[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 9]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.997 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 15:36
Ik heb Vista al een paar keer gedraaid... van de eerste beta's tot rtm maar ik vind het nog steeds niks.

De eyecandy is natuurlijk wel leuk maar alles zit echt ontzettend onlogisch in elkaar!

Bijvoorbeeld rechtermuisklik op het bureaublad > personaliseer. Echt weer een menu waar ik echt helemaal niks aan heb... ik bedoel: Zijn er nou echt mensen die hun Windows geluiden, cursors etc zo vaak veranderen dat juist onder die sneltoets moet?! In XP zit ik gewoon meteen in het venster waar ik mijn resolutie kan veranderen; en dat is ook de enige functie die ik dagelijks meerdere malen gebruik.

Zelfde geldt voor rechtermuisklik op Computer > eigenschappen. Dan kom ik in een onoverzichtelijk scherm waar alle opties volgensmij gewoon een willekeurige kant opgesmeten zijn.

Mappen delen of een ip adres wijzigen is nog veel erger, dat hele network control center slaat nergens op. En tot nu toe krijg ik het delen van mappen nog steeds niet fatsoenlijk aan de praat, soms kunnen andere mensen wel op mijn gedeelde mappen komen en soms gewoon niet, zonder logische verklaring.

Zelfde geldt weer voor het configuratiescherm, sommige opties vind ik aan de linkerkant van het venster en sommige opties vind ik weer onder een gewone pictogram. Bij sommige onderdelen verschijnt er weer een venstertje met tabbladen zoals in XP en bij een ander onderdeel verschijnt er juist weer een venster wat juist weer ingedeeld is als het XP beveiligingcentrum (de 'nieuwe' layout').
Kom op man, kies gewoon OF alles op de oude manier OF alles op de nieuwe manier maar ga geen dingen door elkaar heen gooien, nu is namelijk alles onlogisch ingedeeld en is het stukken moeilijker te vinden.

Heeft iemand al iets gevonden in Vista waar ik al mijn dingen gewoon kan wijzigen met simple tabblad vensters net zoals in XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Psychoray schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:56:
Ik heb Vista al een paar keer gedraaid... van de eerste beta's tot rtm maar ik vind het nog steeds niks.

De eyecandy is natuurlijk wel leuk maar alles zit echt ontzettend onlogisch in elkaar!

Bijvoorbeeld rechtermuisklik op het bureaublad > personaliseer. Echt weer een menu waar ik echt helemaal niks aan heb... ik bedoel: Zijn er nou echt mensen die hun Windows geluiden, cursors etc zo vaak veranderen dat juist onder die sneltoets moet?! In XP zit ik gewoon meteen in het venster waar ik mijn resolutie kan veranderen; en dat is ook de enige functie die ik dagelijks meerdere malen gebruik.

Zelfde geldt voor rechtermuisklik op Computer > eigenschappen. Dan kom ik in een onoverzichtelijk scherm waar alle opties volgensmij gewoon een willekeurige kant opgesmeten zijn.

Mappen delen of een ip adres wijzigen is nog veel erger, dat hele network control center slaat nergens op. En tot nu toe krijg ik het delen van mappen nog steeds niet fatsoenlijk aan de praat, soms kunnen andere mensen wel op mijn gedeelde mappen komen en soms gewoon niet, zonder logische verklaring.

Zelfde geldt weer voor het configuratiescherm, sommige opties vind ik aan de linkerkant van het venster en sommige opties vind ik weer onder een gewone pictogram. Bij sommige onderdelen verschijnt er weer een venstertje met tabbladen zoals in XP en bij een ander onderdeel verschijnt er juist weer een venster wat juist weer ingedeeld is als het XP beveiligingcentrum (de 'nieuwe' layout').
Kom op man, kies gewoon OF alles op de oude manier OF alles op de nieuwe manier maar ga geen dingen door elkaar heen gooien, nu is namelijk alles onlogisch ingedeeld en is het stukken moeilijker te vinden.

Heeft iemand al iets gevonden in Vista waar ik al mijn dingen gewoon kan wijzigen met simple tabblad vensters net zoals in XP?
Hier sla je de plank helemaal mis. Kwestie van wennen. En Vista is veel meer dan een voor jou niet overzichtelijk configuratie scherm :o

Indexen, geheugenbeheer, energiebeheer enz enz...is toch wel 10keer beter dan XP
:)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit al is langsgekomen,.. maar ik vind vista super.. op 1 ding na!
Net als bij XPsp2 heb ik last van Eventid 4226,.. (max connection limit reached)
Waardoor ik of mijn router of mijn modem moet resetten.

(dit heb ik bij het gebruik van torrents)

Bij XPsp2 was er een fix om de half-open tcp limit te verhogen van bijv 10 naar 100.
waarna ik vrolijk zonder problemen kon downloaden.

In vista lukt dit niet.. en ik weet niet hoe ik t moet oplossen.
Wel jammer.. vista heeft mijn voorkeur.. maar is op deze manier niet bruikbaar.

any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:03:
Is iedereen dan echt helemaal klaar voor Vista? Ik niet, heb 3 no-go's die eerst opgelost moeten worden
1. Mijn ipv6 newsserver doet het niet
2. heb nog geen werkend radioprogramma onder Vista, ik wacht op hauppauge
3 Webcam drivers voor mijn Philips zijn er niet, maar denk dat die wel gaan komen,maar wanneer...
Ik had dat ook bij mijn webcam heb een PVC750K oid. Ik kwam toevallig op internet dezelfde drivers tegen, maar die ook onder vista werken. Moet je maar ff je mailadres PMen ofzo, dan stuur ik hem wel door ;)

Wat ik wel bagger vindt, is dat ik vorig jaar een Panda licentie heb gekocht, maar deze wil onder Vista niet werken, want dan loopt heel mn windows in de soep...:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Servor schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:04:
[...]

Heb je hier voorbeelden van?
Google first hit: Vista stock:
http://www.overclockers.c...t.php?groupid=33&catid=20

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Psychoray schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:56:
Sja, dat is een kwestie van gewenning. Bij XP zat het ook vreselijk onlogisch in elkaar, maar daar zijn we met z'n allen aan gewend.

Ik vind Vista een stuk logischer (en vriendelijker) in elkaar zitten dan XP.
Ik denk dat de gemiddelde persoon vaker z'n geluiden en bureaublad verandert dan dat ze hun resolutie veranderen, hoor ;)
Ik kom hier op een scherm welke in principe hetzelfde is als onder XP, alleen zijn de tabbladen linkjes aan de linkerkant geworden, verder vind ik het wel duidelijk, gelijk je rating en wat je in je computer hebt zitten (niet veel anders dan XP :P )
Hier gaat het prima, eventueel een gebruiker aanmaken. Rechtermuisklik op een map -> share -> gebruikers en de bijbehorende rechten toewijzen.
Gaat prima hier :)
Volgens mij is dat meer een persoonlijk ding. Als gewone gebruiker is het volgens mij (bijna) allemaal de nieuwe layout, en zitten de ouderwetse panelen ook meer verstopt achter UAC en is meer voor de admins :)
Gokje, overigens :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 18:47
Weet iemand hoe ik een vergelijking kan maken tussen de HDD performance van XP en Vista?
Ik draai nu vista, maar deze is erg traag qua HDD heb ik het idee. Ik maak gebruik van een Intel 975 chipset, dus ik mag aannemen dat die drivers uitontwikkeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
The Source schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:18:
Weet iemand hoe ik een vergelijking kan maken tussen de HDD performance van XP en Vista?
Ik draai nu vista, maar deze is erg traag qua HDD heb ik het idee. Ik maak gebruik van een Intel 975 chipset, dus ik mag aannemen dat die drivers uitontwikkeld zijn.
Probeer een HD-benchmarktooltje? HDtech of HD tach ofzo is er eentje.
Kijk in het hardenschijven-forum, staat daar vast ergens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
The Source schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:18:
Misschien is Vista hem nog aan het indexeren, of gebruik je hem al meer dan een week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Ik gebruik VIsta al een paar maanden, het is zeker niet het indexeren. Voornamelijk ook wanneer ik Vista op start, in vista terecht kom. Dan start ik een heleboel programma's (outlook, msn, explorer, etc) en dan duurt het enorm lang.

Daarnaast nog een ander gek iets, de internet verbinding na het opstarten van Vista komt pas veel ene veel later in verbinding dan onder XP. Ik draai XP erlangs dus kan het vergelijken. Weet iemand of het klopt dat Vista er veel langer over doet om een IP adres te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
The Source schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:34:
Daarnaast nog een ander gek iets, de internet verbinding na het opstarten van Vista komt pas veel ene veel later in verbinding dan onder XP. Ik draai XP erlangs dus kan het vergelijken. Weet iemand of het klopt dat Vista er veel langer over doet om een IP adres te krijgen?
Hier niet, net als XP is hier de verbinding er voor het inloggen volgens mij.
Overigens utp, niet wlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hoe kun je nakijken of vista al klaar is met indexeren?
en waar zou je deze instellingen eventueel uit kunnen zetten? ik kan het nergens vinden helaas.,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

rikgoodhart schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:13:
hoe kun je nakijken of vista al klaar is met indexeren?
en waar zou je deze instellingen eventueel uit kunnen zetten? ik kan het nergens vinden helaas.,....
Configuratiescherm.
En dat is nou het mooie van het indexeren, als ik op m'n win-toetsdruk en ik typ "index" dan vind je al gelijk de opties voor indexeren.

[ Voor 19% gewijzigd door DyStiC op 20-01-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ik heb tegenwoordig Vista Business met dank aan msdn-aa _/-\o_
Vindt het geweldig werken zeker doordat de ati en creative drivers nu zeer aardig werken i.t.t een paar maanden geleden (jaja is nog niet uit enzo)

Heb echter wel een domme fout gevonden: ik heb een dual monitor setup met de primary rechts, en als ik nu een dual screen wallpaper er op zet (zowel via windows als via ultramon) dan staat het linker deel rechts en andersom |:(

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:04:
Ik weet niet of dit al is langsgekomen,.. maar ik vind vista super.. op 1 ding na!
Net als bij XPsp2 heb ik last van Eventid 4226,.. (max connection limit reached)
Waardoor ik of mijn router of mijn modem moet resetten.
Op dit forum loopt een draadje over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Administr8or_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-02 15:25
martijnve schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:18:
Vindt het geweldig werken zeker doordat de ati en creative drivers nu zeer aardig werken i.t.t een paar maanden geleden (jaja is nog niet uit enzo)

Heb echter wel een domme fout gevonden: ik heb een dual monitor setup met de primary rechts, en als ik nu een dual screen wallpaper er op zet (zowel via windows als via ultramon) dan staat het linker deel rechts en andersom |:(
In mijn geval werken de ATI drivers niet goed.
Mijn Radeon 9700 pro krijg ik tot nu toe op geen enkele manier aan de praat.
Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)
Click 'Check for solutions' to send data about this device to Microsoft and to see if there is a solution available.
Ik heb al allerlei verschillende drivers geprobeerd, maar het werkt allemaal niet..

Tot nu toe vind ik Vista wel lekker werken, maar echte voordelen tov XP heb ik nog niet ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 07:24

Raphaelo

boeiend!!

Welk programma gebruiken jullie om je videokaart te overclocken in windows vista? ik gebruikte eerst gewoon coolbits, maar die doet het nu niet meer... powerstrip, atitool en nvtraytools ook niet...

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Raphaelo schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:05:
Welk programma gebruiken jullie om je videokaart te overclocken in windows vista? ik gebruikte eerst gewoon coolbits, maar die doet het nu niet meer... powerstrip, atitool en nvtraytools ook niet...
Volgens mij kan dat met de huidige drivers cq overclockprogramma's nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Raphaelo schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:05:
Ik heb ook al van alles geprobeerd, maar heb nog niks werkende gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Heeft iemand wel eens een backup gemaakt met vista? Ik heb net ff vista en xp gebackupt, 33gb is de file. En het duurde maar een kwartiertje!! Zo snel heb ik nog nooit een backp prog zien werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:35:
Heeft iemand wel eens een backup gemaakt met vista? Ik heb net ff vista en xp gebackupt, 33gb is de file. En het duurde maar een kwartiertje!! Zo snel heb ik nog nooit een backp prog zien werken. :)
Ik heb al eens een complete backup gemaakt en deze met behulp van de Vista DVD weer terug gezet. Werkt net zo makkelijk als 'vroeger' Norton Ghost. Scheelt weer een stukje software wat ik niet extra hoef te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Laatst online: 12-09 16:29
Weet iemand hoe je met een ati x1900/1950 een resolutie van 1360 bij 768 kan selecteren?? Onder XP kan dit gewoon bij eigenschappen van de beeldscherm adapter en dan 'alle modi weergeven' Het enige wat ik onder vista kan selecteren wat in de buurt komt is 1280 bij 720!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
@Tibbie stuur maar even, mijn email kan je bij profiel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
salvador4 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:00:
Weet iemand hoe je met een ati x1900/1950 een resolutie van 1360 bij 768 kan selecteren?? Onder XP kan dit gewoon bij eigenschappen van de beeldscherm adapter en dan 'alle modi weergeven' Het enige wat ik onder vista kan selecteren wat in de buurt komt is 1280 bij 720!!
probeer deze driver is:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1544

en kijk dan of je die resolutie kan selecteren. :)

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03-2024
Kan iemand me ook vertellen hoe ik van die lelijke zwarte standaard skin/theme af kom :?
Op de bekende skinning sites zie ik nog geen vista skins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dat is inderdaad al een hele tijd een bug, net als dat het gedeelte van de achtergrond onder de transparante taakbalk dan wel weer van het rechtergedeelte van het plaatje is. Ik heb het al een keer gesubmit als bug, dus hopelijk dat het toch een keer gefixt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeSSie! schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:33:
Kan iemand me ook vertellen hoe ik van die lelijke zwarte standaard skin/theme af kom :?
Op de bekende skinning sites zie ik nog geen vista skins...
Ik vind de standaard thema toch een hele verademing na Windows XP. Themes zullen overigens vast wel vanzelf komen, die waren er ook niet meteen voor XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
tjtristan schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:05:
[...]

probeer deze driver is:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1544

en kijk dan of je die resolutie kan selecteren. :)
Het viel te proberen maar ik kan die resolutie nog steeds niets selecteren dat is mooi naadje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ik lees net dat Nero 7751 beschikbaar is, die fixed de surrogate issues.

(niet dat het mij interesseert , ben sinds ik de werkende Nero Lite ontdekte , fan van
Lite).

[ Voor 40% gewijzigd door Sjah op 20-01-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu Windows XP home, een OEM versie. Als ik zometeen een Vista exemplaar aan wil gaan schaffen, heb ik dan recht op de upgrade variant of moet ik de full retail versie aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Laatst online: 08-09 08:51
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:02:
Ik draai nu Windows XP home, een OEM versie. Ik als zometeen een Vista exemplaar aan wil gaan schaffen, heb ik dan recht op de upgrade variant of moet ik de full retail versie aanschaffen?
Volgensmij heb je gewoon recht op een upgrade. Dat hoop ik in elk geval wel, want ik zit in hetzelfde schuitje :)

Wat ik mij verder nog afvraag, ik heb nu Windows XP Media Centre maar naar welke versie kan ik dan upgraden zodat ik het mediacentre deel kan blijven gebruiken ?

Kan dat echt alleen met de Ultimate variant van Vista ? (meen dat gelezen te hebben in een blad in de wachtkamer bij de tandarts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
je kan ook upgraden naar Home premium, dan verlies je enkel remote desktop.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Tsunami schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:45:
[...]

Dat is inderdaad al een hele tijd een bug, net als dat het gedeelte van de achtergrond onder de transparante taakbalk dan wel weer van het rechtergedeelte van het plaatje is. Ik heb het al een keer gesubmit als bug, dus hopelijk dat het toch een keer gefixt gaat worden.
phew ben blij dat ik LINK als primary heb :) (dan hier geen last van, en rechts is grotere reso dan links)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 10:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Sjah schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:10:
je kan ook upgraden naar Home premium, dan verlies je enkel remote desktop.. :(
Idd, home premium heeft ook media center aan boord, maar het verlies van remote desktop vind ik nog steeds een onbegrijpelijk zet van MS. XP Media center heeft wel gewoon remote desktop. Het idee van een HTPC is naar mijn mening ook dat het via remote desktop beheerbaar moet zijn. Is niet handig om met een toetsenbord en muis op tafel je htpc te benaderen. Alleen daarom al zou ik voor ultimate gaan, ook omdat het 'slechts' 160 euro kost (OEM) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Sjah schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:01:

(niet dat het mij interesseert , ben sinds ik de werkende Nero Lite ontdekte , fan van
Lite).
Jah Nero Lite _/-\o_
Maar heb je daar niet het COM Surrogate probleem dan? volgens mij heb ik hem namelijk wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik heb ook problemen gehad ism Lite versie :/ Daarom gebruik ik nu Alcohol 120.

Vind Nero eigenlijk wat fijner om mee te werken.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08

Ik heb ook die MSDN AA versie maar helaas in het engels, stel he ik UPGRADE hem naar een nederlandse versie die ik heb, zou hij dan nederlands worden van taal en zou ik hem dan weer opnieuw moeten activeren ?

Iemand een idee ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
webgangster schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:20:
[...]

Ik heb ook die MSDN AA versie maar helaas in het engels, stel he ik UPGRADE hem naar een nederlandse versie die ik heb, zou hij dan nederlands worden van taal en zou ik hem dan weer opnieuw moeten activeren ?

Iemand een idee ???
Je bedoelt dat je eerst de engelse installeerd en dan de nederlandse er over heen?
Dat gaat hij denik ik niet toestaan.
Je kunt misshcien gewoon de nederlandse proberen te installeren met de engelse key?

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
martijnve schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:22:
[...]

Je bedoelt dat je eerst de engelse installeerd en dan de nederlandse er over heen?
Dat gaat hij denik ik niet toestaan.
Je kunt misshcien gewoon de nederlandse proberen te installeren met de engelse key?
Probeer ik dat wel even, eerst even backupje maken.
Op hoeveel computers mag je eigenlijk die MSDN AA serial gebruiken ?
Ik kan wel een reinstall aanvragen ofzo zie ik in me controlpanel op MSDN AA... werkt de huidige dan nog wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
webgangster schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:35:
[...]

Probeer ik dat wel even, eerst even backupje maken.
Op hoeveel computers mag je eigenlijk die MSDN AA serial gebruiken ?
Ik kan wel een reinstall aanvragen ofzo zie ik in me controlpanel op MSDN AA... werkt de huidige dan nog wel ?
Officieel 1 denk ik, maar met xp lukte het me wel om op mijn pc en laptop te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
martijnve schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:36:
[...]

Officieel 1 denk ik, maar met xp lukte het me wel om op mijn pc en laptop te gebruiken.
Bedankt voor de informatie, ik neem aan dat hij naar de hardware enzo kijkt ?
Want dan zou ik hem misschien zometeen niet eens mee rkunnen actviveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
salvador4 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:57:
[...]

Het viel te proberen maar ik kan die resolutie nog steeds niets selecteren dat is mooi naadje..
dit probleem heb ik ook gehad. ik heb echter ondervonden dat wanneer ik een scherm van resolutie veranderde, dat er na deze veranderingen weer nieuwe resoluties beschikbaar waren om in te stellen. heel vreemd... maargoed.. uiteindelijk heb ik dan toch die breedbeeld resolutie te pakken gekregen van 13nogwat x nogwat. probeer maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
rikgoodhart schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:45:
[...]

dit probleem heb ik ook gehad. ik heb echter ondervonden dat wanneer ik een scherm van resolutie veranderde, dat er na deze veranderingen weer nieuwe resoluties beschikbaar waren om in te stellen. heel vreemd... maargoed.. uiteindelijk heb ik dan toch die breedbeeld resolutie te pakken gekregen van 13nogwat x nogwat. probeer maar eens.
Nou ik heb ze allemaal gehad maar er komt weinig bij :P Welke drivers versie gebruik je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
salvador4 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 23:26:
[...]

Nou ik heb ze allemaal gehad maar er komt weinig bij :P Welke drivers versie gebruik je??
ik heb de standaard windows vista drivers. however.. vergeten te melden... ik heb geprobeerd de ati catalyst drivers te installeren (9800 pro), maar dat ging compleet mis(bluescreen letterlijk ...). toen in veilige modes de stuurprogramma's verwijderd en toen gerestart. daarna nog een keer met de officiele windows vista drivers geprobeerd, en dat werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrique
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
webgangster schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:20:
[...]

Iemand een idee ???
Vista heeft (MUI) Multilingual User Interface ondersteuning. Hiermee kan je bijvoorbeeld engelse vista helemaal omzetten in nederlands. Maar volgens mij worden ze pas na de release van Vista uitgebracht.
Snuur schreef op zondag 21 januari 2007 @ 03:10:
Hey mensen, via school heb ik gratis viste business kunnen krijgen. Ik zag dat ik hierbij oa een image viewer miste, of photo viewer, whatever. En de media center. Die image viewer maakt me niet zo uit, dat doe ik wel met standaard windows image viewer of adobe bridge, maar die media center, wat kan je daar nog meer mee allemaal? ik kan al mn media toch ook gewoon van mn pc afspelen?
Media afspelen heeft niets te maken met media center. Media center is een soort menu voor multimedia taken. Tv kijken/opnemen bijvoorbeeld.
http://www.microsoft.com/.../mediacenter/default.aspx

[ Voor 38% gewijzigd door Intrique op 21-01-2007 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
pics van de oem http://winfuture.de/news,29572.html

er wordt ook vermeld dat je ook bij oem de 64bit versie kan nabestellen, iets wat ik niet verwachtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
Snuur schreef op zondag 21 januari 2007 @ 03:10:
Hey mensen, via school heb ik gratis viste business kunnen krijgen. Ik zag dat ik hierbij oa een image viewer miste, of photo viewer, whatever. En de media center. Die image viewer maakt me niet zo uit, dat doe ik wel met standaard windows image viewer of adobe bridge, maar die media center, wat kan je daar nog meer mee allemaal? ik kan al mn media toch ook gewoon van mn pc afspelen?
Windows Media Center is een applicatie die bedoeld is voor TV kijken, media afspelen, etc in een full-screen applicatie die ook perfect werkt met een afstandsbediening. Erg handig als je een tweede monitor hebt, of van een klein afstand (vanuit je bed bijvoorbeeld) mediabestanden wil bekijken op een TV en je met een afstandsbediening (of draadloos keyboard).

Ik gebruik het zelf ook om TV op te nemen en af te spelen. Ik zelf doe het gewoon op de tweede monitor die ik hier heb.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Frank76NL schreef op zondag 21 januari 2007 @ 09:16:
Momenteel draai ik op Windows XP, de 32-bit versie.
Wanneer ik nu upgrade naar Vista, de 64-bit versie, zal dat consequenties hebben voor mijn huidige geïnstalleerde programma's?
Je kunt niet upgraden van een 32-bit versie van Windows naar een 64-bit versie van Windows, dat wordt sowieso een herinstallatie. Wel kun je upgraden naar de 32-bit versie van Windows Vista zonder problemen, maar als je 64-bit wil zul je opnieuw moeten beginnen.

Sowieso raad ik een upgrade van het ene OS naar het andere OS af. Er blijft teveel rotzooi aan oude DLL's en folders achter van de oude Windows in C:\Windows en C:\Program Files dat het het systeem alleen maar vertraagd. Al die troep blijft ook in de registry hangen namelijk. Het werkt allemaal nog wel, maar ik zou toch liever met een schone lei beginnen als je begint aan een nieuw OS.

Van: http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_ff_x64.asp

32-bit versions of XP can only be upgraded to 32-bit versions of Windows Vista. And Windows XP Professional x64 Edition can only be upgraded to 64-bit versions of Windows Vista (Business and above).

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Derice schreef op zondag 21 januari 2007 @ 09:22:
32bit progsels draaien prima onder 64bit (in 32bit mode)
Yep. Er zijn wel wat uitzonderingen.... met name AntiVirus, Firewall, en CD-Mount software om maar wat dingen te noemen. Maar er zijn ondertussen genoeg 64-bit versies van deze typen software op de markt.
Je moet je eerder zorgen maken of er wel 64bit drivers zijn voor al je hardware. Dat is nogal eens een issue met 64bit.
Met name oudere printers, webcams, oudere TV kaarten, oudere geluidskaarten etc, etc.... ik heb mijn hardware nagekeken, en alleen mijn logitech webcam is geen 64bit driver voor, maar die ga ik niet missen.

Je moet inderdaad even voordat je een 64bit versie van Windows installeert even goed nagaan of al je hardware het nog wel doet. :)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista MUI packs zijn gewoon al beschikbaar, ik draai sinds een week of 4 een Nederlandse MUI op een oorspronkelijke Engelse Enterprise, één nadeeltje...no more voice recognition....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Sjah schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:01:

Lite).
Werkt perfect!
Ik gebruik Nero niet primair als brandsoftware, want er zijn onderdelen die ik vaker gebruik. Zoals de Nero mpeg-2 decoder in Vista Mediacenter en Nero Showtime (zolang PureVideo nog niet eenvoudig wordt ondersteund). Het is alleen wel jammer dat Imagedrive niet ondersteund wordt onder Vista.
Overigens had ik het bekende probleem met de vorige versie van Nero ook, maar daar kwam ik alleen achter doordat het hier werd gemeld.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 10:40
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:28:
Vista MUI packs zijn gewoon al beschikbaar, ik draai sinds een week of 4 een Nederlandse MUI op een oorspronkelijke Engelse Enterprise, één nadeeltje...no more voice recognition....
Interessant, waar heb je ze vandaan? Ik zie ze niet bij mijn MSDN-subscription :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Sjah schreef op zondag 21 januari 2007 @ 03:53:
pics van de oem http://winfuture.de/news,29572.html

er wordt ook vermeld dat je ook bij oem de 64bit versie kan nabestellen, iets wat ik niet verwachtte.
180 euro voor de OEM van Vista Ultimate, da's mooi :) Dan koop ik gewoon die ipv 400 euro dokken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Leuke Ultimate extra (heb 2 laptops met TPM chip :) ):
Windows BitLocker Drive Preparation Tool
As I noted in my epic review of Windows Vista, Windows BitLocker--which provides full-disk drive encryption and security functionality--is a hugely useful feature. There's just one problem: You have to manually configure your hard drive's partitions at install time or you can't use it. Why Microsoft doesn't include an automatic disk partitioning feature with Vista for this purpose is beyond me.

Well, it turns out that Microsoft agrees. The Windows BitLocker Drive Preparation Tool is the exact utility I was asking for: It provides a way to automatically resize your existing system partition and add a new partition of the exact size required by BitLocker. And it will do so without requiring you to wipe out your Vista install and start over from scratch. Halleluiah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De Windows Groupshot Ultimate Extra werd getoond tijdens de CES keynote.

Zag er erg leuk uit, en is nu te downloaden :) Het leuke is, dat je geen Ultimate nodig hebt:

Groupshot

Het is een Beta, en werkt niet vlekkeloos. Echter, ik heb al succesvol van 2 foto's, 1 goede kunnen maken.

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 21-01-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb sinds gisteren het probleem dat mijn linker muis knop slecht reageert in Vista, ik moet er bijna op slaan voordat Vista het detecteert als een klik. Ik heb al verschillende muizen geprobeerd, en daar ligt het niet aan, op een ander OS doen de muizen het prima.
Iemand een idee of het een instelling is of iets anders? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Hacku schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:13:
180 euro voor de OEM van Vista Ultimate, da's mooi :) Dan koop ik gewoon die ipv 400 euro dokken.
Is waarschijnlijk wat ik ook ga doen, met als nadeel dat als je je pc flink upgrade (als in: nieuw mobo), je een nieuwe Vista mag/moet kopen (als ik het goed begrepen heb). Mensen redeneren wel met "Dan is het niet meer dezelfde pc, dus het klopt.", maar wat mij betreft is het pas een nieuwe pc als mobo, proc, ram, schijven, videokaart, geluidskaart, voeding & kast vervangen zijn :P

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Okyah schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:35:
[...]
Is waarschijnlijk wat ik ook ga doen, met als nadeel dat als je je pc flink upgrade (als in: nieuw mobo), je een nieuwe Vista mag/moet kopen (als ik het goed begrepen heb). Mensen redeneren wel met "Dan is het niet meer dezelfde pc, dus het klopt.", maar wat mij betreft is het pas een nieuwe pc als mobo, proc, ram, schijven, videokaart, geluidskaart, voeding & kast vervangen zijn :P
Dat is idd een nadeel, maar ik weet zo 123 niet waarom ik zou upgraden. Enige wat ik op de pc doe is muziek beluisteren, wat surfen en vooral programmeren. Mocht het ook eens voorvallen (defect ofzo en je moet vervangen) bel je gewoon naar MS, leg je ze de situatie uit en wss laten ze je wel nog eens activeren ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Hacku schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:46:
[...]

Dat is idd een nadeel, maar ik weet zo 123 niet waarom ik zou upgraden. Enige wat ik op de pc doe is muziek beluisteren, wat surfen en vooral programmeren. Mocht het ook eens voorvallen (defect ofzo en je moet vervangen) bel je gewoon naar MS, leg je ze de situatie uit en wss laten ze je wel nog eens activeren ;)
Ik denk dat Microsoft helemaal niet moeilijk gaat doen als je zegt dat je alleen maar een deel van je hardware geupgrade hebt. Maar volgens mij was het zo dat als je je moederbord vervangt Microsoft het rekent als een nieuwe PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:47
En volgens mij kan de Vista OEM ook gewoon 10x geactiveerd worden, dus dat lijkt me ook niet zo een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb XP (mijn retail versie) ook al ettelijke keren geactiveerd, ook telefonisch toen het via internet niet meer ging/mocht, en ik kreeg het gevoel dat elke reden een goede was die je opgaf (dus: systeemcrash, schijf defect, etc, etc). Ze willen gewoon een reden weten waarom je opnieuw wilt activeren. Maar wellicht wordt die policy aangepast met Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Servor schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:31:
Ik heb XP (mijn retail versie) ook al ettelijke keren geactiveerd, ook telefonisch toen het via internet niet meer ging/mocht, en ik kreeg het gevoel dat elke reden een goede was die je opgaf (dus: systeemcrash, schijf defect, etc, etc). Ze willen gewoon een reden weten waarom je opnieuw wilt activeren. Maar wellicht wordt die policy aangepast met Vista.
Retail<>OEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Je gewoon van de domme houden aan de telefoon, je ging gewoon de winkel binnen en kocht Vista voor 180 euro. OEM of retail ken je uiteraard niet ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Hacku schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:39:
[...]

Je gewoon van de domme houden aan de telefoon, je ging gewoon de winkel binnen en kocht Vista voor 180 euro. OEM of retail ken je uiteraard niet ;)
Hehe, ik denk dat je dat kan vergeten hoor :) Maar misschien heb je toevallig een aardige Microsoft medewerker aan de telefoon :P

Ik zou serieus overwegen om OEM te nemen als je het gemakkelijk op andere PC's kon installeren, maar dat je verder geen support krijgt van Microsoft op je OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als regelmatige upgrader ga ik niet het risico lopen met een OEM licentie. Ik upgrade wel mijn XP Home naar Vista Home Premium voor 200 euro. Je hebt er tenslotte toch weer een jaar of 5 plezier van, dan ga ik niet moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:42:
Als regelmatige upgrader ga ik niet het risico lopen met een OEM licentie. Ik upgrade wel mijn XP Home naar Vista Home Premium voor 200 euro. Je hebt er tenslotte toch weer een jaar of 5 plezier van, dan ga ik niet moeilijk doen.
200 euro wil ik ook overwegen (ik wil nl gerust 180 euro voor Vista dokken) maar 400 euro voor de Ultima (de versie die ik graag hebben wil) zie ik niet zo goed zitten. En met die illegale versies heb je alleen maar gezeur met windows update. Corporate versies zoals XP die had zijn er jammer genoeg niet meer.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
FnF schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:42:
[...]

Hehe, ik denk dat je dat kan vergeten hoor :) Maar misschien heb je toevallig een aardige Microsoft medewerker aan de telefoon :P

Ik zou serieus overwegen om OEM te nemen als je het gemakkelijk op andere PC's kon installeren, maar dat je verder geen support krijgt van Microsoft op je OS.
je kan die mensen daar bij microsoft echt alles wijsmaken hoor :P
''Weet u zeker dat u geen Vista activeerd?''
Nee het is echt xp, ik had een virus en hij wou niet meer activeren via internet,
''hoe ziet dat stickertje op uw computer er uit dan?
ja hij is groen en er staat een code op
''oke ik verbind u door met de computer die u de code geeft''

of soms gaat dat mis en dan geven ze je de code gewoon ''handmatig''

Ik kon echt een keer bijna me lach niet meer inhouden :P

[ Voor 3% gewijzigd door tjtristan op 21-01-2007 16:50 ]

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol klopt wel ja. Ik moest laats ff wat dingetjes van mijn originele XP cd oplezen, om de beste man te overtuigen dat ik geen kopietje had :9

Maar zou met de komst van Vista daar niet strenger op gelet gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:50:
Lol klopt wel ja. Ik moest laats ff wat dingetjes van mijn originele XP cd oplezen, om de beste man te overtuigen dat ik geen kopietje had :9

Maar zou met de komst van Vista daar niet strenger op gelet gaan worden?
Hangt ervan af. Ik denk dat die mensen achter de telefoon niet te lang aan de lijn willen hangen en het allemaal zo vlug mogelijk afgehandeld willen hebben. Ik zou er iig gek van worden om steeds naar die nummers te moeten vragen. De "klant" gewoon laten activeren en iedereen is blij ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
Inmiddels heb ik een nederlandstalige vista mte de serial van de engelstalige versie :)
Werkt prima en geen moeite met activatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Vlite beta 0.8
http://www.vlite.net/download.html

Joy and happiness...Vista on a single CD!
Talking about the 32-bit version.
Depending on the OS image used it can go down to about 650MB ISO, while the Ultimate version is around 675MB, with all removed. On top of that with all removed you still have almost all the functionalities of a full XP.

Looked at some stats and it turns out that when a 1GB machine is used with the Vista Lite, vLite can save you up to a 600MB ! of free space in the RAM memory compared to a full version. I find that amazing, and the general usage is much faster even on my Core 2 Duo. Not to mention the 5GB smaller install.

Changelog
new: Merge SWM parts into a WIM (convert Vista CDs into a DVD)
new: Disable AntiSpyware Realtime Protection (tweak)
new: Substitute common fonts with Segoe UI (tweak)
new: 'Internet Information Services (IIS)'
new: 'SuperFetch'
new: 'Windows Aero Theme'
new: 'Natural Language'
new: 'ReadyBoost'
new: 'BitLocker Drive Encryption'
new: 'Parental Controls'
upd: Faster image rebuilding (no extraction)
upd: Photo Viewer separated from the Photo Gallery
fix: Overlay video playback, codecs issue
fix: Defender listed on Windows Update when removed
fix: Various burning page issues
fix: Tablet PC (Office 2007 dependency)

[ Voor 30% gewijzigd door The Source op 21-01-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dat weet ik, maar volgens mij maakt de helpdesk (= ook maar een call center met een lijstje instructies) er nooit echt een probleem van, of je moet 2 x per week een code aan vragen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

The Source schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:26:

Looked at some stats and it turns out that when a 1GB machine is used with the Vista Lite, vLite can save you up to a 600MB ! of free space in the RAM memory compared to a full version. I find that amazing, and the general usage is much faster even on my Core 2 Duo. Not to mention the 5GB smaller install.
Wat ze eigenlijk doen is het principe van Superfetch vernagelen. Het zit er nog wel in, maar werkt niet meer goed.

"The general usage is even faster". Jaja, lekker onderbouwd :+

Mensen hebben allemaal 1gb intern, maar zodra het gebruikt wordt, is het verschrikkelijk, en moet het minder.

Gekke gedachte toch, dat mensen graag hun RAM niet willen gebruiken. Als ik een VPC start die veel geheugen nodig heeft, wordt het door Vista in no-time leegegemaakt. Wat is het probleem?

Mensen kijken niet verder dan hun neus langs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Idd, beetje vaag waarom leeg geheugen niet gebruikt zou mogen worden. Ik denk dat veel mensen niet weten hoe Superfetch werkt en dat Vista geheugen zal vrijgeven wanneer een app daar behoeft aan heeft.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

PWM schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:18:
[...]

Wat ze eigenlijk doen is het principe van Superfetch vernagelen. Het zit er nog wel in, maar werkt niet meer goed.

"The general usage is even faster". Jaja, lekker onderbouwd :+

Mensen hebben allemaal 1gb intern, maar zodra het gebruikt wordt, is het verschrikkelijk, en moet het minder.

Gekke gedachte toch, dat mensen graag hun RAM niet willen gebruiken. Als ik een VPC start die veel geheugen nodig heeft, wordt het door Vista in no-time leegegemaakt. Wat is het probleem?

Mensen kijken niet verder dan hun neus langs is.
Het probleem is dat Google openslaan over het RAM verbruik in Vista te veel moeite kost.
Zelfs VMWare/VPC draait onder Vista beter/sneller dan onder XP, terwijl VMWare/VPC erg veel RAM verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Heeft iemand al wat gevonden tegen het verschrikkelijke ClearType van Vista zodat het ongeveer hetzelfde is als met XP met ClearType op standaard? :) Alles ziet er zo vaag uit anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
FnF schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:39:
Heeft iemand al wat gevonden tegen het verschrikkelijke ClearType van Vista zodat het ongeveer hetzelfde is als met XP met ClearType op standaard? :) Alles ziet er zo vaag uit anders.
Ben het wel tegen gekomen ja, even vergeten waar, ik zal even zoeken voor je als ik het nog kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:29:
[...]
Ik dacht dat Activesync er bij Vista uitgesloopt was? (godzijdank, overigens :P )
Wat gebruik je nu dan?

Begrijp overigens niet helemaal waarom Vista vraagt om de toegangscode om verbinding te maken met de PDA zodra ze in de cradle zit en er vervolgens geen applicatie te vinden is waarmee ik deze verbinding kan onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:17:
[...]

Wat gebruik je nu dan?

Begrijp overigens niet helemaal waarom Vista vraagt om de toegangscode om verbinding te maken met de PDA zodra ze in de cradle zit en er vervolgens geen applicatie te vinden is waarmee ik deze verbinding kan onderhouden.
Jups, ik gebruikte het met WM 2005. Echter heb ik 2006 erop gezet en die kan hij niet vinden. Je hebt echter windows mobile deivce center nodig, dit is de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ba75bd61e071683ce444626dc2e8018c/thumb.jpg

Link waar je hem kan downloaden: X86 & 64 bit

Het is echte nog wel een beta. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx, gaan we ff testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
Mensen ervaringen met deze driver onder vista ? (meuktracker: Creative Sound Blaster Audigy serie 2.12.0001 beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Werkt redelijk op veel missende onderdelen na. Soms valt het geluid even weg voor een paar seconden, wat erg vervelend is als je een film zit te kijken. 5.1 werkt verder wel na veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want over je Digital Out kun je geen DD5.1 krijgen. De kaart ondersteund alleen stereo over je Digital Out.
Voor 5.1 zul je de kaart analoog op je receiver moeten aansluiten.

(er vanuit gaande dat het over een Xfi kaart gaat van Creative).
Zit met hetzelfde issue.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

webgangster schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:02:
[...]

Ben het wel tegen gekomen ja, even vergeten waar, ik zal even zoeken voor je als ik het nog kan vinden...
Ik hoop dat je het nog kan vinden :) Of iemand anders natuurlijk. Dit staat echt op mijn nummer 1 wat ik het slechtst aan Vista vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was ook dé reden dat ik IE 7 er weer afgooide. Kon er maar niet aan wennen haha.
Ik hoop met je mee voor de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
FnF schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:33:
[...]

Ik hoop dat je het nog kan vinden :) Of iemand anders natuurlijk. Dit staat echt op mijn nummer 1 wat ik het slechtst aan Vista vind.
Heb hem :)

Configuratiescherm > Persoonlijkee instellingen, Kleur en vormgeving vensters.

Eigenschappen van klassieke vormgeving openen voor meer kleuropties.

Effecten

Tadaaa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

webgangster schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:48:
[...]

Effecten

Krijg koppijn zonder Cleartype :? .. tenminste..doet 'pijn' aan mijn ogen, 't lijkt namelijk stuk feller / té scherp.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, ik heb vandaag lang zitten twijfelen of ik met vista doorga.. Maar kies toch voor XP.

Reden: sneller, wordt gebruikt als HTPC, grafische kaart loopt continu te blazen bij Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Weet iemand iets over de Logitech G7 64bit Vista drivers, de muis is nu nogal schokkerig.
Tot dusver het enige grote nadeel dat ik heb ondervonden aan vista.

En dat het om de 1 of andere reden allemaal wat drukker en lomper lijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:04:
tja, ik heb vandaag lang zitten twijfelen of ik met vista doorga.. Maar kies toch voor XP.

Reden: sneller, wordt gebruikt als HTPC, grafische kaart loopt continu te blazen bij Vista.
Je hoeft Aero niet aan te zetten natuurlijk :+ Sneller is waarschijnlijk ook subjectief.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Jungian schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:13:
[...]

Je hoeft Aero niet aan te zetten natuurlijk :+ Sneller is waarschijnlijk ook subjectief.
vista scheen zelfs sneller/more responcive te zijn als je aero AAN ZET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Dutch2007 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:33:
vista scheen zelfs sneller/more responcive te zijn als je aero AAN ZET!
Ik heb hier een Amerikaanse PCWORLD voor me liggen die dat bevestigd. Maar alleen als een dual core CPU aanwezig is. Uit die test bleek sowieso dat Vista veel beter kan omgaan met dual core CPU's dan Windows XP. Wat betrefd Aero was het verschil niet groot, maar op beide dual core machines in de test was de performance met Aero aan 1 tot 2% hoger dan zonder Aero, en op de single core machines was de performance ongeveer 5% lager met Aero aan.

Kortom even heeeeel kortzichtig gesteld:

Single core CPU: Aero uit.
Dual core CPU: Aero aan.

Ook bleek uit de test dat 64bit windows met 1 Gb trager was dan 32 bit, maar met 2 Gb geheugen was de performance van 64bit windows nagenoeg gelijk aan 32 bit. In multitask tests bleek dat Vista beter kon omgaan met dual core chips dan XP, omdat het tot 25% sneller was dan XP op dezelfde dual core CPU.

Ik kan de test trouwens wel inscannen als er behoefte aan is, zo'n 5 pagina's lang, een test tussen Windows XP en Vista en snelheid.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
MrDrako schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:10:
Weet iemand iets over de Logitech G7 64bit Vista drivers, de muis is nu nogal schokkerig.
Tot dusver het enige grote nadeel dat ik heb ondervonden aan vista.

En dat het om de 1 of andere reden allemaal wat drukker en lomper lijkt..
WoutF in "[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic..."

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

thx voor de hint, had er overheen gelezen, maar ik hoopte ook stiekem dat een mede tweaker uitgevonden had hoe het met een tijdelijke oplossing wel werkt :P

Het is wel even wennen die grote icoontjes en ietwat onoverzichtelijke nieuwe mappenstructuren.
Ook de eigenschappen van je bureaublad/beeldscherm vind ik nogal belachelijk aangepast.
Doe mij maar lekker die tabbladen structuur. Maar voor de rest moet ik wel toegeven dat het allemaal vrij soepel loopt, tenminste, zodra je die UAC functie uitzet.

Ook was ik eindelijk helemaal tevreden met het WinXP start menu, en dan maken ze er weer iets compleet anders van. En kan je niet kiezen voor de XP structuur (afaik). Nu is het OF die onhandige (imo) vista stijl, of de oude 2000 versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

maartena schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:04:
[...]

Ik kan de test trouwens wel inscannen als er behoefte aan is, zo'n 5 pagina's lang, een test tussen Windows XP en Vista en snelheid.
Nou, als je dat zou willen, graag! Maar let wel even op eventuele copyright gevallen, volgens mij mag je dit niet zomaar inscannen en publiceren. In dat geval kun je, als het niet teveel moeite is, de hoofdpunten in eigen woorden hier neerposten, of enkel de conclusie van het artikel hier neerposten.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben hier mensen eigenlijk al ervaring met bitlocker? Zowel met als zonder TPM? Ik was namelijk van plan om het hier in te schakelen, dan zonder TPM chip (die heb ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 21:46
maartena schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:04:
[...]

Ik heb hier een Amerikaanse PCWORLD voor me liggen die dat bevestigd. Maar alleen als een dual core CPU aanwezig is. Uit die test bleek sowieso dat Vista veel beter kan omgaan met dual core CPU's dan Windows XP. Wat betrefd Aero was het verschil niet groot, maar op beide dual core machines in de test was de performance met Aero aan 1 tot 2% hoger dan zonder Aero, en op de single core machines was de performance ongeveer 5% lager met Aero aan.

Kortom even heeeeel kortzichtig gesteld:

Single core CPU: Aero uit.
Dual core CPU: Aero aan.

Ook bleek uit de test dat 64bit windows met 1 Gb trager was dan 32 bit, maar met 2 Gb geheugen was de performance van 64bit windows nagenoeg gelijk aan 32 bit. In multitask tests bleek dat Vista beter kon omgaan met dual core chips dan XP, omdat het tot 25% sneller was dan XP op dezelfde dual core CPU.

Nou ik ben helemaal tevreden met Vista, heb gelukkig ook de juiste specs zoals hierboven staan beschreven. Maar het toppunt vind ik de naadloze integratie van Vmware beta 6 met daarop guest installation van XP, je sleept hem naar je 2 monitor (vmtools actief!) en je kunt gewoon met je muis van het Vista gedeelte naar XP. Dat noem ik echt ultimate ;) Natuurlijk moet je pc wel de nodige capaciteit hebben, maar ik zie geen reden meer om XP op aparte partitie te zetten.

Ontevreden ben ik nog wel met het feit dat mijn sluimerstand niet werkt, hij meldt zich af gaat netjes poweroff maar springt random aan. Nog niet kunnen achterhalen wat het is, maar met dezelfde biossettings doet Windows XP dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MrDrako schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:54:
[...]
Ook was ik eindelijk helemaal tevreden met het WinXP start menu, en dan maken ze er weer iets compleet anders van. En kan je niet kiezen voor de XP structuur (afaik). Nu is het OF die onhandige (imo) vista stijl, of de oude 2000 versie..
Dat startmenu is een kwestie van wennen.
Als je eraan gewend bent en dan opeens achter een XP start menu zit dan merk je echt hoezeer je je sufmuist in dat oude startmenu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

webgangster schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:48:
[...]

Effecten

Maar dan is nog steeds de helft van de letters zo wazig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Yellowneck schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:30:
Nou, als je dat zou willen, graag! Maar let wel even op eventuele copyright gevallen, volgens mij mag je dit niet zomaar inscannen en publiceren. In dat geval kun je, als het niet teveel moeite is, de hoofdpunten in eigen woorden hier neerposten, of enkel de conclusie van het artikel hier neerposten.
Ik heb het toch stiekum gedaan.

All images copyright PCWORLD. ;)

http://www.dutchusa.com/images/got/page1.jpg
http://www.dutchusa.com/images/got/page2.jpg
http://www.dutchusa.com/images/got/page3.jpg
http://www.dutchusa.com/images/got/page4.jpg

4 Pagina's in totaal.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de DVD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 8) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.