[Vista] Upgrade Coupon actie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 989 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:19

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
(jarig!)
Ik ben aan het overwegen een legale Windows XP Media Center Edition OEM licentie te kopen met Upgrade Coupon naar Windows Vista (Premium).

Lees s.v.p. goed mijn verhaal voordat je een reactie geeft - ik heb er goed over nagedacht!!!

Omdat ik mn PC's zelf bouw, heb ik 4Launch, waar ik veel koop, de volgende vraag per email voorgelegd:
"... Mijn vraag is of ik een OEM licentie los kan kopen, en of ik dan bij de upgrade naar Vista Premium geen probleem krijg omdat ik dan geen bon heb waar naast de Windows MCE-licentie geen hardware op vermeld staat"

Ik kreeg een net antwoord van 4Launch terug (dit is een aanhaling uit de email):

"...Normaliter houdt een OEM licentie in dat het product alleen gekocht mag worden in combinatie met nieuwe hardware en moet door de koper geïnstalleerd worden.

Echter, sinds eind 2005 is de OEM licentie van Windows XP en Office 2003 veranderd.

De software mag gewoon doorverkocht worden zolang het product nog maar in de kartonnen doos zit met de rode zegel intact.

De software mag van system builder naar system builder doorverkocht worden. Wie is een system builder? Iedereen die de zegel verbreekt en doftware installeert.

Let er dus op .. op het moment dat u de zegel verbreekt, gaat u overen dat U de system builder bent en bent U verantwoordelijk voor de installatie en support van de Windows.
...

Helaas geeft de website van Microsoft bijster weinig informatie over deze nieuwe licentievorm van WindowsXP/Office.

Meer informatie is echter wel na te lezen op de publieke Microsoft Partner website: www.microsoft.com/netherl...tsoftwaregebruik/faq.aspx
"

Tot zover 4Launch.

Nu het meest interessante, en misschien is dit wel de eerste keer dat het op het forum verschijnt, namelijk een aanhaling van de Microsoft Partner website die 4Launch noemde:

"...Voor de nieuwe packs (1, 3 en 30) geldt, dat zij - mits ongeopend - afzonderlijk aan een andere systeembouwer mogen worden geleverd, zonder dat tegelijk hardware behoeft te worden geleverd. Zij mogen niet aan klanten worden geleverd, behalve als de klant zelf zijn eigen pc bouwt. In dat geval wordt de klant ook als systeembouwer beschouwd en heeft deze dus geen recht op support van Microsoft, maar uitsluitend van de system builder. "

Dit betekent dus dat je wel degelijk formeel een OEM-licentie mag aanschaffen, daar bestaat geen twijfel meer over!

Maar, mijn volgende vragen resteren:
- Staat er ergens formeel beschreven welke eisen er gesteld worden aan de aanvraag voor de Vista upgrade met de Upgrade Coupon die je dan in je bezit hebt?
- Moet je een kassabon hebben waarop naast de Windows OEM licentie ook hardware vermeld staat?

[ Voor 3% gewijzigd door ByteDelight op 21-12-2006 11:01 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Er staat een hoop info in deze PDF: http://www.4launch.nl/sho.../vistaenofficeupgrade.pdf.

Upgraden gaat via https://upgradeweb.moduslink.com/vista lijkt me, je kan daar invullen dat je een coupon hebt en dan zal je daarna waarschijnlijk de coupongegevens in moeten vullen, evenals de gegevens van de XP-versie die je hebt gevuld. Daarna kan je je Vista versie bestellen. Ik heb een Asus laptop zonder coupon gekocht, en ik moet via die website het model, serienummer en het COA-nummer op de sticker onderop mijn laptop invullen om daar Vista te kunnen bestellen :).

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
Ik ben hier ook al een tijdje mee bezig (alles uitzoeken) en was er iid achter dat je verzegelde OEM's mag kopen. Voor zover ik weet moet je wel een bon kunnen laten zien met daarop de aankoop van een nieuw systeem als je wilt upgraden naar Vista

Daarom ben ik van plan gewoon Visa zelf als OEM te gaan kopen, dat scheelt ook een heleboel op de retail prijs

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Het lijkt er inderdaad op dat het meest hekele punt zal zijn dat je een kassabon met daarop ook de nieuwe computer moet kunnen overleggen.

Ik zou daar graag van Microsoft een uitspraak over horen, dus zal ik 4Launch dat verzoeken, aangezien ik me zonder resultaat rot gezocht heb naar een manier om zelf deze vraag aan Microsft voor te leggen...

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
Zoals ik het begrepen heb kom je pas in aanmerking voor de Vista Upgrade indien:
-Je een OEM licentie gekocht hebt na 26 oktober
-je pc gekocht na 26 oktober voldoet aan de minimale eisen van windows Vista

Beide bonnen moet je overleggen.

Tijd van werken, tijd van rusten

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Driek schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:50:
Zoals ik het begrepen heb kom je pas in aanmerking voor de Vista Upgrade indien:
-Je een OEM licentie gekocht hebt na 26 oktober
-je pc gekocht na 26 oktober voldoet aan de minimale eisen van windows Vista

Beide bonnen moet je overleggen.
Dus, zou je een bon van je PC moeten hebben...

Dat zou dus gedeeltelijk in tegenspraak zijn met het feit dat je als je je PC zelf bouwt, je een OEM versie mag installeren. Dan heb je geen kassabon van je PC.

Een oplossing die ik me nog kan bedenken is dat je voor jezelf een bon maakt met daarop een omschrijving van je PC, en een serienummer, omdat je door Microsoft als System Builder gezien wordt. Maar je kunt daar dan natuurlijk geen bedrijfsnaam boven zetten, en je bent ook geen Microsoft Partner....

Waarbij ik dan ook denk: eigenlijk had Microsoft met dit in het achterhoofd helemaal niet moeten toestaan dat een eindgebruiker die zn PC zelf gebouwd heeft een OEM-versie mag aanschaffen...

[ Voor 9% gewijzigd door ByteDelight op 21-12-2006 11:55 ]

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Maar waarom deze moeite? De OEM van Vista Premium is €129,00. Voor dat bedrag ga ik niet moeilijk doen met bonnen en upgrade coupons

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-08 19:50

InSanex

serenity now!

dat mensen nog zo bezig zijn met die coupons, die coupons zijn lariekoek.

Het weer in Halfweg

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Dat is ook een mooie prijs, maar om verschillende redenen overweeg ik om nu XP MCE aan te schaffen, namelijk:

- Er komen steeds meer onderdelen van MCE die niet werken als je geen legale licentie heb (verraad ik mezelf daarmee ? ;) )
- Zijn de licentie-voorwaarden voor Vista OEM misschien niet anders dan XP OEM? Bijvoorbeeld: ik heb gelezen dat Microsoft gedicteerd heeft dat een licentie (OEM of niet) gekoppeld is aan het moederbord - misschien dat hier strikt aan gehouden wordt bij Vista, en dus alleen OEM met een moederbord gekocht mag worden en niet meer los (alhoewel je dan gewoon een bordje van 30 euro koopt en de OEM versie op je bestaande machine zet).

p.s. ik had tijdens het beta-traject van Vista gewoon een bug moeten melden, dan had ik al een Ultimate licentie aangeboden gekregen gehad :( Alhoewel ik wel een bug gemeld heb, maar dan aan ATI over hun beta-catalyst driver, dus dat zal wel niet gelden....

[ Voor 17% gewijzigd door ByteDelight op 21-12-2006 12:05 ]

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
InSanex schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:02:
dat mensen nog zo bezig zijn met die coupons, die coupons zijn lariekoek.
Nah, er wordt hier serieus over de mogelijkheden gecommuniceerd, komt er weer zo'n kort-door-de-bocht muts langs...

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

bverstee schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:04:
p.s. ik had tijdens het beta-traject van Vista gewoon een bug moeten melden, dan had ik al een Ultimate licentie aangeboden gekregen gehad :( Alhoewel ik wel een bug gemeld heb, maar dan aan ATI over hun beta-catalyst driver, dus dat zal wel niet gelden....
Helaas niet waar.
Alleen als je onderdeel was van een of ander exclusief parter programma, dan had je een gratis licentie gehad... een paar bugs reporten tijdens de public beta levert niks op helaas.

Ps. ik heb een vista coupon (nu staat er mce op) bij mijn medion laptop, dus lariekoek is het zeker niet

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
bverstee schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:04:
Dat is ook een mooie prijs, maar om verschillende redenen overweeg ik om nu XP MCE aan te schaffen, namelijk:

- Er komen steeds meer onderdelen van MCE die niet werken als je geen legale licentie heb (verraad ik mezelf daarmee ? ;) )
- Zijn de licentie-voorwaarden voor Vista OEM misschien niet anders dan XP OEM? Bijvoorbeeld: ik heb gelezen dat Microsoft gedicteerd heeft dat een licentie (OEM of niet) gekoppeld is aan het moederbord - misschien dat hier strikt aan gehouden wordt bij Vista, en dus alleen OEM met een moederbord gekocht mag worden en niet meer los (alhoewel je dan gewoon een bordje van 30 euro koopt en de OEM versie op je bestaande machine zet).

Ik weet niet hoe het zit, maar ik heb al iig een winkel gevonden die Vista Premium 32bit los verkoopt

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Die aanschaf bon komt van een winkel naar wens uit je Deskjet rollen ;)
Als MS er zo nodig 1 moet hebben.

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
HaseMike schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:25:
Die aanschaf bon komt van een winkel naar wens uit je Deskjet rollen ;)
Als MS er zo nodig 1 moet hebben.
Okee, maar ik ben juist aan het bespreken hoe het volledig legaal kan ;)
Bonnetje maken kan ik thuis nog wel >:)

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
En by the way, de keuze is dus:
- Doorgaan zonder licentie en Vista OEM kopen
of:
- Legale XP (MCE) kopen met upgrade

Ik prefereer de tweede; Microsoft neem ik aan ook :)

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Mocht je voor optie twee gaan, is je XP MCE licentie dan eigenlijk ook nog geldig? Of vervalt die key dan?

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
WoutF schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:33:
Mocht je voor optie twee gaan, is je XP MCE licentie dan eigenlijk ook nog geldig? Of vervalt die key dan?
Huh? Natuurlijk!? Het gaat om een Vista Upgrade, dus moet je een legaal basis-produkt hebben. Voor Vista Primium is dat XP MCE.

De key die ik nu voor MCE heb gebruikt zal ZEKER NIET door Microsoft geaccepteerd worden bij een upgrade.

Verkeerd gelezen.

Je XP licentie is dan (als ik het logisch beredeneer) niet meer geldig; die is gekoppeld aan de PC waar je m voor koopt. Als je daar Vista 'overheen zet' oftewel opnieuw installeert met Vista, gebruik je XP niet meer, maar je mag die XP dus ook niet op een andere PC zetten.

Alhoewel, volgens mij is de regel dat een licentie aan het moederbord gekoppeld is alweer aangepast. Dat is op Tweakers.net nieuws langsgekomen, specifiek vanwege vernieuwde licentie-aspecten voor Vista....

Dus, zelf effe zoeken!

[ Voor 37% gewijzigd door ByteDelight op 21-12-2006 12:37 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:29

ralpje

Deugpopje

bverstee schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:30:
En by the way, de keuze is dus:
- Doorgaan zonder licentie en Vista OEM kopen
of:
- Legale XP (MCE) kopen met upgrade

Ik prefereer de tweede; Microsoft neem ik aan ook :)
Waarbij je volgens mij even in de gaten moet houden dat als je voor optie twee gaat, je nooit Vista kaal kan installeren. Je zal dan altijd éérst je base-os (win xp mce dus) moeten installeren en daar weer de update overheen zetten. Tenminste, dat is wat ik begrepen heb, misschien zit ik er wel weer hopeloos naast :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
ralpje schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:37:
[...]

Waarbij je volgens mij even in de gaten moet houden dat als je voor optie twee gaat, je nooit Vista kaal kan installeren. Je zal dan altijd éérst je base-os (win xp mce dus) moeten installeren en daar weer de update overheen zetten. Tenminste, dat is wat ik begrepen heb, misschien zit ik er wel weer hopeloos naast :)
Uhm, ik dacht dat het net zoals vroegere Windows-upgrades werkt: je installeert Vista kaal, maar je moet een 'originele' WindowsXP cd invoegen tijdens het installatie-proces om verder te kunnen gaan.

Daarbij wordt dan volgens mij niet gecontroleerd op de XP licentie-key, maar wel of de cd van XP die je invoegt de juiste licentie betreft (dus geen bedrijvenversie bijvoorbeeld).

Maar ook ik kan er naast zitten.

In ieder geval wens ik niet dat ik een bestaande installatie moet laten staan, dat wordt vaak zo'n zooi.....

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Nogmaals de vraag:
Is het de moeite dat ik 4Launch verzoek de genoemde situatie aan Microsoft voor te leggen?

Dus:
1. Gebruiker bouwt zelf PC en is dus System Builder volgens Microsoft.
2. Gebruiker koopt XP (Home/MCE/Pro) OEM licentie met Upgrade Coupon.
3. Gebruiker vraagt Vista upgrade aan zonder kassabon van PC, maar alleen met kassabon van XP OEM.

Wat denken jullie? Proberen bij 4Launch?

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Waar zit het probleem nou eigenlijk? Dat systeem bouw je toch ook van onderdelen? Dan heb je daar toch een factuur van die je kan overleggen als daarnaar gevraagd wordt?

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
ralpje schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:00:
Waar zit het probleem nou eigenlijk? Dat systeem bouw je toch ook van onderdelen? Dan heb je daar toch een factuur van die je kan overleggen als daarnaar gevraagd wordt?
Uhm, houd je er rekening mee dat we niet allemaal hetzelfde zijn?

Mijn PC bijvoorbeeld blijft geen twee maanden gelijk; soms hier en daar een kleine upgrade, soms een pittige (Core 2 met toebehoren was er bevoorbeeld weer een).
Ik heb dus niet één bon, behalve dat als geldt dat de licentie aan het moederbord gekoppeld zou zijn, ik alleen die kassabon op hoef te zoeken.

Misschien het vermelden waard: per shop (4Launch / Cool-Prices / Zercom) heb ik het afgelopen jaar zo'n beetje 50 orders geplaatst... Dus je kunt je voorstellen dat dat een aardig stapeltje bonnen oplevert, waarvan er een 'aantal' bij mn huidige configuratie horen...

(ik zie dat ik mn signature weer aan moet passen :*) haha!)

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Je licentie is gekoppeld aan bepaalde hardware inderdaad. Welke dat precies is, zul ff op site van microsoft moeten opzoeken. Bij het vervangen van je moederbord of cpu bijvoorbeeld, zul je niet meer je oude oem licentie mogen gebruiken, omdat je systeem te veel veranderd is.

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
ralpje schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:12:
Je licentie is gekoppeld aan bepaalde hardware inderdaad. Welke dat precies is, zul ff op site van microsoft moeten opzoeken. Bij het vervangen van je moederbord of cpu bijvoorbeeld, zul je niet meer je oude oem licentie mogen gebruiken, omdat je systeem te veel veranderd is.
Precies, volgens mij dus het moederbord (heb ik op T.net gelezen).

En dat zou meteen impliceren dat je aan de bon waar in ieder geval het moederbord (en serienummer) op staat, voldoende moet hebben.

Ik zal het nog eens opzoeken.

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik heb vorige week ook contact gehad met 4Launch en kreeg hetzelfde mailtje terug als TS. Nog steeds niet aangedurfd om daadwerkelijk XP MCE + voucher te bestellen en ik ben dus blij dat ik dit topic nu zie :)

XP MCE OEM kost EUR 90,50.
Hierbij krijg je een coupon om "gratis" naar Vista Home Premium te upgraden.
Niet helemaal gratis, je betaalt geloof ik tussen de 10 en 15 euro administratie- en verzendkosten.
Totaal zit je dan dus boven de 100 euro.

Maar wat zie ik dan via Google:
Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit DVD Oem NL 1p pre-order € 129,00

Dus voor die 2 a 3 tientjes ga ik inderdaad niet lopen kloten met (nep) bonnetjes en zo'n coupon :)

edit:

En je kunt er 3 kopen voor 349 euro. Als je dus nog 2 mensen in je omgeving hebt die ook Vista Home Premium legaal willen, regel het dan even zo. Dan betaal je per licentie nog maar EUR 116,33! :)

[ Voor 13% gewijzigd door rb338 op 21-12-2006 13:22 ]

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:24

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik hoop niet dat je alleen over je oude XP installatie heen kan installeren. Heb net een OEM licentie XP pro met Vista coupon besteld, maar als voorgaande waar is annuleer ik dat wel.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb 2 weken terug een MCE 2005 OEM licentie aangeschaft bij 4Launch en op de upgradesite de couponcode ingevuld en een 0 bij systeemfabrikant en systeemtype zoals gevraagd werd indien je zelf het systeem bouwt.
Dit heeft geen problemen opgeleverd en ik krijg m'n Vista Upgrade DVD gewoon thuisgestuurd. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
rb338 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:21:
Dus voor die 2 a 3 tientjes ga ik inderdaad niet lopen kloten met (nep) bonnetjes en zo'n coupon :)
Dat is ook een goede redenatie.
Maar dan nog: ik wil ook graag Media Player 11 installeren ;) En IE7 etc....
Heb ik nog geen hack voor... :)

Effe over dat news-topic op t.net waar ik het over had:
nieuws: Microsoft: 'Vista kan tot tien keer worden geactiveerd'

"Naar aanleiding van de recente commotie rondom de licentie van Windows Vista en de vermeende beperkingen met betrekking tot de activatie van het besturingssysteem heeft Microsoft aan Bit-tech nadere uitleg gegeven over de beperkingen van Vista. Volgens een woordvoerder van de licentie-afdeling van Microsoft is het alleen nodig om Windows opnieuw te activeren als de harddisk én een ander component wordt vervangen. Het zou dus mogelijk zijn om onbeperkt processors, geheugen, videokaarten en moederborden te vervangen zonder dat dit een nieuwe activatie vereist. Mocht het toch nodig zijn om Windows Vista opnieuw te activeren, dan is er nog geen man overboord. Volgens de Microsoft-woordvoerder is het namelijk mogelijk om Vista zonder problemen tien keer te activeren. Daarna is het mogelijk dat Microsoft een nader onderzoek gaat instellen wanneer een Windows-kopie weer wordt geactiveerd."

Tja, nou weet ik dus helemaal niet meer waaraan de licentie gekoppeld is.
Hier staat dus min of meer aan je harddisk.

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
--MeAngry-- schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:26:
Ik heb 2 weken terug een MCE 2005 OEM licentie aangeschaft bij 4Launch en op de upgradesite de couponcode ingevuld en een 0 bij systeemfabrikant en systeemtype zoals gevraagd werd indien je zelf het systeem bouwt.
Dit heeft geen problemen opgeleverd en ik krijg m'n Vista Upgrade DVD gewoon thuisgestuurd. :)
Ah, maar dat is doorslaggevend nieuws!

Echter, waar werd gevraagd een '0' bij systeemfabrikant en systeemtype in te vullen?
Ik heb dat nog nergens gelezen.

Of staat dat in die 4 pagina tellende PDF op de 4Launch site? Dan moet ik die nu nog effe goed doorlezen...
Niet dus.

Laat het effe weten MeAngry s.v.p.!!!

[ Voor 4% gewijzigd door ByteDelight op 21-12-2006 13:51 ]

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
bverstee schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:31:
[...]

Voor zover ik weet heb je met Vista OEM gewoon een legale versie, die je dus gewoon kan activeren. Hacks zijn overbodig dus, maar IE7 en WMP11 zitten al in Vista gebakken... dus ik heb geen idee wat je nu bedoelt :D

Of het moet zijn dat je XP MCE nog wil blijven gebruiken naast Vista?

Overigens heb ik mijn XP MCE prijs van 4Launch en die Vista OEM prijs van een andere site. Op die andere site was XP MCE een stuk duurder dan bij 4Launch, dus het kan goed zijn dat je uiteindelijk even duur of zelfs goedkoper bent als je gewoon Vista OEM koopt en geen upgrade vanaf XP :D

[ Voor 21% gewijzigd door rb338 op 21-12-2006 14:06 ]

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
rb338 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:05:
[...]

Voor zover ik weet heb je met Vista OEM gewoon een legale versie, die je dus gewoon kan activeren. Hacks zijn overbodig dus, maar IE7 en WMP11 zitten al in Vista gebakken... dus ik heb geen idee wat je nu bedoelt :D

Of het moet zijn dat je XP MCE nog wil blijven gebruiken naast Vista?
Nee hahaha, als ik pas in maart ofzo een Vista Premium koop, kan ik met de XP versie die ik nu geïnstalleerd heb - en waarbij je normaliter bij Windows Update: "Deze Windows licentie is niet legetiem" krijgt ;) maar waar je met de juiste WGAfix voorbij kunt, hoe dan ook toch niet Media Player 11 en IE7 installeren >:)

Ik ben ook niet de beroerdste :)
Ik wil best betalen voor XP en Vista, dus het is niet zo dat ik maar al te graag probeer illegale versies aan de praat te krijgen, maar omdat er een jaar geleden nog zo weinig bekend was over Media Center Edition, heb ik dit eens uitgeprobeerd, en het bevalt zo onwijs goed (op wat beperkingen zoals digitale TV na), dat ik nu zover ben dat ik er - bijna graag! _/-\o_ - voor wil betalen.

(zie signature: met een dual tuner PVR-500 en een nagenoeg stille Core2 Duo bak loopt het toch wel erg lekker allemaal!)

[ Voor 30% gewijzigd door ByteDelight op 21-12-2006 14:15 ]

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Kan iemand me überhaupt uitleggen hoe dat zit met die Vista-vouchers? Zijn er verschillende versies van die vouchers in omloop? Kunnen winkels zelf bepalen hoe groot die korting op de upgrade is? De ene webshop heeft het kennelijk over een volledig gratis upgrade naar Vista, maar ik mailde bijvoorbeeld met Azerty en de helpdesk wist me te melden dat Vista "ongeveer 90 euro" ging kosten met deze coupon.

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Krizna schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:42:
Kan iemand me überhaupt uitleggen hoe dat zit met die Vista-vouchers? Zijn er verschillende versies van die vouchers in omloop? Kunnen winkels zelf bepalen hoe groot die korting op de upgrade is? De ene webshop heeft het kennelijk over een volledig gratis upgrade naar Vista, maar ik mailde bijvoorbeeld met Azerty en de helpdesk wist me te melden dat Vista "ongeveer 90 euro" ging kosten met deze coupon.
Dat kun je natuurlijk gewoon op de Microsoft site terugvinden, maar ook hier:
http://www.4launch.nl/sho.../vistaenofficeupgrade.pdf
Zie de 2 tabellen op pagina 2.

Er zijn dus, behalve in het geval van een upgrade vanaf Windows XP Home Edition, geen bijkomende kosten, maar je betaalt wel verzendkosten á 15 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door ByteDelight op 21-12-2006 16:30 ]

Verwijderd

hmmmm

k heb een Dell laptop gekocht met XP NL... alleen heb ik begrepen dat ik niet in aanmerking kom met de Upgrade programma naar Vista.. klopt dit? zo ja, zijn er andere goedkope/gratis opties

• InSanex

InSanex

serenity now!

bverstee schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:06:
[...]

Nah, er wordt hier serieus over de mogelijkheden gecommuniceerd, komt er weer zo'n kort-door-de-bocht muts langs...
Zodra je over die vouchers en coupons aan het communiceren bent, ben je zinloos bezig.
Die vouchers/coupons zijn absolute onzin, puur een verkoopmiddel.
Ik vind nergens op de microsoft upgrade site iets terug, waar ik zogenaamde coupons in moet vullen of op moet sturen.
Dus je kan het kort door de bocht noemen, ik probeer alleen maar wat mensen tijd te besparen.

[ Voor 0% gewijzigd door InSanex op 21-12-2006 17:39 . Reden: typo edit ]

Het weer in Halfweg

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ah, eindelijk iets nuttigs gevonden ergens bij Microsoft.
Ik citeer (of kopieer eigenlijk):"MS highly recommends that End User Customers back up their hard drive and settings prior to upgrading their PCs. Some upgrades may require additional installation requirements and instructions. Certain upgrades may not allow the End User Customer to retain applications, files and settings as they were in the previous installed edition of Windows. You may be required to perform a clean install of Windows Vista and then reinstall your existing files, settings and programs. Consult your PC manufacturer or visit www.microsoft.com/windowsvista/getready/upgradeinfo.mspx for details.

Daaruit maak ik op dat je gewoon een volledige installatie zonder voorgande Windows editie kan doen.

Edit: hmm ik lees er ook "The Upgrade Software is available on DVD or CD media. A DVD-ROM or CD-ROM drive is required to install the Upgrade Software. Upgrade Software must be installed on your PC with Windows XP preloaded."

Anders zet je dat soort dingen gewoon duidelijk neer? Nu weet ik het nog niet...

[ Voor 14% gewijzigd door SayWhatAgain! op 21-12-2006 19:32 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

InSanex schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:38:
[...]
Zodra je over die vouchers en coupons aan het communiceren bent, ben je zinloos bezig.
Die vouchers/coupons zijn absolute onzin, puur een verkoopmiddel.
Ik vind nergens op de microsoft upgrade site iets terug, waar ik zogenaamde coupons in moet vullen of op moet sturen.
Dus je kan het kort door de bocht noemen, ik probeer alleen maar wat mensen tijd te besparen.
Lees je uberhaubt de topics waarin je post? Waar heeft men het hier nu over? De coupons bestaan weldegelijk en als je goed gelezen zou hebben dan had je kunnen lezen dat er ook al mensen zijn die daadwerkelijk de coupon al gebruikt hebben. Dus reageer pas wanneer je iets zinnigs kunt vertellen. :X

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• InSanex

InSanex

serenity now!

Jij hebt je ook wijs laten maken dat je zonder die voucher NIET in aanmerking komt ?
Zeg ik dat ze niet bestaan ? Ze bestaan wel, maar het is puur in middel om de klant iets fysieks in z'n handen te laten hebben, werkt altijd!
De discussie gaat hier over twee dingen, mensen met laptop die up willen graden en mensen met een OEM licentie.
Leuk en aardig dat je er finacieel dus weinig mee opschiet om nu een MCE oem licentie aan te schaffen, omdat Vista nauwelijks duurder zal zijn.
Mensen die nu een pc kopen met MCE erop, kunnen gewoon aan de hand van de COA, serienummer etc. upgraden.
Dus ja, die coupons zijn puur een marketing/sales instrument.
Dus verwijt mij liever niets over niet doorlezen etcetera als ik gewoonweg niet opschrijf wat je eigenlijk wil lezen.

[ Voor 70% gewijzigd door InSanex op 21-12-2006 23:55 . Reden: iets uitgebreid :) ]

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

InSanex schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:37:
Jij hebt je ook wijs laten maken dat je zonder die voucher NIET in aanmerking komt ?
Zeg ik dat ze niet bestaan ? Ze bestaan wel, maar het is puur in middel om de klant iets fysieks in z'n handen te laten hebben, werkt altijd!
De discussie gaat hier over twee dingen, mensen met laptop die up willen graden en mensen met een OEM licentie.
Leuk en aardig dat je er finacieel dus weinig mee opschiet om nu een MCE oem licentie aan te schaffen, omdat Vista nauwelijks duurder zal zijn.
Mensen die nu een pc kopen met MCE erop, kunnen gewoon aan de hand van de COA, serienummer etc. upgraden.
Dus verwijt mij liever niets over niet doorlezen etcetera als ik gewoonweg niet opschrijf wat je eigenlijk wil lezen.
Punt is dat we (ik in ieder geval) gewoon niet begrijp wat je wil duidelijk maken. :?
Ja, het is een marketingstunt. Tuurlijk kun je straks gewoon een OEM Vista kopen, maar het is toch fijn om nu voor iets minder geld alvast een legale Windows XP OEM te draaien om hem daarna eenvoudig naar Vista te upgraden?
bverstee schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:47:
[...]

Ah, maar dat is doorslaggevend nieuws!

Echter, waar werd gevraagd een '0' bij systeemfabrikant en systeemtype in te vullen?
Ik heb dat nog nergens gelezen.

Of staat dat in die 4 pagina tellende PDF op de 4Launch site? Dan moet ik die nu nog effe goed doorlezen...
Niet dus.

Laat het effe weten MeAngry s.v.p.!!!
Aan het begin wordt gevraagd of je een upgradecoupon hebt. Als dat zo is, hoef je alleen de code daarop in te vullen en hoef je geen fabrikant te kiezen via wie de upgrade verloopt.

Toen kon ik 'kiezen' naar welke Vista versie ik dan een upgrade wilde. Naja, veel keus krijg je niet, van MCE kun je alleen naar Home Premium, maar dat was toch wat ik wilde.

Daarna nog je betalingsmethode opgeven voor de verzendkosten, aangezien de upgrade zelf me niets kost. (Enkel 14,23 euro verzendkosten voor een upgraden van MCE 2005 => Home Premium) en toen kreeg ik nog een orderbevestiging.
En klaar was * --MeAngry-- :)

[ Voor 9% gewijzigd door --MeAngry-- op 22-12-2006 00:43 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

InSanex schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:37:
Zoals ---MeAngry--- al aangeeft, ben je heel erg onduidelijk. Elke Pc komt inderdaad in aanmerking voor een upgrade naar Vista als hij aangekocht is tussen de door Microsoft gestelde datums. Systeembouwers leveren alleen een coupon mee met een code om de upgrade aanvraag makkelijker te laten verlopen. Een leek hoeft alleen maar de code in te geven samen met zijn eigen adres gegevens en na het overmaken van de verzen en administratie kosten wordt het zaakje naar je toegezonden. En ja het is ook een stukje marketing om Vista te promoten, hier maken systeembouwers weer dankbaar gebruik van, neem ze het eens kwalijk... :/ oke, genoeg hier over.

Ik vindt het ook wel interessant om te weten of je als "doe-het-zelf-systeembouwer" ook kunt upgraden naar Vista, want voor zover ik de prijzen van Vista tot nu toe heb gezien is het goedkoper om van MCE naar Vista Home Premium te upgraden met een coupon dan Vista straks te kopen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Ik ben op dit moment ook bezig de coupon etc in te vullen voor de upgrade van WinXP MCE > Vista home premium. Deze coupon kreeg ik vorige week bij een nieuwe pc (zelf inelkaar gezet). Er wordt nu gevraagd naar het type PC en het serienummer van de PC. Er staat op de factuur echter geen serienummer van de PC en na wat te hebben gebeld met de winkel blijkt dat ze ook geen serienummers aan nieuwe PC's geven (vind ik opzich logisch). Bij laptops is dit gebruikelijk, maar voor PC's volgens mij niet.

Wat zou ik daar nu in moeten vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
DJH schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:54:
Ik ben op dit moment ook bezig de coupon etc in te vullen voor de upgrade van WinXP MCE > Vista home premium. Deze coupon kreeg ik vorige week bij een nieuwe pc (zelf inelkaar gezet). Er wordt nu gevraagd naar het type PC en het serienummer van de PC. Er staat op de factuur echter geen serienummer van de PC en na wat te hebben gebeld met de winkel blijkt dat ze ook geen serienummers aan nieuwe PC's geven (vind ik opzich logisch). Bij laptops is dit gebruikelijk, maar voor PC's volgens mij niet.

In zo'n geval zou ik persoonlijk het serienummer van je moederbord gebruiken..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

DJH schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:54:

Kun je in dit geval niet, zoals een eindje naar boven in het topic vermeld, niet gewoon een "0" invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de coupon instuurt met een bon met daarop een essentiele stukje hardware tw. Harddisk, geheugen, MB noe maar op dan is dit volkomen legaal. die coupon en windows moet dan wel van een zaak zijn die aangemerkt zijn als systembuilder van Microsoft.

Dat verhaal van een complete PC aanschaffen ligt hem simpel in een stukje verkooptechniek. Logisch toch een complete PC levert meer op. Maar Microsoft heeft natuurlijk liever 1000 legale klanten dan illegaal.

Bovenstaand is bevestigd door Moduslink en Microsoft via E-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 17:03
Mooi verhaal mannen! Ik ben blij dat ik topic tegenkom :+

Even een vraag om te zien of ik het allemaal goed begrijp.

Ik heb nu een pc met een legale XP Pro. Ik wil ook Vista.

Ik koop een nieuwe HD en MCE 2005 OEM inclusief een upgrade coupon. Ik bestel met de coupon een Vista editie (Home Premium in dit geval), hang de nieuwe HD in m'n huidige bak en installeer Vista.
Dit kost me dus rond de 90 euro (voor MCE) plus de verzendkosten van de Vista dvd. Ik ben dus voor ongeveer 105 euro in het bezit van Vista.

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bverstee schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:31:
[...]

Effe over dat news-topic op t.net waar ik het over had:
nieuws: Microsoft: 'Vista kan tot tien keer worden geactiveerd'

"Naar aanleiding van de recente commotie rondom de licentie van Windows Vista en de vermeende beperkingen met betrekking tot de activatie van het besturingssysteem heeft Microsoft aan Bit-tech nadere uitleg gegeven over de beperkingen van Vista. Volgens een woordvoerder van de licentie-afdeling van Microsoft is het alleen nodig om Windows opnieuw te activeren als de harddisk én een ander component wordt vervangen. Het zou dus mogelijk zijn om onbeperkt processors, geheugen, videokaarten en moederborden te vervangen zonder dat dit een nieuwe activatie vereist. Mocht het toch nodig zijn om Windows Vista opnieuw te activeren, dan is er nog geen man overboord. Volgens de Microsoft-woordvoerder is het namelijk mogelijk om Vista zonder problemen tien keer te activeren. Daarna is het mogelijk dat Microsoft een nader onderzoek gaat instellen wanneer een Windows-kopie weer wordt geactiveerd."

Tja, nou weet ik dus helemaal niet meer waaraan de licentie gekoppeld is.
Hier staat dus min of meer aan je harddisk.
Volgens mij is de tekst heel erg duidelijk. Je moet Vista enkel activeren als je de harddisk EN een ander component vervangt. Op deze manier activeren kan 10 keer via internet. Zelfs als je zoveel componenten vervangt als jij kom je daar volgens mij niet aan tot de volgende editie van windows. Je moet dan immers 9x je harddisk + een ander component vervangen in die periode. Daarna kan je activeren via de telefoon.

Volgens mij heb je alle antwoorden op je vragen nu: 1. Jij bent de systembuilder 2. Je mag een OEM pakket aanschaffen. 3. Als je de zegel verbreekt en de OEM versie installeert is deze gebonden aan je computer (je kan je computer dus wel upgraden ed, maar je mag de licentie niet op een andere computer installeren). 4. de upgrade versie vereist de originele installatie van windows xp. 5. Je kan gewoon gebruik maken van de upgrade coupon.

Nu is de keuze of je een upgrade versie wil hebben of de originele OEM. Ik zou voor de Vista OEM gaan die over 1.5 maand uitkomt. Tot die tijd nog even illegaal XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferret schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:33:

Ik koop een nieuwe HD en MCE 2005 OEM inclusief een upgrade coupon. Ik bestel met de coupon een Vista editie (Home Premium in dit geval), hang de nieuwe HD in m'n huidige bak en installeer Vista.
Dit kost me dus rond de 90 euro (voor MCE) plus de verzendkosten van de Vista dvd. Ik ben dus voor ongeveer 105 euro in het bezit van Vista.

Klopt dit?
Het is niet noodzakelijk om een nieuwe HD bij de MCE 2005 OEM te kopen. Je mag het OEM pakket gewoon los kopen. Als je het OEM pakket echter installeert op een bestaande PC ben je in overtreding van de licentie, je moet het op een nieuw te bouwen PC installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
rb338 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:21:
XP MCE OEM kost EUR 90,50.
Hierbij krijg je een coupon om "gratis" naar Vista Home Premium te upgraden.
Niet helemaal gratis, je betaalt geloof ik tussen de 10 en 15 euro administratie- en verzendkosten.
Totaal zit je dan dus boven de 100 euro.
16 euro shipping & handling om precies te zijn :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 17:03
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:51:
[...]

Het is niet noodzakelijk om een nieuwe HD bij de MCE 2005 OEM te kopen. Je mag het OEM pakket gewoon los kopen. Als je het OEM pakket echter installeert op een bestaande PC ben je in overtreding van de licentie, je moet het op een nieuw te bouwen PC installeren.
Vandaar die nieuwe HD :P ! Ik begreep uit eerdere postings dat een licentie bij tenminste een HD moest horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferret schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:57:
[...]

Vandaar die nieuwe HD :P ! Ik begreep uit eerdere postings dat een licentie bij tenminste een HD moest horen.
Een nieuwe HD staat volgens mij niet gelijk aan een nieuwe PC. Maar een nieuwe PC is waarschijnlijk wel een ruim begrip. Bijvoorbeeld oude componenten salvagen en een aantal nieuwe componenten kan denk ik al genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex

InSanex

serenity now!

Wat ik niet begrijp, waarom mensen nu voor een paar tientjes voordeel een MCE licentie zouden willen, en dan later een (naar alle waarschijnlijkheid) upgrade editie van Vista, in plaats van een "echte" dvd met het OS erop :/
Laten we het er maar op houden dat ik gewoon niet begrijp waar die zuinigheid vandaan komt, ik snap ook al niet dat mensen Senseo lekker vinden :9
Mijn excuus voor mijn korte onduidelijke reactie's in ieder geval!

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferret schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:33:

Klopt dit?
Honderd% en dit is dan ook de laatste ontopic bericht (verhalen van ik hou niet van dit enz. daarom is dit TOPIC toch begonnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn plan is om xp/mce te behouden en met de vista coupon die ik heb (aldi 8818) een dualboot systeem te maken.

voordeel: een stabiel systeem en 1 wat gelikter/geavanceerder waar mogelijk nog van alles aan hapert.

de twijfel slaat nu wat toe: kun je met de vista coupon wel een dual boot systeem maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:26:
Welk bericht krijg jij als je inlogd op de pagina van moduslink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

InSanex schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 16:11:
Wat ik niet begrijp, waarom mensen nu voor een paar tientjes voordeel een MCE licentie zouden willen, en dan later een (naar alle waarschijnlijkheid) upgrade editie van Vista, in plaats van een "echte" dvd met het OS erop :/
Laten we het er maar op houden dat ik gewoon niet begrijp waar die zuinigheid vandaan komt, ik snap ook al niet dat mensen Senseo lekker vinden :9
Mijn excuus voor mijn korte onduidelijke reactie's in ieder geval!
Upgrade DVD of CD's van Microsoft zijn gewoon volledige installatie DVD/CD's je zou gewoon een kale installatie er mee uit kunnen voeren. Wel mogelijk dat er even om de andere CD/DVD gevraagd kan worden van b.v. Windows MCE 2005, maar dit zou ik echt wel voor de €30,- over hebben. Niet iedereen heeft een geldboom in de tuin staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Nou ja, ik mailen naar MS of je die "Upgrade" versie ook gewoon als losse installatie kan doen krijg ik dit antwoord:

Geachte heer SayWhatAgain!,
Wij bedanken u voor uw e-mail aan Microsoft.
De procedure om gebruik te maken van de upgrade-coupon genaamd “Technology Guarantee Windows Vista” werkt als volgt:

Klanten, die tussen 26 oktober 2006 en 15 maart 2007 een Vista Ready computer kopen met Windows XP erop voor geinstalleerd, komen in aanmerking voor een goedkope upgrade naar Windows Vista.
Deze upgrade heet een "express upgrade" en biedt de volgende upgrademogelijkheden aan:
Windows XP Home à Windows Vista Home Basic of Home Premium
Windows XP Mediacenter à Windows Vista Home Premium
Windows XP Professional à Windows Vista Business
Windows XP x64 à Windows Vista Business x64

De onderliggende taalversie en de taalversie waarnaar wordt ge-upgrade moeten hetzelfde zijn. Een taalwisseling is dus niet mogelijk.
De upgrade-coupon, welke met de PC meegeleverd is, moet binnen zijn op 31 maart 2007.
Naast shipment & handling kosten, zijn er voor de upgrade van Windows XP Home nog extra upgrade-kosten.
Upgraden naar Windows Vista Home Basic kost € 39,10 en upgraden naar Windows Vista Home Premium kost € 63,04.

Naast de upgrade kosten brengen wij verzendkosten in rekening van €18,99. Prijzen zijn exclusief BTW.

De upgrade voor OEM is aan te vragen op deze website: https://upgradeweb.moduslink.com/vista/

U heeft de volgende gegevens nodig voor het aanvragen van een Vista upgrade:
* Aankoopdatum
* Het Certificate of Authenticity (COA) nummer (14 cijfers)
* Het Windows Vista Capable PC Model en Model-nummer van de computerleverancier
* Het serienummer van de PC

Weet ik het nog niet. Tenzij Dune hierboven het bij het rechte eind heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

SayWhatAgain! schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 21:22:
Weet ik het nog niet. Tenzij Dune hierboven het bij het rechte eind heeft.
Bij Vista kan ik het niet met zekerheid zeggen, maar alle andere upgrade CD's die ik in handen heb gehad was het wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4Launch heeft gelijk, maar blijft onvolledig.

1. Je mag een licentie doorverkopen MITS hij nog niet geactiveerd of geregistreerd is op een der wittegen Microsoft diensten. Zie werking activatieserver.
2. Vaak is het aantrekkelijk om bijvoorbeeld een heel goedkoop stukje hardware te kopen en dan daarbij een OEM product nemen. Nero bij branders bijvoorbeeld. Of er nu bij dat OEM pruduct een voucher zit is niet jouw probleem. Je doet mee aan een actie en verneem grondige kennis van de actievoorwaarden.
3. Vista is een prijzig product. Niet als je er alles uit weet te halen, maar wel voor jan met de pet.

Zelf draai ik XP en ik ga heel voorlopig nog niet over naar Vista als ik ooit over ga. Ik ben zelf bezig met Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetsmurf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:36
Kijk eens bij icomputers in Vlaardingen die verkopen een OEM pakket van Vista Home Premium voor € 88,- voor de 32bits versie en € 90,- voor de 64 bits versie. Ik ga dit dus doen in plaats van nog meer kwijt te zijn aan een upgrade van mijn hardware die ik nu nog geen eens nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Mja en Vista Ultimate kost 162 Euro. Ik denk dat er iets hier niet klopt hè... No way dat dit prijzen zijn waarvoor je Vista (als clean install versie zijnde, staat nergens iets over upgrade) thuisgestuurt krijgt. De prijzen van de XP-versies kloppen wel ja.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex

InSanex

serenity now!

Volgens mij weet niemand meer waar de klepel hangt, zoveel verschillende bedragen etc.
Ik weet niet of er hier meer mensen zijn die 14januari naar de Vistatraining/infodag van MS gaan, ik denk niet dat er gelegendheid tot het stellen van vragen is, maar ben nu weel heel benieuwd hoe ze dat aan gaan pakken met die OEM licentie's.

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Ik ga het gewoon proberen.

Als ik de reactie van MeAngy lees, kun je twee keer een '0' invullen bij type en fabrikant als je je PC zelf gebouwd hebt.

Ik laat jullie het hier wel weten als het gelukt is; ik verwacht binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:48:
[...]

Volgens mij is de tekst heel erg duidelijk. Je moet Vista enkel activeren als je de harddisk EN een ander component vervangt. Op deze manier activeren kan 10 keer via internet. Zelfs als je zoveel componenten vervangt als jij kom je daar volgens mij niet aan tot de volgende editie van windows. Je moet dan immers 9x je harddisk + een ander component vervangen in die periode. Daarna kan je activeren via de telefoon.

Volgens mij heb je alle antwoorden op je vragen nu: 1. Jij bent de systembuilder 2. Je mag een OEM pakket aanschaffen. 3. Als je de zegel verbreekt en de OEM versie installeert is deze gebonden aan je computer (je kan je computer dus wel upgraden ed, maar je mag de licentie niet op een andere computer installeren). 4. de upgrade versie vereist de originele installatie van windows xp. 5. Je kan gewoon gebruik maken van de upgrade coupon.

Nu is de keuze of je een upgrade versie wil hebben of de originele OEM. Ik zou voor de Vista OEM gaan die over 1.5 maand uitkomt. Tot die tijd nog even illegaal XP.
Dat is duidelijk, qweewq. Je ziet door het bomen het bos niet meer bij Microsoft.
Hun software is uitermate prijzig en alleen als je Vista ten volle benut (er ook écht mee gaat werken en stoeien) dat dan pas de prijs een beetje gerechtvaardigt is.
Vista is een schitterend product, alleen jammer van de prijs.

Ik heb 3 echte vrienden en 2 daarvan hebben een uitkering. Deze 2 lieve boys kunnen maar net rondkomen en wil je hun een smakelijke beta van Vista aanbieden? Ten eerste draait het op hun PC's niet en ten tweede kunnen ze never 200 euro op tafel neerleggen voor zo'n stukje luxe. Of is het geen luxe omdat bijna heel de wereld aan Vista gaat?

Ik kan het rustig betalen ,maak je over mij maar geen zorgen, alleen maak ik me zorgen over de hele commercie achter Vista. Ik vind hem gemeen om op deze manier mensen over te halen. Natuurlijk bied je een OS gratis aan als je weet dat een X aantal van die mensen zeker zullen overstappen en er dus geld in de lade komt.

Laten we het zo zeggen dat Vista er hier niet in komt en dan alleen om het principe achter het OS verhaal. Ik ben me aan het verdiepen in Linux dat eigenlijk voor iedereen beschikbaar is.
Niemand wordt verplicht om Windows te draaien, maar als je een gamer bent moet je haast wel. Ik ga even kijken wat CeDeGa te bieden heeft want ik heb hier duidelijk moeite mee eerlijk gezecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 13:41:
[...]

Dat is duidelijk, qweewq. Je ziet door het bomen het bos niet meer bij Microsoft.
Hun software is uitermate prijzig en alleen als je Vista ten volle benut (er ook écht mee gaat werken en stoeien) dat dan pas de prijs een beetje gerechtvaardigt is.

Ik heb 3 echte vrienden en 2 daarvan hebben een uitkering. Deze 2 lieve boys kunnen maar net rondkomen en wil je hun een smakelijke beta van Vista aanbieden? Ten eerste draait het op hun PC's niet en ten tweede kunnen ze never 200 euro op tafel neerleggen voor zo'n stukje luxe. Of is het geen luxe omdat bijna heel de wereld aan Vista gaat?

Ik kan het rustig betalen ,maak je over mij maar geen zorgen, alleen maak ik me zorgen over de hele commercie achter Vista. Ik vind hem gemeen om op deze manier mensen over te halen. Natuurlijk bied je een OS gratis aan als je weet dat een X aantal van die mensen zeker zullen overstappen en er dus geld in de lade komt.

Laten we het zo zeggen dat Vista er hier niet in komt en dan alleen om het principe achter het OS verhaal. Ik ben me aan het verdiepen in Linux dat eigenlijk voor iedereen beschikbaar is.
Niemand wordt verplicht om Windows te draaien, maar als je een gamer bent moet je haast wel. Ik ga even kijken wat CeDeGa te bieden heeft want ik heb hier duidelijk moeite mee eerlijk gezecht.
Als bedrijven nog wachten met het overstappen naar Vista, dan is het voor die 2 jongens ook niet zo'n punt hoor. Nu moet men niet doen alsof XP in 1 keer obsolete is geworden en niet meer bruikbaar.

Damn....Ik heb zelfs mensen die nog onder 2000 werken. En die kunnen alles wat ik met XP doe.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex

InSanex

serenity now!

goed punt, ik spreek nog dagelijks mensen die met windows98 werken, en die komen nu in de problemen.
De ondersteuning is nu toch echt gestopt, en je kan de drivers voor je nieuwe printertje nu echt vergeten.
Kan je je voorstellen, dat XP vast nog een jaar of vijf ondersteund zal worden. Een fabrikant van randapperatuur zal zich echt niet in de vingers snijden met Vista only spul.

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke discussie!
maareh... mijn eerder gestelde vraag sneeuwt wat onder ;)
iemand een antwoord?
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 16:53:
mijn plan is om xp/mce te behouden en met de vista coupon die ik heb (aldi 8818) een dualboot systeem te maken.

voordeel: een stabiel systeem en 1 wat gelikter/geavanceerder waar mogelijk nog van alles aan hapert.

de twijfel slaat nu wat toe: kun je met de vista coupon wel een dual boot systeem maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hartelijk dank voor uw opdracht te upgraden naar Windows Vista Business 64-bit DVD. Stuur a.u.b. het origineel of een gewaarmerkte kopie van uw aankoopbewijs (bon, factuur, etc.) en uw aanvraagformulier naar het adres van ons servicecenter in uw regio:

EMEA
Software Upgrade Program
PO Box 252
7300 AG Apeldoorn, The Netherlands
Email: MSTUPVISTAEMEA@moduslink.com
Fax: 31-55-543 3946

Americas
Software Upgrade Program
PO Box 1918
Orem, UT 84059-1918
Email: MSTUPVISTANA@moduslink.com
Fax: 801-431-5616

Asia
Software Upgrade Program
Blk 750 Chai Chee Road
#01-03, Suite 987
Techno park @ Chai Chee
Singapore 469000
Email: MSTUPVISTAASIA@moduslink.com
Fax: 65-62417132

Korea
Software Upgrade Program
459-3, Gugal-Dong,
Kiheung-Gu, Yongin-Si,
Kyunggi-Do, Korea

Uw order kan alleen in behandeling worden genomen, wanneer wij uw aankoopbon en aanvraagformulier hebben ontvangen en gevalideerd. Na validering wordt uw order uitgevoerd en verzendklaar gemaakt. U ontvangt het bestelde product binnen 4 tot 6 weken na januari. U kunt op elk moment de status van uw order op onze website controleren.

Hartelijk dank .

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 13:41:
[...]

Wat doen mensen toch telkens moeilijk over de prijs van Vista. Zoals hierboven vermeldt kost Vista 90 euro (Home Premium) indien je zelf een nieuwe PC bouwt. Indien je Home Premium afneemt bij het kopen van een nieuwe computer van bijvoorbeeld Dell zijn de kosten waarschijnlijk nog lager door de inkoopgrootte van Dell. Zelfs als je Vista elke dag opstart en niet intensief gebruikt is het meer dan je geld waard. En mensen die nu een goed functionerend XP systeem hebben moeten niet upgraden. Ik draai XP en blijf gewoon XP draaien, ik kan er alles mee wat ik moet doen. De support blijft nog ruime tijd doorlopen en alles werkt prima. Bij een nieuwe computer schaf ik Vista wel aan. Als je besturingssysteem werkt hou het gewoon, het is totaal niet nodig om te upgraden naar Vista en voor mensen in de bijstand al helemaal niet.

En gamers vind ik echt niet zielig, als je een game systeem kan kopen en geld uit kan geven voor games kan je ook wel 90 euro betalen voor vista om de games optimaal te draaien. Linux is allemaal leuk en aardig maar als je bedenkt wat je er allemaal voor moet doen om 90 euro over 4 jaar te besparen ben je gewoon niet helemaal lekker vanuit een kosten/baten uitgangspunt (Geen volledige functionaliteit tov Windows/geen volledige compatabiliteit met de rest van de wereld) Het maakt mij totaal niks uit dat Microsoft miljaren winst maakt, ik kijk naar mijn eigen transactie met Microsoft. Ik krijg een goed besturingssysteem waarmee ik alles kan + support voor 10 jaar en dat voor 90 euro. Dat wil ik er graag voor betalen.

Al die afgunst tegen Microsoft is nergens voor nodig, ze leveren een klasse product voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 15:46:
leuke discussie!
maareh... mijn eerder gestelde vraag sneeuwt wat onder ;)
iemand een antwoord?

[...]
Lijkt me niet .. je upgrade immers je licentie i.e. je licentie van XP MCE gaat over in Vista Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Ik heb zoals beloofd de licentie besteld en opgehaald, hier de details:

Het doosje

De licentie wordt, zoals 4Launch me beloofde, in een kartonnen doosje geleverd. Dit doosje is van belang, aangezien je bij opening ervan akkoord gaat met de OEM-licentie - en daar hebben we het nou net over ;)

Op de doos is naast de opgedrukte OEM licentie-details ook een tweede wit geprinte uitleg van de eisen aan de Vista-upgrade aanwezig.

De inhoud

In de doos bevindt zich het upgrade formulier, dat niet 'Redemption-form' (volgende de upgrade-site) of wat dan ook heet, maar gewoon 'Upgrade-tegoedformulier voor een upgradeversie van Windows Vista Home Premium'.

Ik heb gezocht naar enige opmerking over een zelf gebouwd systeen, maar dat wordt niet vermeld. Waar MeAngry het eerder in het topic over had is mij onbekend, maar lees verder.

In de doos bevinden zich ook in een dvd-doosje een kleine handleiding van hoe je een MCE-configuratie aansluit, de licentie-sticker (het Certificate of Authenticity), en een Lees Dit Eerst! met een korte uitleg voor OEM-System Builders betreffende de licentie.

In de dvd-box bevinden zich 3 cd's (!), 2 voor de MCE setup en 1 met updates :? Nooit eerder van die laatste gehoord, maar dat zullen wel updates van internet zijn, zodat het wat sneller gaat ofzo.

De upgrade site

Ik heb natuurlijk https://upgradeweb.moduslink.com/Vista bezocht, en de stappen doorlopen.

Daarbij heb ik gebruik gemaakt van de tip van MeAngry die aangaf dat je een '0' (nul) bij PC type en serienummer in moet vullen als je de PC zelf samengesteld en gebouwd hebt.

Inderdaad kon ik daarna de aanvraag gewoon afronden.

Er is nog een keuzemogelijkheid voor betaling: creditcard, bank overschrijving of machtiging.
Bij de machtiging moet je weer zo'n zeikerig formulier invullen en opsturen, zodat ze het bedrag van je bankrekening kunnen afschrijven; een overschrijving is dan natuurlijk minder werk.
Ik heb voor creditcard gekozen; direct klaar.

Als laatste pagina ontvang je een bevestigingspagina met ook een knop om deze te printen.
Hierop staat namelijk het bevestigingsnummer dat je op het upgrade formulier moet invullen.

Het formulier stuur ik morgen op.

Alles lijkt dus geslaagd te zijn.
In andere woorden: houd je niet in, en koop voor 90 euro (XP MCE + Vista upgrade) Vista Premium!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Niet online
Ik heb dus hetzelfde gedaan zoals jij en heb mijn formulieren al opgestuurd ( Mits de ptt meneer zijn ding gedaan heeft, het is niet mogelijk 1 postzegel te kopen :| dan ben je minimaal 1.12 E kwijt voor een geprinte postzegel op de envelop :| ) en heb nog geen status verandering gezien ( Vorige week vrijdag op de post ) dus neem aan dat de envelop er nog niet is danwel verwerkt.

Ben dan ook benieuwd hoe het bij jou uitpakt, ik heb trouwens in dit geval Windows XP Prof. UK + Vista cpn gekocht bij Informatique. Kreeg ik dus ook het verhaal te horen wat jij al beschreef met betrekking tot de licenties. Ik heb nu de 32bit versie van Vista Bussiness besteld voor +- 6 euro alles bij elkaar. Koopje dus :Y)

Nog even een toevoeging/vraag:

De code die rechtsboven het formulier stond kon ik met geen mogelijkheid invullen, ik ging er vanuit dat ik een zogenaamd 'serialized number' had. De site vond van niet. Maar ik heb dus als ik het nog goed weet :) Asus als fabrikant opgegeven met s/n van mijn laptop die ik net had gekocht maar waar XP Home op stond en ikzelf Prof. prettiger vind werken dus die is los aangeschaft. En dat werd wel geaccepteerd op basis van de COA die ik dus met XP Prof heb. Welke fabrikant heb jij gebruikt daarbij als ik vragen mag want dat kan ik niet helemaal wijs worden uit je verhaal of ik ben heel abuis en ver heen van de cola ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Ghost(NL) op 29-12-2006 21:25 ]

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/Nog even voor de duidelijkheid (want ik kan het definitieve antwoord niet vinden), voor een OEM licentie moet je invullen (???):

U heeft de volgende gegevens nodig voor het aanvragen van een Vista upgrade:
* Aankoopdatum de aankoopdatum
* Het Certificate of Authenticity (COA) nummer (14 cijfers) COA nummer op de sticker
* Het Windows Vista Capable PC Model en Model-nummer van de computerleverancier een: "0" ???
* Het serienummer van de PC een "0" ??? OF het serienummer van bijv. mijn moederbord ???

Kan ik tevens gewoon mijn factuur met de onderdelen meesturen? Hoeft hier dan niet het evt. serienummer op te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag: hoe maak ik een gewaarmerkte kopie? Ik heb namelijk niet heel veel zin om mijn origineel op te sturen/kwijt te raken.

en hoe zit het met de 'oude' xp licentie (de licentie voor de upgrade dus). Ik neem dat die nog gewoon blijft werken mocht Vista me toch vies tegen vallen??

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:14:
Wat ik me afvraag: hoe maak ik een gewaarmerkte kopie? Ik heb namelijk niet heel veel zin om mijn origineel op te sturen/kwijt te raken.

en hoe zit het met de 'oude' xp licentie (de licentie voor de upgrade dus). Ik neem dat die nog gewoon blijft werken mocht Vista me toch vies tegen vallen??
Ik denk dat alleen de winkel waar je de OEM licentie gekocht hebt, dat kan.

Ik heb een kopie gemaakt voor eigen 'administratie', en als het origineel kwijt zou raken, verwacht ik niet dat 4Launch of Microsoft (of dat bedrijf dat de Vista Upgrade Coupon ontvangt en verwerkt) daar een probleem van maakt.
Dat ze een origineel willen kan ik me nog voorstellen.

En anders scan je het origineel op 1200 dpi en druk je het af met een laserprinter; niemand ziet het verschil.
Het origineel (van 4Launch tenminste) is toch afgedrukt op een inkjet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:04
Welke aankoopbon moet je meesturen, die van Windows of van je onderdelen?

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat is NL toch een interessant landje. 2 mensen met een uitkering die geen vista kunnen betalen, wat een krankzinnig idee dat anderen zouden moeten werken om die 2 uitkeringstrekkers van jou aan Vista te helpen, het moet toch echt niet gekker worden hoor !

Het feit dat ze kennelijk beiden een pc hebben, geeft al aan dat het nivo van uitkeringen zowieso al erg hoog is in Nederland. En dan ook nog verwachten dat ze van de bijzondere bijstand vista krijgen ?

"Ja meneer mijn 2 bloedjes van kinderen hebben beiden een xbox-360, en het mediacenter extender deel daarvan werkt erg goed met Vista. Mag ik van u 3x vista ultimate voor mijn pc's thuis ?, doet u ze wel in een zakje want anders worden ze nat als ik naar mijn AUTO loop"

Vista / pc zijn nu niet bepaald basisbehoeften. Een groter OMG moment heb ik dit jaar nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Ik heb ook wel eens van die 1-pack aanbiedingen langs zien komen.

Is dat voor de zakelijke markt? Is dat gelijk aan OEM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Hmmm, ondanks dit hele forum snap ik er nog steeds weinig van. Mailtje gestuurd naar 4Launch wat ik moet kopen en wat ik moet doen om van XP naar Vista te kunnen upgraden.

Antwoord: "Voor een Windows XP licentie welke u via 4Launch besteld zullen wij de coupons naleveren voor bestelling tussen 26 oktober en 15 maart. 4Launch zal u hier over informeren zodra er meer informatie bekend is."

Daar begreep ik weinig van en vroeg wat ik nu preciés moest doen en wat het ging kosten aangezien ik weinig zin heb om straks bijvoorbeeld €200 bij te moeten gaan betalen.

Antwoord: "Wij hebben daar verder nog geen informatie over. De datum is onbekend omdat Microsoft zelf nog niet zeker is wanneer de uitgave precies zal zijn. U kunt bij Microsoft zelf proberen nog verdere informatie in te winnen nl. Contactgegevens sales/support
Telefoonnr. service/support: +31 (0)20 5001 500 Website service/support: http://www.microsoft.com/netherlands/con Website algemeen: http://www.microsoft.nl"

Welnu, nu snap ik het dus nog steeds niet. Zij hebben blijkbaar ook nog niet echt veel duidelijkheid. Of zie ik nu iets simpels over het hoofd???

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Als je nou een OEM versie koopt van vista ultimate en je zou later iets in je computer willen upgraden (denk daarbij aan een HDD / GFX card bijvoorbeeld). Mag je de OEM versie dan nog steeds gebruiken of wordt die dan geblokkeerd aangezien je configuratie van je originele vista install gewijzigd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:28:
Vraagje:

Als je nou een OEM versie koopt van vista ultimate en je zou later iets in je computer willen upgraden (denk daarbij aan een HDD / GFX card bijvoorbeeld). Mag je de OEM versie dan nog steeds gebruiken of wordt die dan geblokkeerd aangezien je configuratie van je originele vista install gewijzigd is)
Hij zal je alleen vragen om opnieuw te activeren, gezien je hardware config wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uw order kan alleen in behandeling worden genomen, wanneer wij uw aankoopbon en aanvraagformulier hebben ontvangen en gevalideerd. Na validering wordt uw order uitgevoerd en verzendklaar gemaakt. U ontvangt het bestelde product binnen 4 tot 6 weken na januari. U kunt op elk moment de status van uw order op onze website controleren.

Hartelijk dank

Dit kreeg ik dus als orderbevestiging.
Bij het aanvragen word er ook een bedrijfsnaam gevraagd en BTW nummer,
Btw nr wat ik heb opgegeven is van de webshop
Bedrijfsnaam: Home, ik zie het wel voor 11.75, mijn bedoeling is de facturen (kopie) van de afgelopen week mee te zenden. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag, ik doe ook mee met het upgrade programma en heb me al aangemeld. Ik kreeg mail terug dat ik factuur en aanvraagformulier moest opsturen naar hun.

Welke aanvraagformulier moet ik meesturen?

Een gewone kopie van mijn factuur (waar logo winkel opstaat en koopdatum) gewoon opsturen en geld storen.. Klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:47:
Een vraag, ik doe ook mee met het upgrade programma en heb me al aangemeld. Ik kreeg mail terug dat ik factuur en aanvraagformulier moest opsturen naar hun.

Welke aanvraagformulier moet ik meesturen?

Een gewone kopie van mijn factuur (waar logo winkel opstaat en koopdatum) gewoon opsturen en geld storen.. Klaar?
Die coupon die je hebt moet je invullen en meesturen, op de rekening van Vista staat het ordernummer=invullen op coupon. ;)
Tevens de Factuur van de pc/ Hardeware

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Die "Serialized Upgrade Redemption Number" is toch de 18-cijferige (oke... 1 letter er bij) rechtsboven op je redemption form?

Raar, ik krijg het niet voor elkaar: "We're sorry but we are unable to validate your coupon xxxxxxxxxxxxxxxxxx".
Of kun je het alleen doen met de versie geinstalleerd vanaf waar je wilt upgraden?

[ Voor 44% gewijzigd door SayWhatAgain! op 09-01-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SayWhatAgain! schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:16:
Die "Serialized Upgrade Redemption Number" is toch de 18-cijferige (oke... 1 letter er bij) rechtsboven op je redemption form?

Raar, ik krijg het niet voor elkaar: "We're sorry but we are unable to validate your coupon xxxxxxxxxxxxxxxxxx".
Of kun je het alleen doen met de versie geinstalleerd vanaf waar je wilt upgraden?
Je hoeft nog niets geinstalleerd te hebben, aan de tekst te zien kunnen ze het nummer (rechtsboven ja) niet scannen, probeer het eens zonder firewall of op een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Hmm, firewall helpt niet. Zal morgen eens een andere pc proberen.

Nan, het lukt nog steeds niet :'(

[ Voor 22% gewijzigd door SayWhatAgain! op 10-01-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Laatst online: 10-03 19:07
Heel vreemd
Bij mij ging het zonder problemen met diezelfde code
Oempakketje MCE is nog ingepakt en nooit geinstalleerd

Misschien ligt het aan de website van MS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Misschien gaat het niet met Firefox, wat ook wel raar zou zijn. Vanavond eens in IE proberen en anders de leverancier maar eens bellen.

[ Voor 154% gewijzigd door SayWhatAgain! op 11-01-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Op een andere pc werkt het ook niet. Heb gisteren al wel gemaild naar de moduslink-site-help, maar nog geen antwoord natuurlijk. Het kan toch niet mogelijk zijn dat dat nummer al gebruikt is? Of doe ik gewoon iets verkeerd? Ik ga naar de site en selecteer :
Please select the website language you prefer
English
Select your Country or Territory
NETHERLANDS
Do you have a serialized Upgrade Redemption Form?
Yes

Dan klik je op de grote Vista knop, dan next...

Please choose your current software.
Windows XP Professional
Select language of current software.
English

Dan kies ik : Windows Vista Business 32-bit DVD

En dan moet je je gegevens invullen. PC model en serial = 0.

Of moet ik bij "current software" Windows XP Professional N kiezen?

[ Voor 5% gewijzigd door SayWhatAgain! op 11-01-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Het klinkt mij in de oren dat je upgradecode al gebruikt is
Was je pakketje (doosje) dicht?
Onbeschadigde rode stickers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

De doos zag er helemaal onbeschadigd uit en de stickers waren heel. Heb hem weg bij Azerty en ik denk niet dat zij er mee knoeien eigenlijk.

Edit: Azerty net gebeld, maar die weten ook niet hoe het komt...
Misschien kunnen bepaalde nummers pas na een bepaalde datum geactiveerd worden oid?

[ Voor 35% gewijzigd door SayWhatAgain! op 11-01-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 20:37
Professional N is de XP versie zonder Media Player. Lijkt me sterk dat je die hebt aangezien die bijna nergens werd verkocht volgens mij.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
SayWhatAgain! schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:22:
De doos zag er helemaal onbeschadigd uit en de stickers waren heel. Heb hem weg bij Azerty en ik denk niet dat zij er mee knoeien eigenlijk.
Dan rest je maar 1 ding ben ik bang......contact opnemen met Azerty of Microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvkraaij
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-04-2022
Misschien laggen jullie mij uit, maar ik begrijp nog steeds niet hoe dat hele Couponsysteem werkt. Ik heb de hele topic gelezen, maar wat ik niet tegenkom is hoe je aan Vista komt als je al een legale XPHome versie op een oude PC heb draaien.
Ik ga zelf een nieuw systeem bouwen en wil daarop weer die bestaande XPhome versie installeren en vervolgens upgraden naar Vista. Wat moet ik dan aanschaffen?
De onduidelijkheid komt eigenlijk door wat ik op bijv. Salland zie: ik kan alleen een XP versie + coupon kopen. Maar die Xp versie heb ik dus al, ik wil alleen de upgrade. Of bedoelen ze dat ook?
Kan iemand dit uitleggen?

Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:04
@kvkraaij: De upgrade is nog niet verkrijgbaar, pas vanaf eind januari. De XP-versies met coupons kan je al wel krijgen, maar als je de coupon instuurt krijg je Vista binnen 4 tot 6 weken na de release ervan. Nu is Vista dus nog niet verkrijgbaar om als upgrade te kopen.

Zelf heb ik XP MCE met coupon aangeschaft, ik hoef alleen de bon en de coupon nog maar in te sturen.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ik Microsoft mailen over waarom mijn coupon niet werkt, krijg je geen antwoord op de vraag maar ik las wel dit:
Upgraden naar Windows Vista Home Basic kost € 39,10 en upgraden naar Windows Vista Home Premium kost € 63,04.

Naast de upgrade kosten brengen wij verzendkosten in rekening van €18,99. Prijzen zijn exclusief BTW.

Ik blij dat ik professional heb, morgen Microsoft even bellen over wat ik nou moet doen.

@ kvkraaij: we lachen je niet uit, maar we laggen misschien wel minder. Ligt o.a. aan je provider ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
kvkraaij schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:36:
Misschien laggen jullie mij uit, maar ik begrijp nog steeds niet hoe dat hele Couponsysteem werkt. Ik heb de hele topic gelezen, maar wat ik niet tegenkom is hoe je aan Vista komt als je al een legale XPHome versie op een oude PC heb draaien.
Ik ga zelf een nieuw systeem bouwen en wil daarop weer die bestaande XPhome versie installeren en vervolgens upgraden naar Vista. Wat moet ik dan aanschaffen?
De onduidelijkheid komt eigenlijk door wat ik op bijv. Salland zie: ik kan alleen een XP versie + coupon kopen. Maar die Xp versie heb ik dus al, ik wil alleen de upgrade. Of bedoelen ze dat ook?
Kan iemand dit uitleggen?
Ik denk idd dat je het niet begrijpt
Je kan alleen upgraden via die coupon als je je XP hebt aangeschaft tussen 26 okt 2006 en 30 jan 2007 en dat heb je denk ik al niet
Ten tweede wat jij zegt over een nieuw systeem en daar dan je bestaande XP weer opzetten dat mag denk ik ook niet
Ik ga er vanuit dat je een OEM hebt (sticker op de kast bij aanschaf PC)

Nu wat duidelijker??
En mensen uitlaggen doen we hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvkraaij
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-04-2022
Ik heb een Aldi Pc van een jaar of 6 geleden. Ik heb er later nog een XP licentie bij aangeschaft, of eigenlijk een upgrade vanaf W98.
Anyway, het is me nu een stuk duidelijker. Ik raak dus toch aan een nieuwe licentie evt. met coupon. Thanx!

Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Nou, ik heb microsoft gebeld en heb een nieuw nummer gekregen. Ik kan het over 24 uur weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Niet online
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:22:
Nou, ik heb microsoft gebeld en heb een nieuw nummer gekregen. Ik kan het over 24 uur weer proberen.
Mag ik misschien vragen welk nummer je hebt gebeld omdat ik mogelijk ook hetzelfde probleem heb ?

Bedankt iig !

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Pagina: 1 2 Laatste