[Vista] Upgrade Coupon actie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 990 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:24

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ghostrider(NL) schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:57:
[...]

Mag ik misschien vragen welk nummer je hebt gebeld omdat ik mogelijk ook hetzelfde probleem heb ?

Bedankt iig !
Check je DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waarom kan dat telefoonnummer niet gewoon hier vermeld worden :?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

sanfranjake schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:15:
Euh ja, weet ik veel. Ik heb eerst gemaild met mijn probleem en ik kreeg een antwoord met als tovoeging: voor verdere vragen bel met *insert number*.
Maar ik weet niet of MS het leuk vind dat dat een openbaar nummer wordt, vandaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
sanfranjake schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:15:
Inderdaad. Ik heb dezelfde foutmelding en maar een mailtje naar Moduslink gestuurd, maar als dat niet werkt hoop ik ook Microsoft te kunnen bellen. Graag dat nummer voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Nou ja, het zal ook wel mogen. Vrij algemeen nummer. Let wel op dat degene die je aan de lijn krijgt engelstalig is.

The magic number : 00800 666 44 666

Moecht iemand een reden bedenken waarom het niet wenselijk is dat dit nummer hier staat, let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Zelde probleem, XP Pro OEM met coupon, werkt het nummer niet.

Doos was helemaal netjes dicht, rode stickers waren heel.

Lekker dit, bedankt voor het nummer iig, als ik geen reactie krijg op de mail bel ik dat wel.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

CRiMiNaL schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:13:
Zelde probleem, XP Pro OEM met coupon, werkt het nummer niet.

Doos was helemaal netjes dicht, rode stickers waren heel.

Lekker dit, bedankt voor het nummer iig, als ik geen reactie krijg op de mail bel ik dat wel.
Ik kreeg wel antwoord, maar was een standaard verhaal met wat je moet doen...en wat dus niet werkt.
Maar in die mail staat dat nummer ook als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kvkraaij schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:36:
Misschien laggen jullie mij uit, maar ik begrijp nog steeds niet hoe dat hele Couponsysteem werkt. Ik heb de hele topic gelezen, maar wat ik niet tegenkom is hoe je aan Vista komt als je al een legale XPHome versie op een oude PC heb draaien.
Ik ga zelf een nieuw systeem bouwen en wil daarop weer die bestaande XPhome versie installeren en vervolgens upgraden naar Vista. Wat moet ik dan aanschaffen?
De onduidelijkheid komt eigenlijk door wat ik op bijv. Salland zie: ik kan alleen een XP versie + coupon kopen. Maar die Xp versie heb ik dus al, ik wil alleen de upgrade. Of bedoelen ze dat ook?
Kan iemand dit uitleggen?
Upgrade van een XP oem gaat niet meer met Vista, Paul Thurrot webblogger meldt dit op zijn pagina en als je MS belt dan geven zij dit ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:38:
[...]
Upgrade van een XP oem gaat niet meer met Vista, Paul Thurrot webblogger meldt dit op zijn pagina en als je MS belt dan geven zij dit ook aan.
Wat bedoel je precies? Ik heb XP Pro OEM, draai dat ook op m'n PC en wil de coupon gebruiken die er bij dat pakket zat. Draai dus nog geen Vista. Zou toch gewoon moeten kunnen?

Heb je een link naar die pagina van Thurrot? Heb wel deze pagina gevonden, maar niets waar specifiek iets over een coupon staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:19

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
(jarig!)
SayWhatAgain! schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:59:
...
Dan kies ik : Windows Vista Business 32-bit DVD
Business?
Ik denk dat je Premium moet kiezen.

Business is voor bedrijven, bij XP hoefde je daar geen COA (Certificate of Authenticity) code in te vullen.

Vreemd dat je die keuze krijgt.
Kun je ook kiezen voor Premium?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Als je WinXP Pro EN OEM hebt wel ieg. Daar krijg je Business bij. Volgens mij bij alle XP Pro's.
Ik kan niet kiezen voor Premium. Business 32 of 64 bit

[ Voor 23% gewijzigd door SayWhatAgain! op 16-01-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Laatst online: 10-03 19:07
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:38:
[...]

Waarom krijg je dan nog steeds een upgradecoupon bij een OEM??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:20
Lijkt mij inderdaad ook een vaag verhaal, ik denk dat Microsoft niet zo gek is zoiets te annuleren, dan heeft het binnenkort ziek veel klachten aan zijn broek hangen...

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP oem en een losse upgrade versie van Vista(word beweerd dus, maar is pas te controleren als de consumenten versie van Vista uitkomt, Paul heeft het over de MSDA versie of zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

De hele Vista upgrade actie draait juist op het principe om nu een pc met XP (OEM) te kopen en daarbij gratis een upgrade naar Vista (OEM) te krijgen. Niets anders dan dat.

Vandaar ook de verplichting dat wanneer je een losse XP OEM gekocht hebt, een aankoopbewijs van een complete pc moet kunnen tonen. (volgens sommige bronnen zou zelfs een aankoopbewijs van één hardware item kunnen volstaan).

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Salland gevraagd hoe ze omgaan met het feit wanneer je wel een moederbord en andere onderdelen hebt gekocht, maar geen compleet preinstalled XP systeem. Zij stellen zich helaas, maar wel duidelijk, op het volgende standpunt: "
Een OEM versie dient bij een compleet systeem besteld te worden en dus op dezelfde factuur staan.

Helaas is dit niet meer mogelijk zonder aanschaf van een systeem. "

Tsja, net als zovelen ben ik best bereid een redelijk bedrag neer te leggen voor een OS, maar zeker geen 500,- Zeker niet als je er later achter komt dat hetzelfde OS ook voor 350,- minder legaal te gebruiken is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:06:
Ik heb Salland gevraagd hoe ze omgaan met het feit wanneer je wel een moederbord en andere onderdelen hebt gekocht, maar geen compleet preinstalled XP systeem. Zij stellen zich helaas, maar wel duidelijk, op het volgende standpunt: "
Een OEM versie dient bij een compleet systeem besteld te worden en dus op dezelfde factuur staan.

Helaas is dit niet meer mogelijk zonder aanschaf van een systeem. "

Tsja, net als zovelen ben ik best bereid een redelijk bedrag neer te leggen voor een OS, maar zeker geen 500,- Zeker niet als je er later achter komt dat hetzelfde OS ook voor 350,- minder legaal te gebruiken is..
Hmmz ik had een ander antwoord van salland terug en dat is het volgende:

Geachte heer,

OEM mag alleen verkocht worden met een compleet systeem.
In het geval van Single Packs en Retail kunt u deze wel los aanschaffen.

Met vriendelijke groet,

Maar zijn die single packs niet hetzelfde ongeveer als een oem pack?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Ik heb mijn OEM gewoon bij salland gekocht zonder er een woord over te horen. Nou bestelde ik wel een complete PC (- kast, geluidskaart, keyb, monitor ect). Dus ik ben ook wel benieuwd waar de lijn ligt. Maargoed, ik heb inmiddels het nummer gebeld en een ander nummer gehad.
Kopie van de factuur opgestuurd met het redemption form en ik zie wel.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Heb net mijn voucher online ingevuld zonder problemen. Kon een Vista Premium 32bit (is daar geen 64bit van dan?) krijgen dankzij een aankoop van de Mediacenter 2005 OEM. Ben benieuwd.

Ik heb trouwens een complete pc gekocht bij computerland en de OEM een paar dagen later bij 4launch. Lijkt mij geen enkel probleem te zijn verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

trouwens, nadat je online alles hebt ingevuld, moet je toch alsnog gewoon de voucher opsturen vergezeld van de factuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

mr. TCB schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:22:
trouwens, nadat je online alles hebt ingevuld, moet je toch alsnog gewoon de voucher opsturen vergezeld van de factuur?
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Even een status update mijnerzijds:

Ik heb dus een order aangemaakt, vervolgens de bonnen opgestuurd en nu staat mijn status ipv op order confirmed op COA validated. Dus ik neem aan dat hij binnenkort een shipping date zal geven en dat ik dan mijn Vista pakketje tegemoet kan zien :Y)

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb een vraag over licenties

ik heb een DVD met de volledige versie van Vista. binnen drie weken ontvang ik van HP een DVD met een upgrade van Vista. Daar zit dus een OEM-code bij.

de Vista die ik van HP krijg, is ongetwijfeld een upgradeversie. maar ik wil een schone install doen van Vista op mijn laptop.

stel voor dat ik laatstgenoemde niet voor elkaar krijg; kan ik dan alsnog vanaf die eerstgenoemde Vista-DVD een versie installeren met de code die ik van HP krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SURFivor schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:01:
ik heb een vraag over licenties

ik heb een DVD met de volledige versie van Vista. binnen drie weken ontvang ik van HP een DVD met een upgrade van Vista. Daar zit dus een OEM-code bij.

de Vista die ik van HP krijg, is ongetwijfeld een upgradeversie. maar ik wil een schone install doen van Vista op mijn laptop.

stel voor dat ik laatstgenoemde niet voor elkaar krijg; kan ik dan alsnog vanaf die eerstgenoemde Vista-DVD een versie installeren met de code die ik van HP krijg?
Denk het niet. Volgens het nieuwsbericht op de frontpage kun je alleen installeren over een (geactiveerde) windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
dat is mooi k*t dus, ik wil een clean install...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

Voor de mensen die met moduslink gemaild hebben, hpe lang duurde het voordat jullie een antwoord kregen? Ik heb de 27e een mailtje gestuurd ivm een BTW-nummer dat ik moet invullen (wat ik niet kan, aangezien ik de betreffende notebook gewoon particulier heb gekocht), maar vooralsnog niets teruggehad...

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ehmmm... ik heb zo'n drie weken geleden aan moduslink gemaild dat ik een 'could not validate coupon...' melding kreeg. Geen reactie op gehad, totaal niets.

Ik heb geen idee wat ze daar allemaal doen, maar het komt behoorlijk amateuristisch over: meerdere mensen die problemen hebben met coupon-validatie en niet reageren op e-mail.

Uiteindelijk het telefoonnummer gebeld dat hier eerder genoemd werd. Erg correct, vriendelijk en snel behandeld, niet nummertje gehad, COA-lock werd nog even opgeheven en instructies hoe verder te handelen.

Nu alleen nog bon&formulier opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
je krijgt geen post, maar je moet je order checken op de website

https://upgradeweb.moduslink.com/Vista (en dan afhankelijk van de fabrikant die de update levert)

mijn order is goedgekeurd (COA validated), alleen is er nog geen verzenddatum van het pakket bekend

[ Voor 23% gewijzigd door SURFivor op 31-01-2007 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Niet mailen, maar bellen!
vanaalten schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 08:32:
Ehmmm... ik heb zo'n drie weken geleden aan moduslink gemaild dat ik een 'could not validate coupon...' melding kreeg. Geen reactie op gehad, totaal niets.

Ik heb geen idee wat ze daar allemaal doen, maar het komt behoorlijk amateuristisch over: meerdere mensen die problemen hebben met coupon-validatie en niet reageren op e-mail.

Uiteindelijk het telefoonnummer gebeld dat hier eerder genoemd werd. Erg correct, vriendelijk en snel behandeld, niet nummertje gehad, COA-lock werd nog even opgeheven en instructies hoe verder te handelen.

Nu alleen nog bon&formulier opsturen...
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:16:
Die "Serialized Upgrade Redemption Number" is toch de 18-cijferige (oke... 1 letter er bij) rechtsboven op je redemption form?

Raar, ik krijg het niet voor elkaar: "We're sorry but we are unable to validate your coupon xxxxxxxxxxxxxxxxxx".
Of kun je het alleen doen met de versie geinstalleerd vanaf waar je wilt upgraden?
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:22:
Nou, ik heb microsoft gebeld en heb een nieuw nummer gekregen. Ik kan het over 24 uur weer proberen.
SayWhatAgain! schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:53:
Nou ja, het zal ook wel mogen. Vrij algemeen nummer. Let wel op dat degene die je aan de lijn krijgt engelstalig is.

The magic number : 00800 666 44 666

Moecht iemand een reden bedenken waarom het niet wenselijk is dat dit nummer hier staat, let me know!
Succes ;)

Mijn order is van COA validated naar POP validated gegaan. Spannend hoor...
Ik ga ook maar een Ultimate OEM (64bit) kopen. Herinstalleer iets te vaak om steeds eerst XP er op te zetten. Zet ik deze business wel op m'n laptop, die herinstalleer ik niet zo vaak.

[ Voor 6% gewijzigd door SayWhatAgain! op 31-01-2007 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is bij jullie de moduslink site ook down?
An unrecoverable error has occured, please try again later.
als ik mijn orderstatus wil bekijken.

Ik begrijp niet hoe microsoft zo'n knullig bedrijf heeft kunnen inschakelen voor hun upgrade actie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Ik heb de OEM bij 4launch gekocht en een simpel pc-tje bij computerland. Alles ingevuld en opgestuurd en nu is op moduslink de status 'POP validated'. Dus de OEM hoeft niet persé gelijktijdig met de hardware te zijn aangeschaft.

Voglens mij bsetaat er geen Vista OEM upgrade (zou totaal onlogisch zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nou net maar even toch eens dat nummer gebeld want het duurt allemaal lang, maar waar ik al bang voor was klopte ook, doordat mijn creditcard geldig was tot jan. 2007 viel dat buiten het betaalmoment en was hij dus niet meer geldig.

Lekker lomp is dat want precies hetzelfde gebeurde met Bol.com waar ik 2 boeken had besteld, de ene werd iets eerder afgestuurd, wel betaald, de 2e niet, creditcard ongeldig :| Lekker bezig bij Visa, nu heb ik weer een nieuwe die tot 2012 mee kan dus voorlopig ben ik weer even inzetbaar :)

Dus een heel behulpzame meneer heeft even het eea recht gezet, een nieuw redemptionnumber gegeven ( En verzekerde mij dat je dus geen form hoeft op te sturen gek genoeg, misschien omdat ik dat al eens gedaan had? ) en opnieuw de order moet inschieten dan zou het goed moeten komen volgens hem, dat gaan we dan ook maar eens doen he ;) Maar zal even moeten wachten omdat moduslink weer eens gestrekt ligt :X

Net hem ingeklopt, ( De site doet het weer, nieuwe order ), en hij staat nu ook meteen op COA validated, dus op zich goed!

En als laatste, nu betaal ik bijna 15 euro terwijl hij eerst voor maar 6 euro op de lijst stond :'( maar goed nog geen geld voor Vista Bus.

[ Voor 17% gewijzigd door Ghost(NL) op 06-02-2007 14:14 ]

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

Hmm, wazige shit. Ik net bellen ivm mijn probleem hier boven gepost. Had het echter al een paar dagen niet geprobeerd, omdat ik hetzelfde probleem verwachtte. Afgelopen dagen een paar keer proberen te bellen, en toen gaf het nummer bezet. Nu net kwam ik er wel door, en toen kreeg ik te horen dat het wel echt moest doen zonder een BTW-nummer in te vullen. Ik twijfelachtig weer aan de slag, en nu kom ik er wèl door.
Zoals eerder gemeld, vind ik het echt ongelofelijk dat een organisatie als Microsoft een dergelijk bedrijf inschakelt, die haar zaken niet goed voor elkaar heeft. De mevrouw was wel vriendelijk en behulpzaam, maar was slecht te verstaan door achtergrondruis (vreemd als een telefoonteam ingezet wordt in een dergelijke omgeving). Ook wilde ze niet echt luisteren, had ik het idee, maar dat kan ook aan de lijn hebben gelegen.
Hoe dan ook, mijn bestelling staat nu iig.

Edit: damn, wilde ik mijn mail checken voor mijn orderconfirmatie, blijkt een uur eerder ook op mijn mail van 27 Januari te zijn gereageerd. Ik had dus eigenlijk niet eens de moeite te hoeven doen om te bellen.
Het mailtje:
Dear Customer,

Thank you for contacting the Upgrade Redemption Support Team.

We have been facing issues with the upgrade website, including problems with the VAT entry. However, this should be resolved by now and therefore, we kindly ask you to re-try and place an order on the website again. Should you still encounter any issues, please do not hesitate to contact us.

We apologize for any inconvenience caused.

With kind regards,

The Upgrade Redemption Support Team
Ik moet mijn orderformulier overigens wèl opsturen:
Thank you for submitting your order to upgrade to Windows Vista Home Premium 32-bit DVD. It is important that you carefully follow all instructions on this confirmation email. You are responsible for ensuring the completeness and accuracy of your order request. Any incomplete, illegible, late, lost, mutilated, misdirected or postage-due requests, fraudulent submission of multiple requests, or providing false information in a request will delay and/or disqualify your submission. Asus and/or ModusLink (or your manufacturer or installer) may deny and/or discard any submission deemed to be false or fraudulent.

For your order to be fulfilled, you must submit (by mail, facsimile or scan) your receipt for a qualifying PC, together with the online confirmation number listed on this page, to the following address or facsimile number:

EMEA
Software Upgrade Program Asustek Computer Inc
PO Box 252
7300 AG Apeldoorn, The Netherlands
Email: MSTUPVISTAEMEA@moduslink.com
Fax: 31-55-543 3946
Maarre ik meen ergens gelezen te hebben dat je die flyer ook moest meesturen. Dat hoeft dus kennelijk niet? Iemand die het wel heeft gedaan? Naar aanleiding van welk gegeven? Heeft iemand van jullie de betreffende factuur gefaxt? Of is aan te raden toch maar een copietje per post te doen? Betekent de vermelding van het e-mail adres dat ik de offerte ook mag mailen?

[ Voor 60% gewijzigd door RaJitsu op 07-02-2007 23:15 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaJitsu schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:56:
Maarre ik meen ergens gelezen te hebben dat je die flyer ook moest meesturen. Dat hoeft dus kennelijk niet? Iemand die het wel heeft gedaan? Naar aanleiding van welk gegeven? Heeft iemand van jullie de betreffende factuur gefaxt? Of is aan te raden toch maar een copietje per post te doen? Betekent de vermelding van het e-mail adres dat ik de offerte ook mag mailen?
Omdat dit mailadres overal zo expliciet is vermeld heb ik mijn Redemption formulier, factuur etc. ingescand (pdf) en gemaild. Ik twijfel nog steeds of het hiermee wel goed komt, anders van de week maar even faxen? Mijn COA is inmiddels wel goedgekeurd, verder gebeurd er weinig.

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Iemand zijn Vista al binnen, mijne staat nog op POP goedgekeurd ?

... MMORPG Addict.

Pagina: 1 2 Laatste