[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 9]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 14.987 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Kwijl :p Maar heb je er dan zo geen uber coole verpakking bij :?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
is de bussines editi die nu word verkocht, de build 6000 ? of eigenlijk een nieuwere ?

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De RTM versie, build 6000, uiteraard :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Helaasch :P Ik ging voor de el cheapo OEM Systembuilder versie. En het enige wat er nog meer bij zit, is een kartonnen hoesje dat om het dvd hoesje gewikkeld is, met alle mogelijke toepasbare licentie teksten :+ Oja en niet te vergeten de 2 stickers die je door moet snijden (nadat je akkoord bent gegaan met de licentie teksten!) voordat je het dvd doosje er uberhaupt uit (en open) krijgt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Woohooo schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:07:
Even een vraagje met de comptabiliteit van XP tot Windows Vista;

Zijn de gangbare programma's en games die in Windows XP draaien, compatible met Windows Vista?
En zo ja, maakt het dan nog uit of dat een 32bit's of een 64bit's versie van Windows Vista is?
De meeste programma's schijnen redelijk tot 100% compatible te zijn. Echter door de enorm verbeterde bescherming- en veiligheidsmaatregelen kan het zijn dat het je dus een paar probleempjes tegen komt. Vooral virusscanners en andere programma's die veel met de 'kern' van het OS werken zullen op hun figuurlijke smoeltje gaan in Vista. Hier zijn dan ook Vista versies voor gemaakt :)

En in principe werken alle 32-bit's programma's ook op de 64-bit's Vista als ze op de 32-bit's Vista werken. Het enige probleem schuilt em in de drivers die wél 64-bits gemaakt dienen te worden voordat ze werken in Vista.

Als dit technisch was sorry mods, maar het is ook niet echt een vraag van diegene die het waard is om een topic voor te openen :> Vandaar dat ik antwoord.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige programma wat ik tot nu toe heb gezien die niet werkt op Vista is CNN Pipeline, slechte zaak, staat niets op de site of wat dan ook. Zal niet veel mensen in Nederland boeien maar ik blijf graag op de hoogte van wat er in The USA gaande is dus gebruik het vaak en baal er goed van.

Verder heb ik nog geen probleem gehad met software, hier een link met software die werkt, half werkt en niet werkt > http://www.iexbeta.com/wi...ftware_Compatibility_List

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
wolkje schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:55:
[...]

U vraagt, ik draai:

[afbeelding]

:)

In de 'package':

1 DVD
1 sticker
1 Quickstart guide
1 Piracy-Aware flyer

edit:
Post 999 hier, er moet denk ik een nieuw draadje komen ;)
* DaannO pinkt een traantje weg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Woohooo schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:07:
Even een vraagje met de comptabiliteit van XP tot Windows Vista;

Zijn de gangbare programma's en games die in Windows XP draaien, compatible met Windows Vista?
En zo ja, maakt het dan nog uit of dat een 32bit's of een 64bit's versie van Windows Vista is?
In principe werkt 99% van de 32 bits programma's zonder problemen op Windows Vista, of dit nu een 32 bits of 64 bits versie is. Een aantal pakketten zul je een Vista versie voor moeten downloaden of aanschaffen, zoals bijvoorbeeld je anti-virus software, software die een eigen driver installeerd (denk aan Daemontools, laatste versie is gewoon Vista compatible verder trouwens), firewall software, etc, etc.

Er zijn nog wat driver problemen met bepaalde spellen, maar die zullen in de komende maanden wel aangepakt worden. Als je nu wat 32bits programma's en spellen op de plank hebt staan, kun je er vanuit gaan dat ze gewoon gaan werken.

Hou er wel rekening mee dat als je bijvoorbeeld een goedkope "Printshop" achtige applicatie voor 5 euro uit de voordeelbak hebt gegraaid, dat die dingen vaak met een 16-bits installer worden geleverd, en die 16-bits installers werken niet meer op de 64-bits versie van Windows.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

wolkje schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:04:
[...]

Helaasch :P Ik ging voor de el cheapo OEM Systembuilder versie. En het enige wat er nog meer bij zit, is een kartonnen hoesje dat om het dvd hoesje gewikkeld is, met alle mogelijke toepasbare licentie teksten :+ Oja en niet te vergeten de 2 stickers die je door moet snijden (nadat je akkoord bent gegaan met de licentie teksten!) voordat je het dvd doosje er uberhaupt uit (en open) krijgt.
Staat er nog wat verhelderends in mbt licensie mogelijkheden en activatie mogelijkheden?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

FnF schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:05:
[...]

Staat er nog wat verhelderends in mbt licensie mogelijkheden en activatie mogelijkheden?
In tegenstelling tot wat je zou verwachten; nee. Het is exact de vage EULA license die niets zegt over het aantal activates, noch over verplaatsen naar andere systemen. Daarvoor kun je het beste hier even kijken voor meer informatie en discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er verschillen te verwachten (al is het maar 1 file) tussen de MSDN en Retailversie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:02:
Zijn er verschillen te verwachten (al is het maar 1 file) tussen de MSDN en Retailversie?
Het lijkt mij dat beide versies gewoon identiek zijn omdat de developers (waar MSDN voor bedoeld is) moeten kunnen testen met 'the real thing'. Aan wat voor verschillen zat je te denken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 20:28
hhmm appart dat surfspot pas in april met Vista en Office komt. Op de volgende link(engadget) heeft iemand al de studentenversies..(op de doos van vista staat t niet, maar op de dvd wel)
klik

[ Voor 10% gewijzigd door hellboy123 op 23-01-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
nero 7.7.5.1 fix je crashende explorer btw..

heb em net installed werkt mooi, nero 7.5 liet em steeds, crashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:19
Heb zelf E-Trust 7.01 geinstalleerd met Vista Ultimate. Is eingelijk gemaakt voor Windows XP/2000? Werkt prima met Vista, geen enkel security probleem etc....

Heb hem zelf trouwens op mijn Laptop draaien. Heb hem eerst uitgetest. Daarna XP eraf gegooid, binnenkort mooi serial van school om hem te activeren. Ik vind dat Vista heel wat soepeler draait dan XP, alles start ook net wat sneller op, ben zeer positief wat ik eigenlijk niet had verwacht :)

[ Voor 48% gewijzigd door STIMPPYYY op 23-01-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 13:28
Dutch2007 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:55:
nero 7.7.5.1 fix je crashende explorer btw..

heb em net installed werkt mooi, nero 7.5 liet em steeds, crashen...
Nero 6 ftw :) Werkt 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
7.7.5.1 nu ook

oh jah

heb ipx werkend op vista..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
copy D:\Windows\System32\drivers\nwlnkipx.sys c:\temp
copy D:\Windows\System32\drivers\nwlnkflt.sys c:\temp
copy D:\Windows\System32\drivers\nwlnkfwd.sys c:\temp
copy D:\Windows\System32\drivers\nwlnknb.sys c:\temp
copy D:\Windows\System32\drivers\nwlnkspx.sys c:\temp

copy D:\Windows\System32\rtipxmib.dll c:\temp
copy D:\Windows\System32\wshisn.dll c:\temp
copy D:\Windows\System32\nwprovau.dll c:\temp

copy D:\Windows\inf\netnwlnk.inf c:\temp
copy D:\Windows\inf\netnwlnk.pnf  c:\temp

1e keer install werkte niet :S, daarna die files dus moved naar zowel c:\windows\inf als \system32

daarna installde ie ze en vroeg ie of ik wilde restarten (dat maar uns ff doen, kijken of alles dan nog werkt :P), maar had gelezen dat het bij een fin iig werkte...

suc6 :)

internet werkt nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar haal je die DLL's vandaan (welke versie, etc?)
Want ik speel graag nog eens C&C tegen een ander over een LAN, maar dat werkt nu dus niet meer in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 12:48

ThunderNet

Flits!

I'm dictating these message we finial speech recognition system.
This is working quite nice when the English version of windows. You can quite easy to navigate through your windows and do most commands. Its quite important to pronounce your words correctly.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
wat een afzetterij trouwens....
Ik keek wat foldertjes....foldertje van Dixons stonden ze vanaf 30 januari leverbaar Vista versies...
Windows Vista Home Premium 220 euro...ik denk dat valt nog enigzins mee...kijk ik op de site, zijn het de UPGRADe versies 8)7 ALLEEN werkzaam met een geinstalleerde XP...naja rot maar lekker op ermee :P ik betaal max 200 euro voor een full retail...dat vind ik al meer dan genoeg geld...anders wacht ik wel lekker hoor..
weet iemand waar je vista retail voor een enigzins normale prijs kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja dat jij daar met een XP kopietje zit, heeft MS natuurlijk geen boodschap aan he :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:16:
Tja dat jij daar met een XP kopietje zit, heeft MS natuurlijk geen boodschap aan he :z
hmm dan nog...ik wil graag een full retail...en niet een of ander add-on dingetje voor zo belachelijk veel geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Looptijd tot volgende OS = ongeveer 4jaar = 48maanden
Windows Vista Ultimate = ongeveer 500euro

500/48=10,41 per maand is nog geen 0,40cent per dag.

Ach dat vind ik eigenlijk wel meevallen voor iets wat ik dagelijks uren gebruik.

Dan heb ik nog de duurste gepakt, gewone gebruiker heeft genoeg aan Home Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:27:
Looptijd tot volgende OS = ongeveer 4jaar = 48maanden
Windows Vista Ultimate = ongeveer 500euro

500/48=10,41 per maand is nog geen 0,40cent per dag.

Ach dat vind ik eigenlijk wel meevallen voor iets wat ik dagelijks uren gebruik.

Dan heb ik nog de duurste gepakt, gewone gebruiker heeft genoeg aan Home Premium.
tja als je het zo bekijkt is alles relatief gezien natuurlijk goedkoop he 8)
maar je denkt toch zeker niet dat ik elke dag even 0,40 euro in het spaarvarken duw omdat ik zo ontzettend uitkijk naar die komende windows versie over 4 jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
kan iemand mischien een foto maken van de bootscreen van de retail/oem versie van vista? bedankt :)

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjtristan schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 00:02:
kan iemand mischien een foto maken van de bootscreen van de retail/oem versie van vista? bedankt :)
Um, zelfde als de RTM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 12:11
@Thrill

Home premium voor een enigszins normale prijs? Overal mag je minimaal op 300 rekenen voor een Full version, die jij persee wil. Anders toch maar weer een illegaaltje draaien? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 13:19
Vroeger (~2 jaar geleden) Draaide ik ook vaak illegale XP(software). Naderhand kom je er pas achter hoe onhandig en hoe irritant het wel niet is. Besturingsystemn die crashen, programma's die niet half werken, updates die je niet kan binnenhalen, tijd en moeite instoppen om XP illegaal te activeren. Mij niet meer gezien, eenmaal legaal heb je gewoon geen omkijken meer alles werkt dan prima. Daarbij zijn de prijzen best redelijk voor OEM versie's.

[ Voor 7% gewijzigd door STIMPPYYY op 24-01-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nouja, een illi XP werkt probleemloos hoor je zit alleen met dat WGA gemiep... :)
Maar kopuh is fijner natuurlijk.

Ik ben op zoek naar een ENGELSE Vista Ultimate Retail, ergens te koop in NL?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 18:12

WoutF

Hoofdredacteur
Hmm, kom er net achter dat een frankenbuild ook herkent wordt als je via ms.com voor een download probeert te valideren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
je wil dus zeggen dat er GEEN bootscreen is bij vista? dit lijkt me onwaarschijnlijk omdat in de rtm alleen een zwart beeld is met een balkje.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
tjtristan schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 00:18:
[...]

je wil dus zeggen dat er GEEN bootscreen is bij vista? dit lijkt me onwaarschijnlijk omdat in de rtm alleen een zwart beeld is met een balkje.
Wat verwacht jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:59

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

In de RTM zat idd zat zwarte scherm met een balkje (groen) en copyright microsoft eronder. Dat is niet veranderd, immers RTM = de versie die je nu uit de schappen kunt halen.

Thrills33ka: koop OEM. Heb je geen XP nodig om vista te kunnen installeren en is goedkoop vergeleken met de retail. Verder eens met VIPAlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Sterker nog dat IS de bootscreen van Vista ;) Dit is bewust gedaan om cold-boot-tijd zo kort mogelijk te houden. Er schijnt echter nog een bootscreen verborgen te zitten waarmee je dat zwarte beeld kunt vervangen mocht je dat echt leuk vinden. Ik vind het wel een goede keuze van Microsoft, wat boeit mij de bootscherm nou. :)

Zoals hierboven wordt gezegd: dat in de schappen is hetzelfde als de RTM.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 12:11
Ik vind het ook jammer dat er geen fatsoenlijk bootscreen is, maar erover vallen doe ik ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrills33ka schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:31:
[...]

tja als je het zo bekijkt is alles relatief gezien natuurlijk goedkoop he 8)
maar je denkt toch zeker niet dat ik elke dag even 0,40 euro in het spaarvarken duw omdat ik zo ontzettend uitkijk naar die komende windows versie over 4 jaar :P
Ik ben het ermee eens, eenmaal een investering. Je gebruikt het pakket zo'n vijf jaar. Zonder ellende
met cracks en weet ik veel wat. Zo duur is het dan niet. Ik ga iig ook voor de Ultimate UK retail. OEM leek aantrekkelijk, maar ik heb geen zin om opeens toch nog een andere versie te kopen indien gezeur met activatie. Bovendien wil ik eerst 32bit installen , en 64bit wanneer deze mature is installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 01:02:
[...]

Ik ben het ermee eens, eenmaal een investering. Je gebruikt het pakket zo'n vijf jaar. Zonder ellende
met cracks en weet ik veel wat. Zo duur is het dan niet. Ik ga iig ook voor de Ultimate UK retail. OEM leek aantrekkelijk, maar ik heb geen zin om opeens toch nog een andere versie te kopen indien gezeur met activatie. Bovendien wil ik eerst 32bit installen , en 64bit wanneer deze mature is installeren.
dat houdt dus in dat je 2 keer vista zou moeten kopen, eerst de 32 bit versie en dan nog een keer de 64 bit versie omdat je wil overstappen.

Dat wordt dus 0,80 cent per dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
Mijn uptime van Vista Ultimate verteld me dat het alweer 2 weken en 3 dagen geleden is dat ik een bootscreen heb mogen aanschouwen, dus och..... ik zou er niet echt mee zitten moet ik zeggen. :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Booten? Doet iemand dat nog dan? Hybrid sleep all the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
WoutF schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 00:16:
Hmm, kom er net achter dat een frankenbuild ook herkent wordt als je via ms.com voor een download probeert te valideren.
de re-arm functionaliteit doet wonderen

hoe ik aan die DLL files kom? easy van me dual boot (heb ik al ~2maanden niet meer aangeraakt, maar staat wel NOG op de hdd, en mjah, heb nog starcraft op de pc staan, werkt toppie in zowel xp als vista..

1) probleem, IPX is daarmee niet mogelijk :( (vista), als je nml ipx installed in XP krijg je 3x IPX (iig 3 dingen die er mee te maken hebben, heb nu alleen protocoll, installed.. moet je ook nog een service dan installeren??? (zover ik weer alleen die IPX service...) mjah kijk vanavond wel wat ik kan zien bij services, miss dat daar iets bij staat anders wordt ut..

OF geen IPX games, OF een programma dat dat convert ipx --> IP (maar dan moet iedereen dat gebruiken, en dat zie ik gasten die op een LAN, XP NIET doen (het werkt bij hun immers...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 01:11:
[...]

dat houdt dus in dat je 2 keer vista zou moeten kopen, eerst de 32 bit versie en dan nog een keer de 64 bit versie omdat je wil overstappen.

Dat wordt dus 0,80 cent per dag ;)
Nee hoor. Bij de Retail versie wordt zowel de 32-bit versie als de 64-bit versie geleverd. Je kunt kiezen welke je wilt installeren, in de installatie zelf :) OEM versies echter, zijn wel gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolkje schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 08:37:
[...]

Nee hoor. Bij de Retail versie wordt zowel de 32-bit versie als de 64-bit versie geleverd. Je kunt kiezen welke je wilt installeren, in de installatie zelf :) OEM versies echter, zijn wel gescheiden.
Dat is niet geheel correct. Microsoft heeft bevestigd dat alleen bij de retail versie van Ultimate 32 en 64 bit wordt meegeleverd. Je kunt bij de andere retail-versies voor €10,- verzendkosten de 64-bit bijbestellen. Dit geldt natuurlijk niet voor de OEM-versies.
maratropa schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 00:10:
Nouja, een illi XP werkt probleemloos hoor je zit alleen met dat WGA gemiep... :)
Maar kopuh is fijner natuurlijk.

Ik ben op zoek naar een ENGELSE Vista Ultimate Retail, ergens te koop in NL?
Central Point heeft hem op voorraad en klaar voor verzending.
http://www.centralpoint.n...rosoft_windows_vista.html

Bij Azerty kost die €486,06 en bij CP €532,35. Scheelt behoorlijk wat maar je moet dan wel 2-3 dagen langer wachten.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:11:
Dat is niet geheel correct. Microsoft heeft bevestigd dat alleen bij de retail versie van Ultimate 32 en 64 bit wordt meegeleverd. Je kunt bij de andere retail-versies voor €10,- verzendkosten de 64-bit bijbestellen. Dit geldt natuurlijk niet voor de OEM-versies.
Dank je :> Dan heb ik dat eindelijk ook helemaal door. Want persoon A zegt dit, en op website B lees je weer wat anders. Dit klinkt echter het meest aannemelijk.

Overigens zag ik in diverse webshops ook bij Non-Ultimate versies, zowel 32-bit als 64-bit geleverd worden. Maar dat zal wel een 'aanbieding' zijn ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook even die DreamScene beta uitgeprobeerd, en moet zeggen dat het heel leuk was.
Maar ik moet ook zeggen dat het nogal wat CPU gebruikt :P
Ik had als filmpje de XP-achtergrond maar dan met bewegende wolkjes, op 1280x1024 en Explorer.exe gebruikte 20% cpu (op een E6300).
Beetje veel :P

Maar het is natuurlijk een beta, dus even kijken hoe de final is :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 00:44:
[...]

Sterker nog dat IS de bootscreen van Vista ;) Dit is bewust gedaan om cold-boot-tijd zo kort mogelijk te houden. Er schijnt echter nog een bootscreen verborgen te zitten waarmee je dat zwarte beeld kunt vervangen mocht je dat echt leuk vinden. Ik vind het wel een goede keuze van Microsoft, wat boeit mij de bootscherm nou. :)

Zoals hierboven wordt gezegd: dat in de schappen is hetzelfde als de RTM.
Je kunt met msconfig onder het tabblad boot aangeven dat je "No GUI boot" wilt. Dan krijg je een ander bootscherm. (iets van Aurora of zo)

Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/6361/msconfig4oj.jpg

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Ik neem aan dat Vista Anytime Upgrade pas 30 jan de lucht in gaat?

Ik wil mijn MSDNaa Business upgraden naar Ultimate maar als je dat nu probeert te doen kom je bij een inlog pagina uit.

De prijzen overigens:

The pricing is as follows:

* Home Basic --> Home Premium: $79
* Home Basic --> Ultimate: $199
* Home Premium --> Ultimate: $159
* Business --> Ultimate: $139

Wat wel redelijk aantrekkelijk is. Zeker als Vista al gratis is. *zoals msdnaa

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 08:20
The Otherside schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:46:
Ik neem aan dat Vista Anytime Upgrade pas 30 jan de lucht in gaat?

Ik wil mijn MSDNaa Business upgraden naar Ultimate maar als je dat nu probeert te doen kom je bij een inlog pagina uit.

De prijzen overigens:

The pricing is as follows:

* Home Basic --> Home Premium: $79
* Home Basic --> Ultimate: $199
* Home Premium --> Ultimate: $159
* Business --> Ultimate: $139

Wat wel redelijk aantrekkelijk is. Zeker als Vista al gratis is. *zoals msdnaa
Heb zelf ook een business (msdnaa) die ik graag wil upgraden naar ultimate i.v.m. media center. Ben alleen benieuw waar de prijs is euro's gaat worden, als die 139 dollar 1 op 1 word overgezet naar euro's heb ik het er best voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 20:32
Snap niet dat er mensen zijn die nu al vrijwillig overstappen op dit os.
Ik werk er verplicht al maanden mee ivm werk.
Kan nou niet echt zeggen dat ik tevreden ben met dit product.

1) Enorm traag, lijkt erop dat het door de windows search komt. Uitzetten is ook geen optie gezien dan je search binnen outlook 2007 ook niet meer werkt.
2) Veel applicaties werken nog niet helemaal super (zoals bijv vmware...erg lastig).
3) Onduidelijke windows verkenner.
4) Onduidelijke netwerkinstellingen
5) Om wat dieper in netwerkzaken te komen, moet je vaker klikken dan in xp.
6) Videokaart Driver ondersteuning is niet niet super qua performance, zowel in games als icm dockingstations.
7) vbe\jse Logon scripts werken niet helemaal lekker meer.
8 ) En breek me bek niet open over die user account control rommel. Daar is helemaal niet mee te werken.

Aan mijn laptop zou het toch niet mogen liggen:

dell820
dual core 1,83ghz
512mb nvidia quadro 120m
2GB mem
80Gb 7200rpm schijf

Ieder voor zich, maar ik zou op dit moment voor geen goud willen overstappen naar vista.

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:53
cycloon_ schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:31:

1) Enorm traag, lijkt erop dat het door de windows search komt. Uitzetten is ook geen optie gezien dan je search binnen outlook 2007 ook niet meer werkt.
2) Veel applicaties werken nog niet helemaal super (zoals bijv vmware...erg lastig).
6) Videokaart Driver ondersteuning is niet niet super qua performance, zowel in games als icm dockingstations.
8 ) En breek me bek niet open over die user account control rommel. Daar is helemaal niet mee te werken.

dell820
dual core 1,83ghz
512mb nvidia quadro 120m
2GB mem
80Gb 7200rpm schijf

Ieder voor zich, maar ik zou op dit moment voor geen goud willen overstappen naar vista.
Wat werkt er dan niet aan VMWare? het werkt hier zonder problemen op mijn vista install. Ook van traagheid merk ik niks, in het begin ratelde de HD wel meer door het indexen voor windows search, maar dat is ook over.

En de UAC kan je uitzetten als je dat vervelend vindt...

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cycloon_ schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:31:

dell820
dual core 1,83ghz
512mb nvidia quadro 120m
2GB mem
80Gb 7200rpm schijf

Anders ga je toch over op DOS. Dan weet je zeker dat het snel draait. :Y) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
Huntor schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:35:
[...]

Wat werkt er dan niet aan VMWare? het werkt hier zonder problemen op mijn vista install. Ook van traagheid merk ik niks, in het begin ratelde de HD wel meer door het indexen voor windows search, maar dat is ook over.

En de UAC kan je uitzetten als je dat vervelend vindt...
Vmware werkt opzich wel, gekke is dat zodra hij opstart, eerst +-3min lang gaat staan te stampen op me hdd. Gedurende die tijd reageert me laptop nergens op. Dan ineens loopt het als een zonnetje.

De bugs zijn :

Soms pak vmware niet goed de focus icm toetsenbord aanslagen.
Netwerk doet het soms ineens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:36:
[...]

Anders ga je toch over op DOS. Dan weet je zeker dat het snel draait. :Y) :+
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dus - tijd voor een deeltje 10 :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de DVD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 8) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.