[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 9]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 14.998 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Interessant artikel.
Al moet ik ook zeggen, maar dat zeggen ze in het artikel zelf ook, dat het zeker met de FPS in games eigenlijk nog een kwestie van wachten is totdat de drivers fatsoenlijk getweaked zijn.

Iets anders wat me opvalt, maar niet echt verbaast, is dat een onboard videokaart met shared memory een behoorlijke no-no lijkt.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Interessant artikel. Er vanuit gaande dat ze nog de drivers gebruiken van november, neem ik aan dat ze op Single Core niveau het gat van 10% ook nog wel dichten met de Final ATI/Nvidia drivers.

Goede om te zien dat Dual Core met Vista, echt goed gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb toch maar een Ultimate OEM versie besteld ( Icomputers ).

In een gesprek met de vriendelijke medewerker werd mijj het een en ander duidelijk met betrekking tot de activerings mogelijkheden e.d.

Na dit gesprek was voor mij de keuze snel gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:23:

In een gesprek met de vriendelijke medewerker werd mijj het een en ander duidelijk met betrekking tot de activerings mogelijkheden e.d.

Zou je die ontgonnen wijsheid met ons willen delen? :P

(m.a.w. hoe zit het met OEM's en activeren? Hoevaak? etc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:23:

Misschien leuk om dat gesprek even kort te vertellen :)

offtopic:
Spuit 11 :(

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ja ok, weet niet of Icomputers meekijkt hier maar het is toch volkomen legaal dus...

Je mag de OEM licentie 3 keer activeren, bij de 4e keer krijg je een waarschuwing. Wat je ook bij XP wel is hebt meegemaakt. Dan moet je een belletje plegen met MS, om uit te leggen dat er een hardware onderdeel stuk is, bijv. een HD of mobo.

Ze horen je dan gewoon een niewe activeringscode te geven, omdat je toch écht gewoon een licentie gekocht hebt, á 163 euro.

Het werkt dus net zoals XP. Hem zelf ook XP OEM, en heb in het verleden ook 2 keer moeten bellen voor een niewe code.

Al met al, ik waag gewoon de gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook één keer moeten bellen. Dat was nadat ik windows Vista Beta 2 of RC1 (weet niet meer welke) had geïnstalleerd. De medewerker was heel vriendelijk, ik vertelde gewoon dat ik Vista had uitgeprobeerd maar vanwege compatabiliteitsproblemen XP weer had geïnstalleerd. Kreeg direct de activeringscode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
Ik heb windows vista 32 bit NL geisntalleerd zoals je die 30 januari in de winkel kan kopen. Maar het irritante wat ik ervaar is de sidebar (kun je uitschakelen) account user control (kun je ook uitschakelen) en de drivers voor mijn hp printer maar het ergste is het geluid dat mijn videokaart maakt in vista als ik niets aan het doen ben. Ook de harde schijf blijft maar pruttelen (maar die indexeert dan de harde schijf ofzo en na 2 dagen meot dat ook weg zijn. Maar mijn nvidia 7800gt extreme maakt echt teveel geluid in "idle" modus in windows vista. In windows xp hoor je hem nauwelijks tot niet als je 2d applicaties draait. Nu maakt ie geluid alsof vista een 3d applicatie is. Ik heb ruim een kwartier neits gedaan, maar het geluid blijft maar "hard" (30-40 decibel, gok ik). Toen heb ik overgeschakeld naar windows klassiek, ook daar een geruime tijd gewacht, maar nog steeds blijft ie te hard draaien naar mijn mening. Ik heb natuurlijk niet alle grote vista topics doorgelezen (veel te veel werk) maar iemand weet waardoor het komt?
Ook vind ik de drivers van nvidia maar irritant omdat je alleen maar het control panel hebt en niet de ouderwetse (zoals in winxp) interface die veel makkelijker werkt.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:31:
Je mag de OEM licentie 3 keer activeren, bij de 4e keer krijg je een waarschuwing. Wat je ook bij XP wel is hebt meegemaakt. Dan moet je een belletje plegen met MS, om uit te leggen dat er een hardware onderdeel stuk is, bijv. een HD of mobo.
Bedoel je met 4 keer activeren, 4 keer hetzelfde systeem? Of ook gewijzigde systemen? :) Daar ben ik wel benieuwd naar, aangezien ik ook een OEM bestelling heb staan voor Business UK.

Wel fijn om te horen dat Microsoft hier zo makkelijk in is, m.b.t. het verstrekken van activeringscodes. Ook wel logisch omdat je wel een licentie gekocht hebt, ondanks dat het gespecificeerd staat in EULA van de OEM.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolkje schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:04:
[...]

Bedoel je met 4 keer activeren, 4 keer hetzelfde systeem? Of ook gewijzigde systemen? :) Daar ben ik wel benieuwd naar, aangezien ik ook een OEM bestelling heb staan voor Business UK.
Op die vraag moet ik je helaas het antwoord schuldig blijven, aangezien ik van mijn eigen situatie uitging en ik Vista op 1 machine wil installeren.

Mbt tot de Nforce drivers, bedankt voor de info :)

Edit: wacht even, volgens mij begreep ik jouw vraag verkeerd. Met gewijzigde systemen bedoel je andere hardwareconfiguraties? In dat geval, mag je hem 3 keer activeren, van wat ik heb begrepen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
jvoorhout schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:46:
[...] maar het ergste is het geluid dat mijn videokaart maakt in vista als ik niets aan het doen ben.
Sja, schijnt een veel voorkomend probleem met de huidige drivers te zijn, je bent in ieder geval niet de enige met dit probleem.
Ook vind ik de drivers van nvidia maar irritant omdat je alleen maar het control panel hebt en niet de ouderwetse (zoals in winxp) interface die veel makkelijker werkt.
Helemaal mee eens, maar van wat ik begrepen heb komt die XP-controlpanel niet meer terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

anandus schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:09:
[...]
Sja, schijnt een veel voorkomend probleem met de huidige drivers te zijn, je bent in ieder geval niet de enige met dit probleem.

[...]
Helemaal mee eens, maar van wat ik begrepen heb komt die XP-controlpanel niet meer terug :(
Old CP komt nog wel terug volgens NVIDIA, heeft laatst ergens gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:09:
Edit: wacht even, volgens mij begreep ik jouw vraag verkeerd. Met gewijzigde systemen bedoel je andere hardwareconfiguraties? In dat geval, mag je hem 3 keer activeren, van wat ik heb begrepen.
Dat was wat ik bedoelde ja ;) Waarschijnlijk zei ik het wat onduidelijk. Bedankt voor de informatie! Nu stap ik met een nog fijner gevoel over naar Vista.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 21:46
anandus schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:09:
[...]

[...]
Dit probleem had ik ook, je kunt met Nvidia NTune de gpu-fan handmatig regelen. Dit moet je telkens doen wanneer je opnieuw opstart, maar het is in elk geval een goede tijdelijke oplossing.

Kortom, even NTune van Nvidia downloaden onder Vista en je kunt weer genieten van je stille videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Creative offers workaround for Vista gaming sound

Hello. Need to upgrade again?

By INQUIRER staff: maandag 22 januari 2007, 14:47
SOUND FIRM Creative said it is offering a software application which will help gamers get round Microsoft's decision to remove the hardware abstraction layer for Vista.

The app, called Alchemy, is or will be available on the Creative web site in the next hour or two. The absence of a hardware abstraction level means that Alchemy will detect what Direct Sound games you have, and bypass Vista so you will be able to get the most out of your games. No abstraction layer will also as a by-product affect people relying on Digital Dolby encoding.

Neil McGuinness, product manager at Creative said that his firm had been pushing Open AL and some of the premier titles have adopted it, but that's only a tiny percentage of the available games.

The alternative, for many, is that they'll have to upgrade sound cards to get the full "Vista Experience". The absence of the hardware abstraction layer will affect not only existing Creative cards but also its competition, including firms that provide sound on motherboards. µ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:32
Nog 8 dagen... Wie is de 1e die gaat patsen met foto's van zijn Ultimate Retail? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:23:
Nog 8 dagen... Wie is de 1e die gaat patsen met foto's van zijn Ultimate Retail? :P
Hahahaha. grappig. :D
Ik heb de FPP-versie van Windows Vista Ultimate gekocht. Maar patsen.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
FPP?
Dat is vast niet die 550 euro Retail versie. Als je zo een hoop hebt neergelegd mag je van mij best even patsen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Dan heb ik mn salaris *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:39:
FPP?
Dat is vast niet die 550 euro Retail versie. Als je zo een hoop hebt neergelegd mag je van mij best even patsen hoor.
lol. FPP = Full Package Product = €550,- = €488,- bij Azerty. Ik heb geen OEM gekocht omdat dat illegaal is als je het niet bij een nieuwe systeem koopt. Dit is een principekwestie voor mij. Anderen hebben weinig last van hun geweten en kopen gewoon de OEM ook al mag dat officieel niet of downloaden het via een torrentsite of iets dergelijks. STELLETJE DIEVEN HIER HAHAHAHA. Ik vind het niet erg om zo'n bedrag te betalen. Stel dat er tussen Vista en het toekomstige besturingssysteem 3 jaar zit zoals bij 98-XP. (XP-Vista is uitzonderlijk lang) Dan is dat €488,- : (3x365+1(schrikkeljaar)) = €0,46 per dag en €14,- per maand. Ik gebruik Windows een aantal uren per dag dus vind ik het wel de investering waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nu loop je toch te patsen, dat jij wel koopt en anderen slechts oem of helemaal illegaal.

Overigens ben je niet goed geinformeerd, oem kopen mag wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58
2 foto's :P

heb 2 dozen in bestelling staan, krijg ze komende vrijdag en idd ultimate Retail (uk version)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
Hier in de VS worden de eerste PC's met Vista Home Premium pre-loaded al verkocht! Retail pas op 30 Januari, maar de eerste PC's met Vista erop staan intussen bij gebruikers thuis..... Je zou dus eigenlijk kunnen stellen dat het "officieus" uit is. ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
maartena schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:01:
Hier in de VS worden de eerste PC's met Vista Home Premium pre-loaded al verkocht! Retail pas op 30 Januari, maar de eerste PC's met Vista erop staan intussen bij gebruikers thuis..... Je zou dus eigenlijk kunnen stellen dat het "officieus" uit is. ;)
in november al :P (msdn/sa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
G*d allemachtig zeg ik word Vista eigelijk wel een beetje zat vanavond..

- iTunes geeft een foutmeling "Audio problem" : oplossing opnieuw installeren maar dat werkt niet..
- Na elke startup moet ik 2 minuten wachten totdat internet werkt
- Bij 10% van de startups krijg ik een corrupt scherm te zien, in 90% van de gevallen niet (NEE dit is geen foute hardware!)
- C&C Zero Hour werkt sinds vanavond ineens niet meer, krijg de meest wazige foutmeldingen? Net opnieuw moeten installeren...
- Media Player staat ineens niet meer in rechtsonderin als taskbar......
- Bepaalde icons op de desktop hebben ineens geen icon meer, terwijl ik er nooit iets aan veranderd heb en de programma's gewoon bestaan & werken..
- Krijg sinds vanavond random errors "COM suggerator has stopped working, cause dllhost.dll" ?

Nog steeds bagger support van ATi. :(
Games die niet goed werken op mijn X1900XTX;
- GTA San Andreas (krijg maar 20% van het beeld te zien
- C&C Zero Hour als ik tab naar windows en weer terug: texture corruption
- CSS in sommige levels texture corruption
- Fable: texture corruption
- Supreme Snowboarding: texture corruption
- Battlefield 2142 texture corruption
- Far Cry start niet
- Need for Speed Most Wanted texture corruption + menu is niet zichtbaar
- Scarface; texture corruption
- Tom Clancy's Rainbow Six Vegas hapert 3x zo erg als in XP

Eigelijk kom ik er nu gewoon achter dat geen enkele game feilloos draait onder Vista :/ ATi heeft nog een hoooooooop te doen.

Of ik heb iets goed fout gedaan met m'n Vista of hij is nu zijn eigen leven aan het leiden. Ik denk dat een herinstallatie binnenkort geen kwaad kan :/

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:57:
Nu loop je toch te patsen, dat jij wel koopt en anderen slechts oem of helemaal illegaal.

Overigens ben je niet goed geinformeerd, oem kopen mag wel!!
Sorry kon het niet laten >:) :*) :P ;)
Officieel mag het niet van Microsoft zover ik weet. Maar ik had een meer praktische reden voor het kopen van de full-retail. Ik wil eerst gebruik maken van 32-bit en daarna 64-bit. Dus zal ik 2x OEM moeten kopen = €320,-. Verder wil ik op een later tijdstip een andere pc kopen dus nog een keer €160,- = €480,- dan kan ik net zogoed een retail versie halen dus. Verder vind ik de doos mooi en wil ik een gebruiksaanwijzing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
ook in retail zit geen echte handleiding hoor :) dat kleine boekje wat erbij zit verteld je niks.

handleiding: technet.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:05:
[...]

Sorry kon het niet laten >:) :*) :P ;)
Officieel mag het niet van Microsoft zover ik weet. Maar ik had een meer praktische reden voor het kopen van de full-retail. Ik wil eerst gebruik maken van 32-bit en daarna 64-bit. Dus zal ik 2x OEM moeten kopen = €320,-. Verder wil ik op een later tijdstip een andere pc kopen dus nog een keer €160,- = €480,- dan kan ik net zogoed een retail versie halen dus. Verder vind ik de doos mooi en wil ik een gebruiksaanwijzing hebben.
ALs je systeembeheerder bent, en dat zijn de meeste mensen op GOT, dan mag je een oem product kopen. Je hoeft dan niet te verwachten dat je support krijgt van ms, maar het is verder helemaal legaal. Ik vind het ook een nette regeling omdat je verder niet gebruik maakt van hun aftersale diensten. Verder kan je hem echt wel overzetten naar een nieuwe pc, daar zal ms niet moeilijk overdoen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
DaannO schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:08:
[...]

ALs je systeembeheerder bent, en dat zijn de meeste mensen op GOT, dan mag je een oem product kopen. Je hoeft dan niet te verwachten dat je support krijgt van ms, maar het is verder helemaal legaal. Ik vind het ook een nette regeling omdat je verder niet gebruik maakt van hun aftersale diensten. Verder kan je hem echt wel overzetten naar een nieuwe pc, daar zal ms niet moeilijk overdoen denk ik. :)
bron :?

kom maar dan... :P

overzetten doen MS wel moeilijk over, daar is het nu net een OEM voor... jeeshh

mijn bron:
It bears repeating, however, the the OEM license that comes with Vista is indeed similar to the Windows XP OEM license in that it forbids any kind of transfer

[ Voor 18% gewijzigd door Zwelgje op 22-01-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwelgje schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:06:
ook in retail zit geen echte handleiding hoor :) dat kleine boekje wat erbij zit verteld je niks.

handleiding: technet.com
Waar heb je dat vandaan gehaald? Link a.u.b.
Zwelgje schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:16:
[...]

Yup, dacht ik ook, anders heeft een retail verkopen toch geen zin lijkt me als je OEM ook mag overzetten. Verder heb ik juist gehoord dat de regels rond OEM zijn aangescherpt en dat je een hele computer inclusief kast moete kopen om een OEM-licentie te krijgen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:18:
[...]

Waar heb je dat vandaan gehaald? Link a.u.b.
ik heb al jaren retail dozen in handen gehad (xp, office) daar zit niks bij hoor :) ook in vista niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
In general, OEM software may not be transferred from one system to another system.

(Het gaat hier dan wel om XP maar ik ga er vanuit dat het in Vista alleen maar aangescherpt is..)

[ Voor 26% gewijzigd door Sluuut op 22-01-2007 20:24 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik vind het maar stom, dat je niet kan overzetten naar een andere computer. Want ik heb al 10 jaar dezelfde computer, die geheel getransformeerd is door upgrades in wat die nu is. Toch is het eigenlijk dezelfde computer, en eigenlijk ook niet. Maar omdat mobo verandering een retail eist, kan ik oem vergeten. tJa is het nou dezelfde computer of niet, ik vind een beetje van wel en een beetje van niet. Ms spint er garen bij.Dus er is een goede regeling voor transfer naar andere computers, maar er is geen goeie regeling voor de armoedzaaier die zijn computer ombouwt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

mijn bron:
It bears repeating, however, the the OEM license that comes with Vista is indeed similar to the Windows XP OEM license in that it forbids any kind of transfer
Nou als ik dan in mijn geval m'n Vista OEM enkel en alleen voor mijn eigen PC gebruik, wat ik ook ga doen, dan is er verder toch niks aan de hand? Buiten het feit dat OEM in principe enkel en alleen verkocht mag worden bij een complete PC. Dat bepaalde webshops andere regels hanteren, is dan mijn probeem niet.

Edit: best wel een gezeik zeg. Sjah z'n verhaal klopt natuurlijk ook. Ik wacht nog ff af, kan altijd nog de Home Premium Retail upgrade doen voor 200 natuurlijk. Of de Ultimate upgrade voor 320, maar das mij nét watte veel knaken voor een OS.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwelgje schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:22:
[...]

ik heb al jaren retail dozen in handen gehad (xp, office) daar zit niks bij hoor :) ook in vista niet
Ik kwam op internet het volgende tegen:
What is the difference between OEM product and Full-Packaged Product (FPP)?

OEM products are intended to be preinstalled on hardware before the end user purchases the product. They are “shrink wrapped” and do not come in a box like the retail products do. Full-Packaged Product (FPP) is boxed with CD(s), MANUALS, and the EULA and is sold in retail stores in individual boxes. The End User License Agreements (commonly referred to as “EULAs”) for OEM and FPP products are slightly different. One main difference is that an OEM operating system license (such as the license for Windows) cannot be transferred from its original PC to another PC. However, the FPP [retail] version of Windows may be transferred to another PC as long as the EULA, manual and media (such as the backup CD) accompany the transfer to the other PC. [emphasis added]
http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=158

Lijkt me logisch dat je er een gebruiksaanwijzing bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
normale fullproducts wel alleen bij ms is dat niet zo :P

voor de duidelijkheid, het enigste wat je krijgt is een klein boekje met daarin wat standaard teksten. (hoe je moet installeren,etc,etc)

een echt boek krijg je niet die moet je nog steeds kopen (mspress)

[ Voor 65% gewijzigd door Zwelgje op 22-01-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
De handleiding zit gewoon in Windows Vista zelf onder de help functie. De gewone gebruiker kan overal op Help klikken en hulp krijgen. Tevens maakt de help functie gebruik van een online database als je internet actief is voor de laatste help informatie.

Een boek heb je echt niet meer nodig.....

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
maartena schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:05:
[...]

De handleiding zit gewoon in Windows Vista zelf onder de help functie.
meen je! :+

* Zwelgje is met stomheid geslagen over de functie van de f1 knop... een wereld gaat voor hem open, al die mspress boeken op de kast en jaren zwoegen door de knowledgebase en jij komt me vertellen dat dit allemaal onder F1 zat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:37
Zijn er mensen die ook problemen hebben met YouTube, wanneer ik op http://www.youtube.com/ kom, dan kan ik gewoon het filmpje op de frontpage afspelen (rechts bovenin). Maar wanneer ik op een link druk om een filmpje te bekijken, krijg ik deze melding.
Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Get the latest flash player.
Alles is up to date hier ?

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Laatst krijg ik een melding dat er een nieuwe versie flash speler beschikbaar was. Misschien kan je de laatste versie even downloaden? http://www.adobe.com/products/flashplayer/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 17:06
Ik wil eigenlijk ook zo snel mogelijk Vista hebben. Net een nieuwe computer, nu zonder een Windows versie, dus ik ga ook maar 's zoeken naar een goedkope OEM-licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Hacku schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:51:
Laatst krijg ik een melding dat er een nieuwe versie flash speler beschikbaar was. Misschien kan je de laatste versie even downloaden? http://www.adobe.com/products/flashplayer/
Helaas, dat had ik dus al gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:06

WoutF

Hoofdredacteur
Heeft iemand ITE Smartguardian werkend? (voor temp uitlezing NF4). De installer blijft bij mij hangen. Als ik de tool los start krijg ik een melding over 'itevio.dll' die mist, terwijl deze in dezelfde dir staat. Ook als ik deze file naar c:\windows of c:\windows\system32 kopieer werkt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat probleem met YouTube had ik een aantal dagen geleden ook. De oplossing: hier de "Windows Flash Player 9 ActiveX control content debugger (for IE)" downloaden en laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:55:
Dat probleem met YouTube had ik een aantal dagen geleden ook. De oplossing: hier de "Windows Flash Player 9 ActiveX control content debugger (for IE)" downloaden en laten draaien.
Thnx man, probleem opgelost, kan weer genieten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
BTW iemand al Dreamscene getest, kreeg hem net binnen (26 mb), maar ik heb een vermoeden dat hij alleen voor de engelse versie is, want zegt hier dat de update niet voor mijn systeem geldt, draai gewoon ultimate legaal, dus zou het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Barfman schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:09:
BTW iemand al Dreamscene getest, kreeg hem net binnen (26 mb), maar ik heb een vermoeden dat hij alleen voor de engelse versie is, want zegt hier dat de update niet voor mijn systeem geldt, draai gewoon ultimate legaal, dus zou het moeten doen.
ik zag em voorbijkomen maar inderdaad alleen voor de engelse versie. binnen 10 dagen is deze gewoon te downloaden via windows update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Via waar heb je hem dan binnengekregen? Windows update. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Als ik dit allemaal zo lees denk ik dat ik mijn Dell laptop nu maar ga bestellen zodat ik ook nog gewoon XP Pro erbij krijg en een upgrade naar Vista, want als ik sommige problemen zo hoor. :X

Ik wil natuurlijk wel een werkende laptop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Wil ik dvd kijken moet ik een decoder hebben, en die decoder is alleen voor ultimate en home premium :S wat een onzin weer zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
rikgoodhart schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:13:
[...]

ik zag em voorbijkomen maar inderdaad alleen voor de engelse versie. binnen 10 dagen is deze gewoon te downloaden via windows update :)
Naja dan nog ff 10 dagen wachten, of hij moet zometeen nog beschikbaar zijn in het Nederlands :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
Sjah schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:29:
Ik vind het maar stom, dat je niet kan overzetten naar een andere computer. Want ik heb al 10 jaar dezelfde computer, die geheel getransformeerd is door upgrades in wat die nu is. Toch is het eigenlijk dezelfde computer, en eigenlijk ook niet. Maar omdat mobo verandering een retail eist, kan ik oem vergeten. tJa is het nou dezelfde computer of niet, ik vind een beetje van wel en een beetje van niet. Ms spint er garen bij.
Ditzelfde heb ik ook. Vervangtelkens onderdelen in mijn Pc en koop eigenlijk nooit een volledig nieuwe.
Maar wanneer is er nu echt sprake van een nieuwe computer. De definitie is in deze situatie een beetje vaag. Simpel beredeneerd is het, na vervanging van onderdelen, nog steeds dezelfde computer en zou je dus een oem versie kunnen gebruiken, maar zo simpel zal het vast niet zijn.
Dus er is een goede regeling voor transfer naar andere computers, maar er is geen goeie regeling voor de armoedzaaier die zijn computer ombouwt. >:)
Daar waren toch de single pack licenses voor? Voor XP zijn die er. Voor vista nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
webgangster schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:20:
Wil ik dvd kijken moet ik een decoder hebben, en die decoder is alleen voor ultimate en home premium :S wat een onzin weer zeg...
De businessversie is ook niet bedoeld voor DVD kijken. ;)

Er zal trouwens binnen de kortste keren wel een 3d-party codec zijn die op alle Vista versies werkt.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Over 8 dagen zou ie gewoon via Windows Update moeten verschijnen. Hoe heb je em binnengekregen, want mijn legale Engelstalige Vista Ultimate (MSDN) zegt dat er nog geen Vista Ultimate Extra's te vinden zijn.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
maartena schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:30:
[...]

Over 8 dagen zou ie gewoon via Windows Update moeten verschijnen. Hoe heb je em binnengekregen, want mijn legale Engelstalige Vista Ultimate (MSDN) zegt dat er nog geen Vista Ultimate Extra's te vinden zijn.
Soms krijg je wel eens iets eerder dan normaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik heb idd nu even dramsecene getest, alleen de filmpjes die erbij zitten zijn erg gaar. De berg zit er jammer genoeg niet bij. Maar het ziet er erg mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:52:
Ik heb idd nu even dramsecene getest, alleen de filmpjes die erbij zitten zijn erg gaar. De berg zit er jammer genoeg niet bij. Maar het ziet er erg mooi uit!
Beta versie? Ik kreeg iig een update van iemand, werkt ook gewoon op de Enterprise..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
doctormetal schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:23:
[...]
Daar waren toch de single pack licenses voor? Voor XP zijn die er. Voor vista nog niet gezien.
single pack is toch gewoon oem.... dus zit je nog met het probleem dat je nieuwe oem moet kopen als je je halve pc ombouwt. Dus dan is retail toch beter (en duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLuna schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 01:07:
Al iemand op dit forum die OOIT zijn Vista installatie heeft voltooid met een :

Onboard Sillicion Image 3112 SATA controller?

Dus niet de losse PCI versie daarvan...

Echt ik kan geen drivers vinden die daadwerkelijk werken, hij blijft er op hangen.. ook al is hij bijna klaar. Not digitally signed enz.

Ik heb zelf een Shuttle AN50R S754 bord.
Waarschuwing niet gelezen? ;)

Vista is nog niet eens in de winkel en nu gaan we al lopen klagen dat er voor bepaalde producten geen drivers zijn, sorry dat doel gaat me voorbij.

Vist ais een heel nieuw OS en ik denk dat Microsoft nog een hele hap werk eraan gaat hebben om de nieuwe attackwaves af te wenden. Vista zal bestookt worden met de nieuwste technologiën op gebied van malware, noem het rustig crimeware overigens. (sla tweakers.net er maar op na)

Ik denk dat het zelfs veiliger is om op XP te blijven zitten netzolang totdat Vist af is. Ik betaal niet graag voor Beta 4.

Is het ook zo dat als SP1 voor Vista klaar is dat de releasedatum van SP2 ook bekend wordt? Is Vista weer een antwoord op de servicepackrijke NT-lijn?

Het is spijtig jammer dat ik nog geen goede Linuxdistro heb gevonden. Met Linux kun je veel meer als je handig bent en Vista zie ik meer voor mensen die puur gemak willen hebben van het Plug&Play concept wat uitermate gevoelig is voor exploits.

Geen enkel mens op aarde kan zich het recht toeëigenen om crimaware op mijn PC te zetten. Ik timmer mijn bak compleet dicht en als er een deur opengaat sta ik er zelf bij.

Ik repareer computers voor mensen en in 99% van de gevallen gaat het om een XP bak. Het zal nog wel even duren voordat de Vista systemen hier binnenkomen in mijn werkplaats. Ik moet straks dus een RTM hebben en daar ben ik helemaal niet blij mee. Ik stel het uit tot het ui-ter-ste.

Ik vraag 12,50 per uur en ik moet 30 uur werken voor een RTM Vista. Voor Linux hoef ik 5 minuten te werken. Downloaden en branden.

Ik weet eerlijk gezegt niet of ik blij kan zijn met Vista. Het is een grote commerciële soep van code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Nog een weekje en dan is Vista eindelijk echt te koop. Dan zullen de goede drivers ook wel eens binnen gaan stromen en uit de Beta-fase komen.

Ik gebruik Vista nu een kleine maand en heb sinds de installatie XP (dual boot) niet meer aangeraakt. Ben tot nu toe erg tevreden, maar heb nog maar een paar dagen tot ik moet activeren.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 03-09 14:58
Ik ben ook wel tevreden over vista, het helpt je iig van je game verslaving af :P het is namelijk onmogelijk om te gamen op vista atm :P.

Nog een paar dagen tot 30 jan. Ik hoop dat er dan betere drivers van nVidia komen. Zowel voor Nforce als Geforce

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Gamen moet je ook gewoon op een console doen ;) (maar dat is een hele andere discussie)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 07:23:Ik vraag 12,50 per uur en ik moet 30 uur werken voor een RTM Vista. Voor Linux hoef ik 5 minuten te werken. Downloaden en branden.
Ten eerste is dat zo'n 9 uur ipv 30 en ten tweede :

Na 30 uur werken om vista aan te kopen, ben je 5 minuten bezig met configureren,
Na 5 minuten werken voor Linux, ben je 30 uur bezig met configureren. ;)

Even zonder grappen : Vista is super stabiel en buiten een paar 3rd party drivers die nog niet uit zijn, gaat alles van een leien dakje.

Laatst eens Ubuntu erop proberen te zetten, maar die komt niet verder dan het mooie boot scherm waarna er een aantal blauwe een groene streepjes zichtbaar worden. En dan spreek ik nog over de , schijnbaar, meest gebruikersvriendelijke linux.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat onder linux nauwelijks 3d games te krijgen zijn.

Het is jammer dat windows/vista zo'n monopolie positie heeft, maar er is helaas geen enkel alternatief wat ook maar in de buurt komt van gebruikersvriendelijkheid. En nu niet met dat enorm dure OSX aan komen zetten (Elk jaar 129 euro is toch echt stukken duurder dan 1x98 voor vista, maar dat vergeten heel veel apple-aars).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 03-09 14:58
M@cer schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 08:34:
Gamen moet je ook gewoon op een console doen ;) (maar dat is een hele andere discussie)
Die heb ik ook :P, maar voor simulatie op je op de PC zijn :).

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Slecht nieuws voor de studenten onder ons, op het Surfspot forum staat dat Vista en Office 2007 pas in april beschikbaar komen:
Allen,

De thuisgebruikversies van de nieuwe Microsoft producten, MS Windows Vista & MS Office 2007, worden medio april via SURFSPOT.NL verwacht, het is niet de verwachting dat wij de software eerder van Microsoft geleverd zullen krijgen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik dan de enige die Vista (ultimate) vandaag in de bus heeft liggen? Mijn pakketje is sinds gisteren onderweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Derek S. schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:19:
Als ik dit allemaal zo lees denk ik dat ik mijn Dell laptop nu maar ga bestellen zodat ik ook nog gewoon XP Pro erbij krijg en een upgrade naar Vista, want als ik sommige problemen zo hoor. :X

Ik wil natuurlijk wel een werkende laptop. ;)
Moet je wel een engels OS nemen ik meen dat de upgrade voucher niet uitgeleverd wordt in Nederland. Zoek dat nog even uit voordat je besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Hoedje schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:31:
Slecht nieuws voor de studenten onder ons, op het Surfspot forum staat dat Vista en Office 2007 pas in april beschikbaar komen:

[...]
Zo dat is flink zuur ik ben deze maand nog maar student...even me broertje een account laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dan gaan we toch maar voor een OEM versie..
Ik had een account aangemaakt op surfspot voor mijn dochter (zit nog in de kleuterklas, maar ook basisscholen hebben surfspot) en wilde Vista eigenlijk hier gaan bestellen. Maar ik ga zeker niet tot April wachten.

Bij mijn Toshiba Laptop zat gelukkig een upgrade pakket, dus binnenkort beide PC's op Vista..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
NLuna schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 01:07:
Al iemand op dit forum die OOIT zijn Vista installatie heeft voltooid met een :

Onboard Sillicion Image 3112 SATA controller?

Dus niet de losse PCI versie daarvan...

Echt ik kan geen drivers vinden die daadwerkelijk werken, hij blijft er op hangen.. ook al is hij bijna klaar. Not digitally signed enz.

Ik heb zelf een Shuttle AN50R S754 bord.
Volgens mij heb ik die SATA Controller ook (onboard) op mijn ASuS bordje. enneh..werkt zonder problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:31:

[...]
Idd slecht nieuws. Ik ga me maar even beraden op een oem U, want tot april wachten is echt not done. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 07:23:
[...]

Waarschuwing niet gelezen? ;)

Vista is nog niet eens in de winkel en nu gaan we al lopen klagen dat er voor bepaalde producten geen drivers zijn, sorry dat doel gaat me voorbij.

Vist ais een heel nieuw OS en ik denk dat Microsoft nog een hele hap werk eraan gaat hebben om de nieuwe attackwaves af te wenden. Vista zal bestookt worden met de nieuwste technologiën op gebied van malware, noem het rustig crimeware overigens. (sla tweakers.net er maar op na)

Ik denk dat het zelfs veiliger is om op XP te blijven zitten netzolang totdat Vist af is. Ik betaal niet graag voor Beta 4.

Is het ook zo dat als SP1 voor Vista klaar is dat de releasedatum van SP2 ook bekend wordt? Is Vista weer een antwoord op de servicepackrijke NT-lijn?
SP1 is al klaar he...*zucht*...heb je Vista ooit zelf wel eens geinstalleerd?
Het is spijtig jammer dat ik nog geen goede Linuxdistro heb gevonden. Met Linux kun je veel meer als je handig bent en Vista zie ik meer voor mensen die puur gemak willen hebben van het Plug&Play concept wat uitermate gevoelig is voor exploits.
Eh..en voor Linux komen nooit fixen uit zeker?! Volgens mij worden er in Linux/Unix varianten meer exploits gevonden dan in Windows Vista (in ieder geval niet minder :p)...
Geen enkel mens op aarde kan zich het recht toeëigenen om crimaware op mijn PC te zetten. Ik timmer mijn bak compleet dicht en als er een deur opengaat sta ik er zelf bij.
Ehh...Je kunt je Windows Vista bak ook gewoon dichttimmeren hoor..eh..standaard zit hij zelfs al aardig dicht. Dus waar gaat dit over... 8)7
Ik repareer computers voor mensen en in 99% van de gevallen gaat het om een XP bak. Het zal nog wel even duren voordat de Vista systemen hier binnenkomen in mijn werkplaats. Ik moet straks dus een RTM hebben en daar ben ik helemaal niet blij mee. Ik stel het uit tot het ui-ter-ste.

Ik vraag 12,50 per uur en ik moet 30 uur werken voor een RTM Vista. Voor Linux hoef ik 5 minuten te werken. Downloaden en branden.

Ik weet eerlijk gezegt niet of ik blij kan zijn met Vista. Het is een grote commerciële soep van code.
*geeuwww* Lekker ongefundeert lekker zeiken over Vista :) Tjongejonge...maar 12,50 per uur da's wel weinig btw :)
HaseMike schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:02:
[...]

Ten eerste is dat zo'n 9 uur ipv 30 en ten tweede :

Na 30 uur werken om vista aan te kopen, ben je 5 minuten bezig met configureren,
Na 5 minuten werken voor Linux, ben je 30 uur bezig met configureren. ;)

Even zonder grappen : Vista is super stabiel en buiten een paar 3rd party drivers die nog niet uit zijn, gaat alles van een leien dakje.

Laatst eens Ubuntu erop proberen te zetten, maar die komt niet verder dan het mooie boot scherm waarna er een aantal blauwe een groene streepjes zichtbaar worden. En dan spreek ik nog over de , schijnbaar, meest gebruikersvriendelijke linux.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat onder linux nauwelijks 3d games te krijgen zijn.

Het is jammer dat windows/vista zo'n monopolie positie heeft, maar er is helaas geen enkel alternatief wat ook maar in de buurt komt van gebruikersvriendelijkheid. En nu niet met dat enorm dure OSX aan komen zetten (Elk jaar 129 euro is toch echt stukken duurder dan 1x98 voor vista, maar dat vergeten heel veel apple-aars).
Big LOL :) 'k ben het helemaal met je eens.

Gaat er overigens nog iemand naar het 'The Wow is Now' event van Microsoft?

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 23-01-2007 11:01 . Reden: ] vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
M@cer schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:53:
Dan gaan we toch maar voor een OEM versie..
Ik had een account aangemaakt op surfspot voor mijn dochter (zit nog in de kleuterklas, maar ook basisscholen hebben surfspot) en wilde Vista eigenlijk hier gaan bestellen. Maar ik ga zeker niet tot April wachten.

Bij mijn Toshiba Laptop zat gelukkig een upgrade pakket, dus binnenkort beide PC's op Vista..
Hmpfrl
Mijn zoon zit op de middelbare school
En daarvoor kan het dus niet ............GRRRRRRRRRRRRR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Gaat er overigens nog iemand naar het 'The Wow is Now' event van Microsoft?
Ik heb me wel ingeschreven (ook voor het WM event in April), maar ik weet het nog niet zeker. Alleen als ik een gratis licentie krijg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DaannO schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:09:
[...]

Ik heb me wel ingeschreven (ook voor het WM event in April), maar ik weet het nog niet zeker. Alleen als ik een gratis licentie krijg. :P
Iets zegt mij dat we gratis licenties krijgen :+
Enneh...wat is het EventID voor dat event in April (en wat voor event is het?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
TheVMaster schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:55:
[...]

Iets zegt mij dat we gratis licenties krijgen :+
Enneh...wat is het EventID voor dat event in April (en wat voor event is het?)
Dat is voor Windows Mobile, mijn vakgebied.

Hier is de ID: https://msevents.microsof...=1032313053&culture=en-US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Modbreak:Zullen we de technische vragen echt weg laten? Die zijn voor jullie als individu wel interessant, maar dit topic wordt gelezen door meer mensen dan jij alleen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
eh..idd da's niets voor mij ;) Om even bij Vista (en mobile) te blijven : Is al bekend wanneer de final van Windows Mobile Device Center uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
TheVMaster schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:10:
[...]

eh..idd da's niets voor mij ;) Om even bij Vista (en mobile) te blijven : Is al bekend wanneer de final van Windows Mobile Device Center uitkomt?
Ik denk rond de 30e ook, maar ik weet het niet zeker. Het zou wel logisch zijn want anders kunnen vista gebruikers moeilijk hun pda syncen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
[...]

mijn bron:
Kan de bron niet vinden, maar hij heeft het nu ook bevestigd: FUBAR in "[Vista] Prijzen OEM-versies?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 17:06
Zo, net de home premium besteld, die is deze week nog binnen :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Autoreply schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:36:
Zo, net de home premium besteld, die is deze week nog binnen :-D
Da's knap :) Ze mogen pas leveren vanaf 30 januari :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

TheVMaster schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:39:
Valt wel mee hoor. Ik heb mijn Vista Business UK 32-bit ook al thuis liggen namelijk. ;) Dat betreft overigens een OEM, ik weet niet hoe het met Retail versies zit. Maar ik dacht dat er ook al mensen waren met Retail versies in huis :)

edit:

@DaannO: Jazeker hoor, ik zit alleen nu op mijn werk, dus je zult even geduld moeten hebben t/m een uur of vijf ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Cloud op 23-01-2007 14:47 . Reden: nog even geduld :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
wolkje schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:44:
[...]

Valt wel mee hoor. Ik heb mijn Vista Business UK 32-bit ook al thuis liggen namelijk. ;) Dat betreft overigens een OEM, ik weet niet hoe het met Retail versies zit. Maar ik dacht dat er ook al mensen waren met Retail versies in huis :)
Zou je misschien voor ons een foto willen maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De retails worden nu gewoon verkocht hoor.
Central Point heeft nu de FPP-versie van Home Basic op voorraad. Wordt gewoon vandaag verzonden.
http://www.centralpoint.n...rosoft_windows_vista.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

TheVMaster schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:39:
[...]

Iets anders: Officieel mag hij 29 januari bij jou op de mat liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PWM schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:12:
[...]

Iets anders: Officieel mag hij 29 januari bij jou op de mat liggen :)
Ohw.....maar eh....wrom wordt die launch dan zo heftig aangepakt met om 00:00 een toost op de lancering van Vista :+

Enneh..wrom staat dit dan op www.windowsvista.nl ?
Windows Vista is wereldwijd verkrijgbaar vanaf 30 januari 2007. Twijfelt u tussen nu een nieuwe pc kopen of wachten tot Windows Vista verkrijgbaar is? Als u weet welke versie van het nieuwe besturingssysteem voldoet aan uw eisen, is het ook nu al mogelijk een nieuwe pc te kopen die straks klaar is voor Windows Vista.

[ Voor 38% gewijzigd door TheVMaster op 23-01-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
In de VS is de verkoop ook al begonnen. Hij staat nog niet in de schappen op de winkel, maar is sinds afgelopen Maandag officieel online te bestellen als OEM product: http://www.newegg.com/Pro....asp?Item=N82E16832116202

Ook worden in winkels de eerste PC's met Windows Vista al verkocht. Ik heb zaterdag een nieuwe kast gehaald voor mijn nog-te-bouwen-PC, en zag al een aantal modellen staan met Windows Vista preloaded erop en een aantal geïnteresseerde klanten eromheen.....

It has arrived! :D

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
DaannO schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:45:
(Haags accent)

Bewijssss weetje! Bewijs! ;)

(Normaal accent)

Hier in de VS is de OEM versie intussen ook al online te koop, dus het is erg goed mogelijk dat hij al een een OEM versie heeft liggen.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm... ik heb gisteren training gehad van microsoft over de verkoop van computers met vista en vista retail, maar daar werd benadrukt dat als wij ze voor de 30e verkopen dat mijn baas wel eens heel erg ongelukkig zou kunnen worden van de boete :o

edit @ hieronder: sorry, had even duidelijker moeten zijn, we mogen GEEN computers met vista verkopen voor de 30e, en ook geen retail Vista's

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:48:
hmmm... ik heb gisteren training gehad van microsoft over de verkoop van computers met vista en vista retail, maar daar werd benadrukt dat als wij ze voor de 30e verkopen dat mijn baas wel eens heel erg ongelukkig zou kunnen worden van de boete :o
Wellicht is er een verschil tussen de OEM en de Retail versie. Immers, PC's met preloaded Vista hebben een OEM versie, en de newegg link hierboven betreft ook alleen de OEM versie, nog NIET de retail versie.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:48:
edit @ hieronder: sorry, had even duidelijker moeten zijn, we mogen GEEN computers met vista verkopen voor de 30e, en ook geen retail Vista's
Hier in de VS gaat dat dus duidelijk anders. De OEM versie is al online te bestellen, en de eerste PC's met preloaded Vista erop worden al verkocht.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartena schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:55:
[...]

Hier in de VS gaat dat dus duidelijk anders. De OEM versie is al online te bestellen, en de eerste PC's met preloaded Vista erop worden al verkocht.
ik vraag me eigenlijk wel af of dat mag van microsoft, ze hadden het erover dat het een wereldwijde launch zou zijn op de 30e...
maar wordt een beetje offtopic zo, ik wens de mensen in de VS veel plezier met hun Vista!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Oh... en in dezelfde PCWORLD waar ik dat artikel uit gescanned heb hierboven ergens staat ook al een advertentie van een gaming PC fabrikant die PC's verkocht met Windows Vista Home Premium preloaded erop, en die heb ik vorige week al in de winkel gehaald. (Kan ik ook inscannen als je wil)

Volgens de nieuwsberichten zijn hier vanaf 17 Januari de eerste Vista PC's verkocht, maar vanaf afgelopen weekend zijn ze pas echt in de winkel te vinden.

The monster is here! 8)

[ Voor 3% gewijzigd door maartena op 23-01-2007 15:59 ]

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alleen in de VS. Ik draai de final Vista Business legaal gewoon in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Oke het punt is duidelijk: sommige shops verkopen vista en of dat wel of niet mag is denk ik niet de discussie hier. Het is er dus laten we er van genieten en vooral discussieren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:59:
Niet alleen in de VS. Ik draai de final Vista Business legaal gewoon in NL.
Da's niet vreemd aangezien de Business Launch eind november 2006 was :+
DaannO schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:02:
Oke het punt is duidelijk: sommige shops verkopen vista en of dat wel of niet mag is denk ik niet de discussie hier. Het is er dus laten we er van genieten en vooral discussieren. :)
'k heb zin in de Launchparty van volgende week 8)

[ Voor 39% gewijzigd door TheVMaster op 23-01-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:04:
Da's niet vreemd aangezien de Business Launch eind november 2006 was :+
Ah, dat verklaard een hoop, sorry! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DaannO schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:45:
U vraagt, ik draai:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0e3ce492cce07f39c6be1fdd2ceac503/full.jpg

:)

In de 'package':

1 DVD
1 sticker
1 Quickstart guide
1 Piracy-Aware flyer

edit:
Post 999 hier, er moet denk ik een nieuw draadje komen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 23-01-2007 16:58 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de DVD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 8) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.