
Maar vervolgens liep ik tegen de problemen aan, ik besloot de beta drivers van Catalyst te installeren, en eigenlijk gewoon al mijn software die ik gebruik. Vervolgens kreeg ik na installatie van VMware workstation een BSOD. Ik weet niet ofdat het uiteindelijk aan de video drivers lag of de installatie van VMware. Kreeg telkens geen tijd om de melding op te schrijven.
Welke versie van VMWare probeerde je te installeren, want pas VMWare workstation 6 (momenteel in beta) kan je vista als host systeem gebruiken

Where is my ANY key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:50:
Weet iemand hoe dat zit met die Salland Automatisering-actie? Je koopt XP pro voor 130 euro, je krijgt er een coupon bij en daarmee kun je gratis een Upgrade-versie van Vista krijgen?
Word hier uitgebreid besproken:
[Vista] Upgrade Coupon actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Ik heb gisteren gemaild naar Azerty met de vraag of het mogelijk was een OEM versie aan te schaffen zonder tegelijk een PC te moeten aanschaffen. Maar dat zou dus helaas niet mogelijk zijn. Je kan alleen een OEM licentie krijgen wanneer je het in combinatie met een PC koopt.

Weet iemand hier wat meer van? En waar je dan wel enkel de OEM licentie kunt kopen zonder er gelijk een PC bij te moeten kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
anandus schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:01:
[...]
Het geheugengebruik in vista werkt anders. Je moet er eigenlijk gewoon niet meer op letten. In die 600Mb zitten ook allemaal gecachte programma's, bijvoorbeeld, en wanneer nodig kan Vista heel snel ruimte vrijmaken :)
Precies, iedereen lijkt dat over het hoofd te zien. Bij Xp staat er pagefile-usage, in Vista fysiek gebruik. Xp gaf al die jaren gewoon te weinig aan, maar in Xp kan je het ook zien bij fysiek geheugen, door beschikbaar af te trekken van het totaal. Dan heb je hetzelfde als wat Vista in zijn grafiek laat zien. Desalniettemin gebruikt Vista meer, maar wat zal het zijn....128mb (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
cefas schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:12:
[...]

Welke versie van VMWare probeerde je te installeren, want pas VMWare workstation 6 (momenteel in beta) kan je vista als host systeem gebruiken
Het was geloof ik 5.5.3, sterk vermoeden dat daar dus het probleem lag ;)

Wilde mijn systeem weer zo snel mogelijk terug in de oude 'XP' staat (qua software). Had er achteraf misschien ff beter bij stil moeten staan dat nog niet alles compaitable is :+

Overigens nuttige opmerking over dat geheugengebruik. In linux wordt geheugen altijd al zo aangeduid dacht ik :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dix0r op 16-01-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Hij draait hier echt zwaar gaar onder Vista, met een ATi Radeon X1900XTX/2GB Corsair 2-3-3-7/AMD X2 @ 2420MHz.
1Gb is meer dan genoeg voor Vista, hoor :)
Als ik Vista net boot en alles is klaar met laden dan is er volgens de RAM meter al 705MB in gebruik :( :P
Kan het zijn dat Vista compatibiliteits problemen heeft met bepaalde DVD branders? Mijn NEC 1300A werkte onder XP perfect, maar ik heb nu problemen met (oa) de Windows DVD Maker en het erasen van een RW schijfje. Nieuwe schijfjes, oude schijfjes, maakt niet uit. Tips?
Ik had dezelfde brander en geen problemen met Vista..
Vista draait hier nu al als 1e OS sinds de dag dat de final "beschikbaar" was.
Dat betwijfel ik. De RTM van BilLGates was namelijk beschikbaar op een zaterdagavond om 16 minuten voor 12 's avonds.. Dan heb je hem héél snel weten te vinden en heel snel gedownload, plus heel snel geinstalleerd ;)
VMWare Workstation & VMWare player werken hier prima op Vista (echos & billgates versie). Enige nadeel is dat wanneer je hem installeerd een BSOD krijgt.. Ik kreeg hem alleen gedeinstalleerd met een herstelpunt.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sluuut schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:42:
[...]

Als ik Vista net boot en alles is klaar met laden dan is er volgens de RAM meter al 705MB in gebruik :( :P
Anders lees je even paar reacties boven je 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch2007 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:54:
hmm, ik dus nero 7.5 installed, wil ik me vista nog eens extra op dvd zetten, doet ie dat mooi, zie ik, dat hie "han"t" bij verifieer geschreven data (heeft me NEC brander wel us vaker ook in XP), iig, denk oh is die nec weer, ff op eject knopje drukken en tis goed, zo gezegd zo gedaan..

stop ik em daarna weer in de lade, zegt vista me schijf is leeg (ik niet kijken wat geschreven heeft, nee gewoon nog eens branden, doe ik dat, zegt ie daarna weer! dat ie leeg is, ik daarna zonder te kijken ding in me lite-on brander, en die maar lezen en lezen, maar niets daar, ga ik toch maar eens kijken wat er met die dvd is, en :S, heeft ie maar paar milimeter gebrand (wel mooie cirketjes maar op verschillende plaatsen op de DVD (gare dv"d?? (nec is ~max 2maanden oud)
Dat had ik dus ook, ik had het geprobeerd te branden met Nero 7.5.7.0, en dat via 2 dvd branders (beide branders van de merk NEC)

Na 4 dvd's gebruikt te :| hebben en erna dan keer op keer achter te komen dat de schijf niet gelezen kon worden of dat het als leeg werd gezien :? , tog maar een DVD RW shijfje geprobeerd, en raar genoeg werkte die wel (bootable en al)

Probeer het eens met een rw en kijk of het werkt... zo niet je kan het altijd nog erasen na der hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er nog geen drivers zijn voor mijn Microsoft Habu huisdiertje. Zit op Windows Vista x64 RTM.

Voor de rest bevalt Vista me goed. Maar voorlopig nog even naast XP voor de games. :P

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
De XP drivers voor de Habu werken gelukkig gewoon onder Vista 32bit :).Waren er niet Xp 64 bit drivers voor de habu? Die zou je kunnen proberen.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Ik heb definitief de overstap naar Ultimate gemaakt :9 ...Vista bevalt erg goed. Vooral de snelle index is top. Voelt allemaal sneller aan dan XP. Newsleecher 1.0 werkt prima o.a.

Het enigste waar ik nog mee zit is Rivatuner(m'n vidkaart fan gaat op volle toeren)..
Logitech G5 mouse doet af en toe vaag..
En nero wil nog niet helemaal lekker werken...Microsoft flightsimX werkt wel echter zonder geluid
Heb geen DX10 kaart maar zie wel verbetering in performace....

Kinderziekies die binnen aantal weken wel opgelost worden
Verder 2maal een spontane harde reboot gehad.... |:(

Ook dat komt met update's wel goed t.z.t

:)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Dutch2007 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:47:
[...]

heb zelf een Asus A8V Deluxe, met een VIA K8T800Pro, chipset... geen drivers installed, drivers gelaten zoals ze waren,

us ff kijken of er drivers voor zijn...
Nieuwere drivers voor PATA worden niet door Via aangeboden. De drivers die standaard met Windows XP SP2 worden meegeleverd zijn namelijk final. Ik gok dat deze ook in Vista zitten, wat inhoudt dat er ook geen PATA drivers voor Vista te downloaden zijn.

Overigens zijn nog altijd wel PATA-drivers van de Via-website te downloaden, maar deze worden alleen beschikbaar gesteld, omdat er mensen zijn die geen XP SP2 hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door TommyCP op 16-01-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
Gaat er overigens nog iemand naar het 'The Wow is Now' (Vista Launch Party) evenement van Microsoft in pakhuis De Zwijger in A'dam?

Volgens mij wordt dat best een spektakel namelijk (ik heb me al opgegeven). Klik hier voor meer informatie.

ff een copy-paste van de website :

Deze producten introduceren wij niet zomaar. Tijdens een multimediale show, waarin geluid, licht en beroemde live acts elkaar in hoog tempo afwisselen, laten wij u graag de laatste opties van onze nieuwe producten zien. Daarnaast stellen we u in de gelegenheid zelf de ongekende mogelijkheden van Windows Vista en het 2007 Office system te verkennen. Graag heffen wij samen met u het glas als om 00.00 uur de introductie van start gaat.
Overigens begint het evenement om 20:00 en is het om 0:30 afgelopen (en ja het is gratis)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:39:
Gaat er overigens nog iemand naar het 'The Wow is Now' (Vista Launch Party) evenement van Microsoft in pakhuis De Zwijger in A'dam?

Volgens mij wordt dat best een spektakel namelijk (ik heb me al opgegeven). Klik hier voor meer informatie.

ff een copy-paste van de website :

[...]

Overigens begint het evenement om 20:00 en is het om 0:30 afgelopen (en ja het is gratis)...
Het klinkt wel geinig, maar ik weet het niet, voor wat gekleurde lichtjes kom ik niet naar Amsterdam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik heb net even het sufspot forum door gelopen:
Binnenkort volgt er meer informatie over de beschikbaarheid. Microsoft zal in ieder geval de versies met educatieve prijzen pas later vrijgeven dan de commerciele versies.

Het prijsniveau zal gelijk zijn aan die van de huidige Microsoft producten.p.
De huidige prijzen zijn voor XP 50 euro. Ik denk dat als ze geen ultimate zullen leveren en een studentenlicentie erbij gooien voor maar 4 jaar, dat ik hem dan bij een andere webshop bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
anandus schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:47:
[...]
Het klinkt wel geinig, maar ik weet het niet, voor wat gekleurde lichtjes kom ik niet naar Amsterdam :P
:+ Als het net zo gaat als bij de launch van XP dan kom je niet alleen voor de gekleurde lichtjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

DaannO schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:57:
Ik heb net even het sufspot forum door gelopen:
De huidige prijzen zijn voor XP 50 euro. Ik denk dat als ze geen ultimate zullen leveren en een studentenlicentie erbij gooien voor maar 4 jaar, dat ik hem dan bij een andere webshop bestel.
Een nadeel van Surfspot is toch wel dat je alleen een update versie kan krijgen voor dat geld, waardoor je al een vorige volledige versie moet hebben. Deze kan je echter niet via Surfspot aanschaffen, dat zou dan namelijk ook een update versie zijn :+ Of mis ik hier iets? :P De hoofdprijs betalen voor Vista Ultimate lijkt mij niet zo'n fijn vooruitzicht... Dan maar zo'n OEM deal gaan doen bij het aanschaffen van grote hoeveelheden hardware in de zomer ofzo ;)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Okyah schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:18:
[...]
Een nadeel van Surfspot is toch wel dat je alleen een update versie kan krijgen voor dat geld, waardoor je al een vorige volledige versie moet hebben. Deze kan je echter niet via Surfspot aanschaffen, dat zou dan namelijk ook een update versie zijn :+ Of mis ik hier iets? :P De hoofdprijs betalen voor Vista Ultimate lijkt mij niet zo'n fijn vooruitzicht... Dan maar zo'n OEM deal gaan doen bij het aanschaffen van grote hoeveelheden hardware in de zomer ofzo ;)
Of je hebt de full versie van xp bij surfspot gekocht voor 17 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
DaannO schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:20:
[...]

Of je hebt de full versie van xp bij surfspot gekocht voor 17 euro. ;)
mijne deed toch egt upgrade "staten' maar jah hij vroeg niet om een vorige versie ^^

en sjah, nvidia heeft foreware X released...

(om niet alles te gaan vertalen kwam ik ut hier int engels...)
x64
x32

By default, these drivers only install on nvidia's 8800 gpu's.

when you download there is an included inf file that supports all gpu's. Says it all in the read me! Enjoy!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 14:38
Ik draai sinds een paar dagen ook Windows Vista. Ik had verwacht dat het een en ander nog best zwaar zou lopen, maar tot nog toe valt alles mee. Helaas voor de soundblaster drivers nog, die zijn nog niet lekker ondersteunt... Enige rare vind ik dat mensen die mij een bestand via IRC sturen totaal verdwijnen... Ik kan ze niet vinden in de default mIRC download folder :? Terwijl ze toch echt binnen komen... Meer mensen last van dit rare verschijnsel?

Verder moet ik zeggen dat ik het uberhaupt erg wennen vind... Graphics etc zijn sweet, maar alle instellingen weer vinden wil nog weleens moeite kosten. Ik heb echt minuten gezocht naar de folder options...

Wat betreft 64 of 32 bit... Ik zou denk ik voor de 32 bits versie gaan. Ik had hiervoor windows xp 64 bit draaien, en driver ondersteuning was regelrecht CRAP... Hier moet echt aan gewerkt worden wil ik Vista 64 bit gaan aanschaffen...

[ Voor 15% gewijzigd door erickov op 16-01-2007 19:55 ]

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
RappieRappie schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:40:
Ik ga zo windows vista (Home Premium OEM) bestellen, maar wat is vestandiger? 64 of 32 bits? Ik wil/ kan een OEM versie bestellen bij de winkel waar ik geregeld wat koop. (Net gemaild :P ) Alleen zit ik dus nog even met de vraag of het beter is om 32 of 64 bits te bestellen....

De meeste software is toch 32 bits? En blijft dat zo? Of zullen we nu ook meer 64 bits software gaan zien?

-Trouwens hoe is het geheugengebruik van Vista? Valt er met 2GB nog fatsoenlijk te gamen of niet?

Hoeveel geheugen gebruikt de OS idle?
Het geheugengebruik van Vista is idle iets over de 250 MB dacht ik. Het geven van een nauwkeurig cijfer is lastig, want de superfetcher in Windows gebruikt gauw een paar honderd MB extra (wat gewoon wordt vrijgegeven als programma's dit nodig hebben). Met 2GB loopt alles op mijn systeem voortreffelijk, maar met 1GB had ik ook al weinig te klagen.

Of je 32-bit of 64-bit moet nemen is moeilijk te zeggen. Ikzelf heb met de 64-bit versie van Windows geen compatibiliteitsproblemen met software en hardware gehad en de performance was volgens mij gelijk aan die van de 32-bit versie. Of je de 64-bit versie moet gebruiken zou ik daarom laten afhangen van je hardware (of er wel of geen drivers voor Vista x64 voor beschikbaar zijn). 64-bit software gaan we in de nabije toekomst ongetwijfeld meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Er stond een mooi artikel dat het in 2007 nog niet handig was om x64 er op te hebben ivm drivers en software. De fabrikanten geven x86 nu allemaal nog voorrang in support. Pas wanneer iedereen (LeesL fabrikanten) op x64 overgaat, dan pas zou ik switchen naar x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
Iemand die mij kan vertellen wat Academic versie van de NL UpgradeRetail home Premium voor voorwaardes heeft. Die kan je bij comcol.nl kopen, met studentenkaart (doet mijn vriendin dan voor me) voor maar 95. Ik heb geen verstand van al die surfspot versie's , maar deze, is die maar beperkt geldig ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
@RappieRappie

Kiezen tussen 32- en 64-bits editie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1177530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Sjah schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:59:
Iemand die mij kan vertellen wat Academic versie van de NL UpgradeRetail home Premium voor voorwaardes heeft. Die kan je bij comcol.nl kopen, met studentenkaart (doet mijn vriendin dan voor me) voor maar 95. Ik heb geen verstand van al die surfspot versie's , maar deze, is die maar beperkt geldig ofzo?
gedeeltelijk, als ej vriendin die koopt is de licentie ZELF eigenlijk maar geldig zolang je/zij studeerd, daarna EIGENLIJK niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyCP schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:19:
[...]

Heb je überhaupt wel research gedaan naar wat de vernieuwingen in Vista t.o.v. XP zijn? Je klinkt, met alle respect, namelijk alsof je de klok hebt horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. :)

Hier is een degelijke bron van informatie: http://www.winsupersite.com/reviews/winvista.asp
Gelukkig post ik alleen wat als ik weet waar ik het over heb afgezien van wat noobs, wannabies en know it all's posten. Ik draai nu drie maanden vista ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:59:
[...]

Zelf onderzoek gedaan??? Mwah niet echt

Ga je eens verdiepen in Vista en de verbeteringen die zijn aangebracht voordat je iets afschilderd als een hype :z
3 maanden vista ultimate ervaring zegt wel genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Ik krijg dus met geen mogelijkheid Daemon Tools (4.06/4.08/3.33) aan de gang, terwijl ik toch lees dat een heleboel mensen dit wel gewoon werkend hebben gekregen. Ook Virtual CloneDrive werkt niet, heeft MS het gebruik van dit soort programmas toevallig geblokt?
Ik kan me herinneren dat dit op de eerdere RC versie geen probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Bij mij draait 4.08HE zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

erickov schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:54:
Ik draai sinds een paar dagen ook Windows Vista. Ik had verwacht dat het een en ander nog best zwaar zou lopen, maar tot nog toe valt alles mee. Helaas voor de soundblaster drivers nog, die zijn nog niet lekker ondersteunt... Enige rare vind ik dat mensen die mij een bestand via IRC sturen totaal verdwijnen... Ik kan ze niet vinden in de default mIRC download folder :? Terwijl ze toch echt binnen komen... Meer mensen last van dit rare verschijnsel?

Verder moet ik zeggen dat ik het uberhaupt erg wennen vind... Graphics etc zijn sweet, maar alle instellingen weer vinden wil nog weleens moeite kosten. Ik heb echt minuten gezocht naar de folder options...

Wat betreft 64 of 32 bit... Ik zou denk ik voor de 32 bits versie gaan. Ik had hiervoor windows xp 64 bit draaien, en driver ondersteuning was regelrecht CRAP... Hier moet echt aan gewerkt worden wil ik Vista 64 bit gaan aanschaffen...
Ik gok dat ik wel weet waar je mIRC download staat:
C:\Users\<username>\appdata\local\VirtualStore\Program Files\mIRC\Downloadmapje

Je mag als gewone user niet meer schrijven in progfiles, dus heeft vista een virtual store waar hij alles inzet :)
Het probleem is dat die dus niet meer terug te vinden is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net even contact gehad met Brugman computers. Die verkoopt gewoon OEM-versies los, werd mij verteld. Toen ik vroeg hoe het kwam dat bijna alle winkels beweren dat dit niet kan/mag, kreeg ik als antwoord :
Officieel is dat ook zo,maar dat zijn de regels van microsoft en de een houd zich daar wel aan en de ander niet.

Waarom zou je een hele pc moeten kopen als je alleen de software nodig hebt.

Mvg

Brugman computers
Toch maar bestellen daar dan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Welke firewall gebruiken jullie onder Vista?

@ TommyCP: Tnx.

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 16-01-2007 23:11 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RappieRappie schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:10:
Ik heb het Live Onecare beta-ding draaien, en dat werkt prima.
Overigens zou ik anders gewoon de Windows Firewall laten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Tja, als er niks anders is zal ik idd die Windows Firewall ff tijdelijk moeten gebruiken.

Morgen maar eens op onderzoek uit qua firewall.

Ik heb Vista Home Premium 32bit net besteld, en heb NOD32 (schijnt wel op Vista te werken) alleen ik moet dus nog maar even zoeken voor een andere firewall dan die meuk van microsoft zelf (er vanuitgaande dat dit wel weer meuk zal zijn). :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Volgens mij is die Windows Firewall voor simpel gebruik prima.
Mind you, je hebt er ongeveer nul controle over, maar ik vind dat niet erg eigenlijk.
het nadeel is dat het geen uitgaand verkeer blokkeert, alleen ingaand, maar behalve dat (en het gebrek aan controle) is het een prima vuurmuurtje, hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Ik wil mijn laptop voorzien van Windows Vista (die ik gisteren eindelijk via MSDN-AA heb gekregen), maar aangezien er ook nog een originele Asus OEM-XP aanwezig is wil ik er een dualboot-setup van maken.
Alles is nagezocht, door gewoon Vista te installeren op een tweede partitie is er niets aan de XP-installatie aangepast, behalve de bootloader.

Ik lees echter verhalen dat de Vista-partitie vanuit XP onleesbaar is, kan iemand dit bevestigen?
Mocht dit waar zijn, is er dan een mogelijkheid (tijdens installatie oid.) om dit te voorkomen?

Ik heb nu iig een D-partitie van 40GB (met data iig), kan hij daar zonder problemen op zonder format?

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Die Windows Firewall is imo toch redelijk geavanceerd? Bij systeembeheer > 'Windows Firewall met geavanceerde beveiliging' kun je toch wel het eea instellen.

Hoe kan het overigens dat ik Media Player 11 niet kan installeren (gebruik bussiness N).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DaTommy schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:37:
Die Windows Firewall is imo toch redelijk geavanceerd? Bij systeembeheer > 'Windows Firewall met geavanceerde beveiliging' kun je toch wel het eea instellen.
Je hebt geavanceerd en je hebt geavanceerd :P

Mind you, sinds SP2 heb ik geen non-Microsoft firewall meer gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
anandus schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:39:
[...]
Je hebt geavanceerd en je hebt geavanceerd :P

Mind you, sinds SP2 heb ik geen non-Microsoft firewall meer gebruikt :P
Klopt maar als ik hem vergelijk met de XP firewall, is dit een goede stap vooruit. Gebruik hem zelf overigens ook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

DarthPlastic schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:33:
Ik wil mijn laptop voorzien van Windows Vista (die ik gisteren eindelijk via MSDN-AA heb gekregen), maar aangezien er ook nog een originele Asus OEM-XP aanwezig is wil ik er een dualboot-setup van maken.
Alles is nagezocht, door gewoon Vista te installeren op een tweede partitie is er niets aan de XP-installatie aangepast, behalve de bootloader.

Ik lees echter verhalen dat de Vista-partitie vanuit XP onleesbaar is, kan iemand dit bevestigen?
Mocht dit waar zijn, is er dan een mogelijkheid (tijdens installatie oid.) om dit te voorkomen?

Ik heb nu iig een D-partitie van 40GB (met data iig), kan hij daar zonder problemen op zonder format?
ik heb zojuist ('gister') de msdn-aa (jeeeuj FMF) versie van vista geinstalleerd op een al bestaande schijf. zonder reformat, geen centje pijn. gewoon dvd er in, install kiezen in windows, en op custom drukken. een kind kan de was doen

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
anandus schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:23:
Volgens mij is die Windows Firewall voor simpel gebruik prima.
Mind you, je hebt er ongeveer nul controle over, maar ik vind dat niet erg eigenlijk.
het nadeel is dat het geen uitgaand verkeer blokkeert, alleen ingaand, maar behalve dat (en het gebrek aan controle) is het een prima vuurmuurtje, hoor :)
Correctie : Er staat mij iets bij dat de Windows Firewall (onder Vista dus) ook uitgaand verkeer kan blokkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
De Windows DVD Maker is trouwens écht briljant. Gisteren binnen een paar minuten een DVD in elkaar geflanst waarvan mijn vrouw direct riep, hoe heb je dát gedaan. Compleet met bewegende menu's, echt mooi gewoon. De Photo Gallery is ook niet verkeerd, alhoewel Picasa met zijn webalbums en direcht afdrukken bestellen bij AH/Kruidvat toch net ff wat meer functionaliteit biedt.

Nee, ik begin behoorlijk enthousiast te worden over Vista... Er zit zóveel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

DaTommy schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:37:

Hoe kan het overigens dat ik Media Player 11 niet kan installeren (gebruik bussiness N).
Is dat niet precies wat die N betekent in "Business N"? Dat WMP niet meegeleverd is?
Had iets temaken met de EU en koppelverkoop enzo, geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
DizzyWeb schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:57:
[...]

Is dat niet precies wat die N betekent in "Business N"? Dat WMP niet meegeleverd is?
Had iets temaken met de EU en koppelverkoop enzo, geloof ik?
Dat klopt. Het zou wel fijn zijn als die toch nog ergens lost te downloaden zou zijn voor Vista.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
RappieRappie schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:10:

@ TommyCP: Tnx.
Geen :D
ZoneAlarm PRO werkt nog niet onder Vista.
Dan maar ff geen firewall hoor, heb goede virusscanner.

Ik draai Vista nu al een week nonstop trouwens, draait nog steeds prima :)
Weinig vastlopers, alleen merk ik wel dat de outlook2007 soms _erg_ traag is met het openen van een mail :/

[ Voor 24% gewijzigd door sOid op 17-01-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Chester schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:09:
[...]

Dat klopt. Het zou wel fijn zijn als die toch nog ergens lost te downloaden zou zijn voor Vista.
Ik snap dit gewoon niet. De N editie is bedacht zodat er een editie zonder Media Player zou zijn. En dan wil je daar vervolgens Media Player op zetten? :?. Dit is een beetje als een auto zonder stuur bestellen en er bij levering een stuur (en precies hetzelfde stuur als de fabriek heeft) op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Servor schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:21:
[...]

Ik snap dit gewoon niet. De N editie is bedacht zodat er een editie zonder Media Player zou zijn. En dan wil je daar vervolgens Media Player op zetten? :?. Dit is een beetje als een auto zonder stuur bestellen en er bij levering een stuur (en precies hetzelfde stuur als de fabriek heeft) op zetten.
Ik heb de N editie omdat ik hier gratis legaal aan kon komen, en daar wil ik nu WMP11 op ja :) Hetzelfde alsof je een auto zonder stuur kado krijgt en je er toch nog een stuur bij wilt.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Ik zit nu ook een beetje rond te kijken, vooral naar aanleiding van de post van Daanno over Surfspot. Ik was namelijk wel van plan om eind januari/begin februari een complete reinstall te doen zodat ik van RC2 en Office 2k3 over kan naar Vista RTM en Office 2k7. (Ik word een beetje gek van de melding "desktop service has stopped working", en dan 5 sec later een pop-up, this has been fixed in the final release of Vista).

Waarom maakt MS een Home Basic en een Home Premium edition als het verschil in uiteindelijke verkoopprijs (van de OEM editie) 5 euro is?

Anyway, ik ga denk ik voor Home Premium. Het verschil in prijs tussen Ultimate en Home Premium is echt veel te hoog om voor mij de prijs te rechtvaardigen. Alleen voor Office 2k7 zal ik sowieso op Surfspot wachten anders wordt me dat een veel te duur grapje.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Chester schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:24:
[...]

Ik heb de N editie omdat ik hier gratis legaal aan kon komen, en daar wil ik nu WMP11 op ja :) Hetzelfde alsof je een auto zonder stuur kado krijgt en je er toch nog een stuur bij wilt.
Heb je al naar dat GOM Player gekeken? Als je nu toch de keuze hebt, zijn er wel betere alternatieven te bedenken dan WMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Servor schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:29:
[...]

Heb je al naar dat GOM Player gekeken? Als je nu toch de keuze hebt, zijn er wel betere alternatieven te bedenken dan WMP.
Ja, daar heb ik al naar gekeken. Ik heb het liefst een versie zonder ingebakken codecs, en op de site staat ook dat sommige bestanden nog steeds WMP nodig zullen hebben.
Misschien als ik geen ander alternatief kan vinden dat ik GOM wel installeer.
Het gaat me vooral om internet streams + wmv's. Voor alle andere dingen heb ik al MPC + PowerDVD.

[ Voor 9% gewijzigd door Chester op 17-01-2007 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Chester schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:33:
[...]

Ja, daar heb ik al naar gekeken. Ik heb het liefst een versie zonder ingebakken codecs, en op de site staat ook dat sommige bestanden nog steeds WMP nodig zullen hebben.
Het gaat me vooral om internet streams + wmv's. Voor alle andere dingen heb ik al MPC + PowerDVD.
Kan je dat niet gewoon met VLC media player doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
sOid schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:38:
[...]

Kan je dat niet gewoon met VLC media player doen?
Geen flauw idee, maar ik zal er eens naar kijken :)
Ik heb normaal altijd WMP gebruikt voor streams+wmv, heb dus geen flauw idee met welke applicaties het nog meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
sOid schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:12:
[...]

Geen :D
ZoneAlarm PRO werkt nog niet onder Vista.
Dan maar ff geen firewall hoor, heb goede virusscanner.
Waarom gebruik je niet de firewall van Windows zelf? :?
Je kan je streams en wmv's toch ook gewoon met MPC doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kun je Windows DVD Maker ook los downloaden ergens?
Die zit niet in de Enterprise Edition. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:50:

[...]
Je kan je streams en wmv's toch ook gewoon met MPC doen? ;)
Hoe krijg ik streams dan afgespeeld met MPC? Ik wil ze gewoon in mijn browser kunnen bekijken zoals dat gebeurd als je WMP hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:51:
Kun je Windows DVD Maker ook los downloaden ergens?
Die zit niet in de Enterprise Edition. :/
Waarom zou MS nog aparte edities maken als je alle losse tools tóch los kunt downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, dan niet downloaden, maar een tool "lenen" vanuit een andere versie moet toch wel lukken? Of ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Chester schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:55:
[...]

Hoe krijg ik streams dan afgespeeld met MPC? Ik wil ze gewoon in mijn browser kunnen bekijken zoals dat gebeurd als je WMP hebt.
Ik gebruik het k-lite codec pack, en daar is MPC in meegeleverd. Maar daar kan ik gewoon streams mee bekijken. Ik gebruik overigens Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:01:
[...]
Ik gebruik het k-lite codec pack, en daar is MPC in meegeleverd. Maar daar kan ik gewoon streams mee bekijken. Ik gebruik overigens Firefox.
Wat raar, ik gebruik ook k-lite codec pack, met het een en ander uitgevinkt/bijgevinkt. En ook ik gebruik Firefox :/ Zal er vanavond eens wat uitgebreider naar kijken dan, misschien iets te veel uitgevinkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:59:
Nou ja, dan niet downloaden, maar een tool "lenen" vanuit een andere versie moet toch wel lukken? Of ook niet?
nee, ik ken nml die, eerst ultimate had, toen KMS activeren deed, had hij nog meer business (of entreprise whatever), en als hij op zo'n link klikte werkte het niet omdat hij niet de correcte EDITIE van windows vista had, dat wordt dus bussiness (n) download/orderen van slim/MSDNAA, fzo, en dan upgraden (betaald) naar ultimate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:33:
De nieuwe nvidia-drivers worden geïnstalleerd as we speak.

Zal zo kijken of ik verschil merk met de 96-serie.
Ben benieuwd :)

anyway:
Nvidia 100.30

Edit:
hmmz.. hij wil niet zo graag met mijn 6800LE overweg :+
Heb hem wel geïnstalleerd, maar hij is er niet zo blij mee, blijkbaar meer 8800-only dan ik dacht. Helaas.
Ik ben er achter!
100.30 werkt ook prima op de 6- en 7-series (al is het bij sommigen beter, en bij sommigen slechter).
Maar de clue zit hem waarschijnlijk hierin:
Deze driver ondersteunt geen AGP!

* anandus vreest het ergste voor de toekomst van z'n AGP-kaart.
Ik hoop dat het is omdat het eigenlijk drivers zijn voor de 8800, maar vrees dat AGP-support eindig gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[...]

Er is een versie van MPC die het nieuwe video protocol ondersteund wat Vista gebruikt. Schakelt ook Aero niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Chester schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:04:
[...]

Wat raar, ik gebruik ook k-lite codec pack, met het een en ander uitgevinkt/bijgevinkt. En ook ik gebruik Firefox :/ Zal er vanavond eens wat uitgebreider naar kijken dan, misschien iets te veel uitgevinkt :P
Heb exact hetzelfde probleem, krijg het niet voor elkaar om na installatie van K-Lite codec pack streams/wmv's af te spelen met MPC.

Overigens had ik dus Vista Business N idd ook gratis via MSDN ;)

edit:

sorry MPC ipv WMC

[ Voor 3% gewijzigd door Dix0r op 17-01-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DaTommy schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:30:
[...]

Heb exact hetzelfde probleem, krijg het niet voor elkaar om na installatie van K-Lite codec pack streams/wmv's af te spelen met WMC.

Overigens had ik dus Vista Business N idd ook gratis via MSDN ;)
Windows Media Center in Business N?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
FnF schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:29:
[...]

Er is een versie van MPC die het nieuwe video protocol ondersteund wat Vista gebruikt. Schakelt ook Aero niet uit.
Ik heb de nieuwste versie van MPC (6.4.9.0). Na het kiezen van VMR9 schakelt het bij mij Aero ook niet uit. Welke versie bedoel jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
anandus schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:15:
[...]
Ik ben er achter!
100.30 werkt ook prima op de 6- en 7-series (al is het bij sommigen beter, en bij sommigen slechter).

Ik hoop dat het is omdat het eigenlijk drivers zijn voor de 8800, maar vrees dat AGP-support eindig gaat worden.
Ik hoop het toch zeker niet, want ik heb net een nieuwe 7600GS AGP gekocht!!! Mag ik niet aannemen, ze hebben wel vista beta drivers voor AGP uitgebracht....

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Laatst online: 22-05-2023
anandus schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:15:
[...]
Ik ben er achter!

Lekker is dat, ik heb ook een 6800Le kaart, alsof deze in een keer achterhaald zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Chester schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:51:
[...]

Ik heb de nieuwste versie van MPC (6.4.9.0). Na het kiezen van VMR9 schakelt het bij mij Aero ook niet uit. Welke versie bedoel jij?
Er is een andere versie van MPC (Ook 6.4.9.0) die gebruik maakt van Enhanced Video Renderer.

En over de drivers van NVIDIA:
Ze zijn al een maand oud, dus er komen heus wel drivers die AGP ondersteunen.

[ Voor 13% gewijzigd door Phyxion op 17-01-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 14:24
Heeft iemand al ervaring met softwarematige RAID in Vista?

Welke editie kan welk level aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Laatst online: 16:29
Nou mensen hier even mijn ervaringen met een originele VISTA BUSINESS UPGRADE.

- Het is als je van de cd boot niet mogelijk om een clean install te doen. Je krijgt direct een melding dat dit niet mogelijk is nadat je het serie nummer hebt ingetikt.

- Het is mogelijk om een upgrade uit te voeren vanuit een XP systeem dat NIET geactiveerd is.

- Het is mogelijk de VISTA upgrade te installeren wanneer de taal anders is dan die van XP. Je doet dan geen upgrade maar een schone installatie. Je kunt hierna XP niet mee gebruiken.

Zo ben ik van een windows XP nederlands naar vista business EN gegaan. Er wordt vooraf gaande de upgrade gemeld dat de taal niet overeen komt en het huidige systeem niet geupgrade kan worden. Vervolgens kun je een schijf kiezen waar vista zich moet installeren. Ik koos voor dezelfde schijf als waar XP op stond omdat er geen andere schijven in dit test systeem zitten. Vista installeert zich netjes en na een half uur had ik een schone vista installatie die zich zonder problemen liet activeren. Op de C schijf staat nu een mapje windows.old met daar in de windows map van xp, de documents en settings map en de program files map van XP.

Tot zover mijn bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
FnF schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:35:
[...]

Windows Media Center in Business N?
Sorry bedoel Media Player Classic in plaats van Windows Media Center, die afkortingen ook :D
FnF schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:12:
[...]

Er is een andere versie van MPC (Ook 6.4.9.0) die gebruik maakt van Enhanced Video Renderer.
Linkje aub? Kan hem namelijk niet vinden op google

[ Voor 52% gewijzigd door Dix0r op 17-01-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
waarom zou AGP niet meer ondersteund worden, bij mij, is het gewoon zo (ati kaartje),

dat als ik de bios uitlees dat ie dan gewoon zegt dat ut pci-e kaartje is, maar jah (heb agp mobo :), dus :P, door de converter is ie agp compatibe, zal ws ook wel zoiets zijn, en INF modden? om werkend te krijgen?, aka nv4_disp.inf?? van vorige versie waar je kaart wel ondersteund wordt kopieren/us na kijken welke je kaart is, en dan hopen dat ut werkt...

*off topic*
herkennen van bijv een GF2TI, met laatste drivers voor XP werkte in XP, install ook (na de reboot, een BSOD & reboot ^^), dan maar omega drivers voor die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft heeft bevestigd dat alleen de retailversie van Ultimate zowel de 32 als de 64 bit versie op DVD meegeleverd krijgt. De andere retailversies van Vista krijgen alleen de 32 bit versie meegeleverd waarna je de 64 bit versie nog kunt nabestellen. Dit kost je dan wel €10,-

De mensen die ultimate besteld hebben, zoals ik, hebben geluk de rest moet bijbetalen. Wel lullig vind ik.

Bron: Heise
ps: je moet wel een beetje Duits kunnen. Het verhaal staat in het update-gedeelte.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Ik zit met een klein probleempje, mijn pc geeft een BSOD (random).
Ik ben nu flink me pc aan het stressen en dan krijg ik een BSOD met de melding:
"DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"
Het licht niet aan kapotte hardware heb ik zelf al onderzocht, iemand een idee?

Specs:
DFI SLI (NF4 SOCKET 939)
AMD X2 3800+
OCZ 2 Gb
*tijdelijk voor die bsod*60Gb Maxtor
XFX 7600GT XXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Cablekevin schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:29:
Ik zit met een klein probleempje, mijn pc geeft een BSOD (random).
Ik ben nu flink me pc aan het stressen en dan krijg ik een BSOD met de melding:
"DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"
Het licht niet aan kapotte hardware heb ik zelf al onderzocht, iemand een idee?

Specs:
DFI SLI (NF4 SOCKET 939)
AMD X2 3800+
OCZ 2 Gb
*tijdelijk voor die bsod*60Gb Maxtor
XFX 7600GT XXX
Ik had met XP die fout melding, bleek uit eindelijk in mijn geluidskaart drivers te zitten. Geen idee of dit ook van toepassing is op Vista.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 23:04
salvador4 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:13:
Nou mensen hier even mijn ervaringen met een originele VISTA BUSINESS UPGRADE.

- Het is mogelijk de VISTA upgrade te installeren wanneer de taal anders is dan die van XP. Je doet dan geen upgrade maar een schone installatie. Je kunt hierna XP niet mee gebruiken.

Zo ben ik van een windows XP nederlands naar vista business EN gegaan. Er wordt vooraf gaande de upgrade gemeld dat de taal niet overeen komt en het huidige systeem niet geupgrade kan worden. Vervolgens kun je een schijf kiezen waar vista zich moet installeren. Ik koos voor dezelfde schijf als waar XP op stond omdat er geen andere schijven in dit test systeem zitten. Vista installeert zich netjes en na een half uur had ik een schone vista installatie die zich zonder problemen liet activeren. Op de C schijf staat nu een mapje windows.old met daar in de windows map van xp, de documents en settings map en de program files map van XP.

Tot zover mijn bevindingen
Dus hij zet hem er helemaal clean naast? Dat is wel vet zo kan je dus toch een clean install doen echter moeten je talen dan verschillen wat in de praktijk niet veel zal voorkomen.

Onder het tikken bedenk ik me dat het dus niet gaat van NL naar NL en je dan dus nooit een clean install kan doen en het altijd een upgrade wordt...
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de DVD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 8) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.